Wel stevige openingsrit zeg.
Vraag me af of Bardet wel zoveel beter is als Van Den Broeck, wat oogt die nog goed
Kleurtjes van team DSM vind ik wel mooi en fris.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
zegt ieg dat de belangrijke mannen daar in orde zijn; opvallend ook dat UAE, na eerst gecontroleerd te hebben, nu zich wat teruggetrokken heeft; of ze gokken erop de EF het werk wel doet, voor BettiolExocet schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:26:
Opvallend dat Visma zo veel kopwerk doet.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
gaat DSM stalorders geven ten gunste van Bardet? afijn, zo ver is het nog niet, nog van alles mogelijk, spannend!Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:32:
Vraag me af of Bardet wel zoveel beter is als Van Den Broeck, wat oogt die nog goed
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Zeer spannend, lijkt me wel dat het peleton nog terugkomt. Grote organisatie nu.CynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:35:
[...]
gaat DSM stalorders geven ten gunste van Bardet? afijn, zo ver is het nog niet, nog van alles mogelijk, spannend!
Pogacar zweet niet eens
Pogi is geen kampioen van Slovenië meer zie ik aan zen shirt. Wie dan wel? Lijkt dat er geen editie dit jaar was als ik even google.
WOW!!!
Wauw mooie prestatie!
⏩ PVOutput☀️
Heerlijke ritwinst + geel voor Bardet. Kroontje op zijn carriere in zijn laatste tour.
En hallo Van Den Broeck, aangename kennismaking.
En hallo Van Den Broeck, aangename kennismaking.
K#t Fransman… die was toch voor van den Broek! Altijd maar die Nederlanders die zich opofferen voor buitenlandse renners.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Helaas welCynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:35:
[...]
gaat DSM stalorders geven ten gunste van Bardet?
Niet echt netjes ditPatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:54:
K#t Fransman… die was toch voor van den Broek! Altijd maar die Nederlanders die zich opofferen voor buitenlandse renners.
tuurlijk, noblesse oblige
Zware misrekening in het peloton
Mooi voor DSM
NL ploeg… NL sponsor… en dan dit!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
He? waarom. Bardet is kopman + gewoon iemand met een enorm aanzien.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:54:
Stef Clement zal er dan ook wel geen verstand van hebben?Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:56:
[...]
He? waarom. Bardet is kopman + gewoon iemand met een enorm aanzien.
En een Franse kopmanPatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:56:
NL ploeg… NL sponsor… en dan dit!
Helaas wel
Weet niet wat die gezegd heeft maar dit is gewoon een logische beslissing.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:56:
[...]
Stef Clement zal er dan ook wel geen verstand van hebben?
Nooit aan teamsport gedaan? Dan volg je gewoon de orders op. Als je als jonge gast rijd samen met een legende als Bardet dan is dit je taak.
Bardet is toch wel het uithangbord geweest van zijn generatie in Frankrijk.
Denk dat van den Broek morgen mogelijk wel het groen aan mag? Als ie genoeg punten heeft gepakt bij die tussensprint?
van den Broek heeft zichzelf eens te meer op de kaart gezet, is de komende man, zal een beter contract krijgen, en de winst ten gunste van Bardet is volkomen logisch, en terecht
[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 18:02 ]
Z’n wielercommentaar is nog net iets minder dan z’n carriere inderdaad.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:56:
[...]
Stef Clement zal er dan ook wel geen verstand van hebben?
Iedereen met een beetje wielerervaring wist toch wie er mocht winnen als ze het zouden halen?
Vooral dit inderdaad, commentaar op de belg, zeer lovend over van den Broek, lijkt het ook gewoon logisch te vinden. Daarvoor heb je een kopman, al maakten ze wel de kanttekening dat van den Broek natuurlijk wel heel wat 'weggeeft' (als het weggeven is, we weten natuurlijk de uitkomst niet hadden ze echt gesprint).Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:59:
[...]
Weet niet wat die gezegd heeft maar dit is gewoon een logische beslissing.
Nooit aan teamsport gedaan? Dan volg je gewoon de orders op. Als je als jonge gast rijd samen met een legende als Bardet dan is dit je taak.
