[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:06
Requiem19 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:45:
Niet normaal dat Pogacar gewoon nóg sterker is dan vorig jaar.

11 seconden sneller op de Cipressa dan vorig jaar. Met de gevolgen van de valpartij. Met de achtervolging naar het peloton. Met door het peloton rijden de Cipressa op. Geen UAE lead out voor de eerste 5km. En dan NOG 11 seconden sneller de CIpressa op.

En alsof het niet genoeg was, was hij ook nog eens 9 seconden sneller de Poggio op (!). 5:36 tov 5:45 vorig jaar.

Het is gewoon echt volkomen absurd wat hij laat zien en weer echt een stuk beter dan vorig jaar. Hypothese vooralsnog is dat hij meer spiermassa en absoluut vermogen heeft dit jaar. Voor Vlaanderen is hij nu m.i. de enige echte favoriet met daarachter MvdP. En dan op Roubaix maakt hij meer kans dan vorig jaar (als hij deze vorm vasthoudt).

Enige dat we kunnen hopen is dat de extra kilo's eraan blijven zitten voor de TdF en hij net iets minder klimt op de lange klimmen...

Ziet er niet naar uit dat we een leuk jaar krijgen iig.
Ik acht de kans groot dat als die fit blijft dit seizoen alle 5 monumenten kan winnen en het WK+ de tour.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:47

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:45:
Niet normaal dat Pogacar gewoon nóg sterker is dan vorig jaar.

11 seconden sneller op de Cipressa dan vorig jaar. Met de gevolgen van de valpartij. Met de achtervolging naar het peloton. Met door het peloton rijden de Cipressa op. Geen UAE lead out voor de eerste 5km. En dan NOG 11 seconden sneller de CIpressa op.

En alsof het niet genoeg was, was hij ook nog eens 9 seconden sneller de Poggio op (!). 5:36 tov 5:45 vorig jaar.

Het is gewoon echt volkomen absurd wat hij laat zien en weer echt een stuk beter dan vorig jaar. Hypothese vooralsnog is dat hij meer spiermassa en absoluut vermogen heeft dit jaar. Voor Vlaanderen is hij nu m.i. de enige echte favoriet met daarachter MvdP. En dan op Roubaix maakt hij meer kans dan vorig jaar (als hij deze vorm vasthoudt).

Enige dat we kunnen hopen is dat de extra kilo's eraan blijven zitten voor de TdF en hij net iets minder klimt op de lange klimmen...

Ziet er niet naar uit dat we een leuk jaar krijgen iig.
Ik hoop zo....

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBTWiYi5alAKKERmJ7baJgijFoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLyswdFK36iytu0oFRRPFcf6.jpg?f=fotoalbum_large

Zal ie zondag nog starten?
Wat een held

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:07
Bizarre laatste km. Rij je het praktisch dicht, geef je het daarna zo weg..

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06

Fisico

by Fabian

Precies op het moment dat MvdP denkt ik hou de benen stil, houden ze achter hem ook op. Wel knap dat hij het door had en gelijk weer gas kon geven. De vraag is altijd wel of hij van dit soort inspanningen echter beter wordt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Chelseamarre123
Fisico schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:29:
Precies op het moment dat MvdP denkt ik hou de benen stil, houden ze achter hem ook op. Wel knap dat hij het door had en gelijk weer gas kon geven. De vraag is altijd wel of hij van dit soort inspanningen echter beter wordt.
Waarom solo gaan op 63km met nog een ploegmaat bij en Van Dijcke die hij zeker kon meepakken en afmaken later in de wedstrijd.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:53
Had het wel mooi gevonden als de achtervolgers er met de overwinning van door waren gegaan. Zou mooi zijn als die solo's een keer afgestraft zouden worden.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Kist schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:02:
Had het wel mooi gevonden als de achtervolgers er met de overwinning van door waren gegaan. Zou mooi zijn als die solo's een keer afgestraft zouden worden.
Dan hadden er 1 of 2 zich moeten opofferen. Dit was gewoon weggegeven aan mvdp (hoe mooi ik t ook vind dat hij deze pakt)
Dit was meer dan winnable voor de 4 achtervolgers.

• Kist
dfbt schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:37:
[...]

Dan hadden er 1 of 2 zich moeten opofferen. Dit was gewoon weggegeven aan mvdp (hoe mooi ik t ook vind dat hij deze pakt)
Dit was meer dan winnable voor de 4 achtervolgers.
Dat is duidelijk inderdaad dat het weggeven is. Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel klaar ben met al die solo's van 50-60 km of soms nog meer.

Maar goed geef ik meteen toe dat ik niet direct fan ben van MvdP en Pogi. Dus daarin wijk ik sowieso af.

Ik mis gewoon mooie koersen die lang spannend blijven tussen meerdere en soms ook andere toppers.

