"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
En O'Sullivan die ze niet laten zien op slicks en binnen 3 ronden van laatste naar 4e rijdt. Nog 1 extra ronde en hij had gewonnen.
[ Voor 64% gewijzigd door jan390 op 31-07-2022 11:02 ]
Ja de regie dat begint echt bijzonder amateuristische vormen aan te nemen. Voor een miljardenbusiness gewoon ronduit belachelijk. Alsof ze een stel media-studenten het laten regelen.TheBrut3 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:02:
Wat een geniale F3 race! En wat een prutswerk van de regie... OSU en COR stormen van P20 ofzo naar P4 en P6 en daar is niets tot nauwelijks iets van in beeld geweest. 1 ronde extra en ze waren 1e en 3e waarschijnlijk. Geweldig zo'n race op een opdrogende baan. Hopelijk bij F1 ook zo.

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 31-07-2022 12:02 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Haha toch he? Vond Mehri al een bekende naam. Ik dacht misschien familie, maar inderdaad, het is hem gewoon. 31 jaar en dan in de F2.naitsoezn schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:00:
Ik vind het maar raar om een voormalig F1-coureur (weer) in de F2 te zien... Is er dan echt geen talent beschikbaar uit de F3 (of uit een andere klasse wat mij betreft) om dat zitje in te nemen?
Boschung. Schijnen goede vrienden te zijn. Maar dat van die opstapklasse bedoel ik inderdaad ook. Is misschien maar tijdelijk, maar ook voor zo'n tijdelijke kans zullen er genoeg talenten hun stuur opvreten om ervoor in aanmerking te komen denk ik.ParaDroid2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:12:
Hij valt in omdat een andere coureur (ben even de naam kwijt) geblesseerd is. Maar dan nog, ik dacht inderdaad dat het idee van de F2 was dat het een opstapcategorie is.
[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 31-07-2022 12:24 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ben ik ook benieuwd naar, ze delen daar niet misselijke straffen uit voor dat soort geintjes. Maar Toine denkt dat ie als nieuwkomer daar wel iedereen om de tuin kan leidenge-flopt schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:06:
Hoe zou Toine Hezemans dat op gaan lossen met dat testen? Hij staat bekend als een boef als het gaat om de regels.

Toine Hezemans leeft volgens het devies: "Wordt je niet gepakt, heb je niet vals gespeeld." Vindt het nog steeds wat hij doet toch heel mooi, maar er moet iets gedaan worden om vooruit te gaan.
Ik zit even op Wikipedia te kijken naar de pagina van 2022 Nascar Cup series en zie dat Loris Hezemans niet voor punten kan gaan, maar Kvyat wel, iemand weet hoe dat in elkaar zit?
Die Jessie Punch is overigens ook niet erg voor het oog.
[ Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 31-07-2022 23:13 ]
Wat ik even snel kan vinden is dat hij dan punten scoort voor een andere klasse en je mag (blijkbaar) in Nascar maar voor 1 klasse punten pakken. Ik gok dat hij ervoor gekozen heeft om voor EuroNASCAR de punten te pakken.ge-flopt schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:09:
Weet iemand hoe het zit?
Ik zit even op Wikipedia te kijken naar de pagina van 2022 Nascar Cup series en zie dat Loris Hezemans niet voor punten kan gaan, maar Kvyat wel, iemand weet hoe dat in elkaar zit?
-
In de euronascar rijd hij niet, daar rijdt Liam Hezemans, zijn jongere broer.Edd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:16:
[...]
Wat ik even snel kan vinden is dat hij dan punten scoort voor een andere klasse en je mag (blijkbaar) in Nascar maar voor 1 klasse punten pakken. Ik gok dat hij ervoor gekozen heeft om voor EuroNASCAR de punten te pakken.
Ah, check. Ik hou het niet allemaal bijge-flopt schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:20:
[...]
In de euronascar rijd hij niet, daar rijdt Liam Hezemans, zijn jongere broer.
Maar het is blijkbaar een kruisje wat je moet zetten op je inschrijfformulier. Als die dat niet gedaan heeft, krijgt hij dus geen punten voor de races en je mag maar punten halen voor 1 Nascar-klasse.
Misschien dat die iets meer of anders van plan was. Dat weet ik niet.
-
[YouTube: KYLE LARSON AND TY DILLON BIG CRASH | 2022 NASCAR Cup Series at Indianapolis RC]
https://mobile.twitter.co...tatus/1554439574113370112
Overigens komt hier ook de partner schap tussen WRT en Audi ten einde:
https://mobile.twitter.co...tatus/1554388219717976067
[ Voor 40% gewijzigd door ge-flopt op 02-08-2022 15:47 ]
Best apart had andere " bekende" BMW teams verwacht die de hybrid zouden gaan runnen..
