[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 60 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:20:
Ben ik de enige die overigens vreemd aankijkt tegen hoe Dennis presteert?
Je bedoelt als in een extra vitaminepilletje? Zou wel interessant zijn als een renner als Hart de Giro clean wint m.b.v. een meesterknecht die onder de dope zit. :P

Toch jammer dat het "net niet" lijkt te worden voor Wilco. Hopelijk spaart hij voor de slotklim en/of kan hij in de tijdrit nog wat goedmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:51
Terranova schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Yup, hij gaat weg he. Maar dat had je als ploeg hem ook niet moeten meenemen ipv laten vallen
Klopt, maar winnen van de Giro moet toch tellen voor Sunweb, ook al rijdt Kelderman volgend jaarvergadering anders. Nu gaat Sunweb de Giro niet meer winnen verwacht ik, of Hindley moet Hart nog op flinke achterstand rijden vandaag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Net niet is inmiddels wel ruim niet geworden. Tja te weinig support zal altijd de vraag blijven, maar echt chique is het niet. Wellicht heeft Kelderman gewoon ook de benen niet hoor, dat Sunweb daarom op 2 paarden wed. Zou wel ironisch zijn als Hart er in de tijdrit vandoor gaat met de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
PatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Klopt, maar winnen van de Giro moet toch tellen voor Sunweb, ook al rijdt Kelderman volgend jaarvergadering anders. Nu gaat Sunweb de Giro niet meer winnen verwacht ik, of Hindley moet Hart nog op flinke achterstand rijden vandaag.
Dat zou je verwachten, maar blijkbaar gokt Sunweb op Hindley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:45
Ik denk dan Hindley de Giro-winst in elk geval meer verdient dan Hart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:37:
Kelderman heeft de laatste 2 bergetappes wel ‘veel’ gehad aan steun van de Sunweb ploeg... die hebben hem echt laten zitten... :-(
Met een oranje bril snap ik dat wel, maar eigenlijk is Kelderman gewoon niet sterk genoeg en doet Sunweb wel het meest logische.

Hoop wel dat Hindley zo aanvalt. Hart ziet er niet super fris uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 24-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:34
Morrar schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:42:
Net niet is inmiddels wel ruim niet geworden. Tja te weinig support zal altijd de vraag blijven, maar echt chique is het niet. Wellicht heeft Kelderman gewoon ook de benen niet hoor, dat Sunweb daarom op 2 paarden wed. Zou wel ironisch zijn als Hart er in de tijdrit vandoor gaat met de winst.
Kelderman is gewoon niet goed genoeg. Dus goed gezien dat Hindley hem niet hielp. Als Hindley straks nog aan kan vallen heeft Sunweb dat wel aardig gespeeld.

Sunweb kijkt niet naar de vlag he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 24-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:51
Terranova schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:16:
Sunweb gaat alles verliezen door die domme tactiek. Hindley kan niet tijdrijden en Hart wel. Dus Hindley moet echt hard uithalen op die laatste berg
Welke domme tactiek?
Gewoon een bevestiging dat Kelderman niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Verschil loopt nu wel heel hard terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Haha bizar dit. Volgens mij zit Dennis er doorheen, maar Hindley durft/kan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Welke domme tactiek?
Is dat zo? Wat als Wilco wat meer hulp had gehad donderdag en vandaag... had misschien wel een minuut gescheeld en met de tijdrit van morgen kan hij nog wat goedmaken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja, loopt wel terug. Maar verschil was 17 seconden, er liggen ook nog boni's en in een tijdrit maak je geen minuut goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Als ik sommigen mag geloven ligt het aan de tactiek van Sunweb als Kelderman niet wint, maar op dit moment heeft hij nog altijd een (kleine) kans op winst, maar voor hetzelfde geld gaan Almeido of Bilbao er nog over en staat hij niet op het podium

Als hij het niet haalt is het gewoon gewogen en te licht bevonden vind ik toch. Sterk gereden, erg sterk, maar net niet sterk genoeg...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
In tegenstelling tot wat het commentaar zegt, vind ik dat Kelderman best nog goed ronddraait. Rijdt wellicht zijn eigen tempo om morgen nog wat goed proberen te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Welke domme tactiek?
Als Hindley niet kan wegrijden dan heb je Hart die roze en wit wint en dan heb je als Sunweb helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Jebus4life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:54:
Als ik sommigen mag geloven ligt het aan de tactiek van Sunweb als Kelderman niet wint, maar op dit moment heeft hij nog altijd een (kleine) kans op winst, maar voor hetzelfde geld gaan Almeido of Bilbao er nog over en staat hij niet op het podium