Wat dat betreft heb ik deze week meer van de waaier koersen genoten.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Kist schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:02:
Wat een negatieve manier van koers kijken zeg.

Het zou misschien mooi geweest zijn als een goed samenwerkend groepje achtervolgers zou zijn beloond, maar dat was niet het geval.

Uiteindelijk zie je dat men niet voor de winst wil rijden op Vermeersch na.

Ik vond het een heerlijke koers. Zin in de komende dagen/weken.

Die plakbidon van VLab was overigens wel schaamteloos. Gewoon die volgauto uit het voorjaar halen. Geen gemiep. https://www.instagram.com/reel/DWZcf8bAAMB/

• dfbt
  • Nu online
Kist schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:53:
[...]

Dat is duidelijk inderdaad dat het weggeven is. Neemt niet weg dat ik persoonlijk wel klaar ben met al die solo's van 50-60 km of soms nog meer.

Maar goed geef ik meteen toe dat ik niet direct fan ben van MvdP en Pogi. Dus daarin wijk ik sowieso af.

Ik mis gewoon mooie koersen die lang spannend blijven tussen meerdere en soms ook andere toppers.

Ik ben het met je eens, als er 1 of 2 mannen het hele stuk van cross ( december) tot nu april alles kunnen winnen met minuten/kms voorsprong, niet heel best voor t wielrennen.

We zien wel een MvdP hier die vatbaar is, helemaal klaar over de streep komt en gewoon normaal gesproken in gehaald was door 4 achtervolgers. Als mensen dus samen werken achter deze toppers, zou het gewoon een sprint geweest zijn en had jij t op puntje van je stoel gezeten.

• Kist
Casual Ruud schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:00:
[...]

Wat een negatieve manier van koers kijken zeg.

Het zou misschien mooi geweest zijn als een goed samenwerkend groepje achtervolgers zou zijn beloond, maar dat was niet het geval.

Uiteindelijk zie je dat men niet voor de winst wil rijden op Vermeersch na.

Ik vond het een heerlijke koers. Zin in de komende dagen/weken.

Die plakbidon van VLab was overigens wel schaamteloos. Gewoon die volgauto uit het voorjaar halen. Geen gemiep. https://www.instagram.com/reel/DWZcf8bAAMB/
Je mag het negatief vinden. Maar we zien eigenlijk nu al 3-4 jaar elke grote koers waar Pogi en/of MvdP en soms ook andere UAE klanten of Evenepoel aan meedoen er precies hetzelfde uitzien.

Oh Pogi gaat op 80km tv kan uit. Oh MvdP gaat op 60km. Einde spanning.

Zoiets 1 keer per paar jaar als uniek staaltje(zoals Froome in de Giro toen) dat is een Epische etappe van mythische proporties.

Dit is gewoon saai.

Wielrennen is toe aan een nieuwe meta. Waarin er weer echt gestreden wordt door een grotere groep mannen om de overwinningen.

Je weet wel zoals je bij de vrouwen wel eens een sterk nummer ziet maar vooral veel open koersen die meerdere kanten op kunnen vallen.

Zoiets als San Remo laatst, dat was een vermakelijke koers. Of de waaiers in Brugge, ook mooi door de veranderende koerssituaties. Maar elke solo van tientallen kilometers is gewoon nog saaier dan verf zien drogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kist op 28-03-2026 10:02 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Na Milaan-San Remo en gisteren E3 Saxo gezien te hebben verwacht ik niet meer dat MvdP gaat winnen in de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix, MvdP lijkt minder dominant te zijn. Ondanks dat zijn Cross seizoen zijn beste ooit was.

BlaBlaBla

• Kist
Strider schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:11:
Na Milaan-San Remo en gisteren E3 Saxo gezien te hebben verwacht ik niet meer dat MvdP gaat winnen in de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix, MvdP lijkt minder dominant te zijn. Ondanks dat zijn Cross seizoen zijn beste ooit was.
De Vloek van de Omloop. Mogelijk dat zelfs MvdP er niet aan kan ontkomen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Strider schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:11:
Mwah, je hebt wel oorzaken. MSR valpartij. E3, volle tegenwind op brede wegen solo. Niet voor niets dat de achtervolgers best lang bezig waren erbij te komen met 4 (!) man.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:10
MvdP is prima in vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LreNPRyCtsWmfoO-mrX1TfLaik8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgM83sttxGb8dn6DxzkiWpQH.jpg?f=fotoalbum_large

• tiswat
Niks mis mee, wat een power joh.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
[...]

Je vond het niet lang spannend?
Wauw, ik heb toch echt best lang op het puntje van m'n stoel gezeten of mvdp het ging halen of dat ze hem nog gingen binnen hengelen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bizar idd! Ik neem mijn woorden terug 😀

BlaBlaBla

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:59
Er reden ook wel 3 gigantische brommers achter MvdP aan. 447w voor 90 minuten, bi-zar.

