Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Kan zeker. Het lijkt me toch bijna onmogelijk als de ene dag zo'n beetje de zwaarst mogelijke sprintersrit wint en iedereen glunderend te woord staat en 12 uur later koorts hebt? Als ik naar mijzelf kijk dan bouwt zoiets over een paar dagen op en weet je de piek vaak achteraf pas.dfbt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:19:
[...]
kan t nog tactisch zijn?
Rit gewonnen, willen sparen voor ander doel van Jumbo?
Mogelijk dat Vingegaard niet fit genoeg is om de Tour te winnen en dat ze van Aert, Kooij en Vingegaard als rittenkapers uit willen spelen?
hoe groot is de kans dat je nog wat etappes sprokkelt, line up van Visma is ook niet heel sterk meer in de Giro. Kan je nog 2 weken vol doorrijden en misschien 1 of 2 etappes winnen op goed geluk/zonder echt nog renners te hebben die mooie lead-outs kunnen doen.Nutterd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:26:
[...]
Was ook heel even mijn gedachte...Kooij naar de tour omdat ze er voor het klassement niets te zoeken hebben! Aan de andere kant lijkt Kooij nu goed in vorm dus denk dat ze bij VisLab liever pakken wat ze pakken kunnen op dit moment
https://www.wielerflits.n...an-uijtdebroeks-geeft-op/
Visma | Lease a Bike moet een nieuwe tegenvaller incasseren in de Giro d’Italia. Na de eerdere opgaves van Robert Gesink, Christophe Laporte en Olav Kooij stapt nu ook Cian Uijtdebroeks uit koers. De Belgische klimmer, de nummer vijf van het klassement, is ziek.
Toch opvallend hoeveel mensen er ziek afstappen...
[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 15-05-2024 10:19 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
[ Voor 5% gewijzigd door aerofreak op 15-05-2024 11:06 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
19 in iets meer dan een week met relatief weinig valpartijen is volgens mij toch ook niet echt heel weinig.aerofreak schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:04:
Totaal zijn er nog niet veel afgestapt in de Giro? Volgens PCS 19 rijders. Sommige zijn ook afgestapt vanwege valpartijen.
Daarnaast is het natuurlijk wel opvallend dat er de laatste dagen ineens veel uitvallen met, zo lijkt het, vaak vergelijkbare klachten aan o.a. de luchtwegen. Meerdere bronnen lijken er ook op te hintten dat er een virus rond gaat in het peloton, in ieder geval bij meerdere teams. Al zou het volgens Jumbo | Visma geen covid zijn.
Geen MTB op de Spelen voor Van der Poel.
https://nos.nl/artikel/25...tour-en-olympische-wegrit
[ Voor 31% gewijzigd door BreadFan op 15-05-2024 16:13 ]
of gemerkt dat Cian toch wel heel goed is en ze hem willen klaarstomen voor de tour (nu dat Vingegaard hoogstwaarschijnlijk niet gaat meedoen).Willem30 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:31:
Wat een seizoen met veel tegenspoed bij Visma:
https://www.wielerflits.n...an-uijtdebroeks-geeft-op/
Visma | Lease a Bike moet een nieuwe tegenvaller incasseren in de Giro d’Italia. Na de eerdere opgaves van Robert Gesink, Christophe Laporte en Olav Kooij stapt nu ook Cian Uijtdebroeks uit koers. De Belgische klimmer, de nummer vijf van het klassement, is ziek.
Zo een gevalletje van laat maar al wennen aan de hektiek en een topt 5 plaats is mooi meegenomen.
Lol geloof je het zelf? Zijn doel was de giro. Alsof Cian zomaar even de Tour gaat winnen laat staan top 10 haalt dit seizoen.Tarkin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:52:
[...]
of gemerkt dat Cian toch wel heel goed is en ze hem willen klaarstomen voor de tour (nu dat Vingegaard hoogstwaarschijnlijk niet gaat meedoen).
Zo een gevalletje van laat maar al wennen aan de hektiek en een topt 5 plaats is mooi meegenomen.
