[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 65 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

En de oude Vos die mooie puntjes aan het sprokkelen is en stiekem ook her en der haar prijzen pakt. De oude generatie doet een mooie herfst en de nieuwe generatie richt zich langzaam op.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Fisico schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:49:
En de oude Vos die mooie puntjes aan het sprokkelen is en stiekem ook her en der haar prijzen pakt. De oude generatie doet een mooie herfst en de nieuwe generatie richt zich langzaam op.
Oud... oud... Valverde is oud. Van Vleuten is ook best oud. Vos begon gewoon vroeg maar met 33 zit je in de duursport nog redelijk in het hoogtepunt van je carriere :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Makkelijk Van Vleuten is zeker op leeftijd voor het vrouwenwielrennen of rijdt die concurrente van Leontien nog ergens rond? Vos is inderdaad minder oud dan het lijkt, dat bedacht ik mij van de week ook tijdens de podcast van Hidde en Thijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Fisico schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:59:
@Makkelijk Van Vleuten is zeker op leeftijd voor het vrouwenwielrennen of rijdt die concurrente van Leontien nog ergens rond? Vos is inderdaad minder oud dan het lijkt, dat bedacht ik mij van de week ook tijdens de podcast van Hidde en Thijs.
Als Pogacar over 10 jaar de tour wint zeggen we ook die oude Pogi, terwijl Froome z'n laatste tour ook op z'n 32e won :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fisico schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:59:
Komt natuurlijk ook wel omdat van Vleuten pas op haar 26e prof werd en Vos op haar 17e, daardoor lijkt de eerste jonger denk ik. Overigens wel een leuk topic wbt leeftijd en frisheid, daar hadden ze op de Belg, kan trouwens ook Kroon geweest zijn, ook een leuke "discussie" over. Ging over Gilbert dat die z'n eerste 3 [ofzo] profjaren het allemaal wat minder serieus had aangepakt om er op een bepaalde leeftijd te staan. Een deel van de discussie was ook dat sommigen dat kunnen en anderen niet. Als je b.v. naar de Belgen kijkt b.v. Sep Vanmarcke, Tim Wellens en Benoot b.v. die hebben hun potentie er nooit echt uitgehaald van hun eerste jaar/jaren. Grote beloftes en uiteindelijk subtop? [mijn mening]. Gilbert heeft bewust gekozen voor een klein buitenlandse ploeg om in de luwte zijn ding te doen. Natuurlijk is de ene persoon de andere niet maar als je er gelijk al staat is het moeilijk er te blijven staan, legio voorbeelden. Hoe knap is dan van een Valverde en een Vos om al zo lang een zo hoog plafond te blijven aantikken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vos en Valverde wel met een kleine pauze, maar des te knapper om zo terug te komen. Ik heb zelf het idee dat een loopbaan op topniveau maar een aantal jaren gaat duren. De jonge gasten komen snel, maar hoe lang houden ze het vol? Sagan was ook echt jong toen zijn successen begonnen, maar is de laatste jaren toch niet meer de man die hij ooit was. Sponsor-dingen, scheiding en dergelijke helpen denk ik ook niet. Ik ben benieuwd hoe goed Bernal blijft, Pogi het vol kan houden en wat Wout allemaal kan. Ik denk dat Matje goed blijft zo lang hij het leuk vindt en daarna kan hij wel eens ineens weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Interessant, in het TJV Women Inside filmpje van de AGR zijn twee rensters te zien op volledig zwarte Factor O2 VAM fietsen? Geen bekende gezichten en het aantal rensters komt ook niet overeen met de inschrijvingen van de AGR, maar twee rensters op dezelfde fiets is toch wat verdacht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:14
Kreeg het een mail van Cyclingmaster voor de Giro, komt er weer een Tweakers group en bijbehorende dagelijkse discussie? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Wat is Cyclingmaster? Een poule idee?

Ik doe wel mee met Scorito :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Pimorez schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:36:
Interessant, in het TJV Women Inside filmpje van de AGR zijn twee rensters te zien op volledig zwarte Factor O2 VAM fietsen? Geen bekende gezichten en het aantal rensters komt ook niet overeen met de inschrijvingen van de AGR, maar twee rensters op dezelfde fiets is toch wat verdacht :P

[YouTube: TJV Women Inside: Amstel Gold Race | Team Jumbo-Visma]
Parkstad rijdt toch op Factor? Misschien eentje die van Parkstad naar Jumbo is gegaan?

Zwarte Factor's zijn echt mooi hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fisico schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:39:
[...]

Parkstad rijdt toch op Factor? Misschien eentje die van Parkstad naar Jumbo is gegaan?

Zwarte Factor's zijn echt mooi hoor ;)
Parkhotel?

Als ik naar die fietsen kijk dan zou dat inderdaad zomaar kunnen. Dan ben ik benieuwd waarom ze nu, maanden later, nog steeds op een Factor fietsen terwijl ze ook gewoon over Cervélo's beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Pimorez
Parkhotel, bedoelde ik inderdaad. Goede vraag, het is ook geen koers waar je een stagiair met een eigen fiets mee naartoe neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ypuh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:16:
Wat is Cyclingmaster? Een poule idee?

