[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 133 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-09 19:49
Casual Ruud schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Nee, maar dit staat haaks op wat Zeeman eerder zei. Ze gingen voor de winst of anders niet. Hij kan het mooi vertellen, maar het is natuurlijk onzin. Dan kun je beter gewoon niets zeggen. Ook lekker motiverend zo.

Overigens hadden ze prima met Kooij en Van Aert voor ritzegges kunnen gaan. Hadden ze zomaar wat ritten kunnen pakken.

Maar goed de koers is nog twee weken.
Valt wel mee allemaal toch? Vingegaard is in opbouw, zijn niveau moet nog stijgen. Daarbij is 2de of podium ook gewoon goed.

Van Aert kwam ook heel onzeker naar de tour en heeft al paar keer naast de zege gegrepen. Om dan ook nog is Kooij mee te nemen die in de Giro ook vaak te kort kwam vind ik wat kort door de bocht.

Vingegaard is ook gewoon titelverdediger en 2 voudig tourwinnaar. Zelfs op 90 procent is die nog altijd de 2de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:42
Ja en precies daarom is het dus onzin wat Zeeman steeds zegt. Als ze daadwerkelijk hadden verwacht dat Vingegaard nu op meerdere minuten zou zijn gereden, stond hij niet eens in de top 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:53
De Pyreneeën en Alpen moeten nog komen, dan weten we pas echt hoeveel Vingego waard is. Dachten we vorig jaar ook niet dat het in de 1e week al bepaald was?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 16:32
Ik denk heel eerlijk gezegd dat t spel pokeren is met keihard bluffen. Als je nu gaat zeggen dat t niet verwacht was , dan zeg je eigenlijk gewoon vinnegaard is niet goed. Door nu standvast met vinnegaard in elk intervieuw te lachen en te roepen we hadden gecalculeerd op 2/3/4/5 minuten te staan, ga je er dus vanuit dat hij 6/7/8 minuten weer in de laatste etappes weer kan gaan pakken.
Of ze zien dit gewoon als een mooie training voor de vuelta :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Ik zie net de, prachtige, beelden van Julien Bernard deze tijdrit. En daar geeft de Tour organisatie dan 200 Zwitserse Frank boete voor... Niet te geloven

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

Fuelke

Forza Ferrari

Jebus4life schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:11:
Ik zie net de, prachtige, beelden van Julien Bernard deze tijdrit. En daar geeft de Tour organisatie dan 200 Zwitserse Frank boete voor... Niet te geloven
Sporza grapte daar nog over, dat hij een boete ging krijgen :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 17:09
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Valt wel mee allemaal toch? Vingegaard is in opbouw, zijn niveau moet nog stijgen. Daarbij is 2de of podium ook gewoon goed.
Dit lees ik vaak maar ik heb hier toch twijfels over. Hij heeft een enorm smalle basis na die val. Het is niet dat de eerste dagen rustig gereden is waardoor het trainingsritten waren. En de sprintritten zijn dan weer te rustig om over training te spreken. Mijn ervaring is dat een smalle basis i.c.m. langdurige inspanning (lees derde week) er meer kans op instorten is dan verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Fuelke schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Sporza grapte daar nog over, dat hij een boete ging krijgen :(
Ze grapten daar niet over... De Cauwer of Renaat zei onmiddellijk dat hij daar een geldboete gaat voor krijgen, maar ze vonden het beiden belachelijk dat de organisatie dit doet. De officiële reden: omdat hij het imago van de sport heeft geschaad. Ze zouden het beter omarmen, want dat is nu de reden waarom niet-wielerfanaten de tour zo leuk vinden, voor dergelijke gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Denk dat Evenepoel en Vingegaard het Pogi nog wel lastig gaan maken maar staat wat mij betreft wel zo goed als vast dat Pogi uiteindelijk gaat winnen. Hij gaat enkel verliezen als die ziek wordt of een andere externe factor los van zijn vorm roet in het eten gooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
aaaido schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:28:
Denk dat Evenepoel en Vingegaard het Pogi nog wel lastig gaan maken maar staat wat mij betreft wel zo goed als vast dat Pogi uiteindelijk gaat winnen. Hij gaat enkel verliezen als die ziek wordt of een andere externe factor los van zijn vorm roet in het eten gooit.
hoe gaan ze t pogi nu lastig maken dan?
teams lijken er niet naar om UAE pijn te doen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Wat betekent dat icoontje eigenlijk op PCS?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULfJpHUjKaCqzhwCL-_DG-A-nqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBYLHpj5lbrmVMNJkYGHwrDY.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:49:
Wat betekent dat icoontje eigenlijk op PCS?

[Afbeelding]
Ze staan bij grote koersen met een camper langs de kant. Vandaag staat 'ie daar.
Zie de blog/livestats op PCS:
The PCS on Tour campervan is parked at 17.4 km from the finish.
Afbeeldingslocatie: https://www.procyclingstats.com/photos/bm/bc/the-pcs-on-tour-campervan-is-parked-at-17.4-km-from-the-finish..jpg© Stephan van der Zwan / ProCyclingStats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:14
Haha, het had wellicht ook de karavaan kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Speed24 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Ze staan bij grote koersen met een camper langs de kant. Vandaag staat 'ie daar.
Zie de blog/livestats op PCS:

[...]

