Mja, als Belg vind ik het een beetje vervelend omdat hij onderuit is gegaan toen hij onder druk werd gezet in de afdaling door Evenepoel (daarin zie je trouwens dat het bij Roglic wel op was want hij is een veel betere daler dan Evenepoel). Het is dus niet pech door een beweging voor jou of dergelijke maar door vermoeidheid/druk.jan390 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:41:
[...]
Volgen ze een keer de regels, is het weer niet goed
Denk dat Pogi iets te vroeg is aangegaan deze rit. Leek bij zn aanval wel een stuk sterker dan de rest maar kon dat niveau niet vasthouden. Wellicht waren de laatste 2 klimmen niet geschikt voor zo’n aanval.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Sterker worden in een grote ronde is volgens mij lastig,en gaat dat vaker meer om relatief gezien minder verslechteren dan de rest. Zijn basis blijft natuurlijk wel de vraag, maar vandaag heb ik wel iets minder vertrouwen gekregen in een dubbelslag voor Pogi dit jaar. Immers als Jonas zijn basis voldoende blijkt voor een inspanning van 3 weken vraag ik mij af of Pogi gezien zijn inspanningen eerder dit seizoen relatief gezien aan Jonas niet meer zal moeten inleveren richting het einde van de tour.tiswat schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:22:
[...]
Hij word meestal niet minder, maar juist sterker. Maar goed, met afgelopen maanden in het achterhoofd is het natuurlijk een beetje koffiedik kijken.
Al blijft het natuurlijk altijd wielrennen en kan een van beide er ook zo doorzakken op een slecht moment.
Hij was niet sterker, alleen explosiever. Vingegaard had het gat op de top van die klim al bijna dicht. Pogacar won z’n 30 seconden bijna volledig in de afdaling.KW25 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:01:
Denk dat Pogi iets te vroeg is aangegaan deze rit. Leek bij zn aanval wel een stuk sterker dan de rest maar kon dat niveau niet vasthouden. Wellicht waren de laatste 2 klimmen niet geschikt voor zo’n aanval.
De wijze van vallen lijken de regels niet direct onderscheid in te maken:Horla schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:43:
[...]
Mja, als Belg vind ik het een beetje vervelend omdat hij onderuit is gegaan toen hij onder druk werd gezet in de afdaling door Evenepoel (daarin zie je trouwens dat het bij Roglic wel op was want hij is een veel betere daler dan Evenepoel). Het is dus niet pech door een beweging voor jou of dergelijke maar door vermoeidheid/druk.
https://assets.ctfassets....a54c/2-ROA-20240701-E.pdf
Al moet het blijkbaar wel beoordeeld worden door de wedstrijd jury, en zal je dus mogelijk altijd een bepaalde vorm van invloed kunnen hebben op de beslissing. Die hadden dan moeten beoordelen dat de val kwam door een afname in Roglic zijn fysieke capaciteiten denk ik dan, en dat het dus geen 'pech' was (bijvoorbeeld water op de weg of iets in die strekking).Finish
2.6.027
In the case of a duly noted incident in the last three kilometres of a road race stage, the
rider or riders affected shall be credited with the time of the rider or riders in whose
company they were riding at the moment of the incident. His or their placing shall be
determined by the order in which he or they actually cross the finishing line.
Is considered as an incident, any event independent from the physical capacity of the
rider (fall, mechanical problem, puncture) and his will of remaining with the riders in
whose company he was riding at the moment of the incident.
Riders affected by an incident are asked to make themselves known to a commissaire
by rising their hand and report to a commissaire after the finish of the stage.
If, as the result of a duly noted fall in the last three kilometres, a rider cannot cross the
finishing line, he shall be placed last in the stage and credited with the time of the rider
or riders in whose company he was riding at the time of the fall.
This article shall not apply where the finish is at the top of a hill-climb.
Decisions related to this article are taken independently by the commissaires’ panel.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 10-07-2024 19:19 ]
Echte hongerklop kan het niet zijn geweest want dan kom je echt niet meer vooruit. Maar er lijkt wel wat aan de bevoorrading geschort te hebben, wat best gênant is voor een ploeg op dit niveau.
Theorietjes over wat we na die rit over de vorm van Pogacar kunnen concluderen lijken me dan ook voorbarig.
Theorietjes over wat we na die rit over de vorm van Pogacar kunnen concluderen lijken me dan ook voorbarig.
..:
[ Voor 99% gewijzigd door dfbt op 11-07-2024 10:42 ]
Wellicht zijn zulke inspanningen toch net even te gretig geweest, rustdag of niet, je bent ook alweer 11/12 dagen onderweg. (Plus giro in benen) Voorraad suiker in orde of niet ga ik niet over oordelen aangezien we dat toch niet 100 % zullen weten als t niet gewoon toegegeven wordt. Je staat als UAE natuurlijk groot voor lul als je dat wel toegeeft in een gesprek met een journalist..
Jonas heeft ook echt nog wel iets gehad aan roglic in die afdaling, morale steun om met zijn 2e te gaan en achtervolging in te zetten.
T was een mooie pot, ik ben geen fan van Jonas en Visma, maar je kan natuurlijk niet meer ontkomen door te zeggen dat dit gewoon fantastische rit en battle is geweest die Jonas gewoon gewonnen heeft. Hoe dit verder verloopt zullen we in week 3 nog wel zien.
UAE heeft dit jaar gewoon hun klassement/bergopmannen in orde en daar komt visma gewoon niet aan. Met Wout die weer valt, afwezigheid van kuss verwacht ik ook dat Jumbo t tempo van UAE moet aanhouden en pogi ook niet kan slopen. Of Jonas moet komende bergetappe ineens ervandoor gaan en minuten wegrijden..
Jonas heeft ook echt nog wel iets gehad aan roglic in die afdaling, morale steun om met zijn 2e te gaan en achtervolging in te zetten.
T was een mooie pot, ik ben geen fan van Jonas en Visma, maar je kan natuurlijk niet meer ontkomen door te zeggen dat dit gewoon fantastische rit en battle is geweest die Jonas gewoon gewonnen heeft. Hoe dit verder verloopt zullen we in week 3 nog wel zien.
