[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 61 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
Sjah schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:51:
Hopelijk gaat Wuyts bij Sporza nog niet met pensioen. Renaat vind ik saai, timide is ok maar je kan het ook overdrijven. Was het niet voor de reclame, dan had ik Eurosport opgezet.
Renaat hoort op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch vind ik hem niet cringe waardig wat ik bij Wuyts wel regelmatig heb als hij dwars door anderen heenpraat.

Verder geen hekel aan Wuyts z`n informativiteit verder, ook opzich geen hekel aan de persoon maar hij kan wel eens ongezellig zijn.

Daarbuiten is elk ander kanaal minstens een gigantisch gapend gat in de neerwaartse richting om naar te luisteren wat commentaar betreft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
enchion schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 04:30:

Daarbuiten is elk ander kanaal minstens een gigantisch gapend gat in de neerwaartse richting om naar te luisteren wat commentaar betreft.
Dit.

Uitzondering daarop vind ik Karsten Kroon. Ik denk dat Bram Tankink ook een redelijk goede commentator zou zijn. Eigenlijk hoef je alleen maar naar Sporza te kijken om te zien wie daar zo nu en dan aanschuiven om te weten wie wat toevoegen in de wielerwereld op gebied van commentaar.

Als ik Wuyts, Schotte en vooral Jose hoor dat zijn wandelende encyclopedieën, geen moment stilte ook al gebeurt er niets in de koers, hebben altijd een mooi verhaal , geintje of weetje. Schakel je over naar de NOS dan hoor je wat krekels.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
cbr600f4i schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:50:
[...]

Dit.

Uitzondering daarop vind ik Karsten Kroon. Ik denk dat Bram Tankink ook een redelijk goede commentator zou zijn. Eigenlijk hoef je alleen maar naar Sporza te kijken om te zien wie daar zo nu en dan aanschuiven om te weten wie wat toevoegen in de wielerwereld op gebied van commentaar.

Als ik Wuyts, Schotte en vooral Jose hoor dat zijn wandelende encyclopedieën, geen moment stilte ook al gebeurt er niets in de koers, hebben altijd een mooi verhaal , geintje of weetje. Schakel je over naar de NOS dan hoor je wat krekels.
Ik kijk hierom geen NOS, word er erg ongemakkelijk van.
Ben wel echt heel enthousiast geworden van Kroon i.c.m. Vanbelleghem zoals ze hem hadden tijdens de Giro. Dit is echt een leuk duo met een aardige dosis droge humor.
De combinatie met Kleikers nu kan ermee door. Die is wat te serieus en saai naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Vandaag de beslissende dag in de Vuelta! Voor de etappe van gisteren had Carapaz al wat spierballentaal om Roglic het vuur aan de schenen te leggen, maar eigenlijk leek het nergens op. Team was niet goed genoeg en later in de sprint een grotere achterstand aan de broek gekregen door de boni's (echt jammer dat Roglic daar niet won, hij raakte een beetje ingesloten).

Vandaag weer wat teksten de media in geslingerd dat ze alles in het werk gaan zetten alsnog de Vuelta te winnen. Ik geloof er totaal niet in, maar ben benieuwd of ze iets uit de hoge hoed kunnen toveren (Froome?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Carapaz in de aanval... nog 25 seconden nodi voor de rode trui... gaat Roglic het weer verliezen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TJV maakt het weer spannend op deze laatste dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Spannend! Roglic moet er iig voor werken!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38
Aiaiai Roglic er ook alleen voor... Nagelbijtertje dit weer hoor.

Verliest wel veel tijd hoor nu.

[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 07-11-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof er niks aan dat ie het houdt. Wordt gewoon derde zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46

Quad

Doof

Carapaz gaat 'm pakken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Als Roglic het nu weer niet lukt, volgend jaar maar gewoon weer met de NL klassementsrenners gaan rijden voor het klassement en Roglic laten knechten... het is niet voor niets een NL ploeg...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Op tijd binnen ;)

Netjes toch wel hoor.

[ Voor 50% gewijzigd door Morrar op 07-11-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh, herpakt zich nog aardig op het laatste stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Hele dikke bos bloemen van Roglic aan Soler lijkt me op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46

Quad

Doof

Poah, hij maakt het spannend hoor! Heeft Roglic hem toch in de laatste kilometer het kunnen recht trekken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Blij dat Roglic al die bonificatieseconden te pakken heeft gehad zeg, man wat maken ze het weer spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Was een leuke Vuelta.

Zowiezo een ronde wat later in het jaar is dus eigenlijk geen slecht idee, November is dan wat te laat maar Eind September-Oktober is goed te doen, dan wel handig om Alpen en Pyreneen ritten wat eerder in de ronde te zetten en het zuiden wat later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:01
Uitspraak van Roglic na afloop: "Ik had nog wel wat over".

Mooi hé, het blijven wielrenners. Vooraf indekken en achteraf opscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Toch knap van Roglic na zo'n seizoen. Persoonlijk vind ik de Vuelta de mooiste van de 3, dit jaar terwijl ze alleen maar in het Noorden zaten niet eens iets gemist van de rest van Spanje, is niet eens nodig om een complete en afwisselende koers te krijgen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:05
Officieel: https://www.nu.nl/wielren...-voor-crash-in-polen.html

Reactie van Dylan: https://www.nu.nl/wielren...zijn-straf-bekend-is.html

Nog steeds bizar hoge straf.

[ Voor 5% gewijzigd door Willem30 op 11-11-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
Het is niet goed wat Dylan deed, maar zoiets gebeurd ontzettend vaak tijdens een sprint alleen nu had het flinke gevolgen voor het slachtoffer. Ik ben het met je eens dat de straf te zwaar is, vooral in vergelijking met andere incidenten in voorgaande koersen, waarbij de renner alleen uit koers werd gehaald.

