500 p/m is een aardig budget. Kan je hier niet eens naar kijken: https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator ?
Dan kan je hele leuke auto's krijgen.
Verwijderd
Hier ben ik het wel mee eens, en een splinternieuwe auris is bijvoorbeeld voor rond de 500 p/m te doen (en dan heb je de meest luxe uitvoering met 20k kilometer per jaar voor 48 mnd.)sjaool schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
@Phusebox Gezien de pech die jij vaak hebt zou ik bij de aankoop van een auto kijken naar een merk dat zeer betrouwbaar is. Dan scoort Toyota bij de meeste tests en onderzoeken heel hoog.
Ik heb ook via internet voorraad modellen opgespoord en ook al bij een dealer gevraagd naar een model dat op voorraad stond.Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:11:
[...]
Die kunnen er ook gewoon toevallig gestaan hebben. Maar ja, dan geen gezeur over beige ipv grijs leder of zoiets.. dat heb je dan maar te slikken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je hoeft hem natuurlijk niet direct niet te nemen omdat het een robotbak is. Door de dubbele koppeling is hij snel zat.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:30:
Misschien moet ik mijn lang gekoesterde droom van een automaat maar opgeven...
Die is echt te klein. Al in gereden afgelopen weekend. Voorin valt het mee naar kofferbak is nihil.Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:12:
Ik zou wachten op de nieuwe Mazda (eind 2018) motoren en dan rijk uitgeruste CX-3 nemen.
Ja met 10.000 km per jaar... En zonder metallic lak. En zonder etc etc.Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:15:
500 p/m is een aardig budget. Kan je hier niet eens naar kijken: https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator ?
De DSG voelde toch beter dan de "echte" automaat in de Astra 1.4.dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:16:
[...]
Je hoeft hem natuurlijk niet direct niet te nemen omdat het een robotbak is. Door de dubbele koppeling is hij snel zat.
Het is gewoon een concessie waardoor hij relatief goedkoop in de markt gezet kan worden.
Het enige wat ik zei, is dat hij niet te vergelijken is met de veel betere, maar ook duurdere BMW automaat.
Je rijdt met dsg voor weinig een soort van automaat.
Prima product voor het volk...
[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 20:20 ]
Waarschijnlijk geen dubbele koppeling.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
De DSG voelde toch beter dan de "echte" automaat in de Astra 1.4.
Of was dat inbeelding?
[ Voor 59% gewijzigd door BlakHawk op 05-03-2018 20:26 ]
ik zit net te kijken maar kom met metallic lak en vele extra's met de nordic edition uit op ongeveer 485 per maand, dat is inclusief automaat en 20k per jaar. (V40 dan)Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Ja met 10.000 km per jaar... En zonder metallic lak. En zonder etc etc.
Mocht je het hele topic niet hebben doorgelezen, wss heeft je uitvoering geen adaptive cruise control oid en is daardoor niet geschikt en afgeschoten.DigitalError schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
[...]
ik zit net te kijken maar kom met metallic lak en vele extra's met de nordic edition uit op ongeveer 485 per maand, dat is inclusief automaat en 20k per jaar.
Valt mee, ik zie dat ik voor 534 euro op een aardig aangeklede v40 en metallic lak zat. Voor 25.000 per jaar. Nu had je die v40 ook al afgeschoten maar dat had je met alles, dus dat negeer ik maar evenPhusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 05-03-2018 20:25 ]
In mijn ogen alles behalve saai, idem de BX (die hier in de buurt alweer een tijdje 1 staat, blijven erg leuke wagens om te zien...... volgens mij zelfs een GTI)Basilange schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:08:
Ben toch zo blij dat mijn realistische droomauto voor 600 euro te koop stond. Voor 450 meegenomen en er veel onderhoud in gestopt. Ook zelf wat geleerd en ondertussen is ie in een jaar tijd van 68K naar 87k op de teller geklommen.
Ik wist dat een auto in mijn budget niet zonder risico is. Maar alle golfjes en fiesta vermeden en voor een voor menigeen saaie 20 jaar oude Citroën Xantia gegaan.
Blijkt achteraf roestvrij en in goede staat. Dynamisch rijgedrag niet echt maar wel comfort en plezier. Tevens ook een simpele degelijke automaat. Kan voor mij niet beter.
In de toekomst komt er een android car systeempje in maar voor nu een bluetooth cassettebandje en zweven maar.
Verwijderd
Nee, die kan je selecteren en nog steeds binnen je budget uitkomenPhusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Die is echt te klein. Al in gereden afgelopen weekend. Voorin valt het mee naar kofferbak is nihil.
[...]
Een DSG heeft toch altijd dubbele koppeling? Daar staat het ook voor, duppelkuplung-nogwattes.dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
[...]
Waarschijnlijk geen dubbele koppeling.
Hangt ook van het merk af, een convetionele Volvo automaat met enkele koppeling is juist erg comfortabel en zou ik anytime boven dsg verkiezen.
Bij dsg hoef je niet teschakelen en dat is natuurlijk al een pluspunt. Daarnaast verbloemt hij de traagheid van een robotbak (bijvoorbeeld die van Peugeot). Dus qua snelheid prima.