UAE heeft dit jaar gewoon hun klassement/bergopmannen in orde en daar komt visma gewoon niet aan. Met Wout die weer valt, afwezigheid van kuss verwacht ik ook dat Jumbo t tempo van UAE moet aanhouden en pogi ook niet kan slopen. Of Jonas moet komende bergetappe ineens ervandoor gaan en minuten wegrijden..
[ Voor 20% gewijzigd door dfbt op 11-07-2024 10:41 ]
Met een hongerklop in dezelfde tijd aankomen als je grootste concurrent en de overige concurrentie op achterstand rijden, ik zou er voor tekenen als Pogacar zijnde, dan ben je echt wel verreweg de sterkste in koers.Casual Ruud schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
Ik heb niet veel kunnen zien, maar lees net dat Pogacar mogelijk een hongerklop had.
Fred Wright gisteren buiten tijd binnen en dan zie je z'n strava rit :
https://www.strava.com/activities/11855258117
Slechte dag/groot deel alleen gereden en dan nog zo'n gemiddelde.
Plaatst meteen weer in perspectief wat prof zijn is.
Pogi rijd hem in 4 uur 57 minuten. Wright rijd hem in 6 uur 11 minuten. Wel een groot verschil.DDX schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:51:
Fred Wright gisteren buiten tijd binnen en dan zie je z'n strava rit :
De minste met de beste vergelijken is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Maar Fabio jakobsen kwam daarvoor als ''laatse '' binnen met 47-48 minuten dacht ik gister te horen in de podcast.
Bedoel vooral dat een prof op een slechte dag alsnog iedere amateur wielrenner compleet zoek rijd.
Misschien was ik in in 8 uur binnen gekomen ofzo.
Nee tuurlijk, maar daar krijgen ze ''betaald'' voor en dat is hun werk. Zou natuurlijk gek zijn als jij als amateur mee kan op zulke dagen. Zijn niet voor niks profs die 20 tot 40 uur per week trainen op top niveauDDX schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:11:
Bedoel vooral dat een prof op een slechte dag alsnog iedere amateur wielrenner compleet zoek rijd.
Als Max Verstappen een hele slechte dag heeft en met een kater en 40graden koorts op t circuit stapt in zijn wagen, zal ik hem er ook niet zomaar uitrijden
Zie bijv. zojuist van Gianni Vermeersch zijn vermogens data dat hij 235 watt gemiddeld rijd over zo'n etappe..
Dus kan je meekomen in t peloton, valt t uiteindelijk wel mee..
[ Voor 26% gewijzigd door dfbt op 11-07-2024 13:26 ]
Rare valpartij waar Pogačar ook bij lag / bij stond. En ongerelateerd, Fabio Jacobsen afgestapt...
[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 11-07-2024 13:27 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Denk dat Wright het een stuk zwaarder had, 0 peloton draft gehad de hele dag. Pogacar had tot 40km voor het einde een peloton en z'n ploeg voor z'n neus. Dat scheelt wel echt heul veel. Knappe prestatie van Wright nog solo terwijl hij zich niet goed voelde (corona?).dfbt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:05:
[...]
Pogi rijd hem in 4 uur 57 minuten. Wright rijd hem in 6 uur 11 minuten. Wel een groot verschil.
De minste met de beste vergelijken is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Maar Fabio jakobsen kwam daarvoor als ''laatse '' binnen met 47-48 minuten dacht ik gister te horen in de podcast.
Ik vind het wel mooi om dit soort info te zien, want het plaatst de dinsdag die zo makkelijk was weer in perspectief.
Ja dan zou ik net aan bij kunnen blijvendfbt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:16:
[...]
Zie bijv. zojuist van Gianni Vermeersch zijn vermogens data dat hij 235 watt gemiddeld rijd over zo'n etappe..
Dus kan je meekomen in t peloton, valt t uiteindelijk wel mee..
235w strak gemiddeld fietsen zal redelijk wat mensen lukken. Maar kunnen deze amateur wielrenners ook regelmatig met 10s 800-1000w optrekken als het peloton op een lint getrokken wordt etc?
.
Dat is de reden dat profs ook voornamelijk kijken naar NP. Geeft toch net weer iets meer inzicht in hoe zwaar een dag was. Vooral het verschil tussen avg en NP is leuk om te zien.
Gemiddeld vermogen geeft toch vaak een een vertekend beeld door inderdaad benen stil houden, optrekken uit de bochten, korte snelle intervalletjes of ergens even een gat dichtrijden.
Gemiddeld vermogen geeft toch vaak een een vertekend beeld door inderdaad benen stil houden, optrekken uit de bochten, korte snelle intervalletjes of ergens even een gat dichtrijden.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Jakobsen verlaat de Tour: https://www.wielerflits.n...-naar-villeneuve-sur-lot/
Ja dat gebeurd natuurlijk constant bij bochten etcRequiem19 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:49:
235w strak gemiddeld fietsen zal redelijk wat mensen lukken. Maar kunnen deze amateur wielrenners ook regelmatig met 10s 800-1000w optrekken als het peloton op een lint getrokken wordt etc?.
Zo daar wordt van aert weer zwaar gehinderd. Anders met 2 vingers in de neus.
En wanneer leert Roglic dat op de fiets blijven zitten best handig is?
Aan deze kon Roglic toch echt niks doen?Megupe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:07:
Dikke fout van de organisatie om zo'n splitsing niet goed aan te duiden.
Anton.net schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:10:
Inderdaad, Van Aert wordt daar weer helemaal in de hekken gereden door die man van Arkea
Goh, in eerste instantie leek het mij ook. Maar vanuit de lucht lijkt Demare mij gewoon aan te zetten, hij moet links of rechts van zijn ploegmaat, en hij kiest de rechterkant waardoor hij WvA insluit, en die moet inhouden.Megupe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:07:
Toch 50/50 met een argument als "Demare kan moeilijk door zijn gangmaker gaan", gezien het een Fransman is acht ik de kans wel heel klein dat ze hem declasseren
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik kan Demare al niet meer af sinds hij in milaan-san remo een hele berg aan de klink heeft gehangen en dan nog won ook.
