Eerder het tegenovergestelde, Bardet is totaal geen geschikte renner voor de kermiskoersen.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:11:
[...]
Nou doe je alsof Bardet 1 of andere kermis coureur is.. 😬
Flinke val van MvdP, althans, qua hoe ver hij naar beneden is gevallen. De schade lijkt heel erg beperkt doordat hij in het gras is gevallen gelukkig.
Misschien niks gebroken en geen schaafwonden, maar hij stond wel flink te duizelen.
Ik vermoed zelf dat dat meer van de inspanning en plotselinge stop is dan van de val zelf. We zullen het vanzelf wel lezen in het nieuwsBreadFan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:17:
Misschien niks gebroken en geen schaafwonden, maar hij stond wel flink te duizelen.
De ploegleiders spreken van mogelijke hersenschudding.
Jammer dat Dumoulin zoveel tijd heeft verloren vandaag, maar ik was er al bang voor. Hopen dat hij het team nog kan ondersteunen en dan inpakken en klaarmaken voor volgend jaar.
Jammer dat Dumoulin zoveel tijd heeft verloren vandaag, maar ik was er al bang voor. Hopen dat hij het team nog kan ondersteunen en dan inpakken en klaarmaken voor volgend jaar.
Of hij heeft corona, maar behoudens een iets mindere conditie geen klachten.Pimorez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:47:
De ploegleiders spreken van mogelijke hersenschudding.
zag het interview met hem, ik denk dat hij gewoon "klaar" is met dit seizoen...zou de vuelta gewoon lekker uitpeddelen zonder te gek te doen en richten op volgend seizoen.Megupe schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:32:
[...]
Of hij heeft corona, maar behoudens een iets mindere conditie geen klachten.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Inderdaad, lijkt me de beste oplossing. Voor iemand die anderhalf jaar niet gekoerst heeft en dan een blok TdF, LBL en WK rijdt en vervolgens ook top moet zijn in de Vuleta die ongeveer twee weken later volgt is waarschijnlijk iets teveel van het goede.Nutterd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
zag het interview met hem, ik denk dat hij gewoon "klaar" is met dit seizoen...zou de vuelta gewoon lekker uitpeddelen zonder te gek te doen en richten op volgend seizoen.
Kijk erg uit naar de Giro vandaag! Dit zou de dag van de beslissing om het roze moeten zijn. Ga er vanuit dat Almeida breekt (maar je weet het nooit en dan gaat het heel spannend worden). En bv. Nibali nog bijna niet gezien, gaat die nog streken uithalen?
Toch heeft de Tour de France de voorkeur voor Alpecin-Fenix en Mathieu van der Poel. “Dat is duidelijk. Hoe groot de liefde van Mathieu en ook van ons is voor het mountainbike, als er moet gekozen worden, zullen we voor de Tour kiezen”, benadrukt Christoph Roodhooft.
De Tour kan altijd nog (zoals men daar nu rijdt) , MTB Olympisch en WK, ik weet niet of we MvdP daar dan nog gaan zien. Ik zou het bijzonder jammer vinden.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Mag Hindley voor het klassement rijden? Want waarom rijdt hij niet voor Kelderman?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kan me voorstellen dat Hindley bij Hart blijft. Hij staat immers ook voor Hart in het klassement. Blijf je bij Kelderman en verlies je 5 minuten heb je niks.
Wordt het de vloek van de Nederlanders in grote rondes, of toch Kelderman die er doorheen gaat bijten?
.
Ik heb zowel de Stelvio als de klim naar Cancano gereden in juni en die klim naar Cancano is wel echt stukje minders steil en veel gelijkmatiger. De Stelvio was echt een beest. Het gemiddelde stijgingspercentage bedriegt, omdat de eerste 3km maar paar procent is. Vanaf dan is het eigenlijk gewoon 8-9%+.
Als Kelderman niet teveel verliest in de afdaling zou ik denken dat hij op de laatste klim de schade beperkt kan houden.
Ik heb zowel de Stelvio als de klim naar Cancano gereden in juni en die klim naar Cancano is wel echt stukje minders steil en veel gelijkmatiger. De Stelvio was echt een beest. Het gemiddelde stijgingspercentage bedriegt, omdat de eerste 3km maar paar procent is. Vanaf dan is het eigenlijk gewoon 8-9%+.
Als Kelderman niet teveel verliest in de afdaling zou ik denken dat hij op de laatste klim de schade beperkt kan houden.
Stelvio staat nog op mijn bucketlist, wat een col !
De afdaling wordt nog een dingetje met die nattigheid
Heb wel het idee dat Kelderman weet wat hij aan het doen is. Hoop het vooral ook.
[edit]
Goeie, wat Karsten nu zegt. Hindley aanvallen zodat Rohan Dennis er af moet.

Heb wel het idee dat Kelderman weet wat hij aan het doen is. Hoop het vooral ook.
[edit]
Goeie, wat Karsten nu zegt. Hindley aanvallen zodat Rohan Dennis er af moet.
[ Voor 24% gewijzigd door BreadFan op 22-10-2020 15:23 ]
Dat is ook wel een beetje te danken aan de media. De bloemen waren al besteld en de koning had Kelderman al gebeld. "Kelderman gaat vandaag het klassement pakken." Ja, laten we eerst even zien hoe hij dat gaat doen vandaag. Het is inderdaad niet de eerste keer dat er een eindoverwinning de neus door geboord wordt.Requiem19 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:17:
Wordt het de vloek van de Nederlanders in grote rondes, of toch Kelderman die er doorheen gaat bijten?.
Ik vrees voor de Giro winst van Kelderman
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hindley heeft nu toch ook wel een luxe positie. Laat je Hart het werk doen, kan hij aan het einde de etappe op zijn naam schrijven + bonificatieseconden binnen hengelen. En als het niet hard genoeg gaat, kun je weer kopwerk gaan doen voor Kelderman en zijn trui veilig stellen.