Voor Olav geloof ik dat scenario wel, omdat één rit winnen zijn hele Tour plus die van het team zou maken.Tarkin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:52:
[...]
of gemerkt dat Cian toch wel heel goed is en ze hem willen klaarstomen voor de tour (nu dat Vingegaard hoogstwaarschijnlijk niet gaat meedoen).
Voor Cian lijkt dat me niet aan de orde. Ten eerste zie ik hem geen rit winnen, en als tweede is een klassement rijden toch wel van een andere orde. Het lijkt me ook dat ze een talentje als hij ook nog niet op willen roken. Hij is goed, maar het is geen Evenepoel of Pogacar natuurlijk.
Overigens zie ik Vingegaard wel gewoon ritten kapen. Zijn val was verschrikkelijk en de klaplong vervelend, maar hoe gek het ook klinkt, het zijn niet de meest schokkende blessures (alles relatief natuurlijk, en de combinatie maakt het vervelend en ik zou zeker niet willen ruilen). Hij moet 100% zijn om de TdF te winnen, maar op 90% kan hij zo 3 ritten pakken, dus daar zullen ze wel op inzetten bij Jumbo.
Ik heb nooit gezegd dat ik verwacht dat hij de tour zal winnen. Wel dat het kan gaan om wennen in het grootste circus ter wereld en zien hoe hij daar presteert.Chelseamarre123 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:04:
[...]
Lol geloof je het zelf? Zijn doel was de giro. Alsof Cian zomaar even de Tour gaat winnen laat staan top 10 haalt dit seizoen.
Ik geloof niet dat ze vingegaard gaan meesturen als die niet top genoeg is om enkel maar ritten te kapen.
Anders ritten kapen en trainen voor de Vuelta.
[ Voor 98% gewijzigd door Kluus op 16-05-2024 12:33 ]
Hij is echt vaak en hard gevallen en daarom is het imo niet zo abnormaal dat hij zijn niveau niet haalde.
Only fools are enslaved by time and space.
Het klopt dat hij vaak en soms ook erg hard valt, maar sommige valpartijen zijn in mijn ogen 'onnodig' geweest. Dat kan inherent zijn aan zijn gedrag op de fiets, of te maken hebben met concentratie, maar ik vind dat hij voor een kampioen te vaak valt.Chelseamarre123 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:25:
Mooi dat Allaphilippe een ritje wint. Vond al langer dat hij teveel kritiek kreeg de laatste jaren.
Hij is echt vaak en hard gevallen en daarom is het imo niet zo abnormaal dat hij zijn niveau niet haalde.
Verder vind ik het gedoe met Lucinda Brand ook beetje wringen. Tijd aangesmeerd krijgen omdat je stopt om te checken bij je ploeggenote. Ergens normaal want regel is regel maar toch ergens beetje jammer
[ Voor 22% gewijzigd door Kenhas op 17-05-2024 11:33 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Als ik Pogi vandaag zo zie huis houden en waar alle favorieten verder in de lappenmand zitten vraag ik me af of hij eventueel, bij winst Giro en Vuelta, nog een gooi zou doen naar de Vuelta. Iemand moet natuurlijk alles een keer in 1 jaar winnen.
In een jaar zonder OS misschien wel, maar dan nog, in het moderne wielrennen is dit niet meer gezond om zoiets te verwezelijken, zeker niet dat hij nog de klassiekers ook nog meeneemt. Vergeet niet dat hij al koerst sinds Strade Bianche, ergens moeten ze toch de druk van de ketel afhouden, of hij zal vlug opgebrand zijn... In de tijden van Merckx was dit nog mogelijk, maar we weten allemaal hoe dat komtJ-M-T schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:13:
Als ik Pogi vandaag zo zie huis houden en waar alle favorieten verder in de lappenmand zitten vraag ik me af of hij eventueel, bij winst Giro en Vuelta, nog een gooi zou doen naar de Vuelta. Iemand moet natuurlijk alles een keer in 1 jaar winnen.
