Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.931 views

Onderwerpen

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

kevz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:10:
Ze laten de auto wat naar links gaan omdat die auto zo afgesteld is. Op ovals heb je asymmetrische setups die uit zichzelf naar links willen sturen. Ook doe je het verdedigen aan de onderkant van de baan omdat de racelijn in een bocht linksonder is :)

edit; Kijk maar eens bij een onboard wanneer ze echt rechtuit proberen te rijden, dan moeten ze lichtjes naar rechts sturen om de vanzelf naar links sturende auto tegen te werken.
Nou ja, "sturen"... de setup is zo dat als je het stuur recht houdt hij vanzelf naar links draait...maar dat heeft niks te maken met de stuurinrichting :)

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Met deze race wil je helemaal geen Pole rijden

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:39
Als ik rondetijden van Veekay bekijk dan is hij gewoon veel te langzaam.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erg spannend :) maar jammer dat VK niet meer meedoet.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Zonde dat VK weg is gevallen. Zat gewoon beide de goede groep.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:54
Hahahaha dat verkeer!

PSN: xMaurice93

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:30

Edd

Last lap!

-

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:31

vhal

ಠ_ಠ

Mooie trein daar :D

Strava

• PatrickC
2e helft van de race had Rinus geen pace meer... van 5 teruggevallen naar 8.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 18-11 15:28
Toch best een saaie race geworden uiteindelijk. Mooie overwinning voor HC!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Oilslick
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-11 12:02
Alsnog niet slecht. Dit is z'n 2e keer en de eerste keer dat ie 'm uitrijdt

• PatrickC
Tsja... 26 jaar meer ervaring als Rinus... en de 4e coureur met 4 Indy 500 overwinningen en dus nu ook mede recordhouder. Legend!

[ Voor 53% gewijzigd door PatrickC op 30-05-2021 21:31 ]

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:53
Wel mooie beelden, dit!

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
PjotrStroganov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:28:
Toch best een saaie race geworden uiteindelijk. Mooie overwinning voor HC!
Vond het gevecht om de leiding wel mooi eigenlijk. Heb wel genoten deze keer, in het verleden wel eens uitgezet halverwege.

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 22:38
Helio voor de 4e maal :*)

psnprofiles

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Mooie race! Goede winnaar, hoewel het ook mooi was geweest als Palou het gewonnen zou hebben. Veekay, jammer, maar in de top 10 is zeker niet iets waar je je voor hoeft te schamen.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19
ge-flopt schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:47:
Probeerde van de week uit te leggen waarom de Indy 500 zo mooi is:
Ze zijn 190 rondes bezig om de auto voor de laatste 10 af te stellen, proberen in dezelfde ronde te blijven, niet te crashen en de laatste 10 rondes erbij te zijn... :P Hoe kun je het anders uitleggen? :P
Haha zat hier met 2 personen te kijken, was denk ik ook de laatste keer voor ze. 1 heeft het einde van de race niet gezien, zo saai vond hij het :p

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Straks lekker de NASCAR Coca Cola 600 kijken al heb ik de tv output nu wel gespiegeld op het scherm staan.
Alles linksom maakt te duizelig en moet morgen ook nog gewoon recht kunnen lopen ;)

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-11 22:36
Doe ik morgen, anders heb ik ruzie >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Comp User op 30-05-2021 22:45 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

• Edd

Edd

Comp User schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:44:
Doe ik morgen, anders heb ik ruzie >:)
Wat? Nascar kijken of je scherm spiegelen? :+

Ik zet hem straks wel ff aan en zie wel wat ik meekrijg, want het wordt weer een lange race.

-

• Comp User
NASCAR kijken; ik neem de nachtraces standaard op - zeker als er ook nog eens dreiging van regen of onweer is.

[ Voor 65% gewijzigd door Comp User op 30-05-2021 23:13 ]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 14:52
Redelijke Indycar newb hier. Kijk het wel steeds vaker, vind het strategische schaakspel steeds leuker worden.

