Ypuh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:45:
Even puur vanuit m'n Scorito-frustraties gesproken; wat is dat ineen keer met sprinters die in zware bergetappes ineens podium rijden? Colbrelli al 2e en 3e. Wout van Aert al 1e en Matthews vandaag ook 2e.
Ik denk er natuurlijk helemaal niet aan om dat soort types op te stellen, maar sprints winnen doen ze niet en in de bergetappes rijden ze ineens vooraan. De andere helft van de sprinters valt te pas en te onpas uit door net binnen of buiten de tijdslimiet te finishen? Ik begrijp er helemaal niets meer van

.
De namen die je noemt, zijn toch echt geen pure sprinters? Meer het klassieke type die ook een goede sprint kunnen afleveren. Van Aert een stukje beter dan de andere twee.
Herinner me niet dat Matthews zich deze editie van de Ronde al gemengd heeft in een eindsprint maar kan verkeerd zijn. Is puur geheugen. Ook Colbrelli niet maar heb het gevoel dat ie toch ergens meegedaan heeft.
Gisteren was ook wel beetje rare dag qua verloop. Colbrelli en Matthews hebben gewoon het "geluk" dat ze ver achterstaan in het algemene klassement om de klassementsmannen te verontrusten. En had Deceuninck zich niet moeten bezighouden met Cavendish over de bergen te helpen, gingen die twee nooit mogen vertrekken.
Ook is het verschil voor de gele trui al zo groot, dat er precies geen echte moeite meer wordt gedaan om tijd terug te pakken. Had de top tien Pogacar bestookt, dan gingen Colbrelli en Matthews er volgens mij nooit aan de pas gekomen zijn
Zet Cavendish, Colbrelli en Matthews 10 keer naast mekaar in een rechtstreeks sprint duel, ik geloof niet dat de andere twee één keer gaan winnen van Cavendish. Hoewel, misschien één keer omdat Cavendish net bezig was met het bedanken van zijn pleog