Dat is vreemd, typisch UCI met hun inconsistentie, maar staat verder wel los van de beslissing in mijn ogen.McMiGHtY schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:15:
Daar waar die wel goedgekeurd was in een vorige race?
Ik vind UCI bashen heerlijk en zal dat ook zeker blijven doen. Ook vind ik iemand die de grenzen opzoekt heerlijk (a la Max Verstappen, Ayuso, Evenepoel of in dit geval JW v Schip), maar heb geen medelijden als ze het deksel op hun neus krijgen.
@Requiem19 Echt uitgescholden worden tot iemand er een depressie van krijgt is niet cool, dat het zo erg was wist ik niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 17-10-2025 12:23 ]
Wat ik van de 'In de waaier' - podcast begreep is dat de fiets qua maten en verhoudingen etc helemaal aan de UCI eisen voldoet, maar dat die zadelpen niet te koop is bij Tavelo....
Vervolgens blijkt bijvoorbeeld dat Pogi de Tour gewonnen heeft op non-standard zadelpen die niet te koop was bij Colnago. Als ik Remco was zou ik protest indienen.
Vervolgens blijkt bijvoorbeeld dat Pogi de Tour gewonnen heeft op non-standard zadelpen die niet te koop was bij Colnago. Als ik Remco was zou ik protest indienen.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Één van de leukste etappes uit de Tour of the Netherlands geannuleerd omdat ze een boer niet hadden ingelicht of gevraagd.

"What do you get if you multiply six by nine..."
Niet alleen dat....Punkrocker schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:49:
Één van de leukste etappes uit de Tour of the Netherlands geannuleerd omdat ze een boer niet hadden ingelicht of gevraagd.
Het peloton in de NIBC Tour of Holland is vrijdagmiddag opgehouden door een tegemoetkomende wagen. Dat gebeurde tijdens de afdaling van de Koning van Spanje. Ook is er een truck het peloton in gereden tijdens de neutralisatie. De koers is daarop stilgelegd, omdat de renners het te gevaarlijk vinden. Het gevolg daarvan is dat de organisatie heeft besloten de rit te annuleren.
Afdaling van de Koning van Spanje is niet heel overzichtelijk en redelijk smal als je daar met een peloton naar beneden komt.
Wat een amateurisme.Willem30 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:55:
[...]
Niet alleen dat....
Het peloton in de NIBC Tour of Holland is vrijdagmiddag opgehouden door een tegemoetkomende wagen. Dat gebeurde tijdens de afdaling van de Koning van Spanje. Ook is er een truck het peloton in gereden tijdens de neutralisatie. De koers is daarop stilgelegd, omdat de renners het te gevaarlijk vinden. Het gevolg daarvan is dat de organisatie heeft besloten de rit te annuleren.
Afdaling van de Koning van Spanje is niet heel overzichtelijk en redelijk smal als je daar met een peloton naar beneden komt.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik lees op wielerflits dat die auto twee stoptekens heeft genegeerd en dan toch nog doorgereden.
Dat is de maatschappij tegenwoordig.........Niellie41 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:00:
Ik lees op wielerflits dat die auto twee stoptekens heeft genegeerd en dan toch nog doorgereden.
En ja, dit is ook het risico van te weinig agenten tijdens de koers.
Ja, is echt ongelooflijk. Als je 5 min wacht, kan je weer door.
Wel zonde. Ik was vanmorgen nog bij de start geweest en wilde vanmiddag bij de finish gaan kijken.
Wel zonde. Ik was vanmorgen nog bij de start geweest en wilde vanmiddag bij de finish gaan kijken.
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 17-10-2025 14:03 ]
Zal stil zijn. Ik wil zondag even kijken in het Arnhemse
Reactie van de organisatie: YouTube: Organisator Thijs Rondhuis over incident in NIBC Tour: "Automobilist...McMiGHtY schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:04:
Zal stil zijn. Ik wil zondag even kijken in het Arnhemse
135 motards die de koers begeleiden wat geen amateurs zijn maar zoals gezegd als men er lak aan heeft krijg je dit....
Risico waarvan ze wisten dat het kon gebeuren.Willem30 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:01:
[...]
Dat is de maatschappij tegenwoordig.........
En ja, dit is ook het risico van te weinig agenten tijdens de koers.
Toch valt het te prijzen dat het toch geprobeerd is, maar is ook volledig begrijpelijk dat de koers gestopt is.
Zo jammer dat er in Nederland zoveel onbenullen leven die menen dat zij niet aan fatsoensnormen hoeven te voldoen.
Ja, is gewoon binnen de normen. Complete willekeur van de UCI.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:40:
Vinden jullie het echt zo raar dat ze de fiets van Van Schip afkeuren? Vind ook die shifters belachelijk, dacht dat dat ook niet meer mocht..
