[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 34 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:08

TinusTegengas

Formula Racing

Nice :)F d:)b

[ Voor 55% gewijzigd door TinusTegengas op 28-05-2017 17:31 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WHOW. KLASSE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
zit die gast van Eurosport nou te janken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Geschiedenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hulde!

:)F :)F :)F

[ Voor 55% gewijzigd door Goron op 28-05-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Prachtig, fijn om dit mee te mogen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
NICE! :D :D :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Yeaaah! :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:33
Quintana heeft ook wel een super rit gereden voor zijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Van Emden ook erg mooi hoor, klasse gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Grindtegel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:31:
Jep.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Grindtegel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:31:
Hij is niet de enige hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat een prachtig slot van deze Giro. Na zoveel spanning pakt Dumoulin toch de Giro, historisch, verschrikkelijk spannend, en dan ook nog eens Van Emden die de etappe pakt als het toetje.

Maar de regie :X Eerst een foute tijdweergave en daarna ook nog eens het aftellen met Quintana fout doen.

Gelukkig maakt het nu allemaal niet meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Klasse prestaties van Dumoulin en Van Embden, en mooie TV :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig! 37 jaar na Zoetemelk eindelijk weer een Nederlander die een grote tour wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Nog maar 26 is die he, nu naar een grote ploeg ( en dat terwijl die bij Sunweb wil blijven??), en dan Froome utdagen. Blij, yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

*O*

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
azz_kikr schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Goeie tijdrijder, dat wel. Maar heeft nog niks echt gewonnen. Geen grote overwinningen, geen klassiekers. Heeft ook niet de ploeg om veel grote overwinningen te halen.

Als die wint, zal het bij 1 Girootje blijven vrees ik. Al gun ik jullie die van harte. :)F
We zullen het gaan zien,ik heb er wel vertrouwen in, al zal de ploeg toch ook echt nog beter moeten inderdaad. Geen grote overwinningen vind ik ook wat plat gezegd, 7 dagzeges in grote rondes zijn toch geen kleine zeges.

Maar goed hij nu bewezen dat het kan, hopelijk pakt de ploeg dat ook goed op en gaan ze meer investeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 28-05-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Prachtig, ondanks de challenges, foutjes en zware etappes, gewoon op eigen kracht de giro gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Tof hoor! Spannende finale zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Dennism schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:40:
[...]

We zullen het gaan zien,ik heb er wel vertrouwen in, al zal de ploeg toch ook echt nog beter moeten inderdaad. Geen grote overwinningen vind ik ook wat plat gezegd, 7 dagzeges in grote rondes zijn toch geen kleine zeges.
Ach, azz_kikr is gewoon een zuurpruim die jaloers is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Dennism schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Koninginnenrit in de Tour, niks gewonnen hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het komende jaar de ronde uitzoeken met de meeste tijdrit-kilometers (en misschien Froome vermijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Goron schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Koninginnenrit in de Tour, niks gewonnen hoor 8)
Nee inderdaad, geen renner zou dat willen winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
lang leve Jan Anton Pijl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]
Goeie tijdrijder, dat wel. Maar heeft nog niks echt gewonnen. Geen grote overwinningen, geen klassiekers. Heeft ook niet de ploeg om veel grote overwinningen te halen.

Als die wint, zal het bij 1 Girootje blijven vrees ik. Al gun ik jullie die van harte. :)F
Noem een Belg+Nederlander+Luxemburger+Fransman+Engelsman die de laatste 10 jaar kans had een Giro/Vuelta te winnen.

Dan kom je misschien op 2-3 rijders. En Tom is daar 1 van.

Tom heeft al 5 etappes gewonnen en nu dus ook een eindklassement, buiten dat de hoofdreden dat hij geen klassiekers heeft gewonnen is omdat hij daar eigenlijk niet aan mee heeft gedaan.

Dus hou eens op met dat flauwe gedoe dat als het niet de Tour is dat het dan niet telt.
Als er 1 plek makkelijk scoren is dan is dat de Tour, je hoeft alleen maar 10e te worden om als overwinnaar uitgeroepen te worden.
Meest aanvallende renner wordt daar in Frankrijk ook verafgood, want De Tour.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Nog niet eens over nagedacht, maar van Emden redt ook wel de ronde voor TLJ na de misère van Kruijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hadden ze geen leukere podiumdames kunnen optrommelen??

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:33
Leuker podium dan bij F1 races. Daar staan er altijd 1 of 2 zuurpruimen naast de winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Double Dutch op de laatste dag, wie had dat kunnen denken en dat tijdens de 100e Giro een Nederlander voor de eerste keer. Proficiat van Emden en Dumplin, eh Dumoulin! :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Shabbaman

Got love?