Ook ik stond op het punt om de stream uit te zetten op 50km van de finish, maar uiteindelijk een heerlijk spannende koers gezien. Dat MvdP uiteindelijk 'gewoon' wint maakt me niet zoveel uit, maar mooi dat hij er weer eens voor moest werken.

• Megupe
Wat een knullige val, maar wel 3 gasten exit. En dat terwijl het peloton niet eens volle bak koerst

• Chelseamarre123
Mooi, de 2 alleen weg. Moge we een mooi sprintje zien.

• cordonbleu
  • Niet online
[...]

Vandaag in Gent-Wevelgem ook weer. Mathieu en Wout samen weg. Duidelijk de besten en een mooie voorsprong. Maar toch winnen ze beiden niet.

• Kist
cordonbleu schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:23:
[...]

Vandaag in Gent-Wevelgem ook weer. Mathieu en Wout samen weg. Duidelijk de besten en een mooie voorsprong. Maar toch winnen ze beiden niet.
Vandaag ook genoten van de koers.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:02
Mooie koers gisteren inderdaad, mooi om het duo op kop te hebben en wat meer ouderwets koersgedrag te zien. Er is toch vaak een kansloze die bij dit soort sprints het gat voor de concurrentie dicht rijdt, in dit geval Ganna. Lekker!

• dfbt
  • Nu online
J-M-T schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:18:
Mooie koers gisteren inderdaad, mooi om het duo op kop te hebben en wat meer ouderwets koersgedrag te zien. Er is toch vaak een kansloze die bij dit soort sprints het gat voor de concurrentie dicht rijdt, in dit geval Ganna. Lekker!
Ja die snapte ik ook niet helemaal. like why.

Interview met v.d poel was wel weer mooi achteraf. Hij hoopte al dat ze teruggepakt gingen worden en dat hij bliksemafleider was voor Philipsen. Zal vast wel een goede training zijn geweest.

• Chelseamarre123
dfbt schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Ja die snapte ik ook niet helemaal. like why.

Interview met v.d poel was wel weer mooi achteraf. Hij hoopte al dat ze teruggepakt gingen worden en dat hij bliksemafleider was voor Philipsen. Zal vast wel een goede training zijn geweest.
Voor Samuel Watson, maar die mistte zijn sprint helemaal. En als ik zijn uitslagen bekijk van dit jaar had die ook nooit de sprint kunnen winnen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:30
Evenepoel dus toch aan de start van de Ronde.
Lijkt mij eerder in het voordeel van de andere goden achter Pogacar.

Stel dat Pogi wegrijdt, dan heb je met Evenepoel wel een grote motor om het gat eventueel nog te dichten op de tussenstukken.

• Chelseamarre123
Anton.net schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:29:
Evenepoel dus toch aan de start van de Ronde.
Lijkt mij eerder in het voordeel van de andere goden achter Pogacar.

Stel dat Pogi wegrijdt, dan heb je met Evenepoel wel een grote motor om het gat eventueel nog te dichten op de tussenstukken.
Goede zaak is het. Hij is een beter klassiek renner dan ronde renner. Vlaanderen is ook de klassieker die hem misschien het meeste past totdat Pogacar in Luik meedoet.

• Megupe
Deze koers zou RE goed moeten liggen. Gek dat hij nu pas besluit hem te rijden en niet al eerdere edities.
Ik denk dat het het verloop van de koers wel ten goede kan komen.

• tiswat
Fijne Hoogmis vandaag allen, een van de mooiste dagen in het voorjaar!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:20
Wat een titanenstrijd tussen Pogacar en van der Poel… prachtig!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Megupe
Het kan nog voor MvdP. Maar verdorie wat is Pogacar enorm sterk

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:20
Jammer… Mathieu leek er zo kort achter te kunnen blijven en dan ineens is het verschil toch te groot geworden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• dfbt
  • Nu online
Zegt wel weer dat mvdp ook goed in orde is voor volgende week. Zonder klimmetjes is t voor mvdp stuk beter te doen

• Megupe
dfbt schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:36:
Zegt wel weer dat mvdp ook goed in orde is voor volgende week. Zonder klimmetjes is t voor mvdp stuk beter te doen
Precies, zo weinig hoeven toegeven op al deze hellingen zegt ook iets.

• Ypuh
Begin me toch wel een beetje zorgen te maken over Pogi. Lijkt het geen moment in de problemen te komen. De concurrentie lijkt wel beter (MvdP, Vingegaard, Evenepoel), maar Pogi zet ook ieder jaar nog een stapje.