Ik doe wel mee met Scorito :).
[Giro] GoT's Cyclingmaster 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@hoevenpe Nog niet eerder gezien, lijkt me leuk!

Verder het nieuws dat Groenewegen start in de Giro! Goed nieuws!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Voor wie zich nog niet ingeschreven heeft:
[Giro] GoT's Cyclingmaster 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Stiekem baal ik wel dat bij ons het thuiswerken is afgeschaft, had graag met een schuin oog de Giro gevolgd..ben vooral benieuwd naar het "knechten" van Evenepoel voor Almeida maar ook hoe in vorm hij is.

ook de terugkeer van Groeneveld is natuurlijk "spannend" maar ik gun hem echt een succesvolle ronde, die gast heeft zo een bak schijt over zich heen gekregen dat ik het hem echt gun.

ben sowieso geen meestervoorspeller maar vind het deze Giro helemaal lastig om in te schatten wie voor het eind klassement hoge ogen gaat gooien!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De podcast van Hidde en Thijs over de Giro was wel interessant voor te tips en mitsen en maren waar het gaat om roze, podium, top 10 en kansen voor sprinters en andere rittenkapers. Ik mag tot en met augustus thuiswerken dus ik zit deze zomer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:06:
Stiekem baal ik wel dat bij ons het thuiswerken is afgeschaft, had graag met een schuin oog de Giro gevolgd..ben vooral benieuwd naar het "knechten" van Evenepoel voor Almeida maar ook hoe in vorm hij is.

ook de terugkeer van Groeneveld is natuurlijk "spannend" maar ik gun hem echt een succesvolle ronde, die gast heeft zo een bak schijt over zich heen gekregen dat ik het hem echt gun.

ben sowieso geen meestervoorspeller maar vind het deze Giro helemaal lastig om in te schatten wie voor het eind klassement hoge ogen gaat gooien!
Laat dat werken maar achterwege de komende 3 weken. Na 15u geen afspraken meer :+.

Er zijn zo ontzettend veel leuke/onzekere dingen deze Giro:
- Hoe gaat Bernal het doen nadat zijn ene been 1.5e meter langer geworden is dan de ander?
- Waar is Sunweb mee bezig dit jaar? En hoe brengen Bardet en Hirschi het er vanaf (de verwachtingen zijn laag)
- Idem voor Trek met Mollie, Nibali en Ciccone en Bahrein met Landa, Bilbao en Caruso
- Hoe goed is Simon Yates?
- Gaat Gaviria nu eindelijk echt vallen (ik ben een tijdje heel erg fan geweest door deze sprint)
- Hoeveel etappes gaat Groenewegen en Merlier pakken?
- Hoe goed zijn Foss en Bennet
Etc.

Deze Giro wordt volgens mij op z'n minst net zo onvoorspelbaar als vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Laat dat werken maar achterwege de komende 3 weken. Na 15u geen afspraken meer :+.
goed bezig! ik ga wat papadag uren spenderen aan de leukere etappes maar alles volgen gaat me niet lukken!
Er zijn zo ontzettend veel leuke/onzekere dingen deze Giro:
- Hoe gaat Bernal het doen nadat zijn ene been 1.5e meter langer geworden is dan de ander?
- Waar is Sunweb mee bezig dit jaar? En hoe brengen Bardet en Hirschi het er vanaf (de verwachtingen zijn laag)
- Idem voor Trek met Mollie, Nibali en Ciccone en Bahrein met Landa, Bilbao en Caruso
- Hoe goed is Simon Yates?
- Gaat Gaviria nu eindelijk echt vallen (ik ben een tijdje heel erg fan geweest door deze sprint)
- Hoeveel etappes gaat Groenewegen en Merlier pakken?
- Hoe goed zijn Foss en Bennet
Etc.

Deze Giro wordt volgens mij op z'n minst net zo onvoorspelbaar als vorig jaar.
dit dus!

nog 1 puntje waar ik heel benieuwd naar ben:

-mag David Dekker ook voor eigen succes gaan of puur in dienst rijden van Groenewegen? en hoe gaat hij zich dan houden...in de UAE tour was hij natuurlijk heel goed maar dit is het "echte" werk.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:42:
-mag David Dekker ook voor eigen succes gaan of puur in dienst rijden van Groenewegen? en hoe gaat hij zich dan houden...in de UAE tour was hij natuurlijk heel goed maar dit is het "echte" werk.
Begreep uit de Giro preview van De Rode Lantaarn-podcast (wel leuk om ff te luisteren trouwens) dat hij in dienst van moet rijden. Ook niet heel vreemd gezien zijn leeftijd en dat dit pas zijn eerste grote ronde wordt. Hij stond al te juichen toen hij hoorde dat hij uberhaupt mee mocht. Zijn tijd komt nog wel.

(Stiekem hoop ik wel dat hij één etappe voor eigen kans mag gaan en een keer 4e wordt ofzo).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh gevoelsmatig is Ineos de te kloppen ploeg, maar ik sla Yates hoger aan dan Bernal en dan is er nog de ploeg van PatLef met twee toppers. Daarmee is er al een mooi uitgangspunt voor een strijd. Van Trek verwacht ik niet zoveel. Nibali is oud en geblesseerd en Mollema gaat denk ik voor een rit. Voor Bennet is dit wel een kans voor eigen succes, maar de ploeg is matig.

