Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
@Lightning89
1) waar dan?
2) 640/maand is niet goedkoop. Je hebt een 418 GC met M-prulletjes voor dat geld.
3) Zelfs de V60 T4 krijg je voor ~600/maand. Dan heb je een grote bak met 190pk.

@Phusebox Vooral toeslaan vlak voor een modelwisseling doet wonderen. Ik ben nog steeds blij met mijn full options qashqai voor de prijs van een captur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 12:41
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:00:
@Lightning89
1) waar dan?
2) 640/maand is niet goedkoop. Je hebt een 418 GC met M-prulletjes voor dat geld.
3) Zelfs de V60 T4 krijg je voor ~600/maand. Dan heb je een grote bak met 190pk.

@Phusebox Vooral toeslaan vlak voor een modelwisseling doet wonderen. Ik ben nog steeds blij met mijn full options qashqai voor de prijs van een captur.
Even wat meer informatie:
1) Bij BMW zelf een offerte aangevraagd (er schijnt een actie te zijn?)
2) Alle prijzen die ik heb genoemd zijn met 30.000km en 36 maanden. De 418i GC is inderdaad bij Alphabet lease voor dezelfde prijs te krijgen. BMW 120i vind ik persoonlijk lekkerder rijden en is 'built-to-order' dus met goede speakers en natuurlijk 184pk met 200/300kg minder dan de 4 serie. Ach dit is een persoonlijke voorkeur
3) V60 T4 kom ik op €734 op de volvo site, is 100€ duurder per maand (30.000, 36 maanden, automaat, 3 schadevrije jaren), waar haal je €600 vandaan?

Ik ga zo even babbelen bij de Volvo dealer, schijnbaar heeft de dealer zelf geen 'business sport' meer en komt er nog een nieuwe laatste editie uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Lightning89 op 16-03-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wist niet dat het om 30k km ging, ik ging uit van 10k km. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Lightning89 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Even wat meer informatie:
1) Bij BMW zelf een offerte aangevraagd (er schijnt een actie te zijn?)
Nee hoor, geen actie.
2) Alle prijzen die ik heb genoemd zijn met 30.000km en 36 maanden. De 418i GC is inderdaad bij Alphabet lease voor dezelfde prijs te krijgen. BMW 120i vind ik persoonlijk lekkerder rijden en is 'built-to-order' dus met goede speakers en natuurlijk 184pk met 200/300kg minder dan de 4 serie. Ach dit is een persoonlijke voorkeur
Biedt BMW de 120i aan dan? Via hun website niet in ieder geval.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Phusebox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Tja er lurkt altijd wel een nieuw model over de horizon. Voordat ie volgend jaar goed en wel in de showroom staat ben je minimaal een jaar verder, en een eerste editie heeft meestal nog wel wat quirks die eruit moeten.
Dat maakt niet uit toch voor wat betreft die quirks? Je auto zet je bij de dealer en de rekening gaat naar de leasemaatschappij. Dat is nou net het voordeel van private lease.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tha_T schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Dat maakt niet uit toch voor wat betreft die quirks? Je auto zet je bij de dealer en de rekening gaat naar de leasemaatschappij. Dat is nou net het voordeel van private lease.......
Ik bedoel meer dingen die niet kapot zijn, maar gewoon foutjes qua design of ongemakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Phusebox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Nee hoor, geen actie.

[...]

Biedt BMW de 120i aan dan? Via hun website niet in ieder geval.
Bij de BMW dealer zelf ;), zij kunnen in hun systeem kijken. De dealer verkoopt de auto aan BMW Financial Services, en die leasen de auto weer aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Phusebox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Ik bedoel meer dingen die niet kapot zijn, maar gewoon foutjes qua design of ongemakken.
Op die manier. Excusez le mot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Lightning89 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Bij de BMW dealer zelf ;), zij kunnen in hun systeem kijken. De dealer verkoopt de auto aan BMW Financial Services, en die leasen de auto weer aan mij
En die kijken niet alleen naar de meerprijs, maar ook naar de courantheid. Zo wilde ik de 225xe in plaats van de 218i die je wel overal ziet, maar die schoot enorm omhoog in de maandprijs. Vraag dus echt een prijs voor beide op en weeg goed af.

Meerkosten voor opties vielen mij juist alleszins mee bij de dealer. Leasemaatschappijen rekenen daar toch meer voor, zelfs Alphabet dat ook weer onderdeel is van de BMW Group.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beatman schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:33:
[...]

En die kijken niet alleen naar de meerprijs, maar ook naar de courantheid. Zo wilde ik de 225xe in plaats van de 218i die je wel overal ziet, maar die schoot enorm omhoog in de maandprijs. Vraag dus echt een prijs voor beide op en weeg goed af.

Meerkosten voor opties vielen mij juist alleszins mee bij de dealer. Leasemaatschappijen rekenen daar toch meer voor, zelfs Alphabet dat ook weer onderdeel is van de BMW Group.
Your mileage may vary geldt hier zeker. Rondkijken loont ook, zelfs tussen verschillende BMW dealers (zat zomaar 80 euro in bij mij in een eerste offerte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salami2017
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik Lease nu een Audi A3 Sportback voor 500 in de maand.

Daarvoor krijg ik een nieuwe auto met velgen van 2500eu MMI navigatie met 3 jaar online Sportstoellen Led licht pakket enz enz.

ik heb 1 kostenpost per maand ipv allerlij onvoorzienne kosten die ik met mijn oude auto wel had.
zo kost een nieuwe uitlaat al gauw 300 euro.

4 nieuwe banden ook.
dan gaat een keer de waterpomp.

enige bij private lease goed moet doen is berekenen of je de kosten kan dragen. bij een nieuwe auto heb je ook 3 jaar geen apk nodig.
De kosten voor onderhoud en afschrijving vallen onder je maandbedrag

maak je schade en ben je zelf daar schuldig aan dan valt een deel onder je eigen risico.
Eigen risico kan je vaak afkopen.

heb je geen schuld dan valt dat onder de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
salami2017 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:32:
enige bij private lease goed moet doen is berekenen of je de kosten kan dragen.
Doe dat bij alles maar waarvoor je moet betalen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 16-03-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Tjebakka schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Voorraadactie bij Skoda Muntstad in Utrecht (de Meern)
Vandaag ook 1 besteld bij Muntstad. Bedankt voor de tip.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Afgelopen week bij de BMW dealer geweest om paar proefritten te doen en offertes op te vragen. Van tevoren uiteraard al veel offertes online opgevraagd. Nu lees ik in dit topic ook wat ervaringen van BMW rijders. Was het naar jullie idee mogelijk om nog te onderhandelen op de leaseprijs?

Normaal betaal je bij de aankoop van een nieuwe auto immers zelden de volledige nieuwprijs. Je krijgt altijd wel iets van korting, zeker als je niet gaat inruilen. De verkoper gaf richting mij echter aan dat de afspraken met Financial Services (de leasetak van BMW) zo strak zijn dat de dealers praktisch al hun marge inleveren. Zodoende kan de leaseafdeling een concurrerend tarief bieden!

Op zich klinkt dat niet geheel onlogisch. Maar ben toch benieuwd of jullie wel enige korting hebben kunnen bedingen. Al was het op extra's als winterbanden oid. Ga komende week terug voor de daadwerkelijk configuratie en evt tekenen als het aanbod bevalt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:10:
Afgelopen week bij de BMW dealer geweest om paar proefritten te doen en offertes op te vragen. Van tevoren uiteraard al veel offertes online opgevraagd. Nu lees ik in dit topic ook wat ervaringen van BMW rijders. Was het naar jullie idee mogelijk om nog te onderhandelen op de leaseprijs?

Normaal betaal je bij de aankoop van een nieuwe auto immers zelden de volledige nieuwprijs. Je krijgt altijd wel iets van korting, zeker als je niet gaat inruilen. De verkoper gaf richting mij echter aan dat de afspraken met Financial Services (de leasetak van BMW) zo strak zijn dat de dealers praktisch al hun marge inleveren. Zodoende kan de leaseafdeling een concurrerend tarief bieden!

