[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 36 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sjurm schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:29:
https://nos.nl/artikel/22...rden-in-urine-froome.html

Andere renners werden hier vrij lang voor geschorst. Ben benieuwd wat het UCI gaat doen
niets natuurlijk. Er gaat wat geld heen en weer en zo wordt alles in de doofpot gestopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Simbob op 13-12-2017 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
Sjurm schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:29:
https://nos.nl/artikel/22...rden-in-urine-froome.html

Andere renners werden hier vrij lang voor geschorst. Ben benieuwd wat het UCI gaat doen
Interessant.
Ik heb zelf inspanningsastma en neem soms voor het hardlopen een dosis (200 microgram) en dat werkt 4-6 uur volgens de bijsluiter.
Alle bèta-2 agonisten, inclusief alle optische isomeren zijn verboden. Behalve geïnhaleerde salbutamol (maximaal 800 microgram per 12 uur), geïnhaleerde formoterol (maximaal 54 microgram per 24 uur) en geïnhaleerde salmeterol (maximaal 200 microgram per 24 uur).
De grens ligt dus super hoog met 800 microgram. Als Froome daar daadwerkelijk overheen is gegaan is het echt heel dom. En onnodig. Als je astma zo erg is dat je zoveel van dat medicijn moet gebruiken dan heeft het medicijn geen zin meer en moet je gewoon naar het ziekenhuis.
Ik heb bij een longtest een keer 4x de dosering, dus 800 microgram moeten innemen, om te kijken of mijn longfunctie anders was met en zonder het middel. Je begint je dan trillerig te voelen. Het middel kan namelijk zorgen voor hartkloppingen en sommige andere bijeffecten. Daar merk ik met mijn normale dosis van 200 microgram niks van. Maar bij die longtest dus wel. Het heeft wat mij betreft dan eerder een nadelig effect :P
De aanwezigheid van salbutamol in de urine groter dan 1000 ng/ml of formoterol groter dan 40 ng/ml wordt niet gezien als bedoeld therapeutisch gebruik van deze stof en wordt als een belastend analyseresultaat beschouwd, tenzij een sporter kan bewijzen – door middel van een gecontroleerd farmacokinetisch onderzoek – dat dit afwijkende resultaat het gevolg is van het gebruik van een therapeutische geïnhaleerde dosis tot het bovengenoemde maximum.
Dit is een uitweg. Als er met dat moeilijk woord (farmacokinetisch) onderzoek aangetoond kan worden dat je binnen die 800 microgram gebruikt hebt. Hoewel ik niet weet hoe het zit met die sporters die voor hetzelfde wel geschorst zijn.

Bron: https://www.dopingautorit...erbodenstoffenlijst#noten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

Ik dacht dat alleen Britse baanwielrenners dat hadden :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Goede analyse van Zonneveld waar ik het volledig mee eens ben:
https://www.ad.nl/dossier...d-geen-incident~a706b103/

Als die 2000 mg van Zonneveld klopt dan is het niet een klein beetje over de grens :X

[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 13-12-2017 11:28 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Heeft er eigenlijk vrij weinig mee te maken of je het er mee eens bent of niet. Hij somt hier gewoon keiharde feiten op. Als de meting correct blijkt te zijn en hij inderdaad over de toegestane grens is gegaan, verdient hij minstens dezelfde behandeling als een aantal van zijn collega's die zijn gepakt met hetzelfde middel. En eigenlijk nog een zwaardere, gezien zijn status, aanzien en voorbeeldfunctie die hij voor jeugd zal hebben.