Wat ik niet snap, waarom ging VK eigenlijk meteen op kop rijden? op de P3 had hij eigenlijk toch een prima positie om fuel te saven? Neem aan dat ie die call krijgt van het team om vooraan te gaan rijden. Of zou dat juist zij geweest om uit het gedrang te blijven omdat hij nog wat ervaring mist?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb in het verleden wel regelmatig Indycar gekeken, en gisteren de tv maar weer eens aangeslingerd, maar de grootste reden dat ik in het verleden afgehaakt was hebben ze nog steeds niet op kunnen lossen: Zo ongeveer halverwege de race is het niet meer te volgen wie waar rijdt ongeveer. Als je niet vanaf het begin hebt zitten kijken, dan heb je geen idee van wie hoeveel pitstops heeft gehad en wie nog moet. En dan viel deze race nog mee want weinig neutralisaties.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41

iichel

Gazoooo

Rudolf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:14:
Redelijke Indycar newb hier. Kijk het wel steeds vaker, vind het strategische schaakspel steeds leuker worden.

Wat ik niet snap, waarom ging VK eigenlijk meteen op kop rijden? op de P3 had hij eigenlijk toch een prima positie om fuel te saven? Neem aan dat ie die call krijgt van het team om vooraan te gaan rijden. Of zou dat juist zij geweest om uit het gedrang te blijven omdat hij nog wat ervaring mist?
Zo vroeg in de race is het niet heel spannend of je nou voorop rijdt of niet. Je gebruikt een beetje meer fuel maar de eerste 150 rondjes is gewoon 'overleven'. Niet crashen, heel blijven, vertrouwen opbouwen, beetje spelen met de afstelling. Met een yellow zit je allemaal weer op dezelfde fuel strategy. En gewoon lekker uit het gedrang blijven.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-11 14:05

Nielless

Born at a very young age.

Comp User schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:05:
zeker als er ook nog eens dreiging van regen of onweer is.
Poaah die race op COTA :9~

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:12
naitsoezn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:26:
Heb in het verleden wel regelmatig Indycar gekeken, en gisteren de tv maar weer eens aangeslingerd, maar de grootste reden dat ik in het verleden afgehaakt was hebben ze nog steeds niet op kunnen lossen: Zo ongeveer halverwege de race is het niet meer te volgen wie waar rijdt ongeveer. Als je niet vanaf het begin hebt zitten kijken, dan heb je geen idee van wie hoeveel pitstops heeft gehad en wie nog moet. En dan viel deze race nog mee want weinig neutralisaties.
Zelfde hier. Ik kijk dan met NL audiospoor en daar wordt het ook niet altijd goed uitgelegd. En ik mis echt in de visuals zaken die jij aankaart? Aantal pitstops, laptimes, gaps en het inlopen van gaps worden zelden of niet getoond. In de F1 zijn ze een stuk verder met dat soort dingen naar mijn idee. Ook die mislukte pitstop van VK is helemaal niet in beeld geweest terwijl dat wel een "essentieel" moment is geweest. Als ik het goed begrijp had hij wel richting podium kunnen komen mits dat niet misging.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

doomtech schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Zelfde hier. Ik kijk dan met NL audiospoor en daar wordt het ook niet altijd goed uitgelegd. En ik mis echt in de visuals zaken die jij aankaart? Aantal pitstops, laptimes, gaps en het inlopen van gaps worden zelden of niet getoond. In de F1 zijn ze een stuk verder met dat soort dingen naar mijn idee. Ook die mislukte pitstop van VK is helemaal niet in beeld geweest terwijl dat wel een "essentieel" moment is geweest. Als ik het goed begrijp had hij wel richting podium kunnen komen mits dat niet misging.
Eens. Sowieso is die hele "toren" een beetje nep-informatie, want op cruciale momenten loopt ie achter (net rond een pitstop) en aangezien alleen de eerste 15 getoond worden valt iemand die net een pitstop heeft gemaakt telkens net buiten het rijtje, waardoor het niet duidelijk is waar die terugkomt.

