[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 58 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
doomtech schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:52:
Wilco vanaf nu overal vooraan rijden, kun je geen besmetting oplopen en ook niet vallen door andermans toedoen. Girowinst=confirmed!

Maar zonder gekheid, het zou me echt verbazen als deze Giro afgemaakt gaat worden. Dit soort uitvallers gaat alleen maar toenemen en er blijkt op een aantal cols ook al sneeuw te liggen.
Wat als Wilco de Sunwebrenner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:57
Pino112 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Wat als Wilco de Sunwebrenner is?
Had nog niet gelezen dat er iemand van Sunweb ook positief is. Ik ben heel erg benieuwd nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:06
Ik kan me toch ook zo voorstellen dat andere renners ook niet meer met een heel prettig gevoel rondrijden. Die hebben met (minstens) twee renners rondgereden die al besmet waren en mogelijk besmettelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

Kans is vrij aannemelijk dat er over 2/3 dagen nog meer Corona gevallen zijn. De een steekt de andere weer aan. Door de bubbels blijft het beperkt, maar dat er mee gevallen zullen komen bestaat geen twijfel over.

Ben benieuwd wanneer de Giro organisatie de stekker eruit trekt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49
Matthews is de Sunweb renner met Covid.

Ploeg gaat wel door.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 13-10-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Liggen de renners nu allemaal alleen op de kamer of hebben ze ook nu een kamergenoot? Lijkt me dan toch haast die je uit voorzorg die renner (de kamergenoot van) ook naar huis stuurt. Dat is voor niemand leuk maar het scenario van Mitchelton lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

djfrankel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:40:
Liggen de renners nu allemaal alleen op de kamer of hebben ze ook nu een kamergenoot? Lijkt me dan toch haast die je uit voorzorg die renner (de kamergenoot van) ook naar huis stuurt. Dat is voor niemand leuk maar het scenario van Mitchelton lijkt me ook niet wenselijk.
Zal per team/renner verschillen denk ik. Kruiswijk lag alleen op de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vos schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:33:
Matthews is de Sunweb renner met Covid.

Ploeg gaat wel door.
Zo, das goed voor m'n poule zeg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 08:18
MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:50:
Zo, das goed voor m'n poule zeg! :P
Bij Cyclingmaster is de markt nog open, dus als je snel bent... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ploeg Jumbo Visma nu uit de Giro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das toch niet vol te houden zo zou je zeggen.

Overigens is dat weer minder voor m'n poule ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
Snap ik. Beste jongetje van de klas en zonder Kruijswijk valt er weinig te halen voor TJV.

Gaat nu toch wel hard t.o.v. hoe goed de Tour verliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Eigenlijk valt het aantal uitvallers wel mee.
2 ploegen eruit, waarschijnlijk om zelfbescherming en omdat ze (iig Jumbo) niks meer te winnen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Schijnt een leuke etappe te zijn tot nu toe

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
UAE vergooit hun eigen kansen vandaag door 15 km te laat te gaan achtervolgen. Het was minder dan 30 seconden, en pas als het 4:30 is gaan ze aan de gang. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wel weer een heerlijke etappe. Ook één van de mooiere overwinningen van Sagan, niet in de sprint maar gewoon vanaf de start volle bak in de aanval om solo over de finish te komen. Ook heerlijk hoe ze in plukjes over de finish kwamen, het leek wel een klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ypuh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:40:
Wel weer een heerlijke etappe. Ook één van de mooiere overwinningen van Sagan, niet in de sprint maar gewoon vanaf de start volle bak in de aanval om solo over de finish te komen. Ook heerlijk hoe ze in plukjes over de finish kwamen, het leek wel een klassieker.
Mee eens.
Enige wat jammer was aan de koers van vandaag was Eurosport (en met name het nederbelgische commentaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Ik vind het commentaar bij eurosport (NL/BE) echt belabberd (en reclame tussendoor ook vervelend).
Geef mij dan maar de engelsen/amerikanen, onze vrienden van de NOS of de Belg.

