[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 67 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erg veel vallers of mensen met rug problemen bij Sky/Ineos tijdens training, en toch winnen ze ontzettend veel, je gaat je toch afvragen wat de dokter voorschrijft bij bot/gewrichts problemen, mbt bv herstel van gescheurd spierweefsel en gebroken botten en spier aanhechting aan de botten.

En/of nog 1 stap verder (luguber idee) bewust haarscheurtjes in de botten maken onder waar de spier vastzit aan het bot om zo door lokale spier/bot vergroeiing te stimuleren een stevigere hechting te krijgen tussen spier en bot om zo een zwaardere belasting te kunnen zetten zonder schade te maken. Dan moet de renner wel expres gevallen worden om zo de behandeling te verbergen.

Bij Froome zou het dan dus misgegaan zijn.

Voor zover mijn geexperimenteer met gedachten.

[ Voor 59% gewijzigd door enchion op 09-06-2021 03:37 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Niet meer posten om 1:39 ‘s nachts ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:08

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

enchion schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:39:
Erg veel vallers of mensen met rug problemen bij Sky/Ineos tijdens training, en toch winnen ze ontzettend veel, je gaat je toch afvragen wat de dokter voorschrijft bij bot/gewrichts problemen, mbt bv herstel van gescheurd spierweefsel en gebroken botten en spier aanhechting aan de botten.

En/of nog 1 stap verder (luguber idee) bewust haarscheurtjes in de botten maken onder waar de spier vastzit aan het bot om zo door lokale spier/bot vergroeiing te stimuleren een stevigere hechting te krijgen tussen spier en bot om zo een zwaardere belasting te kunnen zetten zonder schade te maken. Dan moet de renner wel expres gevallen worden om zo de behandeling te verbergen.

Bij Froome zou het dan dus misgegaan zijn.

Voor zover mijn geexperimenteer met gedachten.
eerste waar ik aan dacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzudLrkqBArOBLEp4e7HHhGdtiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L2zjpEpq4DYRbcDmEby6tCrP.jpg?f=user_large

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Wout mag ondertussen een boete betalen aan zijn vorige werkgever en van de bedrag kan vd Poel toch een aardige wagen scoren in Zwitserland. Ik neem aan dat Rogi nog wel een duit in het zakje doet voor Wout, zeg maar als genoegdoening voor het WK van vorig jaar.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:52:
[...]

Wow dat is echt snel, geen idee of hij ook alweer kan trekken en sleuren aan het stuur. Je ziet soms dat ze echt knappe dingen kunnen tegenwoordig maar dat het toch suboptimaal blijft, zoals bij de polsen van Tom en Annemieke. In vorm is het zeker een bedreiging voor vd Poel. Dat liet hij de tweede race echt wel zien.

[...]

Een F40 kost ongeveer een miljoen, ik weet niet hoe zijn bonusstructuur in het contract is. Niki kocht ook een Ferrari na de Ronde te hebben gewonnen.
vandaag even de 3de winnen en dan kan hij zich weer een dikkere auto kopen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:09:
Niet meer posten om 1:39 ‘s nachts ;)
Dat zeg je nu wel maar ik vond het wel zeer verdacht dat Froome met 60 per uur tegen een muurtje aanreed. Je hebt bij zo'n experiment natuurlijk altijd van die strebers die meerder breuken tegelijk willen forceren.
Schijnt nu zelfs dat Groenewegen is in te huren om het op een ongeluk te laten lijken. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:55:
[...]

vandaag even de 3de winnen en dan kan hij zich weer een dikkere auto kopen :+
Dikker dan een F40 wordt het in mijn ogen niet. Hooguit de McLaren F1 zet ik op dezelfde hoogte. Dus als hij die derde moeten winnen voor de auto, dan zou ik zeggen go for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Als je dan toch insinuaties wilt maken; kijk dan naar Bahrein.

Het lijkt wel alsof die uit het niets opkomen; Woutje Poels die ineens (bijna) bij MvdP in het wiel kan blijven, Padun die ineens 2 etappes wint van alle groten, Caruso die per ongeluk 2e wordt, Jack Haig in de vorm van z'n leven, Colbrelli die na 5 jaar ineens 3 WT ritten en puntentrui in de Dauphine wint, Gino -het voorprogramma- Mader die ineens een rit wint in de Giro, Tratnik...

Volgens Bahrein komt het doordat ze beter op hun eten zijn gaan letten.

@Jovialgent Verkeerde topic. Je moet deze hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 09-06-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Zonet nieuwe fietsbandjes gekocht Continental GP 5000 28 mm , iemand een idee hoeveel bar ik best erin blaas voor een fietser van 93 kg ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ypuh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:

Het lijkt wel alsof die uit het niets opkomen; Woutje Poels die ineens (bijna) bij MvdP in het wiel kan blijven, Padun die ineens 2 etappes wint van alle groten, Caruso die per ongeluk 2e wordt, Jack Haig in de vorm van z'n leven, Colbrelli die na 5 jaar ineens 3 WT ritten en puntentrui in de Dauphine wint, Gino -het voorprogramma- Mader die ineens een rit wint in de Giro, Tratnik...

Zag het net te laat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wout Poels op die klim was wel in lijn met zijn goede tijd, toen hij L-B-L won. Al is het wel wonderlijk zo ineens. Bij Wanty geloof ik wel in goede voeding en een slag om het meer op niveau te komen. Bij Bahrein met al dat geld en talent vind ik dat toch lastiger, want dan hebben ze toch een paar jaar geld weggegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online

Pfff ook weer zo’n anonieme bron die wat roept... Zeg dan ff wie je bent als je de krant contact, kan het volk die het leest het ook meteen op waarde schatten. En als je het zo bekijkt zou TJV afgelopen1,5 / 2 jaar één groot dopingnest moeten zijn, maar daar hoor je amper iemand over.

Je kunt ook alles met de beste wil weerleggen; Poels rijdt 3 dagen in het jaar mega, laat dit er nou net één zijn. Ook uit de wind gezeten terwijl MvdP al weet ik veel hoeveel kilometer voor het eind de knuppel in het hoenderhok gooide. Colbrelli alle ritten op maat, tegenstand kan ik niet eens meer noemen. Padun reed in de eerdere categorieën gasten als Ciccone en Mas eraf en heeft jaren knieproblemen gehad en is daar blijkbaar vanaf. Kan natuurlijk niet ontkennen dat er een aantal shady gasten in de begeleiding zit, maar waar is dat niet?

Wellicht moeten we eens stoppen met roepen, totdat er bewijs is. Maar ik maak me geen illusies, het hoort er ook een beetje bij natuurlijk zo dicht voor de tour ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Helemaal mee eens hoor. Zo opvallend is het niet en ik geloof ook echt dat het niveau zo dicht bij elkaar ligt dat als je ergens 1-2% weet te winnen (bijv. in voeding zoals TJV en Ineos dat al langer doen), dat je dan ineens mee kunt doen.

Opvallend is het wel, zorgwekkend niet. Hetzelfde idee heb ik bij Ineos. Als je de beste rijders met de beste begeleiding en tactiek op een hoopje gooit, dan hoef je niet raar op te kijken dat talent daar ook (sneller) boven komt drijven. Neem bijv. Daniel Martinez of nu weer Tom Pidcock. TJV doet hetzelfde met Vinegaard, Foss en Affini.

Als je in de Netflix-docu van de Mobi's kijkt hoe het daar aan toe gaat, dan valt er bij sommige (top)ploegen nog wel het nodige te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Michel Wuyts gaat weg aan het einde van het wielerseizoen.

https://sporza.be/nl/2021...akkel-door~1623417929593/

Met zijn manier van samenwerken, vind ik het niet heel vreemd dat er afscheid genomen gaat worden.

