Edit: loopt nu toch flink uit
[ Voor 19% gewijzigd door Exocet op 02-07-2024 16:53 ]
Je hebt een volle strijd gehad, en nu gaat het enkel over wie de meeste risico's durft/wilt nemen.
Als er nu 1 grote renner verongelukt in deze afdaling zou er schande gesproken worden en zien we dit nooit nog terug in koers. Maar zolang we geen Pogacar of Vingegaard zien verongelukken op beeld blijven we het accepteren.
(en laten we zeggen zoals het is. Het kan volgende week gebeuren, of over 25 jaar, maar het zàl ooit gebeuren)
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Beste ploeg en Vingegaard dus niet op zijn best.
Hopelijk kan hij nog verbeteren in de loop van de Tour.
Zag er anders prima uit vandaagtiswat schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:54:
Oef, hier zie je eigenlijk dat Remco nooit de Tour gaat winnen. Gewoonweg een matige daler (en heel begrijpelijk hoor).
Helemaal eens dit, ik keek ook met angst naar deze afdaling.Jebus4life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:56:
Misschien is het omdat ik ouder wordt, misschien met de recente zware valpartijen (om dan nog maar te zwijgen over Gino Mader) of simpelweg omdat ik een Belg ben... Maar hoort dit soort afdalingen echt nog thuis in volle finale van het moderne wielrennen?
Je hebt een volle strijd gehad, en nu gaat het enkel over wie de meeste risico's durft/wilt nemen.
Als er nu 1 grote renner verongelukt in deze afdaling zou er schande gesproken worden en zien we dit nooit nog terug in koers. Maar zolang we geen Pogacar of Vingegaard zien verongelukken op beeld blijven we het accepteren.
(en laten we zeggen zoals het is. Het kan volgende week gebeuren, of over 25 jaar, maar het zàl ooit gebeuren)
Gewoon ook dit als eerste bergrit doen is vragen voor risico's.
Als Pogi nu al 2min in het klassement voor had in rit 14, waren ze misschien rustig in groep naar beneden gereden. Maar leg zo'n finish toch niet na 4 dagen tour
Verloor al gauw 20 seconden, heeft geluk dat het andere groepje er dichter op kwam en dat de koek op was bij Vine.Exocet schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:56:
Nou, het was een leuke strijd, winnaar lijkt wel duidelijk.
Beste ploeg en Vingegaard dus niet op zijn best.
Hopelijk kan hij nog verbeteren in de loop van de Tour.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:28
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nuja, de beste Pogacar lijkt weinig aan te doen, zeker omdat Vingegaard toch enkele procentjes zal ontbreken... Ik zie hem ertoe in staat de Vuelta er nog even bijpakken als hij deze wint...
Logischerwijs zou je verwachten dat Vingegaard alleen maar "beter" wordt omdat hij frisser is en Pogacar minder. In dat geval is het dan weer gunstig voor de spanning.tweakduke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:09:
Tour duurt nog wel even, maar niet verwacht dat Vingegaard vandaag al 50seconden achterstand opliep.
Only fools are enslaved by time and space.
Elke kans test je de concurrenten. En als ze zwakte vertonen probeer je ze kapot te maken.Jebus4life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:15:
Zou Pogacar het verschil nu al willen maken omdat hij er rekening me houdt dat hij naar het einde van de tour wat zal afzwakken? De vermoeidheid van de Giro zal hij toch beginnen voelen later in de Tour.
Er wordt niet tactisch gewacht op een goede kans of goed moment. Iedere zware (berg) rit is een goede kans en zolang de verschillen klein zijn blijf je prikken.
Maar hoe zit dat dan met die berg in de etappe naar Isola? Die is nog hoger volgens PCS.
Volgens de Tour zelf is het de Bonette het dak van de Tour dit jaar.Megupe schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:04:
Ik hoor dikwijls dat de Galibier dit jaar het hoogste punt in de tour is.
