Heb je weleens achter jezelf proberen te zitten in een 1-serie?
met de airco aan of uit ?Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:56:
Heb je weleens achter jezelf proberen te zitten in een 1-serie?

dat vroeg ik me ook een beetje af over het kiezen van de vrouw in kwestiearmageddon_2k1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:54:
Allemachtig zeg...dit gaat echt helemaal nergens meer over. Hoe lang doe jij erover om een gerecht te kiezen in een restaurant?
Beste @Phusebox ik vrees dat je zelf echt even een reality check moet gaan uitvoeren. Je hebt bij werkelijk iedere suggestie wel een kanttekening en lijkt totaal niet bereid te zijn in het doen van concessies in de keuze van een auto. Maar bij werkelijk iedere auto zal je concessies moeten doen, of in beschikbare opties, of in prijs, of in vormgeving, of in...
Maak voor jezelf eens een duidelijke lijst van vereisten, rangschik die van absoluut noodzakelijk tot leuk om te hebben en dwing jezelf hier echt een ranking in aan te brengen. En doe dit ook met potentiële automerken en modellen. Hang daar een duidelijk maximum budget aan.
Want met alle respect, maar zaken als adaptive cruise control, in-car entertainment of wat nog meer voorbij is gekomen, kan je best zonder en zouden echt geen breekpunten hoeven zijn.
Maak voor jezelf eens een duidelijke lijst van vereisten, rangschik die van absoluut noodzakelijk tot leuk om te hebben en dwing jezelf hier echt een ranking in aan te brengen. En doe dit ook met potentiële automerken en modellen. Hang daar een duidelijk maximum budget aan.
Want met alle respect, maar zaken als adaptive cruise control, in-car entertainment of wat nog meer voorbij is gekomen, kan je best zonder en zouden echt geen breekpunten hoeven zijn.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54520553
Lijkt me beter dat je je auto laat repareren bij een goeie garage of een beunhaas.
Keuze in een andere auto ga je nooit maken. En de komende vier jaar het dubbele per maand uitgeven lijkt me ook niet goed.
Ga je nu verder in het BMW topic ?Phusebox schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:58:
Ik heb nog eens alles doorgerekend en twijfel weer. Mooie offerte gekregen voor private lease van een 1 serie, maar kost me wel de komende vier jaar het dubbele per maand dan doorrijden in mijn huidige auto rekening houdend met extra onderhoud en restwaarde.
Eerst maar eens een langere proefrit doen en wellicht zijn we dan beide verliefd en hebben we het er voor over.

Lijkt me beter dat je je auto laat repareren bij een goeie garage of een beunhaas.
Keuze in een andere auto ga je nooit maken. En de komende vier jaar het dubbele per maand uitgeven lijkt me ook niet goed.
[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 08-03-2018 09:50 ]
Anderhalve maand discussie, getwijfel, 21 paginas posts op T.net, elke mogelijke auto tussen een polo en een dik aangeklede 1-serie compleet dood geanalyseerd, leasemaatschappijen door de mangel gehaald.
En dan gaat toch de huidige auto maar naar de garage en wordt daar mee doorgereden
Ach, als je maar bezig blijft toch?
En dan gaat toch de huidige auto maar naar de garage en wordt daar mee doorgereden
Ach, als je maar bezig blijft toch?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
21 pagina's, hier moet je toch gewoon van huilen? Wat een ellende.
Trouwens, ik vind dat die 1-serie eruitziet als een rijdende pet. Dat zou wat mij betreft het grootste nadeel zijn.
Trouwens, ik vind dat die 1-serie eruitziet als een rijdende pet. Dat zou wat mij betreft het grootste nadeel zijn.
Verwijderd
Als ik een top 3 mocht maken van users die....nou ja Phusebox is er 1 van. Nooit kunnen kiezen, altijd klagen, hij heeft altijd pech, hij wordt altijd benadeeld, hij is altijd duurder uit, het zit nooit eens mee, half leeg in plaats van half vol als er al iets in zit enz. enz. enz. Wat een vermoeiende man is dit.
In ieder geval; als je budget niet toereikend is voor een Rolls Royce of Bentley dan zul je concessies moeten doen denk ik. Daarbij is in de meeste gevallen doorrijden en repareren van een verder goede auto verreweg het goedkoopste. De afschrijving heb je al gehad en je weet wat je hebt.
Hoe vreemd het ook klinkt, maar de leasemaatschappij vindt het fijn om ook een stukje winst op te bouwen. Die winst betaal jij. Leasen is dus in de meeste gevallen duurder dan zelf aanschaffen. Lekker doorrijden in je Fordje dus.En mocht ie het niet meer doen dan kun je hem misschien aanduwen met je vrouw achter het stuur. Hoeft ze je gezeur ook niet aan te horen.
In ieder geval; als je budget niet toereikend is voor een Rolls Royce of Bentley dan zul je concessies moeten doen denk ik. Daarbij is in de meeste gevallen doorrijden en repareren van een verder goede auto verreweg het goedkoopste. De afschrijving heb je al gehad en je weet wat je hebt.
Hoe vreemd het ook klinkt, maar de leasemaatschappij vindt het fijn om ook een stukje winst op te bouwen. Die winst betaal jij. Leasen is dus in de meeste gevallen duurder dan zelf aanschaffen. Lekker doorrijden in je Fordje dus.En mocht ie het niet meer doen dan kun je hem misschien aanduwen met je vrouw achter het stuur. Hoeft ze je gezeur ook niet aan te horen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 13:50 ]
Kan het topic hernoemd worden naar: wie wil er allemaal over Phusebox heen zeiken?
Ik val tenminste geen users persoonlijk aan om hun ideeën, meningen of wat dan ook. Maar by all means, ga gerust door. Voelen jullie je weer wat beter, dat gun ik jullie wel.
Ik val tenminste geen users persoonlijk aan om hun ideeën, meningen of wat dan ook. Maar by all means, ga gerust door. Voelen jullie je weer wat beter, dat gun ik jullie wel.
[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2018 13:51 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Dat roep je over jezelf af en dat weet je ook donders goed want zo gaat het al jaren.Phusebox schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:50:
Kan het topic hernoemd worden naar: wie wil er allemaal over Phusebox heen zeiken?
Troll Topic 2018Phusebox schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:50:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Terug naar de auto's!
Wanneer gaan jij en je vrouw nou samen die 1 serie testen?
Iets met oogsten en zaaien? Er is al ruim voldoende input om een bewuste keuze te maken, maar dat je onder elke zandkorrel nog een groot probleem kan vinden dan wordt iedereen er wel een beetje moedeloos van...Phusebox schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:50:
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Moet hier toch een beetje de kant van Phusebox kiezen, zeker nu hij een eigen topic heeft.Hari-Bo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:17:
[...]
Iets met oogsten en zaaien? Er is al ruim voldoende input om een bewuste keuze te maken, maar dat je onder elke zandkorrel nog een groot probleem kan vinden dan wordt iedereen er wel een beetje moedeloos van...