Met Dennis eraf loopt de achterstand van Kelderman gelukkig weer wat terug. Al is het nog fors...
Kelderman moet het niet laten lopen nu. Al zou hij nog 1,5 minuut verliezen kan hij nog altijd het roze pakken in Milaan.
Ik vrees dat hij minuten gaat verliezen. Podium (3e ) lijkt het hoogst haalbare helaas. Wat heeft die ploegleiding van Sunweb tegen hem gezegd?BreadFan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:02:
Kelderman moet het niet laten lopen nu. Al zou hij nog 1,5 minuut verliezen kan hij nog altijd het roze pakken in Milaan.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 22-10-2020 16:04 ]
Irritatie bij Hart dat Hindley geen kopwerk doet. Dat is dan weer in het voordeel van Kelderman. Achterstand liep op het vlakke stuk heel snel op (met een Dennis die zich helemaal leeg rijdt en een Hart die alleen maar uit de wind hoeft te volgen). Op zich logisch dat het dan zo snel gaat. Nu is het allemaal wat gestabiliseerd.
Zonde zonde, daar gaat de Giro winst voor Kelderman, helaas toch niet sterk genoeg.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Net als Dumoulin toen tegen Froome in de Grio?KlaasjeNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:06:
Kelderman toch in zijn eentje teveel gegeven? Had achteraf beter met Bilbao en Fuglsang mee kunnen rijden...
Achteraf is het altijd makkelijk
Als die verschillen kloppen, dan krijg ik toch nog hoop voor Wilco.
Hij heeft inderdaad nog steeds een minuut speling en de achterstand op Hart lijkt zelfs te slinken.PatrickC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:08:
Als die verschillen kloppen, dan krijg ik toch nog hoop voor Wilco.
Wat negativiteit, vooralsnog lopen de koplopers op deze klim niet uit.Gynnad schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:07:
Zonde zonde, daar gaat de Giro winst voor Kelderman, helaas toch niet sterk genoeg.
Wilco lijkt gewoon in zijn eigen tempo omhoog te rijden. Laat zich niet gek maken.
Ik dacht al: kijken we naar dezelfde Giro?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mooie wedstrijd zo! Allemaal met de billen bloot. Dit is veel leuker dan een kopgroep met favorieten waarin iedereen naar elkaar zit te kijken en de sterkste in de laatste 100 meter wegspringt om een paar seconden te pakken.
@KlaasjeNL Ja, net als die laatste tijdrit in de Tour... dat was ook genieten.
Dit is wielrennen
.
Heerlijk nu er geen dominante ploeg is en we gewoon mano a mano te zien krijgen.
Heerlijk nu er geen dominante ploeg is en we gewoon mano a mano te zien krijgen.
Naja, Sunweb mag niet klagen met Hartley en Kelderman. Ze hebben twee ijzers in het vuur liggen.Requiem19 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:25:
Dit is wielrennen.
Achterstand Kelderman begint nu toch opeens weer behoorlijk op te lopen... Lijkt mij iets met de tijdswaarneming te maken te hebben waar Hart nu op het vlakke zit en Kelderman nog aan het klimmen is.
Mijn stream blijkt achter te lopen... Uitslag al bekend...
Mijn stream blijkt achter te lopen... Uitslag al bekend...

[ Voor 15% gewijzigd door KlaasjeNL op 22-10-2020 16:31 ]
Hindley bedoel je denk ik?Robkazoe schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Naja, Sunweb mag niet klagen met Hartley en Kelderman. Ze hebben twee ijzers in het vuur liggen.
De vergelijking was natuurlijk met de TJV trein en daarvoor de Sky / Ineos trein die de hele koers platleggen.
Toch vind ik dat Sunweb Kelderman in de steek heeft gelaten vandaag en het risico nu groter is dat ze de Giro niet winnen.
[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 22-10-2020 16:33 ]
Excuus, ik was met drie dingen tegelijk bezig. Het is inderdaad geen oppermachtige trein. Maakt het wel veel leuker.Requiem19 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Hindley bedoel je denk ik?
De vergelijking was natuurlijk met de TJV trein en daarvoor de Sky / Ineos trein die de hele koers platleggen.
Het was wel een moeilijke keuze voor Sunweb.PatrickC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:32:
Toch vind ik dat Sunweb Kelderman in de steek heeft gelaten vandaag.
Stel dat Dennis tot het einde van Cancano gewoon had kunnen blijven voor GH, dan hadden ze mss wel geel roze kunnen pakken en had Sunweb niemand meer kort in het klassement gehad.
RozeRequiem19 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Het was wel een moeilijke keuze voor Sunweb.
Stel dat Dennis tot het einde van Cancano gewoon had kunnen blijven voor GH, dan hadden ze mss wel geel kunnen pakken en had Sunweb niemand meer kort in het klassement gehad.
En toen was het weer stil in dit draadje... We hebben potverdorie een Nederlander in het roze na een geweldig mooie etappe! Vasthouden wordt nog lastig, maar dit verdient toch wel wat meer aandacht naar mijn idee.
Is hij niet nagenoeg kansloos om het roze te behouden in die zin dat we nog een zware bergetappe komt en een erg korte tijdrit? Wel tof dat hij roze heeft natuurlijk, maar ik denk toch dat we stilaan zaten te hopen dat hij de Giro zou winnen, dat lijkt nu een lastig verhaal te worden.KlaasjeNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:12:
En toen was het weer stil in dit draadje... We hebben potverdorie een Nederlander in het roze na een geweldig mooie etappe! Vasthouden wordt nog lastig, maar dit verdient toch wel wat meer aandacht naar mijn idee.
