I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Roglic lag er ook bij… Martin zal wel abandon worden. Achterlijk Franse halve zool… als ik slachtoffer was zou ik een civiele procedure aanspannen tegen die toeschouwer.Nutterd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:20:
Iedereen gezien van Jumbo behalve Roglic?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Met een auto kom je er ook niet mee weg als je aan het telefoneren was en het dus niet zag aankomen voordat je een crash veroorzaakte.
How do you save a random generator ?
Die eerder genoemde sneeuwschuiver is dan ook handig, hup zo alles de afgrond inStufferdt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Lag er wel bij volgens mij.
Echt bizar. Eigenlijk zouden ze als renners gewoon vandaag geneutraliseerd moeten uitrijden. Laat ze vanaf morgen alles en iedereen maar aan de kant schuiven en net als in Italie? bergop iedereen die te dichtbij komt met wapenstok achteruit slaan. Of met verf markeren en boete geven nadat het peloton is gepasseerd.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Yep. Cervelo en swapfiets is beiden Pon.Maarten_E schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:32:
Wat is die blauwe voorband bij Kruiswijk? Een letterlijke Swapfiets?
Meer bij Cyclingnews
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Stufferdt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Yep. Cervelo en swapfiets is beiden Pon.
Meer bij Cyclingnews

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De marketing werkt dus goed :-)Maarten_E schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:36:
[...]
En ik maar denken dat ik een slechte grap maakte.
En Deceuninck die dan ineens voluit gaat, ook zo lekker. Tot ze doorkregen dat ze hun eigen kopman op achterstand aan het rijden waren. Dus niet alleen onsmakelijk, maar ook oerstom.
Tot dusver nog maar een slachtoffer: Sütterlin. Ik vrees dat het er niet bij blijft.
Only fools are enslaved by time and space.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die wielrenner/toeschouwer krijgt ook 4 fietsen VOL over zich heen.
Edit: En Froome met ogenschijnlijke pijn aan de heup.
[ Voor 27% gewijzigd door Maarten_E op 26-06-2021 17:06 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
⏩ PVOutput☀️
Benieuwd of ie wat aansluiting verloor door die laatse val ofzo? Dacht te horen dat ie er omheen moest. Kost best een inspanning danExocet schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:14:
De rest denkt dat een ander het dat wel dicht rijdt.
Van der Poel kwam wel wat te kort helaas
In ieder geval een winnaar die toch wel had gewonnen, zelfs zonder valpartij.Quad schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:11:
Alaphillipe, wat een baas blijft dat ook.
Wel leuke bult trouwens mogen ze vaker in de Tour opnemen.
How do you save a random generator ?
Op zo’n 3km klim gaan de w/kg’s meer meetellen dan absolute power.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Overleven doet hij 't wel, maar of hij ongeschonden eruit komt?3kster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:30:
Ben benieuwd of Froome die laatste val overleefd, maar ik vrees van niet.
⏩ PVOutput☀️
Vast een stuurfout, maar door wie?
Heel vroeg in de etappe weer een krankzinnig stukje parcours, trouwens. En kleine rotonde met een zooi vluchtheuvels met maar een paar meter ruimte ertussen. Dat soort gekkigheid gingen we toch niet meer doen?
Een wonder dat daar maar een renner tegen de grond ging.
Ik niet, maar het was op een recht stuk met verder niets aan de hand. Ik denk eerder aan een plotseling technisch mankement.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:39:
Heeft iemand gezien waar die tweede crash door kwam?
EDIT: Ik lees net dat hij de etappe wel heeft uitgereden, 14:37 achter de winnaar.
[ Voor 11% gewijzigd door 3kster op 26-06-2021 17:46 ]
Iemand sneedt voor langs een renner van astana die zat te slapen en zijn wiel had gedubbeld, raakte zijn voorwiel.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:39:
Heeft iemand gezien waar die tweede crash door kwam?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Goh ja met MVP weet je nooit, op zich won die de strade ook met overmak en zijn ook zware lange stukken bijRequiem19 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:22:
Was ergens vooraf ook wel beetje verbaasd dat dit op het lijf geschreven zou zijn voor VdP. Zo’n inspanning van 3km bergop is langer dan waarin hij excelleert 15s power tot 1-2 minuten power.
Op zo’n 3km klim gaan de w/kg’s meer meetellen dan absolute power.
Mooi dat Alaphillipe het toch weer even flikt; ben benieuwd hoe lang het geel om z'n schouders blijft deze keer...
