Only fools are enslaved by time and space.
ik doe nu voor het eerst scorito. Ben begonnen vorige week met de austrlaian open. Maar wat is die app en ook de site een drama. Ik ga straks verdiepen in het fietsen, ben benieuwd.hjs schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:10:
Ik doe altijd mee met de fiets-poule's op Scorito, maar wat een drama dat nieuwe gamecenter op een laptop/pc.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Denk dat je de samenvatting van vorig jaar hebt gezien. Quintana doet dit jaar niet mee. Sosa was de man vandaag.Nutterd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:51:
Door een lekkage niets kunnen zien van de tour de la provence maar net de samenvatting gekeken...Quintana en de Ventoux zijn wel een aardige match!
Dat denk ik dan ookOelske schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:38:
[...]
Denk dat je de samenvatting van vorig jaar hebt gezien. Quintana doet dit jaar niet mee. Sosa was de man vandaag.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
@TheekAzzaBreek wat heb je dan exact geleerd dit weekend? Eigenlijk geen idee waar je het over hebt
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Blijft een raar verhaal maar misschien ook weer niet in de conservatieve wereld die het wielrennen nog steeds is. Als dit in het voetbal gebeurt kijkt er niemand raar op.Fisico schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:05:
Toch gedoe rond Hirschi als ik Thijs mag geloven al weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet maken. Thomas Dekker was in een podcast ook al niet zo blij toen hij hoorde dat Fabian zijn manager is.
Waarmee ik maar wil zeggen, inderdaad andere werelden.
Die Zonneveld blijft een rare snuiter maar welingelicht is hij altijd wel.
Heeft de breuk iets te maken met ketonen, wilde Michel Wuyts weten. Sunweb - nu dus DSM - laat het gebruik ervan niet toe. "Dat weet ik niet en denk ik eerlijk gezegd niet", antwoordde AD-journalist Zonneveld.
Horloges maken.Holk schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:01:
Waar rook is, is vuur. Als hij niet te controleren was, op welke manier dan ook, dan zal een nieuwe sponsor eerder van zo'n iemand af willen dan de mogelijkheid hebben dat z'n naam eraan gekoppeld wordt. Iemand een idee (zonder google) wat Festina doet?
Verrek! Altijd alleen maar aan ijsjes gedacht.
Die horloges tikken net een sneller dan andere merken.
komt door de stroperige olie in het uurwerk.Requiem19 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Die horloges tikken net een sneller dan andere merken.
HahahaFisico schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:12:
Meneer vd Poel neemt het knechten inmiddels net zo serieus als Valverde
Iemand enig idee waar je een (uitgebreide) samenvatting kunt vinden? Vind die koersen in de zandbak altijd wel tof, het contrast kan vaak niet groter (mannen in witte pyjama's die ff wat geld neerleggen om fietsers over de eindeloze zandvlaktes tegen de keiharde wind in te sturen).
Een keertje meedoen aan de Haute Route Oman staat ook erg hoog op m'n bucketlist (@havana kunnen jullie niet iets regelen, ik schrijf wel een stukkie
@Ypuh Mag de hele race integraal ook met Arabisch commentaar?
YouTube: LIVE: UAE Tour 2021 - ADNOC Stage 1 | February 21, 2021 at 12:30 PM ...
Zat hem net toevallig te kijken. [skip and watch]
En een Samenvatting van 3 minuten met Engels commentaar:
[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 21-02-2021 19:45 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb toevallig nu een scorito account ivm tennis. Wil wel een poeltje opzetten.Willie Warempel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:53:
Benieuwd of Mollema straks nog op het podium eindigt, rijd erg sterk.
@hjs @Megupe Heeft Tweakers hier ook een subleague voor Eendagskoersen? Wil Scorito ook wel eens proberen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
🇦🇪 #UAETour
— Alpecin-Deceuninck Cycling Team (@AlpecinDCK) 22 februari 2021
We can confirm that we have withdrawn from the race.
More information will be given soon. The wellbeing of everyone involved is our main concern.
