[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 70 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:08
djfrankel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:29:
Ik snap dat ze bij GCN helemaal in hun nopjes zijn dat Cavendish de etappe wint, maar wat mij betreft had hij teruggezet mogen worden de uitslag. Het is haast knap te noemen dat het hem lukt 2 mensen af te snijden met een open weg voor hem :X .
Oneens, Philipsen gaat ook richting Cavendish.
Tis ook niet dat Cav een hele zwieper maakt, al bij al valt het nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:03
Ik snap dat ze bij GCN helemaal in hun nopjes zijn dat Cavendish de etappe wint, maar wat mij betreft had hij teruggezet mogen worden de uitslag. Het is haast knap te noemen dat het hem lukt 2 mensen af te snijden met een open weg voor hem :X .
Wat een dwaas. En die tussensprint was ook niet om aan te zien qua hoe iedereen tegen elkaar aan zat te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Paitor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:26:

btw, zou Bennett zich nog even achter de oren krabben vandaag?
Hij gaat Mørkøv ongetwijfeld missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:19
3kster schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:31:
Het schijnt dat MvdP geen tijdritfiets thuis heeft, petje af. _/-\o_
Ze hebben de avond ervoor nog nieuwe wielen (INEOS variant) uit Andorra en een helm laten komen. Tevens heeft ie flink proef gezeten om tot een zo ideaal mogelijke zit positie te komen :D
Eens ja, die move terug naar links was echt nergens voor nodig. Nu valt er niemand maar als Merlier daar op z'n plaat klapt is de wereld te klein. Ik snap niet dat ze nog steeds zoveel naar gevolgen kijken, dit was gewoon een hele gevaarlijke move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:06
Chelseamarre123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Oneens, Philipsen gaat ook richting Cavendish.
Tis ook niet dat Cav een hele zwieper maakt, al bij al valt het nog mee
Aan de lijnen op de weg zie je duidelijk dat Cavendish van z’n lijn af gaat en zo de Alpecin rijder de pas af snijdt. Maar Cavendish is natuurlijk een prachtig verhaal voor de Tour organisatie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even in de replay gezien, maar Cavendish schuift net zoveel op naar het midden als de andere renner, minder zelfs. Daarbij stuurt de leadout man ook richting Cavendish, ik vind je oordeel te scherp. Als ik de witte middenlijn in de gaten houd tenminste, maar ik ben te overtuigen dat er andere dingen meespelen. Of mis ik iets? Het is absoluut geen mooie sprint, maar er is geen duidelijke badguy wat mij betreft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2021 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb het even in de replay gezien, maar Cavendish schuift net zoveel op naar het midden als de andere renner, minder zelfs. Als ik de witte middenlijn in de gaten houd tenminste, maar ik ben te overtuigen dat er andere dingen meespelen. Anderen doen het ook is natuurlijk geen beste verdediging, maar ik kan de andere sprinter moeilijk als slachtoffer zien zo. Of mis ik iets?
Waar het mij om gaat is dat hij Merlier raakt die op zijn beurt bijna Philipsen raakt. Plus het was volstrekt onnodig. Als Cavendish rechtuit had gesprint was hij in theorie gewoon eerder bij de lijn geweest. Daarnaast wat @Joster ook aangeeft, laat ze nou gewoon eens consequent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:30
Je ziet hem idd erg afwijken van zijn lijn (eerst zat ie een halve meter rechts en daarna een halve meter links van de markering)
Als je dat dan vergelijkt met vorig jaar viel de afwijking van Dylan dan wel mee (alleen de gevolgen waren erger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Voorspelling, ik denk dat MvdP morgen het geel nog weet te behouden. Zaterdag niet meer en stapt misschien tijdens of kort na de rustdag op en vertrekt richting Japan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
Togi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:55:
Als je dat dan vergelijkt met vorig jaar viel de afwijking van Dylan dan wel mee (alleen de gevolgen waren erger)
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Dylan kneep Jakob gewoon vol de pas af. Als je hier een schuldige aan moet wijzen is het Merlier die gewoon de sprint (te vroeg) aantrekt voor Phillipsen en zich verkeerd af laat zakken.

Hoe dan ook valt deze actie in het niet bij gruwelen Auschwitz.

