[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 80 ... 146 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:10
Vind dit toch een vaag verhaal. Plots heeft die zo veel last van zijn rug dat hij alles moet cancelen?
Hij heeft voor dit weekend toch ook wel intensief getest in het bos lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 16:54
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:54:
Vind dit toch een vaag verhaal. Plots heeft die zo veel last van zijn rug dat hij alles moet cancelen?
Hij heeft voor dit weekend toch ook wel intensief getest in het bos lijkt me?
Laten we wel zijn, die crash in Tokio was niet niks. Hij mag het aan zijn uitstekende vorm danken dat hij daar geen erger letsel heeft opgelopen.

Op dat moment kon je wel al de inschatting maken dat die er lang mee ging zitten, sowieso omdat hij al niet vrij was van rugklachten. Misschien doet die er beter aan gewoon een volledig jaar sabbatical te nemen ofzo, aanmodderen leidt vaak tot erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
Wout wint het WK met 2 vingers in de neus.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Echt jammer van die rugklachten. Nu heeft dit wel een rechtstreekse oorzaak door een val maar ruglast zit blijkbaar ook in de familie. Vader had er last van en David zou, volgens vader en andere kenners, ook een mooiere carrière hebben als ie niet zoveel last had van de rug.

Had echt wel naar uitgekeken naar "HET duel". Voor Van Aert zijn terugkeer maakte, was ik echt aan het genieten van het seizoen en had ik het idee dat de anderen ook wel een stap vooruit hadden gezet. Maar dat idee heeft ongeveer 1 ronde stand gehouden in Boom ;)

Het kan natuurlijk snel veranderen maar het wordt toch moeilijk om klaar te zijn voor het WK. Van Aert zegt nog niet te weten of ie naar het WK gaat maar als VDP tegen volgende week niet in de buurt komt van Van Aert, dan zal ie zijn ticket wel boeken, denk ik.

Ik vermoed dat hij niet gevallen is in Zolder maar misschien wel een beweging heeft moeten maken waarbij zijn rug het heeft opgegeven. Ook voor zijn "moeilijk" moment zag hij er niet top uit. Hij trok, ter hoogte van de eerste materiaalpost, even enorm door maar hield dat maar een 100m vol en moest dan weer in het rijtje plaats nemen.

Als Van Aert zijn wegseizoen met dezelfde conditie (en misschien nog iets meer) kan beginnen, dan wordt het een zeer mooi voorjaar. Echt indrukwekkend

Conclusie is dat VDP ook maar een mens is en geen superman. Van Aert staat momenteel een (serieus) stuk boven de rest van het peloton terwijl hij eigenlijk nog in opbouw zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De rug van Van der Poel doet me langzaamaan denken aan Sven Kramer. Jaren van overmacht die op een gegeven moment doorkruist worden door rugklachten. Hoop voor Van der Poel dat het niet zo chronisch gaat worden als bij Kramer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:47
Er zijn ondertussen beelden van de val. Dus dat is ook wel duidelijk.

Met dit vormpijl moet wva gewoon naar het WK. Dan rustig doen op alle koersen behalve de ronde en Parijs roubaix. Meestal is zijn kaars al´uit als hij aan die wedstrijden begint door alles te geven in die kleinere (voor hem) koersen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eind van het jaar, tijd voor een wielerjaaroverzicht.... *zucht* vergeten op te nemen. (19 en 26 dec)
Jammer dat Sporza ons nederlanders blokkeert. Zijn er nog andere wegen om deel 1 en deel 2 terug te kijken? Deel 2 kan ik niet terugkijken via ZiggoGo. :/

Edit, via vpn kan je het wel terug kijken. Jammer dat het zo omslachtig moet. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 29-12-2021 20:55 ]

Whatever.

• Kenhas
Harmen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:08:
Edit, via vpn kan je het wel terug kijken. Jammer dat het zo omslachtig moet. ;)
Voor een tweaker is even een vpn'tje gebruiken natuurlijk kinderspel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:18

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kenhas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:23:
[...]

Voor een tweaker is even een vpn'tje gebruiken natuurlijk kinderspel ;)
Ik ben een Tweaker voor de sport topics en dergelijke maar weet op mijn laptop de verkenner niet eens te vinden :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wout en Matthieu dus officieel niet naar het WK. Kan zo eindelijk nog eens spannend worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 22:11

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:49:
[...]

Ik ben een Tweaker voor de sport topics en dergelijke maar weet op mijn laptop de verkenner niet eens te vinden :+
Ik was zelfs ooit mod op tweakers, maar wat is verkenner?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Een soort van hele rommelige opbergkast in je pc :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fisico schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Dat was nog in de tijd dat je in zo'n beetje alle topics dezelfde users tegen kwam, was het niet NSTM als in nieuws, sport, tv en Muziek?

Ergens wel zonde dat Wout het WK niet doet, is toch wel prettig voor de erelijst als daar grote namen op staan. Pidcock doet wel gewoon mee neem ik aan, dat is ook geen onprettige naam in de erelijst.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ypuh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:24:
Ik geloof nooit dat je MvdP op basis van één weekend weg kunt strepen. Die heeft ook een lang/zwaar seizoen gehad die hij afsloot met een valpartij/blessure.

WvA is wel écht op stoom. Ik kan me niet voorstellen dat hij in deze vorm een WK overslaat voor een hoogtestage. Desnoods vlieg je vanaf die berg een uur voor de koers naar de VS en een uur na de koers weer terug.
cbr600f4i schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:51:
Wout wint het WK met 2 vingers in de neus.
https://www.wielerflits.n...t-het-wk-veldrijden-niet/

Jammer maar helaas, het gaat toch definitief niet door.
Als je er niet bij bent, kan je ook niet winnen en zo...