[ Voor 35% gewijzigd door Holk op 22-02-2021 11:18 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat zou hij ook wel willen, maar ik vrees dat de geldschieters daar anders naar kijken. Normaal wordt hij van zo'n koers in de zandbak ook niet slechter en als een teamgenoot dan nog wat kan winnen is het helemaal goed voor de moraal van het team.cbr600f4i schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:50:
Als ik MvdP was zou ik me voorlopig alleen op eendaagse wedstrijden focussen en MTB uiteraard.
Nu lijkt dit dus in ieder geval Omloop te verpesten voor hem.
Knechtencbr600f4i schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:24:
MvdP op weg naar Nederland dus gaat wellicht nog knechten in de Omloop.

De sprint aantrekken tot de finish en dan ontdekken dat er niemand overheen is gekomen
Letsss go!Megupe schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:31:
Ik heb een poule aangemaakt via scorito.
Deze poule betreft uit mijn hoofd 17 klassiekers, maar een team kiezen hoeft maar 1 keer.
Voorwaarden, instructies en adviezen via de volgende link.
Zou leuk zijn als er veel meedoen.
Scorito is echt een gedrocht geworden voor het samenstellen van teamselecties. Wat een amateurisme dat je een telefoon ziet als je op een browser inlogt. Echt een grote mispeer van ze om de normale website overboord te gaan kiepen.Megupe schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:31:
Ik heb een poule aangemaakt via scorito.
Deze poule betreft uit mijn hoofd 17 klassiekers, maar een team kiezen hoeft maar 1 keer.
Voorwaarden, instructies en adviezen via de volgende link.
Zou leuk zijn als er veel meedoen.
Het is natuurlijk "makkelijk" om voor van Aert of van der Poel te gaan maar ik zet mijn centjes op Alaphilippe (en hoop dat ik het fout heb aangezien ik hoop dat 1 van de 2 makkelijke keuzes wint
ander ondewerp en snap dat niemand er echt antwoord op kan geven...maar wat is er nu "precies" met Hirschi aan de hand? zoals ze in de in het wiel podacst ook al zeiden "het zal niet zo lopen omdat hij een extra reep chocolade meegenomen heeft naar zijn hotelkamer". ik hoop dat hij dit seizoen wel nog aan de start komt al is het maar om zijn afdalingen nogmaals te zien (alhoewel die stijl wel iets zal moeten veranderen
Even een leuk filmpje om deze post wat meer kracht bij te zetten:
Klopt, ik had ook even snel 20 namen geselecteerd, maar ben er verder niet heel erg mee bezig. Inderdaad zonde dat ze normale website overboord gegooid hebben.Joster schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Scorito is echt een gedrocht geworden voor het samenstellen van teamselecties. Wat een amateurisme dat je een telefoon ziet als je op een browser inlogt. Echt een grote mispeer van ze om de normale website overboord te gaan kiepen.
13.50 begint de uitzending inderdaad!Ypuh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:43:
Boah, wat heb ik zin in morgen. Afgelopen 2 weken alweer blij dat het seizoen begonnen was, maar morgen wordt wel de eerste echte rit dat ik er weer even goed voor zitten ga. Morgenochtend maar even wat eerder dan normaal zelf op de fiets kruipen voor een rondje, en ik verwacht dat de uitzending dan (net als afgelopen jaren betrekkelijk laat) zo rond 14u begint?
Hier staat de wekker ook voor stradekomoot en daarna plof ik lekker op de bank met een flesje rode wijn uit die streek, een lekker italiaans worstje en afsluitend een lekkere pizza
Buiten de grote drie is Bettiol mijn Dark Horse en het zou me niet verbazen als Pidcock podium gaat rijden. Zin in!
de beelden zullen er iig heroïscher van worden als ze over de finish komen (zie de beelden van de Giro een aantal jaar geleden) maar ik vind een kopgroep met een flinke stofwolk erachter ook erg mooi uit zien.Requiem19 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:41:
Gaat regenen hoorde ik? Zou dat het nou leuker of minder leuk maken?
overigens heb ik een aantal plekken waar de gravel stroken doorheen komen op de weersitews bekeken en overal ziet het er redelijk droog uit voor nu.
Wat Nutterd zegt, de beelden zullen er dan wel een stuk heroischer van worden.Requiem19 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:41:
Gaat regenen hoorde ik? Zou dat het nou leuker of minder leuk maken?
