[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 137 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:53
LoneRanger schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Catalonie gemist in maart zeker waar hij 4 etappes, alle truien en de eindzege pakte of begin maart de strade Bianchi? Tussen de Giro en de Tour zitten wat, 4 weken? De meeste renners moeten na een rustperiode weer op gang komen.

Lijkt me doodnormaal als je het op z'n minst opmerkelijk vind dat in de groep zogenaamde aliens nog een super alien zit die in die groep er weer met kop en schouders bovenuit steekt.

Ik vind het jammer hoor want de manier van koersen is geweldig alleen neemt het nu imo ongeloofwaardige vormen aan.
Zeker niet gemist, die zitten ook in die 52 dagen. Maar dat is een beetje wat ik juist bedoelde, hij startte pas in maart (waar anderen in januari al beginnen in andere werelddelen).

En begrijp me niet verkeerd, ik ga voor geen enkele renner mijn hand in het vuur steken, maar zonder ook maar een greintje bewijs blijft het allemaal onnodige speculeren, zeker wanneer men dat speculeren ook nog eens als feit gaat verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ben trouwens wel benieuwd wie er nu naar de Vuelta gaan, Ayuso zal wel een zekerheidje zijn bij UAE, misschien gaan die hun zitten wel zetten op dezelfde prestatie als Visma vorig jaar. Alle rondes winnen in een jaar. Ze zijn op koers en ze hebben er de mensen voor. Terwijl de Vuelta vermoed ik ook nog wel eens vrij matig bezet gaat kunnen zijn qua klassementsmannen.

Pogi voorzie ik immers niet, maar Yates / Ayuso / Almeida kan
Vingegard had volgens mij ook de Vuelta nooit op het programma staan dit jaar
Evenepoel volgens mij ook niet.

Zul je dus denk ik iets krijgen als Yates / Ayuso / Almeida, Kuss, Roglic, Mas, Tiberi, Landa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dennism schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:39:
Ben trouwens wel benieuwd wie er nu naar de Vuelta gaan, Ayuso zal wel een zekerheidje zijn bij UAE, misschien gaan die hun zitten wel zetten op dezelfde prestatie als Visma vorig jaar. Alle rondes winnen in een jaar. Ze zijn op koers en ze hebben er de mensen voor. Terwijl de Vuelta vermoed ik ook nog wel eens vrij matig bezet gaat kunnen zijn qua klassementsmannen.

Pogi voorzie ik immers niet, maar Yates / Ayuso / Almeida kan
Vingegard had volgens mij ook de Vuelta nooit op het programma staan dit jaar
Evenepoel volgens mij ook niet.

Zul je dus denk ik iets krijgen als Yates / Ayuso / Almeida, Kuss, Roglic, Mas, Tiberi, Landa
Kruijswijk schijnt ook te gaan. Stond een paar dagen geleden op WF.

PCS heeft deze voorlopig lijst. https://www.procyclingsta...a-a-espana/2024/startlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Casual Ruud schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Kruijswijk schijnt ook te gaan. Stond een paar dagen geleden op WF.

PCS heeft deze voorlopig lijst. https://www.procyclingsta...a-a-espana/2024/startlist
Moet eerlijk zeggen dat ik die eigenlijk niet meer zie als potentieel winnaar, maar ik laat me graag verrassen :)

Verder zat ik volgens mij wel redelijk in de buurt van die voorlopige lijst als ik die zo even doorneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 21:10
Interessant stukje bij die gasten van in t wiel.
Pogacar had meeste tijd gepakt in de afdaling. Schijnt dat die gewoon als een idioot is gaan dalen. Bergop bijna niks, en paar seconden op t vlakke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:28

Roozzz

Plus ultra

dfbt schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:40:
Interessant stukje bij die gasten van in t wiel.
Pogacar had meeste tijd gepakt in de afdaling. Schijnt dat die gewoon als een idioot is gaan dalen. Bergop bijna niks, en paar seconden op t vlakke.
Dat is wat te kort door de bocht. Volgens Lantern Rouge: https://lanternerouge.com...-de-france-2024-stage-21/
Pogačar was the fastest on both climbs. On La Turbie he pushed 6.73 ᵉW/Kg for 16:58 min, while on the short but steep Col d’Eze it was 8.02 ᵉW/Kg for 4:15 min. Jonas Vingegaard lost 8 seconds on La Turbie with 6.66 ᵉW/Kg and was 16 seconds slower on Col d’Eze with 7.47 ᵉW/Kg. World Champion in time-trial Remco Evenepoel on both climbs combined lost 46 seconds to Pogačar with 6.54 ᵉW/Kg and 7.23 ᵉW/Kg.
The Slovenian was also faster than his main rivals on the descent, as he had done it before the 2024 Tour de France countless times on training rides.
Met verschillen van 1:03 en 1:14, zie je dat hij tov evenepoel het merendeel van de tijd won op de klimmen. Vingegaard is gelijker verdeeld over klim/dalen.

Maar ja, je kon op de beelden ook zien dat hij na diverse bochten in de afdaling echt vol aanzette. Een stuk steviger dan de concurrentie.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Roozzz schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:57:
[...]

Dat is wat te kort door de bocht. Volgens Lantern Rouge: https://lanternerouge.com...-de-france-2024-stage-21/

[...]

[...]

Met verschillen van 1:03 en 1:14, zie je dat hij tov evenepoel het merendeel van de tijd won op de klimmen. Vingegaard is gelijker verdeeld over klim/dalen.

Maar ja, je kon op de beelden ook zien dat hij na diverse bochten in de afdaling echt vol aanzette. Een stuk steviger dan de concurrentie.
Nja met 24 seconden , blijft er dus wel echt dik 39 seconden over op t vlakke/afdaling. Dus in verhouding 60/40 % .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

dfbt schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Nja met 24 seconden , blijft er dus wel echt dik 39 seconden over op t vlakke/afdaling. Dus in verhouding 60/40 % .
En vs evenepoel 46 op de klim en 28 op het vlakke. Zeg andersom. Waarbij ik vermoed dat Remco erg goed was op het vlak naar de streep

Hoe dan ook, de data suggereert niet dat er "bergop bijna niks" gewonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Roozzz schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:37:
[...]