David Dekker was denk ik zonder Dylan beter af geweest. Beetje oefenen en ruiken aan het grote werk is denk ik beter voor zijn ontwikkeling dan knechten voor Dylan. Daarbij is het ook nog maar de vraag hoe goed die gaat zijn. Ik heb altijd wat moeite met de vader van Dekker en dat straalt in mijn hoofd (echt onterecht) af op zijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:04
Vraag me af of Groenewegen wel echt gaat sprinten na wat er allemaal gebeurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:03:
Vraag me af of Groenewegen wel echt gaat sprinten na wat er allemaal gebeurt is.
Tuurlijk wel, en ik gun het hem van harte!

Sprinten is volgens mij wat anders dan aanvallen/klassiekers/klassement rijden. Je kunt het of je kunt het niet. Als z'n kop de goede kant op staat zie ik hem ook zo weer 3 etappes pakken, al gok ik dat Ewan de man to beat is.

Hetzelfde geldt een beetje voor Evenepoel. Hij kan de 1e tijdrit wel eens winnen, maar eigenlijk wordt het veel interessanter als Almeida op dag 10 een minuut voor staat en wat ze dan gaan doen. Ik gun die Belgen wel een flinke rel en de neutrale kijker is ongeacht de uitkomst de winnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Zo jammer dat het niet op de Belg te zien is. Ik denk het bijna nog mooier is om te luisteren dan het WK vorig jaar ;)

De tijdrit is voor Ganna, dus daar pakt hij het roze niet. De vraag is ook of hij met tijdrijden al weer helemaal de oude is van voor de val.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

https://www.indeleiderstr...t-geen-excuses-aangeboden

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, het is heel heftig en mega kut wat er met Jakobsen gebeurd is en dat had nooit mogen gebeuren maar in mijn ogen moet het op een gegeven moment klaar zijn...

Ik vond de straf voor Groenewegen persoonlijk te lang maar hier zullen ook genoeg mensen anders over denken maar dit zorgt er weer voor dat de het vuurtje opgestookt word wat natuurlijk nadelig is voor Groenewegen terwijl hij al genoeg (in mijn ogen) gestraft is...

Uiteindelijk zijn er 2 grote verliezers in dit verhaal...erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zag hem ook voorbij komen. Ken die Jakobsen een beetje (niet persoonlijk, maar hij woont nog geen 2km verderop en z'n vader rijdt wel eens mee met onze club) en dat lijkt me niet het type wat heel rancuneus is. Dan toch wel zonde om te lezen dat Groenewegen wel op emotionele wijze sorry kan zeggen tegen heel Nederland, maar niet tegen die enige persoon om wie het gaat. Ik geloof echt niet dat Fabio zo moeilijk is en Dylan door het stof dwingt, maar als in een uur praten het woord 'sorry' niet een keer gevallen is, dan snap ik wel dat hij er geen goed gevoel aan over gehouden heeft.

Had gehoopt het hoofdstuk af te sluiten zonder dat die 2 elkaar straks niet meer kunnen luchten of zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Ik heb toch het gevoel dat het voornamelijk door de juridische zaak komt dat dingen wel of niet gezegd worden.
Als je een gesprek met elkaar hebt maar met de juridische teams erbij, wat betekent een sorry in dat geval? Zou het kunnen worden gezien als een schuldbekentenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:06:

Had gehoopt het hoofdstuk af te sluiten zonder dat die 2 elkaar straks niet meer kunnen luchten of zien.
Ben bang dat dat niet gaat lukken...ik denk dat het inderdaad een juridisch spel is maar ook een Lefevre die zijn renners goed opjut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Hmmmz, in dat geval kom je er niet met een "Hé pik, sorry man. Bier?".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nou tijdens een biertje met zijn tweeën kom je wellicht wel tot een sorry. Beetje zoals TD en Boogie het ook hebben uitgesproken met een kop koffie. Maar met juristen erbij gaat dat denk ik niet gebeuren. Want dan kan het wel een hele dure sorry zijn. Aan Dylan werd telkens gevraagd of hij Fabio had gesproken, dus ik snap wel dat hij dit heeft verteld. Ik ben ook wel benieuwd hoe SEG hiermee omgaat, want die zijn manager van beiden.

Mijn sympathie voor Dylan neemt wel toe. Ook hij rijdt straks voor het eerst in anderhalf jaar weer een koer (op die ene rit in Polen na), is ook hard gevallen, gedoe met zijn zoontje gehad en voor de buitenwereld de grote boeman. Zijn zorgen zouden al een stuk kleiner zijn als UCI en ronde van Polen zouden zeggen: Fabio hier heb je 5 miljoen voor de verloren inkomsten in je loopbaan. Maar dat gaan die organisatoren nooit doen. Hopelijk reageren de renners zo ontspannen als Mollema doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:56
Nutterd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:55:
https://www.indeleiderstr...t-geen-excuses-aangeboden

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, het is heel heftig en mega kut wat er met Jakobsen gebeurd is en dat had nooit mogen gebeuren maar in mijn ogen moet het op een gegeven moment klaar zijn...