Comfort iets minder dan een automaat mét koppelomvormer. Daarnaast houd ik zelf wel van het brullen van een échte automaat. Zoals zo'n amerikaanse automaat met v8![]()
Bij wegrijden schiet het aantal toeren naar de 3000, waarna de brul gestaag gelijk blijft, tot de snelheid overeenkomt met de 3000 toeren en de kracht volledig wordt overgebracht op de wielen. Super geluid
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 20:29 ]
Hmm, klopt. En deze v40 dan? Hij is maar 440 euro dus dan blijft eventueel nog 60 euro voor iets extra's.DigitalError schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:27:
@Sander en @Yucon inderdaad was die V40 al afgeschoten, net als alle andere optiesdus dan maar het beste van het slechtste?
zo'n tennisbal voor op de trekhaak en een denneboom luchtverfrisser?Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:29:
[...]
Hmm, klopt. En deze v40 dan? Hij is maar 440 euro dus dan blijft eventueel nog 60 euro voor iets extra's.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
ja die noemde ik net ook nogRichh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:35:
De Auris is pas 1x genoemd in dit topic, en daar is geen reactie op gekomen. Dus nogmaals: waarom geen Auris?
Die heb je als hybride automaat met 136pk, 20.000km, maximale uitrustingsniveau, afhankelijk van je schadevrije jaren gewoon voor minder dan 500 euro per maand. En zo'n hybrid is een stuk zuiniger dan veel andere auto's, waardoor je qua brandstofkosten ook wat zult besparen.
Als je een gezeik-vrije auto zoekt, dan ben je bij Toyota sowieso wel aan het goede adres.
Zal hem nog eens bestuderen en wat reviews kijken, maar het is wel een lelijke bak zeg (mijn mening).Richh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:35:
De Auris is pas 1x genoemd in dit topic, en daar is geen reactie op gekomen. Dus nogmaals: waarom geen Auris?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
dan wacht je even, morgen wordt het nieuwe model bekend gemaakt op de autoshow van GenevePhusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:39:
[...]
Zal hem nog eens bestuderen en wat reviews kijken, maar het is wel een lelijke bak zeg (mijn mening).
Zeker de huidige Auris inderdaad, dat kon mooier. Wist niet dat die eis oook nog meeteldePhusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:39:
[...]
Zal hem nog eens bestuderen en wat reviews kijken, maar het is wel een lelijke bak zeg (mijn mening).
CX-5 kan ook. Gaat erom dat Mazda vrij revolutionaire nieuwe motoren op de markt brengt. Deze motoren hebben a la F1 een soort autonome ontbranding, waardoor er veel meer koppel is en de motoren veel zuiniger zijn.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Die is echt te klein. Al in gereden afgelopen weekend. Voorin valt het mee naar kofferbak is nihil.
Uiterlijk boeide je toch niet?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:39:
[...]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Tja uiterlijk boeit me niet in die zin dat ik niet in een auto ga rijden die echt ultiem lelijk is. De Golf zou voor mij al een concessie zijn, die zit op het randje van acceptabele lelijkheid.Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Uiterlijk boeide je toch niet?
Lijkt een beetje alsof geen één goed genoeg is.
Altijd is er wat..![]()
Met een beperkt budget een waslijst aan dingen waar die aan moet voldoen.
Ik zou zeggen, ga in Engeland wonen!
Daar heb je een aangeklede M140i bijvoorbeeld al voor 300,- de maand
Wow, waarom is het daar zoveel goedkoper?Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Uiterlijk boeide je toch niet?
Lijkt een beetje alsof geen één goed genoeg is.
Altijd is er wat..![]()
Met een beperkt budget een waslijst aan dingen waar die aan moet voldoen.
Ik zou zeggen, ga in Engeland wonen!
Daar heb je een aangeklede M140i bijvoorbeeld al voor 300,- de maand
Half Nederland rijdt in een Golf, als dát al je grens is, dan is het uiterlijk een enorm sterke factor...Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:05:
[...]
Tja uiterlijk boeit me niet in die zin dat ik niet in een auto ga rijden die echt ultiem lelijk is. De Golf zou voor mij al een concessie zijn, die zit op het randje van acceptabele lelijkheid.
Inderdaad. Hoewel de Golf 7 geen prijzen zal winnen voor een radicaal uiterlijk, heeft hij sinds 2013 de standaard in zijn klasse gezet qua interieur. Pak 3 pakketten (die met navi, licht en assists) en je zit al vrij dik in de opties. Pak er voor wat meer nog stoelverwarming etc. bij en je hebt een zeer degelijke auto.Richh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:16:
[...]
Half Nederland rijdt in een Golf, als dát al je grens is, dan is het uiterlijk een enorm sterke factor...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nou na lang zoeken heb ik dan de wagen voor jou gevonden. Private lease kan lastig worden vanwege de speciale uitvoering, maar je kan hem voor een fractie van het bedrag rijden. In 5.6 naar de honderd, 220pk met dikke turbo. Airbagje meer of minder moet je niet naar kijken.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:05:
[...]
