@
Roozzz ik dacht dat een fietscomputer geen kaartje mocht tonen tijdens een wedstrijd. Er wordt wel data opgeslagen om dan bijvoorbeeld via Strava te verspreiden. Alle data mag bewaard worden op het toestel maar mag niet verstuurd worden tijdens een wedstrijd.
Maar echt een gps kaart met de rit van die dag mag, volgens mij, niet.
Meen mij dit toch zo te herinneren. Er was ergens een redelijk grote valpartij in één of andere afdaling een paar jaar geleden. Er werd dan door een commentator de vraag gesteld of ze geen gevaarlijke bochten kunnen aanduiden op hun fietscomputer zodat ze een waarschuwing krijgen. De andere zei dat dit niet mocht. Voor dergelijke zaken (en andere interessante dingen) moeten ze nog altijd een briefje kleven op hun frame.
Maar kan het verkeerd onthouden hebben
Voor alle duidelijkheid. Mijn vraag was meer in het algemeen. Het is niet dat ik denk dat Alaphilippe effectief data ontvangt en zo op zijn horloge. Ik gaf die opmerking als grap in de vriendenkring en die werd blijkbaar serieuzer opgevat dan verwacht. Daarom dat ik dit nu, in het algemeen, afvraag.
@
Pimorez Is dat altijd zo? Wist dat er eens iets over was tijdens de Tour de France maar dacht dat dat een eenmalig iets was
[
Voor 21% gewijzigd door
Kenhas op 28-09-2021 15:05
]