[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 79 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:25
3 debutanten ook gewoon

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De renners zien er gewoon uit alsof 100 jaar oude beelden van renners van toen bovenop toeschouwende menigte van nu zijn gemonteerd.

Zwartwit op kleur. :)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Nog 3 man over, MVP erover en klaar lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
haha die witte schoenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Ze verdienen het alle drie. Mooie finale.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:59:
Ze verdienen het alle drie. Mooie finale.
Een finale van 260 km, wat een koers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het zou wel eens beslist kunnen worden op de baan...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Zewatanejo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:02:
Het zou wel eens beslist kunnen worden op de baan...
Hopelijk kan VDP dan een discipline gaat toevoegen aan z'n arsenaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Terranova schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Hopelijk kan VDP dan een discipline gaat toevoegen aan z'n arsenaal
Volgende Olympische spelen pakt ie dan een baan medaille

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij doet ook al aan slalommen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik ben niet z’n wielrenkenner, maar de beste man die heel de tijd in 3e positie rijdt (rode shirt), die doet zeer weinig tot niets op kop. Die speel je toch aardig in de kaart?
Ja iedereen is op, maar dit is wel een stuk makkelijker rijden en als ik hem op kop zie voor 5 sec, dan fietst ie erg makkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
matz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:08:
Ik ben niet z’n wielrenkenner, maar de beste man die heel de tijd in 3e positie rijdt (rode shirt), die doet zeer weinig tot niets op kop. Die speel je toch aardig in de kaart?
Ja iedereen is op, maar dit is wel een stuk makkelijker rijden en als ik hem op kop zie voor 5 sec, dan fietst ie erg makkelijk.
die rijdt al de hele rit op kop …

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Dit is toch best spannend....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Ik had verwacht dat ik wel even een uurtje zou wegdommelen, maar zit vanaf 11u te genieten.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Puur genieten dit, wat een strijd. Dit word beslist op de baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Anti-climax dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Colbrelli toch nog, knap hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
ffing hell … wat … WOW

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
WAT EEN ONTLADING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
Kak. Maar goed, was voor alledrie verdiend geweest natuurlijk.

Wat een race. Episch is wel het juiste woord.

[ Voor 30% gewijzigd door Morrar op 03-10-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fout door op kop te gaan bij binnenkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:56
Wat een verschrikkelijke aansteller is die Italiaan zeg…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Je kunt hier niet spreken van fouten.... Die mannen hebben 6 uur loodzware koers gereden, het is dan nog net wie dat laatste beetje eruit kan persen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wat een fantastische winnaar... Ik had ze het alle drie gegund, maar deze ontlading is wel heel mooi om te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
PatrickC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:20:
Prachtig net, fysiek helemaal leeg, dan de sprint winnen en enorme emoties krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dat deed MVP ook hoor..... Dat is pure ontlading, heerlijk om te zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44
Die Italiaan slaat best ver door in zijn emotie.

Nu moet ik wel erkennen dat hij het volledig verdiend heeft. Als je deze race wint, in deze omstandigheden, ben je toch een soort opperhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
rolandos582 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

Dat deed MVP ook hoor..... Dat is pure ontlading, heerlijk om te zien
Ik vind emotie in de sport ook prachtig maar dit was me iets te veel van het goede… maar ok, prachtige koers.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Moet toch zeggen dat echt genoten heb van vdP. Hij heeft de koers echt gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

De modder man.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Dit is me iets teveel kermend als een speenvarkentje.
Jammer, dat Vermeersch en van der Poel, Colbrelli niet hebben kunnen temmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Willie Warempel schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:23:
Dit is me iets teveel kermend als een speenvarkentje.
Jammer, dat Vermeersch en van der Poel, Colbrelli niet hebben kunnen temmen.
mja, Italiaans drama enzo; Vermeersch mag trots zijn met plek 2, als broekie van 22, hij zat in de vroegste ontsnapping notabene; van der Poel, sterk gestreden maar net iets minder geslepen dan Colbrelli

[ Voor 14% gewijzigd door CynicRelief op 03-10-2021 17:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hij wint de belangrijkste race in z`n hele carriere, en dat met ongeveer de zwaarste omstandigheden die ik ooit gezien heb.