Geen idee wat Clement dan aangaf. Maar als Nederlandse commentator is het natuurlijk wel logisch het wat minder neutraal te zien mogelijk
Je zag dat van mijlenver aankomen natuurlijk. Al had een grote kopman (die niet Frans is) zo'n jongen die etappe wellicht gegund.
nou, vanop mijlenver was het nog verduvelt spannend! en nee, dit is een kopman in z’n laatste jaar, die ondanks de vele werken, aldus de wielerkijksport kleurend, weinig wist te winnen; een kadootje wellicht, maar volkomen gegundCasual Ruud schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:06:
Je zag dat van mijlenver aankomen natuurlijk. Al had een grote kopman (die niet Frans is) zo'n jongen die etappe wellicht gegund.
Juist een echte teamplayer en groot renner gunt dan de overwinning aan degene die ‘m verdient.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:59:
[...]
Weet niet wat die gezegd heeft maar dit is gewoon een logische beslissing.
Wellicht, maar dat had wel van de situatie afgehangen. En ik denk niet dat het dan uitmaakt of die kopman Frans is of niet. Bardet is hier echter om etappes te winnen voor de ploeg, en een eerste geel van de je carrière is dan simpelweg niet iets dat je laat liggen (als het al zijn beslissing is, denk ook aan de ploeg en sponsor belangen, Bardet in het geel is waarschijnlijk promotioneel meer waard dan van den Broek in het geel. Wat wij daar als Nederlanders ook van willen vinden.Casual Ruud schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:06:
Het zou mij ook niet verbazen als van den Broek daar gewoon vrede mee heeft, die zal immers ook weten waarom hij daar is, wat voornamelijk ondersteuning voor Bardet zal zijn. En reken maakt dat hij hier ook goede zaken doet, ook al wint ie niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 29-06-2024 18:12 ]
Ik vind het prachtig, er zijn weinig renners die ik het zo zou gunnen als Bardet.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:54:
Bovendien vind ik het eerlijk: voor Bardet een laatste kans, voor VDB een eerste, met nog heel veel in het verschiet.
Bardet zit in z’n afsluitende jaar, dat zal meespelenPatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:10:
[...]
Juist een echte teamplayer en groot renner gunt dan de overwinning aan degene die ‘m verdient.
En het wit. Geen beroerde binnenkomer.Dennism schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:05:
Volgens PCS van den Broek inderdaad toch nog enige beloning, namelijk het groen:
[Afbeelding]
De carrière van Bardet boeit mij niet… ik kijk naar deze etappe en dan had van den Broek ‘m verdiend, want hij was de betere. Maar ja… carrières zijn dus belangrijker, dus dan mag Portugal ook het EK voetbal winnen… want… Ronaldo.
Ook natuurlijk ja, geen idee eigenlijk welke trui dan voorrang heeft, wit of groen.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:14:
[...]
En het wit. Geen beroerde binnenkomer.
Ik denk het wit. Staat dat rode rugnummer ook het beste op.Dennism schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:15:
[...]
Ook natuurlijk ja, geen idee eigenlijk welke trui dan voorrang heeft, wit of groen.
je gaat een topsport wat wielrennen is toch niet vergelijken met een balspelletje, waar veel andere commerciele belangen in het spel zijn ook … ???PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:15:
De carrière van Bardet boeit mij niet… ik kijk naar deze etappe en dan had van den Broek ‘m verdiend, want hij was de betere. Maar ja… carrières zijn dus belangrijker, dus dan mag Portugal ook het EK voetbal winnen… want… Ronaldo.
ik begrijp dat je het vanuit puur sportief oogpunt raar vindt, maar persoonlijk ben ik blij te zien dat dit soort dingen in de sport nog kunnen, en daar is de wielersport bekend om vanzelf
[ Voor 15% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 18:25 ]
Lijkt er niet op, ik kan dit zo snel vinden:TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:17:
[...]
Ik denk het wit. Staat dat rode rugnummer ook het beste op.
The leaders of the general classification, the points classification, the best climber classification and the best young rider classification must wear:
in the first case, the yellow jersey;
in the second case, the green jersey;
in the third case, the red polka-dot jersey;
in the fourth case, the white jersey.
There is an established order of priority for the different leader’s jerseys: the yellow jersey, followed by the green jersey, then the red polka dot jersey and finally the white jersey.
Laten we hopen dat dat het deze VDB beter vergaat dan zijn beroemde Belgische naamgenoot...TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Ik vind het prachtig, er zijn weinig renners die ik het zo zou gunnen als Bardet.
Bovendien vind ik het eerlijk: voor Bardet een laatste kans, voor VDB een eerste, met nog heel veel in het verschiet.

