[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 73 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Kenhas Publicatie van meetwaarden zou al een hoop helpen, veel ploegen doen dat al. UAE niet.

Het belangrijkste zou wat mij betreft openheid over attesten zijn.

Attesten zijn toestemming voor gebruik van doping geduide middelen om medische redenen. Geen enkele ploeg doet dat voor zo ver ik weet. Het is ook wel lastig, het zijn tenslotte medische gegevens en die zijn beschermd. Je zou misschien totalen per ploeg kunnen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Luuk741 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:01:
[...]

Slaat denk ik op de aflevering van de avondetappe van vanavond. Daar werd gesproken over interne en externe druk om te presteren
Ah ok, ik dacht dat het met druk te maken had waar mannen als Gesink, Kruijswijk en meest recent Dumoulin het nogal eens moeilijk mee hadden. Ik had beter kunnen weten natuurlijk omdat het hier eigenlijk alleen nog maar over doping gaat. Wellicht dat daar een apart topic voor kan komen ofzo, doping in de sport algemeen of zo.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 08:03
LoneRanger schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Ah ok, ik dacht dat het met druk te maken had waar mannen als Gesink, Kruijswijk en meest recent Dumoulin het nogal eens moeilijk mee hadden.

...
Dat is inderdaad wat er in de avondetappe besproken werd. Een/de link naar doping werd daar gelukkig niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
LoneRanger schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Ah ok, ik dacht dat het met druk te maken had waar mannen als Gesink, Kruijswijk en meest recent Dumoulin het nogal eens moeilijk mee hadden. Ik had beter kunnen weten natuurlijk omdat het hier eigenlijk alleen nog maar over doping gaat. Wellicht dat daar een apart topic voor kan komen ofzo, doping in de sport algemeen of zo.
De podcast die ik deelde gaat niet zuiver over doping, maar geeft inzicht in de prestatie van Pogacar vanuit wetenschappelijk oogpunt.

Ik denk dat dit prima interessant is voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik vond hem in ieder geval wel interessant. Stuk over Pogi begint rond de 28:00.

De belangrijkste conclusies imho:

Zij zien een hausse in records in allerlei sporten. De sport maakt een transitie door. Hoe dat komt is niet duidelijk.

Over Pogacar gaat het hoofdzakelijk over de 8e (Romme-Colombière). Ze proberen die prestatie te vergelijken met prestaties uit het verleden, maar erkennen dat dat niet goed lukt, want met klimtijden en gewichten kom je er niet uit. Stond er wind en was die mee of tegen, was het warm of koud, hoe zwaar was de koers voor de klim? Dat speelt allemaal mee en weet je niet over veel prestaties in het verleden.

Ze concluderen wel dat die prestatie uitzonderlijk is maar nog wel binnen de menselijke mogelijkheden valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:47:
We hebben het hier wel eens over de teller van Cavendish, maar Vos wint toch maar mooi haar 30ste Giro etappe.
Heel mooi dat Cav een eerbetoon aan Vos geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Cavendish net zoveel tourzeges als Eddie Merckx. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:23
Wat een smalle aankomst weer voor een massasprint.

Wel ongezien wat Cav weer doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:27:
Wat een smalle aankomst weer voor een massasprint.

Wel ongezien wat Cav weer doet
Wel ongezien wat Morkov weer doet ;)
Die had die hele Cav niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

McMiGHtY

- burp -

Morkov hield in, als die dat niet deed, hadden we een andere winnaar. Morkov.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GO Bauke *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Nog 3km!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
de Grunneger in mie goat bliede weez’n - go Bauke!!!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wheeeeeej, mooier dan welke overwinning van Cavendish !!!!

Bauke Mollema pakt etappe 14 in De Tour 2021 !!
(43km alleen rijden)
:)F *O* *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zZhcWj2/97-FFD304-9-FEE-46-DB-BE6-E-CD3-A072-F8487.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 10-07-2021 17:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
even (onrealistisch) vooruit wensdenken: Martin nu op 2e plek pakt op de Franse Nationale feestdag het geel!

maar, hij zat alleen en is moe voor de zware bergrit van morgen, waar Pogi wel in het geel zal willen winnen, en nog wat meer tijd nemen

[ Voor 39% gewijzigd door CynicRelief op 10-07-2021 17:13 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Renaat toch, Bauke is een geboren Groninger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Heeft iemand begrepen waarom Ineos, AG2R, Jumbo, EF en Bora Martin zoveel tijd hebben laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ze zullen hem denk ik niet zien als een echte bedreiging. De inspanning van vandaag zal hij morgen alvast wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:49:
Heeft iemand begrepen waarom Ineos, AG2R, Jumbo, EF en Bora Martin zoveel tijd hebben laten nemen?
Bauke stond op bijna 40 minuten, dus geen dreiging. nu op 32 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Bauke was helder. maar Martin?

