Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
En als je nou eens op 80% mikt ipv 120%?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Mazda 3, CX-3, CX-5. VW Golf. Opel Astra. BMW 1. Audi A3. Kia Niro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
En wat betekent 'back to the drawing board'? Terug naar fase 0? En wat zijn dan de gewijzigde wensen of budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Wat zijn de voor een nadelen, en je kiest nu voor nieuw , en heb je niks te maken met vroegere ervaring. Ik kan het mis hebben, maar zgn Premium occasions kun je ook wel leasen.
https://www.stern.nl/4498156/Private-lease.html

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 06-03-2018 10:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Voor zover een Volvo nog Zweeds is... Bij de XC40 plakken ze er maar een Zweeds vlaggetje op omdat je het anders niet meer weet.
Volgens mij is je huidige auto in Duitsland gebouwd. Maar als je nu ook al waarde gaat hechten aan waar een auto is gebouwd...

Hoewel ik je redenatie soms niet kan volgen, vindt ik het wel een pracht van een topic worden :) Aan de ene kant jij de 'norse ik kan niet kiezen, en alle mensen in de autowereld zijn stom', en aan de andere kant alle anderen die je met de beste wil van de wereld van advies proberen te voorzien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Pfff echt? Ik weet niet of dit een edit krijgt van een mod maar is er er niemand in je omgeving die je een zachte klap met vlakke hand in je gezicht kan geven. Kom even terug in de echte wereld.

Je bent niet te helpen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Wat vind je van een Megane?

Persoonlijk vind ik het één van de mooiste C segmenters:
Bose met alle opties en komt bij mij op 500 uit:
https://www.alphabetpriva...zen%20schuif-%2Fkanteldak

Ik zou het wel weten:
https://www.alphabetpriva...ptijd=48&kleur=Alpinweiss

Voor 519 heb je een 3 serie met automaat. Dan maar wat minder opties.

[ Voor 65% gewijzigd door BlakHawk op 06-03-2018 10:57 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
[...]

En die rijden allemaal minder dan wat je nu hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Volgens mij is je huidige auto in Duitsland gebouwd. Maar als je nu ook al waarde gaat hechten aan waar een auto is gebouwd...

Hoewel ik je redenatie soms niet kan volgen, vindt ik het wel een pracht van een topic worden :) Aan de ene kant jij de 'norse ik kan niet kiezen, en alle mensen in de autowereld zijn stom', en aan de andere kant alle anderen die je met de beste wil van advies proberen te voorzien.
Soms kan ik ook nog sarcastisch zijn zonder het te menen ;)

Toekomstig naslagwerk voor alle C-segment leaserijders... over welke puntjes valt een mierenneuker en waar moet ik me vooral niet druk om maken.

7 Private Lease tips van Phusebox:
:+ kijk geen review video's (alle minpunten ga je onder een vergrootglas leggen)
:'( ga niet proefrijden (tenzij je nu een 20 jaar oude auto hebt zal niks voldoen aan de verwachting dat nieuwer ook beter rijdt)
:X verwacht geen luxe van Audi onder de A4 klasse
:o een automaat is niet altijd een automaat (blijkbaar is bijna geen enkele automaat een automaat)
;( niks is standaard (behalve de vier wielen)
;w je budget -100 is waar je naar op zoek moet, met opties en extra's kom je dan misschien uit
:| zonder top inkomen (bruto 5000+) is een luxe C segmenter het maximaal haalbare

:+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58:
:o een automaat is niet altijd een automaat (blijkbaar is bijna geen enkele automaat een automaat)
Wat bedoel je hier nu weer mee? Dacht je dat een automaat traploos schakelde? Of dat je een automaat niet in drive of de parkeerstand moet zetten wanneer je auto wilt rijden of parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SteveWoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Wat bedoel je hier nu weer mee? Dacht je dat een automaat traploos schakelde? Of dat je een automaat niet in drive of de parkeerstand moet zetten wanneer je auto wilt rijden of parkeren?
Sorry was redelijk met een knipoog die hele post. Er was een discussie over robotbak vs echte automaat.

Soms moet ik mezelf ook belachelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
[...]

Hij bedoelt dat hij eigenlijk een chauffeur wilt, maar dat dat niet in het budget past :+

Verder @Phusebox, wat maak je het jezelf nodeloos moeilijk zeg. Ik zou echt moe van mezelf worden :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Dit begint onderhand het meest absurde First World Problems-topic ooit te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:28

Mrlten

Premium Deluxe Plus

[...]