@cbr600f4i Lijkt mij ook. Morgen is een halve klassieker, ik verwacht dus ook de klassiekerrenners voorop. Zaterdag zal dan wel het afscheidstournee van de gele trui zijn, en zondag pakt hij dan misschien nog even mee voor de vorm. Ik zou verbaasd zijn als MvdP dinsdag nog aan de start verschijnt, al kan hij dinsdag en vrijdag nog wel de sprint aantrekken en zijn er woensdag en zaterdag ook nog wel 2 kansen dat hij zelf een etappe kan pakken. Met name die zaterdag gaat nog wel een flinke inspanning zijn dan, dus of die daar nog zin in heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Ypuh op 01-07-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:26:

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Dylan kneep Jakob gewoon vol de pas af. Als je hier een schuldige aan moet wijzen is het Merlier die gewoon de sprint (te vroeg) aantrekt voor Phillipsen en zich verkeerd af laat zakken.

Phillipsen en Merlier zijn allebei geen lead out en dat merk je bij het terugzakken, want dat willen ze eigenlijk niet. Ook vd Poel was ze even kwijt vandaag. Het is toch meer dan hard trappen. Met voetbal heeft het niets meer te maken :+

Met de rustdag vertrekken en gaan MTB-en lijkt mij het beste voor vd Poel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Mooi kopgroep je op dit moment in deze halve Luik Bastenaken Luik.

25 man weg, Van Aert en Vd Poel zijn erbij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:12:
Mooi kopgroep je op dit moment in deze halve Luik Bastenaken Luik.

25 man weg, Van Aert en Vd Poel zijn erbij >:)
Nu al ruim 3,5 minuut. Met deze groep is het voor MvdP, WvA, maar ook bijv Yates mogelijk om tot het einde vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Mooie groep weg. De grote ploegen zijn aanwezig op UAE na (als ik het zo zie?), dus die mogen een dagje hard werken, alleen maar goed voor de rest van de ploegen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:27
Het is nog vroeg. Maar als dit tot het eind voorop blijft, dan kan het met deze namen een mooie finale worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:03
Tokio was enkel een afleidingsmanoeuvre. MvdP heeft tijdens zijn zogenaamde MTB trainingen op Tignes gezeten. Dat hele Tokio plan was om de concurrentie zand in de ogen te strooien en er stiekem met het geel vandoor te gaan in Parijs. Hij is nu in bloedvorm voor de bergen en rijdt Pogacar op 4 minuten in de Mont Ventoux etappe. Door het verschil wat hij vandaag creëert zal zijn uiteindelijke voorsprong op het podium in Parijs drie kwartier zijn met de nummer twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:25

Spotmatic

Ken sent me

En toen schrok je wakker?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ypuh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:26:
[...]

@cbr600f4i Lijkt mij ook. Morgen is een halve klassieker, ik verwacht dus ook de klassiekerrenners voorop. Zaterdag zal dan wel het afscheidstournee van de gele trui zijn, en zondag pakt hij dan misschien nog even mee voor de vorm. Ik zou verbaasd zijn als MvdP dinsdag nog aan de start verschijnt, al kan hij dinsdag en vrijdag nog wel de sprint aantrekken en zijn er woensdag en zaterdag ook nog wel 2 kansen dat hij zelf een etappe kan pakken. Met name die zaterdag gaat nog wel een flinke inspanning zijn dan, dus of die daar nog zin in heeft?
Volgens mij moet je het nog even terugkijken va 2:55

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ze vallen Pogacar op z'n zwakst punt aan: op z'n ploeg. Die gaan echt gesloopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Mmm, toch een opvallende groep die wegrijdt, voorlopig weinig reactie uit het peleton op UAE na (die gaan ferm mogen werken).

Opvallendste feiten:
VdP mee: Op zich is dat geen issue voor UAE (of eender welke klassementsrenner), die zouden het zelfs leuk vinden mochten ze geel pas na de rustdag pakken

Maar Wout Van Aert & Nibali staan op "amper" 20s en 2m45 van Pogacar.
Niet dat ik verwacht dat 1 van beiden deze Tour kunnen winnen, maar ik zou deze groep dan toch geen 5 a 10 laten wegrijden om eerlijk te zijn... Van Aert heeft de afgelopen jaren bewezen ook bergop een beest te zijn (weliswaar in dienst). En Nibali staat natuurlijk al op 3 minuten (en is verre van de Nibali van een aantal jaren terug), maar als die beter blijkt dan iedereen verwacht... Pereiro stond ook ongevaarlijk op een halfuur toen ze hem een massa tijd cadeau deden...