[Afbeelding]© Stephan van der Zwan / ProCyclingStats
Duidelijk! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jonge Noor verongelukt in ronde van Oostenrijk. ;(

Klote sport is het soms ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Het zal helaas een gevaarlijke sport blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Benieuwd of VDP mee doet vandaag. Finish ligt bergop a 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:06
En VDP zich maar opofferen voor Philipsen die keer op keer faalt deze Tour…Morgen voor eigen succes hoop ik.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 06-07-2024 17:31 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
PatrickC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:30:
En VDP zich maar opofferen voor Philipsen die keer op keer faalt deze Tour…Morgen voor eigen succes hoop ik.
‘falen’ lijkt me wat overdreven, hij wordt tweede, op waarde geklopt; het zal vast nog wel een keer zijn kant opvallen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

VDP liet de lead out ook echt lopen dit keer. Ik dacht nog even dat ze een lead out voor hem gingen doen, maar dat was ook ijdele hoop.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
PatrickC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:30:
Als niet winnen gelijk aan falen is, wat doet 98% van het peloton dan? Van Aert, De Lie, Pedersen etc. allemaal gefaald.

Nogal een domme opmerking vind ik.

Alsof MvdP ook maar enige kans maakt in dit soort etappes. Moet ADC dan maar gewoon die rit uitrijden zonder mee te doen voor de ritwinst? Philipsen heeft gewoon 6 etappes gepakt in twee jaar hè.

Morgen is een kans voor hem en afhankelijk van de finale spelen ze dat (hopelijk) uit met MvdP of Philipsen zoals tijdens het voorjaar. De laatste tig kilometers zijn vlak dus zou het zomaar weer Philipsen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
morgen de TdF-moet-met-de-gravel-hype-mee etappe; met het materiaal van tegenwoordig voorzie ik geen grote problemen, maar kwa terrein voer voor de veldrijders en mtb-ers

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Casual Ruud schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:43:
[...]

Als niet winnen gelijk aan falen is, wat doet 98% van het peloton dan? Van Aert, De Lie, Pedersen etc. allemaal gefaald.

Nogal een domme opmerking vind ik.

Alsof MvdP ook maar enige kans maakt in dit soort etappes. Moet ADC dan maar gewoon die rit uitrijden zonder mee te doen voor de ritwinst? Philipsen heeft gewoon 6 etappes gepakt in twee jaar hè.

Morgen is een kans voor hem en afhankelijk van de finale spelen ze dat (hopelijk) uit met MvdP of Philipsen zoals tijdens het voorjaar. De laatste tig kilometers zijn vlak dus zou het zomaar weer Philipsen kunnen zijn.
Volgens mij willen deze sprinters maar één ding… winnen… zeker top sprinters als Philipsen. En in deze Tour lukt dat vooralsnog niet, dus blijf ik er bij dat hij dan faalt. Als je dat een domme opmerking vind, prima!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:29:
[...]

Volgens mij willen deze sprinters maar één ding… winnen… zeker top sprinters als Philipsen. En in deze Tour lukt dat vooralsnog niet, dus blijf ik er bij dat hij dan faalt. Als je dat een domme opmerking vind, prima!
leg even uit wat Philipsen fout doet dan vandaag, ok, ik heb je 10 secondend gegeven, hij doet niks fout vandaag, hij lag zelfs wat voor, maar de streep was 5 meter te ver en Girmay had meer power; sprinten is timen, gokken ook dus

[ Voor 18% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2024 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Falen is wat Jakobsen doet. Zo pover zijn dat je kilometers voor de sprint gelost wordt uit het peloton.

Nét niet goed genoeg zijn om te winnen van alle andere beste sprinters lijkt me geen falen. Dan faalt namelijk echt iedereen in de Tour behalve de etappewinnaars :).

Overigens vind ik MvdP ook wel echt heel pover rondrijden. Lijkt meer op een trainingskamp dan een wedstrijd voor hem? Enige inspanning die hij gedaan heeft is donderdag de sprint goed aantrekken. Zal je zien dat hij morgen er opeens wel staat 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Requiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Falen is wat Jakobsen doet. Zo pover zijn dat je kilometers voor de sprint gelost wordt uit het peloton.

Nét niet goed genoeg zijn om te winnen van alle andere beste sprinters lijkt me geen falen. Dan faalt namelijk echt iedereen in de Tour behalve de etappewinnaars :).

Overigens vind ik MvdP ook wel echt heel pover rondrijden. Lijkt meer op een trainingskamp dan een wedstrijd voor hem? Enige inspanning die hij gedaan heeft is donderdag de sprint goed aantrekken. Zal je zien dat hij morgen er opeens wel staat 😄.
Als Matje morgen wint is zijn tour geslaagd en kan ie verder hardheid opdoen voor het wk en Parijs .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Megupe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Als Matje morgen wint is zijn tour geslaagd en kan ie verder hardheid opdoen voor het wk en Parijs .
Ik denk met weemoed terug aan de Tour van ‘21 toen hij nog lekker all in ging. Nu laat hij echt alles lopen als hij denkt dat het moeilijk gaat worden (etappe 1 bijv).