Een kabouter-geschakelde handbak :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

Ik wordt stiekem een beetje benieuwd wat je eigenlijk voor werk doet @Phusebox

Ben je compliance officer of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik kijk nu naar een Kia Niro via groepsveiling.nl. Erg goede aanbieding voor een zeer complete auto (er zitten meer opties op de auto dan op de website staan aangegeven, oa rijbaan assistentie). De Astra is ook erg goedkoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:00
Dit wordt een gebed zonder eind. Ik volg dit topic al een tijdje en moet met enige verbazing toekijken. Je hebt in de startpost 5 hele eisen genoemd voor je nieuwe auto. Toch blijkt uit jouw opmerkingen dat je toch echt veel meer eisen hebt. Ongeveer alle auto's voldoen niet aan jouw (onrealistische) eisen. Ik denk dat je jouw zoektocht moet opgeven.

Mijn advies: Koop een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58:
[...]

:+ kijk geen review video's (alle minpunten ga je onder een vergrootglas leggen)
:'( ga niet proefrijden (tenzij je nu een 20 jaar oude auto hebt zal niks voldoen aan de verwachting dat nieuwer ook beter rijdt)

;w je budget -100 is waar je naar op zoek moet, met opties en extra's kom je dan misschien uit
:| zonder top inkomen (bruto 5000+) is een luxe C segmenter het maximaal haalbare
doe vooral geen vooronderzoek? Voor 4 jaar een auto kiezen zonder proefrit is een recept voor rugklachten of jarenlang kleine ergernissen die je had kunnen voorkomen

Daarnaast, sinds wanneer is een hagelnieuwe luxe C segmenter te min? Moet je als Jan Modaal tegenwoording in een A4 S-line kunnen rondrijden dan? 8)7 Zoiezo het idee dat je een auto persee nog extra moet aankleden met extras en opties... In 10 jaar lease rijden is volgens mij de enige optie die ik persee wou hebben een thuiskomer geweest ipv het reparatiekitje... Voor de rest is de iets luxure versie van zo ongeveer elke C-segmenter tegenwoording al zo compleet (climate, cruise, navi, noem maar op)

Nou heb ik niet het hele topic gevolgd, maar dit komt toch allemaal wel heel erg first world problems op me over hoor, als je die dikke 3-serie niet kan leasen, koop je er eentje van 10 jaar oud? stuk goedkoper dan voor een leasemij de eerste 4 jaar afschrijving aftikken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:54:
Dit wordt een gebed zonder eind. Ik volg dit topic al een tijdje en moet met enige verbazing toekijken. Je hebt in de startpost 5 hele eisen genoemd voor je nieuwe auto. Toch blijkt uit jouw opmerkingen dat je toch echt veel meer eisen hebt. Ongeveer alle auto's voldoen niet aan jouw (onrealistische) eisen. Ik denk dat je jouw zoektocht moet opgeven.

Mijn advies: Koop een fiets.
Ik zag toevallig dit topic staan met "Phusebox" in de topictitel en dacht direct "het zal toch niet weer...", maar jawel!
Hetzelfde verhaal als de aankoop van een Oled tv, die Phusebox zevert maar door en weet uit elk feit wel weer een vraag te distilleren. Man, beslis toch zelf eens wat! 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

vectormatic schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:56:
[...]

Nou heb ik niet het hele topic gevolgd, maar dit komt toch allemaal wel heel erg first world problems op me over hoor, als je die dikke 3-serie niet kan leasen, koop je er eentje van 10 jaar oud? stuk goedkoper dan voor een leasemij de eerste 4 jaar afschrijving aftikken
Neehee, aan auto's van 10 jaar oud moet je een heleboel onderhoud doen en dan gaan zo alsnog iedere keer kapot.

:+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58:
En die rijden allemaal minder dan wat je nu hebt?
Ik denk dat alleen de 1 serie uit dat rijtje kan tippen aan een Focus, als we het hebben over wegligging...
Hij bedoelt mijn opmerking over een gerobotiseerde handbak. Het mist het comfort van een échte automaat. Hij schakelt wel automatisch, maar het is een budgetoplossing.

Ze zijn wat schokkeriger en stotteriger dan de échte automaten met koppelomvormer.

DSG is een halfautomaat. Net als S tronic van Audi.

Pas als je de wat snellere audi's kiest krijg je de tiptronic, wat wel een volwaardige automaat is (afkomstig van Porsche).

Een dual clutch is gewoon een handbak met 2 koppelingen.
Een automaat heeft een koppelomvormer.

We noemen het in de volksmond allemaal automaten, maar de techniek erachter is echt anders.

Wat de o.a. de BMW steptronic zo fijn maakt is dat een koppelomvormer de motor in een beter bereik kan houden met meer koppel dan een koppeling, waar het aantal omwentelingen van de wielen bepalend is. Daarom is het comfort van de conventionele automaat zo hoog. Overgang gaat vloeiender dan de koppeling. Maar het nadeel is dat er dus altijd een deel kracht verloren gaat en daarvoor heeft de BMW automaat lockup, om de aandrijving direct te locken zonder verlies van vermogen van de koppelomvormer.

Daarbij heeft hij 8 trappen, dus zit je sneller en vaker in het goede bereik van de motor.