Tot nu toe vind ik het wel een heerlijke Giro. Geloof dat Thijs Zonneveld het ook al benoemde; ja het klassement is op voorhand duidelijk terwijl de Giro altijd zo onvoorspelbaar was, maar als je ziet hoeveel toppers er nu mee doen en hoe hard er gereden wordt voor de overwinning, dan is het niveau van de Giro (en Vuelta) wel extreem de hoogte in gegaan t.o.v. 10 jaar geleden. Je kunt eigenlijk al niet meer zeggen dat de Giro of Vuelta winnen vele malen makkelijker is dan de Tour. Het scenario dat een Kruijswijk, Kelderman of Hindley nog een keer wint wordt steeds onwaarschijnlijker.
Kruijswijk en Kelderman moeten eerst maar leren op hun fiets te blijven zitten alvorens te denken aan het winnen van een grote ronde.Ypuh schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:28:
Heb meerdere malen gehoord vanuit het UAE dat Pogi nog niet top-top is in aanloop naar de Tour. Ze zijn al het hele jaar bewust bezig met de dubbel, dus zijn piek ligt niet in deze Giro (al is dat moeilijk voor te stellen).
Tot nu toe vind ik het wel een heerlijke Giro. Geloof dat Thijs Zonneveld het ook al benoemde; ja het klassement is op voorhand duidelijk terwijl de Giro altijd zo onvoorspelbaar was, maar als je ziet hoeveel toppers er nu mee doen en hoe hard er gereden wordt voor de overwinning, dan is het niveau van de Giro (en Vuelta) wel extreem de hoogte in gegaan t.o.v. 10 jaar geleden. Je kunt eigenlijk al niet meer zeggen dat de Giro of Vuelta winnen vele malen makkelijker is dan de Tour. Het scenario dat een Kruijswijk, Kelderman of Hindley nog een keer wint wordt steeds onwaarschijnlijker.
(en ja ik weet dat kruijswijk er dichtbij was en dat kelderman veel talent heeft)
Zijn doel in het najaar is het WK. Gezien het parcours geef ik hem een grote kans.J-M-T schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:13:
Ik heb het idee dat WvA met Kooij en wat anderen naar de Tour gaat als Vingegaard niet in de buurt is van 100%. Dan Vingegaard naar de Vuelta en schuift alles wat door.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Helaas gaat Pogacar weer winnen vandaag.
Ik vind het ook wel vet, maar het moet geen jaren doorgaan zo. Pogi is overduidelijk de sterkste. Als hij het nu opeens gaat 'gunnen', dan begint dat ook verdacht en oneerlijk te worden lijkt me. Gewoon alles en iedereen kapot rijden en 16 overwinningen pakken, ik heb het nog niet eerder gezienMegupe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:55:
Helaas gaat Pogacar weer winnen vandaag.
(Ik wens dus duidelijk geen Max Verstappen scenario, een MvdP mag van mij ook wel weer eens verliezen, maar wat Pogi hier doet voelt ondanks zijn erelijst toch nog redelijk fris/nieuw).
als Pogi iemand laat winnen hoop ik dat het een zwart paardje in mijn cyclingmaster pouletje isYpuh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:05:
[...]
Ik vind het ook wel vet, maar het moet geen jaren doorgaan zo. Pogi is overduidelijk de sterkste. Als hij het nu opeens gaat 'gunnen', dan begint dat ook verdacht en oneerlijk te worden lijkt me. Gewoon alles en iedereen kapot rijden en 16 overwinningen pakken, ik heb het nog niet eerder gezien![]()
(Ik wens dus duidelijk geen Max Verstappen scenario, een MvdP mag van mij ook wel weer eens verliezen, maar wat Pogi hier doet voelt ondanks zijn erelijst toch nog redelijk fris/nieuw).
Leuk toch dat de beste een paar ritten wint ipv dat ze zoals de SKY jaren gewoon verdedigend de ronde uitrijden en er altijd iemand uit de kopgroep wint.