Als je zag hoeveel moeite het kostte om Moscon dicht te rijden die eigenlijk heel rustig reed, dan weet je hoe ontzettend op de renners zijn.

Ik heb renners eigenlijk nooit zo langzaam zien rijden in de laatste 30km. Op een vlakke koers.

Het is erg moeilijk om je emoties in de "juiste PR" banen te leiden als je helemaal geen energie meer hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 03-10-2021 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Geweldige koers. Colbrelli goed het bord van VdP leeggegeten in de achtervolging op Moscon. Vermeersch monsterlijk sterk.

Ben wel vrij zeker dat ze nooit Moscon nog hadden teruggezien mocht hij die pech niet gehad hebben (maar pech hoort gewoon bij P-R, geen afbreuk van de top-3)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
enchion schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:27:
Hij wint de belangrijkste race in z`n hele carriere, en dat met ongeveer de zwaarste omstandigheden die ik ooit gezien heb.
Dat begrijp ik, en respect voor zijn geweldige prestatie, maar dit klinkt meer als een slechte acteur die gevraagd wordt om even te huilen en niet kan acteren… hij weet volgens mij ook dat de camera’s op hem gericht staan… en dan zenden ze het ook nog eens 3 keer uit in 10 minuten… mij iets te veel… niet te vergelijken met b.v. een Kneteman na de overwinning in de Amstel Gold Race destijds… dat waren echte tranen… die zag ik hier niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

PatrickC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Dat begrijp ik, en respect voor zijn geweldige prestatie, maar dit klinkt meer als een slechte acteur die gevraagd wordt om even te huilen en niet kan acteren… hij weet volgens mij ook dat de camera’s op hem gericht staan… en dan zenden ze het ook nog eens 3 keer uit in 10 minuten… mij iets te veel… niet te vergelijken met b.v. een Kneteman na de overwinning in de Amstel Gold Race destijds… dat waren echte tranen… die zag ik hier niet.
Als je net urenlang tot de absolute limiet geweest bent (en dan misschien tegen je eigen verwachting in) een koers als P-R wint denk ik persoonlijk niet je eerste idee is: "laten we nu wat show verkopen"

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Ik zie emotie van iemand die niet had verwacht te winnen en pas in de allerlaatste meter pas weten dat hij het geflikt heeft. (dan zie je ook vaker iemand reageren alsof hij de loterij gewonnen heeft.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:00
Wat een onzin ook, na zo’n prachtige koers z’n emoties gaan beklagen. Er moet natuurlijk wel ergens wat negatiefs over gezegd worden. Vind t wel mooi, en puur.

Wat een rit, heerlijke zondag middag. Ik vind t ongelofelijk knap hoe die kerels over dit soort ondergrond knallen. MvdP heeft wat mij betreft inderdaad de koers gekleurd, jammer dat hij het niet af kon maken. Al zag je dat wel aankomen gezien de aanpak en hoe Colbrelli in feite alleen hoefde te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mooiste PR in jaren, misschien wel meest epische 260km van hun leven, dan mag je best emotioneel worden :).

Wat een rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
Van de 174 die gestart zijn hebben maar 95 het gehaald (+ 10 OTL). 69 Uitvallers, echt een behoorlijk aantal.
Half uur na tijd kwamen Terpstra, van Baarle en Sinkeldam nog gezamelijk over de meet.
Benieuwd naar het medisch bulletin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geef allemaal deze knakker even een kudo. https://www.strava.com/activities/6058969460
Hij is de allerlaatste. En helemaal alleen. De Belg Tom Paquot komt veertig minuten na winnaar Sonny Colbrelli over de streep op de magische wielerbaan van Roubaix. Net als Nederlanders Niki Terpstra, Dylan van Baarle en Ramon Sinkeldam komt Paquot buiten tijd binnen. Een officiële vermelding in de uitslag krijgt hij niet. Maar het maakt hem op dit moment niet uit. Hij ligt huilend op de grond in het koude gras. ,,Huilen. Dat heb ik de laatste 25 kilometer ook gedaan’’, zegt hij. ,,Omdat ik wist dat ik het ging halen. Ik zei tegen de bestuurder van de bezemwagen: het maakt mij niet wat je doet, maar ik moet en zal finishen.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
Heeft ook gewoon 7 uur lang 309w NP getrapt bij 69kg. De Tweakers die dat W/Kg een uur vol kunnen houden zijn op één hand te tellen (@DDX) en dan word je gewoon laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:41

