Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.929 views

Onderwerpen

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:20

Pierre

Van nature lui!

We denken dat we gewonnen hebben 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DataGhost schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:59:
[...]

Hm, wordt bij een rode vlag niet de stand van de voorgaande ronde gepakt?
Dat zou kunnen, maar ik durf niet te zeggen of ze dat ook echt gaan bepalen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:59:
En nu bevoordeel je coureurs die niet gestopt zijn. :z
Moment van crash - 1 ronde waarschijnlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:55
OcGuru schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:00:
De fia doet ook gewoon maar wat
Want, wat hadden ze moeten doen dan?

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Nog genoeg actie op de baan :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hMOzNCwo-mMl96H3HRjcM5cra8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrLTXz7Wzzpc9JTCoeyYj5Pu.jpg?f=fotoalbum_large

• jan390
FIA statement:

"The drivers were immediately attended to by emergency and medical crews. The drivers were conscious and extricated by the attending medical crews. Both have been transferred by ambulance and helicopter to King Fahad Armed Forces Hospital

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 18:02

Spotmatic

Ken sent me

Vraag je af wat de FIA zou doen als niet Piastri maar Hamilton op P1 zat voor die red flag...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 10:26

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:00:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik durf niet te zeggen of ze dat ook echt gaan bepalen. :P
ISC 2.5.4.1.b.4 (jaja 8)7) zegt:
b) Red flag
[..]
When the signal to stop is given:
[..]
4) if the race is stopped, drivers should remember that speeding is pointless because:

- the classification of the race or the order of the re-starting grid will be established from a point prior to the red flag being shown and according to the regulations of the competition;
Wat er in de F2 SR over staat heb ik nog niet gevonden.
F2 SR:
45.2 Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was
given.
Dus dat zou tijdens/na het pitten pas zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door DataGhost op 05-12-2021 17:05 ]

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Wat een uit de kluiten gewassen podium 8)7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9558oJtV83YkMLTm3mB-gErPw0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvubIm4GkSAnU4MNBEtOpyeH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApoRXg87etQmOu0oWFwp5lCgEuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4ZyeaQZqx2Sv0Gf9WSNJieO.jpg?f=fotoalbum_large

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:42
De crash was 72G zeiden ze net bij Sky :X

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlackMonkey schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:14:
De crash was 72G zeiden ze net bij Sky :X
Oh dat is niet goed. Verstappen zijn 52G in Silverstone was al heel erg en dat is een veel betere beschermde auto. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:42
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:21:
[...]

Oh dat is niet goed. Verstappen zijn 52G in Silverstone was al heel erg en dat is een veel betere beschermde auto. :|
Ik moest ook echt even nakijken of ik het goed had verstaan...maar op twitter reageerden er meer zo verbaasd.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
We hadden ook nog de Bathurst 1000 gisteren.

Blijft ook een fantastisch circuit.
En geel voor een overstekende mierenegel.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:19

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
sambalbaj schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:11:
We hadden ook nog de Bathurst 1000 gisteren.

Blijft ook een fantastisch circuit.
En geel voor een overstekende mierenegel.

[YouTube: Race 31 Highlights - Repco Bathurst 1000 | Supercars 2021]
Deze serie is, naar mijn mening, erg onder gewaardeerd. Heel knap hoe ze deze auto's onder bedwang kunnen houden. Het is klote dat wij deze races niet live kunnen kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 06-12-2021 16:25 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.nu.nl/formule...ash-in-saoedi-arabie.html

Het gaat gelukkig goed met de crashers van zondag:
Formule 2-coureurs Enzo Fittipaldi en Théo Pourchaire herstellen goed na hun zware crash van zondag in de Formule 2.
...
De Braziliaan Fittipaldi heeft een gebroken hielbeen en letsel aan de linkerwenkbrauw overgehouden aan de crash. Fransman Pourchaire kwam er nagenoeg zonder kleerscheuren af en mocht zondagavond al het ziekenhuis verlaten.

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2021 15:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:07

Edd

Richard Verschoor zal Fittipaldi vervangen in Abu Dhabi.
https://www.telegraaf.nl/...e-2-tijdens-laatste-races

-

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:42
Ik weet dat het gewoon een zakenkwestie tussen RV en MP is: Sponsor komt niet over de brug met geld en RV is daar van de dupe, maar als hij toch een paar puntjes weet te pakken, zou mooi zijn.

Als niemand RV oppikt voor volgend jaar voor de F2, denk ik dat hij zich gewoon op de lange afstands races moet gooien. Niet iedereen komt uit in de F1, maar er zijn veel stoeltjes in andere klasses voor mensen die goed kunnen racen.