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 02-07-2021 13:32 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
UAE heeft weinig andere keuze dan gewoon gaan rijden. Ik zie geen reden waarom iemand anders deze kopgroep terug zou wil halen.

Of er echt bedreiging voor het geel in de kopgroep zit; lijkt mij niet, maar Poggi heeft eerder dit jaar (Baskenland?) laten zien dat hij best nerveus kan worden als het niet gaat zoals hij wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Ypuh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
UAE heeft weinig andere keuze dan gewoon gaan rijden. Ik zie geen reden waarom iemand anders deze kopgroep terug zou wil halen.

Of er echt bedreiging voor het geel in de kopgroep zit; lijkt mij niet, maar Poggi heeft eerder dit jaar (Baskenland?) laten zien dat hij best nerveus kan worden als het niet gaat zoals hij wil.
Dit dus.

Van de huidige kopgroep, staan er best een paar hoog in het klassement (MVDP, WvA, Asgreen), rest lijkt me geen klassementsambities te hebben. Yates staat bijvoorbeeld op 12m40 en doet dus ook niet meer mee buiten voor eventuele ritoverwinningen.

Geen enkele ploeg wil of gaat vandaag rijden, iedereen is allang blij dat vandaag erop zit. Declerq is blij dat hij geen 200km op kop moet sleuren voor Cav, want die zit in de kopgroep en heeft 20 punten uit de tussensprint te pakken. Ik denk niet dat ze vol willen gaan rijden voor Alaflip. De andere ploegen met een sprinttrein hebben iemand voorop of geloven het wel voor vandaag. Laat het UAE maar lekker uitvechten met de kopgroep.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Toch zag ik net de skytrein toch weer in een lang lint op kop van het peloton beuken met UAE daar pas achter... Beschermen van Carapaz, maar tegelijk helpen ze UAE daar weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De klassementsrenners weten toch dat MvdP het niet tot Parijs gaat halen. Ze kunnen hem dan ook gewoon laten lopen, iedereen weet dat z'n pijlen zijn gericht op de OS.

Verder interessant hoe de rit vandaag verloopt, had persoonlijk niet veracht dat MvdP en WvA beide mee zouden zitten in de kopgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:58
Ik snap niet waarom Jumbo nu gaat rijden, zouden ze zo bang zijn voor Nibali?

[ Voor 32% gewijzigd door Owios op 02-07-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Owios schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:48:
Ik snap niet waarom Jumbo nu gaat rijden.
voor het smalle weggetje ;) daar hebben ze al wat ervaring mee deze tour... :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nvt

[ Voor 122% gewijzigd door Hackus op 02-07-2021 16:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zonde van Roglic, wie gaat nu Pogo bedreigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Bezulba

Formerly known as Eendje

Powless de bermkabouter

hahahaha

Ik weet dat vdp niet gaat winnen. Maar als hij zo makkelijk weg blijft springen bij de concurenten, dan is het leuk en aardig dat hij niet naar parijs gaat fietsen, maar als er telkens minuten bij komen kan hij achterstevoren de bergen op rijden en nog steeds voorblijven...

Je ziet van Aert ook vragen "Raak ik u nou nooit kwijt?!"

[ Voor 87% gewijzigd door Bezulba op 02-07-2021 16:38 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

V Aert en VdP blijven op 30sec van groepje 2

Matej Mohorič pakt hem met 2 vingers in de neus, 1km nog

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 02-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

en VdP, omdat het kan, gaat erop en er bijna helemaal over en pakt nog 4de plek in een sprint. Omdat het kan :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
MvdP ziet er wel behoorlijk gaar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roglic verliest dikke 7 minuten op MvdP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
3kster schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:48:
MvdP ziet er wel behoorlijk gaar uit.
Hij is niet de enige maar wat wil je, 250km is de afstand van een klassieker over dito terrein aan bijna 50p/u gemiddeld.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
en weer een Sloveen, wat zit daar in de grond?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vandaag bewijst maar weer eens dat de focus op korte etappes en supervlakke-rechte-simpele-sprint etappes, ons jarenlang heeft berooft van alle mogelijkheden en acties die klassieker-renners kunnen creeren.