• Chelseamarre123
Pogacar is een vloek en zege tegelijk voor het wielrennen. Gelukkig zijn de klimmetjes niet zo lang in RVV anders kan die nog van verder gaan in Vlaanderen.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:02
Vooraan liep het wel zoals verwacht. Pogi ging op de derde Kwaremont en reed de rest vervolgens in een tijdrit naar huis.

Ik snap de wielerwetten en de trots maar vind het wel irritant dat iedereen hem blijft helpen naar zijn kracht. Uiteindelijk rijdt iedereen mee en wint de sterkste. Heel nobel, wel jammer.

Al met al wel een mooie koers gezien, lekkere middag, nu stoofvlees. :Y)

• Requiem19
Onbegrijpelijk dat MvdP Evenepoel niet liet terugkomen.

Het is alleen maar mano a mano tegenwoordig. En dan weet je redelijk de uitkomst al.

• dfbt
  • Nu online
Requiem19 schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:26:
Onbegrijpelijk dat MvdP Evenepoel niet liet terugkomen.

Het is alleen maar mano a mano tegenwoordig. En dan weet je redelijk de uitkomst al.
Ja dat snapte ik ook niet. Je laat evenepoel met 10 sec toch gewoon terugkomen en houd benen stil of neemt niet over. Vol mee rijden is toch niet slim? Zoveel mogelijk rust pakken. Kan je eventueel net ze 2e na kwaremont nog kop over kop proberen pogi bij te houden

• Requiem19
dfbt schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:59:
[...]

Ja dat snapte ik ook niet. Je laat evenepoel met 10 sec toch gewoon terugkomen en houd benen stil of neemt niet over. Vol mee rijden is toch niet slim? Zoveel mogelijk rust pakken. Kan je eventueel net ze 2e na kwaremont nog kop over kop proberen pogi bij te houden
Dat, of je laat Evenepoel wegrijden en wacht of Pogacar reageert. En dan hem het gat laten dichten.

En als Pogi dan niet rijdt, prima, wint Evenepoel. Dan weet Pogacar dat ook voor de vlg keer.

Als je wilt winnen moet je ook durven verliezen.

En nu is er een soort nieuwe erecode dat het een eerlijk gevecht moet worden. HOEZO lieve concurrenten? Dan speel je Pogacar heerlijk in de kaart.

Wielrennen is nooit bedoeld om een eerlijk gevecht te hebben. Dat is juist de charme.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:03
Heeft er verder niemand naar de dames gekeken? De versnelling van Vollering op de Kwaremont was naar mijn idee van grote klasse!!

• Ypuh
Duclaasie schreef op zondag 5 april 2026 @ 19:44:
Heeft er verder niemand naar de dames gekeken? De versnelling van Vollering op de Kwaremont was naar mijn idee van grote klasse!!
Vooral de outfit van Vollering vond ik grote klasse. Voor de rest idd oppermachtig. Pieterse reed ook erg sterk!

Afbeeldingslocatie: https://images.nu.nl/m/z1txar6av29a_wd1280/857/739/4810/2706/teruglezen-pogacar-en-vollering-de-sterksten-in-ronde-van-vlaanderen.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/7gvLEXhXut6dS9JHZFJPCL.jpg

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Die weg waar de renners verrast werden door de trein doe ik wel eens want niet ver hier vandaan, en ik heb er al vaak voor de trein moeten staan wachten dus vind het wel grappig dat de renners er nu ook "last" van hadden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Anton.net
MVDP draaide wel mee, maar dat was ook niet met volle overgave hè.
Uiteindelijk was de wedstrijdsituatie nog best oké voor hem, want Evenepoel en Pogacar waren vooral achter elkaar aan het rijden. Mathieu deed nét genoeg om die situatie in stand te houden. Maar hij heeft zich daar meer kunnen sparen dan die andere 2.

De grootste fout vond ik bij Van Aert, die ging iets te enthousiast mee met Pogi op de tweede keer Kwaremont. Heeft zichzelf daar opgeblazen en in geen tijd bijna een minuut verloren. Als hij daar wat zuiniger was geweest, had hij misschien nog kunnen aansluiten bij Evenepoel, denk ik.

• Chelseamarre123
Anton.net schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:36:
MVDP draaide wel mee, maar dat was ook niet met volle overgave hè.
Uiteindelijk was de wedstrijdsituatie nog best oké voor hem, want Evenepoel en Pogacar waren vooral achter elkaar aan het rijden. Mathieu deed nét genoeg om die situatie in stand te houden. Maar hij heeft zich daar meer kunnen sparen dan die andere 2.

De grootste fout vond ik bij Van Aert, die ging iets te enthousiast mee met Pogi op de tweede keer Kwaremont. Heeft zichzelf daar opgeblazen en in geen tijd bijna een minuut verloren. Als hij daar wat zuiniger was geweest, had hij misschien nog kunnen aansluiten bij Evenepoel, denk ik.
Als vdp gewoon gokt en niet meerijd heeft die meer kans.
Zo spaart hij krachten en eet die het bord leeg van Pogacar en kan die misschien wel volgen. Of hij word samen gelost met Evenepoel maar kunnen dan wel samen werken op het vlakke om terug te keren.