Maar uiteraard eens, hij kiest z’n momenten en rijdt de Tour in dienst van de OS. Blijft ergens jammer dat de Tour tegenwoordig gereden kan worden als trainingsstage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
[...]

Tegen dit soort Johan-Derksen-logica kan ik helaas niet op. Je hebt gelijk Philipsen en de rest van het peloton (die geen rit pakken) falen hopeloos.

Misschien kunnen ze gaan gravelen. Dat schijnt tegenwoordig voor amateurs te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Casual Ruud schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:56:
[...]

Tegen dit soort Johan-Derksen-logica kan ik helaas niet op. Je hebt gelijk Philipsen en de rest van het peloton (die geen rit pakken) falen hopeloos.

Misschien kunnen ze gaan gravelen. Dat schijnt tegenwoordig voor amateurs te zijn.
Ik stoor me gewoon aan de reactie… ik heb gewoon een mening en als dat dan niet past in iemands straatje wordt het als domme opmerking afgeschilderd. Maar ja, dat is de huidige samenleving… de mening van een andere niet accepteren en dan dom noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Requiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Mee eens. Misschien kan ik beter zeggen… komt net tekort. Wat vorig jaar allemaal lukte, lukt nu net niet. Net dat procentje dat mist. En Jakobsen… dat is inderdaad ook andere koffie… helaas…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dit soort op de man opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En daar is het volgende oordeel…

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2024 17:38 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:10
Zeggen dat mensen falen is ook een beoordeling/oordeel. ;)

Oh wacht, misschien oordelen we allemaal wel eens. Laten we het gezellig houden door het van twee kanten aan te pakken;

- minder harde bewoordingen gebruiken bij uitspreken persoonlijke mening/oordeel.
- minder aanstoot nemen aan harde bewoordingen in andermans mening/oordeel.

Fijne avond nog.

[ Voor 82% gewijzigd door Patrick4 op 06-07-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Casual Ruud schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:56:
[...]

onzin, hij heeft niet duidelijk gemaakt waarom hij vindt dat Philipsen gefaald heeft; je kan dat vinden, maar als het niet klopt, mag je dat uitleggen, dus mja, leg het uit @ PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Ik denk met weemoed terug aan de Tour van ‘21 toen hij nog lekker all in ging. Nu laat hij echt alles lopen als hij denkt dat het moeilijk gaat worden (etappe 1 bijv).

Maar uiteraard eens, hij kiest z’n momenten en rijdt de Tour in dienst van de OS. Blijft ergens jammer dat de Tour tegenwoordig gereden kan worden als trainingsstage.
sprinten gaat hij niet winnen, berg etappes die te zwaar zijn ook niet, Philipsen is 1 van de beste sprinters van de wereld, (al niet de beste) momenteel rijd zijn ploeg in sprintetappes dus voor hem..
Na de tour van 21 waarin hij soort van ''all out'' spelende wijs ging, was hij daarna niet echt heel goed.
Hij heeft vorig jaar op t WK gezien wat een ''training tour'' kan doen.
Dit jaar heeft hij OS en WK.. Waarom niet herhalen wat al een succes factor bleek te zijn? Leuk voor de fans wellicht niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Requiem19 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Ik denk met weemoed terug aan de mountainbike wedstrijden waar hij lekker all in ging.

Mooi dat dit gedrag doorgetrokken wordt in het wielrennen dan kan ik het nog enigszins verkroppen. ;)

Aan de andere kant, we zijn momenteel verwend en met dat in het achterhoofd hebben we natuurlijk geen klagen. Het wensenlijstje wordt bijna met chirurgische precisie afgewerkt en dat tussen die doelen weinig gebeurt moeten we accepteren. Hopelijk haalt ie alles wat er te halen valt in het wielrennen zeer snel want dan kan die weer aanvallend koersen en terug naar het mountainbiken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Mooie rit al, hopelijk blijven de favorieten van pech gespaard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Gvd, wat is die Vingegaard toch een jankbal. Neem gewoon over en we krijgen een fantastische koers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 26-09 18:42
Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:14:
Gvd, wat is die Vingegaard toch een jankbal. Neem gewoon over en we krijgen een fantastische koers.
Tsja typisch Jonas. Kleurloze renner

Jammer dat MvdP er niet bij zit. Die lijkt niet voluit te willen gaan deze tour.

[ Voor 14% gewijzigd door KW25 op 07-07-2024 16:16 ]

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
KW25 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Tsja typisch Jonas. Kleurloze renner

Jammer dat MvdP er niet bij zit. Die lijkt niet voluit te willen gaan deze tour.
Snap ook niet goed waarom buiten dat het een angsthaas is. Als je met 3 voorop bent kan de volgauto er meteen achter in geval van pech. En dan waai je terug tot in de groep Roglic. Weinig ploegmaats heeft Vingegaard nog vooraan dacht ik.

Gewoon man tegen man maar hij zou maar is een trap teveel geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Snap ook niet goed waarom buiten dat het een angsthaas is. Als je met 3 voorop bent kan de volgauto er meteen achter in geval van pech. En dan waai je terug tot in de groep Roglic. Weinig ploegmaats heeft Vingegaard nog vooraan dacht ik.

Ja Jonas is sowieso niet een renner met echte mooie acties tijdens koers (correct me if i’m wrong).