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Ergens wel zonde dat Wout het WK niet doet, is toch wel prettig voor de erelijst als daar grote namen op staan. Pidcock doet wel gewoon mee neem ik aan, dat is ook geen onprettige naam in de erelijst.
UCI creëert dit wat zelf. Willen ze de cross internationaal maken terwijl dit gewoon een Belgen/Nederlandse sport is.

Met wereldbeker doen ze hetzelfde. De helft reist niet af in september en ligt dat hele klassement al in een plooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 19:28
Ex Nunc schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:47:
[...]

[...]

Ja, hoe is't mogelijk?

Misschien is dit wel een truc uit beide kampen om elkaar een keer op een andere manier af te troeven/op het verkeerde been te zetten. Deze WK titel is gratis op te halen indien één iemand besluit om niet mee te doen. Zelfs met een gebroken rug en wat paracetamol verwacht ik dat MvdP hem nog wel binnensleept en waarom zou WvA op Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag ergens in Schubbekutteveen door de modder banjeren als er niet iets te winnen viel?

Anyhow; leuk voor de rest die zichzelf ook veldrijder noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@Ypuh omdat Van Aert niet terug hetzelfde wil meemaken als op het WK in de klassiekers door te vroeg te pieken en te vermoeid te zijn terwijl de rest fris zit. Daarbij heeft die al 3 wereldtitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Plus, wat is sportief gezien zijn uitdaging zijn voor dat WK?

Het zou meer zijn komen opdagen en dan de prijs mee naar huis nemen in principe (tenzij er iets geks gebeurt). Zonder VdP zal WvA ook net 2% minder gemotiveerd zijn om echt tot het gaatje te gaan in z'n trainingen, voorbereidingen en de ritten zelf. Dan zal het mentaal makkelijker zijn (denk ik) om volle bak op trainingskamp te gaan en volledige focus te leggen op wedstrijden die hij nog niet gewonnen heeft (Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een hoop gedoe om naar de VS te gaan en zonder de ander worden ze er ook niet echt wijzer van, denk ik. Als Pidcock nu in wereldvorm zou steken dan is het misschien ook nog anders. Maar die trui van MvdP van twee jaar geleden op dat vliegveld heeft ook amper glans. Beetje gas geven een rondje en uitbollen maar. Zolang ze allebei mee doen zullen ze ook truien van elkaar afpakken dus 8 keer kampioen zit er ook niet in. Nee ik snap de keuze wel.

@LoneRanger dat was inderdaad de tijd van NSTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ex Nunc schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:47:
[...]

[...]

Ik vind het niet jammer want alleen van Aert of vdP (in vorm) is een one man show. Het WK heeft voor mij echt waarde als ze allebei rijden. Maar door hun afwezigheid wordt het nu wel interessanter gezien de verhoudingen want nu krijgen we tenminste nog enige strijd onder de best of the rest ;)

Nu alleen nog een Marianne Vos en Alvarado in vorm en de strijd is ook weer terug bij de vrouwen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Nu alleen nog een Marianne Vos en Alvarado in vorm en de strijd is ook weer terug bij de vrouwen.
Vlak Vas niet uit maar ook een Honsinger in eigen land. Waar de Nederlanders en Belgen vaak alles [vol] rijden pikken de "exoten" hun koersen uit in opbouw naar het grote doel. Brand wint praktisch alles dit seizoen maar heeft zij straks nog genoeg in de tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Denk dat Brand het zonder ongelukken wel zal halen. Ze steekt er echt enorm bovenuit de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
LoneRanger schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Vlak Vas niet uit maar ook een Honsinger in eigen land. Waar de Nederlanders en Belgen vaak alles [vol] rijden pikken de "exoten" hun koersen uit in opbouw naar het grote doel. Brand wint praktisch alles dit seizoen maar heeft zij straks nog genoeg in de tank?
Rijdt Vas dit jaar bij de elite of U23? Bij U23 zie ik haar de strijd nog wel winnen. Bij de elite kan het natuurlijk maar dan zet ik Brand, Vos en Betsema daar nog net een treetje boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Bij de Elite volgens mij. Is ze ook verplicht omdat ze het EK ook bij de Elite reed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:08:
Eind van het jaar, tijd voor een wielerjaaroverzicht.... *zucht* vergeten op te nemen.
Je had hem inmiddels gezien dus staat hij nu ook op youtube. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
cbr600f4i schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:25:
Ik vind het niet jammer want alleen van Aert of vdP (in vorm) is een one man show. Het WK heeft voor mij echt waarde als ze allebei rijden. Maar door hun afwezigheid wordt het nu wel interessanter gezien de verhoudingen want nu krijgen we tenminste nog enige strijd onder de best of the rest ;)
Bij mij gaat de TV niet eens aan voor het WK veldrijden als zelfs niet één van die twee meedoet. Zo'n successupporter ben ik dan ook wel weer.

Voor wegwielrennen geldt dat uiteraard niet. Daar maakt wel/geen Nederlander voorin wel een klein beetje verschil, maar kan prima genieten van een Egan Bernal of Alaflipje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 13:55
Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Bij mij gaat de TV niet eens aan voor het WK veldrijden als zelfs niet één van die twee meedoet. Zo'n successupporter ben ik dan ook wel weer.