Maar hoe zit dat dan met die berg in de etappe naar Isola? Die is nog hoger volgens PCS.
https://www.letour.fr/en/parcours-general
Ja volgens pcs dus ook.La1974 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:22:
[...]
Volgens de Tour zelf is het de Bonette het dak van de Tour dit jaar.
https://www.letour.fr/en/parcours-general
De nos zegt dat souvenir herrie desgrange altijd voor de hoogste berg is.
De nos zit er wel vaker naar en ik dacht dat dat ook iets anders zat, maar vanavond op de vrt hadden ze het ook niet over de bonette, dus ik ging aan mezelf twijfelen...
Souvenir Henri-Desgrange is ofwel wie als eerste bovenkomt op de Galibier, of op de hoogste berg in de Tour als de Galibier niet beklommen wordt in de Tour.Megupe schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:50:
[...]
Ja volgens pcs dus ook.
De nos zit er wel vaker naar en ik dacht dat dat ook iets anders zat, maar vanavond op de vrt hadden ze het ook niet over de bonette, dus ik ging aan mezelf twijfelen...
Volgens mij is er ook nog een prijs voor de hoogste bergtop in de Pyreneeën ?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Deels hebben ze gelijk. Hij gaat naar de renner die als eerste over de hoogste berg in de Tour gaat…. tenzij de Galibier er in zit.Megupe schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:50:
[...]
Ja volgens pcs dus ook.
[ Voor 99% gewijzigd door La1974 op 02-07-2024 22:09 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Voor deze etappe had het waarschijnlijk niets uitgemaakt omdat ze gewoon in een treintje naar boven reden en het daarna gewoon 1 op 1 was. Van Baarle was waarschijnlijk overigens al gelost geweest.cbr600f4i schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:59:
Het echte werk moet natuurlijk nog komen, ben benieuwd of dit ingecalculeerd was gezien van Aert een rustdagje. Ik vraag me ook af hoe het er met van Baarle en Kuss uitgezien zou hebben al denk ik dat Vingegaard goed genoeg in het wiel van de Pogiboys zat.
Ik vond Vingegaard redelijk vlak overkomen. Zat weinig venein in en liet die bonies op de meet ook lopen. Al had ie die waarschijnlijk toch niet gepakt. In goede doen zou hij op het wiel in de afdaling hebben gezeten.
Na de gravelrit zondag kunnen we de eerste balans opmaken. Komende dagen eerst sprinten. Hopelijk wat Nederlands (getint) succes.
Denk niet dat Van Aert een rustdagje had. Die was gewoon niet goed vandaag en moest laten lopen. Hopelijk verbetert hij snel. Eigenlijk was de hele Visma ploeg niet goed.cbr600f4i schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:59:
Het echte werk moet natuurlijk nog komen, ben benieuwd of dit ingecalculeerd was gezien van Aert een rustdagje. Ik vraag me ook af hoe het er met van Baarle en Kuss uitgezien zou hebben al denk ik dat Vingegaard goed genoeg in het wiel van de Pogiboys zat.
En ik mis die gele Jumbo shirts...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik ook... en met de helm zag je onmiddellijk waar WvA zat, maar nu zitten daar de Bora's ook tussen en met die blauwe shirts is WvA moeilijker er uit te halen vind ik.
Dan is het bizar dat hij al op dit niveau zit en het laat zien dat hij een megatalent is. Waarschijnlijk gaat hij nu behoorlijk goed de berg op door zijn lage gewicht, maar het is wel duidelijk dat hij de power en explosiviteit mist in de bochten en vooral op het vlakke gedeelte. Aankomende vrijdag verwacht ik ook dat hij minimaal één minuut zal verliezen in de tijdrit.