• scrappy.doo
  • Laatst online: 08:16
Ik heb het ook echt geprobeerd met die Indi500, maar vond het maar een saaie bedoening. Los van het gebrek aan informatie wat hier al meerdere malen is aangekaart vind ik het ook enorm saai dat blijkbaar die 1e 150 van de 200 (3/4 van de race dus) het allemaal weinig uitmaakt wat er gebeurd. Ter vergelijking: Als Max in ronde 17 een inhaalactie op Lewis doet ga ik uit mijn dak! Bij de Indi500 zie ik een inhaalactie in ronde 73 en dan denk ik: tsja..., leuk ze zijn even gewisseld, straks wisselen ze weer terug... of niet, ook goed.

Het feit dat, blijkbaar, de complete top30 de race kan winnen op zondag vind ik ook afbreuk doen. Die hele kwalificatie kun je dan ook beter overslaan (ik chargeer een *klein* beetje). Ze zitten 150 rondes hun auto af te stellen? Dat noemen we vrije training in de F1 en daar zit ik ook niet op het puntje van mijn stoel. Die Dixon ziet zijn kansen vanwege een caution op een ongelukkig moment in rook op gaan? Dat gebeurd in de F1 natuurlijk ook wel eens, maar blijkbaar is dat bij de Indi500 zo gebruikelijk dat je vooral geluk moet hebben met de cautions om kans op winst te hebben. Het lijkt wel een loterij in plaats van een race.

nou.... dat was mijn rant wel weer. Blij dat ik het hier even kwijt kon.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54

Martinspire

Awesomeness

Rudolf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:14:

Er zijn 2 redenen waarom het wel helpt om voorop te rijden:

1: je bepaald het tempo. Hoeveel fuel men achter je kan besparen of niet.
2: je blijft in de lead lap na je pitstop

Ik denk dat nu vooral #2 het grote ding was. Hierdoor heb je met een caution gewoon enorm veel voordeel als je net je pitstop maakt. Dat was ook de reden dat de rest ineens hard ging rijden toen de eerste mensen gingen pitten, om ze te forceren een lap erachter te rijden. Ik vond het dan ook niet zo heel raar om te doen. Bovendien krijg je voor rondjes aan de leiding ook weer punten en aardig wat exposure. Ze hebben nu dan wel achterin gefinished, maar voor sponsoren was dit natuurlijk wel prima. Anders hadden we de pitstops bv ook nooit gezien.

Het verbruik viel volgens mij wel mee, maar ook hier gold dat eerder pitten toch wel voordeel biedt. De caution-val is altijd erg krachtig. Of zoals je zag met Dixon dat je zonder brandstof kunt zitten. En daarnaast heb je ook wel een kleine undercut. Dit was in de 2e en 3e stint wel zichtbaar.

Waarom het vervolgens aan het eind in elkaar viel is niet helemaal duidelijk. Het probleem bij ingang pitstraat en pitstop zelf leek me niet zo groot als dat nu het geval was, maar in ieder geval was het wel jammer. Ik zag dat verder ook Newgarden en Herta enorm terug vielen met hun laatste stop. Dus dat was wel jammer.