Ik vond het interview van Flecha met LTD ook mooi. "Wat was het zwaarste deze giro?" "Poepen"

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wel mooi dat door die fout van de regie het ineens extra spannend werd (leek te worden). Ineens was de achterstand van Tom nog maar 3 seconde. Tom was er zelf ook ingetrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ergens lullig voor Bauke, die zal ergens gemerkt hebben, dat NL niet warm of koud wordt van zijn 7e plaats, tja hij is nu eenmaal geen echte topper,.
Sunweb site even bekeken, wat een knuppels, niks van een inspringen op deze winst, ja hoor want Giro win je jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 11:30
Philflow schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:52:
Wel mooi dat door die fout van de regie het ineens extra spannend werd (leek te worden). Ineens was de achterstand van Tom nog maar 3 seconde. Tom was er zelf ook ingetrapt :)
De Italianen maakten er sowieso een puinhoop van deze hele Giro, wat een prutsers. Kijk ook maar eens naar het aftellen wat ze deden van de "voorsprong" van Quintana daar klopte ook niets van.

[ Voor 13% gewijzigd door Keesk op 28-05-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Erg knap gedaan door met name Jos en Tom... Tom Dumoulin staat voor mij nu al in het rijtje Janssen en Zoetemelk. En hij is nu al beter dan mannen als Breukink en Boogerd.

Wellicht (volgend jaar) nog eens dunnetjes over doen in de Tour... Of dit jaar in de Vuelta...

Het gaan in ieder geval mooie wielertijden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 28-05-2017 21:25 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:24:
Erg knap gedaan door met name Jos en Tom... Tom Dumoulin staat voor mij nu al in het rijtje Janssen en Zoetemelk. En hij is nu al beter dan mannen als Breukink en Boogerd.

Wellicht (volgend jaar) nog eens dunnetjes over doen in de Tour... Of dit jaar in de Vuelta...

Het gaan in ieder geval mooie wielertijden worden.
Dit zal andere Nederlandse renners zoals Kruijswijk en Mollema ook een boost geven, dat het Toch mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

enchion schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:43:
[...]

Dit zal andere Nederlandse renners zoals Kruijswijk en Mollema ook een boost geven, dat het Toch mogelijk is.
Dat zou het mooiste zijn. En hopelijk niet alleen ronderenners die voor het klassement gaan, maar ook ritwinnaars en sprinters en zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 22:52
We moeten Mollema inderdaad niet vergeten want die heeft naar mijn mening ook erg goed gereden. Aan het einde finishen met een minuut of 3 achterstand is gewoon top.

Als ik het goed herinner verloor hij bij een etappe ergens vorige week in een keer ~2 minuten. Als dat niet was gebeurd dan zag het er nog rooskleuriger uit voor hem!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De etappe naar Oropa was een slechte dag voor Bauke (22e op +1:44 van Dumoulin), daarbuiten (en buiten de tijdritten) heeft steeds hij niet veel verloren (maar wel steeds een beetje verloren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

azz_kikr schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:00:
Het is maar Giro en jezus die Bobby moet stoppen met geilen op Dumoulin. Het is maar middelmatige renner....hooguit. En knap is die ook niet :s
Ze zeggen dat de Giro zwaarder is dan de Tour maar domweg minder aandacht krijgt want niet de naam van het bijna groteske Tour de France.

Vuelta schijnt ook niet bepaald een makkie te zijn.

Het blijft 3 weken keihard fietsen en niet iets dat de gemiddelde MAMIL / wielerterrorist even wint met 1x per week zondag een rondje door de polder ploegen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De Tour heeft inderdaad vaak minder klimkilometers en finishes bergop, maar dat maakt het niet per definitie minder zwaar (slechts anders). De concurrentie is echter wel duidelijk zwaarder in de Tour; als je denkt de beste klassementsrenner te hebben, dan wil je de Tour winnen (en laat je daar je sterkst mogelijke ploeg starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

unezra schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Ze zeggen dat de Giro zwaarder is dan de Tour maar domweg minder aandacht krijgt want niet de naam van het bijna groteske Tour de France.
Zeg niet dat het niet zwaar is, maar hangt niet enkel af van het parcour. Er komen nu eenmaal meer grotere namen op de Tour de France af als op de Giro en de Vuelta.