Dus zeg nogmaals:
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:52:
Ik zou het wel weten:

Is toch veel meer auto voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

MadMarky schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:17:
[...]

Neehee, aan auto's van 10 jaar oud moet je een heleboel onderhoud doen en dan gaan zo alsnog iedere keer kapot.

:+
Dan moet hij een auto van 20+ jaar nemen zoals ik, heb alleen de radiator bij de ANWB moeten vervangen voor 100 euro :P (en rij er nu 5 jaar in 90.000 gereden, en er staat een kleine 260k op de tellert.

(En het is een Opel :P )

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Illegal_Alien schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Dan moet hij een auto van 20+ jaar nemen zoals ik, heb alleen de radiator bij de ANWB moeten vervangen voor 100 euro :P (en rij er nu 5 jaar in 90.000 gereden, en er staat een kleine 260k op de tellert.

(En het is een Opel :P )
Jamaar jamaar, daar zit geen apple carplay in

(zit ff wat paginas terug te lezen :P alles van voorkeur voor een VW polo, tot dikke BMWs)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Anders een Twizzy, zit je alleen, heb je ook geen gezeur van mensen die mee moeten ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:04
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Helaas werkt dat zo, aangezien je dan van +1 naar -5 wordt gezet.

[...]

Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.
Het enige zoals gezegd dat ik nu niet heb is adaptive cruise control.

[...]

Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.

[...]

Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.

[...]

Ook mijn dank hiervoor.

[...]

Sorry maar dan heb je toch een verkeerd beeld, ook nu de nieuwe Fiesta heeft veel standaard wat andere B-segmenters niet hebben.
Het enige zoals gezegd dat ik nu niet heb is adaptive cruise control.

[...]

Hij is total loss zodra de reparatie meer dan de helft van de economische waarde is.

[...]

Doe ik ook hoor, in mijn hoofd doe ik niks anders. Elke avond thuis zit ik 3 tot 4 uur weer te zoeken en puzzelen.

[...]

Ook mijn dank hiervoor.

[...]

Heb nooit gezegd dat die perfect was, enkel dat die wel veel van de gewenste opties heeft. De krakende vering heeft Ford nog nooit opgelost, Mondeo, Focus, Fiesta allemaal last van. Grootste irritatiepunt bij dagelijks gebruik.

[...]

Tussen fase 1 en 2.
Krakende vering? Serieus, ik heb een Ford Focus 2.0 uit (eind) 2016. Totaal geen krakend geluid.
Je zoekt bij elke auto wel iets wat je niet bevalt en daarom streep je hem door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Skoefel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Krakende vering? Serieus, ik heb een Ford Focus 2.0 uit (eind) 2016. Totaal geen krakend geluid.
Je zoekt bij elke auto wel iets wat je niet bevalt en daarom streep je hem door..
Ik herken em wel, heb een focus uit 2011 (mk3 first edition) gereden, en bij sommige drempels, in bepaald weer (ik geloof als t koud was) kraakte consequent de voorwielophanging..

Om daar nou een auto op te laten staan though... |:(

Ben zelf inmiddels helemaal happy met mn 16 jaar oude Alfa, maar als ik weer een leasemobiel zou moeten staat de focus hoog op de lijst, fijne auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe ben je tot je huidige auto gekomen? Je keuzestress heb je al jaren op GoT en ook die auto heb je gekocht?

Maar goed, die acht auto's die je hebt gereden. Noem van elke auto 2 min en 2 pluspunten en schrijf ze ook daadwerkelijk op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Je probleem is dat je wensen gewoon niet aansluiten op je budget. En je verwacht ook nog eens probleemvrij te rijden.

Je moet eerlijk tegen jezelf zijn en of inleveren op opties en kleine dingen bij een nieuwe auto, of een oudere auto nemen die alle boxes ticked, maar wat vaker onderhoud nodig heeft. Hoewel dat bij een auto van 5-6 jaar wel mee zal vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Heeft iemand de Ford Phusion al genoemd?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoefel
vectormatic schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Ik herken em wel, heb een focus uit 2011 (mk3 first edition) gereden, en bij sommige drempels, in bepaald weer (ik geloof als t koud was) kraakte consequent de voorwielophanging..