Denk het wel, lijkt me een fantastisch nuchtere vent die niet naast z'n schoenen gaat lopen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Serieus? Zeker geen commerciële belangen in het wielrennen? Laat me niet lachen…CynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:17:
[...]
je gaat een topsport wat wielrennen is toch niet vergelijken met een balspelletje, waar veel andere commerciele belangen in het spel zijn ook … ???
je hebt helemaal gelijk, maar kijk even naar de schaal (in beloning)… dan gaat de vergelijking wel mank, en om de geleverde prestaties niet te vergeten; 90 minuten met 22 man achter een bal aan rennen … ach gut; desalniettemin wens ik de Belgen en de Snollebollekes veel succes in de volgende ronde!PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:25:
[...]
Serieus? Zeker geen commerciële belangen in het wielrennen? Laat me niet lachen…
[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 18:33 ]
Scheve vergelijking, je zou hem de penalty kunnen laten bij 2-0 voor in de laatste minuut. Maar we gaan jou dit toch niet uit je hoofd praten, als je puur chauvinistisch naar de sport kijkt en blind bent voor dit soort heroïek en romantiek dan vind ik dat heel jammer voor je. Bardet is een heel sympathieke gast en heeft veel betekend voor de ploeg. Voor die man doet dat geel zo ontzettend veel, meer dan de overwinning. Ik denk dat wanneer dit puur voor de ritwinst was hij het v/d Broek had gegund. Dit soort acties is gewoon wat sport mooi maakt.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:15:
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb zeker waardering voor Bardet en vind het een zeer sympathieke renner. Maar ik kijk niet zo naar sport… voor mij mag de beste van de dag winnen. Als dat geen Nederlander is, dan is dat ook prima.LoneRanger schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:32:
[...]
Scheve vergelijking, je zou hem de penalty kunnen laten bij 2-0 voor in de laatste minuut. Maar we gaan jou dit toch niet uit je hoofd praten, als je puur chauvinistisch naar de sport kijkt en blind bent voor dit soort heroïek en romantiek dan vind ik dat heel jammer voor je. Bardet is een heel sympathieke gast en heeft veel betekend voor de ploeg. Voor die man doet dat geel zo ontzettend veel, meer dan de overwinning. Ik denk dat wanneer dit puur voor de ritwinst was hij het v/d Broek had gegund. Dit soort acties is gewoon wat sport mooi maakt.
Het ging mij meer om sporters iets gunnen obv hun carrière… niet om sporten zelf te vergelijken. Ik vind de inspanning die wielrenners moeten doen voor hun sport ook vele malen zwaarder dan wat voetballers moeten doen voor hun sport. Soms krijg je in je carrière maar één kans om iets te winnen zoals een etappe in de Tour… hopelijk geldt dat niet voor Van Den Broek.CynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:28:
[...]
je hebt helemaal gelijk, maar kijk even naar de schaal (in beloning)… dan gaat de vergelijking wel mank, en om de geleverde prestaties niet te vergeten; 90 minuten met 22 man achter een bal aan rennen … ach gut; desalniettemin wens ik de Belgen en de Snollebollekes veel succes in de volgende ronde!
Ben t met je eens hoor, ondanks je kopman “logischer” met geel ervan door gaat, wellicht wat sponsor/team dingetjes door in t geel te rijden.. maar om zo verschrikkelijk hard en goed te rijden, kan je als bardet wel beetje wijze bij de finish.. maar deze rit is/was gewoon voor de Nederlander. Maar goed hij zal t ook wel prima vinden.
ook dit was ploegenspel; ook al is het een NLse ploeg, dan nog is er binnen die ploeg respect voor de werken van Bardet (anders hadden ze em niet ingelijfd me thinks, ook hopende op dit soort zeges); en denk je even in, wat is aantrekkelijker voor de sponsor (want die zwaaien voornl. de scepters binnen/over de wielersport): een Fransman met een aantrekkelijke staat van dienst, die afzwaait, met jouw sponsor naam op de gele trui, of een nieuwkomer als VDB in diezelfde trui, maar NLer ...dfbt schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:16:
Ben t met je eens hoor, ondanks je kopman “logischer” met geel ervan door gaat, wellicht wat sponsor/team dingetjes door in t geel te rijden.. maar om zo verschrikkelijk hard en goed te rijden, kan je als bardet wel beetje wijze bij de finish.. maar deze rit is/was gewoon voor de Nederlander. Maar goed hij zal t ook wel prima vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 19:57 ]
Reactie van den Broek: https://www.wielerflits.n...r-de-klote-helemaal-leeg/
Lijkt er zelf geen moeite mee te hebben in ieder geval.