Ik vermoed dat het komt door langere pitstops ivm tanken, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vond het verder wel een aardige race. Er gebeurde niet niks, maar het was ook weer niet zo heel bijzonder. Men doet op internet alsof het de beste race ooit was, maar dat vind ik ook weer wat ver gaan. In ieder geval een mooi optreden van Rinus en een aardig gevecht om de leiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 31-05-2021 11:50 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij (maar vergelijkingen zijn altijd lastig, niet compleet) is Indy ook meer te vergelijken met wielrennen dan met F1. In wielrennen doen de eerste 200km van een race van 220km er ook niet zoveel toe, heeft het ook weinig zin om op kop te rijden, er rijden in het begin ook altijd renners vooraan die je nergens meer terugvind in de einduitslag, kunnen in theorie ook heel veel deelnemers winnen maar rijden uiteindelijk wel altijd dezelfde renners top-10 :P

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 31-05-2021 11:56 ]

• Comp User
:Y dat bedoel ik dus, en het word pas echt interessant als je zo'n situatie als in Pocono (2016, zondag regen, maandag mist) of Martinsville (2018, sneeuw).

Dat de weergoden er geen rekening mee houden dat er een wedstrijd gaande is, houdt het interessant imho.

Ik heb alleen niets meer gehoord over de plannen om Bristol Motor Speedway te overdekken.

• ge-flopt
Wilde die race nog gaan kijken, voor wie hem ook nog wil zien: YouTube: EchoPark Texas Grand Prix from COTA | NASCAR Cup Series Full Race Re...

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Martinspire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Er zijn 2 redenen waarom het wel helpt om voorop te rijden:

1: je bepaald het tempo. Hoeveel fuel men achter je kan besparen of niet.
2: je blijft in de lead lap na je pitstop
Er is nog een reden: als het veld compact is is de kans dat er een ongeluk vlak voor je gebeurd kleiner als je voorin rijd

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• ge-flopt
De race vorig jaar in Charlotte van de Xfinity was ook goed regenachtig: YouTube: Drive for the Cure 250 from the Roval | NASCAR Xfinity Series Full R...

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Poe wat een lelijke crash bij de Trucks, vol achterop een langzaam rijdende wagen.

Indy 500 was aardig, maar toch ook vrij saai.
Tactische race was zeer interessant, en stuivertje wisselen vooraan ook maar geen race incidenten.
Enkel de moeilijke pitlane en dat losse wiel.
Veekay deed in ieder geval goed mee, tactisch leuk met teamgenoot Daly maar pitstops zijn sowieso al het zwakke punt van het team.
En dat leaderboard is echt een aanfluiting, pas 3 rondes na een pitstop is dat eindelijk bijgewerkt.

[ Voor 0% gewijzigd door sambalbaj op 31-05-2021 14:15 . Reden: sp ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 13:46
Martinspire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Waarom het vervolgens aan het eind in elkaar viel is niet helemaal duidelijk. Het probleem bij ingang pitstraat en pitstop zelf leek me niet zo groot als dat nu het geval was, maar in ieder geval was het wel jammer. Ik zag dat verder ook Newgarden en Herta enorm terug vielen met hun laatste stop. Dus dat was wel jammer.

Ik vermoed dat het komt door langere pitstops ivm tanken, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij was het sowieso een vrij lange stop vanwege het tanken inderdaad, maar de auto kwam niet los van de jack volgens de verklaring waardoor de stop onnodig langer duurde. Toen hij terug op de baan kwam, kwam qua seconden niets eens zo heel veel verder achter Hunter-Reay terecht (dat liet Doornbos nog zien in de nabeschouwing). Probleem was alleen dat er veel auto's tussen zaten en hij dus in druk verkeer terecht kwam. De rondetijden na de stop waren (in elk geval mede daardoor) ook erg matig waardoor hij de aansluiting verloor. Had die pitstop 2 á 3 sec sneller geweest dan had hij waarschijnlijk nog gewoon in de kopgroep van 5 gereden..