DDX

Tja had hij maar lekker in wiel moeten zitten bij iemand, had hij wat krachten kunnen sparen en nog viezer worden 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Wat een reacties op de emoties van Colbrelli :?
Het is natuurlijk wel op zijn Italiaans maar hoe kan je nu klagen over die emoties als je gezien hebt wat ze hebben moeten doorstaan. Het zijn net emoties die een sport groot kunnen maken.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat MVDP net niet gewonnen heeft Denk dat, mocht hij gewonnen hebben, zijn emoties ook de moeite zouden zijn.

Ergens beetje jammer voor Moscon. Was goed bezig tot aan die lekke band. Is er dan ergens bevestiging gekomen of het dan aan te harde banden lag dat ie gevallen is?

Hoedje af eigenlijk voor iedereen die startte gisteren en een extra hoedje voor iedereen die aangekomen is. Ik ben ook aangekomen maar op een andere manier, door de uitgebreide aperitief :+

Laatste wielerwedstrijd van Michel Wuyts. Het einde van een tijdperk. Nu nog een paar maanden veldrijden en dan definitief gedaan. Jammer maar ja, er komt eens een einde aan. Maar zie hem nog wel free lance werk doen voor andere zenders.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Die komt door z'n emotie gewoon heel goed in z'n kracht terecht.

Zelfde fout als bij het EK.. Colbrelli moet je niet meenemen naar een finish..dan rijd die je er helemaal af.

Vermeersch, wat aan renner! Hele dag aan kop (zo ongeveer), U23 WK heel goed rijden en in je eerste Parijs Roubaix die in deze omstandigheden gereden werd 2de worden, chapeau!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Zombi-Colbrelli noemen ze hem bij De Rode Lantaarn:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAyIDpMXIAQIh6R?format=jpg&name=large

En MvdP die na 7 uur door de blubber nog steeds met witte schoentjes het Velodroom op rijdt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAyS75gXoAAAb6c?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die pakte een paar plassen mee...Even met de schoentjes (waren volgens mij witte overschoentjes) door het water en schoon.

Daarom wisselde die ook van fiets een stuk eerder...maar het was toch minder droog dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Zelfde fout als bij het EK.. Colbrelli moet je niet meenemen naar een finish..dan rijd die je er helemaal af.
Nou, fout ...
Colbrelli rij je er niet zomaar af natuurlijk, die kan namelijk een beetje sprinten. Als je geen ploeggenoot in de kopgroep hebt die ook een paar pijlen kan afschieten heb je niet zo veel alternatieven.

Wel helemaal met je eens over Vermeersch. Daar gaan we nog veel plezier van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik kwam wel een mooi fragmentje tegen bij Horner.

Overigens wel de laatste keer dat ik Horner kijk: hij kent maar een stand en dat is hyper, en z'n enthousiasme voor spectaculaire crashes kan ik ook niet echt delen.
Bovendien hij kletst regelmatig fors uit de nek. Beweert eerder glashard dat van der Poel en Colbrelli vol kop over kop reden. Die heeft echt een andere race gezien dan ik.

Overig overigens: het lijkt er toch wel op dat Moscron verloren heeft omdat de reserve fiets niet op orde was. Je zal z'n mecanicien zijn, dan slaap je niet lekker, lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 04-10-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TheekAzzaBreek schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

Nou, fout ...
Colbrelli rij je er niet zomaar af natuurlijk, die kan namelijk een beetje sprinten. Als je geen ploeggenoot in de kopgroep hebt die ook een paar pijlen kan afschieten heb je niet zo veel alternatieven.

Wel helemaal met je eens over Vermeersch. Daar gaan we nog veel plezier van krijgen.
Meer dat "men" het had kunnen weten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
McMiGHtY schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Meer dat "men" het had kunnen weten..
Dat wist van der Poel ook wel, maar hij had geen keuze.

Colbrelli had de keuzes:
- Meedraaien => Verlies want dan gaat ie ten onder tegen MvdP.
- Niet meedraaien => Kans om de sprint te winnen - zoals ie eigenlijk altijd doet.