Maarja achteraf is makkelijk, maar vind wel dat vdp nu 2x "dom" mee rijd met Pogacar na ook al in San Remo.

Man tegen man wint Pogacar nu al jaren tegen iedereen als het zwaar genoeg is, blijf me verbazen dat ze niet meer tactisch koersen tegen hem.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Chelseamarre123 schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:14:
[...]

Zo spaart hij krachten en eet die het bord leeg van Pogacar en kan die misschien wel volgen. Of hij word samen gelost met Evenepoel maar kunnen dan wel samen werken op het vlakke om terug te keren.

Maarja achteraf is makkelijk, maar vind wel dat vdp nu 2x "dom" mee rijd met Pogacar na ook al in San Remo.

Man tegen man wint Pogacar nu al jaren tegen iedereen als het zwaar genoeg is, blijf me verbazen dat ze niet meer tactisch koersen tegen hem.
Als je niet mee fietst, komt Remco terug.
Gaat poga nog steeds met 630 watt de oude kwaremont omhoog en ben je ook geklopt.

• Duclaasie
Ypuh schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:27:
[...]

Vooral de outfit van Vollering vond ik grote klasse. Voor de rest idd oppermachtig. Pieterse reed ook erg sterk!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pieterse reed inderdaad ook erg sterk. Ik vond de “sprint “ van Pieterse en PFP tekenend hoe diep ze waren gegaan. Daar zat echt geen puf meer in.

• Anton.net
Chelseamarre123 schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:14:
[...]

Lees je wel wat ik schrijf? :)
Als MVDP niet meereed, dan was Evenepoel gewoon teruggekomen en hielden ze alle 3 de benen stil. Dan was Pogacar alsnog weggereden op de Kwaremont.

Door 'half' mee te rijden moesten zowel Pogacar als Evenepoel vol aan de bak. Dit was de beste tactiek om Pogacar toch een beetje af te matten.

En uiteindelijk heeft hij zo ook zijn tweede plaats kunnen verzekeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 05-04-2026 22:06 ]

• Requiem19
Anton.net schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:52:
[...]

Lees je wel wat ik schrijf? :)
Als MVDP niet meereed, dan was Evenepoel gewoon teruggekomen en hielden ze alle 3 de benen stil. Dan was Pogacar alsnog weggereden op de Kwaremont.

Door 'half' mee te rijden moesten zowel Pogacar als Evenepoel vol aan de bak. Dit was de beste tactiek om Pogacar toch een beetje af te matten.

En uiteindelijk heeft hij zo ook zijn tweede plaats kunnen verzekeren.
Er is een reden dat Pogacar zo vaak achterom keek naar Evenepoel. Hij is als de dood voor hem. Niet bergop, maar om op het vlakke achter hem aan te rijden.

Evenepoel teruglaten komen is dus essentieel. Want dan heb je de kans dat hij een aanval probeert op een tussenstuk waar Pogi achteraan moet.

Dat is de enige manier om hem écht te vermoeien.

Het alternatief - meefietsen - hebben we nu al duizend keer gezien met duizemd keer hetzelfde resultaat. Enplek 2 is uiteraard irrelevant voor MvdP.

Als je echt zo denkt, heb je vooraf de koers al verloren.

• Jebus4life
  • Laatst online: 09:21

Jebus4life

BE User

Overigens heeft Pogacar nu 4 achtereenvolgende monumenten gewonnen. Als hij volgend weekend Roubaix wint maakt hij er 5 op 5 van, met dan tussendoor nog even de Tour, aja en ook de regenboog griste hij nog even mee.

Qua palmares staat Merckx vandaag nog hoger, maar laten we niet flauw doen. Als Pogacar fit blijft en er nog een paar jaar bijdoet gaat hij de records van Merckx verpulveren.

Had iemand mij een jaar of 10 terug gezegd dat iemand ooit Merckx nog maar zou benaderen had ik hem totaal gek verklaard... Als Belg doet het pijn om het te zeggen, maar Pogacar wordt de GOAT...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:36
Jebus4life schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:19:
Overigens heeft Pogacar nu 4 achtereenvolgende monumenten gewonnen. Als hij volgend weekend Roubaix wint maakt hij er 5 op 5 van, met dan tussendoor nog even de Tour, aja en ook de regenboog griste hij nog even mee.

Qua palmares staat Merckx vandaag nog hoger, maar laten we niet flauw doen. Als Pogacar fit blijft en er nog een paar jaar bijdoet gaat hij de records van Merckx verpulveren.