2000 nanogram per ml. Deze concentratie is voor een zwaar astmapatiënt zelfs bizar hoog. Het is onmogelijk om als zwaar astmapatiënt prof wielrenner te zijn. Laat staan een van de beste ter wereld, met meervoudige winst van grote rondes. Je mag dan in je handjes knijpen als je al enige vorm van sport kunt bedrijven zonder naar adem te snakken. Zwaar astmapatiënt zijn en de beste wielrenners ter wereld op een hoop rijden in de zwaarste rittenkoersen die er zijn, zelfs twee binnen een jaar? My ass....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
SnowDude schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:26:
Goede analyse van Zonneveld waar ik het volledig mee eens ben:
https://www.ad.nl/dossier...d-geen-incident~a706b103/

Als die 2000 mg van Zonneveld klopt dan is het niet een klein beetje over de grens :X
Denk het niet 2kg van dat spul uitplassen lijkt me niet gezond. We hebben het trouwens ook over de dosis in de urine en niet wat je inhaleert. Dus hier klopt niks van. Daar moet je stuk of 100 pufjes voor moeten hebben ingenomen volgens een longarts net bij NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Shabbaman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:35:
[...]

Ik dacht dat alleen Britse baanwielrenners dat hadden :+
Het halve peloton heeft het blijkbaar. Nu is Froome trouwens geen baanrenner geweest en gaat je hilarische grap een beetje mank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer dat Froomy nu zijn (club)arts de schuld geeft. Je bent zelf verantwoordelijk voor alles wat je inneemt
een clubarts die zegt neem maar dubbele dosis...
Net als de Russische sporters die tabletten namen voor hartpatiënten, terwijl er geen medische reden voor is.

Ik denk dan, waarom neem je medicijnen als je niet ziek bent. juist, gewoon prestatiebevorderend en gunstig zolang het niet op de dopinglijst staat of op gecontroleerd wordt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:25
cordonbleu schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:10:
Heeft er eigenlijk vrij weinig mee te maken of je het er mee eens bent of niet. Hij somt hier gewoon keiharde feiten op. Als de meting correct blijkt te zijn en hij inderdaad over de toegestane grens is gegaan, verdient hij minstens dezelfde behandeling als een aantal van zijn collega's die zijn gepakt met hetzelfde middel. En eigenlijk nog een zwaardere, gezien zijn status, aanzien en voorbeeldfunctie die hij voor jeugd zal hebben.

2000 nanogram per ml. Deze concentratie is voor een zwaar astmapatiënt zelfs bizar hoog. Het is onmogelijk om als zwaar astmapatiënt prof wielrenner te zijn. Laat staan een van de beste ter wereld, met meervoudige winst van grote rondes. Je mag dan in je handjes knijpen als je al enige vorm van sport kunt bedrijven zonder naar adem te snakken. Zwaar astmapatiënt zijn en de beste wielrenners ter wereld op een hoop rijden in de zwaarste rittenkoersen die er zijn, zelfs twee binnen een jaar? My ass....
Er zijn heel veel topsporters met inspanningsastma, omdat de longen steeds zo zwaar belast worden ;)

Volgens mij is het allang aangetoond dat Salbutamol prestatie bevorderend kan werken. Het valt onder de bèta-2 agonisten en deze zorgen voor ontspanning van de luchtwegen waardoor ademhalen makkelijker wordt. Daarnaast stimuleren bèta-2 agonisten het centrale zenuwstelsel, waardoor de hartslag verhoogt en de stofwisseling versnelt. Hierdoor kan het lichaam meer energie leveren. Bèta-2 agonist salbutamol kan in een hoge dosering ook zorgen voor extra spieropbouw, daardoor heeft het ook nog een anabolische waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
bvbal79 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:20:
[...]

Denk het niet 2kg van dat spul uitplassen lijkt me niet gezond. We hebben het trouwens ook over de dosis in de urine en niet wat je inhaleert. Dus hier klopt niks van. Daar moet je stuk of 100 pufjes voor moeten hebben ingenomen volgens een longarts net bij NOS.
Het was nano, maar 2000 mili is ook geen 2 kilo ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Longarts bij de NOS wist gisteren te melden dat het welhaast onmogelijk is om een dusdanige hoeveelheid via een inhaler binnen te krijgen. Hier moet dus een andere manier van toedienen gebruikt zijn. Dit bijt volgens mij al de theorie dat het daadwerkelijk om een astmaaanval zou gaan.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
ncornelisse schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:41:
[...]

niets natuurlijk. Er gaat wat geld heen en weer en zo wordt alles in de doofpot gestopt.
En is de UCI ook niet half brits?

