Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 p/m is een aardig budget. Kan je hier niet eens naar kijken: https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator ?

Dan kan je hele leuke auto's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

Misschien moet je gewoon eens een benchmark de andere kant uit hebben. Een jaartje in een aygo met een contract van 1 jaar kan erg verhelderend zijn. Om drie redenen:

- supergoedkoop. Dat is ook wel eens lekker
- het relativeert een beetje het hele verhaal van de opties
- een goede manier om eens ervaring met het fenomeen lease op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
sjaool schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
@Phusebox Gezien de pech die jij vaak hebt zou ik bij de aankoop van een auto kijken naar een merk dat zeer betrouwbaar is. Dan scoort Toyota bij de meeste tests en onderzoeken heel hoog. ;)
Hier ben ik het wel mee eens, en een splinternieuwe auris is bijvoorbeeld voor rond de 500 p/m te doen (en dan heb je de meest luxe uitvoering met 20k kilometer per jaar voor 48 mnd.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:11:
[...]

Die kunnen er ook gewoon toevallig gestaan hebben. Maar ja, dan geen gezeur over beige ipv grijs leder of zoiets.. dat heb je dan maar te slikken.
Ik heb ook via internet voorraad modellen opgespoord en ook al bij een dealer gevraagd naar een model dat op voorraad stond.

Antwoord was: nee de voorraad korting geldt niet voor private lease, dan tellen we de normale prijs en baseren de lease daarop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:30:
Misschien moet ik mijn lang gekoesterde droom van een automaat maar opgeven...
Je hoeft hem natuurlijk niet direct niet te nemen omdat het een robotbak is. Door de dubbele koppeling is hij snel zat.
Het is gewoon een concessie waardoor hij relatief goedkoop in de markt gezet kan worden.

Het enige wat ik zei, is dat hij niet te vergelijken is met de veel betere, maar ook duurdere BMW automaat.

Je rijdt met dsg voor weinig een soort van automaat.
Prima product voor het volk...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:12:
Ik zou wachten op de nieuwe Mazda (eind 2018) motoren en dan rijk uitgeruste CX-3 nemen.
Die is echt te klein. Al in gereden afgelopen weekend. Voorin valt het mee naar kofferbak is nihil.
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:15:
500 p/m is een aardig budget. Kan je hier niet eens naar kijken: https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator ?

Dan kan je hele leuke auto's krijgen.
Ja met 10.000 km per jaar... En zonder metallic lak. En zonder etc etc.
dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:16:
[...]

Je hoeft hem natuurlijk niet direct niet te nemen omdat het een robotbak is. Door de dubbele koppeling is hij snel zat.
Het is gewoon een concessie waardoor hij relatief goedkoop in de markt gezet kan worden.

Het enige wat ik zei, is dat hij niet te vergelijken is met de veel betere, maar ook duurdere BMW automaat.

Je rijdt met dsg voor weinig een soort van automaat.
Prima product voor het volk...
De DSG voelde toch beter dan de "echte" automaat in de Astra 1.4.

Of was dat inbeelding?

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:18:
De DSG voelde toch beter dan de "echte" automaat in de Astra 1.4.

Of was dat inbeelding?
Waarschijnlijk geen dubbele koppeling.
Hangt ook van het merk af, een convetionele Volvo automaat met enkele koppeling is juist erg comfortabel en zou ik anytime boven dsg verkiezen.

Bij dsg hoef je niet teschakelen en dat is natuurlijk al een pluspunt. Daarnaast verbloemt hij de traagheid van een robotbak (bijvoorbeeld die van Peugeot). Dus qua snelheid prima.

Comfort iets minder dan een automaat mét koppelomvormer. Daarnaast houd ik zelf wel van het brullen van een échte automaat. Zoals zo'n amerikaanse automaat met v8 :+

Bij wegrijden schiet het aantal toeren naar de 3000, waarna de brul gestaag gelijk blijft, tot de snelheid overeenkomt met de 3000 toeren en de kracht volledig wordt overgebracht op de wielen. Super geluid _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door BlakHawk op 05-03-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
[...]

ik zit net te kijken maar kom met metallic lak en vele extra's met de nordic edition uit op ongeveer 485 per maand, dat is inclusief automaat en 20k per jaar. (V40 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DigitalError schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
[...]

ik zit net te kijken maar kom met metallic lak en vele extra's met de nordic edition uit op ongeveer 485 per maand, dat is inclusief automaat en 20k per jaar.
Mocht je het hele topic niet hebben doorgelezen, wss heeft je uitvoering geen adaptive cruise control oid en is daardoor niet geschikt en afgeschoten.

@Phusebox Valt me op dat je je eisenlijst nu een stuk beperkter hebt neergezet dan eerder in het andere topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Valt mee, ik zie dat ik voor 534 euro op een aardig aangeklede v40 en metallic lak zat. Voor 25.000 per jaar. Nu had je die v40 ook al afgeschoten maar dat had je met alles, dus dat negeer ik maar even :+

edit: gekruist met @DigitalError zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 05-03-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10-09 23:08
Basilange schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:08:
Ben toch zo blij dat mijn realistische droomauto voor 600 euro te koop stond. Voor 450 meegenomen en er veel onderhoud in gestopt. Ook zelf wat geleerd en ondertussen is ie in een jaar tijd van 68K naar 87k op de teller geklommen.

Ik wist dat een auto in mijn budget niet zonder risico is. Maar alle golfjes en fiesta vermeden en voor een voor menigeen saaie 20 jaar oude Citroën Xantia gegaan.
Blijkt achteraf roestvrij en in goede staat. Dynamisch rijgedrag niet echt maar wel comfort en plezier. Tevens ook een simpele degelijke automaat. Kan voor mij niet beter.
In de toekomst komt er een android car systeempje in maar voor nu een bluetooth cassettebandje en zweven maar.
In mijn ogen alles behalve saai, idem de BX (die hier in de buurt alweer een tijdje 1 staat, blijven erg leuke wagens om te zien...... volgens mij zelfs een GTI)

Maar buurman wat doet u nu :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
@Sander en @Yucon inderdaad was die V40 al afgeschoten, net als alle andere opties :+ dus dan maar het beste van het slechtste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die is echt te klein. Al in gereden afgelopen weekend. Voorin valt het mee naar kofferbak is nihil.

[...]

Nee, die kan je selecteren en nog steeds binnen je budget uitkomen ;)
dfrenner schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
[...]

Waarschijnlijk geen dubbele koppeling.
Hangt ook van het merk af, een convetionele Volvo automaat met enkele koppeling is juist erg comfortabel en zou ik anytime boven dsg verkiezen.

Bij dsg hoef je niet teschakelen en dat is natuurlijk al een pluspunt. Daarnaast verbloemt hij de traagheid van een robotbak (bijvoorbeeld die van Peugeot). Dus qua snelheid prima.

Comfort iets minder dan een automaat mét koppelomvormer. Daarnaast houd ik zelf wel van het brullen van een échte automaat. Zoals zo'n amerikaanse automaat met v8 :+

Bij wegrijden schiet het aantal toeren naar de 3000, waarna de brul gestaag gelijk blijft, tot de snelheid overeenkomt met de 3000 toeren en de kracht volledig wordt overgebracht op de wielen. Super geluid _/-\o_
Een DSG heeft toch altijd dubbele koppeling? Daar staat het ook voor, duppelkuplung-nogwattes.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

DigitalError schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:27:
@Sander en @Yucon inderdaad was die V40 al afgeschoten, net als alle andere opties :+ dus dan maar het beste van het slechtste? :P
Hmm, klopt. En deze v40 dan? Hij is maar 440 euro dus dan blijft eventueel nog 60 euro voor iets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Hmm, klopt. En deze v40 dan? Hij is maar 440 euro dus dan blijft eventueel nog 60 euro voor iets extra's.
zo'n tennisbal voor op de trekhaak en een denneboom luchtverfrisser? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
De Auris is pas 1x genoemd in dit topic, en daar is geen reactie op gekomen. Dus nogmaals: waarom geen Auris? :P

Die heb je als hybride automaat met 136pk, 20.000km, maximale uitrustingsniveau, afhankelijk van je schadevrije jaren gewoon voor minder dan 500 euro per maand. En zo'n hybrid is een stuk zuiniger dan veel andere auto's, waardoor je qua brandstofkosten ook wat zult besparen.