En voor zover mijn mening. De modjes kunnen toch geen commentaar verdragen op het allerbeste,
allergrootste, renner van de wereld van de laatste 400 jaar -_-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik zou - als Tom - denk ik nu voor de Vuelta gaan, daar moet ie volgens mij zo fris als een hoentje kunnen staan. De groten rijden voor zover ik weet allemaal de Tour en zullen dus minder zijn in de Vuelta. Goed voorbereiden, veel hoogtestages en beklimmingen boven de 2000 meter doen en de beklimmingen allemaal verkennen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Azz.... ook komende Tour? Froome en Porte, de rest zat inde Giro, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

cbr600f4i schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:47:
Ik zou - als Tom - denk ik nu voor de Vuelta gaan, daar moet ie volgens mij zo fris als een hoentje kunnen staan. De groten rijden voor zover ik weet allemaal de Tour en zullen dus minder zijn in de Vuelta. Goed voorbereiden, veel hoogtestages en beklimmingen boven de 2000 meter doen en de beklimmingen allemaal verkennen.
Hij wil vooral wereldkampioen tijdrijden worden, denk ik.

[ Voor 79% gewijzigd door Andamanen op 28-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Zeg niet dat het niet zwaar is, maar hangt niet enkel af van het parcour. Er komen nu eenmaal meer grotere namen op de Tour de France af als op de Giro en de Vuelta.
Oke Froome, Contador en wie anders dan ???

Quintana heeft hij net verslagen samen met Nibali en Landa. (Kruijswijk had vorig jaar Valverde en Nibali eigenlijk ook al te pakken, als je de tijdverschillen bij het eind bekijkt. (als je de val niet meerekent)) En hij rijdt Kruijswijk nu helemaal weg.

Kijk eens naar de Giro`s Vuelta`s en Tours van de laatste jaren.

Als je ze 1 op 1 vergelijkt heeft hij bijna alle prominenten al te pakken gehad. Bij de vuelta kwam het aan op 1 dag (waarschijnlijk spanning) kijk dan eens welke rijders er net voor hem staan precies die prominenten die jij denkt Aru, Rodriguez, Quintana, Chaves, Majka, Valverde.

Hier kan je naar de feiten kijken. http://www.steephill.tv/giro-d-italia/

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 28-05-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Je moet toegeven dat Froome en Contador wel de beste ronderenners van de laatste 10 jaar zijn. Ik denk dat Dumoulin ze (in de toekomst) best kan verslaan, maar dan moet hij nog wel iets verbeteren en heeft hij waarschijnlijk een beetje geluk nodig (of geen pech).

Zeg dat hij 2018-2023 ieder jaar de Tour rijdt, dan zou het mij niet verbazen als hij er eentje wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Andamanen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:51:
[...]

Hij wil vooral wereldkampioen tijdrijden worden, denk ik.
Dan is de Vuelta meestal wel een goede voorbereiding toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na Boogerd / Breukink hebben we nu toch wel weer een erg leuk generatie wielrenners, waarvan Dumoulin, Kruijswijk en Mollemaal natuurlijk de meest in het oog lopende exponenten zijn. De concurrentie is zoals hierboven bediscussieerd ook niet mals met Quintana, Nibali, Froome, Contador en de rest. Het is gewoon erg knap van Dumoulin dat hij naast een begenadigd tijdrijder (niveau Cancellara!) ook een goed ronderenner blijkt te zijn. Dan ga je (zonder doping!) toch denken aan Armstrong en bijvoorbeeld ook Ullrich die beiden ook op allebei de vlakken (zeer) goed waren.

Dumoulin!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F :)F

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 28-05-2017 23:12 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op de radio vergelijken ze Tom vooral met Miguel Indurain...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 28-05-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Indurain hoor je inderdaad wel vaker. Mag van mij, dan worden het nog leuke tijden. Voordat ik vergelijkingen ga maken met Armstrong of Ullrich moet hij toch eerst de Tour winnen. (Ullrich reed ooit ook Giant)

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 28-05-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

cbr600f4i schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:06:
[...]

Dan is de Vuelta meestal wel een goede voorbereiding toch?
Dat ligt een beetje aan het parcours van de tijdrit. Maar meestal wil je dan iets zwaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

cbr600f4i schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:20:
Indurain hoor je inderdaad wel vaker. Mag van mij, dan worden het nog leuke tijden. Voordat ik vergelijkingen ga maken met Armstrong of Ullrich moet hij toch eerst de Tour winnen. (Ullrich reed ooit ook Giant)
Tuurlijk, hij heeft nu 1 x een grote ronde gewonnen en dat is prachtig, maar hij is nog lang geen Armstrong of Ullrich. Nu is hij ook nog lang geen Indurain, want daarvoor moet je dus ook 5 x de Tour winnen en jarenlang top zijn bij het tijdrijden. Het begin is er. Nu het vervolg nog. De potentie lijkt er in elk geval te zijn. Je wint een Tour / Giro / Vuelta door goed op te letten en in de bergen + de tijdritten goed te zijn.