Op zich klinkt dat niet geheel onlogisch. Maar ben toch benieuwd of jullie wel enige korting hebben kunnen bedingen. Al was het op extra's als winterbanden oid. Ga komende week terug voor de daadwerkelijk configuratie en evt tekenen als het aanbod bevalt.
Welk model ben je voor aan het kijken? De ene dealer geeft je meteen de beste prijs, de andere eerst een relatief hoge om je daarna te kunnen overhalen met korting. Bij mij begon het met 660, toen 590 en als laatste 570. Die eerste prijs was echter volgens mij compleet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Phusebox schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:13:
[...]

Welk model ben je voor aan het kijken? De ene dealer geeft je meteen de beste prijs, de andere eerst een relatief hoge om je daarna te kunnen overhalen met korting. Bij mij begon het met 660, toen 590 en als laatste 570. Die eerste prijs was echter volgens mij compleet fout.
Joh, dat is wel bijzonder inderdaad. Ik kijk naar de 4-serie en heb al gemerkt dat er heel erg rekening wordt gehouden met de restwaarde van de auto voor de bepaling van je maandbedrag. Hoe hoger de restwaarde, des te lager je maandbedrag.

Zojuist toevallig even langs een andere dealer geweest en kreeg inderdaad een iets hogere offerte...Speelruimte zat hem in tientjeswerk gaf die aan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Joh, dat is wel bijzonder inderdaad. Ik kijk naar de 4-serie en heb al gemerkt dat er heel erg rekening wordt gehouden met de restwaarde van de auto voor de bepaling van je maandbedrag. Hoe hoger de restwaarde, des te lager je maandbedrag.

Zojuist toevallig even langs een andere dealer geweest en kreeg inderdaad een iets hogere offerte...Speelruimte zat hem in tientjeswerk gaf die aan.
Succes in ieder geval. Ik ben er mee gestopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De verkoper die mij heeft geholpen zei ook dat zowel de dealer als importeur flink wat marge inlevert om een scherp maandtarief te krijgen. Zodoende kon ik op mijn inruiler alleen de handelswaarde krijgen. Hij kon er wel meer voor teruggeven, maar dan ging de maandprijs omhoog.

Dit verhaal geloof ik ook wel aangezien de offertes van andere leasemij’s allemaal hoger waren.

Maar misschien dat andere verkopers of dezelfde verkoper met andere klanten of andere dealers een andere taktiek toepassen als ze denken dat dat beter is.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Beatman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:56:
De verkoper die mij heeft geholpen zei ook dat zowel de dealer als importeur flink wat marge inlevert om een scherp maandtarief te krijgen. Zodoende kon ik op mijn inruiler alleen de handelswaarde krijgen. Hij kon er wel meer voor teruggeven, maar dan ging de maandprijs omhoog.

Dit verhaal geloof ik ook wel aangezien de offertes van andere leasemij’s allemaal hoger waren.

Maar misschien dat andere verkopers of dezelfde verkoper met andere klanten of andere dealers een andere taktiek toepassen als ze denken dat dat beter is.
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Bij een tweede dealer kreeg ik dus een offerte die 25 euro pm hoger lag. Dat doet vermoeden dat of de dealers andere afspraken hebben, of de verkoper. Ik ga er het volgende gesprek in elk geval vrij stevig in. Wil wel iets van korting ontvangen of extra's. Dan teken ik direct, anders kan ik net zo goed de offerte bij me houden en rustig vergelijken. Immers die blijft nog wel even geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een vraag m.b.t. schadevrije jaren:

- stel ik ga private lease aan en ik schors mijn verzekering
- vervolgens zet ik na iets meer dan twee jaar de verzekering van de auto van mijn vrouw op mijn naam (niet de auto, enkel de verzekering (de auto zou ook kunnen als het echt moet)
- na een maand of drie zet ik de verzekering weer terug op mijn vrouw

Zo kan ik dan mijn vier jaar onverzekerd rijden overbruggen toch en mijn jaren behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij moet je een jaar verzekerd blijven. :)

Of koop een motor en verzeker die alleen WA. Dan heb je 24 euro schorsingskosten en ~20-30 euro WA per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:08:
Volgens mij moet je een jaar verzekerd blijven. :)

Of koop een motor en verzeker die alleen WA. Dan heb je 24 euro schorsingskosten en ~20-30 euro WA per jaar.
Verzekeraar gesproken, zij kunnen tot vier jaar terug kijken. Dus dan verzeker ik de auto van mijn vrouw of een andere gewoon voor die vier jaar om zijn. Desnoods laat ik die dan inderdaad een jaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Dat is helemaal niet nodig, Je krijgt van de privatelease firma gewoon een verklaring dat je 4 jaar schadevrij hebt gereden en die telt je verzekering gewoon bij je geschorste jaren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alki schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:51:
Dat is helemaal niet nodig, Je krijgt van de privatelease firma gewoon een verklaring dat je 4 jaar schadevrij hebt gereden en die telt je verzekering gewoon bij je geschorste jaren op.
Dat hebben ze mij niet verteld. Ze zeiden maximaal 4 jaar terug en anders is het 0. Schorsen kon maximaal 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Phusebox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Dat hebben ze mij niet verteld. Ze zeiden maximaal 4 jaar terug en anders is het 0. Schorsen kon maximaal 3 maanden.
Sorry dan heb je een slechte tussenpersoon/verzekering. Heb 7 jaar een lease auto gehad daarna was het geen probleem om deze jaren op te tellen bij mn huidige prive auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alki schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Sorry dan heb je een slechte tussenpersoon/verzekering. Heb 7 jaar een lease auto gehad daarna was het geen probleem om deze jaren op te tellen bij mn huidige prive auto
Maar kreeg je ook de schadevrije jaren die je had voor de leaseauto ook? Of enkel de 7 jaar van de leasemaatschappij? En accepteert de verzekeraar het ook als het van twee of drie verschillende leasemaatschappijen komt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ja ik had al schadevrije jaren staan. Verschillende weet ik natuurlijk niet maar dat zou toch niks moeten uitmaken. Als je maar de verklaring hebt aan t eind van je lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
alki schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:58:
Ja ik had al schadevrije jaren staan. Verschillende weet ik natuurlijk niet maar dat zou toch niks moeten uitmaken. Als je maar de verklaring hebt aan t eind van je lease
Je hebt dus alleen die 7 jaren van je lease. Niet de daarvoor opgebouwde jaren met eigen auto. Kan ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Nee ik zeg toch ik had er al 4 en daar zijn 7 bij opgeteld destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:02
Dit is geen standaard. Het is maar net hoe zowel de LM als de verzekering hiermee omgaat. Over het algemeen krijg je zo'n verklaring en accepteert en verzekeringsmaatschappij dat. Maar dat is geen regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
2 februari heb ik een seat ibiza FR business intense besteld bij de dealer als private lease.
Ze gaven toen aan dat de levertijd ongeveer 10 weken bedraagt..

Nu inmiddels 7 weken verder, en ze kunnen me nog steeds geen definitieve datum vertellen.
Blijkbaar zijn er zo veel bestellingen voor deze auto, dat de fabriek problemen heeft met de toelevering van Motoren, velgen en de climate control. Dus eigenlijk kan de leverancier hiervan de vraag niet aan.

Heel jammer! Moet ik nog langer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Androo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:38:
2 februari heb ik een seat ibiza FR business intense besteld bij de dealer als private lease.
Ze gaven toen aan dat de levertijd ongeveer 10 weken bedraagt..

Nu inmiddels 7 weken verder, en ze kunnen me nog steeds geen definitieve datum vertellen.
Blijkbaar zijn er zo veel bestellingen voor deze auto, dat de fabriek problemen heeft met de toelevering van Motoren, velgen en de climate control. Dus eigenlijk kan de leverancier hiervan de vraag niet aan.

