[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 68 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:00
Nutterd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:20:
Iedereen gezien van Jumbo behalve Roglic?
Lag er wel bij volgens mij.

Echt bizar. Eigenlijk zouden ze als renners gewoon vandaag geneutraliseerd moeten uitrijden. Laat ze vanaf morgen alles en iedereen maar aan de kant schuiven en net als in Italie? bergop iedereen die te dichtbij komt met wapenstok achteruit slaan. Of met verf markeren en boete geven nadat het peloton is gepasseerd.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:56
Nutterd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:20:
Iedereen gezien van Jumbo behalve Roglic?
Roglic lag er ook bij… Martin zal wel abandon worden. Achterlijk Franse halve zool… als ik slachtoffer was zou ik een civiele procedure aanspannen tegen die toeschouwer.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onoplettendheid door desinteresse voor wat er om je heen gebeurt zou imho strafbaar moeten zijn.

Met een auto kom je er ook niet mee weg als je aan het telefoneren was en het dus niet zag aankomen voordat je een crash veroorzaakte.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Stufferdt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Lag er wel bij volgens mij.

Echt bizar. Eigenlijk zouden ze als renners gewoon vandaag geneutraliseerd moeten uitrijden. Laat ze vanaf morgen alles en iedereen maar aan de kant schuiven en net als in Italie? bergop iedereen die te dichtbij komt met wapenstok achteruit slaan. Of met verf markeren en boete geven nadat het peloton is gepasseerd.
Die eerder genoemde sneeuwschuiver is dan ook handig, hup zo alles de afgrond in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 22:49
Wat is die blauwe voorband bij Kruiswijk? Een letterlijke Swapfiets? :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:00
Maarten_E schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:32:
Wat is die blauwe voorband bij Kruiswijk? Een letterlijke Swapfiets? :+
Yep. Cervelo en swapfiets is beiden Pon.

Meer bij Cyclingnews

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Stufferdt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Yep. Cervelo en swapfiets is beiden Pon.

Meer bij Cyclingnews
7(8)7 En ik maar denken dat ik een slechte grap maakte.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:52
Maarten_E schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:36:
[...]

7(8)7 En ik maar denken dat ik een slechte grap maakte.
De marketing werkt dus goed :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Brrr. M'n maag draaide letterlijk om.

En Deceuninck die dan ineens voluit gaat, ook zo lekker. Tot ze doorkregen dat ze hun eigen kopman op achterstand aan het rijden waren. Dus niet alleen onsmakelijk, maar ook oerstom.

Tot dusver nog maar een slachtoffer: Sütterlin. Ik vrees dat het er niet bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens TJV gaat het goed met alle rijders. Vanavond en morgen zullen we wel meer informatie over Martin en Teunissen (of Vingegaard?) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vroeger toen vrouwen alleen naar buiten mochten om boodschappen te doen gebeurde zoiets niet. Hoe dom ook, ze doet het niet expres en zal vast alles en iedereen over zich heen krijgen, ik denk dat dat al straf genoeg is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

Pierre

Van nature lui!

Wtf

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ow wauw, wat een berg op elkaar zeg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Pfoeh...
Die wielrenner/toeschouwer krijgt ook 4 fietsen VOL over zich heen.

Edit: En Froome met ogenschijnlijke pijn aan de heup.

[ Voor 27% gewijzigd door Maarten_E op 26-06-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Hopen dat alle renners in orde zijn. Op dit tempo komen ze in ieder geval masseurs tekort (en misschien ook fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtWqiEFq-v0LlMX0rteVInBGeLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fbJ1iTOz2zmAUSfF1yUSd5h.jpg?f=fotoalbum_large