Moet wel zeggen, stel je hebt pech met zn 3en, verlies je wel tijd tov de andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
KW25 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Ja Jonas is sowieso niet een renner met echte mooie acties tijdens koers (correct me if i’m wrong).

Moet wel zeggen, stel je hebt pech met zn 3en, verlies je wel tijd tov de andere 2.
denk dat dat ook z’n inschatting was, had al eens pech; de Tour wordt hier niet gewonnen vandaag, naar je kan hem wel verliezen; en meeste aaneengesloten stukken gravel moeten nog komen; maar erg mooie en enerverende etappe! voor herhaling vatbaar, mits idd niemand van de favorieten bepalende pech krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:19
Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:14:
Ik snap hem nu wel. Pogacar is duidelijk sterker dan hem op dit terrein. Dus waarom risico nemen met een grote kans dat hij tijd verliest op Pogacar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:19
CynicRelief schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:55:
[...]
mits idd niemand van de favorieten bepalende pech krijgt
Daarom vind ik het ook geen goed idee in de Tour. Je wilt dat de sterkste wint, niet de gelukkigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Ik snap hem nu wel. Pogacar is duidelijk sterker dan hem op dit terrein. Dus waarom risico nemen met een grote kans dat hij tijd verliest op Pogacar?
Daarbij komt nog: Hij lag nog niet zo lang geleden nog op de intensive care, plus dat hij nu op de fiets van een ander rijdt...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:34:
[...]

Daarom vind ik het ook geen goed idee in de Tour. Je wilt dat de sterkste wint, niet de gelukkigste.
mee eens, maar vooralsnog valt het erg mee met ‘koersvervalsende’ pechgevallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Cmoon Jasper Stuyven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ho zonde voor Stuyven, 25 top 10 plaatsen in de TDF in zijn carrière maar die overwinning is hem (nog) niet gegund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:54:
Ho zonde voor Stuyven, 25 top 10 plaatsen in de TDF in zijn carrière maar die overwinning is hem (nog) niet gegund.
Stuyven had het wel verdiend.
Maar de top10 klasseringen en niet winnen prijs gaat nog naar Kelderman. (Ff los van de tdf).

MvdP net niet goed genoeg helaas.

Hele mooie koers, beetje anticlimax voor mij als MvdP fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
geen resultaatbepalende pechgevallen gelukkig, dus voor herhaling vatbaar imho; blijft dubbeltje op z’n kant vanzelf

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Tja, het zijn niet allemaal Pogacar's die onbeperkt met energie kunnen smijten. Voor de kijker is het leuk als Vingegaard met hem meedoet maar voor zijn kansen is het minder. Voor Jonas is het zo zuinig mogelijk naar de 3e week om kans te maken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Als echte koerskijker kun je toch wel beredeneren dat er voor hem niets te winnen is in zo’n situatie?

Dan is hij straks 1 minuut voorop met Pogacar en Evenepoel en sprint Pogacar een gravel bocht uit volgas, Vinegaard op 50m en die komt dan net wel/niet terug.

Logisch koersen is (actief) defensief rijden op het terrein waar je zwakker bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:28:
[...]

Als echte koerskijker kun je toch wel beredeneren dat er voor hem niets te winnen is in zo’n situatie?

Dan is hij straks 1 minuut voorop met Pogacar en Evenepoel en sprint Pogacar een gravel bocht uit volgas, Vinegaard op 50m en die komt dan net wel/niet terug.

Logisch koersen is (actief) defensief rijden op het terrein waar je zwakker bent.
Daarbij komt dat VLAB echt op de laatste week mikt ivm mogelijk verval Pogacar en misschien nog een puntje verbetering bij Vingegaard. Dan is nu zuinig koersen de logische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:45:
[...]

Daarbij komt dat VLAB echt op de laatste week mikt ivm mogelijk verval Pogacar en misschien nog een puntje verbetering bij Vingegaard. Dan is nu zuinig koersen de logische keuze.
Yup, voor Vinegaard is tijd pakken op Roglic ook helemaal ‘geen big win’. Dus waarom zou hij daarvoor het risico nemen om geïsoleerd met z’n grootste concurrent te komen die veel beter is op dit parcours?

Doodsaai, maar wel verstandig koersen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:28:
[...]

Snap het zeker maar vind het jammer dat het zo'n beredeneerde grijze tourwinnaar is die nooit op instinct koerst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roltor
  • Laatst online: 20:53
Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Snap het zeker maar vind het jammer dat het zo'n beredeneerde grijze tourwinnaar is die nooit op instinct koerst.
Dat hij niet op instinct koerst, is toch geen reden om hem een jankbal en een angsthaas te noemen?
Zoals hierboven geschreven, is het waarschijnlijk in zijn belang om op dit terrein niet het man tegen man gevecht aan te gaan.
Jammer voor ons als kijkers, maar het is toch ook niet nodig om daar zo op te reageren. Tenslotte is Vingegaard daar om de Tour te winnen, niet om de kijkers thuis te vermaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Chelseamarre123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Grijze tourwinnaar wil ik het echt niet noemen. Genoeg etappes waarin hij heeft laten zien te durven aanvallen.

Hij kent simpelweg gewoon zijn beperkingen. Vandaag is zo een etappe wat niet aan hem besteed is. Hij kan wel leuk mee gaan draaien, maar enkele gravelstroken later wordt die er gewoon af gereden en verliest die rustig een minuut.