Voor wegwielrennen geldt dat uiteraard niet. Daar maakt wel/geen Nederlander voorin wel een klein beetje verschil, maar kan prima genieten van een Egan Bernal of Alaflipje.
Aan de andere kant misschien wel een heel spannende koers...In plaats van de zoveelste Masterclass. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27
Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Vergeten jullie Tom Pidcock niet? Die gaat dit jaar lopen met de WK trui.

Het veldrijden heeft het altijd moeten hebben van kleppers, de laatste 20 jaar zijn we daar serieus in verwend geweest, ik noem er een paar op sinds ik het veldrijden volg: Mario De Clercq, Nys, Stybar, Albert, WvA, MvP,... Er was wel altijd een jong veulen die het van de oude rakker overnam, en dit missen we nu een beetje doordat WvA en MvP andere prioriteiten hebben. Tom Pidcock zijn ambities liggen ook meer op de weg, dus die zien we binnen enkele jaren ook niet meer. Is het wachten op Thibault Nys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:01
RigolleM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Vergeten jullie Tom Pidcock niet? Die gaat dit jaar lopen met de WK trui.

Het veldrijden heeft het altijd moeten hebben van kleppers, de laatste 20 jaar zijn we daar serieus in verwend geweest, ik noem er een paar op sinds ik het veldrijden volg: Mario De Clercq, Nys, Stybar, Albert, WvA, MvP,... Er was wel altijd een jong veulen die het van de oude rakker overnam, en dit missen we nu een beetje doordat WvA en MvP andere prioriteiten hebben. Tom Pidcock zijn ambities liggen ook meer op de weg, dus die zien we binnen enkele jaren ook niet meer. Is het wachten op Thibault Nys?
Als je de fittie rondom Thibau Nys moet geloven, gaat ie het aldus de bondscoach van de Belgen niet redden en is hij door zijn leeftijdsgenoten al voorbijgestoken. Vanthourenhout had stevige woorden over voor Nys junior. Waar de coach van Nys natuurlijk even op moest reageren.

Ik volg het veldrijden dit jaar niet op de voet moet ik bekennen, maar zonder het ontbreken van 2 kleppers is het wellicht een leukere wedstrijd dan met MVDP en WvA die elkaar met mach 3 kapotrijden. Een Pidcock is de enige die in de buurt komt, Iserbyt en van der Haar hebben goede dagen maar zijn toch een klasse minder.

Ik ben vooral benieuwd hoe het bij de dames gaat. De overmacht van de Nederlandse dames zal ongetwijfeld, op z'n Nederlands, ten einde komen als het grooste bot wordt verdeeld: de wereldtitel.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik vind het jammer dat Wva en MvdP niet meedoen, maar wil het WK toch wel kijken...uiteraard gaat Pidcock zeker kans hebben maar om de een of andere reden (kan niet zeggen waarom) hoop ik een beetje op Toon Aerts en hoop dat hij hoge ogen kan gooien op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27
Stufferdt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Als je de fittie rondom Thibau Nys moet geloven, gaat ie het aldus de bondscoach van de Belgen niet redden en is hij door zijn leeftijdsgenoten al voorbijgestoken. Vanthourenhout had stevige woorden over voor Nys junior. Waar de coach van Nys natuurlijk even op moest reageren.
Is nochtans geselecteerd voor het WK zelfs met een 'licht' ontwrichte schouder. Ik lees zelden dergelijke clickbait berichten. Tijdens de live-uitzending was hierover niks te merken, en nochtans zat de bondscoach bij Karl Vannieuwkerke in de studio 8)

We zullen zien, Thibay Nys is nog te jong om hem nu al af te schrijven.

Ik zet sowieso mijn TV aan voor de vrouwen, van mij mag 'Vos' winnen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Blijkbaar hebben ze van de blessure van VDP geprofiteerd om een kleine operatie aan zijn knie uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-06 21:53

McMiGHtY

- burp -

2 stuks Belgische crossers die niet mee mogen..

En..wat was er met Pidcock aan de hand afgelopen weekeinde?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
McMiGHtY schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:00:
2 stuks Belgische crossers die niet mee mogen..

En..wat was er met Pidcock aan de hand afgelopen weekeinde?
Beetje de naweeën van zijn stage? Zou een zeer doorgedreven stage geweest zijn en moet misschien nog beetje bekomen ervan. Nu rekenen op de "supercompensatie" om volgend weekend te schitteren?

Ik gok ook maar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Echt heel nasty voor Bernal en het klinkt ook helemaal niet goed met beenbreuk, knieschijf etc. Al rijdt Valverde na zo'n breuk nog rond en zat van Vleuten ook snel weer op de fiets.

Rond Matje is het nog steeds stil, dat is ook wel een fijn. Al heeft Adrie wel gezegd dat hij nog op de bank zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Heel sneu nieuws van Bernal. Gister hadden ze het nog over lichte verwondingen, vandaag een hele lijst met botbreuken.