Verder hoop ik dat ze ooit wat gaan doen aan de afdalingen in een bergetappe. A.u.b. stop ermee om te finishen na een afdaling. Totaal van de zotte dat de persoon die het minste om zijn leven geeft hier het meeste profijt van heeft.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Pogi en Vinnegaard moeten gewoon 1-2 maandjes voor de tour begint, naar zo'n routemap kijken en samen in een video gesprek tegen zo'n tour organisator gewoon zeggen, ja leuk en aardig, maar wij blijven samen wel ff keer thuis als je dit soort dingen doet. Moet je eens kijken hoe snel dit eruit is
ze kunnen hem in ieder geval niet kapot rijden, ( voor wat je nu weet ) zonder een echt fitte WVA, Sepp kuss, zie ik ze bij Jumbo nou niet echt meer zoals hoe ze vorig jaar t tempo erop legde.. Toen kon pogi simpelweg zijn tempo niet meer rijden.
Zal ook veel aanzetten worden, meer het werk van Pogacar en de mannen uit de cross (MvdP/WvA).
Een type Degenkolb kan hier ook wel iets denk ik.
Fuelke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:06:
[...]
Souvenir Henri-Desgrange is ofwel wie als eerste bovenkomt op de Galibier, of op de hoogste berg in de Tour als de Galibier niet beklommen wordt in de Tour.
Volgens mij is er ook nog een prijs voor de hoogste bergtop in de Pyreneeën ?
Dan zal eht zijn zoals La1974 schrijft.La1974 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Deels hebben ze gelijk. Hij gaat naar de renner die als eerste over de hoogste berg in de Tour gaat…. tenzij de Galibier er in zit.
Souvenir Henri-Desgrange voor diegene die als eerst de Galibier, of bij afwezigheid de hoogste berg (in principe dan Alpen) pakt.
Souvenir Jacques Goddet is de tegenhanger in de Pyreneeën.
[ Voor 77% gewijzigd door Megupe op 03-07-2024 09:07 ]
Al heeft hij nog steeds drie problemen:
- Afdalen blijft niet z'n sterkste kant (Ronde van Lombardije, Giro 2022)
- Vaak kleine gekke valpartijtjes in het peloton door niet op te letten (Giro 2023)
- Tov de echte aerobe klimmers werd Evenepoel tot nu toe gedurende grote rondes langzaam iets minder. 3e week wordt echt een hele grote test voor hem.
Voorlopig wel blij dat ik hem gespeeld heb in m'n Scorito poultje

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hier zullen jongens als Evenepoel, Roglic, Rodriguez minder last van moeten hebben. Al vind ik de derde week niet de zwaarste week die kan hebben in een grote ronde.
Week 3 is nog best pittig toch qua hoogtemeters?Hupske schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:56:
Ik weet nog niet of het beslist is. Dit is echt afhankelijk van hoe lang Pogacar dit niveau nog kan vast houden. Een periode van 4 mei tot 21 juli je topvorm vast zien te houden is vrij lastig en de derde week kan dus nog wel eens zwaar worden.
Hier zullen jongens als Evenepoel, Roglic, Rodriguez minder last van moeten hebben. Al vind ik de derde week niet de zwaarste week die kan hebben in een grote ronde.
Er zijn wel veel hoogtemeters, maar de etappes zijn niet lang.dfbt schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:39:
[...]
Week 3 is nog best pittig toch qua hoogtemeters?
Om het kracht bij te zetten:
Etappe 19 - 144,6 km, 4400 hoogtemeters
Etappe 20 - 132,8 km, 4600 hoogtemeters
Zwaarste etappe vind ik persoonlijk etappe 15. 197,7 km, 4500 hoogtemeters
Als is etappe 11 ook leuk, niet eens gekenmerkt als bergetappe. 211km, 4350 hoogtemeters
[ Voor 38% gewijzigd door Hupske op 03-07-2024 12:59 ]

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:28
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Oef...Hupske schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:25:
Zo, daar lag Pogacar bijna op de grond. Wat een redding van hem zeg.
Bijna op zo'n kutpaaltje...