En vs evenepoel 46 op de klim en 28 op het vlakke. Zeg andersom. Waarbij ik vermoed dat Remco erg goed was op het vlak naar de streep

Hoe dan ook, de data suggereert niet dat er "bergop bijna niks" gewonnen is.
Nee dat klopt, misschien te makkelijk de praat van in t wiel overgenomen.. al hoop je wel dat een journalist zoals Thijs zulke feiten in orde heeft, hij roept nogal vaak dat hij in de data van de renners duikt en zijn info met cijfers kan delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Die 'data' zijn ook schattingen van LR dus feitelijk is het allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:05
wibblemoo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:58:
Die 'data' zijn ook schattingen van LR dus feitelijk is het allerminst.
De vermogensdata van LR zijn schattingen. Maar de tijdsverschillen in de tijdrit zijn gewoon overgenomen van de TdF tijdswaarneming :).

Overigens weer interessant dat Vingegaard relatief meer verliest in de afdaling/vlakke(re) stukken. Sterkt mij in gedachte dat hij wat absoluut vermogen mist, maar wel gewoon heel goede w/kg waardes produceert (door dus iets lichter te zijn dan voorgaande jaren).

En dat Pogacar vrij fris over de finnish komt... tjah, hij heeft de laatste paar km niet echt meer doorgehengst en was zijn overwinning al aan het vieren. Vingegaard is tot aan de streep vol gegaan en gaf vandaag ook aan nog nooit zo moe te zijn geweest naar een grote ronde.

Als je TOP TOP fit bent gaat alles makkelijker. Denk aan athletiek: hoe vaak stort de winnaar van een 5 of 10km races na de finnish ter aarde? Zelden. Degene die 25e eindigt stort vaak wel helemaal neer na de finnish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:02:
[...]

De vermogensdata van LR zijn schattingen. Maar de tijdsverschillen in de tijdrit zijn gewoon overgenomen van de TdF tijdswaarneming :).

Overigens weer interessant dat Vingegaard relatief meer verliest in de afdaling/vlakke(re) stukken. Sterkt mij in gedachte dat hij wat absoluut vermogen mist, maar wel gewoon heel goede w/kg waardes produceert (door dus iets lichter te zijn dan voorgaande jaren).

En dat Pogacar vrij fris over de finnish komt... tjah, hij heeft de laatste paar km niet echt meer doorgehengst en was zijn overwinning al aan het vieren. Vingegaard is tot aan de streep vol gegaan en gaf vandaag ook aan nog nooit zo moe te zijn geweest naar een grote ronde.

Als je TOP TOP fit bent gaat alles makkelijker. Denk aan athletiek: hoe vaak stort de winnaar van een 5 of 10km races na de finnish ter aarde? Zelden. Degene die 25e eindigt stort vaak wel helemaal neer na de finnish.
Denk dat je na zo'n zware val, altijd net wel weer een stuk voorzichtiger door een bocht gaat..
Geen idee of dat echt t geval is, maar hij lijkt niet volle 100% te geven bergafwaarts, vorig jaar zag je dat hij in de afdaling zelf ook tijd pakte op Pogacar in de TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dfbt schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Denk dat je na zo'n zware val, altijd net wel weer een stuk voorzichtiger door een bocht gaat..
Geen idee of dat echt t geval is, maar hij lijkt niet volle 100% te geven bergafwaarts, vorig jaar zag je dat hij in de afdaling zelf ook tijd pakte op Pogacar in de TT.
Zal zeker iets in de manier van afdalen hebben gezeten, maar de gehele TdF leek Vingegaard relatief minder sterk zodra het iets minder steil wordt of juist vlak. Ook in zo'n afdaling is piek explosiviteit belangrijk bij het uitacceleren van bochten. Je bent veel sneller op snelheid als je bochtuit 10s 1000watt kan trappen ipv 10s 700watt. En dat voordeel in snelheid neem je mee tot de volgende bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Zal zeker iets in de manier van afdalen hebben gezeten, maar de gehele TdF leek Vingegaard relatief minder sterk zodra het iets minder steil wordt of juist vlak. Ook in zo'n afdaling is piek explosiviteit belangrijk bij het uitacceleren van bochten. Je bent veel sneller op snelheid als je bochtuit 10s 1000watt kan trappen ipv 10s 700watt. En dat voordeel in snelheid neem je mee tot de volgende bocht.
Ja , en explosiviteit verlies je denk relatief snel. De motor/basis heeft Vingegaard wel, en ben je niet zomaar kwijt. Ik heb zelf hele winter niet gefietst vanaf november tot maart, en toen ik weer op de fiets stapte kon ik prima 100 km tuffen in z2 op lekker tempo. Maar zodra er inspanningen kwamen, bochtenwerk, klimwerk verloor ik t wel stevig tegen mijn fietsmaatje die had door gezwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:03

Jebus4life

BE User

Wie gaat er trouwens Pogacar van de wereldtitel houden in Zurich?

Parcours volledig op zijn maat, eigenlijk een soort "revival" van het (jammer genoeg) terziele gegane kampioenschap van Zurich. Enigen die ik ietwat in staat zie hem weerwerk te bieden lijken mij een Evenepoel of Roglic (of een herboren Alaphilippe, als die nog bestaat), als hij opnieuw zijn hoogvorm kan bereiken (het is al een lang seizoen geweest, maar hij is zo uitzonderlijk goed momenteel...)

Gezien het parcours en de prestige van de regenboog geef ik hem 100% gelijk dat hij daarvoor gaat, maar stiekem zag ik hem liever naar de Vuelta gaan om die unieke tripel te winnen... Simpelweg een rit pakken in de Vuelta brengt hem al in het illustere rijtje van Poblet & Petacchi die als enigen een rit in alle 3 grote rondes wisten te winnen in hetzelfde jaar... De eindzege zou zijn status bijna mytisch maken.