Had iemand mij een jaar of 10 terug gezegd dat iemand ooit Merckx nog maar zou benaderen had ik hem totaal gek verklaard... Als Belg doet het pijn om het te zeggen, maar Pogacar wordt de GOAT...
Pogačar is de GOAT

Mooie koers gezien met een logische uitslag. Zie MVDP wel nog eens een editie winnen de komende jaren in tegenstelling tot WVA.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

gibsonneke schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:25:
[...]

Pogačar is de GOAT

Mooie koers gezien met een logische uitslag. Zie MVDP wel nog eens een editie winnen de komende jaren in tegenstelling tot WVA.
Qua palmares heeft hij toch nog wel wat werk om over Merckx te gaan ;)

Monumentje of 5, 4 Giro's, een Vuelta, een Tour en nog regenboogtrui. Aja, en nog een dikke 30 ritzeges in grote rondes (en nog ergens een uurrecord).

Zoals ik schreef. Als hij er nog een paar jaar bijdoet op dit niveau gaat hij dat benaderen of overtreffen. Maar vandaag absoluut nog niet.

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:42:
[...]

Er is een reden dat Pogacar zo vaak achterom keek naar Evenepoel. Hij is als de dood voor hem. Niet bergop, maar om op het vlakke achter hem aan te rijden.

Evenepoel teruglaten komen is dus essentieel. Want dan heb je de kans dat hij een aanval probeert op een tussenstuk waar Pogi achteraan moet.

Dat is de enige manier om hem écht te vermoeien.

Het alternatief - meefietsen - hebben we nu al duizend keer gezien met duizemd keer hetzelfde resultaat. Enplek 2 is uiteraard irrelevant voor MvdP.

Dit bedoel ik dus, gewoon eens linkeballen en Pogacar gek maken. Je bent toch de beste, los het maar op.
Rij jezelf kapot alleen op kop met mij in het wiel of we laten Evenepoel terugkomen en eventueel Wva en Pedersen.

• tiswat
Jebus4life schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:22:
[...]

Monumentje of 5, 4 Giro's, een Vuelta, een Tour en nog regenboogtrui. Aja, en nog een dikke 30 ritzeges in grote rondes (en nog ergens een uurrecord).

Zoals ik schreef. Als hij er nog een paar jaar bijdoet op dit niveau gaat hij dat benaderen of overtreffen. Maar vandaag absoluut nog niet.
De tegenstand tegenwoordig is ook van een heel ander niveau als destijds. Maar dit op je 27ste (?) al klaarspelen is echt ongekend. Geef het een paar jaar en dat palmares gaat eraan.

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:25:
[...]

Dit bedoel ik dus, gewoon eens linkeballen en Pogacar gek maken. Je bent toch de beste, los het maar op.
Rij jezelf kapot alleen op kop met mij in het wiel of we laten Evenepoel terugkomen en eventueel Wva en Pedersen.
‘Linkeballen’ is not done anymore. Bij de toppers iig niet.

Hoe Evenepoel ook even wilde laten zien aan Pogi dat ie bergop hard kon. Was hilarisch.

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:29:
[...]

‘Linkeballen’ is not done anymore. Bij de toppers iig niet.

Hoe Evenepoel ook even wilde laten zien aan Pogi dat ie bergop hard kon. Was hilarisch.
Ja Evenepoel was weer met krachten aan woekeren. Reed ook veel te veel op kop toen ze wegreden met dat groot groepje. Was niet aan hem in zijn eerst RVV.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Chelseamarre123 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:54:
[...]

Ja Evenepoel was weer met krachten aan woekeren. Reed ook veel te veel op kop toen ze wegreden met dat groot groepje. Was niet aan hem in zijn eerst RVV.
Hij heeft achteraf gezegd dat hij de kop nam in de hoop dat Pogacar in het wiel zou kruipen omdat hij zelf niet sneller kon. Maar dat heeft Pogacar dus niet gedaan. Op zich geen verkeerde tacktiek.

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:36
Jebus4life schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:22:
[...]

Qua palmares is er inderdaad nog een verschil al is dat eerder irrelevant qua vergelijk.

Het gaat om hoe je wedstrijden wint en in een tijd van hyper specialisatie binnen een globaal geworden sport er met kop en schouders bovenuit steken is ongezien.

Het niveau is nu zoveel hoger waardoor je wielrennen uit de oudheid beter kan vergelijken met het huidige veldrijden. Renners uit een kleinere talent pool die alle (of toch de meeste) wedstrijden rijden.

Dat palmares komt dan wel met de tijd.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik zat stiekem al even te kijken naar de weersverwachtingen voor Roubaix en zo te zien valt er zaterdag flink wat regen en zondag misschien ook nog een beetje. Krijgen we een modderwedstrijd of is het op zondag alweer allemaal opgedroogd?