Hoezo is hij kansloos? Misschien was dit zijn slechtste dag en had Hart een topdag. Je weet het in het wielrennen nooit. Ze hebben nu notabene mannen op P1 en 2Stoffa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:15:
[...]
Is hij niet nagenoeg kansloos om het roze te behouden in die zin dat we nog een zware bergetappe komt en een erg korte tijdrit? Wel tof dat hij roze heeft natuurlijk, maar ik denk toch dat we stilaan zaten te hopen dat hij de Giro zou winnen, dat lijkt nu een lastig verhaal te worden.
Zaterdag zou makkelijker moeten zijn. Minder steile beklimming in ieder geval.
En in de tijdrit zou hij normaal nog wel iets winnen.. wordt iig erg gave ontknoping!
En in de tijdrit zou hij normaal nog wel iets winnen.. wordt iig erg gave ontknoping!
Superknap dat hij toch nog het roze heeft kunnen krijgen, ik heb de hele rit gekeken op de finale na en had niet gedacht dat hij het zou gaan redden. Van wat ik heb begrepen van het commentaar op Eurosport is zaterdag een redelijk makkelijke (nouja) bergetappe en Kelderman is de beste tijdrijder van de kanshebbers, dus al met al ziet het er best goed uit.
Maar toch, het zou me niks verbazen als het weer net misgaat door iets idioots als een valpartij of lekke band ofzo, op zijn Nederlands zeg maar...
Maar toch, het zou me niks verbazen als het weer net misgaat door iets idioots als een valpartij of lekke band ofzo, op zijn Nederlands zeg maar...
Zat nog eens naar de resultaten van de eerste etappe te kijken.KlaasjeNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:12:
46 HINDLEY Jai Team Sunweb 54.414 1:15
68 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 53.715 1:28
126 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 51.870 2:04
Dan ben je als Kelderman zijnde ook niet echt gerust voor de laatste ITT. Ik hoop dat Wilco het gaat halen maar ik vrees een beetje het ergste. Ik hoop dat hij nog drie hele goede dagen gaat krijgen en dat Hart + Hindley er nog even door het ijs zakken.
De wind was gigantisch gedraaid, waardoor Hindley het beter deed dan Kelderman en Hart. Dus die uitslag zegt echt helemaal nietsRobkazoe schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:56:
[...]
Zat nog eens naar de resultaten van de eerste etappe te kijken.
46 HINDLEY Jai Team Sunweb 54.414 1:15
68 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 53.715 1:28
126 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 51.870 2:04
Dan ben je als Kelderman zijnde ook niet echt gerust voor de laatste ITT. Ik hoop dat Wilco het gaat halen maar ik vrees een beetje het ergste. Ik hoop dat hij nog drie hele goede dagen gaat krijgen en dat Hart + Hindley er nog even door het ijs zakken.
Kijk naar de 2e tijdrit en je ziet dat Kelderman behoorlijk tijd pakte op beide mannen. Natuurlijk een andere tijdrit (nu vlak en toen klim) maar in de basis is Kelderman wel de sterkste.
De vraag wordt echter, kan Sunweb zaterdag de controle behouden en kan Kelderman eraan blijven hangen (of minimaal verliezen).
Het zou al goed zijn indien er een kopgroep voldoende minuten krijgt, dan ben je in ieder geval die vervelende bonificaties kwijt.
De vraag wordt echter, kan Sunweb zaterdag de controle behouden en kan Kelderman eraan blijven hangen (of minimaal verliezen).
Het zou al goed zijn indien er een kopgroep voldoende minuten krijgt, dan ben je in ieder geval die vervelende bonificaties kwijt.
Ik verwacht niet dat Kelderman het houdt. Is al 3 bergritten de mindere in de klim.
Ben ook vooral benieuwd wat Sunweb met Hindley doet. Heeft telkens meer in het vat zitten dan Kelderman. Als Hindley wilt kan die ook gewoon roze pakken... en houdt zo jongen maar eens tegen als die gaat.
Als Ineos zaterdag vanaf het begin vol gaat kan het zo zijn dat hij tijd verliest en het roze. Ook niet de bonificatie seconden vergeten die onderweg en aan de finish te halen zijn. Die sprints wint Tao sowieso.
Dan de tijdrit. Dat zal om het even worden. Verschil zal +-10-20 seconden zijn voor Kelderman op deze korte afstand. Maar naar al die bergen is dat niet vanzelf sprekend mee.
1e tijdrit is wel te vergelijken, aangezien beide renners rond de zelfde tijd startte. 2e tijdrit is ook wel een vergelijking. ‘Klimtijdrit’ noemen gaat mij wat ver. Er zat een stevige klim in ja, maar niet heel lang. Tenslotte pakt Ganna de winst. Tevens kunnen Tao en Kelderman goed klimmen dus voornaamste verschil zal op het vlakke zijn gemaakt.
Ben ook vooral benieuwd wat Sunweb met Hindley doet. Heeft telkens meer in het vat zitten dan Kelderman. Als Hindley wilt kan die ook gewoon roze pakken... en houdt zo jongen maar eens tegen als die gaat.
Als Ineos zaterdag vanaf het begin vol gaat kan het zo zijn dat hij tijd verliest en het roze. Ook niet de bonificatie seconden vergeten die onderweg en aan de finish te halen zijn. Die sprints wint Tao sowieso.
Dan de tijdrit. Dat zal om het even worden. Verschil zal +-10-20 seconden zijn voor Kelderman op deze korte afstand. Maar naar al die bergen is dat niet vanzelf sprekend mee.