Vorig jaar 3e in de Dauphiné, bergtrui in de Vuelta. Je moet nog maar zien of je die nog van die tweede plek afkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:37:

Vorig jaar 3e in de Dauphiné, bergtrui in de Vuelta. Je moet nog maar zien of je die nog van die tweede plek afkrijgt.
Ik denk dat Martin geen gevaar is. Vingegaard kan hem er in de bergen wel afrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hmm, ja. Staat nu op 4 minuten ineens, daar heb je wel gelijk in. Wordt spannen morgen, zo voor de rustdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Martin is al zeker 3 keer mee geweest in een vlucht, die tank is wel aardig aan het leegraken met nog een week voor de boeg maar dat had ik volgens mij al gezegd. Neem daarbij dat b.v. Kelderman al 2 minuten op hem pakte in de tijdrit met een pijnlijke elleboog. Bauke was nooit een probleem toch? De bergtrui in de Vuelta is nog veel meer een ontsnappingstrui dan de bolletjes in de Tour dat is.

3x als in vandaag, de Ventoux etappe en volgens mij in de eerste week ook al een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ja, misschien.

Ik blijf het raar vinden dat maar liefst zeven ploegen zonder slag of stoot een klassementspositie inleveren. UAE maximaal belasten en sparen voor morgen, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Iemand deze al meegekregen? Bouhanni die schijnt de Ventoux is opgesleurd door de volgauto...

https://twitter.com/lafla.../1413947677495148545?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27
Chelseamarre123 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:43:
Iemand deze al meegekregen? Bouhanni die schijnt de Ventoux is opgesleurd door de volgauto...

Haha ja in de Tour de Tietema zag je 'm volgens mij ook al langsgesleurd worden. :+

YouTube: KROEG ORGANISEREN OP MONT VENTOUX! | TOUR DE FRANCE 2021 #12 @7:40

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 11-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Chelseamarre123 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:43:

Volgens mij zijn renners voor minder zwaarder bestraft. Vreemd als ze die er samen met de DS vandaag niet uitgooien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Social media zijn geen bewijs, he.
Overtredingen moeten door een official gezien zijn, direct of via live tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Ypuh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:24:
[...]

In China en India wonen opgeteld 3 miljard mensen en die hebben naar mijn weten geen enkele renner in de World Tour. Chinese wielerfans kijken ook met jaloezie naar de Nederlandse renners die o.a. RvV, LBL, Giro, Lombardije en etappes in alle grote rondes winnen. Om over voetbal, hardlopen, zwemmen etc. nog maar te zwijgen. Voor een klein landje is NL ook overdreven goed in heel veel sporten.

Een Pogacar is zo'n talent die eens in de 10 jaar voorbij komt en toevallig een Sloveen. Slovenië klinkt als een klein/onbekend land, maar was t/m de 19e eeuw in principe gewoon Oostenrijk. In de 20e eeuw gegeven aan Italie en van de tweede wereldoorlog tot de onafhankelijkheid in 1991 onderdeel van Joegoslavië. Dat land is gekend door oorlogen, maar het Sloveense deel is deze en de val van het communisme eigenlijk vrij gunstig doorgekomen/ontlopen. Het is geen typisch Oostblok land zoals veel Nederlanders vermoeden, maar vooral onbekend.

Pogacar had dus net zo goed een Italiaan kunnen zijn (hij spreekt vloeiend Italiaans en heeft een Italiaanse vriendin die ook wielrent) en is opgegroeid aan de voet van de Italiaanse Alpen. Wat dat betreft is het dus allemaal niet zo vreemd.
Over Tadej Pogacar:
https://www.trouw.nl/spor...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

En een informatief krantenartikel over het Sloveens wielrennen:
https://www.volkskrant.nl...m=social&utm_source=email
Pogacar is wel echt een product van het Sloveense wielrennen. Hij begon als 9-jarige met fietsen. ‘Hij was geen supertalent’, herinnert Grm zich. ‘Vooral in de criteriums waren er jongens die beter waren. Maar hij was heel erg gefocust. Dat is nog steeds zo. Als hij een koers in gaat, verandert hij volledig. Dat zag je in de Pyreneeën. Daar toonde hij zijn koerskarakter.’
De geschiedenis van Slovenië is me bekend.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nog even een foto van Bauke's Overwinning
Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/photos-galeries-copie/32489/0:0,1200:800-1200-0-70/5ca4a

Etappe 15 wordt een echte bergetappe(191km)

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/15/27239/0:0,1500:904-960-0-90/18960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Zal wel weer aangevallen worden op de laatste klim, maar daarna weer een lange afdaling zodat enige geboekte winst weer ingehaald kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:54
Doen ze een zomergasten interview met Bakelants op de Belg tijdens de koers? Volgens mij is Kruijswijk weggesprongen uit de kopgroep.