The guayule tire will debut this weekend on the Streets of Nashville.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) 3 augustus 2022
In this edition of #INDYCAR 101 pres. by @Pennzoil, learn about the new alternate tire from @FirestoneRacing. pic.twitter.com/80y4l7acwX
Nog een filmpje bij de tweet.
En hier nog een persbericht uit april over de pistop challenges waar ie al gebruikt werd. Maar dit weekend dus groene strepen op de banden van Indycar.
Guayule is een Mexicaanse plant waar rubber van gemaakt wordt. Dus mooi om te zien dat ze nu niet van olie gemaakt hoeven te worden.
Alexander Rossi and the No. 27 team have been penalized for an illegal car that won Saturday's race at IMS.
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) 3 augustus 2022
Per @INDYCAR president Jay Frye: "To meet minimum weight, the drink bottle and its contents were used as car ballast, which is not permitted." pic.twitter.com/uBLOJjmh7e
Edit: niet uit eindstand, wel straf.
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2022 15:42 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2022 15:41 ]
Maar hij houdt z'n overwinning gewoon. Alleen een boete van 25k USD.TheBrut3 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:53:
Big oef indeed... Had hij eindelijk weer eens een race gewonnen.
Bron
En 20 punten van het team/coureur af in het kampioenschap (https://www.motorsport.co...-after-indy-win/10348330/)Luckeh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:10:
[...]
Maar hij houdt z'n overwinning gewoon. Alleen een boete van 25k USD.
Bron
“To meet minimum weight, the drink bottle and its contents were used as car ballast, which is not permitted and why the team is being fined and penalized.”
As a consequence, IndyCar has fined Andretti Autosport $25,000 and penalized the team 20 entrant/driver points.
Merkwaardig. Want technisch gezien waren ze dus te zwaar, maar omdat ze het drinksysteem hadden meegeteld (wat eigenlijk niet mag) waren ze niet te zwaar?Extigo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:39:
En 20 punten van het team/coureur af in het kampioenschap (https://www.motorsport.co...-after-indy-win/10348330/)
Volgens mij zou er in de F1, en eigenlijk elke FIA klassen, gewoon een streep gezet worden door je naam.
https://www.gptoday.net/n...-team-ed-carpenter-racing
Had eigenlijk gehoopt dat hij een stapje vooruit zou gaan maken.
Wel het team om kans te maken op de Indy500 toch?ge-flopt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:22:
Rinus rijd de komende paar jaar nog voor Ed Carpenter:
https://www.gptoday.net/n...-team-ed-carpenter-racing
Had eigenlijk gehoopt dat hij een stapje vooruit zou gaan maken.
Daar zetten ze elk jaar wel veel op in, maar als je naar de uitslag kijkt dan is bv Ed Carpenter zelf, nog maar 1 keer op het podium gestaan, 6 keer in de top 10 (inclusief die ene keer op het podium)hjs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:48:
[...]
Wel het team om kans te maken op de Indy500 toch?
Kijk je naar ECR dan is 9 maal top 10 en 2 maal op het podium.
Als je dan nog eens naar het seizoens uitslag kijkt dan is een top 4 de enige keer dat ze in de top 10 zijn gekomen.
Had gehoopt op Ganassi, Penske, McLaren of Andretti.
Hopelijk heeft Rinus kunnen laten zien wat hij waard is in IndyCar in de laatste 3 jaar dat ECR wat meer geld binnen krijgt en ze Rinus en het team wat meer naar voren kunnen brengen. Denk dat ze Rinus misschien wat meer op het mentale vlak wat verder moeten helpen, en denk dat het daar bij ECR op dit moment nog wat schort.
Gelukkig is de Nascar in Michigan al wel begonnen. Dat was ook uitgesteld ivm regen.TheBrut3 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:34:
Hopelijk skippen ze de formaliteiten bij Indycar. Start is wel lang genoeg uitgesteld.
Goede klap net al net na de competition caution.
-
Maar als je ze er ziet rijden, valt dat reuze mee.
-
Vierde caution alweer.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Edit; Al verpestte hij het in eerste instantie zelf met de koude bandjes.
