This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
nou ja... het klinkt als excuses zoeken daarom is het handiger om niets te zeggen, maar het was mij vrijdag en zaterdag wel opgevallen dat Quintana zijn aanvallen niet door kon zetten en dat zou best door een verkoudheid kunnen komen.Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:24:
Lol: https://www.telesport.nl/...mpte-met-verkoudheid-giro
Die 2 minuten pauze van Dumoulin zeker vergeten?Ze hadden allemaal wel wat.
desalniettemin moet hij dat gewoon niet zeggen. Tom had darmproblemen, weer een anders vast wat anders. In 3 weken koersen neemt je weerstand gewoon af. Geen verkoudheid oplopen, niet ziek worden, etc. is ook gewoon onderdeel van zo'n grote ronde en is onderdeel van je prestatie.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Worden regelmatig racefietsen gestolen daar in Limburg.
in het wit naar de tour ipv het zwart wat we gewend zijn.
https://twitter.com/TeamSky
Klinkt ook wel als een interessant format voor een wielerwedstrijd:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5kXOh9vN5oo]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
edit: Het WorldTour-systeem is trouwens ook niet echt interessant.
[ Voor 12% gewijzigd door Andamanen op 04-06-2017 22:15 ]
Lijkt mij goed nieuws voor de Nederlandse wielersport. Ben wel benieuwd wie ze bij Sunweb gaan aantrekken om Tom Dumoulin bij te staan. De ontbrekende helpers waren naar mijn idee het grootste gemis in de laatste grote rondjes waaraan Sunweb heeft deelgenomen.
Wie zouden er volgens jullie toegevoegd moeten worden aan Sunweb om Tom Dumoulin bijvoorbeeld in 2018/2019 de Tour te laten winnen?
Idealiter wil je 1 renner die bergop bijna even goed is als je kopman en verder een combinatie van tempomakers op het vlakke en het minder steile werk. (die ook een beetje kunnen tijdrijden als er een ploegentijdrit is)
edit: en weer een knappe overwinning van een jonge Nederlander in de Dauphine vandaag!
[ Voor 12% gewijzigd door Andamanen op 06-06-2017 17:44 ]
Veel teveel klassement...punchers...sprinters...
Vooral de twijfel of sommige sprinters wel verder komen dan etappe 9...anders zit je met een paar mannen die al thuis zijn na de rustdag

Had ik maar 20..nee, 30 miljoen extra...ugh...
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik zit met het zelfde probleem.
Met Sagan, Froome, Porte en Valverde is de helft van je budget al op
Je kan wellicht ook geen Froome nemen. Dan kan je namelijk een klassementsman extra in je team opnemen.
2 renners kunnen de zelfde punten pakken als 1 renner
Voor de rest kan je wellicht beter de pure sprinters niet opnemen in je team. En voor een Matthews, Avermaet, Felline en Coquard gaan. Zitten altijd wel in de top 20. Zowel bij sprint etappe en bij een heuveletappe.
@Andamanen Ik weet echt niet wat ik moet verwachten van de tour. Grote kans dat hij volledig gedomineerd gaat worden door Sky, maar volgens mij kan je ook erg veel verwachten van Orica en Bora die echt met een sterk team aantreden.
Bardet moet elke bergetappe wel gaan aanvallen. Die verliest in de tijdritten rustig een minuut op de rest. Met een beetje tegenwind 2 minuten
@hjs Fuglsang zal wel de meesterknecht worden van Aru, ook al lijkt Fuglsang op dit moment bijna sterker
Overigens deze etappe is Aru weer de betere zo te zien.
Oomen zit er ook nog goed bij. Ziet er goed uit voor Tom als hij voor het volgende klassement Barguil, Oomen, Ten Dam, Geschke en Kelderman mee krijgt
Voor nu heb ik ook het gevoel dat Contador niet alles laat zien wat hij kan. Laat het nu ook heel makkelijk lopen, zonder dat het lijkt dat hij volledig opgeblazen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 11-06-2017 14:49 ]
Maar mooie etappe. Froome constant in de aanval om Porte maar kapot te krijgen. Uiteindelijk niet gelukt, maar Fuglsang heeft daar wel mooi van geprofiteerd.