Voor Colbrelli was het dus al gauw duidelijk dat ie niet moest meedraaien.

Dan is de keuze voor MvdP ook meteen duidelijk:
- Niet gaan sleuren op kop => Moscon wint en je kan hooguit tweede worden.
- Wel gaan sleuren op kop => Kans op winst als je Colbrelli weet te kloppen in de sprint.

Nou dan kies je dus voor het laatste en hoop je op mazzel. Gegokt en verloren uiteindelijk, maar daar had ie ook wel vrede mee volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ypuh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Heeft ook gewoon 7 uur lang 309w NP getrapt bij 69kg. De Tweakers die dat W/Kg een uur vol kunnen houden zijn op één hand te tellen (@DDX) en dan word je gewoon laatste.
En als iemand nog gedachte had van oh 309w red ik nog wel over 7uur ;

https://www.strava.com/activities/6059043404

370w weighted avg power over 6,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Colbrelli dus 2 keer lek gereden maar reed tubeless waardoor die niet moest wisselen.
https://www.ad.nl/wielren...ampaign=socialsharing_web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Mja beetje pr praat want dat is niet echt lek gereden en nieuwe techniek valt ook wel mee, daar rijd ik al best wat jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
DDX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
Mja beetje pr praat want dat is niet echt lek gereden en nieuwe techniek valt ook wel mee, daar rijd ik al best wat jaartje mee.
In het prof wielrennen op de weg is dit toch ongebruikelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Klopt, daar zijn ze bang dat de band er af loopt als die toch leegloopt.. (tubes zijn geplakt en blijven dus aan het wiel hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
McMiGHtY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:19:
Die pakte een paar plassen mee...Even met de schoentjes (waren volgens mij witte overschoentjes) door het water en schoon.
Er was een overvloed aan gebeurtenissen dus ik kan het mis hebben maar ergens aan het einde zag ik dat VdP met z'n bidon met water in de weer was om z'n bril schoon te spuiten en ik meen z'n stuur/handgrepen en z'n schoenen. Ik dacht toen nog, wat voor een renner/perfectionist is dat die niet alleen z'n schoentjes nog wat vaster trekt maar ook zo ver gaat in de voorbereiding op de finish. Helaas mocht het niet baten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Er was een overvloed aan gebeurtenissen dus ik kan het mis hebben maar ergens aan het einde zag ik dat VdP met z'n bidon met water in de weer was om z'n bril schoon te spuiten en ik meen z'n stuur/handgrepen en z'n schoenen. Ik dacht toen nog, wat voor een renner/perfectionist is dat die niet alleen z'n schoentjes nog wat vaster trekt maar ook zo ver gaat in de voorbereiding op de finish. Helaas mocht het niet baten.
Het is buiten beeld gebeurd, op 14,6 te gaan heeft hij nog vieze schoenen, dan komt er een helishot van de groep van Aert en op 14,3 heeft hij ineens witte schoenen ;)

Wat is wielrennen toch een mooie sport, dat we het hier al 4 dagen over hebben <3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat vinden/vonden we van de eerste gravelrace voor profs only?

(In de Eu (Italië) that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
McMiGHtY schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:11:
Wat vinden/vonden we van de eerste gravelrace voor profs only?

(In de Eu (Italië) that is)
Jammer, dat er geen beelden te zien waren. Bovendien waren er ook maar een stuk of 30/35 die meededen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb het gezien via GCN..helaas geen Youtube streampje oid. Waren idd niet heel veel rijders.
Ben benieuwd hoe het NK Gravel gaat verlopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22-09 22:29

