[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 74 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Spotmatic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Hij heeft zeker niet met overmacht gewonnen. Maar ja, hij hoeft ook niet.
Tja, als je een rit wint waarbij er slechts twee renners kunnen volgen, vind ik dat toch wel met overmacht gewonnen. Ik had geen enkele keer het idee dat de andere twee konden winnen. Ik hoopte het natuurlijk wel toen ik zag dat Vindegaard terug kwam. Dan heb je zoiets van "komaan kerel, je kan het" maar eigenlijk wist ik wel dat er niets te doen ging zijn aan Pogacar.
En denk dat Pogacar nog wel een klein beetje reserve had. Dat laatste sprintje was om af te schudden maar denk dat ie een langere sprint ook wel ging gewonnen hebben.

Hij heeft vandaag toch getoond waarom ie het geel draagt. En Vindegaard, tja, de ontdekking van de Tour

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

McMiGHtY

- burp -

BreadFan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:42:
Ik heb de memo gemist, maar wat hebben de renners allemaal in hun nek liggen? Op warme dagen is het vaak iets verkoelends weet ik, maar ik heb het ook op regenachtige dagen gezien.
Een stuk panty met ijsblokjes erin, en als het regenachtig weer is, vaak een opgerold regenjasje

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 15-07-2021 10:04 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ik zet vraagtekens bij Bahrein als complete ploeg (met de kanttekening dat TJV eenzelfde ontwikkeling doorgemaakt heeft). Colbrelli heeft eigenlijk nog nooit iets gewonnen in zijn carrière, net als Caruso en Padun etc. De insinuaties die ik bij Bahrein heb zijn meer als ploeg als geheel. Tot 2019 werd er echt nooit gewonnen in die ploeg en nu zijn ze na Ineos, DQS en in mindere mate TJV en UAE de 3e/4e ploeg van het peloton. Wout van Aert daarentegen werd al wereldkampioen op zijn 18e. Pogacar heb ik ook geen vraagtekens bij.

Blijf erbij dat WvA in eerste instantie gewoon een tijdrijder is die in principe in staat zijn snel een berg op te rijden. Zijn onderscheidende kwaliteit is dat hij dat tempo vol kan houden over de volledige lengte van een klassieker. Een Ganna en in mindere mate Campenaerts, Dumoulin, Thomas, Dennis, Wiggings etc. hebben allemaal aangetoond dat dat een prima basis is voor dit type overwinningen (over de gehele duur van een rit gemiddeld meer watts trappen dan je concurrenten). Deze mannen wegen/wogen van nature ook allemaal 72/73kg voordat ze evolueerde naar hun klassements-gewicht van zo'n 71/69kg. Dat is vooral noodzakelijk bij meerdaagse inspanningen, voor één dag lijkt die 3kg x 6w me nog wel te overbruggen met talent/grotere motor/sparen.
https://www.indeleiderstr...umenten-in-beslag-genomen

misschien krijg je snel duidelijkheid...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Natuurlijk iets op een filmje van Tour de Tietema gezien, die daarom offline gehaalt zijn..

Of was dat alleen een Franse sprinter die de Ventoux opgeholpen werd... en.. Moet Nils Eekhof dan niet z'n titel terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Kennelijk is men hier niet de enige die Bahrein verdacht vindt - vandaag inval door de politie in hun hotel.

https://www.nu.nl/wielren...g-bahrain-victorious.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:54
Was vorig jaar toch ook zo’n actie met politie en alles tegen Quintana / zijn ploeg? Ook nooit meer wat over gehoord dus of dit nou werkelijk wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
McMiGHtY schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Een stuk panty met ijsblokjes erin, en als het regenachtig weer is, vaak een opgerold regenjasje
Ah een regenjasje. Ja logisch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kelderman schuift (als alles goed gaat) weer mooi een plekje op want die Uran is klaar...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb ik toch één keertje goed geschat. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 15-07-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
allemaal even uit het raam hangen om Wout vooruit te schreeuwen!!!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

CynicRelief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:05:
allemaal even uit het raam hangen om Wout vooruit te schreeuwen!!!
Poels of Van Aert? :9 O-)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
dilemma

Poels!!!