Lang geleden dat een Nederlandsche ploeg op één dag de ritzege, het geel, het groen, het wit en de strijdlust pakte...CynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:45:
[...]
ook dit was ploegenspel; ook al is het een NLse ploeg, dan nog is er binnen die ploeg respect voor de werken van Bardet; en denk je even in, wat is aantrekkelijker voor de sponsor (want die zwaaien voornl. de scepters binnen/over de wielersport): een Fransman met een aantrekkelijke staat van dienst, die afzwaait, met jouw sponsor naam op de gele trui, of een nieuwkomer als VDB in diezelfde trui, maar NLer ...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lijkt mij ook. Die lach gaat niet meer van zijn gezicht!Dennism schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:49:
Reactie van den Broek: https://www.wielerflits.n...r-de-klote-helemaal-leeg/
Dan is (weg) wielrennen misschien niet de beste sport voor je. Daar spelen altijd veel meer dingen mee. Status, de plannen voor morgen, gunfactor, politiek, sponsor- en ploegbelangen, de lijst is lang. Ik vind dat mooi, het maakt dat er zo veel verhalen in een enkele koersdag zitten.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:04:
[...]
Ik heb zeker waardering voor Bardet en vind het een zeer sympathieke renner. Maar ik kijk niet zo naar sport… voor mij mag de beste van de dag winnen. Als dat geen Nederlander is, dan is dat ook prima.
Als het puur om de prestatie gaat ben je bij atletiek beter af. Of tijdrijden. De beste van de dag wint. Klaar.
Ik kijk bijna alle sporten en dus ook wielrennen al sinds ik me kan herinneren. Gelukkig wint meestal wel de beste en de keren dat dat dan niet gebeurt, kan ik daar ook van balen… ook dat hoort er bij.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:58:
[...]
Dan is (weg) wielrennen misschien niet de beste sport voor je. Daar spelen altijd veel meer dingen mee. Status, de plannen voor morgen, gunfactor, politiek, sponsor- en ploegbelangen, de lijst is lang. Ik vind dat mooi, het maakt dat er zo veel verhalen in een enkele koersdag zitten.
Als het puur om de prestatie gaat ben je bij atletiek beter af. Of tijdrijden. De beste van de dag wint. Klaar.
maar wie is de beste? is dat de dag-beste? in wielrennen, 'de samenleving in het klein', dus ook vaak niet, of wel, het is maar hoe je ernaar kijkt; als het puur met een sport-bril is, dan ja, ben ik het met je eens; maar ik ben blij dat er nog menselijkheid is in deze overigens flinterharde sport (Cavendish zat te kotsen op de eerste helling, maar wel uitrijden, om maar es wat te noemen)PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:22:
[...]
Ik kijk bijna alle sporten en dus ook wielrennen al sinds ik me kan herinneren. Gelukkig wint meestal wel de beste en de keren dat dat dan niet gebeurt, kan ik daar ook van balen… ook dat hoort er bij.
[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 20:36 ]
Het was natuurlijk ook gewoon fantastisch voor de wielertoerist en de fans om niet 1 grote pogi/uae of jumbo show te zien in de tour. Ook al is t dag 1, en wellicht gaat t nog wel gebeuren richting t einde. Maar mooiere tv kan je ook bijna niet hebben
Mee eens. Maar menselijkheid kan ook zijn dat een jonge renner in zijn debuut Tour de etappe wint na een fenomenale inspanning. Bardet heeft al meerdere Tour etappes gewonnen. Maar ja… kopman… Fransman in de Tour de France… nog nooit geel gedragen… weegt dan zwaarder. Snap ik ook wel, maar ik had het toch liever anders gezien.CynicRelief schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:35:
[...]