Roozzz

Plus ultra

Wat een goede race van Lars van der Haar. Er stond geen maat op vandaag! Ik had nooit gedacht dat ie nog terug zou kunnen komen toen Hermans het kopgroepje liet ontploffen en hij al daarachter zat. Erg mooi om hem weer eens vooraan te zien knokken en Europees kampioen te zien worden!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 22:09
Roozzz schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:02:
Wat een goede race van Lars van der Haar. Er stond geen maat op vandaag! Ik had nooit gedacht dat ie nog terug zou kunnen komen toen Hermans het kopgroepje liet ontploffen en hij al daarachter zat. Erg mooi om hem weer eens vooraan te zien knokken en Europees kampioen te zien worden!
Sterk staaltje veldrijden! Snel parcours met veel hoogteverschil, natuurlijk komt LvdH dan bovendrijven. Desalniettemin, sterke prestatie en fantastisch teruggeknokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Bij de dames was het ook een hele fijne wedstrijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Het veldrijden is wel weer mooi om naar te kijken, uitslagen lijken wat saai..maar als je zit te kijken.. heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Bij het veld wacht ik nog op de grote drie, maar ik heb er wel zin in. Veld op het scherm en zelf op de Wahoo.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik wacht ook wel een beetje op de grote drie maar meer omdat ik benieuwd ben hoe snel ze evolueren in het veldritseizoen. Ik denk (eigenlijk ook een beetje hoop) niet dat ze direct vooraan gaan meedraaien.

Vond het gisteren, zowel bij de dames als bij de heren een mooie wedstrijd. Bij de dames was het snel beslist maar van een mooie solo kan ik ook genieten. En de strijd bij de heren vond ik echt wel de moeite. Ik begon al te zweten terwijl ik in de zetel lag ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ik woon in hetzelfde dorp als de broers Naesen, toen ik van bij de bakker kwam reden Olivier en Lawrence me voorbij in hun AG2R-Citroën outfit. Heb maar niet proberen aanhaken ;)

Greg Van Avermaet was er niet bij deze keer.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kenhas schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:28:
Ik wacht ook wel een beetje op de grote drie maar meer omdat ik benieuwd ben hoe snel ze evolueren in het veldritseizoen. Ik denk (eigenlijk ook een beetje hoop) niet dat ze direct vooraan gaan meedraaien.

Vond het gisteren, zowel bij de dames als bij de heren een mooie wedstrijd. Bij de dames was het snel beslist maar van een mooie solo kan ik ook genieten. En de strijd bij de heren vond ik echt wel de moeite. Ik begon al te zweten terwijl ik in de zetel lag ;)
Ik wil heel graag naar de cross in Namen en Zolder gaan, nu weet ik dat het maar de vraag is of ze doorgaan en of het wel met publiek is. maar zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen of je van te voren kaartjes moet kopen voor een cross of dat je ook gewoon "aan de deur" kaartjes kunt kopen?

/edit: Ik ben nog niet zo lang wielerkenner maar na vele uren koers kijken, podcast luisteren en youtube kijken mag ik mezelf in de categorie "beste stuurman aan wal" rekenen (mogen we allemaal natuurlijk :+ ) . Baanwielrennen volg ik nog minder lang dus kan ik totaal niet over oordelen maar vind het toch jammer dat Theo Bos die in mijn ogen als coach naar China gaat, wat ik me dan af vraag is het een eigen keuze om naar China te gaan of kwam hij er gewoon niet uit met de Nederlandse bond? Een icoon als Theo moet je toch gewoon in eigen land houden?

Daarbij komt dat ik hem bij de in het wiel podcast wel echt ga missen!

[ Voor 26% gewijzigd door Nutterd op 30-11-2021 08:04 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Echt jammer dat Theo bij in het wiel weggaat. Wie moet er nu verslag doen in de lock down van Italiaanse ritten of de training van Bauke / Ineos? Uit de podcast van gisteren maak ik op dat hij vooral niet behalen van prijzen een reden om te stoppen vindt en dat hij in Japan niet mag gaan racen. Dat was toch altijd nog eens zijn droom. Eerste optie leek ook assistent coach in Japan, maar dat liep stuk op inzichten en zo kwam hij in China terecht. Nederland had toen nog geen vacature en samen met zijn maten werken leek hem ook lastig. Ik denk daarbij ook dat de starter niet heel blij was geweest. Want Theo was zijn concurrent en Theo wil die BMX-er graag op die plek.

