Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Phusebox schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:06:
Ach ja dan strepen we BMW alvast door op de lijst als men zo met klanten omgaat. Ik hou gewoon van eerlijkheid en openheid. Prima als je wat duurder bent maar kom dus niet met 'dagprijzen' of dat soort gein.
Toch heel normaal in sommige wereldjes om te onderhandelen? In de supermarkt zal dat weinig lukken. Maar in de auto wereld is dat heel normaal, net als als dat je bij keukens er (soms) zomaar 50% af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Tja ik hou er niet van. Zeker als vervolgens de openbaar gemaakte prijs op de officiële website van het merk zelf lager is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:01:
Tja ik hou er niet van. Zeker als vervolgens de openbaar gemaakte prijs op de officiële website van het merk zelf lager is.
Vragen staat vrij, dan hoef je niet eens brutaal te zijn. Hetzelfde meegemaakt met de auto van mn vriendin. Een Fiat 500 met alle opties die er mogelijk zijn (Automaat, winterbanden, panodak, 7” scherm, parkeersensoren, etc) kost haar 242 euro per maand incl. Btw en 20k kilometer per jaar. 36(!) maanden.

De Fiat dealer kon dezelfde deal maken voor 449, na het laten weten dat de groepsveiling veel goedkoper was ging er al 100 euro van de prijs af. Uiteindelijk konden ze als allerlaagste bedrag 299 ervan maken, maar de leasevoorwaarden waren een stuk slechter.

Dus zelfs op een privatelease zat er in dat geval 149 euro onderhandelruimte in. Gewoon 33% dus!
Uiteindelijk voor de PrivateLease.com groepsveiling gegaan via de Veronicagids.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Phusebox schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Alphabet is duurder dan BMW zelf.
Grappig. Ik kan bij Alphabet BMW's configureren die BMW zelf niet toestaat zoals de 4 serie GC. Ook is de 1-serie goedkoper bij Alphabet dan bij BMW.
Phusebox schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:01:
Tsja, dat heet onderhandelen. Als je de configurator opent als koper spuugt ie ook een bepaalde prijs uit, vervolgens zie je op autotrack die nieuwe auto ook staan voor een paar 1000 euro minder als voorraadmodel. Het is van wel meer dan één ding afhankelijk. Zo kreeg ik van Renault ooit een oprotprijs van 680/maand voor een nieuwe Scenic. 8)7
Jackson6 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Hoelang moet je wachten op de auto, ik ben namelijk o.a. naar de Micra N-Connecta aan het kijken.
Meestal 8-12 weken, tenzij voorraadmodel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou alle proefritten gehad. Weer een illusie armer. Sommige verkopers wilden niet eens wat verkopen want tja private lease daar verdienen we niks aan. Yeah right.

Nergens was er iets aan de prijs te doen die uit de computer rolde en qua inkoop gaven ze je een flutprijs waar ze vervolgens zelf dan nog 2500 euro marge op hebben.

Qua auto's dan.

De Mazda cx-3 viel af vanwege: te klein
De Mazda 3 vanwege de automaat. Lawaaierig en lui. Verder wel mooi interieur en prettig om in te rijden.
De Audi A3 viel me zwaar tegen qua interieur kwaliteit en afwerking in details zelfs aan de buitenkant (goedkope ielige ruitenwissers bijvoorbeeld)

De Opel Astra reed goed, veel opties, prettig en goed in te stellen stoelen maar ja dat interieur. Beetje jaren 80 van de grijs hard plastic.

De Golf beviel van alles nog het beste maar dat was echt een belabberde verkoper. Had er niet echt zin in volgens mij. Dus die garage ga ik sowieso vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niets verdienen? Een extra auto afzetten tegen 0 marge is nog steeds beter dan niets. Een verkoper voelt echt wel aan of er een koper aan tafel zit en daar zit waarschijnlijk het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:58:
Niets verdienen? Een extra auto afzetten tegen 0 marge is nog steeds beter dan niets. Een verkoper voelt echt wel aan of er een koper aan tafel zit en daar zit waarschijnlijk het probleem.
Sorry maar ik ben gewoon eerlijk geweest dat ik meerdere opties had maar met een goede prijs (en wanneer de auto beviel zoals de Golf) dat ik snel de knoop wilde doorhakken. Maar goed als ze me een viereneenhalf jaar oude A3 geven wanneer ik kom voor een nieuwe heb ik er ook al geen zin meer in.

De Golf, hadden ze me een scherpe prijs gegeven had ik meteen akkoord gegeven. Dus leuk als ze dat aanvoelen maar zo raak je ook klanten kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Wat is nou precies het probleem? Je hebt wat auto's proef gereden en bent er nu uit dat je wel een Golf zou willen. Je bent er niet uitgekomen met de verkoper, so what? Er zijn toch zat leasemaatschappijen die je een Golf kunnen leasen? Nu alleen aan jou er één te vinden. Ik snap echt het probleem niet... Volgens mij kan je gewoon geen keuze maken en heb je nu weer een reden om dat ook niet te hoeven doen.

Een dealer verdient inderdaad geen bal op een PL auto. Ik ben eerder bij een Kia Niro wezen kijken. De dealer heeft me zijn PDF-je laten zien. Op een nieuwe Niro had hij een verkoopmarge van 12%. Op een PL 2,9%, de rest van de winst ging naar de leasemaatschappij. Daar had hij dus gewoon minder ruimte op om te onderhandelen, dus dan kreeg je inderdaad ook minder voor je auto terug. Leek mij ook niet meer dan logisch. Uiteindelijk zijn wij niet voor PL gegaan omdat de leasemaatschappij per se een intentieverklaring wilde van mijn werkgever, ook al kon ik alle termijnen in één keer voldoen. . Echter had ik niet de intentie bij die werkgever te blijven (inmiddels ook een andere baan aangenomen ook), dus die wilde ik niet aanvragen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Ophidian Ik snap best dat ze minder marge hebben en niet veel kunnen doen, maar mij een prijs geven die boven de prijs van het merk zelf op hun website ligt proeft voor mij toch echt naar "klanten naaien".

Ook 6000 euro bieden voor mijn auto, terwijl de laagste prijs in heel Nederland op bijna 11.000 ligt. Leuke marge pak je dan. En ja ik weet dat ik geen 11.000 krijg maar 8000-8500 had ik een net en fair bod gevonden.

Helaas kunnen al die internetaanbieders mij niet de opties geven die ik zoek dus daar houdt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:19:
@Ophidian Ik snap best dat ze minder marge hebben en niet veel kunnen doen, maar mij een prijs geven die boven de prijs van het merk zelf op hun website ligt proeft voor mij toch echt naar "klanten naaien".

Ook 6000 euro bieden voor mijn auto, terwijl de laagste prijs in heel Nederland op bijna 11.000 ligt. Leuke marge pak je dan. En ja ik weet dat ik geen 11.000 krijg maar 8000-8500 had ik een net en fair bod gevonden.