Ze willen hiermee een statement maken, maar gaan ze dat vanaf nu voor elke elleboog/duw doen in een sprint? Of alleen in het geval dat er (zeer) ernstige gevolgen zijn?

De UCI zou juist eens moeten gaan kijken hoe ze de laatste (3) kilometer veiliger kunnen gaan maken, want de hekken die ze nu gebruiken zijn simpel weg niet de veiligste oplossing.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
Straf is idd abnormaal hoog
Kan mij bijv. Sagan met Cavendish nog herinneren in de tour van 2017 en dit jaar Sagan en van Aert (weliswaar zonder val)
Maar kan mij niet herinneren dat ze bijv Sagan zolang buitenspel gezet hebben. Of dat bijv Jungels gestraft is dit jaar na zijn actie in de tour.

Op zich vond ik de actie zelf nog wel meevallen, hij ging langzaam naar rechts en maakte zo het gat kleiner. Het was niet zo dat hij in 1 keer van zijn route afweek en de deur dicht gooide.
Nadeel was idd de hekken en het resultaat wat dit opleverde voor Jakobsen.
Een straf is op zich wel prima maar dan wel consequent en al dit soort acties bestraffen en niet alleen waar iemand hard te val komt door de omstandigheden rond het parcours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
enchion schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:27:
[...]

Toch wel apart om 9-MAANDEN straf uit te delen maar dat dan aan het einde van het seizoen te doen, waar het effectief maar neerkomt op 3 maanden straf. (waar Groenewegen gewoon alle drie grote rondes kan rijden.)

Maw overduidelijk is UCI/ASO bezig met symptoom bestrijding door een publicitaire (verkeerd geformuleerde om op neppe manier extra gewicht te geven) extra straf uit te delen (en alle renners aan het schrikken te maken), en dus net als altijd van plan om helemaal niks te doen aan de type sprint-aankomsten.

Het zou me daarin ook niet verbazen als UCI/ASO van plan is om meer motoren en organisatie-wagens in te zetten om alles "goed" in de gaten te kunnen houden.
Na het ongeval heeft hij ook de rest van dit seizoen op de bank gezeten dus wat mij betreft straf genoeg.
De organisatie van die race is wat mij betreft hoofdschuldige aan dit ongeval door een finish goed te keuren op deze locatie alleen maar voor het spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hoe ervaren jullie het zwarte gat tot dusver?

Heb wel genoten van dit seizoen hoor. Deze week voelde echt weer even als bijkomen en kan nog wel even teren op al het geweld van met name de fantastische Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:36:

De UCI zou juist eens moeten gaan kijken hoe ze de laatste (3) kilometer veiliger kunnen gaan maken, want de hekken die ze nu gebruiken zijn simpel weg niet de veiligste oplossing.
Hoeveel massasprints staan er in de planning voor de komende Tour de France ? Dan weet je wel wat de motivaties zijn.

Ik hoor Wuyts en De Cauwer ook vaak (al jaren) dingen zeggen hoe het beter geregeld zou kunnen worden.

Het is niet alleen de kijker die het weet (is de laatste in de ketting), iedereen in het wielercircuit weet het, maar er wordt dan dus met volledig bewustzijn niks aan gedaan, anders was het 30 jaar geleden al opgelost.

Zowiezo slaan massasprints nergens op (tenminste als georganiseerd concept voor een etappe), een massasprint is wat je overhoudt als er in 200+ km helemaal niks tactisch/strategisch mogelijk heeft gebleken te zijn.
Dat kan natuurlijk wel-eens voorkomen als het zo uitkomt, maar daar bewust op aansturen, betekent gewoon dat je expres de lol/mogelijkheden voor 190 rijders in het peloton aan het verpesten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:30
Ypuh schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:12:
Hoe ervaren jullie het zwarte gat tot dusver?

Heb wel genoten van dit seizoen hoor. Deze week voelde echt weer even als bijkomen en kan nog wel even teren op al het geweld van met name de fantastische Giro.
Gedurende het jaar miste ik de koersen ontzettend en was weer van de partij toen het weer begon. Had vakantie tijdens de Tour en heb heerlijke koersen gezien door het hele jaar. Tegen het eind van de Giro begon ik er wel weer wat klaar mee te zijn. Idealiter is alles toch wat verspreid door het jaar en heb je ook wat lege weekenden om weer wat zin in nieuwe koersen op te bouwen. Ik ben voor nu even ok maar kijk wel weer uit naar het nieuwe seizoen. Hopelijk wat meer verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:51

McMiGHtY

- burp -

Opzich mooi nieuws:

https://www.wielerkrant.b...P0qD5l3m3FAv8AtLThfVQRQ_U

Benieuwd wie de nieuwe sponsor is.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Nieuwe sponsor zal wel geëist hebben dat Riis weg moest wat ik helemaal snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Weten we al welke renner dit was..?

https://www.wielerflits.n...-positieve-epo-test-stil/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Drievoudig Tourwinnaar Sipke Zijlstra uit Bergum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hm. De enige Nederlandse wielrenner waarvan ik kan vinden dat hij in de maanden na 4 mei 2011 diens carrière beëindigd heeft, en na die dag in mei niet meer heeft gefietst is Gerben Löwik.

Gerben Löwik stopt met wielrennen - Wielerflits

Löwik was op dat moment al zonder contract.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik verder nul bewijs heb dat het om hem zou gaan. Ieder vermoeden is zo geldig als de volgende, totdat de KNWU of renner zelf naar voren komt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Helixes schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:36:
Hm. De enige Nederlandse wielrenner waarvan ik kan vinden dat hij in de maanden na 4 mei 2011 diens carrière beëindigd heeft, en na die dag in mei niet meer heeft gefietst is Gerben Löwik.