[ Voor 6% gewijzigd door doomtech op 11-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Benieuwd of Bouhanni het nu wel haalt. Rijd nu al direct voor de bezemwagen en dan kan de jury hem wel goed in de gaten houden.

Stream loopt wat achter, abandon lees ik nu net ;)

Behoorlijk grote groep. Ook benieuwd of poels de bollen kan overnemen (Woods gisteren wel gebakken) en of kruijswijk en van Aert voor de zege gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Megupe op 11-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
Megupe schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:33:
Benieuwd of Bouhanni het nu wel haalt.
Nee, abandon.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Pogacar gaat volgend jaar naar Ineos lijkt het? Ze rijden in ieder geval alvast voor hem :+

En Nairoman is los, zou ie het gaan halen...

Edit: Nope, alleen ff voor de puntjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 11-07-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:26
Morrar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:49:
Pogacar gaat volgend jaar naar Ineos lijkt het? Ze rijden in ieder geval alvast voor hem :+

Ik snap het ook niet waarom iedereen Pogacar maar blijft meenemen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Dagje weer hoor voor TJV. Mooie winsten deze tour.
Jammer dat de valpartijen zo enorm in het voordeel van Pocagar zijn gevallen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Kelderman zou nog naar podium kunnen, maar dan moet ‘t wel meezitten komende week, met al die ‘bergmannen’ nog voor hem, en dan goeie tijdrit doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mooie dag voor TJV inderdaad.
Maar ook weer mooie dag voor Poels, heel slim en goed gereden. Maar er is nog 2x aankomst bergop, daar zullen wel dubbele punten te verdienen zijn, dus hij is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Megupe schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:35:
Mooie dag voor TJV inderdaad.
Maar ook weer mooie dag voor Poels, heel slim en goed gereden. Maar er is nog 2x aankomst bergop, daar zullen wel dubbele punten te verdienen zijn, dus hij is er nog niet.
Belachelijke puntentelling naar mijn idee. Hoorde dat er nog 2x bergen zijn waar je 60 punten kan pakken.

Als pogacar daar 1 keer wint staat die meteen op kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Chelseamarre123 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Belachelijke puntentelling naar mijn idee. Hoorde dat er nog 2x bergen zijn waar je 60 punten kan pakken.

Ach is er in ieder geval nog een klassement dat wel spannend is ;)

Mooie overwinning wel voor Sep Kuss! En die oude Valverde die op z'n 41e nog nipt tweede wordt; ook wel veel respect voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:58:
Ze zullen hem denk ik niet zien als een echte bedreiging. De inspanning van vandaag zal hij morgen alvast wel voelen.
Je had natuurlijk helemaal gelijk, maar dat Martin het verliest in de afdaling? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]

Dubbele punten bij aankomst bergop, 40 per stuk dus.
Ik vind het niet gek, het zijn immers de zwaarst bevochten toppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
[...]

40 per aankomst bergop. Maar dat is al jaren zo.
En ja, als pogacar daar 2x wint pakt ie veel. Dus moet Wout maar weer mee in de aanval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Megupe schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:54:
[...]

40 per aankomst bergop. Maar dat is al jaren zo.
En ja, als pogacar daar 2x wint pakt ie veel. Dus moet Wout maar weer mee in de aanval :)
Ja ze hebben toen een aantal jaar terug een aanpassing gedaan zodat je niet de bergprijs kon winnen met enkel op kleinere klimmetjes als eerste boven te komen.

Maar vind deze puntentelling ook krom, nu heb je echt pure klimmers die ervoor gaan maar die worden imo onderweg een beetje te weinig beloond bij 1e en 2de categorie.
Waardoor klassementsmannen zonder veel moeite dat zomaar even kunnen winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Als je naar het lijstje kijkt sinds 2011 (het jaar van die wijziging) is daar niet zoveel mis mee. Allemaal fenomenale klimmers in hun jaar. Zelfs Voeckler heeft hem niet gestolen dat jaar, al kost het me moeite dat te bekennen.