Om daar nou een auto op te laten staan though... |:(

Ben zelf inmiddels helemaal happy met mn 16 jaar oude Alfa, maar als ik weer een leasemobiel zou moeten staat de focus hoog op de lijst, fijne auto!
Dat is een verschil van 6 jaar, mijn oude Focus van 2004 deed dit inderdaad ook :).
Nooit geen moment spijt van mijn keuze gehad (behalve dat het geen ST is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Skoefel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Dat is een verschil van 6 jaar, mijn oude Focus van 2004 deed dit inderdaad ook :).
Nooit geen moment spijt van mijn keuze gehad (behalve dat het geen ST is).
Klopt, maar aangezien het wel het huidige model (althans, voor de facelift) was, vond ik em wel relevant, kan natuurlijk goed dat ford het inmiddels gefixed heeft (of dat de drempel waar ik het me van herinner nogal atypisch is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Wat betreft DSG klopt allemaal. Gaat wat schokkerig als het koud is (de eerste 2km ofzo).
BMW heeft absoluut een betere automaat maar de DSG is nu ook niet slecht. Ikzelf rijdt met de natte DSG-7 versie en dat schakelt perfect. Enkel bij afremmen naar stilstand voel je een schokje van 3 naar 2. Naar 1 doet hij bij stilstand en dat voel je niet.

Als je een perfecte automaat wilt moet je bij BMW zijn, ik wou niet de standaard 3 serie hebben die iedereen heeft en ben dus bij VW beland en de iets mindere DSG. Maar dat is zo een geval van voordelen vs nadelen wegstrepen.
Ik heb mijn (lease) auto eens de tool open was op 2h besteld :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bedoelt dat je niet struikelt over de DSG-VAGjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
BMW gaat in de 1,2 en X1 serie nu ook een DCT automaat leveren op de lichtere motoren. Wel met iets andere techniek dan bij Volkswagen. Genoeg reden voor Phusebox om ook deze modellen af te schrijven.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:19:

[...]

Hij bedoelt mijn opmerking over een gerobotiseerde handbak. Het mist het comfort van een échte automaat. Hij schakelt wel automatisch, maar het is een budgetoplossing.
Klopt helemaal en goed uitgelegd. Ik rij zelf in een auto met een conventionele 8-traps automaat, maar had laatst als huurauto een Citroen D4 Picasso automaat, en daar werd ik bijna misselijk in qua schakel gedrag, zo onrustig. Dan kun je mijns inziens beter een handbak kiezen en voor die besparing een paar andere opties nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
Was de nieuwe A-klasse met 9 traps automaat al langsgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Duur*
Niet Mooi*
Verkeerde ruitenwisser*
Slechte reviews*

*doorhalen wat niet van toepassing is.

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 06-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De A-klasse heeft bij mij wel een zwak. Daar zou ik wel iets meer budget voor vrij maken maar goed ben bang dat die heel veel duurder wordt. Prijzen voor lease zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:25:
De A-klasse heeft bij mij wel een zwak. Daar zou ik wel iets meer budget voor vrij maken maar goed ben bang dat die heel veel duurder wordt. Prijzen voor lease zijn nog niet bekend.
Hele fijne auto - ik zeg doen! Case closed.. _/-\o_

Ik verwacht wel een compleet verslag met foto's, video's en alles wat een review nodig heeft zodra je een nieuwe auto hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat vind je nou hiervan?
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:52:
Ik zou het wel weten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:45:
Je bedoelt dat je niet struikelt over de DSG-VAGjes? ;)
Niet over de Arteons in elk geval maar wel over de BMW 3 series :p.
renegrunn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Klopt helemaal en goed uitgelegd. Ik rij zelf in een auto met een conventionele 8-traps automaat, maar had laatst als huurauto een Citroen D4 Picasso automaat, en daar werd ik bijna misselijk in qua schakel gedrag, zo onrustig. Dan kun je mijns inziens beter een handbak kiezen en voor die besparing een paar andere opties nemen.
Bij VAG heb je wel verschillende soorten, die DSG7 icm kleine motoren (de droge versie dus) is idd hakering maar de natte DSG6 of DSG7 is veel vloeiender.

Heb eerst een Passat 1.6TDI DSG-7 getest en dat was niet zo leuk, daarna een Arteon 2.0TDI DSG-7 en dat is dag en nacht verschil. Rij ku zelf dan ook een Arteon 2.0TDI DSG :).

De BMW automaat staat effectief een schavotje hoger maar het is niet dat een DSG prut is. Zo kan jij nooit manueel schakelen.

Heb nooit met andere automaten gereden als die van VAG en BMW, dus van Renault, Ford of Citroen heb ik geen idee.

[ Voor 68% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-03-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:35:
[...]

Wat vind je nou hiervan?

[...]
Ik zou dan deze nemen: https://www.alphabetpriva...%20Pack%20icm%20Executive :9~

Met 15k km betaal je 2500*0,10=250/jaar bij. Dat is goedkoper dan 20k km nemen. Met 2 jaar is goedkoper en kan je sneller ervan af.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 06-03-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:41:
[...]

Ik zou dan deze nemen: https://www.alphabetpriva...%20Pack%20icm%20Executive :9~

Met 15k km betaal je 2500*0,10=250/jaar bij. Dat is goedkoper dan 20k km nemen. Met 2 jaar is goedkoper en kan je sneller ervan af.
JA.. maar die heeft ratelende ventieldopjes dus die valt af :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan moet je niet zo dicht langs stoepranden parkeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:41:
[...]