Wel 1 van de meest informatieve verslaggevers die ik via TV heb mogen genieten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
doomtech schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:05:
[...]

https://www.wielerflits.n...enbreuk-alweer-op-de-weg/

Toevallig vandaag een post gemaakt waar dan vervolgens een artikel aan gewijd is. Echt bizar hoe snel dit herstel gaat. Dit is toch abnormaal? Verwacht zelf overigens dat Pidcock, mits fit, het MvdP het onwijs moeilijk kan gaat maken op de OS. Vond hem voor die val zeer overtuigend op de MTB. En daarbij heeft hij ook geen last van de Tour die nog tussendoor komt.
We gaan het zien waar TP staat binnenkort, 1 val tussendoor en hij zet alles op 't spel. Op die leeftijd herstel je wel snel maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Hij moet vooral doen waar hij zichzelf comfortabel bij voelt, het zijn natuurlijk wel de OS die hij in goede vorm natuurlijk min of meer in de pocket heeft.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
enchion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:13:
Michel Wuyts gaat weg aan het einde van het wielerseizoen.

https://sporza.be/nl/2021...akkel-door~1623417929593/

Met zijn manier van samenwerken, vind ik het niet heel vreemd dat er afscheid genomen gaat worden.

Wel 1 van de meest informatieve verslaggevers die ik via TV heb mogen genieten..
Ik zat daar een paar dagen geleden nog aan te denken toen hij weer een negatieve opmerking maakte over MvdP, toen dacht ik nog wat een 'slechte verliezer' is het ook. Alles draait voor hem om WvA en Evenepoel en maakt daardoor opmerkingen die hem onwaardig zijn. Hij is niet objectief meer en denk dat hij onderhand teveel mensen en collega's irriteert.

Maar zijn kennis is wel heel waardevol en jammer dat ie er nu al mee stopt.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 12-06-2021 10:17 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Welke manier van samenwerken?

Edit; stel je ook wel eens een serieuze vraag waarvan iedereen denkt dat het een grap is en dat je maar mee gaat lachen om niet heel dom te lijken? Hahahahaha.... :$
Mr Wuyts onderbreekt altijd zijn mede commentator (Jose de Cauwer) en praat ook altijd dwars door interviews heen.
(Het afscheid moet ook wel een beslissing van de BRT zijn geweest, aangezien Michel er wel tot zijn dood had willen blijven zitten.)

Maw jouw reactie was wel spot-on, wij dachten gewoon dat je een ironische reactie maakte op mijn semi-ironisch-sarcastische reactie.

Ik kijk normaal Belg omdat dat toch het beste is daarentegen vind ik niet erg dat Michel Wuyts weggaat, ze zullen hoop ik iemand anders naast Jose zetten die wel op een gezellige manier samen kan commentarieren.

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 12-06-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

enchion schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:09:

Mr Wuyts onderbreekt altijd zijn mede commentator (Jose de Cauwer) en praat ook altijd dwars door interviews heen.
(Het afscheid moet ook wel een beslissing van de BRT zijn geweest, aangezien Michel er wel tot zijn dood had willen blijven zitten.)
Bij MvdP moet hij toch altijd Kappelen zeggen, maar goed dat mag op de Belg. Het houdt voor iedereen een keer op De Neel en De Mart zijn er dan wel stapje voor stapje uitgegaan, maar zeker Mart had nog wel langer gewild. Op een zeker moment blijven ze misschien toch te veel in het oude hangen en dan is pensioen een mooie reden. Hopelijk blijft Jose nog wel een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:30
[...]

Volg het wielrennen nog niet erg lang "op de Belg", dit is mij echter al wel opgevallen. Erg respectloos. Terwijl de dingen die Jose zegt vaak spot-on zijn.

Geen teleurstelling hier dus, al kan ik mij voorstellen dat voor veel mensen koers op tv direct geassocieerd wordt met Wuyts en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mooie sprint van Cavendish in België!
Wint er van Merlier, Ewan.

Groenewegen lijkt de snelheid wel te hebben maar weet zich niet meer te handhaven in het gedrang. Alle sprints die ik dit jaar van hem gezien heb begon hij ergens rond plaats 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:56
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:51:
Mooie sprint van Cavendish in België!
Wint er van Merlier, Ewan.

Groenewegen lijkt de snelheid wel te hebben maar weet zich niet meer te handhaven in het gedrang. Alle sprints die ik dit jaar van hem gezien heb begon hij ergens rond plaats 10.
Moeilijk te oordelen deze sprint van Groenewegen. Zijn versnellingsapparaat faalde leek het. Leek plots op het kleine tandwiel te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chelseamarre123 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Moeilijk te oordelen deze sprint van Groenewegen. Zijn versnellingsapparaat faalde leek het. Leek plots op het kleine tandwiel te zitten
Bij al zijn sprints ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bij de eerste sprint in de Giro volgens mij ook, maar goed het ziet er niet helemaal lekker uit. En steeds gedoe met schakelen doet mij toch denken aan Days of Thunder waar Cole dat door de stress ook steeds had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
In de Giro heb ik dat ook gezien, in België niet, maar daar waren de beelden zo chaotisch dat ik niet eens zeker wist dat hij er nog bij zat.

Maar mijn punt: bij het aangaan van de sprit zit hij steeds veel te ver van achter, maar komt dan nog heel aardig in de buurt. Als hij nou eens een keer vanaf plek drie of vier aangaat zou hij vrij makkelijk kunnen winnen, lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ide Schelling naar de tour met Bora (Kelderman ook maar ben meer fan van Ide)... :)F :)F

hopen dat hij ook nog een ritje kan pakken nadat MvdP de eerste 2 etappes pakt :9 :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Echt een leuk ventje die Schelling, en kan nog lekker fietsen ook! Had ook niet verwacht dat Kelderman kopman zou zijn, we gaan het meemaken.

In ander nieuws, Chris Froome zal als wegkapitein ingezet gaan worden voor ISN. Paar weken geleden werd de conclusie getrokken dat de Tour te vroeg kwam (duh). Vervolgens zijn er wat gasten niet fit in het team en kunnen ze amper een selectie rond krijgen en komt ome Chris weer op de startlijst. Wat een farce is dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Jovialgent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:
Zonet nieuwe fietsbandjes gekocht Continental GP 5000 28 mm , iemand een idee hoeveel bar ik best erin blaas voor een fietser van 93 kg ? :D
Omdat niemand antwoordt zal ik het maar voor je doen: lees de verpakking en tussen de 6,5 en 8.0 bar.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Amras schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Volg het wielrennen nog niet erg lang "op de Belg", dit is mij echter al wel opgevallen. Erg respectloos. Terwijl de dingen die Jose zegt vaak spot-on zijn.

Geen teleurstelling hier dus, al kan ik mij voorstellen dat voor veel mensen koers op tv direct geassocieerd wordt met Wuyts en andersom.
[...]

Maw jouw reactie was wel spot-on, wij dachten gewoon dat je een ironische reactie maakte op mijn semi-ironisch-sarcastische reactie.