Als je een gezeik-vrije auto zoekt, dan ben je bij Toyota sowieso wel aan het goede adres.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Richh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:35:
De Auris is pas 1x genoemd in dit topic, en daar is geen reactie op gekomen. Dus nogmaals: waarom geen Auris? :P

Die heb je als hybride automaat met 136pk, 20.000km, maximale uitrustingsniveau, afhankelijk van je schadevrije jaren gewoon voor minder dan 500 euro per maand. En zo'n hybrid is een stuk zuiniger dan veel andere auto's, waardoor je qua brandstofkosten ook wat zult besparen.

Als je een gezeik-vrije auto zoekt, dan ben je bij Toyota sowieso wel aan het goede adres.
ja die noemde ik net ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Richh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:35:
Zal hem nog eens bestuderen en wat reviews kijken, maar het is wel een lelijke bak zeg (mijn mening).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mocht je ooit een auto met full options hebben gevonden voor <500pm, laat het dan even weten. Volgens mij zijn wel meer mensen op zoek naar zo'n gouden ei.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:39:
[...]

Zal hem nog eens bestuderen en wat reviews kijken, maar het is wel een lelijke bak zeg (mijn mening).
dan wacht je even, morgen wordt het nieuwe model bekend gemaakt op de autoshow van Geneve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
[...]

Zeker de huidige Auris inderdaad, dat kon mooier. Wist niet dat die eis oook nog meetelde :+ hij is wel leuker in het echt, dan op de foto's.

Anyhow. Over een paar weken dagen komt er een facelift geloof ik.

Overigens heeft Toyota ook een luxemerk: Lexus. De CT200h kan je ook private leasen, ook voor minder dan €500/maand met jouw kilometrage. Misschien dat dat uiterlijk je meer aanspreekt (mij wel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
[...]

CX-5 kan ook. Gaat erom dat Mazda vrij revolutionaire nieuwe motoren op de markt brengt. Deze motoren hebben a la F1 een soort autonome ontbranding, waardoor er veel meer koppel is en de motoren veel zuiniger zijn.

Dat maakt Mazda voor mij weer een realistische optie :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

[...]

Uiterlijk boeide je toch niet?

Lijkt een beetje alsof geen één goed genoeg is.
Altijd is er wat.. 8)7

Met een beperkt budget een waslijst aan dingen waar die aan moet voldoen.
Ik zou zeggen, ga in Engeland wonen!

Daar heb je een aangeklede M140i bijvoorbeeld al voor 300,- de maand ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Altijd is er wat.. 8)7

Tja uiterlijk boeit me niet in die zin dat ik niet in een auto ga rijden die echt ultiem lelijk is. De Golf zou voor mij al een concessie zijn, die zit op het randje van acceptabele lelijkheid.

En ja, de prijzen in Nederland zijn echt absurd... wanneer gaan ze daar eindelijk eens wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Altijd is er wat.. 8)7

Wow, waarom is het daar zoveel goedkoper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Tja uiterlijk boeit me niet in die zin dat ik niet in een auto ga rijden die echt ultiem lelijk is. De Golf zou voor mij al een concessie zijn, die zit op het randje van acceptabele lelijkheid.
Half Nederland rijdt in een Golf, als dát al je grens is, dan is het uiterlijk een enorm sterke factor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Richh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Half Nederland rijdt in een Golf, als dát al je grens is, dan is het uiterlijk een enorm sterke factor...
Inderdaad. Hoewel de Golf 7 geen prijzen zal winnen voor een radicaal uiterlijk, heeft hij sinds 2013 de standaard in zijn klasse gezet qua interieur. Pak 3 pakketten (die met navi, licht en assists) en je zit al vrij dik in de opties. Pak er voor wat meer nog stoelverwarming etc. bij en je hebt een zeer degelijke auto.

Mag ik dan een radicale suggestie doen? Een Kia.
Krengen zijn amper kapot te krijgen en tegenwoordig ook van goede kwaliteit en zitten zonder al te veel extra geld dik in de opties.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:03
[...]

En ja, de prijzen in Nederland zijn echt absurd... wanneer gaan ze daar eindelijk eens wat aan doen....
Nou na lang zoeken heb ik dan de wagen voor jou gevonden. Private lease kan lastig worden vanwege de speciale uitvoering, maar je kan hem voor een fractie van het bedrag rijden. In 5.6 naar de honderd, 220pk met dikke turbo. Airbagje meer of minder moet je niet naar kijken.

Afbeeldingslocatie: http://cloudlakes.com/data_images/models/nissan-sunny-gti-r/nissan-sunny-gti-r-05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:45:
Mijn droomauto was lange tijd de Mercedes A klasse tot ik reviews ging doornemen.
Wat is er mis met een A klasse dan? Sommige reviewers worden nat van opbergvakjes.. voor sommigen is een ielige ruitenwisser een dealbreaker. Kan me niet voorstellen dat er veel mis is met die auto op de hoge prijs na.
Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:09:
[...]
Wow, waarom is het daar zoveel goedkoper hier zoveel duurder?
fixxed.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vuvuzela schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:27:
[...]

Wat is er mis met een A klasse dan? Sommige reviewers worden nat van opbergvakjes.. voor sommigen is een ielige ruitenwisser een dealbreaker. Kan me niet voorstellen dat er veel mis is met die auto op de hoge prijs na.

[...]

fixxed.
Onbruikbare kofferbak is het voornaamste. Dat is meer het formaat, en vooral de opening, van een B segment.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Onbruikbare kofferbak is het voornaamste. Dat is meer het formaat, en vooral de opening, van een B segment.
Gebruik je de auto om jaarlijks met 3 a 4 man op vakantie te gaan? Voor gewoon zooi vervoeren kom je in de meeste auto's een eind met achterbank+kofferbak. Persoonlijk vind ik het zelfs makkelijker om spullen op de achterbank te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Wat ga je eigenlijk doen als er niets aan je eisen blijkt te voldoen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

[...]

Dan zit je bij een Golf weer goed.
Daar past namelijk een kernkop op itt een bmw 1 serie.

Waarom geen VW of Skoda (heb niet alles gelezen hier, las her en der al in de losse auto topics..)?
Of uitwijken naar een Aziaat?

Kan je budget niet omhoog? Nederland is gewoon een duur land..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar "Phusebox kan niet kiezen?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Als ik zo je verhaal lees blijft bij mij toch steeds de gedachte opkomen: weet je zeker dat je niet wilt kopen? Ik denk dat je dan meer keuzevrijheid hebt? En als het niet bevalt, verkoop je hem weer - je zit er niet aan vast. Uiteraard, je zult er wat verlies op hebben, maar het risico is kleiner.
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar ik heb onlangs ook een auto gekocht door simpel op autoscout ed. de must-have opties aan te vinken, en ben met dat lijstje aan de haal gegaan. Twee weken lang proefritten gemaakt en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 05-03-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vuvuzela schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:27:
[...]