• sambalbaj
  • Niet online
RIP Al Unser

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 12:23
Niellie41 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:24:
[...]

Deze serie is, naar mijn mening, erg onder gewaardeerd. Heel knap hoe ze deze auto's onder bedwang kunnen houden. Het is klote dat wij deze races niet live kunnen kijken.
Hoezo? Ziggo Sport (Racing) heeft de volledige race uitgezonden? :)
Ik heb de race live gekeken, zoals de hele seizoen van Supercars.

En voor volgend jaar hebben ze ook nog steeds de rechten!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Ryur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:48:
[...]

Hoezo? Ziggo Sport (Racing) heeft de volledige race uitgezonden? :)
Ik heb de race live gekeken, zoals de hele seizoen van Supercars.

En voor volgend jaar hebben ze ook nog steeds de rechten!
Live als in de tijden waarop de races zijn, zijn niet handig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 10-12-2021 11:54 ]

• Ryur
Niellie41 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:54:
[...]

Live als in de tijden waarop de races zijn, zijn niet handig. :)
Dat is het nadeel van een "nationale" raceklasse leuk vinden. Heb ik ook met NASCAR, best veel nachtraces (en met name als zij een feestdag hebben hier een maandagrace, Memorial Day/Coca Cola 600)
Indycar ook veel last van, races om 2 uur 's nachts bijvoorbeeld op TMS!

De tijden zijn niet handig nee, maar dat is F1 bijvoorbeeld juist ook voor Amerikanen en/of Australiërs.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 10-12-2021 11:57 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
De nacht races van NASCAR en Indycar kijk ik ook niet. ;) Dan kijk ik de highlights wel.

Met twee jonge kinderen ga ik mijn nachtrust niet opofferen. Die zijn al vermoeiend genoeg met genoeg slaap.
Ryur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:56:
[...]
De tijden zijn niet handig nee, maar dat is F1 bijvoorbeeld juist ook voor Amerikanen en/of Australiërs.
Voor de Amerikanen zijn de F1 races voor het grootste gedeelte niet op onmogelijke tijden. 08:00 of 09:00 valt echt reuze mee.

[ Voor 115% gewijzigd door Niellie41 op 10-12-2021 12:02 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Niellie41 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:59:
De nacht races van NASCAR en Indycar kijk ik ook niet. ;) Dan kijk ik de highlights wel.

Met twee jonge kinderen ga ik mijn nachtrust niet opofferen. Die zijn al vermoeiend genoeg met genoeg slaap.

[...]

Voor de Amerikanen zijn de F1 races voor het grootste gedeelte niet op onmogelijke tijden. 08:00 of 09:00 valt echt reuze mee.
Ik heb F1 een jaar lang vanuit Nieuw-Zeeland mogen volgen, dat is echt feest. Meeste races beginnen om middernacht of 1 uur. Sommige iets later. Races als Mexico en de VS waren helemaal mooi qua tijd, want die begonnen om 8 uur 's ochtends. Maandagochtend dus he. Dus kon je bijvoorbeeld op kantoor kijken. En de meeste races waren dus maandagnacht, dus je begint je werkweek eigenlijk zonder slaap. Alleen races als Australië, China en Japan waren nog een beetje acceptabel, rond eind van de middag / avondetenstijd. Er is altijd een groep tijdzones die pech heeft, ga je niks aan doen. Een Australische competitie hoeft wmb net zo min rekening te houden met publiek van buiten Australië. Je gaat maar zitten om de echte racetijd, of kijkt de race later als 'ie niet live is. Zo is het nou eenmaal op een ronde planeet.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 10-12-2021 12:35 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
DataGhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:33:
[...]
Er is altijd een groep tijdzones die pech heeft, ga je niks aan doen. Een Australische competitie hoeft wmb net zo min rekening te houden met publiek van buiten Australië. Je gaat maar zitten om de echte racetijd, of kijkt de race later als 'ie niet live is. Zo is het nou eenmaal op een ronde planeet.
Ik snap niet goed wat voor punt je wilt maken. Ik zeg nergens dat Supercars (of IMSA, of NASCAR, of Indycar) zich moeten aanpassen aan onze tijden.