Wat gebeurd hier allemaal... 2e mega crash, dit keer op het rechte stuk.... Niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38
Hier gaan een hoop renners veel tijd verliezen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Alaphillipe, wat een baas blijft dat ook.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Alaphillipe, knap hoor! 2200m van te voren gaan maar hij doet het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Dacht dat Alaphillippe veel te vroeg gegaan was, netjes gedaan van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De rest denkt dat een ander het dat wel dicht rijdt.
Van der Poel kwam wel wat te kort helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Exocet schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:14:
De rest denkt dat een ander het dat wel dicht rijdt.
Van der Poel kwam wel wat te kort helaas
Benieuwd of ie wat aansluiting verloor door die laatse val ofzo? Dacht te horen dat ie er omheen moest. Kost best een inspanning dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:11:
Alaphillipe, wat een baas blijft dat ook.
In ieder geval een winnaar die toch wel had gewonnen, zelfs zonder valpartij.

Wel leuke bult trouwens mogen ze vaker in de Tour opnemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Kelderman die juist niet valt :o Tour winst mogelijk dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:52
Was ergens vooraf ook wel beetje verbaasd dat dit op het lijf geschreven zou zijn voor VdP. Zo’n inspanning van 3km bergop is langer dan waarin hij excelleert 15s power tot 1-2 minuten power.

Op zo’n 3km klim gaan de w/kg’s meer meetellen dan absolute power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Te hoge verwachtingen van VdP, gezien de valpartijen kwam hij er volgens mij even goed vanaf als Juul. Misschien was de etappe te saai, ik vond het een oersaaie etappe in ieder geval.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Ben benieuwd of Froome die laatste val overleefd, maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

3kster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:30:
Ben benieuwd of Froome die laatste val overleefd, maar ik vrees van niet.
Overleven doet hij 't wel, maar of hij ongeschonden eruit komt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Heeft iemand gezien waar die tweede crash door kwam?
Vast een stuurfout, maar door wie?

Heel vroeg in de etappe weer een krankzinnig stukje parcours, trouwens. En kleine rotonde met een zooi vluchtheuvels met maar een paar meter ruimte ertussen. Dat soort gekkigheid gingen we toch niet meer doen?
Een wonder dat daar maar een renner tegen de grond ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:39:
Ik niet, maar het was op een recht stuk met verder niets aan de hand. Ik denk eerder aan een plotseling technisch mankement.

EDIT: Ik lees net dat hij de etappe wel heeft uitgereden, 14:37 achter de winnaar.

[ Voor 11% gewijzigd door 3kster op 26-06-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:39:
Iemand sneedt voor langs een renner van astana die zat te slapen en zijn wiel had gedubbeld, raakte zijn voorwiel.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Waanzinnig, kijk die mevrouw met die grijze trui haar kindje wegtrekken en het bos in gooien voor de aanstormende renners bij die laatste valpartij. Zit gelijk in dat eerste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:25
Requiem19 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:22:
Was ergens vooraf ook wel beetje verbaasd dat dit op het lijf geschreven zou zijn voor VdP. Zo’n inspanning van 3km bergop is langer dan waarin hij excelleert 15s power tot 1-2 minuten power.

Op zo’n 3km klim gaan de w/kg’s meer meetellen dan absolute power.
Goh ja met MVP weet je nooit, op zich won die de strade ook met overmak en zijn ook zware lange stukken bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Poeh lelijke valpartijen vandaag ze... Echt een domper op wat best een aardige koers had moeten worden.

Mooi dat Alaphillipe het toch weer even flikt; ben benieuwd hoe lang het geel om z'n schouders blijft deze keer...

Verder ook weer mooi een-tweetje tussen Anna en Demi tijdens La Course. Gelukkig is dat volgend jaar ook tenminste een meerdaags evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:05:
Poeh lelijke valpartijen vandaag ze... Echt een domper op wat best een aardige koers had moeten worden.
Zeker een domper, maar een aardige koers was het niet.

Het was het klassieke patroon: groepje mag weg rijden, blijft kansloos en wordt x kilometer voor de meet gepakt. Alleen de truc van Stelling was aardig, maar ook daar werd al snel duidelijk dat de medevluchters niet eens gingen proberen hem te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Zeker een domper, maar een aardige koers was het niet.