[...]

fixxed.
Wat is het antwoord op je eigen vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:43:
Als ik zo je verhaal lees blijft bij mij toch steeds de gedachte opkomen: weet je zeker dat je niet wilt kopen? Ik denk dat je dan meer keuzevrijheid hebt?
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar ik heb onlangs ook een auto gekocht door simpel op autoscout ed. de must-have opties aan te vinken, en ben met dat lijstje aan de haal gegaan. Twee weken lang proefritten gemaakt en klaar.
Ja. De reden? Al onze auto's hebben vroegtijdig te maken gehad met voor hun levensduur onverwacht dure reparaties. Daarbij moet ik bij elke reparatie tig garages bellen en langsgaan alvorens ik een keuze kan maken wat ik dan maar moet laten uitvoeren aangezien geen enkele monteur tegenwoordig nog een fatsoenlijke diagnose kan stellen en maar gewoon in het wilde weg wat gokt (en dat moet ik dan dus betalen, achterlijke wereld waar we in leven).
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:42:
Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar "Phusebox kan niet kiezen?" :P
Dat klopt, maar in dit geval zoek ik een auto.

Ik realiseer mezelf ook dat ik issues heb met keuzes maken (keuzestress) en ik geen helder beeld krijg van de opties en ook niet kan beslissen welke optie zwaarder weegt dan de andere. De onoverzichtelijke en onvolledige autowebsites helpen daar niet in mee.
Famous schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Dan zit je bij een Golf weer goed.
Daar past namelijk een kernkop op itt een bmw 1 serie.

Waarom geen VW of Skoda (heb niet alles gelezen hier, las her en der al in de losse auto topics..)?
Of uitwijken naar een Aziaat?

Kan je budget niet omhoog? Nederland is gewoon een duur land..
Nee die gevoelsmatige grens wil ik niet over. VW Golf zit nog in mijn shortlist. Mazda heb ik geprobeerd maar vond ik niks.
Skoda is kwestie van smaak, niet mijn ding buiten de niet betaalbare Superb Combi.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Komt daar geen verandering met de nieuwe A-klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Komt daar geen verandering met de nieuwe A-klasse?
Jawel, maar die gaat een flink stuk duurder worden.

Ze hebben nu het huidige model in de "aanbieding"... eerst vanaf 409 euro per maand, nu vanaf 479. Dus dat is al een indicatie dat de prijs omhoog gaat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Ja. De reden? Al onze auto's hebben vroegtijdig te maken gehad met voor hun levensduur onverwacht dure reparaties. Daarbij moet ik bij elke reparatie tig garages bellen en langsgaan alvorens ik een keuze kan maken wat ik dan maar moet laten uitvoeren aangezien geen enkele monteur tegenwoordig nog een fatsoenlijke diagnose kan stellen en maar gewoon in het wilde weg wat gokt (en dat moet ik dan dus betalen, achterlijke wereld waar we in leven).
[...]
Je weet dat je met een lease-auto nog steeds naar een naar een garage moet? ;) Ok - dan heb je geen kosten e.d., maar wellicht zitten diezelfde monteurs aan 'jouw' auto te sleutelen..
Maar serieus, jammer dat je zo weinig vertrouwen in monteurs van tegenwoordig hebt. Ik ben zelf elke keer weer verbaasd over hoe snel men een juiste diagnose (uiteraard via uitlezen) kan stellen, begroting maken, en binnen de afgesproken prijs het kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Jawel, maar die gaat een flink stuk duurder worden.

Ze hebben nu het huidige model in de "aanbieding"... eerst vanaf 409 euro per maand, nu vanaf 479. Dus dat is al een indicatie dat de prijs omhoog gaat gaan.
Dat zou best kunnen - máár dat is een aanname.

De A-klasse staat bijna in de showroom. Als je die auto interessant vindt moet je even afwachten wat de daadwerkelijke prijs wordt.

Keuzes maak jecop basis van feiten en niet op basis van verwachtingen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

@Phusebox Superb is een klasse hoger, een Octavia dan?

Voor mijn part een Dacia Logan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Heb je al gekeken naar een audi a7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:53:
[...]

Je weet dat je met een lease-auto nog steeds naar een naar een garage moet? ;) Ok - dan heb je geen kosten e.d., maar wellicht zitten diezelfde monteurs aan 'jouw' auto te sleutelen..
Maar serieus, jammer dat je zo weinig vertrouwen in monteurs van tegenwoordig hebt. Ik ben zelf elke keer weer verbaasd over hoe snel men een juiste diagnose (uiteraard via uitlezen) kan stellen, begroting maken, en binnen de afgesproken prijs het kan uitvoeren.
Mij stellen ze elke keer weer teleur met voorgestelde reparaties die na zelf wat onderzoek doen niet nodig of de verkeerde blijken te zijn. Elke garage weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Mij stellen ze elke keer weer teleur met voorgestelde reparaties die na zelf wat onderzoek doen niet nodig of de verkeerde blijken te zijn. Elke garage weer opnieuw.
En wat vertelde de BOVAG toen je dit meldde? Ik neem namelijk wel aan dat je naar erkende dealers / aangesloten bedrijven bent geweest?
Meer on-topic: huur anders komende weken af en toe voor een weekend een auto, wie weet wat je tegenkomt. Ik heb afgelopen 5 jaar elke 2 weken een huurauto gehad, en wist hierdoor precies wat ik wel en niet wilde toen ik een auto moest kopen. Snap dat dit iets te lang voor je is, maar wellicht kun je je een paar van je short-list voor een paar dagen kunt huren. Moet je wel een beetje geluk hebben, vaak krijg je een andere auto uit dezelfde klasse mee, maar wie weet is deze precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:20:
[...]

En wat vertelde de BOVAG toen je dit meldde? Ik neem namelijk wel aan dat je naar erkende dealers / aangesloten bedrijven bent geweest?
Meer on-topic: huur anders komende weken af en toe voor een weekend een auto, wie weet wat je tegenkomt. Ik heb afgelopen 5 jaar elke 2 weken een huurauto gehad, en wist hierdoor precies wat ik wel en niet wilde toen ik een auto moest kopen. Snap dat dit iets te lang voor je is, maar wellicht kun je je een paar van je short-list voor een paar dagen kunt huren. Moet je wel een beetje geluk hebben, vaak krijg je een andere auto uit dezelfde klasse mee, maar wie weet is deze precies wat je zoekt.
Wat heb je eraan dat te melden. Wordt toch nooit wat mee gedaan. Ze zeggen gewoon dat ze het niet zeker weten en dus het rijtje aan mogelijke reparaties afgaan van goedkoop naar duur. Als je geluk hebt is het bij de eerste opgelost en als je pech hebt heb je onderdelen vervangen waar niks mis mee was.

Heb al wel de nodige proefritten gemaakt hoor maar de enige die ik niks vond waren alle Mazda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

En toch overweeg je één BMW 1-serie?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jeroenneman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:27:
[...]

En toch overweeg je één BMW 1-serie?
Op wat voor vlak bedoel je qua uiterlijk of qua prijs? Want de BMW kost in private lease net zo veel als een Opel Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de kern van het probleem niet dat je niet kunt kiezen maar dat je de kosten van autorijden onderschat. Bij je huidige auto met name de onderhoudskosten en bij de private lease de afschrijving van opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:36:
Volgens mij is de kern van het probleem niet dat je niet kunt kiezen maar dat je de kosten van autorijden onderschat. Bij je huidige auto met name de onderhoudskosten en bij de private lease de afschrijving van opties.
Wellicht wel en moet de titel zijn "Phusebox zoekt een auto maar kan het niet betalen".