• scrappy.doo
  • Laatst online: 08:16
naitsoezn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Volgens mij (maar vergelijkingen zijn altijd lastig, niet compleet) is Indy ook meer te vergelijken met wielrennen dan met F1. In wielrennen doen de eerste 200km van een race van 220km er ook niet zoveel toe, heeft het ook weinig zin om op kop te rijden, er rijden in het begin ook altijd renners vooraan die je nergens meer terugvind in de einduitslag, kunnen in theorie ook heel veel deelnemers winnen maar rijden uiteindelijk wel altijd dezelfde renners top-10 :P
Misschien dat ze eens een paar mooie Franse Chateau's op het middenterrein moeten bouwen dan. Dan kunnen de commentatoren daar mooi over keuvelen. ;)
Ik zei nog tegen vrouwlief dat ik me wel kan voorstellen dat het leuk is om het spektakel live te aanschouwen; beetje auto's kijken, biertje pakken, hotdog pakken, auto's kijken en maar weer een biertje erbij. Vliegt er af en toe één in de vangrail en dan pakje er maar weer een biertje bij, of nog een paar hotdogs als ik dat publiek daar zo zie.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van Nissany zijn crash was tijdens de F2 practice vanochtend, zag er uit als een rare crash.

• ge-flopt
Transportman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:17:
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van Nissany zijn crash was tijdens de F2 practice vanochtend, zag er uit als een rare crash.
Had de crash niet gezien, maar heb hem even op YT bekeken. Weet even niet in welke boht het gebeurd, maar ziet er naar uit dat hij te ver naar links zat in de bocht waardoor hij de bocht niet kon halen. Zoals gezegd: ik weet even niet welke bocht het was, dus weet ook niet hoever ze daar links of rechts kunnen zitten voordat ze de bocht in kunnen sturen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:42

Pierre

Van nature lui!

In plaats van een F1 race kunnen ze een boot race houden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Rivanov
  • Nu online
Op de Nordschleife valt het ook even met bakken uit de lucht.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

Waar ik vanmorgen nog dacht jammer dat ik er nu voor het tweede jaar niet bij kan zijn langs het circuit maar gelukkig is er de stream denk ik nu eerder: blij dat ik nu niet ergens rond Flugplatz stond te kijken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ge-flopt
Ik denk dat ze het watertje daar hernoemen naar "eau brune"

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-0/p526x296/196586139_2334571083346118_6814655365324294404_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=I6xpnewblw0AX-cJJCo&_nc_oc=AQl-Zjmp2A-gO_xnKAox1s6WQjfXiaNqwUWZsUI5XK-Qg2A0Lhd4Nh1Fo1y_N0Hq7o4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&tp=6&oh=3a91c4d67daa1b0c5a9b49f9346d2e08&oe=60DF8F01

Afbeeldingslocatie: http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2021/06/Flash-Flood-Spa.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door ge-flopt op 04-06-2021 22:27 ]

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Apart, Dacht dat het Russische volkslied niet gespeeld mocht worden en dat de rijders onder neutrale vlag moesten rijden, maar bij de F2 schalt het volkslied nu door de speakers.

[ Voor 24% gewijzigd door JohanKupers op 05-06-2021 10:25 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja viel mij ook al op

Vond nog wel ik nieuws artikel met:

"De FIA bevestigde dat Rusland ook in wereldkampioenschappen in de autosport, waaronder de Formule 1 en Formule E, niet vertegenwoordigd mag worden"

De F2 is natuurlijk geen WK...

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goeie race van Schwarzman. Volledig onbedreigd naar de winst gereden. En leuk dat Viscaal de pole krijgt :) die gaat ie niet houden maar wellicht dat ie wat puntjes kan sprokkelen.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Spa heeft schade aan het asfalt en meer door de hevige regenbuien en overstromingen:

https://www.motorsport.co...-by-heavy-floods/6537083/
The race weekend was soon cancelled after it emerged that several access tunnels were flooded and that water had lifted parts of the track surface, causing damage to the asphalt.

"The track surface at the endurance grandstands, which has been lifted by the forces of nature, will be repaved," the circuit said in a statement on Saturday.

"The sides of the track have also been damaged and a very thorough clean-up is required. The floods have not just carried along water, but also earth and mud.

"Several parts of the circuit have been flooded, including VIP boxes, basements and the tunnels at Ster, Eau Rouge and Blanchimont."