[ Voor 46% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 17:07 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Pogacar gaat er gewoon een kopie van 2020 van maken:
3 ritten, 3 truien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De kans dat Pogocar top 3 eindigt in de etappe is levensgroot, dus dat is helaas geen bollentrui voor Poels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Exocet schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:12:
De kans dat Pogocar top 3 eindigt in de etappe is levensgroot, dus dat is helaas geen bollentrui voor Poels
mja, the winner takes it all, hard, maar wel mooi; Poels gesprokkel en harde werken net niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
als Pogi dit wint, en ik denk nu van wel, zijn we voor een paar jaar vertrokken met Pogi voor het geel; zoniet …

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Die doping van Pogi wil ik ook, 2 dagen op rij. Wat een held

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
rolandos582 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:23:
Die doping van Pogi wil ik ook, 2 dagen op rij. Wat een held
dat heet ‘de jeugd’, heb die doping ooit gekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hij is niet eens moe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
hij zweet vaak niet eens, viel me al eerder op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
gaat Pogi naar Tokio, weet iemand dat, er wordt in de reportages niet over gerept (itt heel veel andere renners) maar zal toch wel? van geel naar goud?

[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snap niets van Ineos deze tour, willen ze Pogacar volgend seizoen onder contract of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
vlakke overgangsetappes op vrijdag … zijn al gekke dingen gebeurd …
maar niet in de laatste week

[ Voor 17% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:28:
Snap niets van Ineos deze tour, willen ze Pogacar volgend seizoen onder contract of ?
Zat me hier ook al over te verbazen. Dan vangen ze aan met een team waarvan heel veel mensen (ik ook) zeggen dat het het beste team is. Maar dit is wel heel matig wat ze laten zien. Niet eens een etappe gewonnen en verder Pogacar op elke berg in een zetel naar de finish gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:23
Die interviewer ook met zijn idiote vraag aan pogi.

"Are u worried about the time trial?"

De beste man heeft meer dan 5 min voor en heeft de hele tour gedomineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Chelseamarre123 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:35:
Die interviewer ook met zijn idiote vraag aan pogi.

"Are u worried about the time trial?"

De beste man heeft meer dan 5 min voor en heeft de hele tour gedomineerd
"Why should I be worried?" :*)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
doomtech schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Zat me hier ook al over te verbazen. Dan vangen ze aan met een team waarvan heel veel mensen (ik ook) zeggen dat het het beste team is. Maar dit is wel heel matig wat ze laten zien. Niet eens een etappe gewonnen en verder Pogacar op elke berg in een zetel naar de finish gebracht.
maar dit zie je toch elke keer; voorheen had Ineos de beste kopman, nu UAE, gecombineerd met tumult met gevolgen van zeker de eerste week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
steun van Ineos, en steun van Kuss, is omgekeerd van wel willen, maar niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
CynicRelief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:39:
[...]