Anderzijds hebben wij met zijn tweeën veruit de hoogste kosten aan reparaties en onderhoud van alle vrienden en familie, en daarvan rijden er zelfs een aantal in Italiaanse of Franse (uit de jaren dat ze nog super onbetrouwbaar waren) auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:33:
[...]

Op wat voor vlak bedoel je qua uiterlijk of qua prijs? Want de BMW kost in private lease net zo veel als een Opel Astra.
Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar een Golf vind ik veel strakker gelijnd dan een 1-serie. Daarnaast: de 1-serie is zo'n net-niet auto. Wel een Duitser willen rijden, maar de 3-serie of de C-klasse niet kunnen aftikken.

Dan zie ik liever een Golf. Minder fratsen, stuk fatsoenlijkere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jeroenneman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:50:
[...]

Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar een Golf vind ik veel strakker gelijnd dan een 1-serie. Daarnaast: de 1-serie is zo'n net-niet auto. Wel een Duitser willen rijden, maar de 3-serie of de C-klasse niet kunnen aftikken.

Mja dat kun je van elk merk wel zeggen. Wel een VW willen rijden maar een Passat of Arteon niet kunnen betalen.

Qua uiterlijk is het uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
Snelcursus kiezen:

Fase 0: wat is de grote lijn?
- Koop of lease? Je pech-ervaring leidt naar de zekerheid van lease.
- Budget? € 500/pm.
- Condities: 20.000/jr, eigen risico, winterbanden. Looptijd 3 jaar (niet te lang, niet te kort).
Nu kun je het model gaan kiezen.

Fase 1: selectie
- must haves: airco, cc, omvang kofferbak, benzine/diesel, etc.
- knock out: alles wat je auto 'ultiem lelijk' maakt of onacceptabel is.

De auto's die door deze ronde komen zijn in principe allemaal geschikt!

Fase 2: gunning. Welke geschikte auto biedt het meeste 'bang for bucks'?
Van de geschikte auto's ga je de leukste kiezen.
- eerst proefrijden, dat geeft het beste gevoel. Weggedrag en gevoel is hier belangrijker dan uitrusting/uitvoering. Daar baseer je je top 2 op.
- dan configureren met 'nice to haves': zo veel speeltjes als je budget toelaat (voor de eenvoud doe je dit bij één aanbieder). Welke wordt dan het leukst? Dat gaat hem worden!

Fase 3: contracteren. Van het gekozen model incl opties ga je bij verschillende aanbieders de beste deal uitonderhandelen of zoeken.

Geslaagd? Gefeliciteerd, je hebt een keuze gemaakt. Niet geslaagd? Ga een of meer stappen terug en doorloop het proces opnieuw, zo vaak je wil (of zo vaak dealers jou nog een aanbod willen doen ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:41
Ikzelf vind het heel prettig om een supportnetwerk te hebben van liefhebbers. In het Citroën wereldje in Nederland en nu ook in Zweden zijn bijvoorbeeld veel behulpzame mensen te vinden. Met al die tips weet je veel problemen goed weg te poetsen. In Nederland een monteur die in het weekend er een nieuwe uitlaat inbouwde, distributie en waterpomp en verder nog wat zaakjes afhandelen waar je makkelijk een kleine duizend voor kwijt was. Nu 40% bespaart. Middagje met citrofielen doorgebracht veel geleerd over de auto en wat zaakjes onderhouden en verbeterd. Hier in Zweden via forum een goede garage gevonden. Oud familie bedrijf met kennis. Daarna voor nog wat reparaties viel het duur uit 400+ euro. Via het forum 60km verderop een gepensioneerd liefhebber gevonden die me verteld waar goedkoop via een klein bedrijf (zelfs geen fatsoenlijke website) originele onderdelen te kopen (veerbollen maar ook rem onderdelen) voor 140 euro onderdelen en 50 euro voor de goede man; auto gemaakt.

Dit maakt deze een auto een stuk betaalbaarder, als ik iedere keer de garage had gevraagd was ik al 8x over de aanschafprijs heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Zullen we het wel even gezellig houden?

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 06-03-2018 01:54 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:49:
Maar ik weet gewoon mensen die wel een goede deal kregen bij de dealer en dat waren geen standaarduitvoeringen.
Het is al eerder gezegd: die dealer voelt aan dat er geen koper tegenover hem zit. Waarom zou hij dan moeite doen?
sjaool schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
@Phusebox Gezien de pech die jij vaak hebt zou ik bij de aankoop van een auto kijken naar een merk dat zeer betrouwbaar is. Dan scoort Toyota bij de meeste tests en onderzoeken heel hoog. ;)
Een Prius! Automaat, en voor een tientje zet je er elke achterruitenwisser op die je maar wil!
Yucon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:15:
Misschien moet je gewoon eens een benchmark de andere kant uit hebben. Een jaartje in een aygo met een contract van 1 jaar kan erg verhelderend zijn. Om drie redenen:
Sterker nog, als je reviews leest zijn gebruikers heel tevreden, terwijl reviews van auto's van 80k klagen over elk piepje en kraakje!

Nogmaals: zet je vrouw/vriendin een middagje aan het shoppen en laat haar een auto uitkiezen! Ik verwacht gewoon: "Die wil ik" en klaar.
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:45:
Wellicht wel en moet de titel zijn "Phusebox zoekt een auto maar kan het niet betalen".
Andere optie: Koop een i10 met alle toeters en bellen, en je bent nog steeds goedkoper uit.

@Señor Sjon Respect voor het afsplitsen van 5 pagina's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Serieus? Een auto valt af, omdat de gebruikte lak niet bevalt? Ik heb zo het vermoeden dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dat gaat natuurlijk niet he.

Neem dan voor de time-being een Up! of zo en spaar tot je daadwerkelijk een auto kopen kan waarmee je korting kan bedingen en je iets te ruilen hebt waardoor je extra korting krijgen kan.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
[...]

LOL een Golf _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

[...]

:X Een 1 serie net-niet noemen.... een 3 serie is maar een fractie duurder. Dat jij liever een golf ziet, zegt genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Dan heb je toch wel een beetje pech gehad, want dat is niet normaal. Mijn ouders gaan al jaren naar dezelfde merkdealer toe en halen daar ofwel een occasion met weinig kilometers, ofwel een nieuwe auto. Met geen van allen ooit gezeik gehad. Ja, onderhoud is duur, maar het klopte altijd.

Dat je voor een reparatie verschillende garages afgaat is denk ik eerder onderdeel van het probleem. Ga voor een goede, betrouwbare merkdealer en betaal die premium prijs, daarvoor krijg je ook kwaliteit terug. Voor een paar tientjes naar Beun de Haas kost op lange termijn geld.

En als het niet klopt: inderdaad; melden bij BOVAG. Als je een auto koopt met dealergarantie: naar de dealer.
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:26:
Wat heb je eraan dat te melden. Wordt toch nooit wat mee gedaan.
Met die instelling ga je inderdaad nergens komen.
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:45:
[...]

En daarop is nu je oplossing om 48 keer 500 euro over te maken. Dat is 24.000 euro in vier jaar tijd, en daarvoor krijg je een auto die ook ongeveer dat bedrag kostte. Dat geeft ook aan wat je aan onderhoud kan verwachten.
Sowieso: voor dat geld kan je best wat auto's kopen én laten repareren. Ik begrijp dat de zekerheid je aantrekt, maar rationeel is het imho al lang niet meer. En ja, ook een private lease auto heeft onderhoud nodig. Alsof het dan allemaal wél simpel gaat blijven bij de dealer.