maar wie is de beste? is dat de dag-beste? in wielrennen, 'de samenleving in het klein', dus ook vaak niet, of wel, het is maar hoe je ernaar kijkt; als het puur met een sport-bril is, dan ja, ben ik het met je eens; maar ik ben blij dat er nog menselijkheid is in deze overigens flinterharde sport (Cavendish zat te kotsen op de eerste helling, maar wel uitrijden, om maar es wat te noemen)
ik zie na enig speuren pas dat ie idd 4 tour-etappes heeft gewonnen; maar daarin verschilt dus onze POV: ik wist niet dat em al 4 tour-etappes had gewonnen, ken em alleen van de vele werken, en dan net niet winnen; vergelijkbaar met Bauke Mollema een beetje dus, veel werken, weinig winnen; en idd Fransman in het geel; al denk ik dat het voornl. de sponsor van die ploeg daarom te doen is; laten we wel wezen, ultimo gaat het in deze(en vele andere) kijkersporten om de opbrengsten voor de sponsor ... en dus in de beslissingen die op de 'werkvloer' genomen wordenPatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:53:
[...]
Mee eens. Maar menselijkheid kan ook zijn dat een jonge renner in zijn debuut Tour de etappe wint na een fenomenale inspanning. Bardet heeft al meerdere Tour etappes gewonnen. Maar ja… kopman… Fransman in de Tour de France… nog nooit geel gedragen… weegt dan zwaarder. Snap ik ook wel, maar ik had het toch liever anders gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2024 21:06 ]
Eigenlijk is het heel simpel: Als Van den Broeke nog de puf zou hebben om de sprint te winnen dan heeft hij eigenlijk niet hard genoeg gewerkt voor zijn kopman. Zo werkt wielrennen...
Jongens, beetje serieus blijven he...
Een Franse kopman, fin de carrière bovendien, die jaren geprobeerd heeft de tour te winnen kan zich hier na jaren proberen eindelijk eens een dag in dat geel heisen en dan is de reactie "goh, wat een egoist dat hij de overwinning opeist tegen zijn nog onbekende ploegmaat die net komt kijken"
Het is geen Pogacar die al alles gewonnen heeft en elfendertig gele truien heeft liggen. Dit is een trofee waar hij al 20 jaar van droomt...
Ja, ik het leek me wel dat VDB sterker was, maar dat was in deze maar beperkt relevant. Zonder elkaar waren ze nooit voorop gebleven, het is enkel omdat het 2 ploegmaats zijn die tot het gaatje gegaan zijn dat het lukt.
Een Franse kopman, fin de carrière bovendien, die jaren geprobeerd heeft de tour te winnen kan zich hier na jaren proberen eindelijk eens een dag in dat geel heisen en dan is de reactie "goh, wat een egoist dat hij de overwinning opeist tegen zijn nog onbekende ploegmaat die net komt kijken"

Het is geen Pogacar die al alles gewonnen heeft en elfendertig gele truien heeft liggen. Dit is een trofee waar hij al 20 jaar van droomt...
Ja, ik het leek me wel dat VDB sterker was, maar dat was in deze maar beperkt relevant. Zonder elkaar waren ze nooit voorop gebleven, het is enkel omdat het 2 ploegmaats zijn die tot het gaatje gegaan zijn dat het lukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 30-06-2024 01:33 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Kijk dat is een prima opinie. Maar lees dan nog even je eerste reactie terug waar je begint met Kutfransman...Nu zijn er vast veel Kutfransmannen maar Bardet is er volgens mij niet eentje van.PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:04:
[...]
Ik heb zeker waardering voor Bardet en vind het een zeer sympathieke renner. Maar ik kijk niet zo naar sport… voor mij mag de beste van de dag winnen. Als dat geen Nederlander is, dan is dat ook prima.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Je hebt helemaal gelijk… de eerste reactie was nog gewoon vol emotie en teleurstelling. Maar daarna heb ik het wel wat verder genuanceerd.GerbenBK schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Kijk dat is een prima opinie. Maar lees dan nog even je eerste reactie terug waar je begint met Kutfransman...Nu zijn er vast veel Kutfransmannen maar Bardet is er volgens mij niet eentje van.
Tom Dumoulin legde het allemaal prima uit gisteravond in de Avondetappe.
Foutje
[ Voor 96% gewijzigd door Megupe op 30-06-2024 11:38 ]
Voorsprong van 8min, denk dat de vlucht grote kans maakt.
Jakobsen toch ook weer heel matig. Benieuwd of die er in de sprints aan de pas gaat komen
Pluspuntje voor de Nos voor de geologie.