Heel jammer! Moet ik nog langer wachten :(
Wel het wachten waard die auto! Vaak kunnen ze pas een definitieve datum vertellen als de auto in Nederland is aangemeld. Tenminste, dat is mijn ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Wel het wachten waard die auto! Vaak kunnen ze pas een definitieve datum vertellen als de auto in Nederland is aangemeld. Tenminste, dat is mijn ervaring ;)
Het is zeker het wachten waard! :)
Ja maar in het systeem van de fabriek hadden ze ook nog geen definitieve productie datum :(

Kan niet wachten tot ik hem heb! Kom elke dag langs de dealer op weg naar mijn werk, en daar zie ik hem elke dag staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tsurany schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Maar kreeg je ook de schadevrije jaren die je had voor de leaseauto ook? Of enkel de 7 jaar van de leasemaatschappij? En accepteert de verzekeraar het ook als het van twee of drie verschillende leasemaatschappijen komt?
Ik had 8 schadevrije jaren bij zakelijke lease staan (niet eens op mijn naam dus, maar op het bedrijf).
En kreeg netjes een brief dat ik met de volgende kentekens schadevrij had gereden in 8 jaar tijd.

De verzekeraar kon die schadevrije jaren niet meenemen als schadevrije jaren, maar heeft het gelijke aantal in korting gegeven (zit nu gewoon op staffel 75% korting), maar officieel met 3 schadevrije jaren nu.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11
M'n huidige (vrij kale) privatelease-Polo abonnement loopt bijna af, en grote kans dat dit de opvolger gaat worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JtsxVACl4UacpheTDhvK8Hdb/full.png

Ik rijd eigenlijk 30k per jaar, dus wat meer luxe is wel gewenst, maar voor de BKR is het wel prettig om voor 24*80*.65 minder geregistreerd te worden. De kleur is wel misschien wat te flashy, maar ook wel weer tof, dus dat is nog een twijfelpuntje.

De Fiesta was ook een serieuze kanshebber, maar deze is bij de ANWB niet met adaptive cruise control te bestellen en bij Ford zelf te duur in de lease. De Ibiza komt niet met automaat, maar misschien dat ik die nog wel in elkaar laat klikken bij de dealer. Als die nou veel goedkoper is, is dat misschien ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 24 maanden zou ik zo'n kleur zeker doen, langer dan dat raak je er toch op uitgekeken.

Slim trouwens om het aantal kilometers te beperken voor de registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
hatsa schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:27:
M'n huidige (vrij kale) privatelease-Polo abonnement loopt bijna af, en grote kans dat dit de opvolger gaat worden:
[afbeelding]

Ik rijd eigenlijk 30k per jaar, dus wat meer luxe is wel gewenst, maar voor de BKR is het wel prettig om voor 24*80*.65 minder geregistreerd te worden. De kleur is wel misschien wat te flashy, maar ook wel weer tof, dus dat is nog een twijfelpuntje.

De Fiesta was ook een serieuze kanshebber, maar deze is bij de ANWB niet met adaptive cruise control te bestellen en bij Ford zelf te duur in de lease. De Ibiza komt niet met automaat, maar misschien dat ik die nog wel in elkaar laat klikken bij de dealer. Als die nou veel goedkoper is, is dat misschien ook nog wel een optie.
Hoop geld voor een B-segmenter voor 10.000km en 24maanden.

Voor 100 euro minder moet het ook lukken(met iets minder opties, zonder automaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
123RR schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Hoop geld voor een B-segmenter voor 10.000km en 24maanden.

Voor 100 euro minder moet het ook lukken(met iets minder opties, zonder automaat).
Ik wil graag meer opties en het liefst ook een automaat, anders had ik wel iets anders gekozen.

B-segment is voor mij meer dan prima. Ik vind de recente versies eigenlijk al te groot, maar A-segment nog net te klein. Een hybride Yaris is een stuk goedkoper, maar heeft geen ACC en rijdt onmogelijk saai. Fiesta automaat scheelt 4 tientjes, maar heeft dan dus ook geen ACC, en geen parkeersensoren (minder belangrijk, maar toch). De Micra is zo goedkoop dat ik heb overwogen genoegen te nemen met minder opties, maar ik vond 'm te lawaaierig om er 30k per jaar mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

worldfastest schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Vandaag ook 1 besteld bij Muntstad. Bedankt voor de tip.
Hadden ze nog wat te kiezen uit de voorraadmodellen?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[afbeelding]

Let even op of er boetes zijn wanneer je exponentieel over de kilometers heengaat. Een meerprijs betaal je sowieso, maar meen me te herinneren dat sommige LM’s een afwijkijg van 12% oid aanhouden. Kom je daarbuiten dan is het mogelijk een boetebedrag te krijgen dat duurder is dan je KM bundel.
Dus gewoon om zeker te zijn even heel goed de voorwaarden doorlezen. Als ik me niet vergis heb ik van @PWM daar een post over gezien.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
SCIxX schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:31:
[...]
Wat is dit voor bangmakerij.. (...). Als iemand schade maakt bij jou auto dan zal dat van hun verzekering af moeten komen, niet je eigen risico.
Waar ík bang voor ben, is dat die vlieger alleen opgaat als de dader zich netjes meldt...
...wat in mijn ervaring nooit het geval is; afgelopen half jaar al drie keer op eigen kosten deukjes en laksschade laten herstellen omdat de aanbreng(st)er ervan blijkbaar hun eigen no-claim korting belangrijker vindt dan een beschaafde afhandeling van hun 'ongelukje'.

Als bij inleveren van de auto, de LM voor elk van dit soort, andermans 'ongelukjes' bij jóu het eigen risico in rekening brengt, vind ik enige angst zeker terecht.
Te meer omdat ik in dit forumdraadje vrijwel geen ervaringen lees van iemand die überhaupt het inleverproces heeft doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
Kecin schreef op zondag 25 maart 2018 @ 04:44:
[...]

Let even op of er boetes zijn wanneer je exponentieel over de kilometers heengaat. Een meerprijs betaal je sowieso, maar meen me te herinneren dat sommige LM’s een afwijkijg van 12% oid aanhouden. Kom je daarbuiten dan is het mogelijk een boetebedrag te krijgen dat duurder is dan je KM bundel.
Dus gewoon om zeker te zijn even heel goed de voorwaarden doorlezen. Als ik me niet vergis heb ik van @PWM daar een post over gezien.
Dank voor de tip! Als ik het goed heb begrepen word je bij ANWB aan het einde van een jaar in de bundel geplaatst waar je eigenlijk thuis had gehoord en betaal je, zonder aanvullende boetes, met terugwerkende kracht het verschil tussen die bundels. Maar dat werkt dus ook de andere kant op. Als ik nu een bundel van 30.000km nemen, en ik rijd er uiteindelijk minder dan 10.000, krijg je het verschil in maandbedragen gewoon terug. Dat is voor mij ook het grootste voordeel van bij ANWB leasen. Ik heb geen flauw idee of ik over een jaar nog zoveel rijd. Ik heb of een andere baan, of een andere woning, of allebei. Of ik vind het opeens niet zo erg meer om zoveel te rijden met automaat en ACC, dat kan ook nog.

Ik lease nu via VW zelf met een contract op basis van 20.000km. Voor elke meer-km betaal ik nu net geen 5 cent, en dat was goedkoper dan meteen voor 30.000km aftikken 8) Bij minder-km's zou ik 2,5 cent terugkrijgen vanaf 5.000km minder dan afgesproken. Dat is iets matiger. Nu is via VW zelf leasen ook eigenlijk geen optie meer, want een automaat is daar veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Tjebakka schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:15:
[...]

Hadden ze nog wat te kiezen uit de voorraadmodellen?
Niet veel meer over. Ik kon geen radio pakket of kleur kiezen. Alleen nog racing blue.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
nobleone schreef op zondag 25 maart 2018 @ 07:45:
[...]