Als hij het niet haalt is het gewoon gewogen en te licht bevonden vind ik toch. Sterk gereden, erg sterk, maar net niet sterk genoeg...
Kelderman verloor gisteren veel op het vlak... als hij een teamgenoot mee had gehad was dat waarschijnlijk een stuk minder geweest. Hart heeft daarentegen erg veel gehad aan Rohan Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Terranova schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Als Hindley niet kan wegrijden dan heb je Hart die roze en wit wint en dan heb je als Sunweb helemaal niets.
Dit dus en Hindley komt niet weg zoals we nu zien. Verspeeld hoop energie en Hart gaat lekker in het wiel. Ook 2 tegen 1 werkt tegen Sunweb.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 24-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Haha... Hindley kan Hart er niet af rijden... bye bye Giro winst voor Sunweb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:27
ineos gaat de giro terecht winnen want die rijden als team in tegenstelling tot sunweb die als individu rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Hart kan ook gewoon de sterkste zijn.... Ineos is ook geen prutsploeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Kelderman verloor gisteren veel op het vlak... als hij een teamgenoot mee had gehad was dat waarschijnlijk een stuk minder geweest. Hart heeft daarentegen erg veel gehad aan Rohan Dennis.
Precies dit. Met een minuut verlies minder op de stelvio dan had kelderman nog een kansje in de tijdrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Sunweb... gegokt en verloren... grote rondes win je vaak door teamwork... en daar is Ineos gewoon het beste in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Nah boni's kwijt zoals verwacht... Gegokt en verloren inderdaad voor Sunweb.

Niet dat verliezen van Ineos een enorme schande is natuurlijk... :)

[ Voor 73% gewijzigd door Morrar op 24-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
PatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:01:
Sunweb... gegokt en verloren... grote rondes win je vaak door teamwork... en daar is Ineos gewoon het beste in.
Sluit me er volledig bij aan. Ze hebben op twee paarden gewed, en dat kost ze de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sterk gereden van Hart hoor. Misschien wel cruciaal wie nu als laatste de tijdrit mag starten.
15 km is niet lang, zal een secondenspel worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

En als hij Hart losrijdt was het geniale tactiek.

Als de kopman 2 ritten achter elkaar wordt losgereden bergop, tsja, dan kan je mekkeren wat je wil, maar dan was het gewoon niet goed genoeg.

Ik snap de Oranje bril, maar dat is op zich wel de conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Normaal gesproken had Ineos ook veruit de sterkste renner in koers maar daar heb ik nu dus mijn twijfels bij. Dat maakt dat ik een beetje een vreemde smaak in mijn mond heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pogacar wint op zich ook in z'n eentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Jebus4life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:04:

Als de kopman 2 ritten achter elkaar wordt losgereden bergop, tsja, dan kan je mekkeren wat je wil, maar dan was het gewoon niet goed genoeg.

Nogmaals, hij heeft op de stelvio vooral tijd verloren op't vlakke. In de bergen in totaal zo'n 2,5 minuut. Minder dan de voorsprong die hij had op de nr 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Daar heeft Jumbo natuurlijk ook fouten gemaakt. Die zijn gaan rijden met de grote concurrent in het wiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
MikeyMan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Mwoh die had een heel team voor 'm rijden, alleen van een ander kleurtje ;)

Zelfde tijd voor de laatste etappe... Bizarre ontknoping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Jebus4life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:04:

Wat als Wilco een minuut minder had verloren op het vlakke donderdag? Dat had hij en Sunweb nog een kans gehad gezien de tijdrit van morgen. Hart en Kelderman zijn veel betere tijdrijders dan Hindley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Normaal gesproken had Ineos ook veruit de sterkste renner in koers maar daar heb ik nu dus mijn twijfels bij. Dat maakt dat ik een beetje een vreemde smaak in mijn mond heb.
Wie was dat sterkste renner in koers dan? Ik durf het niet zeggen :9 Thomas hebben we niet kunnen zien. Yates veel te zwak (al dan niet door het coronavirus...)