maar dit zie je toch elke keer; voorheen had Ineos de beste kopman, nu UAE, gecombineerd met tumult met gevolgen van zeker de eerste week
Ik bedoel het ook meer in het licht van de uitspraken van Brailsford. Die stond na de Girowinst van Hart te brullen dat ze vanaf dat moment alleen maar aanvallend gingen rijden, zoals ze die GT gedaan hadden. Nou ik zie het niet terug? En dat is naar mijn mening wel de manier om een GT te winnen als je weet dat je niet de beste kopman hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
doomtech schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Ik bedoel het ook meer in het licht van de uitspraken van Brailsford. Die stond na de Girowinst van Hart te brullen dat ze vanaf dat moment alleen maar aanvallend gingen rijden, zoals ze die GT gedaan hadden. Nou ik zie het niet terug? En dat is naar mijn mening wel de manier om een GT te winnen als je weet dat je niet de beste kopman hebt.
het is van moeten kunnen toch? Thomas in de eerste week al aangedaan, Carapaz wil wel … maar beslist minder sterk dan Pogajar; zowel Ineos als UAE hebben als team fantastische prestaties geleverd, Ineos dit keer in de defensieve rol, wellicht bracht dat ook verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
doomtech schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Hij heeft dat gezegd in de veronderstelling dat er 4 kandidaten een kleine kans hadden op een eindoverwinning. Echter was na een paar dagen al duidelijk dat alleen Carapaz nog een kleine kans zou hebben op het podium. Als iemand zoveel beter is dan de rest dan maakt de tactiek ook niet meer uit. Denk je echt dat Porte, Hart of Thomas het UAE/Pogocar moeilijk hadden gemaakt als ze mee waren geweest in een vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:11:
Pogacar gaat er gewoon een kopie van 2020 van maken:
3 ritten, 3 truien
4 ritten. Morgen tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
uitspraken in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zaterdag tijdrit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
morgen lange, vlakke overgangsetappe, zijn al gekkere dingen gebeurd in vrij recent verleden … in schijnbaar saaie overgangsetappes op vrijdag …

dacht niet dat wind daar een factor is, als ik me dat terrein goed herinner, dus mja, beentjes omhoog en alvast wat bijslapen voor volgende week zaterdag, 4u!

[ Voor 31% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Oh ja.
De sprintetappes bliep ik altijd weg ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cavendish is binnen op 32:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
Gaat morgen nog een ploeg proberen Cavendish te lossen op de eerste col en hem op afstand te houden? Zeg maar wat Sagan vroeger deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
DeKever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Gaat morgen nog een ploeg proberen Cavendish te lossen op de eerste col en hem op afstand te houden? Zeg maar wat Sagan vroeger deed.
Er is morgen enkel een colletje van 4de categorie. Dat zal cav wel overleven, vandaag deed die dat ook net voor de tussensprint.

Morgen waarschijnlijk een ritje voor de aanvallers? Denk niet dat er echt een team gaat controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denk dat er morgen wat strijd komt tussen ontsnappers. Hoop op mooie rit, met veel strijd. Massa sprint ben ik eerlijk gezegd geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen.. Ik kijk alweer uit naar de Vuelta, heb de tour nu wel gezien. Hasta las cuatro semanas of zoiets..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:48:
Denk dat er morgen wat strijd komt tussen ontsnappers. Hoop op mooie rit, met veel strijd. Massa sprint ben ik eerlijk gezegd geen fan van.
Idem, hopelijk eens een sprintje met een paar man. Is nog niet gebeurd deze tour denk ik, ontsnappers kwamen allemaal solo aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zag net Poels bij sportjournaal over de inval.
Waarom zet hij zn zonnebril niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
cbr600f4i schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:
Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen.. Ik kijk alweer uit naar de Vuelta, heb de tour nu wel gezien. Hasta las cuatro semanas of zoiets..
zaterdag 24 juli, 4u in de morgen, olympische wegwedstrijd mannen; ong. omstreeks 8u naar verwachting, ‘is het koers’; dat wordt voor ‘t eerst dat ik koers ga kijken met koffie en ontbijtkoek :9

[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CynicRelief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:14:
[...]

zaterdag 24 juli, 4u in de morgen, olympische wegwedstrijd mannen; ong. omstreeks 8u naar verwachting, ‘is het koers’; dat wordt voor ‘t eerst dat ik koers ga kijken met koffie en ontbijtkoek :9
ik zal ze allemaal eens in de agenda zetten, de eerste week wordt een mooi fietsweekje met mtb en bmx'en erbij.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Owios schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:52:
[...]