Heb je op de snelweg ook bij bepaalde snelheden met velgen.McMiGHtY schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:51:
Waarom luister ik nu al een half uur naar een verhaal over bepaalde wielen met een bepaalde snelheid die dan achteruit lijken te draaien?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 03-07-2024 17:40 ]
Hele cleane sprint, dat naar links gaan was volledig reglementair, daar was het gat en niemand werd er door gehinderd. Dat er dan achteraan wat geknepen wordt is niet zijn schuld
Omdat ie 2 renners een body check geeft om ruimte te maken? Wat mij betreft mogen ze de regels een stuk strakker maken in de sprint en daar direct een dsq voor instellen. Het is al gevaarlijk genoeg met deze snelheden. Fysiek contact op de fiets (en met name duwen met de schouder) is echt onnodig gevaarlijk.Ypuh schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:00:
Waarom loopt Traksel hem nou weer een diskwalifactie aan te praten? Ik zit al 10 minuten te luisteren naar waarom hij gediskwalificeerd moet worden zonder ook maar 1 duidelijke reden.
*Net nog eens gekeken, maar met name dat duwtje wat ie geeft als die movistar renner rechts voorbij komt... dat ging echt maar net goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Michaelg op 03-07-2024 18:39 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dat viel mij ook op. Op de streep schiet de derailleur omhoog en ligt de ketting er helemaal vanaf.............BasvanS schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:56:
Wat gebeurt er met zijn ketting van Cavendish op de finish, valt die er nu gewoon af?
Hoe dan?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Rare sprint wel. Valpartij net voor het aangaan. Was dat Pedersen? JP die diagonaal oversteekt... Btw wat the f. doet McLay van Arkea daar. Die houdt gewoon ineens zijn benen stil in de sprint.
En wat loopt Stef Clemente overigens op Fabio en een toenmalig neo renner / collega bij Jumbo af te geven zeg. Alsof hij zelf wel een killer instinct heeft (gehad). In het rondje om de kerk in Lutjebroek misschien. Lekker makkelijk lullen weer. Fabio zit in de hoek waar de klappen vallen. Hoef je zoiets toch niet te doen.
Ik vind het wel meevallen, hij zet aan om in het wiel van Philipsen mee te gaan. Het is niet dat hij die renner van Bahrain bewust een beuk geeft, zoiets gebeurt zo vaak en ontkom je bijna niet aan. Als je let op de lijn van Cav. en Gav. die laatste komt naar binnen toe en zoekt zelf contact. Cavendish blijft praktisch dezelfde lijn rijden in het contact waar Gaviria lichtjes overwicht heeft met de schouder naar buiten. Niet zo heel veel aan de hand.Michaelg schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:29:
[...]
Omdat ie 2 renners een body check geeft om ruimte te maken? Wat mij betreft mogen ze de regels een stuk strakker maken in de sprint en daar direct een dsq voor instellen. Het is al gevaarlijk genoeg met deze snelheden. Fysiek contact op de fiets (en met name duwen met de schouder) is echt onnodig gevaarlijk.
*Net nog eens gekeken, maar met name dat duwtje wat ie geeft als die movistar renner rechts voorbij komt... dat ging echt maar net goed.
Dat schijnt standaard te zijn bij Cavendish, heeft te maken met de manier waarop hij na de sprint zijn benen stilhoudt.aveenhuysen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Dat viel mij ook op. Op de streep schiet de derailleur omhoog en ligt de ketting er helemaal vanaf.............
Omdat die 'know it all' gast altijd wat te zeiken moet hebben... Past op zich wel goed hier op GoT wellicht, maar ik zap gelijk weg als ik hem hoor binnenkomen...Ypuh schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:00:
Waarom loopt Traksel hem nou weer een diskwalifactie aan te praten? Ik zit al 10 minuten te luisteren naar waarom hij gediskwalificeerd moet worden zonder ook maar 1 duidelijke reden.

Ik heb mijn ketting ook wel eens aan gort getrapt...aveenhuysen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Dat viel mij ook op. Op de streep schiet de derailleur omhoog en ligt de ketting er helemaal vanaf.............