Dit belooft wel wat voor de Tour. Je kan aardig wat namen opschrijven die duidelijk wat gaan betekenen in de tour.
Froome - Landa - Thomas - Poels (Froome gaat niet te kort komen aan hulp)
Yates - Chavez - Kreuziger (Yates 4 minuten aan de broek vandaag en Chavez zat in de bus

Martin - Brambilla (Geeft nooit op, maar zijn team is niet ingesteld op het klassement. Brambilla kan als enige heel af en toe mee
Quintana - Valverde - Moreno (Hoe fris is Quintana? Valverde doet altijd mee en krijgt een vrije rol. Moreno voor nu uitgelezen knecht)
Majka - Buchmann - König (Majka is tot goede dingen in staat. Buchmann voor jongere klassement. König uitstekende tijdrit en klim)
Porte - Caruso - Roche(Als kanshebber op de overwinning, hoeft hij het niet van zijn team te hebben)
Aru - Fuglsang (Ja, kunnen beide voor kopman spelen)
Bardet - Latour (Zal alles in bergen moeten doen, want tt is drama)
Contador - Pantano - Mollema (In de Dauphine aangegeven niet in het rood te willen rijden, daarom liet hij het lopen in de laatste klim)
Roglic - Gesink - Bennet (Roglic tijdrit en kan tegenwoordig behoorlijk de berg op. Gesink vrije rol totdat Roglic erg goed doet. Bennet idem)
[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 11-06-2017 17:22 ]
Voor de vlakkere etappes:
Gilbert, Avermaet, Valverde, Sagan, Demare, Matthews, Coquard, Colbrelli, Degenkolb, Kwiatkowski, Gallopin, Benoot, Gendt, Ulissi, Gerrans, Felline, Boasson Hagen, Kristoff, Vanmarcke, Vakoc en Uran en dan zal ik vast en zeker nog wat vergeten zijn. Uiteraard nog de pure sprinters, Greipel, Kittel en Cavendish, maar die moeten toch nog wat heuvels overleven voor sommige sprint etappes. Cavendish is ook maar de vraag hoe fit hij is na zijn pfeiffer.
Hopelijk ook nog wat meer mensen voor het Tour spel op GoT dit jaar, is wat rustig nog momenteel...
Daar mist Froome tocnh een erg belangrijke knecht tov vorig jaar.
http://www.nu.nl/wielrenn...ourselectie-team-sky.html
Heb Froome ook gelijk uit mn scorito gehaald en vervangen door MajkaJohan_Germs schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:39:
Geen Poels in de tour!
Daar mist Froome tocnh een erg belangrijke knecht tov vorig jaar.
http://www.nu.nl/wielrenn...ourselectie-team-sky.html
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 22-06-2017 21:48 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
ik hoop dat dit het juiste topic is.
vorige week heb ik een oude racefiets gekocht om te proberen of dit wat voor mij is
deze fiets heeft een shimano 600 stuurversnellers
nu is dit volgensmij een 8 speed versneller en heb achter een 6 speed casette, met een Shimano ultegra derailleur
nu schakelt hij niet goed tussen de versnellingen, kan dit komen omdat ik een 8 speed versneller heb en een 6 speed casette?
of kan ik dit anders afstellen op de stuurversneller?
Denk dat je beter hier je probleem kan voorleggenalexswart schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:13:
Goedenmorgen,
ik hoop dat dit het juiste topic is.
vorige week heb ik een oude racefiets gekocht om te proberen of dit wat voor mij is
deze fiets heeft een shimano 600 stuurversnellers
nu is dit volgensmij een 8 speed versneller en heb achter een 6 speed casette, met een Shimano ultegra derailleur
nu schakelt hij niet goed tussen de versnellingen, kan dit komen omdat ik een 8 speed versneller heb en een 6 speed casette?
of kan ik dit anders afstellen op de stuurversneller?
