[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 64 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:22:
[...]

En ze weten ook dat de Toue niet ideaal is, maar ja... het geld / de marketing...
Hij dacht nog als ik nu dat stuur sloop dan vindt Canyon het vast beter dat ik niet naar de Tour ga.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:04
Toch ongelooflijk dat die Froome dit nog krijgt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXOagKDDf3zFCjBG8J7qRc-pWMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSIuvQ7kUhGciR931necH7HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Chelseamarre123 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:51:

[Afbeelding]
Froome wordt nu vooral betaald natuurlijk op basis van zijn verleden en de prijzen die hij heeft gewonnen. Gezien de huidige prestaties nogal scheef natuurlijk, maar vind het nog wel verklaarbaar.

Ik vind een Romain Bardet ook vrij onverwachts, had niet verwacht dat hij zoveel zou verdienen bij een team als DSM. Ze hebben er een goede renner aan, maar zie hem geen grote ronde winnen bij DSM? En mooi dat een megaknecht als Kwiato met zo'n erelijst ook gewoon 1 van de grootverdieners is.

Daarnaast vind ik Gaviria en Viviani ook wel forsverdieners als je ziet wat ze momenteel prestseren (weinig).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13

[Afbeelding]
Hij verdient het niet voor zijn fietsprestaties in het heden. Maar op basis van het verleden en de media-aandacht zal hij het wel voor ze terugverdienen.
Ik zie hem dit jaar echt geen platte prijs meer rijden.

En dat Ineos blijft ook maar met geld smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:56
De eigenaar van ISUN is volgens Wikipedia 2,9 miljard dollar waard, dus hem zal het waarschijnlijk ook niet zoveel uitmaken.

En Froome staat tegenwoordig voor aardig wat screentime. Als het maar de schijn heeft dat het bergop gaat moet hij lossen en dan gaat lachend met de tong uit de mond, het duimpje omhoog naar de camera. Zou inderdaad bizar zijn als deze man ooit nog eens met de voorsten meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Kan ook afkoop zijn om z`n mond te houden over in het verleden gemaakte winstgevende keuzes.
(maw dat hij door SKY/INEOS betaald wordt maar dan via ISN.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Man, man, man. Hoe verzin je die onzin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
https://sporza.be/nl/2021...-de-herfst~1616584087088/

Dan gooi ik de volgende complottheorie er maar in, zit Mike Theunissen hierachter?

Echt super balen dit, keek er weer erg naar uit, maar het geduld word weer goed op de proef gesteld dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Ongelofelijk jammer maar je kunt er op wachten natuurlijk, zoals de aanpak nu in Frankrijk verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:24:
Man, man, man. Hoe verzin je die onzin?
Je kan het onzin noemen (vind ik echt niet erg), maar als een team in een paar jaar meerdere keren van naam verandert, en de toprijder dan ook nog eens naar een nieuw team gaat, waarvan alle veranderingen van naam/team MEME-bedrijven zijn ?

Het is net alsof SKY niet geaffilieerd wil worden met een gigantisch doping schandaal omdat ze enorm veel echte klanten zouden verliezen.

Dus eerst naar INEOS. (waar kan ik zaken doen met INEOS ???)
Dan naar Grenadiers. (hoe kan ik een Grenadier worden ???)
Dan Froome naar Israel Startup Nation. (hoe koop ik een ISN ???)

Allemaal "Rich-Energy" bedrijven, enof vage startups van "waar komt die ineens vandaan ?".

Dan is het niet vreemd om naar alternatieve geldstroomrichtingen te zoeken. Al helemaal als een gewonde rijder de meest betaalde renner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Eén ding is duidelijk, Froome heeft op z'n oude dag wel nog even het contract van zijn leven getekend. Ik zie hem niet meer terugkomen, of anders gezegd; ik denk dat Pogacar, Bernal, Evenepoel, Roglic en Carapaz op dit moment beter zijn.

Wat heeft Ineos een gigantische wereldploeg sinds dit jaar zeg. Zag gister Adam Yates ook gewoon nog ff op kop beuken, wat een potentiele kopman van een middelgrote ploeg is. Dan hebben ze nog Bernal, Sosa, Carapaz, Hart, Martinez en Porte. Dan noem ik Sivakov, De Plus, Pidcock, Ganna, Dennis etc. nog maar even niet. Er rijdt op dit moment gewoon geen één matige renner meer bij Ineos (van Baarle, Kwiatkowski, Narvaez, Amador etc. winnen ook gewoon etappes in grote rondes).

Jumbo heeft op dit moment dan wel hele goede kopmannen in Roglic en van Aert, maar de ondersteuning is wel een klasse of 2 minder. Ik zie ze dit jaar minder kans maken dan afgelopen jaar. Over de gehele linie is Ineos verdubbeld qua sterkte en heeft Jumbo met het sabbatical van Dumoulin, vertrek van De Plus en blessures/schorsingen van Teunissen, Kruijswijk, Groenewegen wel een duidelijke stap terug gedaan. Op Sepp Kuss na hebben ze ook geen echt mega groeibriljant meer in huis voor het rondewerk. David Dekker is meer voor de sprint, Foss, Vingaard, Oomen, Eekhoorn zijn met 24 jaar al te oud om echt nog toptalent genoemd te worden.

Ik denk dat UAE met mannen als Pogacar, Majka, Hirschi, Formolo, McNulty en Bjerg er een stuk beter voor staat als #2 ploeg in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:21
enchion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Je kan het onzin noemen (vind ik echt niet erg), maar als een team in een paar jaar meerdere keren van naam verandert, en de toprijder dan ook nog eens naar een nieuw team gaat, waarvan alle veranderingen van naam/team MEME-bedrijven zijn ?

Het is net alsof SKY niet geaffilieerd wil worden met een gigantisch doping schandaal omdat ze enorm veel echte klanten zouden verliezen.

Dus eerst naar INEOS. (waar kan ik zaken doen met INEOS ???)
Dan naar Grenadiers. (hoe kan ik een Grenadier worden ???)

Allemaal "Rich-Energy" bedrijven, enof vage startups van "waar komt die ineens vandaan ?".

Dan is het niet vreemd om naar alternatieve geldstroomrichtingen te zoeken. Al helemaal als een gewonde rijder de meest betaalde renner is.
INEOS is een bedrijf met miljarden omzet (zie de wikipedia met bronvermelding waar zij die info vandaan hebben: Wikipedia: Ineos). Dit is geen bedrijf waar jij als consument zaken mee doet, maar om dit te vergelijken met Rich Energy vind ik wel wat ver gaan.

Met de Grenadiers heb je daar iets meer een punt, behalve dat dit ook gewoon van INEOS is en een raar project is van de eigenaar van het bedrijf. Het is ook niet mijn soort auto, maar als je miljarden hebt kan je dat als hobbyprojectje beginnen.