Ik vond de straf voor Groenewegen persoonlijk te lang maar hier zullen ook genoeg mensen anders over denken maar dit zorgt er weer voor dat de het vuurtje opgestookt word wat natuurlijk nadelig is voor Groenewegen terwijl hij al genoeg (in mijn ogen) gestraft is...

Uiteindelijk zijn er 2 grote verliezers in dit verhaal...erg jammer!
Attentie Fabio, je Twitter is gehackt door Patrick Lefevre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

doomtech schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:06:

Attentie Fabio, je Twitter is gehackt door Patrick Lefevre.
Ik denk door SEG, je weet wel die organisatie die zo goed de belangen van hun voetballer kan behartigen of die van de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Poeh drie weken Karsten en de Babbelbelg wordt wel heel lang. Ganna zou het niet halen en toen toch weer wel en meer van dat soort dingen. De mannen van DQS lijken in orde, die van Jumbo zijn dat zeker, Yates komt wel goed maar met Bernal weet ik het nog niet zo net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fisico schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:08:
Ganna zou het niet halen en toen toch weer wel en meer van dat soort dingen.
Wat zou jij zeggen als Ganna bij het eerste tussenpunt geen 1e staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

Shabbaman

Got love?

Smultie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Ik zou een stukje uit het kastelenboek van Herbert voordragen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

[...]

Dat Ganna een machine is en het alsnog gaat halen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Fisico schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:08:
Poeh drie weken Karsten en de Babbelbelg wordt wel heel lang. Ganna zou het niet halen en toen toch weer wel en meer van dat soort dingen. De mannen van DQS lijken in orde, die van Jumbo zijn dat zeker, Yates komt wel goed maar met Bernal weet ik het nog niet zo net.
Alles op Eurosport kijk ik tegenwoordig met een half oog of niet. Zou het op Sporza zijn uitgezonden kijk ik de hele rit van begin tot einde. Ik word ten eerste helemaal sch*tziek van alle reclame tijdens de rit, dat is met gemak een dikke honderd keer dezelfde reclames en oude filmpjes van e.o.a. top 5 over de gehele Giro. Kijk je dan Algarve ook nog eens dan krijg je nog meer van die onzin. Uit principe neem ik hun app ook niet. En dan het commentaar, gelukkig hebben ze Karsten nog, dat vind ik dan nog wel acceptabel en er zijn minder cringeworthy stiltes dan Ducrot en zijn sidekick ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:54:
en er zijn minder cringeworthy stiltes dan Ducrot en zijn sidekick.
Ik vind het juist een verademing als commentatoren hun mond houden als ze niets zinnigs te zeggen hebben. Zouden er meer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
TheekAzzaBreek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Ik vind het juist een verademing als commentatoren hun mond houden als ze niets zinnigs te zeggen hebben. Zouden er meer moeten doen.
Uiteraard, sommige commentaren kunnen dan beter de hele uitzending niets zeggen, ik vergat nog te melden dat ik dus ook af en toe het geluid uitzet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Daar lag Ganna 2 sec voor en dat zeiden ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Tim Merlier is heel erg lekker bezig dit jaar. Vandaag heeft hij zeker niet de minste sprinters afgetroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

En de barriers zijn getest en goedgekeurd :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
cbr600f4i schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Alles op Eurosport kijk ik tegenwoordig met een half oog of niet. Zou het op Sporza zijn uitgezonden kijk ik de hele rit van begin tot einde. Ik word ten eerste helemaal sch*tziek van alle reclame tijdens de rit, dat is met gemak een dikke honderd keer dezelfde reclames en oude filmpjes van e.o.a. top 5 over de gehele Giro. Kijk je dan Algarve ook nog eens dan krijg je nog meer van die onzin. Uit principe neem ik hun app ook niet. En dan het commentaar, gelukkig hebben ze Karsten nog, dat vind ik dan nog wel acceptabel en er zijn minder cringeworthy stiltes dan Ducrot en zijn sidekick ;)
Tja, wie kijkt er dan anno 2021 ook nog TV. Ieder voorjaar koop je voor €20 een jaar lang onbeperkt iedere koers live met commentaar in weet ik niet hoeveel talen. NOS kijk ik sowieso niet. Ben al half depressief na ruim een jaar alleen thuis opgesloten te zitten. Zo'n Stef Clement is dan het spreekwoordelijke scheermes.

