[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 157 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
DikkeBMW schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:56:
[...]

Mijn eerste gedachte was toch; stoppen op je hoogtepunt. Mooie carriere gehad, dat staat vast. Niet meer de jongste, dus de vraag is of hij dit ooit nog zou kunnen evenaren.
Zo zal hij zelf ook vast geredeneerd hebben.
En wellicht paste hij niet helemaal in de Visma structuur.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-01 18:43

DikkeBMW

Live '25

Megupe schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:09:
[...]

Zo zal hij zelf ook vast geredeneerd hebben.
En wellicht paste hij niet helemaal in de Visma structuur.
Wel 'leuk' dat je dat aanhaalt. Ik was vorig jaar naar de collegetour van Tom Dumoulin en daarin kwam ook dit aan bod. Kortgezegd; door de zeer professionele (en wellicht zelfs doorgeslagen strenge/kille) stijl binnen Jumbo, verloor hij het plezier en merkte hij dat het niet meer bij hem paste.
Ik denk dat je er dus wel gelijk in hebt. Wanneer hij bij een wat vrijer team zat (zeg eens even de club van MvdP bijvoorbeeld) denk ik dat hij misschien toch nog wel even door was gegaan. Iets meer voor het plezier en de support, iets minder als volkomen dedicated professional.

fookin mad fer it

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:43
Vind vooral de timing raar, tuurlijk normaal dat je op je 33 na het winnen van een grote ronde wil stoppen op een hoogtepunt. Maar gewoon raar om dat dan een halfjaar later aan te kondigen net als de teamvoorstelling er is geweest.

Visma loopt toch al jaren leeg heb ik het gevoel, zeker bergop worden ze jaar na jaar minder.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:43
Tja, wellicht met kerst/oud en nieuw bij vrienden/familie thuis gezeten en gepraat..

Misschien was die ook echt niet gelukkig binnen de strakheid van Jumbo of er is nog wat anders aan de hand.

Afsluiten van je carrière met een winst in Giro is ook helemaal prima toch. Misschien nog beter dan nog 5 jaar rondrijden en jezelf afmatten en helemaal niks meer winnen,.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:36
Verhaal ging toch ook dat Yates heel graag zijn giro titel wilde verdedigen. Maar nu schijnt Vingegaard naar de Giro te gaan. Misschien was dat zo'n teleurstelling dat die dacht zoek het naar uit.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:52

Punkrocker

Mostly harmless

Geen Laborgini of Rolex voor Vingegaard.
Weet niet of hij met dit team kan winnen van Pogi maar dit maakt hem voor mij sympathiek.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Megupe
Punkrocker schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:24:
Geen Laborgini of Rolex voor Vingegaard.
Weet niet of hij met dit team kan winnen van Pogi maar dit maakt hem voor mij sympathiek.
Eigenlijk van de zotte dat iemand die zich normaal gedraagt (ik vind wonen in Monaco of een horloge twv een auto om je pols onsympathiek en in 1e geval ook vorm van belastingontduiking) als sympathiek kan worden bestempeld.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Megupe schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Eigenlijk van de zotte dat iemand die zich normaal gedraagt (ik vind wonen in Monaco of een horloge twv een auto om je pols onsympathiek en in 1e geval ook vorm van belastingontduiking) als sympathiek kan worden bestempeld.
Dat wonen in Monaco gelijk belastingontduiking is, is natuurlijk onzin.

• Chelseamarre123
[...]

Monaco heeft als voordeel dat je daar goed kan trainen ook.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28
Woonde Vingegaard maar niet in Denemarken, had hij wat meer kans gejad om Pogacar te verslaan.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:52

Punkrocker

Mostly harmless

La1974 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:49:
[...]

Dat wonen in Monaco gelijk belastingontduiking is, is natuurlijk onzin.
Het is belasting ontwijking...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• La1974
  • Nu online
Punkrocker schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Het is belasting ontwijking...
Het is ook geen belastingontwijking. Althans niet volgens de betekenis hiervan.

Belastingontwijking doe je in het land waar je woont. Naar een ander land verhuizen valt hier niet onder.

Ik snap je punt. Maar aan wonen in Monaco is niets verkeerd. De belastingdienst is actief in het handhaven van misbruik.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Als mijn werk en portemonnee het toelieten zou ik vandaag nog naar Monaco verhuizen. Het is prachtig daar. Goede omgeving en klimaat om te trainen ook.

• Megupe
Ok, ik had niet het juiste woord gekozen, maar men begrijpt mijn punt wel.
Daarentegen was ik vergeten dat je inderdaad in de achtertuin een mooi trainings gebied hebt, dus mijn reactie mag zeker wat bijgesteld worden.
Maar er zijn in Slovenië ook mooie steden met mooie trainingsgebieden, dito in Spanje (ik bedoel geen andorra).
Ik weet trouwens niet hoe mooi stad Monaco zelf is, niet geweest.

