[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 37 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
En onze vrienden van Sporza dan? Die hebben er normaal gesproken toch al een camera bij zodra er twee mensen op een racefiets zitten?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
coelho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:53:
[...]

En onze vrienden van Sporza dan? Die hebben er normaal gesproken toch al een camera bij zodra er twee mensen op een racefiets zitten?
http://www.wielerflits.nl...italia-aan-eurosport.html

[ Voor 57% gewijzigd door MrAngry op 02-05-2018 15:59 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brammos85 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Gatverdamme. Brak commentaar en die klote-reclames constant op beslissende momenten. Weet dat ik me daar vorig jaar enorm aan heb zitten ergeren. Kan er geen wetsvoorstel komen dat de grote 3 (Giro, Tour, Vuelta) net zoals het WK voetbal verplicht bij de publieke omroep te zien moeten zijn? :+

Verder is het te hopen dat Froome aan gort gereden gaat worden door onze Tom, belachelijk dat die daar mag starten
Er is wel meer hypocriet in het wielrennen. Hoop op een mooie Giro 2018, heb de App net al geïnstalleerd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Inmiddels een team samengesteld, had een shortlist van 11 man, teruggebracht tot negen...hopelijk heb ik de meesten juist :)
Komt er een Giro of Tweakers of gaan we soleren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Gatverdamme. Brak commentaar en die klote-reclames constant op beslissende momenten. Weet dat ik me daar vorig jaar enorm aan heb zitten ergeren. Kan er geen wetsvoorstel komen dat de grote 3 (Giro, Tour, Vuelta) net zoals het WK voetbal verplicht bij de publieke omroep te zien moeten zijn? :+

Verder is het te hopen dat Froome aan gort gereden gaat worden door onze Tom, belachelijk dat die daar mag starten
Het moet gewoon verboden worden, of net als een monopolie gezien worden wanneer een zender alleen-recht probeert te claimen op een sport evenement. En al helemaal pan-europees of erger nog wereldwijd.

Films mogen ten slot van rekening ook door meerdere zenders uitgezonden worden, muziek ook, nieuws ook, top-gear ook, enzzz...
Waarom het met sport geaccepteerd wordt en bij de politiek het een tumbleweed-fest is is mij nog steeds een raadsel.

Stel je gewoon eens voor dat MTV het alleen-recht op het uitzenden van muziek zou hebben, en filmnet op films. 8)7

Verder hier ook 100% eens dat Froome letterlijk/figuurlijk op z`n bek moet gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 04-05-2018 10:07 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
enchion schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:06:
[...]

Verder hier ook 100% eens dat Froome letterlijk/figuurlijk op z`n bek moet gaan.
https://www.telegraaf.nl/...e-maakt-smak-in-jeruzalem

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

Zo'n schaafwond is prima te verhelpen met een stevige cortisoneninjectie.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
Autologe bloedtransfusies helpen ook goed tegen schaafwondjes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dumoulin start vanmiddag als laatste, uiteraard met nr. 1 op z'n rug (en buik). Go Tom!

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Net thuis, Mads Pedersen start nu net. Rohan Dennis staat nog 1e met 12'04"

Froome binnen op 12'40" (39)

Tom eindigt als 1e op 12'02"

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 04-05-2018 15:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Netjes hoor, mooie start van de Giro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed begin. Hier moet hij natuurlijk wel het verschil maken. Froome weer niet sterk. Durf hem nog niet af te schrijven, maar als we vandaag een bergrit hadden dan had hij al minuten verloren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
[...]

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zal jullie wat opmerkelijks vertellen, ik heb moeite om achter Tom te staan deze Giro, van mij mag Froome hem net zo goed winnen. Reden? Van mij wint Froome de sympathie-competitie wel van Tom, en ik gun hem wel een Giro. Tom won hem al eens. Nu voor het geval dat Tom de Tour gaat rijden...dan ben ik 110% voor Tom, omdat het dan om een Tour gaat, noem het ouderwets of wat,.... maar ik ben nog vd lijn dat de Tour het enige is dat er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Ondanks dat ik ook denk dat 't bij Froome en Sky niet helemaal schoon er aan toe gaat, even advocaat van de duivel spelen:
https://www.bnr.nl/nieuws...oome-hoeft-niks-te-zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door Sharkware op 04-05-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Heren wellicht leuk om te volgen. De podcast (liveslowridefast) van Laurens ten Dam. Tijdens de Giro wordt die ook een aantal keer gemaakt.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
# dag resultaat # alg budget
1 663 € 1.345.000 663 € 51.345.000