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Krijg een beetje een deja-vu met Thérèse Johaug. Ook betrapt op doping, ook de arts die als zwarte piet aangewezen werdt.

Uiteindelijk ben je toch echt zelf verantwoordelijk. Zij moet nu de Olympische spelen missen door het voorval.

https://www.google.no/amp...positieve-dopingtest.html

Uiteraard zijn er 1000 verklaringen en een veelvoud aan meningen. Maar laten we eerlijk zijn, hier moet je gewoon met de billen bloot.

Overigens heeft Froome het nieuws te horen gekregen tijden het WK wielrennen, op de dag van de individuele tijdrit. Waarom is hij daar niet direct uit de koers gehaald? Wel ook dat valt te verklaren:

De baas van de organisatie van het WK wielrennen zit ook als lid in het bestuur van de UCI. En aangezien betreffende persoon al in zwaar weer zit (60 miljoen Noorse kronen verlies voor de organisatie) zullen ze wel 2x gebeld hebben om het vervolgens (tijdelijk) in de doofpot te duwen.

http://www.uci.ch/inside-...agement-committee-161115/

De beste man is overigens ontslagen vanwege zijn financieel wanbeleid:

https://www.nrk.no/sport/...-for-sykkel-vm-1.13809681

Men kan zeggen wat men wilt maar voor mij is het duidelijk: de wielersport heeft weer een flinke klap gekregen. Schorsen en titels inleveren voor Froome, die astma bus van SKY in de verkoop doen en team SKY zijn prof licentie afnemen.

Wat een walgelijk circus is het ook.....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:58
MikeyMan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:43:
Longarts bij de NOS wist gisteren te melden dat het welhaast onmogelijk is om een dusdanige hoeveelheid via een inhaler binnen te krijgen. Hier moet dus een andere manier van toedienen gebruikt zijn. Dit bijt volgens mij al de theorie dat het daadwerkelijk om een astmaaanval zou gaan.
Die longarts had het ook over 2000 microgram terwijl het over 2000 nanogram gaat.
Lekker journalistiek weer van de NOS. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Joostje123 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:17:
[...]

Die longarts had het ook over 2000 microgram terwijl het over 2000 nanogram gaat.
Lekker journalistiek weer van de NOS. 8)7
bedoelde ze niet dat je 2000 ug moet innemen om 200 nanogram in je urine te krijgen? ik wil wel weten hoeveel je moet innemen om 2000 nanogram in je urine uiteindelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Deze theorie slaat ook wel aan bij mij. https://twitter.com/jaksche/status/940907544171761664

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:32
Inderdaad Sky de licentie afpakken wat mij betreft.

Wat mij betreft gaan ze óf alles verbieden - als je ziek bent heb je dan maar pech/ in 't geval van topsporters ben je te lang over de grens gegaan/ heb je je lijf te veel belast - óf geven ze alles vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Ondertussen is het ook feest bij Lotto Jumbo. Lobato is op straat gezet en Tolhoek en Eenkhorn twee maanden geschorst. Hadden lopen klooien met verschillende slaapmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:55
Correcte reactie lijkt me, als je zelf met slaappillen gaat experimenteren weet je dat je risico's loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nieuw schandaal op komst?
Er komt morgen een potentiel bommetje 💣 aan in Frankrijk met nieuws over motorgebruik “grands coureurs.”

