Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.957 views

Onderwerpen

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
Maarten_E schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:10:
Vond de overwinning van Alonso in de 24H ook een beetje dubbel.
Leek duidelijk te worden gezegd dat zijn wagen moest winnen, de 7 moest inhouden om de 8 voor te laten gaan.
Toch jammer voor de rijders van de nummer 7, die langer bij Toyota zaten en toch meer het LMP1 programma hebben geholpen dan een Alonso die er voor een keertje in kruipt, om het zo maar te zeggen.
Dat is ook een beetje mijn gevoel. Super tof dat Alonso voor de Tripple Crown wil gaan, maar zijn 24H overwinning was relatief een makkie. Natuurlijk moet je hem nog "even" uitrijden, maar winnen was wel een makkie want concurrentie was er niet. Ja, de andere Toyota maar die mocht ongetwijfeld niet winnen.

Ik vond de overwinning van Hulkenberg in de 24H veel mooier als die van Alonso wat dat betreft :)

Dan Indy 500, daar werd ook alles op alles gezet. Het beste van het beste werd voor Alonso geregeld en kosten nog moeite worden gespaard. Toch is gebleken dat oval racen wel even andere koek is en het winnen van de Indy 500 zo makkelijk niet is, sowieso vind ik dat bij de Indy 500 de factor geluk ook erg vaak een grote rol speelt. Geeft niet, want dat maakt de race zo leuk.

Toch jammer voor Alonso dat hij de kwalificatie heeft gemist. Vind het mooi om te zien dat hij nu lekker doet waar hij zin in heeft. Ik zie hem ook echt nog wel de Dakar rijden :)

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-11 13:19
Ik vind de kwalificatieformat van de Indy500 wel echt top, wat een spanning. Ik heb echt genoten gisteren.
Verder vind ik de coureurs niet buitengewoon bijzonder, weet nog niet echt voor wie ik moet gaan supporten dit weekend. Hebben jullie suggesties?
Jammer dat Alonso eruit ligt, maargoed, hij moet maar eens de ballen hebben een heel seizoen in de IndyCar te gaan rijden. Beetje opportunistisch om hier aan te komen met de verwachting om 'even' te gaan winnen. Het zijn hele complexe wagens met complexe afstellingen. Ik hoop dat hij het volgend jaar wel gaat doen doen!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Alonso/McLaren gaan zichzelf niet inkopen zeggen ze.
https://www.autosport.com...-alonso-into-the-indy-500

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 20:55

Wom

Confirmed from Zak Brown: There were exploratory conversations last night on getting Alonso a seat with no McLaren affiliation, but Alonso in the end "doesn't feel right to take another driver out that has earned it because his team has bought the seat."
Bob Fernley, head of the McLaren IndyCar program, is no longer with McLaren.
Op naar volgend jaar voor Alonso dus, mocht er nog een McLaren Indy programma zijn tegen die tijd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 19:29

vectormatic

Warlock of the doorlock

Goh, even niet opgelet en dit jaar de 6 uur van Spa al weer gemist...

Ben wel even aan het teruglezen wat er rond de 2020... regels voor het WEC gebeurt is, nu begrijp ik dat er
a) in december water bij de wijn gedaan is, zowel prototypes als hypercars
b) de hypercars al minder hyper hoeven te zijn
c) er nog steeds niemand behalve toyota interesse heeft
d) er nog steeds geen finaal regelement voor de klasse en dat
e) toyota dus nog niet durft te bevestigen dat ze meedoen, doorgaan met de TS050 willen ze iig niet

Daarnaast, ik las dat die klasse pas in september 2020 aan het "megaseizoen 20-21" meedoet, maar wat betekent dat voor Le Mans 2020? Dan zitten we niet in een WEC seizoen, mogen er dan wel gewoon LMP1s rijden? (aflopende klasse?) of gaan we dan LMP2s voor de titel zien gaan?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• B-Real
Wut?! Je kunt je dus gewoon inkopen bij de Indy 500?
Een reeds gekwalificeerd team/coureur heeft dan pech? Wie bepaalt wie er dan pech heeft? Gaat het per opbod?
Bijzondere constructie en ik kan me slecht voorstellen dat een reeds gekwalificeerd team/coureur zomaar hun plek afstaat voor zo'n prestigieus evenement

@ WEC regelgeving, ik heb er niet alles van meegekregen maar volgens mij zijn ze al behoorlijk laat wil er komend seizoen ineens een nieuw team/fabrikant mee doen. Beetje kortdag om dan nog even een nieuwe auto te ontwikkelen lijkt me.