Had 1, 2 en 3, rest maakte verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
Als het op Sporza uitgezonden zou worden dan was ik netjes voor de tv gaan zitten en had ik het hele event live gevolgd. Nu is er een monopolie en dat gaat naar de zender die om de 5 minuten reclameblokken uitzendt die de 5 minuten daarvoor en 5 minuten daarvoor exact hetzelfde zijn en waarvan ik absoluut de doelgroep niet ben. Dus grijp ik naar middelen waardoor ik de reclame niet hoef te zien en ik kijk wellicht hooguit een samenvatting of de laatste kilometers. Way to go.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sjah schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:36:
Zal jullie wat opmerkelijks vertellen, ik heb moeite om achter Tom te staan deze Giro, van mij mag Froome hem net zo goed winnen. Reden? Van mij wint Froome de sympathie-competitie wel van Tom, en ik gun hem wel een Giro. Tom won hem al eens. Nu voor het geval dat Tom de Tour gaat rijden...dan ben ik 110% voor Tom, omdat het dan om een Tour gaat, noem het ouderwets of wat,.... maar ik ben nog vd lijn dat de Tour het enige is dat er toe doet.
Gun het eerder Pozzovivo dan Froome ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mwa ik vind die v Belleghem wel ok commentator.....die Kroon weet ik niet wat ik van moet vinden, maar das maar de co-commentator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beetje tamme koers vandaag, waar Rohan Dennis straks Roze tricot aantrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Altijd fijn, een tussenpaus in het roze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Beetje belachelijk slecht gekozen parcours idd (alleen maar snelweg), ik had veel liever 20 rondjes om de tempelberg gezien dan dit, en dan als finish de Mur van Klagen.

Ook vaag dat de "sponsor", pardon "organisatie" niet interessantere dingen wilde laten zien.

Maarja meeste bouwwerken in Israel zijn maar maximaal 50-60 jaar oud, en het echte boeiende spul staat daar ergens onzichtbaar tussenin.

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 06-05-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

enchion schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:50:
[...]

Beetje belachelijk slecht gekozen parcours idd (alleen maar snelweg), ik had veel liever 20 rondjes om de tempelberg gezien dan dit, en dan als finish de Mur van Klagen.

Ook vaag dat de "sponsor", pardon "organisatie" niet interessantere dingen wilde laten zien.

Maarja meeste bouwwerken in Israel zijn maar maximaal 50-60 jaar oud, en het echte boeiende spul staat daar ergens onzichtbaar tussenin.
Ben benieuwd naar de 229km van vandaag. ga eerst MotoGP kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie Finale, met winst voor Viviani.
(L62 km gezien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik baal altijd van dat zwarte gat als op dagen zoals deze...
Gelukkig morgen weer koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag de 1e rit in Italië. 198km, van Catania naar Caltagirone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* spam.

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 08-05-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tim Wellens pakt de overwinning vandaag en Tom nog steeds 1" op Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slechte regie en informatievoorziening.
(kijk esp1)

LottoNL-Jumbo rijder Battaglin pakt de overwinning vandaag en Tom blijft 2e,

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 09-05-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Battaglin! Liet zich al zien gisteren, mooie overwinning voor TLJ.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 09-05-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag gaat de zesde etappe van Caltanissetta naar Etna (164km).
Ik verwacht een spannend slotstuk, startend vanaf de beklimming

Update: Gesink rijdt in een kopgroep van 34 renners op 2'58" van Roze.

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 10-05-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik heb afgelopen dagen het gevoel dat Dumoulin/Sunweb zich een beetje blindstaart aan wat Froome en Aru doen en niet zo best weten te anticiperen hoe bijvoorbeeld de renners van Mitchelton-Scott presteren.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afwachten heeft geen nut. Tom gedraagt zich niet als een winnaar/leider. Ik ben tot nu ook nog niet overtuigd dat hij weer voor de overwinning gaat. In com. praat men ook vaker over Froome en Aru dan over Tom.