Israel Startup Nation wordt gesponsord door de Israelische overheid om de tech markt (die groot is in Israel) meer op de markt te zetten en wat Israelisch talent proberen de fietswereld in te krijgen. Dat je dan een paar miljoen voor een wielrenner betaald die over z'n top heen is maar wel nog een grote naam heeft is marketing technisch een hele logische move. Kijk naar al die aandacht voor Israel Startup Nation.

Froome is blij dat hij soort van kopman kan spelen en verdient nog even lekker veel geld voor hij met pensioen gaat. Die gaat niet meer voor een paar ton een seizoen rijden, die doet dat alleen als hij nog goed z'n zakken kan vullen. Vergelijk t met een voetballer die naar t midden-oosten gaat.

Met andere woorden: Ik snap je theorie, maar ik vind het in deze situatie echt niet opgaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Horrible op 25-03-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Ypuh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:34:
Eén ding is duidelijk, Froome heeft op z'n oude dag wel nog even het contract van zijn leven getekend. Ik zie hem niet meer terugkomen, of anders gezegd; ik denk dat Pogacar, Bernal, Evenepoel, Roglic en Carapaz op dit moment beter zijn.

Wat heeft Ineos een gigantische wereldploeg sinds dit jaar zeg. Zag gister Adam Yates ook gewoon nog ff op kop beuken, wat een potentiele kopman van een middelgrote ploeg is. Dan hebben ze nog Bernal, Sosa, Carapaz, Hart, Martinez en Porte. Dan noem ik Sivakov, De Plus, Pidcock, Ganna, Dennis etc. nog maar even niet. Er rijdt op dit moment gewoon geen één matige renner meer bij Ineos (van Baarle, Kwiatkowski, Narvaez, Amador etc. winnen ook gewoon etappes in grote rondes).

Jumbo heeft op dit moment dan wel hele goede kopmannen in Roglic en van Aert, maar de ondersteuning is wel een klasse of 2 minder. Ik zie ze dit jaar minder kans maken dan afgelopen jaar. Over de gehele linie is Ineos verdubbeld qua sterkte en heeft Jumbo met het sabbatical van Dumoulin, vertrek van De Plus en blessures/schorsingen van Teunissen, Kruijswijk, Groenewegen wel een duidelijke stap terug gedaan. Op Sepp Kuss na hebben ze ook geen echt mega groeibriljant meer in huis voor het rondewerk. David Dekker is meer voor de sprint, Foss, Vingaard, Oomen, Eekhoorn zijn met 24 jaar al te oud om echt nog toptalent genoemd te worden.

Ik denk dat UAE met mannen als Pogacar, Majka, Hirschi, Formolo, McNulty en Bjerg er een stuk beter voor staat als #2 ploeg in 2021.
Ben het echt helemaal met je eens, denk dat TJV als ze niet vlug stappen ondernemen snel voorbijgestreefd worden door de door jouw genoemde ploegen. Dan hebben ze onlangs Kruijswijk, Gesink en van Emden met drie twee jaar verlengd, maar ik ben van vooral de laatste twee niet echt overtuigd en met Kruijswijk ga je ook geen grote ronde winnen.
Kuss inderdaad een supertalent in de bergen, maar gaat in de tijdrit bijna achteruit? Ook heel erg lastig om dan een grote ronde op je naam te zetten, of je moet echt gaan selecteren op het parcours en dan hopen dat ze in een jaar iets organiseren waar hoogstens een klimtijdrit inzit.

Denk dat ze bij TJV over een paar jaar terugkijken naar de Tour van afgelopen jaar en beseffen dat ze een verschikkelijk grote (eenmalige) kans gemist hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hoorde het van de week ook ergens voorbij komen in een podcast; het afgelopen korte corona seizoen speelde TJV volledig in de kaart. Ze hebben zich gedurende de lockdown als een van de beste teams kunnen blijven voorbereiden en verschillende renners die op het juiste moment op hun piek zaten. Wat dat betreft extra zuur dat Kruijswijk niet mee kon doen, Dumoulin (ondanks zijn 7e plaats) niet in zijn beste doen was en ze tactisch ook nog enkele blunders begingen.

Voor een volledig WT seizoen komen ze gewoon renners tekort. De oude garde (Gesink, Kruijswijk, Emden, Martin) beginnen richting hun einde te lopen. De kopmannen worden ook niet jonger, al kunnen die nog wel een paar jaar mee en dan ook nog gewoon wat pech hier en daar (Groenewegen, Teunissen, Kruijswijk).

Een ploeg als Ineos zie je gewoon op alle fronten meedoen, van Narvaez met MvdP in K-B-K tot Pidcock in de afdaling van de Poggio, Yates en Dennis in de ronde van Catalunya en Hart (een C-garnituur kopman) die vorig jaar gewoon nog ff de Giro won.

Ik zou nog steeds alle pijlen op Roglic in de Tour zetten en daaromheen WvA zoveel mogelijk etappes/ééndagskoersen/veldritten etc. laten winnen. Voor de toekomst dan bouwen aan een sprinttrein voor Groenewegen en David Dekker. Dan ben je in ieder geval de komende 5 jaar weer verzekert van etappes in grote rondes. Dat is ook precies wat ze nu doen, maar een eindoverwinning in de Tour moet ik je gelijk in geven, de grootste kans van dit decennium hebben ze al gehad verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dr. Horrible schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:41:
[...]

INEOS is een bedrijf met miljarden omzet (zie de wikipedia met bronvermelding waar zij die info vandaan hebben: Wikipedia: Ineos). Dit is geen bedrijf waar jij als consument zaken mee doet, maar om dit te vergelijken met Rich Energy vind ik wel wat ver gaan.

Met de Grenadiers heb je daar iets meer een punt, behalve dat dit ook gewoon van INEOS is en een raar project is van de eigenaar van het bedrijf. Het is ook niet mijn soort auto, maar als je miljarden hebt kan je dat als hobbyprojectje beginnen.

Israel Startup Nation wordt gesponsord door de Israelische overheid om de tech markt (die groot is in Israel) meer op de markt te zetten en wat Israelisch talent proberen de fietswereld in te krijgen. Dat je dan een paar miljoen voor een wielrenner betaald die over z'n top heen is maar wel nog een grote naam heeft is marketing technisch een hele logische move. Kijk naar al die aandacht voor Israel Startup Nation.

Froome is blij dat hij soort van kopman kan spelen en verdient nog even lekker veel geld voor hij met pensioen gaat. Die gaat niet meer voor een paar ton een seizoen rijden, die doet dat alleen als hij nog goed z'n zakken kan vullen. Vergelijk t met een voetballer die naar t midden-oosten gaat.

