[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 69 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
3e val in 7km, HARDE crash!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Wanneer stoppen we met deze onzin… gaat nergens over deze finales…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gaat heel slecht met Jack Haig ? Man man man dit is echt niet best hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een klasbak die van der Poel… even kopwerk doen voor de sprinter in zijn ploeg. En ze winnen ook nog.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 28-06-2021 17:23 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
In de laatste 200 meter met 70 tegen de grond!! MAN MAN MAN HOU NOU EENS OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alpecin-Fenix is lekker bezig, dat dan weer wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Arghh zo over dat asfalt met die snelheid.. pff

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Zag ik kelderman nou in de 2e groep? De groep voor Pogacar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik wil die rug van Ewan niet zien na deze valpartij… daar zit geen vel meer op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sagan & Ewan met volle snelheid tegen de grond, dat gaat echt met 70 km/u....

Hou op met deze chaos, dit is al 3 dagen vol met zieke valpartijen... Dit kan toch niet leuk meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wilde Ewan nou zelf een zetje uitdelen waardoor ie neer ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Terranova schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:24:
Zag ik kelderman nou in de 2e groep? De groep voor Pogacar?
Ja dus, weer doet ie goeie zaken ondanks dat er valpartijen zijn. Dan moet ie wel echt in top vorm zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Met afgrijzen de laatste 20km gekeken. Ik vind dit geen klap meer aan. Het hoort erbij, maar het is niet meer te doen, het is wachten tot er een renner overlijdt aan de gevolgen ervan.

En morgen gewoon weer volgen, hypocriet ben ik weer wel. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 28-06-2021 17:28 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Ja zit echt met pijn in mijn buik te kijken. Gaat nergens meer over dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:57
toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:27:
Wilde Ewan nou zelf een zetje uitdelen waardoor ie neer ging?
nee, volgens mij niet. In de herhaling leek het erop dat Tim Merlier ging staan bij het aanzetten. Als je gaat staan ga je net even een fractie langzamer en Ewan kwam daardoor tegen zn achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat een zootje weer, glijden en vallen. veel te nerveus allemaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Heerlijk steenkolenengels van die Merlier. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik vond het er meer uitzien dat Ewan niet goed anticipeerde op de bocht. Merlier ging met de bocht mee maar Ewan stuurde een stuk minder in (komt ook door de hekken aan de rechterkant, naar mijn idee was er helemaal geen ruimte voor Ewan om meer te sturen) en kwam zodoende tegen Merlier zijn wiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op de Belg hebben ze het over het parcours maar we hebben wel gezien dat brede wegen ook geen garantie zijn dat ze recht blijven en Ewan/Sagan heeft ook weinig met het parcours te maken. Gelukkig was het droog, dat dan weer wel.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
PatrickC schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:30:
Heerlijk steenkolenengels van die Merlier. >:)
Dat deed echt heel veel pijn aan mn oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

rolandos582 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:20:
Gaat heel slecht met Jack Haig ? Man man man dit is echt niet best hoor..
Die bocht was ook niet te doen... als het peloton nog groter is op dat punt zijn er nog veel meer renners bij betrokken. Bocht loopt niet lekker, smal en dan met zo'n hoge snelheden :-(

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er was echt geen ruimte voor Ewan, en toch proberen. dan kan dit dus gebeuren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:26:
Sagan & Ewan met volle snelheid tegen de grond, dat gaat echt met 70 km/u....

Hou op met deze chaos, dit is al 3 dagen vol met zieke valpartijen... Dit kan toch niet leuk meer zijn
Op de 1 of andere manier denk ik dat de ASO dit gewoon leuk vind, levert nl extra kijkers op.

Ze blijven maf-snelle aankomsten inplannen, al decennia, maw er is hier volgens hun iets "positiefs" aan.
LoneRanger schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:31:
Op de Belg hebben ze het over het parcours maar we hebben wel gezien dat brede wegen ook geen garantie zijn dat ze recht blijven en Ewan/Sagan heeft ook weinig met het parcours te maken. Gelukkig was het droog, dat dan weer wel.
Het is idd niet dat recht of krom beter is, het is meer dat elke laatste 5-10km moet worden gekozen alsof het een autorace-circuit is, elke bocht en elk recht stuk op de juiste plek, en dus ook tegen plaatsen kunnen zeggen dat het gewoon niet mogelijk is om daar te rijden aan de hand van die gebruikte kennis.

[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 28-06-2021 17:46 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor mij niet, mij vergaat de lust om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:47:
Voor mij niet, mij vergaat de lust om te kijken.
Bij mij en normale mensen ook maar ASO heeft lijkt het andere wensen.
De kerkjes en kasteeltjes lijken belangrijker te zijn dan de renners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
enchion schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Op de 1 of andere manier denk ik dat de ASO dit gewoon leuk vind, levert nl extra kijkers op.

Ze blijven maf-snelle aankomsten inplannen, al decennia, maw er is hier volgens hun iets "positiefs" aan.

[...]