Voor de koers weet ik het niet. De Strade is met 61km aan gravel stroken -en die zijn wel net iets meer 'gravel' dan wij hier in NL gewend zijn, met stenen als golfballen en hellingen van 10-15%- al loodzwaar. Als het dan ook nog gaat regenen dan kun je jongens als Pogacar, Mathieu van der Poel, van Avermaet etc. al wel grotendeels afschrijven. Het worden dan de zware motoren die boven komen drijven en minder spectaculair dan bijv. afgelopen jaar.

Meanwhile, women's Strade Bianche live coverage to start at 12.30 pm, fastest schedule finish is 1.01pm so if the peloton is fast, RAI will provide about 30 minutes of live tv = the final 17km. If the winner is slower, it's 28km.
— José Been (@JoseBeenTV) 5 maart 2021
That is a slightly more pressing issue for me.
[ Voor 35% gewijzigd door Andamanen op 06-03-2021 15:18 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Dat MvdP geen one-day-fly was mocht duidelijk zijn, maar vorig seizoen leek er toch iets van zijn magie verdwenen (al presteerde hij nog steeds heel behoorlijk met bijv. een 10e plaats in Lombardije, een koers die hem niet zou moeten liggen). Sinds de Ronde van Vlaanderen is het eigenlijk een en al weer vuurwerk en lijkt alles wat hij aanraakt in goud te veranderen. Zelfs de UAE tour, KBK en Le Samyn hebben volgens mij nog nooit zoveel aandacht gehad als dit jaar en zelfs als MvdP niet wint is hij de ster.
Ben benieuw of hij dit vormpeil vol kan houden tot Parijs-Roubaix. Wout van Aert wordt gewoon ook even 4e in zijn eerste koers van het jaar en bij Alaphilippe valt ook nog wel een paar % te winnen verwacht ik.
Ik begreep in een interview op Sporza rond de kerst ook dat de band tussen de wereldkampioenen ook beter is dan die tussen van Aert en MvdP.
Op de belg putten ze hoop uit het feit dat van Aert de rest kwijt raakt, maar hij verliest ook 20 seconden in die laatste kilometer. Op naar San Remo waar de opa van MvdP 60 jaar geleden won.
MvdP heeft toch uitleg gegeven dat hij te veel getraind had en niet in vorm was aan het begin van het rare seizoen?Ypuh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:38:
Dat MvdP geen one-day-fly was mocht duidelijk zijn, maar vorig seizoen leek er toch iets van zijn magie verdwenen (al presteerde hij nog steeds heel behoorlijk met bijv. een 10e plaats in Lombardije, een koers die hem niet zou moeten liggen). Sinds de Ronde van Vlaanderen is het eigenlijk een en al weer vuurwerk en lijkt alles wat hij aanraakt in goud te veranderen. Zelfs de UAE tour, KBK en Le Samyn hebben volgens mij nog nooit zoveel aandacht gehad als dit jaar en zelfs als MvdP niet wint is hij de ster.
Ben benieuw of hij dit vormpeil vol kan houden tot Parijs-Roubaix. Wout van Aert wordt gewoon ook even 4e in zijn eerste koers van het jaar en bij Alaphilippe valt ook nog wel een paar % te winnen verwacht ik.
Samen met Stybar heeft hij Vlaanderen onveilig gemaakt en daarna bij de hoogtestage ook te hard gereden in het dal en daarna op hoogte geslapen.Pimorez schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:06:
[...]
MvdP heeft toch uitleg gegeven dat hij te veel getraind had en niet in vorm was aan het begin van het rare seizoen?
Als hij zo makkelijk rijdt als vandaag zie ik hem op een goede dag ook nog wel een echte bergetappe pakken in een grote ronde.
Het zou wat zijn.. Zowel van Aert als van der Poel in de bergen tekeer gaan als beesten, als dat mag gebeuren gaan we de komende jaren gigantisch genieten van bergetappesRequiem19 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:39:
3000 hoogtemeters.... belooft veel goeds voor alle andere heuvelachtige eendagswedstrijden en de grote rondes.
Als hij zo makkelijk rijdt als vandaag zie ik hem op een goede dag ook nog wel een echte bergetappe pakken in een grote ronde.