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 11-05-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zou Tom trainen voor de Tour? Hij kan zich ook sparen en dus de grote slag slaan in juli.
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:41:
Ik heb afgelopen dagen het gevoel dat Dumoulin/Sunweb zich een beetje blindstaart aan wat Froome en Aru doen en niet zo best weten te anticiperen hoe bijvoorbeeld de renners van Mitchelton-Scott presteren.
Tom / Sunweb kunnen natuurlijk ook een strategie hanteren waarbij ze de verplichtingen van de roze trui nu even ontlopen en pas in de bergen toeslaan.

[ Voor 72% gewijzigd door cbr600f4i op 11-05-2018 22:17 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:26
Kan Tom niet gewoon zorgen dat hij zijn verlies in de bergen tot een minimum beperkt, en dan in de resterende tijdritten zijn slag slaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
cbr600f4i schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:14:
Zou Tom trainen voor de Tour? Hij kan zich ook sparen en dus de grote slag slaan in juli.

[...]

Tom / Sunweb kunnen natuurlijk ook een strategie hanteren waarbij ze de verplichtingen van de roze trui nu even ontlopen en pas in de bergen toeslaan.
Ik denk inderdaad dat het strategisch gezien idd best wel prettig is om een poos in de luwte te zitten, scheelt idd het gewicht van de koers op je moeten nemen en na de finish ook alle extra verplichtingen. Best leuk, maar kost ook (herstel)tijd en energie. Bovendien wordt gezegd dat Mitchelton-Scott de sterkte ploeg is/heeft in deze Giro. En het is nog vroeg in de koers, eerst maar eens zien wat er vandaag en morgen gebeurt.

Vorig jaar heeft Jungels ook een poos het roze gedragen (ook op de Etna gepakt trouwens), voordat Quintana (en de dag erop Dumoulin) de trui overnamen. Wel moeilijk te zeggen of we Yates mogen vergelijken met Jungels, omstandigheden en de route en het koersverloop op de Etna waren niet te vergelijken (in 2017 tegenwind). Bovendien toen eerst vier vlakke etappes voor de etappe met aankomst bergop waar Quintana het roze pakte.
Stoffa schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:30:
Kan Tom niet gewoon zorgen dat hij zijn verlies in de bergen tot een minimum beperkt, en dan in de resterende tijdritten zijn slag slaan?
Er is nu nog maar één tijdrit, in het laatste deel van de ronde. Vorig jaar waren er 2 'grote' tijdritten, nu een proloog en dus een gewone tijdrit (die ook iets korter is dan de langste tijdrit in de 2017 editie). Minder tijdrit-km's dus voor Tom om tijd goed te kunnen maken (vorig jaar pakte ie wel meteen een grote hap in de eerste tijdrit, waarbij hij ook het roze pakte). Het zal er dus meer van af hangen hoe goed hij mee kan in de bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aan de hand van de Giro historie heeft Tom ongeveer 0,001% kans om hem dit jaar weer te winnen.

Maar 3 rijders hebben hem sinds WW2 2 jaar achter elkaar gewonnen Coppi, Merckx, Indurain, en maar 1 van die 3 heeft hem meteen na de 1e keer het jaar daarna meteen weer gewonnen. (Dat was Indurain btw.)

Maw als Tom het weer flikt staat hij wat Giro betreft meteen in de top 5 rijders allertijden.

Wikipedia: List of Giro d'Italia general classification winners

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 12-05-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Froome gestopt met doping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
En een andere Brit neemt gewoon z'n plaats in.

Maar goed, eigenlijk weten we nog niet veel. We moeten de echte bergen nog krijgen al word ik er niet gerust op wat er allemaal voor Dumoulin de berg oprijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Maar goed, eigenlijk weten we nog niet veel. We moeten de echte bergen nog krijgen al word ik er niet gerust op wat er allemaal voor Dumoulin de berg oprijdt.
Toch zal ik met Yates nooit zoveel moeite hebben om er naar te kijken als dat ik dat met Froome heb.