Oeeeeeee *O*
Tjebakka schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:48:
[...]

JA.. maar die heeft ratelende ventieldopjes dus die valt af :+
Het is een super vette, bak en toch lease...
Lekker belangrijk was er mis mee is.

Zo'n bak heeft gewoon uitstraling...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou zeggen: neem een OV Chipkaart - kan je net als de rest van de OV reizigers (waaronder ik met grote regelmaat, autos zijn stom, saai en tijdverspilling :+ ) klagen over het OV.

Maar ja.
Dan moet je hier weer uit kiezen..

Afbeeldingslocatie: https://www.ov-chipkaart.nl/upload_mm/3/5/8/934_fullimage_109_fullimage_rij%20ov-chipkaarten%20met%20twee%20in%20het%20midden%202_928x618.jpg

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:42:
Ik heb onlangs nog een grote beurt van 600 euro en een kleine beurt van 300 euro (inclusief kleine reparaties) betaald voor een Toyota Starlet van 21 jaar oud die dat geld al niet meer waard is.

Auto's kosten onderhoud en ja dat kan soms best in de papieren lopen. Misschien wel eens meer dan dat de auto waard is. Maar dat hoeft nier per sé erg te zijn, als dat alles is en de wagen doet het verder prima... dan stop ik liever nog 1x de marktwaarde in een prima auto, dan dat ik er een crappy occasion voor uit moet zoeken óf over vier jaar tijd verspreid ook meer dan 20k in een auto moet pompen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:35:
[...]

Wat vind je nou hiervan?

[...]
Nooit bewust naar een 3 serie gekeken dus die zou ik eens in het echt moeten zien. Zo op de foto's vind ik hem niet mooi maar dat is altijd compleet anders in het echt. En ja dan lever je wel zo'n beetje alle technische snufjes en luxe in voor een iets grotere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Is dit topic serieus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou willen dat het een grap was.

@Phusebox Je bent toch bij BMW geweest? Daar moet je over een 3- of 4-serie gestruikeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:09:
[...]

Ik zou willen dat het een grap was.

@Phusebox Je bent toch bij BMW geweest? Daar moet je over een 3- of 4-serie gestruikeld zijn.
Naar binnen gelopen, gemeld bij receptie, naar een kantoortje, naar buiten in de 1 en dat was het. Meer heb ik niet gezien daar. Ja een i7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:02:
[...]

Nooit bewust naar een 3 serie gekeken dus die zou ik eens in het echt moeten zien. Zo op de foto's vind ik hem niet mooi maar dat is altijd compleet anders in het echt. En ja dan lever je wel zo'n beetje alle technische snufjes en luxe in voor een iets grotere auto.
Ga eens naar buiten ?
In een gemiddelde straat struikel je of 3 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:02:
[...]

Een 3 of 4 serie straalt gewoon succes uit...
Ik zou het wel weten! De glimlach die je daarvan op de gezicht krijgt...

Ga eens proefrijden. Rijdt echt heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Naar binnen gelopen, gemeld bij receptie, naar een kantoortje, naar buiten in de 1 en dat was het. Meer heb ik niet gezien daar. Ja een i7.
Bij welke dealer was dat!?
Een i7!!!???

Ik ga direct kijken!

Ik denk dat je een i3 of i8 bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:27:
[...]

Bij welke dealer was dat!?
Een i7!!!???

Ik ga direct kijken!

Ik denk dat je een i3 of i8 bedoelt.
Haha ja sorry in de war met Intel :)
dfrenner schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:25:
[...]

Een 3 of 4 serie straalt gewoon succes uit...
Ik zou het wel weten! De glimlach die je daarvan op de gezicht krijgt...

Ga eens proefrijden. Rijdt echt heerlijk.
Denk dat als dat het dan toch een 1 serie wordt. 3 is echt een heel stuk duurder als je wat opties wil.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 17:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 15:05
Na dit topic doorgelezen hebben hoop ik echt dat je in een functie zit waarin je geen beslissingen hoeft te nemen. Maar ik moet toegeven dat dit net zo vermakelijk als frustrerend was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:03
bac0tje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:34:
Na dit topic doorgelezen hebben hoop ik echt dat je in een functie zit waarin je geen beslissingen hoeft te nemen. Maar ik moet toegeven dat dit net zo vermakelijk als frustrerend was.
OCDers zijn meestal goede werknemers, totdat de burn-out zijn intrede doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10-09 08:46
Dat zou ik niet doen! De kleinere motoren van Mercedes worden geleverd door Renault!!!! Weer een reden om iets anders te overwegen. *O*
Rij zelf Mercedes C 160 Estate

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het geniale is dat het eigenlijk hangt op één optie en dat is de Actieve Cruise Control. Als er nou één optie is met het risico om tegen te vallen in de praktijk dan is het deze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:28:
[...]