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
http://www.wielerupdate.n...-sky-in-ronde-van-spanje/
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
bron:http://www.wielerflits.nl...ta-voor-tom-dumoulin.html
[ Voor 59% gewijzigd door Hackus op 21-07-2017 15:58 ]
In de laatste kan je erg mooi zien hoe hij zijn plekje verovert / verdedigt.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Dit dus.
InderdaadFunkyTrip schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:26:
Wel jammer dat de regie die sprint voor eeuwig gefucked heeft. Elke keer bij herhalingen in de toekomst de verkeerde knip en de Hollandsche presentators met hun ingetogen 'heeft ie nou gewonnen? ja!'
Ook dat de bewegende camera greipel volgt...
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dus als Dumoulin de Nederlandse titel had gehad, Arndt of Geske de duitse, dan was het wel anders geweest?Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:21:
Achteraf gezien is de keuze van Sunweb om Sinkeldam geen echte kampioenstrui te gunnen wel wat beter te begrijpen nu beide partijen waarschijnlijk toen al wisten dat ze niet met elkaar verder zouden gaan. Dan kan je maar beter het meeste uit de sponsoring halen met een trui zoals Sinkeldam die in de TDF had.
We weten al jaar en dag dat sponsors tegenwoordig bepalen hoe de kampioenstrui eruit moet gaan zien en niet andersom. En deels ook groot gelijk, de KNWU betaald die trui niet,
Je hoort gewoon in rwb te rijden als kampioen, wie de trui betaald of wat maakt niks uit. ook niet als je volgend jaar of na de tour voor ander team rijdt. Ik denk dat Sinkeldam zelf nog wel de trui wou betalen, alleen om in het rwb te rijden. Van mij mag het zelfs oranje worden...Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:21:
Achteraf gezien is de keuze van Sunweb om Sinkeldam geen echte kampioenstrui te gunnen wel wat beter te begrijpen nu beide partijen waarschijnlijk toen al wisten dat ze niet met elkaar verder zouden gaan. Dan kan je maar beter het meeste uit de sponsoring halen met een trui zoals Sinkeldam die in de TDF had.
Schaam me diep, maar hij komt gewoon uit een dorp naast mijn geboorte dorp en ik heb met zijn oom in de klas gezeten
Ik zie hem altijd bovenaan de Strava segmenten staan 😀hjs schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:04:
Waarom valt die Jetse Bol me nu pas op?
Schaam me diep, maar hij komt gewoon uit een dorp naast mijn geboorte dorp en ik heb met zijn oom in de klas gezeten
dubbelpostHackus schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:23:
[...]
Je hoort gewoon in rwb te rijden als kampioen, wie de trui betaald of wat maakt niks uit. ook niet als je volgend jaar of na de tour voor ander team rijdt. Ik denk dat Sinkeldam zelf nog wel de trui wou betalen, alleen om in het rwb te rijden. Van mij mag het zelfs oranje worden...
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 04-08-2017 15:35 ]
Je hoort van alles...maar diegene die betaald wordt naar geluisterd. En niet jij of ik die vinden dat het hoortHackus schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:23:
[...]
Je hoort gewoon in rwb te rijden als kampioen, wie de trui betaald of wat maakt niks uit. ook niet als je volgend jaar of na de tour voor ander team rijdt. Ik denk dat Sinkeldam zelf nog wel de trui wou betalen, alleen om in het rwb te rijden. Van mij mag het zelfs oranje worden...
Wat een mooi slot in de Ronde van Polen, Dylan Teuns haalt de eindoverwinning binnen met een paar seconden voorsprong op Majka en Poels.
Ik heb niet de hele ronde gevolgd, maar vond dat de wegen er wel heel slecht bijlagen de laatste twee ritten.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
[ Voor 92% gewijzigd door ravenger op 06-08-2017 16:56 ]
Als je voorvork breekt dan breekt je kaak ook, dus ik zou zeggen JA.ravenger schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:51:
Lijkt op een breukje, maar moet ik me zorgen maken?
Maar anyway, daar is eigenlijk hetvolgende topic voor. (dit topic is alleen voor de Pro`s)
How do you save a random generator ?
Aye wist ik, had niet door dat ik dit topic had aangekliktenchion schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Als je voorvork breekt dan breekt je kaak ook, dus ik zou zeggen JA.