De komende 24H wordt qua LMP1 en zelfs qua LMP2 niet zo heel spannend vrees ik, ik hoop dat ze de GT's goed in beeld brengen want dat wordt weer een mooie strijd gok ik.

Vervolgens op naar de 24H van de Nurburgring, dat vind ik wellicht nog wel toffer :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 20:55

Wom

B-Real schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:49:
Een reeds gekwalificeerd team/coureur heeft dan pech? Wie bepaalt wie er dan pech heeft? Gaat het per opbod?
Bijzondere constructie en ik kan me slecht voorstellen dat een reeds gekwalificeerd team/coureur zomaar hun plek afstaat voor zo'n prestigieus evenement
De regels bieden ruimte aan een team welke niet gekwalificeerd is om de plek van een team wat wel mag deelnemen te kopen inderdaad. Of dit veel gebeurd in de praktijk weet ik eerlijk gezegd niet.
It’s not the most popular way to get onto the grid, but it does happen. In 2011, Ryan Hunter-Reay failed to make the field, so his Andretti team did a deal with the Foyt squad to put him in Bruno Junqueira’s car for the race. Funnily enough, Junqueira also missed out on the 2009 race when he qualified, but his team swapped him for Alex Tagliani, who didn’t.

[ Voor 27% gewijzigd door Wom op 20-05-2019 15:55 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wom schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:53:
[...]

De regels bieden ruimte aan een team welke niet gekwalificeerd is om de plek van een team wat wel mag deelnemen te kopen inderdaad. Of dit veel gebeurd in de praktijk weet ik eerlijk gezegd niet.

[...]
In principe kwalificeert de auto zich bij de Indy500.
Het team kan na de kwalificatie nog beslissen dat iemand anders in de gekwalificeerde auto zit inderdaad.

Het moet dan wel de gekwalificeerde auto zijn die dan rijd, je mag dus niet ineens een ander team een andere auto op die plek laten rijden.
(aangezien het een eenheidsworst klasse is zal dat voor de coureur iig geen probleem zijn om in de auto van een ander team te gaan zitten)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 20-05-2019 16:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

iRacing Profiel

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Loekoe schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:12:
Ik vind de kwalificatieformat van de Indy500 wel echt top, wat een spanning. Ik heb echt genoten gisteren.
Verder vind ik de coureurs niet buitengewoon bijzonder, weet nog niet echt voor wie ik moet gaan supporten dit weekend. Hebben jullie suggesties?
Wat suggesties betreft, dat is nog moeilijk te zeggen, want het gaat er uiteindelijk om wie voor Race day de beste auto heeft die snel is, maar OOK in traffic goed blijft presteren.

Nu is Practice 8 aan de gang op NBCSN en gaan we zien wie een snelle auto heeft die ook goed door het verkeer kan gaan en daarbij in z'n uppie ook weer van het verkeer weg kan lopen. Heerlijk om deze practise nu te zien met het drukke verkeer en het commentaar daarbij, waarbij alle ins en outs van de huidige car handling per coureur uitvoerig besproken wordt en uitgelegd wordt

Vrijdag is Carb day, met de laatste dag om de auto goed afgesteld te krijgen.
https://digbza2f4g9qo.clo...f?vs=1&d=20190513T200508Z

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
B-Real schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:49:
Volgens de regels mag het, en als je maar genoeg betaalt kan er heel veel.
Het siert Alonso wel dat ie weigert om dat te doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

Die gozer treft het wel bij de werkgevers van het laatste jaar :X

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:00
Interessant leesvoer over het McLaren/Indy fiasco, niet normaal: McLaren’s failed Indy 500 effort was a comedy of errors

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:21
Wat een verhaal 8)7

Je zag bij de auto van Alonso tijdens een run ook vonken onder de auto vandaan komen. Dat zie je zeer zelden dus dat was al een slecht teken.

• B-Real
Wat een stelletje ongelofelijke amateurs zeg, dat dat kan gebeuren met zoveel grote namen uit de autosport....

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
De blame game richt zich nu met name op Fernley, die was aangesteld als director van het Indycar programma en op Carlin, met wie Mclaren samenwerkte voor Indy.