Geen dikke sprinter vs magere klimmer in Peking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een filmpje dat pijn doet aan de ogen, maar Matje en de broertjes Roodhoofdt hebben een nieuwe sponsor met Deceuninck. Benieuwd of dit een mooie nieuwe stap is naar een completer team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Groenewegen die opstapt bij Jumbo Visma: https://www.nu.nl/wielren...ent-bij-bikeexchange.html

Snap het wel, als sprinter heb je momenteel niet zoveel te zoeken bij TJV. Betekent dus ook dat TJV nog minimaal één jaar vol inzet op Roglic en WvA en dat Groenewegen 'geslachtofferd' wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ypuh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:10:
Groenewegen die opstapt bij Jumbo Visma: https://www.nu.nl/wielren...ent-bij-bikeexchange.html

Snap het wel, als sprinter heb je momenteel niet zoveel te zoeken bij TJV. Betekent dus ook dat TJV nog minimaal één jaar vol inzet op Roglic en WvA en dat Groenewegen 'geslachtofferd' wordt.
Volgens mij ligt het iets subtieler. Marketingwaarde voor Jumbo is nu zero. Sinds de Fabio/Dylan crash is er veel verloren en als die 2 tegen mekaar uitkomen en Dylan zit bij Jumbo is volgens mij die combi niet meer te marketen. Als die crash er niet was geweest waren ze doodleuk met hem naar de Tour gegaan. In een Bikexchange outfit is die connectie voor een groot deel weg en voor allen de beste oplossing.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:58:
[...]

Volgens mij ligt het iets subtieler. Marketingwaarde voor Jumbo is nu zero. Sinds de Fabio/Dylan crash is er veel verloren en als die 2 tegen mekaar uitkomen en Dylan zit bij Jumbo is volgens mij die combi niet meer te marketen. Als die crash er niet was geweest waren ze doodleuk met hem naar de Tour gegaan. In een Bikexchange outfit is die connectie voor een groot deel weg en voor allen de beste oplossing.
En ook dat Van Aert in al zijn koersen altijd boven hem zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik wil graag naar de cyclocross in Zolder gaan 27 december...maar mogen er (gevaccineerde :+ ) nederlanders naartoe? En waar kan ik kaartjes kopen?

Mijn google skillz laten me weer eens in de steek vooral de tickets kopen kan ik nergens vinden...of kun je ze gewoon "aan de deur" kopen

/edit: nevermind, heb het gevonden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Nutterd op 15-12-2021 21:07 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Nutterd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:04:
Ik wil graag naar de cyclocross in Zolder gaan 27 december...maar mogen er (gevaccineerde :+ ) nederlanders naartoe? En waar kan ik kaartjes kopen?

Mijn google skillz laten me weer eens in de steek vooral de tickets kopen kan ik nergens vinden...of kun je ze gewoon "aan de deur" kopen

/edit: nevermind, heb het gevonden :+
Kan je het antwoord delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Megupe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:23:
[...]

Kan je het antwoord delen?
Voor zover ik kan zien mag je er als nederlanders naartoe met vaccinatie bewijs + ID

En kaartjes kopen doe je hier: https://heusdenzolder21.t...dersclassics.be/selection

12,50 aftikken is wel lekker als je net F1 tickets hebt gekocht :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Roglic tekent bij tot 2025.

Hij is kortgeleden 32 geworden. Als z'n laatste seizoen ten einde is wordt hij 36. Lijkt me dus dat ze het écht nog een keer gaan proberen om samen de Tour te winnen. Beetje afhankelijk van Pogacar's ontwikkeling, zie ik ook zeker nog wel kansen.

Ben stiekem toch wel een beetje fan geworden. Vond het eerst maar een saaie/emotieloze stijve hark, maar (mede door social media rondom Jumbo-Visma) blijkt het toch best wel een leuke gast te zijn. Voor de camera gewoon professioneel, maar daarbuiten een lolbroek, leider en keiharde doorzetter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En familieman!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

en natuurlijk de allerbeste op de fiets! Maar wist U dat hij vroeger schansspringer was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:50
Nutterd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:04:
Ik wil graag naar de cyclocross in Zolder gaan 27 december...maar mogen er (gevaccineerde :+ )
Geen publiek toegelaten vanaf zondag 26 december door nieuwe Corona maatregelen die gisteren werden aangekondigd.

CX Superprestige Diegem is al afgelast!

Wat een sombere tijden zijn het...

• Nutterd

Nutterd

RigolleM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:15:
[...]

Geen publiek toegelaten vanaf zondag 26 december door nieuwe Corona maatregelen die gisteren werden aangekondigd.

CX Superprestige Diegem is al afgelast!