Maar niet dit jaar want dan zie hij als in Japan. Die eerste week van de tour is echt gemaakt voor hem, onze franse vriend, van Aert wel wellicht Sagan. Een van die vier gaat daar in het geel en ze gaan ritten pakken.Requiem19 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:39:
3000 hoogtemeters.... belooft veel goeds voor alle andere heuvelachtige eendagswedstrijden en de grote rondes.
En wat lijkt hij qua houding op de foto die zijn vader als avatar op Twitter heeft.
Post 'm dan meteen ffFisico schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:54:
[...]
En wat lijkt hij qua houding op de foto die zijn vader als avatar op Twitter heeft.
:strip_exif()/f/image/AmXepBWRJvHiWn23Ltt9xx80.png?f=user_large)
Dat vraagt meer skills dan ik heb

maar lijkt wel, toch? Echt voor op de remgrepen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fisico op 07-03-2021 18:08 ]
Weet niet zeker of ik benieuwd ben of niet. Het is ook wel confronterend zeg maarPimorez schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:34:
Ik heb net via Instagram die Kristof de Kegel gesproken, hij geeft aan dat er wat cijfertjes over MvdP zijn Strade-Bianche zege in max 24u aan komenIk ben benieuwd wat voor monster waardes er dit keer uit komen

Niet dat ik nog enige illusie had, maar hoe meer ik fiets, des te meer ik zie wat voor extreme prestaties deze mannen leveren (en een MvdP doet daar nog een schepje bovenop). Het stelt me ook wel weer gerust dat zodra deze mannen prof-af zijn (Thomas Dekker, Conor Dunne, beide zo'n 4 W/Kg) ze ook weer afdalen naar het niveau van de normale stervelingen.
389W np over de hele wedstrijd iig.Pimorez schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:34:
Ik heb net via Instagram die Kristof de Kegel gesproken, hij geeft aan dat er wat cijfertjes over MvdP zijn Strade-Bianche zege in max 24u aan komenIk ben benieuwd wat voor monster waardes er dit keer uit komen
Absurde waardes.
Ik ben ooit op de Vaalserberg een keer ingehaald door Ten Dam. Het leek alsof hij op een brommer reed en ik had het gevoel dat ik dood ging. Ik zag later op strava dat hij die dag een rustige dag had gehad en 140 km had gereden met een max hartslag van 135Ypuh schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:38:
[...]
Weet niet zeker of ik benieuwd ben of niet. Het is ook wel confronterend zeg maar.
Niet dat ik nog enige illusie had, maar hoe meer ik fiets, des te meer ik zie wat voor extreme prestaties deze mannen leveren (en een MvdP doet daar nog een schepje bovenop). Het stelt me ook wel weer gerust dat zodra deze mannen prof-af zijn (Thomas Dekker, Conor Dunne, beide zo'n 4 W/Kg) ze ook weer afdalen naar het niveau van de normale stervelingen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Njah, dit dus. Als je nagaat dat mijn beste 5 minuten zo'n 415w was en je daarmee op de Redoute al in de top 2% staat (en er is al menig coureur/koers langsgekomen). Na 4u+ op deze waarde perst hij er vervolgens nog een sprint a la Kittel uit als je het terugrekent naar W/Kg.DDX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:19:
[...]
389W np over de hele wedstrijd iig.
Absurde waardes.
Dat is nogal confronterend
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 08-03-2021 10:54 ]
Ik zit daar dus ruim 100w onder kwa np over zo'n afstand.
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 08-03-2021 10:57 ]
Dit is juist het mooie eraan, ik keek altijd al wielrennen maar sinds ik zelf ben gaan fietsen heb ik nog meer respect voor die gasten en ben ik keer op keer weer verbaasd wat ze kunnen en dit zorgt er ook voor dat ik het nog mooier vind om te kijken.Ypuh schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:53:
[...]
Njah, dit dus. Als je nagaat dat mijn beste 5 minuten zo'n 415w was en je daarmee op de Redoute al in de top 2% staat (en er is al menig coureur/koers langsgekomen). Na 4u+ op deze waarde perst hij er vervolgens nog een sprint a la Kittel uit als je het terugrekent naar W/Kg.