De regels zijn hier een beetje onduidelijk. Je mag niemand hinderen door van je lijn af te wijken. Volgens de letter van de regel, heeft hij niets verkeerd gedaan. Maar uiteraard weet hij ook dat alle sprinters hem gaan volgen. Daarom gaat hij ook naar uiterst links want daardoor kunnen er minder renners in zijn wiel draften.
Hoop dat Pedersen vandaag weer op de fiets kan zitten.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Weet niet hoe de precieze regel is geformuleerd maar hier is het toch wel duidelijk?Horla schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:39:
@Fiber en @Ypuh : omdat hij zijn sprint rechts inzet en uiterst links eindigt. Daarvoor is bv Merlier in de Giro gediskwalificeerd. Is het zijn schuld dat Pedersen valt? Ja en nee. Ja want elke sprinter in zijn wiel gaat mee - zeker als je voorwiel een klein stukje voor je tegenligger zit, heb je geen keus - en op het einde is er links gewoon geen plaats meer en knalt Pedersen in de nadars. Nee want hij kijkt en er zit niemand naast hem dus rechtstreeks hindert hij niemand.
De regels zijn hier een beetje onduidelijk. Je mag niemand hinderen door van je lijn af te wijken. Volgens de letter van de regel, heeft hij niets verkeerd gedaan. Maar uiteraard weet hij ook dat alle sprinters hem gaan volgen. Daarom gaat hij ook naar uiterst links want daardoor kunnen er minder renners in zijn wiel draften.
Hij hindert niemand (want ligt ruim voor), dus hij mag van zijn lijn afwijken (anders kun je ook niemand inhalen natuurlijk
Dat vervolgens mensen hem volgen tot er eentje wel iemand hindert, kun je hem natuurlijk niet aanrekenen. M.i. dan ook niet zijn schuld, maar van degene die uiteindelijk volgt, afwijkt en wel Pedersen hindert.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Maar gisteren in "vive le velo" de sprint heel goed geanalyseerd.
Hij kijkt ook nog over zijn schouder toen die naar de andere kant dook. Kwam natuurlijk ook door die flauwe bocht die daar onnodig lag.
https://sporza.be/nl/2024...kelijk-uit~1720081986192/
Maar vieze move van Philipsen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Meeste namen voorin zijn eigenlijk wel goede tijdrijders, dus ik denk dat de verschillen beperkt zullen zijn. Behalve misschien Vingegaard (die ik echt niet kan inschatten momenteel, zeker tegen de klok) verwacht ik eigenlijk dat er niemand in de top-8 meer dan 45 seconden zal verliezen op de winnaar (Landa niet meegeteld, dat is dan ook echt geen tijdrijder).
Om dan 1 favoriet te noemen, dan kan je eigenlijk niet rond Evenepoel... Was best of the rest of de Galibier en is in principe de beste tijdrijder aan de start. Dus ik "verwacht" wel een overwinning van hem. Pogacar is duidelijk top, en dat is zo'n bizar fenomeen, dus die kan misschien wel dicht komen. Maar toch verwacht ik dat er geen maat gaat staan op Evenepoel (maar meer dan een seconde of 15 a 20 zal zijn voorsprong niet zijn, laat staan dat hij in de buurt van geel kan komen).
En Philipsen zit zo vaak op of over het randje, goed dat er iets aan gedaan wordt. Misschien moet ie eens met Dylan of Fabio gaan babbelen, dan begrijpt ie misschien beter wat er op het spel staat.
Ik zet R.EV op 1, WvA op 2 en Poga op 3... zal er niet ver naast zittenJebus4life schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:44:
Ben benieuwd naar morgen. Zou wel eens een muis kunnen baren...