Froome rijdt op een hometrainer (tenminste zo zit hij met zijn lichaamshouding op z`n fiets) en komt er af en toe achter van o-ja ik moet dat stuur ding gebruiken als er een bocht aankomt.
Lijkt alsof Froome ooit toevallig op een universiteit is ontdekt bij een per ongelukkige test, (of toen hij ziek daar lag) dat hij veel wattage kon genereren en goed tegen de warmte kon.
En dat ze daarna een sport voor hem hebben gezocht zodat hij dat kon gaan gebruiken, en ook om wat medische dingen op hem te testen natuurlijk.

Want hoe kan je in hemelsnaam aan een fietskoers meedoen als je geen initiele interesse hebt in fietsen.

Hij kan niet gewoon stabiel rechtop blijven, maw hij heeft geen interesse in het meesterworden over het voertuig.
Hij zit continu naar z`n meter te kijken, maw geen interesse in de omgeving.
Hij praat niet met andere medeweggebruikers, fietst dus ook niet omdat het gezellig is/teameffort.
Hij vraagt elke beslissing aan de volgwagen, dus heeft ook geen linkebal/strategische motivaties.
Hij kon niet afdalen, maw geen adrenaline junkie.
Hij eet niks, dus ook een restaurant, eettentjes/biertocht zit er ook niet in.

Laat dus aub die man lekker thuis op z`n hometrainer rijden, ipv echte fietsers in de weg te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 10:15
@enchion Ik ben ook geen fan van Froome, maar dit is wel een heel zwakke argumentatie om Froome een 'slechte' wielrenner te noemen. Pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:27

4POX

Everybody is wired

enchion schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:55:
[...]

Toch zal ik met Yates nooit zoveel moeite hebben om er naar te kijken als dat ik dat met Froome heb.

Froome rijdt op een hometrainer (tenminste zo zit hij met zijn lichaamshouding op z`n fiets) en komt er af en toe achter van o-ja ik moet dat stuur ding gebruiken als er een bocht aankomt.
Lijkt alsof Froome ooit toevallig op een universiteit is ontdekt bij een per ongelukkige test, (of toen hij ziek daar lag) dat hij veel wattage kon genereren en goed tegen de warmte kon.
En dat ze daarna een sport voor hem hebben gezocht zodat hij dat kon gaan gebruiken, en ook om wat medische dingen op hem te testen natuurlijk.

Want hoe kan je in hemelsnaam aan een fietskoers meedoen als je geen initiele interesse hebt in fietsen.

Hij kan niet gewoon stabiel rechtop blijven, maw hij heeft geen interesse in het meesterworden over het voertuig.
Hij zit continu naar z`n meter te kijken, maw geen interesse in de omgeving.
Hij praat niet met andere medeweggebruikers, fietst dus ook niet omdat het gezellig is/teameffort.
Hij vraagt elke beslissing aan de volgwagen, dus heeft ook geen linkebal/strategische motivaties.
Hij kon niet afdalen, maw geen adrenaline junkie.
Hij eet niks, dus ook een restaurant, eettentjes/biertocht zit er ook niet in.

Laat dus aub die man lekker thuis op z`n hometrainer rijden, ipv echte fietsers in de weg te zitten.
Het peloton is net als het echte leven. Verschillende mensen. Ik ben ook geen fan van Froome. Toch heb ik een boek over hem gelezen. Leer je toch wat meer over het mens Froome dan jouw kroeglijstje.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online
cbr600f4i schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:14:

[...]
Sowieso niet. De Giro rijden is niet bepaald goede training voor een TdF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
[...]

True, maar Yates heeft in ieder geval een menselijker vertoon op de fiets.

En tja, als Dumoulin gisteren al tijd verliest op een klim waarvan ik dacht dat die hem zou liggen ben ik ook niet gerust op prolongatie van zijn titel.
Yates heeft nu de beste papieren, maar het kan met meerdere coureurs nog zeer spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:42
[...]

Overigens een brit die er al een doping schorsing in het verleden op heeft zitten, in tegenstelling tot Froome... http://www.cyclingnews.com/news/simon-yates-handed-four-month-non-intentional-doping-ban/

Maar sterk rijd hij wel en Michelton Scott heeft misschien wel de sterkste ploeg qua klimmers deze Giro.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:49:
[...]

True, maar Yates heeft in ieder geval een menselijker vertoon op de fiets.