Ik kijk normaal Belg omdat dat toch het beste is daarentegen vind ik niet erg dat Michel Wuyts weggaat, ze zullen hoop ik iemand anders naast Jose zetten die wel op een gezellige manier samen kan commentarieren.
Dat is gewoon hun dynamiek. Beiden zijn ook goede vrienden, dat voel je in hun interacties.
Gezien José een stuk ouder is dan Michel lijkt het me overigens wel vast te staan dat beiden van het scherm zullen verdwijnen, maar daarover heb ik inderdaad niets gelezen

(ik snap wel de kritiek wel niet op Wuyts ivm VdP? Dat hij misschien een voorkeur heeft voor WvA wil ik gerust accepteren, maar Wuyts is toch overduidelijk een grote fan van VdP? Ik hoor mensen in mijn omgeving (België voor de duidelijkheid) net klagen dat hij zo pro VdP is en dat wat minder mag laten doorschijnen (ze zeggen datzelfde overigens ook over andere coureurs: (vroeger) Boonen en nu een WvA, VdP, Valverde, ... Wuyts is op dat punt niet zo heel erg objectief).

Helaas is er absoluut geen ander duo dat op zo'n manier 200 kilometer waarin niets gebeurd aan elkaar kan lullen. Zou me wel niet verbazen mocht Wuyts (+ al dan niet José) opgepikt worden door een commerciële zender.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ja, en de 34 jarige Michael Woods als kopman en Dan Martin die twee grote rondes achter elkaar moet rijden. Hebben ze zo'n kneiterdure selectie en kunnen ze amper een team voor de TdF samenstellen.

In ander nieuws; Alpecin-Fenix zakt 2 plaatsjes op de WT-ranking naar #8. Nog steeds ongelofelijk als je het mij vraagt voor een procontinentaal team. Ze hebben nu wel de lusten van alle WT koersen, aandacht, sponsoring, overwinningen zonder de lasten van alle WT regels zoals verplicht starten (er zijn dagen dat er 3 WT koersen tegelijk gehouden worden in 3 uithoeken van de wereld).

UCI Team Ranking (op 15 juni 2021)
1. INEOS Grenadiers – 9.366 punten
2. Deceuninck-Quick-Step – 7.474 punten
3. Jumbo-Visma – 5.647 punten
4. UAE Emirates – 5.257 punten
5. Bahrain Victorious – 4.789 punten
6. BORA-hansgrohe – 4.702 punten
7. Astana-Premier Tech – 4.529 punten
8. Alpecin-Fenix – 4.483 punten
9. Movistar – 3.924 punten
10. Team BikeExchange – 3.876 punten
11. AG2R Citroën – 3.721 punten
12. Trek-Segafredo – 3.486 punten
13. Israel Start-Up Nation – 3.417 punten
14. Groupama-FDJ – 3.328 punten
15. Cofidis – 2.689 punten
16. Arkéa-Samsic – 2.595 punten
17. Qhubeka ASSOS – 2.554 punten
18. Lotto Soudal – 2.408 punten
19. EF Education-Nippo – 2.178 punten
20. Total Direct Energie – 2.080 punten
21. Team DSM – 1.832 punten
22. Intermarché-Wanty-Gobert – 1.461 punten

Beste vijf ProTeams op de UCI Team Ranking (op 15 juni 2021)
8. Alpecin-Fenix – 4.483 punten
16. Arkéa-Samsic – 2.595 punten
20. Total Direct Energie – 2.080 punten
23. Bingoal Pauwels Sauces WB – 1.307 punten
24. Caja Rural-Seguros RGA – 1.260 punten

Aangezien de licenties van WT teams een soort van 'verhandelbaar' geworden zijn en dus geld kosten, denk ik dat Alpecin het wel prima vindt zo. Met mannen als Merlier, MvdP, Vermeesch en Phillipsen pakken ze ook meer dan genoeg punten.

Wat verder opvalt is hoe goed Bahrein het doet en hoe slecht DSM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:17
Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:49:
Ja, en de 34 jarige Michael Woods als kopman en Dan Martin die twee grote rondes achter elkaar moet rijden. Hebben ze zo'n kneiterdure selectie en kunnen ze amper een team voor de TdF samenstellen.

In ander nieuws; Alpecin-Fenix zakt 2 plaatsjes op de WT-ranking naar #8. Nog steeds ongelofelijk als je het mij vraagt voor een procontinentaal team. Ze hebben nu wel de lusten van alle WT koersen, aandacht, sponsoring, overwinningen zonder de lasten van alle WT regels zoals verplicht starten (er zijn dagen dat er 3 WT koersen tegelijk gehouden worden in 3 uithoeken van de wereld).

Aangezien de licenties van WT teams een soort van 'verhandelbaar' geworden zijn, denk ik dat Alpecin het wel prima vindt zo. Met mannen als Merlier, MvdP, Vermeesch en Phillipsen pakken ze ook meer dan genoeg punten.

Wat verder opvalt is hoe goed Bahrein het doet en hoe slecht DSM.
Dit was een tijdje terug ook de kritiek van PatLef. Wel de lusten van een WT-team, maar niet de lasten. Ze worden lachend eerste op de ranking van de Proconti's en mogen dus overal starten, maar hoeven dit niet. Aldus DKS/PatLef weigeren ze daarnaast mee te rijden op kop om achtervolgers terug te pakken, maar hebben ze met MVDP, Merlier en Philipsen wel 3 topsprinters die overal mee kunnen sprinten voor de bloemen. Dus ideale positie zo. Ik denk dat het budget de limiterende factor is op een gegeven moment, renners willen volgens best wel bij Alpecin-Fenix rijden, aangezien er overal startrecht is en momenteel het programma van MVDP de limiterende factor is. Hoe meer goede renners, hoe vaker er ook wel gestart zal gaan worden in koersen die ze dit jaar bijvoorbeeld nog overslaan. Ik denk dat er genoeg renners deze Giro hebben gedacht: 'goh, bij dat Alpecin-Fenix kan je ook prima rondrollen in de Giro en Tour dit jaar'.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Achja die PatLef kun je ook amper serieus nemen natuurlijk. Hij kan twee dingen doen; zelf zijn licentie inleveren en DQS als ProConti team inschrijven of een brief sturen naar de UCI die dit hele systeem bedacht hebben (want er zitten inderdaad wat hiaten in).

En dat hij de tactiek gaat bepalen van de tegenstand is ook treurig. Gemiddelde eendagswedstrijd: DQS staat met vier potentiële winnaars aan de start. Komt er één in de kopgroep, die draait amper mee omdat de zogenaamde kopman nog in het peloton zit en dat spelen ze uit. Is volgens mij een variant op hetgeen waar hij anderen van beticht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Het is wel een verschilletje met vorig jaar natuurlijk. Toen vielen Alpecin net buiten de boot en wouden ze wel maar mochten ze niet in de grote rondes starten. Nu mogen ze en heeft MvdP er niet zoveel zin in.

Hoe dan ook is de aantrekkingskracht enorm momenteel. Ze hebben gezien dat Alpecin naast MvdP ook gewoon leuk meedoet en dat mannen als Merlier, Vermeesch en Phillipsen ook gewoon wedstrijden kunnen/mogen winnen. Qua budget zijn ze verre van top, maar ook zeker niet de bodem. Er rijden genoeg WT-teams rond met een kleiner budget en/of minder sterk team.

Kortom, dat Alpecin heeft het best wel op de rit. Als ze nog 2-3 jaar zo doorzetten en wat grote namen achter zich krijgen (Alpecin en Canyon zijn er al 2), dan zie ik het ze zelfs een ploeg als DQS nog wel lastig maken. Tegen die tijd ontkomen ze niet meer aan WT status, maar het is mooi om zo'n project te zien groeien (en anderzijds zonde om Sunweb/DSM zo af te zien brokkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:17:
Het is wel een verschilletje met vorig jaar natuurlijk. Toen vielen Alpecin net buiten de boot en wouden ze wel maar mochten ze niet in de grote rondes starten. Nu mogen ze en heeft MvdP er niet zoveel zin in.