Als Pogacar dit jaar ook nog de bollen wint is omdat hij de beste klimmer is (en het beste team voor hem heeft rijden: Ineos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Morrar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:49:

En ook voor de € 5000 premie daar op de top?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:14
TheekAzzaBreek schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Je had natuurlijk helemaal gelijk, maar dat Martin het verliest in de afdaling? |:(
Hij verloor het op twee punten: hij vergat zijn truitje dicht te doen en hij heeft een slechte bochtentechniek (hij kon zelfs Cattaneo niet volgen, iedere bocht lag hij direct weer 10 meter achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wat is dat toch met die ploegen a la Ineos dat ze allemaal voor Pogacar rijden. Is top 2-5 zo belangrijk dat ze niet durven pokeren en UAE/Pogi een vrije val laten maken?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
cbr600f4i schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:49:
Wat is dat toch met die ploegen a la Ineos dat ze allemaal voor Pogacar rijden. Is top 2-5 zo belangrijk dat ze niet durven pokeren en UAE/Pogi een vrije val laten maken?
Mijn aanname (die je ook wel hoort in de media) is dat de ploegen het simpelweg niet meer realistisch achten om Pogi nog uit het geel te rijden. En dan is je plek op het podium consolideren nog het hoogst haalbare.

Zoals ze het een week geleden al zeiden: tenzij Pogi (uit)valt rolt ie zonder al te veel moeite naar Parijs toe. Hij zit dusdanig comfortabel qua tijd en gaat in de komende etappes geen 5m meer verliezen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:49:
Heel simpel dan maar, stel Kelderman gaat mee in een vlucht en UAE laat begaan en niemand reageert, wat schiet Carapaz daar mee op dan door zijn ploeg ook niet te laten rijden, een extra concurrent voor hem? Denk je echt dat geen ploegmaten meer Pogacar door het ijs gaat zakken? Het is een beproefde tactiek om je tegenstanders tegen elkaar uit te laten spelen, een podiumplek is heel belangrijk en een top10 is voor sommige ploegen ook heel belangrijk. Je schiet er niks mee op dat alleen een directe concurrent tijd wint en jij een stap verder van de overwinning dan wel podium staat. Vergeet niet dat sponsoren ook een bonus beschikbaar stellen voor een top10 of een podium b.v. naast de UCI punten die ook niet onbelangrijk zijn.

Als aanvulling op wat @Stufferdt schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
+ Áls je dan Pogacar wilt aanvallen, wil je wel dat hij zonder ploeggenoten zit.

Zeker als je hem nog voor de laatste col kunt isoleren en jij nog mannen hebt die op het vlakke je kunnen helpen (Rohan Dennis stilo Giro 2020), kan dat enorm veel tijd winst schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Stufferdt schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Mijn aanname (die je ook wel hoort in de media) is dat de ploegen het simpelweg niet meer realistisch achten om Pogi nog uit het geel te rijden. En dan is je plek op het podium consolideren nog het hoogst haalbare.

Zoals ze het een week geleden al zeiden: tenzij Pogi (uit)valt rolt ie zonder al te veel moeite naar Parijs toe. Hij zit dusdanig comfortabel qua tijd en gaat in de komende etappes geen 5m meer verliezen.
Als iemand op 10-15 minuten staat, laat UAE die gewoon rijden tot hij op een minuut of 3-4 van Pogacar komt, en dan houden ze de kloof stabiel. De ontsnapte renner is dus totaal geen bedreiging voor Pogacar, maar komt plots potentieel de top-3/5 binnen. Het is niet dat UAE zich daar helemaal op kapot dient te rijden.

Waarom zou je dan niet rijden als EF of Ineos zijnde? Pogacar staat niet/nauwelijks onder druk. Maar je riskeert wel je eigen plekje te verliezen... Enige realistische scenario is een vlucht zoals gisteren met 30 man (maar waar dan 1 of 2 gevaarlijke mannen inzitten), op die manier is UAE echt verplicht z'n mannen op te souperen om ze binnen schot te houden. Maarja, gezien het verloop van de Tour is er maar een handvol renners die je als "gevaarlijk" kunt beschouwen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Jebus4life schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Als iemand op 10-15 minuten staat, laat UAE die gewoon rijden tot hij op een minuut of 3-4 van Pogacar komt, en dan houden ze de kloof stabiel. De ontsnapte renner is dus totaal geen bedreiging voor Pogacar, maar komt plots potentieel de top-3/5 binnen. Het is niet dat UAE zich daar helemaal op kapot dient te rijden.

