Wil je winnen moet je echt de laatste 30 km een gok nemen en Pogacar diep laten gaan. Dus dat betekent niet meerouleren, als het 15 seconden wordt kan je altijd iets meer gas gevenChelseamarre123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:39:
[...]
Hij rijd niet vol mee lijkt me, en hij moet wel af en toe mee rijden. Anders komt het groepje met VDP wel terug
Je gaat er van uit dat ik nog een kont heb.Pierre schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:37:
[...]
En niet alleen wat draait hoorWat tell denken van je kont mijn God.
"Wij" stervelingen betalen voor onze eigen fiets, zie nu al de rekening voor mij om alles te vervangen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Van Aert zal wel winnen. Die heeft alle mazzel mee vandaag. Hij was er eigenlijk al af totdat Pogacar weg slibte. Sowieso ook al mazzel voor hem dat VDP er al niet eens bij zit
Huh? Van Aert heeft het op geen moment moeilijk gehad. Daarbij is pech een grote factor in deze koers, die heeft hij vandaag ook al 2X meegemaakt met een lekke band.Terranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:06:
Van Aert zal wel winnen. Die heeft alle mazzel mee vandaag. Hij was er eigenlijk al af totdat Pogacar weg slibte. Sowieso ook al mazzel voor hem dat VDP er al niet eens bij zit
Bizarre uitspraak. Reed net als Pogacar 2 keer lek vandaag. Eerste keer op een gunstiger moment, tweede op een héél slecht moment.Terranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:06:
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Pogacar was weg? Van Aerts zat erachter, was verre van eraf gereden. Blijft goed in het wiel op de kasseien.Terranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:06:
Dat zeg ik toch ook niet? Maar je kan niet ontkennen dat het geluk voor Van Aert is dat VDP er niet bij zit.Chelseamarre123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:08:
[...]
Huh? Van Aert heeft het op geen moment moeilijk gehad. Daarbij is pech een grote factor in deze koers, die heeft hij vandaag ook al 2X meegemaakt met een lekke band.
En ook niet dat er een gaatje van 2 meter was toen Pogacar bijna onderuit ging.
Kan je ook zeggen dat VDP vaak won door de pech van Van Aert in Roubaix? Reed toen eens lek toen ze met 2 weg waren op carrefour.Terranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:14:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet? Maar je kan niet ontkennen dat het geluk voor Van Aert is dat VDP er niet bij zit.
En ook niet dat er een gaatje van 2 meter was toen Pogacar bijna onderuit ging.
Pech hoort bij deze koers en Van Aert had er ook mee te maken vandaag
Nou er was een gaatje van 2 meter dat in ieder geval niet kleiner leek te worden, dus ja dat is geluk.Charles Hill schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:12:
[...]
Pogacar was weg? Van Aerts zat erachter, was verre van eraf gereden. Blijft goed in het wiel op de kasseien.
Voel je je aangevallen? Ik zeg toch helemaal niets negatiefs over Van Aert. Alleen dat ik denk dat ie gaat winnen omdat het geluk aan zijn kant lijkt te zitten.Chelseamarre123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:15:
[...]
Kan je ook zeggen dat VDP vaak won door de pech van Van Aert in Roubaix? Reed toen eens lek toen ze met 2 weg waren op carrefour.
Pech hoort bij deze koers en Van Aert had er ook mee te maken vandaag
Ja dat precies. Hij zal absoluut geen onverdiende winnaar zijn mocht ie winnen. Maar zo gaan stuiteren omdat iemand benoemd dat ie geluk lijkt te hebben is apart.Anton.net schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:18:
Om Roubaix te winnen heb je altijd een portie geluk nodig...
2 meter is helemaal niets. Dat is het wel vaker geweest, een keer extra aanzetten en het is gedicht. Heeft van Aert al vaker laten zien vandaag. Er is nooit een serieus gat geweest tussen deze 2 vanaf het moment dat ze samen vooruit zijnTerranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:15:
[...]