Hoe dan ook is de aantrekkingskracht enorm momenteel. Ze hebben gezien dat Alpecin naast MvdP ook gewoon leuk meedoet en dat mannen als Merlier, Vermeesch en Phillipsen ook gewoon wedstrijden kunnen/mogen winnen. Qua budget zijn ze verre van top, maar ook zeker niet de bodem. Er rijden genoeg WT-teams rond met een kleiner budget en/of minder sterk team.

Kortom, dat Alpecin heeft het best wel op de rit. Als ze nog 2-3 jaar zo doorzetten en wat grote namen achter zich krijgen (Alpecin en Canyon zijn er al 2), dan zie ik het ze zelfs een ploeg als DQS nog wel lastig maken. Tegen die tijd ontkomen ze niet meer aan WT status, maar het is mooi om zo'n project te zien groeien (en anderzijds zonde om Sunweb/DSM zo af te zien brokkelen).
Sunweb/DSM zou toch zomaar met 1 of 2 top renners weer heel goed mee kunnen doen? heb een beetje het idee dat het dit jaar nog niet zo loopt maar ze hebben absoluut geen slechte ploeg toch?

Iemand toevallig al iets gehoord/gezien of gelezen waar Almeida nu naartoe gaat? kan me zomaar voorstellen dat een ploeg als Bora (of DSM ;) ) zou staan te springen om zoeen jongen...even buiten beschouwing gelaten hoe hij op zijn fiets zit :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:25:
Sunweb/DSM zou toch zomaar met 1 of 2 top renners weer heel goed mee kunnen doen? heb een beetje het idee dat het dit jaar nog niet zo loopt maar ze hebben absoluut geen slechte ploeg toch?
Integendeel, maar het lijkt er dit jaar totaal niet uit te komen bij Benoot, Bol en Hindley. Bardet en Kragh Andersen lijken redelijk in vorm, maar weten het niet af te maken. Dan hebben ze nog Haga, Roche, Kanter, Denz die op een goeie dag misschien iets kunnen, maar ze komen van Dumoulin, Kelderman, Matthews, Hirschi. Over de gehele linie een serieuze downgrade en de rest lijkt zich niet zo hard te ontwikkelen als vorige jaren.

Anderzijds; de selectie barst van het talent. Vorig jaar waren ze voor de Tour ook nergens en wonnen ze uit het niets 3 etappes en waren ze de grote smaakmaker. Als ik naar de UCI ranking kijk moet er wel wat meer gebeuren dan af en toe een toevalstreffer.

Overigens ben ik het steeds meer aan het loslaten welke ploeg het nou goed doet. Ik geniet net zoveel van een Almeida of Vansevenant als onze eigen Ide Schelling. Dat tegenwoordig bijna iedere wedstrijd een andere semi-onverwachte winnaar heeft vind ik als liefhebber prachtig, net als de deceptie waar sommige topfavorieten tegenaan lopen. Ik hoop wel dat Roglic nu de Tour een keer wint en met een gerust hart met pensioen gaat, maar als Pogacar sterker is of hem op de laatste dag weer lekker flikt kan ik ook wel van genieten.

Er is op dit moment niet één renner waar ik bovengemiddeld fan van ben, naast MvdP. Die staat gewoon boven alles en reken ik daardoor nauwelijks nog mee :+. Verder kan ik wel genieten van een Carapaz en in mindere mate Bernal, van Aert en Almeida.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dinictus208 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Omdat niemand antwoordt zal ik het maar voor je doen: lees de verpakking en tussen de 6,5 en 8.0 bar.
28/622 zou ik op 8bar(116psi) zetten als je 96kg weegt. (102psi) 7bar, als je een stuk lichter bent

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Overigens ben ik het steeds meer aan het loslaten welke ploeg het nou goed doet. Ik geniet net zoveel van een Almeida of Vansevenant als onze eigen Ide Schelling. Dat tegenwoordig bijna iedere wedstrijd een andere semi-onverwachte winnaar heeft vind ik als liefhebber prachtig, net als de deceptie waar sommige topfavorieten tegenaan lopen. Ik hoop wel dat Roglic nu de Tour een keer wint en met een gerust hart met pensioen gaat, maar als Pogacar sterker is of hem op de laatste dag weer lekker flikt kan ik ook wel van genieten.

Er is op dit moment niet één renner waar ik bovengemiddeld fan van ben, naast MvdP. Die staat gewoon boven alles en reken ik daardoor nauwelijks nog mee :+. Verder kan ik wel genieten van een Carapaz en in mindere mate Bernal, van Aert en Almeida.
Dit gedeelte ben ik het zeker mee eens, kan me niet voorstellen ondanks dat ik weet dat ik chauvinistisch ben dat er een wielerliefhebber is die MvdP geen ongelooflijke baas vind. die gast is zo sterk, koerst zo leuk en zet de hele koers op zijn kop als hij er zin in heeft daar zet je toch je TV voor aan...

Voor de rest mag het idd lekker onvoorspelbaar zijn, de ontsnappingen die het haalde in de Giro waren ook prachtig toch en dan met natuurlijk de overwinning van Winner Taco als absoluut hoogtepunt (of is dat weer chauvinisme?)

verder eens met de renners waar jij van kan genieten alleen mis ik toch echt Ganna in dat rijtje :+ nooit gedacht dat ik een man op een fiets mooi kon vinden O+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, ja. Taco stond ergens in die post maar heb ik toch weggehaald. Het was tot dusver één onvergetelijk moment, maar om nou verliefd te worden op een eendagsvlieg gaat me ook wat ver. Mocht hij in z'n carriere nog 3-4 van zulke ritten winnen dan komt hij zeker in het rijtje (Bauke z'n teller staat nu ook op 3, die heeft er eigenlijk ook nog een paar nodig voor een legendarische status net als Niki).

Ganna heeft zichzelf onsterfelijk gemaakt in die ene bergetappe vorig jaar. Ook hoe hij de tot kleuter gedegradeerde Bernal de afdaling in meeneemt tijdens de Strade Bianchi etappe zal me bijblijven, net als een tijdrit winnen met een lekke band :+. Het is dat ik tijdrijden om te kijken niet zo boeiend vind (als discipline en het type renners wel). Hopelijk kan hij nog een beetje toegroeien naar type-Cancellara of anders Tony Martin. Nog tijd genoeg en ondertussen gewoon iedere tijdrit winnen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Almeida zou naar Movistar gaan dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:06:
Haha, ja. Taco stond ergens in die post maar heb ik toch weggehaald. Het was tot dusver één onvergetelijk moment, maar om nou verliefd te worden op een eendagsvlieg gaat me ook wat ver. Mocht hij in z'n carriere nog 3-4 van zulke ritten winnen dan komt hij zeker in het rijtje (Bauke z'n teller staat nu ook op 3, die heeft er eigenlijk ook nog een paar nodig voor een legendarische status net als Niki).
Zeker nog geen top renner, maar de uitdrukking van Taco toen hij doorkreeg dat het echt ging lukken: die vergeet je toch nooit meer? En dan dat puppy koppie ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Leuk dingetje uit de Ronde van België voor de UCI haters onder ons (ja, ik beken).

Jan-Willem van Schip (die trouwens erg sterk reed) had een geinig aero stuurtje bedacht. Voor de 3e etappe bij de UCI commissaris laten checken of het mocht, en dat deed het. Na de etappe komt de UCI er na protesten op terug: nee, mag toch niet, we zetten je uit de ronde.