Waarom zou je dan niet rijden als EF of Ineos zijnde? Pogacar staat niet/nauwelijks onder druk. Maar je riskeert wel je eigen plekje te verliezen... Enige realistische scenario is een vlucht zoals gisteren met 30 man (maar waar dan 1 of 2 gevaarlijke mannen inzitten), op die manier is UAE echt verplicht z'n mannen op te souperen om ze binnen schot te houden. Maarja, gezien het verloop van de Tour is er maar een handvol renners die je als "gevaarlijk" kunt beschouwen...
Ja eens hoor. UAE is op dit moment niet de ploeg die moet controleren, tenzij er iemand uit de top 2 t/m 8 gaat. Maar tot nu toe wordt dit prima opgevangen voor Pogi zelf.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Mooi stuk in de nrc voor de mensen die hun quotum nog niet opgebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja jo..lekker fris daar in Andorra "we gaan eerst 15km dalen voordat we echt starten"

Daar ging je warmingup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
Even puur vanuit m'n Scorito-frustraties gesproken; wat is dat ineen keer met sprinters die in zware bergetappes ineens podium rijden? Colbrelli al 2e en 3e. Wout van Aert al 1e en Matthews vandaag ook 2e.

Ik denk er natuurlijk helemaal niet aan om dat soort types op te stellen, maar sprints winnen doen ze niet en in de bergetappes rijden ze ineens vooraan. De andere helft van de sprinters valt te pas en te onpas uit door net binnen of buiten de tijdslimiet te finishen? Ik begrijp er helemaal niets meer van :? .

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 13-07-2021 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:45:
Even puur vanuit m'n Scorito-frustraties gesproken; wat is dat ineen keer met sprinters die in zware bergetappes ineens podium rijden? Colbrelli al 2e en 3e. Wout van Aert al 1e en Matthews vandaag ook 2e. Ik denk er natuurlijk helemaal niet aan om dat soort types op te stellen, maar sprints winnen doen ze niet en in de bergetappes rijden ze ineens vooraan, om op het andere moment weer te vechten tegen de tijdslimiet? Ik begrijp er niets meer van :? .
Colbrelli was toch al heel goede
klimmers die ook kan sprinten? Ik was er iig niet van uit gegaan dat hij 2-3 sprints gewonnen had deze tour maar sprokkelt wel de puntjes. Van Aert, weet niet hoe Scorito werkt maar die zou je in principe altijd op kunnen/moeten stellen enige x wanneer hij niet in de top 5 zou komen is als hij teruggefloten word door de ploeg :+

Matthews had ik vandaag niet op gerekend inderdaad.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Morgen weer Quintana, als in 2018 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Hackus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:58:
Hoop op Poels maar ben er bang voot! Denk dat Pog het gaat winnen en ook de bolletjes pakt

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nutterd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Hoop op Poels maar ben er bang voot! Denk dat Pog het gaat winnen en ook de bolletjes pakt
Dat zou mooi zijn als Poels hem pakt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Matthews gewoon op 40 punten van Cavendish terwijl die in elke sprint er niet aan te pas kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:13:
Matthews gewoon op 40 punten van Cavendish terwijl die in elke sprint er niet aan te pas kwam 8)7
Sprokkelen 😉
(37)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:58:
Wat zou ik dat mooi vinden: nog één keer een vliegende Quintana'in de tour.
Ik hoop, maar ben bang dat het er niet meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Ypuh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:45:
Even puur vanuit m'n Scorito-frustraties gesproken; wat is dat ineen keer met sprinters die in zware bergetappes ineens podium rijden? Colbrelli al 2e en 3e. Wout van Aert al 1e en Matthews vandaag ook 2e.

Ik denk er natuurlijk helemaal niet aan om dat soort types op te stellen, maar sprints winnen doen ze niet en in de bergetappes rijden ze ineens vooraan. De andere helft van de sprinters valt te pas en te onpas uit door net binnen of buiten de tijdslimiet te finishen? Ik begrijp er helemaal niets meer van :? .
De namen die je noemt, zijn toch echt geen pure sprinters? Meer het klassieke type die ook een goede sprint kunnen afleveren. Van Aert een stukje beter dan de andere twee.
Herinner me niet dat Matthews zich deze editie van de Ronde al gemengd heeft in een eindsprint maar kan verkeerd zijn. Is puur geheugen. Ook Colbrelli niet maar heb het gevoel dat ie toch ergens meegedaan heeft.