*Noot: Merckx kon ze quasi niet alle 3 in hetzelfde jaar winnen, de Vuelta werd toen nog in dezelfde periode als de Giro gereden; in 73 won Merckx de Vuelta, vloog direct door naar de start van de Giro (die 5 dagen later al van start ging) en won die ook. Er waren toen maar 20 dagen tussen het einde van de Giro en de start van de Tour, dus hij liet de Tour aan zich voorbijgaan.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Even snel gekeken te hebben denk ik dat iedereen die een LBL kan winnen daar ook zou moeten kunnen winnen? Lijkt me vrij vergelijkbaar qua lengte (WK lijkt me iets langer) met een redelijk vergelijkbaar aantal hoogte meters, dus zeker de namen die je noemt. Maar dan misschien ook wel weer vergelijkbaar met Imola waar WvA toch ook 2de kon worden. Dus dan zou een MvdP mogelijk toch ook als kandidaat gezien moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Dennism schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:05:
Even snel gekeken te hebben denk ik dat iedereen die een LBL kan winnen daar ook zou moeten kunnen winnen? Lijkt me vrij vergelijkbaar qua lengte (WK lijkt me iets langer) met een redelijk vergelijkbaar aantal hoogte meters, dus zeker de namen die je noemt. Maar dan misschien ook wel weer vergelijkbaar met Imola waar WvA toch ook 2de kon worden. Dus dan zou een MvdP mogelijk toch ook als kandidaat gezien moeten worden.
Je ziet bij een LBL dat van der poel ook gewoon echt te kort kwam om de zege ja hij werd derde.
Maar wel op 2 minuten van poga weg.

Bij WK pieken er meer berg mannen en zul je zien dat er zeker 10 klimmers beter zullen zijn dan van der poel.
Dus ja van der poel doet mee om de ereplekken. Maar voor podium gaat die gewoon te kort komen.

Zie je nu toch ook in de tour, als de klimmers aanzetten kan hij niet mee.

Daar waar straks in parijs het om kortere inspanningen is, zul je zien dat mensen van der poel niet kunnen volgen. Maar WK gaat te zwaar voor van der poel zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Guillaume Martin :D
Volgens Martin heeft Cofidis de slechte prestaties echter vooral aan zichzelf te danken. Op de vraag of hij zijn vermogensgegevens wil analyseren, reageert de klimmer: 'Dat is onmogelijk, want ik heb geen vermogensmeter. Onze fietsen wegen 7,7 kilogram, 1 kilogram meer dan de toegestane limiet. Ik wil mijn fiets niet nóg zwaarder maken met een fietscomputer van 200 gram.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De materiaalsponsor zal blij zijn met deze reclame :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:47
pdukers schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:48:
De materiaalsponsor zal blij zijn met deze reclame :o
Grappig dat Look juist adverteert met het feit dat die fietsen net 7 kilo wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Krijgen die lui dan niet het beste materiaal van de Sponsor? Volgens Wiki hebben ze Look als fietsenpartner en die adverteert 'gewoon' met race ready race bikes van 7 kilo in de consumenten shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dennism schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Krijgen die lui dan niet het beste materiaal van de Sponsor? Volgens Wiki hebben ze Look als fietsenpartner en die adverteert 'gewoon' met race ready race bikes van 7 kilo in de consumenten shop
Probleem zit hem vaak in de sponsordeals waardoor ze verplicht zijn met bepaald materiaal te rijden (of zelfs bepaalde modellen van de sponsor). Daarnaast understaten veel merken het echte gewicht van de fiets vaak net een paar honderd gram, of ze kiezen maat XXS uit om het gewicht te noemen.

Gewicht is trouwens ook zonder pedalen, bidonhouder etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Volgens mij gebruiken ze niet de lichtste wielen van Corima. Maar het wel of niet kiezen van een powermeter scheelt 50 gram, in het geval van Dura Ace 9200. Plus een Garmin van.. 100 gram?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
wibblemoo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:06:
Volgens mij gebruiken ze niet de lichtste wielen van Corima. Maar het wel of niet kiezen van een powermeter scheelt 50 gram, in het geval van Dura Ace 9200. Plus een Garmin van.. 100 gram?
Garmin 840 is 89gram, zonder de houder. Houder ook weer snel 20-30gram. En dan powermeter ook weer iets aan gewicht.

Volgende vraag is met welke banden ze rijden (bijv een Pirelli band weegt al snel 30-40g meer dan een continental band) etc etc.

Als je dan paar keer net de verkeerde keuze maakt in je materiaal ben je zo 400g zwaarder.

Overigens; bijna geen enkele aero fiets zit op 6.7kg. Zelfs niet de SL8 van Evenepoel. Die werd door zo'n fiets youtube kanaal gewogen op 6,98kg voor stage 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Kwam deze ook nog tegen, schijnbaar wat IRL metingen in het Grand Depart van dit jaar bij een tiental deelnemers, onder wie de uiteindelijke top 3: https://www.bikeradar.com...ur-de-france-bike-weights

Allemaal dus de dag1 configuratie en Vingegard gebruikte een andere fiets om de etappe mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:32
Pogi doet niet mee met de Olympische Spelen, blijkbaar te vermoeid na de Tour. Link. Misschien toch te explosief geweest de laatste paar etappes, ondanks dat het niet nodig was?

[ Voor 17% gewijzigd door mat.hi.as op 22-07-2024 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Ik las vanmiddag ook al dat het een optie was, en heel vreemd is het denk ik ook niet, WK is nog een groot doel voor hem, daar zal de rest van zijn seizoen denk ik in dienst van staan, al werd daar ook nog aangestipt dat Pogi daarnaast ook niet blij was met de niet selectie van zijn vriendin door het OS comité van Slovenië. En dat dit mogelijk ook nog mee zou wegen bij zijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik was enorm verrast. Maar blijkbaar valt de wegrit dit jaar later dan andere Spelen. Dat was altijd dag 1 van de Spelen, nu is dat de tijdrit en valt de wegrit een week later.

Pogacar is absoluut geen favoriet voor de tijdrit, en die hoogvorm NOG 2 weken doortrekken tot de wegrit is wel nog écht lang. Dus ik begrijp het net wat beter.