Zak Brown 'ontspringt' de dans weer, terwijl hij degene is die de strategische keuzes gemaakt heeft:

- eigen team ipv rijden bij een ander team (Penske bijv?)
- ex-F1 man aanstellen als leider van het project, ipv iemand met recente Indycar experience
- Samenwerken met een net nieuw indycar team, die ook nog eens van 2 naar 3 auto's ging voor zijn eigen team en niet genoeg capaciteit / ervaring had.

Achteraf makkelijk praten, maar dit waren allemaal écht sléchte keuzes die voorspelbaar tot grote problemen geleid hebben.

Zak Brown, wanneer besef jij nu eindelijk eens dat jij niet de juiste man bent om een F1 team strategisch te leiden? Financieel / Marketing is hij volgens mij excellent, maar qua racen is het keer op keer fouten maken als leider.

• Montoya200x
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:51:
- ex-F1 man aanstellen als leider van het project, ipv iemand met recente Indycar experience
Ik vraag me af welke rol Andy Brown in het geheel "mocht" spelen, die ook aan boord van het McLaren Indy project zat.

Toch geen onbekende op engineering gebied in het Indy wereldje, die in het verleden zijn diensten bewezen heeft, met Indycar kampioenschap titels in 2011 en 2013 en 4 Indy 500 overwinningen... Recent nog de ondersteuning aan het team van AJ Foyt Racing in 2017, die in dat jaar de auto van Carlos Muñoz op plek 10 in de eindklassering wist te brengen.

Ervaring zat er in het McLaren team, maar om een goede auto neer te zetten, heb je die ervaring nodig op ALLE plekken binnen een team op een Super Speedway, waar elk detail zoveel malen zwaarder telt met een grid auto's, die van oorsprong allemaal identiek zijn.

• B-Real
Requiem19 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:51:
De blame game richt zich nu met name op Fernley, die was aangesteld als director van het Indycar programma en op Carlin, met wie Mclaren samenwerkte voor Indy.

Zak Brown 'ontspringt' de dans weer, terwijl hij degene is die de strategische keuzes gemaakt heeft:

- eigen team ipv rijden bij een ander team (Penske bijv?)
- Samenwerken met een net nieuw indycar team, die ook nog eens van 2 naar 3 auto's ging voor zijn eigen team en niet genoeg capaciteit / ervaring had.

Achteraf makkelijk praten, maar dit waren allemaal écht sléchte keuzes die voorspelbaar tot grote problemen geleid hebben.

Zak Brown, wanneer besef jij nu eindelijk eens dat jij niet de juiste man bent om een F1 team strategisch te leiden? Financieel / Marketing is hij volgens mij excellent, maar qua racen is het keer op keer fouten maken als leider.
Aanvullend daarop ook gewoon een paar amateuristische fouten die ook opgemerkt hadden kunnen/moeten worden door monteurs/ingenieurs:
- afstelling vergeten om te rekenen van inches naar metric;
- verkeerde gear ratio's

Eigenlijk is het nog knap dat ze met zo'n belabberde auto/afstelling nog zo dichtbij zijn gekomen.

Anyway, wordt de Indy 500 eigenlijk nog uitgezonden door RTL 7 of Ziggo?
Ik begreep gisteren in de YT aflevering van Kalff en v/d Grint dat Alard Kalff opzoek ging naar een goede stream....

• Montoya200x
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44:
Ik begreep gisteren in de YT aflevering van Kalff en v/d Grint dat Alard Kalff opzoek ging naar een goede stream....
26 mei op Ziggo Sport, Ziggo Sport Select, Ziggo Sport Racing, maar als daar niet de audio track met het originele US commentaar bij zit (naast het NL commentaar), zal er hier ook een stream opgezocht worden met NBC (Indy 500 race) en NBCSN (Indy 500 pre and after show) :+

• TheBrut3
  • Nu online
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44:
Ziggo zendt het hele seizoen uit.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Wat een stelletje ongelofelijke amateurs zeg, dat dat kan gebeuren met zoveel grote namen uit de autosport....
Zijn bijna allemaal dingen die in de testdagen opgelost hadden moeten worden, en die ook door alle andere teams in de testdagen gevonden zijn.

Je moet niet denken dat de andere teams die fouten niet ook gemaakt hebben, McLaren moest ze gewoon nog doen terwijl alle schijnwerpers er vol op stonden.