Gerben Löwik stopt met wielrennen - Wielerflits

Löwik was op dat moment al zonder contract.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik verder nul bewijs heb dat het om hem zou gaan. Ieder vermoeden is zo geldig als de volgende, totdat de KNWU of renner zelf naar voren komt.
De naam in mijn vorige post was serieus!
Zie rapport waar de datum en plaats overeenkomen: https://www.isr.nl/docume...1%2032%2003%20%20KNWU.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Team Sunweb --> Team DSM en gaat rijden met Scott.

https://www.wielerflits.n...titelsponsor-wielerploeg/

• Nutterd

Nutterd

https://www.indeleiderstr...YBKC8hOsrAVXREZh_c_FMb-zA

Interview met Jakobsen, heftig verhaal en netjes wat hij zegt.

Tevens een tip: zondag om 18.10 komt er een docu over Team Jumbo in de tour op TV!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
https://vtm.be/vtmgo/wout...0d-41f0-ac8f-832656a2ce53

Dit is ook een mooie. Twee afleveringen over Wout van Aert dit seizoen. Een account maken is verplicht, maar is gelukkig wel gratis.

• Nutterd

Nutterd

Pimorez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:04:
https://vtm.be/vtmgo/wout...0d-41f0-ac8f-832656a2ce53

Dit is ook een mooie. Twee afleveringen over Wout van Aert dit seizoen. Een account maken is verplicht, maar is gelukkig wel gratis.
die gaan we straks eens kijken! :-) thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Hierbij de link naar de eerder genoemde docu over Jumbo-Visma "Code Geel":
https://www.npostart.nl/code-geel/27-12-2020/POW_04919570

Ik vond het wel indrukwekkend hoor. Gedoe met Dumoulin over z'n zadel(pijn) en natuurlijk de dramatische ontknoping van de TdF. Wel mooi om de team spirit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Morrar schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:11:
Hierbij de link naar de eerder genoemde docu over Jumbo-Visma "Code Geel":
https://www.npostart.nl/code-geel/27-12-2020/POW_04919570

Ik vond het wel indrukwekkend hoor. Gedoe met Dumoulin over z'n zadel(pijn) en natuurlijk de dramatische ontknoping van de TdF. Wel mooi om de team spirit te zien.
ik vond het ook een goeie docu, had van mij wel langer mogen duren...Dumoulin zat ( 7(8)7 ) er niet lekker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i

(Mijn) Conclusie, Armstrong is een amateur vergeleken bij Pogacar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja dat is al vaker besproken; de prestaties van Poga in die laatste rit doen de wenkbrauwen wel fronsen... Het is niet zo dat Roglic heel bagger reedt, ook de tijd van bijvoorbeeld een Dumoulin en van Aert gingen er dik aan... Echt heel absurde waardes van Poga. Maar aan de andere kant, de overige etappes reed ie ook sterk dus ja... Onschuldig tot anders bewezen is zou ik zeggen. Wel eentje om in de gaten te houden de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Morrar schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:53:
[...]

Echt heel absurde waardes van Poga. Maar aan de andere kant, de overige etappes reed ie ook sterk dus ja... Onschuldig tot anders bewezen is zou ik zeggen. Wel eentje om in de gaten te houden de komende jaren.
Het is inderdaad onschuldig tot anders bewezen. Echter de commentaren van Tom en Primoz liegen er niet om. Primoz die zich afvraagt - terwijl het toch een landgenoot betreft - of er niet wat wetenschappelijke bewijzen getoond kunnen worden bij deze prestaties. En maakt even een terecht punt dat hij de overige (berg)etappes op 1 been had kunnen winnen. Ik noem het daylight robbery ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Eigenlijk net te kort deze docu, want er valt denk ik nog meer te vertellen, maar wel heel goed dat ze voor de twee kopmannen hebben gekozen als krenten uit de pap. Ik ben toch ook wel benieuwd hoe Wout het heeft ervaren, die was in het begin tamelijk pissig en de anderen van de ploeg.

Het is wel terugkijken natuurlijk. Dus Maassen die Pogi als grootste concurrent ziet is ook een kwestie van monteren want verder gaat het ook lang over Bernal. Achteraf had Tom ook wel gelijk met teveel op kop rijden van de ploeg, misschien is dat toch ook wel de stress geweest van de ploeg. Twee delen had net leuker geweest. Ik ben ook wel benieuwd hoe Tom in de groep ligt nu en of volgend jaar weer op de vertrouwde Cervelo nog voor hem uit gaat maken.

De docu roept om een analyse van Laurens met Thomas, maar dat zal wel niet gebeuren. Want de Baroloooosss moeten verkocht en Stefan Bolt zal wel weer wat pluggen en roepen hebben.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Jammer dat op wielerflits staat dat Tom in 2019 ook al niet lekker op die Cervelo zat. Zou dat dan allemaal te maken hebben met die knieblessure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Opvallend: https://www.wielerflits.n...-direct-weg-bij-team-dsm/
Marc Hirschi vertrekt per direct bij Team DSM. De 22-jarige Zwitser, die vorig jaar zijn definitieve doorbraak beleefde op het allerhoogste niveau, reed twee seizoenen voor de WorldTour-ploeg van manager Iwan Spekenbrink. Het is nog niet bekend naar welke ploeg hij vertrekt.
Misschien snelle transfer naar andere ploeg?

