In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nou, inderdaad.
"When you grow up your heart dies"
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, die hebben ze ook. Ik kan zo snel geen overzicht vinden.PatrickC schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:23:
Hebben ze in de F2 ook een strafpunten systeem? Die Ticktum zou wel een keertje voor straf een race mogen overslaan vind ik… het is bijna altijd ‘feest’ met die gast.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als de auto die achterop komt hard moet remmen, is het echt wel een unsafe release te noemen.sjaool schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:18:
Die unsafe release was naar mijn mening niet zo unsafe. Dat heb ik wel eens closer gezien.
Volgens mij kwam hij ernaast. Maar zoals ik al zei, ik heb ze closer gezien. Ze waren vandaag in ieder geval niet zuinig met straffen. Ik ben benieuwd hoe het straks in de F1 gaat.Transportman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:55:
[...]
Als de auto die achterop komt hard moet remmen, is het echt wel een unsafe release te noemen.
Hebben wij het wel over dezelfde unsafe release? Er waren er 2 gemeld, Piastri die vlak voor (volgens mij) Drugovich naar buiten werd gestuurd waardoor Drugovich in de remmen moest (en Piastri dus 5s straf kreeg), en paar seconden later Drugovich en Beckman die naast elkaar kwamen te rijden (waar geen straf voor is uitgedeeld). Ik heb het over de eerste, jij hebt het denk ik over de tweede.sjaool schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:58:
[...]
Volgens mij kwam hij ernaast. Maar zoals ik al zei, ik heb ze closer gezien. Ze waren vandaag in ieder geval niet zuinig met straffen. Ik ben benieuwd hoe het straks in de F1 gaat.
Dit wist je al? https://www.autosport.com...la-clash-4996352/4996352/PatrickC schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:23:
Hebben ze in de F2 ook een strafpunten systeem? Die Ticktum zou wel een keertje voor straf een race mogen overslaan vind ik… het is bijna altijd ‘feest’ met die gast.
Testing, one, two ...
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb denk ik die laatste voor de geest.Transportman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Hebben wij het wel over dezelfde unsafe release? Er waren er 2 gemeld, Piastri die vlak voor (volgens mij) Drugovich naar buiten werd gestuurd waardoor Drugovich in de remmen moest (en Piastri dus 5s straf kreeg), en paar seconden later Drugovich en Beckman die naast elkaar kwamen te rijden (waar geen straf voor is uitgedeeld). Ik heb het over de eerste, jij hebt het denk ik over de tweede.
Die gast is snel en is een complete idioot. Tijd om hem eruit te gooien.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 90% gewijzigd door PatrickC op 06-06-2021 14:03 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Daar is vanuit de snellere klasses ook vaak kritiek op, maar het gaat tenminste om een complete raceklasse, niet een enkele waanzinnig langzame auto, en het mengen van raceklasses zie je wel vaker (Dutch Supercar Challenge doet het ook).Amphiebietje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Dan kan je maar beter de 24h van Le Mans en andere WEC races ook schrappen. Die hebben namelijk exact hetzelfde probleem tussen de GTe auto's en de snellere klasses.
De Dacia Logan viel samen met een aantal andere auto's ook in een specifieke klasse (SP3), het klopt wel dat andere auto's in de SP3 klasse nog een stukje sneller waren.Homeland schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:10:
[...]
Daar is vanuit de snellere klasses ook vaak kritiek op, maar het gaat tenminste om een complete raceklasse, niet een enkele waanzinnig langzame auto, en het mengen van raceklasses zie je wel vaker (Dutch Supercar Challenge doet het ook).
Ja het snelheidsverschil tussen de SP9 en SP3 is groot, maar als de SP9 met 270 kmh een auto moet inhalen die 175 of 195 rijdt, zal denk ik die laatste 20 kmh voor de rijders echt niet meer uitmaken.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
⛔ Trackers of betalen ⛔
:fill(white):strip_exif()/f/image/uBqYKAXFpKxUNhytuuYq1V53.png?f=user_large)
Hele verhaal: https://www.bmwblog.com/2...e-racing-for-2023-season/
[ Voor 23% gewijzigd door Paulus07 op 11-06-2021 11:12 ]
Verplaatst vanuit F1 topic
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2021 21:30 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik vond het een leuke race. Aardig wat actie en de alternatieve strategieën zorgde voor chaos op de baan.lochpatje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:20:
Veekay mooi 2e geworden na een spannende slotfase.