Wat verwachten jullie nou helemaal? Je kunt ook niet naar dit topic kijken
Mooi topic, lig na pagina 9 al helemaal krom van het lachen.
Hoe hij hier een stuk of 20 man dagelijks bezig houdt met zijn (laat ik het netjes zeggen) wispelturige zoektocht.
Als je nu inmiddels niet de auto hebt gevonden die aan je criteria voldoet dan moet je je criteria bijstellen want dan ben je onrealistisch bezig. In de tijd dat dit topic loopt had je al 10 auto's kunnen kopen, leasen, jatten, weet ik het.
Of het er gewoon bij laat en lekker zijn oude auto laat maken.
Hoe hij hier een stuk of 20 man dagelijks bezig houdt met zijn (laat ik het netjes zeggen) wispelturige zoektocht.
Als je nu inmiddels niet de auto hebt gevonden die aan je criteria voldoet dan moet je je criteria bijstellen want dan ben je onrealistisch bezig. In de tijd dat dit topic loopt had je al 10 auto's kunnen kopen, leasen, jatten, weet ik het.
nou laten we eerlijk zijn. Na 20 pagina's? Genoeg tips, aanbevelingen, menningen etc. Dus verwachten dat hij een keuze maakt is niet heel raar toch?smurfinmark schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:57:
[...]
Moet hier toch een beetje de kant van Phusebox kiezen, zeker nu hij een eigen topic heeft.
Wat verwachten jullie nou helemaal? Je kunt ook niet naar dit topic kijken
[ Voor 38% gewijzigd door Arjant2 op 08-03-2018 15:17 ]
"Zoeken in dit topic" "opel Manta" 0 resultaten. pff niet het lezen waard dit.
PSN & XBL: Denkoyugo
Wees realistisch, als je iets net kan betalen omdat het niet in je budget zit, dan moet je niet verwachten dat de dealer / leasemaatschappij je gaat matsen door je opties te geven op een kale uitvoering.
Spaar een jaartje door zodat je budget wat groter wordt, of neem genoegen met iets minder.
Spaar een jaartje door zodat je budget wat groter wordt, of neem genoegen met iets minder.
[...]
nou laten we eerlijk zijn. Na 20 pagina's? Genoeg tips, aanbevelingen, menningen etc. Dus verwachten dat hij een keuze maakt is niet heel raar toch?
[/quote]
Nee, die verwachting is niet redelijk
Het is juist in kern waar dit topic nu om draait. Niet heel zinning, en uiteindelijk ben ik bang dat hij er niet uit komt maar allemaal conform verwachtingen.
nou laten we eerlijk zijn. Na 20 pagina's? Genoeg tips, aanbevelingen, menningen etc. Dus verwachten dat hij een keuze maakt is niet heel raar toch?
[/quote]
Nee, die verwachting is niet redelijk
Het is juist in kern waar dit topic nu om draait. Niet heel zinning, en uiteindelijk ben ik bang dat hij er niet uit komt maar allemaal conform verwachtingen.
Als iemand een budget heeft van €500 per maand voor een auto dan snap ik niet wat er zo moeilijk is om te kiezen. Ik rij iedere dag in een Daihatsu Cuore uit 2004. Het beestje heeft €2000 gekost en kost €43 per kwartaal. Maar goed ik hoef dan ook maar iets van 30km per dag te rijden.Landon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:33:
Wees realistisch, als je iets net kan betalen omdat het niet in je budget zit, dan moet je niet verwachten dat de dealer / leasemaatschappij je gaat matsen door je opties te geven op een kale uitvoering.
"When you grow up your heart dies"
@Phusebox
Budget is 500,- per maand. Nu heb je een offerte voor BMW 1serie. +/- 560?
Zit je incl brandstof op minimaal 710,- p/mnd.
Wat zijn de reparatiekosten van je huidige auto?
Brandstof
Verzekering
Onderhoud
Afschrijving.
Dat en de belasting bij elkaar zijn je maandelijkse kosten.
43,- per kwartaal aan belasting bedoel je? Je vergeet dan nogsjaool schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:04:
[...]
Als iemand een budget heeft van €500 per maand voor een auto dan snap ik niet wat er zo moeilijk is om te kiezen. Ik rij iedere dag in een Daihatsu Cuore uit 2004. Het beestje heeft €2000 gekost en kost €43 per kwartaal. Maar goed ik hoef dan ook maar iets van 30km per dag te rijden.
Brandstof
Verzekering
Onderhoud
Afschrijving.
[ Voor 75% gewijzigd door DeBaroN op 08-03-2018 16:39 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hij ging voor de nieuwe 3cillinder. Comfort en parkingpack, plus 20k km in het jaarSeñor Sjon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:53:
Ik kom niet verder dan 489?
https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding
[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 08-03-2018 17:58 ]
Nou lijkt me genoeg info om een beslissing te nemen en verder te gaan. Verder discussieren zal niet meer opleveren dan wat er al gezegd is.smurfinmark schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:38:
[...]
nou laten we eerlijk zijn. Na 20 pagina's? Genoeg tips, aanbevelingen, menningen etc. Dus verwachten dat hij een keuze maakt is niet heel raar toch?![]()
[/quote]
Nee, die verwachting is niet redelijk![]()
Dus de verwachting dat er een beslissing wordt genomen of het gewoon laten rusten lijkt me niet onredelijk.
Ik snap dat hij er niet uitkomt maar dat ligt aan de TS die iets wil wat niet voor dat geld beschikbaar is. Kan je lang of kort over discussieren (lang in dit geval) maar het is nu zaak dat TS er van doordrongen raakt dat hij toch echt keuzes moet maken. Alleen daarmee is hij geholpen. Niet met verdere discussie over autos die hij niet wil omdat ze niet voldoen aan de onrealistische eisen.
Ik wil ook graag een full option M5 of E63 AMG of A6 RS niet ouder dan 2 jaar, zwart en niet meer dan Eur 50k. Daar kan ik ook een topic over openen maar realistisch is het niet. En hoe langer er opties worden voorgesteld die niet voldoen hoe langer TS hoop houdt dat er iets gevonden wordt (tegen beter weten in).
[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 08-03-2018 18:11 ]
Klopt houderschapsbelasting. Onderhoud en benzine zijn niet zo heel veel. Ik ben per maand rond de €65 aan benzine kwijt en de verzekering valt ook reuze mee.baronruud schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:05:
@Phusebox
[...]
43,- per kwartaal aan belasting bedoel je? Je vergeet dan nog
Brandstof
Verzekering
Onderhoud
Afschrijving.
Hoop gezeur over TS. Ja hij kan absoluut niet kiezen, maar dat staat dan ook in de topictitel. De uitdaging is hier hem toch proberen te helpen, en als niemand daar meer zin in heeft, dan zakt het topic vanzelf weg.
Ik las "wanneer ga je je vrouw in de 1 serie testen". Blijkt dadelijk dat de achterbank te klein is of dat de passagiersstoel niet plat genoeg kanRequiem19 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:07:
Terug naar de auto's!