Tim Merlier is inderdaad goed bezig. Giro is nu al geslaagd voor Alpecin-Fenix en dat zonder MvdP! Echt bijzonder wat zij als Pro-Conti ploeg presteren, terwijl een Wanty-Gobert sinds dit jaar WT status en nog geen koers gewonnen heeft. Ook een Arkea-Samsic komt er nauwelijks aan te pas.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 09-05-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:13:

Tim Merlier is inderdaad goed bezig. Giro is nu al geslaagd voor Alpecin-Fenix en dat zonder MvdP! Echt bijzonder wat zij als Pro-Conti ploeg presteren, terwijl een Wanty-Gobert sinds dit jaar WT status en nog geen koers gewonnen heeft. Ook een Arkea-Samsic komt er nauwelijks aan te pas.
Wanty dan nu ook en op wat voor manier ook _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Shit je was me voor...top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sagan zat er weer mooi bij als 3e *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Sagan zat bij het ingaan van de bochten na de laatste kilometer echt van voren. Dat kleine heuveltje was wel ideaal voor hem geweest. Geeft hoop voor die twee sprints heuvel op later in de Giro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Goh, wat was het spannend of Taco van der Hoorn het ging halen. Heb echt genoten :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Hahaha, wat vet! Ik liep nog 50 min achter op de stream, maar mooie overwinning voor Winner Taco. Wanty op een positieve manier gejinxed gister ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38
Haha die blik van Taco vlak voor de finish is echt priceless!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Prachtig!
Sowieso altijd mooi als een vroege vluchter het eens een keertje wel redt, maar het moment dat dat joch doorkreeg dat het echt ging lukken: onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Gaat Wanty nu gewoon hun jaartotaal overwinningen ff verdubbelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Mooie rit vandaag in de Giro, in dat takkeweer.
En Landa een demarrage zien maken die hout sneed, dat was ook al een tijd geleden.

Morgen hoeven we alleen de laatste 5 km te kijken, maar donderdag en het weekend zien er weer veelbelovend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
De Giro is altijd mijn favoriete ronde en tot nu toe lijkt het weer bevestigd te worden. Oké nog niet heel spectaculair, maar het leuke is gewoon dat er vrijwel altijd onverwachte dingen gebeuren. Ewan die niet op de foto staat in de eerste sprintetappe, Evenepoel die in z'n eerste wedstrijd gelijk weer meedoet en nu een Landa die weer opstaat en Almeida die er alweer doorheen gezakt is. Mooiste blijft natuurlijk Taco v/d Hoorn en ook die emoties bij DeMarchi dat hij 2e wordt maar in het roze mag rijden (voor één dag). Bernal zag er naast Landa ook weer sterk uit. Mooi om te zien hoe gretig hij weer is.

De Tour vind ik vooral saai, maar ga altijd wel gewoon mee in de hype door de beste renners en gunstig midden in de vakantieperiode. De Vuelta zou misschien wel leuker worden als ze er misschien een 2 of 4 weekse ronde van zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Vond jij de vorige Tour saai?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wielerflits meldt dat Tom meedoet aan de Ronde van Zwitserland, met de Olympische tijdrit als doel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:16

Punkrocker

Mostly harmless

Wat deed Bouhanni anders dan Groenewegen?

De gevolgen waren dramatisch anders maar de fout was dezelfde. Ik vind het verschil (twee maanden voor Bouhanni t.o. negen maanden voor Groenewegen) wel erg groot...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Shabbaman schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:12:
Wielerflits meldt dat Tom meedoet aan de Ronde van Zwitserland, met de Olympische tijdrit als doel.
Als hij de boel voor zichzelf op orde heeft gekregen ben ik blij dat ie weer terug keert!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
Punkrocker schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:12:

De gevolgen waren dramatisch anders maar de fout was dezelfde. Ik vind het verschil (twee maanden voor Bouhanni t.o. negen maanden voor Groenewegen) wel erg groot...
Straffen op gevolgen i.p.v. op daden, vind ik in de sport in elk geval erg vreemd ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:48

aerofreak

Steve Jobs

TJV bevestigt het nu ook :)
Goed dat die terug is!

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Punkrocker schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:12:

Als ik mijn oranje bril ff afzet vind ik het nog steeds vreemd dat bouhanni maar 2 maanden krijgt ipv 9 maanden. Vergrijp is behoorlijk vergelijkbaar, straf dan ook consequent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Megupe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Als ik mijn oranje bril ff afzet vind ik het nog steeds vreemd dat bouhanni maar 2 maanden krijgt ipv 9 maanden. Vergrijp is behoorlijk vergelijkbaar, straf dan ook consequent...
Ja.
Maar na twee maanden is het mooi op tijd om toch mee te kunnen doen aan de Tour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Punkrocker schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Ja.
Maar na twee maanden is het mooi op tijd om toch mee te kunnen doen aan de Tour...
pssst, UCI doet straf en is niet Frans, ASO organiseert de Tour.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

LoneRanger schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:54:
[...]

pssst, UCI doet straf en is niet Frans, ASO organiseert de Tour.
Ik weet het. Maar het komt zo mooi uit dat het verdacht lijkt.
Zal wel weer een staaltje van slap beleid zijn bij de UCI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Punkrocker schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Ik weet het. Maar het komt zo mooi uit dat het verdacht lijkt.
Zal wel weer een staaltje van slap beleid zijn bij de UCI.
Maar was Groenewegen z`n straf niet "overdreven" groot omdat per gelukkig toeval het "winter" seizoen er tussen zat.

Oftewel ze geven precies een zo groot mogelijke straf zonder dat er voor het team een groot-nadeel/consequentie aan vast zit, maw ze hebben beide dezelfde straf gekregen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

We hebben roze! Tenminste dat werd net in het Nederlands op Eurosport gezegd... |:(

Maar knap is het wel van Remco.
enchion schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Maar was Groenewegen z`n straf niet "overdreven" groot omdat per gelukkig toeval het "winter" seizoen er tussen zat.