Hij heeft dat gezegd in de veronderstelling dat er 4 kandidaten een kleine kans hadden op een eindoverwinning. Echter was na een paar dagen al duidelijk dat alleen Carapaz nog een kleine kans zou hebben op het podium. Als iemand zoveel beter is dan de rest dan maakt de tactiek ook niet meer uit. Denk je echt dat Porte, Hart of Thomas het UAE/Pogocar moeilijk hadden gemaakt als ze mee waren geweest in een vlucht?
Naja als je veruit het duurste team hebt en dan tevreden bent met hangen en wurgen podium en geen etappezeges is dat een prima tactiek natuurlijk.
Ze hadden het UAE zeker moeilijker kunnen maken door zo nu en dan Porte of Hart (die reed echter idd wel heel kleurloos rond) mee te sturen om wat tijdswinst te creëren en zo wat meer druk uit te oefenen/op den duur twee kaarten te kunnen spelen. En zo kom je ook eerder in positie om ritwinst te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
doomtech schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Naja als je veruit het duurste team hebt en dan tevreden bent met hangen en wurgen podium en geen etappezeges is dat een prima tactiek natuurlijk.
Ze hadden het UAE zeker moeilijker kunnen maken door zo nu en dan Porte of Hart (die reed echter idd wel heel kleurloos rond) mee te sturen om wat tijdswinst te creëren en zo wat meer druk uit te oefenen/op den duur twee kaarten te kunnen spelen. En zo kom je ook eerder in positie om ritwinst te pakken.
Gemakshalve maar even vergeten dat schaduwkopman Thomas viel en zich blesseerde want dat was natuurlijk de pion die Ineos kon spelen naast Carapaz. Je [algemeen] kunt hun tactiek die ze vanaf Thomas' uitschakeling wel werken voor Pogacar noemen maar ze proberen de koers natuurlijk hard te maken, andere concurrenten elimineren en dan maar hopen dat je kopman het af kan maken. DSM heeft toch ook niet voor Cavendish gewerkt puur omdat Bol het werk niet kon afmaken? Richie Porte had natuurlijk ook al de nodige tijd verloren met pech en verwondingen. In tegensteling tot b.v. een Martin laten ze Porte echt niet zo veel tijd terugpakken zodat hij weer gevaarlijk zou worden in het klassement. Ook dat hoeft UAE niet te doen want dat doen dan de andere ploegen wel voor wie Porte al eerder een gevaar is maar zover laten ze het niet eens komen. Beetje makkelijk om Ineos/Brailsford af te rekenen zonder daarbij rekening te houden met de pech die ze hadden in de eerste week waarbij 2 schaduwkopmannen gelijk kansloos waren.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:44:
Zag net Poels bij sportjournaal over de inval.
Waarom zet hij zn zonnebril niet af?
Dat doen renners vaker niet, ik zou er niks achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
LoneRanger schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Gemakshalve maar even vergeten dat schaduwkopman Thomas viel en zich blesseerde want dat was natuurlijk de pion die Ineos kon spelen naast Carapaz. Je [algemeen] kunt hun tactiek die ze vanaf Thomas' uitschakeling wel werken voor Pogacar noemen maar ze proberen de koers natuurlijk hard te maken, andere concurrenten elimineren en dan maar hopen dat je kopman het af kan maken. DSM heeft toch ook niet voor Cavendish gewerkt puur omdat Bol het werk niet kon afmaken? Richie Porte had natuurlijk ook al de nodige tijd verloren met pech en verwondingen. In tegensteling tot b.v. een Martin laten ze Porte echt niet zo veel tijd terugpakken zodat hij weer gevaarlijk zou worden in het klassement. Ook dat hoeft UAE niet te doen want dat doen dan de andere ploegen wel voor wie Porte al eerder een gevaar is maar zover laten ze het niet eens komen. Beetje makkelijk om Ineos/Brailsford af te rekenen zonder daarbij rekening te houden met de pech die ze hadden in de eerste week waarbij 2 schaduwkopmannen gelijk kansloos waren.
Dit blijft dan een verschil in mening denk ik. Ik vergelijk het met TJV, die stonden er eigenlijk precies voor na de eerste week zoals INEOS. Die hebben toen echter heel snel de switch gemaakt van focus ietwat van geel afhalen en die verplaatsen naar ritwinsten (Kuss en Van Aert). Dat hadden ze bij INEOS met Porte en Castroviejo bijvoorbeeld (die laatste vond ik echt in hele goede vorm steken) ook kunnen doen. Dat is hun goed recht om het niet te doen, maar strookt nogmaals niet met wat er gezegd is na die Giro van vorig jaar.
Het enige wat ze nu gepresteerd hebben is plek 3 voor Carapaz in het AK en dezelfde man die zwaar tekort komt is derde geworden in een etappe.
Ik zou er zwaar ontevreden mee zijn als sponsor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@doomtech Naja, er is een nuance verschil als je het met Jumbo vergelijkt waar de absolute kopman wegvalt en Vinegard een welkome bonus is die b.v. nog wel steeds door het ijs kon zakken. Was die laatste nou uitgevallen ipv Roglic dan hadden van Aert en Kuss niet die vrijheid gehad die ze nu hadden. Kuss of van Aert wat ruimte geven is geen gevaar voor de top10 maar Porte een stuk meer omdat je Ineos dan een extra wapen geeft. van Baarle is volgens mij wel in de aanval geweest. Ineos/Sky is eigenlijk altijd al eerst klassement en dan pas etappewinst geweest. De sponsor zal niet super tevreden zijn maar mocht Carapaz 2e worden achter Pogacar dan denk ik dat het nog redelijk geslaagd is. Als je ploeg steeds in een treintje de bergen oprijdt heb je alsnog meer tijd in beeld dan wanneer je een eenling in een kopgroep van 31 man bent.