Helaas kunnen al die internetaanbieders mij niet de opties geven die ik zoek dus daar houdt het op.
Verkoop hem dan particulier? Via handelaren krijg je de helft, zo gaat het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zet je auto op Autoscout en Marktplaats, zonder inruil ben je veel flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SCIxX schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Verkoop hem dan particulier? Via handelaren krijg je de helft, zo gaat het..
Mja hoop gezeik altijd met particulieren. Maar goed dat lijkt nu wel de betere optie alleen met een levertijd van 3-4 maanden op de nieuwe is dat niet echt makkelijk.

Ach ja. Zolang ik geen normaal aanbod kan krijgen en alle websites niet de opties bieden die ik zoek houdt het op.

En ja ik was wel echt op pad gegaan om vandaag de beslissing te nemen. Het begon goed toen ik er twee kon afstrepen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je ook ooit iets positiefs te melden @Phusebox ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PcDealer schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:53:
Heb je ook ooit iets positiefs te melden @Phusebox ?
Ja dat de private lease prijzen van de merken zelf goedkoper zijn via hun website dan wat je kunt krijgen bij de dealers... 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:41:
[...]

Mja hoop gezeik altijd met particulieren. Maar goed dat lijkt nu wel de betere optie alleen met een levertijd van 3-4 maanden op de nieuwe is dat niet echt makkelijk.

Ach ja. Zolang ik geen normaal aanbod kan krijgen en alle websites niet de opties bieden die ik zoek houdt het op.

En ja ik was wel echt op pad gegaan om vandaag de beslissing te nemen. Het begon goed toen ik er twee kon afstrepen...
zet hem op ikwilvanmijnautoaf, krijg je alle gemak en zelfde lagere prijzen. Anders zelf handelaars aflopen, maar dat is neem ik ook teveel gedoe?

Dus samenvattend: je wil een topprijs voor je huidige auto, een internetactie niveau lease prijs... Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:58:
[...]

zet hem op ikwilvanmijnautoaf, krijg je alle gemak en zelfde lagere prijzen. Anders zelf handelaars aflopen, maar dat is neem ik ook teveel gedoe?

Dus samenvattend: je wil een topprijs voor je huidige auto, een internetactie niveau lease prijs... Good luck!
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik een topprijs voor mijn auto wil. Gewoon rond de BOVAG koerslijst voor een auto met nagenoeg full options en goede staat lijkt me redelijk.

Die auto opkoop sites zijn echt een drama. Ooit geprobeerd.

Internet actie lease prijs. Ehm ja ik wil gewoon de prijs die bijvoorbeeld VW zelf aanbiedt via hun website en niet in mijn nek geslagen worden door dealers die je proberen hogere prijzen aan te smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik een topprijs voor mijn auto wil. Gewoon rond de BOVAG koerslijst voor een auto met nagenoeg full options en goede staat lijkt me redelijk.

Die auto opkoop sites zijn echt een drama. Ooit geprobeerd.

Internet actie lease prijs. Ehm ja ik wil gewoon de prijs die bijvoorbeeld VW zelf aanbiedt via hun website en niet in mijn nek geslagen worden door dealers die je proberen hogere prijzen aan te smeren.
Mag je bij vw op de site dan ook:
- alle kleuren kiezen?
- alle opties los kiezen?
- velgen etc los kiezen?

Voor zover ik me kan herinneren niet en ook daar zit een stuk prijsverschil, omdat je gewoon een courant model neemt met een goede voorspelbaar eindwaarde en bij wijze van geen zuurstokroze auto met 20inch velgen en race stoelen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Mag je bij vw op de site dan ook:
- alle kleuren kiezen?
- alle opties los kiezen?
- velgen etc los kiezen?

Voor zover ik me kan herinneren niet en ook daar zit een stuk prijsverschil, omdat je gewoon een courant model neemt met een goede voorspelbaar eindwaarde en bij wijze van geen zuurstokroze auto met 20inch velgen en race stoelen erin.
Kleuren ja. Velgen? Who cares. Opties? Nee inderdaad daar heb je gelijk in, maar voor een optie van 1500 euro moet ik dus in totaal 3500 euro meer betalen bij de dealer. Lijkt me sterk dat de auto minder waard wordt van zoiets als navigatie... Ook redelijk schandalig dat het geen standaard is op het topmodel maar goed.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 21:50
Ah, de Phusebox show is weer bezig. Kan ik dit topic weer even vergeten :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Koop alsjeblieft een fiets of een Rolls Royce. Dan zijn jouw problemen opgelost en kan het hier wat mwer on-topic. Pff. Ik hoop niet dat je bij alle beslissingen in je leven zolang doet, als autoverkoper had ik je de auto gratis gegeven zodat ik in iedergeval van het gezeur af was.
Dit jaar heb je namelijk meer dan 100(!) berichten gelaatst in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 04-03-2018 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kecin schreef op zondag 4 maart 2018 @ 02:31:
[...]

Koop alsjeblieft een fiets of een Rolls Royce. Dan zijn jouw problemen opgelost en kan het hier wat mwer on-topic. Pff. Ik hoop niet dat je bij alle beslissingen in je leven zolang doet, als autoverkoper had ik je de auto gratis gegeven zodat ik in iedergeval van het gezeur af was.
Dit jaar heb je namelijk meer dan 100(!) berichten gelaatst in dit topic.
Helaas heb ik hier last van bij alles dat ik koop of moet beslissen... Analysis Paralysis.

Normale mensen vinden het ook leuk een auto kopen. Ik vind het echt een hel.

Sorry voor mijn vele berichten. Hoop altijd dat ik door de input van anderen beter een goede beslissing kan maken. Aangezien ik zelf altijd de verkeerde neem.

@Ophidian Nou bij VW vinden ze dus blijkbaar dat je auto minder waard wordt met navigatie upgrade. Zoals ik zei waren de twee opties die ik had gekozen samen 1500 euro maar moet ik over de looptijd 3000 euro meer betalen. Dus ik schrijf de opties zelf volledig af en dan nog eens extra hetzelfde bedrag want nee een auto met navigatie verkoopt niet?
Als ze Apple CarPlay of Android Auto hadden was navigatie minder een must maar dat krijg je ook pas bij die upgrade.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 04-03-2018 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:03
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 07:00:
[...]

Helaas heb ik hier last van bij alles dat ik koop of moet beslissen... Analysis Paralysis.

Sorry voor mijn vele berichten. Hoop altijd dat ik door de input van anderen beter een goede beslissing kan maken. Aangezien ik zelf altijd de verkeerde neem.
Je zoekt iets wat er niet is en dat is de perfecte beslissing. Je kunt je ook afvragen of het waard is om zoveel tijd te spenderen aan het uitzoeken van een stom gebruikersvoorwerp. Nogmaals zoek een Japannertje van niet al teveel en ga lekker ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kbuntu schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:15:
[...]

Je zoekt iets wat er niet is en dat is de perfecte beslissing. Je kunt je ook afvragen of het waard is om zoveel tijd te spenderen aan het uitzoeken van een stom gebruikersvoorwerp. Nogmaals zoek een Japannertje van niet al teveel en ga lekker ontspannen.
Je hebt helemaal gelijk en dat realiseer ik mezelf ook. Zelfs als ik iets van 50 euro koop kost me dat uren en dan nog heb ik vaak buyer's remorse.