Die lui komen ook overal mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:53
Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:48:
Mag ik ook eens chauvinitisch zijn, je vergeet de TdF van vorig jaar... en dit jaar zal hij er terug staan: Van Aert, MvP zal in het begin van de TdF zijn ritjes meenemen, maar over de ganse lijn zal Van Aert zich meer in de kijker rijden. Merlier ook niet vergeten, zal niet altijd Caleb zijn die zal winnen tijdens de sprints, zeker niet als MvP de sprint gaat inleiden ;)

En mocht Remco vorig jaar niet onfortuinlijke val gemaakt hebben, hadden we dit jaar een andere Giro gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:06:
Ganna heeft zichzelf onsterfelijk gemaakt in die ene bergetappe vorig jaar. Ook hoe hij de tot kleuter gedegradeerde Bernal de afdaling in meeneemt tijdens de Strade Bianchi etappe zal me bijblijven, net als een tijdrit winnen met een lekke band :+. Het is dat ik tijdrijden om te kijken niet zo boeiend vind (als discipline en het type renners wel). Hopelijk kan hij nog een beetje toegroeien naar type-Cancellara of anders Tony Martin. Nog tijd genoeg en ondertussen gewoon iedere tijdrit winnen :).
Ganna heeft die tijdrit gewonnen omdat Cavagna zijn bochten verkeerd had ingeschat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hackus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:54:
[...]

28/622 zou ik op 8bar(116psi) zetten als je 96kg weegt. (102psi) 7bar, als je een stuk lichter bent
Ik rij max op 5 bar (72.5psi) met 28/622 en weeg 85kg. Op 7bar voel ik elke bump in de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 21:18

Grin

Ride si sapis.

TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:37:
Leuk dingetje uit de Ronde van België voor de UCI haters onder ons (ja, ik beken).

Jan-Willem van Schip (die trouwens erg sterk reed) had een geinig aero stuurtje bedacht. Voor de 3e etappe bij de UCI commissaris laten checken of het mocht, en dat deed het. Na de etappe komt de UCI er na protesten op terug: nee, mag toch niet, we zetten je uit de ronde.

Die lui komen ook overal mee weg.
Que? :?
Dus je vraagt aan de jury: mag dit?
Zij zeggen: ja hoor, ga je gang.
Vervolgens ga je d'r mee rijden en zegt de jury na afloop: nee mag toch niet, we zetten je uit de ronde. Toedeledokie! :w

WTF is dat voor waanzin!
Dat kan toch niet waar zijn? Die lui sleep je toch voor de rechter... :(

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Om precies te zijn was het de technische commissie in Geneve die de jury overrulde, maar ja, dat was het wel ongeveer. Maar de UCI heeft het goed geregeld, ze zijn nooit aansprakelijk.

Als een renner in volle finale terwijl het melkzuur uit de oren spat door een seingever de parkeerplaats op wordt gestuurd en daardoor in gewonnen positie verliest: eigen verantwoordelijkheid van van de renner, de organisatie treft geen blaam.

De UCI vindt zichzelf belangrijker dan de sport. Give 'em a fair trial and hang 'em, is what I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Detail is dat dat stuur eerder dit jaar al verboden was (ik gok per 1 april als de nieuwe regels in gaan). Ja, de UCI had dat er tijdens de keuring af moeten keuren, maar JW probeerde gewoon iets waarvan die kon weten dat het niet mocht.

Ben overigens ook pro-UCI bashen hoor. Die organisatie heeft duidelijk hun zaakjes niet op orde en zijn meester in het spelen van spelletjes. Er valt zoveel tegen die lui te beargumenteren dat je avond verpest is als je je er in verdiept.

@Stufferdt WvA wordt lekker in de underdogrol gestopt momenteel. Van Aert is echt een fantastische renner om naar te kijken, maar ik kan er niet echt fan van worden (alhoewel, zijn overwinning in de Strade was fantastisch). Hij is gewoon super super sterk en allround, maar hij mist een beetje dat onverwachte/jeugdige van een MvdP. Het aller mooiste is als ze gewoon tegen elkaar koersen omdat ze dan beide niet helemaal helder meer na kunnen denken :). Ben dan ook niet zuur als WvA wint, het zijn vrijwel altijd terechte winnaars. Bij WvA heb ik echter dat ik ook wel eens voor de underdog juich; meest recente voorbeeld is Tom Cockpit in de AGR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

RigolleM schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Ganna heeft die tijdrit gewonnen omdat Cavagna zijn bochten verkeerd had ingeschat... :)
Ik heb alleen de samenvatting gekeken van de tijdrit maar Cavagna had geen kans gemaakt als Ganna niet lek gereden had toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 21:18

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:31:
Detail is dat dat stuur eerder dit jaar al verboden was (ik gok per 1 april als de nieuwe regels in gaan). Ja, de UCI had dat er tijdens de keuring af moeten keuren, maar JW probeerde gewoon iets waarvan die kon weten dat het niet mocht.
[...]
Hmmm dat zie ik toch anders, als je het vraagt aan de jury en die zegt dat het mag... Dan is dat het oordeel.
Tenzij een voorbehoud is gemaakt, zo van: het mag maar we moeten het navragen bij de hoofdmeester; dus u loopt een risico.
Als ze niet een dergelijk voorbehoud maken dan is deze straf krankzinnig, zelfs voor de UCI. Maar the devil is in the details; zal in deze casus niet anders zijn. Zal vast de nodige nuance zijn verloren in dit relaas. ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De UCI draait ook gelijk alle innovatie de nek om met deze straf, want het is niet alleen terugzetten tot nummer laatst van de groep of desnoods in de wedstrijd maar gewoon helemaal de rittenkoers uit. Dat risico gaan veel mensen toch niet meer nemen. Ook winnertaco kreeg te horen dat hij te aero reed in zijn gewonnen etappe. Het wordt zo wel een grotere jurysport dan het kunstschaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Nutterd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Ik heb alleen de samenvatting gekeken van de tijdrit maar Cavagna had geen kans gemaakt als Ganna niet lek gereden had toch?
Moest nog het woordje 'alsnog' toegevoegd hebben, klopt Ganna ging zonder lekke band gewonnen hebben, maar met lekke band heeft hij geluk gehad dat Cavagna tegen de dranghekkens is ingereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ypuh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:31:
@Stufferdt WvA wordt lekker in de underdogrol gestopt momenteel. Van Aert is echt een fantastische renner om naar te kijken, maar ik kan er niet echt fan van worden (alhoewel, zijn overwinning in de Strade was fantastisch). Hij is gewoon super super sterk en allround, maar hij mist een beetje dat onverwachte/jeugdige van een MvdP. Het aller mooiste is als ze gewoon tegen elkaar koersen omdat ze dan beide niet helemaal helder meer na kunnen denken :). Ben dan ook niet zuur als WvA wint, het zijn vrijwel altijd terechte winnaars. Bij WvA heb ik echter dat ik ook wel eens voor de underdog juich; meest recente voorbeeld is Tom Cockpit in de AGR.
De fout dat WvA vaak maakt is woekeren met zijn krachten, waardoor hij op het einde 'aan de meet' te kort komt. Hij rijdt veel te vaak de gaatjes zelf dicht, omdat zijn ploeg het niet voor hem doet... Puur op de power is WvA sterker dan MvP, zie maar zijn tijdritcapaciteiten, maar tijdens een koers is MvP een pak slimmer... Ik ben fan van beiden, supporter altijd voor MvP als hij niet tegen WvA rijdt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Zelfde als met de F1 toch? Dat DAS systeem van Mercedes, de (te) flexibele wings van Red Bull, de motor van Ferrari. De één noemt het innovatie, de ander valsspelen.