Ik weet hoe tijdzones werken en dat er altijd één zone buiten de boot valt. Ik heb jaren een internationale endurance competitie georganiseerd met deelnemers vanuit Europa, Amerika en Australië.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goeie race van Piastri weer. Verdiend kampioen. 2019 Formule Renault gewonnen. 2020 meteen F3 kampioen. 2021 F2 kampioen. 2022? Reserve bij Alpine F1. Of zoals hij zelf zei in het interview, het kamioenschap bankzitten gaan winnen?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
u_nix_we_all schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:27:
Goeie race van Piastri weer. Verdiend kampioen. 2019 Formule Renault gewonnen. 2020 meteen F3 kampioen. 2021 F2 kampioen. 2022? Reserve bij Alpine F1. Of zoals hij zelf zei in het interview, het kamioenschap bankzitten gaan winnen?
Ja hij deed het weer fantastisch. Wel extra zuur dat hij niet in een stoeltje in de F1 belandt. Hij hoopt misschien dat Alonso snel zal vertrekken en dat hij dat stoeltje gaat overnemen maar Alonso lijkt nog niet echt op zijn terugweg zoals Raikonnen en Vettel dat wel lijken te zijn.

Edit: Nu tijdens de 2e sprint race vind ik Piastri maar onbehouwen rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door AtlAntA op 11-12-2021 16:09 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stomme vraag, maar ik kijk niet vrijwel nooit F2. :P

Waarom zijn er in de F2 geen graphics zoals in F1?
Ik zie bijvoorbeeld niet hoe hard ze rijden en ook andere leuke stats komen niet in beeld.

Opzicht zou dat toch geen probleem moeten zijn? Dat lijkt me toch copy/paste? :)

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 12-12-2021 10:56 ]

• ge-flopt
Waar de Peugeot 9X8 eerst nog zonder achter vleugel werd gepresenteerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.lemans.org/media/cache/api_news_large/assets/fileuploads/60/e4/60e461af07843.jpg

Lijken ze er toch voor gekozen hebben voor een achtervleugel:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/6VRnNKL6/s1000/peugeot9x8-1.jpg

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ge-flopt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:56:
Waar de Peugeot 9X8 eerst nog zonder achter vleugel werd gepresenteerd:
[Afbeelding]

Lijken ze er toch voor gekozen hebben voor een achtervleugel:
[Afbeelding]
Haha, echt van die Koenigsegg CCX vibes bij Top Gear :D Die vloog van de baan af en daarna hebben ze er een achtervleugel op gezet :+

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG6i15CXoAI1yF6?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG6i15AXIAwRSPf?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG6i15BXoAITMcs?format=jpg&name=large

[ Voor 66% gewijzigd door Paulus07 op 18-12-2021 21:15 ]

• ge-flopt
Voor de Dakar nog moet gaan beginnen ligt de eerste er al uit:
https://endurance24.fr/da...Lq6pr4pIjV5apODOEZsvPmlqc

Ook Erik van Loon zal niet starten. Hij is positief getest op Covid, Bernard ten Brinke neemt zijn plek over:
https://www.nu.nl/sport-o...-en-mist-dakar-rally.html

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter

De entry list voor de FIA WEC is bekend gemaakt. Geen RTN dit jaar, want die gaan de endurance races in IMSA rijden.

Hopelijk wordt publiek toegelaten bij Spa.

De entry list als PDF

[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2022 10:30 ]

• Paulus07
  • Niet online

• ge-flopt
Jammer, heb altijd wel een zwak voor het Kolles team.
Denk dat het een beetje pesten is. Glickenhaus was er vorig jaar ook niet volledig bij, wat ze van te voren volgens mij wisten en dat was geen probleem. Kolles heeft al eens kritisch uitgelaten over hoe de WEC functioneert, mogelijk dat daar iets mee van doen hefet.

Van de andere kant Kolles heeft een heel seizoen over geslagen om aan de auto te werken en nu zijn ze nog niet klaar voor de begin van het seizoen.

Ik kom net het volgende linke tegen: http://autosport.nl/klass...voor-fia-wec-seizoen-2022
Daar zijn wat tegenstrijdigheden als het gaat over Peugeot vs Kolles:
Peugeot stukje:
Peugeot met twee 9X8's staat ingeschreven. Daarbij wordt wel het voorbehoud van homologatie gemaakt, terwijl het ook nog allerminst vaststaat of Peugeot voor, danwel na de 24 Uur van Le Mans zijn WEC-campagne start.
Kolles stukje:
Zoals de afgelopen dagen al duidelijk werd ontbreekt het "eeuwige probleemkind" ByKolles op de inschrijflijst. Het Duitse team onder Oostenrijkse vlag wilde een hypercar onder de historische Formule 1-naam Vanwall inschrijven, maar naar verluidt ontbreekt ook hier nog de homologatie.
Zover ik het begrijp (en ook de schrijver van het stukje) mag Peugeot halverwege het seizoen starten ondanks dat er een homolgatie ontbreekt en mag Kolles niet halverwege starten omdat er een homolgatie ontbreekt.