Trouwens, nu ik het toch over Armstrong en Ullrich heb; dit is wel een leuk stukje uit NRC over wie de Tour zou hebben gewonnen als de Armstrong-Tours wél een winnaar aangewezen zouden hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 28-05-2017 23:25 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Andamanen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:01:
Je moet toegeven dat Froome en Contador wel de beste ronderenners van de laatste 10 jaar zijn. Ik denk dat Dumoulin ze (in de toekomst) best kan verslaan, maar dan moet hij nog wel iets verbeteren en heeft hij waarschijnlijk een beetje geluk nodig (of geen pech).

Zeg dat hij 2018-2023 ieder jaar de Tour rijdt, dan zou het mij niet verbazen als hij er eentje wint.
Kijk eens wie de Vuelta in 2016 gewonnen heeft en welke rijders daar achter stonden.
http://www.steephill.tv/vuelta-a-espana/

Bedenk ook even dat die rijder de Tour ervoor had gereden.

En bedenk even dat Tom die rijder nu verslagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Wielrenresultaten zijn niet transitief. ;)

Maar je hoeft mij niet te overtuigen dat hij goed is, ik geloof zeker in de grote toekomst voor Tom *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Peetman

Tjah....

Andamanen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:20:
[...]

Dat ligt een beetje aan het parcours van de tijdrit. Maar meestal wil je dan iets zwaarder zijn.
http://www.touretappe.nl/...k-tijdrit-noorwegen-2017/

Slotklim van 3,4km, 9% gemiddeld.

Lijkt me wel een parcours dat Tom goed aan kan (misschien ook wel met wat minder gewicht dan normaal voor een tijdrit). Ben benieuwd hoeveel er van fiets gaan wisselen voor de klim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zo jammer dat Noorwegen niet een keer een volledige 3 weekse ronde krijgt, desnoods samen met Zweden.

Het is zo`n ontzettend gaaf land om te fietsen met zulke gemene cols. (alle cols van de afgelopen Vuelta hadden ook in Noorwegen gereden kunnen worden, en er werd gesteld dat de Vuelta eigenlijk te zwaar zou zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Niemand wil 3 weken door de regen fietsen :p

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MrAngry schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:55:
Niemand wil 3 weken door de regen fietsen :p
Regen? Ben 2x 2 weken in Noorwegen op vakantie geweest, zeer weinig regen gezien daar :P Misschien een dag of 2 in totaal, als het er al 2 geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:20:
Zo jammer dat Noorwegen niet een keer een volledige 3 weekse ronde krijgt, desnoods samen met Zweden.

Het is zo`n ontzettend gaaf land om te fietsen met zulke gemene cols. (alle cols van de afgelopen Vuelta hadden ook in Noorwegen gereden kunnen worden, en er werd gesteld dat de Vuelta eigenlijk te zwaar zou zijn.)
Ja dat vind ik ook! Maar dat gaat niet zo snel gebeuren denk ik, weinig publiek omdat het zo dunbevolkt is en de kalender is eigenlijk al super druk (afgelopen weken waren de Tour van Californië, Giro en Tour van Noorwegen!), valt mij nog mee dat er zoveel teams aan 3 tours tegelijk kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gisteren was er op de liveblog van NOS een gerucht geplaatst dat Dumoulin zich express uit het roze had laten rijden zodat jij in zijn eigen pak de tijdrit kon rijden, want dat is sneller.

Waar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Grappig feitje / weetje:
Zaterdag reden natuurlijk Mollema (Trek), Yates (Orica) en Jungels (Quick-Step) hard mee met Dumoulin om de achterstand op Quintana, Nibali en Pinot niet te groot te laten worden.
Uiteraard ook voor eigen klassement / etappewinst, maar eerdere etappes deden ze dat niet / minder.

O.a. Sunweb, Trek, Orica en Quick-Step zijn lid van Velon. Movistar, Bahrein en FdJ zijn dat niet. Dus misschien toch een soort van combine gesmeed?
Philflow schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:45:
Gisteren was er op de liveblog van NOS een gerucht geplaatst dat Dumoulin zich express uit het roze had laten rijden zodat jij in zijn eigen pak de tijdrit kon rijden, want dat is sneller.

Waar of niet?
Kan het me bijna niet voorstellen: dan had hij toch iets minder tijd proberen te verliezen. En bovendien, als hij in het roze was gestart had hij de extra snelheid van het pak ook niet nodig gehad. Volgens mij zijn Aike Visbeek dat het misschien 5-10 seconden scheelde op totale tijdrit.

[ Voor 39% gewijzigd door Peetman op 29-05-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online

Waar of niet?
Toch snap ik dat niet, wie maakt die truien eigenlijk, de organisatie heeft roze/blauwe/paarse truien van elke renner op voorraad ofzo ???

Dan kunnen ze net zo goed de teams ze zelf laten maken, zolang de sponsorlayout en de kleur maar klopt.