Met andere woorden: Ik snap je theorie, maar ik vind het in deze situatie echt niet opgaan.
INEOS in het wielrennen = Rich Energy, voor F1 niet.
Wat hebben ze er in hemelsnaam aan dat fietsers/kijkers hun merk kunnen zien.
Ik ren meteen naar de winkel om een vaatje benzeen te kopen, daarbij heb ik ook interesse om voor olie/gas te gaan Fracken in m`n achtertuin en wil weten hoe ik daarvoor geen belasting hoef af te dragen.

ISN is net zo iets terwijl dat project nog enig raakvlak heeft maar dat eigenlijk ook big business heeft een speeltje nodig om een ander spelletje te spelen. (waarom high tech marketen via fietsen ???)
Anyway nog een project waar je als kijkbuis gebruiker niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
enchion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Maar dat is toch ook geen vereiste om als sponsor in de sport aanwezig te mogen zijn? Ik ken weinig mensen die direct of veelvuldig interesse hebben in Visma, DSM of Deceuninck. Schijnbaar zijn het investeringen die voor dit soort bedrijven ook winstgevend of waardeverhogend kunnen zijn, dat is dan toch oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
enchion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:
[...]

INEOS in het wielrennen = Rich Energy, voor F1 niet.
Wat hebben ze er in hemelsnaam aan dat fietsers/kijkers hun merk kunnen zien.
Ik ren meteen naar de winkel om een vaatje benzeen te kopen, daarbij heb ik ook interesse om voor olie/gas te gaan Fracken in m`n achtertuin en wil weten hoe ik daarvoor geen belasting hoef af te dragen.

ISN is net zo iets terwijl dat project nog enig raakvlak heeft maar dat eigenlijk ook big business heeft een speeltje nodig om een ander spelletje te spelen. (waarom high tech marketen via fietsen ???)
Marketing is wel iets breder dan 'alleen je product proberen te verkopen aan consumenten'.

Marketing is ook Brand Identity, Brand Value, Brand Positioning. Ook B2B speelt dit allemaal een grote rol.

Je werkt eigenlijk aan de identiteit van je bedrijf en de perceptie van jouw bedrijf door andere bedrijven en consumenten. Maar ook bijvoorbeeld hoe indivuen jouw bedrijf zien als zij namens hun werkgever een keuze moeten maken tussen een INEOS product of een concurerend product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:34:
...
...
En dat is precies waarom ik een hekel aan die ploeg heb (de renners zelf bewonder ik ook, natuurlijk).

Ze hebben zo veel meer geld dan vrijwel ieder andere ploeg dat ze gewoon de potentiële concurrenten wegkopen. Dat gebeurt natuurlijk in meer sporten, maar vind het eigenlijk competitievervalsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:55:
[...]

En dat is precies waarom ik een hekel aan die ploeg heb (de renners zelf bewonder ik ook, natuurlijk).

Ze hebben zo veel meer geld dan vrijwel ieder andere ploeg dat ze gewoon de potentiële concurrenten wegkopen. Dat gebeurt natuurlijk in meer sporten, maar vind het eigenlijk competitievervalsing.
Ik had een hekel aan de manier van koersen van Sky. Nog niet eens zozeer aan de renners. Froome is bijv. ook best een leuke gast en steengoede wielrenner blijkt nu hij niet meer als stresskip in dat verrotte treintje rijdt.

Zoals Ineos het afgelopen jaar gekoerst heeft met Carapaz, Hart, Ganna, Dennis, van Baarle en Narvaez en nu dus Yates... Daar kan ik als liefhebber geen enkele hekel aan hebben. Zoals TJV de laatste maanden gekoerst heeft daarentegen. Sinds de Strade van vorig jaar heb ik geen één mooie aanval meer gezien van de Jumbo mannen volgens mij.

Het is dat ik een vrij gekleurde bril op heb, maar als je voor de neutrale kijker WvA en de eindsprint bergop van Roglic weghaalt, dan is het geen leuke ploeg om naar te kijken.

TJV is hard opweg om het nieuwe Sky te worden, zonder grote namen en prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 25-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
TJV probeerde dat inderdaad vorig jaar.
Maar dat werd zo'n fiasco dat ik verwacht/hoop dat ze dit jaar iets slimmers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
enchion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Goh, de ene oprichter is een voormalig Israëlisch wielrenner en de Geldschieter een Amerikaan met een Joodse [Baron] achternaam en 45Miljard op de bank. Je kunt overal wat achter zoeken natuurlijk. Verder las ik dat Froome een langlopende verbintenis heeft getekend, zou zomaar kunnen dat hij wellicht ploegleider o.i.d. gaat worden daar. De ploeg is opgericht in 2014 en stapsgewijs opgebouwd naar een WT ploeg met veel "oude" renners.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Thijs noemde het een ploeg als Tinkov, veel geld en er snel geld doorheen jagen en dan stoppen. Ik vond Tinkov ook altijd wel passie voor de sport hebben en Thijs is geen fan van de voormalige Sovjet-Unie.

De E3 was weer eens voor de ploeg met al de verschillende kleurenshirt, dat doet Pat toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Idioot dat Bennett niet uit koers is genomen.
Die had daar echt niets meer te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:10:
Idioot dat Bennett niet uit koers is genomen.
Die had daar echt niets meer te zoeken.
Hoezo? Omdat zijn maaginhoud eruit kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
En daarna helemaal door het ijs zakte en nog alleen zat ook.
In een groepje had hij misschien nog wat kunnen herstellen, maar dit was volkomen zinloos het lijf uitwonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
TheekAzzaBreek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:47:
En daarna helemaal door het ijs zakte en nog alleen zat ook.
In een groepje had hij misschien nog wat kunnen herstellen, maar dit was volkomen zinloos het lijf uitwonen.
Eens hij niet meer mee in het wiel van Van Poppel mee wou gaan, zal die wel enorm op spaarmodus hebben gereden (aka losfietsen zoals er ondertussen zeer veel doen na de wedstrijd). Hij is uiteindelijk op bijna 5 min toegekomen terwijl hij gelost is op 8(?)km van de finish. Het is niet dat hij ziek was hé. Gewoon te diep gegaan. Ik heb zelf in mijn jeugd ook nog regelmatig overgegeven bij lactische trainingen (in het lopen). Eens overgegeven voel je je direct een stuk beter maar blijven doorrijden aan 60km/u zit er dan uiteraard niet meer in. Als je hem de laatste keer met die enorm grote versnelling de kemmel omhoog zag rijden dan verbaasd het mij niet dat hij volledig ontplofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik weet niet of je gekeken hebt, maar voor mij zag dat er niet uit als losfietsen: hij ging ver voorbij tot het gaatje om toch nog terug te komen, imho.
De Vlaamse commentator opperde zelfs dat ze hem maar niet meer moesten laten zien, zo veel medelijden had hij er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Het stuk waar hij moest lossen en de paar kilometer erna, waren dan ook nog erg lastig. Is open dus wind speelt mee en soort van vals plat. Ken die weg maar al te goed.