Ik denk dat Colin Kolles een beetje boos is.

Weet iemand iets meer hierover?

[ Voor 44% gewijzigd door ge-flopt op 12-01-2022 16:34 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
ACO being ACO.

• Paulus07
  • Niet online
ACO is net zoals de FIA de laatste paar jaar de weg een beetje kwijt :P

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-11 12:42
ge-flopt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Jammer, heb altijd wel een zwak voor het Kolles team.
Denk dat het een beetje pesten is. Glickenhaus was er vorig jaar ook niet volledig bij, wat ze van te voren volgens mij wisten en dat was geen probleem. Kolles heeft al eens kritisch uitgelaten over hoe de WEC functioneert, mogelijk dat daar iets mee van doen hefet.

Van de andere kant Kolles heeft een heel seizoen over geslagen om aan de auto te werken en nu zijn ze nog niet klaar voor de begin van het seizoen.

Ik kom net het volgende linke tegen: http://autosport.nl/klass...voor-fia-wec-seizoen-2022
Daar zijn wat tegenstrijdigheden als het gaat over Peugeot vs Kolles:
Peugeot stukje:

[...]

Kolles stukje:

[...]

Zover ik het begrijp (en ook de schrijver van het stukje) mag Peugeot halverwege het seizoen starten ondanks dat er een homolgatie ontbreekt en mag Kolles niet halverwege starten omdat er een homolgatie ontbreekt.

Ik denk dat Colin Kolles een beetje boos is.

Weet iemand iets meer hierover?
De regel dat je in principe het hele seizoen moest rijden was er altijd al, maar werd niet altijd zo streng gehanteerd. Door Glickenhaus vorig jaar en het feit dat er dit jaar meer inschrijvingen dan plaatsen in het WEC zijn, zijn (en kunnen) ze er nu strenger op.
Zou natuurlijk ook voor Peugeot moeten gelden, maar we weten allemaal al sinds 1923 dat je met een Franse auto en/of motor een paar streepjes voor hebt bij de ACO ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• ge-flopt
Als de 24 uur van daytona de echte aftrap van het race seizoen is (voor mij wel) dan is de 24 uur van Dubai de generale repetitie van het seizoen. Deze is inmiddels van start gegaan:

Toyota heeft hun GT3 wagen getoond aan de wereld.
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/8djy5pqb23sf_800.jpg
De voorkant heeft wel iets weg van een lagere variant van de Chevrolet Camaro Nascar
Afbeeldingslocatie: https://www.diariomotor.com/competicion/imagenes/picscache/750x/Camaro_Nascar_1_18_750x.jpg

• jan390
Eerste beelden van de rijdende Porsche Hypercar.

Nu de Peugeot 9X8 nog.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 13:47
Nieuwe auto's in V8 Supercars kampioenschap in Australie:

:9 8)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fraaie wagens hoor. Duurt nog wel tot maart volgend jaar voordat we ze écht in actie zien.
Tov de huidige Gen2:
  • 100kg lichter
  • 50% minder downforce. Vooral door de enorme lip aan de voorkant te verkleinen en een kleinere achtervleugel.
  • Iets kleiner dan de huidige modellen; met onderdelen die uitwisselbaar moeten zijn met hun weg-variant zoals de deuren.
  • Weg met de 5.0L V8 645pk motoren :(
  • Maar als vervanging komen 5.4l (Ford) en 5.7l (Chevy) V8 motoren, naturally aspirated. Gaan rond de 580-600pk leveren) .
  • Nieuwe motoren moet 8000km mee gaan.
Het vermogen zakt ondanks de grotere cilinderinhoud; maar worden wel een klap goedkoper. De drop aan vermogen wordt ietwat gecompenseerd door minder gewicht.

iRacing Profiel

• kevz
  • Laatst online: 06:07
^ Klinkt als goede veranderingen gemiddeld gezien. Dat wat minder motorvermogen maakt weinig uit door die -100kg, Minder downforce is in princiepen altijd goed voor het dicht bij elkaar racen :)

Mijn YouTube

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

kevz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:32:
^ Klinkt als goede veranderingen gemiddeld gezien. Dat wat minder motorvermogen maakt weinig uit door die -100kg, Minder downforce is in princiepen altijd goed voor het dicht bij elkaar racen :)
Inderdaad; ze mikten in eerste instantie zelfs op 70% minder downforce; maar zijn uiteindelijk op 50% minder downforce uitgekomen. Dat zal het inhalen en close racen ten goede komen.