Ik begrijp je punt wel en dat is ook hoe ik het liever zie maar ik begrijp het ook dat Ineos koerst zoals ze doen vanuit hun filosofie en door pech/blessures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Van Baarle is een etappe meegeweest in de vroege vlucht en was vervolgens bovenop een berg aan het wachten op Carapaz volgens mij.

Ik vond de Belg gisteren wel een mooie uitleg geven over Carapaz, ja, de Giro gewonnen maar dat was ook een editie dat er bij de tegenstanders heel veel mis ging en hij opeens leider was.Aangezien die (denk ik) het gedoe bij Movistar zat was (waar die ondanks Giro winst toch gewoon Valverda moest gaan helpen) voor veel geld overgestapt naar Ineos, wetende dat die daar nooit de uitgesproken kopman zou zijn.

Kijk ook naar Hart, die wint ook een Giro, maar komt er nu ook niet meer aan te pas.
Het zal voor INEOS Grenadiers tijd worden om een jonkie (beschermd) op te leiden naar grand tour kopman, en zodra ze die hebben komen er weer een paar jaar van Ineos (of hoe ze dan ook gaan heten) overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:45:
Van Baarle is een etappe meegeweest in de vroege vlucht en was vervolgens bovenop een berg aan het wachten op Carapaz volgens mij.

Ik vond de Belg gisteren wel een mooie uitleg geven over Carapaz, ja, de Giro gewonnen maar dat was ook een editie dat er bij de tegenstanders heel veel mis ging en hij opeens leider was.Aangezien die (denk ik) het gedoe bij Movistar zat was (waar die ondanks Giro winst toch gewoon Valverda moest gaan helpen) voor veel geld overgestapt naar Ineos, wetende dat die daar nooit de uitgesproken kopman zou zijn.