Dat is nogal confronterend.
overigens baalt mevrouw Nutterd hier wel van aangezien ze eerst alleen de TV kwijt was tijdens de F1 en nu ook tijdens een x aantal koersen
Ik neem aan dat dit geen onbekeend filmpje is voor de mensen in dit topicNutterd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Dit is juist het mooie eraan, ik keek altijd al wielrennen maar sinds ik zelf ben gaan fietsen heb ik nog meer respect voor die gasten en ben ik keer op keer weer verbaasd wat ze kunnen en dit zorgt er ook voor dat ik het nog mooier vind om te kijken.
overigens baalt mevrouw Nutterd hier wel van aangezien ze eerst alleen de TV kwijt was tijdens de F1 en nu ook tijdens een x aantal koersen
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
389 NP over de gehele race idd
Laatste 60km:
439 NP
Sector Le Tolfe:
60 seconden
738 watt average
Sprint Siena
20 seconden
1004 watt average
(186 bpm HR)

Met Strava linkje.

DDX was me al voor.
[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 08-03-2021 11:22 ]
Bizarre getallen inderdaad. Zijn normalized power over de hele wedstrijd heb ik vorig jaar eens 2:19 kunnen volhouden.
Uitgaande van 75 kg zou 439 NP al 5.85 w/kg zijn.
Maar dat is dan NP én 1.5 uur. Echte power zal lager zijn, maar wel 1.5 uur en hij ging natuurlijk niet all out.
Een FTP van rond de 460-470?
1.362w aldus z'n Strava file, maar piekwaardes zeggen mij nooit zoveel. Dat hij nog 20s boven de 1000w zit in zijn beslissende laatste aanval vind ik vele malen indrukwekkender.Amras schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:30:
Wat zou zijn piek geweest zijn tijdens die laatste sprint? In de aanzet zal hij nog wel een stuk hoger gezeten hebben dan die 1000W.
Bizarre getallen inderdaad. Zijn normalized power over de hele wedstrijd heb ik vorig jaar eens 2:19 kunnen volhouden.
@Requiem19 Had laatst een post gemaakt waar de nodige data van de profs in gelinkt staat. 460 lijkt me wel realistisch, maar MvdP is in zoveel opzichten bijzonder (sprinter, tijdrijder, veldrijder met een uniek herstelvermogen) dat het lastig is om enkel naar FTP te kijken. Voor ronderenners is dat relevanter.
Ypuh in "Het grote indoor cycling topic"
[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 08-03-2021 11:39 ]
Mijn wetenschappelijke berekening zegt dat zijn FTP hééééél hoog is.Requiem19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:33:
Als de laatste 1.5 uur zijn NP 439 is, wat zou dan zijn FTP zijn?
Uitgaande van 75 kg zou 439 NP al 5.85 w/kg zijn.
Maar dat is dan NP én 1.5 uur. Echte power zal lager zijn, maar wel 1.5 uur en hij ging natuurlijk niet all out.
Een FTP van rond de 460-470?
1362w, kan je allemaal mooi inzien via stravaAmras schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:30:
Wat zou zijn piek geweest zijn tijdens die laatste sprint? In de aanzet zal hij nog wel een stuk hoger gezeten hebben dan die 1000W.
Eens, FTP is natuurlijk 'maar' je perfecte vermogenscurve tussen 40-60 minuten, terwijl VdP juist extra speciaal is omdat hij een 1000watt+ vermogen relatief lang kan volhouden tov echte sprinters (die +- 1500 watt trappen, alleen stuk korter). En die 1000 watt+ halen de lichte jongens zoals Alaphilippe etc dan weer niet.Ypuh schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:35:
[...]
1.362w aldus z'n Strava file, maar piekwaardes zeggen mij nooit zoveel. Dat hij nog 20s boven de 1000w zit in zijn beslissende laatste aanval vind ik vele malen indrukwekkender.
@Requiem19 Had laatst een post gemaakt waar de nodige data van de profs in gelinkt staat. 460 lijkt me wel realistisch, maar MvdP is in zoveel opzichten bijzonder (sprinter, tijdrijder, veldrijder met een uniek herstelvermogen) dat het lastig is om enkel naar FTP te kijken. Voor ronderenners is dat relevanter.