Oftewel ze geven precies een zo groot mogelijke straf zonder dat er voor het team een groot-nadeel/consequentie aan vast zit, maw ze hebben beide dezelfde straf gekregen.
Groenewegen mistte het hele seizoen vorig jaar met de schorsing. De Tour van Polen was het begin van het korte seizoen door Corona. Ook heeft hij negen maanden een half salaris gehad door de schorsing, dus ik denk niet dat de UCI precies dezelfde straf geeft. Wel dat ze heel creatief in straffen zijn zoals bij Virenque na zijn rol bij Festina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:38:
We hebben roze! Tenminste dat werd net in het Nederlands op Eurosport gezegd... |:(

Erg inderdaad, nog mooier dat ie 't roze niet eens heeft. _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:38:

[...]

Groenewegen mistte het hele seizoen vorig jaar met de schorsing. De Tour van Polen was het begin van het korte seizoen door Corona. Ook heeft hij negen maanden een half salaris gehad door de schorsing, dus ik denk niet dat de UCI precies dezelfde straf geeft. Wel dat ze heel creatief in straffen zijn zoals bij Virenque na zijn rol bij Festina.
staat op '11sec van Attila

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Terranova schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Dus de babbelbelg heeft ook nog eens geen flauw benul. De Neel babbelde veel en zag het af en toe fout maar wist wel wie er virtueel in het geel (roze) reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
Terranova schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Ik ging echt helemaal stuk _O-

Hier nog een tweeluik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVgoJbJ-RZjZBIheg8h2iIpEYpg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHTnsOFAtyMLZY3z9udUuB3s.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJaAySFcriIcLXB3Ts3s3X0GNTM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJPltC0QbLOIoP2jj1L7FBsA.jpg?f=fotoalbum_medium

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Dus de babbelbelg heeft ook nog eens geen flauw benul. De Neel babbelde veel en zag het af en toe fout maar wist wel wie er virtueel in het geel (roze) reed.
In de live uitzending heeft hij zich gecorrigeerd.
De man die een paar minuten later de talkshow aankondigde had dat nog niet meegekregen. Welke van de twee noem je de babbelbelg (mooie uitdrukking BTW)? Ze kwalificeren allebei, wat mij betreft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Het is wel heerlijk om te zien hoe België constant op de grens van een orgasme zit nu Evenepoel meedoet (en het goed doet).

Ik ging echt stuk toen de Belg van Eurosport beteuterd erachter kwam dat hij 15 km lang op de klim Attila the Hun vergeten was... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Als je in de laatste kilometers de koppies van Evenepoel en Bernal naast elkaar zag vraag je je af waarom Evenepoel niet aanviel. Heeft hij een beter pokerface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:56
Haha dit was vrij hilarisch inderdaad. Overigens wel diep respect voor wat Evenepoel neerzet. Ben (nog) geen fan, maar hoe hij hier na zo’n lange afwezigheid zonder enig koersritme ogenschijnlijk makkelijk mee doet is zeer indrukwekkend. Ben benieuwd of hij dit vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind Evenepoel er ook redelijk ontspannen bij zitten, verbaasde me dat ie niet overnam. Dan had hij het wellicht wel gehaald

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Evenepoel is wel een beetje een freak of nature qua fysiologie.

Hij is 61kg, maar kan het in tijdritten opnemen tegen gasten van 70+ kg. Doorgaans zie je bij lichte klimmers (Bernal, 60kg, Quintana, 59kg) dat ze het in absolute vermogens flink afleggen tegen de echte tijdrijders.

Maar als Evenepoel het in een tijdrit al kan opnemen tegen 70+ mannen (ter indicatie, WvA zit rond de 78kg (dat is 17kg (!)) meer, dan kun je bergop simpelweg ook al heel snel veel W/kg rijden.

Ik denk dat Evenepoel nog niet eens echt op z'n top niveau is. Als hij dat weer gaat halen heeft hij alle wapens on de grote rondes te domineren de komende 10 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:12:
Het is wel heerlijk om te zien hoe België constant op de grens van een orgasme zit nu Evenepoel meedoet (en het goed doet).

Ik ging echt stuk toen de Belg van Eurosport beteuterd erachter kwam dat hij 15 km lang op de klim Attila the Hun vergeten was... :D.
De leider in het jongerenklassement, dus die voor Remco in dat klassement staan... ja dat is wel episch. Ach uitgesteld orgasme denk ik dan maar voor onze Belgische vrienden.
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:11:
[...]

In de live uitzending heeft hij zich gecorrigeerd.
De man die een paar minuten later de talkshow aankondigde had dat nog niet meegekregen. Welke van de twee noem je de babbelbelg (mooie uitdrukking BTW)? Ze kwalificeren allebei, wat mij betreft.
De persoon die naast Karsten zit praat te hele tijd over van alles door zonder kop of staart. Ergens is iemand hem de babbelbelg geen noemen en dat is inderdaad te mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:07:
[...]

De leider in het jongerenklassement, dus die voor Remco in dat klassement staan... ja dat is wel episch. Ach uitgesteld orgasme denk ik dan maar voor onze Belgische vrienden.