Denk dat hij daar echt nog moest recupereren en dan de laatste kilometers nog beetje los fietsen. Eigenlijk moest ie vroeger gelost hebben, voor zijn eigen gezondheid. Maar denk dat, na een paar km harken, hij er wel weer een beetje bovenop kwam om dan uit te rijden.
Dat was allemaal niet meer in beeld maar dat weet ik van iemand op de motor die er bij is gebleven omdat ie eigenlijk beetje ongerust was. Op een gegeven moment zag het er toch wel erg slecht uit hoe hij aan het fietsen was.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Een Vlaamse wielerliefhebber kent geen medelijden. Niet voor niets dat ze geen onderhoud plegen aan hun asfaltwegen, tijdens een koers iedere helling, drempel of 'plugstreet' (= geitenpad) meepakken. Wielrennen is volkssport nummer 1 omdat Belgen mensen gewoon graag zien lijden.

Wat betreft Sam Bennett, we've all been there toch? Hij heeft alle recht om zelf af te stappen. Dat je helemaal leeg bent (in dit geval letterlijk) betekent niet dat ie op z'n hoofd gevallen en de weg kwijt is.

Note: Ik was zelf wel afgestapt en in de auto gaan zitten. Klaar is klaar. Hierom uit koers gehaald worden (al gaat het niet om een etappe koers) zou ik niet cool vinden, maar vind Bennett wel een bikkel dat hij hem gewoon uitrijdt hoor.

Edit: Ben zo te lezen niet de enige die er zo over denkt: Sam Bennett loses race but wins kudos for gut-wrenching ride at Gent-Wevelgem

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 29-03-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:13:
Een Vlaamse wielerliefhebber kent geen medelijden. Niet voor niets dat ze geen onderhoud plegen aan hun asfaltwegen, tijdens een koers iedere helling, drempel of 'plugstreet' (= geitenpad) meepakken. Wielrennen is volkssport nummer 1 omdat Belgen mensen gewoon graag zien lijden.
Wat heeft dat met Belgen te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Die plugstreets vind ik aan de ene kant wel leuk maar eigenlijk absoluut niet nodig. Enigste dat je doet, is de kans op lekke banden vergroten. En denk dat de koers al zwaar genoeg is.

Vind de link met de oorlog wel leuk (Engelsen konden Ploegsteert niet uitspreken) maar dat is dan ook alles.
Natuurlijk afgekeken van Stradi Bianchi maar toch niet echt hetzelfde.

Denk niet dat er iemand zou afstappen. Als je op een paar kilometer van het einde zit, dan wil je die koers toch uitrijden? En zeker als je dan nog door je "geboortestad" rijdt.

Er staat trouwens een fout in dat artikel dat @Ypuh linkt:
Could Sam Bennett become the next Sean Kelly, the Irish great with whom he shares a birthplace?
Bennett is geboren in West Vlaanderen. Denk niet dat Sean Kelly ook in de streek geboren is :+

Wat ook in het artikel stond en ik niet wist, was dat hij pas vorige week zijn eerste ééndagskoers heeft gewonnen. Nooit bij stilgestaan eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Voor de liefhebbers: Sporza heeft op Youtube meerdere docu's van ruim een uur staan over de Ronde van Vlaanderen van dea fgelopen jaren.

De ronde 103 over de Ronde van Vlaanderen 2019.

Je komt de rest vanzelf tegen.

Ik vind het echt fantastisch om de beelden achter de schermen en uit de volgauto's en vanaf de motoren te zien. De versie over afgelopen jaar heb ik net gemist op tv, welilcht dat die ook nog op Youtube komt.

#zinin de Hoogmis O+

edit:
Nu de juiste link haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Stufferdt op 01-04-2021 21:17 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:51
@Stufferdt die van vorig jaar kan je gewoon kijken op Sporza.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wàt een versnelling van MvdP zeg :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu nog Asgreen afschudden. Hoe is zijn sprint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
Exocet schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:01:
Nu nog Asgreen afschudden. Hoe is zijn sprint?
Redelijk, maar op papier geen kans tegen MVDP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aiaiai, jammer dit. Toch knap gedaan.

Mooi afgemaakt door Asgreen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vreemd die sprint

Hij gaf op toen ie nog voor lag?

[ Voor 51% gewijzigd door Exocet op 04-04-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:20
Exocet schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:20:
Vreemd die sprint

Nee hij zag Asgreen al langszij komen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Te hard gewerkt om dat gat groot genoeg te houden laatste 10km, slim van Asgreen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Exocet schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:20:
Vreemd die sprint

Nee Asgreen kwam erover en sprintte een tand groter. MVP zei ook dat het beste eraf was

Sterke beer die Asgreen, brak de koers open op 100km van de meet en was ook al mee met VDp op voorlaatste keer Paterberg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Mooie verdiende winnaar, maar wat een onverwacht einde! Kan het nog steeds niet geloven dat MvdP moest gaan zitten. Hij leek de laatste 20km in een zetel te zitten en Asgreen verzaakte ook niet.

Hoe dan ook, als wielerliefhebber gun ik het de Deen van harte. Hij liet nog echt een serieus krachtige sprint zien in de laatste 200-300m, maar als MvdP fan toch een kleine smet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 04-04-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ypuh schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:44:
Mooie verdiende winnaar, maar wat een onverwacht einde! Kan het nog steeds niet geloven dat MvdP moest gaan zitten. Hij leek de laatste 20km in een zetel te zitten en Asgreen verzaakte ook niet.

Hoe dan ook, als wielerliefhebber gun ik het de Deen van harte. Hij liet nog echt een serieus krachtige sprint zien in de laatste 200-300m, maar als MvdP fan toch een kleine smet.
Ik kan niet anders dan bij deze woorden aansluiten.
Had zo mijn hoop op weer een Nederlandse zege met MvdP gezet en die leek om een in een zetel te zitten. Maar tijdens de koers was het bij elke klik of kasseistrook wel duidelijk dat asgreen gewoon erg goed was vandaag.
Het verbaasd mij dat DvB niet mee was toen de groep van 6 voorop reed. (Kreeg nog 3 sterren van tankink 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wat hebben die twee samen de rest gesloopt en mooi dat het weer een sprint werd end dat uiteindelijke de beste kon winnen. Misschien is het allerbeste bij MvdP er inderdaad wel af, want het is toch wel lang vanaf veldrijden tot nu maar echt heel knap dat hij dit er nog uit weet te halen. En PatLev heeft het toch ook maar weer mooi gefixt.