[ Voor 36% gewijzigd door TheBrut3 op 08-08-2022 00:36 ]
Op het Nationaal Autosport Monument vlak bij de ingang van Circuit Zandvoort prijken vanaf heden twee nieuwe namen: @nyckdevries en @Rengervdz 👏 pic.twitter.com/ZCz29GUnqq
— Motorsport.com Nederland (@motorsportcomnl) 16 augustus 2022
Overigens vind ik het verder een vrij saai ding en met de naamgeving wel wat negatief klinken, maar het is ze gegund.
Maar Nick & Renger horen er qua namen zeker op
Ja precies, noem het dan "Hall of fame" of zoiets. Als je dit hoort en het monument zelf ziet:Fox-Racing schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:48:
Komt idd op mij altijd over als een herdenkingsmonument.
Maar Nick & Renger horen er qua namen zeker op

Dan vraag je je inderdaad af wie er dood zijn

En die vlag over het monument is daar gemakshalve een kwartslag gedraaid?Er1k989 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:45:
[...]
Ja precies, noem het dan "Hall of fame" of zoiets. Als je dit hoort en het monument zelf ziet:
[Afbeelding]
Dan vraag je je inderdaad af wie er dood zijn

Anyway, eerste F3 op Spa begint over paar minuten. Eindelijk weer eens tijd om er voor te zitten. Benieuwd hoe gek het slingeren gaat worden. Het grote nadeel van de steeds sneller wordende circuits voor de F1, dat de F3 zo simpel volgas door vele bochten gaat.....
Begint steeds meer op indycar te lijken met de safety car....
Vroeger was het uniek als er een safety car bij kwam kijken, nu is elke andere crash een safety car waard.
[ Voor 64% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 10:44 ]
Kan me nog herinneren dat ze een F3 race afgelast hadden omdat de racestandaarden abominabel waren..... Dit zijn al 2-3 momenten waarbij dat ook wel het geval is....
[ Voor 42% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 11:00 ]
Volgens mij hebben ze de rode vlag vergeten uit te delenchevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:59:
Tegen de tijd dat dit opgeruimd is, is de race zo goed als over.
[ Voor 78% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 11:02 ]
Dat zag je al van de crash. Nu nog beeld van de bandenstapel dan is dat een directe rood.....chevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:02:
Nu pas de rode vlag, kom op jongens. De zomerstop is over, beetje bij blijven
Damn, de hele cockpit wordt in het gravel begraven.....
Zonder halo had hij ook nog een nare tik op z'n helm gekregen van de neus van Olli?siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:03:
[...]
Dat zag je al van de crash. Nu nog beeld van de bandenstapel dan is dat een directe rood.....
Damn, de hele cockpit wordt in het gravel begraven.....
https://streamable.com/euwz20
Tweede impact ook nog een risico. De halo heeft weer zijn werk gedaan...
Ja, vandaar mijn reactie hierboven. Dat had zeer lelijk af kunnen lopen. Denk overigns dat juist de halo en roll bar vol de andere halo hebben geraakt. Of heeft die vol net achter de roll bar geraakt...Kan ook nog.chevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
Zonder halo had hij ook nog een nare tik op z'n helm gekregen van de neus van Olli?
Alweer, bijna. Is dit nou de 3e crash van het jaar, of de 4e waar de halo flink heeft bijgedragen? F2 op Silverstone met Nissany volgens mij, Zhou op Silverstone, deze en dan mis ik vast nog wel een crash.
[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 11:08 ]
Misschien dat ze wat beter op racestandaarden moeten letten. Ja, veiligheid is leuk en joepie allemaal, maar dit is geen racen meer maar destruction derby. Net als die actie van Nissany in de F2 op Silverstone. Lang leve de halo? Nee, triest 'racen' wat, in het geval van Nissany, wel een flinke race ban had mogen inhouden. Maar 'dankzij' de halo, wordt er weinig tot niks over deze acties zelf gezegd. Dit was ook weer een briljante actie.StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:07:
Via Reddit:
https://streamable.com/euwz20
Tweede impact ook nog een risico. De halo heeft weer zijn werk gedaan...
Commentatoren die ook nog de grindbakken prijzen. Zucht..... met asfalt was daar de impact of helemaal niet, of stukken minder omdat de hoek met de bandenstapel flink minder zou zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 11:15 ]
Ik vind het ook al een risicootje... we gaan het zien.siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:27:
De bandenstapel wordt nog gerepareerd, maar in 4 min gaan ze weer de baan op. Haha druk op de marshalls. Goed getimed als dat gaat lukken.