"What do you get if you multiply six by nine..."
nu dus echt wel duidelijk dat Vingegaard in orde is, mooi
Raar dat er niet even met de camera naar Evenepoel en Carapaz gekeken wordt. Hangen op 10 seconden schijnt
de computer is nog aan het rekenen, lol; heerlijke rit weer!Chelseamarre123 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:22:
Groep Bardet/Roglic nog heel dicht uiteindelijk. Behoud die geel?
Ik dacht even dat Pogacar nog een gat liet vallen om niet in het geel te komen.CynicRelief schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:24:
[...]
de computer is nog aan het rekenen, lol; heerlijke rit weer!
leek even wat in te houden iddChelseamarre123 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:27:
[...]
Ik dacht even dat Pogacar nog een gat liet vallen om niet in het geel te komen.
Duidelijk dat het een strijd Pogacar/Vingegaard zal worden (zoals verwacht).
Ook knap van Evenepoel dat hij dat gat nog dichtknalt, want ze reden stevig door vanvoor...
Ook knap van Evenepoel dat hij dat gat nog dichtknalt, want ze reden stevig door vanvoor...
mag hopen dat Roglic aansluiting vindt, verliest dure seconden vandaagJebus4life schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
Duidelijk dat het een strijd Pogacar/Vingegaard zal worden (zoals verwacht).
Dus als Evenepoel morgen een plek of 2 voor Pogacar eindigt pakt hij het geel?
Eerlijk, als ik hem was zou ik daar toch "over nadenken". Kijk naar zo'n Bardet die 2 keer op het podium stond, de bergtrui en meerdere ritten won maar nu pas die maillot jaune te pakken had (voor 1 dagje dan "maar"). Je weet nooit wat de toekomst brengt, dus pakken wat er te pakken valt dan maar?
OK, het brengt wat meer verplichtingen mee, maar is dat zoveel extremer dan de witte trui? De podiumceremonie bijvoorbeeld heeft hij toch aan z'n been...
Idem met oog op de tijdrit, hij moet toch het wit aan, en niet z'n regenboog (of mag je de regenboog verkiezen boven dat wit - dat heeft dan wel een stevig voordeel in zo'n tijdrit ipv dat brakke pak van de organisatie).
Eerlijk, als ik hem was zou ik daar toch "over nadenken". Kijk naar zo'n Bardet die 2 keer op het podium stond, de bergtrui en meerdere ritten won maar nu pas die maillot jaune te pakken had (voor 1 dagje dan "maar"). Je weet nooit wat de toekomst brengt, dus pakken wat er te pakken valt dan maar?
OK, het brengt wat meer verplichtingen mee, maar is dat zoveel extremer dan de witte trui? De podiumceremonie bijvoorbeeld heeft hij toch aan z'n been...
Idem met oog op de tijdrit, hij moet toch het wit aan, en niet z'n regenboog (of mag je de regenboog verkiezen boven dat wit - dat heeft dan wel een stevig voordeel in zo'n tijdrit ipv dat brakke pak van de organisatie).
mijn eerste gedachte was dat Evenepoel best nog even wacht, Parijs is nog ver enzo, lekker meeliften met UAE voor zover die nu al het geel willlen behouden (denk het wel); en laat het werk aan TVL en BHJebus4life schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:43:
Dus als Evenepoel morgen een plek of 2 voor Pogacar eindigt pakt hij het geel?
Weet nou niet precies hoe uae aan t koersen is. Is t tactiek om gewoon zo veel mogelijk klassement te rijden en elke vlucht te laten gaan?
Er zijn gewoon geen knechten die even 5 min op t vlakke kunnen dichtrijden.
Dat laatste is idd hun probleem met dit team. Deze tactiek kost ze ook bonificatie seconden die Pogi bijv gisteren had kunnen pakken.dfbt schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
Weet nou niet precies hoe uae aan t koersen is. Is t tactiek om gewoon zo veel mogelijk klassement te rijden en elke vlucht te laten gaan?
En ik vraag me af of ze straks in de bergen wel echt profiteren van al die top klimmers, of dat Almeida alsnog lekker achter het peloton gaat rijden en Ayuso stiekem ook z'n eigen klassement in de gaten houdt.
naja ik mag wel hopen dat er een ploegbespreking is, en als t allemaal niet uitgevoerd wordt zoals ze dachten of besproken dat er wel even een beetje ingegrepen wordt?wiljanvdb schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:18:
[...]
Dat laatste is idd hun probleem met dit team. Deze tactiek kost ze ook bonificatie seconden die Pogi bijv gisteren had kunnen pakken.