Tja uiterlijk boeit me niet in die zin dat ik niet in een auto ga rijden die echt ultiem lelijk is. De Golf zou voor mij al een concessie zijn, die zit op het randje van acceptabele lelijkheid.
En ja, de prijzen in Nederland zijn echt absurd... wanneer gaan ze daar eindelijk eens wat aan doen....
Wat is er mis met een A klasse dan? Sommige reviewers worden nat van opbergvakjes.. voor sommigen is een ielige ruitenwisser een dealbreaker. Kan me niet voorstellen dat er veel mis is met die auto op de hoge prijs na.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:45:
Mijn droomauto was lange tijd de Mercedes A klasse tot ik reviews ging doornemen.
fixxed.Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:09:
[...]
Wow, waarom is het daar zoveel goedkoper hier zoveel duurder?
I served in a company of heroes.
Onbruikbare kofferbak is het voornaamste. Dat is meer het formaat, en vooral de opening, van een B segment.Vuvuzela schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Wat is er mis met een A klasse dan? Sommige reviewers worden nat van opbergvakjes.. voor sommigen is een ielige ruitenwisser een dealbreaker. Kan me niet voorstellen dat er veel mis is met die auto op de hoge prijs na.
[...]
fixxed.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 21:30 ]
Gebruik je de auto om jaarlijks met 3 a 4 man op vakantie te gaan? Voor gewoon zooi vervoeren kom je in de meeste auto's een eind met achterbank+kofferbak. Persoonlijk vind ik het zelfs makkelijker om spullen op de achterbank te gooien.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Onbruikbare kofferbak is het voornaamste. Dat is meer het formaat, en vooral de opening, van een B segment.
Dan zit je bij een Golf weer goed.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Onbruikbare kofferbak is het voornaamste. Dat is meer het formaat, en vooral de opening, van een B segment.
[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 05-03-2018 21:46 ]
Wat is het antwoord op je eigen vraag?Vuvuzela schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Wat is er mis met een A klasse dan? Sommige reviewers worden nat van opbergvakjes.. voor sommigen is een ielige ruitenwisser een dealbreaker. Kan me niet voorstellen dat er veel mis is met die auto op de hoge prijs na.
[...]
fixxed.
Ja. De reden? Al onze auto's hebben vroegtijdig te maken gehad met voor hun levensduur onverwacht dure reparaties. Daarbij moet ik bij elke reparatie tig garages bellen en langsgaan alvorens ik een keuze kan maken wat ik dan maar moet laten uitvoeren aangezien geen enkele monteur tegenwoordig nog een fatsoenlijke diagnose kan stellen en maar gewoon in het wilde weg wat gokt (en dat moet ik dan dus betalen, achterlijke wereld waar we in leven).renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:43:
Als ik zo je verhaal lees blijft bij mij toch steeds de gedachte opkomen: weet je zeker dat je niet wilt kopen? Ik denk dat je dan meer keuzevrijheid hebt?
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar ik heb onlangs ook een auto gekocht door simpel op autoscout ed. de must-have opties aan te vinken, en ben met dat lijstje aan de haal gegaan. Twee weken lang proefritten gemaakt en klaar.
Dat klopt, maar in dit geval zoek ik een auto.Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:42:
Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar "Phusebox kan niet kiezen?"
Nee die gevoelsmatige grens wil ik niet over. VW Golf zit nog in mijn shortlist. Mazda heb ik geprobeerd maar vond ik niks.Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:39:
[...]
Dan zit je bij een Golf weer goed.
Daar past namelijk een kernkop op itt een bmw 1 serie.
Waarom geen VW of Skoda (heb niet alles gelezen hier, las her en der al in de losse auto topics..)?
Of uitwijken naar een Aziaat?
Kan je budget niet omhoog? Nederland is gewoon een duur land..
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 21:49 ]
Komt daar geen verandering met de nieuwe A-klasse?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Jawel, maar die gaat een flink stuk duurder worden.Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]
Komt daar geen verandering met de nieuwe A-klasse?
Je weet dat je met een lease-auto nog steeds naar een naar een garage moet?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]
Ja. De reden? Al onze auto's hebben vroegtijdig te maken gehad met voor hun levensduur onverwacht dure reparaties. Daarbij moet ik bij elke reparatie tig garages bellen en langsgaan alvorens ik een keuze kan maken wat ik dan maar moet laten uitvoeren aangezien geen enkele monteur tegenwoordig nog een fatsoenlijke diagnose kan stellen en maar gewoon in het wilde weg wat gokt (en dat moet ik dan dus betalen, achterlijke wereld waar we in leven).
[...]
Dat zou best kunnen - máár dat is een aanname.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:50:
[...]
Jawel, maar die gaat een flink stuk duurder worden.
Ze hebben nu het huidige model in de "aanbieding"... eerst vanaf 409 euro per maand, nu vanaf 479. Dus dat is al een indicatie dat de prijs omhoog gaat gaan.
Mij stellen ze elke keer weer teleur met voorgestelde reparaties die na zelf wat onderzoek doen niet nodig of de verkeerde blijken te zijn. Elke garage weer opnieuw.renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:53:
[...]