Ik ben benieuwd wat hij er straks van in de race kan maken.
Ferucci hangt hem op het eind nog even in de muur. Dus het is nog maar de vraag of hij straks start.
-
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
In de F1 hebben ze die 360 graden camera idd pas achteraf.PatrickC schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:54:
Ik vind de wijze waarop ze Indycars in beeld brengen wel mooi met die onboard 3D camera’s. Dat doen ze beter dan bij de Formule 1.
Bovenop de Airbox is in de Indycar wel een betere locatie dan bij de F1 net voor de Halo.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Rijdt inmiddels kansloos op P23… gaat niets meer worden deze race…
Wat was er gebeurd?PatrickC schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:18:
[...]
Rijdt inmiddels kansloos op P23… gaat niets meer worden deze race…
Weer een waardeloze pitstop?
Duwen, trekken, lekke band. Mbt veekaylochpatje schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Wat was er gebeurd?
Weer een waardeloze pitstop?
Maar mocht Grosjean nu wel of niet zelf blussen
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Laat Ziggo volgend seizoen maar vol inzetten op Indycar met Veekay op het vrije kanaal voor Ziggo abonnees. F1 kijk ik wel via F1 TV Pro voortaan.
[YouTube: Romain Grosjean Catches Fire - 2021 Indycar at Detroit Race 2]mjjveldt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:19:
[...]
Duwen, trekken, lekke band. Mbt veekay
Maar mocht Grosjean nu wel of niet zelf blussen
Ze sleepten hem letterlijk weg terwijl ie bezig was met de blusser
[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 13-06-2021 20:49 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik hoop zelf dat het gewoon meeverhuist met F1 zodat het gewoon in 1 abonnement blijft ipv dat je Ziggo moet hebben als provider of Ziggo Sport als abonnement + Viaplay.PatrickC schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:39:
Rinus klaagde veel over onderstuur en vroeg om meer voorvleugel bij een volgende pitstop. Maar veel haalde dat niet uit volgens mij. Mooi slot van de race inderdaad.
Laat Ziggo volgend seizoen maar vol inzetten op Indycar met Veekay op het vrije kanaal voor Ziggo abonnees. F1 kijk ik wel via F1 TV Pro voortaan.
Brakke race voor Rinus. Had het idee dat ie sowieso niet echt heel lekker ging deze 2 races en met name door strategie wat verder naar voren kwam dan anders.
Sterke race van O'Ward en Palou trouwens. Leuk die jonge honden in de top van het klassement.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 14-06-2021 00:21 ]
Ga er dus maar niet vanuit dat je dat via Viaplay kunt zien.
YouTube: Best Of NASCAR COT Radioactive *2009-2012* (Part 1)
Even een vraagje over Nascar. Hoe zit het met die start nummer?
Als je kijkt naar Brian Vickers. Die heeft het hele 2008 seizoen met nummer numer 83 gereden, behalve de laatste race, dan rijd hij ineens met 84. Scott Speed reed de laatste race met 83.
[ Voor 44% gewijzigd door ge-flopt op 14-06-2021 22:20 ]
https://nl.motorsport.com...sleutelbeenbreuk/6573736/
Oliver Askew is zijn vervanger. Hopelijk dat ze nu wel een pak op zijn maat hebben.Martin0 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:28:
Lees net dat Rinus de volgende race mist omdat hij in een fietsongeluk zijn sleutelbeen gebroken heeft:
https://nl.motorsport.com...sleutelbeenbreuk/6573736/
https://racer.com/2021/06...ntoyas-suit-palous-shoes/
Het startnummer is gelinked aan het team, niet aan de coureur zelf. Bijvoorbeeld, als iemand naar een ander team gaat, gaat het nummer niet mee.ge-flopt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:18:
Wil iemand wat stoom afblazen dan deze fijne Nascar compilatie kijken!
YouTube: Best Of NASCAR COT Radioactive *2009-2012* (Part 1)
Even een vraagje over Nascar. Hoe zit het met die start nummer?
Als je kijkt naar Brian Vickers. Die heeft het hele 2008 seizoen met nummer numer 83 gereden, behalve de laatste race, dan rijd hij ineens met 84. Scott Speed reed de laatste race met 83.
Ik heb geen idee hoe en wat met de situatie van Vickers. Zal dat wel een team besluit zijn geweest.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 16-06-2021 09:52 ]
Dat begrijp ik. Maar de coureur blijft in dit geval bij het zelfde team.Niellie41 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:50:
[...]