Misschien is het hier al een keer gezegd, maar ik was niet van plan die 22 pagina's nog een keer door te lezen aangezien de TS z'n zoektocht zoals gezegd ook in andere merktopics heeft gedeeld, daar deels leidend tot dezelfde frustraties en irritaties als hier bij die topicleden over de mitsen en maren die vervolgens dan altijd weer volgen.
Iets om serieus over na te denken @Phusebox is dat het kiezen van een auto voor een belangrijk deel ook een emotionele is, en daarom niet altijd alleen gestaafd kan en moet worden aan puur rationele afwegingen (mits deze niet heel zwaarwegend zijn zoals aantoonbare grote technische problemen met je betreffende keuze). Het zou je denk ik zelf erg helpen als je hierin echt ook je gevoel laat spreken, welk voor jou bereikbaar model vind je in je hart het mooist als je 'm op straat ziet rijden, met welk merk identificeer je je het meest, welke auto zou je blij maken als je je na het parkeren nog een keer omdraait om er nog even snel naar te kijken, ook al was het misschien niet de meest rationele keuze?
Als je die 'gevoelsoverweging' werkelijk toestaat voor jezelf (want dat idee krijg ik nu niet echt), is het denk ik veel makkelijker voor je om je over je nu puur pragmatische, en daardoor voor jezelf zeer beperkende, bezwaren heen te zetten (en die zullen er altijd zijn), en gewoon onbeschaamd en zonder 'regrets' te durven genieten van de dingen die je zelf mooi vindt aan een nieuwe auto, waar je oprecht blij van wordt, ook was dat dan misschien niet de goedkoopste of meest verstandige keuze.
Dat laatste kan per slot van rekening zelfs afhangen van je stemming en behoefte van dag tot dag, dus een optimum zal je ook echt nooit bereiken daarin. Daarom is het denk ik belangrijk als je ook iets ondefinieerbaars als 'gevoel' durft mee te nemen, en in jouw geval (want je hebt al meer dan genoeg kennis van alle alternatieven) weet je misschien in je hart waarschijnlijk al welke auto je het liefst zou willen, ook al is dat op basis van pure feiten en empirische waarnemingen niet de meest rationele keuze, uiteindelijk is dat m.i. namelijk niet waar je ècht gelukkig van wordt, zeker niet bij de keuze van een auto.
Iets om serieus over na te denken @Phusebox is dat het kiezen van een auto voor een belangrijk deel ook een emotionele is, en daarom niet altijd alleen gestaafd kan en moet worden aan puur rationele afwegingen (mits deze niet heel zwaarwegend zijn zoals aantoonbare grote technische problemen met je betreffende keuze). Het zou je denk ik zelf erg helpen als je hierin echt ook je gevoel laat spreken, welk voor jou bereikbaar model vind je in je hart het mooist als je 'm op straat ziet rijden, met welk merk identificeer je je het meest, welke auto zou je blij maken als je je na het parkeren nog een keer omdraait om er nog even snel naar te kijken, ook al was het misschien niet de meest rationele keuze?
Als je die 'gevoelsoverweging' werkelijk toestaat voor jezelf (want dat idee krijg ik nu niet echt), is het denk ik veel makkelijker voor je om je over je nu puur pragmatische, en daardoor voor jezelf zeer beperkende, bezwaren heen te zetten (en die zullen er altijd zijn), en gewoon onbeschaamd en zonder 'regrets' te durven genieten van de dingen die je zelf mooi vindt aan een nieuwe auto, waar je oprecht blij van wordt, ook was dat dan misschien niet de goedkoopste of meest verstandige keuze.
Dat laatste kan per slot van rekening zelfs afhangen van je stemming en behoefte van dag tot dag, dus een optimum zal je ook echt nooit bereiken daarin. Daarom is het denk ik belangrijk als je ook iets ondefinieerbaars als 'gevoel' durft mee te nemen, en in jouw geval (want je hebt al meer dan genoeg kennis van alle alternatieven) weet je misschien in je hart waarschijnlijk al welke auto je het liefst zou willen, ook al is dat op basis van pure feiten en empirische waarnemingen niet de meest rationele keuze, uiteindelijk is dat m.i. namelijk niet waar je ècht gelukkig van wordt, zeker niet bij de keuze van een auto.
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:48:
Als ik een top 3 mocht maken van users die....nou ja Phusebox is er 1 van. Nooit kunnen kiezen, altijd klagen, hij heeft altijd pech, hij wordt altijd benadeeld, hij is altijd duurder uit, het zit nooit eens mee, half leeg in plaats van half vol als er al iets in zit enz. enz. enz. Wat een vermoeiende man is dit.
Misschien moeten jullie alles niet zo serieus nemen... Aan het eind van de dag is het maar een topic op een forum. Er zijn hopelijk belangrijkere zaken in je leven.LegeBoekenkast schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:57:
21 pagina's, hier moet je toch gewoon van huilen? Wat een ellende.
Ik vind zijn zoektocht best vermakelijk. Ik vind het zorgwekkender dat mensen die zich hieraan irriteren toch de drang hebben om het topic door te van lezen. Het is een eigen topic, waar de titel erg duidelijk is. Lees het dan niet!
Ik ben nog steeds benieuwd naar de uitkomst van dit topic.
Nice!Señor Sjon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:53:
Ik kom niet verder dan 489?
https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding
Je zou in het kader van risicoverlaging nog voor 36 maanden kunnen kiezen, dan kom je op 509
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 09-03-2018 06:27 ]
Je "kent" Phusebox verder niet neem ik aan?SCIxX schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:14:
Hoop gezeur over TS. Ja hij kan absoluut niet kiezen, maar dat staat dan ook in de topictitel. De uitdaging is hier hem toch proberen te helpen, en als niemand daar meer zin in heeft, dan zakt het topic vanzelf weg.
Lees z'n posthistorie even door van de afgelopen járen. Meneer doemdenker 'bij-mij-gaat-alles-fout'.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je je daaraan irriteert, wat ik al vreemd vind op een online forum waar je mensen niet persoonlijk ken, dan kijk je toch niet in het topic waar zijn naam zelfs in de titel staat?Rivanov schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:16:
[...]
Je "kent" Phusebox verder niet neem ik aan?
Lees z'n posthistorie even door van de afgelopen járen. Meneer doemdenker 'bij-mij-gaat-alles-fout'.
als het toch jaren duurt voor de ontknoping is een tweedehand model 3 iets voor je?
Blijven toch fantastische topics dit. Mensen willen geen 1000 EUR uitgeven aan een reparatie, maar in een tijdspanne van 3 jaar gemiddeld 18k aftikken aan een auto van een ander, vinden ze geen enkel probleem..
Maar goed, je hebt wel een nieuwe auto op de oprit staan ! Dat dan weer wel ...
Sowieso een BWM1 is geen match voor een Ford Focus, een Focus rijd zoveel beter
Mensen die anders beweren zijn merkgeil en niet objectief.