1e tijdrit is wel te vergelijken, aangezien beide renners rond de zelfde tijd startte. 2e tijdrit is ook wel een vergelijking. ‘Klimtijdrit’ noemen gaat mij wat ver. Er zat een stevige klim in ja, maar niet heel lang. Tenslotte pakt Ganna de winst. Tevens kunnen Tao en Kelderman goed klimmen dus voornaamste verschil zal op het vlakke zijn gemaakt.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De bergetappe die komt is lang niet zo zwaar als vandaag was.Stoffa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:15:
[...]
Is hij niet nagenoeg kansloos om het roze te behouden in die zin dat we nog een zware bergetappe komt en een erg korte tijdrit? Wel tof dat hij roze heeft natuurlijk, maar ik denk toch dat we stilaan zaten te hopen dat hij de Giro zou winnen, dat lijkt nu een lastig verhaal te worden.
Morgen een rustdag met een vlakke rit om bij te komen.
De tijdrit op de laatste dag is niet heel lang, en dan is Wilco nog steeds wel redelijk goed in tijdrijden.
Ik heb er wel vertrouwen in, ook al is de voorsprong met 12 seconden wel wat mager.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk ook wel dat het genoeg is. Sunweb heeft kwalitatief een prima team om te kunnen controleren komende zaterdag. Zoals gezegd heeft Kelderman een betere tijdrit in de benen daar verwacht ik ook wel wat. Overigens vond ik hem niet eens zo heel sterk in de eerste tijdrit. Dat eerste stuk bergop was matig en het deel erna waar de daling in zat was abominabel. Kelderman ging daar vierkant door de bochten (o.a. stuk waar Campenaerts viel). Hij heeft het dus goedgemaakt op het, relatief, vlakkere deel. Iets wat ook veel meer karakteristiek is voor zondag.
Ik dacht de hele tijd NEE hij gaat het niet halen met de Agnello ook nog op zaterdag, totdat ik zag dat ze die "2e Stelvio" eruit gehaald hebben.
Met die eruit en dat hij morgen hopelijk een rustige etappe heeft en het geen klopjacht gaat worden voor de sprint maar hopelijk een ontsnapping met 20 minuten verschil ofzo heeft hij met de tijdrit erbij een goede kans om aan 30 seconden (dat is met TT gerekend) genoeg te hebben.
Maar het gaat wel heel erg krap/spannend worden.
Met die eruit en dat hij morgen hopelijk een rustige etappe heeft en het geen klopjacht gaat worden voor de sprint maar hopelijk een ontsnapping met 20 minuten verschil ofzo heeft hij met de tijdrit erbij een goede kans om aan 30 seconden (dat is met TT gerekend) genoeg te hebben.
Maar het gaat wel heel erg krap/spannend worden.
How do you save a random generator ?
En Ineos gaat de koers vanaf moment 1 hard maken.
Voordeel van Kelderman is dat de klim zaterdag stuk minder steil is. Kelderman weegt iets meer, dus heeft baat bij minder steile klim.
Voordeel van Kelderman is dat de klim zaterdag stuk minder steil is. Kelderman weegt iets meer, dus heeft baat bij minder steile klim.
Gewoon heel knap van Kelderman. Mentaal moet het moeilijk geweest zijn dat zijn team hem niet ten koste van alles wilde helpen. Toch niet ingestort en roze gepakt. Ik snap het aan de ene kant wel, maar je weet ook dat juist in dit soort etappes steun het verschil tussen winst en verlies kan maken.
Dat hij een teamgenoot op 2 heeft staan kan ook helpen. Die kan rustig in het wiel gaan zitten waardoor de concurrentie minder gemotiveerd kan zijn om door te rijden.
Dat hij een teamgenoot op 2 heeft staan kan ook helpen. Die kan rustig in het wiel gaan zitten waardoor de concurrentie minder gemotiveerd kan zijn om door te rijden.
Achteraf bekeken heeft Kelderman het helemaal niet zo verkeerd gedaan en was eigenlijk heel sterk. Hij liet weliswaar een gaatje op de Stelvio, maar Almeida verloor daar veel meer. En juist Kelderman en Almeida waren de mannen die de afgelopen dagen extra inspanningen leverden om tijd op elkaar te pakken. Ergens ga je dat terugbetalen en dat was dus vandaag.
Vervolgens verliest Kelderman vooral veel tijd op weg naar de laatste beklimming. Ook dat zegt in feite niets over hoe sterk hij was. Vooraan was het immers Dennis die zich compleet leeg reed voor Hart met Finley in het wiel. Iedereen die weleens op een racefiets heeft gezeten weet dat je op het vlakke in het wiel van een ander vrij eenvoudig kan meekomen. Dus dat hele stuk hebben Hart en Finley kunnen sparen, waar Kelderman alsnog een flinke inspanning moest leveren om het gat niet te groot te laten worden.
Aan de andere kant kon hij zich met het oog op de laatste beklimming ook niet helemaal leeg rijden, iets wat Dennis wel kon doen en ook deed. Die stond compleet geparkeerd.
Dat Kelderman na zijn inspanning op de slotklim nauwelijks tijd verliest in het eerste deel is buitengewoon knap. Dat hij later op de klim alsnog tijd begint te verliezen is heel logisch na de inspanning die hij eerder moest leveren.
Al met was het een opeenvolging van logisch te verklaren gebeurtenissen die mogelijk eerder aantonen hoe sterk Wilco is dan dat het een teken van zwakte is.
Vervolgens verliest Kelderman vooral veel tijd op weg naar de laatste beklimming. Ook dat zegt in feite niets over hoe sterk hij was. Vooraan was het immers Dennis die zich compleet leeg reed voor Hart met Finley in het wiel. Iedereen die weleens op een racefiets heeft gezeten weet dat je op het vlakke in het wiel van een ander vrij eenvoudig kan meekomen. Dus dat hele stuk hebben Hart en Finley kunnen sparen, waar Kelderman alsnog een flinke inspanning moest leveren om het gat niet te groot te laten worden.