Het startnummer is gelinked aan het team, niet perse aan de coureur zelf. Dus als iemand naar een ander team gaat, gaat het nummer niet mee.
Mja en met training erbij zal het ook wel wat beter gaan. Ik hoop dat ie wat kan laten zien voor een nieuw zitje.ge-flopt schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Oliver Askew is zijn vervanger. Hopelijk dat ze nu wel een pak op zijn maat hebben.Hij viel afgelopen week in voor Rosenqvist maar had geen pak, aangezien hij 1 van de langste coureurs in het veld is
https://racer.com/2021/06...ntoyas-suit-palous-shoes/
Verder ook een andere sponsor op de auto, lijkt erop eenmalig te zijn.
Hier trouwens het hele persbericht: http://www.edcarpenterrac...llowing-cycling-accident/
Verder lijkt Felix ook nog niet te rijden en geeft Jeroen Demmendaal aan dat het een verassing gaat worden wie die McLaren gaat rijden dit weekend:
Overigens, wie denkt dat de switch van Askew naar ECR betekent dat Felix Rosenqvist dit weekend gewoon rijdt: think again.
— Jeroen Demmendaal (@mrdemmendaal) 16 juni 2021
Volgens mijn bronnen in tochtige parkeergarages heeft Arrow McLaren SP een andere vervanger voor Felix - en wat voor één! Watch this space... 👀 #INDYCAR pic.twitter.com/kzb4dZcQHs
Nascar natuurlijkMartinspire schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
En dr zal vast nog wel wat meer zijn
Maar dat is meer een uitzondering als het er niet is..
Daarnaast begint de DTM ook weer dit weekend in Monza met 2 races.
Alleen zie ik wel een DTM Race en DTM Trophy Race, waardoor 4 races? Dus maar eens kijken wat dat is.
-
Autosport.nl heeft meestal in de aanloop naar een weekend een goed overzicht wat waar wordt uitgezonden.Martinspire schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
Druk weekend trouwens deze keer.
Formule 1
Formule E (2x)
Formule 3 (3x)
Indycar
http://autosport.nl/klass...de-weekend-versie-16-juni
DTM Trophy is een andere (support) klasse met GT4 wagens.Edd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:48:
[...]
Nascar natuurlijk
Maar dat is meer een uitzondering als het er niet is..
Daarnaast begint de DTM ook weer dit weekend in Monza met 2 races.
Alleen zie ik wel een DTM Race en DTM Trophy Race, waardoor 4 races? Dus maar eens kijken wat dat is.
Haha, die heeft afgelopen weekend gekeken en meteen getekend zekerWillem30 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:29:
Kevin Magnussen gaat komend weekend een race rijden in de Indycar als vervangen van Rosenqvist
Ik zie net dat MotoGP ook dit weekend is!Martinspire schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
Druk weekend trouwens deze keer.
Formule 1
Formule E (2x)
Formule 3 (3x)
Indycar
Prima weekendjeNiellie41 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:20:
[...]
Ik zie net dat MotoGP ook dit weekend is!
⛔ Trackers of betalen ⛔
[ Voor 43% gewijzigd door Slavy op 20-06-2021 08:02 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Onzin imo. En ik vind dit niet eens mooi klinken trouwens.Slavy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:00:
En dit is de reden waarom EV nooit boeiend is en zal zijn en het voor mij ook geen plaats heeft.
[YouTube: T.50 VLOG | EPISODE #9 | DARIO HEARS 12,100RPM]
Verder: Racen > Geluid en looks
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat is jouw mening, die mag je hebben. Ik vind het geluid deels belangrijk en maakt het racen ook mooier, zie liever een ICE rondblazen dan een stel van die Dysons.Martinspire schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:44:
[...]
Onzin imo. En ik vind dit niet eens mooi klinken trouwens.
Verder: Racen > Geluid en looks
[ Voor 25% gewijzigd door U123456 op 20-06-2021 19:56 ]
Sowieso een leuke race, die old-school amerikaanse circuits zijn altijd genieten.U123456 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:48:
Even een mooi gevecht tussen Magnussen en Sato in Indycar (Road America) om de leiding. Voor zolang het duurde.
Met jou eerste post (ook een mening), kan je zo’n reactie verwachten.Slavy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Dat is jouw mening, die mag je hebben. Ik vind het geluid deels belangrijk en maakt het racen ook mooier, zie liever een ICE rondblazen dan een stel van die Dysons.