https://t.co/WOr0uVibOn

#afwachten #DecemberBijltjesMaand
https://twitter.com/TourDeJose/status/943178868713840641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
sorry verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door PerlinNoise op 25-12-2017 20:42 . Reden: Wrong topic ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
Komend weekend gaan ze er weer aan beginnen.
Dubbel koersweekend; Omloop en Kuurne. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Willem30 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:33:
Komend weekend gaan ze er weer aan beginnen.
Dubbel koersweekend; Omloop en Kuurne. *O*
EIndelijk mogen we weer languit voor de TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Megupe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Prima besteding van het weekend; 's ochtends zelf fietsen en 's middags op de bank. :P
Ik verwacht wederom een sterke ploeg van Quickstep. Sagan doet dit weekend niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Megupe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Ik ben bij manier van spreken nog niet uit mijn zetel geweest; Nog redelijk grote fan van veldrijden. En het nieuwe seizoen sluit perfect aan bij het aflopende seizoen veldrijden 8)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Kenhas schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Ik ben bij manier van spreken nog niet uit mijn zetel geweest; Nog redelijk grote fan van veldrijden. En het nieuwe seizoen sluit perfect aan bij het aflopende seizoen veldrijden 8)
Veldrijden als sport vind ik fantastisch. Alleen om er naar te kijken op tv vind ik slaapverwekkend. Na de eerste ronde zap ik al weg. Wellicht komt dat door de manier van tv-regie die alleen maar de eerste 3 renners toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Afgelopen veldrit seizoen was nu ook niet zo spannend gezien er altijd wel 1 bovenuitstak, leuk dat dat bijna altijd Mathieu was, maar na een tijdje is het zo spannend niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
Kenhas schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Zelfde hier. Bijna geen cross gemist. Maar we mogen weer lekker kijken naar de koers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
:)F :)F oOo

[ Voor 42% gewijzigd door tiswat op 25-02-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het zal weinigen verrast hebben: https://www.indeleiderstr...ns-gewonnen-tour-van-2012

Zal wel weer opzij geschoven worden, dopingwet niet geschonden, ethisch wel. Ben wel een beetje klaar met dat wielrennen zo. Vond het altijd leuk om te volgen (giro / tour / vuelta vooral), maar is toch minder geworden sinds de hele dopingcarroussel begonnen is (en blijkbaar nog altijd niet ten einde) met vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Terwijl we als Europa met een beschuldigende vinger naar Rusland wijzen moeten we nu ook consequent zijn en net zo straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Die vergelijking gaat niet echt op, omdat het daar niet enkel om wielrennen gaat (al staat de Britse atletiek er ook niet mooi op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Natuurlijk moet doping overal hard worden aangepakt, maar er is nog wel een verschil in staats-gestuurde operaties of een team dat fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Dit was toch veel interessanter en beter wielernieuws?

https://nos.nl/artikel/22...ge-in-strade-bianche.html

Wat een wedstrijd hebben we gezien zeg. En Wout van Aert, geweldig hoe die reed, kijk uit naar Parijs Roubaix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap van van Aert inderdaad. Ben benieuwd wat een van der poel dan in een dergelijk veld zou kunnen. Maarja die wil eerst gaan mountainbiken:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
bvbal79 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:02:
Dit was toch veel interessanter en beter wielernieuws?

https://nos.nl/artikel/22...ge-in-strade-bianche.html

Wat een wedstrijd hebben we gezien zeg. En Wout van Aert, geweldig hoe die reed, kijk uit naar Parijs Roubaix
Zoveel respect voor Wout, echt ontzettend knap. Groot talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

Ik ben voor een langere periode in Vietnam. Het is hier heel normaal om je huid te beschermen tegen de zon. Met lange mouwen. Met hoeden.

Nu zie ik de professionele renners dag in dag uit alleen met zonnebrand zichzelf beschermen. Is dit voldoende vraag ik mezelf af? Zijn er ook renners die lange mouwen of een lange broek gebruiken om zichzelf te beschermen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 04:25:
Ik ben voor een langere periode in Vietnam. Het is hier heel normaal om je huid te beschermen tegen de zon. Met lange mouwen. Met hoeden.

Nu zie ik de professionele renners dag in dag uit alleen met zonnebrand zichzelf beschermen. Is dit voldoende vraag ik mezelf af? Zijn er ook renners die lange mouwen of een lange broek gebruiken om zichzelf te beschermen?
Wiggins had genoeg aan zonnebrand in ieder geval :P
zo'n groot deel van je lichaam komt ook niet in de zon tijdens het fietsen, dus dat valt wel mee met insmeren. Zie je ze ook tijdens races doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
4POX schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 04:25:

In Vietnam is het cultureel ook gewoon normaal he. Bijvoorbeeld om mooi blank te blijven. (prof)wielrenners cultiveren juist de scherpe lijntjes tussen wit en bruin de mouw en broekspijp. Het is dus meer een cultureel ding.
Er zijn speciale mouwstukken beschikbaar die dun zijn en toch tegen UV beschermen, maar die worden weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

MrAngry schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:56:
[...]