[ Voor 21% gewijzigd door Andamanen op 08-04-2026 20:03 ]

• Punkrocker
  • Laatst online: 23:57

Punkrocker

Mostly harmless

Ai, er is toch beeld van.

Evenepoel had ook eerlijk kunnen zeggen dat hij per ongeluk in zijn voorrem neep in Catalonië...

Blijft natuurlijk wel een lelijke val.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Andamanen schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:00:
Ik zat stiekem al even te kijken naar de weersverwachtingen voor Roubaix en zo te zien valt er zaterdag flink wat regen en zondag misschien ook nog een beetje. Krijgen we een modderwedstrijd of is het op zondag alweer allemaal opgedroogd?
De stenen gaan snel opdrogen want de meeste stukken zijn redelijk open en bereikbaar voor wind, op een paar uitzonderingen na. Grootste probleem zal dan weer zijn dat er water aan de zijkanten zal blijven staan en dan ga je modder op de weg krijgen door wagens die bochten proberen af te snijden. Als die modder dan net in een bocht ligt, kan dat voor problemen zorgen.
Maar kijk er echt weer naar uit, zeker na Vlaanderen vorige zondag. Nog twijfel of we ter plaatse gaan kijken (is maar minuut of twintig van waar ik woon) of de lokale horeca gaan ondersteunen. Het weer zal veel bepalen.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:42:
Zou iemand die die wedstrijd zelf al 3x gewonnen heeft dat stiekem zelf niet toch iets beter weten?

• Requiem19
toolkist schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:56:
[...]

Zou iemand die die wedstrijd zelf al 3x gewonnen heeft dat stiekem zelf niet toch iets beter weten?
Iemand die drie keer op rij van Pogacar deze wedstrihd verliest bedoel je?

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-04 15:12

Freelance

(...)

Punkrocker schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:12:

Evenepoel had ook eerlijk kunnen zeggen dat hij per ongeluk in zijn voorrem neep in Catalonië...

Geweldige renner, maar blijft een irritant ventje.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Ik zie het nog steeds niet helemaal duidelijk. Het lijkt bijna alsof zijn achterwiel even omhoog stuitert, en daarna door contact met het voorwiel van Vingegaard verder omhoog gelanceerd wordt.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:50:
[...]

Ik zie het nog steeds niet helemaal duidelijk. Het lijkt bijna alsof zijn achterwiel even omhoog stuitert, en daarna door contact met het voorwiel van Vingegaard verder omhoog gelanceerd wordt.
Voorwiel van Vingegaard beweegt op die plek naar beneden ;)

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Vandaag weer een leuke finale in Baskenland. Als je op je TV kunt terugkijken, kan ik de laatste 10 of 20km zeker aanraden.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 17:48

Ja, iemand die Olympisch en wereldkampioen is in het wielrennen kan niet fietsen en trekt zonder reden zijn rem aan tot hij overkop gaat. Dat lijkt mij inderdaad de meest logische uitleg 8)7

• Megupe
Horla schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:42:
[...]

Ja, iemand die Olympisch en wereldkampioen is in het wielrennen kan niet fietsen en trekt zonder reden zijn rem aan tot hij overkop gaat. Dat lijkt mij inderdaad de meest logische uitleg 8)7
Wat gebeurde er dan wel?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:50:
[...]

Voorwiel van Vingegaard beweegt op die plek naar beneden ;)
Ik heb nog drie keer zitten kijken, en ik kom op mijn woorden terug. Toch snap ik het nog steeds niet helemaal. Wel zie ik dat er een hobbel/gat in de weg zit, dat zie je ook als Vingegaard er over gaat.
Combinatie achterwiel omhoog, gewicht naar voren en remmen?

• Chelseamarre123
Andamanen schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:19:
Vandaag weer een leuke finale in Baskenland. Als je op je TV kunt terugkijken, kan ik de laatste 10 of 20km zeker aanraden.
Seixas, wat een wonderkind.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 17:48
Megupe schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:28:
[...]

Wat gebeurde er dan wel?
Wat @zacht zegt: een combinatie van factoren. Gewicht naar voor, vocht op remschijven waardoor die eerst niet pakken en daarna blokkeren en dan een mini bultje/putje, etc. Remco is niet de meest stuur vaardige renner maar zelfs de slechtste profrenner zal niet zo stom zijn om zijn voorrem volledig dicht te knijpen terwijl hij 60km/u gaat.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:03
Het peloton rijdt 34 per uur op het asfalt. Ga volgend jaar mee doen. /s

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Chelseamarre123
Maarten_E schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:27:
Het peloton rijdt 34 per uur op het asfalt. Ga volgend jaar mee doen. /s
Je bedoeld 54?

• Maarten_E
Toen ik het typte stond er 34, keek er meerdere keren naar want het verbaasde mij. Waarschijnlijk tegenwind.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Chelseamarre123
Maarten_E schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:34:
[...]