[Afbeelding]
Tsja ik vind het er ook niet uitzien maar dat kan niet de vereiste zijn. Hij is overigens afgekeurt op die gekke zadelpen maar aan welke regel precies niet voldaan werd heb ik nog niet gezien. Behalve dat het er niet uit ziet, daar ben ik het mee eens, maar nogmaals: dat kan niet de basis voor een afkeuring zijn lijkt mij.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:40:
Vinden jullie het echt zo raar dat ze de fiets van Van Schip afkeuren? Vind ook die shifters belachelijk, dacht dat dat ook niet meer mocht..
[Afbeelding]
Ik lees iets anders... Hij zoekt de grens op van wat mag, tja dan kan dit wel gebeuren...Exocet schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:44:
[...]
Ja, is gewoon binnen de normen. Complete willekeur van de UCI.
De zadelpen van Van Schip blijkt niet geregistreerd te staan bij de UCI, terwijl de fabrikant ervan dat wel had moeten doen. Fabrikanten moeten alle fietsonderdelen van tevoren registreren bij de internationale wielerfederatie.
Ja maar dat gaat dus over de zadelpen, maar jij had het over het stuur, dat mag dus gewoon en daarop is die fiets dus ook niet afgekeurd.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Ik lees iets anders... Hij zoekt de grens op van wat mag, tja dan kan dit wel gebeuren...
[...]
Als hij/fabrikant had gezorgd dat die pen gewoon te koop en geregistreerd was dan was er niets aan de hand en de uci gaat blijkbaar zelf nogal willekeurig om met deze regel.
Dus de verdenking wordt dan al snel gemaakt dat ze inderdaad de fiets er gewoon niet uit vonden zien en dan zijn gaan zoeken naar iets om hem op af te keuren. Lijkt mij niet de juiste volgorde.
Ik had het ook over die zadelpen, die ziet er ook niet uit. De UCI is een kut organisatie maar hier kan ik ze volledig in volgen om hier wat aan te doen. Als we straks een peloton met 200 man gaan zien met zo'n fiets gaat het er veiliger op worden?Kluus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:00:
[...]
Ja maar dat gaat dus over de zadelpen, maar jij had het over het stuur, dat mag dus gewoon en daarop is die fiets dus ook niet afgekeurd.
Als hij had gezorgd dat did pen gewoon te koop was was er niets aan de hand en de uci gaat blijkbaar zelf nogal willekeurig om met deze regel.
Dus de verdenking wordt dan al snel gemaakt dat ze inderdaad de fiets er gewoon niet uit vonden zien en dan zijn gaan zoeken naar iets om hem op af te keuren. Lijkt mij niet de juiste volgorde.
Ik zag een aanval van hem passeren, lijkt net een tijdrijder die uit het peloton ontsnapt. Nogmaals, als je de grenzen opzoekt kan je dit eens verwachten
Waarom de grenzen?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Ik had het ook over die zadelpen, die ziet er ook niet uit. De UCI is een kut organisatie maar hier kan ik ze volledig in volgen om hier wat aan te doen. Als we straks een peloton met 200 man gaan zien met zo'n fiets gaat het er veiliger op worden?
Ik zag een aanval van hem passeren, lijkt net een tijdrijder die uit het peloton ontsnapt. Nogmaals, als je de grenzen opzoekt kan je dit eens verwachten
De fiets zelf is binnen de regels (!).
De UCI denkt net als jou: ‘shit, dat ziet er belachelijk uit en misschien is het wel gevaarlijk, masr binnen de regels mag het.
Nouja, dan halen we ergens een obscuur regeltje vandaan waar heel veel fietsen eig niet aan voldoen, maar dat we nooit toepassen’.
Niet heel eerlijk helaas.
Ik vind het wel mooi dit soort types, een peloton vol van die Vingegaards daar moet je toch ook niet aan denken? Als het binnen de regels valt, dan kun je hoog of laag springen over esthetiek, maar dan mag het dus gewoon
Als het argument veiligheid is moeten daarop de regels worden aangescherpt, dan kon van Schip deze race waarschijnlijk nog wel rijden op dit gedrocht (want daar is iedereen het wel over eens), maar moet hij de volgende keer wat anders en zo zorg je er voor dat er niet een heel peloton zo rond rijdt.
Dat was gewoon de eerlijkste en meest redelijke oplossing geweest in mijn ogen.
Dat was gewoon de eerlijkste en meest redelijke oplossing geweest in mijn ogen.
Volgens mij gaf hij aan al drie jaar zo te rijden. Dat is het opeens afkeuren wel weer vreemd.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Ik had het ook over die zadelpen, die ziet er ook niet uit. De UCI is een kut organisatie maar hier kan ik ze volledig in volgen om hier wat aan te doen. Als we straks een peloton met 200 man gaan zien met zo'n fiets gaat het er veiliger op worden?
T is niet mooi. Who cares? Het is geen jurysport als kunstschaatsen. Het gaat hier om binnen de regels lang hard te fietsen.
Veiligheid is hier verder volledig subjectief. Het lijkt niet veilig is ongestaaft en dus niet valide.
Veiligheid is hier verder volledig subjectief. Het lijkt niet veilig is ongestaaft en dus niet valide.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21