Aan de andere kant kon hij zich met het oog op de laatste beklimming ook niet helemaal leeg rijden, iets wat Dennis wel kon doen en ook deed. Die stond compleet geparkeerd.
Dat Kelderman na zijn inspanning op de slotklim nauwelijks tijd verliest in het eerste deel is buitengewoon knap. Dat hij later op de klim alsnog tijd begint te verliezen is heel logisch na de inspanning die hij eerder moest leveren.
Al met was het een opeenvolging van logisch te verklaren gebeurtenissen die mogelijk eerder aantonen hoe sterk Wilco is dan dat het een teken van zwakte is.
Ja dat vind ik ook, het is mooi om met 2 klassementsrenners kort in het klassement te staan. Echter met Hindley bij Kelderman had Kelderman veel minder tijd hoeven te verliezen op het vlakke stuk tussen die 2 klimmen in. Plus dat ze dan zaterdag niet met een duivels dilemma zitten als Hart weer aanvalt (want dat gaat gebeuren). Want ik verwacht dat wil Hindley winnen, dat hij aardig wat tijd moet pakken zaterdag op Hart om het in de tijdrit niet alsnog te verliezen.PatrickC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:32:
Toch vind ik dat Sunweb Kelderman in de steek heeft gelaten vandaag en het risico nu groter is dat ze de Giro niet winnen.
Vond het ook wel tekenend dat ik gister op een twitter post van Sunweb een reactie las van iemand in de trant "@ Wilco, ik zou alvast lekker bij Bora in het hotel gaan slapen". Ik vind het gek dat je als team je kopman achter laat om je nummer 2 te ondersteunen. Denk dat het mentaal ook wel een tik voor Kelderman is geweest.
Vandaag een vlakke rit van 260km. Belachelijk aantal imo.
Ook nog is hele dag regen voorspeld.
Inderdaad, (Ineos) Hart zal zaterdag vol de aanval kiezen en ik vraag me af of Wilco dan wel kan aanklampen. Hindley wellicht wel weer, maar wie van die 2 heeft nog de beste tijdrit in de benen voor zondag? Verder was Kelderman gisteren in het interview wel duidelijk dat hij niet zo blij was met de teamleiding van Sunweb over de gevolgde strategie. Het vertrek van Kelderman naar Bora zou daar nog wel eens wat mee te maken kunnen hebben.djfrankel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Ja dat vind ik ook, het is mooi om met 2 klassementsrenners kort in het klassement te staan. Echter met Hindley bij Kelderman had Kelderman veel minder tijd hoeven te verliezen op het vlakke stuk tussen die 2 klimmen in. Plus dat ze dan zaterdag niet met een duivels dilemma zitten als Hart weer aanvalt (want dat gaat gebeuren). Want ik verwacht dat wil Hindley winnen, dat hij aardig wat tijd moet pakken zaterdag op Hart om het in de tijdrit niet alsnog te verliezen.
Vond het ook wel tekenend dat ik gister op een twitter post van Sunweb een reactie las van iemand in de trant "@ Wilco, ik zou alvast lekker bij Bora in het hotel gaan slapen". Ik vind het gek dat je als team je kopman achter laat om je nummer 2 te ondersteunen. Denk dat het mentaal ook wel een tik voor Kelderman is geweest.
En de rit is, na protest van de renners, ingekort tot 150 km.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:53:
Vandaag een vlakke rit van 260km. Belachelijk aantal imo.
Aanvankelijk was de rit 253 km, die werd door werkzaamheden veranderd naar 258km.
Dat zijn bijna klassiekerachtige afstanden, ik kan me wel voorstellen dat de rit gezien het weer nu alsnog ingekort is.
Maar 150km is wel fors ingekort...
Dat zijn bijna klassiekerachtige afstanden, ik kan me wel voorstellen dat de rit gezien het weer nu alsnog ingekort is.
Dan maar net las Michael Jordan je energie halen uit de 'bad guys', in dit geval de leiding van Sunweb. Als het Kelderman motiveert om hen te laten zien dat ze ongelijk hadden met de Hindley keuze, werkt het misschien wel voor hem om zn frustratie in te zetten zaterdag en zondag.djfrankel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Ja dat vind ik ook, het is mooi om met 2 klassementsrenners kort in het klassement te staan. Echter met Hindley bij Kelderman had Kelderman veel minder tijd hoeven te verliezen op het vlakke stuk tussen die 2 klimmen in. Plus dat ze dan zaterdag niet met een duivels dilemma zitten als Hart weer aanvalt (want dat gaat gebeuren). Want ik verwacht dat wil Hindley winnen, dat hij aardig wat tijd moet pakken zaterdag op Hart om het in de tijdrit niet alsnog te verliezen.
Als je het vlakke wegdenkt, verloor Kelderman 'maar' iets van 1 minuut op de gehele Stelvio en de Cancano klim, terwijl hij lang alleen reed. Zoveel minder is hij echt niet. Hart heeft het hele vlakke stuk in Dennis' wiel gezeten en begon ook wat frisser nog aan die laatste klim. Dus al met al scheelt het gewoon weinig.
Aangezien Za makkelijker zou moeten zijn dan gisteren, ziet het er imo nog steeds top uit voor Kelderman
Denk dat er ongeveer geen grotere tegenstelling is qua persoonlijkheid dan tussen Jordan en KeldermanRequiem19 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Dan maar net las Michael Jordan je energie halen uit de 'bad guys', in dit geval de leiding van Sunweb. Als het Kelderman motiveert om hen te laten zien dat ze ongelijk hadden met de Hindley keuze, werkt het misschien wel voor hem om zn frustratie in te zetten zaterdag en zondag.