Wat ik dan wel opmerkelijk vind is dat zo'n Olympisch jaar je de dubbel Giro/Tour doet en de Spelen overslaat. Dat had ik anders aangepakt zat OK, ik zit in mijn zetel, Pogacar heeft de tour gewonnen, dus what do I know :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Een Pogacar in deze vorm kan de OS er met 2 vingers in de neus bijdoen. Rijdt met nog nooit eerder vertoonde overmacht minuten dicht op en weg van de concurrenten Carapaz, Vingegaard en REV. Heeft alle records aan flarden gereden maar de OS is een brug te ver. Als je in zo'n korte tijd dit kwijt kan raken dan moet het ontzettend ongezond zijn wat hij zijn lichaam heeft aangedaan om de Tour te winnen.

ik ben spontaan voor een Tour van 5 weken.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 22-07-2024 19:56 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:06
Wel vriendelijk van hem, om de rest ook wat te gunnen dit seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Pogi doet niet mee omdat z’n vriendin niet mee mag doen hè. Is al een aantal dagen / weken onderwerp van gesprek daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
tja, vorig jaar op t WK kon hij ook MvdP niet volgen.. korte explosieve klimmen. (na de tour) Het is ook een mens, en hij zal toch ook wel een keer op zijn.
Zou mij niks verbazen als Pogacar zijn kansen heeft afgewogen. (misschien verwacht die ook gewoon dat mvdp hem gaat winnen... )
Of zijn vriendin nou geselecteerd is of niet, hij wilt alles winnen wat er te winnen valt. OS zou hij over 4 jaar kunnen pakken, maar wel riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat Pogacar zo hard kan rijden schijnbaar zonder vermoeid te raken lijkt dus maar zo: hij heeft zich afgemeld voor de OS wegens vermoeidheid. We verkijken ons op z'n acteertalent.

Damn, kan ie dat óók al! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zijn er al mensen overgestapt naar HBO Max voor het kijken van wielrennen?

Heb je dan dezelfde streams beschikbaar als bij Eurosport, of alleen Eurosport 1 en 2?
Inclusief reclamevrije streams, mits je een reclamevrij abonnement hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Speed24 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:51:

Heb je dan dezelfde streams beschikbaar als bij Eurosport, of alleen Eurosport 1 en 2?
Ja, ik heb alleen nog de Tour gekeken bij HBO, maar voor zover ik kan zien alles hetzelfde. Meerdere talen, reclame vrije streams etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:28:
Dat Pogacar zo hard kan rijden schijnbaar zonder vermoeid te raken lijkt dus maar zo: hij heeft zich afgemeld voor de OS wegens vermoeidheid. We verkijken ons op z'n acteertalent.

Damn, kan ie dat óók al! >:)
Hij is boos op de Sloveense wielerbond omdat zijn vriendin (nationaal kampioene) niet mee mag. Maar matige rensters uit de ploeg van de bondscoach wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00

Heb heel de Tour via HBO Max + Sport addon gekeken. Alles is één-op-één hetzelfde als bij Eurosport.
Enige verschil dat de app van HBO Max wél probleem werkt, en de Eurosport app af en toe nukkig was (Apple TV).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Hij is boos op de Sloveense wielerbond omdat zijn vriendin (nationaal kampioene) niet mee mag. Maar matige rensters uit de ploeg van de bondscoach wel.
Ik begreep vooral dat zijn vriendin goed kon klimmen en dat het OS parcours die andere Sloveense beter lag. Volgens mij hoorde ik dat in de buro sport podcast waar van Vleuten bij zat en die zal het wel weten.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
Interessante comment van Geraint Thomas in zijn podcast. Hij had met Pogacar gekletst tijdens de TdF en vroeg hem ‘waarom doe je niet ook de Vuelta, kun je makkelijk winnen dit jaar’.

Antwoord Pogacar: ‘Yeah, but I need to keep some friends in the team’. Kortom, Ayuso en Almeida willen ook een stukje van de taart hebben en een kans krijgen om een grote ronde te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
wat ik had gehoord in podcast van zowel in t wiel, als LSRF is dat zelfs in t contract van Ayuso staat dat hij 1 grote ronde mag rijden waar Pogacar niet aan mee doet.

En wellicht niet heel slecht voor pogacar zijn herstel. Ik weet niet wat t met je lichaam doet, 3 van zulke grote rondes..? Ik heb liever dat hij volgend jaar weer vers aan de Tour/Vuelta duo gaat beginnen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 10:59
dfbt schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:23:
? Ik heb liever dat hij volgend jaar weer vers aan de Tour/Vuelta duo gaat beginnen..
Ik heb liever dat hij zo uitgeput mogelijk start, als dat betekent dat iedereen wat dichterbij elkaar zit dan ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Die Eurosport mails gaan alleen maar over HBO Max + sport addon, maar je kunt ook wielrennen kijken via Discovery+ zonder die sport add-on (een maatje doet dit al een paar jaar).

Sturen ze je met opzet naar het duurste alternatief, of gaat Discovery+ er straks ook uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:36:
Die Eurosport mails gaan alleen maar over HBO Max + sport addon, maar je kunt ook wielrennen kijken via Discovery+ zonder die sport add-on (een maatje doet dit al een paar jaar).

Sturen ze je met opzet naar het duurste alternatief, of gaat Discovery+ er straks ook uit?
wat ik begrepen heb gaat discovery+ er ook uit...helaas!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:11
Ypuh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:36:

Kan je je ook niet meer voor aanmelden nu, dus is ook een kwestie van tijd denk ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Iemand de tijdrit fiets van Wout gezien? Niet alleen een dicht (disc) achterwiel, maar ook voor een dicht wiel.. Meneer kan echt wel een partijtje sturen, maar 1 verkeerde windvlaag en je ligt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vHM9Ok7uKeiQuvMN9lfA5B7Wrk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XeVxztbQ1s1fFzDiKlHi1DkZ.webp?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Holk op 26-07-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Holk schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:16:
Iemand de tijdrit fiets van Wout gezien? Niet alleen een dicht (disc) achterwiel, maar ook voor een dicht wiel.. Meneer kan echt wel een partijtje sturen, maar 1 verkeerde windvlaag en je ligt

[Afbeelding]
Hij zegt dat er weinig wind staat in een stadsparcours als Parijs.
Benieuwd of die er ook effectief mee start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Volgens mij was de kans op regen ook nog best groot dit weekend. Dat maakt een dicht voorwiel nog minder waarschijnlijk, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i