De Tour begon hoe ook alweer, 500 km per dag in je 1tje over onverharde wegen, zonder supermarkt en luxe hotel, laat staan volgwagen met eten en reparatie fietsdelen.

De focus op lichte/korte etappes heeft alle strijd uit de rondes genomen, en dat zonder logisch belang.
Terwijl De Tour vroeger juist alleen maar klassiekers achter elkaar waren.

Ik zou zeggen stop Parijs Roubaix weer terug in de Tour en meteen op dag 1 dan ben je ook meteen van alle valpartijen af omdat iedereen moe is.
Zowiezo in ieder geval net zoveel klassieker etappes in gewicht als bergetappes als tijdrit afstand.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
een etappe voor in de boeken, die afstand, dat gemiddelde, een winnaar die eigenlijk wil lachen, maar z’n brein noopt hem tot tranen van vreugde en inspanning; het hele peleton zit al stuk, nog voor de bergen …

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na etappe 7
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SfsNZmC/Schermafdruk-van-2021-07-02-17-16-35.png

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 02-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Mooie koers vandaag hoor. Wat een slagveld en zeker voor Roglic. Mooie winnaar van de rit, beloond ook nog met de bolletjes.

En Matje & Wout die elkaar weer geen centimeter geven net als in de cross. Haha wat een duo is dat. Sprintje nog voor de show, want je moet dat geel wel eer aandoen. Zonde dat ie af gaat stappen.

Vraag me wel af wat TJV nu gaat doen. Roglic kansloos, maar Wout zit er goed bij. Gaan ze voor etappes of switchen ze naar Wout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:07:
Vandaag bewijst maar weer eens dat de focus op korte etappes en supervlakke-rechte-simpele-sprint etappes, ons jarenlang heeft berooft van alle mogelijkheden en acties die klassieker-renners kunnen creeren.
De Tour is altijd de ronde met de meeste sprintetappes geweest. Ik word daar ook niet warm van, maar zolang je Franse sprintersploegen houdt gaat dat niet veranderen.

Dat vandaag geen sprintetappe werd kwam door het profiel, niet de lengte. 200 km+ is helemaal niet nodig voor boeiende strijd: let maar op de komende twee dagen. Twee 'ritjes' van zo'n 150 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Morrar schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:19:
Mooie koers vandaag hoor. Wat een slagveld en zeker voor Roglic. Mooie winnaar van de rit, beloond ook nog met de bolletjes.

En Matje & Wout die elkaar weer geen centimeter geven net als in de cross. Haha wat een duo is dat. Sprintje nog voor de show, want je moet dat geel wel eer aandoen. Zonde dat ie af gaat stappen.

Vraag me wel af wat TJV nu gaat doen. Roglic kansloos, maar Wout zit er goed bij. Gaan ze voor etappes of switchen ze naar Wout?
Sowieso niet op Wout. Die gaat vol voor Tokio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er kan nog veel gebeuren, zeker na etappe van morgen. We hebben net 7 etappes gehad van de 21.