Als je het vlakke wegdenkt, verloor Kelderman 'maar' iets van 1 minuut op de gehele Stelvio en de Cancano klim, terwijl hij lang alleen reed. Zoveel minder is hij echt niet. Hart heeft het hele vlakke stuk in Dennis' wiel gezeten en begon ook wat frisser nog aan die laatste klim. Dus al met al scheelt het gewoon weinig.
Aangezien Za makkelijker zou moeten zijn dan gisteren, ziet het er imo nog steeds top uit voor Kelderman.
Hopelijk heeft Kelderman de Netflix docu gekekendoomtech schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Denk dat er ongeveer geen grotere tegenstelling is qua persoonlijkheid dan tussen Jordan en Kelderman
De vraag is alleen hoe diep hij heeft moeten gaan om het verlies te beperken.Requiem19 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Dan maar net las Michael Jordan je energie halen uit de 'bad guys', in dit geval de leiding van Sunweb. Als het Kelderman motiveert om hen te laten zien dat ze ongelijk hadden met de Hindley keuze, werkt het misschien wel voor hem om zn frustratie in te zetten zaterdag en zondag.
Aangezien Za makkelijker zou moeten zijn dan gisteren, ziet het er imo nog steeds top uit voor Kelderman.
Ondanks dat het geen écht grote namen zijn, vind ik het toch wel een toffe Giro om te volgen.
Ik hoop ergens nog op een alles of niets poging van de 1 of meerdere grote namen op zaterdag. Nibali/Fuglsang/Bilbao/Majka die vol in de aanval gaan. Al lijkt het ook dat Ineos en Sunweb wel de sterkste ploegen hebben.
Interessant ook hoe Sunweb hier nu mee omgaat.
Ik snap wel dat aanhangers van Kelderman liever hadden gezien dat Hindley wachtte, maar ik kan het ook wel begrijpen. Als je Hindley laat wachten en samen de afdaling/vallei rijdt om de schade te beperken, en Kelderman er alsnog doorheen zakt op de slotklim, sla je als ploegleiding jezelf voor je kop dat je Geoghegan Hart laat rijden. Dan moet Hindley ook veel kracht verspelen en verliezen ze samen waarschijnlijk sowieso veel tijd, en kun je de situatie niet meer rechtzetten. Door Hindley bij Hart te houden hou je meer controle over de situatie.
Als je de koers bekijkt bovenop de Stelvio, en je loopt de scenario's door, denk ik dat dit de best mogelijke uitkomst was voor Sunweb. Kelderman pakt alsnog roze en Hindley loopt zelfs iets uit op Hart in het klassement.
Ik hoop ergens nog op een alles of niets poging van de 1 of meerdere grote namen op zaterdag. Nibali/Fuglsang/Bilbao/Majka die vol in de aanval gaan. Al lijkt het ook dat Ineos en Sunweb wel de sterkste ploegen hebben.
Interessant ook hoe Sunweb hier nu mee omgaat.
Ik snap wel dat aanhangers van Kelderman liever hadden gezien dat Hindley wachtte, maar ik kan het ook wel begrijpen. Als je Hindley laat wachten en samen de afdaling/vallei rijdt om de schade te beperken, en Kelderman er alsnog doorheen zakt op de slotklim, sla je als ploegleiding jezelf voor je kop dat je Geoghegan Hart laat rijden. Dan moet Hindley ook veel kracht verspelen en verliezen ze samen waarschijnlijk sowieso veel tijd, en kun je de situatie niet meer rechtzetten. Door Hindley bij Hart te houden hou je meer controle over de situatie.
Als je de koers bekijkt bovenop de Stelvio, en je loopt de scenario's door, denk ik dat dit de best mogelijke uitkomst was voor Sunweb. Kelderman pakt alsnog roze en Hindley loopt zelfs iets uit op Hart in het klassement.
Hink nog wel op twee gedachten wat ik van de rit van gister moet vinden, maar laat ik voorop stellen dat het een fantastische rit was en wat is die Kelderman toch een knokker. Wat een ongekende luxe ook van Sunweg met de ritwinst, roze trui en 2e plek, maar ik vraag me af of ze het niet beter uit kunnen spelen (ligt dat aan de oranje bril)?
Het voelt toch een beetje alsof Kelderman in de steek gelaten werd en daardoor onnodig tijd verloren heeft, en in feite heeft Hindley helemaal geen tijd gepakt (maar wel boni's waardoor hij over Hart heen springt). Voor mijn gevoel had Hindley nu minuten voor moeten staan, of had Kelderman niet zo veel hoeven verliezen en is het door een overdosis geluk allemaal goed afgelopen.
Moet nog zien of Kelderman het redt, maar hoe hij zich geweerd heeft op die laatste klim wekt wel sympathie.
Het voelt toch een beetje alsof Kelderman in de steek gelaten werd en daardoor onnodig tijd verloren heeft, en in feite heeft Hindley helemaal geen tijd gepakt (maar wel boni's waardoor hij over Hart heen springt). Voor mijn gevoel had Hindley nu minuten voor moeten staan, of had Kelderman niet zo veel hoeven verliezen en is het door een overdosis geluk allemaal goed afgelopen.
Moet nog zien of Kelderman het redt, maar hoe hij zich geweerd heeft op die laatste klim wekt wel sympathie.
Ja, behoorlijk diep. Hij kwam dat laatste stukje van de Cancano klim echt niet meer vooruit leek het. Maar Hindley stond na de finish ook even helemaal stuk te gaan leek het?MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
De vraag is alleen hoe diep hij heeft moeten gaan om het verlies te beperken.
GH lag er vlgs mij ook wel flink af. Denk dat iedereen echt diep ging. Wel goed dat Kelderman zei dat hij op het vlakke zoveel mogelijk gelletjes nog naar binnen probeerde te krijgen, dat helpt sws ook al voor het herstel.