In Vietnam is het cultureel ook gewoon normaal he. Bijvoorbeeld om mooi blank te blijven. (prof)wielrenners cultiveren juist de scherpe lijntjes tussen wit en bruin de mouw en broekspijp. Het is dus meer een cultureel ding.
Er zijn speciale mouwstukken beschikbaar die dun zijn en toch tegen UV beschermen, maar die worden weinig gebruikt.
Het is bij de vrouwen idd een cultuur ding. Hoe witter hoe beter. De vrouw van mijn zwager pakt zichzelf helemaal in als ze maar voor 1 minuut naar buiten gaat terwijl het bevolkt is. Die ingepakte vrouwen hebben hier ook het label Lead-ninjas/vampieren. Alle grote Europese merken voor cosmetica and zeepjes drukken de producten vol met witmakers. Wel hebben Vietnamezen het voordeel dat ze de lichtste kleur van Se-Asia hebben. Dus ze hoeven geen gekke operaties te ondergaan. Gelukkig is mijn vriendin niet gevoelig voor die cultuur. Die gaat durft wel de zon in. Maar haar klanten klagen wel dat ze er zo bruin uitzit. Ze lijkt wel een boerin in hun ogen.

Maar de zon is hier erg scherp. Zelf als ik me goed in smeer. Een paar dagen buiten en ik trek daarna de vel met laagjes van mijn arm af. Ik gebruik zonnebrand die ik vanuit Nederland heb meegenomen (Van zo'n Duitse supermarkt die overal predicaat beste koop kreeg). Als ik lang reis op de motor heb ik een jas en een lange broek aan. Sjaal om mijn nek te beschermen. Als je stil staat is het niet te harden in de 35 graden. Maar op de motor is het heel goed te doen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Twee Nederlandse ritzeges in Parijs-Nice, wat een luxe toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:33:
Twee Nederlandse ritzeges in Parijs-Nice, wat een luxe toch weer.
Inderdaad luxe.

We zijn momenteel gewoon een van de beste landen ter wereld. In de breedte misschien wel de beste omdat we op alle terreinen kunnen winnen (al hebben de Britten natuurlijk ook op alle terreinen iets). Alleen een type Sagan/Gilbert hebben we niet echt, maar daarbuiten hebben we op alle terreinen wel mensen die echt in de top meedoen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik lees dat Groenewegen niet meedoet aan aan Milaan-San Remo omdat hij zich niet heeft voorbereid op de lengte. Jammer, maar wel begrijpelijk. Wat ik dan niet begrijp is dat hij wel Parijs-Roubaix rijdt. Wel korter, maar een stuk zwaarder. Milaan-San Remo is wel een van de topklassiekers, als je daar als Nederlander wint blijft dat toch een bijzondere prestatie.

Nog wat vroeg voor het tourtopic, maar ik las dat Movistar in de ronde van Zwitserland de tridente 🔱 gaat testen: Valverde, Quintana, Landa. Voorgaande jaren was twee man in de top van het klassement plaatsen een tactiek die bijna tot succes heeft geleid, ik ben benieuwd hoe dat met drie man uitpakt. Misschien heb je dan toch te weinig waterdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Begrijpelijke keuze omtrent Milaan - San Remo. Die gast heeft nog paar jaar tijd om te rijpen en dan te knallen op die koers. Parijs - Roubaix zie ik liever onze veldrijders eens op excelleren :)

En de Ronde van Zwitserland is maar een week, dan heb je ook niet 7 knechten nodig lijkt me. Valverde kan rustig zijn gang gaan na zijn blessure zonder druk en die andere 2 moeten voor de winst gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Groenewegen zal PR vooral in dienst van Boom rijden lijkt mij zo, die afstand maakt niet zoveel uit aangezien hij in de finale niet verwacht wordt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat werk ligt hem best goed hoor. Zal idd knechten, maar Groenewegen kan die zware stroken hard rijden best goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