Nja ''gunnen'' zal t sowieso niet echt zijn, maar hij hoeft natuurlijk niks meer perse te winnen. Ik bedoel zo inspanning tijdens zo'n koninginnen rit is natuurlijk machtig mooi om te zien, maar bij UAE zullen ze ook in t achterhoofd hebben dat er een kleine kans bestaat dat vingegaard mee rijd in de tour. Overal waar hij kan sparen, zou dat natuurlijk in aanloop mooi meegenomen zijn.Ypuh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:05:
[...]
Ik vind het ook wel vet, maar het moet geen jaren doorgaan zo. Pogi is overduidelijk de sterkste. Als hij het nu opeens gaat 'gunnen', dan begint dat ook verdacht en oneerlijk te worden lijkt me. Gewoon alles en iedereen kapot rijden en 16 overwinningen pakken, ik heb het nog niet eerder gezien![]()
Mogelijk zijn ze gewoon aan het oefenen? Zorgen dat er geen ruimte is voor aanvallers en de ploeg optrainen tot het niveau dat het VLAB treintje het UAE treintje niet meer kapot rijden kan?
En als je zo dicht bij de finish nog op een minuut zit van de koplopers, dan is het geen moeite voor Pogi om het ook even af te maken, wat ook een goede training is (de Roglic-tactiek).
[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 22-05-2024 16:01 ]
Wut?Ypuh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:00:
Het valt mij op dat UAE eigenlijk een beetje de Sky tactiek doet. Hetgene waarmee Jumbo destijds ook Pogi sloopte in de eerste keer dat hij de Tour verloor.
Ik zag vandaag vooral dsm en Ineos het tempo bepalen.
Wat mij betreft bij zowel mannen als vrouwen geen gekke personen geselecteerd.
Jullie selectie nu al bekend? Zo vroeg zeg.Megupe schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:58:
Mogen we maar 3 renners meenemen naar de Olympische spelen? Voor mijn gevoel erg weinig.
Wat mij betreft bij zowel mannen als vrouwen geen gekke personen geselecteerd.
Ja is inderdaad maar beperkt aantal renners die mogen rijden. Voor België zijn het er dacht ik 5, waarvan 2 ook nog eens de tijdrit moeten doen.
Bij ons dus 3 waarvan 1 de tijdrit moet doen. Maar met 5 heb je wel gelijk stuk meer mogelijkheden.Chelseamarre123 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:06:
[...]
Jullie selectie nu al bekend? Zo vroeg zeg.
Ja is inderdaad maar beperkt aantal renners die mogen rijden. Voor België zijn het er dacht ik 5, waarvan 2 ook nog eens de tijdrit moeten doen.
Ik denk dat het ook alvast duidelijk is gemaakt zodat de rest een programma kan gaan rijden buiten de OS om.
België mag vier renners opstellen. Bron: https://www.wielerflits.n...he-wegrit-nederland-niet/Chelseamarre123 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:06:
[...]
Jullie selectie nu al bekend? Zo vroeg zeg.
Oh lees het nu ook, in Tokio was het nog 5 net als Nederland.La1974 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:56:
[...]
België mag vier renners opstellen. Bron: https://www.wielerflits.n...he-wegrit-nederland-niet/
Ze zouden het net moeten verhogen ipv verlagen, 3 en 4 is echt te weinig.
Maar wel enkele (met alle respect) afrikaanse/zuid amerikaanse/oostblok/.. landen laten deelnemen. (Genre Griekenland, Rwanda, Taiwan, Guatemala, Costa Rica....,)
Het WK is volgend jaar in Rwanda. Wie weet dat daar nog het effect van wordt.Chelseamarre123 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:16:
[...]
Oh lees het nu ook, in Tokio was het nog 5 net als Nederland.
Ze zouden het net moeten verhogen ipv verlagen, 3 en 4 is echt te weinig.
Maar wel enkele (met alle respect) afrikaanse/zuid amerikaanse/oostblok/.. landen laten deelnemen. (Genre Griekenland, Rwanda, Taiwan, Guatemala, Costa Rica....,)
Had even de startlijst bekeken met de editie van 2021.La1974 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:
[...]