How do you save a random generator ?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:17
Ik quote uit het artikel van AP:
“We actually had a 229 (mph) car but we had 227.5 gearing, so we beat ourselves again while we almost made it,” Brown said. “We really did put it all on the line and you could feel the anxiety. There was some real heroism in that. I don’t want the world to think McLaren is a bunch of idiots because while we did have a few, we had some real stars.”
Ook lekker motiverend voor het team om te zeggen: "Ja we hadden een paar idioten rondlopen, sorry daarvoor!" Dat je het denkt maakt nog niet dat je dat aan de pers uit kan spreken imo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:43

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
De Radioactive videos van Fox Sports zijn altijd geweldig.

Volgens mij is Kyle Busch niet helemaal blij met de 2019 aero package. :X :+

• B-Real
Na Ford trekt ook BMW de stekker uit het WEC project, droogt lekker op zo qua fabrikanten/merken. Ze mogen zich bij het WEC toch wel eens zorgen gaan maken over de leegloop.

https://www.rtlgp.nl/item...le_mans_met_wec_programma

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

B-Real schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:52:
Na Ford trekt ook BMW de stekker uit het WEC project, droogt lekker op zo qua fabrikanten/merken. Ze mogen zich bij het WEC toch wel eens zorgen gaan maken over de leegloop.

Maar ze gaan wel door met IMSA, waar ze dezelfde reglementen hebben als de GTE klasse. :? Ik zou dan verwachten dat ze dan eventueel nog met klantenteams aan de slag gaan, net zoals Ford van plan is.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 22-05-2019 17:06 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:15
Niellie41 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:42:
De Radioactive videos van Fox Sports zijn altijd geweldig.
Volgens mij is Kyle Busch niet helemaal blij met de 2019 aero package. :X :+
Kyle zat laatst, volgens mij Dover, ook na de race enorm te 'klagen', wat hij toch sowieso veel doet.

Ondanks dat vind ik wel dat hij gelijk heeft!
Het is geen leuke aerokit, en vooral als ook teameigenaren zitten te klagen moet je wel uitkijken als NASCAR zijnde.

• TheBrut3
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:52:

Ideaal moment om in te stappen met Toyota Gazoo. Kunnen ze stoppen met LMP1, want dat is ook niks zo.

• Montoya200x
  • Niet online
Voor de liefhebbers, deze Living Legend toevallig tegen het lijf gelopen op een NBCSN stream, maar ook beschikbaar op Youtube: "Drive like Andretti"

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:42
How bad was it? A week before Alonso’s first test in the car, the team realized it didn’t even have a steering wheel.

The path to missing the 33-driver field began when the car was not ready the moment Texas Motor Speedway opened for the April test. Brown had personally secured a steering wheel the previous week from Cosworth to use for the test, and the mistakes piled up from there.

“We didn’t get out until midday, our steering wheel was not done on time, that’s just lack of preparation and project management organizational skills,” Brown said. “That’s where this whole thing fell down, in the project management. Zak Brown should not be digging around for steering wheels.”
Professioneel ..... :)

[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 22-05-2019 21:11 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nyck de Vries op Pole in Monaco :)F

Wear Sunscreen!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De Vries heeft al pole op Monaco
Allicht wordt het een Nederlands onderonsje dit weekend? :P

Wear Sunscreen!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

En hoe :) Toch flinke verschillen. Nou nog waarmaken in de race(s)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Loekoe
Het schijnt dat Nyck de Vries simulatorcoureur bij Mercedes wordt.
Best een verrassing. Heeft dat iets te betekenen? Zou hij nu grote kans hebben op een zitje bij Racing Point of Williams? Of is dit echt puur voor testwerk?

• Ryur
Loekoe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:12:
Het schijnt dat Nyck de Vries simulatorcoureur bij Mercedes wordt.
Best een verrassing. Heeft dat iets te betekenen? Zou hij nu grote kans hebben op een zitje bij Racing Point of Williams? Of is dit echt puur voor testwerk?
Op papier is het alleen testwerk.
Maar je kan je dan wel in de kijker rijden bij Mercedes zelf.

Of hij dan kans maakt op een F1 stoeltje, ik denk het niet (gezien dat RP & William niet echt 'luisteren' naar Merc, en Merc te weinig geld naartoe gooit).
Maar mogelijk in de kijker rijden voor FE programma, of een van de vele GT racings van Mercedes!

• Loekoe
Ryur schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Op papier is het alleen testwerk.
Maar je kan je dan wel in de kijker rijden bij Mercedes zelf.