Ik durf wel vermoeden dat Evenepoel hier iedereen naar de Filistijnen had gereden mocht hij niet in dat ravijn gereden zijn.

Maar, als, als als...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Jebus4life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Wie was dat sterkste renner in koers dan? Ik durf het niet zeggen :9 Thomas hebben we niet kunnen zien. Yates veel te zwak (al dan niet door het coronavirus...)

Ik durf wel vermoeden dat Evenepoel hier iedereen naar de Filistijnen had gereden mocht hij niet in dat ravijn gereden zijn.

Maar, als, als als...
Was er iets bekend over de vorm van Evenepoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Wat als Wilco een minuut minder had verloren op het vlakke donderdag? Dat had hij en Sunweb nog een kans gehad gezien de tijdrit van morgen. Hart en Kelderman zijn veel betere tijdrijders dan Hindley.
En vandaag had hij ook minder verloren met Hindley er bij. Dus ja, het is uiteindelijk een risicovolle tactiek geweest die lijkt te gaan falen. Dus dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
Eerder niet gegokt en daardoor verloren. Wat zonde voor Kelderman, met de juiste hulp donderdag had meer marge gehad en was hij waarschijnlijk ook wel iets sterker vandaag. Ploegleiding zal wel niet lekker slapen vannacht...

En waar die Britten toch continue rondewinnaars vandaan toveren zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alweer Ineos/SKY, -O- (wel een beetje genoeg van na zoveel jaar)

Opzich Vind ik Hart dan wel weer een normaal goede renner, zonder bijsmaak.

Wel vaag die 0 seconden verschil gaat wel lollig worden aan de start morgen maar daarna zal het wel snel duidelijk worden wie het gaat winnen denk ik, ook al zal Rohan er niet voor zitten.

Rohan Dennis kan misschien de tijdrit wel winnen.
Dan heeft Ineos en de ronde en 7 etappes. :X

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 24-10-2020 16:13 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Ik verwacht niet dat Dennis nog wat in het vat heeft zitten om morgen nog wat te kunnen presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
RobbertC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Eerder niet gegokt en daardoor verloren. Wat zonde voor Kelderman, met de juiste hulp donderdag had meer marge gehad en was hij waarschijnlijk ook wel iets sterker vandaag. Ploegleiding zal wel niet lekker slapen vannacht...

En waar die Britten toch continue rondewinnaars vandaan toveren zeg...
Met gokken bedoel ik dat ze op 2 paarden gewed lijken te hebben ipv eentje in dienst te laten rijden van de andere. En ja... de ploegleiding van Sunweb heeft gefaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
van mij mag ineos dik winnen nu, hinley met zijn gelul dat ie voor kelderman zou gaan rijden... het is duidelijk dat sunweb kelderman laat vallen als een baksteen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KlaasjeNL
2 tweets van Zonneveld (die weliswaar altijd groot fan van Wilco is geweest) vatten het wel een beetje samen:
Sunweb heeft gegokt op twee paarden. En staat morgen waarschijnlijk twee keer op het podium. Maar normaal gesproken niét op het hoogste treetje.
Kelderman heeft het in de twee laatste bergetappes twee keer alleen moeten uitzoeken. En twee keer verliest hij een minuut in de vallei tussen twee beklimmingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
KlaasjeNL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:35:
2 tweets van Zonneveld (die weliswaar altijd groot fan van Wilco is geweest) vatten het wel een beetje samen:

[...]

[...]
Precies en met die 2 minuten stond ie gewoon nog 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:41
En met de tijdrit van morgen waar hij normaal gezien t beste is van de huidige top3

Bergop heb je meestal niet zoveel aan teamgenoten, want de luchtweerstand heeft door de lagere snelheid veel minder invloed, maar op t vlakke scheelt het zoveel snelheid/ inspanning of je wel/ niet alleen rijdt...

[ Voor 3% gewijzigd door rik86 op 24-10-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:19
Maar zo’n gast als Sam Oomen is dan ook wederom helemaal nergens te bekennen. Ben laat ingeschakeld vandaag en toen was hij al uit beeld, terwijl de rest in het groepje Kelderman allemaal nog wel een ploegmaat bij hadden. Zelfs Nibali. Oomen had hier echt een grotere rol van betekenis kunnen en wellicht moeten spelen. In mindere mate geldt dit voor Hamilton.