[ Voor 52% gewijzigd door Willem30 op 05-01-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vroeger was dat altijd vanwege een zesletter woord, maar ik denk dat hij wel eens te duur kan zijn geworden. Ook hoorde ik bij ten Dam dat hij nogal veel vrijheid heeft richting de spelen. Wel benieuwd waar hij heen gaat. Richting de zandbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Vroeger was dat altijd vanwege een zesletter woord, maar ik denk dat hij wel eens te duur kan zijn geworden. Ook hoorde ik bij ten Dam dat hij nogal veel vrijheid heeft richting de spelen. Wel benieuwd waar hij heen gaat. Richting de zandbak?
Alpecin-fenix geen optie? Weet niet waarom maar dacht daar direct aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Hij zou daar wel passen met zijn vrije manier van rijden. Kan voor veel PR bij de tour zorgen en dan kan MvdP een beetje freewheelen, want die wil eigenlijk naar de Spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het zou UAE worden volgens wielerflits: https://www.wielerflits.n...-kiest-voor-uae-emirates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dus toch de zandbak. Pogi kan ook wel wat hulp gebruiken en ze hebben nogal diepe zakken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Er gaan alweer geruchten en stemmen op om de OS in het geheel niet door te laten gaan. Ik schat die kans zeer groot in. Zou betekenen dat MvdP volledig zou kunnen gaan voor het wielrennen dit jaar wat ik zelf heel erg jammer vind aangezien ik had gehoopt op een volledige focus op de mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dan gaat MvdP in ieder geval op een andere manier naar de Tour, want nu is dat voor hem deels toch als voorbereiding op de OS. Zou wel heel jammer voor hem zijn, want zo hobbelt die droom maar voor hem uit en zit het andere doelen ook in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Vroeger was dat altijd vanwege een zesletter woord,
Moneys? Euros?

Erg jammer dat Hirschi vertrokken is. Volgens mij zat hij daar bij DSM heel goed op zijn plek en konden ze de ploeg ook een beetje om hem heen bouwen. Had graag gezien dat hij nog 2 jaar gebleven was en pas dan de stap voor het geld zou gaan maken. UAE heeft dan wel Pogacar, verder is het geen wereldploeg en Hirschi/Pogacar passen nou niet echt in één team lijkt mij, zou ze liever beide vrij zien zonder regels.

Tom is van de week overigens gespot op wat lijkt de nieuwe Cervelo R5 2020 die waarschijnlijk ergens later dit jaar wel gelanceerd zal worden. Hij lijkt er alleen nog niet heel blij mee:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpDGokSW4AAgRuG?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De foto van Tom is toch al van voor de Kerst? Ik heb hem in ieder geval bij Martijn Hendriks op Twitter voorbij zien komen. Die R5 stond ook op het lijstje voor vernieuwing in 2020 dacht ik. Nog wel de huidige Shimano zo te zien.

Voor de eendaagse wedstrijden is het wel een mooi duo denk ik. Alleen in een grote ronde waar ze samen rijden geeft hij zijn vrijbuiters rol wel op denk ik.

Het zesletter woord was doping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Moneys? Euros?

Erg jammer dat Hirschi vertrokken is. Volgens mij zat hij daar bij DSM heel goed op zijn plek en konden ze de ploeg ook een beetje om hem heen bouwen. Had graag gezien dat hij nog 2 jaar gebleven was en pas dan de stap voor het geld zou gaan maken. UAE heeft dan wel Pogacar, verder is het geen wereldploeg en Hirschi/Pogacar passen nou niet echt in één team lijkt mij, zou ze liever beide vrij zien zonder regels.

Tom is van de week overigens gespot op wat lijkt de nieuwe Cervelo R5 2020 die waarschijnlijk ergens later dit jaar wel gelanceerd zal worden. Hij lijkt er alleen nog niet heel blij mee:
[Afbeelding]
denk dat hij zadelpijn heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 14:39
Ik denk eerder dat hij verrast was dat hij ineens gefotografeerd werd. Dan heb je niet altijd tijd om je vriendelijke gezicht op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Sowieso iemand met een “resting bitch face” naar mijn idee. Dan krijg je dit soort plaatjes.
Shimano is iets wat buiten het contract om gaat met de framefabrikant en kunnen ze zelf kiezen wat ze er verder op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Iedereen hoopt op een prof die op een nieuwe fiets een rondje rijdt met de nieuwe groep van Shimano. Maar alles is nog goed geheim op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:47:
Iedereen hoopt op een prof die op een nieuwe fiets een rondje rijdt met de nieuwe groep van Shimano. Maar alles is nog goed geheim op dit moment.
Op WeightWeenies is al aardig wat bekend hoor. Die gasten zitten gewoon de aangevraagde patenten uit te pluizen.

Volgens mij is al duidelijk dat de nieuwe DA Di2 12 speed en wireless wordt, en kneitertje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh Zoveel staat daar in dat topic ook weer niet en het is ook heel veel offtopic, zie ik elke dag weer.

Een prijskaartje heb ik nog niet voorbij zien komen helaas. Ik ben benieuwd naar de leverbaarheid straks en natuurlijk ook de prijs.

Maar we zullen in het voorjaar vast de profs zien rondrijden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
https://www.wielerflits.n...tijdelijk-met-wielrennen/

Op de een of andere manier sta ik hier niet van te kijken, maar anderzijds wel een heel bijzonder moment. Gister de seizoenspresentatie gehad waarin hij nog blijk gaf veel zin te hebben in het nieuwe seizoen en wilde schitteren op de OS. Had het idee dat hij ook wel baat had bij de nieuwe ploeg. Maar blijkbaar zijn er (denk vooral mentale) krachten die sterker zijn en opspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
doomtech schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:34:

Op de een of andere manier sta ik hier niet van te kijken, maar anderzijds wel een heel bijzonder moment. Gister de seizoenspresentatie gehad waarin hij nog blijk gaf veel zin te hebben in het nieuwe seizoen en wilde schitteren op de OS. Had het idee dat hij ook wel baat had bij de nieuwe ploeg. Maar blijkbaar zijn er (denk vooral mentale) krachten die sterker zijn en opspelen.
Vind vooral de timing vrij bizar... Net nadat je hebt aangekondigd dat je veel zin hebt in het aankomende seizoen...

Hebben allemaal wel gezien dat Tom niet lekker op de fiets zat, maar zadelpijn zou toch te verhelpen moeten zijn. Zeker omdat ze ook andere fietsen hebben...

Vraag me dan ook af hoe hij er mentaal in stond. Toppers als van Aart en Roglic om je heen hebben is denk ik wel intimiderend. Lijkt dat de twijfels bij Tom daarom alleen maar toenemen.