Of hij dan kans maakt op een F1 stoeltje, ik denk het niet (gezien dat RP & William niet echt 'luisteren' naar Merc, en Merc te weinig geld naartoe gooit).
Maar mogelijk in de kijker rijden voor FE programma, of een van de vele GT racings van Mercedes!
Ik zat al te denken aan het Formule E programma inderdaad, zou wel heel mooi zijn. :) En Frijns presteert daar ook al goed.
Beitske zit natuurlijk wat dat betreft ook wel goed bij BMW.
Eigenlijk hebben we wel echt een leuke lichting talentvolle Nederlandse coureurs op dit moment, supertof. Grote kans dat Van Kalmthout ook (deels) in de IndyCar rijdt volgend jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Loekoe op 24-05-2019 10:23 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Tijd voor de eerste race. Ben benieuwd of de Vries zijn pole kan verzilveren.

• Edd
  • Laatst online: 12:57

Edd

TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:29:
Nr 2 staat nu stil, dus wordt het wel een stukje makkelijker voor hem... Maar goed, met Nyck weet je het nooit ;)

-

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:29:
De start was in elk geval goed!
De Vries start op hard; verstandige keus. Zo lang mogelijk doorrijden om verkeer te vermijden is het devies. Moet hij wel niet te vaak de chicane gaan afsnijden.

iRacing Profiel

• Edd

Edd

File in Monaco... Rode vlag..

-

• TheBrut3
  • Nu online
Helaas rijden niet alle vrouwen in de W series.

• PatrickC
  • Laatst online: 13:38
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:07:
Correctie... helaas rijden er betere vrouwen in de Formule W. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Ryur
Dit was Mick Schumachers schuld!

Dus hou je vrouwonvriendelijke opmerkingen voor je.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Gelukkig rijden er geen Tweakers in de F2 :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:44

basvn

Breezand - NHN

Kleine uitleg wat er gebeurd is? kom er nu pas in

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TheBrut3
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:08:
Dit was Mick Schumachers schuld!

Dus hou je vrouwonvriendelijke opmerkingen voor je.
Nee de oorzaak is dat die trage paydrivers bestaan, net als die Raghumoeilijkeachternaam. Ik snap ook wel dat Mick geen tijd wil verliezen achter dat kansloze volk. Beetje hetzelfde als dat Hamilton of Verstappen achter een Williams of Stroll zit.

• PatrickC
  • Laatst online: 13:38
Dit kost Nick de overwinning. Hij moest nog stoppen voor een pitstop. Overwinning in het putje!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• TheBrut3
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:10:
Dit kost Nick de overwinning. Hij moest nog stoppen voor een pitstop. Overwinning in het putje!
Hij ligt wel een ronde voor op de rest. Dus als het goed is ligt hij nog 1e na de stop.

• Lasmibalsingh
Wel zielig voor De Vries inderdaad. Ik kan me nog de rode vlag situatie in Monaco 2012 bij F1 herinneren, toen mochten de leiders in de race gewoon gratis van banden verwisselen tijdens de rode vlag.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
Vreemd dat je wel je vleugel en alles mag veranderen maar geen banden.

System | Racing is in my Blood

• Edd

Edd

basvn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:09:
Kleine uitleg wat er gebeurd is? kom er nu pas in
Een plaatje zegt meer ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7Uw_ZQW0AA82CR.jpg

-

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
Die schumacher begint nu al met zijn truckjes :-)

System | Racing is in my Blood

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat kan Nyck wel eens de overwinning kosten; maar wellicht zelfs een plek in de top-8.
Hij moet nog een keer stoppen; maar mag nu óók banden wisselen. Dus 2x supersoft kan ook nog. Wellicht dat hij daar wat aan heeft.

iRacing Profiel

• TheBrut3
  • Nu online
Ik gok dat hij nu met nieuwe banden start en in de laatste ronde stopt.
Maar hij was al over S/F, samen met de anderen voor de crash. Hij moet dan toch +1 lap hebben op de rest?

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 24-05-2019 12:22 ]

• Damian
  • Laatst online: 26-11 11:02

Damian

Insane Obtrusion

Hoezo kost hem dit de overwinning?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:22:
Ik gok dat hij nu met nieuwe banden start en in de laatste ronde stopt.
Maar hij was al over S/F, samen met de anderen voor de crash. Hij moet dan toch +1 lap hebben op de rest?
Nee, ze pakken de doorkomsten van ronde -1. Ze nemen niet een foto van de race en zetten die dan een ronde terug.

iRacing Profiel

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Zie ik ze voor het eerst netjes met een momentsleutel in de weer. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Loekoe
Wat een bullshit deze regel, echt niet fair. Dit zou gewoon als verplichte pitstop moeten gelden..