Ik ben er klaar mee. Ik had voorheen Eurosport, discovery plus, GCN+, weer discovery plus en dan zou ik nu hbo Max a 13,99 moeten nemen. Ik kijk het wel ouderwets op de ‘tv’ dan maar geen volledige uitzendingen in 4K.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:20
cbr600f4i schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Ik ben er klaar mee. Ik had voorheen Eurosport, discovery plus, GCN+, weer discovery plus en dan zou ik nu hbo Max a 13,99 moeten nemen. Ik kijk het wel ouderwets op de ‘tv’ dan maar geen volledige uitzendingen in 4K.
Eurosport is toch geen 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
La1974 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Eurosport is toch geen 4K?
Nou, ;) , als t er is dan wil ik dat graag hebben en dat wordt dan het pakket van mijn keuze maar eigenlijk is mijn punt meer dat ik bezig blijf met al dat gewissel. Ik kijk mountainbiken en wielrennen en dat kan ik perfect via Discovery plus kijken en dan mag ik nu weer switchen naar hbo. Misschien mis ik iets maar ik mag volgens mij als abonnee van Discovery gewoon het volle pond betalen voor die paar wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
cbr600f4i schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Nou, ;) , als t er is dan wil ik dat graag hebben en dat wordt dan het pakket van mijn keuze maar eigenlijk is mijn punt meer dat ik bezig blijf met al dat gewissel. Ik kijk mountainbiken en wielrennen en dat kan ik perfect via Discovery plus kijken en dan mag ik nu weer switchen naar hbo. Misschien mis ik iets maar ik mag volgens mij als abonnee van Discovery gewoon het volle pond betalen voor die paar wedstrijden.
Voorlopig doet Discovery+ het nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Evenepoel schreef dat hij misschien toch zijn tijdrit wat zou moeten opofferen om meer te focussen op het klimwerk. Lijkt me dat hij dat nu met met een gerust hart zijn kan doen, zijn "lijstje" is afgewerkt

Belgische kampioen in 2022
Europees kampioen in 2019
Wereldkampioen in 2023
Olympisch kampioen in 2024

En een tijdrit in elk van de 3 grote rondes (Vuelta 22, Giro 23 en Tour 24).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Karl Vannieuwkerke is echt wel idioot commentaar aan het leveren. Stijgt hem wat hoog in zijn bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:37:
Karl Vannieuwkerke is echt wel idioot commentaar aan het leveren. Stijgt hem wat hoog in zijn bol.
Zo is Karl altijd geweest. Bizar figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Zo is Karl altijd geweest. Bizar figuur.
Had echt plaatsvervangende schaamte toen die zat te brullen toen Evenepoel over de streep kwam. :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:53
Ik heb vandaag iets heel ergs gedaan, ben overgeschakeld naar de NPO omdat ik het commentaar van Clement beter te doen vond…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 20:28
Holk schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:16:

[Afbeelding]
Hij zei net bij Sporza dat die wielen 17W zou opleveren. Kledij als helm, sokken... telkens 1W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Het was op voorhand al een item in de Vlaamse media. Hijzelf had er blijkbaar al maanden mee geëxperimenteerd op training en was zeker dat hij ervoor wou gaan.

De verwachting was ook dat er weinig wind zou staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 27-07-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Anton.net schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Hij zei net bij Sporza dat die wielen 17W zou opleveren. Kledij als helm, sokken... telkens 1W.
Wow, dat is echt gigantisch op dat niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Een paar weken geleden al in een interview met
In t wiel en ellen van dijk, over dat ze t toch ging proberen, en keihard ging trainen. Blijf t opmerkelijk vinden, 7/8 weken geleden je enkel breken, 3 weken gips, en dan nu verschijnen op een tijdrit op de os.

We kennen nu de legendarische vingegaard met zijn herstel wel, maar weten dus ook dat t niet genoeg was. ( nu is een 32 km tijdrit) wel anders dan een 3 weekse tour de france.. maar alsnog, je mist als prof renner tegen over andere gewoon wat power. En ze verliest hier ook nou niet net aan zegmaar, ze verliest gewoon knetterhard.

Maar als bondcoach maak je je zelf toch wel echt ontiegelijk lastig door alsnog ellen op te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
dfbt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:02:
Een paar weken geleden al in een interview met
In t wiel en ellen van dijk, over dat ze t toch ging proberen, en keihard ging trainen. Blijf t opmerkelijk vinden, 7/8 weken geleden je enkel breken, 3 weken gips, en dan nu verschijnen op een tijdrit op de os.

We kennen nu de legendarische vingegaard met zijn herstel wel, maar weten dus ook dat t niet genoeg was. ( nu is een 32 km tijdrit) wel anders dan een 3 weekse tour de france.. maar alsnog, je mist als prof renner tegen over andere gewoon wat power. En ze verliest hier ook nou niet net aan zegmaar, ze verliest gewoon knetterhard.

Maar als bondcoach maak je je zelf toch wel echt ontiegelijk lastig door alsnog ellen op te stellen..
Maar wie had je anders moeten meenemen die ook maar iets van kans zou hebben op dit moment? Markus misschien maar die had tegen Grace Brown ook geen kans gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
cbr600f4i schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Maar wie had je anders moeten meenemen die ook maar iets van kans zou hebben op dit moment? Markus misschien maar die had tegen Grace Brown ook geen kans gehad.
Naja, Markus met een legendarische rit, tegenover Brown die wellicht een mindere dag had gehad?
Had denk nog meer kans gemaakt dan dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Fuelke

Forza Ferrari

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:37:
Hij komt ook iets teveel op tv de laatste maanden. Eerst hoste hij de show rond de matchen van België op het EK voetbal, daarna Vive Le Velo (dat daarom een week later begon). Nu heeft hij ook een avondshow rond de Olympische Spelen.