[...]

De persoon die naast Karsten zit praat te hele tijd over van alles door zonder kop of staart. Ergens is iemand hem de babbelbelg geen noemen en dat is inderdaad te mooi.
Jonne van de Rode Lantaarn Podcast is hem de babbelbelg gaan noemen geloof ik...

De Rode Lantaarn is sowieso een verrijking voor het wieler kijken. Handjes omhoog als je elke keer ook gaat zingen als de naam Fausto Masnada genoemd wordt tegenwoordig... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Jonne van de Rode Lantaarn Podcast is hem de babbelbelg gaan noemen geloof ik...

De Rode Lantaarn is sowieso een verrijking voor het wieler kijken. Handjes omhoog als je elke keer ook gaat zingen als de naam Fausto Masnada genoemd wordt tegenwoordig... :*)
Inderdaad, geweldig al die bijnamen en natuurlijk dispuut uilenbal 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Zou heel goed kunnen, ik heb het van Tiwitter gehaald bij iemand die ook altijd #deMart deed bij De Mart.

Een nieuwe podcast kan er wel bij. Ik hoorde er laatst eentje en die ging de eerste 20 minuten over Cotton of Turbo Cotton bandjes. De zelfbevlekking van Stevie was zo hoog dat ik die alleen nog luister bij echt goede onderwerpen of wanneer TD er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Zou heel goed kunnen, ik heb het van Tiwitter gehaald bij iemand die ook altijd #deMart deed bij De Mart.

Een nieuwe podcast kan er wel bij. Ik hoorde er laatst eentje en die ging de eerste 20 minuten over Cotton of Turbo Cotton bandjes. De zelfbevlekking van Stevie was zo hoog dat ik die alleen nog luister bij echt goede onderwerpen of wanneer TD er zit.
Moet wel zeggen dat ik moest lachen om het gesprek met van Emden, niet heel informatief maar wel lachen. Overigens zou ik ook wel een beetje verlegen worden van Barbara :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:40:
[...]

De Rode Lantaarn moet je ook maar net liggen. Is meer beetje humoristisch ingestoken en minder 'wij zijn kenners en leggen het even uit'.Ze proberen altijd wat andere invalshoeken te zoeken en komen met de beste bijnamen voor het hele peloton. Daarnaast nemen ze zichzelf ook totaal niet serieus, wat ook heerlijk is.

Als je een leuke beginner wilt, zou ik de Podcast met Ide Schelling van hun kunnen aanraden. Was vorige week ergens... De huidige Giro reeks doen ze met Frank Heinen en daar ben ik minder gecharmeerd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:12:
[...]

De Rode Lantaarn moet je ook maar net liggen. Is meer beetje humoristisch ingestoken en minder 'wij zijn kenners en leggen het even uit'.Ze proberen altijd wat andere invalshoeken te zoeken en komen met de beste bijnamen voor het hele peloton. Daarnaast nemen ze zichzelf ook totaal niet serieus, wat ook heerlijk is.

Als je een leuke beginner wilt, zou ik de Podcast met Ide Schelling van hun kunnen aanraden. Was vorige week ergens... De huidige Giro reeks doen ze met Frank Heinen en daar ben ik minder gecharmeerd van.
Sowieso de specials met andere jonge renners zijn de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:

Moet wel zeggen dat ik moest lachen om het gesprek met van Emden, niet heel informatief maar wel lachen. Overigens zou ik ook wel een beetje verlegen worden van Barbara :o
Daar had ik al een beeld van toen ze belden en Thomas er ook was. Dat was wel een betere aflevering, al merk je echt dat Stevie een soort hang around van wielrenners wil zijn. Na reclame voor de banden kwam wat over een jonge rijders programma en dacht ik, zoek het maar uit. Ik vind de grote plaat de reclames veel leuker doen, zeg John vertel nog eens over die vermogensmeters van Garmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...in-ik-heb-lol-op-de-fiets

Na het zien van dit filmpje krijg ik toch ergens het idee dat Tom niet zo goed overweg kan met de verandering van 'het team draait om jou' naar 'je bent onderdeel van het team', of is dit te cynisch?

Ik hoop dat hij het in ieder geval nu heeft uitgevogeld en dat het plezier blijft :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pimorez op 17-05-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wat wel lastig is, want als het om Tom draait is de druk weer te hoog. Thijs merkte ook al op dat het alleen over de Spelen gaat en dat doet het bij Tom nu ook in dit interview. Ik hen benieuwd wat hij daarna gaat doen. Maar een gemotiveerde Tom op een tijdritfiets wordt denk ik wel mooi.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik heb me toch een partij zin in de etappe dadelijk, zit helaas wel op mijn werk maar heb vanaf 15.00 de vergaderruimte gereserveerd waar een 85inch tv hangt en de stoelen best goed te doen zijn, enige wat ik dan nog mis is een barolooooo of een brunelloooooo en een kaasplankje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asimo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 10:07
Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
ik heb me toch een partij zin in de etappe dadelijk, zit helaas wel op mijn werk maar heb vanaf 15.00 de vergaderruimte gereserveerd waar een 85inch tv hangt en de stoelen best goed te doen zijn, enige wat ik dan nog mis is een barolooooo of een brunelloooooo en een kaasplankje :+
Vandaag natuurlijk niet de barolo als je naar Montalcino fietst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Asimo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Vandaag natuurlijk niet de barolo als je naar Montalcino fietst.
Mi scuzi :+