En ik vraag me af of ze straks in de bergen wel echt profiteren van al die top klimmers, of dat Almeida alsnog lekker achter het peloton gaat rijden en Ayuso stiekem ook z'n eigen klassement in de gaten houdt.
Of ze denken dat door de conditie van pogi nu en t niet hard maken van koersen, dat hij niet in de 3e week inkakt zoals vorig jaar? Toen reed jumbo ongeveer 3 weken voorop met alle knechten die ze hadden.
Voor mijn gevoel rijd die zo makkelijk rond nu, leek wel alsof die niet eens aan t zweten was gister en eergister tot hij zijn 1e aanval in zette.
Ja, dat zou je denken. Maar het zou me ook niet verbazen als het bij UAE toch een beetje chaos wordt. En het hoeft niet totale chaos te worden, maar 2% chaos kan al teveel zijn.dfbt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:41:
[...]
naja ik mag wel hopen dat er een ploegbespreking is, en als t allemaal niet uitgevoerd wordt zoals ze dachten of besproken dat er wel even een beetje ingegrepen wordt?
Misschien wel. Vorig jaar probeerde ze wel steeds bonificaties te pakken waar het kon, en daar was gisteren een mooie etappe voor geweest. Dus misschien laten ze die strategie nu ook gaan? Pogi schijnt meer getraind te hebben op de lange klimmen, dus dan zullen we zien waar ze beiden staan. Morgen kan al een aardig beeld geven.dfbt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:41:
[...]
Of ze denken dat door de conditie van pogi nu en t niet hard maken van koersen, dat hij niet in de 3e week inkakt zoals vorig jaar? Toen reed jumbo ongeveer 3 weken voorop met alle knechten die ze hadden.
Voor mijn gevoel rijd die zo makkelijk rond nu, leek wel alsof die niet eens aan t zweten was gister en eergister tot hij zijn 1e aanval in zette.
Het was gisteren in ieder geval heel hoopgevend om Vingegaard zo te zien, en ook Evenepoel toch vrij sterk. Roglic viel wel wat tegen.
Voor vandaag hoop ik stieken op een win voor Cavendish (hoewel ik Pedersen in m'n pooltje heb). En dat hij daarna ook direct stopt, z'n fiets aan een willekeurig kind aan de kant geeft, in de auto stapt en naar het strand gaat.
Vandaag voorlopig een slaapverwekkende optocht. Beetje bijkomen van de eerste twee redelijk hectische dagen denk ik...

Tja peloton op vrijwel vlakke parcoursen haalt 9/10 een vlucht weer in. Ook niet echt zin om nu een team/groep onder druk te zetten denk ik dan maar.Fiber schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:55:
Vandaag voorlopig een slaapverwekkende optocht. Beetje bijkomen van de eerste twee redelijk hectische dagen denk ik...
Heeft Groenewegen ook z'n neus gebroken of zo...?
https://nos.nl/collectie/...UPDATE-container-78673848
Zag em toevallig langs komen iddGroenewegen met wel heel speciale bril
Dylan Groenewegen verschijnt met een wel heel bijzondere bril aan de start. De bril bedekt namelijk niet alleen zijn ogen, ook over zijn neus zit een kapje. "Ik wil niet dat er wind onder mijn glas komt, het is een aero-dingetje", verklaart de Nederlandse sprinter.
"Ik mag hopen dat het werkt. Anders rij ik voor niks de hele dag voor schut."
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Welke kopgroep?dfbt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:08:
[...]
Tja peloton op vrijwel vlakke parcoursen haalt 9/10 een vlucht weer in. Ook niet echt zin om nu een team/groep onder druk te zetten denk ik dan maar.
er waren 2 Noormannen vooruit, maar die zijn letterlijk afgestapt en hebben gewacht tot het peloton weer voorbij kwam.
daarom ook mijn tekst, een peloton haalt in 9/10 ritten zo'n groepje wel weer in.
1e dag ''rust'' na 2 extreme dagen. een vlakke etappe van 240 km. Denk dat iedereen wel denkt van, ja laat maar zitten. Gun mijn benen en mijzelf ff wat extra tijd om te herstellen. Als je goed verscholen zit in zulke ritten, kan je letterlijk in je duurvermogen of herstelvermogen rond rijden..
Wel jammer dat Herman van der Zandt de Tour niet meer doet bij de NOS. Jeroen Stomphorst is altijd wel een beetje saai.