Toch die weggewerkte kabels op de S-Works die het verschil maakte vandaag, dus ik ga opzoek naar een S-Works :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Ypuh schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:44:

Ik vond het niet geheel onverwacht. Ik vond het meer onverwacht dat WvA er af moest. Ik volg wat wielermedia en duizenden meningen zie ik van amateur tot professioneel maar het is beter om zelf je analyses te doen, niet dat ik het dan bij het rechte eind heb. Echter, we hebben een zeer sterke Asgreen gezien de afgelopen wedstrijden, een goede WvA, een goede JA. Voor mij was de topfavoriet als ik de media moest geloven WvA, maar op basis van wat je de afgelopen wedstrijden kon zien was het Asgreen. En met MvdP weet je het dan maar nooit. Asgreen was de intelligentere rijder vandaag, MvdP wilde te graag. Denk dat ie daar nog wel wat kan leren al is dat natuurlijk overal de revue al vaak gepasseerd, niet teveel smijten met de krachten.

Ik ben in ieder geval superblij dat ie weer op de MTB stapt, voor mij is dat waar hij het echte spektakel weet te maken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:21:
[...]

Asgreen was de intelligentere rijder vandaag, MvdP wilde te graag. Denk dat ie daar nog wel wat kan leren al is dat natuurlijk overal de revue al vaak gepasseerd, niet teveel smijten met de krachten.
Ik mag toch hopen van niet, dat is nou net wat VDP zo'n gave renner maakt. Ik zie tien keer liever dat het uiteindelijk net niet is met een weergaloze aanvalsdrift dan 10x sneaky winnen. Ik had trouwens ook niet echt het idee dat Asgreen minder werk deed in de finale, volgens mij was hij gewoon de sterkste gister.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Vond Asgreen het ook niet 'slim' spelen. Deed gewoon zijn werk en was de sterkste. Niets gepokerd of gestolen (al was het even vervelend dat hij moest wachten op Alaphilippe toen ze net weg waren, maar dat was begrijpelijk). Gewoon eerlijke en verdiende overwinning dus.

Dat MvdP zo'n sprint op te mat legde vind ik nog steeds wel verwonderingswaardig. Als je de beelden terug kijkt, zag het er ook gewoon niet uit, trekken, hangen, wurgen, waar Asgreen gewoon nog lange krachtige slagen deed ('elke trap was raak'). Ook als je de wattages er bij pakt, heeft MvdP nou niet echt de meest indrukkende koers uit zijn recente geschiedenis gereden. De AGR, Strade en NL kampioenschap waren vele malen indrukwekkender.

Kortom; op waarde geklopt en ik denk dat Mathieu ook maar gewoon een mens is. Hij heeft gewoon een te zwaar voorjaar gehad met het WK veldrijden, KBK, Strade en Tirreno. Kasper daarentegen is precies op het juiste moment in de vorm van zijn leven (gewoon beter dan ploeggenoot JA op dit moment, hoe vet is dat).

Edit: MvdP legt volgens zijn waardes toch nog een prima sprint produceerde met 10 seconden aan 1.267w. Op TV leek het nergens meer naar, maar dat toont wel ff aan dat Asgreen ook super goede sprint op de mat legde.

Edit2: Bicycling heeft de cijfertjes van MvdP van zijn laatste grote koersen even op een rijtje gezet. Erg leuk om te zien!

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/mvdp-data-2021-1617713655.jpg?resize=768:*

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 20:05
Altijd leuk om de cijfertjes achteraf te bestuderen. Nog leuker vind ik de after movies / behind te scenes: YouTube: Behind the scenes at Ronde van Vlaanderen van Quick-Step ditmaal. In deze video zie je ook wel aantal fragmenten terugkomen van de coaching van Tom Steels. Ik heb ergens gelezen dat hij een van de betere ploegleiders is wbt koersinzicht?

Tegenwoordig heeft zo goed als elke ploeg wel een eigen YouTube channel. Ik vind alleen maar leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Kelderman weer eens tegen de grond gegaan in Ronde van het Baskenland en afgestapt. Wanneer stopt dit nou eens?

Heb altijd een zwak gehad voor hem met zijn prachtige techniek. Hoopte zo erg dat hij bij een nieuwe ploeg zonder druk en wellicht met meer vertrouwen in het materiaal eens een harde ‘reset’ zou krijgen en constant mee zou kunnen doen om de prijzen. Gaat jammergenoeg weer verder waar hij de ongeveer helft van zijn carrière al mee bezig is, vallen en herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
doomtech schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:06:
Kelderman weer eens tegen de grond gegaan in Ronde van het Baskenland en afgestapt. Wanneer stopt dit nou eens?
Is nog maar z'n 3e valpartij dit voorjaar toch? Of lag die nou gister ook al tegen het asfalt? Dan zou het de 4e zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Ypuh schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:39:
[...]

Is nog maar z'n 3e valpartij dit voorjaar toch? Of lag die nou gister ook al tegen het asfalt? Dan zou het de 4e zijn.
Ik heb het gister niet gezien, maar in de nieuwsberichten van vandaag staat dat hij de vorige etappe ook al gevallen was. Ik ben gestopt met tellen, vier keer zal wel ongeveer kloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Echt jammer want zijn basis is zo hoog. Geen breuken dit keer dus hopelijk snel weer gewoon op de fiets. Maar het zit Wilco echt niet mee, al denk ik ook wel eens dat het meer moet zijn dan alleen pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Hij kan gewoon net even wat minder sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
doomtech schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:06:
...
Heb altijd een zwak gehad voor hem met zijn prachtige techniek. ...
Requiem19 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:25:
Hij kan gewoon net even wat minder sturen?
Jullie spreken mekaar tegen ;)

Vrees dat Kelderman achteraf zoiets zal zijn van "mooie carrière maar er zat toch echt wel meer in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Op een gegeven moment zijn zulk soort dingen niet meer 'pech' of 'geluk'. Hij heeft het gewoon net iets te vaak op de één of andere manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Requiem19 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:12:
Op een gegeven moment zijn zulk soort dingen niet meer 'pech' of 'geluk'. Hij heeft het gewoon net iets te vaak op de één of andere manier.
Mee eens. De winnaar van een koers stapt meestal pas na de finish van zijn fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Maar er is nog hoop voor Wilco, Gesink heeft ook al een paar jaar niks gebroken. Er zijn nu eenmaal renners die niet kunnen wringen/sturen, Jurgen Van den broeck was er ook zo een en als die viel dan was er gelijk wat gebroken. Kelderman heeft niet echt een mooie techniek maar zit mooi op de fiets [Stilist].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ik denk dat Wilco soms echt pech heeft zoals bij een motoragent die ergens onhandig staat, maar op een rotonde vallen is vooral onhandigheid. Ook Stef Clement heeft het daar weleens over gehad. Wel sneu want zijn vermogen is top en hij zit wel mooi op de fiets.