Vrees erg dat dit toch wel richting einde carrière gaat als ie niet oppast. Tijd eruit gelegen, daarna raar Corona seizoen met niet echt top resultaten en nu dus weer eruit... Dan wordt een come back naar de absolute top wel tricky denk ik helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:44:
[...]

... Net nadat je hebt aangekondigd dat je veel zin hebt in het aankomende seizoen...
Dat is natuurlijk verplichte tekst tijdens zo'n presentatie.

Hier een interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
doomtech schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:34:

Ik denk eerder aan voornamelijk lichamelijke klachten (resulterend uiteraard in mentaal). Pas wanneer die lichamelijke klachten stoppen kan je het uiteraard dan mentaal weer op een rijtje zetten. Men had waarschijnlijk gehoopt dit met 1-daagse races op te lossen maar ook daarvoor moet je dagelijks trainen en denk dat daar het probleem mede voor een deel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
cbr600f4i schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Ik denk eerder aan voornamelijk lichamelijke klachten (resulterend uiteraard in mentaal). Pas wanneer die lichamelijke klachten stoppen kan je het uiteraard dan mentaal weer op een rijtje zetten. Men had waarschijnlijk gehoopt dit met 1-daagse races op te lossen maar ook daarvoor moet je dagelijks trainen en denk dat daar het probleem mede voor een deel zit.
Het is denk ik toch andersom. Je moet de algehele tendens omtrent de uitspraken door de jaren heen maar eens nagaan die hij gedaan heeft. Het is altijd al een verschrikkelijke twijfelaar geweest en naar mijn mening mentaal niet goed genoeg om constant topprestaties te leveren. Die fysieke ongemakken zijn later gekomen en hebben dat alleen maar versterkt / neerwaartse spiraal.

Edit; staat al een analyse over op bv. Wielerflits die dat onderstreept alleen veel duidelijker uitgelegd dan ik dat kan.

[ Voor 6% gewijzigd door doomtech op 23-01-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Jammer, maar zal hij het hele seizoen laten varen?
Mooie sporter is het, altijd het hart op de tong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:00
@doomtech
Zijn topsporters niet heel vaak enorme twijfelaars? Juist bij Dumoulin was het misschien ook wel zijn kracht: het was iemand die constant nadacht over zijn eigen prestaties, wat er goed en slecht aan was en hoe dat te verbeteren.

Van buitenaf heb ik het idee dat het fietsen bij Jumbo daarbij niet geholpen heeft. In plaats van zich in die twijfel te focussen op zichzelf en de tegenstand is hij zichzelf vooral met zijn ploeggenoten gaan vergelijken. Daar ga je volgens mij niet beter van fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 14:34
D-e-n schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:39:
@doomtech
Zijn topsporters niet heel vaak enorme twijfelaars? Juist bij Dumoulin was het misschien ook wel zijn kracht: het was iemand die constant nadacht over zijn eigen prestaties, wat er goed en slecht aan was en hoe dat te verbeteren.

Van buitenaf heb ik het idee dat het fietsen bij Jumbo daarbij niet geholpen heeft. In plaats van zich in die twijfel te focussen op zichzelf en de tegenstand is hij zichzelf vooral met zijn ploeggenoten gaan vergelijken. Daar ga je volgens mij niet beter van fietsen.
Ik denk dat het voornamelijk door zijn gesukkel met blessures komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:00
Vos schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk door zijn gesukkel met blessures komt.
Hij was zevende in zijn eerste Tour na lange afwezigheid, en dat nadat hij ook nog tijd had verloren met nutteloos kopwerk. Zo slecht was dat toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:39:
@doomtech

Dat klopt denk ik wel, zijn vaak twijfelaars. Maar hij kan het niet omzetten in positieve gedachten. En precies wat jij zegt dan gaat hij zich spiegelen aan teamgenoten wat blijkbaar ook niet werkt. En in die docu op het moment waar ze zoekgereden worden door Pogacar zie ik ook alleen maar; hoe ga ik in godsnaam deze man ooit verslaan?
Maar genoeg amateurpsychologie, ik vind het uiteindelijk echt een moedige keuze en het valt alleen maar te respecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
doomtech schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Dat klopt denk ik wel, zijn vaak twijfelaars. Maar hij kan het niet omzetten in positieve gedachten. En precies wat jij zegt dan gaat hij zich spiegelen aan teamgenoten wat blijkbaar ook niet werkt. En in die docu op het moment waar ze zoekgereden worden door Pogacar zie ik ook alleen maar; hoe ga ik in godsnaam deze man ooit verslaan?
Maar genoeg amateurpsychologie, ik vind het uiteindelijk echt een moedige keuze en het valt alleen maar te respecteren.
Ik zie in code geel nog wel wat meer dingetjes. Bijvoorbeeld de volgauto die op een gegeven moment geïrriteerd raakt over zijn constante fietswissels ("komt Tom weer"). Of dat Tom na de massage zegt dat er toch echt wel wat klem zat en dat de ploegleiding dat maar verteld moet worden. Dan nog gedoe over de gekozen strategie, waarover Tom klaagt ("ze lachen met ons"). Klinkt niet echt alsof hij zich gesteund voelde / alles koek en ei was.

Daarbij inderdaad nog de vergelijkingen met Wout (waar ben jij allemaal mee bezig) en Pogacar... Ik denk dat ie daarom gewoon ff er doorheen zit.

Laten we inderdaad hopen dat ie zich kan herpakken; zou 'm graag nog eens zien winnen. En 7e in de Tour is natuurlijk eigenlijk helemaal prima.

@TheekAzzaBreek Sure, het is verplichte kost maar wel een beetje lullige timing... Interessant interview wel!

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 23-01-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik herlees net een oud NRC interview uit mei, en daar gaat het in wezen over dezelfde zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Willie Warempel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:14:
Jammer, maar zal hij het hele seizoen laten varen?
Mooie sporter is het, altijd het hart op de tong.
Hele seizoen, ik denk dat de kans ongeveer 0 is dat we zelfs een half seizoen te zien krijgen.