Het was het klassieke patroon: groepje mag weg rijden, blijft kansloos en wordt x kilometer voor de meet gepakt. Alleen de truc van Stelling was aardig, maar ook daar werd al snel duidelijk dat de medevluchters niet eens gingen proberen hem te achterhalen.
Klopt, bedoelde meer dat het parcours wel wat potentie had voor ontsnappingen. Maar ja, in de TdF rijden de ploegen gewoon vrijwel altijd elke ontsnapping kapot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Klopt, bedoelde meer dat het parcours wel wat potentie had voor ontsnappingen. Maar ja, in de TdF rijden de ploegen gewoon vrijwel altijd elke ontsnapping kapot helaas.
Zeker voor zo'n eerste etappe zijn de belangen veel te groot want niet alleen de etappewinst maar ook het geel staat op het spel. Daarbij zijn ook nog eens grote namen favoriet dus dan kun je het wel vergeten als vluchter. Sowieso is heeft dat in de Tour toch vaak primair de functie van je sponsor tonen op tv, ook dat commerciële belang is ook vele malen groten dan in de Giro en Vuelta.

Overigens nog wel even weer genoten van Gesink die in z'n eentje het treintje van Ineos de baas is. Robert wordt elk jaar beter en geniet volgens mij meer van de sport dan toen hij nog kopman was en stress had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik had vandaag en morgen echt vrijgehouden.
Morgen geen wind, dus dat wordt weer net zoiets. Inclusief de valpartijen, want het gaat regenen.

Toch maar de tuin doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Niet geheel onverwacht wordt tegen de dame muts met het kartonnen bord actie ondernomen:

https://www.nu.nl/tour-de...lpartij-veroorzaakte.html

@Pimorez Wow, niet best. Toch wel steviger dan je denkt, die carbonnen framepjes :)

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 26-06-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
MrAngry schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Iemand sneedt voor langs een renner van astana die zat te slapen en zijn wiel had gedubbeld, raakte zijn voorwiel.
Waar heb je dat gezien? Alle beelden die ik heb kunnen vinden beginnen net iets te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:39:
[...]

Waar heb je dat gezien? Alle beelden die ik heb kunnen vinden beginnen net iets te laat.
Tijdens de NOS uitzending was het te zien als je goed keek. Geen idee waar je die beelden kan terugzien.

Uit mijn hoofd was het een UAE renner die afsneed, en het vervolgens ook niet in de gaten had of omkeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:53
Terranova schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:18:
Kelderman die juist niet valt :o Tour winst mogelijk dus :+
Is wel gevallen; gekneusde elleboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het is jammer dat we het publiek niet kunnen vertrouwen met de toegang die je krijgt in deze sport. Gratis en zo dichtbij de atleten, het kan zo mooi zijn, maar ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat het publiek er niet meer mee te vertrouwen is. We gaan het de komende weken nog veel zien, vrees ik. Bergop de hele weg blokkeren, meerenners veel te dichtbij en die hun handen niet thuis kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Andamanen schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:00:
Het is jammer dat we het publiek niet kunnen vertrouwen met de toegang die je krijgt in deze sport. Gratis en zo dichtbij de atleten, het kan zo mooi zijn, maar ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat het publiek er niet meer mee te vertrouwen is. We gaan het de komende weken nog veel zien, vrees ik. Bergop de hele weg blokkeren, meerenners veel te dichtbij en die hun handen niet thuis kunnen houden...
Dit is gewoon al jaren zo hoor, opmerkelijk dat het zo weinig fout loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Dit is gewoon al jaren zo hoor, opmerkelijk dat het zo weinig fout loopt
Helemaal mee eens. Ik mopper er ook al jaren over, en iedereen lijkt het ook al jaren eens dat het publiek een ramp is, maar toch wordt er niks aan gedaan. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:16
Heb de beelden een paar keer bekeken, en er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Je hebt de dame die inderdaad zwaar in de fout gaat door niet naar het aanstormend peloton te kijken, maar je hebt ook de renner die tegen het bord knalt. Als je de beelden vlak voor het incident bekijkt, dan zie je Tony Martin opschuiven om naast de eerste TJV renner te komen rijden, blijft hij er achter dan was de impakt wellicht minder of zelfs geen impakt, want de eerste TJV renner rijdt er niet tegen. Ook gaat Tony Martin (en eigenlijk alle renners) ervan uit dat de toeschouwer het bord op tijd weg trekt, niet dus... Versta mij niet verkeerd, ik verdedig absoluut die vrouw niet, integendeel.. maar het had anders kunnen aflopen...