The circuit also explained the rock-face on the right-hand side of the Raidillon pit exit had been hit and would have to be reinforced but was confident it would be able to carry out the necessary repairs by Tuesday to allow on-track activities to resume.
Ai...

[ Voor 70% gewijzigd door Amphiebietje op 05-06-2021 15:39 ]

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:39

basvn

Breezand - NHN

Ben benieuwd of het hier ook z´n chaos gaat worden als net bij F1

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Arjantje72
  • Nu online
basvn schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:17:
We gaan het ziet, de start was al leuk :)

• PalingDrone
  • Niet online
Verschoor out

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Da's de tweede VER in de kreukels vandaag...

Maar geen eigen schuld...

Ticktum zal wel blij zijn.. (iets met een warm mes) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2021 16:37 ]

Testing, one, two ...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En nog 1, geel na geel en SC na SC :P

Tweakers Discord

• Arjantje72
  • Nu online
Als dat morgen bij de F1 ook zo gaat. .

• PalingDrone
  • Niet online
En nog 1

• Edd

Edd

basvn schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:17:
Het gaat lekker zo... Nu een VSC, maar dat wordt misschien toch nog wel een echte SC..

-

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 17:12
Wat een slagveld :D ik moet vaker de F2 kijken

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bent is veel te gretig...

Testing, one, two ...

• Arjantje72
  • Nu online
Tictum gaat goed.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoeveel gaan er finishen?

Ze zijn nogal onnodig wild. To finish first, you first have to finish.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PalingDrone
  • Niet online
Die zit aardig vast in de muur...

• Rivanov
  • Nu online
Dit is stuk interessanter dan F2. ;)

• PalingDrone
  • Niet online
Dat komt later, eerst dit, dan ff naar AFAS Live (voor de 5G) en daarna nog ff een paar uurtjes Duitse tolweg kijken :)
Geen slecht weekend zo.

• Rivanov
  • Nu online
Spektakel genoeg hoor met die regen. ;)

• PalingDrone
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Q gisteren was ook lekker "gruwelijk nat" ;)
Toch maar ff een pip van de 24h erbij geopend, blijft nu wel weinig screen estate over voor dit topic maar so be it...

[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 05-06-2021 16:51 ]

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:21
[...]

Idd. Net een ijsbaan haha. Ze blijven ook overal spinnen etc. Mooie start van de 24h

iRacing Profiel

• Arjantje72
  • Nu online
[...]

Regen? Dat verandert alles :)
Even gekeken maar niks voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 05-06-2021 17:11 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Die Dacia Logan :)
(heb daar ooit een half uurtje in gereden en dat was meer dan genoeg, 24h valt bij mij onder marteling)

[ Voor 74% gewijzigd door PalingDrone op 05-06-2021 17:06 ]

• ge-flopt
Zit de 24 uur van nurnberg nu te kijken. Zeker in GT3 moet je toch wel big balls hebben met het water en de spray. Die Dacia Logan is zo'n underdog die je ergens hoopt dat hij keurig aan de finish komt met een paar wagens achter zig. Ook nog mooi om te zien dat de Opel Manta gewoon weer mee doet... :P

de nummer 30 wagen wordt oa gesponsord door Falken Tyres. Dan denk je dat er Falken Tyres onder liggen, nope Michelins! :P 8)7 Misschien ook wel andere teams, maar bij de nummer 30 viel het me op. Nummer 9 ook.

[ Voor 26% gewijzigd door ge-flopt op 05-06-2021 18:12 ]

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
Was toevallig onlangs nog een onboard ronde vanuit de Dacia gepost. Ongelofelijk snelheidsverschil, je moet het maar durven.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
chevsticks schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:38:
Wat een slagveld :D ik moet vaker de F2 kijken
F2-races zijn altijd vermakelijk, er is altijd actie.
Zijn er deze race een aantal goed gegaan (Lawson, Piastri, Ticktum, Pourchaire), van helemaal achteraan naar de 6-9 posities.