Waar ík bang voor ben, is dat die vlieger alleen opgaat als de dader zich netjes meldt...
...wat in mijn ervaring nooit het geval is; afgelopen half jaar al drie keer op eigen kosten deukjes en laksschade laten herstellen omdat de aanbreng(st)er ervan blijkbaar hun eigen no-claim korting belangrijker vindt dan een beschaafde afhandeling van hun 'ongelukje'.

Als bij inleveren van de auto, de LM voor elk van dit soort, andermans 'ongelukjes' bij jóu het eigen risico in rekening brengt, vind ik enige angst zeker terecht.
Te meer omdat ik in dit forumdraadje vrijwel geen ervaringen lees van iemand die überhaupt het inleverproces heeft doorlopen.
Tja ze zullen inderdaad niet de krassen en deuken a la contract accepteren (langer en groter dan X) . Ik heb zelf mijn huidige auto 3 jaar en nog nooit een deuk/kras van een ander gehad, maarja je kan pech hebben. Heb wel mijn eigen parkplaats op prive-terrein dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 23:22
Ik heb nu wel een kras op het achterspatbord, een centimeter of 10, door de lak heen. Geen idee hoe dat gebeurd is, het is duidelijk niet van ergens langsrijden, dus iemand moet er tegenaangekomen zijn, maar daarvoor is die best laag. Maakt verder ook niet uit, de vraag is nu wat verstandig is.
Eigen risico is geloof ik 135 euro. Dus ik kan het melden, betalen, en dan zal de lm het wel of niet laten repareren. Auto zit op 2,5 van de 4 jaar contract.
Bij een volgend contract, of andere lm, zal ik dan hooguit een verklaring met 1 jaar schadevrij kunnen krijgen. Op een nieuw contract van 3 jaar scheelt dat al zo een tientje per maand, dus 360 euro.
Ik kan natuurlijk ook de kras zelf laten herstellen en niet melden (vrees dat het zelf doen met lakstift gewoon zichtbaar blijft bij inleveren).
Geen idee wat de kosten daarvan zullen zijn, maar als het onder ongeveer 500 euro blijft kan dat nog wel eens goedkoper uitpakken, dan het via LM te regelen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
GHB363 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:32:
Eigen risico is geloof ik 135 euro. Dus ik kan het melden, betalen, en dan zal de lm het wel of niet laten repareren. Auto zit op 2,5 van de 4 jaar contract.
Bij een volgend contract, of andere lm, zal ik dan hooguit een verklaring met 1 jaar schadevrij kunnen krijgen.
Hoe reken jij?

Schadevrije jaren = aantal jaar sinds laatste schade? Dus 10 jaar schadevrij, dan 1 schade en terug naar 0?Zo werkt het niet helemaal.
Hoe het wel werkt: een verzekeringsjaar zonder schade levert 1 trede op. Een niet-verhaalbare schade zet je 4 of 5 treden omlaag.
Op een nieuw contract van 3 jaar scheelt dat al zo een tientje per maand, dus 360 euro.
Ik kan natuurlijk ook de kras zelf laten herstellen en niet melden (vrees dat het zelf doen met lakstift gewoon zichtbaar blijft bij inleveren).
Laat een spotrepair doen. Kost je waarschijnlijk tussen de 75 en 200 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
nobleone schreef op zondag 25 maart 2018 @ 07:45:
[...]

Menigeen heeft een zakelijke leaseauto ingeleverd zonder noemenswaardige problemen. De inleverstations en de voorwaarden zijn hetzelfde. Denk dat daarom ook de horrorverhalen uitblijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
t_captain schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Hoe reken jij?

Schadevrije jaren = aantal jaar sinds laatste schade? Dus 10 jaar schadevrij, dan 1 schade en terug naar 0?Zo werkt het niet helemaal.
Hoe het wel werkt: een verzekeringsjaar zonder schade levert 1 trede op. Een niet-verhaalbare schade zet je 4 of 5 treden omlaag.

[...]

Laat een spotrepair doen. Kost je waarschijnlijk tussen de 75 en 200 euro.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik dit moet rekenen, weet niet goed wat ik kan verwachten m.b.t
het meenemen van schadevrije jaren, naar of:
- nieuwe PL bij dezelfde maatschappij
- nieuwe PL bij andere LM
- nieuwe eigen verzekering, voor eigen auto
Ligt er natuurlijk aan wat ik ga doen, en wat een volgende maatschappij accepteert. Want zover ik het begrijp ben ik nu uit ROI-data en kan de LM mij daar niet meer met zoveel jaren in zetten.

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn huidige verzekering met max no-claim opgezegd, toen een brief gekregen, daar moest ik speciaal om vragen met schadevrije jaren. En deze ingeleverd bij LM.
Maar wat voor vervolgkosten dit wel of niet heeft is dus, dat wist ik bij aanvang al, een onbekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Dankjewel, dat stukje stond er toen ik er 3 jaar geleden mee bezig was nog niet zo duidelijk. En ook de termijnoprekking is wel interessant, vooral nu ik lees dat Inshared 4 jaar oude schadevrije jaren accepteert. Maakt de keuze voor een vervolg over een jaar weer moeilijker met meer opties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

worldfastest schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Niet veel meer over. Ik kon geen radio pakket of kleur kiezen. Alleen nog racing blue.
Ik had ook de enige met DAB+ en telefoonpakket.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:44
[afbeelding]

Hoop geld voor een Polo'tje. Ik weet niet wat voor opties je echt wilt hebben, maar ff snel gegoogled en voor onder de 400 euro heb je ook een A3 Sportback, 24 maanden en 20K KM per jaar:

a3 sportback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
paul-s83 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:29:
[...]

Hoop geld voor een Polo'tje. Ik weet niet wat voor opties je echt wilt hebben, maar ff snel gegoogled en voor onder de 400 euro heb je ook een A3 Sportback, 24 maanden en 20K KM per jaar:

a3 sportback
Dank voor de input, maar ik betaal echt liever meer voor een goed uitgeruste Polo dan voor een kale A3 (of een kale A1, want die is voor mij al groot zat). Nu vind ik de nieuwe Polo niet per se mooi, maar als ik er in zit zie ik dat toch niet.

Ik vind autorijden een noodzakelijk kwaad, maar ben nou eenmaal in een situatie beland dat ik ruim 30k per jaar moet maken. Om dat zo aangenaam mogelijk te maken wil ik een stuk betere stoelen dan nu, adaptive cruise control en climate control. En als het niet teveel meer kost ook een automaat. Omdat Carplay toch nog wat hiccups heeft en Apple Maps nou niet per se de beste vorm van navigatie is wil ik ook nog wel een navigatiesysteempje erin. Dan nog een kek kleurtje voor de leuk, en je zit op dat bedrag voor een Polo'tje. Ik zou alleen nog héél graag een lendensteun erin willen, maar ANWB zei: vraag maar aan Leaseplan, en Leaseplan zei nee.

Ja, ik kan voor minder geld een kale B- of zelfs C-segmenter rijden, maar daar word ik niet blij van. Van bovenstaande wel. Als ik bovenstaande opties voor minder geld in een andere auto kan vinden is dat natuurlijk prima, maar dat is mij nog niet gelukt. Als ik meer schadevrije jaren had, was een Fiesta via Ford zelf nog een optie geweest, maar ik heb vooral heel veel schadevrije kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:22
Voor mijn moeder:

- nu Countryman in lease. Te weinig vermogen. Graag automaat.
- nieuwe countryman gereden 136pk, automaat. 550€ private lease. Te duur.
- bmw 218i, 480€ private lease. Verschil met mini in prijs te weinig en daarnaast esthetisch nogal...