Kijk ook naar Hart, die wint ook een Giro, maar komt er nu ook niet meer aan te pas.
Het zal voor INEOS Grenadiers tijd worden om een jonkie (beschermd) op te leiden naar grand tour kopman, en zodra ze die hebben komen er weer een paar jaar van Ineos (of hoe ze dan ook gaan heten) overmacht.
Misschien gaan ze dat doen met Cockpid na de Olympische Spelen?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zie Pidcock eigenlijk iets meer als een klassiekerman, persoonlijk.
(Al heeft die z'n gewicht mee (voor de bergen) en kan die volgens mij ook wel een redelijke tijdrit uit z'n mouw schudden)

[ Voor 46% gewijzigd door McMiGHtY op 16-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:27:
Ik zie Pidcock eigenlijk iets meer als een klassiekerman, persoonlijk.
(Al heeft die z'n gewicht mee (voor de bergen) en kan die volgens mij ook wel een redelijke tijdrit uit z'n mouw schudden)
Wie zal het zeggen. Als hij inderdaad een 20 kg lichtere versie van Wout van Aert wordt op de weg, zal Pogacar zn handen er nog vol aan krijgen. Al zal voor hem een echt goede tijdrit wellicht nog lastig worden met dat gewicht.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
20 man weg met een minuutje voorsprong, benieuwd of er een sprinter ploeg zich opoffert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zo te zien...niet..

Cobrelli heeft een pijntje aan de knie zo te zien.

Ik denk dat Cav heeft geroepen "zondag wil ik winnen, laten we allemaal een beetje rustig aan doen, dan geef ik zondagavond een rondje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kelderman heeft al weer op de grond gelegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Heerlijke rit zo in de kopgroep, iedereen wel zo'n beetje op apegapen dat vals platte stuk om de drie terug te pakken die ook hun hartslag even niet meer onder controle hebben. Het ene moment aanvallen en dan iets later achteraan niet vast kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sterk nummertje van Mohoric weer als die dit afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:33:
Kelderman heeft al weer op de grond gelegen..
Een dag niet gevallen is een dag niet geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:26:
Sterk nummertje van Mohoric weer als die dit afwerkt.
mooie observatie van de Cauwer: Mohoric maakt gebruik van de lange beurt van Politt, want meefietsen achter is te doen, maar als Politt afgeeft weet je dat iedereen wat terugvalt, en dan erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

af en toe snap ik geen zaak van wielrennen...waarom halen ze Mohoric niet terug want zo winnen ze allemaal niks en een 2de of 3de plek telt toch niet :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Nutterd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:40:
af en toe snap ik geen zaak van wielrennen...waarom halen ze Mohoric niet terug want zo winnen ze allemaal niks en een 2de of 3de plek telt toch niet :F
dat is de logica zelve, in theorie dan, maar zie hierboven, ofwel, wielrennen is niet alleen maar hard fietsen, tactisch inzicht van Mohoric laat hem vooruit blijven, naast hard doorfietsen vanzelf

[ Voor 17% gewijzigd door CynicRelief op 16-07-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoe groot trapt die Mohoric ook, benieuwd welke trapfrequentie die haalt. 70 a 80 schat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30

DDX

Niet eens volgens mij, eerder richting de 60.
Daar moet wel een 56 blad op liggen ofzo.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
DDX schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:46:
Niet eens volgens mij, eerder richting de 60.
Daar moet wel een 56 blad op liggen ofzo.
Haha ja zou zomaar kunnen, ongeloofelijk dat die dat 20km rond krijgt.
Normaal verzuur je toch helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Stel dat Roglic ook gewoon deze tour had kunnen rijden.. dan was het helemaal een Sloveens feestje geweest.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30

DDX

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Haha ja zou zomaar kunnen, ongeloofelijk dat die dat 20km rond krijgt.
Normaal verzuur je toch helemaal.
Op een berg moet het soms ook.
Maar idd wel knap.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

CynicRelief schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:43:
[...]

dat is de logica zelve, in theorie dan, maar zie hierboven, ofwel, wielrennen is niet alleen maar hard fietsen, tactisch inzicht van Mohoric laat hem vooruit blijven, naast hard doorfietsen vanzelf
ja snap ik, maar ik snap gewoon niet waarom ze niet "samenwerken" zo hebben ze ook allemaal niets, dit is natuurlijk al jaren zo maar ik snap het gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:49:
Stel dat Roglic ook gewoon deze tour had kunnen rijden.. dan was het helemaal een Sloveens feestje geweest.
gaan al die mannen naar Tokio? lijkt wel NLse dames-ploeg kwa sterkte in de breedte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Nutterd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:51:
[...]