Verder denk ik dat het een fabeltje is wat je stelt want tijd verliezen om tijd te winnen is imho gewoon een vreemde logica. En zoveel verschil kan een pak imho ook weer niet maken, de vorm van de fiets en lichaam blijven nl hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
De organisatie maakt die truien. Dus eergisteren is er een kleermaker van Santini gekomen die Nairo Quintana op heeft gemeten en dan overnacht zo'n roze speedsuit in elkaar naait.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:53:
De organisatie maakt die truien. Dus eergisteren is er een kleermaker van Santini gekomen die Nairo Quintana op heeft gemeten en dan overnacht zo'n roze speedsuit in elkaar naait.
Maar hoe doen ze dat dan bij de eerste podium ceremonie bij de 1e etappe wanneer er 200 mogelijke roze truien zijn en ze toch meteen na de finish de juiste hebben voor de winnende renner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Maar hoe doen ze dat dan bij de eerste podium ceremonie bij de 1e etappe wanneer er 200 mogelijke roze truien zijn en ze toch meteen na de finish de juiste hebben voor de winnende renner.
Dat is gewoon een standaard trui met een plakkertje van de sponsor volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Dat is een podiumtrui, met rits aan de achterkant en ook dikkere stof. Die zullen ze in een paar maten hebben liggen. De trui die in de koers wordt gebruikt is er een met een wit vlak, dus daar kunnen ze 's avonds een print van de ploeg/sponsor in zetten, voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 17-09 12:15

Waar of niet?
Lijkt mij complete onzin. Zijn eigen pak is vast wel iets sneller, maar echt niet de 2 minuten die hij verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik denk dat ze bij de NOS een creatieve draai gaven aan het commentaar van Europort. Daar zei Bobbie Traksel iets als "een geluk bij een ongeluk dat hij nu in zijn eigen pak mag rijden", iets vertrouwds waar je je niet ongemakkelijk in zal voelen of kan irriteren. Ik interpreteerde het meer iets mentaals dan een echt technologisch voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u0b2Cuy.png
https://twitter.com/Hanse...an-voor-tom-dumoulin.html
scrappy.doo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:45:
[...]
Lijkt mij complete onzin. Zijn eigen pak is vast wel iets sneller, maar echt niet de 2 minuten die hij verloor.
2 minuten was toch die rit met de sanitaire stop? In die andere rit waarin hij de roze trui verloor, verloor hij veel minder dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 29-05-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

scrappy.doo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Pakken leed komt vaker voorbij. Froome had jaren geleden ook een hekel aan het gele tijdrit pak. Hij ging liever in het Sky tijdrit pak. Maar dat mocht niet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 17-09 12:15
Philflow schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:24:
[afbeelding]
https://twitter.com/Hanse...an-voor-tom-dumoulin.html

[...]

2 minuten was toch die rit met de sanitaire stop? In die andere rit waarin hij de roze trui verloor, verloor hij veel minder dacht ik.
In die rit was het minder inderdaad, maar dan nog gaat Tom niet express met een achterstand van een bijna een minuut starten natuurlijk. In dat geval zou hij beter Quintana met 1 seconde voorsprong laten starten als het dan toch zo uitgekiend is.
Vind het wel een mooi verhaal van Adam Hansen hoor: 18 seconden per 10 kilometer? De afsluitende tijdrit was 29.3 km. Dus 18 * 2.93 = 53 seconden. Gut, dat is echt EXACT de achterstand die Tom had aan het begin van de tijdrit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

scrappy.doo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:50:
[...]
Vind het wel een mooi verhaal van Adam Hansen hoor: 18 seconden per 10 kilometer? De afsluitende tijdrit was 29.3 km. Dus 18 * 2.93 = 53 seconden. Gut, dat is echt EXACT de achterstand die Tom had aan het begin van de tijdrit. 8)
Haha goeie. Had ik nog niet aan gedacht. Het lijkt me ook sterk dat een pak zoveel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Andamanen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:58:
Ik denk dat ze bij de NOS een creatieve draai gaven aan het commentaar van Europort. Daar zei Bobbie Traksel iets als "een geluk bij een ongeluk dat hij nu in zijn eigen pak mag rijden", iets vertrouwds waar je je niet ongemakkelijk in zal voelen of kan irriteren. Ik interpreteerde het meer iets mentaals dan een echt technologisch voordeel.
Dat rood wit blauw staat hem wel super, al is dat roze natuurlijk ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gister VRT nieuws (laat) gekeken, tjonge wat zijn die daar jaloers of lijkt het zo? Ik heb het dan over die redactie niet over DE Belg, maar ik weet het niet. Nja wat ik kan melden, 'pas na minuut of 14 een hooguit 40 sec. melding en beeld van een winnende Tom, sorry maar dat vond ik maager. Nee niet voor een Duitse zender, maar wel voor de wielrenmaffe Belg.