Wat zou een goed alternatief zijn? Belangrijk voor haar: hoge zit. Veiligheidsgevoel, automaat. 120+ pk, prijs rond 400 (?). Of zoeken we naar iets dat er niet is? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:37:
Voor mijn moeder:

- bmw 218i, 480€ private lease. Verschil met mini in prijs te weinig en daarnaast esthetisch nogal...

Wat zou een goed alternatief zijn? Belangrijk voor haar: hoge zit. Veiligheidsgevoel, automaat. 120+ pk, prijs rond 400 (?). Of zoeken we naar iets dat er niet is? ;)
Renault Captur? Autmomaat met 120pk met flink wat opties op 405 bij ANWB.

Naast een standaardoptie lijst krijg je bij deze van 120pk dit er nog bij :) :

Actieve LED-bochtenverlichting
Eco Coach
Automatische airconditioning
Regen- en lichtsensor
Parkeersensoren achter (optisch en sonisch)
Lederen stuurwiel
Renault R-Link multimedia- en navigatiesysteem met 7 inch touchscreen en voicecontrol
DAB+ (140W) met 4 speakers en 2 tweeters
2 Bass Reflex speakers voor
TomTom Live navigatie Europa incl. 3 jaar HD-traffic
Bluetooth handsfee en audiostreaming (A2DP)
USB, SD-kaart en 3.5mm jack-aansluiting
Inclusief 3 jaar kostenloos gebruik van Map Update Service
Lichtmetalen Wielen 17 inch 'Emotion Noir'
Chromen sierstrips in grill en afwerking achterklep
Skidplates voor en achter in 'Gris'
Privacy glass achter
Zipper stoelbekleding
Pack look interieur 'Chrome Satine'

[ Voor 43% gewijzigd door Jackson6 op 29-03-2018 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
Voor mijn moeder:

BMW 1serie, check alphabet PL of de BMW dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:57
Voor mijn moeder:

Kia Niro?
Hybrid, dus standaard met (DCT) automaat
Vanaf €379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik ga morgen naar de Mazda-dealer om een offerte te laten maken voor een CX-5 GT Luxury, een heel rijk uitgeruste auto. Vergeleken met concurrenten zoals de Tiguan, de Tucson en de Rav 4 is de prijs (vanaf €489,- p.m.) m.i. goed.

Wat ik me afvraag is het volgende:
Toen ik een jaar geleden een offerte liet maken voor een Qashqai was er volgens de dealer geen enkele ruimte voor korting en kon er nog geen euro af. Toen ik een halfjaar geleden een offerte liet maken voor een Volvo S60 met extra opties, was de offerte behoorlijk lager dan de oorspronkelijke prijs op de website zonder die opties. Wat is jullie ervaring met betrekking tot het onderhandelen over het maandbedrag bij private lease? En als onderhandelen over de prijs onmogelijk is, is er dan wel ruimte om te onderhandelen over extra’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jackssonss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:41:
Ik ga morgen naar de Mazda-dealer om een offerte te laten maken voor een CX-5 GT Luxury, een heel rijk uitgeruste auto. Vergeleken met concurrenten zoals de Tiguan, de Tucson en de Rav 4 is de prijs (vanaf €489,- p.m.) m.i. goed.

Wat ik me afvraag is het volgende:
Toen ik een jaar geleden een offerte liet maken voor een Qashqai was er volgens de dealer geen enkele ruimte voor korting en kon er nog geen euro af. Toen ik een halfjaar geleden een offerte liet maken voor een Volvo S60 met extra opties, was de offerte behoorlijk lager dan de oorspronkelijke prijs op de website zonder die opties. Wat is jullie ervaring met betrekking tot het onderhandelen over het maandbedrag bij private lease? En als onderhandelen over de prijs onmogelijk is, is er dan wel ruimte om te onderhandelen over extra’s?
Even vooropgesteld, de Tiguan en CX-5 zijn naar mijn idee niet vergelijkbaar hoor, ook niet kwa prijsstelling.

Dat terzijde, zelf heb ik vorige week bij de BMW dealer onderhandeld over de PL prijs.

- geef van tevoren aan dat je bij het aankopen van de auto zou kunnen onderhandelen over de prijs en dat je aanneemt dat er ook over de leaseprijs te praten valt. Obv het antwoord weet je een beetje waar je aan kan denken. Ik gaf zelf aan dat ik nog nooit een nieuwe auto voor de consumentenprijs heb gekocht en dat ik verwacht dat ik dat toch ook een beetje bij de lease-offerte mag verwachten. De verkoper gaf inderdaad aan dat ik anders de eerste zou zijn (die de volle pond neerlegt bij aankoop). Dus dat gaf wel wat lucht, zij het niet veel.
- wees bereid te tekenen als je echt wilt onderhandelen! Je kan ook enkel de offerte opvragen en later terugkomen voor het onderhandelen. Je hebt vaak wel een idee of er iets vanaf kan.
- als je bereid bent te tekenen, geef ook aan dat je graag ervan af bent en dat je liever niet meerdere Mazda dealers afgaat voor offertes. Immers deze willen allemaal graag verkopen. Want vergis je niet, ook een PL is een verkoop (aan de leasemaatschappij)
- ga op een doordeweekse dag als het rustig is.

Wees wel realistisch. Op 489 moet je misschien denken aan 20 tot 35 euro eraf (per maand). De leasetarieven zijn gewoon scherp, dus er is niet veel mogelijk. Het gaat echter wel om het spel. Mij ging het erom dat de verkoper mij ook paait. Onderhandelen over extra's is wat lastig merkte ik omdat de lease maatschappij verschillende afschrijvingen hanteert en pas bij invoeren in het systeem de prijs naar voren kwam. Voorbeeld: upgrade van een 135 pk naar 185 pk blok kost 5300 euro bij BMW. Per maand echter slechts 20 euro meer. Puur omdat door die upgrade de auto een hogere restwaarde heeft na 4 jaar. Winterbanden a la 3500 euro (2000 voor band en velg en 1500 voor opslag en 8x wisselen) kostte echter 47 euro! Excessief voorbeeld, maar toch.

En ga zeker bij minstens 2 dealers langs die niet aan elkaar gelieerd zijn, tenzij je bij de 1e een goed gevoel hebt. Bij mij wist ik door het bezoek aan de 2e dat mijn 1e offerte gewoon scherp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
B-Bandit schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:03:
[...]
Even vooropgesteld, de Tiguan en CX-5 zijn naar mijn idee niet vergelijkbaar hoor, ook niet kwa prijsstelling.
Interessant. Wat bedoel je daarmee? De Tiguan is inderdaad een stuk duurder, maar alhoewel ik de Tiguan (in R-design) heel mooi vond viel de proefrit (met 125 pk) erg tegen.
[...]
- geef van tevoren aan dat je bij het aankopen van de auto zou kunnen onderhandelen over de prijs en dat je aanneemt dat er ook over de leaseprijs te praten valt. Obv het antwoord weet je een beetje waar je aan kan denken. Ik gaf zelf aan dat ik nog nooit een nieuwe auto voor de consumentenprijs heb gekocht en dat ik verwacht dat ik dat toch ook een beetje bij de lease-offerte mag verwachten. De verkoper gaf inderdaad aan dat ik anders de eerste zou zijn (die de volle pond neerlegt bij aankoop). Dus dat gaf wel wat lucht, zij het niet veel.
- wees bereid te tekenen als je echt wilt onderhandelen! Je kan ook enkel de offerte opvragen en later terugkomen voor het onderhandelen. Je hebt vaak wel een idee of er iets vanaf kan.
- als je bereid bent te tekenen, geef ook aan dat je graag ervan af bent en dat je liever niet meerdere Mazda dealers afgaat voor offertes. Immers deze willen allemaal graag verkopen. Want vergis je niet, ook een PL is een verkoop (aan de leasemaatschappij)
- ga op een doordeweekse dag als het rustig is.
Goede tips. Neem ik mee!
[...]
Wees wel realistisch. Op 489 moet je misschien denken aan 20 tot 35 euro eraf (per maand). De leasetarieven zijn gewoon scherp, dus er is niet veel mogelijk. Het gaat echter wel om het spel. Mij ging het erom dat de verkoper mij ook paait.
Inderdaad, ik wil zoals de dealer het onderste uit de kan halen, maar de prijs is denk ik al redelijk scherp en €20 tot €35 eraf vind ik dan ook acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jackssonss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:33:
[...]