Gisteren was ook wel beetje rare dag qua verloop. Colbrelli en Matthews hebben gewoon het "geluk" dat ze ver achterstaan in het algemene klassement om de klassementsmannen te verontrusten. En had Deceuninck zich niet moeten bezighouden met Cavendish over de bergen te helpen, gingen die twee nooit mogen vertrekken.
Ook is het verschil voor de gele trui al zo groot, dat er precies geen echte moeite meer wordt gedaan om tijd terug te pakken. Had de top tien Pogacar bestookt, dan gingen Colbrelli en Matthews er volgens mij nooit aan de pas gekomen zijn

Zet Cavendish, Colbrelli en Matthews 10 keer naast mekaar in een rechtstreeks sprint duel, ik geloof niet dat de andere twee één keer gaan winnen van Cavendish. Hoewel, misschien één keer omdat Cavendish net bezig was met het bedanken van zijn pleog :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:13:
The points classification is a secondary competition in the Tour de France, which started in 1953. Points are given for high finishes in a stage and for winning intermediate sprints, and these are recorded in a points classification.

Het is dus niet wat veel mensen denken een 'ik heb de meeste eindsprints gewonnen trui'. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door cbr600f4i op 14-07-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Matthews en Cobrelli zijn 2 sprinters die het vooral van "zware" ritten met een sprint moeten hebben zoals Sagan in zijn betere jaren. Die ritten waarbij de echte sprinters hun benen al een keer afgesneden waren of wanneer de laatste kilometer[s] oploopt. Als ik me niet vergis heeft Matthews al een 3 top5 finishes en 6 keer top10. De eerste etappe werd hij gewoon 2e achter Alaphillpe en voor Pogacar en Roglic om er eens 2 te noemen. Als sprinter moet je hem wel brengen en daar heeft hij niet de ploeg/steun voor. Overigens was het voor Sagan ook altijd een beproeft recept om voor de tussensprints te gaan in de zwaardere etappes aangezien bij hem de absolute scherpte om massasprints te winnen er ook al een tijdje af is maar zelfs in zijn beste tijd deed hij dat om verder uit te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
Maar dit zijn geen 'zwaardere etappes op geaccidenteerd terrein' maar gewoon loodzware bergetappes? 2x de Ventoux, die zondagrit met 6 graden, regen en 5.000+ hoogtemeters of gister waar 4 cols in zaten.

Het zijn enkel mijn Scorito-frustraties die hier spreken. Heb zowel van Aert, Colbrelli als Matthews in mijn team, maar had er vooraf simpelweg niet aan gedacht om ze op te stellen. Had ik dat wel gedaan, dan had ik angstvallig hoog in de klassementen gestaan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Oh ik ook niet hoor maar het was toch al een rare etappe en hoe de kopgroep tot stand kwam. Ik kan me niet voorstellen dat Poels en Quintana niet wilden meezitten want dit verminderd hun kans op de bolletjes enorm als zij in dit soort etappes niet scoren. Denk dat Cobrelli wel voor zo'n avontuur in is en dat Matthews wellicht voor de tussensprint mee ging maar moet het op zich ook wel aankunnen zo'n etappe in een ontsnapping waar het peloton een halve rustdag neemt. Meestal ligt het tempo in de kopgroep dan ook niet super hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

Ik hoop dat Pogacar vandaag veel en vaak wordt aangevallen. Een gele truidrager mag van mij in de slotweek wat meer doen dan heel lang in het peloton rondfietsen achter teams die al dan niet per ongeluk gratis voor hem werken.

Maar het is slim ja, dat dan weer wel. Ik zie gewoon graag wat meer heroïek (tegen beter weten in).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Ik wilde niet zeggen dat ze totaal geen sprinter zijn maar jij omschrijft het beter eigenlijk
LoneRanger schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:25:
Matthews en Cobrelli zijn 2 sprinters die het vooral van "zware" ritten met een sprint moeten hebben zoals Sagan in zijn betere jaren. Die ritten waarbij de echte sprinters hun benen al een keer afgesneden waren of wanneer de laatste kilometer[s] oploopt..
Als ik me niet vergis heeft Matthews al een 3 top5 finishes en 6 keer top10. De eerste etappe werd hij gewoon 2e achter Alaphillpe en voor Pogacar en Roglic om er eens 2 te noemen. Als sprinter moet je hem wel brengen en daar heeft hij niet de ploeg/steun voor. Overigens was het voor Sagan ook altijd een beproeft recept om voor de tussensprints te gaan in de zwaardere etappes aangezien bij hem de absolute scherpte om massasprints te winnen er ook al een tijdje af is maar zelfs in zijn beste tijd deed hij dat om verder uit te lopen.
Hij heeft wel een paar mooie ereplaatsen gepakt maar nog geen enkele keer echt meegedaan voor de overwinning. Misschien die achter Alaphilippe maar die kan je ook moeilijk als een sprinter omschrijven.