Het WK is volgend jaar in Rwanda. Wie weet dat daar nog het effect van wordt.
Denk dat het eerder iets met de OS zelf te maken hebben, UCI organiseert dit niet.
OS willen zoveel mogelijk landen al vind ik het toch bizar om toplanden zo te beperken.
Alsof je in atletiek nummers maar 3 Amerikanen/Jamaicanen gaat toelaten.
Als je het artikel leest wat ik aanhaalde zie je dat de UCI de deelnemerslijst bepaalt. Deze is gebaseerd op de landenlijst van de UCI.Chelseamarre123 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:26:
[...]
Had even de startlijst bekeken met de editie van 2021.
Denk dat het eerder iets met de OS zelf te maken hebben, UCI organiseert dit niet.
OS willen zoveel mogelijk landen al vind ik het toch bizar om toplanden zo te beperken.
Het Olympisch comité zal wel bepalen dat ze zoveel mogelijk landen willen (‘Meedoen is belangrijker dan winnen’ toch
Dat is vrij normaal op elk (individueel) olympisch onderdeelChelseamarre123 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Hard trappen doet 'ie zeker, maar ik zou Rune Herregodts met z'n 1.81 meter toch eerder een gemiddelde lengte geven
ik heb een hekel aann voetbal, maar denk toch dat ik maar van sport ga wisselen en het EK ga kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 06-06-2024 14:29 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Spannende slotklim!
Denk dat Rodriguez en jorgenson een afspraakje hadden.
Heeft Rodriquez dan overgenomen? Dat moet ik dan net gemist hebben.
Laatste stuk vol gas blijven gaan.TheekAzzaBreek schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:48:
Afspraakje?
Heeft Rodriquez dan overgenomen? Dat moet ik dan net gemist hebben.
Dat was geen gewone sprint a deux
Victor Campenaerts komt nu nog uit voor Lotto Dstny, maar zal aan het einde van dit seizoen verkassen naar Visma | Lease a Bike. Dat meldt Het Nieuwsblad en hebben bronnen ook aan WielerFlits bevestigd. De 32-jarige Belg zal voor drie jaar tekenen bij de Nederlandse formatie.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Wel jammer, want hij stond er goed voor een heeft eens ook nog goed gereden.
Hopelijk geen schade en dan zit er nog wel wat in.
Aan de andere kant vraag ik mij af of hij niet te eigenzinnig is voor een ploeg waar alles zo 'dichtgetimmerd' zou zijn?
Hij heeft, wel lang geleden, al bij de ploeg gezeten. Maar ze weten neem ik aan wel wat ze aan elkaar hebben.Pimorez schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:40:
Aan de andere kant vraag ik mij af of hij niet te eigenzinnig is voor een ploeg waar alles zo 'dichtgetimmerd' zou zijn?
Denk dat het wel een goede is om erbij te hebben. Leuke gast, tijd- en hardrijder en ook nog voor de semi-klassiekers inzetbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door GerbenBK op 12-06-2024 18:44 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
1: Gele kaarten
2: Geen of amper oortjes
3: 3 KM Regel word versoepeld naar 5km
https://sporza.be/nl/2024...de-oortjes~1718209540685/
Vind vooral goed dat ze eindelijk wat aan die 3km regel wat gaan doen.
Verschillen in vlakke ritten helemaal afschaffen de laatste 5 kilometer bij een massasprint dus als de vluchters zijn gepakt. Hiermee voorkom je dat klassementsrenners zich genoodzaakt voelen voorin het peloton te blijven ook na de 3km. Lekker uitbollen en sprinters+knechten vechten het maar lekker uit de laatste 5km. Je kunt bij waaiers de etappe op dat moment aanmerken als waaier etappe waar er dus wel verschillen zijn, idem heuvel aankomst of zware finale.Tot slot zal ook de berekening van tijdsverschillen bij sprintersritten herbekeken worden. Bij een gat dat groter is dan 1 seconde, worden de werkelijke verschillen aangerekend. De marge zou nu uitgebreid worden naar 3 seconden om de druk naar voren af te kalven.