Kan niet wachten op za en zondag, wordt echt een epische ontknoping. We mogen wel echt in onze handjes klappen met het wielerseizoen
Maar wat een seizoen heeft Sunweb ook gehad tot nu. Gaf er geen stuiver voor aan het begin en die Tour selectie vond ik ronduit belachelijk. Hirschi de grote revelatie en smaakmaker in de Tour met etappewinst en een aantal ereplaatsen. SKA die daar even twee etappes pakt en nu Hindley en Kelderman die de Giro kleuren.
Ben heel benieuwd of ze dit allemaal bij elkaar kunnen houden. Dan kunnen ze op korte termijn op veel fronten mee doen om de prijzen. Moet alleen in de breedte sterker worden (want die Vuelta selectie lijkt mij gewoon opvulling, maar laat me graag weer verassen).
Ben heel benieuwd of ze dit allemaal bij elkaar kunnen houden. Dan kunnen ze op korte termijn op veel fronten mee doen om de prijzen. Moet alleen in de breedte sterker worden (want die Vuelta selectie lijkt mij gewoon opvulling, maar laat me graag weer verassen).
[ Voor 29% gewijzigd door doomtech op 23-10-2020 11:59 ]
100km ingekort. hele dag regen, tjaMegupe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:54:
Aanvankelijk was de rit 253 km, die werd door werkzaamheden veranderd naar 258km.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://twitter.com/lafla...og-etappe-19-naar-asti%2F
Het is een gerucht, maar slechts 100km is ook nog een mogelijkheid blijkbaar. Dan wordt het mogelijk nog wel echt een hele snelle en heftige etappe. Ineos heeft met Ganna en Dennis natuurlijk wel 2 notoire hardrijders.
Het is een gerucht, maar slechts 100km is ook nog een mogelijkheid blijkbaar. Dan wordt het mogelijk nog wel echt een hele snelle en heftige etappe. Ineos heeft met Ganna en Dennis natuurlijk wel 2 notoire hardrijders.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik denk met het oog op zaterdag dat als ze Hindley hadden laten wachten dat Kelderman nu ruim een minuut voorsprong had moeten hebben + dat Hindley niet direct in de tegenaanval hoeft als Hart aanvalt.Ypuh schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:43:
...
...
Ik denk dat zo'n scenario voor Sunweb makkelijker te controleren is zaterdag. Maargoed die beslissing moeten ze op dat moment nemen en het pak nu zo uit. Mag alleen hopen dat zaterdag Hindley niet gaat koersen tegen Kelderman.
Precies. Ze staan wel #1 en 2, maar ze hebben eigenlijk helemaal geen troefkaart meer om uit te spelen nu ze alle 3 binnen 16 seconden staan. Een aanval van Hindley zal betekenen dat Kelderman ook direct mee moet en vice versa. Als Hart aanvalt hebben ze niet één iemand die het gat dicht kan rijden, want ze moeten gewoon allebei vol in het wiel.djfrankel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Ik denk met het oog op zaterdag dat als ze Hindley hadden laten wachten dat Kelderman nu ruim een minuut voorsprong had moeten hebben + dat Hindley niet direct in de tegenaanval hoeft als Hart aanvalt.
Ik denk dat zo'n scenario voor Sunweb makkelijker te controleren is zaterdag. Maargoed die beslissing moeten ze op dat moment nemen en het pak nu zo uit. Mag alleen hopen dat zaterdag Hindley niet gaat koersen tegen Kelderman.
Het was makkelijker geweest als Hindley gister gewoon aangevallen en een minuut gepakt had, of gewoon bij Kelderman gebleven was en die niet zoveel tijd verloren had.
Anyhow, dat is allemaal achteraf. Hart zag er nou ook weer niet onverslaanbaar uit gister, maar het wordt wel billenknijpen voor Sunweb in wat op het eerste oog zo'n mooie situatie lijkt (had ook slechter af kunnen lopen als Kelderman ontploft was).
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 23-10-2020 14:06 ]
Ze lieten een grafiekje zien in de uitzending: op dat moment (op 2/3 van de laatste klim schat ik) nog geen 5% in het rood gereden.MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
De vraag is alleen hoe diep hij heeft moeten gaan om het verlies te beperken.
Ze moeten vooral niet bang zijn om samen tegen Hart te rijden.djfrankel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Mag alleen hopen dat zaterdag Hindley niet gaat koersen tegen Kelderman.
Wat Sunweb naar mijn idee moet doen is met Hindley proberen aan te aanvallen en zo Hart en Ineos in de verdediging drukken. Dit is natuurlijk mits ze allemaal de benen ervoor hebben, maar dan zou Kelderman in het wiel van Hart kunnen gaan zitten.
En als Hart dan echt ballen heeft zegt ie tegen Kelderman: ik ga 'm niet halen, laat jij hem je de Giro afsnoepen?
Denk dat die specifieke data niet heel betrouwbaar is, aangezien ze i) geen hartslag data capturen en ii) ze niet weten wat het FTP is van de renners. Dat grafiekje over in het rood zitten lijkt me eerder een schatting dan echt onderbouwd.TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Ze lieten een grafiekje zien in de uitzending: op dat moment (op 2/3 van de laatste klim schat ik) nog geen 5% in het rood gereden.
Ja die grafiekjes verbaas ik me ook aldoor over. Tijdens de 2e tijdrit gaf die grafiek aan dat Kelderman 20% van de tijd in het rood gereden had. Ik weet niet wat zij verstaan onder "in het rood", maar dat leek me toch wel weinig tijden een ITT.Requiem19 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
Denk dat die specifieke data niet heel betrouwbaar is, aangezien ze i) geen hartslag data capturen en ii) ze niet weten wat het FTP is van de renners. Dat grafiekje over in het rood zitten lijkt me eerder een schatting dan echt onderbouwd.