In eerste instantie erg teleurgesteld dat Kelderman het niet gaat halen, maar eigenlijk ook niet zo gek. Hij was de beste in de eerste anderhalf week en tegenwoordig lukt drie weken achtereen top zijn simpelweg niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
Kelderman had wel een ploeggenoot bij die hem kon helpen maar sunweb heeft hinley opdracht gegeven om dat niet te doen. Een kopman laten vallen omdat ie het jaar erop naar een ander team gaat... En nu hebben ze niks, net goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Grindtegel schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:24:
Kelderman had wel een ploeggenoot bij die hem kon helpen maar sunweb heeft hinley opdracht gegeven om dat niet te doen. Een kopman laten vallen omdat ie het jaar erop naar een ander team gaat... En nu hebben ze niks, net goed.
Dan had Ineos twee dagen totaal vrij spel gehad als ze Hindley niet hadden meegestuurd, dan was het sowieso al vergeven. Die keuze vind ik tactisch gezien nog steeds logisch.

Bijvoorbeeld Oomen had nog als brug kunnen gelden tussen dat groepje en Kelderman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Sunweb heeft gegokt dat Hindley zo sterk was dat hij Hart kon lossen. Een protocolaire proeg aks Sunweb gokt doorgaans niet echt, dus wellicht toch (ergens) een bias om Kelderman niet te laten winnen?

Op het tussenstuk naar de Stelvio had Hart Kelderman onwijs kunnen helpen. Was Kelderman ook frisser laatste klim begonnen en was hij mss dagen erna beter hersteld. Was m.i. Zekerheid geweest dat Kelderman met volle support Hindley in ieder geval 1 minuut minder had verloren. Met Kelderman op 30 seconden zou Sunweb grotere kans hebben dan nu..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
Sunweb heeft het echt helemaal fout gedaan, nu hebben ze dan twee dagen het roze maar morgen niet meer. Als ze Hart hadden laten gaan gisteren was hert precies anders gegaan omdat Kelderman i.t.t. Hinley wel een goed e tijdrit rijdt en makkelijk 40sec goed kan maken op Hart wat ie nu dus niet meer gaat lukken. Stom stom stom maar voor mijn gevoel nog meer een fuck you naar Kelderman. Had er een andere renner gisteren al niet getweet dat Kelderman alvast beter bij Bora kon gaan overnachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:46
M'n angst na donderdag is wel redelijk uitgekomen. Die #1 en 2 leek veel mooier dan het was, maar Kelderman was gewoon weer matig. Als je 2x zo vroeg moet lossen, verdien je het naar mijn inziens ook niet om te winnen. Achteraf is/blijft het vreemd dat Hindley donderdag en vandaag niet eerder aangevallen heeft, maar die Dennis was gewoon een eenmans Sky-train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kelderman: "Een rotdag? Ik heb verloren van twee renners die beter zijn".

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-48499064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Was er iets bekend over de vorm van Evenepoel?
Hij had elke rittenkoers gewonnen waar hij was gestart dit seizoen. Vooral Polen was indrukwekkend na die solo.

Dan topfavoriet in de ronde van Lombardije maar daar viel die zwaar.
Giro zou zijn grote doel zijn dit seizoen dus vroeg het me ook af vandaag wat het had gegeven mocht hij hier meedoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jup, we zullen het nooit weten (misschien overschatten we hem nu gewoon gruwelijk), maar dat is mijn inziens het grootste talent dat er rondrijdt momenteel. Pogacar/Bernal staan nog een trap hoger op dit moment (het talent hebben en daadwerkelijk winnen zijn 2 andere werelden, laat het hem maar bewijzen dus) maar wat Evenepoel op anderhalf seizoen liet zien, amai...

San Sébastien winnen met dergelijke solo op je 19
(ik heb geen zin het uit te zoeken, maar ik vraag me af hoe lang geleden het is dat er daar iemand wint die niet de Tour in de benen heeft trouwens). Europees en vice-wereldkampioen tijdrijden op diezelfde leeftijd.

Leek me ijzersterk in Lombardije (nuja, misschien ben in mis en is die val misschien puur over de limiet geweest zijn), dus ik zou hem echt wel sterk verwacht hebben hier in de Giro (zijn hoofdoel toch) idd.