[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 13-10-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Megupe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:01:
Ik vind het commentaar bij eurosport (NL/BE) echt belabberd (en reclame tussendoor ook vervelend).
Ach gelukkig verschillen de meningen. Ik ken menigeen die op Sporza kijkt omdat de commentatoren van de NOS ook niet om te luisteren zijn.
Zelf ben ik ook totaal geen fan van Ducrot en zo zijn er vast wel mensen die het fantastisch vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Commentaar is idd een smaak dingetje, zo vind ik Kroon wel prima, weet veel van renners omdat hij nog niet zo heel lang gestopt is en verder wel vermakelijk. Engels commentaar trek ik niet bij wielrennen op de een of andere manier, erg overdreven. De Cauwer is favoriet hier. Maar ja, 10 mensen 10 meningen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24

DDX

Megupe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:01:
Je kan bij eurosport toch ook gewoon engels commentaar kiezen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
DDX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Je kan bij eurosport toch ook gewoon engels commentaar kiezen ?
ik zou graag willen weten hoe. Ik zit bij kpn en heb dus een arris kastje waar het tv signaal uit komt.
Ik weet nog van toen ik ziggo en een CI+ module had dat ik via de tv zelf de taal van het geluid kon kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:40:
One of the best rides ever? What do you think?

This is what the numbers say about Peter Sagan's Stage 10 win:

⏱️Duration: 4h01’45”
🚴Avg speed: 43.9km/h
🔝Max speed: 84.3km/h
⚡️Avg power: 330w
💪Max power: 1160w
🔴Red Zone: 22%

🔥Weighted average power: 395w!🔥
Bron

Bam!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Ik ben juist Karsten Kroon fan. Vond hem aan het begin maar wat eigenaardig en irritant soms, maar nu ik hem een beetje ken (o.a. door zijn optredens in de Laurens ten Dam podcast) ben ik zijn humor des te meer gaan waarderen. Hij schopt graag tegen dingen aan, maar is vooral professioneel met zijn vak bezig. Jan Hermsen vond ik ook erg goed tijdens de Tour.

Zelf kan ik niet naar de NOS luisteren. Wordt he-le-maal gek van dat gebrabbel, dat ze er telkens naast zitten en die anekdotes uit de oude doos waar ik geen beeld bij heb en ze zelf vaak ook maar half kunnen reproduceren. Die Stef Clement moet je ook maar tegenkunnen, qua kennis wel een toevoeging, maar vervelende stem met een pauze na elke 3 woorden die hij uitspreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 14-10-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Ik ben voornamelijk fan van het commentaar van Michel en Jose, en dan schakelen naar een praktisch onverstaanbare Renaat op de moter.

En met het NOScommentaar ben ik afgelopen jaren ook wel beetje klaar mee. Daarvoor kon ik Herbert en Maarten goed verteren, maar en dat is minder, maar Stef ipv Herbert is niet fijn luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24

DDX

Megupe schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:04:
[...]

ik zou graag willen weten hoe. Ik zit bij kpn en heb dus een arris kastje waar het tv signaal uit komt.
Ik weet nog van toen ik ziggo en een CI+ module had dat ik via de tv zelf de taal van het geluid kon kiezen.
Geen idee hoe dat bij kpn kastje kan, ik kan bij mijn sateliet ontvanger gewoon ander audio spoor kiezen zegmaar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zijn die belgen nog wel een beetje te harden nu met de Wout van Aert hype?

Ik hoor in verschillende Podcasten dat Michel en Jose toch wat zijn doorgeslagen in hun chauvinisme? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat zijn ze imho wel een beetje ja. Focus op renners uit je eigen land is goed en logisch, maar het is af en toe wel wat aan de hijgerige kant zeg maar.

Kroon vind ik een prettige commentator. Zijn Vlaamse collega Van Belleghem doet het ook goed, weinig op aan te merken maar ik vind zijn accent wel heel sterk aanwezig. Kan hij niks aan doen, maar goed.

Boogerd vind ik vaak ook prettig om naar te luisteren. Stef Clement wordt ook beter, al heeft hij soms de neiging wat blaaskakerig over te komen. Om Ducrot kan ik wel lachen, Dijkstra zit veel te vol met clichématigheden en vaste verhalen.. die is aan vervanging toe.