Demare en Cavendish gedeklasseerd
Hij ligt er wel weer bij...Chelseamarre123 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:10:
[...]
Aan deze kon Roglic toch echt niks doen?
Dikke fout van de organisatie om zo'n splitsing niet goed aan te duiden.
Lang voor Jumbo gereden.

Wel balen voor hem. Al had ik hem niet echt op het podium verwacht.
Overigens vind ik die declasseringen wel wat scheef lopen zo. Tuurlijk Van Aert werd hier gehinderd, maar ik heb dit soort gevallen al meerdere keren onbestraft voorbij zien gaan deze tour. Beetje meten met twee maten.
Ben benieuwd wat de uitkomst van dit weekend gaat zijn.
Als UAE zijnde ga je toch gewoon een keer niet op kop rijden en laat je een keer VLAB het werk doen? Dan kan je met al je klassement rijders bij Visma in het wiel net zolang tot Vingegaard een move gaat maken? Of net zolang totdat hun rijders op zijn en het 3/4 man tegen 1 is? Waarom zou je gaan aanvallen met 1 minuut voorsprong? Of zou het nog steeds tactisch goed zijn om te knallen om te kijken hoeveel basis Jonas heeft en hoelang hij het kan volhouden?
Als UAE zijnde ga je toch gewoon een keer niet op kop rijden en laat je een keer VLAB het werk doen? Dan kan je met al je klassement rijders bij Visma in het wiel net zolang tot Vingegaard een move gaat maken? Of net zolang totdat hun rijders op zijn en het 3/4 man tegen 1 is? Waarom zou je gaan aanvallen met 1 minuut voorsprong? Of zou het nog steeds tactisch goed zijn om te knallen om te kijken hoeveel basis Jonas heeft en hoelang hij het kan volhouden?
Dit leest een beetje "dan moeten we niet bestrafen". Démare gaat toch een kleine 2 meter naar de hekken toe. Maar moet zeggen dat ik de bewegingen van Cavendish een stuk gevaarlijker vond. Dat kon wel zeer slecht afgelopen zijn.Casual Ruud schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:40:
[...]
..., maar ik heb dit soort gevallen al meerdere keren onbestraft voorbij zien gaan deze tour. Beetje meten met twee maten.
Jammer voor Roglic. Kon nog beetje strijd opleveren met Remco maar dat zit er niet meer in.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Cavendish moest uitwijken voor de lead out van Demare die zich terug liet zakken. Wat had hij dan moeten doen. Vol in z’n remmen knijpen. Dat is ook gevaarlijk.Kenhas schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Dit leest een beetje "dan moeten we niet bestrafen". Démare gaat toch een kleine 2 meter naar de hekken toe. Maar moet zeggen dat ik de bewegingen van Cavendish een stuk gevaarlijker vond. Dat kon wel zeer slecht afgelopen zijn.
Jammer voor Roglic. Kon nog beetje strijd opleveren met Remco maar dat zit er niet meer in.
Dat zie ik toch net iets andersLa1974 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:13:
[...]
Cavendish moest uitwijken voor de lead out van Demare die zich terug liet zakken. Wat had hij dan moeten doen. Vol in z’n remmen knijpen. Dat is ook gevaarlijk.
Hier kan hij de terugzakkende renner zien

Om dan uit te wijken

Hij moest helemaal niets. Hij zat in het wiel van Girmay toen hij uitweek. Om dan na zijn manoeuvre weer in het wiel van Girmay te zitten. Alles gebeurt natuurlijk in een fractie van een seconde. Maar de reden van het uitwijken was niet de uitzakkende renner, in mijn ogen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Opgave Roglic. Wat heeft die man toch ook veel pech gekend in de tour.
In de ogen van de jury ook nietKenhas schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:29:
[...]
Dat zie ik toch net iets anders
Hier kan hij de terugzakkende renner zien
[Afbeelding]
Om dan uit te wijken
[Afbeelding]
Hij moest helemaal niets. Hij zat in het wiel van Girmay toen hij uitweek. Om dan na zijn manoeuvre weer in het wiel van Girmay te zitten. Alles gebeurt natuurlijk in een fractie van een seconde. Maar de reden van het uitwijken was niet de uitzakkende renner, in mijn ogen
Ik snap dit ook niet, zou als Pogi wat defensiever rijden, JV moet tenslotte een move maken om de achterstand te verkleinen.dfbt schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:30:
Ben benieuwd wat de uitkomst van dit weekend gaat zijn.
Wellicht dacht Pogi de voorsprong wat te vergroten op aanloop van het hooggebergte.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Daar ga je als peloton gewoon met 50 per uur overheen..Chelseamarre123 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:17:
Dit is dus het stukje waar Lutsenko tegen reed en Roglic mee nam in zijn val. Gelukkig was dit aangeduid met wat verf![]()
[Afbeelding]
Toch niet te begrijpen dat dit toegelaten wordt, met een hoogst besmettelijke ziekte aanwezig blijven in het peletonIn allerlaatste positie van het peloton is het afzien voor Juan Ayuso. De Spanjaard zou een van de coronagevallen in de Tour zijn en heeft het lastig in de wind met deze rotvaart.

Wat een beurtje van Wout
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Jonas ook zelfs overnemenNutterd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:20:
Wat een beurtje van Wout
die wil je ook niet in spelersbussen etc.? Interviews geven, mensen besmetten die vervolgens je toppers interviewen..Jebus4life schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:08:
[...]
Toch niet te begrijpen dat dit toegelaten wordt, met een hoogst besmettelijke ziekte aanwezig blijven in het peleton
Leuk momentje voor reclame bij Eurosport, terug live en ze zijn ingerekend
Er zit een groot verschil tussen niet straffen en consequent straffen. Ik heb vandaag weer allerlei capriolen gezien, maar nog geen declassering.Kenhas schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Dit leest een beetje "dan moeten we niet bestrafen". Démare gaat toch een kleine 2 meter naar de hekken toe. Maar moet zeggen dat ik de bewegingen van Cavendish een stuk gevaarlijker vond. Dat kon wel zeer slecht afgelopen zijn.