Ze zien er erg gelikt uit. In 2018 wouden ze nog naar turbo V6 motoren; maar die klonken zo slecht in vergelijking met de V8s dat ze dat niet aan de Australiërs verkocht kregen. Gelukkig maar.

iRacing Profiel

• jan390
Eerste beelden van de rijdende peugeot 9*8.

• ge-flopt
Helaas door de manier van filmen/monteren weinig echt kunnen zien of ze nu wel of niet vleugeltjes hebben. In de laatste foto's leek het wel of ze een soort van achter vleugel zouden hebben.
Update: Zie nu een foto van de Peugeot:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJYcrT-XsAApRyL?format=jpg&name=medium
Het lijkt wel of ze achter de achterwielen een soort van vleugel hebben, maar niet over de gehele breedte van de wagen.

Ander nieuws: Tatiana Calderon heeft voor de road en street courses van de Indycar een contract op zak. Nu ben ik voor meer vrouwen in de algemene autosport (ik bedoel niet een vrouwen competitie), maar ik kan nou niet zeggen dat Tatiana een hoogvliegster is. Ik zou eerder een Jamie Chadwick, Sophia Florsch of misschien een Beitske Visser (we blijven Hollanders he) zien in de Indycar.

[ Voor 13% gewijzigd door ge-flopt op 18-01-2022 13:05 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nog mensen hier die WRC volgen? Niet de makkelijkste sport om te kijken maar wel altijd gaaf om te zien.

• riesjaar
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik volg het WRC al heel wat jaartjes, ben er zelf al vele keren naar toe
geweest in Duitsland in de omgeving van Trier
Tegenwoordig is dit makkelijk te volgen ik heb vorig jaar een paar keer
bij interesante rally's een maand abbo genomen op WRC + en heb voor dit jaar
besloten een jaar abbo te nemen, daar is deze abbo ook 1 jaar geldig voor het ERC

• Homeland
  • Niet online
riesjaar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:07:
Ik volg het WRC al heel wat jaartjes, ben er zelf al vele keren naar toe
geweest in Duitsland in de omgeving van Trier
Tegenwoordig is dit makkelijk te volgen ik heb vorig jaar een paar keer
bij interesante rally's een maand abbo genomen op WRC + en heb voor dit jaar
besloten een jaar abbo te nemen, daar is deze abbo ook 1 jaar geldig voor het ERC
Via WRC+ inderdaad wel goed te volgen maar als soort sport al lastig om goed te volgen doordat het over meerdere dagen verspreid is, is toch vaak vooral via wat highlights of videos van Dirtfish en Red Bull.

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNl-hglKvRJODiYZdrEE-XPFT0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0QINJpK0tsjWzOhjzLJj3Xo.png?f=fotoalbum_large

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ge-flopt schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Ander nieuws: Tatiana Calderon heeft voor de road en street courses van de Indycar een contract op zak. Nu ben ik voor meer vrouwen in de algemene autosport (ik bedoel niet een vrouwen competitie), maar ik kan nou niet zeggen dat Tatiana een hoogvliegster is. Ik zou eerder een Jamie Chadwick, Sophia Florsch of misschien een Beitske Visser (we blijven Hollanders he) zien in de Indycar.
Haar Zuid-Amerikaanse achtergrond zal ook wel meespelen, dat trekt in de VS toch meer kijkers/sponsoring dan een Europeaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• u_nix_we_all
  • Niet online
Zojuist is de eerste race op Daytona begonnen, een 3 uurs race in de Prototype Challenge. Het regent, dus genoeg actie. Te volgen via http://www.t-shops.co.uk/...podcasting/imsaindex.html

Edit: ook gewoon via imsa.tv , dacht even dat die niet werkte maar ligt aan mijn browser denk ik :?

[ Voor 20% gewijzigd door u_nix_we_all op 22-01-2022 18:39 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• jan390
u_nix_we_all schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:12:
Zojuist is de eerste race op Daytona begonnen, een 3 uurs race in de Prototype Challenge. Het regent, dus genoeg actie. Te volgen via http://www.t-shops.co.uk/...podcasting/imsaindex.html

Edit: ook gewoon via imsa.tv , dacht even dat die niet werkte maar ligt aan mijn browser denk ik :?
Thanx. Ik krijg imsa.tv ook niet aan de praat, ook niet met VPN en adblocker off.

• u_nix_we_all
  • Niet online
jan390 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Thanx. Ik krijg imsa.tv ook niet aan de praat, ook niet met VPN en adblocker off.
Bij mij werkte die wel weer in incognito mode, en na verwijderen van cookies ook weer in normale browser.