Afbeeldingslocatie: https://www.procyclingstats.com/images/profiles/ap/ee/tour-de-france-2021-stage-8-climb-n4-942b6f73bd.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 02-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mwa, voor hetzelfde geld gaat er een groepje mindere goden lopen die de ruimte krijgen en dan krijg je tot die klim een saai koersverloop. Kort, lang, glooiend, je kunt het verloop niet "dwingen". Een vlakke etappe van 160km kan ook super spannend zijn door waaiers maar als bepalende renners geen zin hebben dan wordt het gewoon saai. Met een eerste week als deze komen er vast nog hele saaie etappes. Overigens hebben sprinters ook gewoon bestaansrecht, er is niks mis met een vlakke etappe waarbij de vluchters 10km voor het einde worden gepakt, alleen maar oorlog houden ze geen 3 weken vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
De Tour begon hoe ook alweer, 500 km per dag in je 1tje over onverharde wegen, zonder supermarkt en luxe hotel, laat staan volgwagen met eten en reparatie fietsdelen.
Voor zover ik weet hadden ze wel 2-3 rustdagen tussen elke etappe, en doping was volkomen geaccepteerd (vooral amfetamine). Nog steeds een ongelofelijke prestatie natuurlijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ypuh
Ge-no-ten!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/209227389_368050248019113_5126322418085817736_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=117RL-lvvNgAX-ggbJh&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f303c5bcd5bcc96081736fa55a4408c7&oe=60E4F72A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Sowieso niet op Wout. Die gaat vol voor Tokio
Matthieu ook, die moet de trui nu verliezen aan Wout om rust te nemen voor Tokio, want de Tour verlaten met de gele trui … da’s ook wat driest; begint 4 jaar (5 jaar voor van Avermeat, ty corona) met die gouden helm rondrijden nu meer aanzien te krijgen boven die jaarlijkse gele trui … ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Mwoh als ik die foto zie weet ik niet of dat woord door zijn hoofd speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:42:
Er kan nog veel gebeuren, zeker na etappe van morgen. We hebben net 7 etappes gehad van de 21.

[Afbeelding]
Altijd jammer te zien dat ze bij de Tour "Zwart" gebruiken bij 10%, terwijl 10% gewoon "Rood" hoort te zijn.

Van 1% - 2% is gewoon beetje meer kracht zetten, misschien 1 of 2 versnellingen lager.
Van 3% - 5% is twijfelen tussen groot tandwiel voor met groot tandwiel achter, of klein tandwiel voor met klein tandwiel achter.
Van 6% - 8% is klein tandwiel voor met groot tandwiel achter.
Allemaal zelfde been tempo maar andere versnelling. (maw je kan je lichaamstemperatuur goed onder controle houden)

Van 9% - 11% is langzamer beentempo rijden op laagste verzet maar het lukt wel, uiteindelijk kom je er wel. Moeilijk om gelijke temperatuur te houden maar aan de grens dus gecontroleerd lukt het wel. (Dit is Rood)

Boven 12% - 15% = elke pedaalslag delen/cellen van je benen slopen. (deze zou zwart moeten zijn)

Tenminste dit is mijn eigen ervaring met grotere bergen, en sites met alle percentages per col gebruiken ook meestal ongeveer deze verdeling.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 02-07-2021 19:16 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

Pierre

Van nature lui!

Echt helemaal leeg, wat een verschrikkelijke eind baas is het _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59

McMiGHtY

- burp -

LoneRanger schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Mwa, voor hetzelfde geld gaat er een groepje mindere goden lopen die de ruimte krijgen en dan krijg je tot die klim een saai koersverloop. Kort, lang, glooiend, je kunt het verloop niet "dwingen". Een vlakke etappe van 160km kan ook super spannend zijn door waaiers maar als bepalende renners geen zin hebben dan wordt het gewoon saai. Met een eerste week als deze komen er vast nog hele saaie etappes. Overigens hebben sprinters ook gewoon bestaansrecht, er is niks mis met een vlakke etappe waarbij de vluchters 10km voor het einde worden gepakt, alleen maar oorlog houden ze geen 3 weken vol.
Dit zie je toch ook wel eens in de RVV, klein groepje in de vlucht van de dag, en dan zodra de heuveltjes beginnen word er geknald.

Ik was bang dat het een hele saaie dag zou worden, en toen ik vanmorgen inschakelde (ik wilde even kijken hoelaat de Eurosport player begon met uitzend) kwam ik bij toeval binnen op 150m voor de echte start, en toen was het eigenlijk al gelijk oorlog.

En dat was het eigenlijk wel totaan de finish. Genoten vandaag.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Vergelijk dat maar eens met voetballers die al klagen als ze 2 wedstrijden van 90 minuten per week moeten spelen (te zware belasting) en het veelvuldige verdienen van Mathieu van der Poel. Dit is pas echt topsport!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Gave on bike beelden van de etappe van vandaag, vooral vanaf seconde 35 wanneer VdP langs Teunissen rijdt en " 't is koers" roept met een dikke grijns. Mike antwoord "Het is koers"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59

McMiGHtY

- burp -

PatrickC schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:16:
[...]