Je weet dat je met een lease-auto nog steeds naar een naar een garage moet?Ok - dan heb je geen kosten e.d., maar wellicht zitten diezelfde monteurs aan 'jouw' auto te sleutelen..
Maar serieus, jammer dat je zo weinig vertrouwen in monteurs van tegenwoordig hebt. Ik ben zelf elke keer weer verbaasd over hoe snel men een juiste diagnose (uiteraard via uitlezen) kan stellen, begroting maken, en binnen de afgesproken prijs het kan uitvoeren.
En wat vertelde de BOVAG toen je dit meldde? Ik neem namelijk wel aan dat je naar erkende dealers / aangesloten bedrijven bent geweest?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:11:
[...]
Mij stellen ze elke keer weer teleur met voorgestelde reparaties die na zelf wat onderzoek doen niet nodig of de verkeerde blijken te zijn. Elke garage weer opnieuw.
Wat heb je eraan dat te melden. Wordt toch nooit wat mee gedaan. Ze zeggen gewoon dat ze het niet zeker weten en dus het rijtje aan mogelijke reparaties afgaan van goedkoop naar duur. Als je geluk hebt is het bij de eerste opgelost en als je pech hebt heb je onderdelen vervangen waar niks mis mee was.renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:20:
[...]
En wat vertelde de BOVAG toen je dit meldde? Ik neem namelijk wel aan dat je naar erkende dealers / aangesloten bedrijven bent geweest?
Meer on-topic: huur anders komende weken af en toe voor een weekend een auto, wie weet wat je tegenkomt. Ik heb afgelopen 5 jaar elke 2 weken een huurauto gehad, en wist hierdoor precies wat ik wel en niet wilde toen ik een auto moest kopen. Snap dat dit iets te lang voor je is, maar wellicht kun je je een paar van je short-list voor een paar dagen kunt huren. Moet je wel een beetje geluk hebben, vaak krijg je een andere auto uit dezelfde klasse mee, maar wie weet is deze precies wat je zoekt.
En toch overweeg je één BMW 1-serie?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:05:
[...]
En ja, de prijzen in Nederland zijn echt absurd... wanneer gaan ze daar eindelijk eens wat aan doen....
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Op wat voor vlak bedoel je qua uiterlijk of qua prijs? Want de BMW kost in private lease net zo veel als een Opel Astra.
Verwijderd
Wellicht wel en moet de titel zijn "Phusebox zoekt een auto maar kan het niet betalen".Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:36:
Volgens mij is de kern van het probleem niet dat je niet kunt kiezen maar dat je de kosten van autorijden onderschat. Bij je huidige auto met name de onderhoudskosten en bij de private lease de afschrijving van opties.
Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar een Golf vind ik veel strakker gelijnd dan een 1-serie. Daarnaast: de 1-serie is zo'n net-niet auto. Wel een Duitser willen rijden, maar de 3-serie of de C-klasse niet kunnen aftikken.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:33:
[...]
Op wat voor vlak bedoel je qua uiterlijk of qua prijs? Want de BMW kost in private lease net zo veel als een Opel Astra.
Mja dat kun je van elk merk wel zeggen. Wel een VW willen rijden maar een Passat of Arteon niet kunnen betalen.Jeroenneman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:50:
[...]
Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar een Golf vind ik veel strakker gelijnd dan een 1-serie. Daarnaast: de 1-serie is zo'n net-niet auto. Wel een Duitser willen rijden, maar de 3-serie of de C-klasse niet kunnen aftikken.
Dan zie ik liever een Golf. Minder fratsen, stuk fatsoenlijkere uitstraling.
[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 06-03-2018 01:54 ]
I served in a company of heroes.
Het is al eerder gezegd: die dealer voelt aan dat er geen koper tegenover hem zit. Waarom zou hij dan moeite doen?Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:49:
Maar ik weet gewoon mensen die wel een goede deal kregen bij de dealer en dat waren geen standaarduitvoeringen.
Een Prius! Automaat, en voor een tientje zet je er elke achterruitenwisser op die je maar wil!sjaool schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
@Phusebox Gezien de pech die jij vaak hebt zou ik bij de aankoop van een auto kijken naar een merk dat zeer betrouwbaar is. Dan scoort Toyota bij de meeste tests en onderzoeken heel hoog.
Sterker nog, als je reviews leest zijn gebruikers heel tevreden, terwijl reviews van auto's van 80k klagen over elk piepje en kraakje!Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:15:
Misschien moet je gewoon eens een benchmark de andere kant uit hebben. Een jaartje in een aygo met een contract van 1 jaar kan erg verhelderend zijn. Om drie redenen:
Andere optie: Koop een i10 met alle toeters en bellen, en je bent nog steeds goedkoper uit.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:45:
Wellicht wel en moet de titel zijn "Phusebox zoekt een auto maar kan het niet betalen".
Serieus? Een auto valt af, omdat de gebruikte lak niet bevalt? Ik heb zo het vermoeden dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dat gaat natuurlijk niet he.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2018 23:29 ]
LOL een GolfJeroenneman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:50:
[...]
Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar een Golf vind ik veel strakker gelijnd dan een 1-serie. Daarnaast: de 1-serie is zo'n net-niet auto. Wel een Duitser willen rijden, maar de 3-serie of de C-klasse niet kunnen aftikken.
Jeroenneman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:50:
[...]
Dan heb je toch wel een beetje pech gehad, want dat is niet normaal. Mijn ouders gaan al jaren naar dezelfde merkdealer toe en halen daar ofwel een occasion met weinig kilometers, ofwel een nieuwe auto. Met geen van allen ooit gezeik gehad. Ja, onderhoud is duur, maar het klopte altijd.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]
Ja. De reden? Al onze auto's hebben vroegtijdig te maken gehad met voor hun levensduur onverwacht dure reparaties. Daarbij moet ik bij elke reparatie tig garages bellen en langsgaan alvorens ik een keuze kan maken wat ik dan maar moet laten uitvoeren aangezien geen enkele monteur tegenwoordig nog een fatsoenlijke diagnose kan stellen en maar gewoon in het wilde weg wat gokt (en dat moet ik dan dus betalen, achterlijke wereld waar we in leven).
Met die instelling ga je inderdaad nergens komen.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:26:
Wat heb je eraan dat te melden. Wordt toch nooit wat mee gedaan.
En daarop is nu je oplossing om 48 keer 500 euro over te maken. Dat is 24.000 euro in vier jaar tijd, en daarvoor krijg je een auto die ook ongeveer dat bedrag kostte. Dat geeft ook aan wat je aan onderhoud kan verwachten.Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:45:
[...]
Wellicht wel en moet de titel zijn "Phusebox zoekt een auto maar kan het niet betalen".
Beter nog: kijk bij Toyota en check de flexlease van ze.CH4OS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:28:
Neem dan voor de time-being een Up! of zo en spaar tot je daadwerkelijk een auto kopen kan waarmee je korting kan bedingen en je iets te ruilen hebt waardoor je extra korting krijgen kan.
Klopt, mijn eerste zin ging over zijn ervaring met de automaat in de Astra.[b]Palmolive schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:27
Een DSG heeft toch altijd dubbele koppeling? Daar staat het ook voor, duppelkuplung-nogwattes.
[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 06-03-2018 03:34 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 06:17 ]
Maar dan heb je wel nog een auto van 10k in je bezit. Bij private lease niet...Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:52:
Misschien is de enige conclusie dan toch dat ik blijkbaar geen C segment auto kan betalen. Je vraagt je af wie wel nog in Nederland met de huidige prijzen.
Tweedehands dan? Een max 2 jaar oude auto van deze specs kopen zit ook nog altijd rond de 22k minimaal, zeker als je twee jaar garantie wil. En als ik dan de afschrijving zie op mijn huidige auto dan die van 22k over vier jaar er nog ca. 10 waard. Dus 12.000 afschrijving plus ca. 6000 verzekering en belasting en 3000 onderhoud kom je op 21.000. Uiteindelijk wel dik 3000 minder dan wat ik aan private lease kwijt zou zijn.
Klopt een auto die je vervolgens nergens meer kwijt raakt. Inruilen op private lease gaat niet, nieuw wil ik niet in 1x betalen en op occasions inruilen levert je minder op. Dus moet je zelf gaan leuren op marktplaats en daarbij allemaal gure types te woord staan.WhySoSerious schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 06:46:
[...]
Maar dan heb je wel nog een auto van 10k in je bezit. Bij private lease niet...
[ Voor 83% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 07:13 ]
Verwijderd
Dat zie ik niet als optie. Is gewoon een ander type of uitvoering. Dat zal op benzine auto's nooit standaard worden hier verwacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:04:
En de automaat dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 07:28 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wil je nu opties voor het hebben van opties? Het klinkt een beetje als iPhone-klanten die bij elke nieuwe versie nieuwe "innovatie" verwachten, ongeacht of dat nodig is of niet.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:02:
De enige optie die ik op mijn c-segment auto van zes jaar geleden niet heb is adaptieve cruise control. Dus in zes jaar zijn we blijkbaar geen ene moer opgeschoten met standaard uitrusting.
Zijn de huidige auto's *zo* slecht dat er werkelijk waar niet een is die aan je eisen voldoet, waardoor je nu je hoop vestigt op toekomstige uitvindingen die nog bedacht moeten worden?Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:25:
Misschien moet ik wachten want alle modellen waar ik naar kijk zijn al een paar jaar tot vijf jaar oud. Wellicht dat de volgende generatie wel diverse opties meer standaard heeft.
Moby schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:45:
Krijg je van mij een nieuwe ruitenwisser
Welk stukje, van die favoriete kleur? Jij wilde hem stiekem toch maar in felgroen wrappen?Moby schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:45:
Laatste alinea is niet serieus natuurlijk.
Fout! Bij Toyota zijn de hybride uitvoeringen altijd benzine en altijd automaatPhusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:14:
[...]
Dat zie ik niet als optie. Is gewoon een ander type of uitvoering. Dat zal op benzine auto's nooit standaard worden hier verwacht ik.