[ Voor 7% gewijzigd door Dhrax op 09-03-2018 13:53 ]
Jammer dat de rest van Ford dan meestal tegenvalt, zoals ontwerp, interieur, etc, etc. 
De nieuw leasen vs 2e hands kopen hebben we al tot den treure in het Private Lease topic besproken, dat gaan we hier niet opnieuw doen.
De nieuw leasen vs 2e hands kopen hebben we al tot den treure in het Private Lease topic besproken, dat gaan we hier niet opnieuw doen.
Hij hoeft ook niet 2e hands te kopen. Gewoon die auto laten repareren en er mee doorrijden.
Dat zal vermoedelijk ook wel gebeuren.baronruud schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:37:
Hij hoeft ook niet 2e hands te kopen. Gewoon die auto laten repareren en er mee doorrijden.
In mijn ervaring maken mensen die last hebben van keuzestress vaak juist geen keuze omdat ze te bang zijn een verkeerde keuze te maken.
Ik was eruit, had al een initiële offerte, wilde nog wat opties toevoegen en opeens waren alle opties duurder in de nieuwe offerte... dus tja, back to the drawing board.
En wat zeiden ze toen je hen ermee confronteerde?
Nog niks, geen reactie meer gehad daarna. Opties zijn gemiddeld 51% duurder gewordenSeñor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:02:
En wat zeiden ze toen je hen ermee confronteerde?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 15:16 ]
Wat was de geldigheid van de eerste offerte? Als die nog geldig is zou je, tenzij je echt niet zonder $OPTIE_X kan, gewoon die nog accepteren.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:55:
Ik was eruit, had al een initiële offerte, wilde nog wat opties toevoegen en opeens waren alle opties duurder in de nieuwe offerte... dus tja, back to the drawing board.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het is een PDF-je per e-mailsjaool schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:36:
@Phusebox De offerte al eens in een incognitovenster opnieuw geprobeerd? Misschien wordt er hetzelfde geintje als bij de diverse reisorganisaties uitgehaald.
3 maanden, maar goed die opties waren wel redelijk essentieel voor mij.vectormatic schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:28:
[...]
Wat was de geldigheid van de eerste offerte? Als die nog geldig is zou je, tenzij je echt niet zonder $OPTIE_X kan, gewoon die nog accepteren.
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 15:39 ]
Hoe oud is die offerte? BMW (edit: als het om de BMW gaat natuurlijk, dat was een aanname) heeft zo te zien nieuwe prijslijsten per maart 2018, dus het kan idd zijn dat sommige prijzen gewijzigd zijn, al is 51% gemiddeld vrij fors natuurlijkPhusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:14:
[...]
Nog niks, geen reactie meer gehad daarna. Opties zijn gemiddeld 51% duurder geworden

Of misschien wil hij wat terugverdienen van de tijd van de eerdere offertes
Maar als hij niet reageert op mail, waarom rij je er niet even langs? Als je de keuze inmiddels hebt gemaakt en nu door wil pakken is dat de snelste manier.
[ Voor 4% gewijzigd door Denman op 12-03-2018 15:45 ]
Puur ter leehring ende vermaeck, welke opties hebben we het over?Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Het is een PDF-je per e-mail
[...]
3 maanden, maar goed die opties waren wel redelijk essentieel voor mij.
Da's balen.
Is niet via de (BMW) dealer, maar een leasemaatschappij, dus langsgaan is geen optie. (pun not intended).Denman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:44:
[...]
Hoe oud is die offerte? BMW (edit: als het om de BMW gaat natuurlijk, dat was een aanname) heeft zo te zien nieuwe prijslijsten per maart 2018, dus het kan idd zijn dat sommige prijzen gewijzigd zijn, al is 51% gemiddeld vrij fors natuurlijk![]()
Of misschien wil hij wat terugverdienen van de tijd van de eerdere offertes
Maar als hij niet reageert op mail, waarom rij je er niet even langs? Als je de keuze inmiddels hebt gemaakt en nu door wil pakken is dat de snelste manier.
Prijslijst is overigens gelijk aan wat ik zelf eerder heb gezien, en de offerte is een week oud dus ook van maart.
Ik heb wel geleerd om dat niet te zeggen, want dat is persoonlijk en dan wordt ik weer afgemaakt over opties die ik belangrijk vind die anderen als futiliteit beschouwen.vectormatic schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:45:
[...]
Puur ter leehring ende vermaeck, welke opties hebben we het over?
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 15:53 ]
Ok, maar bellen dus wel. De beller is snellerPhusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:50:
[...]
Is niet via de (BMW) dealer, maar een leasemaatschappij, dus langsgaan is geen optie. (pun not intended)
Er moet een reden zijn waarom die opties duurder zijn geworden.
En als ik het zo lees heb je opties toegevoegd. Die kan je dus eventueel wel laten vervallen? Want in je initiële offerte vond je ze kennelijk niet belangrijk genoeg.
Ik kan me niet voorstellen dat een leasemij een auto in het begin zo slecht inschaalt dat er daarna een correctie van gemiddeld 51% toegepast moet worden. Dan gaat er echt iets goed mis. Of heb je de looptijd ineens gehalveerd ofzo?Prijslijst is overigens gelijk aan wat ik zelf eerder heb gezien, en de offerte is een week oud dus ook van maart.
Kan er niet ergens een foutje gemaakt zijn?
[ Voor 28% gewijzigd door Denman op 12-03-2018 15:56 ]
@Phusebox Fair play, op het eerste oog snap ik niet helemaal waarom opties die "redelijke essentieel" zijn niet in een eerste offerte zijn meegenomen, vandaar de vraag.
(tenzij het natuurlijk dingen zijn die je tijdens een testrit erg positief zijn bevallen, tegen verwachting in)
(tenzij het natuurlijk dingen zijn die je tijdens een testrit erg positief zijn bevallen, tegen verwachting in)
Tweeledig; dingen die ik mistte tijdens de testrit en iets dat ik zelf vergeten was.vectormatic schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:55:
@Phusebox Fair play, op het eerste oog snap ik niet helemaal waarom opties die "redelijke essentieel" zijn niet in een eerste offerte zijn meegenomen, vandaar de vraag.
Ook zijn zaken blijkbaar los goedkoper dan in een pakket lijkt het. Het irritant is gewoon dat je niet zelf ergens kan configureren en de prijs zien, ik moet elke keer mailen en een nieuwe offerte laten maken. Is voor die medewerkers daar toch ook bloed irritant lijkt me.
Ja foutje, dat zal best, waarschijnlijk in de eerste offerte want foutjes worden nooit gemaakt in mijn voordeelDenman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:54:
[...]
Ok, maar bellen dus wel. De beller is sneller
Er moet een reden zijn waarom die opties duurder zijn geworden.
En als ik het zo lees heb je opties toegevoegd. Die kan je dus eventueel wel laten vervallen? Want in je initiële offerte vond je ze kennelijk niet belangrijk genoeg.