[ Voor 76% gewijzigd door Fisico op 08-04-2021 21:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Jumbo Visma heeft het wel lekker uitgespeeld vandaag zeg, alle truien binnen gesleept. Was een erg aantrekkelijke koers om te kijken zo! Waren ze in het ploegenklassement nou ook nog de snelste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Er is geen ploegenklassement, alleen beste jongere, berg, punten en beste Bask naast het algemeen klassement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Luuk741 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:29:
Jumbo Visma heeft het wel lekker uitgespeeld vandaag zeg, alle truien binnen gesleept. Was een erg aantrekkelijke koers om te kijken zo! Waren ze in het ploegenklassement nou ook nog de snelste?
https://www.procyclingsta...ountry/2021/stage-6-teams

Volgens mij moet dit het ploegenklassement voor de hele ronde en zijn ze inderdaad eerste. Ineos valt me tegen, die kwamen met een hoop sterke renners maar niet echt potten kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vanmiddag op Sporza.be 30 finishes van de laatste Parijs Roubaix!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fabio vandaag weer op de fiets! (in de koers)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sY5WPP_fD9gVUEfXa76DlrlJFDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8RT7PbBhe1QyKXU0bd0ZkIDq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Cavendish die 2 ritten na mekaar wint, mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Cav op 3 uit 3.

Zit ook ff de finish van de Brabantse Pijl voor vrouwen te kijken. Zoiets vaags heb ik nog nooit gezien qua finish foto. Op de normale foto lijkt Demi Vollering te winnen, maar op de 2e finish camera is het de Amerikaanse. Vreemd genoeg is haar fiets daar ook 20cm langer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JCejagW7GDh2b7y1jX_PprsUA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIfjjK1SkH968eROX9owJMaV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyWmiWyY_tjcZ1bdfnXAqeKaDxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuWczKSX6kLvK9t2rTRqTUnA.jpg?f=fotoalbum_tile

Verschil komt op 0,0004s. Zijn de laatste woorden nog niet over gesproken lijkt mij, maar SD Worx legt zich er bij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Lijkt de fiets van de Amerikaanse niet langer omdat ze een hogere snelheid heeft? Maar dan alsnog is het inderdaad een vreemd verhaal. Haar snelheid moet wel heel veel hoger zijn dan die van Vollering om die paar cm binnen de laatste 10 cm van de streep goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
De eerste foto is niet gecorrigeerd voor perspectief en is te laat gemaakt. Het is één foto.

De tweede foto is gemaakt met een camera die heel snel heel veel foto’s maakt in de vorm van een lijn (op de finishlijn). De foto die wij zien is het aan elkaar geplakt zijn van al die lijnfoto’s, die na elkaar (in tijd) gemaakt zijn. De bovenste fiets lijkt groter omdat die langzamer bewoog en dus in meer lijnfoto’s te zien is. De fiets het meest links op de foto heeft gewonnen omdat die dus als eerste op een lijnfoto verscheen.

Het effect is ook te zien aan de blauwe en rode blokje op de finishlijn (foto 1). Die staan stil en zijn op foto 2 zichtbaar als oneindige rechte lijnen (ze staan op elke lijnfoto). Meer uitgerekt is dus langzamer. De witte finishlijn zelf is ook uitgerekt tot een wit vlak (geel, omdat de camera niet bepaald kleurgetrouw is).

Als ze trappend over de finishlijn komen kan je nog meer rare effecten zien. Bijvoorbeeld de voeten en trappers bewegen sneller dan de fiets zelf, en staan dus op meer, of minder, lijnfoto’s dan de fiets zelf, afhankelijk van of de trapper naar voren of achteren beweegt (links en rechts). Daardoor lijkt de ene voet groter dan de andere.

[ Voor 31% gewijzigd door Patrick4 op 15-04-2021 06:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Patrick4 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 05:55:
De eerste foto is niet gecorrigeerd voor perspectief en is te laat gemaakt. Het is één foto.

De tweede foto is gemaakt met een camera die heel snel heel veel foto’s maakt in de vorm van een lijn (op de finishlijn). De foto die wij zien is het aan elkaar geplakt zijn van al die lijnfoto’s, die na elkaar (in tijd) gemaakt zijn. De bovenste fiets lijkt groter omdat die langzamer bewoog en dus in meer lijnfoto’s te zien is. De fiets het meest links op de foto heeft gewonnen omdat die dus als eerste op een lijnfoto verscheen.

Het effect is ook te zien aan de blauwe en rode blokje op de finishlijn (foto 1). Die staan stil en zijn op foto 2 zichtbaar als oneindige rechte lijnen (ze staan op elke lijnfoto). Meer uitgerekt is dus langzamer. De witte finishlijn zelf is ook uitgerekt tot een wit vlak (geel, omdat de camera niet bepaald kleurgetrouw is).

Als ze trappend over de finishlijn komen kan je nog meer rare effecten zien. Bijvoorbeeld de voeten en trappers bewegen sneller dan de fiets zelf, en staan dus op meer, of minder, lijnfoto’s dan de fiets zelf, afhankelijk van of de trapper naar voren of achteren beweegt (links en rechts). Daardoor lijkt de ene voet groter dan de andere.
Het perspectief van de camera van de TV-beelden is niet helemaal goed, maar het blijft een beetje vreemd dat er zo'n verschil zit in de waarnemingen.
Zie deze "finishfoto" van de TV-beelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPvjSQsv5f9vk745hp-kINjQEOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbpEwLkKfyph1DU48wJ2TfvR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
Speed24 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 06:29:
[...]

Het perspectief van de camera van de TV-beelden is niet helemaal goed, maar het blijft een beetje vreemd dat er zo'n verschil zit in de waarnemingen.
Zie deze "finishfoto" van de TV-beelden:
[Afbeelding]
Ik moet toegeven dat deze foto in combinatie met die eerdere wel het gevoel geeft dat de onderste gewonnen heeft... Maar, theoretisch, tussen die twee foto’s in kan de bovenste haar fiets naar voren gooien... Het is lastig interpreteren en bewijzen met een camera die niet snel genoeg is. Bepaalde acties/informatie mis je altijd. Vandaar de speciale lijncamera.

Ik weet trouwens niet of een verschil opmerken van 0,0004s binnen de specificaties van zo’n camera zit. Dat is namelijk 2500 foto’s per seconde. Volgens wiki geen probleem, tot 20000 foto’s per seconde (1 pixel breed).

Wikipedia: Photo finish (kopje ‘Digital’)

[ Voor 15% gewijzigd door Patrick4 op 15-04-2021 07:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Waar blijft de officiële fotofinish?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Onduidelijk beeldstandpunt dat.