Verder is de UCI zo conservatief als het maar kan, maar ergens ook wel fijn dat ze afdwingen dat de fietsen zoveel mogelijk gelijk blijven. Dat is voor ons als consument ook beter, zowel qua veiligheid als de prijzen van fietsen.

Als ze die diamand frame standaard los zouden laten krijgen we in no-time dit soort fietsen. Naast dat je op die manier een voordeel kunt behalen t.o.v. je fietsmaatjes (pay 2 win), rijzen de prijzen ook de pan uit. De Lotus fiets van Team GB die op de OS baanrace gebruikt wordt kost al met al zo'n €25.000.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-ctstaging.pressidium.com/wp-content/uploads/2020/12/Team-GB-track-bike-Hope-HBT-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/85/05/38/850538a05bc0db06d47338a4eb6f1ea9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Lotus_108_%2824281585325%29.jpg/1200px-Lotus_108_%2824281585325%29.jpg

Dit zijn concepts van Specialized, Cannondale, Cube en BMC:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/specialized-fuci-concept-bike-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/cannondale-cerv-concept-bike.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/cube-urban-street-bike-concept.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/bmc-concept-bike.jpg

Ik zit niet te wachten om met zo'n kek stuurtje te gaan rijden. En helemaal geen zin dat mijn clubgenoten daar mee gaan rijden want die kunnen nu al voor geen ene meter sturen. Als dat één diskwalificatie/ontevredenheidje kost van JW van het Schip, helemaal prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 16-06-2021 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
RigolleM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:22:
[...]

De fout dat WvA vaak maakt is woekeren met zijn krachten, waardoor hij op het einde 'aan de meet' te kort komt. Hij rijdt veel te vaak de gaatjes zelf dicht, omdat zijn ploeg het niet voor hem doet... Puur op de power is WvA sterker dan MvP, zie maar zijn tijdritcapaciteiten, maar tijdens een koers is MvP een pak slimmer... Ik ben fan van beiden, supporter altijd voor MvP als hij niet tegen WvA rijdt :-)
Haha, ik weet niet slimmer? Ben groot van van MvdP maar bij mij komt het nooit bepaald tactisch slim over. Als er één belachelijk vaak met zijn krachten smijt in een heel vroeg stadium van de koers is hij het wel. Vaak brengt hij het dan wel tot een goed einde met behulp van zijn gestoorde wattages.

Heb overigens ook het idee dat WvA helemaal niet zo'n zekerheidje is om op topniveau te zijn tijdens de tour. Schijnt erg veel last gehad te hebben van een blindedarmoperatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
Ha Tom wint NK tijdrijden, da's toch wel mooi. Duidelijk heel blij over de finish. Paar interessante opmerkingen in het interview. Zo is ie pas in mei weer gaan trainen, was overtrained en herstelde niet meer, nu weer in orde en duidelijk veel lekkerder in zijn vel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01
Vers van de pers ;)

Kon nog net wat renners zien na het werk.

[Streamable: https://streamable.com/53ycsz]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJN9niesjdpFTUo6cOWmbAYqlj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtqH9FeqlI04IxFGFfgRlaDf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 16-06-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rohan Dennis lijkt naar Jumbo Visma te gaan: https://www.wielerflits.n...-dennis-naar-jumbo-visma/

Dat is wel een aanwinst hoor, zolang je hem een beetje in het gareel kunt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
BreadFan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:26:
Rohan Dennis lijkt naar Jumbo Visma te gaan: https://www.wielerflits.n...-dennis-naar-jumbo-visma/

Dat is wel een aanwinst hoor, zolang je hem een beetje in het gareel kunt houden ;)
Ik vraag me heel erg af of dit wel een juiste aanwinst is. Vind het een hele vage vogel die overal met gedoe weg is gegaan. Wellicht zien ze hem te motiveren om dezelfde rol te vertolken zoals in die Giro waar hij er ongeveer zelf voor zorgde dat Hart deze won. Dan zou het nog wat worden maar dat zou dan weer ten koste van Tony Martin gaan (die naar mijn idee veel meer een teamplayer is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Tony Martin is 36, ik denk dat dit in het kader van opvolging is.

Dat hij goed aangestuurd moet worden ben ik met je eens ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
doomtech schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ik vraag me heel erg af of dit wel een juiste aanwinst is. Vind het een hele vage vogel die overal met gedoe weg is gegaan. Wellicht zien ze hem te motiveren om dezelfde rol te vertolken zoals in die Giro waar hij er ongeveer zelf voor zorgde dat Hart deze won. Dan zou het nog wat worden maar dat zou dan weer ten koste van Tony Martin gaan (die naar mijn idee veel meer een teamplayer is).
Nou overal, enkel bij Bahrein en dat was toen zelf ook een wat vage ploeg vond ik.
Denk dat dit wel een top aanwinst kan betekenen. Waarschijnlijk gaat die bij Jumbo ook een pak meer vrijheid krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
BreadFan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:25:
Tony Martin is 36, ik denk dat dit in het kader van opvolging is.

Dat hij goed aangestuurd moet worden ben ik met je eens ja ;)
Dat trucje dat goede tijdrijders goede meesterknechten/kopmannen zijn is een uitvinding van de laatste jaren. Oa. Almeida, Martin, Dennis en Ganna hebben dat nu wel aangetoond en ook Wiggins, Froome, Thomas, Roglic, Pogacar, Dumoulin etc. als grote ronde winnaar.

In dat licht is de redenatie heel simpel; Martin is te oud/out en Dennis in. Ik vraag me ook af of die 1:1 uitwisselbaar zijn. Dennis zal waarschijnlijk toch deels zijn eigen tijdritambities op moeten geven. TJV heeft nu ook gewoon Affini, van Aert, Dumoulin en Roglic die niet onder doen op dat vlak. Ook Foss, Vinegaard en van Emden kunnen allemaal nog wel een redelijk houtje tijdrijden, dus Dennis is niet echt bijzonder meer.

@Chelseamarre123 Ik zou hem als TJV dus helemaal geen vrijheid geven, op hier en daar een tijdritje/WK na. Op vrijwel ieder vlak loopt er bij TJV een betere rond waar Dennis hooguit eerste back-up is.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 18-06-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:02:

@Chelseamarre123 Ik zou hem als TJV dus helemaal geen vrijheid geven, op hier en daar een tijdritje/WK na. Op vrijwel ieder vlak loopt er bij TJV een betere rond waar Dennis hooguit eerste back-up is.
Dennis zal ook wel weten dat het tijdperk wel voorbij is. Je ziet vaker dat tijdrijders 3 a 4 jaar extreem goed zijn en dat het daarna inzakt. Fabian werd voorbij gereden door Tony, daarna kwamen Froome en Dumoulin en daarna weer Dennis en nu is het Ganna. Incidenteel kan je dan nog iets winnen, Fabian op de OS, maar het is geen zekerheid meer. Ook zal hij zich vorig jaar in de Giro best hebben vermaakt met dat sleuren.