Meeste namen voorin zijn eigenlijk wel goede tijdrijders, dus ik denk dat de verschillen beperkt zullen zijn. Behalve misschien Vingegaard (die ik echt niet kan inschatten momenteel, zeker tegen de klok) verwacht ik eigenlijk dat er niemand in de top-8 meer dan 45 seconden zal verliezen op de winnaar (Landa niet meegeteld, dat is dan ook echt geen tijdrijder).
Om dan 1 favoriet te noemen, dan kan je eigenlijk niet rond Evenepoel... Was best of the rest of de Galibier en is in principe de beste tijdrijder aan de start. Dus ik "verwacht" wel een overwinning van hem. Pogacar is duidelijk top, en dat is zo'n bizar fenomeen, dus die kan misschien wel dicht komen. Maar toch verwacht ik dat er geen maat gaat staan op Evenepoel (maar meer dan een seconde of 15 a 20 zal zijn voorsprong niet zijn, laat staan dat hij in de buurt van geel kan komen).

Eigenlijk was de eerste rit, met Frank vd Broek nog de mooiste tot nu toe...aaaido schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:56:
Mooi voor Groenewegen maar hoop dat we snel weer wat spektakel zien tijdens de ritten. Doe mij maar een epische rit waar vd Poel met een groep ontsnapt en dan in de finale doortrekt en wint met alles erop en eraan.

Geel, tot daar aan toe, maar je gaat wit toch niet boven de regenboog verkiezen, ASO

Das toch zo met elke trui in elke ronde?Jebus4life schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:46:
Blijkt dat Evenepoel niet in de wereldkampioenentrui mag starten morgen omdat hij wit draagt
Geel, tot daar aan toe, maar je gaat wit toch niet boven de regenboog verkiezen, ASO
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik verwacht een rustdag maar hij heeft in het verleden wel in de Tour goede tijdritten laten zien. Maar bij Van der Poel geldt, als die niet de noodzaak heeft voor een goede tijdrit, dan zal die hem ook niet rijden. Winnen doet die hem waarschijnlijk niet, maar het kost wel een hoop energie om volle bak te gaan.Fiber schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:20:
Kan Van der Poel eigenlijk een beetje tijdrijden of gaat die een rustdag nemen morgen...?
Én daar zijn gewoon sponsorbelangen. Ik weet nog dat Hushovd als wereldkampioen toen zo'n trui had waar ze onder het teamloge ook de regenboog hadden gezet. Misschien dat dat tegenwoordig ook nog bestaat. Was wel een redelijke oplossing. Hoewel de regenboog trui natuurlijk vele malen mooier is dan de witte trui.Maarten_E schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:09:
De trui van de ronde gaat altijd boven een regenboogtrui lijkt me? Hoe moet je als publiek/commentator anders zien waar de gele/groene/witte/bolletjestrui rijdt?
Hangt van z’n trainingsschema afFiber schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:20:
Kan Van der Poel eigenlijk een beetje tijdrijden of gaat die een rustdag nemen morgen...?
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Eigenlijk heb ik bij dit soort tijdritten het idee dat er maar heel weinig wielrenners zijn die er echt vol voor gaan. Een handvol klassementsrenners en een handvol specialisten die voor de ritzege gaan.Kist schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:42:
[...]
Ik verwacht een rustdag maar hij heeft in het verleden wel in de Tour goede tijdritten laten zien. Maar bij Van der Poel geldt, als die niet de noodzaak heeft voor een goede tijdrit, dan zal die hem ook niet rijden. Winnen doet die hem waarschijnlijk niet, maar het kost wel een hoop energie om volle bak te gaan.
Maar goed, de rest moet dan alsnog wel stevig doortrappen om op tijd binnen te komen natuurlijk.

Maar hij zou net zo goed een rustdag kunnen nemen om zich te concentreren op zondag. Aan de andere kant, 1 max effort van 30minuten zorgt niet voor heel veel extra vermoeidheid. Vooral lange dagen met lange inspanningen zorgen voor veel vermoeidheid.