Wat een sombere tijden zijn het...
ja ik zag het toevallig net! :| wil niet klagen maar ik ben zo klaar met die corona onzin :o

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Nutterd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:16:
[...]

ja ik zag het toevallig net! :| wil niet klagen maar ik ben zo klaar met die corona onzin :o
Zullen we dat soort praat buiten dit topic houden, alsjeblieft?
Er zijn daar ruim voldoende plekken voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

TheekAzzaBreek schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:30:
[...]

Zullen we dat soort praat buiten dit topic houden, alsjeblieft?
Er zijn daar ruim voldoende plekken voor.
Volgens mij ging het over dat het publiek bij het veldrijden niet meer welkom is en er weer wedstrijden afgelast worden, dus redelijk relevant voor dit topic lijkt me? 8)7 op die andere plekken kom ik niet maar denk niet dat ze er daar op zitten te wachten als ik daar binnen kom met: het veldrijden is afgelast, ik ben er echt klaar mee dus in mijn ogen past dit het beste in dit topic!

fijne dag nog ;w

• cordonbleu
  • Laatst online: 22-09 19:40
Dendermonde a.s. zondag gaat vooralsnog wel door. Dus met wat geluk gaan we het eerste duel op tweede kerstdag meemaken.

https://sporza.be/nl/goed...ASDhPonYgkgengj-JrXccoaOc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Weet iemand waar het verschil tussen Matje en Wout zit in het wegprogramma? Ik lees overal dat het voor het wegseizoen van Wout slecht zou zijn om naar het WK cross te gaan, want dan is hij minder op de weg. Maar dat zou dan toch ook voor Matje moeten gelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gaat om de planning [trainingskamp] en de bijkomende jetlag omdat het WK in Amerika is wat VDP en Pidcock minder een probleem vinden. Ik denk dat het gewoon dus niet in zijn planning zat om het WK te rijden maar nu hij alles wint wat hij rijdt de druk hoger wordt om toch te gaan.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Alpecin Fenix doet alsof VdP gewoon een slechte dag had, maar zo’n enorme terugval is niet een slechte dag imo. Ik denk dat hij last kreeg van z’n rug toen hij echt even vol gas gaf om WvA terug te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij kreeg ik in de WvA special van de LSRF-podcast iets mee dat hij de weg momenteel ook leuker vindt. Die wil alles op alles zetten voor de klassiekers en TdF. Heb het idee dat Mathieu daar nog iets relaxter in staat. Die laat een WK niet zo snel schieten verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het verval was wel heel groot bij MvdP ineens. Hij kwam al niet lekker weg en zat ook nog een keer klem achter Pidcock. Hopelijk alleen maar een slechte dag na de inspanning van gisteren. We gaan het later deze week zien.

Het vreemde bij Wout zijn verhaal vind ik dan dat journalisten zeggen dat het ten koste kan gaan van de laatste procenten van ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix, maar ik neem aan dat die bij Pidcock en van der Poel ook wel hoog op het lijstje staan. Als Wout zo blijft rijden dan kan hij het WK haast niet laten lopen. En anders wordt het tijdens het WK dus steeds, wat zou een fitte Tom Boonen Wout hier kunnen op Sporza.

[ Voor 49% gewijzigd door Fisico op 27-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja Matje draait duidelijk niet lekker. Dendermonde ging nog wel, maar Zolder vandaag was wel drama...

Wout daarentegen gaat als een tierelier. Ook wel mooi om te zien. Benieuwd of ie net zoveel kritiek gaat krijgen als ie het WK overslaat als MvdP bij de Tour 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
MvdP zou vandaag ook zijn gevallen heb ik ergens gelezen. Dus wellicht speelde dat vandaag ook mee.

Gisteren zag ik hem ook al enkele keren rechtop komen om zijn rug te rechten. Dat ziet er dus nog niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Megupe schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:39:
MvdP zou vandaag ook zijn gevallen heb ik ergens gelezen. Dus wellicht speelde dat vandaag ook mee.