Sommige renners komen er kennelijk mee weg. Andere niet en dan worden in allerhande praatprogramma vervolgens die beelden van Groenewegen-Jacobsen erbij gepakt en is het bal. Lekker sentiment creëren zo.
Komt gewoon op een moment een regel dat je rechtdoor sprint en anders direct uit een wedstrijd wordt gezet. Er worden hier gewoon continue gespeeld met mensen levens. Ik zou ook nooit mijn kind een “sprinter” laten worden.. ga maar lekker de bergen in , of als je wat zwaarder bent, ga voor klassiekers..Casual Ruud schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:55:
[...]
Er zit een groot verschil tussen niet straffen en consequent straffen. Ik heb vandaag weer allerlei capriolen gezien, maar nog geen declassering.
Sommige renners komen er kennelijk mee weg. Andere niet en dan worden in allerhande praatprogramma vervolgens die beelden van Groenewegen-Jacobsen erbij gepakt en is het bal. Lekker sentiment creëren zo.
Ligt het aan mij of had van Gils vandaag (mogelijk samen met weer een arkea renner) een declassering verdiend?
Maar dat is toch ouwe koek?Casual Ruud schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:55:
Er zit een groot verschil tussen niet straffen en consequent straffen. Ik heb vandaag weer allerlei capriolen gezien, maar nog geen declassering.
Een beuk uitdelen in de sprint is doorgaans ok, maar een beuk uitdelen die trending wordt op de socials wordt hard bestraft. Er is maar een zonde die echt telt bij de UCI, en dat is imagoschade veroorzaken voor hen of de sport.
Dat ze daar zelf de sport schade mee toebrengen dringt maar niet tot ze door.

https://sporza.be/nl/2024...ntenaftrek~1720807027955/Megupe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:21:
Ligt het aan mij of had van Gils vandaag (mogelijk samen met weer een arkea renner) een declassering verdiend?
Er zit ook wel geen lijn in de straffen die de UCI uitdeelt ...Maxim Van Gils wordt niet gedeclasseerd na zijn manoeuvre in volle sprint. Van Gils probeerde zich voorbij Amaury Capiot te wurmen, maar beide landgenoten raakten elkaar en zo ging een trosje renners tegen de grond. De youngster van Lotto Dstny krijgt wel een boete en een UCI-puntenaftrek.
De jury bestudeerde de beelden en oordeelde uiteindelijk dat Van Gils niet gedeclasseerd wordt. Hij krijgt wel een boete van 1.500 Zwitserse frank (1.537 euro) en een puntenaftrek van 60 punten in het UCI-klassement.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Wat een renner die Pogi. Al was Vinegard met een betere voorbereiding niet geklopt vandaag.
Vingegaard dus niet op zijn niveau helaas, dit lijkt wel klaar nu voor de eindzege, pech daargelaten.
Nice is redelijk dichtbij; de Tour is gedaan, doe de afsluitende tijdrit morgen, kunnen de mannen week extra uitrusten voor de Spelen
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dit is normaal gesproken het terrein waar Vingegaard tijd zou moeten winnen... Dit wordt morgen helemaal een enorm verschil.
die etappe van morgen zou hem nog beter liggen werd gezegd, en daar wordt, werd, meer strijd verwacht … voor wat het nog waard isExocet schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:39:
Dit is normaal gesproken het terrein waar Vingegaard tijd zou moeten winnen... Dit wordt morgen helemaal een enorm verschil.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Je ziet hem er gewoon tot 2 km wel nog op 10/12 seconden hangen maar dan is die leeg. Toch misschien wel gewoon de basis/motor die hij mist. Maar goed, pogi had dat verleden jaar met zijn gebroken pols/arm ( niet te vergelijken met deze val van vingegaard hoor, ontzettend knap dat hij hier gewoon 2e wordt)
Toch was de koers met kuss wel anders geweest. Weet niet of hij hier had kunnen volgen en vingegaard helpen. Maar je mist bij jumbo nu wel een beetje knechten. Wva en laporte moesten er al heel snel vanaf.
Toch was de koers met kuss wel anders geweest. Weet niet of hij hier had kunnen volgen en vingegaard helpen. Maar je mist bij jumbo nu wel een beetje knechten. Wva en laporte moesten er al heel snel vanaf.
[ Voor 25% gewijzigd door dfbt op 13-07-2024 17:47 ]
Strategie van Pogacar is wel interessant: meestal vallen renners aan op de steile stukken, maar Pogacar vakt Vinegaard telkens aan op de vlakkere stukken zodra hij geïsoleerd is.
Op de steile stukken is het niveau (w/kg) vergelijkbaarder, op vlakkere stukken heeft Pogacar in een 1-1 gevecht (/mini tijdrit) voordeel van z’n hogere absolute vermogen.
Op de steile stukken is het niveau (w/kg) vergelijkbaarder, op vlakkere stukken heeft Pogacar in een 1-1 gevecht (/mini tijdrit) voordeel van z’n hogere absolute vermogen.
Kan toch dat Vingegaard een mindere dag had toch? Evenepoel kon hem in het begin volgen, dat was de vorige keer zeker niet het geval. Met de voorbereiding van vingegaard, Evenepoel trouwens ook, is het helemaal niet zo raar wisselvalliger te zijn.CynicRelief schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:42:
[...]
die etappe van morgen zou hem nog beter liggen werd gezegd, en daar wordt, werd, meer strijd verwacht … voor wat het nog waard is
Ik blijf ervan versteld staan dat je in de Giro kunt domineren, ongelimiteerd met energie kan smijten, tussen de Giro en Tour een griepje en dan in de Tour wederom ongelimiteerd met je krachten kunt smijten. v/d Poel doet dat lang niet zo veel koersdagen als Pogacar. [domineren en smijten met energie] Inmiddels kijk ik er ook niet meer van op als hij straks de Vuelta ook nog even met 2 vingers in de neus doet na winst in Sebastian en Lombardije. Maakt mij een beetje cynisch.
Only fools are enslaved by time and space.
Pogačar rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderLoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:19:
[...]