Top 3 mag door voor ererondesiggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:48:
Hebben een paar mensen de pits gemist na de finish?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ah, zwaaien naar alle bomen
Ah daar is t eindelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door siggy op 27-08-2022 18:05 ]
Gisteren bij F1 café ook weer een vrouw die, via de bierviltjes, vroeg wanneer er een vrouw in F1 komt. Accepteren dat vrouwen niet mee kunnen met de top coureurs is schijnbaar moeilijk.
Dit wordt nog een leuke restart. Hopen dat ze snel opruimen.
Maar is dat omdat ze minder kansen en ondersteuning krijgen of is dat omdat vrouwen minder goed in dat soort auto's is. Blijf dat een lastige vinden hoor. Bij voetbal zie je ook dat nu er wat serieus geld tegen het vrouwenvoetbal gegooid wordt ze ook langzaam beter en beter worden (ze gaan er helaas ook de aanstel partijen van de mannen van na doen, waar ze eerst gewoon opstonden na een duwtje of een tackle. Dus sommige dingen worden er dan weer slechter van schijnbaarTheBrut3 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:43:
Gisteren bij F1 café ook weer een vrouw die, via de bierviltjes, vroeg wanneer er een vrouw in F1 komt. Accepteren dat vrouwen niet mee kunnen met de top coureurs is schijnbaar moeilijk.
Is toch gewoon standaard bij dat soort acties. Zal wel een nu further action van komensiggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:00:
Nou stewards zijn ook al aan het bier heb ik het idee. Drugovich under investigation maar heeft al 2 rondes geleden zijn plekje teruggegeven. Onbegrijpelijk.
Het lijk me gewoon een klassie gevalletje van statistiek niet willen of kunnen begrijpen. Hoeveel karters zijn man vs vrouw? 99,9% mannen? En dan verwondert het men dat er misschien 1 dame bij is die iets van competent is, maar dan nog verre van competent in de F3 (Chadwick). Men wilt 'gewoon' een vrouw zien, puur omdat die een vrouw is, niet omdat ie capabel is. Vrouwen hebben een gigantisch voordeel, puur omdat ze vrouw zijn. Sponsoren etc etc. Maar men moet wel een potje kunnn sturen. En daar zijn er nog gewoon te weinig van. Puur omdat er zo weinig vrouwen in de karts zitten en door kunnen en willen.chevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:49:
[...]
Maar is dat omdat ze minder kansen en ondersteuning krijgen of is dat omdat vrouwen minder goed in dat soort auto's is. Blijf dat een lastige vinden hoor. Bij voetbal zie je ook dat nu er wat serieus geld tegen het vrouwenvoetbal gegooid wordt ze ook langzaam beter en beter worden (ze gaan er helaas ook de aanstel partijen van de mannen van na doen, waar ze eerst gewoon opstonden na een duwtje of een tackle. Dus sommige dingen worden er dan weer slechter van schijnbaar)
Dan heeft de VS het nog prima gehad met Sarah Fischer en Danica Patrick. In Europa is toch de kwaliteit een klap hoger.
Nee toch. Als je je plekje teruggeeft wordt er niet naar gekeken. Hier duurde het welgeteld 2 bochten. Als ze dat al te lang vinden duren.... Ze zijn weer lekker gek aan het doen dit weekend. Ze zijn ook terug van vakantie en zijn niet echt aan het opletten.chevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:01:
[...]
Is toch gewoon standaard bij dat soort acties. Zal wel een nu further action van komen
Had even de indruk dat hij hem aan de verkeerde teruggaf. Degene die hij het plekje terug had moeten geven was al weer opnieuw ingehaald volgens mij.siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:00:
Nou stewards zijn ook al aan het bier heb ik het idee. Drugovich under investigation maar heeft al 2 rondes geleden zijn plekje teruggegeven. Onbegrijpelijk.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vandaar dat er ook netjes No further action uit is gekomen: https://www.fia.com/sites...0advantage%20Race%201.pdfsiggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:04:
[...]
Nee toch. Als je je plekje teruggeeft wordt er niet naar gekeken. Hier duurde het welgeteld 2 bochten. Als ze dat al te lang vinden duren.... Ze zijn weer lekker gek aan het doen dit weekend. Ze zijn ook terug van vakantie en zijn niet echt aan het opletten.
Ik denk dat de stewards/race director in de hectiek gemist hadden dat Drugovich de plek weer had terug gegeven en opnieuw had gewonnen. Met de beperkte aantal rondes die er nog waren, moesten ze of meteen een straf uitdelen zonder goed onderzoek, of melden dat er na de race naar gekeken zou worden zodat het netjes uitgezocht kon worden.
Dit topic is gesloten.
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.