Ypuh in "Het grote indoor cycling topic"
Dat maakt dat VdP toch wel in een 'wattage-niche' zit. Gevolg daarvan is weer dat hij erg moeilijk te bestrijden is door de andere meer 'standaard' renners.
Aan de andere kant.. als je na 3:15 uur koersen nog 1,5 uur 439NP kunt rijden, durf ik ook wel te stellen dat hij in zo'n vorm (en met een iets lager gewicht) behoorlijk hard een laatste zware col op kan rijden in een touretappe....
[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 08-03-2021 11:45 ]
Ahh, had het Strava linkje even gemist.
Wel gaaf dat ze deze data vrijgeven. Ik dacht altijd dat ze dit liever geheim hielden om de tegenstander niet wijzer te maken, al zal dat voor Mathieu weinig uitmaken. Die rijdt ze toch wel op een hoop.
Nu nog de bandendruk bij Roubaix publiek maken en we weten echt alles.
Dat dacht ik in het begin ook, maar binnen die bubbel weet iedereen enorm veel van elkaar dat het vrij zeker is dat mensen van buiten Alpecin-Fenix echt wel weten wat Mathieu zijn waardes zijn hoor.Amras schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:48:
[...]
Ahh, had het Strava linkje even gemist.
Wel gaaf dat ze deze data vrijgeven. Ik dacht altijd dat ze dit liever geheim hielden om de tegenstander niet wijzer te maken, al zal dat voor Mathieu weinig uitmaken. Die rijdt ze toch wel op een hoop.
Nu nog de bandendruk bij Roubaix publiek maken en we weten echt alles.
In principe zouden teams ook gewoon powerdata van hun tegenstander kunnen afluisteren.Pimorez schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:49:
[...]
Dat dacht ik in het begin ook, maar binnen die bubbel weet iedereen enorm veel van elkaar dat het vrij zeker is dat mensen van buiten Alpecin-Fenix echt wel weten wat Mathieu zijn waardes zijn hoor.
Gewoon ontvangertje die alle ant signalen opvangt/doorstuurt naar teamauto.
Even puzelen welk ant id van wie is, maar daar ben je volgens mij redelijk snel achter.
Inderdaad. Er zijn echt wel veel meer renners die ontzettend hard kunnen fietsen maar nooit een koers winnen, bijv. Tim Declerq of in mindere mate een Thomas De Gendt (die wint nog wel eens).Requiem19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:44:
Dat maakt dat VdP toch wel in een 'wattage-niche' zit. Gevolg daarvan is weer dat hij erg moeilijk te bestrijden is door de andere meer 'standaard' renners.
MvdP staat qua piekwaardes eigenlijk nergens bovenaan; niet als sprinter, niet qua FTP, niet met W/Kg, niet als tijdrijder, zelfs niet als allrounder (dan denk ik toch eerder aan een type Roglic). Anderzijds scoort hij overal wel 95% en weet hij als misschien wel enige renner al die kwaliteiten tijdens dezelfde wedstrijd op de mat te leggen. Dat hij zelf een aanval/ontsnapping kan forceren en vervolgens nog de kracht heeft vooruit te blijven én ook nog zulke sprintwaardes op de mat te leggen zijn gewoon 3 losse wapens waarvan menig renner blij mag zijn als hij er al één heeft.
Thijs Zonneveld zei het wel mooi in hun podcast; hij had deze koers op 1.000 verschillende manieren kunnen winnen dat het gewoon niet eerlijk meer is. Of hij nou in het wiel blijft zitten of zelf de aanval opzet maakt voor de uitslag niet uit, maar hij kiest gelukkig steeds het laatste.
Ant heeft encryptie. Garmin heeft bij het ontwerpen hier al rekening mee gehouden.DDX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]
In principe zouden teams ook gewoon powerdata van hun tegenstander kunnen afluisteren.
Even puzelen welk ant id van wie is, maar daar ben je volgens mij redelijk snel achter.
Ik vraag me dus ook af of ze dit niet al doen en hoe goed het zou werken. Custom firmware laten maken voor de fietscomputers die gewoon alle data die hij om zich heen ziet bewaart en dat dan later een beetje bij elkaar proberen te plakken. Marginal gains!DDX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:51:
[...]
In principe zouden teams ook gewoon powerdata van hun tegenstander kunnen afluisteren.