Enkele stroken hebben dat duidelijk aangetoond dat die zonder hulp niet terug zou komen.

Pogacar is wat dat betreft een alien die werkelijk op elk terrein super goed is en Vingegaard kan hem alleen verslaan als er veel geklommen moet worden. We zullen dus zeker nog wel een poging van hem gaan zien in de laatste week.

Dus, echt heel erg treurig om hem een jankbal en angsthaas te noemen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Sjonge, het is net alsof we naar een saaie etappe hebben zitten te kijken. Ik heb zeker de helft van de rit op het puntje van m'n stoel gezeten. En dat ondanks Renaat, die voor mij het perfecte slaapmiddel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
TheekAzzaBreek schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:09:
Sjonge, het is net alsof we naar een saaie etappe hebben zitten te kijken. Ik heb zeker de helft van de rit op het puntje van m'n stoel gezeten. En dat ondanks Renaat, die voor mij het perfecte slaapmiddel is.
mja, Jose en Renaat die ons soepeltjes en rustig door de etappe loodsen; genoeglijk en vakkundig vermaeck; Karsten en Jeroen op vakantie ofzo? ik vind Traksel iha ok, maar die Hermsen is zo'n babbelkous, niet slecht hoor, maar just dat, babbelkous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:43
Ik ben wel fan van zo'n etappe.
Wat mij betreft mag er zo veel mogelijk variatie zitten in het parcours van een grote ronde, de nadruk ligt te hard op klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CynicRelief schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:34:
[...]

mja, Jose en Renaat die ons soepeltjes en rustig door de etappe loodsen; genoeglijk en vakkundig vermaeck; Karsten en Jeroen op vakantie ofzo? ik vind Traksel iha ok, maar die Hermsen is zo'n babbelkous, niet slecht hoor, maar just dat, babbelkous
Luister de laatste dagen het Engelse commentaar op Eurosport. Ook vermakelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Hupske schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:55:
[...]

Grijze tourwinnaar wil ik het echt niet noemen. Genoeg etappes waarin hij heeft laten zien te durven aanvallen.

Hij kent simpelweg gewoon zijn beperkingen. Vandaag is zo een etappe wat niet aan hem besteed is. Hij kan wel leuk mee gaan draaien, maar enkele gravelstroken later wordt die er gewoon af gereden en verliest die rustig een minuut.

Enkele stroken hebben dat duidelijk aangetoond dat die zonder hulp niet terug zou komen.

Pogacar is wat dat betreft een alien die werkelijk op elk terrein super goed is en Vingegaard kan hem alleen verslaan als er veel geklommen moet worden. We zullen dus zeker nog wel een poging van hem gaan zien in de laatste week.

Dus, echt heel erg treurig om hem een jankbal en angsthaas te noemen.
Toen hij op een gegeven moment met Pogi en Jorgenson weg was, met roglic en evenepoel echt een stuk achter hun.. Had die wel samen met jorgenson kunnen draaien toch? Zelfs als Pogi wegvalt, moet hij nog tijd goedmaken op Evenepoel. Die zie ik met zo'n laatste tijdrit ook nog wel ergens een minuutje of 1 of zelfs 2 pakken op vinnegaard.. Als Jumbo zijnde had ik wel een klein gokje genomen en gewoon tegen jorgenson gezegd dat hij en pogi kop over kop wel beurtjes konden doen.. Evenepoel en Roglic hadden daar niemand meer zitten, dan hadden ze zich echt wel verrot moeten rijden om eventueel bij te komen. En evenepoel was ook echt geen held op t gravel, dus die had je theoretisch ook gewoon op een minuutje kunnen zetten gister.

Maar goed, Jumbo heeft een doel en een plan, ze rijden werkelijk rondjes om vinnegaard, zorgen dat er fietsen zijn bij eventuele pech en als je dan zo'n WVA ook gister weer kopwerk ziet doen, nadat hij op dat ene strookje gravel bergop bijna achterin lag is dat wel echt teamwork.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

dfbt schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Toen hij op een gegeven moment met Pogi en Jorgenson weg was, met roglic en evenepoel echt een stuk achter hun.. Had die wel samen met jorgenson kunnen draaien toch? Zelfs als Pogi wegvalt, moet hij nog tijd goedmaken op Evenepoel. Die zie ik met zo'n laatste tijdrit ook nog wel ergens een minuutje of 1 of zelfs 2 pakken op vinnegaard.. Als Jumbo zijnde had ik wel een klein gokje genomen en gewoon tegen jorgenson gezegd dat hij en pogi kop over kop wel beurtjes konden doen.. Evenepoel en Roglic hadden daar niemand meer zitten, dan hadden ze zich echt wel verrot moeten rijden om eventueel bij te komen. En evenepoel was ook echt geen held op t gravel, dus die had je theoretisch ook gewoon op een minuutje kunnen zetten gister.

Maar goed, Jumbo heeft een doel en een plan, ze rijden werkelijk rondjes om vinnegaard, zorgen dat er fietsen zijn bij eventuele pech en als je dan zo'n WVA ook gister weer kopwerk ziet doen, nadat hij op dat ene strookje gravel bergop bijna achterin lag is dat wel echt teamwork.
Als je de ploeg nog steeds Jumbo noemt en Vingegaard schrijft als Vinnegaard, maakt dat je verhaal niet bepaald sterk.