[ Voor 35% gewijzigd door Nutterd op 19-05-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asimo
Geen probleem natuurlijk. Ik heb er ook gigantische zin in vanmiddag. Alleen ik vrees voor mijn Scorito. Geen idee wie ik moest selecteren of op de bank zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Volgens mij wordt het halve peloton bleek om de neus als Ganna de kop neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Karsten Kroon zegt dat Evenepoel angst heeft en er niet heel goed uitziet...die hoeft voorlopig niet meer in belgie te komen denk ik zo :+

/edit: toch wat scheurtjes in de loyaliteit van "the wolfpack"?

[ Voor 19% gewijzigd door Nutterd op 19-05-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooi stukje drama met Evenepoel en zijn oortjes. Ik kan me wel voorstellen dat als je ongeveer voor het eerst in je professionele carrière op zo'n snelheid in een peloton afdaalt over gravel je doodsbang bent. Ik hoop alleen niet dat Remco de nieuwe Pinot wordt, want de angst was wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lijkt me meer een slechte dag dan echt angst hoor. Je ziet dat hij nu echt leegloopt.
Die Almeida is ook een leuke ploegmaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eerlijk gezegd wel raar als je eind januari aankondigt totaal niet gemotiveerd te zijn. Maar anderzijds denk ik dat hij goed begeleid is bij TJV. Op de ronde van Zwitserland staat ook veel minder druk als de Giro en Tour als 8 daagse ronde. Ben wel benieuwd eigenlijk, want nu in de Giro staat Bauke 20" na Koen Bouwman(25e) op de 33e plek. qua Nederlanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
Hackus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Eerlijk gezegd wel raar als je eind januari aankondigt totaal niet gemotiveerd te zijn. Maar anderzijds denk ik dat hij goed begeleid is bij TJV. Op de ronde van Zwitserland staat ook veel minder druk als de Giro en Tour als 8 daagse ronde. Ben wel benieuwd eigenlijk, want nu in de Giro staat Bauke 20" na Koen Bouwman(25e) op de 33e plek. qua Nederlanders
Ik denk dat de motivatie inmiddels wel terug is. Niet voor het rijden van grand tours, maar wel voor het tijdrijden, etappes en klassiekers. Het leven van een grote ronde rijder is een stuk minder aantrekkelijk dan dat van een tijdritspecialist of klassiekerspecialist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asimo
Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:36:
Karsten Kroon zegt dat Evenepoel angst heeft en er niet heel goed uitziet...die hoeft voorlopig niet meer in belgie te komen denk ik zo :+

/edit: toch wat scheurtjes in de loyaliteit van "the wolfpack"?
Volgens mij woont Kroon in Belgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hackus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Eerlijk gezegd wel raar als je eind januari aankondigt totaal niet gemotiveerd te zijn.
Natuurlijk is het raar. Drie maanden stoppen en denken dat je drie maanden later Olympisch kampioen kan worden is ook raar. Alles aan dit verhaal is raar. Ik denk dan ook dat wat gecommuniceerd is niet de waarheid is, of een halve waarheid. Wat wel duidelijk was is dat het niet goed ging met Tom, en dat er een reden was om geen wedstrijden te doen. Wat die reden dan is, dat lijkt me speculeren. Tom zegt dat hij geen zin had. Maar er zijn wel berichten dat hij wel op de tijdritfiets heeft getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Shabbaman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Natuurlijk is het raar. Drie maanden stoppen en denken dat je drie maanden later Olympisch kampioen kan worden is ook raar. Alles aan dit verhaal is raar. Ik denk dan ook dat wat gecommuniceerd is niet de waarheid is, of een halve waarheid. Wat wel duidelijk was is dat het niet goed ging met Tom, en dat er een reden was om geen wedstrijden te doen. Wat die reden dan is, dat lijkt me speculeren. Tom zegt dat hij geen zin had. Maar er zijn wel berichten dat hij wel op de tijdritfiets heeft getraind.
Lijkt me al überhaupt straf dat die top 5 zou rijden. Ganna, Van Aert, Evenepoel, Kung, Dennis... Zullen ook wel pieken naar Tokio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Lijkt me al überhaupt straf dat die top 5 zou rijden. Ganna, Van Aert, Evenepoel, Kung, Dennis... Zullen ook wel pieken naar Tokio
Tijdrijden is iets dat je wel veel beter kunt trainen dan een 1-daagse wedstrijd of een grote ronde.

Het is een inspanning van 1 uur. Dat is enorm specifiek en daarom ook heel goed trainbaar. Met wat wedstrijdkilometers in de Ronde van Zwitserland voor de hardheid en de aerobe motor bovenop de tijdrit specifieke training kan hij echt een heel eind komen.

Zeker als hij nu veel tijd heeft om zijn positie op de tijdritfiets te optimaliseren etc.
Pagina: 1 ... 65 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21