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat een leasemij een auto in het begin zo slecht inschaalt dat er daarna een correctie van gemiddeld 51% toegepast moet worden. Dan gaat er echt iets goed mis. Of heb je de looptijd ineens gehalveerd ofzo?
Kan er niet ergens een foutje gemaakt zijn?

Looptijd is hetzelfde, aantal km's minder, dus dan zou je verwachten dat de afschrijving eerder lager is dan hoger?
[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 16:02 ]
Welke site is het? Alphabet? Ze zijn nooit zo heel snel in offertes maken of contact.
Ja, Alphabet.Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:03:
Welke site is het? Alphabet? Ze zijn nooit zo heel snel in offertes maken of contact.
Misschien is een van de medewerkers wel aanwezig op Tweakers en dachten ze me eens te kloten
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 16:05 ]
Waarom kan je niet bij de dealer een offerte laten maken en die naar de leasemij mailen? Dat is vziw altijd een mogelijkheid. Een dealer weet immers het beste wat qua pakketten en opties het beste/goedkoopste is. Vervolgens kan de leasemij van die dealerofferte weer een leaseofferte maken. Weet je ook meteen zeker dat de juiste auto geconfigureerd is.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:01:
[...]
Tweeledig; dingen die ik mistte tijdens de testrit en iets dat ik zelf vergeten was.
Ook zijn zaken blijkbaar los goedkoper dan in een pakket lijkt het. Het irritant is gewoon dat je niet zelf ergens kan configureren en de prijs zien, ik moet elke keer mailen en een nieuwe offerte laten maken. Is voor die medewerkers daar toch ook bloed irritant lijkt me.
Mag ik vragen om welke leasemij het gaat? Of was dat al genoemd in het topic?
Ik zie net Alphabet
Dat kan, maar de dealer weet de maandprijzen ook niet, althans die zat vorige keer gemiddeld 30% boven de prijzen van andere aanbieders. Ik probeer gewoon het meeste uit mijn budget te halen, maar ja telkens een offerte opvragen en dan andere prijzen krijgen helpt niet.Denman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:05:
[...]
Waarom kan je niet bij de dealer een offerte laten maken en die naar de leasemij mailen? Dat is vziw altijd een mogelijkheid. Een dealer weet immers het beste wat qua pakketten en opties het beste/goedkoopste is. Vervolgens kan de leasemij van die dealerofferte weer een leaseofferte maken. Weet je ook meteen zeker dat de juiste auto geconfigureerd is.
Mag ik vragen om welke leasemij het gaat? Of was dat al genoemd in het topic?
Ik snap em, en kan ik me ook prima voorstellen, op sommige auto's zijn bepaalde opties gewoon basic usability, ligt er ook aan wat je gewend bent, maar soms kom je daar pas achter als je achter als je een uurtje stuurt (sportstoelen bijv.)Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:01:
[...]
Tweeledig; dingen die ik mistte tijdens de testrit en iets dat ik zelf vergeten was.
Werkt prijzen berekenen op een site als directlease.nl niet als indicatie trouwens? Deed ik in mijn lease-auto dagen ook, gewoon directlease prijs * 105% in de spreadsheet, dan heb je een aardige indicatie van wat er wel/niet in budget zit, en hoeveel dat optiepakket je nou echt kost. Dan had ik in ieder geval een aardige voorselectie om me naar de dealer/leasemij te stappen
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:53:
[...]
Ik ben benieuwd waar ik dan op uit ga komen, want bij mij is Alphabet tot nu goedkoper. Komende week definitieve configuratie bespreken bij de dealer en prijsvergelijking met Alphabet.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:58:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar
Ik twijfel nu vooral tussen M-Sport model of gewoon de normale uitvoering zonder line met High Executive en losse opties. Laatste is goedkoper dan M-Sport met Executive.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:04:
[...]
Ja ik vind die M-Sport stoelen in de 1 ook lelijk. Liever leren stoelen van de HE uitvoering.
Sport Line heeft weinig extra's volgens mij? Nog maar eens bekijken. Vind alleen jammer dat de standaard versie alles gewoon met zwart is zoals B stijl etc.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:42:
[...]
Alcantara is ook nice. Vind die blauwe details wat minder. Maar goed ben ook een ouwe zak. En als je een echte M hebt is het wat anders dan zo'n nepperd.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:58:
[...]
Ik vond eigenlijk geen enkele lijn echt interessant op de 1. M-Sport heeft stoelen die ik niet wil. Sport Line is misschien een optie maar gaf weer problemen met High Executive met configureren.
Al met al zat ik trouwens ook op 43k en dan heb je nog lang niet alles erop.
Enige dat ik wel zou willen is het het M-Sport stuur maar de rest niet. Vind het normale stuur echt ondermaats vergeleken met andere merken.
Nou ja ondermaats is overdreven maar zelfs de Astra had van dat gladdere leer. Vind ik veel fijner. De rest. Golf, A3, Mazda ook allemaal.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:06:
[...]
Ik puzzel al weken haha. En dan een site die zo instabiel is als wat.
Vervelend ook dat ik zelf nergens de prijs dan kan achterhalen van wat het uiteindelijk per maand gaat kosten.
De prijs die @PWM heeft verkijk ik me ook wel steeds op. Is natuurlijk maar 6000 km pj. Maar goed zelfs met 15.000 zit het denk ik ook nog rond de 500. Voor die prijs zou ik denk ik ook voor de 2 gaan ipv de 1. Toch meer ruimte voor evenveel geld.
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:17:
Oh ja ik had wel dat het lang duurde voordat bluetooth terug verbonden was. In de Focus is ie al verbonden en Spotify aan het afspelen voor ik de oprit af ben. Nu duurde het zeker 1 a 2 minuten. Is dat normaal?
Pff BMW configuraties I hate you... Zo irritant dat je gewoon niet kan samenstellen wat je zelf wil. Begint nu echt frustrerend en irritant te worden.
Ik snap ook de sportline en urban line modellen niet. Is echt nul voordeel mee te behalen als je toch extra opties gaat toevoegen. Dubbele opties worden ook niet verrekend heb ik het idee. Maar alles is zo warrig en onduidelijk opgezet dat ik er niet uit kom.
Een M-Sport configuratie met minder opties kost nu gewoon 4500 meer dan een nagenoeg full specced out versie zonder "line" upgrade. Terwijl het M-Sport pakket 1995 kost... 🤔
En dan het meest absurde, ik wil die dure 18 inch velgen niet want ik wil comfort en geen stuiterbak maar dan moet ik extra betalen voor goedkopere velgen en banden....
Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:40:
Hmm als ik eerst M-Sport kies, en dan switch naar Sportline behoud ik het M-Sport stuur... zal er wel niet door geraken vrees ik.
Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:51:
[...]
Het zal mij benieuwen.
Toch jammer dat je de bekleding van de M-Sport niet kunt wijzigen (zonder dat er weer vanalles veranderd qua prijs en uitrusting) want verder is die goed, en de prijs kom ik ook wel uit met puzzelen maar ja. Ik ga zometeen ongeveer hetzelde betalen als de M-Sport maar dan zonder de looks aan de buitenkant.