Megupe schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:48:
Begrijpelijke keuze omtrent Milaan - San Remo. Die gast heeft nog paar jaar tijd om te rijpen en dan te knallen op die koers. Parijs - Roubaix zie ik liever onze veldrijders eens op excelleren :)

En de Ronde van Zwitserland is maar een week, dan heb je ook niet 7 knechten nodig lijkt me. Valverde kan rustig zijn gang gaan na zijn blessure zonder druk en die andere 2 moeten voor de winst gaan.
Valverder fietst alweer alsof hij zijn zware knieblessure van afgelopen zomer nooit is gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Megupe schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:48:
En de Ronde van Zwitserland is maar een week, dan heb je ook niet 7 knechten nodig lijkt me.
Ik doel uiteraard op deDE tour, niet op de tour de ronde van Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Roompot was gister met 2 man goed mee in Gent -Wevelgem.
Jan Willem had er zin in:

http://www.wielerflits.nl...fucking-goed-vandaag.html

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Willem30 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:24:
Roompot was gister met 2 man goed mee in Gent -Wevelgem.
Jan Willem had er zin in:

http://www.wielerflits.nl...fucking-goed-vandaag.html

:+
En terecht ook, de overige Nederlanders waren nergens te bekennen, zelds Danny van Poppel was totaal verkeerd bezig. Zat in de groep met favorieten vol kop over kop mee te rijden om vervolgens eraf gewaaid te worden. Deze 2 zijn gewoon tot de finale erbij kunnen blijven.

En wederom weer een sterke Wout van Aert zeg! Heeft hij misschien express de cross wat minder aandacht gegeven en zijn topvorm verlegd naar maart/april?

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 26-03-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Regen, wind, heuvels en kasseien. Ik gok dat we een leuke wedstrijd gaan zien vanmiddag. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Andamanen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:18:
Regen, wind, heuvels en kasseien. Ik gok dat we een leuke wedstrijd gaan zien vanmiddag. *O*
Ik verwacht een Quickstepper die gaat winnen. Erg sterk team. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

bvbal79 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:23:
[...]

En terecht ook, de overige Nederlanders waren nergens te bekennen, zelds Danny van Poppel was totaal verkeerd bezig. Zat in de groep met favorieten vol kop over kop mee te rijden om vervolgens eraf gewaaid te worden. Deze 2 zijn gewoon tot de finale erbij kunnen blijven.

En wederom weer een sterke Wout van Aert zeg! Heeft hij misschien express de cross wat minder aandacht gegeven en zijn topvorm verlegd naar maart/april?
Volgens mij wat het probleem juist dat hij niet meedraaide in die groep, maar een beetje achterin aan het hangen was. En met waaier rijden lig je er dan snel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee, hij kwam op kop en vlak daarna wapperde hij eraf. Misschien dat hij terug kwam in de staart van de waaier waar geen plek meer uit de wind was ofzo, maar kan ook dat hij zich opblies in die kopbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Zeddicius schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:36:
[...]

Volgens mij wat het probleem juist dat hij niet meedraaide in die groep, maar een beetje achterin aan het hangen was. En met waaier rijden lig je er dan snel af :P
Nee hij draaide juist vol mee, ik vroeg me de hele tijd welke lotto renner steeds kop over kop meedraaide toen het groepje met toppers ontstond, en zoals @MrAngry zegt heeft hij zich deels opgeblazen waardoor hij niet goed in positie achterin meer terug kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Willem30 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Ik verwacht een Quickstepper die gaat winnen. Erg sterk team. :P
Had ik toch weer gelijk :+

Jammer dat Mike Theunissen een beetje twijfelde bij de demarrage van Lampaert maar netjes 2e geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

bvbal79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:19:
[...]

