Heb de beelden een paar keer bekeken, en er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Je hebt de dame die inderdaad zwaar in de fout gaat door niet naar het aanstormend peloton te kijken, maar je hebt ook de renner die tegen het bord knalt. Als je de beelden vlak voor het incident bekijkt, dan zie je Tony Martin opschuiven om naast de eerste TJV renner te komen rijden, blijft hij er achter dan was de impakt wellicht minder of zelfs geen impakt, want de eerste TJV renner rijdt er niet tegen. Ook gaat Tony Martin (en eigenlijk alle renners) ervan uit dat de toeschouwer het bord op tijd weg trekt, niet dus... Versta mij niet verkeerd, ik verdedig absoluut die vrouw niet, integendeel.. maar het had anders kunnen aflopen...
@
Andamanen Zolang ik mij de TdF kan herinneren, behalve vorig jaar, moet het peloton zich door een massa publiek wurmen. En af en toe loopt het eens fout ja, in dit geval is het niet één of een paar renners maar een gans peloton, en dan zijn de reakties erop veel groter. Maar men moet dit niet ook zo overdrijven, ik lees reakties op sociaal media die echt niet kunnen.. De gevolgen zijn groot, maar ze heeft niet met een automatische machinegeweer naar het peloton zitten vuren, dus alles een beetje in de juiste proportie zien kan hier geen kwaad.