Is het de tijd waard? Nee. Heb er nu al de nodige vrije tijd aan besteed. Gisteren een hele dag en nog geen cm dichter bij een beslissing.

Maar wat ik dan ook weer niet kan is zomaar iets kopen dat totaal niet voldoet maar wel goedkoop is. Bij het kopen van mijn vorige auto had ik dit probleem niet zo. Binnen 1 dag besloten. Hoe meer research je doet hoe meer minpunten je vindt.

Sorry for being annoying. Ik vind mezelf ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Tijd om met iemand te ‘praten’ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap überhaupt niet waarom je een nieuwe auto zoekt. In alles wat je laat merken is dat de vorige prima voldoet behalve dat je bang bent voor wat onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online

@Ophidian Nou bij VW vinden ze dus blijkbaar dat je auto minder waard wordt met navigatie upgrade. Zoals ik zei waren de twee opties die ik had gekozen samen 1500 euro maar moet ik over de looptijd 3000 euro meer betalen. Dus ik schrijf de opties zelf volledig af en dan nog eens extra hetzelfde bedrag want nee een auto met navigatie verkoopt niet?
Als ze Apple CarPlay of Android Auto hadden was navigatie minder een must maar dat krijg je ook pas bij die upgrade.
Nee je snapt het niet helemaal. De auto's op de site zijn volledig doorgerekend op basis van de exacte sets opties. Ga jij naar een dealer dan is het rekenmodel gewoon op basis van model en prijs omdat er verder niks bekend is en de lease maatschappij echt niet op de blauwe ogen van een verkoper afgaat voor restwaarde. tenzij er dus ook voor dealers lease actiemodellen zijn, maar dan kun je minder kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Was de auto niet bedoeld voor je vrouw/vriendin? Zo ja, laat haar er eentje uitzoeken en klaar!

Ik ken het ook wel een beetje, ik heb ook maanden gezocht voor ik een tweedehands auto kocht. Maar ik had ten eerste geen haast, en ten tweede heeft zo'n oud ding aanzienlijk meer risico en viel er bij de eerste proefritten telkens iets tegen waar ik niet aan wou beginnen. Bij een nieuwe auto is het simpel: het ding rijdt gewoon prima. Maar als je gaat klagen over goedkope ielige ruitenwissers, dan denk ik dat je prioriteiten verkeerd liggen. Ik neem tenminste aan dat je ze niet in zware regen getest hebt waaruit bleek dat ze hun werk niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RemcoDelft schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:49:
[...]

Was de auto niet bedoeld voor je vrouw/vriendin? Zo ja, laat haar er eentje uitzoeken en klaar!

Ik ken het ook wel een beetje, ik heb ook maanden gezocht voor ik een tweedehands auto kocht. Maar ik had ten eerste geen haast, en ten tweede heeft zo'n oud ding aanzienlijk meer risico en viel er bij de eerste proefritten telkens iets tegen waar ik niet aan wou beginnen. Bij een nieuwe auto is het simpel: het ding rijdt gewoon prima. Maar als je gaat klagen over goedkope ielige ruitenwissers, dan denk ik dat je prioriteiten verkeerd liggen. Ik neem tenminste aan dat je ze niet in zware regen getest hebt waaruit bleek dat ze hun werk niet deden.
Nee voor mijzelf. Maar zij heeft uiteraard inspraak.

Maar seriously dit is de ruitenwisser op een 40k auto?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1roIlQVXXXXabXXXXq6xXFXXXu/Car-rear-wiper-blade-for-Audi-A3-Mk4-Hatchback-from-2013-onwards-A3-Sportback-from.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Als je geen onbeperkt budget hebt dan zul je concessies moeten doen.

Ik vind heel de achterkant van mijn Fiesta maar 'mwah', maar overall ben ik heel blij met mijn keuze. Is een lelijke achterruitruitenwisser echt een dealbreaker? Zo ja, dan ga je nooit een auto vinden en kun je bij dezen de zoektocht net zo goed stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:02:
Ik zie niet wat er mis mee is. Tenzij je doelt op het formaat, maar dat kan ik aan de foto niet zien. Het valt me steeds vaker op dat auto's steeds kleinere ramen krijgen, met name de achterruit wordt steeds lager, en de ruitenwisser daarmee kleiner. Ik zit te wachten op de dag dat Clarkson een piepklein ruitenwissertje van een dure auto naast de veel grotere ruitenwisser van een Fiat Panda legt, maar dat terzijde.
Dan zou ik eerder klagen over die piepkleine achterruit, alsof je door de brievenbus naar buiten kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Nee voor mijzelf. Maar zij heeft uiteraard inspraak.

[afbeelding]
Ga lopen dan hoef je ook niet te mierenneuken... over opties en wat ze kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Trasos schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:12:
Als je geen onbeperkt budget hebt dan zul je concessies moeten doen.

Ik vind heel de achterkant van mijn Fiesta maar 'mwah', maar overall ben ik heel blij met mijn keuze. Is een lelijke achterruitruitenwisser echt een dealbreaker? Zo ja, dan ga je nooit een auto vinden en kun je bij dezen de zoektocht net zo goed stoppen.
Zelfs de Fiesta heeft niet zo'n lelijke en goedkope oplossing voor de ruitenwisser. Mijn vrouw rijdt in een Fiesta en die voelt op een aantal vlakken meer luxe dan een Audi A3.

Maar goed ik stop er wel mee... Kom er toch nooit uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 04-03-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Zelfs de Fiesta heeft niet zo'n lelijke en goedkope oplossing voor de ruitenwisser. Mijn vrouw rijdt in een Fiesta en die voelt op een aantal vlakken meer luxe dan een Audi A3.

Maar goed ik stop er wel mee... Kom er toch nooit uit.
Vind je dat ook van de A3 S-line Sportback? Want ik heb in de Fiesta gezeten, niks verkeerd mee maar de S-line voelde en zag er veel beter en afgewerkter uit.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Vind je dat ook van de A3 S-line Sportback? Want ik heb in de Fiesta gezeten, niks verkeerd mee maar de S-line voelde en zag er veel beter en afgewerkter uit.
Ik heb in de lease edition gereden, Hoewel ik vroeg voor een s-lime bij het maken van de afspraak. Volgens mij zijn die vrij gelijk qua afwerking en ja overal goedkoop plastic en harde materialen. En dat lelijk erin geplakte schermpje tussen de klokken. Niet eens moeite gedaan om het er mooi uit te laten zien. De versnellingspook ziet er ook uit als een uit de jaren 80.

Normaal hoort het er volgens mij wel in te zitten maar deze had niet eens een armsteun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:28

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:23:
[...]
Ga lopen dan hoef je ook niet te mierenneuken... over opties en wat ze kosten.
Dan moet Phusebox goede wandelschoenen gaan kopen... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tha_T schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Op hun site wel ja maar als je een offerte aanvraagt krijg je een linkje naar de site van Alphabet en dan kun je wel weer alle modellen selecteren inclusief die "kortingen".