En tja, als Dumoulin gisteren al tijd verliest op een klim waarvan ik dacht dat die hem zou liggen ben ik ook niet gerust op prolongatie van zijn titel.
Yates heeft nu de beste papieren, maar het kan met meerdere coureurs nog zeer spannend worden.
Tot de laatste 4km lag de klim hem ook beter. Alleen dan werd het wat zwaarder. 12 seconden verliezen is natuurlijk niks. helaas voor Dumoulin is er maar 1 relatief korte tijdrit die nog volgt waarna hij hem sowieso nog een aantal dagen moet gaan verdedigen.

Dit jaar is het niveau ook wat beter in de breedte heb ik het idee. Vorig jaar had je Nibali (geen superklimmer) en Quintana (niet op topniveau) als concurrenten.
Nu komen Aru en froome er niet eens aan te pas. Dumoulin zit gewoon op vergelijkbaar niveau als vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 10:15
Froome: "Of ik nog salbutamol gebruik? Dat zijn je zaken niet"
Mijn waardering voor Froome zakt toch weer wat dieper hoor. In zijn situatie zou je toch juist heel transparant moeten zijn?
Dat hele zaakje stinkt toch behoorlijk, ooit zal de waarheid wel naar boven komen.

Wanneer is trouwens beslist dat Froome plots de Giro ging gaan rijden?
Ik bedoel, momenteel is hij (nog) niet geschorst, dus kan maar beter pakken wat hij pakken kan..? Bovendien is hij door die hele affaire niet meer overal even graag gezien. Die Italianen van de Giro houden daar geen rekening mee, die gaan in zee met iedereen die geld op tafel legt. Ook die uitspraak van de directeur van de Giro; hij zei toch dat een eventuele overwinning blijft bestaan, ook al volgt later een schorsing. Heel ongepast naar mijn mening.

Voor mij is het duidelijk: die kerel is betrapt op een overdosis. De manier waarop die waarden in zijn bloed zijn gekomen, moet nu worden uitgezocht. Zolang dat onderzoek niet is afgerond, moet hij geschorst worden. (Vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag start de langste rit van deze Giro. 239km van Penne naar Gualdo Tadino. ben benieuwd hoe Tom er door komt. Gister heeft ie een uurtje gefietst en de pers te woord gestaan, verder was het relaxen.

@Anton.net Ik vind het ook vreemd dat Froome de Giro rijdt nu. maar ook het gerucht dat Tom 'De Tour' gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Froome heeft toch flink startgeld gekregen om hem over te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wel een ontwikkeling vandaag. Yates weer attent en Chaves nu wel uitgeschakeld voor het GC vanwege mogelijke pollenallergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo langzaamaan sprokkelt Yates wel wat seconden bij elkaar.

Hij werd natuurljik in de eerste tijdrit in 10 kilometer wel op 20 seconden gezet, dus weet niet of Dumoulin zich heel erg druk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online
Chaves nu dus luxe knecht voor Yates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:15:
Froome heeft toch flink startgeld gekregen om hem over te halen?
Yup van Israel, 2 miljoen volgens de geruchten.
The money to pay for Froome’s appearance fee is expected to come from the Israeli hosts of the Big Start rather than the Italian organisers. One insider suggested to Cycling Weekly that the Israelis are paying €10 million to host the Giro and another €2 million to Froome.
bron: cyclingweekly.com

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
MikeyMan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:22:
Zo langzaamaan sprokkelt Yates wel wat seconden bij elkaar.

Hij werd natuurljik in de eerste tijdrit in 10 kilometer wel op 20 seconden gezet, dus weet niet of Dumoulin zich heel erg druk maakt...
Ik denk van wel. Tom zal wel de roze trui pakken na de tijdrit maar daarna komen nog een aantal lastige en verraderlijke ritten waarin de klimmers veel tijd gaan goedmaken. Het zal te lastig voor Tom worden om die trui nog te kunnen verdedigen dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Lasmibalsingh op 16-05-2018 12:36 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Team van Scott is nu te sterk waardoor ik voorzie dat Yates in het roze de eindstreep over gaat. Met Nieve, Haig en nu ook nog Chavez als knechten in de bergen, dan is het een zetel voor Yates. Bij Sky zie je dat niet meer, Froome is vaak alleen en er is geen ploegmaat die hem echt kan helpen, maar ook niet sterk genoeg om de rol als kopman over te nemen (helaas, Poels). Tom gaat roze wel pakken op de tijdrit als alles goed gaat maar gaat weer minuten verliezen in de overige bergetappes. Pinot even de onduidelijke factor, maar Yates is net de betere tijdrijder van de twee (Pinot kan dat ook prima, maar moet z'n dag wel hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
Eerste rit deze Giro die ik een beetje fatsoenlijk heb kunnen volgen.