• jan390
u_nix_we_all schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Bij mij werkte die wel weer in incognito mode, en na verwijderen van cookies ook weer in normale browser.
Firefox lukt het mij niet. Edge werkt wel. :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
De top klasse in IMSA krijgt een nieuwe oude naam:
Afbeeldingslocatie: https://johndagys-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2022/01/GTP.jpg

https://sportscar365.com/...-imsa-top-class-for-2023/

Beter dan DP(i). hihihihi DP :+

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 28-01-2022 11:02 ]

• Fuelke
  • Laatst online: 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

En we zijn vertrokken voor de eerste IMSA endurance race van 2022!

IMSA stream voor mediaspelers: https://d22t65jbw0v36j.cl...ernational/master_06.m3u8

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
Albekwurkwi…serieus Ziggo Sport? Daar ga ik me aan storen…

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2022 19:48 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
PatrickC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:44:
Albekwurkwi…serieus Ziggo Sport? Daar ga ik me aan storen…
Je kan bij Ziggo (op de next ieg) de audio op engels commentaar zetten ;)

• PatrickC
JvdS19 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Je kan bij Ziggo (op de next ieg) de audio op engels commentaar zetten ;)
Ik zit via de Ziggo Go app op mijn iPad te kijken dus geen taalkeuze… Moet Albekwerki maar voor lief nemen… vind Rick verder altijd wel prettig om naar te luisteren. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
PatrickC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Ik zit via de Ziggo Go app op mijn iPad te kijken dus geen taalkeuze… Moet Albekwerki maar voor lief nemen… vind Rick verder altijd wel prettig om naar te luisteren. :)
Geen ipad om te testen hier maar op mijn iphone kan ik wel de audio aanpassen in de app. Rechtsbovenin het beeld, icoontje lijkt op ondertitels.

• PatrickC
JvdS19 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Geen ipad om te testen hier maar op mijn iphone kan ik wel de audio aanpassen in de app. Rechtsbovenin het beeld, icoontje lijkt op ondertitels.
Inderdaad… dat werkt… dankjewel! (y)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Daar was een Marshall geraakt toch?
(bij die blauwe auto net)

• PatrickC
Na 4,5 uur rijdt Renger aan kop van de race en rijdt Veekay aan kop in de LMP2 klasse. :) *O* :)F

• Paulus07
  • Niet online

Kijkje in de Cadillac bij Renger

• PatrickC
Racing Team Nederland (Veekay rijdt nu) nog steeds aan kop in de LMP2. Maar eerste drie in de klasse zitten binnen 3 seconden. Renger zijn team ligt nu 2e, op 1 seconde van de leiding in de race. Wat een kleine verschillen naar iets meer dan 12 uur in de race!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 17-11 15:51

TrekDr0p

QR niet scannen

PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 07:56:
Racing Team Nederland (Veekay rijdt nu) nog steeds aan kop in de LMP2. Maar eerste drie in de klasse zitten binnen 3 seconden. Renger zijn team ligt nu 2e, op 1 seconde van de leiding in de race. Wat een kleine verschillen naar iets meer dan 12 uur in de race!
Kleine verschillen komt door een aantal fulltime course yellow in de eerste 12 uur.

Inmiddels met een nieuwe fulltime course yellow staat het team van Renger op 1 had een voorsprong van bijna 8 seconde.
Team van Veekay staat 3de na een rijders wissel. Vd Garde zit nu in de auto.
En lmp3 staat ook nogsteeds het team van de Nederlander met 1 lap voorsprong op 1.

Gaat goed met de teams met Nederlanders

[ Voor 5% gewijzigd door TrekDr0p op 30-01-2022 08:39 ]

• PatrickC
TrekDr0p schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:38:
Gaat goed met de teams met Nederlanders
Lijkt einde verhaal voor de 01 auto waar ook Renger van der Zande in rijdt. -O-

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

Mystikal

It never hurts to help!

PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Iemand een idee wat er gebeurd is?

Hij rijdt wel weer... - /-19 laps

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 30-01-2022 09:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• PatrickC
Mystikal schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Nee, werd niets over gezegd toen het gebeurde en ben net 2 uurtjes offline geweest voor mijn vaste zondagmorgen hardloopsessie, dus weet niet of er ondertussen iets over gezegd is.

• PatrickC
Even op Twitter gezocht en kwam dit tegen:
The battery failed and now the Chip Ganassi Racing crew seems to be bringing out a new gearbox. Heartbreak for the No. 01 Cadillac team.

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 18:15
Mystikal schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Een probleem met de bekabeling waardoor de batterij niet opgeladen werd.