Ik wil zeker die twee niet afbreken, integendeel. Is meer het type renner dat ik graag bezig zie.
Maar denk dat de voorbije ritten meer lag aan het feit dat de echte klimmers lieten begaan

EDIT: en hopla, c'est parti

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:37:
[...]

The points classification is a secondary competition in the Tour de France, which started in 1953. Points are given for high finishes in a stage and for winning intermediate sprints, and these are recorded in a points classification.

Het is dus niet wat veel mensen denken een 'ik heb de meeste eindsprints gewonnen trui'. ;)
Je moet is even de erelijst van groen opzoeken, eigenlijk heeft altijd een rasspurter die gewonnen tot Sagan aan zijn serie begon. Heeft ook te maken dat de tussensprints vroeger maar om 6 punten ging dacht ik.

Zou het echt jammer vinden dat als iemand die 4 ritten wint niet het groen gaat halen door iemand die er in massasprints niet aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zoals die meneer in het groen nu net deed... zie ik het graag dat het groen gehaald word door iemand die er in massasprints niet aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

Punkrocker

Mostly harmless

Een beetje gelijk heeft Martin wel in zijn kritiek op Vd Poel.

Die kon zich helemaal leegrijden zonder rekening te hoeven houden met week twee en drie.

En toch heb ik wel genoten van Van der Poel. Geweldige week gereden.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• doomtech
Punkrocker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:59:
Een beetje gelijk heeft Martin wel in zijn kritiek op Vd Poel.

Die kon zich helemaal leegrijden zonder rekening te hoeven houden met week twee en drie.

En toch heb ik wel genoten van Van der Poel. Geweldige week gereden.
Ja een klein beetje inderdaad. Hij heeft alleen de memo gemist dat MvdP al ongeveer vier jaar met de OS bezig is en die verplaatst zijn.
Over Merlier heeft hij wel gelijk, daar werd een excuus aangegeven terwijl die inderdaad een paar dagen later weer ergens anders aan het sprinten was. Maar volgens mij is dat met sprinters van alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Zou het echt jammer vinden dat als iemand die 4 ritten wint niet het groen gaat halen door iemand die er in massasprints niet aan te pas komt.
Wel grappig want eigenlijk is dat het tegenovergestelde van wat je zegt over de bollen waar de sprokkelaars minder kans hebben omdat finish bergop dubbele punten krijgt wat feitelijk moeilijker is om als eerste boven te komen dan een col onderweg. Dat een Poels of een van Aert een aantal etappes mee gaan in een ontsnapping en zo punten sprokkelen maakt ze niet de beste klimmer[s]. Is verder geen waardeoordeel hoor, gewoon een constatering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Kruiswijk abandon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Behalve het geel zijn alle andere truien klassementen voor meest aanvallende renner, op hun eigen manier.

Persoonlijk heb ik het meest moeite met "jeugd" klassement, iemand die sneller groeit of heel jong al in een groot en nutritioneel verzorgd team zit heeft een enorm voordeel tov een natuurlijk talent dat wat langzamer groeit.

Maar Groen en Bollen zijn al sinds ik Tour kijk (1990) altijd discussie geweest omdat er een waarde/relevantie opgeplakt wordt door media en organisatie, terwijl het gewoon net zo onbelangrijk/ludiek is als meest aanvallende renner. (het Chasse Patat klassement.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Morrar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Haha ja in de Tour de Tietema zag je 'm volgens mij ook al langsgesleurd worden. :+

YouTube: KROEG ORGANISEREN OP MONT VENTOUX! | TOUR DE FRANCE 2021 #12 @7:40
Lijkt erop dat we voorlopig dat soort beelden van Tour de Tietema niet meer gaan zien: linkje
Vind het wel een verfrissende aandacht voor de TdF en vooral de beelden rondom de race zijn leuk.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Wel grappig want eigenlijk is dat het tegenovergestelde van wat je zegt over de bollen waar de sprokkelaars minder kans hebben omdat finish bergop dubbele punten krijgt wat feitelijk moeilijker is om als eerste boven te komen dan een col onderweg. Dat een Poels of een van Aert een aantal etappes mee gaan in een ontsnapping en zo punten sprokkelen maakt ze niet de beste klimmer[s]. Is verder geen waardeoordeel hoor, gewoon een constatering. ;)
Haha ik snap je punt wel.
Maar ze moeten niet die dubbele punten afschaffen hoor maar ik vind gewoon het verschil gigantisch waardoor je dan meteen klassementsmannen van boven ziet eindigen.