Mooie finale met de strijd tussen Yates en Dumoulin. Die twee lijken toch wel duidelijk zien dat ze de sterksten zijn. Froome is nu wel definitief afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Gaat Froome Rome halen?
Het was een spannende finale, helaas zat Dumoulin verder van achteren waardoor hij niet snel genoeg kon reageren op de demarrage van Yates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Niet gezien, maar wel goed nieuws als Dumoulin kan reageren op Yates op zo'n explosief klimmetje toch?

Dat belooft wat goeds voor de wat minder explosieve echte bergritten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Yates gaan straks ook andere dingen spelen. hij heeft toch ook amper ervaring met het leiden van een koers.

Er zal wellicht nog een slechte dag voor hem komen bergop. Als hij geluk heeft komt die niet tijdens de tijdrit. Hij werkt zich ook de afgelopen dagen al uit de naad voor het sprokkelen van secondes.

het gaat in ieder geval een mooie strijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vind het ook niet zo sterk overkomen als je als roze trui drager constant die paar bonificatietellen probeert te sprokkelen.

Geeft toch beetje het gevoel dat hij niet echt zeker over z'n zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:00:
Ik vind het ook niet zo sterk overkomen als je als roze trui drager constant die paar bonificatietellen probeert te sprokkelen.

Geeft toch beetje het gevoel dat hij niet echt zeker over z'n zaak is.
Toch terecht. Quintana bleef vorig jaar chillen en gokte dat hij het verlies beperkt kon houden. Vorig jaar was Dumoulin ook niet de beste bergop, maar hij vernederde iedereen in de tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niets gezien vandaag.. was de mooi etappe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:02:
[...]

Toch terecht. Quintana bleef vorig jaar chillen en gokte dat hij het verlies beperkt kon houden. Vorig jaar was Dumoulin ook niet de beste bergop, maar hij vernederde iedereen in de tijdrit.
Die rit vorig jaar met aankomst bergop vergeten waarin hij eerst Quintana uit het wiel reed en daarna Zakarin vlak voor de finish overklaste? Leek erg veel op de finish van vandaag, alleen was vandaag het gat met Yates net te groot. Toch reed hij de klim sneller, want hij kwam wel zeker dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:58:
Bij Yates gaan straks ook andere dingen spelen. hij heeft toch ook amper ervaring met het leiden van een koers.

Er zal wellicht nog een slechte dag voor hem komen bergop. Als hij geluk heeft komt die niet tijdens de tijdrit. Hij werkt zich ook de afgelopen dagen al uit de naad voor het sprokkelen van secondes.

het gaat in ieder geval een mooie strijd worden.
Tom sprokkelde ook secondes in de Vuelta, uiteindelijk kwam hij ook zichzelf tegen door de druk/slechte nachtrust/verwachtingen.

Kan met Yates ook gebeuren, het is Yates`s z`n eerste grote ronde waar hij de "favoriet" is.
Maw spanningen zullen hoog zijn, ook bij de rest van dat team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen
cordonbleu schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Die rit vorig jaar met aankomst bergop vergeten waarin hij eerst Quintana uit het wiel reed en daarna Zakarin vlak voor de finish overklaste? Leek erg veel op de finish van vandaag, alleen was vandaag het gat met Yates net te groot. Toch reed hij de klim sneller, want hij kwam wel zeker dichterbij.
Dat was geen hooggebergte.

Quintana is de man van het hooggebergte. Tom totaal niet.
Hij geeft ook aan dat hij problemen met zijn darmen ook vaak op hoogte krijgt.