Misschien is het samen met de dealer wel mogelijk. Choices, choices
Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:13:
[...]
Ik heb bij mijn vorige auto ook bijbetaald om 18" velgen om te ruilen voor 16".![]()
Nu ga ik ook weer voor 16", maar de velgen die ik wil kunnen alleen bij Urban Line, maar dan krijg je van die witte interieurstrips en die wil ik weer niet, dus Sportline, maar die heeft de velgen niet.
Nou ik denk dat dit em moet gaan worden als we er qua prijs uitkomen;
http://mybmw.nl/h5q1q1g5
Laatste zin (vet), welke opties heb je daar gevraagd?Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:22:
[...]
Ze verbruiken meer is misschien wat zwart wit. Ligt eraan hoe je er mee rijdt, je kunt er zuiniger mee rijden wanneer je jouw rijstijl aanpast.
Ben echt benieuwd wat ik deze week voor prijs ga krijgen. Zit te popelen om te tekenen dus hoop dat het gaat lukken. Heb voor mezelf wel echt een harde grens gesteld anders blijf je steeds zeggen "Ach die paar euro extra".
De prijzen die ik daar zag waren echt compleet anders... wellicht klopt mijn eerste offerte dus totaal niet en heb ik mezelf daarop rijk gerekend.vectormatic schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:10:
[...]
Ik snap em, en kan ik me ook prima voorstellen, op sommige auto's zijn bepaalde opties gewoon basic usability, ligt er ook aan wat je gewend bent, maar soms kom je daar pas achter als je achter als je een uurtje stuurt (sportstoelen bijv.)
Werkt prijzen berekenen op een site als directlease.nl niet als indicatie trouwens? Deed ik in mijn lease-auto dagen ook, gewoon directlease prijs * 105% in de spreadsheet, dan heb je een aardige indicatie van wat er wel/niet in budget zit, en hoeveel dat optiepakket je nou echt kost. Dan had ik in ieder geval een aardige voorselectie om me naar de dealer/leasemij te stappen
Ik dacht er eindelijk uit te zijn en verheugde me al op het bestelmoment...
@baronruud Verstelbare lendensteun (sportstoelen hebben geen lendensteun blijkbaar
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 16:14 ]
Mja, als er een fout is gemaakt in je eerste offerte is natuurlijk elke vorm van referentie zoek... ff afwachten dan maar (of gewoon in de telefoon klimmen en achter die luie donders aanjagenPhusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:12:
[...]
De prijzen die ik daar zag waren echt compleet anders... wellicht klopt mijn eerste offerte dus totaal niet en heb ik mezelf daarop rijk gerekend.
Ik dacht er eindelijk uit te zijn en verheugde me al op het bestelmoment...
Welke opties heb je nu eigenlijk gekozen?Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:14:
[...]
Nog niks, geen reactie meer gehad daarna. Opties zijn gemiddeld 51% duurder geworden
Bij Alphabet een BMW 1-serie 100kw Steptronic Edition met High Executive Pack (+40 EUR), 20.000km en 48 maanden en schadeverzekering inzittenden + all-season banden komt bij mij gewoon uit €503 per maand. Die 3 euro zal vast niet het probleem zijn, wellicht valt er zelfs wat bij Alphabet te verhandelen als het om die 3 euro gaat.
Dan heb je toch eigenlijk alle opties, behalve de sportstoelen die je toch niet wil? Of zijn er nog verborgen extra opties ofzoiets?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik bedoelde ook geen maandprijzen. Die hoeft de dealer niet te weten / geven. De dealer moet de voor jou meest gunstige auto samenstellen. Dus een (bijvoorbeeld) Executive pakket ipv de losse onderdelen daarin die 1000 Euro duurder zijn en weer flinke invloed hebben op jouw leasetarief.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:07:
[...]
Dat kan, maar de dealer weet de maandprijzen ook niet, althans die zat vorige keer gemiddeld 30% boven de prijzen van andere aanbieders. Ik probeer gewoon het meeste uit mijn budget te halen, maar ja telkens een offerte opvragen en dan andere prijzen krijgen helpt niet.
Wie weet heeft de leasemij nu allemaal losse opties geselecteerd ipv pakketten en ben jij nu ineens duurder uit. Dat voorkom je met een dealerofferte omdat je beide offertes dan naast elkaar kan leggen qua investering.
Ik geloof dat ik de meest gunstige samenstelling zelf wel heb gevonden na dit weekend zeker 6 uur in de configurator te hebben doorgebrachtDenman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Ik bedoelde ook geen maandprijzen. Die hoeft de dealer niet te weten / geven. De dealer moet de voor jou meest gunstige auto samenstellen. Dus een (bijvoorbeeld) Executive pakket ipv de losse onderdelen daarin die 1000 Euro duurder zijn en weer flinke invloed hebben op jouw leasetarief.
Wie weet heeft de leasemij nu allemaal losse opties geselecteerd ipv pakketten en ben jij nu ineens duurder uit. Dat voorkom je met een dealerofferte omdat je beide offertes dan naast elkaar kan leggen qua investering.
Hij configureert via de BMW site en stuurt denk ik dan de link door naar Alphabet. Dan kom je vaak wel duur uit, vooral bij merken als BMW waarbij er 1000 opties zijn. Dan gaat het vaak met optieprijs/looptijd en als de leasemij er geen brood inziet, optieprijs/looptijd x 1,25. Zo wordt een auto snel duurder.Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:16:
[...]
Welke opties heb je nu eigenlijk gekozen?
Bij Alphabet een BMW 1-serie 100kw Steptronic Edition met High Executive Pack (+40 EUR), 20.000km en 48 maanden en schadeverzekering inzittenden + all-season banden komt bij mij gewoon uit €503 per maand. Die 3 euro zal vast niet het probleem zijn, wellicht valt er zelfs wat bij Alphabet te verhandelen als het om die 3 euro gaat.
Dan heb je toch eigenlijk alle opties, behalve de sportstoelen die je toch niet wil? Of zijn er nog verborgen extra opties ofzoiets?
Ach ja we gaan het zien he. Voor de prijzen die ik nu heb gekregen gaat het in ieder geval niet door.
Dat vermoed ik ook. Ik denk ook niet dat dat de meest efficiënte wijze is om dit aan te pakken.Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:23:
[...]
Hij configureert via de BMW site en stuurt denk ik dan de link door naar Alphabet. Dan kom je vaak wel duur uit, vooral bij merken als BMW waarbij er 1000 opties zijn. Dan gaat het vaak met optieprijs/looptijd en als de leasemij er geen brood inziet, optieprijs/looptijd x 1,25. Zo wordt een auto snel duurder.
@Phusebox Welke opties zitten niet in het High Executive-pakket van Alphabet, welke jij wél wil hebben?
6 uur... het is maar wat je leuk vindt. Dat is iets waar je bij de dealer binnen een uur mee klaar bent en dan heb je ook nog gratis koffie en over het algemeen goed advies want die verkopers kennen de auto’s en mogelijkheden door en door.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:22:
[...]