Het is idd niet dat recht of krom beter is, het is meer dat elke laatste 5-10km moet worden gekozen alsof het een autorace-circuit is, elke bocht en elk recht stuk op de juiste plek, en dus ook tegen plaatsen kunnen zeggen dat het gewoon niet mogelijk is om daar te rijden aan de hand van die gebruikte kennis.
Nee joh, je kan dit niet alleen op de ASO aanwijzen, de organisatie/renners/ploegen/UCI etc. Iedereen is hier samen verantwoordelijk voor. Die renners geven 0,0 ruimte en nemen onnodig risicio.De ploegen hebben dit maanden geleden verkend en komen nu op de laatste dag opeens met allemaal dingen. NOS legde dat goed uit, je kunt niet de schuld op 1 iemand aanwijzen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het ligt niet alleen aan de organisatie. men gunt elkaar ook niets meer, en er staat zeer veel op het spel tegenwoordig. De vraag is, of je dit moet willen. elke ploeg heeft het parcours verkent, en weet de gevaren. Dit krijg je ook mee in de briefing, en dan nog het contact via oortjes tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:08
Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:58:
Het ligt niet alleen aan de organisatie. men gunt elkaar ook niets meer, en er staat zeer veel op het spel tegenwoordig. De vraag is, of je dit moet willen. elke ploeg heeft het parcours verkent, en weet de gevaren. Dit krijg je ook mee in de briefing, en dan nog het contact via oortjes tegenwoordig.
Dat is het hem net, iedereen weet dat het gevaarlijk is in de laatste 10km en daardoor willen ze allemaal vooraan zitten om geen tijd te verliezen mochten ze voor je vallen.

Heeft niks met gunnen te maken maar is gewoon weer een belachelijke aankomst met 10 km dalend en dan zo'n bizarre laatste kilometer met slecht asfalt en een bocht op 150m van de finish op nota Bene de eerste massaspurt die altijd chaotisch is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
Wat een kut etappe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
enchion schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Bij mij en normale mensen ook maar ASO heeft lijkt het andere wensen.
De kerkjes en kasteeltjes lijken belangrijker te zijn dan de renners.
Die kerkjes en kasteeltjes worden uitgelicht omdat de regio's die de tour sponsoren dat graag willen, iets met toerisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Man man de avond etappe waarbij Dione de eindsprint kijkt met Fabio Jakobsen...

Die kerel staat natuurlijk ook meteen weer het angstzweet op de rug en nachtmerries vannacht... Lekker therapeutisch verantwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Gewoon de sprintetappes op 10km voor de meet neutraliseren wat klassement betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:40
Maar eh, alle valpartijen ten spijt, Kelderman zit er natuurlijk geweldig bij. Mogen we stiekem hopen dat "de man die niet bestaat" dit jaar om de podiumplaatsen mee gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
cordonbleu schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Ik meen dat WVA vorig jaar ten tijde van de Tour toch echt wat kilo's lichter stond dan VDP.
Nee hoor, WVA woog vorig jaar tijdens de tour 78kg. VDP vorig jaar 75,5 kg

Ik denk niet dat VDP een goede klassementrijder zou zijn gewoon door de aard van het beestje, niet omdat hij het niet zou kunnen. Ik denk dat het wel beperkt zou zijn tot de rondes van een week zoals Tirreno-Adriatico die WVA dit jaar als klassementsrijder reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
KlaasjeNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:47:
Maar eh, alle valpartijen ten spijt, Kelderman zit er natuurlijk geweldig bij. Mogen we stiekem hopen dat "de man die niet bestaat" dit jaar om de podiumplaatsen mee gaat doen?
Het is dag 3. Nee. Tenzij je wil dat ie morgen tegen het asfalt knalt.

Nu Oranje klaar is en de eerste klap langzaam te boven is, Jumbo inclusief Kruijswijk in de kreukels ligt en MvdP volgende week afstapt, komt de volle focus op Kelderman natuurlijk. Die jongen is in veel dingen goed, maar omgaan met druk is daar niet één van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29

Spotmatic

Ken sent me

MvdP die afstapt? Dan wel als hij de maillot jaune niet meer draagt en tientallen plaatsen in het klassement is gezakt, anders is het een farce.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:40
Ypuh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Het is dag 3. Nee. Tenzij je wil dat ie morgen tegen het asfalt knalt.

Nu Oranje klaar is en de eerste klap langzaam te boven is, Jumbo inclusief Kruijswijk in de kreukels ligt en MvdP volgende week afstapt, komt de volle focus op Kelderman natuurlijk. Die jongen is in veel dingen goed, maar omgaan met druk is daar niet één van.
Ik denk dat dat wel meevalt. Kelderman heeft vooral veel pech gehad. Maar ook dat lijkt de laatste jaren steeds beter te gaan. Vorig jaar op het podium in de Giro bewijst dat hij een geduchte kandidaat voor het eindklassement is. Als Sunweb hem tijdens zijn off-day niet keihard had laten vallen, had hij bovendien nog hoger kunnen eindigen.

Ik snap het negatieve sentiment rond Kelderman, die de beloftes nooit helemaal heeft ingelost. Maar hij heeft nu met zijn 30 jaar ervaring en inhoud en kan gewoon meedoen om de prijzen als hij op de fiets blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Spotmatic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:35:
MvdP die afstapt? Dan wel als hij de maillot jaune niet meer draagt en tientallen plaatsen in het klassement is gezakt, anders is het een farce.
Vdp stapt sowieso af he, hij wil namelijk Olympisch kampioen worden in het mountainbiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:37:
Er was echt geen ruimte voor Ewan, en toch proberen. dan kan dit dus gebeuren
Volgens mij gaat Merlier aan via de binnenkant van zijn ploeggenoot, Ewan's wiel zit aan diezelfde kant van Merliers achterwiel. Ewan kan daar niks aan doen en probeert te ontwijken. Kijk maar goed, Merlier gaat aan, hapert een fractie waardoor hij met z'n achterwiel Ewan snijdt, dat valt echt niet te ontwijken.

vanaf 2:39. [even op 50% zetten dan zie je het helemaal goed]

[ Voor 17% gewijzigd door LoneRanger op 28-06-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Abandon: Caleb Ewan breekt sleutelbeen na valpartij in volle sprint

@LoneRanger hij duikt in plekje waar geen ruimte voor sprint is.va 1.55" te zien in je eigen filmpje.