@Andamanen Zolang ik mij de TdF kan herinneren, behalve vorig jaar, moet het peloton zich door een massa publiek wurmen. En af en toe loopt het eens fout ja, in dit geval is het niet één of een paar renners maar een gans peloton, en dan zijn de reakties erop veel groter. Maar men moet dit niet ook zo overdrijven, ik lees reakties op sociaal media die echt niet kunnen.. De gevolgen zijn groot, maar ze heeft niet met een automatische machinegeweer naar het peloton zitten vuren, dus alles een beetje in de juiste proportie zien kan hier geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Maar wat wil je er aan doen dan? Er wordt volgens mij al meer gedaan dan "vroeger", zeker op de langere klims staan er redelijk wat agenten tussen het publiek en zijn er al eerder dranghekken dan vroeger. Veel meer kun je niet doen denk ik of je moet al op een afgesloten circuit rondjes gaan rijden met de toeschouwers op tribunes. Tja, het klinkt cru maar het hoort er wel bij dat het af en toe mis gaat, liever niet maar dat is inherent aan hoe wielrennen beleeft wordt door toeschouwers. Er gebeuren veel meer ongelukken door renners die niet kunnen sturen dan door publiek. Een ander puntje is dat renners er zelf ook wel een handje van hebben door een stuk stoep mee te nemen waardoor ze feitelijk op het terrein van de toeschouwer terecht komen, het werkt 2 kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:16
Andamanen schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Helemaal mee eens. Ik mopper er ook al jaren over, en iedereen lijkt het ook al jaren eens dat het publiek een ramp is, maar toch wordt er niks aan gedaan. :-(
Een fragment uit 1987: YouTube: 1987 Tour de France Final Time Trial 8) Nogmaals ik kan mij geen TdF voor de geest halen, waar er geen massa volk aanwezig is, is niet iets van de laatste jaren alleen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat is een mooie mensenmassa (ook veel minder auto/motorverkeer). Maar een situatie als Ventoux 2016 gaan we helaas nog wel een paar keer zien denk ik.

link: https://nos.nl/artikel/21...nners-op-organisatie-tour

[ Voor 21% gewijzigd door Andamanen op 27-06-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:09
Mag ik het omdraaien? Wat zijn de regels eigenlijk voor wegwielrennen op de openbare weg? Ik bedoel; mensen horen daar uberhaupt niet te staan en daar in deze situatie 8 dik te gaan rijden is ook niet slim.

De plaats waar ze rijden veranderd in een evenement toch?

[ Voor 12% gewijzigd door xzaz op 27-06-2021 11:37 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toeschouwers staan er altijd, maar je kunt je peloton ook aanpassen om niet met zijn allen voorin te willen rijden.(met velen naast elkaar) dat weet Merijn Zeeman zelf ook wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
Chris Froome start toch weer vandaag. Geen breuken opgelopen gisteren, wel een aantal flinke kneuzingen.