Kan toch dat Vingegaard een mindere dag had toch? Evenepoel kon hem in het begin volgen, dat was de vorige keer zeker niet het geval. Met de voorbereiding van vingegaard, Evenepoel trouwens ook, is het helemaal niet zo raar wisselvalliger te zijn.
Ik blijf ervan versteld staan dat je in de Giro kunt domineren, ongelimiteerd met energie kan smijten, tussen de Giro en Tour een griepje en dan in de Tour wederom ongelimiteerd met je krachten kunt smijten. v/d Poel doet dat lang niet zo veel koersdagen als Pogacar. [domineren en smijten met energie] Inmiddels kijk ik er ook niet meer van op als hij straks de Vuelta ook nog even met 2 vingers in de neus doet na winst in Sebastian en Lombardije. Maakt mij een beetje cynisch.
Overigens dat publiek vandaag weer op de Pla d' Adet. De tering zeg wat weer een eencelligen gezien die alles voor 5 seconden TV moment doet door nipt op tijd weg te springen, vlaggen, fakkels.....

Naamsverbasteringen laten we achterwege.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 13-07-2024 20:07 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Kunnen ze Thomas niet naar huis sturen? Ik zou als renner niet graag naast hem rijden nu...
Ook al heeft hij "milde klachten", degene die besmet raakt door hem kan best serieuze klachten krijgen.
Ook al heeft hij "milde klachten", degene die besmet raakt door hem kan best serieuze klachten krijgen.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Volgens mij hoef je alleen maar de geschiedenis van Gianetti te bekijken om te weten hoe clean Pogacar rondrijdt. En dan heb ik het niet alleen over zijn eigen tijd als renner.Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:03:
[...]
Pogačar rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderhoe clean is hij? Ik steek mn handen niet in het vuur voor hem, dat is zeker.
Overigens dat publiek vandaag weer op de Pla d' Adet. De tering zeg wat weer een eencelligen gezien die alles voor 5 seconden TV moment doet door nipt op tijd weg te springen, vlaggen, fakkels.....
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 13-07-2024 20:08 . Reden: Quote aangepast ]
'Dopacar' vind ik nou wel wat overdreven, waarom zeg je dat? De controles zijn tegenwoordig zo goed, en alomtegenwoordig. Maar de suprematie van Pogacar en z'n team, bewonderenswaardig, beslist, maar ik weet niet of ik nog een week naar een steeds dunner wordend peleton (want steeds meer renners gaan uitstappen ter wille van de Spelen) tegen de zoveelste berg aan het oprijden om niks, want de strijd is al gestreden. Het kan nog steeds, denk ik ook, maar eigenlijk alleen als Pogacar een inzinking heeft; VismaLAB toch ook weer redelijk uitgewoond vandaag, benieuwd wat dat morgen wordt.Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:03:
[...]
Pogačar rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderhoe clean is hij? Ik steek mn handen niet in het vuur voor hem, dat is zeker.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 13-07-2024 20:08 ]
beetje verbaasd ook dat Covid-spook z'n hoofd weer opsteekt daar ... geen centje pijn hier toch vooralsnog; of gaan we weerom te laat reageren?Punkrocker schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:13:
Kunnen ze Thomas niet naar huis sturen? Ik zou als renner niet graag naast hem rijden nu...
Armstrong dweepte ook altijd met controles en dat die nooit gepakt werd, Wiggins en Froome zijn nooit gepakt/veroordeeld maar we weten wel dat hun ploeg arts met ladingen verboden middelen rondreed. Geheel geloofwaardig voor eigen gebruik natuurlijk. En dat er constant gesjoemeld wordt met attesten.CynicRelief schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:26:
[...]
'Dopacar' vind ik nou wel wat overdreven, waarom zeg je dat? De controles zijn tegenwoordig zo goed, en alomtegenwoordig. Maar de suprematie van Pogacar en z'n team, bewonderenswaardig, beslist, maar ik weet niet of ik nog een week naar een steeds dunner wordend peleton (want steeds meer renners gaan uitstappen ter wille van de Spelen) tegen de zoveelste berg aan het oprijden om niks, want de strijd is al gestreden. Het kan nog steeds, denk ik ook, maar eigenlijk alleen als Pogacar een inzinking heeft; VismaLAB toch ook weer redelijk uitgewoond vandaag, benieuwd wat dat morgen wordt.
Het is ook gewoon een wonderkind he. Alles gaat zo makkelijk bij hem, daarbij kon die gezien de tegenstand de Giro op 80% winnen lijkt het.LoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:19:
[...]
Kan toch dat Vingegaard een mindere dag had toch? Evenepoel kon hem in het begin volgen, dat was de vorige keer zeker niet het geval. Met de voorbereiding van vingegaard, Evenepoel trouwens ook, is het helemaal niet zo raar wisselvalliger te zijn.
Zie hem dit jaar wereldkampioen worden, zou die ook zijn zinnen op gezet hebben en is een parcours op zijn maat.
tuurlijk, maar dat waren andere tijden; er is nogal wat veranderd/verbeterd sindsdien; als er iemand in de spotlights staat wat dit betreft is het Pogacar zelf vanzelfKist schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:59:
[...]
Armstrong dweepte ook altijd met controles en dat die nooit gepakt werd, Wiggins en Froome zijn nooit gepakt/veroordeeld maar we weten wel dat hun ploeg arts met ladingen verboden middelen rondreed. Geheel geloofwaardig voor eigen gebruik natuurlijk. En dat er constant gesjoemeld wordt met attesten.
Ik heb dan ook niet direct het idee dat hij dat deed, Giro was indrukwekkend, maar ik vond de competitie daar ook heel erg mager, volgens mij de slechtst bezette Giro in jaren. Ik heb nooit het idee gehad dat Pogi daar, hoewel hij veel won, daar echt tot het gaatje is gegaan en echt met zijn krachten gesmeten heeft. Kijk bijvoorbeeld eens naar de top 3 (maar ook de top 10), boel volk wat daar in een tour echt niet (meer) gaat staan.LoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:19:
Ik blijf ervan versteld staan dat je in de Giro kunt domineren, ongelimiteerd met energie kan smijten, tussen de Giro en Tour een griepje en dan in de Tour wederom ongelimiteerd met je krachten kunt smijten.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 13-07-2024 20:16 ]
Zonder enige vorm van bewijs wel een beetje een zure reactie, en als je dat dan aan kaak wil stellen, moeten we ook kijken naar bijv. Jonas vorig jaar, Pogacar nu is erg goed, maar zoals Vingegard vorig jaar bijvoorbeeld de tijdrit reed of klapte in het echte hooggebergte was denk ik nog wel een stukje indrukwekkender dan Tadej nu.Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:03:
[...]