Had liever Renaat gehoord naar José.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Fuelke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:11:
[...]
Had liever Renaat gehoord naar José.
José De Cauwer had ook liever Renaat gehad, klonk niet altijd even opgewekt als dat klein kind naast hem. Man, ik ergerde mij dood aan die Karl, hij was er zeker van dat we goud en zilver zouden pakken, oeps.. Ganna ff vergeten... onnozelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

dfbt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:02:

Tja Ellen schijnt een test gedaan te hebben en die was goed genoeg. Op basis van het verhaal van Thijs over Rio in In het wiel snap ik wel de Ellen graag wilde. Hopelijk kan ze bij de wegwedstrijd nog een rol van betekenis spelen, want daar kunnen wij wel een motor gebruiken om de boel een beetje bij elkaar te houden.
Het is vooral balen dat voor de wegwedstrijd en de tijdrit maar zo weinig renners mee mogen. Schrap dan maar break dance en zorg voor een normaal peloton.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Zoals Ellen zelf gisterenavond ook al aangaf speelde het natte parcours denk ik ook wel echt een grote rol. Zij wilde echt niet vallen met die enkel en heeft daardoor de bochten nog voorzichtiger genomen dan de rest. Denk dat ze een stuk dichterbij had gezeten als het parcours gewoon droog was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het is heel lullig, maar zouden ze vooraf niet hebben nagedacht wat een nat parcours voor haar zou betekenen?

Vraag me af trouwens af hoeveel beter een top fitte Van Dijk het had gedaan op dit natte parcours, denk ook geen kans op het podium eigenlijk. Ze is - haar eigen woorden - altijd best bang om te vallen en dat helpt niet in je hoofd op zo’n nat parcours.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Valt Ellen ook niet echt te verwijten, maar meer de coach die haar toch opstelt.

Ellen was niet eens in staat om na een val weer zelf op te staan en in te klikken?
Nummer 3 van t parcours heeft gewoon een dikke val gehad, opgestaan en alsnog brons gepakt.

Vollering wordt 5e, op 19 en 20 seconden van nummer 2 en 3.
Terwijl Markus haar elke keer versloeg op een vlak parcours.
Had gewoon een dikke medaille in kunnen zitten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heeft het niet te maken dat je tijdrijdsters ook de wegrit moeten rijden en Van Dijck de pure knecht zal zijn in functie van Vos/Vollering/Wiebes.

Achteraf is het ook makkelijk, Van Dijck is een prima tijdrijdster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Een van de beste triathlon athleten wil wielrenner worden:
In aanloop naar die wedstrijd stond zijn trainer Olav Aleksander Bu zondag de pers te woord. Bu ging daar uiteraard in op de wedstrijd van dinsdag, maar zei ook dat Blummenfelt zich in 2025 wil concentreren op het wegwielrennen, zoals eerder al naar buiten kwam. Bronnen bevestigden toen aan WielerFlits dat de Noorse triatleet, die een waanzinnige VO2max (meting van het maximale volume aan zuurstof (O2) dat je lichaam kan opnemen) heeft van 103ml/kg/min, in beeld is bij Jayco AlUla.
Vanaf 2025 in het peloton, met als doel om in 2028 de TdF te winnen:
In 2026 willen we de Tour rijden. In 2027 moeten we in de positie zijn om enkele truien te pakken. Als we dan niet in de positie zijn om wat ritten te winnen of in de absolute top van het klassement te staan, wordt het heel moeilijk om te denken dat we iets magisch kunnen doen in 2028. We denken dat we het echt zullen gaan testen in 2027 en dan is daarna het doel om all-in de te gaan in de Tour de France van 2028.”
Wel een heel interessant project. De Noren zijn qua endurance training vrij revolutionair bezig de laatste paar jaren. Waar het project denk ik op gaat falen is dat hij - voor zover ik weet - nog nooit competitief wedstrijden in een peloton gereden heeft. Hoe goed je V02 max ook is, als je niet kunt sturen in een peloton ben je de hele dag veellll meer energie kwijt dan de concurrentie.

Dan heb je daarnaast nog de tactische component van wielrennen en het herstel in meerdaagse wedstrijden, kunnen afdalen etc. Om het belang van explosiviteit nog maar niet te noemen voor een klassementsrenner :).

Wielrennen is veel meer dan alleen maar het allerfitste zijn. Maar desalniettemin wel een heerlijke storyline voor komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Requiem19 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:56:

[...]

[...]

Wel een heel interessant project. De Noren zijn qua endurance training vrij revolutionair bezig de laatste paar jaren. Waar het project denk ik op gaat falen is dat hij - voor zover ik weet - nog nooit competitief wedstrijden in een peloton gereden heeft. Hoe goed je V02 max ook is, als je niet kunt sturen in een peloton ben je de hele dag veellll meer energie kwijt dan de concurrentie.

Dan heb je daarnaast nog de tactische component van wielrennen en het herstel in meerdaagse wedstrijden, kunnen afdalen etc. Om het belang van explosiviteit nog maar niet te noemen voor een klassementsrenner :).

Wielrennen is veel meer dan alleen maar het allerfitste zijn. Maar desalniettemin wel een heerlijke storyline voor komend jaar.
Interessant traject! Had overigens verwacht dat UNO-X 'm wel zou willen hebben. Die lieten vallen dat ze de tour willen gaan winnen binnen X jaar (iets met: we moeten wat te melden hebben op de rustdag in de Tour).

Begreep overigens wel dat bijvoorbeeld het broertje van Girmay bij Wanty nu aan het leren koersen is en dat ze uitgaan van ongeveer 5 jaar voordat je mee kan in de worldtour. Prima waardes maar mist ervaring. Dus benieuwd hoe een triatleet zich houdt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@Requiem19 Eindelijk ik dacht al dat ik dit na Tokio had gelezen dat hij toen al de switch ooit wou maken.
Wel benieuwd om dit op 30 jarige leeftijd te doen, VO2 max is niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
dfbt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:37:
Valt Ellen ook niet echt te verwijten, maar meer de coach die haar toch opstelt.

Ellen was niet eens in staat om na een val weer zelf op te staan en in te klikken?
Nummer 3 van t parcours heeft gewoon een dikke val gehad, opgestaan en alsnog brons gepakt.