Ik denk dan ook dat de "negatieve" situatie in de wereld eraan bijdragen om zo`n keuze te nemen.

Er zullen ook renners zijn die het niet byzonder interessant vinden om zonder publiek en met allerlei extra maatregelen te "moeten" fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Morrar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ik zie in code geel nog wel wat meer dingetjes. Bijvoorbeeld de volgauto die op een gegeven moment geïrriteerd raakt over zijn constante fietswissels ("komt Tom weer"). Of dat Tom na de massage zegt dat er toch echt wel wat klem zat en dat de ploegleiding dat maar verteld moet worden. Dan nog gedoe over de gekozen strategie, waarover Tom klaagt ("ze lachen met ons"). Klinkt niet echt alsof hij zich gesteund voelde / alles koek en ei was.

Daarbij inderdaad nog de vergelijkingen met Wout (waar ben jij allemaal mee bezig) en Pogacar... Ik denk dat ie daarom gewoon ff er doorheen zit.

Laten we inderdaad hopen dat ie zich kan herpakken; zou 'm graag nog eens zien winnen. En 7e in de Tour is natuurlijk eigenlijk helemaal prima.
Wat betreft die fietswissels, ik was er allang uitgestapt. Het siert Tom enorm dat ie boven zichzelf uitstijgt om met zo'n blessure op dat niveau door te fietsen. Heb me doodgeërgerd aan de houding van de heren ploegleiders op dat moment. Toen de blessure - die even tijd nodig had - opgelost was reed ie weer als vanouds.

p.s. als ik Tom was ging ik een tijdje mountainbiken, daar wordt je vrolijk van en iemand als hij zou daar best hoge ogen kunnen gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 24-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wat een beest die MvdP. Ik vond het echt knap hoe hij elke keer uit dat zand die heling op knalde. Als hij toch eens de Waalse pijl gaat rijden, dan schrijf ik hem als winnaar op.

Jammer dat de strijd niet tot het einde ging door de lekke band van Wout, Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets aan de bandenspanning bij Matje is gedaan, want die ging na zijn val beter rond dan ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:38:
Wat een beest die MvdP. Ik vond het echt knap hoe hij elke keer uit dat zand die heling op knalde. Als hij toch eens de Waalse pijl gaat rijden, dan schrijf ik hem als winnaar op.

Jammer dat de strijd niet tot het einde ging door de lekke band van Wout, Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets aan de bandenspanning bij Matje is gedaan, want die ging na zijn val beter rond dan ervoor.
Hele mooie race! Echt genieten! Mathieu zat er niet heel lekker in maar trok het heel mooi recht uiteraard door de lekke band helaas...

Zijn beide beesten maar vd poel zag er echt sterk en "impressive" uit, mooi decor ook met die zee op de achtergrond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Jammer van die lekke band inderdaad, maakt de race minder spannend en de krachtmeting minder zuiver... Maar ja, ook pech hoort bij sport.

Mooi man dat MvdP door de zee rijdt om ff af te koelen omdat de been stukken toch ff te warm waren... En dat terwijl het net boven nul was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Enkele jaren geleden verloor MvdP van WvA door meerdere lekke banden.

Lekke band kan helaas altijd gebeuren. Hoort er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Toch is de scherpte er een beetje vanaf bij MvdP, vond dat ie toch wat meer glijers en valpartijtjes had dan voorgaande seizoenen. Het mooie van 'm is dat hij meestal dezelfde fout geen 2x maakt en dit in de rondes erop meteen rechtzet. Ik mis vooral het MTB seizoen, als ze doorgaan met afgelasten van die races weet ik niet of hij dit jaar kans maakt op goud mocht de OS doorgaan. Om het over de indeling van het wegseizoen nog maar niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
cbr600f4i schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:16:
Toch is de scherpte er een beetje vanaf bij MvdP, vond dat ie toch wat meer glijers en valpartijtjes had dan voorgaande seizoenen. Het mooie van 'm is dat hij meestal dezelfde fout geen 2x maakt en dit in de rondes erop meteen rechtzet. Ik mis vooral het MTB seizoen, als ze doorgaan met afgelasten van die races weet ik niet of hij dit jaar kans maakt op goud mocht de OS doorgaan. Om het over de indeling van het wegseizoen nog maar niet te hebben.
Die foutjes maakt hij vooral onder druk. En afgelopen 2 veldrijseizoenen stond hij zelden onder druk.

Denk dat hij echt even verbaasd was toen WvA hem voorbij knalde de brug op in ronde 1 en ook gelijk stuk wegreed in het zand, daardoor iets te hard gepusht in het middenstuk.

Vond eigenlijk dat WvA tegenviel na de lekke band. Kon niet echt even een push geven om terug te komen en begon ook foutjes te maken in het zand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

cbr600f4i schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:16:
Zelf gaf hij aan het gevoel op de fiets weer snel terug te hebben, maar het was zo nu en dan wat slordig in bepaalde wedstrijden. Vorig jaar was Wout er het hele jaar niet en toen ging het allemaal wat meer ontspannen leek het. Op andere momenten vond ik hem juist weer scherp, met het voet uit het pedaal en gelijk corrigeren. Net iets langer doorrijden met dat zadel etc. Maar die val had inderdaad niet gehoeven, zeker niet als de lijn op het strand de eerste keer iets beter was. Wel knap dat hij door bleef gaan en niet dacht dit was het dan.

Hoe mtb en Tour in elkaar gaan passen is mij een raadsel. Er zit bij hem ook wel een paar kilo tussen beide sporten volgens mij. Hopelijk vindt hij met het team daarvoor een goede sleutel en gaan de Spelen ook door, want nog een seizoen zo op allebei mikken lijkt mij geen goede ontwikkeling voor zijn loopbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Requiem19 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Die foutjes maakt hij vooral onder druk. En afgelopen 2 veldrijseizoenen stond hij zelden onder druk.