ja snap ik, maar ik snap gewoon niet waarom ze niet "samenwerken" zo hebben ze ook allemaal niets, dit is natuurlijk al jaren zo maar ik snap het gewoon niet :+
dat moet je maar net kunnen organiseren, en vandaag gunden de achterblijvers elkaar niet veel; een andere keer werkt het wel, en juist dat maakt het zo boeiend, zelfs in zo’n nietsbetekenend ritje

[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 16-07-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nutterd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Samenwerken wil niet als je anderen niet vertrouwd. 2 ploeggenoten, een aantal linkeballen/speculanten en 3 redelijk rappe mannen. Als dan ook nog eens de sterkste weg is, want dat voel je wel in de koers, dan gaat het om de ereplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
CynicRelief schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:51:
[...]
gaan al die mannen naar Tokio?
Roglic, Pogacar, Tratnik en Polanc als ik het internet mag geloven.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
Ypuh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Wat een baas, maar ben er nu ook wel klaar mee. Weet nu weer waarom ik Cav eigenlijk nooit zo leuk vond; hij wint gewoon altijd en dan voelt het weer alsof de etappe/dag daarmee als een nachtkaars uitdooft. Eén rit was leuk, die 2e gunde ik hem ook nog wel, maar nu is het wel weer mooi geweest.

Gelukkig istie nu wel 100x sympathieker dan vroeger.
De oude Cavendish is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:45:
Ik vond dat wel mooi.

Mannetje vooruit in de bergen om de aanval van de kopman te ondersteunen was decennia SOP totdat de Sky stoomwals het een zinloze inspanning maakte. Dat uitgerekend Ineos daarop teruggrijpt is op zich is op zich al schitterend, dat ze dat doen zonder een kopman die dat ook kan doen is hilarisch. Carapas doet een mannelijke poging, maar Vingegaard rijdt hij er natuurlijk niet af. Zouden ze bij Ineos echt geloofd hebben dat hij dat wel kon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

Punkrocker

Mostly harmless

David Dekker in de Avondetappe over de proloog van de Giro waarin hij als tweede mocht starten:
Mijn doel was om degene voor mij in te halen zodat ik als eerste over de streep kwam.
_O-

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
Punkrocker schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:46:
David Dekker in de Avondetappe over de proloog van de Giro waarin hij als tweede mocht starten:
Mijn doel was om degene voor mij in te halen zodat ik als eerste over de streep kwam.
_O-
Aflevering nog niet gezien; maar voor de volgers van De Rode Lantaarn is Sneaker Dave een fan-favourite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Patrick Lefevere: "Ik wil Cavendish behoeden voor het jaar te veel"

Hij niet alleen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Starttijden favorieten
13.45 uur – Mikkel Bjerg (UAE Emirates)
13.54 uur – Stefan Bissegger (EF Education-Nippo)
14.55 uur – Brandon McNulty (UAE Emirates)
15.03 uur – Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick-Step)
15.33 uur – Stefan Küng (Groupama-FDJ)
16.31 uur – Jonathan Castroviejo (INEOS Grenadiers)
16.43 uur – Wout van Aert (Jumbo-Visma)
16.57 uur – Mattia Cattaneo (Deceuninck-Quick-Step)
17.17 uur – Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma)
17.19 uur – Tadej Pogačar (UAE Emirates)

Volledige startlijst

@Cavendish, is het aard van het beestje, dat verandert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
https://www.wielerflits.n...illegaals-aan-mijn-fiets/

Klinkt als een hoop flauwekul over energieterugwinning via de remmen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Van Aert, holy shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Pogacar komt er straks nog aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

:)B Wout van Aert :)B

*O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mooie les tijdrijden, wat zit hij mooi op zijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Exocet schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Mooie les tijdrijden, wat zit hij mooi op zijn fiets
Ook geen 58 voor, waar we trouwens van Pogacar zijn achtertandwiel niet vermeld zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nr 4 voor de Belgen :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Geen idee hoe ik het moet inschatten, maar ik vraag me toch af hoe slim dit is met het oog op de Spelen...