Vollering wordt 5e, op 19 en 20 seconden van nummer 2 en 3.
Terwijl Markus haar elke keer versloeg op een vlak parcours.
Had gewoon een dikke medaille in kunnen zitten ..
Tactisch genie Gunnewijk he, slechtste bondscoach van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:20:
Heeft het niet te maken dat je tijdrijdsters ook de wegrit moeten rijden en Van Dijck de pure knecht zal zijn in functie van Vos/Vollering/Wiebes.

Achteraf is het ook makkelijk, Van Dijck is een prima tijdrijdster.
Ook daar had de coach kunnen kiezen voor Markus en van Dijk voor het bij elkaar houden / terugbrengen van de renners en Vos en Vollering als kopvrouw. Ik geloof zelf niet dat Wiebes gaat sprinten zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Hoe gaat van Dijk de wegrit rijden als ze zo bang is om te vallen? En als ze vakt kan ze niet zelf inklikken, dus dan moet ze wachten op de team auto?

Flinke liability zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:15:
Hoe gaat van Dijk de wegrit rijden als ze zo bang is om te vallen? En als ze vakt kan ze niet zelf inklikken, dus dan moet ze wachten op de team auto?

Flinke liability zo…
Dus haar meenemen had gewoon een no-go moeten zijn. ( ja de waardes die getrapt zijn tijdens een 5 of 20 minuten test, waren volgens coach voldoende om mee te gaan en mee te strijden.)
Maar zulke testen worden natuurlijk binnen of buiten in hele goede omstandigheden gedaan. Werd er niet even 1 minuut gedacht van, joh goh wat gebeurd er als t regent, heeft ze qua mentale staat nog ergens een tikkie gekregen of wordt t een Ellen van Dijk die door bochten scheurt alsof ze nooit gevallen is.?
En dan tijdens t interview achteraf zeggen dat je bang was te vallen, niet te kunnen vallen want zelf in klikken is/was niet mogelijk. Dan denk je toch joh, Ellen heel klote voor je, maar dit gaat gewoon niet werken. We sturen Markus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Zonde inderdaad om dit achteraf allemaal te horen. Markus stond standby en wou heel graag. Daarnaast een prima wegkapitein voor de wegwedstrijd. Wellicht een iets minder pure brommer dan van Dijk. Maar die gaat niet de hele koers controleren in haar eentje. Ze heet geen Tim "El Tractor" Declercq (die moest ik ff googlen voor de schrijfwijze :+).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Achteraf is het mooi wonen.

In principe had Ellen zich gewoon geplaatst. Als je dan een blessure hebt, en na herstel in een test je beste waardes laat zien, dan is die plek nog steeds van jou lijkt mij.

Dat het vervolgens regent en van Dijk achteraf aangeeft behoorlijk bang geweest te zijn, maakt het een makkelijke keuze om toch voor de Nederlands Kampioene te kiezen. Dit lijkt me de verantwoordelijkheid van de bondscoach om zo'n beslissing te maken, maar linksom of rechtsom is van Dijk de verliezer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:53:
Achteraf is het mooi wonen.

In principe had Ellen zich gewoon geplaatst. Als je dan een blessure hebt, en na herstel in een test je beste waardes laat zien, dan is die plek nog steeds van jou lijkt mij.

Dat het vervolgens regend en van Dijk achteraf aangeeft behoorlijk bang geweest te zijn, maakt het een makkelijke keuze om toch voor de Nederlands Kampioene te kiezen. Dit lijkt me de verantwoordelijkheid van de bondscoach om zo'n beslissing te maken, maar linksom of rechtsom is van Dijk de verliezer...
Fair punt. Ze is altijd eerste keuze en als haar waardes inderdaad top waren, is er in principe geen reden haar te passeren. Met de kennis van nu is het jammer. En wellicht ook niet meer dan dat.

Overigens benieuwd wat Wiebes kan bijdragen in de wegwedstrijd. Parcours klinkt niet heel zwaar met 158km en 1700hm. Een klim van 1km a 6,5% over kasseien klinkt als een vrij explosieve inspanning die overigens de laatste keer nog eens 9,5km voor de finish ligt. Maar een goede Wiebes legt het hier wel altijd af tegen een goede Kopecky lijkt me. Al heeft die de ploeg weer niet natuurlijk.

Denk dat het overigens een heerlijke wedstrijd wordt. Kopecky, het hele Italiaanse blok en de Nederlandse dames gaan hopelijk een hele koers oorlog maken :9~

Parcours:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.touretappe.nl/images/olympische-spelen/2024/profiel-vrouwen.jpg?01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Fair punt. Ze is altijd eerste keuze en als haar waardes inderdaad top waren, is er in principe geen reden haar te passeren. Met de kennis van nu is het jammer. En wellicht ook niet meer dan dat.
Ik vind dat 'we' (of in dit geval de bondscoach) iets teveel blind staren op de vermogenswaardes.

Het adagium lijkt nu te zijn: 'Ok blessure, trap je weer x vermogen over 5m en 20m dan kun je weer fietsen'.

Als vermogens het enige waren dat telt in wielrennen hadden we net zo goed naar de marathon hardlopen kunnen kijken en wint degene met het meeste vermogen (per kg, of tov cda waarde).

Wielrennen is ook comfortabel en efficient in een peloton rijden, goed en met vertrouwen bochten kunnen nemen. Op en af kunnen stappen als je een lekke band hebt etc etc.

Dat Ellen van Dijk - als dit waar is - niet zelfstandig kon uitklikken en inklikken (of 1 van de 2) zou voor de bondscoach genoeg reden moeten zijn om een moeilijke keuze toch te maken. Wielrennen gaat zelden namelijk perfect en je moet goed in staat zijn om om te gaan met onvoorziene en onverwachte omstandigheden.

Alleen een wattage test is niet genoeg. IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Requiem19 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:58:
[...]
<goede punten>
Wielrennen is ook comfortabel en efficient in een peloton rijden, goed en met vertrouwen bochten kunnen nemen. Op en af kunnen stappen als je een lekke band hebt etc etc.