Denk dat hij echt even verbaasd was toen WvA hem voorbij knalde de brug op in ronde 1 en ook gelijk stuk wegreed in het zand, daardoor iets te hard gepusht in het middenstuk.

Vond eigenlijk dat WvA tegenviel na de lekke band. Kon niet echt even een push geven om terug te komen en begon ook foutjes te maken in het zand.
Wat WvA deed de eerste ronden leek ook meer op een Betsemaatje ;) Maar vanderPoulidor had het parcours toch wel beter uitgezocht waar hij het verschil kon maken. VdP moet het niet van het lopen hebben dus die moet zo lang mogelijk op de fiets blijven. Vooraf vreesde ik dat het meer lopen dan fietsen zou worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Had echt een andere uitslag verwacht (als Belg zijnde) maar VdP is zeker een verdiende wereldkampioen.

Had, toen Van Aert net op het onverharde van de hippodroom kwam, al het gevoel dat er iets niet klopte want hij reed zeer voorzichtig. Even later reed hij over een putdekseltje, waar waarschijnlijk het ganse weekend nog niemand had overgereden. Toen hij even later een klein heuveltje opliep ipv opfietste was het wel duidelijk dat er één en ander fout was. Was dus die lekke band. Ik vermoed dus dat hij veel te lang op die lekke band heeft moeten rijden en daardoor te diep is moeten gaan. Dan het kopje laten hangen.

Ook vond ik het verschil in het oprijden van de grote brug zeer opvallend. Wat een verschil tussen die twee. Paar jaar geleden, tijdens het BK, moest Van Aert opletten dat hij geen jump maakte toen ie boven kwam (met licht gevoel voor overdrijving) en nu had ie precies moeite om überhaupt boven te geraken. Ook wel magistraal opgelost door VdP toen hij op de brug uit zijn klikpedaal schoot. Ongelooflijk

Maar dat doet natuurlijk niets af van de prestatie van VdP. Weet niet of het, zonder lekke band, een andere uitslag ging geweest zijn (maar waarschijnlijk wel ;) )

En nu op naar het weg seizoen. Ben benieuwd of Van Aert nog kan groeien. En natuurlijk, zoals hierboven al gezegd, wat er gaat gebeuren met de MTB ambities van VdP. Hoop dat de Spelen doorgaan zodat hij ook daar kan schitteren (of toch proberen). Zal moeilijke puzzel worden

[ Voor 35% gewijzigd door Kenhas op 01-02-2021 11:24 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kwam gister dit [1st person] filmpje tegen van een trainingsrondje Oostende, dan lijkt het toch nog een stuk smaller en zwaarder dan dat het er op tv uitzag.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Gaaf filmpje, wel wat langzamer dan MvdP rondging ;) Het is inderdaad erg smal, dat zag je bij dat eerste bruggetje bij de start ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
LoneRanger schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:49:
Ik kwam gister dit [1st person] filmpje tegen van een trainingsrondje Oostende, dan lijkt het toch nog een stuk smaller en zwaarder dan dat het er op tv uitzag.

[YouTube: 2021 Cyclocross World Championships Course Preride with Curtis White - Ostend, Belgium]
Curtis heeft meer goede filmpjes gemaakt over rondjes. Op tv lijkt het zo makkelijk maar dit is zeer knap.
Enige jammere vind ik dat de tv-regie bijna een uur alleen MvdP en WvA in beeld brengt, ook al is er geen strijd. Vanuit sponsoring en zo snap ik het allemaal wel maar daar achter gebeurt ook van alles. Het maakt het wel saaier om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:39

4POX

Everybody is wired

LoneRanger schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:49:

[YouTube: 2021 Cyclocross World Championships Course Preride with Curtis White - Ostend, Belgium]
Ik zat echt op het puntje van mijn stoel. Ik zie dat natte gras en die bochten. De hele tijd denk ik. Hij gaat te snel. Hij gaat meeglijden. En dat zand. Je voelt het gewoon stilvallen. toffe video.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Iemand de In het Wiel podcast al geluisterd met Van Vleuten?

Wel interessant dat ze bij haar keuze voor een nieuwe ploeg mede heeft laten leiden voor het merk fiets, zo wilde ze liever niet op een Bianchi koersen en juist wel een Canyon vanwege de sterke tijdritfiets (mn voor Tokio), maar ook vamwege de nieuwe Aeroad die bij Movistar gewoon op UCI weightlimit zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dat is wel een mooie invalshoek en ik snap hem ook wel bij haar. Als je echt iets wil winnen dan moet het materiaal in ieder geval echt goed zijn. En soms zit dat voor een deel ook tussen de oren zoals bij Rohan Dennis. Al zal Movistar ook niet slecht betalen, maar ik denk dat Jumbo meer geld over maakt. Dat had ik eigenlijk verwacht als keuze omdat zij wel goed met Vos kan.

De podcast zo maar even op de Kickr tijdens het zwiften luisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Fisico op 09-02-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:
Iemand de In het Wiel podcast al geluisterd met Van Vleuten?

Wel interessant dat ze bij haar keuze voor een nieuwe ploeg mede heeft laten leiden voor het merk fiets, zo wilde ze liever niet op een Bianchi koersen en juist wel een Canyon vanwege de sterke tijdritfiets (mn voor Tokio), maar ook vamwege de nieuwe Aeroad die bij Movistar gewoon op UCI weightlimit zit.
Wel grappig Annemiek zei: met schijfremmen op gewicht zit. Terwijl Froome net een heel verhaal heeft gehouden hoe irritant schijfremmen wel niet zijn.

