Kenhas schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
[...]
Dat vind ik nu een even lastige als jij mijn uitspraak vindt

Je moet natuurlijk altijd rekening houden met een off day maar wielrennen is de dag van vandaag toch zeer berekend? Natuurlijk moet je kopman in orde zijn, net als de rest van zijn ploeg.
En als je ploeg in orde is, kan je ze in orde houden door niet met de trui rond te rijden. Dan is je ploeg niet verantwoordelijk voor het initiatief nemen. Dan zit je, als kopman, in een zetel en hoef je "enkel" maar je rechtstreekse concurrenten in de gaten te houden. En je zit al helemaal in een zetel in deze ronde met die tijdrit op het laatste. En je zit nog meer in een zetel als Ineos opeens op kop begint te rijden.
Bovenstaand is ook wel beetje de reden dat ik zijn aanval van gisteren niet begrijp. Was voor niets nodig.
Ik zou er als Jumbo zijnde niet op durven gokken dat m'n ploeg beter is dan een Ineos, ookal is iedereen 'in orde'. Bernal en Yates ogen niet helemaal lekker, maar ze hebben toch een dijk van een ploeg bij weer.
Als er net als in de Tour wat op hun gezicht gaan, is het snel gedaan met je sterke ploeg. En dan kan je beter de trui al hebben dan 'm moeten veroveren. Je hebt hier/daar toch nog wat respect en conventies in het parlement tov van de trui(en).
En een aanval is niet altijd nodig. Wat er ook op wielerflits werd gezegd (het soort nujij van het wielrennen, maar okay): als Roglic berekend fietst en afwacht is het een saaie renner ala Froome. Als hij een aanval doet, is hij weer te onbesuisd en doet hij onnodige dingen a la MVDP. Hij lijkt het nooit goed te doen als renner, terwijl hij toch voldoende wint om z'n koerswijsheid aan te tonen zou je denken. Soms mag het ook weleens instinct/koersgevoel/een uitspatting zijn

Anders krijgen we weer een treintje, maar dan afwisselend Ineos, Jumob en UAE die bergop lopen TGV'en.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her