En als we het over geld hebben: je wil blijkbaar een full-option auto voor weinig geld. Dat snap ik, maar daar zit wel een probleem. De afschrijving van een auto wordt voornamelijk bepaald aan de restwaarde. En of je nou een kale auto hebt of de ultieme premium-wagen met LED-verlichting bij de pedalen - de restwaarde verschilt maar minimaal tussen die twee. Zolang er maar cruisecontrol en airco op zit (navigatie bouwen we zelf wel in en hebben we een smartphone voor). Dan verkoopt het toch wel.

Die opties moeten dus vrijwel volledig afgeschreven worden in je looptijd. Kijk maar naar de verschillen in nieuwprijs-pakketten, die bedraagt al snel 5000 euro en dat is gedeeld door 48 al gelijk 100 euro per maand.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij zit te neuzen in het 400-500 euro segment en vervolgens denkt dat je die opties er wel voor een prikkie bij kan krijgen, maar het tegenovergestelde is het geval. Opties zijn duur, en als je per se alles wil, dan kom je op een B-segmenter uit.
CH4OS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:28:
Neem dan voor de time-being een Up! of zo en spaar tot je daadwerkelijk een auto kopen kan waarmee je korting kan bedingen en je iets te ruilen hebt waardoor je extra korting krijgen kan.
Beter nog: kijk bij Toyota en check de flexlease van ze.
Neem voor de time-being een 'tijdelijke' Toyota Auris in de flexlease. Lekker basic houden, maar wel je gedroomde automaat erin. Kijk eens of het 12 maanden uit te houden is, daarna is 'ie maandelijks opzegbaar en kan je wat nieuws uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[b]Palmolive schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:27

Een DSG heeft toch altijd dubbele koppeling? Daar staat het ook voor, duppelkuplung-nogwattes.
Klopt, mijn eerste zin ging over zijn ervaring met de automaat in de Astra.

@Phusebox en zoiets? https://justlease.nl/model/Seat-Leon/configureer/2336/

Occasionlease net iets goedkoper

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 06-03-2018 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien is de enige conclusie dan toch dat ik blijkbaar geen C segment auto kan betalen. Je vraagt je af wie wel nog in Nederland met de huidige prijzen.

Tweedehands dan? Een max 2 jaar oude auto van deze specs kopen zit ook nog altijd rond de 22k minimaal, zeker als je twee jaar garantie wil. En als ik dan de afschrijving zie op mijn huidige auto dan die van 22k over vier jaar er nog ca. 10 waard. Dus 12.000 afschrijving plus ca. 6000 verzekering en belasting en 3000 onderhoud kom je op 21.000. Uiteindelijk wel dik 3000 minder dan wat ik aan private lease kwijt zou zijn.
Maar ja dan nog rest de vraag welke auto... Een BMW kan ik dan zeker wel vergeten tweedehands ook vanwege de onderhoudskosten en een automaat durf ik dan ook niet meer aan, zeker geen DSG bak gezien alle horrorverhalen.

Bij sommige leasebedrijven spelen je schadevrije jaren ook nog mee. Helaas heb ik er maar vier aangezien ik acht jaar geleden ooit 1x in mijn leven een aanrijding heb gehad. 😒

@Richh Ga al jaren alleen naar de merkdealer. Ik dacht dan vermijd ik dat probleem van beunhazen maar blijkbaar kan ik beter daar naartoe gaan want tja die weten het soms ook wel eens niet maar zijn dan niet zo duur als ze gaan gokken.

@RemcoDelft Tja hoe ziet zo'n verkoper dat dan want op de vraag "op wat voor termijn zoeken jullie iets?" heb ik telkens geantwoord "zeer kort, wanneer de prijs goed is tekenen we vandaag nog".

Oh ja en mijn vrouw is meegeweest met proefritten en die kon ook niet kiezen. De golf was van buiten lelijk de a3 van binnen. Eigenlijk hetzelfde als ik dacht.

Heb ook het gevoel dat de dealers hier in de regio nog niet zo gewend zijn aan private lease. Vaak lopen ze te worstelen met websites en werkt het niet of weten ze niks over de voorwaarden. Ook als je private lease noemt gooien ze je nog net niet buiten. De enige waar ik netjes en correct geholpen ben is BMW.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:42

WhySoSerious

Be the change.

Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:52:
Misschien is de enige conclusie dan toch dat ik blijkbaar geen C segment auto kan betalen. Je vraagt je af wie wel nog in Nederland met de huidige prijzen.

Tweedehands dan? Een max 2 jaar oude auto van deze specs kopen zit ook nog altijd rond de 22k minimaal, zeker als je twee jaar garantie wil. En als ik dan de afschrijving zie op mijn huidige auto dan die van 22k over vier jaar er nog ca. 10 waard. Dus 12.000 afschrijving plus ca. 6000 verzekering en belasting en 3000 onderhoud kom je op 21.000. Uiteindelijk wel dik 3000 minder dan wat ik aan private lease kwijt zou zijn.
Maar dan heb je wel nog een auto van 10k in je bezit. Bij private lease niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WhySoSerious schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 06:46:
[...]

Maar dan heb je wel nog een auto van 10k in je bezit. Bij private lease niet...
Klopt een auto die je vervolgens nergens meer kwijt raakt. Inruilen op private lease gaat niet, nieuw wil ik niet in 1x betalen en op occasions inruilen levert je minder op. Dus moet je zelf gaan leuren op marktplaats en daarbij allemaal gure types te woord staan.

Die 10.000 waren dus niet meegenomen in de kosten. Niet dat je denkt dat die er nog vanaf gaan bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:21
Wat een leeswerk dit topic. Het valt mij wel
Op dat je overal wel een negatieve draai of kijk bij hebt gebaseerd op ervaringen uit het verleden.

Die dealers zullen ook vast genoeg goed gedaan hebben en ja er zijn reparaties waar men niet zeker van is wat het is maar dat overleggen ze toch eerst met je?
Ik zou als garage ook horendol van je worden als je met onderhoud rondshopt tot het antwoord je zint. Want zo bouw je ook geen onderhoudshostirie op bij je merkdealer. En wordt in het vervolg het alleen maar lastiger als er wat met je auto is.

Lange intro, maar wat verwacht je straks van je leasemaatschappij of dealer? Hou je rekening met eigen risico? Of koop je dat geheel af? Ook met een nieuwe auto kan er vanalles stuk gaan, je hebt wel eens pech.

Mijn vorige leaseauto is 6x teruggeweest omdat hij in noodloop schoot. Steeds wat anders vervangen en uiteindelijk toch de hele turbo vervangen onder garantie.
Tuurlijk krijg je vervangend vervoer maar nog heb je gezeur en gezeik. Nadat dit opgelost was echt jaren met plezier in dat ding gereden.

Met het uitzoeken van de nieuwe auto heeft gedoe met de vorige mij totaal niet bezig gehouden. Gewoon gekeken wat is het budget, wat vinden wij mooi. Testritten ingepland en gekozen.

Ben het met je eens dat een goed gevoel bij je dealer helpt.

Als je bij de dealers net zo twijfelt als hier en dan daarna in een gesprek zegt: als de prijs goed is kiezen we vandaag nog! Dat de verkoper denkt ja vast.

Wat maakt een ielige ruitenwisser trouwens uit? Ze zorgen er toch voor dat het werkt en voldoende is om je ruit regenvrij te houden?
Op die manier is er altijd wel wat te vinden.
Als je keuze een ielihe ruitenwisser of een plastic dashboard is, wat heeft dan je voorkeur?

Snap wel dat je twijfelt zeker op basis van zorg uit het verleden. Wat anderen ook opperen is dat je shortlease kan doen en zo kan testen wat bij jullie past.