Een beetje vlees op de botten van Jumbo kan ook geen kwaad, want de Giro was echt een B-ploeg. Haast Jumbo onwaardig en ook in de voorjaarsritten vond ik ze heel dun. Natuurlijk Mike lag in de kreukels en Tom was thuis, maar de ploeg van v.d. Poel oogde sterker dan deze beste ploeg van de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Fisico schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Een beetje vlees op de botten van Jumbo kan ook geen kwaad, want de Giro was echt een B-ploeg. Haast Jumbo onwaardig en ook in de voorjaarsritten vond ik ze heel dun. Natuurlijk Mike lag in de kreukels en Tom was thuis, maar de ploeg van v.d. Poel oogde sterker dan deze beste ploeg van de wereld.
Wat is dit behoorlijk door een oranje bril bekeken zeg... 8)
Jullie eigen koers AGR werd gewonnen door Jumbo, maar door een Belg, dus telt dit niet mee?... En dan nog zeggen dat het voorjaar dun was 8)7 Neemt ook nog eens Gent-Wevelgem mee..

MvP's ploeg? Dankzij MvP krijgen ze een wild card voor de grote rondes, maar de ploeg draait niet alleen rond MvP, en al zeker niet in de vorige Giro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Laten we het hopen dat hij een aanwinst is en niet moeilijk gaat doen. Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee gaat vallen en dat Bahrein een redelijk incident was. Zal ook wel niet enkel die fiets geweest zijn, maar misschien dingen prive/niet nagekomen beloftes/fysiek etc. Bij Ineos worden dat soort fratsen echt niet gewaardeerd en Dennis reed zich uit de naad voor Hart in de Giro. Zo'n renner is altijd welkom.

Verder denk ik dat TJV dit jaar ingehaald is door UAE. Ineos was en blijft de #1 en is alleen nog maar sterker geworden. UAE is vooral in de breedte een stuk sterker geworden (Hirschi, Formolo, McNulty, Pogacar, Majka, Dombrowski, Ulissi en nog een hele rits talenten). TJV daarentegen is alleen maar ouder geworden met Kruijswijk, Martin, Gesink, van Emden etc. al doen Bouwman, Vinegaard, Foss etc. het boven verwachting.

Ik denk dat TJV nog een zware dobber krijgt aan Bahrein. Ploegen als Bora, Astana, Movistar staan ze nog wel net een stapje boven. Voordeel van TJV is gewoon dat ze 2 veelwinnaars in hun team hebben met Roglic en van Aert, maar zonder die 2 kukelen ze gewoon naar #7 ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

RigolleM schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Jullie eigen koers AGR werd gewonnen door Jumbo, maar door een Belg, dus telt dit niet mee?... En dan nog zeggen dat het voorjaar dun was 8)7 Neemt ook nog eens Gent-Wevelgem mee..

MvP's ploeg? Dankzij MvP krijgen ze een wild card voor de grote rondes, maar de ploeg draait niet alleen rond MvP, en al zeker niet in de vorige Giro...
euh? Waar heb ik het over de overwinningen? Wout zat toch echt in het voorjaar heel vaak alleen en moest zelf dingen op regelen. Terwijl DQS nog vier mannen had en Greg nog met twee zat en zelfs Alpecin nog iemand in de buurt kon hebben. Ook Ineos zat er regelmatig beter bij dan Jumbo deed. In de Giro was het echt helemaal hopeloos en dat kan dus niet als je de beste ploeg ter wereld bent. Voor de Tour hebben ze echt een goede ploeg en ze hebben ook nog wat talenten voor de toekomst. Maar in de brede voor een heel jaar overal meedoen, nee daar hebben ze echt de ploeg niet voor en wel het budget. Het is ook weer niet zo'n drama als Israel Start Up, maar lekker gaat niet. En daar is weinig oranjebril aan en in het beeld van 'onze AGR' herken ik mij al helemaal niet, want dat is gewoon een WT-koers die toevallig binnen de Nederlandse grenzen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
RigolleM schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Ik denk niet dat we over gekleurde brillen moeten beginnen.

Ik was laatst de podcast aan het luisteren van het Nieuwsblad met Mike Teunissen. Ik vond het echt heel sneu voor Teunissen, ging meer over Wout van Aert dan over Mike Teunissen >:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
@Fisico Ik verwar wellicht voorjaar met voorjaarklassiekers, het voorjaar stopt op 1 juli terwijl de laatste voorjaarsklassieker LBL is. M.a.w. het voorjaar is tot op vandaag voor TJV mager, maar bij de voorjaarsklassiekers vond ik het nog meevallen, zeker omdat WvA een groot deel op zich heeft genomen. Tijdens de Giro waren ze nergens! Alpecin was voor een niet WT-ploeg meer aanwezig, dat is juist, dus daarom ga ik wel akkoord dat dit voorjaar TJV voor zo'n ploeg en budget dit beneden alle peil was, maar er zit nog een weekje TdF in, misschien maken ze alles nog goed, al zie ik Alpecin en DQS meer kans om te winnen de eerste week.

@Requiem19 Podcast niet beluisterd, zal dit eens moeten doen... bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Dinsdag komt het boek van Anna van der Breggen uit, het is lang geleden dat ik zo uit heb gekeken naar een boek wat uit staat te komen ondanks dat ik normaal absoluut geen fan ben van boeken die uitkomen tijdens de carriere van een atleet...

https://www.bol.com/nl/f/...-Y1AbdYRvWUBoCDAQQAvD_BwE

Het gaat om dit boek...en nee ik heb geen aandelen :+

Hoop echt ondanks dat ik het van Vleuten en Vos ook gun dat van der Breggen haar carriere af kan sluiten met goud op de olympische spelen...

/edit: maar even wat "girltalk" naast al die mannenpraat

[ Voor 15% gewijzigd door Nutterd op 18-06-2021 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nog 1 weekje en dan begint ' De Tour ' *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Matig NK bij de vrouwen met de B-rijdsters vs Pieters. Wel een mooie overwinning. Helaas kan ik nergens vinden hoe het met Puck ging.

En in ander nieuws: Antwanito gaat naar TREK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Fisico schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:16:
Matig NK bij de vrouwen met de B-rijdsters vs Pieters. Wel een mooie overwinning. Helaas kan ik nergens vinden hoe het met Puck ging.

En in ander nieuws: Antwanito gaat naar TREK.
Puck Moonen? Als die hetzelfde gedaan heeft als haar carrière tot nu toe, moet je bij de DNF’s zoeken.

En dan kan Antwanito lekker aan gaan vallen bij TREK. Had het idee dat hij best stagneerde bij TJV dus voor beide partijen prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
doomtech schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Puck Moonen? Als die hetzelfde gedaan heeft als haar carrière tot nu toe, moet je bij de DNF’s zoeken.

En dan kan Antwanito lekker aan gaan vallen bij TREK. Had het idee dat hij best stagneerde bij TJV dus voor beide partijen prima denk ik.
DNF voor Puck Moonen inderdaad :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Heel even dacht ik nog dat bij naar Alpecin zou gaan. Die waren toen ook bezig met Oomen. Mooie ploeg voor hem hoor TREK. Ide nog langer bij Bora is ook gaaf.

Wel benieuwd waar Wout en Niki heen gaan.

Ach Puck toch... Ze heeft wel een mooi nieuw huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Fisico op 19-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als MvdP fan moet ik zeggen dat dit toch wel een saai NK is vooralsnog. De manier waarop TJV koerst is uiterst frustrerend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Fraai is het niet, maar het is wel een logische tactiek.

Eerst Matthieu slopen (dat lijkt wel gelukt) en dan maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:20:
Fraai is het niet, maar het is wel een logische tactiek.