Pff flinke crash weer zo in de finale..
⏩ PVOutput☀️
Zo vraag ik me af waarom ze niet een Erik Dijkstra de avondetappe laten presenteren, Dionne is een leuke vrouw maar ontiegelijk saai in haar vraagstelling. Mag allemaal wel wat pit in. Naar goed, zal wel een kwestie van smaak zijn ook.PatrickC schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:46:
Wel jammer dat Herman van der Zandt de Tour niet meer doet bij de NOS. Jeroen Stomphorst is altijd wel een beetje saai.
Only fools are enslaved by time and space.
Erg mooie ritwinnaar en prachtige nieuwe gele tuidrager...
Groenewegen die misbaar maakt in de sprint. Heb Dylan ooit wel gekkere dingen zien doen
Geldt helaas voor de hele sportverslaggeving bij de NOS. Studio Fuẞball is ook niet best en bij live atletiek zitten we de helft van de tijd naar Gregory Sedoc te luiteren ipv dat we live sport zien. Gregory, erg deskundig, zou veel beter in een nabeschouwing programma passen, net als Erik Dijkstra bij de Avondetappe. Ik wijk voor sportverslaggeving dan ook vaak uit naar Sporza, BBC of Eurosport/Discovery+/HBO Max.LoneRanger schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:18:
[...]
Zo vraag ik me af waarom ze niet een Erik Dijkstra de avondetappe laten presenteren, Dionne is een leuke vrouw maar ontiegelijk saai in haar vraagstelling. Mag allemaal wel wat pit in. Naar goed, zal wel een kwestie van smaak zijn ook.
"Great win for Africa"
Reykjavik to Athene = 4200km
Casablanca to Cairo = 4200km
Casablanca to Capetown = 8000km
Amsterdam to Kathmandu = 7000km
Als Nederland wint in het voetbal, misschien de Dalai Lama maar een bedankje sturen.
knip
Als Nederland wint in het voetbal, misschien de Dalai Lama maar een bedankje sturen.
knip
[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2024 20:49 . Reden: Offtopic, maar ook uitlokkend ]
How do you save a random generator ?
Het zal net als met Bernal en Zuid-Amerika zijn. Al hebben sommige landen nu eenmaal iets meer fiets cultuur dan andere. Ik weet ook niet of een Argentijn geïnspireerd wordt door Bernal en een Marokkaan door Girmay. Zelfs binnen Europa nog genoeg landen die eigenlijk niet serieus meedoen terwijl ‘Europeanen’ al meer dan honderd jaar het wielrennen domineren.enchion schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:55:
"Great win for Africa"
<knip>
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2024 20:50 . Reden: Quote aangepast ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Bizar hoe UAE hier zo op kop aan het knallen is. Gezien de wind lijkt me dat je hier echt nauwelijks verschillen kan maken voor het klassement? Een groep is altijd in het voordeel tegenover de solist..
***EDIT**
Nevermind, ze wurgen zoveel kandidaten voor top-5/10 dat het blijkbaar niet zo dom is
Yates, Carapaz, Pidcock, Martin, Bilbao, Mas... Ik gok dat die niet verwacht hadden op de "makkelijke" stroken losgereden te worden
***EDIT**
Nevermind, ze wurgen zoveel kandidaten voor top-5/10 dat het blijkbaar niet zo dom is
Yates, Carapaz, Pidcock, Martin, Bilbao, Mas... Ik gok dat die niet verwacht hadden op de "makkelijke" stroken losgereden te worden

[ Voor 37% gewijzigd door Jebus4life op 02-07-2024 16:31 ]
Heerlijk toch, lekkere koers. Zo nog een stevige versnelling van PogiJebus4life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:14:
Bizar hoe UAE hier zo op kop aan het knallen is. Gezien de wind lijkt me dat je hier echt nauwelijks verschillen kan maken voor het klassement? Een groep is altijd in het voordeel tegenover de solist..
***EDIT**
Nevermind, ze wurgen zoveel kandidaten voor top-5/10 dat het blijkbaar niet zo dom is![]()
Roglic er ook al bijna af, UAE is zo sterk.
Knap dat Evenepoel er nog makkelijk bij zit.
Knap dat Evenepoel er nog makkelijk bij zit.
[ Voor 43% gewijzigd door Exocet op 02-07-2024 16:36 ]
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21