Het gaat via een trucje maar dan heb je in ieder geval wel keuze
Ik heb een offerte aangevraagd maar kreeg gewoon een offerte met bestelknop. Niks link naar alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb in de lease edition gereden, Hoewel ik vroeg voor een s-lime bij het maken van de afspraak. Volgens mij zijn die vrij gelijk qua afwerking en ja overal goedkoop plastic en harde materialen. En dat lelijk erin geplakte schermpje tussen de klokken. Niet eens moeite gedaan om het er mooi uit te laten zien. De versnellingspook ziet er ook uit als een uit de jaren 80.

Normaal hoort het er volgens mij wel in te zitten maar deze had niet eens een armsteun.
Niets mis met het interieur van een A3, je moet alleen geen kale frits als uitvoering kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yl4Uz9G.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vond het materiaal op het dashboard vooral goedkoop ogen en de versnellingspook wat oubollig uitzien. Rondom de versnellingspook was het wel mooi afgewerkt met soft touch materialen.

En ja leren stoelen zien er mooi uit maar heeft niet mijn voorkeur (plus buiten mijn budget).

Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen te hoog en is het meer het design dat wat gedateerd is dat mijn gevoel versterkte.

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 04-03-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:25:
Ik vond het materiaal op het dashboard vooral goedkoop ogen en de versnellingspook wat oubollig uitzien. Rondom de versnellingspook was het wel mooi afgewerkt met soft touch materialen.

En ja leren stoelen zien er mooi uit maar heeft niet mijn voorkeur (plus buiten mijn budget).

Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen te hoog en is het meer het design dat wat gedateerd is dat mijn gevoel versterkte.
Doe wat aan je budget dan. Ga alsjeblieft in een hoger segment kijken. Kan jij dat niet betalen, dan zul je het moeten doen met goedkopere dingen.

Wellicht als je alle tijd zou investeren in werken als je doet bij het aankopen van iets, je hoogstwaarschijnlijk een hoger budget zou hebben (of zou het je minder interesseren eens wat meer uit te geven).

Misschien is communisme iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 17:15
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:25:

Vind je het interieur van een Golf 7 dan hoogwaardiger aanvoelen dan van een A3?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Strider schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:19:
[...]

Vind je het interieur van een Golf 7 dan hoogwaardiger aanvoelen dan van een A3?
Ja. Fijnere deurgrepen. Mooiere versnellingspook. Mooiere verwerking van het scherm in het interieur. Niet van die opvallende ventilatieroosters. Mooiere knopjes op het stuur.

Maar goed. Die buitenkant hè. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zo’n Golf ademt voor mij degelijke middenmaat. De Audi voelt elegant en exclusief.

Maar esthetica is vrij subjectief, dus misschien vibdt de hoofdrolspeler van dit topic Dacia wel het mooiste qua interieur. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:54:
[...]

S-Line is wel net iets anders, ik heb automaat en virtual cockpit. Dus jou punteb gaan voor mij niet op.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:29:
[...]

S-Line is wel net iets anders, ik heb automaat en virtual cockpit. Dus jou punteb gaan voor mij niet op.
Waar ik in reed was ook automaat. Virtual cockpit heb je gelijk in dat oogt meteen een stuk moderner uiteraard. Ik geef niks om analoge klokken dus zou daar ook de voorkeur aan geven.

Bij de Golf is het ongeveer hetzelfde alleen wat minder instelmogelijkheden volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Requiem19 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:27:
Zo’n Golf ademt voor mij degelijke middenmaat. De Audi voelt elegant en exclusief.

Maar esthetica is vrij subjectief, dus misschien vibdt de hoofdrolspeler van dit topic Dacia wel het mooiste qua interieur. ;-)
Sorry maar gaat dat niet wat ver?
Audi elegant en exclusief!?

Ik ben in de running geweest voor een A3 en dacht echt dat dat de auto was die ik wilde. Tot we ermee gingen rijden. Binnenin vond ik het eigenlijk zwaar tegenvallen en rijden deed hij nou ook niet echt super lekker. Het was prima, maar niet bijzonder.

De Volvo dealer ernaast heb ik uiteindelijk een lekkerder rijdende auto gevonden (wel minder vermogen) en veel beter afgewerkt dan Audi.

Laatst een keer in het nieuwe design gezeten van Volvo en dat is helemaal een stap hoger dan Audi.

Na mijn ervaringen plaats ik Audi nét iets boven VW, maar zeker onder Volvo, BMW en Mercedes. Maar goed het blijft een persoonlijke afweging.

Toevallig een paar maanden terug nog een keer gekeken naar een A3 Limousine, omdat men zegt dat het nieuwe model A3 zo sterk verbeterd is. Dan denk ik gelijk aan de oude, waarvan men datzelfde zei... Maar ik herkende precies de punten van 7 jaar terug erin. Veel hard plastic, matige zit, matig rijgedrag... Vooral voor het geld dat het moet kosten.

Maar gelukkig zijn er zoveel mensen zoveel wensen, anders was het wel erg saai op de weg.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@dfrenner Gelukkig ben ik dan dus niet de enige. En ja natuurlijk smaken verschillen en van buiten is de A3 en stuk aangenamer om te zien dan een Golf, maar ja ik zit meestal in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dfrenner schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:45:
[...]

Sorry maar gaat dat niet wat ver?
Audi elegant en exclusief!?

Ik ben in de running geweest voor een A3 en dacht echt dat dat de auto was die ik wilde. Tot we ermee gingen rijden. Binnenin vond ik het eigenlijk zwaar tegenvallen en rijden deed hij nou ook niet echt super lekker. Het was prima, maar niet bijzonder.

De Volvo dealer ernaast heb ik uiteindelijk een lekkerder rijdende auto gevonden (wel minder vermogen) en veel beter afgewerkt dan Audi.

Laatst een keer in het nieuwe design gezeten van Volvo en dat is helemaal een stap hoger dan Audi.

Na mijn ervaringen plaats ik Audi nét iets boven VW, maar zeker onder Volvo, BMW en Mercedes. Maar goed het blijft een persoonlijke afweging.

Toevallig een paar maanden terug nog een keer gekeken naar een A3 Limousine, omdat men zegt dat het nieuwe model A3 zo sterk verbeterd is. Dan denk ik gelijk aan de oude, waarvan men datzelfde zei... Maar ik herkende precies de punten van 7 jaar terug erin. Veel hard plastic, matige zit, matig rijgedrag... Vooral voor het geld dat het moet kosten.

Maar gelukkig zijn er zoveel mensen zoveel wensen, anders was het wel erg saai op de weg.
Like I said: het is subjectief.

Overigens, als je reviews van autojournalisten leest over de A3/1 serie/a-klasse, is de consensus dat audi voor loopt qua interieur.

Punt twee, als Audi maar ‘net’ boven VW zou zitten, zou VAG het niet slim spelen ;-).

Maar nogmaals, all subjective.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:33:
[...]

Like I said: het is subjectief.

Overigens, als je reviews van autojournalisten leest over de A3/1 serie/a-klasse, is de consensus dat audi voor loopt qua interieur.

Punt twee, als Audi maar ‘net’ boven VW zou zitten, zou VAG het niet slim spelen ;-).