Oortjes 1 richting, alleen renners kunnen praten, ze kunnen elkaar waarschuwen of informeren.
Gele kaarten kun je tonen bij hangen aan de wagen etc. en daarna uit koers, puur voor de duidelijkheid maar schorsingen hoeft voor mij niet.
Ze zal blijkbaar dan nog heel fit zijn en haar huidige baan niet zo tof vinden, waarom zou ze het anders doen?BreadFan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:46:
Verrassend, Van der Breggen gaat weer koersen: https://nos.nl/artikel/25...ster-terug-in-het-peloton
En met vertrek van Vollering komt er aardig wat budget vrij
~Leonardo Da Vinci~
Liever/belangrijker het onglimiteerde suiker-bijeten uit de auto/volgwagen te verbieden. En alleen 1 * per 75 km een tas aannemen toe te staan.Chelseamarre123 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:36:
Wat vinden jullie van deze 3 maateregelen/testen?
1: Gele kaarten
2: Geen of amper oortjes
3: 3 KM Regel word versoepeld naar 5km
https://sporza.be/nl/2024...de-oortjes~1718209540685/
Vind vooral goed dat ze eindelijk wat aan die 3km regel wat gaan doen.
In combinatie met langere etappes zodat rijders een stuk moeier en rustiger aan de aankomst van een etappe komen.
150 km vlakke etappes zijn voor dit soort renners gewoon niks etappes, dan heeft iedereen nog steeds het volle energiebudget aan de aankomst, en dus ook alle lichamelijke en vooral ook geestelijke panische gedrag.
We moeten gewoon weer terug naar tours van 4500km. ipv die 3300km sprint.
Als het vergeleken wordt met echt vroeger toen men nog 5000-6000 km reed kan men met de "techniek/kennis/biologische-hulpmiddelen" gewoon 10000 km rijden.
Het hoort gewoon de zwaarste race op deze wereld te zijn en niet de etappes zover in te korten zodat het uitkomt met de programmering van de televisiekanalen.
How do you save a random generator ?
Haha nu al aan het bier?enchion schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:03:
[...]
Liever/belangrijker het onglimiteerde suiker-bijeten uit de auto/volgwagen te verbieden. En alleen 1 * per 75 km een tas aannemen toe te staan.
In combinatie met langere etappes zodat rijders een stuk moeier en rustiger aan de aankomst van een etappe komen.
150 km vlakke etappes zijn voor dit soort renners gewoon niks etappes, dan heeft iedereen nog steeds het volle energiebudget aan de aankomst, en dus ook alle lichamelijke en vooral ook geestelijke panische gedrag.
Als het vergeleken wordt met echt vroeger toen men nog 5000-6000 km reed kan men met de "techniek/kennis/biologische-hulpmiddelen" gewoon 10000 km rijden.
Het hoort gewoon de zwaarste race op deze wereld te zijn en niet de etappes zover in te korten zodat het uitkomt met de programmering van de televisiekanalen.
Hoeveel keer zoveel energie denk je dat een ultramarathon wielrenner (zoals een prof is) spendeert op een Galibier => Croix de Fer => Alpe d`Huez tov een vlakke etappe van 150km ?
Vlakke etappes van 150km kosten de gemiddelde Tourrenner afgerond helemaal GEEN energie.
Daarom rijden ze zo absurd hard in de laatste 20km.

Ook tijdritten van 25-35 km doen een tourrenner helemaal niks. Slijtage door een tijdrit is pas vanaf 50-60 km en dat alleen voor de top 10-20 renners. Voor de rest is het gewoon een 4de en misschien 5de rustdag. (Vandaar weer teveel energie in de vlakke etappe de dag erna. (nu hebben ze het op de laatste dag gezet.))
Inmiddels is de koers alweer een stuk onvoorspelbaarder, of juist voorspelbaarder. Als de grote mannen gaan, kunnen alle tactieken de prullenbak in. Of ze rijden in de aanloop zo'n hoog tempo dat je maanden van tevoren al uit kunt rekenen wie er dan het meeste kans heeft. Renners zijn ook al gewend aan het concept van 'vermogen', dat wel/geen oortjes of vermogensmeter volgens mij al niet meer uit maakt.