Nee hij draaide juist vol mee, ik vroeg me de hele tijd welke lotto renner steeds kop over kop meedraaide toen het groepje met toppers ontstond, en zoals @MrAngry zegt heeft hij zich deels opgeblazen waardoor hij niet goed in positie achterin meer terug kon komen.
Ah, dan had ik het verkeerd gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Willem30 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:33:
[...]

Had ik toch weer gelijk :+

Jammer dat Mike Theunissen een beetje twijfelde bij de demarrage van Lampaert maar netjes 2e geworden
Goh die kans is best groot gezien de vorm van het team :)
ben beneiuwd of ze zondag ook zo sterk voor de dag kunnen komen.

wel een klapper van van Aert zeg.....

[ Voor 14% gewijzigd door bvbal79 op 29-03-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
bvbal79 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Goh die kans is best groot gezien de vorm van het team :)
ben beneiuwd of ze zondag ook zo sterk voor de dag kunnen komen.

wel een klapper van van Aert zeg.....
Nog een geluk dat het tegen een "bewegend object" was. Het had een afsluiting moeten zijn of zo, dan was zijn seizoen misschien voorbij.

Ik hoop dat Naesen niets overhoudt aan zijn val. Allé, dat ie terug zonder pijn kan rijden tegen zondag. Denk dat het toch een twijfelgeval zal worden.

Hoop dat Vanmarcke zondag goed is. Als ik het goed heb, heeft ie nog geen enkele klassieker gewonnen en gunt het hem wel. Maar vrees dat het te mooi weer gaat zijn.

Vond Boonen wel goed in Extra Time Koers gisteren. Soms echt van die uitspraken dat je dubbel ligt van het lachen. En heeft natuurlijk ook wel een redelijk goede kijk op de koerswereld.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik heb de Ronde vanaf de start op de achtergrond aanstaan en ze hebben flink doorgereden de eerste twee uur in slecht weer. Nu is eindelijk een groepje weg en valt het peloton stil, maar ik heb de hoop dat het daardoor wel zwaar genoeg is geweest voor de meeste om een leuke finale te krijgen. (dat er wat makkelijker verschillen gemaakt kunnen worden op de hindernissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ronde van Vlaanderen is vandaag
(geen 1 april grap)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

V/D Breggen heeft zo uitgebreid de tijd om te juichen. Man. Waren de Nederlandse heren maar zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie overwinning voor Anna van der Breggen in de dames editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Terpstra indrukwekkend, hopelijk kan ie het volhouden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ha, Terpstra doet gewoon een V/D Breggen. Speciaal voor de Belgische fans in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

foutje

Terpstra heeft zijn stoute schoenen aan ;)

[ Voor 155% gewijzigd door Hackus op 01-04-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
*O* Niki!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fantastische overwinning van Terpstra! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch wel heerlijk om naar te kijken dit, zo weinig renners over in de laatste 25 kilometers, en dat zonder grote bergen.

En dan zitten ze in de Tour te beredeneren dat de etappes korter moeten anders is het niet spannend.

Volgende week gelukkig nog 1tje om naar uit te kijken. (zowiezo een erg druk raceweekend)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
Mwoa vergis je niet, RVV is in totaal dik 1600 hoogtemeters. Ter vergelijking alpe d'huez is iets van 1000 meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:50
Wat een HELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat een HELDEN bedoel je :+
(Vier nederlanders op het podium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49
Jay-P schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:32:
Mwoa vergis je niet, RVV is in totaal dik 1600 hoogtemeters. Ter vergelijking alpe d'huez is iets van 1000 meters.
Inderdaad. En heuveltje op en heuveltje af is ook zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Brrr, hebben jullie die crash gezien bij de dames?

http://sporza.be/cm/sporz...anderen-vrouwen/1.3171930

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Volgens de weerberichten is het in maart-april precies 2 dagen mooi weer (lichtelijk overdreven) in de regio Parijs-Roubaix: aankomende zaterdag en zondag. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Andamanen schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:19:
Volgens de weerberichten is het in maart-april precies 2 dagen mooi weer (lichtelijk overdreven) in de regio Parijs-Roubaix: aankomende zaterdag en zondag. ;(
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3174597