Ik vind Formule E leuk, maar ook NASCAR of Indycar. Of WEC. Of andere GT series. Allemaal voor hun eigen redenen. Soms voor het geluid. Soms voor de actie. Soms voor de technologie.
Ik heb me een paar jaar geleden ontzettend verbaasd om de Audi R18 LMP1 auto’s. De laatste versie waren zo ontzettend stil (TDI hybride), maar ook weer zo ontzettend snel. Je hoorde alleen de wind en de banden. Het waren net ruimteschepen. Heel bijzonder om te zien en horen. Waarom waren die zo stil? Geluid is verspilde energie.
FE vind ik leuk om de actie en het niveau van de coureurs. Als ze naar Eindhoven komen, dan ga ik zeker kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 20-06-2021 20:36 ]
Beetje late reactie, maar heel officieel is een auto met pitcrew & crewchief 1 team.ge-flopt schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Dat begrijp ik. Maar de coureur blijft in dit geval bij het zelfde team.
Dat ze onder dezelfde "vlag" rijden (in geval van het voorbeeld RBR is eigenlijk minder belangrijk).
Team strategie bestaat niet echt in NASCAR.
Als ze al samenwerken is het vooral op manufacture gebied (begon Chevy heel erg mee, en kom je nu bij Ford & Toyota ook tegen. Waarbij die laatste een groot nadeel heeft: veel minder auto's dan de andere merken).
---
En waarom ze in het geval van Vickers van team/auto zijn gewisseld: NASCAR heeft én een coureursklassement én een Owners klassement. Vaak zijn die 2 gelijk, maar zijn genoeg gevallen (met name in de lagere klassen) waar meerdere coureurs in een "nummer"/auto rijden.
Soms wisselen ze dus een paydriver in door een betere coureur om hoger te komen in het Owner klassement.
Vooral in de Cup kan het uitmaken bij de mindere teams. Die zitten qua auto's redelijk gelijk qua punten en kunnen daaraan dus heel veel geld mee verdienen/verliezen. En dan willen ze soms (bijv bij Road Courses) een coureur die juist veel ervaring heeft in die auto zetten zodat ze qua Owner klassement hoger komen te staan.
En met name in een nieuw seizoen kan het Owner Klassement van belang zijn als er geen kwalificatie is (of door Corona of door regen), want dan wordt het veld bepaald aan de hand van de Owner points en niet de driver points (en dus ook wie naar huis moet als er teveel inschrijvingen zijn)
Dit "gedoe" speelt trouwens ook dit jaar enorm in Xfinity, vaak zijn daar meer teams dan plekken
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 20-06-2021 20:49 ]
Komende zondagavond; de tweede race van Loris Hezemans in de NASCAR Xfinity series, op de gevaarlijke Pocono Raceway, op weg naar het doel voor 2021: het hoogste NASCAR niveau, de Cup #NASCAR #lorishezemans #autosport #racen #hezeberg pic.twitter.com/3UEkirXFXM
— Rick Winkelman (@rickwinkelman) 23 juni 2021
De race is zondag om 18:00, maar ik zie nog niet of die wordt uitgezonden door Ziggo.
[ Voor 21% gewijzigd door Edd op 23-06-2021 20:16 ]
-
Ziggo is nog in onderhandeling met NASCAREdd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:11:
De race is zondag om 18:00, maar ik zie nog niet of die wordt uitgezonden door Ziggo.
(Bron: Rick zelf)
Moest wel lachen eigenlijk. Vanaf maandagavond (onze tijd) was het nieuws al bekend, de entrylist was maandag gepubliceerd.
Maar de media, waaronder Dutch NASCAR Fans & NWES, mochten niet eerder dan woensdag over berichten.
Viel mij mee dat het dus niet eerder was uitgelekt!