Maar anyway, daar is eigenlijk hetvolgende topic voor. (dit topic is alleen voor de Pro`s)
http://www.procyclingstat...shdate&ApplyFilter=Filter
http://www.cyclingfever.com/transfers.html
BreadFan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:01:
Contador stopt na de Vuelta: http://www.wielerflits.nl...ador-stopt-na-vuelta.html
We gaan hem missen.
Ik wel want ik vond hem zeker een aanvallende en sympathieke renner.
Als je toch aan stemmingmakerij wil doen post dan het volledige filmpje.
Oh nee dan werkt de stemmingmakerij niet meer, wat jammer nou.

En btw als je hem wil gaan pakken, moet je ongeveer iedereen ter discussie brengen, een Thomas de Gendt ook bv. (die elke dag in de "aanval" is.)
En alle Nederlanders die het "Ineens" goed doen de laatste paar jaren.
Sagan die wegkomt van een peleton dat maximaal rijdt.
Om over Froome nog maar niet te beginnen.
, ennzzz...
(iedereen is wel op een bepaalde manier te bekijken, en geeneen van de renners is een perfect mens)
Naesen liet zijn ploeg werken bij het binnenrijden van zijn dorp. Laatste rit van de BinckBank Tour.

Die gasten weten echt elke keer op de millimeter precies waar er wat leuks te halen is.
Echt bizarre etappe, als iemand hem nog moet zien, je hoeft alleen maar de laatste 5 minuten te kijken, maar toch wel weer byzonder wat er in de laatste 5 minuten afspeelt.
https://nos.nl/googleamp/...ere-ploegen-in-koers.html

Het mag altijd, met een normale wegfiets in een tijdrit. En wisselen gebeurt zo vaak, in regel bij pech, maar ook bewust wisselen voor een lange klim. Het is in die zin niets bijzonders eigenlijk.Peetman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:52:
Ben benieuwd, begreep dat Tom er gisteren nog niet uit was of hij wel of niet van fiets gaat wisselen voor de slotklim. Blijf het wel bijzonder vinden dat het is toegestaan, in een wegrit mag je volgens mij ook niet op een tijdritfiets rijden.
Het speciale alleen is dat er overeenstemming is er een speciale zone voor aan te leggen waar men al klaar staat met een fiets en twee mannetjes en er een afgesproken wisselprocedure is. Normaal moet de fiets van de volgauto komen, mag men met de volgauto niet voor de renner komen en moet dus de mecanicien de "reservefiets" van de auto halen en met deze naar de al gestopte en wachtende renner lopen. Dat kost allemaal flink tijd, nu heeft men bij uitzondering een methode overeengekomen die veel minder tijd kost bij het wisselen.
https://twitter.com/Eurosport_UK/status/910470079934066688
En als ik het goed begrijp mag je alleen geduwd worden op het rode tapijt. Dus Lutsenko zou ook een straf moeten krijgen.

Filmpje daarvan: https://streamable.com/9nadz
[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 20-09-2017 17:51 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Als je de concurrentie op een minuut kan zetten in een tijdrit en een beetje kan aanklampen in de bergen...
[ Voor 40% gewijzigd door FunkyTrip op 20-09-2017 17:55 ]
Dit dus.
Jammer van de valpartij van Rohan Dennis, die had anders waarschijnlijk een medaille gehad.
Mooie beuk ja - en vlak daarvoor wordt iemand rechts ook uit beeld gesleurd
Hangt van het parcours af. Komend jaar weinig tijdritkilometers. Met die jonge Franse klimmers is het ook maar de vraag of er snel weer meer tijdritkilometers komen.FunkyTrip schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:54:
Laten we hopen dat ie de hegemonie van Froome in de tour ook eens doorbreekt binnen nu en 2-3 jaar
Als je de concurrentie op een minuut kan zetten in een tijdrit en een beetje kan aanklampen in de bergen...