Verder ook weer mooi een-tweetje tussen Anna en Demi tijdens La Course. Gelukkig is dat volgend jaar ook tenminste een meerdaags evenement.
Zeker een domper, maar een aardige koers was het niet.Morrar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:05:
Poeh lelijke valpartijen vandaag ze... Echt een domper op wat best een aardige koers had moeten worden.
Het was het klassieke patroon: groepje mag weg rijden, blijft kansloos en wordt x kilometer voor de meet gepakt. Alleen de truc van Stelling was aardig, maar ook daar werd al snel duidelijk dat de medevluchters niet eens gingen proberen hem te achterhalen.
Klopt, bedoelde meer dat het parcours wel wat potentie had voor ontsnappingen. Maar ja, in de TdF rijden de ploegen gewoon vrijwel altijd elke ontsnapping kapot helaas.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Zeker een domper, maar een aardige koers was het niet.
Het was het klassieke patroon: groepje mag weg rijden, blijft kansloos en wordt x kilometer voor de meet gepakt. Alleen de truc van Stelling was aardig, maar ook daar werd al snel duidelijk dat de medevluchters niet eens gingen proberen hem te achterhalen.
Zeker voor zo'n eerste etappe zijn de belangen veel te groot want niet alleen de etappewinst maar ook het geel staat op het spel. Daarbij zijn ook nog eens grote namen favoriet dus dan kun je het wel vergeten als vluchter. Sowieso is heeft dat in de Tour toch vaak primair de functie van je sponsor tonen op tv, ook dat commerciële belang is ook vele malen groten dan in de Giro en Vuelta.Morrar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:29:
[...]
Klopt, bedoelde meer dat het parcours wel wat potentie had voor ontsnappingen. Maar ja, in de TdF rijden de ploegen gewoon vrijwel altijd elke ontsnapping kapot helaas.
Overigens nog wel even weer genoten van Gesink die in z'n eentje het treintje van Ineos de baas is. Robert wordt elk jaar beter en geniet volgens mij meer van de sport dan toen hij nog kopman was en stress had.
Morgen geen wind, dus dat wordt weer net zoiets. Inclusief de valpartijen, want het gaat regenen.
Toch maar de tuin doen dan.
https://www.nu.nl/tour-de...lpartij-veroorzaakte.html
@Pimorez Wow, niet best. Toch wel steviger dan je denkt, die carbonnen framepjes
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 26-06-2021 23:19 ]
Waar heb je dat gezien? Alle beelden die ik heb kunnen vinden beginnen net iets te laat.MrAngry schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:52:
[...]
Iemand sneedt voor langs een renner van astana die zat te slapen en zijn wiel had gedubbeld, raakte zijn voorwiel.
Tijdens de NOS uitzending was het te zien als je goed keek. Geen idee waar je die beelden kan terugzien.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:39:
[...]
Waar heb je dat gezien? Alle beelden die ik heb kunnen vinden beginnen net iets te laat.
Uit mijn hoofd was het een UAE renner die afsneed, en het vervolgens ook niet in de gaten had of omkeek.
Is wel gevallen; gekneusde elleboog.Terranova schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:18:
Kelderman die juist niet valtTour winst mogelijk dus
Dit is gewoon al jaren zo hoor, opmerkelijk dat het zo weinig fout looptAndamanen schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:00:
Het is jammer dat we het publiek niet kunnen vertrouwen met de toegang die je krijgt in deze sport. Gratis en zo dichtbij de atleten, het kan zo mooi zijn, maar ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat het publiek er niet meer mee te vertrouwen is. We gaan het de komende weken nog veel zien, vrees ik. Bergop de hele weg blokkeren, meerenners veel te dichtbij en die hun handen niet thuis kunnen houden...
Helemaal mee eens. Ik mopper er ook al jaren over, en iedereen lijkt het ook al jaren eens dat het publiek een ramp is, maar toch wordt er niks aan gedaan.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:13:
[...]
Dit is gewoon al jaren zo hoor, opmerkelijk dat het zo weinig fout loopt
@Andamanen Zolang ik mij de TdF kan herinneren, behalve vorig jaar, moet het peloton zich door een massa publiek wurmen. En af en toe loopt het eens fout ja, in dit geval is het niet één of een paar renners maar een gans peloton, en dan zijn de reakties erop veel groter. Maar men moet dit niet ook zo overdrijven, ik lees reakties op sociaal media die echt niet kunnen.. De gevolgen zijn groot, maar ze heeft niet met een automatische machinegeweer naar het peloton zitten vuren, dus alles een beetje in de juiste proportie zien kan hier geen kwaad.