Ik geloof dat ik de meest gunstige samenstelling zelf wel heb gevonden na dit weekend zeker 6 uur in de configurator te hebben doorgebracht
Maar goed, zoals @Señor Sjon al aan geeft is die configurator niet ideaal. Ik heb wel eens forse prijsverschillen voorbij zien komen tov dealeroffertes omdat er zoveel opties mogelijk zijn.
Verwijderd
Heb je al door dat als je binnen de standaardpakketten blijft je een gunstige prijs krijgt en als je afwijkt het de hoofdprijs kost?Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:22:
[...]
Ik geloof dat ik de meest gunstige samenstelling zelf wel heb gevonden na dit weekend zeker 6 uur in de configurator te hebben doorgebracht
Je plakt 11,5k aan opties op een auto van 27k. Daar gaat het mis.
Je wil eigenlijk deze: https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding met een M-stuur, getint glas achter en Apple Carplay. Als je dat vraagt, krijg je denk ik een nettere prijs dan een uitvoering die ze niet op de site hebben staan en veel prijzen die niet op de site staan. Tot in het diepe personaliseren kost je gewoon geld.
Je wil eigenlijk deze: https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding met een M-stuur, getint glas achter en Apple Carplay. Als je dat vraagt, krijg je denk ik een nettere prijs dan een uitvoering die ze niet op de site hebben staan en veel prijzen die niet op de site staan. Tot in het diepe personaliseren kost je gewoon geld.
De basisprijs is 32.232 overigens, niet 27k, zit even 5k verschil in.Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:33:
Komt door de BPM/BTW die op de configuratiesite van BMW een bende is.
Dan nog zijn het iets van 10k aan opties.
[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2018 16:38 ]
Ondanks het prijsverschil (wat mogelijk inderdaad in BPM kan zitten), is volgens mij dít precies het probleem. Vraag eens Alphabet wat het High Executive pakket gaat kosten, maar dan met Apple Carplay, het stuurwiel en getinte ramen.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:35:
[...]
De basisprijs is 32.232 overigens, niet 27k, zit even 5k verschil in.
Snap ik niet, de basisprijs bij BMW is dezelfde prijs (give or take een paar euro) die Alphabet als waarde op de offerte zit. Zij zetten geen 27K op de offerte hoor.Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:38:
Komt door de BPM/BTW die op de configuratiesite van BMW een bende is.Dan nog zijn het iets van 10k aan opties.
Sportstoelen geen lendensteun?! De sportstoelen van ons heeft gewoon verstelbare lendensteunen.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:12:
[...]
@baronruud Verstelbare lendensteun (sportstoelen hebben geen lendensteun blijkbaar)
Nee, heb ik gevraagd nog bij de dealer, zit er standaard niet op. Is wellicht veranderd in de loop der tijd?baronruud schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:52:
[...]
Sportstoelen geen lendensteun?! De sportstoelen van ons heeft gewoon verstelbare lendensteunen.
Het lijkt erop dat het prijsverschil in de offerte is dat ze eerst een Corporate Lease edition hebben geoffreerd en nu een Sportline edition, terwijl de prijs exact hetzelfde is voor beide edities (995 euro upgrade).
Wat is er anders aan de Corporate Lease? is die ergens kariger uitgevoerd?
[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2018 17:00 ]
Ik twijfel...Dhrax schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:52:
Blijven toch fantastische topics dit. Mensen willen geen 1000 EUR uitgeven aan een reparatie, maar in een tijdspanne van 3 jaar gemiddeld 18k aftikken aan een auto van een ander, vinden ze geen enkel probleem..
Ik heb 4 jaar lang Focus gereden en er is geen enkele c segmenter die beter is dan de Focus, geen VW, Renault, Audi, Peugeot, Skoda etc...
Maar bij de 1 serie twijfel ik, die ik ik in de sportuitvoering gereden en die reed echt wel heel goed.
Waar praten we over?Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:25:
Ach ja we gaan het zien he. Voor de prijzen die ik nu heb gekregen gaat het in ieder geval niet door.
Opties betaal je inderdaad volledig zelf in de looptijd terug, pakketten soms wat minder.
Het is jammer dat de configuratie van Alphabet niet voldoende opties heeft. Vaak stellen ze uitvoeringen samen die daardoor wat goedkoper aangeboden kunnen worden.
Misschien helpt het om de vorige offerte mee te sturen en enkel de extra opties die je wil erbij aan te geven.
Dus dit....Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:33:
Tja soms is er geen touw aan vast te knopen bij BMW.baronruud schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:52:
[...]
Sportstoelen geen lendensteun?! De sportstoelen van ons heeft gewoon verstelbare lendensteunen.
Optie X vereist pakket C maar sluit pakket A en opties T en Z uit.
Sportstoelen hebben nooit standaard een lendensteun. Wil je er een, dan moet je een upgrade nemen met elektrisch verstelbare lendensteun.dfrenner schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:00:
[...]
Ik twijfel...
Ik heb 4 jaar lang Focus gereden en er is geen enkele c segmenter die beter is dan de Focus, geen VW, Renault, Audi, Peugeot, Skoda etc...
Maar bij de 1 serie twijfel ik, die ik ik in de sportuitvoering gereden en die reed echt wel heel goed.
[...]
Waar praten we over?
Opties betaal je inderdaad volledig zelf in de looptijd terug, pakketten soms wat minder.
Het is jammer dat de configuratie van Alphabet niet voldoende opties heeft. Vaak stellen ze uitvoeringen samen die daardoor wat goedkoper aangeboden kunnen worden.
Misschien helpt het om de vorige offerte mee te sturen en enkel de extra opties die je wil erbij aan te geven.
[...]
Dus dit....
[...]
Tja soms is er geen touw aan vast te knopen bij BMW.
Optie X vereist pakket C maar sluit pakket A en opties T en Z uit.
Prijsverschil momenteel is ca. 25 euro p/m.
Maar je denk dan niet "Dan maar geen lendenstaun?" Het is echt iets dat je per se wil?Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:01:
[...]
Sportstoelen hebben nooit standaard een lendensteun. Wil je er een, dan moet je een upgrade nemen met elektrisch verstelbare lendensteun.
Prijsverschil momenteel is ca. 25 euro p/m.
Ja met mijn rug is dat wel iets dat ik echt zie als meerwaarde. Maar goed we gaan woensdag ook nog bij de dealer langs, wellicht heeft die nog trucjes, aangezien @PWM wel aanzienlijke kortingen weet te krijgendfrenner schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:05:
[...]
Maar je denk dan niet "Dan maar geen lendenstaun?" Het is echt iets dat je per se wil?
Wellicht van tevoren zeggen dat je er gelijk uit wil komen en of hij al gegeten heeft, want hij heeft een lange zit voor de boeg.
Tja je zou zeggen dat ik alle opties wel heb gezien en geprobeerd inmiddels. Meteen uitkomen gaat toch niet gebeuren want hij moet zelf ook offertes opvragen.Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:10:
Wellicht van tevoren zeggen dat je er gelijk uit wil komen en of hij al gegeten heeft, want hij heeft een lange zit voor de boeg.