Eerst Matthieu slopen (dat lijkt wel gelukt) en dan maar eens verder kijken.
Volledig begrijpelijk waarom TJV dit doet natuurlijk, maar het maakt het niet leuk om naar te kijken, een 11 tegen 2 (en nog wat figuranten) wedstrijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
MvdP is uitgestapt, ik ben benieuwd wat de reden is.
Wie weet krachten sparen omdat hier weinig te halen valt vandaag met de huidige koers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

Ben ik de enige die de regie een behoorlijk zooitje vind? Het is nogal warrig en onoverzichtelijk. Je zou denken dat op zo'n rondje de koers toch redelijk makkelijk in beeld moet kunnen krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Roozzz op 20-06-2021 15:45 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Toch nog een prachtige finale geworden.

Van mij had een ander kleurtje mogen winnen, ik heb het niet zo op dat negative koersen, maar Roosen heeft hem niet gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Roozzz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:44:
Ben ik de enige die de regie een behoorlijk zooitje vind? Het is nogal warrig en onoverzichtelijk. Je zou denken dat op zo'n rondje de koers toch redelijk makkelijk in beeld moet kunnen krijgen.
Rommelig ook door het wel hele korte rondje en weinig ruimte om te passeren. Herbert mag dat steeds wel roepen dat er bij niemand twijfel is dat hier een WK kan worden gereden maar ik zie het echt niet. Dan moet er meer gebeuren dan her en der iets breder maken.

Volgend jaar dus weer dit rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

Fisico schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Rommelig ook door het wel hele korte rondje en weinig ruimte om te passeren. Herbert mag dat steeds wel roepen dat er bij niemand twijfel is dat hier een WK kan worden gereden maar ik zie het echt niet. Dan moet er meer gebeuren dan her en der iets breder maken.

Volgend jaar dus weer dit rondje.
Snap ik ook wel weer. Maar goed, de finale was gelukkig wel een stuk beter te volgen (y)

Stiekem jammer dat jumbo visma er mee vandoor gaat, ik gunde het een van de eenlingen. Maar verder niets te klagen over de finale :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Van alle regels die de UCI verzint heb ik een nieuwe voor ze. Wanneer een renner of ploeg een andere renner actief hindert gedurende de koers en dan heb ik het niet over de laatste meters mag de renner/ploeg uit koers gehaald worden.

Of wanneer een ploeg afstopt mag de renner van de ploeg die gehinderd wordt in het wiel plakken tot aan de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
* BreadFan ziet nog geen Tourtopic

Cavendish naar de Tour voor Deceunick, ipv Bennett. Die zag ik niet aankomen.

Cav zelf ook niet trouwens:

[ Voor 29% gewijzigd door BreadFan op 21-06-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
BreadFan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:22:
* BreadFan ziet nog geen Tourtopic

Cavendish naar de Tour voor Deceunick, ipv Bennett. Die zag ik niet aankomen.

Cav zelf ook niet trouwens:
[Twitter]
Bennett was niet fit, wel fit, toch niet fit blijkbaar. Iets met zo'n knieschijf geloof ik.

Ik vind het mooi voor Cav, dat hij naar de Tour mag. Meende nog wel vorige week dat hij 'voor zijn huidige salaris, de tour niet wil rijden' aldus PatLev. Maar daar komt hij dus toch van terug, of er is wat bijgekomen :)

Had alleen verwacht dat Ballerini wat hoger nog in de rangorde der sprinters stond.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Niet voor dit geld hoorde ik ook ergens voorbij komen bij Cav. Pat- iemand gaat het betalen en ik ben het niet- Lev heeft blijkbaar toch een potje gevonden of een hele goede prestatiebonus afgesproken. Kansen zat de aankomende tour met 8 sprinterskansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:10
https://www.wielerflits.n...bij-ongeluk-met-voertuig/

Wat erg voor Koen. Hij zou al stoppen na dit seizoen maar dit lijkt me per direct een einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Hebben we allemaal al zin in de tour? Bij mij gemengde gevoelens. Die eerste week is gaaf. Lijkt me heel tof om MvdP in het geel te zien en de kans op papier is heel aanzienlijk. Voor de rest vind ik het parcours … best wel matig? Heel veel kansen op massasprints (natuurlijk inherent aan de extreme controle in de tour waardoor de vlucht het zelden haalt). Erg weinig aankomsten bergop, als ik ff snel kijk 2 of 3. En dan doen ze de Ventoux en die eindigt dan weer bergaf…

Best wel veel tijdritkilometers dus dit was die perfecte tour voor Tom waar we allemaal op zaten te wachten. Voor mij is de grote favoriet nog steeds Roglic. Denk dat dit parcours meer in zijn voordeel is ten opzichte van onze grote vriend Pogacar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Altijd zin in de Tour, lekker beetje bankhangen of vanaf te thuiswerkplek kijken. De eerste dagen worden vast mooi. Dan vroeg een tijdrit op dag 5 en de bergen eens andersom. Dat ze de Ventoux van alle kanten doen en afdalen vind ik minder. Van mij had die finish best op de top mogen liggen. Nu ben ik vooral benieuwd (en huiverig) wie er onder druk wordt gezet in de afdaling.

Ik zet mijn geld op een renner van Ineos in het geel in Parijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
De eerste twee etappes lijken me wel spannend, een soort Ardennen ritten maar met kans op waaiers. Dubbel plezier!
Daarna een hele sliert sprint etappes, mwah.
Eerste bergetappes in het weekend gepland, daar ben ik dan weer wel bij mee, niet de hele tijd dat storende werk ertussendoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:44:
Altijd zin in de Tour, lekker beetje bankhangen of vanaf te thuiswerkplek kijken. De eerste dagen worden vast mooi. Dan vroeg een tijdrit op dag 5 en de bergen eens andersom. Dat ze de Ventoux van alle kanten doen en afdalen vind ik minder. Van mij had die finish best op de top mogen liggen. Nu ben ik vooral benieuwd (en huiverig) wie er onder druk wordt gezet in de afdaling.

Ik zet mijn geld op een renner van Ineos in het geel in Parijs.
Finish bergop was natuurlijk veel en veel beter geweest, die afdaling is natuurlijk mega spectaculair en misschien ook nog wel tof als alles goed gaat maar kan ook zomaar een tranendal worden.

Geel voor Thomas ga ik voor...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vos
Kan iemand die vrouw(?) arresteren?

Wat een totale idioot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSzpTmBLak3s9hbxMLOhYLBZ5yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETzUuzEslvk3QeLwxET2Rzqo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Vos op 26-06-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekker dan, vooral niet kijken naar de renners die eraan komen maar lekker met je bord half over de weg heen gaan staan. Mag hopen dat ze die **** aanhouden en een flinke tijd vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Wat een bizar ongeval weer. Half jumbo pag erbij, gek ook dat ze daar niemand van laten zien. Is iedereen opgestaan überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

Wat een mafkees dat mens.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ze zouden eens eens met met een grote sneeuwschuiver, schuiver net iets breder dan de weg, vlak voor het peloton moeten gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Iedereen gezien van Jumbo behalve Roglic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
Wat een enorm dom wijf zeg. Nou ze wilde op tv, dat is gelukt en waarschijnlijk vanavond ook nog honderden keren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik kan hier zo boos om worden. Kan je niet wat verhalen op zo'n mens? Stel maar keer voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:23:
Ik kan hier zo boos om worden. Kan je niet wat verhalen op zo'n mens? Stel maar keer voorbeeld.
Daarom dus arresteren en vast zetten. Maak er maar een voorbeeld van voor alle simpele zielen (selfies, foto's in de bocht, meerennen, etc) die nog gaan komen
Pagina: 1 ... 67 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21