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 28-06-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 14:29

Spotmatic

Ken sent me

Chelseamarre123 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Vdp stapt sowieso af he, hij wil namelijk Olympisch kampioen worden in het mountainbiken.
Was dat dan al besloten? Ik dacht dat hij het overwoog.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

LoneRanger schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:48:
[...]

Volgens mij gaat Merlier aan via de binnenkant van zijn ploeggenoot, Ewan's wiel zit aan diezelfde kant van Merliers achterwiel. Ewan kan daar niks aan doen en probeert te ontwijken. Kijk maar goed, Merlier gaat aan, hapert een fractie waardoor hij met z'n achterwiel Ewan snijdt, dat valt echt niet te ontwijken.

vanaf 2:39. [even op 50% zetten dan zie je het helemaal goed]

[YouTube: Tour de France 2021 Stage 3 | Brutal Crashes Strike Jumbo Visma & Team Ineos!]
Maar dan nog, de weg loopt naar rechts en hij moet om zijn teamgenoot heen. Dan gaat ie toch altijd naar rechts. En zelf als hij dat niet doet dan zakt de teamgenoot aan die kant uit, dus Ewan zit echt helemaal op de verkeerde plek en heeft dit echt zelf gedaan.
Spotmatic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:35:
Na de tijdrit is dat wel het geval want die gaat hij rijden op zijn MTB :+ hij heeft nergens letterlijk gezegd af te stappen maar op vragen over de Spelen zegt hij wel dat goud het belangrijkste is en dat hij liever niet naar de Tour zou gaan.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Hackus Tussen Bouhanni en Ballerini in achter Sagan aan bedoel je? Daar is niks aan de hand, zit een meter tussen die 2 renners.

@Fisico Tuurlijk zit hij opgesloten maar hij stuurt niet naar buiten hij moet corrigeren omdat Merlier een fractie inhoud. Maar ik dacht dat @Hackus op dat moment doelde met dat hij een gat zag wat er niet was. Die valpartij was in zover zijn Schult dat hij aan de verkeerde kant zat maar hij veroorzaakte hem niet, hij zat opgesloten. I durf zelfs te stellen dat Sagan hem uit balans brengt daar maar dat is zo moeilijk te zien of dat actie of reactie is. Maar goed, wellicht zie/beoordeel ik het anders, millimeter werk bij 70 p/u.

[ Voor 71% gewijzigd door LoneRanger op 28-06-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moeten ze niet gewoon max 2 of 3 man per ploeg mee laten sprinten. Rest afhaken en z.t. krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LoneRanger schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:15:
@Hackus Tussen Bouhanni en Ballerini in achter Sagan aan bedoel je? Daar is niks aan de hand, zit een meter tussen die 2 renners.

@Fisico Tuurlijk zit hij opgesloten maar hij stuurt niet naar buiten hij moet corrigeren omdat Merlier een fractie inhoud. Maar ik dacht dat @Hackus op dat moment doelde met dat hij een gat zag wat er niet was. Die valpartij was in zover zijn Schult dat hij aan de verkeerde kant zat maar hij veroorzaakte hem niet, hij zat opgesloten. I durf zelfs te stellen dat Sagan hem uit balans brengt daar maar dat is zo moeilijk te zien of dat actie of reactie is. Maar goed, wellicht zie/beoordeel ik het anders, millimeter werk bij 70 p/u.
Er is daar geen ruimte om volle sprint aan te gaan, het resultaat is inmiddels bekend. Het is geen schuld van Alpecin rijder. Ewan wou sturen, en raakte de achterband van, omdat hij harder reed dan dat ie verwachte.
compleet verkeerde plek, hij had er vol omheen moeten sprinten. maar voor Sagan reden als de twee Alpecin rijders. Rechts is altijd link, met de bebording, en dacht ook dat er nu wel voldoende is gewaarschuwd, na afgelopen ongevallen in sprint. ook kan dat de tweede rijder van Alpecin zich daar laat afzakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Was dat dan al besloten? Ik dacht dat hij het overwoog.
Het wordt voor de vorm nog in het midden gelaten, maar er zijn weinig mensen die er aan twijfelen.
Goud op de mountainbike is zijn grote doel op het moment, daar is hij duidelijk genoeg over geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:22:
Moeten ze niet gewoon max 2 of 3 man per ploeg mee laten sprinten. Rest afhaken en z.t. krijgen.
Normaal is er wel de 3 kilometerregel. Als je binnen die zone valt krijg je de tijd van het groepje waarin je reed. Daardoor kunnen de klassementsploegen het zich veroorloven buiten het gewoel te blijven: als ze achter een val terecht komen levert die ze geen tijdverlies op.

Vanochtend hebben de renners gevraagd die grens op acht kilometer te leggen omdat de aankomst zo gevaarlijk was.

Geen reactie.

Hou dat in je achterhoofd en lees dan het juryrapport.

Na een medisch bulletin waar je maag bij omdraait (en de renners die door de ploegarts zijn opgelapt staan daar niet op, dat zullen er tientallen zijn), wat heeft de jury te melden? En boete voor een plasje, of een bidonnetje waar het niet mag en verder fucking niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Er is daar geen ruimte om volle sprint aan te gaan, het resultaat is inmiddels bekend. Het is geen schuld van Alpecin rijder. Ewan wou sturen, en raakte de achterband van, omdat hij harder reed dan dat ie verwachte.
compleet verkeerde plek, hij had er vol omheen moeten sprinten. maar voor Sagan reden als de twee Alpecin rijders. Rechts is altijd link, met de bebording, en dacht ook dat er nu wel voldoende is gewaarschuwd, na afgelopen ongevallen in sprint. ook kan dat de tweede rijder van Alpecin zich daar laat afzakken..
Ik zeg nergens dat het een fout was van Merlier, hooguit dat hij een fractie inhoud en dan rechts van zijn teamgenoot de sprint aangaat. Daar zit het voorwiel van Ewan die niet naar links stuurt maar reageert omdat zijn voorwiel net het achterwiel van Merlier toucheert. Maar zoals ik al zei dat kun je anders interpreteren maar ik kan me niet voorstellen dat Ewan daar naar links wilde. Daar zat Sagan al en je wilt juist in het zog van diegene die aangaat met sprinten.
Verder mag je wel wat duidelijker zijn want eerst gaat het om het fragment op 1:55 en nu weer om de daadwerkelijke sprint. Op 1:55 schiet Ewan tussen Boiuhanni en Ballerini door. Hier laat ik het verder ook bij want we zijn het gewoon oneens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:29:
Vanochtend hebben de renners gevraagd die grens op acht kilometer te leggen omdat de aankomst zo gevaarlijk was.