Nou er was een gaatje van 2 meter dat in ieder geval niet kleiner leek te worden, dus ja dat is geluk.
MOOI MOOI MOOI.
Prachtig gedaan door Van Aert.
Prachtig gedaan door Van Aert.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Klasse Matthieu. Direct naar Wout.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2026 16:25 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wauw. Plugge heeft emotie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verdiend voor van Aert vandaag, tikkeltje geluk hoort erbij in PR. Heeft er voor gestreden
Mooie winnaar dit.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Van der Poel was wellicht sterker geweest, maar echt geweldig voor Wout. Eindelijk het geluk voor hem.
Stuyven derde, twee Belgen op het podium. Netjes.
Zo gegund voor hem. Prachtig die emoties na al die tegenslagen
Dit was echt extreem gegund, fijn dat hij eindelijk zijn tweede monument heeft!
Fantastische koers ook, om duimen en vingers vanaf te likken. De Hel blijft toch de mooiste koers ter wereld, alles kan.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ben hier heeeul blij mee.
#1 Wout verdiende een kassei klassieker en/of WK titel
#2 Pogacar is op waarde te kloppen
#1 Wout verdiende een kassei klassieker en/of WK titel
#2 Pogacar is op waarde te kloppen
Als je ziet hoeveel werk vd Poel heeft moeten leveren in zijn eentje, dan was hij wel de sterkste. Maar teveel pechExocet schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:28:
Van der Poel was wellicht sterker geweest, maar echt geweldig voor Wout. Eindelijk het geluk voor hem.
Lijkt me moeilijk te zeggen. Uiteindelijk hebben ze alle 3 (Pogi, van Aert, v/d Poel) pech gehad en hard moeten werken om terug te komen. Van Aert 3x lek volgens mij, de eerste keer al in de eerste ~50km.Charles Hill schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:35:
[...]
Als je ziet hoeveel werk vd Poel heeft moeten leveren in zijn eentje, dan was hij wel de sterkste. Maar teveel pech
Uiteindelijk had v/d Poel het meeste pech door in het bos lek te rijden waar de auto's er niet bij kunnen, en direct na de wielwissel nog een keer.
Mooi om te zien ook dat de race eindigt met een velodroomsprint.
Prachtig dat van Aert na alle tegenslagen weer een monument wint. Dik verdiend en prachtig gestreden!
Ze hebben allemaal hard moeten werken na pech, maar vd Poel heeft zo'n beetje in zijn eentje 1 minuut 40 dicht gereden. Dat hebben beide vooraan niet hoeven doen.Ypuh schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:43:
[...]
Lijkt me moeilijk te zeggen. Uiteindelijk hebben ze alle 3 (Pogi, van Aert, v/d Poel) pech gehad en hard moeten werken om terug te komen. Van Aert 3x lek volgens mij, de eerste keer al in de eerste ~50km.
Uiteindelijk had v/d Poel het meeste pech door in het bos lek te rijden waar de auto's er niet bij kunnen, en direct na de wielwissel nog een keer.
Maar inderdaad is niets met zekerheid te zeggen, want we weten niet wat als één van e andere 2 zover achter was gekomen
Marianne Vos in de kopgroep, nog 37km te gaan.
Niets negatiefs behalve insinueren dat hij alleen wint omdat de rest lek reedTerranova schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:16:
[...]
Voel je je aangevallen? Ik zeg toch helemaal niets negatiefs over Van Aert. Alleen dat ik denk dat ie gaat winnen omdat het geluk aan zijn kant lijkt te zitten.
Lucinda Brand hard onderuit net op de Arbres door de armen van een toeschouwer. Jammer.
Was een behoorlijke lelijke valMaarten_E schreef op zondag 12 april 2026 @ 17:57:
Lucinda Brand hard onderuit net op de Arbres door de armen van een toeschouwer. Jammer.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21