[ Voor 35% gewijzigd door Ryur op 24-06-2021 12:11 ]
Het lijkt ook regelmatig een complete loterij, ook door de manier van kwalificeren. En zaken als ‘attack mode’ en ‘fan boost’ vind ik ook afbreuk doen aan echt racen en zijn kunstmatige ingrepen om het voor het publiek leuker te maken. Ik ben inmiddels dan ook afgehaakt met kijken… Formule 1 biedt dit jaar genoeg spektakel en verder zou ik wel meer live van het WEC willen zien.u_nix_we_all schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:09:
Het geluid is het minste waar ik me aan stoor bij de Formule E. Wat ik daar mis is fatsoenlijke circuits, waar een coureur door skills mooie acties kan doen om een ander in te halen. Het is op die smalle stratencircuits meesal hem gewoon voor een haakse bocht ertussen proppen, en de tegenstander geen andere keuze te laten dan samen crashen, of ruimte te maken. Ellebogenwerk ipv skills. Kan wel spectaculair zijn, maar ik ben geen fan.
En je hebt dan geen problemen met DRS in F1? Ik heb stukken minder moeite met de attack mode omdat iedereen attack mode heeft. Iedereen moet twee keer attack mode activeren. Wanneer? Dat mag de coureur en/of het team zelf bepalen. Hetzelfde met push to pass in Indycar. Alle coureurs hebben evenveel seconden aan push to pass in een (road) race.PatrickC schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Het lijkt ook regelmatig een complete loterij, ook door de manier van kwalificeren. En zaken als ‘attack mode’ en ‘fan boost’ vind ik ook afbreuk doen aan echt racen en zijn kunstmatige ingrepen om het voor het publiek leuker te maken. Ik ben inmiddels dan ook afgehaakt met kijken… Formule 1 biedt dit jaar genoeg spektakel en verder zou ik wel meer live van het WEC willen zien.
Fan boost vind ik ook een gimmick, maar het is volgens mij niet echt doorslaggevend. Ik heb het in ieder geval nog nooit het verschil zien maken in de keren dat ik heb gekeken.
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met het kijken van F1 mede door DRS. Ik kan het me nog goed herinneren. Was een race op Montreal waarbij je twee DRS zones had: rechte stuk voor de laatste chicane (1) en rechte stuk op S/F (2). De achterste auto had DRS in zone 1 én 2! Oftewel: makkelijke inhaalactie in zone 1 en dan ook nog weg rijden omdat diezelfde auto ook DRS in zone 2 had.
WEC zou ik even jaartje of twee mee wachten. De twee grote klassen (LMH en GTE PRO) liggen op hun gat. In de LMH klasse is het wachten op de extra fabrikanten en ik heb geen idee wat ze met GTE PRO willen doen. Dat is even afwachten.
[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 24-06-2021 15:08 ]
Dat DRS een dingetje is in F1 komt puur door de aero effecten. Naar mijn mening moeten ze die auto's kleiner maken en nog strenger zijn met 'dirty air' omdat te verbeteren, maar ja daar zal nog wel 5-10 jaar over gaan voordat zoiets veranderd
Geluk of pech door de timing van code 60 of SC geldt bij alle vormen van motorsport. Op Le Mans kan je zo een halve ronde achterstand oplopen als je achter de verkeerde safety car komt te zitten.kevz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:08:
@ hierboven, Attack Mode heeft ook nadelen hoor. Als je hem net pakt terwijl er een safety car/code60 komt dan heb je er nog niks aan.
Eens. DRS is een mooi voorbeeld waarbij ze de symptomen aanpakken in plaats van de oorzaak.Dat DRS een dingetje is in F1 komt puur door de aero effecten. Naar mijn mening moeten ze die auto's kleiner maken en nog strenger zijn met 'dirty air' omdat te verbeteren, maar ja daar zal nog wel 5-10 jaar over gaan voordat zoiets veranderd
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 24-06-2021 15:27 ]
Jawel, DRS zou van mij meteen afgeschaft mogen worden. Die inhaalacties voegen voor mij ook weinig toe. Maar attack mode kost je in eerste instantie vaak een of meerdere plekken omdat je een heel stuk van de ideale lijn af moet rijden en hierna begint de inhaalslag op meer vermogen. En je moet ze verplicht opgebruiken anders krijg je een straf. Bij DRS is het in ieder geval zo dat je eerst binnen een seconde moet zien te komen, maar dat dit ook werkt bij auto’s die op een ronde worden gezet, slaat natuurlijk nergens op.Niellie41 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:56:
[...]
En je hebt dan geen problemen met DRS in F1? Ik heb stukken minder moeite met de attack mode omdat iedereen attack mode heeft. Iedereen moet twee keer attack mode activeren. Wanneer? Dat mag de coureur en/of het team zelf bepalen. Hetzelfde met push to pass in Indycar. Alle coureurs hebben evenveel seconden aan push to pass in een (road) race.