Wanneer was de laatste grote Ronde voor een Belg? Van Impe?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 29-05-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ja, en daarvoor Merckx een paar keer, eind jaren '60, begin jaren '70... Als we het over de Tour hebben in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, had het over alle rondes, even nagekeken, jullie hebben Johan De Muynck in 78 gehad bij de Giro. Maar goed, jullie hebben veeel meer gewonnen dan wij Ollanders, toegegeven. O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Haha goeie. Had ik nog niet aan gedacht. Het lijkt me ook sterk dat een pak zoveel verschil maakt.
Wat imho nog misschien wel wat verschil kan maken is de handelbaarheid van de gemiddelde tijdritfiets.

Volgens mij kan met een prettiger fiets de bochten beter worden aangesneden.

Stel dat er 0.5 seconde per bocht gewonnen kan worden en je hebt 50 bochten dan heb je het al over 25 seconden.

Dit zeg ik omdat de tijdritfiets altijd zo onmogelijk door de bocht lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Het tijdrit pak van Quintana was overigens wel een no-pin pak, dus dat is wel al een snellere variant dan bijv. Nibali had.

Sowieso zijn sponsoren niet altijd heilig. Een sticker oid is zo geplaatst ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 30-05-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
enchion schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:30:
[...]

Wat imho nog misschien wel wat verschil kan maken is de handelbaarheid van de gemiddelde tijdritfiets.

Volgens mij kan met een prettiger fiets de bochten beter worden aangesneden.

Stel dat er 0.5 seconde per bocht gewonnen kan worden en je hebt 50 bochten dan heb je het al over 25 seconden.

Dit zeg ik omdat de tijdritfiets altijd zo onmogelijk door de bocht lijkt te gaan.
De snelheden zijn inmens. Met een wendbaardere fiets ga je met zulke snelheden echt niet veel soepeler door de bochten. Ergens is er natuurlijk een omslagpunt, waarbij je mogelijk in een tijdrit zoveel bochten hebt dat wendbaarheid belangrijker is dan aerodynamica, maar ik kan me geen tijdrit herinneren waar dat het geval zou kunnen zijn. Die van zondag zeker niet, heel veel lange rechte stukken met vooral aan het eind een paar bochtjes.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
nebur86 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:28:
Ik zit al sinds de 'schijt' etappe met dagelijkse spanningen dat het niet normaal meer is. Kan je nagaan, als dat hele incident niet gebeurt staat hij nog ruim 1 minuut voor en is er al niks meer aan de hand.

Als hij dit wint is het wel echt legendarisch, je in de tijdrit opgebouwde voorsprong wegschijten en nog eindwinnaar worden met de laatste tijdrit...
En het is nog gelukt ook. Wat een legende _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nebur86
[...]

wat een onzin joh, je snapt er niet veel van of wel?

geen grote overwinningen? 7 grote ronde etappes sinds Vuelta 2015, het meeste van het hele profpeloton. En dat als niet-sprinter.Daarna Greipel met 5. In elke grote ronde een bergrit en een tijdrit (geen Nl-er ooit gepresteerd) in dezelfde ronde.
En de Giro zege tegen iemand die 2 grote rondes (Quintana) en 4 grote rondes (Nibali) heeft gewonnen.

Dan ben je echt in de ontkenningsfase om hem nog geen grote noemen of te zeggen 'geen grote overwinningen'. Of je hebt geen verstand van wielrennen. Kan ook. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
En geen klassiekers gewonnen geldt voor veel meer ronderenners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Andamanen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:01:

Quintana is de laatste 3 jaar beter dan Contador. Nibali =/=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Vos schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:49:
En geen klassiekers gewonnen geldt voor veel meer ronderenners ;)
Er zijn ook niet veel klassiekers die gewonnen kunnen worden door ronderenners.

Luik, Lombardije en San Sebastian en dan heb je het gehad, waarbij San Sebastian niet echt een topklassieker is.
Fleche Wallone ook maar dan moet je al heel explosief zijn en is ook meer een semi klassieker.

San Remo, Lombardije, Luik, Roubaix en Vlaanderen zijn de monumentale klassiekers. Een normale ronderenner heeft alleen kans in Lombardije en Luik. Dumoulin kan nog aardig over kasseien dus zou in de verre toekomst (als hij minder wordt in rondes) nog eens een gooi kunnen doen naar Vlaanderen of Roubaix. Maar zelfs dat is al super moeilijk voor zo'n type renner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

nebur86 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Quintana is de laatste 3 jaar beter dan Contador. Nibali =/=
Voor de spanning hoop ik dat we in de Tour weer een goede Contador en een betere Quintana gaan zien.