Joris vd Berg vond ik het in tegenstelling tot veel anderen goed doen voor zijn eerste Tour, en ook Jan Hermsen die al genoemd werd vind ik fijn om naar te luisteren. Deed me af en toe wat denken aan Erik Breukink, die ooit weleens co-commentaar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:32:
Zijn die belgen nog wel een beetje te harden nu met de Wout van Aert hype?

Ik hoor in verschillende Podcasten dat Michel en Jose toch wat zijn doorgeslagen in hun chauvinisme? ;)
Absoluut niet. Het is de hele tijd van als Evenpoel niet gevallen had, dan had ie kunnen winnen etc. Ik snap dat er chauvinisme is en dat het minder erg is als het om een renner van je eigen land gaat(daarom vind ik de NOS nog wel te pruimen). Maar ze zijn echt volledig doorgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Als Belg is het hier grappig lezen. Persoonlijk kan ik niet naar sport kijken op Nederlandse zenders omdat het altijd verschrikkelijk chauvinistisch is. Nu dat Sporza ook die richting is ingeslagen (en eigenlijk volledig is doorgeslagen) vinden jullie het precies niet leuk meer :9 Eurosport is trouwens ook dikwijls enkel aandacht voor de Nederlanders bij internationale wedstrijden (bij sport in het algemeen - atletiek, tennis, etc.).

Dit is ook wel een leuke:
Ypuh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Z'n eigen fout. Was ook wel echt een elite kopgroep, maar hij kon bijna niet winnen. Niemand kon alleen wegrijden en niemand wou het gat dichten met MvdP in z'n wiel. Na 2-3 dikke inspanningen was het beste er wel vanaf.

Denk dat MvdP wel een beetje in de Sagan-frustratie komt waar iedereen tegen hem rijdt.
Hier in België was er wel wat commotie omdat Van Aert juist vond dat MvdP op zijn wiel reed. Zo zie je dat iedereen het met een nationale bril bekijkt. Ik denk persoonlijk dat niemand graag met MvdP of Van Aert in zijn wiel naar de finish rijd maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik liever sprinten tegen MvdP en niet tegen iemand die op World Tour niveau massasprinten wint 8)

Zelfs als Belg zijnde vind ik het irritant overdreven over Evenepoel en Van Aert (en dat zeg ik dan als fan van Evenepoel). Een keer vermelden is normaal maar ze gaan er momenteel los over tijdens de live uitzendingen. Elke scheet die hij in zijn revalidatie laat wordt in het groot en breed uitgesmeerd op de Sporza site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eindelijk een koers architect/directeur die een logische geod gestruktureerde aankomst voor een sprint etappe heeft ingericht.

Veel bochten die elkaar vlot opvolgde waardoor alles continu op een lint zit en het dus veilig wordt.

Alleen jammer van dat lange stuk snelweg wat Armee de das om deed, snelwegen horen dan ook nooit in een cyclo thuis, wegen zoals daarvoor en in de stad zijn perfect, dan kan je verschil maken en enigszins houden.
Het hoeft echt niet op en neer te gaan om veilig te zijn of een ontsnapping als een mogelijk te behouden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Horla : Het ligt niet aan de televisie, nederlanders zijn gemiddeld gewoon heel chauvinistische sportliefhebbers. Zie bij voorbeeld in dit topic als Dumoulin in dienst van de ploeg rijdt in plaats voor eigen kansen.

En dat MvdP alleen maar oog voor het wiel van Van Aert had heeft mij ook flink geërgerd. Maar misschien zat er gewoon niet meer in, die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Da's toch gewoon onderdeel van de koers...

De verwijten die Roglic kreeg bij het WK vond ik wel erg bijzonder. Dat zou ik de Nederlandse pers/commentatoren niet zo snel zien doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wat deed Gaviria? Die ging gewoon zitten in de sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Viviani Gaviria werd ook nog ff onderuit gereden door een motor op een rotonde.

Edit mbt rijder

[ Voor 19% gewijzigd door Megupe op 14-10-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Megupe schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:06:
Gaviria werd ook nog ff onderuit gereden door een motor op een rotonde.
Dat was toch Viviani? Of was Gaviria daar ook bij betrokken.