Bernal is één van mijn favoriete renners. Ziet er naar uit dat het wéér een jaar wordt waarin we niet de echte Jody kunnen zien, en hij lijkt me een type dat er ook wel vroeg klaar mee zal zijn als het zo tegenzit. Heeft wel eens aangegeven liever met z'n schaapjes, geiten en kippetje ergens bovenop een berg te zitten i.p.v. in het wielercircus. Hij is nu nog te jong om te stoppen, maar heeft al een paar dusdanig zware blessures achter de rug dat je afvraagt of hij er nog zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ik hoorde ook al ergens dat hij voor het einde van zijn contract de Vuelta nog wilde winnen en dan afsluiten met drie grote ronden op zijn palmares. Met het geld van Ineos is het leven in Colombia denk ik. Maar duimen dat het een beetje meevalt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Worst en Betsema niet naar het Wk wegens Corona/ziekte.
Wk in VS is toch echt super jammer, zeker in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jammer parcours als ik de beelden zo zie. Het ligt er knetterhard bij en lijkt een halve wegwedstrijd te worden.
Ook begrijpelijk dat Wout Van Aert de oversteek niet maakte.
Schijnt dus een enorme trip te zijn van meer dan 24u om daar te geraken, ongeloofelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Chelseamarre123 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:19:
Jammer parcours als ik de beelden zo zie. Het ligt er knetterhard bij en lijkt een halve wegwedstrijd te worden.
Schijnt dus een enorme trip te zijn van meer dan 24u om daar te geraken, ongeloofelijk.
Halve wegwedstrijd waardoor Iserbyt zeker niet het voordeel is lijkt me? Zoals al eerder aangegeven heb ik om de een of andere reden een "zwak" voor Toon Aerts maar ik zet mijn geld toch op Pidcock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
Zeker als je bekijkt wat de Nederlandse selectie moet afleggen. Weet niet juist hoe in mekaar zat maar dacht dat ze ergens naartoe vlogen waar er geen aansluitende vlucht was en honderden kilometers per auto moest afleggen.
Nutterd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:42:
[...]

Halve wegwedstrijd waardoor Iserbyt zeker niet het voordeel is lijkt me? Zoals al eerder aangegeven heb ik om de een of andere reden een "zwak" voor Toon Aerts maar ik zet mijn geld toch op Pidcock
Zoals het nu is, zou ik toch ook mijn geld op Pidcock zetten. Heeft inderdaad meer weg van een wegwedstrijd en die klim zal ook niet in Pidcock zijn nadeel zijn. Maar je weet natuurlijk nooit. Iedereen kan een mindere dag hebben of zelfs gewoon een lekke band krijgen.
Zit altijd met een dubbel gevoel over Toon Aerts. Heeft een paar jaar geleden Van Aert zeer mooi geklopt in het BK en natuurlijk Europees kampioen. Heeft toen ook eens geklaagd dat hij eigenlijk evenveel respect verdient als Van Aert en Van Der Poel. Respect natuurlijk in overvloed maar bewondering toch niet op hetzelfde niveau. Krijg meer het gevoel "eigenlijk net niet goed genoeg". Er is altijd wel iemand die net dat tikkeltje beter is.

Ook wel benieuwd of bij de mannen beloften Emie Verstrynge iets kan doen tegen Pim Ronhaar, Ryan Kamp en Mees Hendrikx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vos dus wereldkampioen veldrijden voor de 8e keer. Enorm veel respect voor haar en haar carrière maar toch jammer voor Brand die het hele jaar domineert en nu genekt word door het parcours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Tsja, het is meer een wielrenparcours zoals het er nu bij ligt.. Maar goed, stel dat het een week geregend had dan was de uitslag waarschijnlijk anders geweest. Vos is op dit parcours de verdiende winnares. Hopelijk past Puck dezelfde tactiek ook toe anders wint van Empel. Bij de mannen denk ik dat Pidcock het voordeel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:34
Mooie winnares met Vos.
Ik zat net op de NOS de samenvatting te kijken en er vielen mij nog 2 dingen op:

1) best veel publiek, mooi dat dat daar ook gewaardeerd word
2) heeft de NOS nou een belgische interviewer? >:)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 01-06 20:27

Appie

F1RST Racing

Een paar correcties voor wat statements:
Het parcour heeft last van wat freeze/thaw cycles, maar met de laatste dagen is het wat warmer dus is het effect wat minder. Er zitten zeker wat mindere secties in ,dus zeker niet 'knetterhard, maar idd meer droog dan het op woensdag was.

Qua reizen - Het is 2 vluchten van AMS naar XNA, kan in 11u met 1x overstappen. Vliegveld naar het parcour is 15min rijden met de auto. Ik snap je 24u+ opmerking niet echt.
Megupe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 03:11:
Mooie winnares met Vos.
Ik zat net op de NOS de samenvatting te kijken en er vielen mij nog 2 dingen op:

1) best veel publiek, mooi dat dat daar ook gewaardeerd word
2) heeft de NOS nou een belgische interviewer? >:)
North West Arkansas (NWA) is heeft snel een cyclist mekka geworden. Ze zijn de self-proclaimed 'MTB captical of the world' (debatable) en alle disciplines (MTB, Gravel, Road, Cyclecross) word allemaal in geinvesteerd. Er zijn veel mensen in de omgeving die gepassioneerd zijn met fietsen.

For referentie, GCN heeft een mooi filmpje gemaakt.

Qua race: het was een te verwachten uitslag, jammer dat Carmen in de laatste ronde viel - ik had goede hoop dat ze de Italiaanse kon pakken in de 6e ronde liet ze de Italiaanse al het werk doen gezien de dames erachter (Manon en Yara) snel dichterbij kwamen.