Benieuwd wat die volgend jaar exact gaat rijden (sommige bookmakers zetten hem al op 3 in de Tour 8)7)). Ik zou zeggen, laat hem de Giro maar opnieuw meepakken (ze zullen er vast opnieuw 3 tijdritten insteken nu Ganna de beste tijdrijder ter wereld is), en dan na de Giro volop op de Spelen mikken. Lijkt me geen slechte combinatie.

Ik zou hem iig niet rechtstreeks in de Tour gooien in 2021 als zijn eerste grote ronde, die jongen heeft nog zoveel jaren voor zich. 2022 (dan is hij 22) dan maar naar de Tour, of de Ardennenklassiekers en de Vuelta ofzo en dan 2023 naar de Tour.

Mja, wat kan ik ervan :P

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 25-10-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 21:22
Lefevere heeft al gezegd dat ze eerst gaan zien naar het parcours van de drie grote ronden en dat ze dan normaal gezien de ronde pakken met de meeste tijdritkilometers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoop niet dat Tao Geoghegan Hart er met de winst vandoor gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40

ST10©DE

Dus.............

Zou toch mooi zijn als Kelderman even rustig aan doet om daarna als locomotief voor Hart te gaan fietsen. Puur om zijn ploeg even te kakken te zetten.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Kelderman toch nog mooi een podium in de Giro. En nu snel weg bij die Sunweb ploeg! Ineos wint de Giro en ook nog een groot aantal (7 etappes, 33% van de) etappes... teamwork!

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 25-10-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Dit is karma voor Sunweb, mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Nou precies zoals verwacht. Hindley tikt niet eens de 50 per uur gemiddeld aan, dus kansloos tegen Hart. Kelderman was de betere optie geweest achteraf.

So long and thanks for all the fish Sunweb.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 25-10-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Na gisteren precies zoals voorspeld. Uiteindelijk klein verschil tussen Hart en Kelderman deze tijdrit. Maakt het nog wat zuurder dat het niet Wilco maar Hindley was die voorafgaand aan deze TT op gelijke hoogte stond met Hart. Dan hadden we pas echt een epische ontknoping gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit moet een domper zijn voor Jumbo-Visma. Ik ben benieuwd of ze met een verklaring komen voor de uitslag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja zat net ff staartje Vuelta te kijken. Slechte zaak voor TJV... Roglic zag er duidelijk goed doorheen ook zo te zien. Op zich is 30 sec nog niet einde oefening, maar wel een flinke domper.

Ineos doet wel goede zaken vandaag zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
Halverwege lag roglic al op achterstand. De Belgische commentatoren wisten ook niet waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik heb ergens gelezen dat hij op de voorlaatste berg een regenvestje wou aandoen en dat dat niet goed lukte. Hierdoor kwam hij achter een breuk in het peloton te zitten en heeft de ploeg moeten rijden om hem terug te brengen naar de eerste groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Horla schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:50:
Ik heb ergens gelezen dat hij op de voorlaatste berg een regenvestje wou aandoen en dat dat niet goed lukte. Hierdoor kwam hij achter een breuk in het peloton te zitten en heeft de ploeg moeten rijden om hem terug te brengen naar de eerste groep.
Hij heeft wel van regenvestje gewisseld inderdaad. Hij is van een turtleshell (of iets wat er op lijkt) naar een 'gewone' regenvest gegaan en zat een aantal minuten later als éénnalaatste in het peloton of de groep waar hij in zat. Of dat ook echt de oorzaak is geweest heb ik alleen niet kunnen zien op die beelden, volgens mij is dat helemaal niet in beeld geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/122460006_4048840918476141_2589351180104937053_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=HzJJg2HzZhQAX_QAJoL&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=e1b76f11cb11e2c133d2709d8c340dbe&oe=5FBC5D14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Pimorez schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Hij heeft wel van regenvestje gewisseld inderdaad. Hij is van een turtleshell (of iets wat er op lijkt) naar een 'gewone' regenvest gegaan en zat een aantal minuten later als éénnalaatste in het peloton of de groep waar hij in zat. Of dat ook echt de oorzaak is geweest heb ik alleen niet kunnen zien op die beelden, volgens mij is dat helemaal niet in beeld geweest.
Op sporza is er een klein stukje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Wel saai..zo'n dag..geen Giro..geen Vuelta....

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
McMiGHtY schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:59:
Wel saai..zo'n dag..geen Giro..geen Vuelta....
Het welbekende zwarte gat :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nou idd, en vandaag niet thuiswerken maar bij een klant..dus ook geen streampje aan oid.
Gelukkig morgen thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Roglic ziet er heel raar uit momenteel..