Quintana was vorig jaar dan niet in topvorm, maar heeft ook nergens echt geprobeerd. Met wat meer aanvalslust had hij de Giro kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Basl wel heel erg dat ik morgenmiddag huis vol visite heb, zo benieuwd of Tom het gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Poels is sterk vandaag. Dumoulin zou wat meer van voren mogen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Exocet schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:55:
Poels is sterk vandaag. Dumoulin zou wat meer van voren mogen zitten...
Poels trekt Froome op sleeptouw en Omen doet dat voor Tom. Ze rijden in het zelfde groepje, met nu nog 6 km te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Poels trekt Froome op sleeptouw en Omen doet dat voor Tom. Ze rijden in het zelfde groepje, met nu nog 6 km te gaan
Que?

Poels is tot nu toe sneller dan froome en oomen kan het groepje niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MikeyMan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Que?

Poels is tot nu toe sneller dan froome en oomen kan het groepje niet volgen.
U zei ?

;)

Ik denk dat Yates elk moment Froom gaat pakken, hij rijdt er nog fris bij

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 19-05-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zo gaat Dumoulin de Giro niet winnen. Yates doet wel heel goede zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exocet schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:23:
Zo gaat Dumoulin de Giro niet winnen. Yates doet wel heel goede zaken.
Ja inderdaad... Tenzij dit Yates teveel krachten gekost heeft. Maar 1m23 is een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
Knap om in zo'n etappe je staande te houden. Dumoulin reed ook nog weg van Pinot.

Tijdritje gewoon knallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Froome is slim om op een lichter verzet te fietsen. Hij moet dan sneller trappen, maar dat kost minder kracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
MikeyMan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Ja inderdaad... Tenzij dit Yates teveel krachten gekost heeft. Maar 1m23 is een hoop...
Iig teveel om dicht te rijden in een tijdrit. Dus hij zal het ergens op een klim moeten pakken en dat verwacht ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjurm schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Iig teveel om dicht te rijden in een tijdrit. Dus hij zal het ergens op een klim moeten pakken en dat verwacht ik niet
Mwoh, in de tijdrit pakt ie wel anderhalf tot twee minuten. Maar er komen vast nog wat bergen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dumoulin is weer heel goed dit jaar, maar nét iets minder bergop dan vorig jaar.

Dat verschil is net teveel om de Giro te kunnen winnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Morgen volgt er nog een 'zware' rit en dinsdag een tijdrit van 37km. Froome staat nog op 3'10" van Yates en 1'46" van Tom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:50
Requiem19 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:32:
Dumoulin is weer heel goed dit jaar, maar nét iets minder bergop dan vorig jaar.

Zo slecht is hij niet. Op deze monsterlijke klim wordt hij vijfde. Dat deed pakweg Anquetil hem niet na. Er zijn gewoon te weinig tijdritten. In de jaren 70 en 80 zaten er meer dan honderd kilometers in een ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:32:

Dat vind hij zelf ook
Dumoulin twijfelt aan nieuwe Girozege: gaat moeilijk worden - http://nos.nl/l/2232649

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
MikeyMan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Mwoh, in de tijdrit pakt ie wel anderhalf tot twee minuten. Maar er komen vast nog wat bergen aan.
Na de tijdrit nog 5 ritten (incl laatste rit in Rome), waarvan 3 met aankomst bergop (Prato Nevoso, Bardonecchia, Cervinia - alle 3 klim van 1e categorie). Meer in het voordeel van de 'echte' klimmers dus, zeker de Bardonecchia (Jafferau) is weer een beest (en dan hebben ze eerder in die rit ook nog de Finestre gehad met erna ook nog Sestriere).

Morgen ook weer aankomst bergop, maar wel afvlakkende klim.

/edit:
En voor de mensen die willen weten hoe het met Wilco Kelderman is: https://www.ad.nl/wielren...meer-vasthouden~a9261f12/

[ Voor 11% gewijzigd door Sassie op 19-05-2018 22:16 . Reden: toevoegen link naar artikel over van blessure terugkerende Wilco Kelderman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online
Ik denk dat Tom 60 a 80 seconden pakt in de tijdrit. Zonder een mindere dag van Yates gaat dat niet genoeg zijn. Tom op het podium ben ik ook blij mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik denk dat ze bij Sunweb eens wat Etixx-Quickstep strategieboeken moeten gaan lezen.
Of anders Oleg Tinkoff eens opbellen hoe die dat flikten (samen met Movistar) tijdens de Vuelta 2 jaar geleden.