Geen reactie.

Hou dat in je achterhoofd en lees dan het juryrapport.

Na een medisch bulletin waar je maag bij omdraait (en de renners die door de ploegarts zijn opgelapt staan daar niet op, dat zullen er tientallen zijn), wat heeft de jury te melden? En boete voor een plasje, of een bidonnetje waar het niet mag en verder fucking niets.
UCI = ASO = Bankieren op andermans leed.

Als ze het beter zouden willen hadden ze dat al decennia geleden gedaan, dit soort afspraken kosten niks en duren maar een half uur aan telefoontjes.

Maar NEE, want crashes leveren bekijks en dus credits op, en misschien nog Zwitserse franken ook als in de crash er een bidon van een renner het skoekeloen in verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Rennersvakbond dreigt met een staking vandaag.

Van mij mogen ze (is toch een saaie sprintetappe). Ik heb echt niet genoten van de etappe van gister en ben een groot deel van de glans van zondag alweer verloren. Het is 'weer de Tour' hoor ik mezelf denken. 1 of 2 valpartijen in de eerste week horen erbij, maar nu zijn we 3 dagen onderweg en kom je al geen renner zonder pleisters meer tegen en zijn er al zeker 10 valpartijen geweest.

Hoe ze het op moeten lossen geen idee, maar ik vind wielrennen leuk wanneer ze elkaar op waarde kloppen, niet als het een afvalrace is wie het meeste geluk heeft en geen pech krijgt.

Volgens de UCI is er -hoe kan het ook anders- weinig aan de hand. Wielrennen is nu eenmaal wielrennen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 29-06-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Horla schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Nee hoor, WVA woog vorig jaar tijdens de tour 78kg. VDP vorig jaar 75,5 kg

Ik denk niet dat VDP een goede klassementrijder zou zijn gewoon door de aard van het beestje, niet omdat hij het niet zou kunnen. Ik denk dat het wel beperkt zou zijn tot de rondes van een week zoals Tirreno-Adriatico die WVA dit jaar als klassementsrijder reed.
Misschien als ie een paar jaar ouder is. Hij is nu teveel liefhebber van fietsen en pikt dus de koersen uit die een liefhebber zou willen rijden.
Ik denk als een jaar of 30 is dat ie dan misschien gaat denken dat een ronde ook wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ypuh schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:54:
Rennersvakbond dreigt met een staking vandaag: https://www.indeleiderstr...-bereid-acties-te-steunen

Van mij mogen ze (is toch een saaie sprintetappe). Ik heb echt niet genoten van de etappe van gister en ben een groot deel van de glans van zondag alweer verloren. Het is 'weer de Tour' hoor ik mezelf denken. 1 of 2 valpartijen in de eerste week horen erbij, maar nu zijn we 3 dagen onderweg en kom je al geen renner zonder pleisters meer tegen en zijn er al zeker 10 valpartijen geweest.

Hoe ze het op moeten lossen geen idee, maar ik vind wielrennen leuk wanneer ze elkaar op waarde kloppen, niet als het een afvalrace is wie het meeste geluk heeft en geen pech krijgt.
wat mij betreft doe je bij dit soort rare sprintersaankomsten als gisteren gewoon een geneutraliseerde laatste 10 KM. De etappe van zaterdag en zondag zijn daar dan niet onderdeel van, ivm het klimmen voor de finish.

Daar hadden we een paar valpartijen mee gemist, maar sommige van de valpartijen zijn ook wel echt pechgevallen. Hoe Gesink eruit ging, dat was met geen regel te voorkomen denk ik?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Nu online
LoneRanger schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Ik zeg nergens dat het een fout was van Merlier, hooguit dat hij een fractie inhoud en dan rechts van zijn teamgenoot de sprint aangaat. Daar zit het voorwiel van Ewan die niet naar links stuurt maar reageert omdat zijn voorwiel net het achterwiel van Merlier toucheert. Maar zoals ik al zei dat kun je anders interpreteren maar ik kan me niet voorstellen dat Ewan daar naar links wilde. Daar zat Sagan al en je wilt juist in het zog van diegene die aangaat met sprinten.
Verder mag je wel wat duidelijker zijn want eerst gaat het om het fragment op 1:55 en nu weer om de daadwerkelijke sprint. Op 1:55 schiet Ewan tussen Boiuhanni en Ballerini door. Hier laat ik het verder ook bij want we zijn het gewoon oneens. ;)
Ewan was zelf ook lekker van links naar rechts aan het gaan (ook dat schudden van hem altijd tijdens een sprint werkt ook niet mee)
Sagan maakte zich ook weer lekker breed met zijn schouders.
Merlier kon niets anders, die ging met zijn voorwiel naast zijn ploeggenoot en hield even de benen stil, anders was hij tegen zijn ploeggenoot opgeknald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Die valpartij van Gesink, de valpartij van Roglic, ook die van Ewan (die idd zelf ook altijd als een idioot over de weg slingert) hadden denk ik niet voorkomen kunnen worden. Toch is het waarschijnlijk wel een gevolg van dat nerveuze gedoe, eerdere valpartijen, smalle straatjes, de wil van iedereen om vooraan te zitten etc.