Terwijl Caleb Ewan de Scheldeprijs wint en er weer heel erg lelijk gevallen is tijdens de massasprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:07
doomtech schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Dat was toch Viviani? Of was Gaviria daar ook bij betrokken.

Terwijl Caleb Ewan de Scheldeprijs wint en er weer heel erg lelijk gevallen is tijdens de massasprint.
Echt zo'n achterlijke sprint daar altijd. Moet er eerst den dode vallen voor ze die finale eens gaan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:45:
De verwijten die Roglic kreeg bij het WK vond ik wel erg bijzonder. Dat zou ik de Nederlandse pers/commentatoren niet zo snel zien doen :).
Dat is natuurlijk omdat er geen Nederlander in dezelfde situatie zat want Dumoulin kon niet mee >:) O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Horla op 14-10-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, wat die motor daar deed op die rotonde was wel weer verbazingwekkend,maar niet raar in Italie volgens mij.

Scheldeprijs, was dat Ackerman die hem gewoon van z'n fiets afreed (mijn inziens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:06
Haha, over chauvinisme gesproken, tijdens de Tour heb ik een paar keer radio 1 opgezet in de auto. Bij elke sprint ging het 50% van de tijd over waar Bol te vinden was, of Sunweb zijn treintjes al voor elkaar had end ergelijke. En als het dan niet lukte ging het over waar het fout ging, wat voornamelijk lag aan die treintjes en niet aan Bol zelf uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Bij een hertest, test Matthews nu alsnog negatief, aldus het NOS liveblog ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheekAzzaBreek schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
En dat MvdP alleen maar oog voor het wiel van Van Aert had heeft mij ook flink geërgerd. Maar misschien zat er gewoon niet meer in, die dag.
Misschien had hij idd een mindere dag, of tactiek, in de koersen daarvoor reed MvdP juist weer aggressief en deed hij zelf enorm veel kopwerk.
(waarna hij soms net het deksel op de neus kreeg in de sprint)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Terranova schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Absoluut niet. Het is de hele tijd van als Evenpoel niet gevallen had, dan had ie kunnen winnen etc. Ik snap dat er chauvinisme is en dat het minder erg is als het om een renner van je eigen land gaat(daarom vind ik de NOS nog wel te pruimen). Maar ze zijn echt volledig doorgeslagen
Doorgeslagen? Het is waarschijnlijk de eerste keer dat Belgen chauvinistisch zijn in sport ;)
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:45:
Da's toch gewoon onderdeel van de koers...

Vervang de naam Van Aert door Dumoulin en ik ben er redelijk zeker dat exact dezelfde verwijten gaan volgen bij de Nederlands pers/commentatoren.
Chelseamarre123 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Echt zo'n achterlijke sprint daar altijd. Moet er eerst den dode vallen voor ze die finale eens gaan aanpassen.
Dit is dan ook niet de normale finale. Normaal zijn er meer bochten waardoor het peloton op een lint wordt getrokken. Nu was dit niet mogelijk omdat er wegenwerken waren. Was toch al enkele jaren, denk ik, dat de finale aangepast was.
McMiGHtY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:16:
Scheldeprijs, was dat Ackerman die hem gewoon van z'n fiets afreed (mijn inziens)
Ben ik toch niet helemaal mee akkoord. Of beter gezegd, ik twijfel nog. Was duidelijk te zien dat die jongen daar niet op zijn plaats zat. Sprintte helemaal met zijn hoofd naar beneden. Had hij gewoon gesprint en voor zich gekeken, dan had hij de beweging opgemerkt en had hij de beweging mee gevolgd. Dergelijke zaken gebeuren in sprints en blijven meestal zonder gevolgen. Voor mij was die jongen evenveel in fout (door gebrek aan ervaring misschien) als Ackerman, waarvan de beweging niet 100% correct is.
Moest voor mij zeker niet uit de uitslag geschrapt worden. Nu wordt ie geschrapt omdat die andere gevallen is, minder om wat hij gedaan heeft