Haha ja sorry in de war met Intel :)

[...]

Denk dat als dat het dan toch een 1 serie wordt. 3 is echt een heel stuk duurder als je wat opties wil.
Maar welke opties wil je nou precies? :P

Ik heb al eerder uitgelegd: opties maken voor de restwaarde weinig uit, oftewel je gaat ze in je leaseperiode helemaal afschrijven. Wil jij 5000 euro aan opties, dan kost je dat vrij vaak 100 euro per maand (want 48 maanden).

Wellicht is een 3 serie al voorzien van heel veel opties, waar je in de 1 serie voor bij moet betalen. Dan kan het prijskaartje maar zo anders uitvallen.

Ik krijg een beetje het idee dat jouw eis 'full options' is, no matter what die opties precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:25:
[...]
Ik heb al eerder uitgelegd: opties maken voor de restwaarde weinig uit, oftewel je gaat ze in je leaseperiode helemaal afschrijven. Wil jij 5000 euro aan opties, dan kost je dat vrij vaak 100 euro per maand (want 48 maanden).
Klopt helemaal en daarbovenop komt nog eens dat in het geval van private lease je buiten de standaard valt en daarmee de uitgeknepen prijs vervalt. Die uitgeknepen prijs is hoogstwaarschijnlijk persoonlijk door de directie goedgekeurd terwijl als je hier buiten valt er hooguit twee naar kijken en het schaalvoordeel verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee de opties staan eigenlijk in de start post.

Heb nu een goede offerte voor de BMW 1 serie gekregen, High Executive met audio upgrade, safety pack en parking Pack net boven mijn budget maar acceptabel.

Dit is de enige auto die mijn vrouw ook nog niet heeft gezien of gereden dus dat moeten we asap plannen. Helaas gaat dat dit weekend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een auto van tegen de 40k. Het lijkt me sterk als dit op 500p/m komt met de 48 maanden en 20000 per jaar. Hooguit als je de inruil van de Ford van de maandbedragen aftrekt.

edit:
Mijn inschatting dat die 565 p/m kost

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

En de kofferbak is kleiner dan een Golf.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Haha gaan jullie nu minpunten opnoemen? Dacht dat dit mijn taak was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Hari-Bo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:18:
[...]

Dat zou ik niet doen! De kleinere motoren van Mercedes worden geleverd door Renault!!!! Weer een reden om iets anders te overwegen. *O*
Rij zelf Mercedes C 160 Estate
Alsof Renault per definitie troep is. Sinds die Fransozen Nissan ingelijfd hebben is er veel veranderd aan de franse slag waarmee destijds hun auto's gebouwd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 1-serie-rijder kan ik er wel een heel aantal opnoemen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:12:
Als 1-serie-rijder kan ik er wel een heel aantal opnoemen hoor :+
Haha ok laat maar komen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:35:
Heb nu een goede offerte voor de BMW 1 serie gekregen
De achterruitenwisser is krom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Interessanter is, waar heb je de goede offerte gekregen? En hoeveel goedkoper is het dan de rest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:08:
Interessanter is, waar heb je de goede offerte gekregen? En hoeveel goedkoper is het dan de rest?
Via Alphabet. 50 euro goedkoper dan de Golf 1.0 Highline DSG. 20 euro goedkoper dan de Astra. 70 euro goedkoper dan de Audi A3 S-tronic S-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:25:
[...]

Via Alphabet. 50 euro goedkoper dan de Golf 1.0 Highline DSG. 20 euro goedkoper dan de Astra. 70 euro goedkoper dan de Audi A3 S-tronic S-line.
Dat is lease edition toch? 3 cilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Je bedoelt? De 118i ja.
Iets anders is echt buiten mijn budget. Ook geen (M) sport pakket erop.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:29:
[...]

1.0tsi met dsg is prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:21
Puch-Maxi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:27:
Heeft iemand de Ford Phusion al genoemd?
Ik dacht je gaat een Puch maxi tippen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Je bedoelt? De 118i ja.
Iets anders is echt buiten mijn budget. Ook geen (M) sport pakket erop.
Dan krijg je een schaap in wolfskleren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
wd200 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:35:
[...]

1.0tsi met dsg is prima.
Ja, idd. @Phusebox Sportstoelen? Led of Xenon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Ja, idd. @Phusebox Sportstoelen? Led of Xenon?
Nee geen sportstoelen want geen sport pakket. Verlichting is volledig LED.

Jammer dat er geen sfeerverlichting in de auto zit. Zal ik wel gaan missen. ("Gaan we weer...")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Nee geen sportstoelen want geen sport pakket. Verlichting is volledig LED.