Ik dacht nog even dat Carapaz de sprint misschien wel ging winnen. Die hele Ineos trein zat op 1.8km nog op kop te sleuren, maar zijn er daardoor wel redelijk door heen gekomen. Die ploeg heeft daar werkelijk niets te zoeken op zo'n dag als gister, maar voert het tempo wel belachelijk hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Ja precies dat is het hele eieren eten toch. Dat constant maar de drang hebben om met 130 man in de voorste positie willen zitten. Daar kunnen max 5/6 man rijden? Dan krijg je dit soort gedoe. Die valpartijen zijn ook grotendeels veroorzaakt door het wieltje aantikken van de voorganger. Allemaal de oorzaak van het willen opschuiven. Daarnaast overanalyseren die teams ook het hele routeboek van tevoren, dan moet zo’n bocht als waar het mis ging voor Haig toch ook rood omcirkeld zijn. Wellicht was die dat wel, alleen wil daardoor jan en alleman weer vooraan zitten terwijl dat niet gaat. Soort kip-ei verhaal.

Verbaasd me soms inderdaad ook heel erg hoe ver klassementsmannen van voren zitten bij die geaccidenteerde sprints. Helemaal nergens voor nodig je wint er zelden wat mee.

Ook totaal geen fan om weet ik veel hoeveel kilometer voor het eind de klok stil te zetten. Dan druk je van die uitvallen zoals MvdP ze doet ook de kop in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
rolandos582 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:55:
[...]

Nee joh, je kan dit niet alleen op de ASO aanwijzen, de organisatie/renners/ploegen/UCI etc. Iedereen is hier samen verantwoordelijk voor. Die renners geven 0,0 ruimte en nemen onnodig risicio.De ploegen hebben dit maanden geleden verkend en komen nu op de laatste dag opeens met allemaal dingen. NOS legde dat goed uit, je kunt niet de schuld op 1 iemand aanwijzen :?
Merijn Zeeman (Jumbo) zei in de avondetappe dat ze dit wel degelijk maanden van tevoren hebben aangekaart, maar dat er niks mee is gedaan.

En van het onnodig risico ben ik het niet met je eens. Het is logisch dat je van voren wilt zitten omdat je bij deze smalle wegen met veel bochten veel tijd kan verliezen als je achter/in een valpartij beland met gevolg dat zowel sprinters als klassementsmannen vooraan willen zitten.
doomtech schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:07:
Verbaasd me soms inderdaad ook heel erg hoe ver klassementsmannen van voren zitten bij die geaccidenteerde sprints. Helemaal nergens voor nodig je wint er zelden wat mee.
Nee je kan er de tour niet mee winnen, maar wel verliezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Owios op 29-06-2021 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Owios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:10:

[...]

Nee je kan er de tour niet mee winnen, maar wel verliezen.
Inderdaad
  1. Achter een val zitten, of zelf vallen, met minder mensen voor je is de kans kleiner.
  2. Tijdens een waaier etappe, achter de breuk zitten
  3. Gewone peloton breuk door parkoers, enkele seconden

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Owios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:10:
En van het onnodig risico ben ik het niet met je eens. Het is logisch dat je van voren wilt zitten omdat je bij deze smalle wegen met veel bochten veel tijd kan verliezen als je achter/in een valpartij beland met gevolg dat zowel sprinters als klassementsmannen vooraan willen zitten.
En daarom moet je bij een etappe die ontworpen is om in een massasprint te eindigen de finale niet over zulke smalle bochtige weggetjes laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
joint_me schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Inderdaad
  1. Achter een val zitten, of zelf vallen, met minder mensen voor je is de kans kleiner.
  2. Tijdens een waaier etappe, achter de breuk zitten
  3. Gewone peloton breuk door parkoers, enkele seconden
Dat begrijp ik allemaal wel, maar de eerste twee kan de bond (niet Dries) toch sowieso niks aan doen. Kunnen die teambazen allemaal wel woest aan de lijn hangen en met stakingen dreigen. Dit ligt grotendeels aan de koersmentaliteit.
Dan is er één oplossing, de ASO zo’n grote 15-baans snelweg in China af laten huren en daar rondjes over rijden met kussens aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Of kleinere ploegen, maar als ze vervolgens extra ploegen toelaten schiet je er weinig mee op natuurlijk.

Ik weet echt niet hoe ze het op moeten gaan lossen dus ga ook niets roepen. Feit is wel dat er iets gebeuren moet. Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand blij wordt van deze 'actie' en daardoor wielerliefhebber wordt en naar de Tour gaat kijken. Misschien iets meer reclame in het 6u journaal met grote valpartijen, maar zo wil je toch publiciteit winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

doomtech schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:07:
Ja precies dat is het hele eieren eten toch. Dat constant maar de drang hebben om met 130 man in de voorste positie willen zitten. Daar kunnen max 5/6 man rijden? Dan krijg je dit soort gedoe. Die valpartijen zijn ook grotendeels veroorzaakt door het wieltje aantikken van de voorganger. Allemaal de oorzaak van het willen opschuiven. Daarnaast overanalyseren die teams ook het hele routeboek van tevoren, dan moet zo’n bocht als waar het mis ging voor Haig toch ook rood omcirkeld zijn. Wellicht was die dat wel, alleen wil daardoor jan en alleman weer vooraan zitten terwijl dat niet gaat. Soort kip-ei verhaal.