Vergelijk dat maar eens met voetballers die al klagen als ze 2 wedstrijden van 90 minuten per week moeten spelen (te zware belasting) en het veelvuldige verdienen van Mathieu van der Poel. Dit is pas echt topsport!
Ik ben blij dat die jongens nu vakantie hebben, dan hoeven we ze ook niet elke keer te horen praten over "hoe zwaar het wel niet is"

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zonder een discussie te willen starten maar rennen is een totaal andere belasting dan fietsen. Ik weet niet of het nog steeds/überhaupt zo is maar ik meen dat een marathonloper 2 of 3 marathons kon lopen per jaar. Van zo'n marathon herstel je dan in 8 weken. Als je dan zwart-wit vergelijkingen wilt maken, een marathon is ook maar 4 voetbalwedstrijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
LoneRanger schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:07:
Zonder een discussie te willen starten maar rennen is een totaal andere belasting dan fietsen. Ik weet niet of het nog steeds/überhaupt zo is maar ik meen dat een marathonloper 2 of 3 marathons kon lopen per jaar. Van zo'n marathon herstel je dan in 8 weken. Als je dan zwart-wit vergelijkingen wilt maken, een marathon is ook maar 4 voetbalwedstrijden. :P
Klopt…is niet echt te vergelijken, hardlopen doe ik zelf 3 x per week 10km in iets meer dan 50 minuten. Een profvoetballer loopt ook ongeveer 10km in één wedstrijd van 90 minuten. Dat is beide niet te vergelijken met een belasting van een marathon. Die heb ik zelf namelijk ook wel eens gelopen. De belasting van voetballers zit denk ik ook meer in de fysieke duels. Maar ja… vallen met wielrennen is ook zwaar voor een wielrenner. Kijk maar wat er nu met Roglic gebeurt. Wat Ik meer probeerde aan te geven is dat je aan Mathieu ziet dat hij het maximale uit zijn lichaam perst, dagen op rij. Dat heb ik niet gezien bij Oranje op het EK Die prestatie van Mathieu schat ik gewoon hoger in dan die van ‘onze’ voetballers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Deze beelden zijn toch priceless na 100km binnen 2 uur? En dan moesten ze nog 150km.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/211729228_2058091161006302_3493720896822541549_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=guf1K0gzs2sAX_8lvlX&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=6e16ca1e530f78352172ed9669a90250&oe=60E4176A

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/210800914_2058091181006300_6948319052505662975_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=AowggS7jC4MAX9ru9LR&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=838333cb45a64c9f4f0188de8f141a5f&oe=60E49A83

Afbeeldingslocatie: https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/800x0/filters:format(jpeg):focal(1341x714:1343x712)/origin-imgresizer.eurosport.com/2021/07/02/3165803-64871508-2560-1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

https://twitter.com/donmoyn/status/1411045894716276743

Omdat jullie het over voetballers hadden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LoneRanger schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:36:
Gave on bike beelden van de etappe van vandaag, vooral vanaf seconde 35 wanneer VdP langs Teunissen rijdt en " 't is koers" roept met een dikke grijns. Mike antwoord "Het is koers"

[YouTube: Tour de France 2021: Stage 7 On-Bike Highlights]
Al die beelden van binnenin de koers is echt een aanwinst voor het wielrennen. Vaak laat het nog wat leuke dingen zien maar vandaag is het echt heerlijk. Het plezier straalt er vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41

Punkrocker

Mostly harmless

Hackus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:51:
Roglic verliest dikke 7 minuten op MvdP
Zeven minuten verliezen. Lichaam doet pijn.
Maar geeft nog wel even snel zijn bidon aan een jongetje achter het hek. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

+-46.5km/u gemiddeld gister, pfoeeh
249.1km in 5:28:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07

4POX

Everybody is wired

3kster schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Voor zover ik weet hadden ze wel 2-3 rustdagen tussen elke etappe, en doping was volkomen geaccepteerd (vooral amfetamine). Nog steeds een ongelofelijke prestatie natuurlijk.
...en een fles cognac voorin in het mandje. Tegen de pijn.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

er staat een vrachtwagen vast op Col de la Colombière ... geen alternatieve route er om heen ofzo. Zou zo kunnen dat de rit gewoon ingekort gaat worden :D

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Wat een chaos momenteel. Genieten.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
vd poel eraf of blauw jassie aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wuyts: Van Aert zet Vdp onder druk..