Paar foto's van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noAQH-P5nesi6EJpLa-QnZeu1iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZqkzrlF6mJGNbFuJPhEF2zZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaWZwXSnQDbQ_iSZzM8j7f8YSXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfDkhCVsIvV0rTZUWkb2B8gC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YD4iHOeMSnfzGz-HONHkTAwz6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfC3UD5BOjq0T0WVpyowOA5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl9FfZqRKlum2rEhebg1qsYwf24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cswYM9F69mBQnlUfEfH7R3nu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gWu4tEjo8cXMgQlH1YufcnoBiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKpA6OXIFrnEpbtJGlKjmcev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktKpIYGoSM5Cgj8dDp15RmSnhSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsmRNM1aNyd5v0AoW1J0c1lA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lldYVYXgkzBmOwXToAn2YBGz4kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCIUqNuIyxBSv9W2rq7Oud54.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5MnuYajGBSBoqsQ3_PkJ5XScmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/471VHwd7YmwuJzrJe0XwONs2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8YlL209JbuDhizMmEQxhVzWLnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba2VtH50ERFnHlE6rGnvvDnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUovg_15lIymXDB1wy7W4XeTXuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCpph0S9NpxlUJMrDmgkwASo.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen Lars maar even aanmoedigen, hopenlijk heeft hij een goede dag.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@Appie de Belgische selectie heeft er 26u over gedaan om daar te geraken.
https://sporza.be/nl/2022/01/26/wk-veldrijden-dagboek-dag-1/

Het parcours is toch geen veldrijden, veel te snelle stukken. Niks technish, weinig hindernissen op dat ene bergje na.
De beloften en vrouwen reden gemiddeld aan 26 a 27 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 01-06 20:27

Appie

F1RST Racing

Chelseamarre123 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:43:
@Appie de Belgische selectie heeft er 26u over gedaan om daar te geraken.
https://sporza.be/nl/2022/01/26/wk-veldrijden-dagboek-dag-1/

Het parcours is toch geen veldrijden, veel te snelle stukken. Niks technish, weinig hindernissen op dat ene bergje na.
De beloften en vrouwen reden gemiddeld aan 26 a 27 per uur.
Dus 1 ervaring maakt het dat het 24+ is? Klinkt meer als een planning probleem.wie kiest een vlucht met 7u layover?

En qua parkours, als er regen was dan was het totaal anders; en er zit redelijk wat hoogteverschil in de baan.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Die trap zorgde gister wel voor mooie beelden. De koers gister was enerzijds super spannend, anderzijds geen ruk aan. Brand en Vos hadden elkaar in de tang en dan kon je voorspellen dat de GOAT ging winnen. Alvarado kukelde zichzelf van het podium, maar terecht ook als wieltjeszuiger en 'tacticus', hoe verstandig het ook was wat ze deed. Bakker en Kastelijn kwamen nog mooi terug maar deden nooit mee. Conclusie; 5 van de eerste 6 waren Nederlandse dames. Zijn eigenlijk voor niks met z'n allen naar de andere kant van de wereld gevlogen.

Vanavond wordt helemaal een aderlating met de twee tenoren die beide gewoon besluiten niet mee te doen. Begrijpelijk, maar als een wereldkampioenschap/trui al niet de moeite waard is, dan degradeer je wel gelijk de hele sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ypuh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:59:
Alvarado kukelde zichzelf van het podium, maar terecht ook als wieltjeszuiger en 'tacticus', hoe verstandig het ook was wat ze deed.
Heb dit 2 x moeten lezen want het is nogal tegenstrijdig. Ik ben het eens maar toch oneens, wat is het nou? Oneens dus want het is terecht...

Dan kunnen we de term 'eet het bordje leeg van de tegenstander' bij deze dus unaniem verwijzen naar het ronde archief. Ik stel dan voor om van de wielersport een individuele sport te maken waarbij iedereen het parcours aflegt als ware het een tijdrit.

Mijn 2 centen met wat ik heb gezien, gezien de ouderwetse wielerwetten had Alvarado evenveel recht op het brons als Persico. Net als Vos op goud. Alvarado maakte een stuurfoutje en verspeelde deze plek, jammer maar niet meer dan dat, ze reed verder zoals een ieder in haar positie dat zou doen en moeten doen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
cbr600f4i schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Heb dit 2 x moeten lezen want het is nogal tegenstrijdig. Ik ben het eens maar toch oneens, wat is het nou? Oneens dus want het is terecht...

Dan kunnen we de term 'eet het bordje leeg van de tegenstander' bij deze dus unaniem verwijzen naar het ronde archief.
Als je volgt en vervolgens op je bek gaat, verdien je het i.m.o. niet om te winnen. Dat het 'slim' is betekent niet dat het mooi is en vind ik ook meer iets voor Italianen of mindere goden (niet de ex-wereldkampioen). Ik had liever gezien dat ze gewoon vol gas zou geven, dan had ze haar concurrent waarschijnlijk wel los gereden.

Helaas heten ze niet allemaal Mathieu van der Poel. Die doet gewoon z'n stinkende best en ziet aan het einde nog wel wie er aan hangen. Dan loop je het risico dat een Colbrelli/Asgreen die er met de overwinning vandoor gaat, maar soit.

Het is een vloek en een zegen om in het NLse team te rijden. Ik weet niet tot in hoeverre ploegentactiek bepalend is, maar het voordeel van volgen is in ieder geval een stuk kleiner bij het veldrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Het is een vloek en een zegen om in het NLse team te rijden. Ik weet niet tot in hoeverre ploegentactiek bepalend is, maar het voordeel van volgen is in ieder geval een stuk kleiner bij het veldrijden.
Op dit parcours is ploegentactiek wel redelijk belangrijk. Als je bij de beloften kijkt rijden ze hun stuk in de achtervolging omdat er steeds Belgen in de achtervolging zaten.
Bij de vrouwen zat Vos altijd uit de wind die zeer sterk aanwezig was en een enorm voordeel was hoorde ik renners zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Appie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Dus 1 ervaring maakt het dat het 24+ is? Klinkt meer als een planning probleem.wie kiest een vlucht met 7u layover?