• TrekDr0p
  • Laatst online: 17-11 15:51

TrekDr0p

QR niet scannen

PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Had ik het toch iets teveel gejinxed?
Wel jammer want het zag er goed uit. Tot blijkbaar die fulltime course yellow.. Bourdais reedt enorm stabiel.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nog anderhalf uur, hoe is de stand?
(al die namen zeggen me niet zoveel ;) )

• PatrickC
hjs schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:06:
Nog anderhalf uur, hoe is de stand?
(al die namen zeggen me niet zoveel ;) )
Racing Team Nederland nu 4e bij LMP2… FCY nu, zodat ze konden aansluiten bij de eerste drie, Giedo van der Garde nu in de auto… nog 40 minuten… podium bij hun 1e Daytona 24h zou geweldig zijn!
https://livetiming.alkamelsystems.com/imsa/

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2022 19:03 ]

• PatrickC
RTN nu 2e! Nog 7 minuten…

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 17:12
Toch mooi 2e geworden, netjes

• PatrickC
Ja, en maar 7 seconden achterstand op de nummer 1. En wat een strijd bij de GTD klasse. _/-\o_

• Paulus07
  • Niet online
pwoahhh wat een race was dat. Die laatste 10 minuten was chaos!!! :D

• PatrickC
Jammer dat RTN zo weinig in beeld was. De inhaalactie van Giedo van 4 naar 2 is compleet gemist door de regie.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2022 20:00 ]

• PatrickC
Van Berlo trouwens winnaar in de LMP3! *O* :)F

• ge-flopt
PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:00:
Jammer dat RTN zo weinig in beeld was. De inhaalactie van Giedo van 4 naar 2 is compleet gemist door de regie.
Ik vond de regie dit jaar niet heel best.
- Gisteren avond kreeg je regelmatig shots vanuit een helikopter een auto volgen die niets voor zich had niets achter zich, vervolgens houterig uitzoomen, door naar de volgende auto waar niets mee gebeurde.
- Auto's die gespind waren kwamen kwamen toevallig in beeld omdat de camera tussen twee auto's switchte en de gespinde auto er tussen in stond.
- De crash van de Aston Martin, Mercedes en de LMP3 was gewoon niet in beeld te brengen met 4 of 5 camera's.
- Op een gegeven ogenblik hadden ze een coureur in beeld voor bijna 2 minuten die klaar stond in de pits, en het shot was van een halve helm en het onboard geluid van een auto.

Vond het wel prettig dat de GTLM en GTD samen zijn gevoegd in GTD waardoor de machines goed aan elkaar gewaagd zijn en zelfs de GTD mee kunnen komen met de GTD Pro. En ik denk dat het ook voor de snellere wagens beter is omdat ze "maar" met 3 langzamere snelheid types te maken hebben.

Vind overigens wel dat de LMP3 een PK of 30 erbij moeten krijgen. Die eindigden zomaar in het GTD veld waar ze eigenlijk niet veel te zoeken hadden.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ge-flopt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Vind overigens wel dat de LMP3 een PK of 30 erbij moeten krijgen. Die eindigden zomaar in het GTD veld waar ze eigenlijk niet veel te zoeken hadden.
In de basis is de LMP3 een seconde of 2 sneller per ronde op Daytona tov een GTD.

Het is echter dé instapauto voor teams met een klein budget. Ze zijn namelijk maar half zo duur (om en nabij) als een GT3 auto. De GT3 teams hebben meestal een (veel) hoger budget en kunnen daarbij ook betere coureurs betalen. Je zag dit in het begin van de race al toen een paar LMP3s gewoon bovenin de banking ging rijden en het hele GTD veld voorbij lieten.

iRacing Profiel

• Homeland
  • Niet online
Dit weekend is de Race of Champions, live to volgen via in elk geval Ziggo.

Een verzameling bekende coureurs uit verschillende disciplines die in diverse auto's over een bevroren meer in het noorden van Zweden racen. Vorige edities waren altijd erg entertaining.

• sambalbaj
  • Niet online
Ondanks dat het wel een enorm kermisrondje was in the coliseum, was het best een leuke Bush Clash. Op zich dus een geslaagd experiment van NASCAR.

Ziggo gaat ook een stuk meer doen met NASCAR, oa the duels op racing. Op naar Daytona.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42

HaterFrame

Well... Poo came out!

sambalbaj schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:55:
Ondanks dat het wel een enorm kermisrondje was in the coliseum, was het best een leuke Bush Clash. Op zich dus een geslaagd experiment van NASCAR.

Ziggo gaat ook een stuk meer doen met NASCAR, oa the duels op racing. Op naar Daytona.
Ik heb net een trackpass abo genomen, juist omdat ik de trucks en xfinity een leuke klasse vind en dat zenden ze dan weer niet uit. Daarnaast vind ik het commentaar niet je van het bij Ziggo...