Interessant. Wat bedoel je daarmee? De Tiguan is inderdaad een stuk duurder, maar alhoewel ik de Tiguan (in R-design) heel mooi vond viel de proefrit (met 125 pk) erg tegen.

[...]

Goede tips. Neem ik mee!
[...]

Inderdaad, ik wil zoals de dealer het onderste uit de kan halen, maar de prijs is denk ik al redelijk scherp en €20 tot €35 eraf vind ik dan ook acceptabel.
Hmm ik heb mij denk ik verkeken op de Tiguan, dacht dat die nog veel duurder was. Dat valt mee. Opties zijn wel duur, dat maakt de Mazda wel leuker die standaard beter is uitgerust. Motor is denk ik ook wat beter bij de Mazda. 1.4 motor op zulke bakken kan toch niet haha.

En inderdaad, je wilt gewoon een goede deal, snapt denk ik de verkoper ook. Lastig is misschien dat de CX-5 een van de populairste wagens kan op dit moment. De verkoper zal niet heel wanhopig zijn, maar er zal wel wat ruimte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
B-Bandit schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:51:
[...]
En inderdaad, je wilt gewoon een goede deal, snapt denk ik de verkoper ook. Lastig is misschien dat de CX-5 een van de populairste wagens kan op dit moment. De verkoper zal niet heel wanhopig zijn, maar er zal wel wat ruimte zijn.
Ik heb inmiddels een offerte binnen (via internet aangevraagd) van een andere dealer dan waar ik morgen naartoe ga. De meerprijs voor de opties valt me tegen. De verkoper gaf aan dat hij de prijs van de opties deelt door het aantal maanden, maar dat betekent dus dat je die opties volledig zelf betaalt en dat ze die binnen de contractduur afschrijven. Dit klopt niet helemaal met de site van Mazda, want daar betaal ik voor een wit lederen interieur (€200,-) per maand €5,- meer voor 36 maanden (€180,- in totaal). Verder heeft hij (nog) geen korting verrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Jackssonss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb inmiddels een offerte binnen (via internet aangevraagd) van een andere dealer dan waar ik morgen naartoe ga. De meerprijs voor de opties valt me tegen. De verkoper gaf aan dat hij de prijs van de opties deelt door het aantal maanden, maar dat betekent dus dat je die opties volledig zelf betaalt en dat ze die binnen de contractduur afschrijven. Dit klopt niet helemaal met de site van Mazda, want daar betaal ik voor een wit lederen interieur (€200,-) per maand €5,- meer voor 36 maanden (€180,- in totaal). Verder heeft hij (nog) geen korting verrekend.
Het klopt overigens wel dat een groot aantal opties volledig afschrijven na 3 of 4 jaar omdat ze eenmaal op de tweedehands markt geen doorslaggevende factor meer zijn.

Opties met een restwaarde zijn vaak bijvoorbeeld leder, navigatie en parkeersensoren. Dat zijn volgens mij de voornaamste opties waarop mensen selecteren en een auto al dan niet om laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
B-Bandit schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Het klopt overigens wel dat een groot aantal opties volledig afschrijven na 3 of 4 jaar omdat ze eenmaal op de tweedehands markt geen doorslaggevende factor meer zijn.

Opties met een restwaarde zijn vaak bijvoorbeeld leder, navigatie en parkeersensoren. Dat zijn volgens mij de voornaamste opties waarop mensen selecteren en een auto al dan niet om laten staan.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, alhoewel één van de opties op de Mazda-site niet 100% maar 90% afschrijft over 3 jaar bij private lease.

Ik vind de offerte niet interessant en heb dat ook aangegeven. Ik heb gevraagd wat hij voor me kan betekenen met betrekking tot korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jackssonss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:26:
[...]

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, alhoewel één van de opties op de Mazda-site niet 100% maar 90% afschrijft over 3 jaar bij private lease.

Ik vind de offerte niet interessant en heb dat ook aangegeven. Ik heb gevraagd wat hij voor me kan betekenen met betrekking tot korting.
Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
Jackssonss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:53:
[...]
voor een wit lederen interieur (€200,-) per maand €5,- meer voor 36 maanden (€180,- in totaal).
Wit lederen interieur in plaats van andere kleur leer neem ik aan? Leer i.p.v. stof is eerder 2000 dan 200 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Kort vraagje aan jullie, zijn er mensen die ervaring hebben met het overzetten van het Private Lease contract?

Situatie is als volgt:
- Mijn werk (de organisatie) begint nu goed te groeien
- Ik moet nog 19 maanden tot het einde van mijn contract
- Over een kwartaal zou ik wellicht mijn contract deels/geheel via de zaak willen laten lopen

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wil graag zoveel mogelijk info over dit onderwerp, alvorens ik in ga overleggen met de leasemaatschappij :)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:19
Doorgaans gaan ze daar een administratieve fee voor aanrekenen van 100-300€, en je zal waarschijnlijk hoofdelijk aansprakelijk blijven voor de betaling.
Dan zetten ze alleen het facturatieadres om.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
De door mij bestelde Micra Acenta bij Privatelease (via ANWB) is niet meer leverbaar in de kleur wit met de standaard zwart/grijze bekleding. Alternatief dat werd geboden: rood, oranje of wit met oranje bekleding. Of upgrade naar metallic lak (7,-/mnd) of upgrade naar de N-Connecta (10,-/mnd). Uiteindelijk toch maar voor dat laatste gegaan. Op de ANWB site zie ik dat dezelfde niet leverbare configuratie nog steeds te bestellen is.
Verwachte levertijd is niet aangepast en blijft eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tommie12 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:50:
Doorgaans gaan ze daar een administratieve fee voor aanrekenen van 100-300€, en je zal waarschijnlijk hoofdelijk aansprakelijk blijven voor de betaling.
Dan zetten ze alleen het facturatieadres om.
In het begon stond mijn leaseauto op naam van mijn moeder, in verband met mij eerste baan en onbekend zijn bij het BKR. Ik zou alleen de formulieren opnieuw moeten invullen met mijn gegevens en dan zou het van naam kunnen wisselen. Mochten ze er zo'n (verdomd hoog vind ik) bedrag voor rekenen dan probeer ik nog wel wat anders te reden.

Die aansprakelijkheid kan ik dan niet neerleggen bij mijn werk? (B.V.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Een leasemaatschappij die niet betaald wordt komt liever bij jou thuis een microgolfoven, Flatscreen en een paar Rolexen ophalen dan bij een bedrijf een waardeloze computer of bureau.

Ze hebben die waarborg, waarom zouden ze die opgeven.
En vermits ze niet aan de vragende kant staan gaan ze dat ook niet gratis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik ook. :)
t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:31:
[...]

Wit lederen interieur in plaats van andere kleur leer neem ik aan? Leer i.p.v. stof is eerder 2000 dan 200 euro :)
Standaard heeft de GT-Luxury zwart leder. Dus inderdaad een meerprijs voor wit leder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tommie12 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:16:
Een leasemaatschappij die niet betaald wordt komt liever bij jou thuis een microgolfoven, Flatscreen en een paar Rolexen ophalen dan bij een bedrijf een waardeloze computer of bureau.

Ze hebben die waarborg, waarom zouden ze die opgeven.
En vermits ze niet aan de vragende kant staan gaan ze dat ook niet gratis doen.
Met die opmerking sla je imo de plank volledig mis. Het bedrijf heeft een stuk meer financieel vermogen dan ikzelf kan ik je vertellen.

Ze geven geen waarborg op, ze krijgen zelfs meer zekerheid dat er daadwerkelijk betaald gaat worden.

