[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:24
Moet na deze beelden bekennen dat het toch wel een klein beetje gemeen is van Gery. Kasia rijdt er in principe al voor bij het ingaan van de bocht. Gery is al afgezakt, maar duwt hem er in de binnenbocht nog één keer voor puur om Kasia af te snijden.

Overigens heb ik in de afgelopen 2 dagen TdFF meer emotie gevoelt dan de gehele Tour voor mannen, met uitzondering van de twee ritten die Alpecin won dan misschien.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Phydomir schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:56:
Ik zie eigenlijk alleen dat Gery er nog voorzit, voor ze insturen. Dan wil Kasia nog buitenlangs door een gaatje waarvan je weet dat deze gaat verdwijnen en rijdt zich dan klem. Verkeerd gepositioneerd, gegokt en verloren.

Mocht ze dit nog weten recht te draaien vandaag dan weet ik ook niet hoe zo ooit Longo nog terug kan gaan betalen. Die reed als een verkapte ploeggenoot waardoor het überhaupt nog spannend is.
Het probleem is vooral dat Gery klaar was met haar lead out en dan bewust probeert om het Niewiadoma moeilijk te maken.

Wat vinden we ervan als een sprint leadout z’n best doet om zo uit te sturen uit een sprint dat hij andere sprinters in de weg rijdt?

Vandaag is er een soort ongeschreven regel verbroken. Dit gaan we vanaf nu veel vaker zien.

Donestigues die een beurt doen, kopman er voorbij laten en dan lekker kak in de laatste bocht voor een steil stuk beetje blijven rommelen.

Dat was ‘not done’.

Is het racen? Nee, alleen als Gery de bedoeling heeft om erna te blijven fietsen. In dit geval stopt ze gelijk met trappen en is het enige doel in de weg rijden.
Pagina: 1 ... 170 171 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21