Het was helemaal niet evident dat hij samen met Jorgenson en Pogacar erbij had kunnen blijven. Tenslotte kon hij in de stukken ervoor telkens maar met moeite erbij komen of in het wiel blijven. Dus nee, ik gok dat hij er op een gegeven moment af gewapperd zou worden en in de groep bij Evenepoel terecht zou komen.

En Vingegaard zat ook nog eens niet op zijn eigen fiets, maar op de fiets van Tratnik, een fiets die niet op hem afgesteld was. Daar zou ik ook geen risico mee nemen.

Ik snap ook niet dat men juist op dat moment blijft aandringen. Volgens mij was er een heel stuk eerder in de koers ook al een keer dat Roglic zelfs op 30 seconden achterstand stond. Toen was er maar één ploeg die reed, en dat was niet de ploeg van Pogacar of Evenepoel.

Ook wel bijzonder dat je noemt dat hij wellicht Evenepoel wel op een minuut had gereden, om vervolgens te denken dat hij in de tijdrit op Evenepoel een minuut of twee zal verliezen. Hoe zie je dan voor je dat hij in deze etappe dan één minuut op Evenepoel had kunnen pakken? Alleen omdat hij één keer een stuurfoutje maakte en even op achterstand lag? (Wat hij overigens behoorlijk snel weer goedmaakte.)

Roglic heeft heel wat jaren in hetzelfde team gereden. Ik gok met heel wat data voor handen dat VLAB wel weet dat je je om Roglic niet druk hoeft te maken als Vingegaard zijnde.

Het is in ieder geval duidelijk. Vingegaard moest zo rustig mogelijk de eerste week doorkomen, zo min mogelijk diep gaan, zodat hij ook nog in week drie in orde is.
Gewoon heel sterk en goed gereden van Vingegaard.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Hupske schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:54:
[...]

Ik snap ook niet dat men juist op dat moment blijft aandringen. Volgens mij was er een heel stuk eerder in de koers ook al een keer dat Roglic zelfs op 30 seconden achterstand stond. Toen was er maar één ploeg die reed, en dat was niet de ploeg van Pogacar of Evenepoel.
Het was Jumbo die met hun volledige groep bergop reed waardoor het logisch was dat zij initieel doortrokken maar Quickstep en UAE hebben wel degelijk over genomen. Evenepoel heeft zelfs zijn enige ploegmakker in die groep (Moscon) hiervoor opgeofferd want Landa zat bij Roglic. Als ze blijven een mannetje laten meedraaien met Quickstep en UAE, zie ik Roglic niet terugkomen.

Dat hij niet rondreed toen hij alleen weg was met Evenepoel en Pogacar begrijp ik wel als ik koerstechnisch nadenk maar vond ik als toeschouwer wel spijtig. Man tegen man is nu eenmaal heroïscher dan ploegentactiek.

Maar als Belg ben ik mogelijk niet volledig neutraal, net als veel mensen hier dat niet zijn over Mathieu van der Poel en Jumbo O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Een goed punt van de 'In Het Wiel Podcast' (dus niet mijn eigen idee ;)) was dat Visma LAB wellicht juist geen tijd wil winnen op Evenepoel / Roglic. Strategisch kan het een voordeel zijn om Evenepoel en Roglic zo dicht mogelijk bij Pogacar te houden in het Algemeen Klassement.

Als Evenepoel en/of Roglic ver staan hoeft UAE zich alleen morgen te concentreren op JV. En je wilt juist

a) UAE laten reageren op alle aanvallen van RE / PR (en JV) om zo snel mogelijk UAE op te branden zodat Pogacar geïsoleerd komt te zitten
b) Pogacar op zo'n geïsoleerd moment de aanvallen moet beantwoorden van én JV, én RE, én PR.

Visma LAB speelt het m.i. wel erg slim en doordachter dan de meeste teams. Niet leuk om naar te kijken, maar wel 3d chess imo :).

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 08-07-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 20:14
CynicRelief schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:05:
geen resultaatbepalende pechgevallen gelukkig, dus voor herhaling vatbaar imho; blijft dubbeltje op z’n kant vanzelf
Daardoor ook mooiste rit van de Tour tot nu toe (samen met Bardet/van den Broek).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cbr600f4i
Niet leuk om naar te kijken? Ik vind dom koersen niet leuk. Zelfs vdP heeft niet met de krachten gesmeten. Wat hadden we dan van Vingegaard verwacht met een verkeerde fiets, net uit het ziekenhuis en op onbekend terrein? De man koerst slim en dat vind ik persoonlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mwah MvdP heeft wel degelijk met krachten gesmeten. Maar zat uiteindelijk niet mee in de beslissende aanval (kopgroep na +-50 km) of met de grote 3 die de kopgroep gehaald hadden en zich weer lieten uitzakken.