Alleen een wattage test is niet genoeg. IMO.
Denk dat je het hier goed mee samenvat inderdaad. Moet je iemand met een complexe breuk in de enkel wel naar de Spelen sturen? Ik heb in februari mijn sleutelbeen gebroken en heb inmiddels een plaat. Maar ik hoef dit kalenderjaar niet meer te mtb'en omdat het bot simpelweg niet hard/flexibel genoeg is nog om impact te kunnen hebben. Nu is een profwielrenster die waarschijnlijk haar laatste Spelen rijdt wellicht een ander verhaal. Maar eens. Tijdens de wegwedstrijd heb je (nog) minder controle op hoe dingen gaan. En dan is het wel een risico een renster met deze "handleiding" op dit moment mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:56:

[...]

[...]

Ben nu naar het triathlon aan het kijken maar als je die Bluumenfelt ziet lopen tegenover de rest is het qua lichaam echt wel een tank. Vooral dat bovenlichaam is immens, alles behalve een wielrenner. Laat staan een klimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54
Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Ben nu naar het triathlon aan het kijken maar als je die Bluumenfelt ziet lopen tegenover de rest is het qua lichaam echt wel een tank. Vooral dat bovenlichaam is immens, alles behalve een wielrenner. Laat staan een klimmer.
4 jaar lang geen sportschool en die spieren en kilo's worden wel minder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Megupe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:51:

4 jaar lang geen sportschool en die spieren en kilo's worden wel minder hoor.
Dat zal best wat kilo's schelen, maar zit je dan op het gewicht van een ronderenner? Er moet namelijk wel 10 kilo af om van 76 op 66 te komen. Daarbij is wielrennen wel meer dan hard trappen. Remmert Wielinga en Jay Vine kunnen ook lekker trappen, alleen in een groep rijden gaat ze minder af. Voorlopig voelt het voor mij als Puck Moonen die wel wereldkampioen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54
Fisico schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Dat zal best wat kilo's schelen, maar zit je dan op het gewicht van een ronderenner? Er moet namelijk wel 10 kilo af om van 76 op 66 te komen. Daarbij is wielrennen wel meer dan hard trappen. Remmert Wielinga en Jay Vine kunnen ook lekker trappen, alleen in een groep rijden gaat ze minder af. Voorlopig voelt het voor mij als Puck Moonen die wel wereldkampioen zou worden.
Dat gewicht kwijtraken maak ik me geen zorgen om, dat gaat wel lukken.
Maar inderdaad, rondrijden in het peloton, dat is iets heel anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
En behalve rondrijden in het peloton, ook nog eens leren om af te dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 10:59
Misschien inderdaad iets te oud om dat allemaal te leren en dan nog de Tour te winnen :). Al weet ik niet wat zijn huidige ervaring met fietsen in een peloton.

Evenepoel fietst trouwens ook pas 7 jaar...

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Denk dat het a) niet echt zijn bouw is en b) hij nu redelijk wat zwemmen moet trainen wat voor meer massa in het bovenlichaam zorgt (al was de winnaar van de triathlon wel een stuk smaller.

Ik denk dat hij wel een eind komt qua conditie en ook wel in w/kg uiteindelijk (5-6kg krijgt hij er makkelijk af). Maar zoals de rest hier ook zegt lijkt het me wel ingewikkeld om hem alle andere details van wegwielrennen op deze leeftijd nog te leren.

Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is hoe de trainingsmethodes van hem en zijn coach weer een vernieuwsslag gaan brengen. The Norwegian Method is echt best wel een hype nu in de coachingswereld en is nog niet iets wat in het wielrennen wijdverspreid is.

En als je ziet hoe 'matig' Pogacar eigenlijk trainde onder zijn vorige coach denk ik dat ze in het wielrennen qua coaching/training nog wel een stap kunnen maken (meer dan met voeding en materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ja viel me gewoon op dat als je hem zag lopen hij veruit degene was die het minst op een wielrenner leek qua bouw.

Leuk interview met Campenaerts hierover, zelf ex triatleet en kent hem en zen coach goed.
https://www.wielerflits.n...ampenaerts-denkt-van-wel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:02:
Ja viel me gewoon op dat als je hem zag lopen hij veruit degene was die het minst op een wielrenner leek qua bouw.

Leuk interview met Campenaerts hierover, zelf ex triatleet en kent hem en zen coach goed.
https://www.wielerflits.n...ampenaerts-denkt-van-wel/
Ik vond Campenaerts weinig zen na z’n overwinning. Dus of dat nu zo’n goeie coach is weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Ik heb ooit begrepen dat zijn longinhoud ver bovengemiddeld is (ook voor dit soort profs) en dat dat voor een groot deel zijn torso en bouw verklaart. Ze vereisen nogal wat ruimte... En kennelijk functioneert hij goed bij een iets hoger vetpercentage.

Eigenlijk vind ik de beste man nog veel indrukwekkender op de hele triathlon ipv de Olympische afstand. Daar komt zijn duur vermogen eigenlijk veel beter tot zijn recht. Er is een reden dat ie het wereldrecord heeft (/had?) op de hele én als eerste dik onder de 7 uur is gedoken.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar dit experiment. Hij zal minimaal een degelijke tijdrijder worden schat ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
La1974 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:17:
[...]

Ik vond Campenaerts weinig zen na z’n overwinning. Dus of dat nu zo’n goeie coach is weet ik niet.
Hij kent Bluumenfelt en zijn coach goed ( typefoutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
Toch wel wat interessante transfers:

Florian Vermeersch van Lotto Dstny naar UAE
Bo Jungels van Bora naar Ineos
Simon Yates van Jayco naar Visma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Waar kijken jullie de wegwedstrijd? Eurosport is dood en NPO zendt paarden en zwemmers uit.

Edit: Zie dat OS nog gratis is op HBO. Met de Vuelta maar eens kijken naar sport-addon

[ Voor 33% gewijzigd door Ypuh op 03-08-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:05:
Waar kijken jullie de wegwedstrijd? Eurosport is dood en NPO zendt paarden en zwemmers uit.

Edit: Zie dat OS nog gratis is op HBO. Met de Vuelta maar eens kijken naar sport-addon
Op Sporza hele dag via livestream en finale op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:05:

Ah gouden tip. Ik schakel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Lol, Kung wordt geflitst door een flitspaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
‘t is koers!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Goed moment voor Evenepoel, krijgt meteen een gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een halve minuut heeft evenepoel al. Dat wordt heel erg moeilijk voor Nederland
Pagina: 1 ... 137 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21