Zo lastig als het voor jou was, zo snel waren wij er zelf snel uit. Drie dealers en twee testritten later was de nieuwe leaseauto besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Laat me raden zakelijke lease die je niet zelf hoeft te betalen? 😉

En twijfel bij de dealer. Hmm nee ik weet precies wat ik wil. Als dat te duur is geef ik dat aan en vraag of we een optie of pakket kunnen laten vallen om wel bij het gewenste bedrag n de buurt te komen. Dan beginnen ze al te steunen en zuchten want ze moeten met crap software werken en weten zelf nauwelijks hoe het werkt als ze hun login al niet vergeten zijn. Allemaal meegemaakt.

Maar als je verwacht dat ik na een proefrit laaiend enthousiast terug kom en jouw merk en auto de hemel in prijs heb je het mis. Maar blijkbaar willen ze alleen slijmende klanten die alles perfect vinden. Begrijp ik best dat je dat leuker vindt maar goed service is ver te zoeken. Zoals een vier jaar oude bak meegeven voor een proefrit. 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan trouwens prima een c-segmenter betalen. Met een beetje zoeken zitten die rond de 400 per maand. Echter een c-segmenter met de waslijst aan opties die pas net in het e-segment standaard zijn wordt erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De enige optie die ik op mijn c-segment auto van zes jaar geleden niet heb is adaptieve cruise control. Dus in zes jaar zijn we blijkbaar geen ene moer opgeschoten met standaard uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de automaat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat zie ik niet als optie. Is gewoon een ander type of uitvoering. Dat zal op benzine auto's nooit standaard worden hier verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Dan koop je dezelfde auto als je hebt maar dan met automaat.

Slotje graag 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet ik wachten want alle modellen waar ik naar kijk zijn al een paar jaar tot vijf jaar oud. Wellicht dat de volgende generatie wel diverse opties meer standaard heeft. Maar goed elke generatie gaan ook de prijzen weer omhoog om naar te zwijgen van de achterlijke BPM in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 07:28 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Phusebox, een tijdje geleden was ik aan het kijken naar een nieuwe tv. Ik kwam in dat topic en jij was daar ook. Je kon niet kiezen en zocht hulp daarbij. Ik heb mij ingelezen en heb een overwogen keuze gemaakt en heb er toen 1 gekocht. Jij was er nog druk mee en zag eigenlijk alleen maar negatieve dingen en werd nergens blij van.

Maanden later stuit ik op dit topic. Blijken het (in mijn geval) 15 pagina's te zijn waar je exact hetzelfde probleem hebt. Alleen maar negatieve dingen zoeken en geen knopen kunnen door hakken. Op elke post heb je wel iets negatiefs te vertellen. Word je hier niet heel erg moe van? Een auto kopen, een tv kopen moeten leuke dingen zijn, geen dingen die langere tijd frustratie opleveren.

Als het nou echt niet lukt reken dan gewoon 50 euro per uur voor elk uur dat je op tweakers zit. Nog 2 maanden en je rijdt een mooie Tesla. Krijg je van mij een nieuwe ruitenwisser en starten we een Kickstarter om hem te laten wrappen in je favoriete kleur.

Laatste alinea is niet serieus natuurlijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:02:
De enige optie die ik op mijn c-segment auto van zes jaar geleden niet heb is adaptieve cruise control. Dus in zes jaar zijn we blijkbaar geen ene moer opgeschoten met standaard uitrusting.
Wil je nu opties voor het hebben van opties? Het klinkt een beetje als iPhone-klanten die bij elke nieuwe versie nieuwe "innovatie" verwachten, ongeacht of dat nodig is of niet.
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:25:
Misschien moet ik wachten want alle modellen waar ik naar kijk zijn al een paar jaar tot vijf jaar oud. Wellicht dat de volgende generatie wel diverse opties meer standaard heeft.
Zijn de huidige auto's *zo* slecht dat er werkelijk waar niet een is die aan je eisen voldoet, waardoor je nu je hoop vestigt op toekomstige uitvindingen die nog bedacht moeten worden?
Moby schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:45:
Krijg je van mij een nieuwe ruitenwisser
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Welk stukje, van die favoriete kleur? Jij wilde hem stiekem toch maar in felgroen wrappen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:14:
[...]

Dat zie ik niet als optie. Is gewoon een ander type of uitvoering. Dat zal op benzine auto's nooit standaard worden hier verwacht ik.
Fout! Bij Toyota zijn de hybride uitvoeringen altijd benzine en altijd automaat :Y)

Verder is het in dit topic al eerder genoemd, maar de Auris hatchback 1.8 hybride in de Dynamic uitvoering voldoet (zelfs in Flexible Lease!) aan je nagenoeg al je eisen:
  • Automaat
  • Climate Control
  • Navigatie
  • Cruise Control (geen adaptive)
  • Bluetooth and audio streaming
Het enige wat ontbreekt aan je wensen is een adaptive cruise control, maar dat is op dit moment in dit segment absoluut geen gemeengoed.

Blijft over het uiterlijk. Ik rij zelf een Auris TS en zal eerlijk toegeven dat het niet de mooiste auto op de Nederlandse wegen is, maar sinds de facelift vind ik het best een geslaagde auto. Ik vind het belangrijker dat de auto me nooit laat staan, en met een Toyota kom je inderdaad nagenoeg nooit stil te staan (een lekke band kan bij elke auto gebeuren natuurlijk :P).

Ik kom op basis van Flexible Lease met 48 maanden en 20.000km per jaar op een tarief van € 505,-.
En als je de auto na 12 maanden zat bent breng je 'm terug naar de dealer ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zoveel mensen zoveel smaken, maar ik zou zelf heel erg verdrietig worden van het uiterlijk van de Auris.

Als je dat gevoel hebt, wordt het lastig om zo’n groot maandbedrag te accepteren voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Ik vind het belangrijker dat de auto me nooit laat staan, en met een Toyota kom je inderdaad nagenoeg nooit stil te staan (een lekke band kan bij elke auto gebeuren natuurlijk :P).
Behalve onze vorige Toyota die we hebben gedumpt nadat ook hier rare dingen kapot gingen. |:(
Oh of mijn Mazda, zogenaamd ook betrouwbare auto's, die na 100.000 km total loss was vanwege de reparaties.
Requiem19 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:40:
Zoveel mensen zoveel smaken, maar ik zou zelf heel erg verdrietig worden van het uiterlijk van de Auris.

Als je dat gevoel hebt, wordt het lastig om zo’n groot maandbedrag te accepteren voor jezelf.
Ja,ook al is het dan maar 12 maanden, dan is het 12 maanden met tegenzin in een auto stappen waarvan je weet dat ie alsnog minimaal 400 euro kost.
Phusebox, een tijdje geleden was ik aan het kijken naar een nieuwe tv. Ik kwam in dat topic en jij was daar ook. Je kon niet kiezen en zocht hulp daarbij. Ik heb mij ingelezen en heb een overwogen keuze gemaakt en heb er toen 1 gekocht. Jij was er nog druk mee en zag eigenlijk alleen maar negatieve dingen en werd nergens blij van.

Maanden later stuit ik op dit topic. Blijken het (in mijn geval) 15 pagina's te zijn waar je exact hetzelfde probleem hebt. Alleen maar negatieve dingen zoeken en geen knopen kunnen door hakken. Op elke post heb je wel iets negatiefs te vertellen. Word je hier niet heel erg moe van? Een auto kopen, een tv kopen moeten leuke dingen zijn, geen dingen die langere tijd frustratie opleveren.

Als het nou echt niet lukt reken dan gewoon 50 euro per uur voor elk uur dat je op tweakers zit. Nog 2 maanden en je rijdt een mooie Tesla. Krijg je van mij een nieuwe ruitenwisser en starten we een Kickstarter om hem te laten wrappen in je favoriete kleur.