Een fragment uit 1987: YouTube: 1987 Tour de France Final Time TrialAndamanen schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Helemaal mee eens. Ik mopper er ook al jaren over, en iedereen lijkt het ook al jaren eens dat het publiek een ramp is, maar toch wordt er niks aan gedaan.
link: https://nos.nl/artikel/21...nners-op-organisatie-tour
[ Voor 21% gewijzigd door Andamanen op 27-06-2021 11:26 ]
De plaats waar ze rijden veranderd in een evenement toch?
[ Voor 12% gewijzigd door xzaz op 27-06-2021 11:37 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://www.cyclingnews.c...2-despite-crash-injuries/
Eens, lekker 4 breed en op alfabet en rechts van de weg. Demarreren op aanvraag en op de linker weghelft maar wel 2 meter uit de berm. Reageren moet je ook aanvragen, netjes arm uitsteken en als er ruimte is gemaakt ..... wat een onzin. Echt weer een hele heisa om een dom ongeluk wat gewoon weg altijd wel een keer gebeurd. Niemand heeft het er volgende week meer over.Hackus schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:38:
Toeschouwers staan er altijd, maar je kunt je peloton ook aanpassen om niet met zijn allen voorin te willen rijden.(met velen naast elkaar) dat weet Merijn Zeeman zelf ook wel.
https://sporza.be/nl/2021...n~1624794394690/?ndl=true
[ Voor 21% gewijzigd door Chelseamarre123 op 27-06-2021 17:30 ]
De kans is groot dat Tony Martin de betreffende 'fan' niet heeft (kunnen) (ge)zien. En de kans is nog groter dat zijn plekje direct werd ingenomen door een ander en hij dus ook niet kon terugschuiven. Vergeet ook niet dat Gesink meer ruimte had omdat de voorste rij niet zo breed was als de rijen erachter. De situatie schetsen zoals je nu doet is natuurlijk kansloos. Wat als Tony Martin helemaal niet meedeed? Of wat als iemand anders daar reed?RigolleM schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:29:
Heb de beelden een paar keer bekeken, en er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Je hebt de dame die inderdaad zwaar in de fout gaat door niet naar het aanstormend peloton te kijken, maar je hebt ook de renner die tegen het bord knalt. Als je de beelden vlak voor het incident bekijkt, dan zie je Tony Martin opschuiven om naast de eerste TJV renner te komen rijden, blijft hij er achter dan was de impakt wellicht minder of zelfs geen impakt, want de eerste TJV renner rijdt er niet tegen. Ook gaat Tony Martin (en eigenlijk alle renners) ervan uit dat de toeschouwer het bord op tijd weg trekt, niet dus... Versta mij niet verkeerd, ik verdedig absoluut die vrouw niet, integendeel.. maar het had anders kunnen aflopen...
@Andamanen Zolang ik mij de TdF kan herinneren, behalve vorig jaar, moet het peloton zich door een massa publiek wurmen. En af en toe loopt het eens fout ja, in dit geval is het niet één of een paar renners maar een gans peloton, en dan zijn de reakties erop veel groter. Maar men moet dit niet ook zo overdrijven, ik lees reakties op sociaal media die echt niet kunnen.. De gevolgen zijn groot, maar ze heeft niet met een automatische machinegeweer naar het peloton zitten vuren, dus alles een beetje in de juiste proportie zien kan hier geen kwaad.
Wat als... Er zijn miljoenen wat als scenario's te bedenken waardoor deze valpartij niet had plaatsgevonden.
Conclusie: die betreffende 'fan' had moeten oprotten en meer bezig zijn met de sport in plaats van op TV komen met je kartonnen bordje.
Bonificatie seconden om evt geel te kunnen pakken.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:30:
Van Der Poel kan zich weer niet inhouden?
If you can see, look. If you can look, observe
⏩ PVOutput☀️

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En hij pakt em nog ook
En als hij dan ook nog zulke emoties daarbij heeft maakt het het helemaal af.
Leuk voor Ide dat die desondanks in de bollen mag blijven rijden, want die pakte MvdP hem ook ff af.
Zoveel leuker dan een dood saaie proloog van 5km en dan zondag een massasprint inderdaadSunriseBGN schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:14:
Wat een unieke talenten, hij en Alaphilippe. Props ook voor de organisatie, wat een eerste etappes van de Tour.

Pogacar had daarnaast een opvallende ontboezeming over winnaar Van der Poel. 'Hij grapte aan het begin van de wedstrijd tegen mij en Roglic dat we met zijn drieën aan zouden vallen op de eerste klim van de Mur-de-Bretagne.' Uiteindelijk bleek dat dus serieus te zijn, want Van der Poel viel op dat moment aan. 'Dat verbaasde me wel, maar ik ben blij dat hij wint', aldus een verbaasde Pogacar.