• Requiem19
Megupe schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:52:
Daarentegen was ik vergeten dat je inderdaad in de achtertuin een mooi trainings gebied hebt, dus mijn reactie mag zeker wat bijgesteld worden.
Maar er zijn in Slovenië ook mooie steden met mooie trainingsgebieden, dito in Spanje (ik bedoel geen andorra).
Bergen in Slovenië zijn in de winter een stuk kouder.

Mooie van dat kustgebied aan de middellandse zee is het weer.

Ik ga ieder jaar in Girona fietsen in feb/maart. Dan is het vaak al 15 graden, of zelfs 20.

Monaco is bijv deze hele week ong 13 graden. In Slovenië is het nu ong 0-4 graden.

• Chelseamarre123
Megupe schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:52:
Is gewoon leuk wonen daar voor profs denk ik, veel renners ook in de buurt. Veel variatie in training, je hebt wat milde cols daar maar ook wat langere richting de alpen. (Col d'eze, Col de la Turini, Col de la Madone,
Col de la Bonette...) Voor klassieke renners dus ook prima te doen daar.
En het klimaat is daar gewoon prima, ik zie nu dat het er zo'n 13 tot 15 graden word de komende week(Wel veel regen deze periode)
Oh ja en luchthaven vlakbij, wat ook altijd handig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Chelseamarre123 op 10-01-2026 20:00 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-01 20:10

McMiGHtY

- burp -

Girona heeft het allemaal :) En is ook nog gewoon aan te rijden met de auto.

[ Voor 46% gewijzigd door McMiGHtY op 11-01-2026 09:44 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

Fisico

by Fabian

De Poggio en Cipressa liggen ook op fietsafstand van Monaco dus het is lekker oefenen voor het voorjaar. Ik ga elk voorjaar naar Menton of Nice en dan snap ik wel waarom de profs daar een huis hebben. Het is ook net zover als Girona @McMiGHtY voor mij.

Het schijnt dat de omgeving van Denia iets warmer en zonniger is, maar bij 0% inkomstenbelasting is de keuze toch wel snel gemaakt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nou ken ik de fiets cultuur in Monaco niet, maar in Girona was ook blij verrast hoe relaxed men is qua fietsen

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:22
Qua verkeer vond ik Frankrijk erg prettig om te fietsen. Automobilisten gedroegen zich voorbeeldig

• Chelseamarre123
Iemand de ontknoping van het Australisch kampioenschap gezien? Jezus wat een geblunder van Ayco.
In laatste km: 1 man van hun op kop Durbridge. Plapp en O'connor samen met een andere er achter op een paar seconden . In achtervolging gaat Plapp van Jayco vol doorrijden en zijn teammaat pakken met die gozer van een ander team in zijn wiel.(Hij lost ook O'connor)
Hij krijgt die ander er niet af en verliest het sprintje van Pattrick Eddy

• La1974
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:40:
Iemand de ontknoping van het Australisch kampioenschap gezien? Jezus wat een geblunder van Ayco.
In laatste km: 1 man van hun op kop Durbridge. Plapp en O'connor samen met een andere er achter op een paar seconden . In achtervolging gaat Plapp van Jayco vol doorrijden en zijn teammaat pakken met die gozer van een ander team in zijn wiel.(Hij lost ook O'connor)
Hij krijgt die ander er niet af en verliest het sprintje van Pattrick Eddy
Is toch ook weer niet heel bijzonder. Een landelijk kampioenschap is individueel. Iedereen wil die trui.

Plapp had Durbridge vorig jaar de trui gegund. Nu wilde hij hem zelf. Gegokt en verloren.

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Op welke zenders kijken jullie de wedstrijden? Zijn de wedstrijden ook te zien via internet? Want ik heb geen tv.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Sieben schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:35:
Op welke zenders kijken jullie de wedstrijden? Zijn de wedstrijden ook te zien via internet? Want ik heb geen tv.
Welke wedstrijden bedoel je precies? Eurosport / HBO Max heeft verreweg de rechten van de meeste wegkoersen en veldritten. Dan is een HBO Max abbonementje waarschijnlijk het beste voor je kan je gewoon via internet kijken op elk device.

HD4Life @ Full-HD

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Maakt niet uit welke wedstrijden, ik vind alles leuk.

Dank je voor de tip.

• Chelseamarre123
La1974 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:56:
[...]

Is toch ook weer niet heel bijzonder. Een landelijk kampioenschap is individueel. Iedereen wil die trui.

Plapp had Durbridge vorig jaar de trui gegund. Nu wilde hij hem zelf. Gegokt en verloren.
Niet eens, blijft gewoon een ploegenwedstrijd en zeker voor het grote Australische team belangrijk om te winnen. (Beetje zoals Rabobank/Visma)

Plapp had 2 opties, in het wiel zitten als de ander het gat dichtreed op Durbridge en dan gaan. Of versnellen zoals die deed maar als die merkte dat hij hem niet los kon krijgen stoppen.
Nu heeft die dwaas op kop zitten rijden en hebben ze helemaal niks.

Vind dit echt een naaistreek naar je ploeggenoot toe.