Fan boost vind ik ook een gimmick, maar het is volgens mij niet echt doorslaggevend. Ik heb het in ieder geval nog nooit het verschil zien maken in de keren dat ik heb gekeken.
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met het kijken van F1 mede door DRS. Ik kan het me nog goed herinneren. Was een race op Montreal waarbij je twee DRS zones had: rechte stuk voor de laatste chicane (1) en rechte stuk op S/F (2). De achterste auto had DRS in zone 1 én 2! Oftewel: makkelijke inhaalactie in zone 1 en dan ook nog weg rijden omdat diezelfde auto ook DRS in zone 2 had.De voorste auto was totaal kansloos.
WEC zou ik even jaartje of twee mee wachten. De twee grote klassen (LMH en GTE PRO) liggen op hun gat. In de LMH klasse is het wachten op de extra fabrikanten en ik heb geen idee wat ze met GTE PRO willen doen. Dat is even afwachten.
Bevestiging vanuit Rick/Ziggo: de Xfinity race wordt zondag ook op Ziggo Sport uitgezonden!Edd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:11:
[Twitter]
[Afbeelding]
Probleem in F1 is volgen waardoor je in de bochten veel tijd verliest vanwege verminderde downforce. Dat gebeurt net zo goed bij achterliggers natuurlijk. De enige mogelijkheid die er (binnen de huidige reglementen van beweegbare aero) is, is je vleugel op het rechte stuk openzetten om die verloren tijd te compenseren. Daarom ook de 1s-regel, als je daar niet binnen zit word je geacht weinig last te hebben gehad van je voorligger. Daarbij maakt het dus niet uit wie dat is, of dat je opponent is waarmee je in gevecht bent, een backmarker of iemand die een ronde voorligt op je.PatrickC schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:26:
[...]
Jawel, DRS zou van mij meteen afgeschaft mogen worden. Die inhaalacties voegen voor mij ook weinig toe. Maar attack mode kost je in eerste instantie vaak een of meerdere plekken omdat je een heel stuk van de ideale lijn af moet rijden en hierna begint de inhaalslag op meer vermogen. En je moet ze verplicht opgebruiken anders krijg je een straf. Bij DRS is het in ieder geval zo dat je eerst binnen een seconde moet zien te komen, maar dat dit ook werkt bij auto’s die op een ronde worden gezet, slaat natuurlijk nergens op.
Q van W-series is vanmiddag 16:25 gewoon live op Ziggo Sport Racingbasvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:26:
[...]
Race via Ziggo (morgen)
FP/Q alleen via twitter en hun site.(livetiming helaas alleen)
ronde tijden van 1.29 tot nu toe zijn niet heel snel.. (pole vorig jaar in F3 was 1.20.xxx)
maar is allemaal voor hier
Algemeen race topic Deel 2
Tof! Toevallig gisteren deze video gezien over NASCAR. Pitstops in Indycar en NASCAR vind ik het leukst om naar te kijken. In NASCAR zijn het meestal oud American football spelers die vanuit college de NFL niet halen.Martinspire schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:38:
[YouTube: How IndyCar Pit Crews Are Trained | What It Takes]
Geinige video van pitstops in Indycar
"Helaas" gaan de vijf moeren verdwijnen en krijgt NASCAR vanaf volgend jaar ook één wielmoer. We gaan zien wat de pit stops volgend jaar uit gaan zien in NASCAR.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 25-06-2021 14:15 ]
Kwali is om 16.25, de race is om 16.15 op Racing. Op Select (en het open kanaal) heb je alleen de race morgen om 16.45DataGhost schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Q van W-series is vanmiddag 16:25 gewoon live op Ziggo Sport Racing
Ja wat is dit voor onzin. Hoe kijken we dit?sjaool schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:15:
Jammer dat de W series niet in F1TV Pro zit.
ziggo sport racing helaasMikeyMan schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Ja wat is dit voor onzin. Hoe kijken we dit?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarschijnlijk net zoals de qualy, via een livestream op FB. Die was gisteren in ieder geval niet geo-gebonden (zoals Twitter dat wel is) en gewoon openbaar voor iedereen. Volgens mij hoef je niet eens ingelogd te zijn. Zie inderdaad hierboven where-to-watch https://wseries.com/w-hub/tune-in-on-race-day/.MikeyMan schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Ja wat is dit voor onzin. Hoe kijken we dit?
[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 26-06-2021 16:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.