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Kenhas schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Doorgeslagen? Het is waarschijnlijk de eerste keer dat Belgen chauvinistisch zijn in sport ;)
Dat zal je als Belg niet merken denk ik. Maar elke keer als er een wielrenner in België heeft gewoond is het een halve Belg etc. Ze zijn echt al jaren zeer chauvinistisch, maar met Evenepoel en van Aert slaan ze nu een beetje door. Ik snap het ook wel, na jaren eindelijk renners die toppers kunnen worden/zijn. Dat is bij Nederland wat anders. Maar zoals ik al eerder zei, als Nederlander merk/vind ik het chauvinisme op de NOS ook niet erg. Dat is gewoon omdat het om je eigen land gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kenhas schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

[...]

Vervang de naam Van Aert door Dumoulin en ik ben er redelijk zeker dat exact dezelfde verwijten gaan volgen bij de Nederlands pers/commentatoren.

[...]
Nee joh, Nederlandse commentatoren zouden echt niet gaan klagen dat een buitenlander voor een Nederlander zou moeten werken op een WK. Daar is Nederland, ondanks het chauvinisme, toch echt iets te nuchter voor.

Dit is gewoon een mooi voorbeeldje van hoe fanatieke commentatoren supporter worden en vergeten dat ze commentator zijn. Zelfs in Sporza Koers werd dit nog genuanceerd door andere Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Aan de andere kant, ik vind de belgische commentatoren nog steeds wel vol lof spreken over Dumoulin als die ergens op de fiets zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Same voor Van Aert door de NL commentatoren.

Die werd echt bejubeld deze Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MvdP volgend jaar in de Tour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Kan je misschien iets meer info aan je post toevoegen? :) Zoals een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zo werkt dat toch niet helemaal?

Er is iets veranderd doordat Wanty een World Tour licentie gekregen heeft. Zij waren #1 op de Pro Conti ranglijst. De #1 op die lijst heeft wel startrecht op alle klassiekers (dat is dus Alpecin-Fenix nu), maar niet de grote rondes toch? Die werken met Wild Cards en mogen zelf bepalen welke 2 teams er naast de WT ploegen mogen komen en dat zijn altijd Italiaanse/Spaanse/Franse ploegen.

Correct me if I'm wrong. Aan de andere kant; Arkea-Samsic mocht wel starten in de Tour en die staan door de prestaties van MvdP komend jaar onder Alpecin-Fenix en NTT valt waarschijnlijk ook nog weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 17-10-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik had vanmorgen toen ik op m'n kantoor zat een ander linkje, die kan ik nu niet meer vinden, maar daarin stond duidelijk vermeld dat ze gingen starten.. Ik ga nog even zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Foto's van de Stelvio gister:

Afbeeldingslocatie: https://thumbor.pijper.io/T96J7nO4qzxfX-LHUzi1V7w7xAA=/1960x0/filters:format(webp)/https://cdn.pijper.io/2020/10/RnZyenacdl8rkm1602830018.png

Al verwachten ze geen sneeuw komende week, dus er bestaat wel een kans dat het gewoon doorgaat.

Een maand geleden zag het er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fjr9KA2nP4XoA2U02Xk4UEw2jlA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRFovnpBwEIEEJS4m4EnotLv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glBwdBbh48a0y6PvtuWvDvzsDbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpUyly87U8iwp5YcofOlyzy8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Best veel van dat witte spul..

https://www.indeleiderstr...LNMu_lgQ_2dpV25M8wvSR6oB0

Ik moet toch maar is niet lezen op kantoor 's ochtends vroeg. Mooie titel, maar met (nog steeds) een boel mitsen en maren.

[ Voor 23% gewijzigd door McMiGHtY op 17-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ganna gemiddeld 510 watt in de eerste 7.4 km van de tijdrit, insane 😄.

[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 18-10-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Was dit nou een fout van die motor of van Alaphilippe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
rik86 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:08:
Was dit nou een fout van die motor of van Alaphilippe?
De motor natuurlijk, die stond bijna stil.

Poeh hé, erg sneu voor Ala, maar dit is wel hét gevecht dat we willen zien vooraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ypuh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

De motor natuurlijk, die stond bijna stil.