Ook totaal geen fan om weet ik veel hoeveel kilometer voor het eind de klok stil te zetten. Dan druk je van die uitvallen zoals MvdP ze doet ook de kop in.
Mijn bedoeling is ook niet om dat voor iedere etappe te doen. Maar het hele peloton wist al dat gisteren een massasprint ging worden. Als je er dan als organisatie voor kiest om zo'n lastige aanloop in het parcours op te nemen, neutraliseer dan de aanloop naar de massasprint een beetje. De renners zelf kwamen met het idee en de ASO weigert om dit soort experimenten uit te voeren om veiligheid te verhogen. Dat vind ik bizar, volgens mij is de ASO ook gebaad bij een mooie en eerlijke competitie en nu begint de factor geluk groter te worden dan de factor geleverde arbeid. Kan ik net zo goed F1 gaan kijken. Ik denk dat de ASO hier best iets verstandiger mee om had kunnen gaan en zo op voorhand al een paar factoren kunnen wegnemen of verkleinen.

En inderdaad, voor een echte geaccidenteerde aankomst (dus met een kuitenbijter van 8%) een lekkere brede N-weg uitkiezen om op te finishen en dan is het gewoon free for all. Niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Paitor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Mijn bedoeling is ook niet om dat voor iedere etappe te doen. Maar het hele peloton wist al dat gisteren een massasprint ging worden. Als je er dan als organisatie voor kiest om zo'n lastige aanloop in het parcours op te nemen, neutraliseer dan de aanloop naar de massasprint een beetje. De renners zelf kwamen met het idee en de ASO weigert om dit soort experimenten uit te voeren om veiligheid te verhogen. Dat vind ik bizar, volgens mij is de ASO ook gebaad bij een mooie en eerlijke competitie en nu begint de factor geluk groter te worden dan de factor geleverde arbeid. Kan ik net zo goed F1 gaan kijken. Ik denk dat de ASO hier best iets verstandiger mee om had kunnen gaan en zo op voorhand al een paar factoren kunnen wegnemen of verkleinen.

En inderdaad, voor een echte geaccidenteerde aankomst (dus met een kuitenbijter van 8%) een lekkere brede N-weg uitkiezen om op te finishen en dan is het gewoon free for all. Niets aan het handje.
Ik ben het echt helemaal met je eens dat in bepaalde gevallen de klok stilzetten wel een optie zou kunnen zijn. Maar dat (goed) introduceren is zo verschrikkelijk moeilijk en gaat tot zoveel discussie leiden. Denk maar eens terug aan die “iedereen dezelfde tijd als Mollema etappe”. Die discussie passeert ongeveer elke wielerkoers van een week of langer weer de revue.
Maar je zegt het eigenlijk ook al zelf, iedereen wist gister dat het een massasprint zou worden en toch krijg je gedoe. Wie garandeert dan dat niet iedereen tot het stoppen van de klok gaat lopen jakkeren? Til je het probleem alleen maar naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja als je het echt safe wilt hebben laat je alle ploegen lekker na elkaar starten en worden het een soort ploegen tijdritten... Of het dan nog leuk is om naar te kijken is een ander verhaal.

Maar er moet wel iets gebeuren lijkt me. Goed kijken naar de route lijkt me het minimale wat gedaan kan worden. Sprints scheiden van klassements finish zou denk ik ook wel werken; de sprinters en de klassementsmannen zijn meestal toch heel andere types, dus dat hoeft elkaar niet enorm in de weg te rijden.

Er in ieder geval mee experimenteren lijkt me het minste wat je kunt doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 29-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

doomtech schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ben het echt helemaal met je eens dat in bepaalde gevallen de klok stilzetten wel een optie zou kunnen zijn. Maar dat (goed) introduceren is zo verschrikkelijk moeilijk en gaat tot zoveel discussie leiden. Denk maar eens terug aan die “iedereen dezelfde tijd als Mollema etappe”. Die discussie passeert ongeveer elke wielerkoers van een week of langer weer de revue.
Maar je zegt het eigenlijk ook al zelf, iedereen wist gister dat het een massasprint zou worden en toch krijg je gedoe. Wie garandeert dan dat niet iedereen tot het stoppen van de klok gaat lopen jakkeren? Til je het probleem alleen maar naar voren.
In het wedstrijdzeilen is er een heel elegante oplossing voor gekozen, het palaver. Nodig wedstrijdleiding en een afvaardiging van de ploegen uit en bespreek de etappe door. Beslis daar en dan of een neutralisatie nodig is, gebaseerd op de beste kennis die beschikbaar is (het weer is nu eenmaal niet in een routeboek vast te leggen). Dan kun je ook op de meest eerlijke manier etappes inkorten of aankomsten neutraliseren, want ieder team krijgt deze beslissing op dezelfde tijd te horen en is zelfs onderdeel van deze beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:54
Paitor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:13:
[...]

In het wedstrijdzeilen is er een heel elegante oplossing voor gekozen, het palaver. Nodig wedstrijdleiding en een afvaardiging van de ploegen uit en bespreek de etappe door. Beslis daar en dan of een neutralisatie nodig is, gebaseerd op de beste kennis die beschikbaar is (het weer is nu eenmaal niet in een routeboek vast te leggen). Dan kun je ook op de meest eerlijke manier etappes inkorten of aankomsten neutraliseren, want ieder team krijgt deze beslissing op dezelfde tijd te horen en is zelfs onderdeel van deze beslissing.
Je kan er over blijven kletsen. Lost dat iets op? Het parcours is nu toch al een tijd gekend. Er is dus al maanden tijd geweest om te klagen over het traject. Ieder team zegt dat ze de valpartijen zagen aankomen. Dan moet je niet achteraf klagen of de dag erna de rit neutraliseren. Spreek af voor de start van de Tour om de eerste gevaarlijke rit te boycotten, als ASO niet wil luisteren.

Ik zeg niet dat het een slecht idee is, verre van zelfs. Iedere etappe moet er afgesproken worden vanaf welke afstand er geen tijd meer verloren kan worden.