Geel..groen..

https://pbs.twimg.com/media/ElVbgJAX0AYkn4e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Heeft groene trui, maar geel jas vanwege de kou.
Zolang niet regent zal die gewoon in het groen fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51

Waarschijnlijk hebben een aantal deze al gezien maar ik vind de onderlinge verhoudingen en ontbrekende sfeer toch wel kenmerkend. In het filmpje gaat het voornamelijk over Roberts en Jai.
We zullen nooit weten wat er gebeurd zou zijn als Hindley wel had gewacht en voor beide kanten is zeker wat te zeggen maar aan de (non)verbale communicatie van Wilco te zien leek hij mij niet de man die al het vertrouwen en plezier uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Tom Dumoulin inmiddels niet meer van start in de Vuelta.
Gister nog een interview met Merijn Zeeman dat het een heel goed idee was om hem van start te laten gaan en vervolgens stapt hij niet meer op.

Het kan snel verkeren blijkbaar.

https://www.wielerflits.n...tart-in-ronde-van-spanje/

[ Voor 19% gewijzigd door doomtech op 28-10-2020 11:24 . Reden: link erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Patrick Lefevere is woedend over diskwalificatie Bennett: "Wat een onzin"
Los van het feit of die kopstoot nu voldoende was om hem te diskwalificeren wist ik meteen dat Lefevre er absoluut geen graten in zou zien, maar mocht iemand van zijn ploeg het slachtoffer zijn dan was het kot te klein.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fuelke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Los van het feit of die kopstoot nu voldoende was om hem te diskwalificeren wist ik meteen dat Lefevre er absoluut geen graten in zou zien, maar mocht iemand van zijn ploeg het slachtoffer zijn dan was het kot te klein.
Zo staat hij al een tijd bekend, ik denk dat zijn reactie dan ook helemaal niemand verbaasde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Al in de vorige eeuw.

Het heeft me altijd verbaasd dat die man in het post-Armstrong tijdperk nog gewoon mee mag doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
DarkFire1985 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:
[YouTube: The Decisive Week | Giro d'Italia 2020 (Documentary)]

Waarschijnlijk hebben een aantal deze al gezien maar ik vind de onderlinge verhoudingen en ontbrekende sfeer toch wel kenmerkend. In het filmpje gaat het voornamelijk over Roberts en Jai.
We zullen nooit weten wat er gebeurd zou zijn als Hindley wel had gewacht en voor beide kanten is zeker wat te zeggen maar aan de (non)verbale communicatie van Wilco te zien leek hij mij niet de man die al het vertrouwen en plezier uitstraalt.
Ik vind dit hele filmpje ervan getuigen dat Kelderman ze aan hun reet kon roesten omdat Hindley het voor de toekomst moest worden. En zelfs die wisten ze niet van een al te motiverende speech te voorzien voor die laatste TT.
Ik vind het eigenlijk wel zielig voor Wilco dat hij nu eindelijk eens de vorm (en niet de pech en blessures) had om te kunnen winnen, en zijn team hem zo in de kou heeft laten staan. In het filmpje lijkt hij praktisch een figurant ipv de frontman die mogelijk de Giro gaat pakken voor Sunweb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zakte Carapaz er nu een beetje doorheen?

update: HUH! Wat een rare beslissing. Je ziet hem gewoon enige tijd na Roglic binnen komen...

[ Voor 54% gewijzigd door McMiGHtY op 30-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Is ondertussen toch rechtgezet waardoor Roglic nu weer in het rood rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En toch een te steile berg voor een sprinter, truitje weer gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Presentatie Tour 21, nu op youtube te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tour 2021 telt 58 tijdritkilometers en twee Mont Ventoux-beklimmingen - https://nos.nl/l/2354831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
58km valt nog steeds wel beetje tegen.
Als ik er ff snel naar kijk dan lukt het een niet al te zwaar parcours, wellicht meer kans voor Dumoulin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Weinig bergop ook. Maar 3 aankomsten bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Wat een klim was dat, die Angliru...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Willem30 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:01:
Wat een klim was dat, die Angliru...
Haha ja dat zag er wel pittig uit zeg. Op Strava staan ook de wattages van bijvoorbeeld Gesink en Kuss; zo'n Kuss trapt gewoon 374W gemiddeld gedurende 45 minuten op de klim en pakt daarbij nog even de KOM mee.