Misschien ben ik gewoon wat ouderwets, ik volg de Tour al een hele tijd en de bollentrui won zo goed als altijd een goed klimmende aanvaller. De groene trui won zo goed als altijd de snelste man als die in Parijs geraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Het ligt dit jaar ook wel aan het parcours: minder HC klimmen dan gemiddeld (op gevoel, niet nagezocht).

Wat je zegt over het groen is niet waar: Sagan had jaren een abonnement op die trui maar meestal waren er betere massasprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:41:
Het ligt dit jaar ook wel aan het parcours: minder HC klimmen dan gemiddeld (op gevoel, niet nagezocht).

Wat je zegt over het groen is niet waar: Sagan had jaren een abonnement op die trui maar meestal waren er betere massasprinters.
In mijn vorige post zei ik tot aan de heerschapij van Sagan won een rasspurter, had ik nu niet meegegven.

Maar prime Sagan kon ook gewoon een massasprint winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Oh, ok. Dan zijn we het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de memo gemist, maar wat hebben de renners allemaal in hun nek liggen? Op warme dagen is het vaak iets verkoelends weet ik, maar ik heb het ook op regenachtige dagen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mooi, zometeen is het 2 Jumbo's tegen Pogacar. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kelderman naar de grond door mechanische pech? heb net niet gezien wat er gebeurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Nutterd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:46:
Kelderman naar de grond door mechanische pech? heb net niet gezien wat er gebeurde...
Bergop uit de bocht gevlogen? >:)
Is niet op beeld geweest, maar volgens mij was het niet veel noemenswaardigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik vraag me af of Vingegaard meer over heeft dan Pogacar, aan de gezichten te zien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:00:
Ik vraag me af of Vingegaard meer over heeft dan Pogacar, aan de gezichten te zien? :)
Pogacar springt er straks nog voorbij hoor. Hoe durf je hem nu nog zo te onderschatten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wow, lang geleden nog is zo'n prachtige aankomst bergop gezien onder de favorieten.
Van vroeg aangaan, continu aanvallen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Pimorez schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Pogacar springt er straks nog voorbij hoor. Hoe durf je hem nu nog zo te onderschatten?
Hij heeft zeker niet met overmacht gewonnen. Maar ja, hij hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Morgen ook de beslissing voor de bollen. Onderweg de tourmalet (20ptn bovenaan) daarna aankomst boven met dubbele punten(40pnt)
Pogi staat daarin nu 2de met 11 punten achter Poels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Heel sterk die vingegaard maar pogi. Wat een baas! Keer op keer doet hij het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:31:
Morgen ook de beslissing voor de bollen. Onderweg de tourmalet (20ptn bovenaan) daarna aankomst boven met dubbele punten(40pnt)
Pogi staat daarin nu 2de met 11 punten achter Poels
Die trui is dus voor Pogocar, dat wordt geel, wit en bollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Die trui is dus voor Pogocar, dat wordt geel, wit en bollen.
Ik hoop dat hij in Parijs INEOS ook even bedankt voor hun kopwerk in deze Tour. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
doomtech schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Ja een klein beetje inderdaad. Hij heeft alleen de memo gemist dat MvdP al ongeveer vier jaar met de OS bezig is en die verplaatst zijn.
Ik zou zelfs zeggen helemaal geen gelijk want vdP kennende zou die ook zonder OS hetzelfde hebben gedaan. Pure afgunst van het moment. Als de OS niet een jaar uitgesteld zou zijn dan zou ik vdP Aertse dingen zien doen deze Tour. De kritieken van figuren als Martin maar ook Merckx helaas, onnodig.. We zullen het volgend jaar zien waar vdP een hele Tour toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Hij heeft zeker niet met overmacht gewonnen. Maar ja, hij hoeft ook niet.
Die jongen zat bijna uit te fietsen toen hij in het wiel van Vingegaard reed. Hij is zijn krachten echt wel aan het inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Nutterd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:46:
https://www.nu.nl/tour-de...odzware-pyreneeenrit.html

Ons aller Wilco is toch weer hardhandig met het asfalt in aanraking gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wel mooi dat Kelderman zo is bijgebleven(1:40), ondanks zijn val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ja, Wilco rijdt hartstikke goed.

Hij staat ook wel ongeveer op z'n plek. Wie voor hem staat is gewoon beter (ok, Uran is een bespreekgevalletje), wat achter hem staat kan hij hebben.
Pagina: 1 ... 73 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21