En dan direct doortrekken naar afdalingen in de regen. Dalerscapactiteiten zijn belangrijk maar soms zijn de risico's echt wel veel te groot

Maar of het in de praktijk zou werken...

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Je kan er over blijven kletsen. Lost dat iets op? Het parcours is nu toch al een tijd gekend. Er is dus al maanden tijd geweest om te klagen over het traject. Ieder team zegt dat ze de valpartijen zagen aankomen.
De teams hébben dus al tijdens de voorbereiding over de veiligheid tijdens deze etappe geklaagd, maar de organisatie heeft daar niets mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:37:
[...]

De teams hébben dus al tijdens de voorbereiding over de veiligheid tijdens deze etappe geklaagd, maar de organisatie heeft daar niets mee gedaan.
Dan hadden ze als statement/protest (imo) de etappe moeten neutraliseren als ploegen. De aso kan ze niet verplichten hard te koersen. Dat had een hele bak publiciteit opgeleverd en heel misschien een lichtje doen aangaan bij de aso maar de ploegen gaan gewoon weer koersen ondanks dat er niet geluisterd wordt 8)7 . Net een mishandelde vrouw die keer op keer terug gaat naar haar man.

edit: wat Kenhas dus zegt, had ik even gemist.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 29-06-2021 15:57 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid nog een keertje:

De 3 kilometer regel is niet het stopzetten van de klok.
Bij een incident krijg je de tijd toegewezen van de groep waarin je op dat moment reed. Als er voor je gewoon door koers tijdsverschillen ontstaan blijven die gewoon meetellen. Regel geldt niet bij aankomst bergop.
2.6.027 In the case of a duly noted incident in the last three kilometresof aroad race stage, the rider or riders affectedshall be credited with the time of the rider or riders inwhose company they were riding at the moment of the incident. His or their placing shall be determinedby the order in which he or they actually cross the finishing line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hallo Van Moer, gaat die het redden. ??
Heeft in de Dauphine dit kunststukje al eens afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

40" 3.5km

Mark Cavendish als in 2015

[ Voor 112% gewijzigd door Hackus op 29-06-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cavendish!! Mooi hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Vanuit historisch oogpunt mooi dat Cav wint, maar had het van Moer wel gegund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Megupe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:13:
Vanuit historisch oogpunt mooi dat Cav wint, maar had het van Moer wel gegund
ja, nog net 200m zoiets.

Maar moet wel eerlijk zeggen, dat dit een nette sprint was van Cavendish.

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 29-06-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Lelijke move van Philipsen.
Hoort eigenlijk een diskwalificatie op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gelukkig een etappe zonder vallen vandaag, mooie win voor Mark ook, heb hem niet eerder zo emotioneel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:19:
Lelijke move van Philipsen.
Hoort eigenlijk een diskwalificatie op te leveren.
Hoezo wat deed die? Viel me niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
In volle sprint naar rechts duiken zonder enige aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:38:
Voor alle duidelijkheid nog een keertje:

De 3 kilometer regel is niet het stopzetten van de klok.
Bij een incident krijg je de tijd toegewezen van de groep waarin je op dat moment reed. Als er voor je gewoon door koers tijdsverschillen ontstaan blijven die gewoon meetellen. Regel geldt niet bij aankomst bergop.

[...]
En bijvoorbeeld boni's blijven ook nog gewoon bestaan :)

btw, zou Bennett zich nog even achter de oren krabben vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:22:
In volle sprint naar rechts duiken zonder enige aanleiding.
Hij had zeker aanleiding, de bocht ging naar rechts en hij had van Moer net ingehaald, het is niet alsof hij de deur dicht gooit. De move van Bouhanni op Laporte was "erger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Hij had zeker aanleiding, de bocht ging naar rechts en hij had van Moer net ingehaald, het is niet alsof hij de deur dicht gooit. De move van Bouhanni op Laporte was "erger"
Terugkijkend geef ik je gelijk, hij volgde de bocht (die m.i. dan ook niet in een massasprint thuishoort).
In het live helikopterbeeld zag ik hem van het midden van de weg naar rechts duiken, daar zag je die bocht niet zo goed. Voor Bouhanni gold dat niet, inderdaad.

Trouwens, Sagan gisteren was anders ook niet mis. Fikse bodycheck op Bol, daarna Ewan proberen in te sluiten. Dat laatste is niet verboden maar wel verrekte onsportief. Als Sagan liefhebber vind ik dat pijnlijk: verlies aan snelheid compenseren door de concurrentie te flikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:26:
Trouwens, Sagan gisteren was anders ook niet mis. Fikse bodycheck op Bol, daarna Ewan proberen in te sluiten. Dat laatste is niet verboden maar wel verrekte onsportief. Als Sagan liefhebber vind ik dat pijnlijk: verlies aan snelheid compenseren door de concurrentie te flikken.
Dit doet ie al zeker een jaar of 3. Ik begin er wel een beetje klaar mee te raken.

Als ie wint is dat vaak al niet meer op de 'oude manier' met superieure overmacht, maar vanuit een aanval/kopgroep. Dan kan ik er nog wel van genieten, maar al dat gedreun in massasprints voor een 5e plek en de puntentrui; nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:26:
[...]

Terugkijkend geef ik je gelijk, hij volgde de bocht (die m.i. dan ook niet in een massasprint thuishoort).
In het live helikopterbeeld zag ik hem van het midden van de weg naar rechts duiken, daar zag je die bocht niet zo goed. Voor Bouhanni gold dat niet, inderdaad.