Mooi gesprek ook met haar en Thijs had wat moeite dat zelfs Valverde sympathiek lijkt te zijn. Eerder was ze ook al positief over Nibali, die als enige topper haar speciaal feliciteerde toen zijn het WK won en ook op een trainingskamp zijn auto aan haar uit wilde lenen als dat nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Fisico schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Wel grappig Annemiek zei: met schijfremmen op gewicht zit. Terwijl Froome net een heel verhaal heeft gehouden hoe irritant schijfremmen wel niet zijn.

Mooi gesprek ook met haar en Thijs had wat moeite dat zelfs Valverde sympathiek lijkt te zijn. Eerder was ze ook al positief over Nibali, die als enige topper haar speciaal feliciteerde toen zijn het WK won en ook op een trainingskamp zijn auto aan haar uit wilde lenen als dat nodig was.
Volgens mij wad dat niet Nibali, maar was dat ook al Valverde :P. Misschien heeft Alejandro een oogje op Annemiek... al heeft hij geloof ik al wel vrouw en kinderen.

Podcasts met van Vleuten zijn altijd erg leuk, ook omdat zij - imo - een intelligente wielrenner is die nadenkt over alle elementen om sneller te worden en constant nieuwe dingen probeert op te zoeken.

Vrij groot verschil met Pieter Weening in de LSRF podcast van deze week :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:18:

Volgens mij wad dat niet Nibali, maar was dat ook al Valverde :P. Misschien heeft Alejandro een oogje op Annemiek... al heeft hij geloof ik al wel vrouw en kinderen.

Podcasts met van Vleuten zijn altijd erg leuk, ook omdat zij - imo - een intelligente wielrenner is die nadenkt over alle elementen om sneller te worden en constant nieuwe dingen probeert op te zoeken.

Vrij groot verschil met Pieter Weening in de LSRF podcast van deze week :D.
Ja was dat ook Valverde? Ik weet zo snel ook niet meer welke podcast het met haar was toen. Wel dat de mannen daar ook zowel van Nibali als Valderde geen fan waren. Het viel mij op dat ze echt even nadacht over een antwoord, dat merk ik bij LSRF zelden bij een van de gasten. Maar die podcast zet ik inmiddels ook vaker af dan dat ik hem afluister.

Ik vond haar erg slimme keuzes maken, schaalvoordelen, een goede fiets, goede begeleiding en vrijheid. Het wordt weer een mooi jaar voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

vond het fiets verhaal wel mooi :+ ik weet dat ik heel voorzichtig eens een balletje probeerde op te gooien na de ronde van Vlaanderen over de kleine verschillen in het wielrennen en hoe de fietsen zich verhouden tegenover elkaar en of daardoor wel eens een verschil door in de uitslag was (mijn vergelijking toen met de F1 was misschien fout aangezien de verschillen veel minimaler zullen zijn in het wielrennen). Dit werd toen vakkundig afgekapt en het lag gewoon aan de benen en niet aan de fiets, gedeeltelijk wil ik dat geloven maar als een prof die duidelijk overal goed over nadenkt de keuze van ploeg gedeeltelijk laat afhangen van op welke fiets ze rijden denk ik dat er toch wel meer verschil in zit dan er vaak gedacht word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Nutterd Het zal zeker uitmaken. Er zijn verhalen bekend van de S-Works Venge van Quickstep die harder een heuvel afliep dan de fiets van de concurrent. Bij een tijdrit scheelt het helemaal want daar zie je dat er zelfs verschillende sturen worden gebruikt bij Ineos op dezelfde fiets. Het is ook bekend dat de Bianchi en F12 relatief zwaar zijn en dat ze daarom nog met gewone remmen rijden en Ineos zelfs wielen gebruikt die niet van een sponsor komen. Of het zoveel scheelt als Rohan Dennis zegt, dat weet ik niet. Daar hadden Lance en Johan ook een mening over, maar die zijn ook alweer een tijdje uit het actieve wielrennen.

In de sprint van Vlaanderen zou je eigenlijk beide rijders in windtunnel de sprint moeten laten doen, pas dan kan je echt goed het verschil zien. De Canyon is volgens de testen beter dan de Bianchi en het verschil op de streep was klein, maar in volle sprint waren de heren nou ook niet maximaal aero.

Het lijkt mij een fijn idee om ergens aan de start te staan en zeker te weten dat het niet aan materiaal gaat liggen.

• cbr600f4i
Mooi deelnemersveld in Tour de la Provence, mooi ook dat het op Ziggo Sport en Eurosport wordt uitgezonden. Maar ieder voordeel heb z'n nadeel... Ziggo Sport geen reclames, maar heel vaak ook lange oorverdovende stiltes. Daarentegen, ES, reclames, iedere keer dezelfde, maar wel veel commentaar.

• Nutterd

Nutterd

cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:01:
Mooi deelnemersveld in Tour de la Provence, mooi ook dat het op Ziggo Sport en Eurosport wordt uitgezonden. Maar ieder voordeel heb z'n nadeel... Ziggo Sport geen reclames, maar heel vaak ook lange oorverdovende stiltes. Daarentegen, ES, reclames, iedere keer dezelfde, maar wel veel commentaar.
Mooi deelnemersveld en een mooie omgeving! Alaphilippe heeft zijn stijl van fietsen nog niet aangepast zo te zien haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:01:
eurosport player en dan engelstalig commentaar (soms dan ook geen reclame)

BTW: is de commentator op ziggo Thomas Dekker?

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 11-02-2021 16:22 ]

• cbr600f4i
Nutterd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:15:
[...]

Mooi deelnemersveld en een mooie omgeving! Alaphilippe heeft zijn stijl van fietsen nog niet aangepast zo te zien haha
Ik had t idee dat Alaphilippe even iets wilde rechtzetten. Had niet veel gescheeld

• Nutterd

Nutterd

cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Ik had t idee dat Alaphilippe even iets wilde rechtzetten. Had niet veel gescheeld
vond het vooral knap dat hij nog gewoon aan kon klampen toen hij opgegeten werd door het peleton.

Pagina: 1 ... 61 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21