Betere dopingcontroles helpen wel een stukje, maar het valt wel wat op. Nu was Nederland ook wel een goed fietsland in het pre-epo tijdperk...Goron schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:17:
Bizar. Gewoon 3 tijdritten winnen. Sunweb as ploeg, Van Vleuten, en Dumoulin Je zou haast denken dat er een nieuw Nederlands dopingmiddel is ontwikkeld.
Also, yay Tom

Feitelijk 4. Sunweb wint twee ploegentijdritten. Dat de mannen formeel met Duitse licentie rijden is natuurlijk irrelevant.Goron schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:17:
Bizar. Gewoon 3 tijdritten winnen. Sunweb as ploeg, Van Vleuten, en Dumoulin Je zou haast denken dat er een nieuw Nederlands dopingmiddel is ontwikkeld.
Nederland officiele mediallespiegel dit WK tot nu toe: 3 - 2 - 0. Officieus is het 4 - 2 - 0. Weelde. Nu de wegwedstrijden nog.
Droom: stel Dumoulin wint ook de wegwedstrijd. Hij is geen favoriet maar wel een gevaarlijk outsider, zeker in de vorm die hij nu heeft. Als hij wint dan hebben we de unieke situatie dat hij wereldkampioen is op alle mogelijke officiele wegwedstrijden: rit in lijn, individuele tijdrit, ploegentijdrit. Nooit eerder vertoond.
Sterker nog, er is nog nooit een mannelijke prof geweest die zowel wereldkampioen op individuele tijdrit en "normale" weg is geweest in hetzelfde jaar. Lijkt me wel fraai als Dumoulin de eerste zou zijn. (nb: er is wel 1 renner geweest die beide WK-titels had, maar dan niet in hetzelfde jaar: de Spanjaard Abraham Olano)
Nederlanders doen het inderdaad buitengewoon goed in de tijdritten deze week (eigenlijk al de laatste jaren), maar de grootste prijs wordt pas op zondag uitgedeeld. Ik heb er al zin in!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Onzin. je team is zo sterk als de zwakste schakel. zie bv nr 2 in de tijdrit (Roglic...Lotto Jumbo was nou niet bij de topteams in de ploegentijdrit)Andamanen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:11:
Er is natuurlijk ook een verband tussen de individuele tijdrit en de ploegentijdrit. Als je de beste tijdrijder in je ploeg hebt, maakt dat de ploeg ook sterker in de ploegentijdrit.
Waarom is dat irrelevant? Je kunt ook zeggen die team medaille kwam tot stand 3 Nederlanders, 1 duitser, 1 zweed en 1 australier. Dus je mag dat geen Nederlandse Medaille noemen met een half Nederlands team.arsimo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:02:
[...]
Feitelijk 4. Sunweb wint twee ploegentijdritten. Dat de mannen formeel met Duitse licentie rijden is natuurlijk irrelevant.
De licentie is Duits, dus team is gewoon Duits, dat ze ooit Nederlands waren ok....dat noem ik irrelevant
Ik zeg niet dat het team met de beste tijdrijder automatisch het beste team is, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de individuele kwaliteiten invloed hebben op de kwaliteit van het team.bvbal79 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:12:
[...]
Onzin. je team is zo sterk als de zwakste schakel. zie bv nr 2 in de tijdrit (Roglic...Lotto Jumbo was nou niet bij de topteams in de ploegentijdrit)
De achterstand van Roglic ten opzichte Dumoulin was trouwens wel vergelijkbaar met de achterstand van LottoNL op Sunweb.
Ik ontken niks, ik zeg alleen maar het team is zo sterk als de zwakste schakel. Dus de bijdrage van Dumoulin is relevant, maar er reden nog 5 andere sterke hardrijders mee die ervoor gezorgd hebben dat Team Sunweb nr 1 was, Quick Step had bijvoorbeeld ook hardrijders als Terpstra en Martin, maar waren als team minder.Andamanen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:37:
[...]
Ik zeg niet dat het team met de beste tijdrijder automatisch het beste team is, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de individuele kwaliteiten invloed hebben op de kwaliteit van het team.
De achterstand van Roglic ten opzichte Dumoulin was trouwens wel vergelijkbaar met de achterstand van LottoNL op Sunweb.