Hij heeft toch al een keer aangegeven niet echt voor t tijdrijden überhaupt te willen gaan? Om daarmee te kunnen winnen moet je dus vooral heel veel trainingsuren in tijdrijden besteden en optimale positie. geloof niet dat vd poel daar nou in zijn trainingsseizoen ruimte en moeite in wilt stoppenRequiem19 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:50:
Ik heb MvdP wel opgesteld vandaag in Scorito, gokje dat hij toch vol gaat. Korte klim (2-3min) en afdaling waar je kennelijk wel iets risico kunt nemen door in tijdritpositie te blijven zitten ipv in de beugels.
Maar hij zou net zo goed een rustdag kunnen nemen om zich te concentreren op zondag. Aan de andere kant, 1 max effort van 30minuten zorgt niet voor heel veel extra vermoeidheid. Vooral lange dagen met lange inspanningen zorgen voor veel vermoeidheid.
tijdritten zouden in mijn ogen ook gewoon rond de 70-80 km moeten zijn..? Vlak of berg valt nog over te twisten, maar dan komt gewicht weer aan te pas. Uiteindelijk is het een solo prestatie waarin je moet bewijzen zo hard mogelijk te kunnen fietsen. en of dat nou een uur, anderhalf, 2 uur zou moeten zijn..Fiber schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:25:
[...]
[...]
Eigenlijk heb ik bij dit soort tijdritten het idee dat er maar heel weinig wielrenners zijn die er echt vol voor gaan. Een handvol klassementsrenners en een handvol specialisten die voor de ritzege gaan.
Maar goed, de rest moet dan alsnog wel stevig doortrappen om op tijd binnen te komen natuurlijk.
Ik kan mij nou niet indenken dat je als wielerfan nou echt op een tijdrit van 25 km zit te wachten..?
Het kan een hele mooie dicipline zijn, als t correct wordt uitgevoerd. en dat idee heb ik nou niet echt..
[ Voor 5% gewijzigd door dfbt op 05-07-2024 13:58 ]
Hij heeft aangegeven zich er niet in te willen specialiseren, maar hij heeft wel een paar keer volgas gegeven in een tijdrit als hij dacht een kans te hebben (bijv laatste tijdrit van de Giro 2022 waar hij 3e oid werd).dfbt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:54:
[...]
Hij heeft toch al een keer aangegeven niet echt voor t tijdrijden überhaupt te willen gaan? Om daarmee te kunnen winnen moet je dus vooral heel veel trainingsuren in tijdrijden besteden en optimale positie. geloof niet dat vd poel daar nou in zijn trainingsseizoen ruimte en moeite in wilt stoppen
Het hangt er voor hem af of er iets op het spel staat (gele trui, 2021) of dat het parcours hem ligt. In dit geval vermoed ik dat dit te parcours te recht toe recht aan is waar aero (en dus voorbereiding) een te grote rol speelt. Maar tegelijkertijd zal hij het wel leuk vinden om in die afdaling te spelen.
Ik denk niet dat hij vol gas gaat, maar m’n enige logische Scorito alternatief was Mas en die gaat denk ik ook geen potten breken
Zal hij nog een tijdstraf krijgen of als Fransman niet?
(Niet dat hij meedoet voor het geel in Nice.)
"What do you get if you multiply six by nine..."
[ Voor 61% gewijzigd door Chelseamarre123 op 05-07-2024 17:06 ]
Hij is in beeld!Chelseamarre123 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:06:
Lekkere fiets van Remco. Waarom trouwens continu beelden van Vlasov en nooit info van Roglic...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 18% gewijzigd door Jebus4life op 05-07-2024 17:25 ]
Wielerwedstrijdleiding en goede (consistente) beslissingen nemen is natuurlijk al jaren een grap.Punkrocker schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:41:
Madouas was lekker aan het stayeren.
Zal hij nog een tijdstraf krijgen of als Fransman niet?
(Niet dat hij meedoet voor het geel in Nice.)