Toen ie eenmaal ging was het gat niet meer te overbruggen vanwege de sterke kopgroep en hij in een groep zat waar een deel niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Requiem19 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:43:
Een goed punt van de 'In Het Wiel Podcast' (dus niet mijn eigen idee ;)) was dat Visma LAB wellicht juist geen tijd wil winnen op Evenepoel / Roglic. Strategisch kan het een voordeel zijn om Evenepoel en Roglic zo dicht mogelijk bij Pogacar te houden in het Algemeen Klassement.

Als Evenepoel en/of Roglic ver staan hoeft UAE zich alleen morgen te concentreren op JV. En je wilt juist

a) UAE laten reageren op alle aanvallen van RE / PR (en JV) om zo snel mogelijk UAE op te branden zodat Pogacar geïsoleerd komt te zitten
b) Pogacar op zo'n geïsoleerd moment de aanvallen moet beantwoorden van én JV, én RE, én PR.

Visma LAB speelt het m.i. wel erg slim en doordachter dan de meeste teams. Niet leuk om naar te kijken, maar wel 3d chess imo :).
Mooie theorie maar ver gezocht vind ik. De UAE ploeg is in principe bergop belachelijk veel sterker dan al de rest (wat we trouwens ook hebben gezien in de enige bergrit die al is geweest). Het is imo niet realistisch te verwachten dat ze zich opbranden door het terughalen van Roglic/Remco. Dat is nog los van het feit dat ik eigenlijk niet verwacht dat Remco/Roglic bergop gaan aanvallen tenzij Vingegaard/Pogacar zelf zwakte tonen bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Horla schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Mooie theorie maar ver gezocht vind ik. De UAE ploeg is in principe bergop belachelijk veel sterker dan al de rest (wat we trouwens ook hebben gezien in de enige bergrit die al is geweest). Het is imo niet realistisch te verwachten dat ze zich opbranden door het terughalen van Roglic/Remco. Dat is nog los van het feit dat ik eigenlijk niet verwacht dat Remco/Roglic bergop gaan aanvallen tenzij Vingegaard/Pogacar zelf zwakte tonen bergop.
De strategie zal vooral zijn om Pogacar's helpers op de beklimmingen zo hard mogelijk te laten werken, zodat Pogacar op de tussenstukken geïsoleerd raakt. Precies hoe Pogacar in 2022 ook de Tour verloor.

Pogacar zelf aanvallen op de beklimmingen gaat moeilijk worden, maar het zijn juist de vlakke stukken waar hij en heel UAE het meest kwetsbaar is als ze rekening moeten houden met meerdere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Mja, die 2022 situatie was vooral een enorme inschattingsfout/overschatting van Pogacar (Roglic stond toen al op minuten, hij moest helemaal niet zo agressief reageren op zijn aanvallen) + zijn "klimhelpers" (Ayuso, Almeida en Yates) zijn toch een pak beter dan in 2022. In de vlakke tussenstukken geloof ik zeker dat UAE niet zo sterk is maar ik zie niet in wie er in de lange ontsnapping gaat gaan waarbij bovenstaande helpers bergop niet gemakkelijk het gat kunnen verkleinen/dichtrijden.

Zoals ik al zei: het is een theorie maar ik geloof er persoonlijk niet zo in. Er zit drie man van UAE in de top 10 en vier in de top 12! Jorgenson zou dan bijna de rol van Roglic moeten overnemen maar die staat ook al op 4 min en Remco/Roglic/Rodríguez/etc gaat geen tandemaanval doen met Jumbo vermoed ik. Soit, rit 14 is eerst volgende bergrit zeker? Dan zullen we meer zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Horla schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:52:
Mja, die 2022 situatie was vooral een enorme inschattingsfout/overschatting van Pogacar (Roglic stond toen al op minuten, hij moest helemaal niet zo agressief reageren op zijn aanvallen) + zijn "klimhelpers" (Ayuso, Almeida en Yates) zijn toch een pak beter dan in 2022. In de vlakke tussenstukken geloof ik zeker dat UAE niet zo sterk is maar ik zie niet in wie er in de lange ontsnapping gaat gaan waarbij bovenstaande helpers bergop niet gemakkelijk het gat kunnen verkleinen/dichtrijden.

Zoals ik al zei: het is een theorie maar ik geloof er persoonlijk niet zo in. Er zit drie man van UAE in de top 10 en vier in de top 12! Jorgenson zou dan bijna de rol van Roglic moeten overnemen maar die staat ook al op 4 min en Remco/Roglic/Rodríguez/etc gaat geen tandemaanval doen met Jumbo vermoed ik. Soit, rit 14 is eerst volgende bergrit zeker? Dan zullen we meer zien :)
Ik zou verwachten dat Visma LAB al veel eerder dan rit 14 druk gaat proberen te zetten op UAE. Juist in de vlakke / overgangsritten kunnen ze mooi opportunitisch gebruik proberen te maken van een slecht gepositioneerd UAE / waaiers etc.

Het zou mij verbazen als we vanaf nu rustig kabbelend richting de eerste bergrit hobbelen qua GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Requiem19 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Het zou mij verbazen als we vanaf nu rustig kabbelend richting de eerste bergrit hobbelen qua GC.
Toch is dat precies wat er nu gebeurd vandaag...

Soort verlengde rustdag, wandeletappe... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ze vallen bijna om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casual Ruud
Lekker Matje.

Hulde Philipsen, dik verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Casual Ruud schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:47:
Lekker Matje.