Ik realiseer mij ook wel hoe moeilijk ik het mezelf maak. Uiteindelijk wel blij dat ik op de C7 OLED heb gewacht en daar heb ik, buiten een paar kleine irritatiepuntjes, nog geen spijt van gehad ook al heb ik een dikke premium betaald om hem als een van de eersten in Nederland te hebben.

Het wordt ook met de jaren erger, juist omdat ik met alles pech heb, niet alleen auto's. De auto voor mijn huidige ging als volgt: "Ik wil graag dat model, volgens ANWB redelijk betrouwbaar, ok eentje gevonden, proefrit, offerte, dag erna gekocht."

Dat betrouwbaar volgens de ANWB niks waard was heb ik daarna wel geleerd.

De huidige auto: 3-6 maanden gekeken naar een specifiek model dat ik in gedachten had, nog even getwijfeld over wat anders maar uiteindelijk op een dag, out of the blue, een proefrit gaan maken en twee uur later gekocht.

Het is overigens niet dat ik alle hulp niet waardeer hoor. Het helpt me iets beter relativeren en alles op een rijtje zetten.

Uiteindelijk komt er wel een beslissing uit, of dat nu een lease auto is, doorrijden in mijn huidige bak en de reparaties maar slikken de komende tijd, of noodgedwongen een andere oplossing.

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noodgedwongen een andere oplossing... doe eens niet zo dramatisch. Voor 500 per maand kun je een meer dan prima auto rijden. Sterker nog voor de helft van dat bedrag lukt het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:56:
Noodgedwongen een andere oplossing... doe eens niet zo dramatisch. Voor 500 per maand kun je een meer dan prima auto rijden. Sterker nog voor de helft van dat bedrag lukt het al.
Weet niet hoe jij het las, maar ik bedoelde als de reparaties zo duur zijn dat het zich niet meer loont dan moet ik snel wat anders. Private lease is niet snel dus dan wordt het noodgedwongen iets oud tweedehands ter overbrugging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:52:
Betalen en ervoor over hebben zijn twee verschillende dingen.
Maar ja dan nog rest de vraag welke auto... Een BMW kan ik dan zeker wel vergeten tweedehands ook vanwege de onderhoudskosten en een automaat durf ik dan ook niet meer aan, zeker geen DSG bak gezien alle horrorverhalen.

Bij sommige leasebedrijven spelen je schadevrije jaren ook nog mee. Helaas heb ik er maar vier aangezien ik acht jaar geleden ooit 1x in mijn leven een aanrijding heb gehad. 😒
Hoe kan je nou 4 schadevrije jaren hebben voor een schade 8 jaar geleden? 8)7
@Richh Ga al jaren alleen naar de merkdealer. Ik dacht dan vermijd ik dat probleem van beunhazen maar blijkbaar kan ik beter daar naartoe gaan want tja die weten het soms ook wel eens niet maar zijn dan niet zo duur als ze gaan gokken.

@RemcoDelft Tja hoe ziet zo'n verkoper dat dan want op de vraag "op wat voor termijn zoeken jullie iets?" heb ik telkens geantwoord "zeer kort, wanneer de prijs goed is tekenen we vandaag nog".

Oh ja en mijn vrouw is meegeweest met proefritten en die kon ook niet kiezen. De golf was van buiten lelijk de a3 van binnen. Eigenlijk hetzelfde als ik dacht.
Mooi, gelijk afstrepen.
Heb ook het gevoel dat de dealers hier in de regio nog niet zo gewend zijn aan private lease. Vaak lopen ze te worstelen met websites en werkt het niet of weten ze niks over de voorwaarden. Ook als je private lease noemt gooien ze je nog net niet buiten. De enige waar ik netjes en correct geholpen ben is BMW.
Nou, dan focus je je op BMW? Alphabet heeft de 4 GC in luxe uitvoeringen, maar vink Executive of High Executive aan en ja je maandbedrag stijgt. De meeste BMW-dealers doen ook Mini, die kan je ook nog beschouwen.
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:02:
Je eist al meer dingen dan zes jaar geleden überhaupt op een auto zaten, laat staan een Ford. Dat merk loopt nou niet voorop in auto-innovaties. Qua interieur heeft Ford nog nooit de luxe of premium snaar geraakt.
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:49:
[...]

Behalve onze vorige Toyota die we hebben gedumpt nadat ook hier rare dingen kapot gingen. |:(
Oh of mijn Mazda, zogenaamd ook betrouwbare auto's, die na 100.000 km total loss was vanwege de reparaties.
Dan heb je het over motorblok + versnellingsbak vervangen? Want total loss is ie niet zomaar.
[...]

Ja,ook al is het dan maar 12 maanden, dan is het 12 maanden met tegenzin in een auto stappen waarvan je weet dat ie alsnog minimaal 400 euro kost.

Het is overigens niet dat ik alle hulp niet waardeer hoor. Het helpt me iets beter relativeren en alles op een rijtje zetten.

Uiteindelijk komt er wel een beslissing uit, of dat nu een lease auto is, doorrijden in mijn huidige bak en de reparaties maar slikken de komende tijd, of noodgedwongen een andere oplossing.
Er zijn je genoeg opties aangedragen. Misschien moet je ze stuk voor stuk nog eens langsgaan, net zoals ik 500 posts ben nagegaan of ze in dit of het Private Lease topic pasten.

@RemcoDelft thanks, het was een halfuurtje stoeien, maar je ziet al hoeveel reacties er uit het andere topic weg zijn.. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik denk dat een fiets een betere optie is voor de TS, er komen genoeg nuttige tips maar toch blijf je beren op de weg zien. Momenteel zijn er 8+ miljoen auto's in Nederland, zo dramatisch is het niet gesteld met de kwaliteit van auto's. De gemiddelde leeftijd van een auto is 10,2 jaar.

Dat je pech hebt gehad met enkele merken/modellen wilt niet zeggen dat privé leasen de heilige graal is, dan ben je simpelweg ook je geld kwijt maar aan het eind van het termijn van 4 jaar kan je de auto niet doorverkopen en zal je daarna wederom de volle mep moeten betalen ipv nog een paar jaartjes doorrijden als deze alsnog bevalt.

Ga je straks ook wasmachines leasen, deze gaan ook stuk...

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 06-03-2018 09:05 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Hari-Bo En dan een topic over 'welke fiets' zeker? Hell no. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Requiem19 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:40:

Mee eens, daarom gaf ik al aan dat het niet de mooiste auto is. Maar ik word persoonlijk verdrietig van allerlei vage storingen en om m'n auto (vaak) naar de garage te moeten brengen. En geloof me; bij diverse andere merken gebeurt dit zelfs met nieuwe auto's. Ik heb daar gewoon geen zin in. Het voertuig moet me zonder problemen van A naar B brengen, en de enige bezoekjes aan de garage zijn voor onderhoud of voor de wissel naar de zomer- / winterbanden.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van mooie auto's, maar gelukkig kan ik een auto nog wel op basis van rationeel denken kiezen, i.p.v. op emotie. Het gaat me uiteindelijk immers om mijn portemonnee. Maar goed, misschien heeft dit ook met leeftijd te maken :+
[...]

Wat doe jij met je auto's? Geef je ze geen onderhoud en dan na 100.000km raar opkijken dat het blok in elkaar is gelopen? :P

Maar als ik je wensenlijst zo eens door lees i.c.m. je budget, dan is het misschien geen gek idee om ergens een 2e hands auto op te pikken om de komende paar jaren te overbruggen. Tot er tegen die tijd wellicht wel auto's zijn die in je eisenpakket vallen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die eisen zijn een glijdende schaal. ;)

Om het bij Ford te houden, want die is op 1 ding na perfect: https://www.fordprivatele.../ford-focus/st-line-wagon € 444,50 incl. metallic lak, 4 schadevrije jaren, 20k km/60 maanden, technology pack en voorruitverwarming.. Je krijgt 6,8ct per minderkm terug, dus 2500/12*0.068 eraf komt neer op 430/maand.