En dan moest ie zich nog inhouden omdat Roglic een wat mindere dag had :) Overigens wel netjes dat Roglic zich daarvoor verontschuldigd en dat ze zulk teamwork neerzetten. Beter dan een Sunweb om maar es wat te noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Inderdaad wat een baas die Kuss. Je ziet toch altijd dat zo'n Soler of Masnada daar een heel stuk meer moeite mee hebben. Als die één dag beter zijn dan hun kopman dan moet de hele wereld dat weten ook met hun opzichtige armgebaartjes etc.

Het viel Roglic wel echt zwaar als ik het zo zag. Ergens op 2/3e zag je hem al een zwaar verzet trappen waarvan ik dacht; dit kan nog wel eens een lange dag worden. Dat hij uiteindelijk op 10 seconden finisht van een absolute rasklimmer zoals Carapaz had ik niet verwacht en zal Kuss ook het gevoel geven dat hij een goede zet gedaan heeft door bij zijn kopman te blijven. Die humor van "Niet slecht voor een sprinter" kan ik ook wel waarderen.

Kuss heeft naar m.i. ook meer goodwill gewonnen dan dat hij profijt had gehad van een etappe overwinning. Dit gedrag gaat zich dubbel en dwars terugbetalen op de langere termijn (zowel in kansen als financieel verwacht ik).

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 02-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Eensch. Maar laten we wel hopen da Roglic deze tijdrit dan ook gvd de benen uit zijn lijf fietst en dat rood weer terugpakt. Anders wordt dat toch een beetje een traumaatje voor de ploeg vermoed ik. Als je zo dominant rijdt in zowel de TdF en nu ook wel weer in Vuelta, dan moet zich dat ook een keer uitbetalen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Morrar schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:19:
Eensch. Maar laten we wel hopen da Roglic deze tijdrit dan ook gvd de benen uit zijn lijf fietst en dat rood weer terugpakt. Anders wordt dat toch een beetje een traumaatje voor de ploeg vermoed ik. Als je zo dominant rijdt in zowel de TdF en nu ook wel weer in Vuelta, dan moet zich dat ook een keer uitbetalen natuurlijk.
Roglic had eigenlijk de afgelopen 4 rondes kunnen/moeten winnen waar hij aan mee deed (de Giro van vorig jaar was ook al bijna binnen). Giro/Vuelta/Tour/Vuelta. Sick eigenlijk als je daar bij stilstaat en dat hij toch soort van 'uit het niets kwam'.

In de tussentijd heeft hij ook gewoon nog zo'n beetje elke 1-weekse etappekoers gewonnen waar hij aan meedeed en Luik-Bastenaken-Luik. Zijn nadeel is misschien wel dat hij net weer een beetje té all-round is. Ik ben wel een beetje fan trouwens hoor. Vraag me af of dat ook zo was als hij niet voor Jumbo reed, maar ik hou wel van dat hij vooral z'n benen laat spreken en dat het een bijtertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zag hem dan wel twee - drie keer de binnenkant van een bocht nemen terwijl hij het toch zwaar had.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Zeker ook wel fan van Roglic hoor; lijkt me een zeer sympathieke kerel. Gedraagt zich niet als een haantje, werkt hard, denkt altijd ook aan het team. Ook wel leuk om hem als family man met zijn zoontje te zien op het podium van de TdF. Zelfde heb ik wel met een Tom Dumoulin bijvoorbeeld.

Juist daarom was het des te pijnlijker om hem zo te zien worstelen met die laatste tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Dylan geschorst tot begin mei 2021. Best een fikse straf wel geworden dus:
https://www.wielerflits.n...horst-tot-begin-mei-2021/

Sowieso niet van start in de Giro dan.

Oeps iets te snel gelezen inderdaad... Dit werd op Eurosport gemeld, maar die zaten er dan ook naast :+

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 03-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Morrar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:19:

Met dit scenario zou Groenewegen in principe nog van start kunnen gaan in de Giro d’Italia die op 8 mei van start gaat.
Verder dan titel van het bericht kwam je niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Ben dan wel heel benieuwd hoe de onderbouwing van deze straf is. Zullen hier maatstaven bij de UCI voor zijn?