[mbr]Pogačar[/] rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderhoe clean is hij? Ik steek mn handen niet in het vuur voor hem, dat is zeker.
Bah.Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:03:
[...]
XXXXXXX rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderhoe clean is hij? Ik steek mn handen niet in het vuur voor hem, dat is zeker.
Laffe, ongefundeerde halfbeschuldiging. Driewerf bah!
nou ja, hij had wel een boodschap kennelijk met die naamsverbastering, laat hem dat uitleggen zou ik zeggen.Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:03:
[...]
[mbr]Pogačar[/] rijdt iedereen op een hoop. Erg geloofwaardig is het niet. Daarbij backed bij veel, heeeeel veel oliegeld uit de UAE. Tsja..... Makes you wonderhoe clean is hij? Ik steek mn handen niet in het vuur voor hem, dat is zeker.
[mbr]Naamsverbasteringen laten we achterwege.[/]
@Kist @Shadow_Agent
Serieus?
Dit soort ongefundeerde verdachtmakingen zijn gewoon niet ok.
Ik hoor jullie overigens niet over Grischa Niermann of over het hele Rabobank tijdperk.
Vandaag was hij de beste. (Pun intended)
Genoten van koers, benieuwd naar morgen.
Overigens opmerkelijk wat Zeeman vandaag zei over de waardes van Vingegaard. Schijnt toch redelijk richting maximaal te zijn geweest.
Serieus?
Dit soort ongefundeerde verdachtmakingen zijn gewoon niet ok.
Ik hoor jullie overigens niet over Grischa Niermann of over het hele Rabobank tijdperk.
Vandaag was hij de beste. (Pun intended)
Genoten van koers, benieuwd naar morgen.
Overigens opmerkelijk wat Zeeman vandaag zei over de waardes van Vingegaard. Schijnt toch redelijk richting maximaal te zijn geweest.
Nu het EK praktisch afgelopen is merk je gelijk dat de Tour weer een wat breder publiek trekt.
tijd voor echte sport!Ypuh schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:26:
Nu het EK praktisch afgelopen is merk je gelijk dat de Tour weer een wat breder publiek trekt.
- In 2021 jaar zat Pogacar aan de doping toen hij Roglic met een immens verschil versloeg in de tijdrit.
- In 2023 zat Vingegaard aan de doping toen hij Pogacar met groot verschil pakte op de tijdrit.
- Vandaag zit Pogacar weer aan de doping.
Kortom, het is een beetje vermoeiend om steeds doping te roepen als iemand sterker is.
onschuldig tenzij tegendeel bewezen is; maar de enige verdachtmaking komt vooralsnog (en hoe kan het ook anders) vanuit social media en jaloerse fans, dus mjaPatrick4 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:35:Hoe werkt dat dan precies? Zit Pogacar ondertussen aan een driedubbele dosis?
- In 2021 jaar zat Pogacar aan de doping toen hij Roglic met een immens verschil versloeg in de tijdrit.
- In 2023 zat Vingegaard aan de doping toen hij Pogacar met groot verschil pakte op de tijdrit.
- Vandaag zit Pogacar weer aan de doping.
Kortom, het is een beetje vermoeiend om steeds doping te roepen als iemand sterker is.
Weet iemand hoe de team classificatie in de tour werkt?
Wiki beweert dat het een punten systeem is (plek op de daguitslag is aantal punten, laagste aantal wint). De tour geeft een tijd in minuten, maar met rare bedragen: tot nu toe 56 uur voor Pogacar, en 170 voor UAE. Tellen weer alleen de drie besten mee?
Wiki beweert dat het een punten systeem is (plek op de daguitslag is aantal punten, laagste aantal wint). De tour geeft een tijd in minuten, maar met rare bedragen: tot nu toe 56 uur voor Pogacar, en 170 voor UAE. Tellen weer alleen de drie besten mee?
Ik vermoed dat dit een opmerking is mede naar aanleiding van mijn post. Ik volg al ongeveer 20 jaar de koers. Eerst enkel de tour, maar ik volg nu al jaren bijna alles. Dit jaar kijk ik eerlijk gezegd vooral de kleinere wedstrijden omdat ik die op het moment vermakelijker vind. De meeste grote wedstrijden kan je vooraf al uittekenen helaas.Ypuh schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:26:
Sorry mensen voor m'n verbastering van Pogacar 
Het maakt wel het één en ander los zie ik. Het was slechts een grapje, de rest van m'n post sta ik wel achter. In het verleden hebben we meerdere voorbeelden gehad van soortgelijke renners natuurlijk
Het maakt wel het één en ander los zie ik. Het was slechts een grapje, de rest van m'n post sta ik wel achter. In het verleden hebben we meerdere voorbeelden gehad van soortgelijke renners natuurlijk
[ Voor 67% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-07-2024 21:52 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Ik hoorde afgelopen dagen van José en Renaat in de live dat het enkel de eerste 3 waren per team. Maar hoe het exact werkt weet ik nietTheekAzzaBreek schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:22:
Weet iemand hoe de team classificatie in de tour werkt?
@TheekAzzaBreek @Chelseamarre123
Ik wou ook verwijzen naar wat Sporza vertelde maar ik vond ook dit in https://storage-aso.lequi...tdf24-reglement-fr-en.pdf
Ik wou ook verwijzen naar wat Sporza vertelde maar ik vond ook dit in https://storage-aso.lequi...tdf24-reglement-fr-en.pdf
Team classification
The team classification is calculated by adding together the three best individual times by riders on each team on every stage. If there is a tie between teams in the stage rankings, the three highest places achieved by each team’s riders on that stage are added together. In the event of a further tie, the teams are split by the finishing position of their highest placed rider on the stage. If there is a tie between teams in the general team classification, they will be separated by adding up the number of stage victories per team, then by the number of second places, and so on, until the number of places obtained by one team enables a definitive ranking to be established. If there is still a tie, teams will be split by the positions of their highest placed rider in the general individual classification. Any team reduced to fewer than three riders will be eliminated from the team classification.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Pogacar heeft qua w/kg de beste prestatie ooit neergezet.