Ik heb nog geen powermeter of hartslagmeter gezien die hier wat mee doet.4POX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:06:
[...]
Ant heeft encryptie. Garmin heeft bij het ontwerpen hier al rekening mee gehouden.
Pioneer misschien, die kon je ook op mode zetten dat die ook alleen met hun eigen fietscomputer werkte.
Alleen shimano di2 heeft beveiliging op bluetooth zitten. (pincode)
Maar ondertussen kan je wel met ant connecten (en ook via dat kanaal kan je zaken aanpassen)
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 08-03-2021 15:16 ]
Dat is een goede vraag. Wordt die encryptie echt gebruikt? Kan ik ergens in een berm de versnelling van een fietser aanpassen met mijn SDR hardware?DDX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:14:
[...]
Ik heb nog geen powermeter of hartslagmeter gezien die hier wat mee doet.
Pioneer misschien, die kon je ook op mode zetten dat die ook alleen met hun eigen fietscomputer werkte.
Alleen shimano di2 heeft beveiliging op bluetooth zitten. (pincode)
Maar ondertussen kan je wel met ant connecten (en ook via dat kanaal kan je zaken aanpassen)
Een ander ding wat ik me vaag kan herrineren is dat ik een melding op het scherm van mijn Garmin kreeg dat ik samen aan het fietsen was met persoon X. Wat wel klopte. Maar dit is een herinnering van een fietstocht in 2013. Krijgen al die peleton rijders ook allemaal die melding te zien?
Bij shimano valt via bluetooth of ant niet direct te schakelen. (tenminste niet via de shimano app of garmin computer)4POX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Dat is een goede vraag. Wordt die encryptie echt gebruikt? Kan ik ergens in een berm de versnelling van een fietser aanpassen met mijn SDR hardware?
Verwacht ook niet dat ze dit verwerkt hebben in hun ant profiel.
Je kan wel zaken afstellen zoals wat buttons doen (al kan dat alleen via bluetooth volgens mij waar pincode dus op zit) of fijnafstelling van derrailleurs.
Maar je krijgt dit niet voor elkaar als iemand even snel voorbij fietst.
En schakelen bij sram (wat draadloos is) gaat volgens mij ook niet via ant.
Maar je kan je garmin gewoon laten zoeken naar sensoren en dan koppelen.
De gebruiker van wie die sensor is krijgt daar verder geen melding van.
In het verleden wel eens gebruikt om garmin radar/lamp uit te testen, bijeffect was dat ik dan op mijn garmin ook melding kreeg als die persoon te ver achterop raakte. (en ik melding kreeg dat sensor buiten bereik was)
Op je garmin krijg je niet direct melding van mensen in je omgeving.Een ander ding wat ik me vaag kan herrineren is dat ik een melding op het scherm van mijn Garmin kreeg dat ik samen aan het fietsen was met persoon X. Wat wel klopte. Maar dit is een herinnering van een fietstocht in 2013. Krijgen al die peleton rijders ook allemaal die melding te zien?
Er is wel iets van groupstracking maar geen idee hoe je dit aanzet/moet volgens mij met vrienden toevoegen oid.
Bij wahoo zie je op de kaart wel stipjes met andere mensen, mits je zelf ook sharing hebt aangezet.
Maar kan zijn dat met gdpr die zaken ook wat aangepast zijn, mijn laatste ervaring met wahoo is alweer tijdje gelden.
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 08-03-2021 15:38 ]
Parijs-Nice volg ik eigenlijk helemaal niet, denk doordat MVDP, Alaphilippe en WvA er niet aan meedoen, maakt het toch een stuk minder interessant om te volgen voor mijWillem30 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:21:
Volop koers deze week met Parijs-Nice en Tirreno- Adriatico.
Tirreno ga ik wel proberen zo veel mogelijk van te kijken.
Het kijken naar de koers vind ik altijd mooi ongeacht wie er mee doet.Nutterd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Parijs-Nice volg ik eigenlijk helemaal niet, denk doordat MVDP, Alaphilippe en WvA er niet aan meedoen, maakt het toch een stuk minder interessant om te volgen voor mij![]()
Tirreno ga ik wel proberen zo veel mogelijk van te kijken.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21