Mollema en Kelderman ook erg sterk gereden en goed van voren, dat beloofd wat voor het algemene klassementrolandos582 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:45:
Mollema 6e, kelderman 4e en van der poel 1e. Lekker hoor! Heel mooi
Ho ho ho, we zitten pas op dag 2 he..The_Scarabial schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:29:
[...]
Mollema en Kelderman ook erg sterk gereden en goed van voren, dat beloofd wat voor het algemene klassement
Dat zegt juist alles over hoe ze in de wedstrijd zitten, scherp, attent en conditioneel goed in orde.
Maar het zegt ook precies niks over hoe ze het volhouden de rest van de 3 weken.The_Scarabial schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Dat zegt juist alles over hoe ze in de wedstrijd zitten, scherp, attent en conditioneel goed in orde.
Alleen bij Kelderman is meer de vraag blijft die ook drie weken op de fiets zonder te veel schade
Daar maak ik me bij Mollema totaal geen zorgen over, Kelderman is iets meer een vraagteken. En daarbij een goed begin is het halve werkPimorez schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:58:
[...]
Maar het zegt ook precies niks over hoe ze het volhouden de rest van de 3 weken.
Niet jinxen heJoostje123 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:06:
Alleen bij Kelderman is meer de vraag blijft die ook drie weken op de fiets zonder te veel schade
Het blijft een indrukwekkende jongen.
[ Voor 6% gewijzigd door Pimorez op 28-06-2021 12:01 ]
Of is het een dagzege-klassieker renner?
Dit dus.
Kortere steilere klimmetjes kan hij wel aan, zie ook de Strade Bianchi dit jaar zitten toch behoorlijk wat hoogtemeters in of die rit in de Tirreno. Maar echt hooggebergte is hij te zwaar voor en traint hij ook niet genoeg voor op hoogte.FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:33:
Kan die van der Poel ook een beetje klimmen? Met veldrijden opgedaan?
Of is het een dagzege-klassieker renner?
HD4Life @ Full-HD
Het zal wel eerder training zijn want Van Aert is nog een paar kg zwaarder en die kan (vorig jaar toch) wel een eindje klimmen.Davidshadow13 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:36:
[...]
Kortere steilere klimmetjes kan hij wel aan, zie ook de Strade Bianchi dit jaar zitten toch behoorlijk wat hoogtemeters in of die rit in de Tirreno. Maar echt hooggebergte is hij te zwaar voor en traint hij ook niet genoeg voor op hoogte.
Tuurlijk maar het is natuurlijk wat anders als je weet dat je mag lossen en dan rustig in de bus uit kunt bollen (voor zover rustig natuurlijk). Je moet uiteindelijk ook over de cols heen tot aan de finish, niet alleen de eerste 8 km.Horla schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Het zal wel eerder training zijn want Van Aert is nog een paar kg zwaarder en die kan (vorig jaar toch) wel een eindje klimmen.
Belangrijker is gewoon dat MvdP helemaal geen klassementsrenner wil zijn. 3 weken lang berekenend fietsen is niets voor hem. Kijk naar Zwitserland waar hij in de leiderstrui gewoon meegaat in de vlucht van de dag. Dat is gewoon ongehoord en kan en mag een klassementsrenner gewoon helemaal niet doen. Zeker niet in de tour.
De enige manier waarop ik hem een ronde zie winnen is door een complete misrekening van het peleton als ze hem in een vlucht een keer ~20 minuten geven, á la Oscar Pereiro in de Tour van 2006, dan kan hij het op karakter nog wel lang volhouden denk ik.
HD4Life @ Full-HD
Ik meen dat WVA vorig jaar ten tijde van de Tour toch echt wat kilo's lichter stond dan VDP.Horla schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Het zal wel eerder training zijn want Van Aert is nog een paar kg zwaarder en die kan (vorig jaar toch) wel een eindje klimmen.
Als VDP zich toe zou leggen op het hooggebergte klimmen zou hij denk ik heel goed mee kunnen komen in het klassement. Het vermogen heeft hij er ruimschoots voor. Maar zoals hier al eerder gezegd, daar heeft hij zijn training niet op afgericht en is hij momenteel tov de concurrentie nog te zwaar voor. In de toekomst gaat hij wel een poging wagen denk ik. Hij is er nu ook nog veel te speels voor.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21