• La1974
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Niet eens, blijft gewoon een ploegenwedstrijd en zeker voor het grote Australische team belangrijk om te winnen. (Beetje zoals Rabobank/Visma)

Plapp had 2 opties, in het wiel zitten als de ander het gat dichtreed op Durbridge en dan gaan. Of versnellen zoals die deed maar als die merkte dat hij hem niet los kon krijgen stoppen.
Nu heeft die dwaas op kop zitten rijden en hebben ze helemaal niks.

Vind dit echt een naaistreek naar je ploeggenoot toe.
Dit is geen ploegenwedstrijd. Met een beetje geluk rijden er ploeggenoten mee maar dat is geen gegeven.

Het is in dit geval (bij wielrennen) juist jammer dat ploegen een rol kunnen spelen.

De uitkomst van zo’n wedstrijd is de nationaal kampioen. Daar zou ploegentacktiek verboden moeten worden (wat helaas niet te handhaven is).

• Chelseamarre123
La1974 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Dit is geen ploegenwedstrijd. Met een beetje geluk rijden er ploeggenoten mee maar dat is geen gegeven.

Het is in dit geval (bij wielrennen) juist jammer dat ploegen een rol kunnen spelen.

De uitkomst van zo’n wedstrijd is de nationaal kampioen. Daar zou ploegentacktiek verboden moeten worden (wat helaas niet te handhaven is).
Een nationaal kampioenschap is gewoon een ploegenwedstrijd. :?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Er gaan al behoorlijk wat geluiden op om gewoon in clubtenu te moeten gaan rijden in Australie begreep ik..

De Aus Nationals zijn iig op Youtube te vinden op het kanaal van "Frank Vader"

• La1974
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:23:
[...]

Een nationaal kampioenschap is gewoon een ploegenwedstrijd. :?
Oh joh. Dat wist ik niet. De hele ploeg krijgt een trui. Inclusief de renners uit andere landen.

Wel raar dat UAE dan niet gewonnen heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door La1974 op 13-01-2026 13:06 ]

• Requiem19
Mooi toch, zo’n wedstrijd waar individueel belang samenvalt met ploegbelang?

Juist dan krijgen we van die heerlijk gekke situaties.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

Fisico

by Fabian

Wout maakt er wel echt een lang voorjaar van. Ik ben wel benieuwd wat dat mijn zijn vormpeil over de hele periode gaat doen. Wel mooi om hem weer terug te zien in Strade en San Remo.
McMiGHtY schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:50:
Nou ken ik de fiets cultuur in Monaco niet, maar in Girona was ook blij verrast hoe relaxed men is qua fietsen
In Nice en Monaco is het door de drukte wel drama. Op de hoogste doorgaande weg, via de Col d'Eze, is het mooi fietsen en in de binnenlanden met alle klimmetje helemaal. Op de meeste plekken begint de klim al een kilometer landinwaarts vanaf het strand. Dus je bent zo de drukte uit.

De bergwegen zijn ook bekend van James Bond en de Rally van Monte Carlo maar ook motoren, sportwagens en wielrenners gaan verrassend goed samen. Af en toe een prof tegen komen is leuk en gelijk ook weer terug op aarde zijn. Dus ik snap wel dat een deel van het peloton daar zit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Gaat er zaterdag iemand naar de cross wedstrijd in Maasmechelen?
Kan iemand uit ervaring een plek aanbevelen? Ik wil niet op de derde rij staan :)

Afbeeldingslocatie: https://cyclocross24.com/files/images/course/parcours-uci-world-cup-cyclocross-wereldbeker-veldrijden-maasmechelen-2026.jpg

BlaBlaBla

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:34
Unibet Rose Rockets helaas niet naar de Tour dit jaar.

https://www.wielerflits.n...d-voor-de-tour-de-france/

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:36
Helaas. Caja Rural heeft sowieso niet echt een aansprekende ploeg. Lijkt in ieder geval niet ingegeven door sportieve redenen.

Gaan geruchten dat het oa met de sponsor van de Rockets te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Kist op 30-01-2026 12:36 ]

• Megupe
Kist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:35:
[...]

Helaas. Caja Rural heeft sowieso niet echt een aansprekende ploeg. Lijkt in ieder geval niet ingegeven door sportieve redenen.

Gaan geruchten dat het oa met de sponsor van de Rockets te maken heeft.
Bij indewaaier waren ze van te voren mega optimistisch. Onder andere en misschien temeer omdat tietema onder franse licentie rijdt.
Dus mede door die laatste reden ben ik ook wel verrast.

Maar vooral, heel erg jammer dit.

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 30-01-2026 12:49 ]

• Requiem19
Daar moet onder de tafel wel een en ander zijn uitgewisseld.

Commercieel gezien is dat Caja Rural toch ook helemaal niet interessant? Rijden niet echt aansprekende namen bij en brengen weinig (social) media exposure?

Zo op het eerste gezicht niet heel logisch.

Pagina: 1 ... 157 158 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21