Poeh hé, erg sneu voor Ala, maar dit is wel hét gevecht dat we willen zien vooraan.
Hij was toch met zn radio bezig ipv naar voren kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:08
Ik ga mijn geld op die Belg zetten.

Van Aert rijdt al heel het jaar bijzonder goed. Als wielerleek valt het al een poosje op. Hij had volgens mij de Tour kunnen winnen, maar ligt zijn liefde bij de klassiekers.

Van de Poel is stiekem nog beter, dus die komt volgende keer wel aan de beurt.

Hoe het ook gaat lopen. Het is mooi vermaak op een grijze zondagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Als je naar Gent-Wevelgem en de rest van het seizoen kijkt was WvA inderdaad net de betere. Qua wilskracht is MvdP wel een taaie hoor.

Gok toch op WvA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
Van der Poel :D :D :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MvdP heeft het perfect getimed zeg, heel knap.

Mooi gereden van de mannen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11
Wat een sprint! Van der Poel :D

Was Van Aert een meter eerder aangegaan had ie ‘m denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prachtige sprint! Wat een mooie overwinning!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:08
Bam!

Die Belgen zitten nu met een trauma opgescheept voor de komende 20 jaar. Weet je nog, ergens in 2020?

Het was een mooie wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Heerlijk die laatste kilometer!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat een spanning.

En zó knap dat VdP rustig bleef en durfde te wachten tot WvA aanging. Anders was het zeker WvA geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
mavaros schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:55:
Bam!

Die Belgen zitten nu met een trauma opgescheept voor de komende 20 jaar. Weet je nog, ergens in 2020?

Het was een mooie wedstrijd.
Dat valt heus wel mee hoor :)B

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
RobbertC schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:48:
Wat een sprint! Van der Poel :D

Was Van Aert een meter eerder aangegaan had ie ‘m denk ik.
Denk ik niet hoor. Zie die reactiesnelheid van MvdP bij het aangaan op het moment dat WvA zijn stuur steviger vastpakt. Verder dwingt MvdP hem om buitenom te rijden -niet via de boarding- dus een langere sprint had naar mijn inzien geen verschil gemaakt. Niet dat het er toe doet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11
Ypuh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Denk ik niet hoor. Zie die reactiesnelheid van MvdP bij het aangaan op het moment dat WvA zijn stuur steviger vastpakt. Verder dwingt MvdP hem om buitenom te rijden -niet via de boarding- dus een langere sprint had naar mijn inzien geen verschil gemaakt. Niet dat het er toe doet verder.
In die 250 meter maakt Van Aert bijna een fietsafstand goed, wie weet was een paar meter extra genoeg geweest is mijn redenatie. Maar we zullen het nooit meer weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Jezus Sunweb lijkt sterk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
RobbertC schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

In die 250 meter maakt Van Aert bijna een fietsafstand goed, wie weet was een paar meter extra genoeg geweest is mijn redenatie. Maar we zullen het nooit meer weten :D
Ik denk dat als je die eerste 'klap' opgevangen hebt van wie als eerste aangaat, dat het daarna gewoon naar de sterkste sprinter gaat. Daarom ook zo knap als je ziet hoe snel MvdP van kop af reageert, dat is echt pure klasse.

Verder boeit het me niet zo hoor. Ben fan van beide en WvA had het ook zeker verdiend (net als Alaphilippe), maar hoopte natuurlijk wel dat MvdP won.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Almeida moet lossen, spannend dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 06:27

Spotmatic

Ken sent me

Heerlijke wielerzondag tot zover!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Slightly off topic, maar waarom heet deze knakker Geoghegan en zn vader Geoghan? Schotse naamlogica ofzo? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Jezus christus, met Keldermans geluk zullen ze nu de Giro wel stoppen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Terranova schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:28:
Jezus christus, met Keldermans geluk zullen ze nu de Giro wel stoppen...
Waarom zeg je overal Jezus bij? :D