Op die foto op die smartphone lijkt het dan toch Van Aert te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
Chelseamarre123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:23:
Waar blijft de officiële fotofinish?
Precies dit.

Het gevoel dat Jumbo een thuisvoordeel heeft moet ik even wegstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DeKever schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:32:
[...]
Precies dit.

Het gevoel dat Jumbo een thuisvoordeel heeft moet ik even wegstoppen.
Gelukkig gaat de jury daar over.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wel belachelijk dat anno 2021 er geen officiële fotofinish is maar we op een foto op een smartphone moeten de winnaar aanwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Chelseamarre123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:36:
Wel belachelijk dat anno 2021 er geen officiële fotofinish is maar we op een foto op een smartphone moeten de winnaar aanwijzen
Ja, dat is dus niet transparant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iB--iGYEpcvBVPEAh_J3zZ3IiOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXFRvqw6XMRUsjzvweAGep8j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:37:
[...]

Ja, dat is dus niet transparant.
Dat is gewoon ongeduldig.
Finishfoto wordt pas vrijgegeven als de jury hem beoordeeld heeft. Ik weet niet beter dan dat het altijd zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
TheekAzzaBreek schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:59:
[...]

Dat is gewoon ongeduldig.
Finishfoto wordt pas vrijgegeven als de jury hem beoordeeld heeft. Ik weet niet beter dan dat het altijd zo gaat.
Ok, ok. Daar zit wat in.

Ik weet nog wel van vroeger en bij atletiek dat de finishfoto beschikbaar was. In mijn beleving was dat vrij snel, maar goed. Goed dat deze nog gepubliceerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Roep ik woensdag nog dat ik nog nooit zoiets vaags gezien heb, gebeurde gister praktisch hetzelfde :X .

Deze is zowaar nog lastiger. Het lijkt er gewoon op dat die camera's gewoon niet goed opgelijnd staan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/175348671_10219090034586948_1704067505256967968_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=tuKxeAiqOq0AX9RkceU&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=6c39672474488c6a56bda795443879ce&oe=60A25F7E
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/176098797_10219090034666950_6974777600863603860_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=5ZB7MPGshisAX8NyVzX&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=ac1a0e5ee8a57b3674a479d9afe2e111&oe=60A472D2

In beide gevallen had ik mijn voordeel van de twijfel aan de nummers 2 gegeven; Demi Vollering en Thomas Pidcock. Je zou toch zeggen dat er met de techniek van nu geen twijfel meer zou mogen bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Ypuh schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:37:
Roep ik woensdag nog dat ik nog nooit zoiets vaags gezien heb, gebeurde gister praktisch hetzelfde :X .

Deze is zowaar nog lastiger. Het lijkt er gewoon op dat die camera's gewoon niet goed opgelijnd staan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

In beide gevallen had ik mijn voordeel van de twijfel aan de nummers 2 gegeven; Demi Vollering en Thomas Pidcock. Je zou toch zeggen dat er met de techniek van nu geen twijfel meer zou mogen bestaan?
Het tweede beeld is fout.
Pidcock's wiel is al aan de tweede witte lijn. Terwijl dat niet relevant is. Het gaat over wiens wiel (de voorkant van het wiiel welteverstaan) dat als eerste de zwarte lijn "aanraakt".

Zo begreep ik het in alle geval ;)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En de finish-lijn-camera staat een fractie voor de finish lijn begreep ik.

https://twitter.com/vrdaam/status/1383842041432481801

https://twitter.com/thijs...tatus/1383874596030410756

[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 19-04-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, ik kan hier wel van genieten. Ben een redelijke WvA fan, maar heb toch een beetje het gevoel dat Pidcock hier de zege ontnomen is. Ben ook niet de enige zo te zien:
De moord op Kennedy is er niks bij! (Complot)theorieën over fotofinish Van Aert/Pidcock

In dat geval is de officiele finish camera opgesteld aan het begin van de 1e witte lijn, terwijl de regelementen schrijven dat het gaat om wie als eerste de zwarte lijn aantikt die 34 cm er na ligt. De foto camera staat doorgaans opgesteld op de zwarte lijn, waarmee je een vertekend beeld krijgt.

Dat verklaart die finish van Vollering vs. Winder ook wel iets meer, waarbij Winder haar jump veel beter plaatst en het (mede door perspectief) lijkt alsof de al juichende Vollering eerder over de zwarte lijn gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Ypuh op 19-04-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Imho als het zo dicht uitkomt, waarom niet de renners met z`n twee op 1km afstand te zetten en te laten hersprinten ipv dit arbitrair proberen op te lossen zonder geschikte data.

Zoveel sporten hebben verlenging of tie-breakers, waarom niet bij fietsen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
enchion schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:52:
Imho als het zo dicht uitkomt, waarom niet de renners met z`n twee op 1km afstand te zetten en te laten hersprinten ipv dit arbitrair proberen op te lossen zonder geschikte data.

Bergaf terwijl ze een supertuck doen en het publiek vrij kans heeft de twee renners met bidons te bekogelen.
Ik vind het een gaaf idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
enchion schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:52:

Er is toch gewoon een verschil te zien op de foto finish...

In voetbal de bal 1mm over de lijn is het ook doelpunt net als ze bij tennis ook zoiets checken of een bal op de lijn is of buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:03:
In voetbal de bal 1mm over de lijn is het ook doelpunt net als ze bij tennis ook zoiets checken of een bal op de lijn is of buiten.
Voetbal is momenteel nou niet de beste referentie als ik zie dat scheidsrechters doodsbedreigingen ontvangen omwille van 'VAR-beslissingen'.

Sinds het hele corona gebeuren volg ik het voetbal niet meer zo, maar zie nog regelmatig discutabele VAR-momenten voorbij komen. De meest dubieuze VAR-beslissingen ontstaan vooral wanneer een bal terugspringt of iemand z'n vingernagels niet afgeknipt heeft en daarmee buitenspel staat over een breedte van 68 meter.

Je zou zeggen dat zoiets simpels in het wielrennen toch niet voor hoeft te komen. 220km fietsen en wie als eerste de lijn aantikt wint. Het is praktisch onmogelijk dat twee renners op éxact hetzelfde moment de finish passeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 19-04-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:14:
[...]

Voetbal is momenteel nou niet de beste referentie als ik zie dat scheidsrechters doodsbedreigingen ontvangen omwille van 'VAR-beslissingen'.

Sinds het hele corona gebeuren volg ik het voetbal niet meer zo, maar zie nog regelmatig discutabele VAR-momenten voorbij komen. De meest dubieuze VAR-beslissingen ontstaan vooral wanneer een bal terugspringt of iemand z'n vingernagels niet afgeknipt heeft en daarmee buitenspel staat over een breedte van 68 meter.