Cavendish gisteren 40 seconden tijdstraf gekren, lekker boeiend voor hem.
Zal Madouas, als ie wat krijgt, ook niets boeien.
En dan denk ik altijd maar weer aan bijvoorbeeld Nils Eekhoff in Yorkshire, of Tarling afgelopen Parijs-Roubaix, die krijgen dan wel een DSQ voor stayeren/plakbidonnen.
Waarom? Omdat ze goed in de wedstrijd zaten?
En Cavendish of Madouas niet?
En dan nog het verhaal Philipsen... declasseren gisteren, ja leuk voor de media, maar zou hij er zich wat van aantrekken?
Die had vorige TdF na een aantal waarschuwingen gewoon uit koers gehaald moeten worden.
Maar omdat er geen grote gevolgen waren (lees: bijna dood zoals Jakobsen), maar niet gedaan?
Ondertussen....
wat een heerlijke ITT om te kijken

Informaticus of vakkundig Googler?
Pff dacht ik ook en dan zo uitlopen aan de finish.Jebus4life schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:24:
Dat technisch probleem van Evenepoel zou wel eens kunnen beslissen over de tijdrit. 5 a 10 seconden is drie keer niks in zo'n inspanning...
Wel een heel technische tijdrit
ja mooie overwinning, doel gehaald; hij zei in de flash dat Pogacar onbereikbaar is, maar 30+ seconden nu, het kan, meer Tour voor ons dan achter ons; denkende aan de ploegen misschien, UAE is beresterktiswat schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:39:
Niet meer dan verwacht toch? Ik vind de marge met Pogi ook reuze meevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 05-07-2024 17:52 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ja en nee. Ze willen wel weten waar Vin staat. En wedstrijdritme is wat anders dan trainingsritme gezien de lange inactiviteit dunkt mij.Casual Ruud schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:35:
Gaat Merijn Zeeman nu bij iedere etappe met tijdverlies zeggen dat ze heel veel erger hadden verwacht? Als ze serieus dachten dat Vingegaard nu al op 5-6 minuten had gestaan, hadden ze beter thuis kunnen blijven.
Wat ik zelf niet had verwacht is dat ze Vingegaard als kopman hebben aangeduid bij Visma Lease a Bike.
Tis niet dat ze nog veel andere klassementsrenners hadden heDagg schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:41:
[...]
Ja en nee. Ze willen wel weten waar Vin staat. En wedstrijdritme is wat anders dan trainingsritme gezien de lange inactiviteit dunkt mij.
Wat ik zelf niet had verwacht is dat ze Vingegaard als kopman hebben aangeduid bij Visma Lease a Bike.
Point takenChelseamarre123 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:45:
[...]
Tis niet dat ze nog veel andere klassementsrenners hadden he
Nee, maar dit staat haaks op wat Zeeman eerder zei. Ze gingen voor de winst of anders niet. Hij kan het mooi vertellen, maar het is natuurlijk onzin. Dan kun je beter gewoon niets zeggen. Ook lekker motiverend zo.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:45:
[...]
Tis niet dat ze nog veel andere klassementsrenners hadden he
Overigens hadden ze prima met Kooij en Van Aert voor ritzegges kunnen gaan. Hadden ze zomaar wat ritten kunnen pakken.
Maar goed de koers is nog twee weken.
Hij heeft hier ook al gewoon voor de tour op terug gekrabbeldCasual Ruud schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:17:
[...]
Nee, maar dit staat haaks op wat Zeeman eerder zei. Ze gingen voor de winst of anders niet. Hij kan het mooi vertellen, maar het is natuurlijk onzin. Dan kun je beter gewoon niets zeggen. Ook lekker motiverend zo.
Overigens hadden ze prima met Kooij en Van Aert voor ritzegges kunnen gaan. Hadden ze zomaar wat ritten kunnen pakken.
Maar goed de koers is nog twee weken.
Dat ze hem competitief willen hebben en dat is die toch wel zeker.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21