(Bron = Lantern rouge)
Vingegaard dus ook in mega vorm.It is possibly the UAE superstar’s greatest climbing performance of all time and maybe the best in the 21st century, considering the moderate altitude and stage difficulty. Pogačar did 6.85 ᵉW/Kg for 27:50 min, which is above the All-Time Top 30 trend-line. For sea level normalised, it is 7.16 ᵉW/Kg. Pogačar beat Lance Armstrong’s 2001 and Tony Rominger, Miguel Indurain and Zenon Jaskula’s 1993 times by around two minutes. When comparing to other top performances this century, Pogačar on Pla d’Adet was slightly more impressive than Contador’s 2009 Verbier and Basso’s 2006 Monte Bondone efforts. The biggest knock on Basso’s Monte Bondone performance was that it was after a flat stage, whilst Contador’s Verbier performance when adjusted for altitude and the higher intensity of the Tour de France 2024, falls slightly below this Pla d’Adet.
Jonas Vingegaard despite showing one of the best performances lost 39 seconds with 6.67 ᵉW/Kg for 28:29 min. Everyone in the GC group performed at a high level. Even Simon Yates who has lost 24 minutes in the previous stages. He pushed 6.36 ᵉW/Kg for 29:23 min, which is 6.65 ᵉW/Kg normalized power for sea level and one of his better climbing performances. Yates finished 13th, losing 93 seconds to Pogačar.
(Bron = Lantern rouge)
80% geloof ik sowieso niet en of het nu is omdat zijn calorieën verbruik uniek is of wat voor stikker je er ook op plakt ik kan het niet helpen dat ik daar cynisch van wordt zeker gezien de historie van valsspelen in de sport en wielrennen misschien wel in het bijzonder. Wout , Matthieu en Remko zijn ook zogenaamde "Aliens" maar die hebben wel tijd nodig om te herstellen tussen periodes in, hebben wel dagen dat het minder gaat of wat tijd nodig in vorm te komen. Die 80% had ik gelooft als hij 1 of 2 etappes had gepakt en zuinig had gereden maar dat kan Pogacar ook helemaal niet en is wat zijn koersen aantrekkelijk maakt. Ik hoop echt dat hij de laatste week barstjes gaat laten zien, niet omdat ik hem iets zou misgunnen maar meer voor de geloofwaardigheid/menselijke maat. Ik wijs niet, beweer niet, constateer puur wat ik zien en dat ik daar cynisch van wordt.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:01:
[...]
Het is ook gewoon een wonderkind he. Alles gaat zo makkelijk bij hem, daarbij kon die gezien de tegenstand de Giro op 80% winnen lijkt het.
Zie hem dit jaar wereldkampioen worden, zou die ook zijn zinnen op gezet hebben en is een parcours op zijn maat.
Je bewijs heb je al gehad in etappe 11. Pogacar viel aan op zijn terrein en werd teruggehaald door Vinegaard die sterker was. Pogacar had zich leeg gereden. Menselijk zullen we maar zeggen.LoneRanger schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:31:
[...]
80% geloof ik sowieso niet en of het nu is omdat zijn calorieën verbruik uniek is of wat voor stikker je er ook op plakt ik kan het niet helpen dat ik daar cynisch van wordt zeker gezien de historie van valsspelen in de sport en wielrennen misschien wel in het bijzonder. Wout , Matthieu en Remko zijn ook zogenaamde "Aliens" maar die hebben wel tijd nodig om te herstellen tussen periodes in, hebben wel dagen dat het minder gaat of wat tijd nodig in vorm te komen. Die 80% had ik gelooft als hij 1 of 2 etappes had gepakt en zuinig had gereden maar dat kan Pogacar ook helemaal niet en is wat zijn koersen aantrekkelijk maakt. Ik hoop echt dat hij de laatste week barstjes gaat laten zien, niet omdat ik hem iets zou misgunnen maar meer voor de geloofwaardigheid/menselijke maat. Ik wijs niet, beweer niet, constateer puur wat ik zien en dat ik daar cynisch van wordt.
Over Pogacar die de Giro op 80% reed. Weet idd niet of dat zo is. Wat wél zo is, is dat makkelijke koersdagen mákkelijker zijn voor Pogacar dan voor veel andere renners. Zijn FTP ligt rond de 430 watt obv z’n klimprestatie gisteren. Veel andere klassementsrenners van vergelijkbaar of minder gewicht zitten eerder rond de 400-410. Op een vlakke etappe (niet wandel) is het gem vermogen vaak zo rond de 230-250. Dat is voor Pogacar 53% threshold. Voor veel concurrenten 57% threshold. Voor hun is elke relaxte dag 4% zwaarder.
(Dit is overigens ook de reden dat échte lightweight klimmers in het nadeel zijn, de vlakke etappes / vlakke aanloop naar een klim verspelen zij relatief veel meer energie).
Een voordeel voor Pogacar is dus vlakke etappes voor / na bergritten. Hij kan dan meer herstellen dan z’n concurrentie.
Simpel punt, maar wordt zelden gezien / besproken.
Dat was hoogst waarschijnlijk een hongerklop en is natuurlijk totaal iets anders dan een slechte dag.Requiem19 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:45:
[...]
Je bewijs heb je al gehad in etappe 11. Pogacar viel aan op zijn terrein en werd teruggehaald door Vinegaard die sterker was. Pogacar had zich leeg gereden. Menselijk zullen we maar zeggen.
sporza.be"Je zag hoe Pogacar meteen na de finish snoepjes zat te eten en ook op het podium stond hij nog te kauwen. Dat is nog al gebeurd."