Je gaat toch niet dat verschil 1 op 1 vergelijken nu tussen een team tijdrit en een individuele tijdrit? Zit ook nog eens 11 km verschil tussen.....
Detail: Martin reed afgelopen zondag bij Katusha. Juist die werd enorm gemist bij Quickstep.bvbal79 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:44:
[...]
Ik ontken niks, ik zeg alleen maar het team is zo sterk als de zwakste schakel. Dus de bijdrage van Dumoulin is relevant, maar er reden nog 5 andere sterke hardrijders mee die ervoor gezorgd hebben dat Team Sunweb nr 1 was, Quick Step had bijvoorbeeld ook hardrijders als Terpstra en Martin, maar waren als team minder.
Overigens rijdt er nog (eventjes) wel een Martin bij Quickstep, maar dat is Daniel en die deed aan ploegentijdrit niet mee. Maar goed ook want hoewel een fantastisch renner is hij bepaald geen ster in (ploegen)tijdrijden.
Dan mag je dat van de vrouwenploeg van Sunweb ook niet zeggen. Daar reden ook enkele niet-Nederlandses mee.bvbal79 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Waarom is dat irrelevant? Je kunt ook zeggen die team medaille kwam tot stand 3 Nederlanders, 1 duitser, 1 zweed en 1 australier. Dus je mag dat geen Nederlandse Medaille noemen met een half Nederlands team.
Puur om zakelijke redenen (Alpecin periode) is die licentie Duits.De licentie is Duits, dus team is gewoon Duits, dat ze ooit Nederlands waren ok....dat noem ik irrelevant
Jij deed een sportieve opsomming en weging, niet een administratieve. Of je telt in zo'n beschouwing de ploegentijdritten niet mee of allebei op hun sportieve roots en grootste bijdrage. Beide prima hoor, maar wel consekwent.
Eens, de ploegentijdrit moet niet meetellen, maar doet dat ook niet in het officiële landenklassement op het WK. En volgens mij is zowel in mijn sportieve opsomming als administratieve dat de uitkomst is geen Nederlandse medaillearsimo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:13:
[...]
Dan mag je dat van de vrouwenploeg van Sunweb ook niet zeggen. Daar reden ook enkele niet-Nederlandses mee.
[...]
Puur om zakelijke redenen (Alpecin periode) is die licentie Duits.
Jij deed een sportieve opsomming en weging, niet een administratieve. Of je telt in zo'n beschouwing de ploegentijdritten niet mee of allebei op hun sportieve roots en grootste bijdrage. Beide prima hoor, maar wel consekwent.
Als je de historie van de ploegentijdrit kijkt dan zie je dat in het verleden het ook een landenwedstrijd was (tot 1994) van 4 wielrenners, echter in 2012 wilde de merkenteam ook wat allure krijgen op zo'n WK en werd dit toegevoegd.
[ Voor 23% gewijzigd door bvbal79 op 22-09-2017 16:54 ]
Die oude WK ploegentijdrit is toen gedropt ten faveure van de WK individuele tijdrit. mede onder druk/invloed van de post-koude oorlog Olympische Spelen. Sowieso bestond die vier man nationale teams ploegentijdrit alleen voor amateurs en ook niet voor vrouwen (toen nog scheiding profs-amateurs ivm "koude oorlog" dus).bvbal79 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:41:
[...]
Als je de historie van de ploegentijdrit kijkt dan zie je dat in het verleden het ook een landenwedstrijd was (tot 1994) van 4 wielrenners, echter in 2012 wilde de merkenteam ook wat allure krijgen op zo'n WK en werd dit toegevoegd.
Merkenploegentijdrit is pas veel later toegevoegd, namelijk 2012, dus bijna 20 jaar later. Dit nadat een eerdere poging merkenploegentijdrit in de wereldbeker/world tour ook al weer snel voorbij was (paar keer gereden rond Eindhoven o.a.).
En nu dus gaat de WK merkenploegentijdrit ook weer van de agenda. Nog twee keer en dan is het voorbij. Vanaf 2020 is het er niet meer. Vandaag bekend gemaakt.