Wil je omdat je wat ouder wordt wat hoger zitten, dan heb je nog de Kuga: https://www.fordprivatele...ate-lease/model/ford-kuga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

d0s schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:38:
[...]

:X Een 1 serie net-niet noemen.... een 3 serie is maar een fractie duurder. Dat jij liever een golf ziet, zegt genoeg.
Oei, BMW liefhebbers op de teentjes getrapt? Een 1-serie is een lelijk hok, en zonder die BMW badge had het net zo goed een Kia kunnen zijn. Maar ja, die merkbadge erop hé. En opeens is het een prachtige auto....
Wat heeft prijs te maken met hoe een auto gelijnd is? Wil je een BMW rijden, spaar dan alsjeblieft door tot een 3-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
[...]

@Phusebox , ik heb je gisteravond een stappenplan gegeven om een keuze te maken. In welke fase van besluitvorming zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:04:
[...]

[...]

Hoe kan je nou 4 schadevrije jaren hebben voor een schade 8 jaar geleden? 8)7
Helaas werkt dat zo, aangezien je dan van +1 naar -5 wordt gezet.

Je eist al meer dingen dan zes jaar geleden überhaupt op een auto zaten, laat staan een Ford. Dat merk loopt nou niet voorop in auto-innovaties. Qua interieur heeft Ford nog nooit de luxe of premium snaar geraakt.
Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.
Het enige zoals gezegd dat ik nu niet heb is adaptive cruise control.

Dan heb je het over motorblok + versnellingsbak vervangen? Want total loss is ie niet zomaar.
Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.

Er zijn je genoeg opties aangedragen. Misschien moet je ze stuk voor stuk nog eens langsgaan, net zoals ik 500 posts ben nagegaan of ze in dit of het Private Lease topic pasten.
Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.

@RemcoDelft thanks, het was een halfuurtje stoeien, maar je ziet al hoeveel reacties er uit het andere topic weg zijn.. ;)
Ook mijn dank hiervoor.

Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.
Het enige zoals gezegd dat ik nu niet heb is adaptive cruise control.

[...]
Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.

Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.

Ook mijn dank hiervoor.

Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:19:
Die eisen zijn een glijdende schaal. ;)

Om het bij Ford te houden, want die is op 1 ding na perfect: https://www.fordprivatele.../ford-focus/st-line-wagon € 444,50 incl. metallic lak, 4 schadevrije jaren, 20k km/60 maanden, technology pack en voorruitverwarming.. Je krijgt 6,8ct per minderkm terug, dus 2500/12*0.068 eraf komt neer op 430/maand.

Wil je omdat je wat ouder wordt wat hoger zitten, dan heb je nog de Kuga: https://www.fordprivatele...ate-lease/model/ford-kuga
Heb nooit gezegd dat die perfect was, enkel dat die wel veel van de gewenste opties heeft. De krakende vering heeft Ford nog nooit opgelost, Mondeo, Focus, Fiesta allemaal last van. Grootste irritatiepunt bij dagelijks gebruik.

Highland schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:34:
[...]
@Phusebox , ik heb je gisteravond een stappenplan gegeven om een keuze te maken. In welke fase van besluitvorming zit je nu?
Tussen fase 1 en 2.

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Maar wat ging er dan stuk? Als hij slechts 100.000 gelopen heeft dan lijkt de huidige waarde minstens nog wel 7-10.000 €, als het een beetje een recent model was. Je moet wel serieus pech hebben (of een Volkswagen) als bij 100.000km er 3.500 euro in moet steken. Dat soort bedragen kun je bijna de hele aandrijflijn voor vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bent het minst slecht behandeld bij BMW, laat hen nou net het duurste zijn qua opties en uitrusting. :+

Maar goed,wat is nou echt noodzakelijk en wat is nice to have? Adaptive CC? Heb je het ooit gehad? Want erg weinig auto's hebben dat dus het beperkt onnodig je keuzes. Zo kan je meerdere opties afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
De nieuwe Auris ziet er nog mooier uit dan de oude, net onthuld maar helaas pas volgend jaar te krijgen dus misschien als je geduld hebt...

DigitalError in "Het grote Toyota-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:56:
Je bent het minst slecht behandeld bij BMW, laat hen nou net het duurste zijn qua opties en uitrusting. :+

Maar goed,wat is nou echt noodzakelijk en wat is nice to have? Adaptive CC? Heb je het ooit gehad? Want erg weinig auto's hebben dat dus het beperkt onnodig je keuzes. Zo kan je meerdere opties afgaan.
Ik zou inderdaad een lijstje van opties gaan maken en dan prioriteren: wat is een must have, nice to have, should have, could have. Groeperen, en dan kijken welke auto's de must haves hebben en dan kun je nog verder gaan kijken welke auto's de minder noodzakelijke opties hebben.

Zo streep je weg en uiteindelijk zullen er 2/3 auto's over blijven die je zult moeten gaan vergelijken qua kosten en dan proefrijden om te kijken of ze in het echt ook bevallen.

Zo zou ik het in ieder geval doen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalError schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:58:
De nieuwe Auris ziet er nog mooier uit dan de oude, net onthuld maar helaas pas volgend jaar te krijgen dus misschien als je geduld hebt...

DigitalError in "Het grote Toyota-topic"
Ziet er wel stukken beter uit als de oude. Maar ja dat is meestal, de nieuwe Focus halverwege dit jaar is vast ook mooier, en de nieuwe BMW 1 in 2019, en de nieuwe A klasse die eraan komt.

En tegen die tijd komen er weer nieuwe modellen die weer 'mooier' zijn.

Snap trouwens wel dat er geen foto's van de achterkant in het Toyota topic gepost zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Ziet er wel stukken beter uit als de oude. Maar ja dat is meestal, de nieuwe Focus halverwege dit jaar is vast ook mooier, en de nieuwe BMW 1 in 2019, en de nieuwe A klasse die eraan komt.

Snap trouwens wel dat er geen foto's van de achterkant in het Toyota topic gepost zijn :+
Screenshots van de achterkant kon ik zo snel even niet maken maar het is stukken beter dan het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet alles gelezen, maar heb je al bij Volvo gekeken voor een V40 of vind je dat niks ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook al geweest. Te Zweeds. :P
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Als je veul voor weinig wil, dan moet je het oude model op de kop tikken bij de introductie van de nieuwe. Dan heb je de beste aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:23:
Ook al geweest. Te Zweeds. :P

[...]
Voor zover een Volvo nog Zweeds is... Bij de XC40 plakken ze er maar een Zweeds vlaggetje op omdat je het anders niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Je kan niet tussen de fases zitten, je moet kiezen. O, wacht... >:)

Sluit gewoon fase 1 af met een lijstje van 5 geschikte auto's. Dan kun je tenminste starten met het leuke deel van het kiezen: welke auto biedt het meeste? Na proefrijden naar de top2 en dan opties/paketten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Highland schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Je kan niet tussen de fases zitten, je moet kiezen. O, wacht... >:)

Sluit gewoon fase 1 af met een lijstje van 5 geschikte auto's. Dan kun je tenminste starten met het leuke deel van het kiezen: welke auto biedt het meeste? Na proefrijden naar de top2 en dan opties/paketten kiezen.
Ik heb proefrijden al gehad, in 8 auto's en toen was het back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Ik heb proefrijden al gehad, in 8 auto's en toen was het back to the drawing board.
Welke 8 waren dat?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.