Niet gratis begrijp ik, maar als de eerder genoemde bedragen de 'administratiekosten' bevatten, vind ik ze belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, iemand is er een paar uurtjes zoet mee. Nieuwe beoordeling, nieuwe aan/afmelding BKR etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

In verband met een nieuwe baan, waar ik vaker met de trein dan met de auto naar toe zal gaan, ben ik van plan mijn huidige auto te verkopen. Ik rij nu een dikke Volvo V40 D4 Summum. Met mijn vorige baan kon dit wel uit, daar reed ik 1500km per week. Nu rij ik hooguit 1000km per maand, dan wordt je niet vrolijk van alleen al de wegenbelasting á €120 per maand...

Nu dus aan het kijken voor vervanging. Daarbij ook aan het rondkijken in de private lease. Nu heeft JustLease een mooie aanbieding voor een Ford Focus:

https://justlease.nl/lease-prive-ford-focushatchback/

Met de juiste opties aangevinkt (navigatie, pdc, cruise control etc.) kom ik dan op een maandbedrag van €313,50 voor 36 maanden, 1000km per maand. Na 12 maanden maandelijks zonder kosten opzegbaar, levertijd van 5 weken.

M'n Volvo hoop ik voor rond de 10k te verkopen. Ik zoek nog naar het addertje, kan iemand mij helpen die te vinden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Is er niet, ik zit ook bij die partij, voor vragen stuur maar een PM

[ Voor 29% gewijzigd door Lightning89 op 30-03-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:36
(jarig!)
Switek schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:47:
De door mij bestelde Micra Acenta bij Privatelease (via ANWB) is niet meer leverbaar in de kleur wit met de standaard zwart/grijze bekleding. Alternatief dat werd geboden: rood, oranje of wit met oranje bekleding. Of upgrade naar metallic lak (7,-/mnd) of upgrade naar de N-Connecta (10,-/mnd). Uiteindelijk toch maar voor dat laatste gegaan. Op de ANWB site zie ik dat dezelfde niet leverbare configuratie nog steeds te bestellen is.
Dit was bij mijn Nissan Micra Tekna ook het geval. Ik heb hem toen verandert naar de Passion Red voor 7 euro per maand meer. Echter is mijn levertijd toen van eind mei veranderd naar volgende week 7 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
kronolith schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:40:
In verband met een nieuwe baan, waar ik vaker met de trein dan met de auto naar toe zal gaan, ben ik van plan mijn huidige auto te verkopen. Ik rij nu een dikke Volvo V40 D4 Summum. Met mijn vorige baan kon dit wel uit, daar reed ik 1500km per week. Nu rij ik hooguit 1000km per maand, dan wordt je niet vrolijk van alleen al de wegenbelasting á €120 per maand...

Nu dus aan het kijken voor vervanging. Daarbij ook aan het rondkijken in de private lease. Nu heeft JustLease een mooie aanbieding voor een Ford Focus:

Met de juiste opties aangevinkt (navigatie, pdc, cruise control etc.) kom ik dan op een maandbedrag van €313,50 voor 36 maanden, 1000km per maand. Na 12 maanden maandelijks zonder kosten opzegbaar, levertijd van 5 weken.

M'n Volvo hoop ik voor rond de 10k te verkopen. Ik zoek nog naar het addertje, kan iemand mij helpen die te vinden? :+
En weer een Volvo? ;)
Lightning89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:41:
Is er niet, ik zit ook bij die partij, voor vragen stuur maar een PM
Iets staat me bij dat ze per kwartaal de kilometers afrekenen? Zo kan je dus niet een buffer opbouwen van kilometers voor vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
kronolith schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:40:

Geen addertje, gewoon faire deal, en voor 1000km per maand is een 1.0 een prima motor.
Ga je dan ook echt bijbetalen voor navigatie? Ik zou dan gewoon mijn telefoon gebruiken, dan heb je op zijn minst deftige verkeersinfo (Waze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:47:
[...]

En weer een Volvo? ;)

[...]

Iets staat me bij dat ze per kwartaal de kilometers afrekenen? Zo kan je dus niet een buffer opbouwen van kilometers voor vakantie.
Al sinds januari 2017 verrekenen ze kilometers niet meer per kwartaal. Maar per jaar.
Lease zelf ook bij JustLease met 2500 kilometertjes per maand, alles wat ik opspaar neem ik mee alleen dat moet je handmatig bijhouden het word niet standaard bij het volgende kwartaal opgeteld. Dat laatste is best omslachtig.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Absoluut ook naar gekeken, maar daar ben je al snel €100 per maand meer kwijt. Wordt me toch net te gortig ;) .
Tommie12 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:48:
[...]
Geen addertje, gewoon faire deal, en voor 1000km per maand is een 1.0 een prima motor.
Ga je dan ook echt bijbetalen voor navigatie? Ik zou dan gewoon mijn telefoon gebruiken, dan heb je op zijn minst deftige verkeersinfo (Waze).
Navigatie an sich zou ik geen probleem me hebben om te missen. Helaas kan ik bij JustLease geen keuze maken uit afzonderlijke opties, maar alleen uit vooraf bepaalde pakketten (standaard, comfort en luxe). Ten opzichte van Luxe mist Comfort niet alleen navigatie, maar ook pdc, cruise control, elektrisch bediende ramen achter, mistlampen voor, 16" lichtmetaal en zelfs een armsteun 8)7 . Dat is voor mij de meerprijs wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
kronolith schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Absoluut ook naar gekeken, maar daar ben je al snel €100 per maand meer kwijt. Wordt me toch net te gortig ;) .

[...]

Navigatie an sich zou ik geen probleem me hebben om te missen. Helaas kan ik bij JustLease geen keuze maken uit afzonderlijke opties, maar alleen uit vooraf bepaalde pakketten (standaard, comfort en luxe). Ten opzichte van Luxe mist Comfort niet alleen navigatie, maar ook pdc, cruise control, elektrisch bediende ramen achter, mistlampen voor, 16" lichtmetaal en zelfs een armsteun 8)7 . Dat is voor mij de meerprijs wel waard :)
Volgens mij is het zo bij JL dat je extra betaald voor navigatie. Het zit wel in de auto maar ook weer niet.

Zie bijvoorbeeld deze Yaris Luxe. Onderaan in de tabel met pakketinhoud staat bij multimedia geen Navigatie, maar wel het multifunctioneel display/touchscreen. Daaronder kun je dan weer als optie de Toyota Touch Go navigatie erbij nemen.

Maar als je dus dan weer de Luxe Plus neemt zit het er weer wel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 30-03-2018 16:04 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ik zie het inderdaad. In de offerte voor de Focus die ik inmiddels heb ontvangen staat Navigatie echter expliciet benoemt als aanwezige optie. Aan de hand van jouw voorbeeld zal ik het nog even navragen, bedankt :)

EDIT: Even nagevraagd en is inbegrepen. Het verschil met de Yaris is dat de Focus een voorraadmodel is. Hierdoor is de optiekeuze beperkt tot de 4 pakketten. Bij de Yaris is echter mogelijk binnen de pakketten nog extra's toe te voegen.

[ Voor 35% gewijzigd door kronolith op 30-03-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Van een D4 naar 100pk Ecoboost is wel een sprong naar beneden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Señor Sjon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:09:
Van een D4 naar 100pk Ecoboost is wel een sprong naar beneden hoor.
Tuurlijk, maar ook weer niet onoverkomelijk. Voor die €100 per maand extra rij ik overigens ook geen D4, maar een T2. Het verschil met de ecoboost valt dan wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Señor Sjon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:38:
Tsja, iemand is er een paar uurtjes zoet mee. Nieuwe beoordeling, nieuwe aan/afmelding BKR etc.
Eens, het komt wellicht ook een beetje door irritaties die de leasemaatschappij veroorzaakt hoor. €100,- zou ik zeker nog akkoord mee gaan.