Jammer dat er geen sfeerverlichting in de auto zit. Zal ik wel gaan missen. ("Gaan we weer...")
Sfeerverlichting boeiend. Goeie stoelen is een vereiste lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Sfeerverlichting boeiend. Goeie stoelen is een vereiste lijkt mij.
Ik heb nog nooit iets anders dan de standaard stoel gehad in een auto. Vraag me af of een standaard BMW stoel niet al beter is dan een standaard Ford stoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:54
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:59:
[...]

_/-\o_ _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10-09 08:46
_JGC_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:03:
[...]

Alsof Renault per definitie troep is. Sinds die Fransozen Nissan ingelijfd hebben is er veel veranderd aan de franse slag waarmee destijds hun auto's gebouwd werden.
Was ook sarcastisch vandaar mijn mention dat ik ook een C klasse rijd ook met Renault blok, maar voor @Phusebox is dat meestal weer een beer op de weg.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Phusebox schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Ik heb nog nooit iets anders dan de standaard stoel gehad in een auto. Vraag me af of een standaard BMW stoel niet al beter is dan een standaard Ford stoel?
Ik denk dat stoelen heel persoonlijk zijn. Niet iedereen vind sportstoelen beter zitten dan de standaardstoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Famous schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:58:
En de kofferbak is kleiner dan een Golf.
Dat is al een prestatie op zich :+

BMW is gewoon echt een rijdersauto, ik heb in een 1 serie sport gereden, die zat alsof de stoelen op maat waren gemaakt. Dat reed geweldig met een leuke motorisering.

Niet te vergelijken met auto’s als een Golf, Leon etc.

Ford Focus heb ik ook gereden en ondanks het heerlijke onderstel, zou ik de 1 serie boven de Ford kiezen als ik de ruimte niet zou nodig hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door BlakHawk op 07-03-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@dfrenner De kofferbak van een Golf is zo ongeveer gemiddeld voor het C segment. De BMW kofferbak is volgens de specs even groot als de Focus. Maar jij hebt blijkbaar andere ervaringen? Of heb je een station?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 07-03-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

dfrenner schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:27:
[...]

Dat is al een prestatie op zich :+

BMW is gewoon echt een rijdersauto, ik heb in een 1 serie sport gereden, die zat alsof de stoelen op maat waren gemaakt. Dat reed geweldig met een leuke motorisering.

Niet te vergelijken met auto’s als een Golf, Leon etc.

Ford Focus heb ik ook gereden en ondanks het heerlijke onderstel, zou ik de 1 serie boven de Ford kiezen als ik de ruimte niet zou nodig hebben.
Geen ervaring met een 1 serie, wel de X1.
Met Golf alleen de GTI en R gereden maar die kies ik toch zeker wel boven het zwabber gedrag van de X1.

Mensen noemen het comfort maar ik vind het rijden als een natte dweil.

Zou natuurlijk bij een M135i heel anders zijn (beetje appels/peren vergelijking maar is de enige ervaring)

Ook vaak gehad dat de bluetooth verbinding niet elke keer gelijk goed gaat waar ik geen problemen onder vind bij een 2010 Golf.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Famous schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:04:
[...]

Met Golf alleen de GTI en R gereden maar die kies ik toch zeker wel boven het zwabber gedrag van de X1.

Zou natuurlijk bij een M135i heel anders zijn (beetje appels/peren vergelijking maar is de enige ervaring)

Ook vaak gehad dat de bluetooth verbinding niet elke keer gelijk goed gaat waar ik geen problemen onder vind bij een 2010 Golf.
Het schijnt dat de Golf VII ook nogal wat Bluetooth pairing issues heeft las ik in wat reviews. Moet zeggen dat dat in mijn 2012 Focus eigenlijk in 99,9% van de gevallen goed gaat. Bij de nieuwere systemen is het wat minder betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Goh, ik wist niet dat de 3 cylinder al zo ver door is gedrongen bij BMW, zelfs de instap 3 serie is zo'n drie pitter.

Op zich niks mis mee, prima voor een fiesta/polo/focus, maar een BMW van 40K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Famous schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:04:
[...]

Een SUV is altijd meer een zwabber.
Als je de normale Golf vergelijkt met een Focus of een 1 serie is de Golf echt de koning in het rechtdoor gaan in bochten. Het weggedrag van een standaard Golf is echt belabberd.

Pfff, met zo veel leen Golfjes 6 en 7 gereden als vervangend vervoer.

Waar je een Focus de bocht om gooit, gaat de Golf gewoon rechtdoor. Nee hoor, als het niet hoeft komt hier nooit een Golfje binnen. Sommigen noemen het een allemansvriend, ik noem het "alles net niet".
Phusebox schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:09:
Het schijnt dat de Golf VII ook nogal wat Bluetooth pairing issues heeft las ik in wat reviews. Moet zeggen dat dat in mijn 2012 Focus eigenlijk in 99,9% van de gevallen goed gaat. Bij de nieuwere systemen is het wat minder betrouwbaar.
Sowieso heb ik ongeveer de beste ervaringen met Ford en bluetooth koppelingen. Het mooiste is dat netflix of video's geen probleem zijn. Geen lag in de verbinding. Dat is bij bijvoorbeeld Peugeot wel anders, ik heb gewoon 2 seconden vertraging in geluid over bluetooth.