Toen ik het typte stond er 34, keek er meerdere keren naar want het verbaasde mij. Waarschijnlijk tegenwind.
51.9 gemiddeld nu, echt supersnelle koers maakt UAE ervan.
https://racecenter.paris-roubaix.fr/en/

• Maarten_E
En Mathieu is klaar, lekke band, ramp wissel, kudos naar de andere renner voor het proberen.

Edit: En weer stuk. Twee minuten achterstand.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten_E op 12-04-2026 14:23 ]

• Chelseamarre123
Wat een amateurisme bij Alpecin, hoezo rijden ze met verschillende klikpedalen?

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:58
Chelseamarre123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:25:
Wat een amateurisme bij Alpecin, hoezo rijden ze met verschillende klikpedalen?
Daar verbaas ik me ook over, kan toch niet?

• tiswat
Eigen schuld. Had Alpecin maar door moeten trekken toen Pogi op achterstand reed.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tiswat schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:27:
Eigen schuld. Had Alpecin maar door moeten trekken toen Pogi op achterstand reed.
Had MvP evengoed lek gereden waarschijnlijk. De finish is nog ver, kan nog genoeg gebeuren :+

• tiswat
hjs schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:30:
[...]

Had MvP evengoed lek gereden waarschijnlijk. De finish is nog ver, kan nog genoeg gebeuren :+
Het is wel een flinke tijd verschil hoor. Hij kan wat seconden pakken op de kasseistroken met techniek, maar ik geloof dat het wel over is.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dohh.. Pogi weer.
Ongekend de lekke banden vandaag.

[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2026 14:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online
En WvA ook…

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Chelseamarre123
Zoveel lekke banden dit jaar.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hjs schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:30:
[...]

MvP gaat niet meer winnen. Als ie al terugkomt, heeft ie nooit genoeg over.

• Duclaasie
VdP en Ganna samen… Het is weer een pracht van een wedstrijd met genoeg spanning.

• Rivanov
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:54:
[...]

MvP gaat niet meer winnen. Als ie al terugkomt, heeft ie nooit genoeg over.
Zou dat niet te hard roepen. Het is en blijft MvdP.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:36
Rivanov schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:09:
[...]

Zou dat niet te hard roepen. Het is en blijft MvdP.
Zowel pogacar als van Aert hebben ook al een inspanning(khe) moeten leveren om terug te komen en de kopgroep forceert ook het gros van het werk bij pogacar op zijn schouders.

Ik zie hem wel terugkomen maar denk dat de inspanning te groot is geweest om het af te kunnen maken.

• Chelseamarre123
Wat een wedstrijd weer, gun het Van Aert zo hard om eens een klassieker te winnen.

• Maarten_E
Moet er niet aan denken om met zo'n vaart met mijn eigen fiets over die kasseien te rijden. Kan ik op het einde alles wat draait vervangen. :D

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:19:
Wat een wedstrijd weer, gun het Van Aert zo hard om eens een klassieker te winnen.
Uiteraard hoop ik op WvA (Pogi én MvdP moeten niet álles winnen hé!), maar hij heeft Milaan San Remo bv al gewonnen (en ook koersen genre Amstel, E3, Gent-Wevelgem, Strade,...) dus he is niet zo dat hij nog nooit een eendagskoers won ;)

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:29:
[...]

Uiteraard hoop ik op WvA (Pogi én MvdP moeten niet álles winnen hé!), maar hij heeft Milaan San Remo bv al gewonnen (en ook koersen genre Amstel, E3, Gent-Wevelgem, Strade,...) dus he is niet zo dat hij nog nooit een eendagskoers won ;)
Nee tuurlijk maar iemand met zijn capaciteiten en al die pech dat die al gehad heeft gun ik het nog eens zo'n grote klassieker te winnen.

• Blik1984
WvA moet zo snel mogelijk stoppen met mee rouleren, wil die een kans maken

• Pierre
  • Laatst online: 07:04

Pierre

Van nature lui!

Maarten_E schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:29:
Moet er niet aan denken om met zo'n vaart met mijn eigen fiets over die kasseien te rijden. Kan ik op het einde alles wat draait vervangen. :D
En niet alleen wat draait hoor >:) Wat tell denken van je kont mijn God.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Blik1984
Heb het idee dat het beste eraf is bij MvdP

• Chelseamarre123
Blik1984 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:32:
WvA moet zo snel mogelijk stoppen met mee rouleren, wil die een kans maken
Hij rijd niet vol mee lijkt me, en hij moet wel af en toe mee rijden. Anders komt het groepje met VDP wel terug

• Ypuh
Ze doen er allemaal ook wel echt alles aan om Pogi te laten winnen hé.
Pagina: 1 ... 159 160 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21