En iemand moet Dumoulin hier nog in editten: List of Grand Tour general classification winners (wiki)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

nebur86 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:39:
[...]

wat een onzin joh, je snapt er niet veel van of wel?

geen grote overwinningen? 7 grote ronde etappes sinds Vuelta 2015, het meeste van het hele profpeloton. En dat als niet-sprinter.Daarna Greipel met 5. In elke grote ronde een bergrit en een tijdrit (geen Nl-er ooit gepresteerd) in dezelfde ronde.
En de Giro zege tegen iemand die 2 grote rondes (Quintana) en 4 grote rondes (Nibali) heeft gewonnen.

Dan ben je echt in de ontkenningsfase om hem nog geen grote noemen of te zeggen 'geen grote overwinningen'. Of je hebt geen verstand van wielrennen. Kan ook. :O
Meer dan de helft van die overwinningen zijn tijdritten. Dat dumoulin wereldtop is in tijdrijden...110% akkoord. Er zijn maar heel weinig renners die aan tom kunnen tippen. Ja cancellera en martin, maar die hebben gedaan. Zou me niet verbazen als tom nog heel veel medailles gaat bijeen schrapen op dit klassement.

In elke ronde een bergrit winnen? Kom nou, die 14e rit was zo vlak als een biljarttafel met een klim op het einde. Ofso. Een echte bergrit zou ik het nu wel niet noemen. Dan vond ik zijn overwinning verleden jaar in de toer de france, toch wel iets indrukwekkender.

Mss is het omdat ik nu net wel verstand heb ervan dat ik tom (nog) geen grote vind, genoeg mensen die 1 grote ronde winnen om daarna niks meer behaald te hebben. Mss dat ik tom wel een grote vind volgend jaar. Een grote naar nederlandse maatstaven, dat is die al. Sommigen leggen de lat nu eenmaal net iets hoger O-)
Sjah schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:03:
Gister VRT nieuws (laat) gekeken, tjonge wat zijn die daar jaloers of lijkt het zo? Ik heb het dan over die redactie niet over DE Belg, maar ik weet het niet. Nja wat ik kan melden, 'pas na minuut of 14 een hooguit 40 sec. melding en beeld van een winnende Tom, sorry maar dat vond ik maager. Nee niet voor een Duitse zender, maar wel voor de wielrenmaffe Belg.

Wanneer was de laatste grote Ronde voor een Belg? Van Impe?
Sport komt altijd na het normale nieuws. En altijd maar zo korte stukje over sport. Trouwens beetje hypocriet. Toen vn Aert wk veldrijden won, stond er ook maar met moeite 1 lijntje op de NOS, zelfs niks in het journaal :D
In de krant genoeg artikels over Tom de volgende dag. Geen paniek hoor, totaal niet jaloers. We hebben nog genoeg overwinningen om verder op te teren (zoals NL doet met hun voetbal :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
azz_kikr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Meer dan de helft van die overwinningen zijn tijdritten. Dat dumoulin wereldtop is in tijdrijden...110% akkoord. Er zijn maar heel weinig renners die aan tom kunnen tippen. Ja cancellera en martin, maar die hebben gedaan. Zou me niet verbazen als tom nog heel veel medailles gaat bijeen schrapen op dit klassement.

In elke ronde een bergrit winnen? Kom nou, die 14e rit was zo vlak als een biljarttafel met een klim op het einde. Ofso. Een echte bergrit zou ik het nu wel niet noemen. Dan vond ik zijn overwinning verleden jaar in de toer de france, toch wel iets indrukwekkender.

Mss is het omdat ik nu net wel verstand heb ervan dat ik tom (nog) geen grote vind, genoeg mensen die 1 grote ronde winnen om daarna niks meer behaald te hebben. Mss dat ik tom wel een grote vind volgend jaar. Een grote naar nederlandse maatstaven, dat is die al. Sommigen leggen de lat nu eenmaal net iets hoger O-)
[...]

Sport komt altijd na het normale nieuws. En altijd maar zo korte stukje over sport. Trouwens beetje hypocriet. Toen vn Aert wk veldrijden won, stond er ook maar met moeite 1 lijntje op de NOS, zelfs niks in het journaal :D
In de krant genoeg artikels over Tom de volgende dag. Geen paniek hoor, totaal niet jaloers. We hebben nog genoeg overwinningen om verder op te teren (zoals NL doet met hun voetbal :+ )
Als je dit soort posts van jezelf over paar jaar terugleest, denk ik toch dat je je een beetje schaamt over je eigen jaloezie ;).

De helft van zijn overwinningen zijn tijdritten - de andere helft dus reguliere etappes. Dat is voor een niet sprinter behoorlijk impressive.