Het is meer dat in mijn perceptie ik de gegevens zelf toch moet invullen en op moet sturen, zij zetten het 'even' in een systeem, mag aannemen dat je niet zolang bezig bent met overtypen en dat het BKR wat terugkoppelt.

Ben erg benieuwd naar wat de leasemaatschappij gaat zeggen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Vergeet niet nieuwe kentekenbewijzen en dat soort meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:47:
[...]

En weer een Volvo? ;)

[...]

Kan je zelf doen handmatig bijstellen elk kwartaal en jaarlijkse afrekening. Maar je kan het geld ook op een spaarrekening zetten en een buffer opbouwen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 15:04
Switek schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:47:
delroystar schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Dit was bij mijn Nissan Micra Tekna ook het geval. Ik heb hem toen verandert naar de Passion Red voor 7 euro per maand meer. Echter is mijn levertijd toen van eind mei veranderd naar volgende week 7 April.
Ik lees al een tijdje mee en wilde toevallig eergisteren de knoop doorhakken met de witte Nissan Micra en zag dat de Tekna verdwenen was.
Voor relatief weinig kreeg je leuke opties terug maar neemt niet weg dat de N-Connecta ook luxe zat is.

ANWB;
" Helaas is de Tekna vanwege de aanstaande WLTP-wijziging (nieuwe normering van schadelijke uitstoot voor personenauto’s) in september momenteel niet meer leverbaar. We verwachten dat de Tekna uitvoering pas in oktober weer leverbaar zal worden.
Helaas is dit dus door onze partner, Lease Plan, niet meer aan te vragen. Of de dealer dit nog wel kan durf ik niet te zeggen, maar ik geef je ook daar een kleine kans."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
Net mijn lease auto afgehaald. Wat ik opmerkelijk vond is dat ik via de dealer ook (buitenland) garantie/hulp bij pech krijg, los van de buitenland garantie van Alphabet. Het kan dus voorkomen dat je extra betaald voor opties, die eigenlijk al via de dealer worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SCIxX schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:52:
Net mijn lease auto afgehaald. Wat ik opmerkelijk vond is dat ik via de dealer ook (buitenland) garantie/hulp bij pech krijg, los van de buitenland garantie van Alphabet. Het kan dus voorkomen dat je extra betaald voor opties, die eigenlijk al via de dealer worden aangeboden.
Ja de pechhulp is normaal ook al vanuit het merk geregeld maar ik zou even checken met de leasemaatschappij of je die mag gebruiken. Denk het wel maar better safe than sorry.

Vervangend vervoer buitenland regel ik wel via de reisverzekering. Stuk goedkoper. Voor een dagje naar Duitsland ofzo heb ik geen vervangend vervoer nodig. Wel voor vakanties mocht het voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Vandaag naar de dealer geweest voor een proefrit met de Mazda CX-5 en een offerte. De ‘offerte’ was volgens de dealer meer aanmelden op de site voor de standaardprijs. Onderhandelen over de prijs was volgens de dealer onmogelijk.

Nu moet ik zeggen dat de CX-5 m.i. behoorlijk scherp geprijsd is, maar ik verwacht toch wel wat ruimte. Is dit ook jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De CX-5 was/is wel scherp geprijsd. Denk niet dat er veel ruimte is in die prijs.

Heb er ook voor gekeken maar vond het tegenvallen qua rijgedrag. Verder wel lekker ruim en goed zicht op de weg afgezonderd van de grote bult op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:12:
De CX-5 was/is wel scherp geprijsd. Denk niet dat er veel ruimte is in die prijs.

Heb er ook voor gekeken maar vond het tegenvallen qua rijgedrag. Verder wel lekker ruim en goed zicht op de weg afgezonderd van de grote bult op het dashboard.
Heb je in een automaat of handgeschakelde gereden? Ik in een automaat (165 pk) en ik vond het ook een beetje tegenvallen. Verder moet ik ook reëel zijn en vraag ik me af wat er voor die prijs beter rijdt en meer ruimte, comfort en luxe geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jackssonss schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:16:
[...]

Heb je in een automaat of handgeschakelde gereden? Ik in een automaat (165 pk) en ik vond het ook een beetje tegenvallen. Verder moet ik ook reëel zijn en vraag ik me af wat er voor die prijs beter rijdt en meer ruimte, comfort en luxe geeft.
Beide geprobeerd. De automaat vond ik minder dan de handbak.

Maar je hebt wel gelijk, je krijgt best veel voor de prijs. Voor ons vond ik hem te groot, heb die ruimte nauwelijks nodig maar gaat we ten koste van verbruik en rijgedrag. Maar het zou als ik dat formaat zocht wel mijn eerste keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:25:
[...]

Beide geprobeerd. De automaat vond ik minder dan de handbak.

Maar je hebt wel gelijk, je krijgt best veel voor de prijs. Voor ons vond ik hem te groot, heb die ruimte nauwelijks nodig maar gaat we ten koste van verbruik en rijgedrag. Maar het zou als ik dat formaat zocht wel mijn eerste keus zijn.
Ja, ik zoek vooralsnog naar de logica achter de private lease-tarieven. Zo lijkt er een zwak verband te zijn tussen de aanschafprijs van de auto en het maandbedrag bij private lease en zie ik auto’s die behoorlijk goedkoper zijn dan de CX-5 voor veel hogere private lease-maandbedragen aangeboden worden.

Heb je inmiddels een auto gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jackssonss schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Ja, ik zoek vooralsnog naar de logica achter de private lease-tarieven. Zo lijkt er een zwak verband te zijn tussen de aanschafprijs van de auto en het maandbedrag bij private lease en zie ik auto’s die behoorlijk goedkoper zijn dan de CX-5 voor veel hogere private lease-maandbedragen aangeboden worden.

Heb je inmiddels een auto gekozen?
Ja wat vooral van invloed is, is de restwaarde. Daarnaast zijn er vaak acties op uitloopmodellen of een merk wil gewoon promotie maken.

Ik heb zelf voor een BMW 1 serie gekozen. Beste prijs van alle C segment auto's. Goedkoper en luxer dan een Astra, Golf of A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Ja wat vooral van invloed is, is de restwaarde. Daarnaast zijn er vaak acties op uitloopmodellen of een merk wil gewoon promotie maken.

Ik heb zelf voor een BMW 1 serie gekozen. Beste prijs van alle C segment auto's. Goedkoper en luxer dan een Astra, Golf of A3.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. De Volvo S60 en V60 vond ik trouwens ook redelijk goed geprijsd, maar daar is inderdaad nu een nieuw model van geïntroduceerd. Het is nog even afwachten wat die gaat kosten met T3-motor en ik heb het idee dat die duurder gaat zijn.

De 1 serie is inderdaad een mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jackssonss schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:36:
[...]

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. De Volvo S60 en V60 vond ik trouwens ook redelijk goed geprijsd, maar daar is inderdaad nu een nieuw model van geïntroduceerd. Het is nog even afwachten wat die gaat kosten met T3-motor en ik heb het idee dat die duurder gaat zijn.

De 1 serie is inderdaad een mooie auto.
V60 gaat denk ik al snel richting de 600-650 per maand met wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:45:
[...]

V60 gaat denk ik al snel richting de 600-650 per maand met wat opties.
Ben ik ook bang voor. Alhoewel ik de huidige/vorige (nieuwe is nog niet gepresenteerd) S60 ongeveer een halfjaar geleden voor minder dan €500,- kon krijgen met T3 motor, geartronic polar+ dynamic (met o.a. lederen bekleding) met luxury line (o.a. schuifdak), Harman Kardon audio-upgrade, schakelpaddles, DAB, getint glas o.b.v. 48 maanden en 10.000 km per jaar.

En dat vond ik een hele nette prijs. Vandaar dat ik ook erg benieuwd ben naar de nieuwe...

[ Voor 0% gewijzigd door Jackssonss op 31-03-2018 21:57 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1 ... 19 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.