• ge-flopt
Vind het vreemd (maar het mag gewoon) dat ze op volle (althans daar lijkt het op) snelheid voorbij de hulpdiensten die op de baan rijden knallen. Alleen als ze "statisch" op de baan zijn dan moeten ze snelheid verminderen.
Denk dat je daar ook klaar voor moet zijn als hulpdienst wagen bestuurder.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:31

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:37:
de nummer 30 wagen wordt oa gesponsord door Falken Tyres. Dan denk je dat er Falken Tyres onder liggen, nope Michelins! :P 8)7 Misschien ook wel andere teams, maar bij de nummer 30 viel het me op. Nummer 9 ook.
Falken is een van de verplichte sponsoren op alle auto’s, zoals de Gran Turismo banner op de voorruit. Kijk maar eens goed. Alle auto’s hebben Falken boven de voorwielen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JvdS19 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:16:
Was toevallig onlangs nog een onboard ronde vanuit de Dacia gepost. Ongelofelijk snelheidsverschil, je moet het maar durven.
[YouTube: The SLOWEST Car of 24h Nürburgring | Onboard]
Bizar dat die auto mee mag doen, dat is echt op geen enkele manier te verantwoorden.

• PalingDrone
  • Niet online
Homeland schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Bizar dat die auto mee mag doen, dat is echt op geen enkele manier te verantwoorden.
Max v van 170 op het rechte stuk bergaf, toen het weer wat opliep zakte het terug naar 165.
Maargoed "So ein Misst" nouja werd wat Nebelig en een snelheidsverlaging naar 60 zorgde voor gevaarlijk koude bandjes.. daarom pauze tot 22.30

Zo veel rode vlaggen overal dit weekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 05-06-2021 22:06 ]

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 13:28

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Ik vond het een heel interessant filmpje, maar kan me niet voorstellen als je dit 24 uur lang moet doen met deze wagen. Tijdens de kwalificatie deden ze 4:25 langer over een ronde dan de polesitter.
De Opel Manta _/-\o_ is maar 1:49 trager.

Okay, restart op zijn vroegst morgenochtend om 7 uur. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door CoronelHimself op 05-06-2021 22:33 ]

Steam - PTR83

• PalingDrone
  • Niet online
Gaat dit dan de 7 uurs race worden of gaan ze nog wat langer door?

Anyway krijgen we toch nog een beetje nachtrust, wel jammer maar desondanks nog genoeg motorsport dit weekend.

• ge-flopt
De race heeft een vaste start tijd en een vaste eind tijd. Lijkt erop op (als ze om 6 uur groen licht geven en 7 uur starten) dan kunnen ze nog 8:30 uur rijden.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Next information 9:00, oftewel nog even wachten wanneer het weer los gaat.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

Om negen uur een update, dus dan gaan we er voor 10 uur niet aan beginnen vrees ik.

Die mist blijft ook zo makkelijk hangen daar tussen de bossen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:01
Niet mis(tig) zeg. Denk minder dan 100 meter zicht...

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11 21:38
Wel makkelijk te volgen zo. Ik sloot hem gisteren af voor te gaan slapen en dan is het altijd wel "wat ga ik allemaal missen".

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:01
10:40u gaat het dus verder. Vijf en half uur te gaan.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Goed, de 12H race dus :+

• Rivanov
  • Nu online
[...]

Misha a.k.a. Boosted Boris rijdt er in. ;)
Dus mr. Nordschleife heeft zo z’n privileges.

En hij is Nederlander dus je mag er trots op zijn. :+

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Misha a.k.a. Boosted Boris rijdt er in. ;)
Dus mr. Nordschleife heeft zo z’n privileges.