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Damian schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:24:
Hoezo kost hem dit de overwinning?
Omdat er nu auto's vlak achter hem staan; die de tijd cadeau krijgen die ze verloren bij de pitstop.
Ook zij mogen nu gratis nieuwere banden halen maar hoeven niet meer te stoppen; dus dat voordeel heeft Nyck niet alleen.

Eerste auto die reeds gestopt is: P9 Galeal en P10 Schumacher hebben beide gestopt (10/11). Het gat tussen Galeal en Nyck is dus bepalend voor zijn overwinnings kans. Schumacher krijgt wellicht nog een penalty.

iRacing Profiel

• Loekoe
Luckeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Omdat er nu auto's vlak achter hem staan; die de tijd cadeau krijgen die ze verloren bij de pitstop.
Ook zij mogen nu gratis nieuwere banden halen maar hoeven niet meer te stoppen; dus dat voordeel heeft Nyck niet alleen.

Eerste auto die reeds gestopt is: P9 Galeal en P10 Schumacher hebben beide gestopt (10/11). Het gat tussen Galeal en Nyck is dus bepalend voor zijn overwinnings kans. Schumacher krijgt wellicht nog een penalty.
Oh wacht, dus als ik het goed begrijp moet de hele top 8 nog een keer stoppen?
Dan moet podium in ieder geval wel lukken toch als hij bij de restart pole houdt?

• TheBrut3
  • Nu online
Hopen dat CAL nu lang buiten blijft en iedereen kan ophouden.

• Loekoe
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:36:
Hopen dat CAL nu lang buiten blijft en iedereen kan ophouden.
Lol, dat duurde niet lang hahah.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loekoe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Oh wacht, dus als ik het goed begrijp moet de hele top 8 nog een keer stoppen?
Dan moet podium in ieder geval wel lukken toch als hij bij de restart pole houdt?
Tot mijn verbazing; wordt iedereen vanaf P9 op +1 ronde weergegeven door de regie...

iRacing Profiel

• Loekoe
Luckeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Tot mijn verbazing; wordt iedereen vanaf P9 op +1 ronde weergegeven door de regie...
Ik zie het ook inderdaad.. Ik snap er niets meer van. |:(

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Luckeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Daar heeft de regie niks mee te maken, dat is de timing die dat weergeeft, dus zal wel kloppen...

Wel zo eerlijk natuurlijk...

• TheBrut3
  • Nu online
Wel geluk dat er op vrijdag geen F1 is. Kan de F2 wat uitlopen.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AyDR3IiUmLc3L0bRvJHk8LN4/medium.jpg

iRacing Profiel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vraag mij dat dus ook af hoe dat zit. Zijn de coureurs vanaf P9 nou gelapt of niet? En waarom?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RoD schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:51:
Ik vraag mij dat dus ook af hoe dat zit. Zijn de coureurs vanaf P9 nou gelapt of niet? En waarom?
Die waren al gelapt, maar zijn door de zoveelste vreemde Schumacher actie niet ontlapt gelukkig :P

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De set banden die er straks ondergaan bij Nyck moet hij ook in de sprintrace gebruiken morgen. Ik verwacht een stop in ronde #40; of eerder als hij gaat reageren op Ghiotto.

iRacing Profiel

• Loekoe
F2 is hele seizoen al een feest om naar te kijken. De coureur kan echt het verschil maken. :D
EDIT: En een goede pitstop! Nu de auto uit de muur houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Loekoe op 24-05-2019 13:00 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik blijf het altijd een stel prutsers vinden. Ligt het aan mij of maken ze echt rare domme fouten allemaal...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:44

basvn

Breezand - NHN

Mooi! De Vries nog steeds aan de kop na de pitstop!
Damian schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:57:
Ik blijf het altijd een stel prutsers vinden. Ligt het aan mij of maken ze echt rare domme fouten allemaal...
Komt omdat het allemaal dezelfde auto''s zijn, enige verschil is de rijder & de afstelling

[ Voor 75% gewijzigd door basvn op 24-05-2019 13:00 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
What deed GHI? +10 sec inneens

• TheBrut3
  • Nu online
Zouden alle mensen met nieuwe banden tijdens de code rood een straf krijgen?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Deze is ook leuk. Alleged Race suspension procedure infringements will be investigated after the race :P

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 24-05-2019 13:02 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Race afgelopen.