Hulde Philipsen, dik verdiend.
Mwah.

Hij was niet echt sneller dan Girmay, hij had alleen een veel betere positie. Hij maakt het natuurlijk wel op topniveau af, maar toch vooral hulde Alpecin-Deceuninck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verdiend, maar hoop wel dat Phillipsen nu wat rustiger wordt en zich gewoon weer gaat gedragen. Er zijn renners in het verleden een jaar geschorst voor dit soort taferelen. Bij 3x in één week kun je moeilijk nog van onwil of onwetendheid spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
@Ypuh en toch als je gewoon de sprint van de voorkant ziet , lijkt alles er goed en wel uit te zijn,
maar ik zag zojuist YouTube: Did Jasper Philipsen Shut the Door on Biniam Girmay? Tour de France ...
Vanaf 6.23 zie je t beeld van boven, en je ziet toch ook echt andere sprinters (buiten Jasper om) ook echt wel flink van links naar rechts schuiven om bij jasper in t wiel te komen. Wat ik hier zie van Bini eerst even dat duwtje aan die gozer links van hem om vervolgens helemaal naar rechts te schieten om bij Jasper in zijn wiel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Interessant uit Geraint Thomas’ podcast gisteren: z’n gemiddelde vermogen was 160watt gisteren 😱 (Normalized 200).

Kortom, eindelijk een etappe die veel amateurs hadden kunnen meefietsen, al waren we natuurlijk wel gelost in de finale.

Leadout VdP was 5s 1400watt, 20s meer dan 1000watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:40:
Interessant uit Geraint Thomas’ podcast gisteren: z’n gemiddelde vermogen was 160watt gisteren 😱 (Normalized 200).

Kortom, eindelijk een etappe die veel amateurs hadden kunnen meefietsen, al waren we natuurlijk wel gelost in de finale.

Leadout VdP was 5s 1400watt, 20s meer dan 1000watt.
haha ja,
Ramon sinkeldam had wel eens in LSRF podcast gezegd met 150 watt en hartslag 95 een 4 uur durende etappe te hebben gereden. Ook geeft Laurens wel eens aan tegen bijv. Stefan bolt dat hij wel 4-5 etappes tijdens een tour gewoon kan meerijden in het peloton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Heerlijk klassiek parcours die etappe van vandaag.
Jammer toch dat de favorieten zich typisch afzijdig houden in deze ritten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Koers!
De Belg zend hem integraal uit!
Buren zal vandaag wel eens niet komen te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

HBO Max ook :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:42:
Pogacar heeft andere plannen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Jebus4life schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:42:
Afzijdig, ik denk dat de favorieten om de dagwinst gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wout heeft geen Philipsen nodig om ongelukken te krijgen zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gaat een spannende slotfase worden.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een etappe, allemaal man tegen man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:19

Roozzz

Plus ultra

We hebben een tour!

Dit had Pogacar niet verwacht en belooft wat voor de komende tijd.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Heerlijke etappe, genieten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Heerlijke strijd zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
echt niet verwacht van Jonas om zo te kunnen rijden . Kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat hij volgende week inzakt.. maar als je dit zo ziet , ga je dat niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 15:09
dfbt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:18:
echt niet verwacht van Jonas om zo te kunnen rijden . Kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat hij volgende week inzakt.. maar als je dit zo ziet , ga je dat niet verwachten.
Hij word meestal niet minder, maar juist sterker. Maar goed, met afgelopen maanden in het achterhoofd is het natuurlijk een beetje koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Poh, wat een slot.
Heel knap van vingegard en ook wel evenepoel.
Hopelijk valt het mee bij Roglic, reed ook sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Bijzonder jammer dat Roglic nog onderuit gaat. Dat kost hem een halve minuut...

Daarnaast een zeer sterke Vingegaard, niet verwacht in dit soort rit. Moet mentaal toch een stevige tik zijn voor Pogacar. Evenepoel zal uiteindelijk erg tevreden zijn met een verlies van 30 seconden, het zag er bij de aanval van Pogacar uit dat de schade wel eens véél groter had kunnen zijn.

De top-3 heeft elk een rit gewonnen; elk op een dag dat ze de sterkste waren. Zien we ook niet vaak.
(niet dat ik rekening hou met een eindzege van Evenepoel, Vingegaard & Pogacar steken er momenteel toch echt wel bovenuit, voor het podium zal het een strijd worden tussen Roglic en Evenepoel gok ik).

[ Voor 29% gewijzigd door Jebus4life op 10-07-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Roglic word in dezelfde tijd geplaatst als Evenepoel, opmerkelijke beslissing van de jury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:23
Chelseamarre123 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:15:
Roglic word in dezelfde tijd geplaatst als Evenepoel, opmerkelijke beslissing van de jury
Volgen ze een keer de regels, is het weer niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
Ik heb niet veel kunnen zien, maar lees net dat Pogacar mogelijk een hongerklop had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Casual Ruud schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
Ik heb niet veel kunnen zien, maar lees net dat Pogacar mogelijk een hongerklop had.
Heeft ie wel vaker last van ;-).

Wel fijn als je de bron erbij vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Casual Ruud schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
Leek me ook, die was voor de podium ceremonie van alles aan het eten
Pagina: 1 ... 133 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21