https://www.cyclingnews.c...2-despite-crash-injuries/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:38:
Toeschouwers staan er altijd, maar je kunt je peloton ook aanpassen om niet met zijn allen voorin te willen rijden.(met velen naast elkaar) dat weet Merijn Zeeman zelf ook wel.
Eens, lekker 4 breed en op alfabet en rechts van de weg. Demarreren op aanvraag en op de linker weghelft maar wel 2 meter uit de berm. Reageren moet je ook aanvragen, netjes arm uitsteken en als er ruimte is gemaakt ..... wat een onzin. Echt weer een hele heisa om een dom ongeluk wat gewoon weg altijd wel een keer gebeurd. Niemand heeft het er volgende week meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Valpartijen of incidenten met toeschouwers in het verleden in de Tour
https://sporza.be/nl/2021...n~1624794394690/?ndl=true

[ Voor 21% gewijzigd door Chelseamarre123 op 27-06-2021 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:29:
Heb de beelden een paar keer bekeken, en er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Je hebt de dame die inderdaad zwaar in de fout gaat door niet naar het aanstormend peloton te kijken, maar je hebt ook de renner die tegen het bord knalt. Als je de beelden vlak voor het incident bekijkt, dan zie je Tony Martin opschuiven om naast de eerste TJV renner te komen rijden, blijft hij er achter dan was de impakt wellicht minder of zelfs geen impakt, want de eerste TJV renner rijdt er niet tegen. Ook gaat Tony Martin (en eigenlijk alle renners) ervan uit dat de toeschouwer het bord op tijd weg trekt, niet dus... Versta mij niet verkeerd, ik verdedig absoluut die vrouw niet, integendeel.. maar het had anders kunnen aflopen...

@Andamanen Zolang ik mij de TdF kan herinneren, behalve vorig jaar, moet het peloton zich door een massa publiek wurmen. En af en toe loopt het eens fout ja, in dit geval is het niet één of een paar renners maar een gans peloton, en dan zijn de reakties erop veel groter. Maar men moet dit niet ook zo overdrijven, ik lees reakties op sociaal media die echt niet kunnen.. De gevolgen zijn groot, maar ze heeft niet met een automatische machinegeweer naar het peloton zitten vuren, dus alles een beetje in de juiste proportie zien kan hier geen kwaad.
De kans is groot dat Tony Martin de betreffende 'fan' niet heeft (kunnen) (ge)zien. En de kans is nog groter dat zijn plekje direct werd ingenomen door een ander en hij dus ook niet kon terugschuiven. Vergeet ook niet dat Gesink meer ruimte had omdat de voorste rij niet zo breed was als de rijen erachter. De situatie schetsen zoals je nu doet is natuurlijk kansloos. Wat als Tony Martin helemaal niet meedeed? Of wat als iemand anders daar reed?
Wat als... Er zijn miljoenen wat als scenario's te bedenken waardoor deze valpartij niet had plaatsgevonden.

Conclusie: die betreffende 'fan' had moeten oprotten en meer bezig zijn met de sport in plaats van op TV komen met je kartonnen bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Van Der Poel kan zich weer niet inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:30:
Van Der Poel kan zich weer niet inhouden?
Bonificatie seconden om evt geel te kunnen pakken.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
VAN DER POEL NOG EEN KEER!! Wat een held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ongelooflijk...

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ik heb niks gezegd haha. Wauw ongezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Waanzinnig dat het lukt

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Mon dieu ??? :D

Nooit eerder zo gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:55
En Wilco netjes 4e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Moet je ook zien hoe snel hij een gat slaat, rijd met het grootste gemak weg. Geel voor Nederland! :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 12:38
Nu nog Oranje, dan is het na Max en Mathieu een hattrick...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Mollema 6e, kelderman 4e en van der poel 1e. Lekker hoor! Heel mooi _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Mooie sportdag vandaag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01
Wat een bizarre 20 km. Die eerste inspanning poh. En dan nog zo'n finale rijden, wat kan die kerel diep gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolandos582
Wat een emotie, je merkt dat het heel veel los maakt bij hem! Zo gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik dacht gister dat de hoge klassering van Kelderman wellicht met de vele valpartijen te maken had maar blijkbaar erg in vorm, dat belooft als hij tenminste op zn fiets blijft zitten. Mathieu had ik eerlijk gezegd ook niet helemaal verwacht, iig niet op deze majestueuze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ongelooflijk ook he, elke renner zou enkel hopen op de ritzege na de demonstratie van Allaphilippe gisteren. Gaat hij even aan geel denken en aanvallen voor de bonis op zo'n klim.
En hij pakt em nog ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Van der Poel, schitterend!