Vermoed/vrees toch dat mensen als Kung en Ganna toch beter en frisser voor de dag zullen komen (nuja, Evenepoel is ook een groot vraagteken en lijkt ook al maanden toe te leven naar Tokio)

(nuja, hij heeft lekker 2 dikke Tour ritten meegepikt, pakken wat je kan zeker?)

[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 17-07-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Jebus4life schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:14:
Geen idee hoe ik het moet inschatten, maar ik vraag me toch af hoe slim dit is met het oog op de Spelen...

Vermoed/vrees toch dat mensen als Kung en Ganna toch beter en frisser voor de dag zullen komen (nuja, Evenepoel is ook een groot vraagteken en lijkt ook al maanden toe te leven naar Tokio)

(nuja, hij heeft lekker 2 dikke Tour ritten meegepikt, pakken wat je kan zeker?)
Een tijdrit van 35 minuten vol verteer je over een paar dagen prima. Dat is heel wat anders dan jezelf een hele dag uitwringen in een bergrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop vandaag op Cees Bol, maar denk dat Deceuninck - Quick Step er alles aan gaat doen om Cavendish te laten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
zo, na teleurstellende F1 race nu nog even echte topsport! de laatste 50 km dan toch …

[ Voor 20% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CynicRelief schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:06:
zo, na teleurstellende F1 race nu nog even echte topsport! de laatste 50 km dan toch …
Zit lekker met de kleine op de bank, voor F1 en nu Tour laatste uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Hackus schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Zit lekker met de kleine op de bank, voor F1 en nu Tour laatste uurtje
het was een interessante Tour, en de OS wegwedstrijd belooft wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
waar in de andere GTs de laatste dag het kaarsje wel uitgaat, zijn de rondjes in Parijs altijd weer een kers op de taart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50

Hupske

AFCA

Toch wel fijne afwisselen. Naar zeer veel frustratie bij de F1 even rustig afkoelen bij de Tour. Al blijf ik nog 2 weken frustreren om afgelopen race.

Vandaag hopelijk kan Wout hem winnen. Zal een mooi toetje zijn voor Jumbo.

Uiteindelijk was het een mooie Tour met mooie winnaars en aanvallend fietsen.
Helaas was het klassement alleen niet spannend. Ook niet voor plek 2 tot 10. Kracht verschillen waren te duidelijk en de meeste ploegen hebben er te vaak bij gelegen in de valpartijen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Hupske schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:20:
Toch wel fijne afwisselen. Naar zeer veel frustratie bij de F1 even rustig afkoelen bij de Tour. Al blijf ik nog 2 weken frustreren om afgelopen race.

Vandaag hopelijk kan Wout hem winnen. Zal een mooi toetje zijn voor Jumbo.

Uiteindelijk was het een mooie Tour met mooie winnaars en aanvallend fietsen.
Helaas was het klassement alleen niet spannend. Ook niet voor plek 2 tot 10. Kracht verschillen waren te duidelijk en de meeste ploegen hebben er te vaak bij gelegen in de valpartijen.
Of Cav die wint, zou ook wel lachen zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50

Hupske

AFCA

Quad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Of Cav die wint, zou ook wel lachen zijn.
Oef na zijn uitbarsting tegen een mecanicien is de sympathie wel weer verdwenen. Al is het natuurlijk wel knap om zo terug te komen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
22 en al 2 keer de Tour winnen, de jeugd van tegenwoordig …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Dit moet toch wel de etappe van Cavendish zijn. Kan bijna niet anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Wauw TJV!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wheeeeeeeee, Woutje Woutje :)B

*O* *O* *O* *O*

Pagina: 1 ... 74 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21