De dealer zelf kan toch gewoon een prijs maken. Als de inkt van je vulpen druipt om een pootje te zetten, dan kan er heel wat hoor.
Ik ben het eens met de algemene vraag, maar juist goede stoelen zijn redelijk make-or-break voor sommige mensen, ik heb ook genoeg autos gehad waar ik na een rit van een uur compleet stijf en kreupel uitstapte, als je enigszins kan voorkomen dat dat de komende 4 jaar je lot is, is dat zeker de moeite waard.dfrenner schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:05:
[...]
Maar je denk dan niet "Dan maar geen lendenstaun?" Het is echt iets dat je per se wil?
Dingetjes als parkeersensoren, mood-verlichting of een andere kleur hemel of zo zou ik zelf ook geen halszaak van maken, maar goede stoelen zijn essentieel
https://privatelease.rena...lt-megane-estate-comfort/ een renault megane grandtour klinkt intressant zit wel op het uiterste maximum maar goed
Geen optie voor mij, maar die kun je elders ook goedkoper vinden overigensLudwig005 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:18:
https://privatelease.rena...lt-megane-estate-comfort/ een renault megane grandtour klinkt intressant zit wel op het uiterste maximum maar goed
waarom niet? hij biedt veel kofferruimte. ik vraag me af waarom je zo snel van auto wisselt wij leasen niet en rijden er 10 jaar mee.
Waarom? Voor een groot deel luxe, daar ben ik eerlijk in. Het móet niet.Ludwig005 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:22:
waarom niet? hij biedt veel kofferruimte. ik vraag me af waarom je zo snel van auto wisselt wij leasen niet en rijden er 10 jaar mee.
Dat heeft 'ie inmiddels wel heel vaak aangegevenLudwig005 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:22:
waarom niet?
Die Renault is geen automaat, heeft te weinig vermogen terwijl hij wel zwaar is, en is _bij lange na_ niet 'luxe' genoeg uitgerust. Adaptive cruisecontrol zit er (vziw) niet op, laat staan de luxe stoelen en bekleding waar we het inmiddels al vrij vaak over hebben gehad.
Tegen 48 maanden en 20.000km zit hij al vrijwel direct aan het maximale budget, dus ruimte voor die opties is er ook niet.
Dat vragen meer mensen zich af, en is daarom ook al heel vaak uitgelegdik vraag me af waarom je zo snel van auto wisselt wij leasen niet en rijden er 10 jaar mee.
Phusebox heeft de groot onderhoud-rekening gehad van zijn huidige Ford, en dat valt hem zo zwaar dat hij liever voor de zekerheid kiest van een private leasewagen die op jaarbasis waarschijnlijk net zo duur is als dat eenmalige onderhoud.
X2 excl brandstof....Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:32:
[...]
Phusebox heeft de groot onderhoud-rekening gehad van zijn huidige Ford, en dat valt hem zo zwaar dat hij liever voor de zekerheid kiest van een private leasewagen die op jaarbasis waarschijnlijk net zo duur is als dat eenmalige onderhoud.
Verwijderd
Je krijgt er ook wat voor terug natuurlijk. Een 6 jaar nieuwere auto, uit een premium-segment, volgehangen met opties.
Nope. Heb echt wel eerst een realistische calculatie gedaan en rekening houdend met afschrijving (gekeken naar prijsverloop bij bestaande vergelijkbare occasions) kwam het uit op ca. 35-40% meer kosten voor een nieuwe auto tegenover repareren en doorrijden.
Bestel de auto woensdag, dan kan dit topic dicht.
Ik heb al vaker gevraagd het topic op slot te gooien. Ga er maar vanuit dat het nooit wat gaat worden. Ik vind altijd wel een andere reden waarom het bij mij nooit zo gaat als het hoort te gaan of waarom ik het beter niet kan doen etc.
Ik zal jullie er wel verder niet mee lastig vallen.
Hahaha de nieuwe 1 serie is er eerder dan dat Phusebox een keuze kan maken.
Klinkt meer als: Ik heb eigenlijk geen centjes maar wil toch een dure auto dus dan vul ik er een topic mee zodat het voelt alsof ik echt een mooie auto ga kopen/leasen/huren/lenen.....
Klinkt meer als: Ik heb eigenlijk geen centjes maar wil toch een dure auto dus dan vul ik er een topic mee zodat het voelt alsof ik echt een mooie auto ga kopen/leasen/huren/lenen.....
@Phusebox welke tv heb je destijds gekozen btw?
Je bent al zover gekomen dan kan je het net zo goed afmaken.Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:26:
Ik heb al vaker gevraagd het topic op slot te gooien. Ga er maar vanuit dat het nooit wat gaat worden. Ik vind altijd wel een andere reden waarom het bij mij nooit zo gaat als het hoort te gaan of waarom ik het beter niet kan doen etc.
Ik kan niet voor iemand anders beslissen, alleen maar advies geven.
Bedenk maar dat de ideale eindsituatie niet bestaat. Die staat aan de horizon en die komt ooit.
Je moet handelen vanuit het hier en nu en de heel nabije toekomst.
Wat dan voor 80 a 90 % aan je eisen voldoet is goed genoeg.
De resterende 20 a 10% komt over 3 jaar wel als het leasecontract is afgelopen.
In ieder geval respect voor het proberen tot een besluit te komen terwijl je weet dat er op een gegeven moment commentaar komt.
Dus deze mag op slot.
De 1 serie is onvergelijkbaar met de Megane. Vooral de nieuwe vind ik een stap achteruit.
Zullen we het overigens wel ontopic houden en niet blijven doorzagen? Je HOEFT dit topic niet te lezen.
Zullen we het overigens wel ontopic houden en niet blijven doorzagen? Je HOEFT dit topic niet te lezen.
[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2018 22:52 ]
@Phusebox
Ik maak het je makkelijk :
Uw BMW 118i 5-deurs
BMW 118i 5-deurs 496,-
Automaat 0,-
Looptijd 48 maanden
Kilometrage per jaar 20.000 km
Pakketten en opties Wijzigen
High Executive 47,-
Model M Sport 33,-
Dakota lederen bekleding 0,-
Navigatiesysteem Professional 0,-
Exterieurlak: Saphirschwarz 10,-
Wielen: 17 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak 0,-
Totaal per maand incl. btw € 586,- *
SImpel toch.
Uw BMW 118i 5-deurs
BMW 118i 5-deurs 496,-
Automaat 0,-
Looptijd 48 maanden
High Executive 47,-
Model M Sport 33,-
SImpel toch.
Via welke site?baronruud schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:52:
@Phusebox
Uw BMW 118i 5-deurs
BMW 118i 5-deurs 496,-
Automaat 0,-
Looptijd 48 maanden
High Executive 47,-
Model M Sport 33,-
SImpel toch.
M Sport is helaas way boven het budget.
Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.