Je zou zeggen dat zoiets simpels in het wielrennen toch niet voor hoeft te komen. 220km fietsen en wie als eerste de lijn aantikt wint. Het is praktisch onmogelijk dat twee renners op éxact hetzelfde moment de finish passeren.
Ik heb het over doellijntechnolgie wat 100% werkt hoor. Een VAR is er trouwens ook in het wielrennen maar meer als scheidsrechter.

Foto finish werkt bij mijn weten ook gewoon al super lang in het wielrennen. Verbaasde me er gewoon over dat we de officiële foto niet te zien kregen

[ Voor 7% gewijzigd door Chelseamarre123 op 19-04-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
De bovenste foto uit @Ypuh 's post is toch de officiële?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:10:
De bovenste foto uit @Ypuh 's post is toch de officiële?
Klopt maar dat is de het begin van de eerste dikke witte lijn, de zwarte lijn die volgens de UIC regels de daadwerkelijke finish is zou een rode achtergrond moeten hebben ivm dat rode reclamebord. De fotofinish heeft echter een geel-witte achtergrond van het radler bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Chelseamarre123 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:03:
[...]

Er is toch gewoon een verschil te zien op de foto finish...

Bij tennis liggen die lijnen ook niet altijd even netjes op de lijnen, dat hoorde ik van Federer ooit.
LoneRanger schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:50:
[...]

Klopt maar dat is de het begin van de eerste dikke witte lijn, de zwarte lijn die volgens de UIC regels de daadwerkelijke finish is zou een rode achtergrond moeten hebben ivm dat rode reclamebord. De fotofinish heeft echter een geel-witte achtergrond van het radler bord.
Ik begreep van Thijs Z dat het trekken van de lijn op de foto niet op zwart kan en dat de camera daarom iets voor de zwarte lijn op het witte staat gericht. En dat dit dus altijd zo is geweest. Ik denk dat iedereen zijn jump op de witte lijn mikt, want die zie je beter dan de zwarte van een afstand. Dus het maakt dan ook niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:31:
Dus het maakt dan ook niet echt uit.
Volgens mij maakt het wel uit in dit geval. Die witte lijn is 34cm aan beide kanten van de zwarte streep. Zeker weet ik het niet (komt mede door de kleur van WvA zijn banden), maar het lijkt er toch sterk op dat WvA als eerste bij het witte vlak is, en Pidcock door zijn beter getimde jump eerder bij de zwarte lijn is. 0,0004s op 34 cm is geen onoverbrugbaar verschil.

Hoe dan ook zou ik er geen stampij maken over de jury uitslag, anders heb je straks alleen maar verliezers. Ik denk dat Pidcock allang blij is dat hij op z'n 21e de koers hard kan maken én al 2x aangetoond heeft dat hij in staat is om WvA -die gewoon massasprints wint- te kunnen verslaan. 2 maanden geleden dachten we nog dat niemand anders dan MvdP, WvA en JA de komende 5 jaar nog een kans zou maken in een eendagswedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh zo dan maar ;)
Fisico schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:31:

Dus het maakt dan ook niet echt uit, want een veldrijder won hoe dan ook.
Jumpen op de witte lijn dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Het slaat helemaal nergens op, een fotofinish op basis van duizendsten bij het wegwielrennen, onder deze condities. Die lijn is 34cm breed. In een gemiddelde sprint leg je per duizendste 16mm af en dus is het verdomde belangrijk dat het voor iedereen duidelijk is waar de finish precies ligt. En dat is het niet! Hij ligt "ergens op de eerste witte lijn" en waarschijnlijk "zo dicht mogelijk bij de zwarte lijn". Waarom is de finish in godsnaam niet gewoon één witte lijn als ze het zo willen doen. Of zoals nu maar dan met nog een witte lijn in het midden van de zwarte.

Voor de sport zou een ex aequo veel beter zijn IMO.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik denk dat in deze discussie iedereen grof overschat hoe accuraat de profs in kunnen schatten waar exact de lijn ligt waar ze op mikken met 70 km/h en 1500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Makkelijk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:13:
Het slaat helemaal nergens op, een fotofinish op basis van duizendsten bij het wegwielrennen, onder deze condities. Die lijn is 34cm breed. In een gemiddelde sprint leg je per duizendste 16mm af en dus is het verdomde belangrijk dat het voor iedereen duidelijk is waar de finish precies ligt. En dat is het niet! Hij ligt "ergens op de eerste witte lijn" en waarschijnlijk "zo dicht mogelijk bij de zwarte lijn". Waarom is de finish in godsnaam niet gewoon één witte lijn als ze het zo willen doen. Of zoals nu maar dan met nog een witte lijn in het midden van de zwarte.

Voor de sport zou een ex aequo veel beter zijn IMO.
Juist dit soort discussies en gebeurtenissen zijn goed voor de sport!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Requiem19 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:46:
[...]

Juist dit soort discussies en gebeurtenissen zijn goed voor de sport!
Alleen in het wegwielrennen komt de discussie nooit, omdat het een conservatieve wereld is waarin iedereen alles maar klakkeloos accepteert.
Smultie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:23:
Ik denk dat in deze discussie iedereen grof overschat hoe accuraat de profs in kunnen schatten waar exact de lijn ligt waar ze op mikken met 70 km/h en 1500W.
Dat weten ze heel goed, zeker technische rijders als Pidcock die een prachtige push kunnen doen. Alleen dan moeten ze wel kunnen weten waar die lijn echt ligt, en dat kan nu dus niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 22-04-2021 13:57 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Makkelijk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:56:
[...]

Alleen in het wegwielrennen komt de discussie nooit, omdat het een conservatieve wereld is waarin iedereen alles maar klakkeloos accepteert.

[...]

Dat weten ze heel goed, zeker technische rijders als Pidcock die een prachtige push kunnen doen. Alleen dan moeten ze wel kunnen weten waar die lijn echt ligt, en dat kan nu dus niet.
Als ik de jumps van sommigen zie, dan kan ik niet anders dan het niet eens zijn met je conclusie.
Een duizendste is 2cm bij 70 km/h. No way dat de heren op dat niveau kunnen plaatsen/timen.

Ter referentie: 1/10 seconde is ongeveer een fietslengte

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 22-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wel aardig was In het wiel gisteren want daarin kwam naar voren dat ze vaak de boog gebruiken voor de camera. De boog stond dit keer alleen 20cm voor de streep, dus dat was niet handig. Bij de tour schijnt het beter geregeld te zijn, maar het blijft dus behelpen zolang de camera niet op de zwarte lijn staat of desnoods een paar cm ervoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38
Mooi om te zien hoor hoe Anna van der Breggen even de hele kopgroep de vernieling inrijdt zodat Demi Vollering kan afronden. En voor Demi ook lekker om nu wel als eerste over die streep te komen!
Pagina: 1 ... 64 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21