Wat dat betreft staat mijn Focus nog steeds te boek als beste keuze in het C segment. Nadeel was het kleine scherm (opgelost in de laatste model update) en de diesel van Ford is niet geweldig.
Het mooiste zou zijn: een Focus met de HDI motor van Peugeot.

Dan heb je de perfecte c segmenter in de instapdiesel variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

dfrenner schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:43:

Als je de normale Golf vergelijkt met een Focus of een 1 serie is de Golf echt de koning in het rechtdoor gaan in bochten. Het weggedrag van een standaard Golf is echt belabberd.

Pfff, met zo veel leen Golfjes 6 en 7 gereden als vervangend vervoer.

Waar je een Focus de bocht om gooit, gaat de Golf gewoon rechtdoor. Nee hoor, als het niet hoeft komt hier nooit een Golfje binnen. Sommigen noemen het een allemansvriend, ik noem het "alles net niet".
Ooit eens een golf 1.4 TSI meegekregen ter vervanging van een Leon (sportstyle), en inderdaad, een standaard golfje pak je echt geen snelle bochten mee, de leon (in de basis de zelfde auto, met sportonderstel) was toch echt de snellere auto zodra je bochten tegenkwam, ondanks het gemis van 20pk en een turbo.

Wat dat betreft is een golf gewoon veel te "veilig" afgesteld, miep modaal die iets te hard een bochtje neemt kan je beter met onderstuur van het gas afdwingen dan het risico lopen dat je in de buurt van overstuur komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:43:
[...]
Sowieso heb ik ongeveer de beste ervaringen met Ford en bluetooth koppelingen. Het mooiste is dat netflix of video's geen probleem zijn. Geen lag in de verbinding. Dat is bij bijvoorbeeld Peugeot wel anders, ik heb gewoon 2 seconden vertraging in geluid over bluetooth.

Wat dat betreft staat mijn Focus nog steeds te boek als beste keuze in het C segment. Nadeel was het kleine scherm (opgelost in de laatste model update) en de diesel van Ford is niet geweldig.
Het mooiste zou zijn: een Focus met de HDI motor van Peugeot.

Dan heb je de perfecte c segmenter in de instapdiesel variant.
Mja, alleen de positie van dat scherm en Sync3 schrikken mij wel af. Lees daar de nodige horrorverhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Phusebox schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Mja, alleen de positie van dat scherm en Sync3 schrikken mij wel af. Lees daar de nodige horrorverhalen over.
Ik heb nu een Sync3 systeem in mn 2018 Fiesta, en moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben. Uiterlijk-wise, mwah. Maar t werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoefel
[...]

Hoezo positie? Horrorverhalen?
Je hebt sync2 en sync3, totaal verschillend, vooral met de laatste update van de Sync3 die deze maand uitgekomen is (duitsland) is de interface veel sneller.

Maar niet dat bovenstaande iets voor jou uitmaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Skoefel schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Hoezo positie? Horrorverhalen?
Je hebt sync2 en sync3, totaal verschillend, vooral met de laatste update van de Sync3 die deze maand uitgekomen is (duitsland) is de interface veel sneller.

Maar niet dat bovenstaande iets voor jou uitmaakt 8)7
De plek waar het scherm zit in combinatie met touchscreen in de Focus is echt super ongebruiksvriendelijk (voor zover dat een woord is).

Ok qua snelheid geloof ik je, goed dat ze het blijven updaten. Nu nog een designer aan het werk zetten voor wat betreft de looks van het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoefel
Phusebox schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:48:
[...]

De plek waar het scherm zit in combinatie met touchscreen in de Focus is echt super ongebruiksvriendelijk (voor zover dat een woord is).

Ok qua snelheid geloof ik je, goed dat ze het blijven updaten. Nu nog een designer aan het werk zetten voor wat betreft de looks van het geheel.
Ik heb er geen last van, vind zelf dat het op een prima plek zit.
Maarja, uit dit topic hebben we geleerd dat bij jou alles anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
[...]

Hoe kan het scherm je laten schrikken ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cf.chucklesnetwork.agj.co/items/1/1/6/1/4/not-sure-if-serious-or-best-troll-ever.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:03
8)7 Wanneer komt de modulaire auto? Hier komt hij gewoon niet meer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Allemachtig zeg...dit gaat echt helemaal nergens meer over. Hoe lang doe jij erover om een gerecht te kiezen in een restaurant?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Ik begin @Phusebox' posts al te herkennen voordat ik zijn username heb gezien.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.