Volgens mij moeten ze niet naar de gevolgen van gedrag kijken (wat ze nu denk ik doen) maar naar gedrag zelf. Want die stunts van o.a. Sagan en Bennett waren vergelijkbaar en daar hoor je niks meer over.

Om maar te zwijgen over de omstandigheden waar deze crash heeft plaatsgevonden, maar wellicht komt dat nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Lekkere tijdrit voor Roglic hoor! Toch flink aanpoten die laatste klim. Verschillen blijven wel klein en zeker nog geen gelopen race :)

[ Voor 75% gewijzigd door Morrar op 03-11-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Als je Valverde zag "sukkelen" in de tijdrit, bijna om medelijden te krijgen bij zo'n kampioen...
Ik hoop voor hem dat hij de top-10 kan vasthouden deze Vuelta, dat zou de 20e keer top-10 zijn in een grote ronde (een absoluut record, ik geloof dat zijn 19 dat ook al is, maar 20 klinkt toch een stuk mooier) en dat hij dan de fiets aan de haakt hangt.

Fenomenale carriére: Podium en ritten in de 3 grote rondes, wereldkampioen, topklassiekers gewonnen. Maar het lijkt toch goed geweest is. Mijns inziens heeft hij altijd te veel de nadruk gelegd op de grote rondes (waar hij heel goed was, maar altijd nét niet), terwijl hij op het klassieke werk in zijn gloriedagen toch wel de allerbeste was. Maarja zoals ik hierboven schrijf, als je 20 keer top-10 rijdt (waarvan 9 keer een podium), kan je ook niet helemaal zeggen dat dat onterecht is...

Als je zijn palmares overloopt mist hij eigenlijk maar een handvol zaken.
Ronde van Vlaanderen: Die had hij toch altijd moeten proberen winnen.Op je 39e eens komen meedoen en top-10 rijden, tsja, dan weet je het wel. maarja, die Waalse klassiekeres...
Lombardije: 3 keer tweede en nog een keer of 2 in de top-10
Amstel: Opvallend toch, op 1 zege van het record van Merckx in Luik, en toch de Amstel niet kunnen winnen
Parijs-Nice: 3 keer meegedaan, 3 keer op het eindpodium maar nooit als winnaar
De Tour: Altijd net te hoog gegrepen was (al denk ik dat hij er in 2006 echt dichtbij zou geweest zijn als hij niet uitvalt).
De Giro Niet te combineren met de Ardennen natuurlijk (en of de Giro winnen hem gelukt zou zijn is een andere zaak)

Nuja, ik dacht een jaar of 2 geleden hetzelfde, toen werd hij op de valreep nog wereldkampioen en stond hij het jaar erna mooi op het eindpodium in zijn regenboog... Maar op je 41e opnieuw beter doen, dat lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk. Nuja, wie weet pakt hij goud in Tokio en was ik weer mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Morrar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:19:

Oeps iets te snel gelezen inderdaad... Dit werd op Eurosport gemeld, maar die zaten er dan ook naast :+
Toch wel apart om 9-MAANDEN straf uit te delen maar dat dan aan het einde van het seizoen te doen, waar het effectief maar neerkomt op 3 maanden straf. (waar Groenewegen gewoon alle drie grote rondes kan rijden.)

Maw overduidelijk is UCI/ASO bezig met symptoom bestrijding door een publicitaire (verkeerd geformuleerde om op neppe manier extra gewicht te geven) extra straf uit te delen (en alle renners aan het schrikken te maken), en dus net als altijd van plan om helemaal niks te doen aan de type sprint-aankomsten.

Het zou me daarin ook niet verbazen als UCI/ASO van plan is om meer motoren en organisatie-wagens in te zetten om alles "goed" in de gaten te kunnen houden.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 03-11-2020 19:29 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volkomen logisch toch?

Voor de UCI is een onreglementaire sprint niet het probleem, het genereren van slechte publiciteit is het echte misdrijf. Ik weet niet beter of het is altijd zo geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/123703211_4074465205913712_4074461018295114236_o.jpg?_nc_cat=107&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=yvdLb0GuxjEAX-7aUuT&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=1a20ca8c2ccb4266a92e6130f06b7230&oe=5FC702C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hopelijk gaat Wuyts bij Sporza nog niet met pensioen. Renaat vind ik saai, timide is ok maar je kan het ook overdrijven. Was het niet voor de reclame, dan had ik Eurosport opgezet.
Pagina: 1 ... 60 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21