Roglic in 2021:
- Parijs-Nice: groene trui en 14e in het algemeen klassement.
- Ronde van het Baskenland: elke trui gewonnen.
- AGR: 69ste.
- Waalse Pijl 2e.
- LBL: 13e.
- Tour: uitgevallen.
Dus hij doet vaak mee voor de prijzen, maar maakt in verhouding ook weinig koersdagen. Profs mogen er jaarlijks max 90 maken sinds enkele jaren geleden. Hij kiest heel selectief waar hij start en geeft niks om koersdagen. Hij zat vooafgaand aan de huidige tour 2 maanden op hoogtestage als ik me niet vergis.
Pogacar wint dit jaar de UAE tour, Tirreno, 2e in Het Baskenland, LBL, een DNF in de Waalse Pijl, de Ronde van Slovenie en is hard op weg in deze tour. Maar het is allemaal min of meer hetzelfde: gebruik maken van zijn specialiteit om heel hard te kunnen klimmen, het wat Ypuh noemt als een katachtige op een tak zitten loeren.
Een Eddy Merckx won letterlijk alles: 80 eendagskoersen, 68 tijdritten, 51 klassiekers en 16 grote rondes.
Requiem19 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Er wordt wel harder gereden dan vroeger in het algemeen. Ieder jaar worden er verschillende klim records verbroken op colls:
http://www.climbing-records.com/
Om maar 1 voorbeeld eruit te lichten. Ene "Mark Padun" heeft paar weken terug het record van ene Miquel Indurain op La Plagne met 36 seconden verbeterd:
climbing-records.com/2021/06/mark-padun-indurains-la-plagne.html
Ah, die site kende ik nog niet. Wist niet dat er toch nog regelmatig records werden gebroken. Maar okay, blijkbaar zijn we dus op het punt dat we de de oude records en snelheden aan het evenaren zijn: met dus de nieuwste fietsen, voedings- en trainingsleer, profs die al vanaf jonge leeftijd begeleiding hebben op hoog niveau en met ook een hoog niveau instromen in de World tour. Dus de randvoorwaarden zijn beter dan ooit (in mijn optiek, maar aanname). Dus zo bijzonder is het dan toch niet? En als er doping wordt gebruikt, is die stukken minder effectief dan vroeger. Je zit denk ik al grotendeels te werken tegen de grens wat haalbaar is en dus heeft doping ook minder effect meer. Nu nog 10% erbij dmv doping is niet meer haalbaar lijkt me.
[
Voor 33% gewijzigd door
Stufferdt op 08-07-2021 11:40
]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her