I am the great Cornholio!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
HaterFrame schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb net een trackpass abo genomen, juist omdat ik de trucks en xfinity een leuke klasse vind en dat zenden ze dan weer niet uit.
Bedoel je dat je Xfinity en Trucks afgelopen weekend miste?

• Paulus07
  • Niet online

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Niellie41 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Bedoel je dat je Xfinity en Trucks afgelopen weekend miste?
Nee, die reden niet :P
Ziggo zend die races niet uit :( vandaar de noodzaak om een trackpass aan te schaffen als je live wilt kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door HaterFrame op 07-02-2022 18:08 ]

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 16:33
De Xfinity en Truck races van Daytona zenden ze wel live uit volgens Winkelman.

Maar rest van het jaar geen idee.

RichardVos.nl

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Fox-Racing schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:38:
De Xfinity en Truck races van Daytona zenden ze wel live uit volgens Winkelman.

Maar rest van het jaar geen idee.
Ik zag het idd, zolang ik Ziggo Sport nog gratis heb via Tmobile is het leuk maar zodra ik weer moet gaan betalen gooi ik t uit het pakket. (krijg t nog gratis uit coulance ivb met de beroerde beeldkwaliteit van het nieuwe platform)
Daarnaast zijn niet alle races van de trucks en Xfinity gegarandeerd live. MotoGP is ook niet meer wat t geweest is, dus wat mij betreft is t klaar met Ziggo sport

• Paulus07
  • Niet online

[Streamable: https://streamable.com/czp122]

_/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Paulus07 op 09-02-2022 16:57 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 13:47
https://www.nu.nl/sport-o...n-eerste-daytona-500.html

Jacques Villeneuve heeft zich woensdagavond (lokale tijd) gekwalificeerd voor de Daytona 500. De wereldkampioen Formule 1 van 1997 debuteert daardoor zondag in de prestigieuze NASCAR-race.

• ge-flopt
Hopelijk doet Renger het dit jaar goed, dan heeft hij volgend seizoen een mooi stoeltje.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
1ste echte race van 2022: de Daytona 500!

Nu op Ziggo sport racing

• JohnGar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-02 13:20
pilskes schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:58:
1ste echte race van 2022: de Daytona 500!

Nu op Ziggo sport racing
Met een klein Nederlands tintje! Team Hezeberg, opgericht door de Nederlandse Toine Hezemans, stond aan de start, met Jacques Villeneuve. Die deelt dit seizoen als ik het goed begrepen heb de auto met Loris Hezemans, die niet op de superspeedways rijdt, omdat hij nog niet voldoende ervaring heeft opgedaan.

• Ryur
JohnGar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Met een klein Nederlands tintje! Team Hezeberg, opgericht door de Nederlandse Toine Hezemans, stond aan de start, met Jacques Villeneuve. Die deelt dit seizoen als ik het goed begrepen heb de auto met Loris Hezemans, die niet op de superspeedways rijdt, omdat hij nog niet voldoende ervaring heeft opgedaan.
Nee, Jacques Villeneuve heeft een eenmalige deal momenteel (alleen voor Daytona).
Loris rijdt sowieso op de 8 Road Courses van Cup kalender (eerste is Austin in eind maart uit mijn hoofd).

Maar waarschijnlijk doet de #27 dus niet mee in de races tussen Daytona & Austin.
Loris gaat wel binnenkort een aantal Xfinity en/of Trucks races rijden, wordt nog bekend gemaakt welke door zijn PR-team. En dan voor Raume Brothers Racing (die ook de technische ondersteuning van Hezeberg Cup team doen)

• PatrickC
Rick is toch wel vol van Villeneuve… heeft hem in 5 minuten nu al zo’n honderd keer genoemd denk ik… :+

• u_nix_we_all
  • Niet online
Over hobbelig gesproken :P

Dit weekend is Super Sebring.
Straks om 17:00 uur de WEC race, de 1000 miles of Sebring. Zowel de Alpine als de Glickenhaus hebben beter gekwalificeerd dan de Toyotas. Helaas maar 4 hypercars op de grid, maar met de LMP2 en GTE erbij toch mooi 36 autos aan de start.

Morgen om 15:10 de IMSA race, de 12 hours of Sebring. Bourdais, de teammaat van Renger heeft de pole. Natuurlijk ook Racing Team Nederland er weer bij, hopen dat Frits en co een mooi resultaat kunnen neerzetten.

Pagina: 1 ... 111 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.