Edit: Correa deed een Maxje.

[ Voor 51% gewijzigd door TheBrut3 op 24-05-2019 13:03 ]

• Lasmibalsingh
De commentatoren van Ziggo mogen wel een cursus Engels gaan volgen, ze begrijpen er niets van.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loekoe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:56:
F2 is hele seizoen al een feest om naar te kijken. De coureur kan echt het verschil maken. :D
Ja; een stuk meer op de coureur af. Je kan ook lekker glijden met een F2 auto. Dat mis ik wel in een F1 auto.

Bij de onboard van Nyck vond ik zijn stuur wel iets "right hand down".

En die Indiër is een pannekoek. De overwinning is binnen bij Nyck.

Toch nog één rondje.

[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 24-05-2019 13:05 ]

iRacing Profiel

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwarrende F2 race. Ik dacht dat ze onder code rood wel banden mochten wisselen? Hebben we dit niet tijdens F1 ook gezien?
En hoe komt het dat het halve veld op een rondje staat na de rode vlag?

Als dit zou blijft doet de Vries wel goede zaken, Latifi scoort geen punten in de deze race en mag ook niet op pole starten in de sprint race.

[ Voor 27% gewijzigd door Erapaz op 24-05-2019 13:07 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
Wat een zooitje
haha

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:03:
De commentatoren van Ziggo mogen wel een cursus Engels gaan volgen, ze begrijpen er niets van.
Ik dacht dat ik het even niet goed had gehoord, maar hadden ze het bij de 'race suspension infringements' nou over 'problemen met de ophanging'? :D

• TheBrut3
  • Nu online
Het volkslied voor zondag is ook weer geoefend, altijd handig.
Maarten_E schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:37:
En winnen in Monaco staat altijd mooi op je palmares.
In 2017 heeft hem dat helaas ook niets gebracht.

[ Voor 63% gewijzigd door TheBrut3 op 24-05-2019 13:52 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:17
Wel mooi dat Nyck de Vries zijn laatste kans (rijdt immers al 3 seizoenen in F2) met beide handen pakt.
En winnen in Monaco staat altijd mooi op je palmares.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten_E op 24-05-2019 13:37 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 11:35

TrekDr0p

QR niet scannen

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht dat er op vrijdag niet geracet werd om het volk de boodschappen te laten doen. Maar nu is toch die F2 race. Vreemd.
Heb hem dus ook gemist.

Wel mooi gedaan, hoop dat ie dit jaar vol weet te houden.

• Loekoe
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:16:
Het volkslied voor zondag is ook weer geoefend, altijd handig.

[...]

In 2017 heeft hem dat helaas ook niets gebracht.
Hoezo 'niets'? Definieer jij het niet krijgen van een zitje in de F1 als 'niets'?
Die man is echt aan een hele mooie carriere aan het bouwen, een waar veel autosporters van dromen. We kunnen niet allemaal zo ontzettend talentvol zijn als Leclerc, Verstappen, Seb of Hamilton. 8)7

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:00:
Dacht dat er op vrijdag niet geracet werd om het volk de boodschappen te laten doen. Maar nu is toch die F2 race. Vreemd.
Heb hem dus ook gemist.

Wel mooi gedaan, hoop dat ie dit jaar vol weet te houden.
's Middags gaat het circuit weer open, GP2/F2 is al een tijdje op de vrijdag in Monaco.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

Bloodclot

Jawier!

Vandaag dus niet zoveel bewegende beelden, gelukkig hebben we F2 nog.

YouTube: gp F2 monaco 2019 Race 1 pure sound

Rauwe V8 geluiden, incl knallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bloodclot op 24-05-2019 15:53 ]

• DeKaerften
  • Niet online
Bloodclot schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:43:
Vandaag dus niet zoveel bewegende beelden, ...
YouTube: gp F2 monaco 2019 Race 1 pure sound

Rauwe V8 geluiden, incl knallen.
Spoilers..?

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Excuus, was hiervan niet op de hoogte dat race uitslagen niet gespoilerd mocht worden

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Bloodclot F2 hoort in het Algemeen racetopic, ik heb daarom je posts (+ die van @DeKaerften ) verplaatst.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TheBrut3
  • Nu online
Iemand trouwens een idee waar de FIA nog naar kijkt? Op de site staat nog steeds een "Provisional Classification" v0.1.
https://www.fia.com/event...on-2019/classifications-2
Bloodclot schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:54:
Excuus, was hiervan niet op de hoogte dat race uitslagen niet gespoilerd mocht worden
Natuurlijk mag dat. Moet iemand ze maar niet lezen. De laatste 2 pagina's (afhankelijk van je instellingen) gaan over de F2 race. :+

[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 24-05-2019 16:29 ]

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:23:
Iemand trouwens een idee waar de FIA nog naar kijkt? Op de site staat nog steeds een "Provisional Classification" v0.1.
https://www.fia.com/event...on-2019/classifications-2

[...]

Natuurlijk mag dat. Moet iemand ze maar niet lezen. De laatste 2 pagina's (afhankelijk van je instellingen) gaan over de F2 race. :+
Maar ik had in eerste instantie in het F1 topic geplaatst, was niet helemaal de bedoeling.

Anyway, mooie punten voor de V(F)ries!
Hopen dat ie komend weekend ook beetje kan scoren tijdens de sprintrace. Van wat ik gelezen heb, werd er redelijk wat ingehaald voor 'monacaanse' begrippen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:23:
[knip]

Behalve als ze in een verkeerd topic worden gepost, waar je niet verwacht een uitslag over een andere klasse tegen te komen?

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Red Bull (Technologies) gaat de aeroscreen porten naar de indycar (Y)

https://www.motorsport.co...-2020-aeroscreen/4395079/

PSN

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Race programma dit weekend:

Zaterdag:
08:30 - Kwalificatie Formula-E (Live Ziggo Sport Racing)
12:00 - Race Formula -E (Ziggo Sport Racing)
12:00 - 3e vrije training Formula 1 (Ziggo Sport Select/Live timing/onboard)
15:00 - Kwalificatie Formula 1 (Ziggo Sport Select/Live timing/onboard)
17:15 - Formula 2 - Race 2 (Ziggo Sport Racing)

Zondag:
15:10 - Formula 1 - Race (Ziggo Sport Select/Live timing/onboard)
18:00 - Indy 500 (groene vlag circa 18:20, Ziggo Sport Select).
00:00 - Nascar Cup Series (groene vlag circa 00:15, Ziggo Sport Select).

Daarnaast zijn er ook nog Porsche Supercup op Monaco, V8 Supercars op Winton (herhalingen op Ziggo Sport Racing). Super GT op Suzuka en TCR Hockenheim (live op Motors TV).

Overigens; ik maak op uit de F2 press conference dat Nyck morgen op een reeds gebruikte set moet rijden. Ben benieuwd of dat de set soft is (15 ronden in de race?) of de set supersoft op het einde (5 ronden in de race).

iRacing Profiel

• Ryur
Luckeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:15:
Race programma dit weekend:

Zondag:
18:00 - Indy 500 (groene vlag circa 18:20, Ziggo Sport Select).
Zondag gaat de uitzending al om 17:00 op Ziggo Racing beginnen :) Om 18:00 schakelt Select er ook bij

• Edd

Edd

Kleine aanvulling op @Luckeh
Naast de Formule 1 zijn de Formule E (Race), Indy 500 en Nascar ook te zien op Ziggo kanaal 14. Dus als je thuis Ziggo hebt, kun je die ook zien.

-

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:21:
Red Bull (Technologies) gaat de aeroscreen porten naar de indycar (Y)

https://www.motorsport.co...-2020-aeroscreen/4395079/
Dit is feitelijk een Halo gecombineerd met glas (of ander doorzichtig materiaal). Lijkt me zeer onpraktisch in een race, zeker op een oval. Dat ding blijft nooit goed schoon. Ik zie Indy ook nog wel met een "gewone" Halo eindigen.

iRacing Profiel

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Luckeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Dit is feitelijk een Halo gecombineerd met glas (of ander doorzichtig materiaal). Lijkt me zeer onpraktisch in een race, zeker op een oval. Dat ding blijft nooit goed schoon. Ik zie Indy ook nog wel met een "gewone" Halo eindigen.
De 24 uur van Le Mans wordt toch ook gedaan met een voorruit?
Ik zie je probleem niet :)

PSN

Pagina: 1 ... 69 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.