De nieuwe UCI-voorzitter zou een voorstander zijn om wel weer met nationale teams een WK ploegentijdrit te gaan rijden maar dat gaat in de praktijk op allerlei problemen stuiten. Speciale voorbereiding van renners uit verschillende ploegen [duur!] en verschillend tijdritmateriaal. Zou wel leuk zijn als het lukt maar ik zie het er niet (succesvol) van komen. Hopelijk krijg ik ongelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 22-09-2017 17:46 ]
In een ploegentijdrit klopt dit niet, volgens mij. Je hebt de mogelijkheid om zwakke schakels langer in het wiel te laten zitten en de kop over te laten aan de echte hardrijders.bvbal79 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:44:
[...]
Ik ontken niks, ik zeg alleen maar het team is zo sterk als de zwakste schakel.
Je mag een zwakke schakels hebben als je maar genoeg sterke schakels hebt. Als je een echt zwakke schakel hebt, ga je natuurlijk nooit wereldkampioen worden
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Leuk dagje gehad!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Tja erg straf van Sagan.
Wat een ramp die Ducrot.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
@FirePuma142 Waarom probeer je dan via de NOS te kijken? We hebben zoiets als Sporza waar je een stuk vrolijker van word.
Je hebt helemaal gelijk, ik viel er laat in en had het te druk met de haren uit mijn hoofd trekken en mijn hoofd tegen de muur slaan om te zappen. Volgende keer weer Sporza.Hupske schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:55:
Knap van Sagan. Hij staat er weer en het is toch ook heerlijk dat we het WK truitje ook weer vaak in het front kunnen zien in alle etappes.
@FirePuma142 Waarom probeer je dan via de NOS te kijken? We hebben zoiets als Sporza waar je een stuk vrolijker van word.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
En ik denk dat we Dumoulin ook niet gaan zien in de Tour 2018.
Ik vrees dat dat met al die jonge Franse klimmers ook niet anders zal worden de komende jaren. Hoe tegengesteld was het in de jaren van Hinault en Anquetil. Dan hadden de renners soms wel 100km tijdrit te verteren.
Ziet er imho niet uit als iets wat ik nog niet eerder gezien heb.Sargan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:00:
De tour 2018 ziet er op papier erg leuk uit!![]()
![]()
https://www.ad.nl/wielren...t-vernieuwingen~ad57026a/
Ze schuiven elk aantal jaar met de ingredienten, maar de ingredienten die ze zichzelf ter beschikking be-delen zijn altijd dezelfde. (echt creatief is imho dus niet echt)
btw voor mij jammer dat etappes steeds korter worden, zo worden renners die supermager zijn alleen maar meer beloond. (wat mij betreft doen ze er een tweetal echte Parijs-Roubaix etappes in.)
Als ze Froome echt willen pakken dan pakken ze dat ongelimiteerd bijeten vanuit de auto aan, in essentie draagt de auto nu de helft van zijn lichaamsgewicht.
Dan pakken ze daarmee ook Bardet en Pinot en dat is wel het laatste wat ze willenenchion schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:38:
[...]Als ze Froome echt willen pakken dan pakken ze dat ongelimiteerd bijeten vanuit de auto aan, in essentie draagt de auto nu de helft van zijn lichaamsgewicht.
https://www.een.be/tv-gids
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/v-live/1.3099358
[ Voor 18% gewijzigd door Fuelke op 03-12-2017 22:16 ]
zag hem toevallig ook voorbij komen in de digitale tv gids, ik lig onderuit in joggingbroek te kijkenFuelke schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:19:
Vandaag, om 21h30 (straks dus eigenlijk) zend VRT het eerste deel uit van zijn Wielerjaaroverzicht.
https://www.een.be/tv-gids
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/v-live/1.3099358
Interessant comment van Dhr. Boonen over Shimano, dat deze de verkeerde onderdelen leverde. Dan vraag ik me toch af wat de mecanicien aan het doen was toen hij/zij de onderdelen monteerde en daarna de rijder zelf die er mee op pad ging.
[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 03-12-2017 22:48 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Andere renners werden hier vrij lang voor geschorst. Ben benieuwd wat het UCI gaat doen
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21