En hij is Nederlander dus je mag er trots op zijn. :+

[YouTube: ADAC TOTAL 24h-Race 2021: LET'S GO!!!]
Ik begrijp dat het allemaal een leuke stunt is maar er hoeft maar 1 auto met 100km snelheidsverschil op te klappen en iedereen ziet ineens in dat dit gewoon onzinnig is en gevaarlijk is en het is jammer dat er dus eerst een crash zou moeten komen voordat de organisatoren inzien dat dit niets toevoegt aan het racen en alleen gevaarlijk is.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zometeen start de F2 feature race @ Baku.

...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Homeland schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ik begrijp dat het allemaal een leuke stunt is maar er hoeft maar 1 auto met 100km snelheidsverschil op te klappen en iedereen ziet ineens in dat dit gewoon onzinnig is en gevaarlijk is en het is jammer dat er dus eerst een crash zou moeten komen voordat de organisatoren inzien dat dit niets toevoegt aan het racen en alleen gevaarlijk is.
Dan kan je maar beter de 24h van Le Mans en andere WEC races ook schrappen. Die hebben namelijk exact hetzelfde probleem tussen de GTe auto's en de snellere klasses.

• Luxicon
Pourchaire weer eens van de baan door een ander. Na een slechte start voorin, blocked diegene Pourchaire zeer dubieus. Na het rechte stuk wordt het hem onmogelijk gemaakt om in te sturen en moet ff rechtdoor (van de baan). Lekker dan.. de vorige race werd hij ook al van de baan gedrukt, waardoor hij kon pitten voor een nieuwe voorvleugel.

...

• Pierre
  • Laatst online: 10:42

Pierre

Van nature lui!

En weer Ticktum die iets flikt. En 5 sec straf terecht. En 5 erbij prutser.

[ Voor 42% gewijzigd door Pierre op 06-06-2021 11:03 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Luxicon
Mag hopen op een penalty voor 1 van de Red Bulls (geen idee wie dat is). Lawson waarschijnlijk.
Pierre schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
En weer Ticktum die iets flikt.
Dat is wel zo, maar dat is het gevolg van Lawson. Pourchaire had op p2 gereden, maar blijkbaar mag je iemand helemaal opzij pushen tot de pitstraat aan toe. Hoop dat hij Lawson straks zelf problemen krijgt met z'n race.

[ Voor 78% gewijzigd door Luxicon op 06-06-2021 11:04 ]

...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:06

sjaool

Every life should have 9 cats

En weer Ticktum die iets flikt. En 5 sec straf terecht.
Ik snap wel waarom meneer eruit geknikkerd is bij Red Bull... Wat een heethoofd is dat, die wil je echt niet in de F1 hebben met zo'n mentaliteit...

"When you grow up your heart dies"

• sjaool

sjaool

Luxicon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:58:
Mag hopen op een penalty voor 1 van de Red Bulls (geen idee wie dat is). Lawson waarschijnlijk.
Waarom eigenlijk?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En weer Ticktum die iets flikt. En 5 sec straf terecht.
5 10 seconden terwijl je de race van 2 anderen verziekt. Veel te licht, leert ie weinig van.

• sjaool

sjaool

Ik zie net dat Lawson ook 10s aan de broek krijgt voor pushing another driver of the track...

• Luxicon
Of mag je iemand compleet blokken als je langzamer bent, tot op de pitstraat aan toe? Het viel nogal op he..
sjaool schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:05:
Ik zie net dat Lawson ook 10s aan de broek krijgt voor pushing another driver of the track...
Goh, waardoor zou dat toch komen. O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 06-06-2021 11:06 ]

...

• sjaool

sjaool

Luxicon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Of mag je iemand compleet blokken als je langzamer bent, tot op de pitstraat aan toe? Het viel nogal op he..
Ik had dat even gemist vandaar de vraag.

• sjaool

sjaool

Double Dutch... :|

Verschoor tikt Viscaal er even af...

[ Voor 52% gewijzigd door sjaool op 06-06-2021 11:08 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.