Gele kaarten, goed idee, uitvoering zal wel typisch UCI-stijl zijn. 5km regel lijkt me het probleem gewoon verplaatsen; maar scheelt wel iets.
De reactie van enchion laat ik maar even aan me voorbij gaan
https://manly.nl/wielrenn...verbranden-tour-de-france
Antwoord is 4x-5x zoveel energie.
Maar ja jullie zijn nieteens gewend om meer dan 20km aan 1 stuk te rijden dus dan lijkt 150km superver, voor iemand die veel fietst is het bekend dat 150km vlak met 1 pauze in het midden een goed haalbare zaak is.
De Tour is niet voor snelheids/adrenaline sporters maar voor duursporters bedoeld.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 20-06-2024 20:51 ]
Dacht NL morgen pas zou spelen, maar jij bent er vroeg bij met drinken.enchion schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:50:
Iemand uitlachen terwijl wat hij zegt waarheid is is nogal dom.
https://manly.nl/wielrenn...verbranden-tour-de-france
Antwoord is 4x-5x zoveel energie.
Maar ja jullie zijn nieteens gewend om meer dan 20km aan 1 stuk te rijden dus dan lijkt 150km superver, voor iemand die veel fietst is het bekend dat 150km vlak met 1 pauze in het midden een goed haalbare zaak is.
De Tour is niet voor snelheids/adrenaline sporters maar voor duursporters bedoeld.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Je weet vooraf niet hoe een etappe loopt. Als er een sterke kopgroep is kan het peloton lang hard moeten fietsen (=meer kcal verbruik). Hetzelfde met zijwind (=waaiers risico). Of een valpartij van een sprinter halverwege die 2 uur volle bak moet rijden om terug te komen.enchion schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:03:
[...]
Liever/belangrijker het onglimiteerde suiker-bijeten uit de auto/volgwagen te verbieden. En alleen 1 * per 75 km een tas aannemen toe te staan.
Er zijn teveel variabelen waardoor je vooraf nooit zeker weet hoe intensief een etappe is voor iedereen. Risico van voeding beperken is:
- Etappe toch intensief, veel mensen met hongerklop de finale in. Niet meer scherp en risico op ongelukken
- Sprinter valt halverwege en moet 2 uur knallen om terug te komen, maar kan niet meer meedoen voor de winst
- Waaier: iedereen in 2e waaier komt nooit meer terug
Etc etc.
Wielerfans met een abonnement op de Eurosport Player opgelet: de online premium-dienst van de sportzender verdwijnt na de Tour de France 2024. Klanten hebben daarover een mail ontvangen van Eurosport. Alle sportuitzendingen worden verplaatst naar HBO Max of discovery+. Dat zijn streamingdiensten die net als Eurosport vallen onder Warner Bros. Discovery. De abonnementsprijs gaat ook flink de hoogte in.
Lijkt me geen goede ontwikkeling voor het wielrennen.
Sjees. Dat wordt alleen afsluiten voor het voorjaar en de rest boeie.Willem30 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:07:
https://www.wielerflits.n...bij-veel-duurder-hbo-max/
Wielerfans met een abonnement op de Eurosport Player opgelet: de online premium-dienst van de sportzender verdwijnt na de Tour de France 2024. Klanten hebben daarover een mail ontvangen van Eurosport. Alle sportuitzendingen worden verplaatst naar HBO Max of discovery+. Dat zijn streamingdiensten die net als Eurosport vallen onder Warner Bros. Discovery. De abonnementsprijs gaat ook flink de hoogte in.
Lijkt me geen goede ontwikkeling voor het wielrennen.
Maar het is wel lekker enshittificated allemaal
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nou ik schrik voornamelijk van dit:MrAngry schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:21:
Als je al hbo max hebt dan is het een add-on voor 5 euro per maand. En dat dan idd voor Maart/April t/m Augustus = 20-25 euro.