Wel kans op roze laten lopen ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 18-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ineos pakt wel veel ritzeges zo... hopelijk wordt de Giro afgemaakt, want Kelderman heeft nu toch wel erg goede papieren voor de winst.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Wat een knokker die Almeida!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Pff, inderdaad. Ik ben fan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Bijzondere actie daar van van der breggen, kennelijk durfde/wilde ze niet met van Vleuten naar de streep te rijden. Met die 2 op kop rijdend, met dat gat, was de race voor de rest voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 18-10-2020 17:07 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Als ik de reacties in de media zo lees vraag ik mij af waar dat beeld ineens vandaan komt dat WvA een 'lange afstandsspurter' is en MvdP het vooral van zijn eerste aanzet moest hebben (ook al gaf MvdP dit zelf aan tijdens het interview).

Ik herinner me nog een spurt van een kilometer voor de winst van de AGR. Er gingen toen cijfertjes rond waarin hij gedurende 48 seconden ruim 830w trapt met een piek van 1.400w en de laatste 400 meter boven de 1.200w. In de Tour of Norway en Tour of Britain deed hij vergelijkbare lange sprints. Volgens mij val je dan ook wel in de categorie 'lange afstandssprinter'. Wat er dan precies na de finish gebeurd is door de jump die ze plaatsen niet zo relevant meer.

Denk echter dat een sprint als deze vooral beslist wordt op hoe fris iemand nog is. Wout lijkt me ook iets meer een hoge snelheids/massa sprinter, waar MvdP zich veel meer focust op het mentale mano a mano gedeelte.

Blijft een heerlijke gedroomde finale. Ik ben fan van beide!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

De 104e editie van Vlaanderens Mooiste werd er een om nooit meer te vergeten dankzij Mathieu van der Poel en Wout van Aert. Ze gingen er gisteren samen met Alaphilippe vandoor, tot de wereldkampioen tegen een jurymotor knalde. Van Aert en Van der Poel reden in duo naar de streep in Oudenaarde om uit te maken wie de Ronde van Vlaanderen 2020 zou winnen. Beijk de beelden van onze motor vanaf de val van Alaphilippe tot de sprint tussen de twee smaakmakers en beleef hun finale van deze Ronde van Vlaanderen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Hier is het toch wel goed zichtbaar dat MvdP reageert op van Aert, en niet dat MvdP zelf aan gaat.
Heel knap dit, erg indrukwekkende race van beide heren (en Alaphillipe, jammer van die motor maar misschien had hij beter moeten opletten..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

1 renner eruit, en een staflid, beide positief. Gaviria en een staflid van Ag2dr, valt mij ontzettend mee, ik had veel meer verwacht.

Zondag was een mooie wielrendag, eigenlijk vanaf 9 uur had ik Sporza aan, nog wel heel even weggeweest voor een klein boodschapje, maar wat een heerlijk slot dit.

Daarna tijdens het Zwiften de dames bekeken, vond ik toch minder, jammer dat er niet gereden werd toen de 2 dames bij elkaar kwamen. Had een mooie sprint kunnen worden.

Daarna douchen en toen nog de Giro kijken, niet helemaal, maar wat geweldig.

Gisteren was een beetje afkicken, gelukkig vandaag weer Giro en de Vuelta.
Willy "Smurfy" Smit (van BH Burgos) maakt leuke vlogs, en is gestart met 2 Nederlandse teamgenoten.

En dan ook nog de vrouwen in de Driedaagse Brugge - Depanne.. Ik kom schermen en ogen/oren tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Pimorez schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Hier is het toch wel goed zichtbaar dat MvdP reageert op van Aert, en niet dat MvdP zelf aan gaat.
Heel knap dit, erg indrukwekkende race van beide heren (en Alaphillipe, jammer van die motor maar misschien had hij beter moeten opletten..).
Volgens mij heeft die dat ook gemeld, hij ziet WVA aangaan en kan daar gelukkig heel snel op reageren. Had ook geen meter langer moeten duren of er was een Belgische winnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pimorez schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Idd. op 44:55 zie je dat V Aert aanzet, en vdP direct reageert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

1ste uitvaller Vuelta?...nee Martinez stapt toch weer op

[ Voor 43% gewijzigd door McMiGHtY op 20-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jetze Bol in de kopgroep..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Froome zit al in de problemen in de Vuelta. Bij Israel SUN zullen ze zich wel achter de oren krabben met dat meerjarige miljoenencontract (lag natuurlijk wel een beetje in de lijn der verwachtingen dit).