Hier ook wel een liefhebber van Sagen (gewoon omdat ie altijd inzet toont) maar dit is ook echt wel Sagan. Ik zag Jacobsen gisterenavond en als ik dan aan die val denk en wat Groenewegen toen deed heb ik Sagan dat vaker (erger) zien doen (alleen waren de gevolgen minder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Dit doet ie al zeker een jaar of 3. Ik begin er wel een beetje klaar mee te raken.

Als ie wint is dat vaak al niet meer op de 'oude manier' met superieure overmacht, maar vanuit een aanval/kopgroep. Dan kan ik er nog wel van genieten, maar al dat gedreun in massasprints voor een 5e plek en de puntentrui; nee bedankt.
Precies dat. Je merkt dat hij aan het forceren is om toch een sprint te winnen. Gisteren rook hij zijn kan met eigenlijk alleen Ewan en Merlier als concurrenten. Beter wordt het voor Sagan in aantal tegenstanders in een massasprint niet meer. Vandaag was hij vrij vroeg alweer aan het beuken en drukken. Ik vind het zoveel minder gaaf dan de jonge Sagan die snel en handig was.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:30:
Gelukkig een etappe zonder vallen vandaag, mooie win voor Mark ook, heb hem niet eerder zo emotioneel gezien.
Dit is ook een mooi moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Voor de Cavendish liefhebbers: Theo Bos gaat los in in het wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:54
Ik had het Van Moer wel gegund. Weeral een zeer mooie prestatie.

Pech gehad in de Ronde van Limburg door verkeerd te rijden. Daarna in de Dauphiné (dacht ik) zo'n ontsnapping wel perfect afgerond. En nu dit.
Eigenlijk weet een renner wel dat hij bijna kansloos is maar mooi om te zien hoe hij blijft geven terwijl hij tegen zijn grenzen aanzat.

Tja, Cavendish. Zeer mooi gedaan. Zeer mooi hoe hij, na het passeren van Van Moer, zijn achterstand in de sprint zo goedmaakt. Moet toegeven dat ik het niet verwacht had. Wel dat hij dit jaar meerdere malen in de top3 zou eindigen maar echt mooie overwinningen tegen o.a. Merlier, nee, dat had ik niet verwacht.

Ook wel mooi hoe iedereen hem gaat feliciteren en de emoties van Cavendish

ook nog dit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210629_95760280

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ongelofelijk hoe Pogacar met zo weinig moeite (dat is tenminste niet aan hem af te zien), toch ruim 20 seconde voor WvA kan blijven op een tussenpunt..

MvdP kan ook tijdrijden blijkbaar :D

[ Voor 11% gewijzigd door Pimorez op 30-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Die Pogacar blijft maar gas geven… ongelofelijk. Hij zweet nog bijna niet eens…

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 30-06-2021 17:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Tja eerlijk gezegd was het vorig jaar al verbazingwekkend en nu weer. Of kunnen we beter verdacht zeggen... Zo soepeltjes alles aan gort rijden; dan kan de rest wel afstappen, want ook op de klimmetjes gaat ie moeiteloos mee. 'tis niet dat ie er een paar seconden afrijdt, maar gewoon halve of hele minuten.

Mooi voor Matje dat ie de trui mag houden! Maar die zit echt helemaal kapot.

[ Voor 42% gewijzigd door Morrar op 30-06-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
PatrickC schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:12:
Die Pogacar blijft maar gas geven… ongelofelijk. Hij zweet nog bijna niet eens…
Mocht Pogacar niet vallen dan is de tour gewoon al beslist in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

MvdP _/-\o_

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
Owios schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Nou inderdaad. MvdP gaat gewoon met geel naar Parijs toe. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Owios schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Dit wordt weer een ouderwetse tour met eentje die er bovenuit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Vind het wel echt jammer dat Roglic zo in de kreukels ligt. Was erg benieuwd welke tijd hij zou hebben gehad zonder die 2kg aan pleisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Het schijnt dat MvdP geen tijdritfiets thuis heeft, petje af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ze hebben de bordje mevrouw gearresteerd:
De vrouw verdween spoorloos, maar is dus nu toch aangehouden, zo melden Franse media. Ze werd opgespoord nadat er een oproep werd gedaan aan getuigen om zich te melden. Haar identiteit werd vastgesteld en op die manier kon ze in Bretagne worden gearresteerd.
pffff, ik had me toch echt gelijk bij de politie gemeld als mij zoiets overkwam.
De vrouw zou op dit moment vastzitten en hangt een boete van 1500 euro boven het hoofd
bron: wielerrevue.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 22-09 17:28
Dat bevestigt wat mij betreft alleen maar hoe wereldvreemd dat mens is. Je geeft jezelf toch gelijk aan na zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Emgeebee schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:00:
Dat bevestigt wat mij betreft alleen maar hoe wereldvreemd dat mens is. Je geeft jezelf toch gelijk aan na zoiets.
Gezien de sfeer kan ik me er wel iets bij voorstellen dat ze dat liever niet doet. Zeker als ze in de media spreken dat ze potentieel zelfs gevangenisstraf kan krijgen als 1 van de wielrenners aangifte doet. Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Wel bizar hoor die Roglic. Gaf er geen stuiver meer voor maar zet echt een, naar omstandigheden, zeer goede prestatie neer. Ons aller Wilco viel me dan echt weer tegen. Had stiekem een beetje gehoopt dat hij heel kort op het geel zou komen maar dat viel vies tegen. Hij had blijkbaar last van zijn elleboog maargoed Roglic is een fietsende schaafwond en die kan er wel doorheen bijten. Zegt ook wat over het doorzettingsvermogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ik snap dat ze bij GCN helemaal in hun nopjes zijn dat Cavendish de etappe wint, maar wat mij betreft had hij teruggezet mogen worden de uitslag. Het is haast knap te noemen dat het hem lukt 2 mensen af te snijden met een open weg voor hem :X .
Pagina: 1 ... 69 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21