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Twee dagen zon en 20 graden en het zal vooral erg stoffig worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Joh, waarom zou je Sagan bijhalen als hij wegrijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Shabbaman schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:01:
Joh, waarom zou je Sagan bijhalen als hij wegrijdt...
Omdat ie niet 54km alleen gaat rijden. Het peloton dunt inmiddels wel verschrikkelijk uit, Sagan maakt een goede kans. Al gok ik nog steeds op Gilbert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Terpstra zit geïsoleerd, dit gaat hem niet worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ja, het was echt te ver voor Sagan. Wat een koning is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 17:18
Shabbaman schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:19:
Ja, het was echt te ver voor Sagan. Wat een koning is het toch.
Dankzij zijn medevluchters die fantastisch hebben gewerkt. Alleen had hij het nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49
Anton.net schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:11:
[...]

Dankzij zijn medevluchters die fantastisch hebben gewerkt. Alleen had hij het nooit gehaald.
Die krijgen een mooi cadeau van Sagan denk ik ;) Deden ook gewoon kopwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Goolaerts is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:22:
Terpstra zit geïsoleerd, dit gaat hem niet worden zo.
Hij was wel bizar sterk. Alle stroken bijna op kop gereden. Alleen in de tussenstukken hielp niemand hem en daarna solo nog even een half minuutje weg rijden. Jammer eigenlijk dat Sagan weg was, want dan was het een wat mooiere strijd geweest omdat ze moesten samenwerken (wat ze niet deden). Ze weten ook dat als ze bij Sagan komen ze alsnog verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
R.I.P.

Akelig gezicht om hem te zien liggen en nog zo jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bob Jungels wint Luik - Bastenaken - Luik. Geen NL ers bij de 1e tien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Hackus schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:53:
Bob Jungels wint Luik - Bastenaken - Luik. Geen NL ers bij de 1e tien
12e Sam Oomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is ook netjes, op 0:48 van Jungels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is weer bizar sterk. Maar dat zagen we vorig jaar in de Vuelta al dat hij bergop een supertalent is. Daar heeft Dumoulin straks toch weer een goede knecht aan. Nu alleen niet tegen een motor knallen :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hmm, de Giro is alweer bijna.
Heb er best zin in eigenlijk.
Gaat er dit jaar een Tweakers Cyclingmaster Girospel opgezet worden?
Scorito wil nu geld hebben, dus m'n focus gaat volledig naar CM : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercapto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:05:
Hmm, de Giro is alweer bijna.
Heb er best zin in eigenlijk.
Gaat er dit jaar een Tweakers Cyclingmaster Girospel opgezet worden?
Scorito wil nu geld hebben, dus m'n focus gaat volledig naar CM : D
Je kunt ook een gratis spel nog spelen zag ik bij scorito:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Ik doe wel mee met cyclingmaster :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Was de Giro nog exclusief bij Eurosport dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Andamanen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 00:00:
Volgens de radio reclame wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:38:
[...]

dat is weer bizar sterk. Maar dat zagen we vorig jaar in de Vuelta al dat hij bergop een supertalent is. Daar heeft Dumoulin straks toch weer een goede knecht aan. Nu alleen niet tegen een motor knallen :o .
Dat was Oomen niet, dat was Kelderman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreadFan schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Dat was Oomen niet, dat was Kelderman.
ja tuurlijk, maar het gaat om een knecht van Dumoulin. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Laatst online: 22-05-2024
Andamanen schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 00:00:
Jep, ook dit jaar weer bij Eurosport

https://sport.infonu.nl/o...stream-bij-eurosport.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Gatverdamme. Brak commentaar en die klote-reclames constant op beslissende momenten. Weet dat ik me daar vorig jaar enorm aan heb zitten ergeren. Kan er geen wetsvoorstel komen dat de grote 3 (Giro, Tour, Vuelta) net zoals het WK voetbal verplicht bij de publieke omroep te zien moeten zijn? :+

Verder is het te hopen dat Froome aan gort gereden gaat worden door onze Tom, belachelijk dat die daar mag starten
Pagina: 1 ... 36 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21