Maar zal wel een flinke aanslag zijn geweest op de beentjes :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
Allemachtig zeg. Wat een fenomeen. Als je ook ziet hoe zo'n Formolo parkeert een kilometer voor de meet, pas dan krijg je wat perspectief wat voor inspanning MvdP -tot 2x toe- levert. Deze man blijft voor prachtige herinneringen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Werkelijk fenomenaal wat MvdP presteert. En ook zo gegund als je op zo'n mooie en aanvallende manier koerst.
En als hij dan ook nog zulke emoties daarbij heeft maakt het het helemaal af.

Leuk voor Ide dat die desondanks in de bollen mag blijven rijden, want die pakte MvdP hem ook ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 17:49
Wat een unieke talenten, hij en Alaphilippe. Props ook voor de organisatie, wat een eerste etappes van de Tour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
SunriseBGN schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:14:
Wat een unieke talenten, hij en Alaphilippe. Props ook voor de organisatie, wat een eerste etappes van de Tour.
Zoveel leuker dan een dood saaie proloog van 5km en dan zondag een massasprint inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Vooral de emoties zijn werkelijk waar prachtig om te zien. De lach op zijn gezicht toen hij zijn mondmasker omlaag trok was ook heel gaaf om te zien. En dan ook weer de emotie bij Han Kok.

_O_ :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Pogacar 'verbaasd' door actie Van der Poel: 'Dacht dat hij een grapje maakte tegen mij en Roglic'.
Pogacar had daarnaast een opvallende ontboezeming over winnaar Van der Poel. 'Hij grapte aan het begin van de wedstrijd tegen mij en Roglic dat we met zijn drieën aan zouden vallen op de eerste klim van de Mur-de-Bretagne.' Uiteindelijk bleek dat dus serieus te zijn, want Van der Poel viel op dat moment aan. 'Dat verbaasde me wel, maar ik ben blij dat hij wint', aldus een verbaasde Pogacar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 21:00

The_Scarabial

MTB for life!

rolandos582 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:45:
Mollema 6e, kelderman 4e en van der poel 1e. Lekker hoor! Heel mooi _/-\o_
Mollema en Kelderman ook erg sterk gereden en goed van voren, dat beloofd wat voor het algemene klassement :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Mollema en Kelderman ook erg sterk gereden en goed van voren, dat beloofd wat voor het algemene klassement :)
Ho ho ho, we zitten pas op dag 2 he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Pimorez schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Ho ho ho, we zitten pas op dag 2 he..
Dat zegt juist alles over hoe ze in de wedstrijd zitten, scherp, attent en conditioneel goed in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Dat zegt juist alles over hoe ze in de wedstrijd zitten, scherp, attent en conditioneel goed in orde.
Maar het zegt ook precies niks over hoe ze het volhouden de rest van de 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:12
Kelderman is gewoon in vorm en als je al een keer vierde in de vuelta en derde in de giro kan worden. Kan je het wel drie weken volhouden.

Alleen bij Kelderman is meer de vraag blijft die ook drie weken op de fiets zonder te veel schade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Pimorez schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Maar het zegt ook precies niks over hoe ze het volhouden de rest van de 3 weken.
Daar maak ik me bij Mollema totaal geen zorgen over, Kelderman is iets meer een vraagteken. En daarbij een goed begin is het halve werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:45
Joostje123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:06:
Alleen bij Kelderman is meer de vraag blijft die ook drie weken op de fiets zonder te veel schade
Niet jinxen he ;) maar hij ziet er inderdaad erg scherp uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ik stel voor om de twee Nederlanders gewoon niet te noemen de komende 2 weken. Het moment dat je gaat hopen en verwachtingen krijgt gaan ze weer tegen het asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
De laatste aanval van MvdP gisteren kostte hem 551 watt (personal best). Over 5 minuten.