Want zelfs als Tom in de tijdrit "niet genoeg tijd" haalt dan nog geloof ik dat de verschillen klein blijven tot aan Rome.

Maw toch een overbrugbare kloof maar dan alleen met een geweldige ploegen linkebal actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Vos schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:07:
Ik denk dat Tom 60 a 80 seconden pakt in de tijdrit. Zonder een mindere dag van Yates gaat dat niet genoeg zijn. Tom op het podium ben ik ook blij mee ;).
Zie ook deze tweet (incl reacties) van een paar dagen geleden https://twitter.com/irishpeloton/status/996705479526055936 Gezien motivatie (leiderstrui) en vorm hou ik er ook rekening mee dat Yates minder tijd verliest dan verwacht (tenzij hij juist dán een slechte dag heeft ;)). Ben dan verder ook benieuwd naar Froome de komende dagen.
En idd Tom op het podium ben ik ook al tevreden mee, en ik denk gezien de verhoudingen nu Tom zelf ook wel. Hoe dan ook het is iig wel een extra bevestiging van zijn status en groei als ronderenner (na de Vuelta 2015 en Giro vorig jaar), waarbij hij nu vanaf het begin een favorietenrol (incl druk en extra aandacht) had.

Rohan Dennis muist trouwens ook nog steeds aardig mee in de top van het klassement (11e na de Zoncolan). Zou hij deze Giro aan het kijken zijn hoe ver hij kan komen als klassementsrenner in een grote ronde?

George Bennet gisteren overigens met materiaal pech onderaan de klim (Gesink heeft hem uiteidelijk geholpen met de ketting), maar finisht uiteindelijk slechts op 1:55 van Yates. YouTube: Bennett's onheil op de Zoncolan | Team LottoNL-Jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik zal het er maar op houden dat Yates zo'n licht mannetje is dat hij zo'n gat kan slaan in z'n eentje t.o.v. de grote klimmers.

Als ik zoiets zie dan ga ik weer Asterix & Obelix - de Olympische Spelen - lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door cbr600f4i op 20-05-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010

Hupske

AFCA

Yates is dan wel abnormaal. Wat een verschil met de rest zeg. Dumoulin wilt geen meter teveel op kop rijden, dus krijg het idee dat hij niet helemaal top is.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi slot van de koers van vandaag. Tom moet wel zelf vol rijden want Yates loopt uit naar 1 minuut zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Yates wint hier de Giro. Tom net niet goed genoeg en kijkt nu teveel naar anderen. Hij moet zelf gaan rijden. Neem die andere toch lekker mee naar de finish, daar heb je toch geen last van in het klassement.

[ Voor 31% gewijzigd door Hupske op 20-05-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dan maar voor plaats twee. Wel heel apart dan Yates op dat relatief vlakke stuk van 25 naar 50 seconden is uitgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ja kom op zeg, hoezo kunnen Dumoulin en co dit niet dichtrijden op zo'n vlak stuk.

Tom heeft de benen niet

[ Voor 14% gewijzigd door Sjurm op 20-05-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hij moet ze alle 4 nu laten gaan. Eigen tempo is leuk, maar tot op een zeker hoogte. Hier verliest hij gewoon de aansluiting. Hij zal toch flink moeten fietsen om kans te maken op plek 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Hij wordt nu wel even te kijk gezet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Je ziet nu ook dat ze ze met z'n vieren even aanzetten meteen 10 seconden dichter bij Yates komen. Dat betekent dat Tom wel erg langzaam fietste net op kop. Jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, Dumoulin moet oppassen of hij verliest hier de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Yates is wel echt heel sterk, gewoon weer even solo over de finish komen in de roze trui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Poeh schade nog iets beperkt. Maar dan lijkt het op het eind weer dat hij nog over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterstand Dumoulin nu 2 minuten en 12 seconden aldus de verslaggever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb soms het idee dat hij teveel op een tempo wilt rijden. Ga gewoon een keer vol. Maar ja dat zal wel niet, anders zou hij dat wel doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
En zo leek Froome wederopgestaan, en zo is hij weer kansloos :P
Pagina: 1 ... 37 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21