En qua parkours, als er regen was dan was het totaal anders; en er zit redelijk wat hoogteverschil in de baan.
Tja, ik had toch ook gehoord dat het qua planning niet zo goed was bij de Nederlanders. Ze vlogen op een bestemming waar zelfs geen aansluitende vlucht was zodat ze uren met de wagen onderweg waren. Het kan natuurlijk dat het plan aangepast is maar de week voor het vertrek was het nog zo.
Ypuh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:57:
[...]
maar het voordeel van volgen is in ieder geval een stuk kleiner bij het veldrijden.
In een normale veldrit misschien maar hier had het gewoonweg veel voordelen. Als je aan gemiddeldes rijdt van een stuk boven de 25km/u, dan heeft het gewoon voordeel om in het wiel te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 19:52
NL is in ieder geval op de terugweg via New York gevlogen: https://www.ad.nl/wielren...-dat-went-nooit~ab4e345d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Weet niet wat ik hier moet van denken: https://sporza.be/nl/2022...en-bij-vrt~1643583536598/

Michel Wuyts stopt per direct om op 1 februari bij VTM te beginnen. Heeft na de afloop van het WK, dus op 29 januari, laten weten dat hij twee dagen later exclusief bij een andere zender begint.

Hij ging nochtans het veldritseizoen nog afwerken. Blijkbaar heeft hij zijn verplicht pensioen bij de VRT niet zo goed verteerd. Anders ga je toch niet op deze manier weg? Je ontneemt de VRT de kans om een mooi afscheid uit te werken en je laat de kijkers in de steek. Ik ben eigenlijk ooit beginnen kijken naar veldrijden door het commentaar van Wuyts en Herygers, net als ik het wegwielrennen ben beginnen volgen door Wuyts en De Cauwer. En nu lijkt het zo'n beetje een afscheid (bij de VRT) in mineur.

[ Voor 0% gewijzigd door Kenhas op 31-01-2022 09:21 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:47
Hadden ze hem maar moeten aanhouden he?

Hij was honkvast en wou nog langer bij de vrt blijven. De vrt zei njet.

Ik had eerder verwacht dat hij bij Europoort aa´ de slag zoubgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De VRT wilde Wuyts kwijt - eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Voor alle duidelijkheid, ik begrijp maar al te goed dat hij gewoon verder doet, bij een andere zender. Het is blijkbaar zijn passie en op passie staat geen leeftijd.
Maar dacht dat het altijd de bedoeling was om het veldrit seizoen af te werken. En dan opeens "zomaar" afgesneden met een schaar.

Hij schrijft al meer dan tien jaar columns voor HLN en zo dus de overstap naar VTM-HLN leek wel logisch.

Ergens heb ik het gevoel dat de VRT nog op een mooie manier afscheid wou nemen. Hoewel dat met Frank Raes ook maar flauw was. Gewoon laatste keer zijn programma en de laatste vijf minuten beetje mooie woorden van de vaste panel gasten.

Misschien stel ik me een afscheid na een carrière van tientallen jaren een beetje te romatisch voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Kenhas schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:18:
Voor alle duidelijkheid, ik begrijp maar al te goed dat hij gewoon verder doet, bij een andere zender. Het is blijkbaar zijn passie en op passie staat geen leeftijd.
Maar dacht dat het altijd de bedoeling was om het veldrit seizoen af te werken. En dan opeens "zomaar" afgesneden met een schaar.

Hij schrijft al meer dan tien jaar columns voor HLN en zo dus de overstap naar VTM-HLN leek wel logisch.

Ergens heb ik het gevoel dat de VRT nog op een mooie manier afscheid wou nemen. Hoewel dat met Frank Raes ook maar flauw was. Gewoon laatste keer zijn programma en de laatste vijf minuten beetje mooie woorden van de vaste panel gasten.

Misschien stel ik me een afscheid na een carrière van tientallen jaren een beetje te romatisch voor ;)
Een mooi afscheid lijkt me alleen maar op zn plaats als beide partijen gezamenlijk besluiten uit elkaar te gaan. Niet als een van de partijen met een jonger iemand verder wil gaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Ik snap wel dat Michel Wuyts door wilt gaan. En wat mij betreft was hij ook nog wel houdbaar.
Ik snap ook dat een omroep op een gegeven moment wilt "verjongen" om de show vers te houden. Maar de VRT is denk ik te snel de pensioenkaart gaan spelen mbt Wuyts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Mooie beelden van de Saudi Tour ;)

Ik vrees dat we alleen de finish gaan zien.

edit: toch maar mooi de laatste 300 meter gezien. Met Caleb als winnaar.

[ Voor 31% gewijzigd door cbr600f4i op 01-02-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

cbr600f4i schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:40:
Mooie beelden van de Saudi Tour ;)

Ik vrees dat we alleen de finish gaan zien.

edit: toch maar mooi de laatste 300 meter gezien. Met Caleb als winnaar.
ik dacht dat hij morgen pas startte 8)7 maar zo te lezen niks gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 21:42
Wordt waarschijnlijk wel weer mooi vermaeck:

[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 01-02-2022 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

zo, toch maar even eurosport player aangeschaft om te kijken wat er gaande is in de Saudi Tour...echt top dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik heb Discovery+ om alle wielerwedstrijden en veldritten te kunnen zien. Mag niet klagen.

Mooie koers wel die Saudi Tour en als je wilt weten hoe een koers op Mars er uit zou zien dan is dit een goed voorbeeld.