Het blijft een indrukwekkende jongen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pimorez op 28-06-2021 12:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lekker fietsje hoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaHHuhaQEg5IDP2G15XE0COTQwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqPahIVXe0woTQVOxxdcjBRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV3YTOOvzObs6S_9vWPX_qO2wCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eshfeDxDcv8Vktv2Y7CsCe4t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kan die van der Poel ook een beetje klimmen? Met veldrijden opgedaan?
Of is het een dagzege-klassieker renner?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:33:
Kan die van der Poel ook een beetje klimmen? Met veldrijden opgedaan?
Of is het een dagzege-klassieker renner?
Kortere steilere klimmetjes kan hij wel aan, zie ook de Strade Bianchi dit jaar zitten toch behoorlijk wat hoogtemeters in of die rit in de Tirreno. Maar echt hooggebergte is hij te zwaar voor en traint hij ook niet genoeg voor op hoogte.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Davidshadow13 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Kortere steilere klimmetjes kan hij wel aan, zie ook de Strade Bianchi dit jaar zitten toch behoorlijk wat hoogtemeters in of die rit in de Tirreno. Maar echt hooggebergte is hij te zwaar voor en traint hij ook niet genoeg voor op hoogte.
Het zal wel eerder training zijn want Van Aert is nog een paar kg zwaarder en die kan (vorig jaar toch) wel een eindje klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Horla schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Het zal wel eerder training zijn want Van Aert is nog een paar kg zwaarder en die kan (vorig jaar toch) wel een eindje klimmen.
Tuurlijk maar het is natuurlijk wat anders als je weet dat je mag lossen en dan rustig in de bus uit kunt bollen (voor zover rustig natuurlijk). Je moet uiteindelijk ook over de cols heen tot aan de finish, niet alleen de eerste 8 km.

Belangrijker is gewoon dat MvdP helemaal geen klassementsrenner wil zijn. 3 weken lang berekenend fietsen is niets voor hem. Kijk naar Zwitserland waar hij in de leiderstrui gewoon meegaat in de vlucht van de dag. Dat is gewoon ongehoord en kan en mag een klassementsrenner gewoon helemaal niet doen. Zeker niet in de tour. :P

De enige manier waarop ik hem een ronde zie winnen is door een complete misrekening van het peleton als ze hem in een vlucht een keer ~20 minuten geven, á la Oscar Pereiro in de Tour van 2006, dan kan hij het op karakter nog wel lang volhouden denk ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Gesink gevallen en uitgestapt, Thomas ook betrokken en rijd op achterstand nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Horla schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Ik meen dat WVA vorig jaar ten tijde van de Tour toch echt wat kilo's lichter stond dan VDP.
Als VDP zich toe zou leggen op het hooggebergte klimmen zou hij denk ik heel goed mee kunnen komen in het klassement. Het vermogen heeft hij er ruimschoots voor. Maar zoals hier al eerder gezegd, daar heeft hij zijn training niet op afgericht en is hij momenteel tov de concurrentie nog te zwaar voor. In de toekomst gaat hij wel een poging wagen denk ik. Hij is er nu ook nog veel te speels voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Roglic... Weer een valpartij bij Jumbo Visma... Geesink eerder al eraf . Weer onnodige valpartijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Weer heel Jumbo Visma onderuit; ze kunnen zo langzamerhand wel bijna naar huis met de lading pech die ze de eerste 3 dagen hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Hele Jumbo ploeg weer tegen het asfalt, het is toch ook ongelooflijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:56
Stayeren achter de ploegwagen… ook nog maar een tijdstraf erbij dan?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Gat zo klein mogelijk maken, lopen gelukkig nog wel iets in..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Pagina: 1 ... 68 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21