"Hij leek leeg in de eindsprint: staan, zitten, staan, zitten. Dat betekent dat je totaal leeg bent."
"Als je zo eet nadien: dat doe je dat niet als je de suikers niet nodig hebt. Hij zal hier goed van moeten herstellen."
En hersteld is hij.
Ja dat staat ook in m’n post die je quote (leeg gereden)…LoneRanger schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:25:
[...]
Dat was hoogst waarschijnlijk een hongerklop en is natuurlijk totaal iets anders dan een slechte dag.
Wellicht viel je overigens ook op dat Vingegaard op de klim waarop Pogacar aanviel (etappe 11) en het gat 15s werd het al bijna dicht had op de top (5s).
Verder heb ik al onderbouwd toegelicht hoe de fysiologische situatie uitwerkt.
Als er insinuaties over doping worden gestrooid zou het sieren om onderbouwing te zoeken. Anders verdienen zulke opmerkingen hier geen plaats.
Dat was niet netjes van Girmay bij de tussensprint en volledig onnodig
Waarom staat er dan geen hongerklop want dat is toch echt iets anders dan gewoon een slechte dag of leegrijden. Als je alles geeft en het daarna op is of je bent leeg omdat je niet voldoende getankt hebt is een wezenlijk verschil. Had hij wel getankt was dat ook weer [een minuutje] tijdwinst geweest.Requiem19 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:39:
[...]
Ja dat staat ook in m’n post die je quote (leeg gereden)…
Ik reageerde puur op dat stukje wat ik quote, niet op wat daaronder staat [wat overigens interessant is]. Verder probeer ik duidelijk te zeggen dat het mij cynisch maakt, dat is me dan kennelijk niet gelukt, prima.
Gewoon dom, lomp, en zo krijg je gewoon een naam. Waarom was dat nodig.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:56:
Dat was niet netjes van Girmay bij de tussensprint en volledig onnodig
Gelukkig gedeclasseerd, alleen jammer komt die achter Matthews. Had beter deze sprint al zijn punten afgenomendfbt schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:24:
[...]
Gewoon dom, lomp, en zo krijg je gewoon een naam. Waarom was dat nodig.
Zag deze passeren, 2min sneller dan Armstrong en Ulrich.
According to Strava, Tadej Pogacar reached a max speed of 35.4 km/h during his brutal attack on Pla d'Adet and he climbed for 1 minute at 27 km/h on a 9% gradient. 🚀 Insane acceleration, nobody has an answer to that. #TDF2024
Credit: @faustocoppi60
_ _ _ _ _
⛰️🏁 ⏱️ PLA D'ADET (first 9.08 km, 8.60 %, 781 m) | 🇫🇷 #TDF2024
2024 | 25:08 | Pogacar
2001 | 27:04 | Armstrong
| 28:00 | Ullrich
1993 | 27:06 | Rominger, Indurain, Jaskula
Credit: ammattipyöräily
@ammattipyoraily
Ik begin me overigens wel zorgen te maken over de superploegen die je de laatste jaren aan het krijgen bent. Je hebt een ploeg of 4 a 5 die erin slagen zowel qua omkadering als renners het allerbeste aan zich te binden.
Ik vraag me toch meer en meer af of dat goed is voor de koers... Gezien er meer geld dan nooit richting de koers gaat zou je misschien denken van wel, maar ik heb toch mijn twijfels...
Kijk naar de top-10/15 deze Tour.
3 man van UAE (4 als Ayuso niet had moeten opgeven)
2 van van Jumbo (en die hebben Kuss niet eens bij)
2 van Soudal-QuickStep
2 van Ineos
Dat betekend dat pakweg de helft van de renners in de absolute top van het klassement renners zijn die toch nog in dienst van iemand anders rijden... Dat lijkt me toch een kwalijke evolutie die de algemene spankracht van de Tour niet ten goede komt op langere termijn.
Ik vraag me toch meer en meer af of dat goed is voor de koers... Gezien er meer geld dan nooit richting de koers gaat zou je misschien denken van wel, maar ik heb toch mijn twijfels...
Kijk naar de top-10/15 deze Tour.
3 man van UAE (4 als Ayuso niet had moeten opgeven)
2 van van Jumbo (en die hebben Kuss niet eens bij)
2 van Soudal-QuickStep
2 van Ineos
Dat betekend dat pakweg de helft van de renners in de absolute top van het klassement renners zijn die toch nog in dienst van iemand anders rijden... Dat lijkt me toch een kwalijke evolutie die de algemene spankracht van de Tour niet ten goede komt op langere termijn.
Oef... als ze straks met 36 km/h gemiddeld boven zijn, heeft Cav maar 45 minuutjes om ook binnen te komen... dat word lastig!
Saaaaaaaai, niet echt natuurlijk maar Pogi is extreem veel beter dan iedereen anders, het heeeeele jaar al
[ Voor 82% gewijzigd door goerriaan op 14-07-2024 17:10 ]
Het verschil is echt enorm hoor, Pogacar zat echt op zijn gemak en dan nog zo demarreren.goerriaan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:08:
Saaaaaaaai, niet echt natuurlijk maar Pogi is extreem veel beter dan iedereen anders, het heeeeele jaar al
Saai? Mij betreft niet. De tours met Froome enzo waren saai.
De beste die voorop rijd en weer een rit wint is net mooi.
Vingegaard rijd anders ook prima, serieuze achterstand al voor Remco en de rest.
Vingegaard rijd anders ook prima, serieuze achterstand al voor Remco en de rest.
dappere poging van Vingegaard om Pogacar te versmachten, maar nee, geen kruit tegen gewassen
Vingegaard heeft echt pijn. Wordt gewoon op dik minuut gedraaidChelseamarre123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:16:
Pogacar valt tenminste aan. Dat kon je van Froome niet zeggen. Ik vind het wel tof, nieuwe generatie renners. Al heeft meneer al talloze monumenten én 4 GT op zijn naam staan. Echt bizar.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:16:
De Instorting Waar Iedereen Op Wacht is er vandaag in elk geval nog niet.
14de ritzege ooit, als die zo verder doet is Cavendish zijn record in gevaar al is dat nog ver
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21