Let me rephrase: Van Aert krijgt vrijgeleide van VdP. 8)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
cbr600f4i schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:46:
Wuyts: Van Aert zet Vdp onder druk..

Let me rephrase: Van Aert krijgt vrijgeleide van VdP. 8)
Het lijkt mij ook dat MvdP gewoon lekker meerijdt en wel ziet waar het schip strand. Maar wellicht is hij vandaag na gisteren ook niet top hè. Of hij houdt zich gewoon gedeisd.

Roglic gaat een 3 daagse rustdag invoeren startende vandaag, die oogt redelijk comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dan zou ik als Roglic zijnde gewoon afstappen in plaats van aan te blijven modderen. En focussen op Tokio en eventueel de Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Roglic zakt denk ik gewoon op z'n gemakkie naar die laatste bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Laatste groep: Cavendish, Thomas, Rogic, Froome.
Best een dure bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
46 km - Wout Poel is ook als eerste boven op de Côte de Mont-Saxonnex! Hij ziet Elissonde en Kuss demarreren vlak onder de top, springt er met gemak naartoe en rijdt iedereen uit het wiel. 

Poels pakt 10 punten, komt op een totaal van 13 en pakt de leiding in het bergklassement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:40:
Laatste groep: Cavendish, Thomas, Rogic, Froome.
Best een dure bus.
op hoeveel van geel ?

Froome rijdt niet voor geel nu, en Cavendish is een sprinter. Thomas en Carapaz staan nu al op 5:20

Rijden ze met regentubes nu ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-07-2021 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01
Zonder valpartij wint Pogacar met 20 minuten op de nummer 2 de Tour.

Wie is er wel goed naast hem?

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 03-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:23:
Zonder valpartij wint Pogacar met 20 minuten op de nummer 2 de Tour.

Wie is er wel goed naast hem?
Dat wordt echt verschrikkelijk, geen enkele strijd voor het geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ben benieuwd of er gekke dingen in de afdaling gebeuren, best wel nat daar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het is toch van de zotte wat pogacar dit jaar en vorig jaar doet? Dat je in 1 onderdeel heel goed bent, prima. Met overmacht een tijdrit winnen, dat is misschien nog te verklaren. Maar hij komt net kijken, en rijd nu gewoon minuten weg bij de rest in z'n eentje.

Dat is gewoon Armstrong aanvallen en zelfs hij had een heel blik vriendjes om zich heen om vooral niet moe te worden.

En we weten allemaal hoe Armstrong dat voor elkaar heeft gekregen.

Het is geen jaren 70 meer waar uberhaupt weten wat je moet eten er voor zorgt dat je 10 minuten wint. Bijna alle teams zijn professioneel bezig, het zijn seconden, geen minuten waar ze om strijden en dan komt zo'n broekie even om de hoek snuffelen.

Ja je hebt generatietalenten maar op zo'n manier? Right.

Of de magische wederopstanding van Ulrich. Dat was net zo fantastisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Bezulba op 03-07-2021 16:27 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
Lijkt haast een trainingsritje voor Pogacar, echt niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Tja vertrouwende het vorig jaar ook niet helemaal en dit jaar is nog een dikke schep er bovenop... Maar ja, z'n plasjes zullen wel grondig bestudeerd worden. Misschien is er iets nieuws op de (Sloveense) markt? Ook wel opvallend dat daar ineens top renners vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bezulba schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:25:
Het is toch van de zotte wat pogacar dit jaar en vorig jaar doet? Dat je in 1 onderdeel heel goed bent, prima. Met overmacht een tijdrit winnen, dat is misschien nog te verklaren. Maar hij komt net kijken, en rijd nu gewoon minuten weg bij de rest in z'n eentje.

Dat is gewoon Armstrong aanvallen en zelfs hij had een heel blik vriendjes om zich heen om vooral niet moe te worden.

En we weten allemaal hoe Armstrong dat voor elkaar heeft gekregen.

Het is geen jaren 70 meer waar uberhaupt weten wat je moet eten er voor zorgt dat je 10 minuten wint. Bijna alle teams zijn professioneel bezig, het zijn seconden, geen minuten waar ze om strijden en dan komt zo'n broekie even om de hoek snuffelen.