Op https://www.giroditalia.it/en/livehub/ laten ze live snelheid, vermogen en hellingshoek zien, ze zullen zich op die data baseren.
Best leuk, maar inderdaad geen hartslag. Lijkt me ook een concurrentie gevoelig gegeven, renners zullen dat niet graag afstaan, en helemaal niet live. En hoe ze dan de grens rood/groen kunnen bepalen is me bij nader inzien ook niet duidelijk.
Best leuk, maar inderdaad geen hartslag. Lijkt me ook een concurrentie gevoelig gegeven, renners zullen dat niet graag afstaan, en helemaal niet live. En hoe ze dan de grens rood/groen kunnen bepalen is me bij nader inzien ook niet duidelijk.
Als je Hindley had laten wachten, had je INEOS Grenadiers vleugels gegeven "ze zijn er allebei af", dan had Rohan nog even een paar kilometer op kop gereden, had Hart vervolgens nog even een extra trap gedaan, en had INEOS roze gehad, om die vervolgens niet meer af te geven.
Vind het mooi om te zien dat Kelderman in het roze rondrijd, maar ben eigenlijk best bang dat die met deze afstand tussen de drie uiteindelijk het lijdend voorwerp word in wederom een wielersoap met ineos grenadiers als winnaars van de Giro.
En dan heb je nog de Vuelta, waaide gisteren een mooi stukkie zeg. Ik volg Willie Smit ietwat op Youtube en tof om te zien dat die wederom in de vlucht van de dag zat. Commentaar begint wat eentonig te worden "deze renner heeft toch een bijzonder verhaal, heel wat meegemaakt in z'n leven" , en voor de mensen die ook in het Indoor topic zitten, hij heeft een behoorlijk duurritje op Zwift gemaakt: https://www.wielerflits.n...-zwiften-voor-goede-doel/
Vind het mooi om te zien dat Kelderman in het roze rondrijd, maar ben eigenlijk best bang dat die met deze afstand tussen de drie uiteindelijk het lijdend voorwerp word in wederom een wielersoap met ineos grenadiers als winnaars van de Giro.
En dan heb je nog de Vuelta, waaide gisteren een mooi stukkie zeg. Ik volg Willie Smit ietwat op Youtube en tof om te zien dat die wederom in de vlucht van de dag zat. Commentaar begint wat eentonig te worden "deze renner heeft toch een bijzonder verhaal, heel wat meegemaakt in z'n leven" , en voor de mensen die ook in het Indoor topic zitten, hij heeft een behoorlijk duurritje op Zwift gemaakt: https://www.wielerflits.n...-zwiften-voor-goede-doel/
[ Voor 32% gewijzigd door McMiGHtY op 24-10-2020 10:57 ]
Ai Kelderman, dat is toch vroeg.
Maar zo heel sterk oogt Hart ook niet. En Hindley zal toch moeten aanvallen als Kelderman echt op afstand wordt gereden.
Maar zo heel sterk oogt Hart ook niet. En Hindley zal toch moeten aanvallen als Kelderman echt op afstand wordt gereden.
Roze trui uit het hoofd zetten en nu gaan voor het podium dan maar. Jammer, maar dit zat er aan te komen als je na donderdag realistisch bent.
Sunweb gaat alles verliezen door die domme tactiek. Hindley kan niet tijdrijden en Hart wel. Dus Hindley moet echt hard uithalen op die laatste berg
Donderdag heeft hij vooral verloren op het vlakke door toedoen van Dennis. Eén tegen één tegen Hart heeft hij niet zoveel verloren hoorPatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:15:
Roze trui uit het hoofd zetten en nu gaan voor het podium dan maar. Jammer, maar dit zat er aan te komen als je na donderdag realistisch bent.
Hindley in de aanval straks. Nu Ineos eerst het werk laten opknappen.D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
Maar wat wil Sunweb nu? Want morgen gaat Hart over Hindley heen.
Ik zou Dennis nog deze klim voor zijn rekening laten nemen. Hindley moet op de slotklim eigenlijk zo snel mogelijk aanvallen, proberen Hart op afstand te rijden.
Nu is er eigenlijk weinig twijfel mogelijk, Kelderman is gewoon niet sterk genoeg.
Als ze Hindley donderdag hadden laten wachten, was die ook kansloos geweest. Nu hebben ze een kans.
Nu is er eigenlijk weinig twijfel mogelijk, Kelderman is gewoon niet sterk genoeg.
Als ze Hindley donderdag hadden laten wachten, was die ook kansloos geweest. Nu hebben ze een kans.
Klopt, maar hij moest wel bergop lossen, terwijl er nog flink wat km’s te gaan waren.D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Donderdag heeft hij vooral verloren op het vlakke door toedoen van Dennis. Eén tegen één tegen Hart heeft hij niet zoveel verloren hoor
Grote groep rondom Kelderman. Nog hopen dat Dennis en Hart straks kapot gaan.
Loopt wel hard op.
Loopt wel hard op.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 24-10-2020 15:23 ]
Hoezo? Erkend klimmer toch?D-e-n schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:20:
Ben ik de enige die overigens vreemd aankijkt tegen hoe Dennis presteert?
Toch wel apart hoor, weer een grote ronde waarin alles zo dicht op elkaar zit en de beslissing in de tijdrit gaat vallen. Maar spannend is het wel zo tenminste
Kelderman heeft de laatste 2 bergetappes wel ‘veel’ gehad aan steun van de Sunweb ploeg... die hebben hem echt laten zitten...
Yup, hij gaat weg he. Maar dat had je als ploeg hem ook niet moeten meenemen ipv laten vallenPatrickC schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:37:
Kelderman heeft de laatste 2 bergetappes wel ‘veel’ gehad aan steun van de Sunweb ploeg... die hebben hem echt laten zitten...
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21