Maar nogmaals, all subjective.
Volgens mij is dat hetzelfde fabeltje als dat een Audi qua rijgedrag tussen een Mercedes en een BMW in zit. Terwijl de werkelijkheid is dat Mercedes comfortabel is, BMW sportief en Audi oncomfortabel en niet sportief is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Topic afgesplitst, zie: Señor Sjon in "Private Lease - Deel 1".

@Phusebox Je gaat nu zeuren over de ruitenwisser? Serieus? Straks kom je erachter dat er in een BMW en Panda dezelfde zekeringen zitten, zonder premium. Dat model ruitenwisser heeft zich blijkbaar bewezen.

Wist je dat oude Aston Martins de raambediening hadden van een Ford Fiesta? Een DB9 heeft de navigatie en autosleutel van een Volvo, Een Noble van 10 jaar oud heeft Mondeo achterlichten van een model dat 25 jaar oud is. Zo rolt de autohandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

En de Jag XF gewoon een grotere Mondeo is?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vergeet niet dat de Ferrari Testarossa achterlichten en deurgrepen van een Fiat heeft....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Wat minder populaire auto's al overwogen?
Honda Civic?
Afbeeldingslocatie: https://cars.usnews.com/static/images/Auto/izmo/i2314304/2016_honda_civic_dashboard.jpg
Subaru Impreza?
Afbeeldingslocatie: https://cars.usnews.com/static/images/Auto/izmo/i38431310/2018_subaru_impreza_dashboard.jpg
DS3?
Afbeeldingslocatie: https://autosdrive.info/wp-content/uploads/2016/12/2017-Citro%C3%ABn-DS3-Interior.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Pyramiden op 05-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Pyramiden Mja als ik zeg dat ik niet zoveel om uiterlijk geef, bedoel ik niet dat ik niks om uiterlijk geef ;)

Nee grapje, kwestie van smaak. De Civic ziet er van binnen wel mooi uit, maar alle drie deze modellen vind ik niet echt mooi van buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
@Phusebox, zeker. Sommigen vinden ze afzichtelijk, anderen vinden ze prima te pruimen.

Als ik jou was zou ik gewoon alle dealers afgaan, en diegene nemen waar je het beste gevoel bij hebt. De ideale auto bestaat niet, maar als je ze allemaal gezien hebt weet je in ieder geval dat je voor de komende paar jaar je geen zorgen hoeft te maken dat het beter wordt dan de auto die je gekozen hebt.

Peugeot or Renault misschien? Die heb ik nog niet zo vaak voorbij zien komen in dit topic?

Edit:
Of een Lexus CT? Ik weet niet of die binnen je budget valt? Alhoewel je het uiterlijk waarschijnlijk niks vind als die andere Japanners ook niet je ding zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyramiden op 05-03-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Nissan Pulsar? Die rijdt erg lekker, is niet premium, maar daar betaal je dan ook niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 09:46
Had je de Peugot 3008 overwogen, aangezien we alle modellen afgaan? ;-)

Heeft wat mij betreft het mooiste interieur van auto's tot 40k EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:41:
[...]

Dealer geeft te weinig
Particulier teveel gezeur

Oplossing: laat je vrouw/vriendin de auto verkopen.

En anders laat je je vrouw ook beslissen over de auto, aangezien je dat zelf niet kan.

Lighten up, dus:
https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag/
Kies MX-5 GT-M
Kies 15k km (je rijdt in de ene post 16k, de andere 18k km. Je kan beter wat bijbetalen dan te weinig terugkrijgen)
Kies soul red

Voor 471/maand heb je een luxe cabrio die je een blije rijervaring geeft.

Mazda laat alles nu via Alphabet lopen. Heeft de prijzen veel goed gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Peugeot en Renault heeft niets in mijn budget dat me aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
De nieuwe Lada Vesta?
Aangezien er geen achterruitenwisser op zit kan die in ieder geval niet van matige kwaliteit zijn.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Lada_Vesta_%28cropped%29.jpg/1280px-Lada_Vesta_%28cropped%29.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/7Pnyo/s3/2015-584906production-lada-vesta-interior-auto-mail-ru1.jpg

Edit:
Mitsubishi Eclipse Cross?

[ Voor 18% gewijzigd door Pyramiden op 05-03-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Dealer geeft te weinig
Particulier teveel gezeur

Oplossing: laat je vrouw/vriendin de auto verkopen.

En anders laat je je vrouw ook beslissen over de auto, aangezien je dat zelf niet kan.

Lighten up, dus:
https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag/
Kies MX-5 GT-M
Kies 15k km (je rijdt in de ene post 16k, de andere 18k km. Je kan beter wat bijbetalen dan te weinig terugkrijgen)
Kies soul red

Voor 471/maand heb je een luxe cabrio die je een blije rijervaring geeft.

Mazda laat alles nu via Alphabet lopen. Heeft de prijzen veel goed gedaan. ;)
Hoe past een MX binnen wat ik zoek? :+ Geen automaat om te beginnen.

Die 16k zal een typefout zijn geweest. Gemiddeld over de afgelopen 4 jaar zat ik op 17.400 km. Bijbetalen is duurder dan meteen 20.000 km afsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat je zelf niet weet wat je zoekt. Je keuzes variëren van B tot D segment, van Polo tot CX-5, naar gelang de stand van de planeten. Tot je die keuze maakt, kan je beter wat leuks rijden. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 05-03-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Laatst online: 10-09 17:01
ook al eens gekeken naar een Lexus ? voor de Q2 die ik nu rij in een Lexus CT200H rond getuft en moet zeggen dat die me nog beter beviel als de Q2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:58:
Omdat je zelf niet weet wat je zoekt. Je keuzes variëren van B tot D segment, van Polo tot CX-5. Tot je die keuze maakt, kan je beter wat leuks rijden. :+
Helaas zit je er dan wel x jaar aan vast. Maar goed, wel mooi out of the box gedacht :D

Ik concentreer me nu ook op het C segment. D is te duur, en B te klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt de auto van je vrouw voor 'degelijk'. Daar hoef je er geen twee van te hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:01:
Je hebt de auto van je vrouw voor 'degelijk'. Daar hoef je er geen twee van te hebben. >:)
Die MX-5 schreeuwt redelijk midlife-crisis.

Ik heb genoeg persoonlijkheidsproblemen maar die nog niet. Wel de leeftijd bijna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb zo'n ding 10 jaar geleden gehad (was toen 27). Zijn gewoon erg leuke skelters om mee te rijden. Als ik geen kinderen had, had ik hem zo weer genomen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jimmya3 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:59:
ook al eens gekeken naar een Lexus ? voor de Q2 die ik nu rij in een Lexus CT200H rond getuft en moet zeggen dat die me nog beter beviel als de Q2 nu.
Helaas niet mijn smaak, noch budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

Na het doorlezen van 11 pagina's ben ik tot de conclusie gekomen dat het best een makkelijke keuze moet zijn; je bent toch per definitie ontevreden met de keuze, dus kun je net zo goed met een dartpijltje gaan gooien niet op de auto zelf dan. Dat levert ook weer dure reparaties op

Maar TS, zonder gekheid. Je hebt duidelijk ongelofelijke moeite om keuzes te maken en je lijkt vooral extreem bang om risico te lopen. Zou het kunnen zijn dat je reparatieverleden komt door wat verkeerde keuzes in dat opzicht? Is het misschien zinvol om daar eens met iemand kritisch naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb de startpost aangepast aangezien die nu weinig van toepassing was.

Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:14:
Na het doorlezen van 11 pagina's ben ik tot de conclusie gekomen dat het best een makkelijke keuze moet zijn; je bent toch per definitie ontevreden met de keuze, dus kun je net zo goed met een dartpijltje gaan gooien niet op de auto zelf dan. Dat levert ook weer dure reparaties op

Maar TS, zonder gekheid. Je hebt duidelijk ongelofelijke moeite om keuzes te maken en je lijkt vooral extreem bang om risico te lopen. Zou het kunnen zijn dat je reparatieverleden komt door wat verkeerde keuzes in dat opzicht? Is het misschien zinvol om daar eens met iemand kritisch naar te kijken?
Ja dat bang voor risico klopt; omdat ongeacht wat ik gekocht heb (van dealeronderhouden en nog geen 2 jaar oud met garantie tot 12 jaar oude Mazda van particulier) alles te vroeg compleet uit elkaar viel of begon te vallen.

Zelfs aankoopkeuringen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maak een top drie en neem de tweede keus, aangezien je geen vertrouwen in je eerste keuze hebt. Of laat je partner uit jouw top 3 kiezen. Het is maar een auto. Sommige zijn voordelig met een tweejarig contract, neem die om het uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:18:
Heb de startpost aangepast aangezien die nu weinig van toepassing was.

[...]

Ja dat bang voor risico klopt; omdat ongeacht wat ik gekocht heb (van dealeronderhouden en nog geen 2 jaar oud met garantie tot 12 jaar oude Mazda van particulier) alles te vroeg compleet uit elkaar viel of begon te vallen.

Zelfs aankoopkeuringen laten doen.
Ik denk dat het misgaat bij de beslissing een reparatie uit te laten voeren en zo ja, welke. Je hebt al vanalles geprobeerd bij aankoop; heb je ook al eens gewisseld van garage voor onderhoud en reparaties?

Als je al 20 jaar bij dezelfde garage komt en die kerel maakt er een gewoonte van de cilinderkop er af te trekken omdat het lampje van de ruitenwisservloeistof brandt tikt het wel aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat het misgaat bij de beslissing een reparatie uit te laten voeren en zo ja, welke. Je hebt al vanalles geprobeerd bij aankoop; heb je ook al eens gewisseld van garage voor onderhoud en reparaties?

Als je al 20 jaar bij dezelfde garage komt en die kerel maakt er een gewoonte van de cilinderkop er af te trekken omdat het lampje van de ruitenwisservloeistof brandt tikt het wel aan natuurlijk.
Ook in gewisseld ja. Maar goed, nu kom ik ook weer niet onder een reparatie van 2000 euro uit, dus dat heb ik alweer plakken.
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:20:
Maak een top drie en neem de tweede keus, aangezien je geen vertrouwen in je eerste keuze hebt. Of laat je partner uit jouw top 3 kiezen. Het is maar een auto. Sommige zijn voordelig met een tweejarig contract, neem die om het uit te proberen.
Maar welke zet je dan op 1. Als ik dat wist.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Ook in gewisseld ja. Maar goed, nu kom ik ook weer niet onder een reparatie van 2000 euro uit, dus dat heb ik alweer plakken.
Wat gaan ze doen dan? En wil je eens een lijstje geven van de dure reparaties van de afgelopen jaren zodat we een beetje een beeld kunnen krijgen? Volgens mij is wat inzicht daarin erg nuttig om je wat beter te kunnen helpen.

Er speelt nog een aspect mee bij leaseauto's waar je volgens mij nog niet naar gekeken hebt. De leasemaatschappij bepaalt wat er wel en niet gefixt wordt, en hoe. Als er een irritant kraakje in zit en de maatschappij vindt het te lullig om te fixen dan is het 1:0 voor het kraakje. En als ze besluiten er een bepaald B-merk banden onder te leggen wat je absoluut niet wil heb je er verder ook niets over te zeggen. Ik twijfel best wel of je met dat gebrek aan controle kunt omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zelf rij ik nu een VW Golf GTE en ik heb ook met de Audi A3 e-tron gereden, heerlijke auto's, daar niet van (was wel een S-Line) maar ik mis het touchscreen en nog wat andere dingen wat bij VW Golf weer beter in elkaar is gestoken. Persoonlijk zou ik zelf VW Golf 1.5TSI nemen met een 130/150PK of kiezen voor een BMW 116i/118i (de oude serie (de automaat van VW vind ik persoonlijk beter maar met een 8 traps automaat van BMW mag je ook niet klagen)) of minimaal in de nieuwe serie de 118i. Misschien Mercedes A-klasse is ook best mooie auto met een AMG pakket.
Mijn vader rijdt nog een BMW 116i automaat uit 2011 en eerlijk dat is ook een feest om mee te rijden en probleemloze auto. De navigatie is niet meer zo denderend en zelfs na de update maar het werkt wel gewoon goed. Ik heb een Golf 7 1.2 TSI gereden en idem dito, zonder problemen (zelf een klim met flinke stijging had nog niet eens gezorgd dat de koppelingsplaten er aan waren). De Golf 7 was gewoon nog in topstaat na 100k km. Daar reed ik gemiddeld 1 op 15/16 mee zonder problemen.
De oude Opel Astra 1.4 heb ik gehad en die was na een half jaar al op zijn retour, wat een k bak, die hadden ze nooit uit Polen mogen exporteren, die had naar Rusland moeten gaan, wat een rammelbak was dat.
Mazda mag dan qua motorisch niet stuk gaan omdat er geen turbo in zit maar het is geen hardloper. Je moet echt op zijn staart trappen om dat ding vooruit te krijgen. Ik heb een tijd geleden een oud model Mazda 3 2.0 proefgereden en wat een dramabak. Met een rollator ging je harder vooruit dan met deze auto met 150 pk. Ik heb ooit met een oude Mazda 3 gereden maar met 80k km was de koppeling al eraan, de bestuurderstoel begon te slijten, de radio/cd was gaar, onderdelen slecht verkrijgbaar, nou ik bedank Mazda en laat dat maar zitten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:35:
[...]

Wat gaan ze doen dan? En wil je eens een lijstje geven van de dure reparaties van de afgelopen jaren zodat we een beetje een beeld kunnen krijgen? Volgens mij is wat inzicht daarin erg nuttig om je wat beter te kunnen helpen.

Er speelt nog een aspect mee bij leaseauto's waar je volgens mij nog niet naar gekeken hebt. De leasemaatschappij bepaalt wat er wel en niet gefixt wordt, en hoe. Als er een irritant kraakje in zit en de maatschappij vindt het te lullig om te fixen dan is het 1:0 voor het kraakje. En als ze besluiten er een bepaald B-merk banden onder te leggen wat je absoluut niet wil heb je er verder ook niets over te zeggen. Ik twijfel best wel of je met dat gebrek aan controle kunt omgaan.
Complete koppeling vervangen omdat 1 onderdeel van 50 euro in de bak kapot is. Plus een nieuwe katalysator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Of laat eens een andere garage een second opinion geven op je reparatie(s).
Had ik ook, en de ene garage wilde mijn hele uitlaat vervangen, de andere heeft alleen het "flexible" zoals hij dat noemde vervangen. Uitlaat doet het nog steeds.

Scheelde paar honderd euro. (geloof paar tientjes vs 2 a 300 euro ofzo :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:57:
[...]

Complete koppeling vervangen omdat 1 onderdeel van 50 euro in de bak kapot is. Plus een nieuwe katalysator.
Is dat het? Over een periode van hoeveel jaar? En met welke kilometerstand? Als er iets aan de koppeling gaat vervang je meestal de hele boel omdat er meer kosten gemaakt worden voor het loshalen van de versnellingsbak dan voor de onderdelen. En tja, een katalysator kan stuk gaan. Dit klinkt niet als heel raar of onverwacht onderhoud, afhankelijk van hoeveel er voor betaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Sowieso zou ik voor een koppeling goed rondshoppen. Grote kans dat beun de haas dat een stuk goedkoper kan, en voor een koppeling maakt dat echt weinig uit. Dat is voor elke fwd in grote lijnen wel hetzelfde.
Voor een kat eigenlijk hetzelfde, voor mijn gevoel kan dat ook goedkoper.

Overigens geen idee hoeveel km je inmiddels hebt gedaan. Maar een kapotte koppeling bij lage kilometerstand kan een gebrek zijn van de auto, maar ook een verkeerde rijstijl van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als ik hier kijk (een voorbeeld.) https://www.mijngarage.nl/ en ik zou de koppeling laten vervangen van mijn 21 jaar Oude Vectra ben ik tussen de 700 / 900 euro kwijt, geen 2000. Dus dat moet goedkoper kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-03-2018 13:56 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:57:
[...]

Is vrij gangbaar hoor. Een druklager is niet zo duur (ik noem even een voorbeeld) maar het is vaak wel een hels karwei om alles uit te bouwen. In dat geval kijk je vooral tegen arbeidsloon aan en zijn materiaalkosten een tweede. Vandaar ook dat vaak een complete koppelingsset vervangen wordt zodat je voorlopig klaar bent en het niet een jaar later alsnog weer los moet.
Denk in kosten besparen en preventief onderhoud, niet in losse onderdelen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al deze tijd eens zou besteden om een goede garage te vinden voor die Focus van je. 2000 euro voor een koppeling en een katalysator zijn volgens mij echt dealerprijzen en moet voor de helft kunnen.

En trouwens waarom denk je de hoofdprijs te kunnen vangen voor een auto met gebreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
itsalex schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:35:
Zelf rij ik nu een VW Golf GTE en ik heb ook met de Audi A3 e-tron gereden, heerlijke auto's, daar niet van (was wel een S-Line) maar ik mis het touchscreen en nog wat andere dingen wat bij VW Golf weer beter in elkaar is gestoken. Persoonlijk zou ik zelf VW Golf 1.5TSI nemen met een 130/150PK of kiezen voor een BMW 116i/118i (de oude serie (de automaat van VW vind ik persoonlijk beter maar met een 8 traps automaat van BMW mag je ook niet klagen)) of minimaal in de nieuwe serie de 118i. Misschien Mercedes A-klasse is ook best mooie auto met een AMG pakket.
Mijn vader rijdt nog een BMW 116i automaat uit 2011 en eerlijk dat is ook een feest om mee te rijden en probleemloze auto. De navigatie is niet meer zo denderend en zelfs na de update maar het werkt wel gewoon goed. Ik heb een Golf 7 1.2 TSI gereden en idem dito, zonder problemen (zelf een klim met flinke stijging had nog niet eens gezorgd dat de koppelingsplaten er aan waren). De Golf 7 was gewoon nog in topstaat na 100k km. Daar reed ik gemiddeld 1 op 15/16 mee zonder problemen.
De oude Opel Astra 1.4 heb ik gehad en die was na een half jaar al op zijn retour, wat een k bak, die hadden ze nooit uit Polen mogen exporteren, die had naar Rusland moeten gaan, wat een rammelbak was dat.
Mazda mag dan qua motorisch niet stuk gaan omdat er geen turbo in zit maar het is geen hardloper. Je moet echt op zijn staart trappen om dat ding vooruit te krijgen. Ik heb een tijd geleden een oud model Mazda 3 2.0 proefgereden en wat een dramabak. Met een rollator ging je harder vooruit dan met deze auto met 150 pk. Ik heb ooit met een oude Mazda 3 gereden maar met 80k km was de koppeling al eraan, de bestuurderstoel begon te slijten, de radio/cd was gaar, onderdelen slecht verkrijgbaar, nou ik bedank Mazda en laat dat maar zitten.
Ga je nu echt de robotbak van vw vergelijken met een echte automaat van BMW?! Volgens mij is die van BMW toch meermalen als beste automaat getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:31:
Als je al deze tijd eens zou besteden om een goede garage te vinden voor die Focus van je. 2000 euro voor een koppeling en een katalysator zijn volgens mij echt dealerprijzen en moet voor de helft kunnen.

En trouwens waarom denk je de hoofdprijs te kunnen vangen voor een auto met gebreken?
Die inruilprijs is op basis van een gerepareerde auto uiteraard.

Op basis van leeftijd (6 jaar) en km stand (net boven de 100.000) zou ik dit nog niet verwachten qua onderhoud. Maar goed, soms ben je ook op een punt dat je klaar bent met een auto. Ik wil gewoon af van dat naar drie garages gaan en al die tijd steken in waar is het goedkoop, en is dat wat ze gaan vervangen wel nodig?

Dat kost gewoon teveel tijd en energie, en nu een auto uitzoeken ook, maar dan ben ik er wel vier jaar vanaf.
dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Ga je nu echt de robotbak van vw vergelijken met een echte automaat van BMW?! Volgens mij is die van BMW toch meermalen als beste automaat getest.
Is die DSG een robotbak? Volgens mij niet toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Ja die ga ik echt vergelijken en het is de rijervaring. De DSG vind ik wel iets fijner schakelen dan de BMW. Met handgeschakeld ben je nog wel even bezig met alle verzetten van de BMW met de achtbak. De BMW voel je echt schakelen en de DSG gaat iets vloeiender. Dat is het enige positieve. Elektrisch heeft die DSG helemaal geen zin want je kan volledig de eerste versnelling aanhouden naar >50km/h volgens mij zonder dat die iets doet maar ok.
Maar de BMW schakelt 10x beter, sneller, sportiever en je hebt echt het idee dat het inderdaad een veel betere automaatbak is. Als het koud is lijkt de DSG bak wel een kom bevroren erwtensoep met een soeplepel die niet meer eruit komt en dan moet die nog schakelen. Ik rij meestal elektrisch weg en wacht dan 5 minuten voordat ik echt op hybride ga (voordeel van hybride rijden en DSG).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:52:
Is die DSG een robotbak? Volgens mij niet toch?
Jazeker een gerobotiseerde handbak. Dus geen échte automaat...
Ze hebben er een dubbele koppeling op gegooid zodat hij lekker snel is. Maar daar komt het hokkerige en stoterige dat af en toe merkbaar is vandaan. Het comfort van een automaat met koppelomvormer mist DSG.