Behalve onze vorige Toyota die we hebben gedumpt nadat ook hier rare dingen kapot gingen.Denman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Ik vind het belangrijker dat de auto me nooit laat staan, en met een Toyota kom je inderdaad nagenoeg nooit stil te staan (een lekke band kan bij elke auto gebeuren natuurlijk).
Ja,ook al is het dan maar 12 maanden, dan is het 12 maanden met tegenzin in een auto stappen waarvan je weet dat ie alsnog minimaal 400 euro kost.Requiem19 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:40:
Zoveel mensen zoveel smaken, maar ik zou zelf heel erg verdrietig worden van het uiterlijk van de Auris.
Als je dat gevoel hebt, wordt het lastig om zo’n groot maandbedrag te accepteren voor jezelf.
Ik realiseer mij ook wel hoe moeilijk ik het mezelf maak. Uiteindelijk wel blij dat ik op de C7 OLED heb gewacht en daar heb ik, buiten een paar kleine irritatiepuntjes, nog geen spijt van gehad ook al heb ik een dikke premium betaald om hem als een van de eersten in Nederland te hebben.Moby schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:45:
Phusebox, een tijdje geleden was ik aan het kijken naar een nieuwe tv. Ik kwam in dat topic en jij was daar ook. Je kon niet kiezen en zocht hulp daarbij. Ik heb mij ingelezen en heb een overwogen keuze gemaakt en heb er toen 1 gekocht. Jij was er nog druk mee en zag eigenlijk alleen maar negatieve dingen en werd nergens blij van.
Maanden later stuit ik op dit topic. Blijken het (in mijn geval) 15 pagina's te zijn waar je exact hetzelfde probleem hebt. Alleen maar negatieve dingen zoeken en geen knopen kunnen door hakken. Op elke post heb je wel iets negatiefs te vertellen. Word je hier niet heel erg moe van? Een auto kopen, een tv kopen moeten leuke dingen zijn, geen dingen die langere tijd frustratie opleveren.
Als het nou echt niet lukt reken dan gewoon 50 euro per uur voor elk uur dat je op tweakers zit. Nog 2 maanden en je rijdt een mooie Tesla. Krijg je van mij een nieuwe ruitenwisser en starten we een Kickstarter om hem te laten wrappen in je favoriete kleur.
Laatste alinea is niet serieus natuurlijk.
[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 08:58 ]
Verwijderd
Weet niet hoe jij het las, maar ik bedoelde als de reparaties zo duur zijn dat het zich niet meer loont dan moet ik snel wat anders. Private lease is niet snel dus dan wordt het noodgedwongen iets oud tweedehands ter overbrugging.Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:56:
Noodgedwongen een andere oplossing... doe eens niet zo dramatisch. Voor 500 per maand kun je een meer dan prima auto rijden. Sterker nog voor de helft van dat bedrag lukt het al.
Betalen en ervoor over hebben zijn twee verschillende dingen.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:52:
Misschien is de enige conclusie dan toch dat ik blijkbaar geen C segment auto kan betalen. Je vraagt je af wie wel nog in Nederland met de huidige prijzen.
Hoe kan je nou 4 schadevrije jaren hebben voor een schade 8 jaar geleden?Tweedehands dan? Een max 2 jaar oude auto van deze specs kopen zit ook nog altijd rond de 22k minimaal, zeker als je twee jaar garantie wil. En als ik dan de afschrijving zie op mijn huidige auto dan die van 22k over vier jaar er nog ca. 10 waard. Dus 12.000 afschrijving plus ca. 6000 verzekering en belasting en 3000 onderhoud kom je op 21.000. Uiteindelijk wel dik 3000 minder dan wat ik aan private lease kwijt zou zijn.
Maar ja dan nog rest de vraag welke auto... Een BMW kan ik dan zeker wel vergeten tweedehands ook vanwege de onderhoudskosten en een automaat durf ik dan ook niet meer aan, zeker geen DSG bak gezien alle horrorverhalen.
Bij sommige leasebedrijven spelen je schadevrije jaren ook nog mee. Helaas heb ik er maar vier aangezien ik acht jaar geleden ooit 1x in mijn leven een aanrijding heb gehad. 😒
Mooi, gelijk afstrepen.@Richh Ga al jaren alleen naar de merkdealer. Ik dacht dan vermijd ik dat probleem van beunhazen maar blijkbaar kan ik beter daar naartoe gaan want tja die weten het soms ook wel eens niet maar zijn dan niet zo duur als ze gaan gokken.
@RemcoDelft Tja hoe ziet zo'n verkoper dat dan want op de vraag "op wat voor termijn zoeken jullie iets?" heb ik telkens geantwoord "zeer kort, wanneer de prijs goed is tekenen we vandaag nog".
Oh ja en mijn vrouw is meegeweest met proefritten en die kon ook niet kiezen. De golf was van buiten lelijk de a3 van binnen. Eigenlijk hetzelfde als ik dacht.
Nou, dan focus je je op BMW? Alphabet heeft de 4 GC in luxe uitvoeringen, maar vink Executive of High Executive aan en ja je maandbedrag stijgt. De meeste BMW-dealers doen ook Mini, die kan je ook nog beschouwen.Heb ook het gevoel dat de dealers hier in de regio nog niet zo gewend zijn aan private lease. Vaak lopen ze te worstelen met websites en werkt het niet of weten ze niks over de voorwaarden. Ook als je private lease noemt gooien ze je nog net niet buiten. De enige waar ik netjes en correct geholpen ben is BMW.