Dumoulin laat keer op keer weer zien iedereen te kunnen verrassen. Froome in een Bergetappe in de Vuelta verslaan. De grote bergetappe in de tour.. de Giro winnen van een behoorlijk sterk veld.

Begrijp ik nou overigens goed dat we voor de laatste Belgische winnaar van een grote ronde terug moeten gaan naar 1976? Als dat echt zo is, denk ik dat een wielergek land als België helemaal gek zou worden van een Belg die weer eens een grote ronde zou winnen na 41 jaar (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Johan de Muynck, 1978, Giro. Dus inderdaad staat Belgie al lang droog :+ (over voetbal nog maar te zwijgen)

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ah, die heb ik dan over het hoofd gezien.

De eerste grote ronde winnaar in België in 39 jaar - dat zou toch een nationaal feest opleveren in het wielergekke België?

Dan begrijp ik niet dat deze bijzondere Nederlandse overwinning nu gebagetalliseerd moet worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Het is een wiki. Jij kan dat zelf.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heeft gewoon niks met jaloezie te maken. Had ik graag gehad dat er een Belg gewonnen had, tuurlijk. Is de overwinning van Dumoulin verdiend. Helemaal terecht gewonnen.

Heeft Dumoulin de potentie om een grote te worden, jazeker. Sterke fietser, sterk in kopje. Nog jong ook. Heeft zeker de mogelijkheid om nog prijzen te pakken. Of het een grote is, daar ga ik enkel op basis van deze prestatie niet op oordelen. (Al mag die er wel zijn). Daarvoor is het nog veel te vroeg.

Vind ik eigenlijk momenteel Bauke de betere. Ja heeft mss niet de overwinnningen, maar als je ziet wat die jongen al bijeengefietst heeft. Met Bauke ben je altijd zeker dat die ergens top 5/10 rijdt ergens.

Het lijkt wel of jullie Tom direct plaatsen naast Zoetemelk, Merckx, Anquetil, hinault en nog zulke mannen. Ik snap de euforie wel hoor. België zou ook euforisch zijn maar wel iets nuchterder.

Ander nieuws. Tour de France start in Brussel in 2019.. Met beetje geluk kan ik ze zien passeren in de buurt. Heerlijk sfeertje altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Gast je maakt jezelf compleet belachelijk door Mollema de beter te noemen van Dumoulin en de bergritten die hij gewonnen af te doen als niets.

Geef dan maar gewoon toe dat je je eigen trots niet opzij wilt zetten of hem gewoon niet mag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In de Nederlandse Wielergeschiedenis is Tom in ieder geval één van de groten die je vanaf nu in 1 adem noemt met Zoetemelk en Janssen.

Maar in België ben je waarschijnlijk niet zo bijzonder als je na 39 jaar weer eens een grote ronde wint, totdat je tenminste wat klassiekers gewonnen hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mollema is als sleurhut zijnde typisch Nederlands, dat dan weer wel. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
azz_kikr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:53:

Het lijkt wel of jullie Tom direct plaatsen naast Zoetemelk, Merckx, Anquetil, hinault en nog zulke mannen. Ik snap de euforie wel hoor. België zou ook euforisch zijn maar wel iets nuchterder.
Ge hebt in het geniep zeker weer aan de mede gezeten. Ik kijk al jaren Sporza (Wuyts, Decauwer en Schotte hun commentaar en reacties al gehoord wanneer Tommeke wint?) en geloof me, als VDB2 een grote ronde gewonnen moest hebben dan zou gans het land op haar kop staan maal factor 10. Wat dat betreft zijn den hollanders nog nuchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

4POX schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Het is een wiki. Jij kan dat zelf.
Toen het mij opviel wou ik het wel doen, maar toen zag ik de code voor zo'n tabel en besloot ik het over te laten aan iemand die het vaker doet. (ja, ik ben een luie tweaker :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

azz_kikr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Ander nieuws. Tour de France start in Brussel in 2019.. Met beetje geluk kan ik ze zien passeren in de buurt. Heerlijk sfeertje altijd.
Leuk!

Ter ere van dat Merckx 50 jaar geleden zijn eerste Tour won.

http://nos.nl/artikel/217...19-begint-in-brussel.html

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 31-05-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Andamanen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:15:
[...]

Toen het mij opviel wou ik het wel doen, maar toen zag ik de code voor zo'n tabel en besloot ik het over te laten aan iemand die het vaker doet. (ja, ik ben een luie tweaker :> )
Daar heb je een punt. Ik heb jarenlang mediawiki installaties voor bedrijven opgetuigd. Maar nooit een oplossing kunnen vinden voor die maffe opmaaktaal. Zelf een richt content editor was al een stap te ver voor velen.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 34 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21