Gisteren zag ik hem ook al enkele keren rechtop komen om zijn rug te rechten. Dat ziet er dus nog niet goed uit.
Volgens MvdP zelf is hij niet gevallen. ;) En we zien hem ook wel vaker de rug rechten. Nee, ik vond dit een apart geval in de reeks veldritten waar hij in meedeed. Ik heb nog geen logische verklaring gevonden t.o.v. zijn prestaties in het verleden. Het enige is volgens mij een sub-optimale voorbereiding vanwege recente blessures.

Volgens mij deed WvA vorig jarig niet mee in Zolder en ik betwijfel of MvdP die ook 'zomaar' gewonnen zou hebben in 2020 met WvA erbij. Het feit dat WvA echt wel top is nu en MvdP niet plus het feit dat ie gisteren een paar keer goed werd opgehouden was de race sowieso kansloos geweest. Pidcock/Easybeat zaten al op een minuut. vdP zal gedacht hebben, bekijk het maar, tot donderdag. Was hij niet zo lullig opgehouden dan was hij op z'n minst 2e geweest.

p.s. interessanter vind ik nog wel de downfall van Ceylin. Waar komt dat vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 28-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik geloof nooit dat je MvdP op basis van één weekend weg kunt strepen. Die heeft ook een lang/zwaar seizoen gehad die hij afsloot met een valpartij/blessure.

WvA is wel écht op stoom. Ik kan me niet voorstellen dat hij in deze vorm een WK overslaat voor een hoogtestage. Desnoods vlieg je vanaf die berg een uur voor de koers naar de VS en een uur na de koers weer terug.

[ Voor 193% gewijzigd door Ypuh op 28-12-2021 17:30 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:57:
Alpecin Fenix doet alsof VdP gewoon een slechte dag had, maar zo’n enorme terugval is niet een slechte dag imo. Ik denk dat hij last kreeg van z’n rug toen hij echt even vol gas gaf om WvA terug te pakken.
Dat bleek dus een goede inschatting te zijn:
De 26-jarige Van der Poel maakte afgelopen weekend zijn rentree in het veld, maar stapte maandag in de Superprestige-veldrit in Heusden-Zolder in de zevende ronde al af vanwege zijn rugklachten.

"Medisch onderzoek op dinsdagochtend heeft een zwelling op een tussenwervelschijf aan het licht gebracht, waardoor de fiets opnieuw tijdelijk aan de kant moet", zo laat Alpecin-Fenix, de ploeg van Van der Poel, dinsdag weten.

Het is nog niet duidelijk wanneer Van der Poel terugkeert in het veld. In januari volgen er nieuwe onderzoeken. Dan zal er gekeken worden wat de planning wordt van de regerend wereldkampioen veldrijden.

"Het is balen, maar het is wat het is", aldus Van der Poel. "Het probleem is er al langer, en ik ben ergens wel opgelucht dat er een aanwijsbare oorzaak is die door extra rust en behandeling kan worden verholpen."

"Iedereen weet dat het WK in Amerika (eind januari) het eerste grote doel van 2022 is, maar het is zeker niet het enige of het laatste. Ik wil eerst volledig herstellen, zonder tijdsdruk, zodat ik over mijn volledige mogelijkheden kan beschikken."
Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ai dit begint toch wel een langdurig en vervelend verhaal te worden... Zonde dat zoiets zo'n talent afremt. Ook al gun ik WvA de overwinning net zo goed, de cross wordt er zonder MvdP wel een behoorlijk stukje saaier op. Kan me ook voorstellen dat het gehobbel op de fiets niet echt helpt voor je rug.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 28-12-2021 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Mooi kut dit. Ik vrees toch echt dat dit een wat langer probleem gaat worden voor MvdP.
Heel jammer, hopelijk hersteld hij goed komend seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hij betaalt de prijs voor teveel willen en te weinig tijd nemen bij het switchen tussen de wegfiets en de mountainbike, en wellicht ook toch te snel terug willen komen voor Parijs Roubaix.

Echt zo jammer als dit een blijvend probleem gaat worden. Helaas zit dit er wel in met onderrug problematiek :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het wordt zo langzaam aan wel een zekere wereldtitel voor Wout. Het is wel vervelend dat vd Poel hiermee blijft kwakkelen al hebben ze dan nu hopelijk wel een oorzaak gevonden. Misschien minder volle bak koersen en minder wisselen van fietsen, maar vooral eerst maar eens fit worden.

Pagina: 1 ... 79 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21