Je eist al meer dingen dan zes jaar geleden überhaupt op een auto zaten, laat staan een Ford. Dat merk loopt nou niet voorop in auto-innovaties. Qua interieur heeft Ford nog nooit de luxe of premium snaar geraakt.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:02:
De enige optie die ik op mijn c-segment auto van zes jaar geleden niet heb is adaptieve cruise control. Dus in zes jaar zijn we blijkbaar geen ene moer opgeschoten met standaard uitrusting.
Dan heb je het over motorblok + versnellingsbak vervangen? Want total loss is ie niet zomaar.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Behalve onze vorige Toyota die we hebben gedumpt nadat ook hier rare dingen kapot gingen.
Oh of mijn Mazda, zogenaamd ook betrouwbare auto's, die na 100.000 km total loss was vanwege de reparaties.
Er zijn je genoeg opties aangedragen. Misschien moet je ze stuk voor stuk nog eens langsgaan, net zoals ik 500 posts ben nagegaan of ze in dit of het Private Lease topic pasten.[...]
Ja,ook al is het dan maar 12 maanden, dan is het 12 maanden met tegenzin in een auto stappen waarvan je weet dat ie alsnog minimaal 400 euro kost.
Het is overigens niet dat ik alle hulp niet waardeer hoor. Het helpt me iets beter relativeren en alles op een rijtje zetten.
Uiteindelijk komt er wel een beslissing uit, of dat nu een lease auto is, doorrijden in mijn huidige bak en de reparaties maar slikken de komende tijd, of noodgedwongen een andere oplossing.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 06-03-2018 09:05 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Mee eens, daarom gaf ik al aan dat het niet de mooiste auto is. Maar ik word persoonlijk verdrietig van allerlei vage storingen en om m'n auto (vaak) naar de garage te moeten brengen. En geloof me; bij diverse andere merken gebeurt dit zelfs met nieuwe auto's. Ik heb daar gewoon geen zin in. Het voertuig moet me zonder problemen van A naar B brengen, en de enige bezoekjes aan de garage zijn voor onderhoud of voor de wissel naar de zomer- / winterbanden.Requiem19 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:40:
Zoveel mensen zoveel smaken, maar ik zou zelf heel erg verdrietig worden van het uiterlijk van de Auris.
Als je dat gevoel hebt, wordt het lastig om zo’n groot maandbedrag te accepteren voor jezelf.
Wat doe jij met je auto's? Geef je ze geen onderhoud en dan na 100.000km raar opkijken dat het blok in elkaar is gelopen?Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Behalve onze vorige Toyota die we hebben gedumpt nadat ook hier rare dingen kapot gingen.
Oh of mijn Mazda, zogenaamd ook betrouwbare auto's, die na 100.000 km total loss was vanwege de reparaties.
Oei, BMW liefhebbers op de teentjes getrapt? Een 1-serie is een lelijk hok, en zonder die BMW badge had het net zo goed een Kia kunnen zijn. Maar ja, die merkbadge erop hé. En opeens is het een prachtige auto....d0s schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:38:
[...]
Een 1 serie net-niet noemen.... een 3 serie is maar een fractie duurder. Dat jij liever een golf ziet, zegt genoeg.
@Phusebox , ik heb je gisteravond een stappenplan gegeven om een keuze te maken. In welke fase van besluitvorming zit je nu?Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Het is overigens niet dat ik alle hulp niet waardeer hoor. Het helpt me iets beter relativeren en alles op een rijtje zetten.
Uiteindelijk komt er wel een beslissing uit, of dat nu een lease auto is, doorrijden in mijn huidige bak en de reparaties maar slikken de komende tijd, of noodgedwongen een andere oplossing.
Helaas werkt dat zo, aangezien je dan van +1 naar -5 wordt gezet.Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:04:
[...]
[...]
Hoe kan je nou 4 schadevrije jaren hebben voor een schade 8 jaar geleden?
Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.Je eist al meer dingen dan zes jaar geleden überhaupt op een auto zaten, laat staan een Ford. Dat merk loopt nou niet voorop in auto-innovaties. Qua interieur heeft Ford nog nooit de luxe of premium snaar geraakt.
Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.Dan heb je het over motorblok + versnellingsbak vervangen? Want total loss is ie niet zomaar.
Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.Er zijn je genoeg opties aangedragen. Misschien moet je ze stuk voor stuk nog eens langsgaan, net zoals ik 500 posts ben nagegaan of ze in dit of het Private Lease topic pasten.
Ook mijn dank hiervoor.@RemcoDelft thanks, het was een halfuurtje stoeien, maar je ziet al hoeveel reacties er uit het andere topic weg zijn..
Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.Je eist al meer dingen dan zes jaar geleden überhaupt op een auto zaten, laat staan een Ford. Dat merk loopt nou niet voorop in auto-innovaties. Qua interieur heeft Ford nog nooit de luxe of premium snaar geraakt.
Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.[...]
Dan heb je het over motorblok + versnellingsbak vervangen? Want total loss is ie niet zomaar.
Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.Er zijn je genoeg opties aangedragen. Misschien moet je ze stuk voor stuk nog eens langsgaan, net zoals ik 500 posts ben nagegaan of ze in dit of het Private Lease topic pasten.
Ook mijn dank hiervoor.@RemcoDelft thanks, het was een halfuurtje stoeien, maar je ziet al hoeveel reacties er uit het andere topic weg zijn..
Heb nooit gezegd dat die perfect was, enkel dat die wel veel van de gewenste opties heeft. De krakende vering heeft Ford nog nooit opgelost, Mondeo, Focus, Fiesta allemaal last van. Grootste irritatiepunt bij dagelijks gebruik.Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:19:
Die eisen zijn een glijdende schaal.
Om het bij Ford te houden, want die is op 1 ding na perfect: https://www.fordprivatele.../ford-focus/st-line-wagon € 444,50 incl. metallic lak, 4 schadevrije jaren, 20k km/60 maanden, technology pack en voorruitverwarming.. Je krijgt 6,8ct per minderkm terug, dus 2500/12*0.068 eraf komt neer op 430/maand.
Wil je omdat je wat ouder wordt wat hoger zitten, dan heb je nog de Kuga: https://www.fordprivatele...ate-lease/model/ford-kuga
Tussen fase 1 en 2.Highland schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:34:
[...]
@Phusebox , ik heb je gisteravond een stappenplan gegeven om een keuze te maken. In welke fase van besluitvorming zit je nu?
[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 09:46 ]
Maar wat ging er dan stuk? Als hij slechts 100.000 gelopen heeft dan lijkt de huidige waarde minstens nog wel 7-10.000 €, als het een beetje een recent model was. Je moet wel serieus pech hebben (of een Volkswagen) als bij 100.000km er 3.500 euro in moet steken. Dat soort bedragen kun je bijna de hele aandrijflijn voor vervangen...Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:42:
[...]
Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.
Ik zou inderdaad een lijstje van opties gaan maken en dan prioriteren: wat is een must have, nice to have, should have, could have. Groeperen, en dan kijken welke auto's de must haves hebben en dan kun je nog verder gaan kijken welke auto's de minder noodzakelijke opties hebben.Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:56:
Je bent het minst slecht behandeld bij BMW, laat hen nou net het duurste zijn qua opties en uitrusting.
Maar goed,wat is nou echt noodzakelijk en wat is nice to have? Adaptive CC? Heb je het ooit gehad? Want erg weinig auto's hebben dat dus het beperkt onnodig je keuzes. Zo kan je meerdere opties afgaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ziet er wel stukken beter uit als de oude. Maar ja dat is meestal, de nieuwe Focus halverwege dit jaar is vast ook mooier, en de nieuwe BMW 1 in 2019, en de nieuwe A klasse die eraan komt.DigitalError schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:58:
De nieuwe Auris ziet er nog mooier uit dan de oude, net onthuld maar helaas pas volgend jaar te krijgen dus misschien als je geduld hebt...
DigitalError in "Het grote Toyota-topic"
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 10:09 ]
Screenshots van de achterkant kon ik zo snel even niet maken maar het is stukken beter dan het huidige model.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]
Ziet er wel stukken beter uit als de oude. Maar ja dat is meestal, de nieuwe Focus halverwege dit jaar is vast ook mooier, en de nieuwe BMW 1 in 2019, en de nieuwe A klasse die eraan komt.
En tegen die tijd komen er weer nieuwe modellen die weer 'mooier' zijn.
Snap trouwens wel dat er geen foto's van de achterkant in het Toyota topic gepost zijn
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je veul voor weinig wil, dan moet je het oude model op de kop tikken bij de introductie van de nieuwe. Dan heb je de beste aanbiedingen.Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]
Ziet er wel stukken beter uit als de oude. Maar ja dat is meestal, de nieuwe Focus halverwege dit jaar is vast ook mooier, en de nieuwe BMW 1 in 2019, en de nieuwe A klasse die eraan komt.
En tegen die tijd komen er weer nieuwe modellen die weer 'mooier' zijn.
Snap trouwens wel dat er geen foto's van de achterkant in het Toyota topic gepost zijn
Voor zover een Volvo nog Zweeds is... Bij de XC40 plakken ze er maar een Zweeds vlaggetje op omdat je het anders niet meer weet.
Je kan niet tussen de fases zitten, je moet kiezen. O, wacht...
Ik heb proefrijden al gehad, in 8 auto's en toen was het back to the drawing board.Highland schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:30:
[...]
Je kan niet tussen de fases zitten, je moet kiezen. O, wacht...![]()
Sluit gewoon fase 1 af met een lijstje van 5 geschikte auto's. Dan kun je tenminste starten met het leuke deel van het kiezen: welke auto biedt het meeste? Na proefrijden naar de top2 en dan opties/paketten kiezen.
Welke 8 waren dat?Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:30:
[...]
Ik heb proefrijden al gehad, in 8 auto's en toen was het back to the drawing board.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq