NASCAR ging niet door om de regen. GP2/GP3 tijden veranderd.
Basement Bios ---- Exo-S
Multitasking tussen de GP2/GP3 & WEC
Vooral BP Sprint was een aanrader, niet echt inhalen maar 2 (

http://www.touringcartime...ith-the-s60-polestar-tc1/
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3KtrB_7GO20]
www.steamloco.info
YouTube: Volvo auto brake system fail
Maar ff zonder dollen, leuk een nieuwe constructeur erbij. Zal ROAL er mee gaan rijden?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Testing, one, two ...
Ze reden met een 850 statiion in het BTCC.hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:45:
Ging Citroën er niet mee stoppen als fabrieksteam, dacht zoiets opgevangen te hebben tijdens een van de laatste races? Wel leuk dat er een competitief merk bij gaat komen. Reden ze vroeger niet ooit met de station uitvoering mee of was dat in een andere race klasse?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Testing, one, two ...
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Toen had elk merk ook echt nog een signature look, tegenwoordig zien ze er allemaal hetzelfde uit.Señor Sjon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:37:
Toen leken het nog wel productieauto's. Ik vind de huidige DTM-light klasse maar niks eigenlijk.
How do you save a random generator ?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Morgen maar vroeg op. Shanghai is een van mijn lievelingsbanen.iichel schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:22:
dit weekend ook 6 uur van shanghai (WEC)!
mooie race tot zo ver! laatste uurtje nuRyur schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:46:
[...]
Morgen maar vroeg op. Shanghai is een van mijn lievelingsbanen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Straks ff sporten & dan maar slapen.
Want vanavond multitasken tussen NASCAR & F1
(als NASCAR doorgaat, wordt regen voorspeld, grote kans dat de race morgen pas is)
Payback time in Nascar.Ryur schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:02:
Ik heb alle 5 voorgaande uren gekeken. Begin nu een beetje moe te worden
Straks ff sporten & dan maar slapen.
Want vanavond multitasken tussen NASCAR & F1
(als NASCAR doorgaat, wordt regen voorspeld, grote kans dat de race morgen pas is)
Ze beuken elkaar gewoon bewust uit de wedstrijd. Spektakel
Er is al een tijdje gebakkelei tussen die twee. Ik vind het prima Jeff Gordon nu aan de leiding van de chase, zo mooi zijn in zijn laatste jaar.Hoyden schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:50:
[...]
Payback time in Nascar.
[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 01-11-2015 22:53 ]
Ik zie hetFabiandJ schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:51:
[...]
Er is al een tijdje gebakkelei tussen die twee.
Helaas wel red flag.
Dat is waarom NASCAR zo leuk is!Hoyden schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:50:
[...]
Payback time in Nascar.
Maar zoals Rick zegt: het is wel tijd dat de organisatie optreedt!
De 20 kwam echt alleen in de baan om 22 eruit te rammen.
www.steamloco.info
Hopelijk nog een beetje spektakel met de greenwhitecheckered
Nope, al afgelopen. Leuke wedstrijd wel op zo'n kort baantje.
[ Voor 12% gewijzigd door Hippocampus op 01-11-2015 23:25 ]
Kenseth moeten ze na die kleuterschool actie gewoon voor 2 wedstrijden schorsen, maar dat zal NASCAR wel weer niet durven. Ze hebben al te vaak bewezen dat populaire rijders minder gestraft worden,
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Daarna had Audi nog een mooie taktiek voor de slicks, toen pakte ze 10s per ronde wat ik begreep.
(Toen zag je de lach op de gezichten dat ze Porsche aan het werk hadden gezet)
Uiteindelijk was het verschil wel heel erg groot helaas, maar dat was eigenlijk wel te verwachten.
Porsche 17 gaat het kampioenschap wel pakken denk ik, of Audi moet echt iets uit de hoed toveren.
Wow ze hebben naar me geluisterd! Kenseth is 2 wedstrijden geschorst: http://www.motorsport.com...print-cup-races/?v=11&s=1SnowDude schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:27:
Kenseth moeten ze na die kleuterschool actie gewoon voor 2 wedstrijden schorsen, maar dat zal NASCAR wel weer niet durven. Ze hebben al te vaak bewezen dat populaire rijders minder gestraft worden,
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
En Danica dan? En wat bij andere races dan? NASCAR is wat dat betreft net zo wazig als de F1. Ik geloof niet dat die sport 100% legit is hoorSnowDude schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:38:
[...]
Wow ze hebben naar me geluisterd! Kenseth is 2 wedstrijden geschorst: http://www.motorsport.com...print-cup-races/?v=11&s=1
edit; Staat onderaan een link naar dat incident met Patrick
Evengoed, m'n punt blijft. Sommige mensen in NASCAR zijn subtiel vervelend, maar Kenseth en Patrick het tegenovergestelde. Jammer dat ze dan zulke penalties krijgen, maar wat doe je er aan
[ Voor 22% gewijzigd door kevz op 04-11-2015 14:45 ]
http://sportscar365.com/i...rida-com-racing-for-2016/
Frijns podium als derde. Met een kapotte band/stuur.
[ Voor 43% gewijzigd door Ryur op 07-11-2015 08:06 ]
https://starsandcars.mercedes.me/en/home
Je mag nog stemmen op eigen favoriete coureur(s) om mee te laten doen (als ze er ook voor je tussen staan).
Testing, one, two ...
Ryur schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:05:
Wat was de Formule E race toch goed!
Frijns podium als derde. Met een kapot band/stuur rechter achterwiel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZDuQ8ehYdB0]
Wellicht al voorbij gekomen, maar wilde hem jullie niet onthouden!
[ Voor 50% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-11-2015 11:22 ]
http://live.fiawec.com
Volgend weekend de ontknoping voor GP3, GP2 is al even geleden beslist.
[ Voor 140% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2015 16:21 ]
Testing, one, two ...
http://www.dailysportscar...ate-in-2016-wec-lmp1.html
Zo flatterend was hun optreden op Le Mans inderdaad niet...
Spijtig inderdaad, maar Nissan heeft zich niet van hun beste kant getoond door de werknemers een paar minuten voor de press release een mailtje te sturen dat ze niet meer naar hun werkplaats moesten komen na het Kerstverlof...
http://www.dailysportscar.com/2015/12/22/71639.html
Audi, Toyota en Porsche hebben elk 2 auto's, dus het zijn 6 fabriekswagens.ge-flopt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:53:
Vind het wel een beetje jammer. Had gehoopt dat ze de wagen op orde zouden krijgen en dat hij fatsoenlijk mee kon. Met maar 3 wagens (privateers niet meegerekend) valt het in die klasse wel wat tegen.
Afgelopen jaar waren de gevechten tussen Porsche en Audi wel heel gaaf om te zien. Hopelijk krijgt Toyota ook hun zaken op orde en kunnen zij weer mee doen om de overwinningen.
En nu met de staart tussen de benen weer vertrokken. R390/R391 allover again.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
https://livetiming.raceresults.nu/24hseries#screen-results
Morgen start de Hankook 24 uur van Dubai om 11:00 in de ochtend geloof ik, tot de volgende dag 11:00 uur natuurlijk. Zo'n 100 auto's starten daar op het redelijk grote Dubai Autodrome circuit, dus ik verwacht wel wat chaos
't Voelt als een eeuwigheid aan sinds er autosport te kijken was. De Daytona endurance race komt er ook al weer snel aan trouwens
Start 24H Race live broadcast 10:30 CET | 13:30 local time
Saturday, January 16th
End 24H Race live broadcast 11:30 CET | 14:30 local time
Copy paste van de site, correct me if im wrong
http://www.24hseries.com/live/live-broadcast
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vanaf nu maar weer doen dan, want het race seizoen komt er weer aan.
Verwijderd
Rivanov schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:48:
24 uur van Dubai staat op punt van beginnen!Pre-race is nu bezig. Motors TV zend het uiteraard uit maar ook de livestream op de website. (die is tenminste HD
)
http://www.24hseries.com/live/live-broadcast
Hoezo te laat? Het duurt nog 19 uur.Ithric schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:13:
Shit kom ik er te laat achter en kijk ik eens niet in de gids van MotorsTV.![]()
Vanaf nu maar weer doen dan, want het race seizoen komt er weer aan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij staat nu pas aan, hoor nu al dat er genoeg gebeurd is met Buurman zijn Mercedes?
En op een ochtend bij NASCAR Race Control mochten er de gekste voorstellen gedaan worden, en je houdt het niet voor mogelijk wat ze bedacht hebben: de caution clockOpen letter to Creventic.
Last weekend was the 24hr of Dubai organized by Creventic and I started for Scuderia Praha in a Ferrari 458GT3.
We lead the race until approximately 11:30 in the evening, when my teammate collided with an other competitor and we were out of the race.
Unfortunately the other driver was injured, something we all wish never happens!
My teammate acknowledged that it was his fault and the stewards penalized the team with a 10 place grid penalty for the next race at Mugello.
However 10 minutes for the finish they called the team manager to tell him that the team will not be allowed to start at the next round at Mugello... Quote: "Due to avoidable collisions during this and several races of 24H SERIES, #11 Scuderia Praha cannot join from next round on." A chance to get into a dialog was not possible as the race was about to finish and there was no time to discuss, however there was time to immediately put it on twitter and website.
The statement was a direct insult to team and drivers!
When I spoke later in the hotel with the Clerk of the course he assured me that he was not in favor with this decision, as he and the stewards already had penalized the team for this incident and for him the case was closed, correctly so.
Furthermore in the statement they stated that the series tendency is for amateur drivers doing their hobby, drive for fun. Saying, or deciding for us!?, in other words that we are not having fun...
Luckily could I make from my hobby my profession and do this while it gives me great joy and fun, something that everybody needs in his profession to keep going, surely in such a competitive environment as the world of motor racing.
The owner of the car for sure sees (or has seen) it as his hobby and for sure wants to have fun during his racing weekends!
They clearly close their eyes for other teams/manufacturers who support teams in several ways including (works) drivers.
I have done eight 24HR and three 12HR races (in the Creventic series alone!) with them and got hit (not the other way around!) twice...
If you allow 100! cars (in different classes) on a 5.39km track you don't need to be Einstein to realize that it is very crowdy and that incidents will happen!, and I honestly believe that everybody out there is doing their best to stay out of trouble and try to have a clean race, that is in everybody's interest.
100 cars is a massive number for the race organizers and also there is, for sure from my side some compliance that not every decision flag or punishment will be correct.
There were 12! Code 60 (full course yellow) + the incidents where there was no Code 60 necessary to retrieve cars from the track!
Creventic wanted to 'send a message' that this driving behavior is not acceptable.
However they did this in a way that affected a whole team, where as they could have (and this is fairly common) sanctioned the specific driver.
They punish a small team were there is no manufacturer involvement, but with commitment for this series, now for the third full season, so a small loss of revenue for Creventic, but a big loss for all involved in the team.
Peter Kox
http://www.nascar.com/en_...g-world-truck-series.htmlNASCAR introduces Caution Clock in NCWTS
Among the changes coming to the NASCAR Camping World Truck Series next year is the implementation of a Caution Clock, NASCAR officials announced Tuesday morning at the start of the Charlotte Media Tour.
The Caution Clock is a timer that designates when a caution will occur. It is set for 20 minutes and starts when the green flag is waved.
When the clock expires, a caution is called (no beneficiary is awarded). If a caution flag comes before the Caution Clock reaches zero, the clock is reset to 20 minutes and will begin ticking down again once the green flag is next waved.
The Caution Clock will be turned off with 20 laps to go at all events in the series, with the exception of Canadian Tire Motorsport Park and Pocono Raceway, where the clock will be turned off with 10 laps remaining. There will not be a Caution Clock at Eldora Speedway.
It's an added element of strategy for Truck Series drivers -- and crew chiefs.
The series will also see the introduction of a Chase-style playoff format beginning in 2016.
This story will be updated.
Ik volg NASCAR niet echt, maar gebeurt er tegenwoordig te weinig ofzo? Waarom zou je anders zoiets verzinnen..?!Fuelke schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:42:
Peter Kox is niet zo tevreden:
En op een ochtend bij NASCAR Race Control mochten er de gekste voorstellen gedaan worden, en je houdt het niet voor mogelijk wat ze bedacht hebben: de caution clock
Soort van legitieme reden om de boel te flessen dus.kevz schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 00:15:
Eigenlijk hebben ze nu een officiele manier om 'competition cautions' uit te voeren. Oftewel er voor zorgen dat alle autos weer netjes bij elkaar rijden zonder net te doen alsof er vuil op de track ligt wanneer dat de helft van de tijd niet zo is
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Anderhalf jaar later gepost?
Zit trouwens zelf dit jaar bij de FIA WEC - 6 Hours of Nürburgring maar om alles een beetje normaal te kunnen meemaken, wel een VIP-box geboekt en paddock-parking. Zeker gezien de belangstelling van afgelopen jaar met relatief volle tribunes en lange aanrijtijd, dan maar even wat meer geld ertegenaan voor een goed weekend racen!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Las van de week ook dat Peter Kox een LMP3 heeft aangeschaft en daarmee gaat racen:
http://autosport.nl/klass...g-schaft-ligier-lm-p3-aan
Ben benieuwd
Ik hoop wel dat de LMP3 klasse een beetje van de grond komt, en dat het ook vermakelijk is om naar te kijken. Ik volg bij LeMans bijvoorbeeld vaak de LMP1 hybrids mits ze niet meerdere laps van elkaar af liggen, en de GT Pro en Am klasse als 1 geheel een beetje, LMP2 valt voor mij altijd een beetje weg. Bij de afgelopen LeMans waren er veel LMP2 coureurs die toch iets te vaak de auto achterstevoren op het circuit neerzette, kan best zijn omdat er toevallig wat meer oudere mannen in mee reden, maar 't maakte die klasse voor mij echt niks aan. Kan ook aan mij liggen... Weet niet hoe anderen er over denken
Filmpje is vanuit de Ginetta, en let maar op de lijn op de weg.
Wordt volgend jaar de LMPC klasse in amerika ook niet vervangen door LMP3's? In Azie rijden ze al met LMP3's. Maar er mag wel meer variatie daar komen, want volgens mij rijdens ze daar maar in 1 wagen en spec (misschien inmiddels anders.)kevz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:13:
Ik hoop wel dat de LMP3 klasse een beetje van de grond komt, en dat het ook vermakelijk is om naar te kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door ge-flopt op 25-01-2016 15:34 ]
Sowieso zijn 100 auto's op een circuit bedoeld voor amateurs gewoon echt teveel, maar Cressoni reed gewoon met zijn ogen dicht
Blijft echter vreemd een heel team daarvoor te straffen, wat ik begreep is het niet zo dat ze elke race brokken hadden.
Race is nu al over, geld boete en misschien de rijder een (voorwaardelijke) straf en klaar denk je dan.
Maar goed wij hebben vast niet alle gegevens en dergelijke, dus het is makkelijk vanaf de zijlijn een uitspraak te doen natuurlijk.
YouTube: Memo Gidley and Matteo Malucelli Crash - Rolex 24 at Daytona 2014 - TUDOR Championship
Wel is het me de laatste paar jaar opgevallen dat er vooral Ferrari's betrokken zijn bij ongevallen op 't circuit. Misschien hebben ze meer amateurs in de autos zitten, gecombineerd met een italiaans ego'tje ofzo
Die crash weet ik nog wel ja, sjongejonge wat een klap was dat
Komt er trouwens voor de aankomende Daytona 24 een livestream beschikbaar?
Vorig jaar waren alle races live op imsa.com te volgen. Het lijkt er op dat dat dit jaar weer zo is: http://www.imsa.com/imsa101/international-coverageUTwizard schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:25:
[...]
Die crash weet ik nog wel ja, sjongejonge wat een klap was dat
Komt er trouwens voor de aankomende Daytona 24 een livestream beschikbaar?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Live te volgen op (en ook een tijdschema) http://www.imsa.com/camera/imsatv
Entry list: http://www.imsa.com/sites...24_PreEvent_EntryList.pdf
Ik geloof dat de entry list hierboven de correcte versie is. Sowieso een leuke variatie GT auto's aan de start
[ Voor 41% gewijzigd door kevz op 28-01-2016 21:46 ]
Moet wel zeggen de nederlanders rijden in mooie wagens qua livery:
Nick Catsburg (Black Swan Racing)

Jeroen Bleekemolen (Viper)

en hij beunt ook even bij in het voorprogramma:

Renger van der Zande (Jammer genoeg niet meer met de dranken sponor):

Patrick Huisman:

De minst mooie om eerlijk te zijn.
Andy Blackmore heeft trouwens weer een paar pareltjes afgeleverd met de spottersguide:
http://www.spotterguides.com/portfolio/16imsa/
Livestream
Vraag is nu, wat gaat Ford lukken en wat zijn de vooruitzichten voor LM?
Wat een strijd alweer bij de GTLM's.
[ Voor 22% gewijzigd door Fuelke op 30-01-2016 21:33 ]
Heeft dat er iets mee te maken dat sommige auto's onverwachts sneller gaan dan anderen?
Di patron livries zijn nog steeds heel erg mooi!