Ja je hebt generatietalenten maar op zo'n manier? Right.

Of de magische wederopstanding van Ulrich. Dat was net zo fantastisch.
Generatietalenten zou ik MvdP en WvA onder scharen, maar Pogacar steekt dáár weer met kop en schouders bovenuit.

We zullen nog even moeten afwachten tot we over een paar jaar weten of er iets minder legaals gevonden is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Morrar schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:33:
Tja vertrouwende het vorig jaar ook niet helemaal en dit jaar is nog een dikke schep er bovenop... Maar ja, z'n plasjes zullen wel grondig bestudeerd worden. Misschien is er iets nieuws op de (Sloveense) markt? Ook wel. Opvallend dat daar ineens top renners vandaan komen.
Ja idd.. als het Russen waren dan zouden we het wel weten...

Nou ja, misschien ben ik gewoon zuur, maar het gaat vooral om de manier waarop. Alsof de Flash even mee doet voor de gein aan een 100 meter sprint.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Met afstand de beste tijdrijder en de beste klimmer, dat is de laatste jaren niet voor gekomen. Meestal waren de betere tijdrijders redelijk goede klimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
En hij was voorheen toch ook geen tijdritspecialist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je over Pocacar begint dat hij zoveel goed kan heb je het toch ook over MvdP, die is dan toch net zo verdacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

hjs schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:40:
Als je over Pocacar begint dat hij zoveel goed kan heb je het toch ook over MvdP, die is dan toch net zo verdacht?
Echt niet. Die ligt nu in de greppel. Dat is wel duidelijk dat hij geen totaal talent is die alles geniaal kan.

En het was dat de tijdrit zo kort was, anders was het echt geen 5de plek geworden.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Van der Poel heeft sommige dagen enorme inspanningen, maar is daarna vaak op. Zie vandaag.
Pogocar doet dit 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bezulba schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Echt niet. Die ligt nu in de greppel. Dat is wel duidelijk dat hij geen totaal talent is die alles geniaal kan.

En het was dat de tijdrit zo kort was, anders was het echt geen 5de plek geworden.
Hij is te zwaar om te klimmen, maar wint wel gelijk op de mountain bike.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Op zich eens, maar er zit nog wel een gradatie tussen. Pogi reed in de tijdrit 30 sec eraf op MvdP en Wout he. En hij zweet niet eens, hij stapt gewoon rustig af en rijdt de volgende dag weer lekker door.

Nu ligt MvdP er ook dik af; dat is geen klimmer. Wout kan vandaag wel redelijk mee, maar zit in een groepje. Pogi rijdt ff solo weg als een malle...

Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen en zolang voordeel van de twijfel.

Edit : En Pogi heeft Wout inmiddels ook al op achterstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 03-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

hjs schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Veldrijden en mountainbiken is naar mijn idee erg vergelijkbaar, dat is niet een sprinter die ook kan klimmen en kan tijdrijden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01
hjs schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Je vergeet zijn offdays? Die heeft hij ook 'genoeg'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pogacar rijdt er ff 2 minuten af in deze klim. Poels denkt wtf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hij gaat de rit ook nog winnen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Tja einde tour zo voor de rest. Als je zonder noemenswaardig team met 2 vingers in de neus iedereen eraf rijdt, dan is het wel bekeken. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
jamais vu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5 sec bonificaties erbij

10km 16'10 op geel

Wout van Aert rijdt ook goed

Teuns gaat met 73-76km/u door de regen. 2.2km en 50sec voor op Pogacar

Kijken jullie Sporza of NOS ?

Dylan Teuns gaat winnen !! :)B

[ Voor 105% gewijzigd door Hackus op 03-07-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Buitenaards wat Dylan T hier doet , 2 vingers in de neus, teams v/d golfstaten het nieuwe Rusland? :X ;)

[ Voor 50% gewijzigd door cbr600f4i op 03-07-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
bravo Teuns

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Bijna nog gevloerd door een flesje :o

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 03-07-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
oh ja, morgen 4000+ hoogtemeters … pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
hij zweet niet eens Pogi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Poels 2 keer op het podium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
Voor het eerst dat ik Pogi een beetje moe zie deze Tour.
Pagina: 1 ... 70 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21