[ Voor 5% gewijzigd door doomtech op 20-10-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
  • Laatst online: 11-09 23:07
doomtech schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:13:
Froome zit al op het vinkentouw in de Vuelta. Bij Israel SUN zullen ze zich wel achter de oren krabben met dat meerjarige miljoenencontract (lag natuurlijk wel een beetje in de lijn der verwachtingen dit).
We kunnen natuurlijk ook niet teveel verwachten na zo'n ongeluk. Maar ik vind het zo jammer, zou graag zien dat ze hem zouden verslaan als hij wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

Froome oogt ook zwaarder dan hij ooit geweest is. In ieder geval hoef je daar niks van te verwachten deze Vuelta.
Is Woods alweer aangesloten in het peloton?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Jumbo's en Sky's gingen weer hard vandaag. Mooie 1e etappe in de Vuelta hoor, direct volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Ypuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:46:
Jumbo's en Sky's gingen weer hard vandaag. Mooie 1e etappe in de Vuelta hoor, direct volle bak.
INEOS he ;)
Maar inderdaad weer eens wat anders om meteen een schifting te zien. Gelijk duidelijk wie er in vorm zijn en de kopman bij TJV is ook meteen duidelijk. Ik tip Mas als dark horse voor deze Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Dan tip ik Großschartner! Dan Martin zag er ook weer goed uit. In de Tour was hij zeer zeer matig, maar bleek nog herstellende van een bekkenbreuk.

Pinot en Froome alweer op 10+ minuten en de gehypte Vlasov ook alweer op 5 minuten. Bizarre verschillen voor een 1e dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF_e7RJsgmrNZV16AxFRyPdMnK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twz0HHxjjEJlRSW3mhmJrsh4.jpg?f=fotoalbum_large
Weer wat cijfertjes van MvdP tijdens de Ronde van Vlaanderen (bron: Instagram Alpecin Cycling).

[ Voor 3% gewijzigd door Pimorez op 20-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Pimorez Gaaf. Die cijfers vallen me eerlijk gezegd nog wel mee; ofwel hij heeft lang uit de wind kunnen rijden. Klopt ook wel als je naar het koersverloop kijkt, waar op 30km van meet er nog sprake was van een heel peloton en zelfs types als Bardet er nog aanhingen in de volle finale.

Na de valpartij van Ala hebben er niet echt aanvallen meer plaatsgevonden en zijn ze dus relatief fris bij de streep aangekomen.

Ter referentie; Sagan trapte in etappe 10 van deze Giro 330w gemiddeld met een NP van 395w(!!!) over 4:02 uur. Sagan en MvdP zijn exact even zwaar (75kg).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 20-10-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:18:
@Pimorez Gaaf. Die cijfers vallen me eerlijk gezegd nog wel mee; ofwel hij heeft lang uit de wind kunnen rijden. Klopt ook wel als je naar het koersverloop kijkt, waar op 30km van meet er nog sprake was van een heel peloton en zelfs types als Bardet er nog aanhingen in de volle finale.

Na de valpartij van Ala hebben er niet echt aanvallen meer plaatsgevonden en zijn ze dus relatief fris bij de streep aangekomen.

Ter referentie; Sagan trapte in etappe 10 van deze Giro 330w gemiddeld met een NP van 395w(!!!) over 4:02 uur. Sagan en MvdP zijn exact even zwaar (75kg).
Zeker waar! Ik postte dit ook niet omdat dit onmenselijke waardes zouden zijn, meer ter informatie.

Maar ja, beide zijn indrukwekkend. De cijfers van de RVV vallen inderdaad mee. Vergeet MvdP zijn NK niet met bijna 4.5 uur en een NP van 396 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:07
Ypuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:18:

Nou doe je alsof Bardet 1 of andere kermis coureur is.. 😬
Pagina: 1 ... 58 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21