De BMW automaat daarentegen is een échte automaat met dubbele koppeling, daarnaast houdt hij met schakelen rekening met waar je rijdt middels GPS. Dus als er een scherpe bocht aankomt, stemt hij zijn gedrag erop af.

Daarnaast is hij sneller en comfortabeler.
itsalex schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:05:
Ja die ga ik echt vergelijken en het is de rijervaring. De DSG vind ik wel iets fijner schakelen dan de BMW. Met handgeschakeld ben je nog wel even bezig met alle verzetten van de BMW met de achtbak. De BMW voel je echt schakelen en de DSG gaat iets vloeiender. Dat is het enige positieve. Elektrisch heeft die DSG helemaal geen zin want je kan volledig de eerste versnelling aanhouden naar >50km/h volgens mij zonder dat die iets doet maar ok.
Maar de BMW schakelt 10x beter, sneller, sportiever en je hebt echt het idee dat het inderdaad een veel betere automaatbak is. Als het koud is lijkt de DSG bak wel een kom bevroren erwtensoep met een soeplepel die niet meer eruit komt en dan moet die nog schakelen. Ik rij meestal elektrisch weg en wacht dan 5 minuten voordat ik echt op hybride ga (voordeel van hybride rijden en DSG).
Ik vind DSG juist erg hokkerig en stoterig in verhouding tot de BMW.
Terugschakelmomenten zijn soms duidelijk voelbaar. Op zich is dat logisch... Dat is een eigenschap van een robotbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet ik mijn lang gekoesterde droom van een automaat maar opgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou het laatste dat ik zou opgeven. Dodehoeksensoren, adaptieve cruise controle en robuuste ruitenwissers achter zou ik dan eerder opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap nog steeds niet hoe anderen altijd een mooi aanbod voor elkaar krijgen. Ik heb wat offertes opgevraagd zowel digitaal als bij de dealer in persoon maar ik krijg nog geen euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denk dat je nu al genoeg aan je hoofd hebt om een automodel uit te zoeken, offerte etc is voor later ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou ik denk dat ik het wel ongeveer weet maar prijs is ook belangrijk dus dat laat ik dan maar de doorslag geven. De overgebleven drie zijn Golf, Astra en 1 serie. Astra enkel wanneer de prijs echt scherp is maar tot nu toe is die het duurste 😮

Maar goed mijn droomauto zit er niet bij. Maar goed dat ligt volledig aan mij en hoe meer reviews ik kijk hoe meer ik minpunten zie.

De Golf vind ik niet mooi van buiten, de Astra niet van binnen en de BMW is ok van buiten en prima van binnen maar het meest verouderd en minst uitgerust.

Mijn droomauto was lange tijd de Mercedes A klasse tot ik reviews ging doornemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe? Door te accepteren hoe het systeem werkt. Afwijken is duur dus een mooi aanbod krijg je alleen als je gewoon tekent bij het kruisje als er een mooie deal voorbij komt.

Ik had al weken geleden die 1 serie via groepsveiling.nl bestelt. Maandelijkse opzegbaar na een jaar voor 496,50 per maand... hoe moeilijk kan de keuze zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:46:
Hoe? Door te accepteren hoe het systeem werkt. Afwijken is duur dus een mooi aanbod krijg je alleen als je gewoon tekent bij het kruisje als er een mooie deal voorbij komt.

Ik had al weken geleden die 1 serie via groepsveiling.nl bestelt. Maandelijkse opzegbaar na een jaar voor 496,50 per maand... hoe moeilijk kan de keuze zijn.
Die heeft behalve automaat maar weinig extra in zijn uitrustingsniveau.

Ja ik weet... Zeikerd. Maar ik weet gewoon mensen die wel een goede deal kregen bij de dealer en dat waren geen standaarduitvoeringen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 16:32

Vickiieee

Kritische lezer.

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:45:
Nou ik denk dat ik het wel ongeveer weet maar prijs is ook belangrijk dus dat laat ik dan maar de doorslag geven. De overgebleven drie zijn Golf, Astra en 1 serie. Astra enkel wanneer de prijs echt scherp is maar tot nu toe is die het duurste 😮
[...]
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:49:
[...] (Gaat over 1 serie)

Die voldoet helaas nergens behalve qua automaat in zijn uitrustingsniveau.
Dan blijft dus de Golf over.

Als je dit nu nog gaat tegenspreken weet je zelf niet eens wat je wil en kan er een slotje op, want je spreekt jezelf nu al tegen, lol. :X

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
In alle topics van de afgelopen jaren waarin ik @Phusebox tegenkwam twijfelde hij altijd en was het na aankoop nooit goed.

Dus namens mij en de andere posters in het BMW topic, neem geen BMW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vickiieee schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:53:
[...]

[...]

Dan blijft dus de Golf over.

Als je dit nu nog gaat tegenspreken weet je zelf niet eens wat je wil en kan er een slotje op, want je spreekt jezelf nu al tegen, lol. :X
De BMW waar naar verwezen wordt heeft een bepaald pakket en geen mogelijkheid voor uitbreiding. Dus missen er wat zaken. Vandaar dat ik zei dat die niet helemaal voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:41
Ben toch zo blij dat mijn realistische droomauto voor 600 euro te koop stond. Voor 450 meegenomen en er veel onderhoud in gestopt. Ook zelf wat geleerd en ondertussen is ie in een jaar tijd van 68K naar 87k op de teller geklommen.

Ik wist dat een auto in mijn budget niet zonder risico is. Maar alle golfjes en fiesta vermeden en voor een voor menigeen saaie 20 jaar oude Citroën Xantia gegaan.
Blijkt achteraf roestvrij en in goede staat. Dynamisch rijgedrag niet echt maar wel comfort en plezier. Tevens ook een simpele degelijke automaat. Kan voor mij niet beter.
In de toekomst komt er een android car systeempje in maar voor nu een bluetooth cassettebandje en zweven maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed de gunfactor is heel belangrijk en ik kan mij zo voorstellen dat je niet op dezelfde golflengte komt als de verkoper. Zolang je geen koopsignalen afgeeft, kan er niet uitonderhandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

@Phusebox Gezien de pech die jij vaak hebt zou ik bij de aankoop van een auto kijken naar een merk dat zeer betrouwbaar is. Dan scoort Toyota bij de meeste tests en onderzoeken heel hoog. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:49:
[...]
Maar ik weet gewoon mensen die wel een goede deal kregen bij de dealer en dat waren geen standaarduitvoeringen.
Die kunnen er ook gewoon toevallig gestaan hebben. Maar ja, dan geen gezeur over beige ipv grijs leder of zoiets.. dat heb je dan maar te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik zou wachten op de nieuwe Mazda (eind 2018) motoren en dan rijk uitgeruste CX-3 nemen.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.