Grappig ook dat er zelfs moderne 'Ronde-Missen' zijn bij de huldiging. Voor een land als dit toch opmerkelijk in vergelijk met sommige traditionele wielerlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

cbr600f4i schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:45:
Ik heb Discovery+ om alle wielerwedstrijden en veldritten te kunnen zien. Mag niet klagen.

Mooie koers wel die Saudi Tour en als je wilt weten hoe een koers op Mars er uit zou zien dan is dit een goed voorbeeld.

Grappig ook dat er zelfs moderne 'Ronde-Missen' zijn bij de huldiging. Voor een land als dit toch opmerkelijk in vergelijk met sommige traditionele wielerlanden.
eurosport player en discovery+ zijn hetzelfde toch?

Mijn reactie was omdat er in het begin weer geen beeld was van de koers, ze kwamen pas later in de lucht. dadelijk ronde van Valencia kijken...ben benieuwd, het is vrij vroeg in het seizoen maar wel een aardig deelnemersveld daar (en een iets mooie omgeving dan Saudi Arabie vind ik persoonlijk :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Nutterd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:47:
[...]

eurosport player en discovery+ zijn hetzelfde toch?

Mijn reactie was omdat er in het begin weer geen beeld was van de koers, ze kwamen pas later in de lucht. dadelijk ronde van Valencia kijken...ben benieuwd, het is vrij vroeg in het seizoen maar wel een aardig deelnemersveld daar (en een iets mooie omgeving dan Saudi Arabie vind ik persoonlijk :+ )
Volgens mij is het nagenoeg identiek inderdaad, alleen Eurosport player is de helft goedkoper bij een jaarabonnement, 30 euro is een mooi bedrag.

De ronde van Valencia is qua omgeving wat mooier inderdaad en deelnemersveld ook, maar van alle Midden-Oosten koersen vind ik Saudi-Arabië (en Oman) wel de mooiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Discovery+ is volgens mij een completer pakket. Ik was in ieder geval blij dat ze Eurosport Player nog stand-alone aanbieden. Samen met F1 TV en Youtube ben ik dan volledig voorzien (heb verder geen TV in huis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:07:
Discovery+ is volgens mij een completer pakket. Ik was in ieder geval blij dat ze Eurosport Player nog stand-alone aanbieden. Samen met F1 TV en Youtube ben ik dan volledig voorzien (heb verder geen TV in huis).
Ook gisteren op geabboneerd! TV hebben we helaas wel...moeders de vrouw moet toch the kardashians (of wat ze ook kijkt :+) kunnen zien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Antwanito zit er goed bij!

/edit: Eddy Evenepoel gaat lekker! is natuurlijk de eerste koers van het seizoen maar ziet er heel sterk uit

[ Voor 68% gewijzigd door Nutterd op 02-02-2022 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nutterd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:19:
Antwanito zit er goed bij!

/edit: Eddy Evenepoel gaat lekker! is natuurlijk de eerste koers van het seizoen maar ziet er heel sterk uit
Zeer mooie seizoensopener. Mooie top 10 ook, goed deelnemersveld daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kunnen we in Spanje vandaag de eerste voor Fabio opschrijven? Als hij het wiel van Morkov kan houden :+ en hij de klimmen goed overkomt kunnen we hem opschrijven lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Nutterd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:19:
Eddy Evenepoel gaat lekker! is natuurlijk de eerste koers van het seizoen maar ziet er heel sterk uit
Euhm, wie ?? :?

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Remco Evenemerckx? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Oeh! Live beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

is het waaier alarm al afgegaan?

Ga nu snel kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nou..de lokatie zal wel een shitload aan de UCI betalen... Maar hier is het kijken niet erg leuk naar..

Beetje de Tour of California.. Rechte wegen...
Maar dan met minder beelden en meer zand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sow.. Het is dat Ewan verkeerd zat en ietwat geblocked zat.. heeft die gast een snelheid zeg!

Ik vond Groenewegen wel heel snel stoppen met fietsen..Als Ewan er goed bij zit, moet die dat echt niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

McMiGHtY schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:35:
Sow.. Het is dat Ewan verkeerd zat en ietwat geblocked zat.. heeft die gast een snelheid zeg!

Ik vond Groenewegen wel heel snel stoppen met fietsen..Als Ewan er goed bij zit, moet die dat echt niet doen.
Ben bang dat wanneer Ewan er goed bij ziet hij niet hoeft te juichen dus kan hij doortrappen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Bij Jumbo ging weer iemand (dit keer David Dekker) de bossen/het ravijn in...misschien kan Milan Vader ze wat stuur lessen geven daar :+

(Nu duidelijk is dat het goed is afgelopen kan dat gezegd worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:07:
Bij Jumbo ging weer iemand (dit keer David Dekker) de bossen/het ravijn in...misschien kan Milan Vader ze wat stuur lessen geven daar :+

(Nu duidelijk is dat het goed is afgelopen kan dat gezegd worden)
Die trainen toch altijd met die downhillkoning op afdalen en bochten? Al zag ik daar vorig jaar ook mensen heel houterig de bocht om gaan. Beetje oefenen kan dan best helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En dan zeggen ze dat Corrie voor veel wind zorgde...maar in een woestijn kan het ook best waaien zeg. Gelukkig wel een stuk warmer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:45
Mijn favoriete anti-held is het seizoen weer in stijl begonnen :P

https://www.wielerflits.n...rt-in-ronde-van-valencia/

Blij dat het seizoen van start is (denk dat het na bovenstaande bericht pas echt officieel is)! Dat er maar weer veel mooie momenten en monumenten mogen plaatsvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

doomtech schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:23:

Blij dat het seizoen van start is (denk dat het na bovenstaande bericht pas echt officieel is)! Dat er maar weer veel mooie momenten en monumenten mogen plaatsvinden.
normaal heb ik er een schijthekel aan als Nederlanders vervelende grapjes maken over Nederlandse (top)sporters in plaats van gewoon trots te zijn (als kind en nog steeds heb ik me kapot geërgerd aan grindbak grappen over Jos Verstappen) maar een Calvé reclame met: Jij kan echt niet fietsen he Wilco-tje zou ik langzamerhand beginnen te snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
doomtech schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:23:

god is het weer zo ver. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Wat een heerlijk geitenpad in de Ronde van Valencia. Moker steil. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIWoBVc2sXrCApQ_DJIGE9590xE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXOCuO5KKWdfofx3EhZJmkQG.png?f=fotoalbum_large

@doomtech Moest (helaas) even hardop lachen. Een dag niet gevallen is een dag niet gekoerst denkt Wilco.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Saudi was ook al genieten met 20+% vanmiddag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Smultie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:33:
Saudi was ook al genieten met 20+% vanmiddag!
Net even teruggekeken, fantastisch!

Haute Route Oman staat al een tijdje (vrij hoog) op m'n bucketlist. Laatste 2 jaar een beetje onduidelijk of het nu door heeft kunnen gaan, maar fietsen in zo'n a-typisch land spreekt me wel aan.

Check ook dat spiegel gebouw aan het begin, wtf waarom?!

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2022 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

En toch vind ik de ronde van Valencia met een dergelijke klim meer circus dan wielrennen. Ik heb niet zo veel met onmogelijke stroken in meerdaagse koersen. Ik vraag me ook af of je hiermee nu de jeugd aan de buis krijgt. Van mij hoeft het in ieder geval niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:07:
En toch vind ik de ronde van Valencia met een dergelijke klim meer circus dan wielrennen. Ik heb niet zo veel met onmogelijke stroken in meerdaagse koersen. Ik vraag me ook af of je hiermee nu de jeugd aan de buis krijgt. Van mij hoeft het in ieder geval niet.
Op vind ik het wel mooi, af hoeft van mij ook niet! (Tenzij je de strade ook onmogelijk vind dan zijn we uitgepraat :+ oow wacht meerdaagse vergeet wat ik zei ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Gravel = hype, maar hetzelfde kan gezegd worden van Parijs-Roubaix. De Strade-rit in de Giro was vorig jaar écht tof en heeft ook geen slachtoffers geëist naar mijn weten.

Wat mij betreft hoeven ze het in de Tour niet te doen nee. Vrijwel iedere PR/Strade-rit pakt daar wel slecht uit voor iemand uit het klassement mede door de stress. Voor de kleinere rondes vind ik het geen probleem. Die ritten vandaag in de Saudi Tour (op het mooiste asfalt wat je je kan bedenken) en Ronde van Valencia maken het wel aantrekkelijker om naar te kijken. Als je daar een keer lek rijdt boeit dat verder ook niemand, dat Vlasov won en Evepoel kraakte is iedereen volgende week weer vergeten, maar dat het smerig omhoog liep en een attractieve koers opleverde blijft wel ergens hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Strade en P-R vind ik echt hele mooie losse koersen. Een stukje P-R past ook nog wel in de Tour, niet elk jaar maar als je toch in die hoek bent dan kan het best. Ik vind dit soort klimmen altijd erg gezocht en dat Evepoel weer moeite had is wel iets wat de concurrentie gaat onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
De crash van Bernal is blijkbaar vastgelegd op een bewakingscamera. Echt sick eigenlijk hoe hij daar gewoon opknalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MvdP rijdt met zijn vader en zit op een gravelfiets dat is 18 dagen voor het openingsweekend geen goed nieuws. Zelf noemt hij een van de ritjes geduld is de sleutel, dus dat gaat nog wel even duren. Hopelijk wel een van de openingswedstrijden weer eens in een kroeg zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Chelseamarre123 voor wat het waard is; hij reed op z'n TT fiets. De bus stond inderdaad gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Fisico schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:32:
MvdP rijdt met zijn vader en zit op een gravelfiets dat is 18 dagen voor het openingsweekend geen goed nieuws. Zelf noemt hij een van de ritjes geduld is de sleutel, dus dat gaat nog wel even duren. Hopelijk wel een van de openingswedstrijden weer eens in een kroeg zien.
Mijn inziens kan die beter nu genoeg rust nemen dan weer te snel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:33:
[...]

Mijn inziens kan die beter nu genoeg rust nemen dan weer te snel beginnen.
Wat hij nu doet is echt een beetje peddelen met 200 watt in Spanje. Vooral bezig zijn en lekker in de zon fietsen als ik het zo zie. Misschien nog een beetje spelen met de instelling van de fiets, maar trainen zou ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Fisico schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Wat hij nu doet is echt een beetje peddelen met 200 watt in Spanje. Vooral bezig zijn en lekker in de zon fietsen als ik het zo zie. Misschien nog een beetje spelen met de instelling van de fiets, maar trainen zou ik het niet noemen.
Kan me inderdaad voorstellen dat ie rustig aan het opbouwen is. Zou alleen niet al te veel op Strava af gaan. Lang niet alles wordt gepost.
Pagina: 1 ... 80 ... 146 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21