[ Voor 26% gewijzigd door ge-flopt op 30-01-2016 22:12 ]
Nou ja... Dat ze het goed doen.. Het is een beetje een wir war op de livetiming. PC en GTLM's door elkaar heen. P klasse er wel boven en de GTD er onder. Als ze het maar 24 uur uithouden, dat waas in het verleden wel anders met de PC's. Maar het is wel een beetje interessant zoge-flopt schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:10:
Goed om te zien dat de LMP2's het goed doen, vorig jaar konden ze geen vuist maken.
http://scoring.imsa.com/
edit; Ford GT staat bijna stil.... En rijd weer weg... En valt weer stil???? Gaat lekker met die nieuwe auto's
[ Voor 10% gewijzigd door kevz op 30-01-2016 22:31 ]
Ik ben ook blij dat die Mazda's over zijn gestapt naar een benzine motor. Daar lijken ze toch echt wel een stuk beter mee uit de voeten te kunnen.
[ Voor 43% gewijzigd door ge-flopt op 30-01-2016 22:47 ]
Haha, ik vind het ook een achterlijk ding. Maar het is leuk om te zien dat dat ding nu mee kan komen met de andere P auto's. Hopelijk is hij nu ook '24 uurs betrouwbaar'ge-flopt schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:44:
Hoe komt het toch dat ik de Deltawing een lelijk ding vind, maar toch hoop dat hij het goed doet?
Leuke battles momenteel in meerdere klassen
People as things, that’s where it starts.
Je kon het al aan zien komen dat er iets ging gebeuren, natuurlijk was het de Deltawing. Dat ding gaat echt nooit normaal een race finishen
Interessant ook het geruzie tussen de driver en de spotter van de Delta.
Voor iedereen die het gemist had. Lijkt er op dat de driver van de Deltawing de fout maakte, jammer.
Verwijderd
Lijkt er een beetje op alsof de achterkant kort blokkeert waardoor je die twitch krijgt... De wagen gaat namelijk naar de apex en opeens stuurt ie um vol de wagen van Renger in...kevz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:49:
http://i.4cdn.org/sp/1454197002713.webm
Voor iedereen die het gemist had. Lijkt er op dat de driver van de Deltawing de fout maakte, jammer.
Maar wat een idiote bij IMSA... Wagen midden in de baan, Marshaller in de pitlane en geen FCY...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 01:01 ]
Ah, net nu ik dit typ is het groen, maar het valt mij wel op hoelang het Caution blijft op Daytona.
Had gehoopt dat dat niet zou gebeuren bij Endurance, maar helaas....
Gelukkig heb ik dit soort toestanden nog niet gezien bij WEC races. Het moet echt serieus mis zijn wilt daar zo lang een SC rondrijden.
Maar bij een full course yellow zorgen ze er wel voor dat het circuit 100% veilig is en 't lijkt er op dat ze ook genoeg tijd nemen om vrijwel iedereen te laten aansluiten voor de herstart.
Wat dat betreft zie ik IMSA als organisatie toch nog een stapje te klein vergeleken met de WEC.
Verder blijft de 24u van Daytona altijd vermakelijk
Ah, weer iemand die midden op de weg staat, gaan we 'm weer raken?
En weer full course yellow, vraag me af hoelang het duurt voor alleen een gespinde auto.
[ Voor 30% gewijzigd door RobinHood op 31-01-2016 02:31 ]
edit; Meteen weer raak. GTD Lambo en Aston met z'n 2en de bandenmuur in bij de bus stop
[ Voor 26% gewijzigd door kevz op 31-01-2016 10:41 ]
En van der Zande moet met 3 man verder, door dat 1 van zijn teamgenoten een hersenschudding heeft en de andere (Goude rijder) al het maximale heeft gereden..
Succes, dat is best pittig denk ik, 8 uur nog met 2 man doen.
[ Voor 49% gewijzigd door Ithric op 31-01-2016 12:35 ]
Verwijderd
Mwa opzich 2x 4 uur is niet heel veel hoor. Op Le Mans gebeurde het afgelopen jaar geregeld. Helemaal omdat ze op Le Mans natuurlijk double double stintenIthric schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:32:
Weer problemen voor Bleekenmolen zie ik en wederom Keating die op zichzelf schade veroorzaakt. (en zojuist weer spinde)
En van der Zande moet met 3 man verder, door dat 1 van zijn teamgenoten een hersenschudding heeft en de andere (Goude rijder) al het maximale heeft gereden..![]()
Succes, dat is best pittig denk ik, 8 uur nog met 2 man doen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.