Maar het is wel lekker enshittificated allemaal
:fill(white):strip_exif()/f/image/QjYMY21ltrFMOOwn827HgVVI.png?f=user_large)
Bevat reclame
Dan maar op de Belg kijken?tiswat schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:24:
[...]
Nou ik schrik voornamelijk van dit:
[Afbeelding]
Bevat reclame
"What do you get if you multiply six by nine..."
Giro en Italiaanse monumenten (en nog wat koersen) zijn alleen te zien op eurosport, voorheen was dat reclamevrij via die player.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik keek ook tennis via deze dienst.
Ook in het buitenland was dit handig, daar kan je de belg niet ontvangen.
Helaas nu maar minder kijken...
/f/image/x4NM5JSmhlBaJQe4b1sCsPhF.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat dus van €40 per jaar naar €11 per maand. Heb het vaker gezegd, dat eerste bedrag was/is gewoon te laag voor de hoeveelheid en kwaliteit van content die ze bieden (daarin zitten o.a. ook nog de 24u van Le Mans, Olympische Spelen, alle tennistoernooien, MTB, Superbike etc). Je hoeft het niet allemaal leuk te vinden, maar zoveel sporten in 8+ verschillende talen en van A- tot F-niveau.
Voor de rest ben ik ook wel een beetje uitgekeken op Netflix en moet ik Game of Thrones en de Sopranos etc. nog een keer kijken, al zou ik ook wel €11 dokken voor alleen wielercontent. Ik ga dus wel voor de bijl.
Reclames op een betaalde stream daarentegen. Als het het open kanaal wordt dan ga ik wel naar Clef Sement luisteren of een VPN afsluiten en naar de Belg

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 21-06-2024 16:29 ]
Vermoed bij het laagste abbo dat je de normale Eurosport krijgt die ook in je teevee pakket zit en bij de premium wel al het beeld krijgt zonder de reclame.
Heb zelf nog Discovery+, benieuwd hoe lang het daar blijft.
Beste Rick,Ypuh schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:23:
Oh no, wat stond er in die mail? Ik kreeg deze mail van Eurosport; volledig leeg:
[Afbeelding]
Het gaat dus van €40 per jaar naar €11 per maand. Heb het vaker gezegd, dat eerste bedrag was/is gewoon te laag voor de hoeveelheid en kwaliteit van content die ze bieden (daarin zitten o.a. ook nog de 24u van Le Mans, Olympische Spelen, alle tennistoernooien, MTB, Superbike etc). Je hoeft het niet allemaal leuk te vinden, maar zoveel sporten in 8+ verschillende talen en van A- tot F-niveau.
Voor de rest ben ik ook wel een beetje uitgekeken op Netflix en moet ik Game of Thrones en de Sopranos etc. nog een keer kijken, al zou ik ook wel €11 dokken voor alleen wielercontent. Ik ga dus wel voor de bijl.
Reclames op een betaalde stream daarentegen. Als het het open kanaal wordt dan ga ik wel naar Clef Sement luisteren of een VPN afsluiten en naar de Belg
Tot onze spijt moeten wij jou informeren dat de Eurosport Premium abonnementsdienst op 22 juli wordt stopgezet. Als jouw abonnement is ingesteld op automatische verlenging vóór 22 juli, zal je niet opnieuw worden gefactureerd en kan je blijven genieten van de Eurosport Premium abonnementsdienst totdat deze wordt stopgezet. In overige gevallen, nadat de dienst is stopgezet, ontvang je een terugbetaling voor de ongebruikte tijd met betrekking tot jouw abonnement. Terugbetalingen worden gedaan via de betaalmethode die je hebt gebruikt om je abonnement af te sluiten.
Je kunt blijven genieten van onze gratis nieuwsartikelen en content op de website en app van Eurosport .
Het goede nieuws is dat HBO Max de nieuwe streaming home is voor Eurosport! HBO Max is waar alles waar je van houdt op discovery+ samenkomt met de iconische series en must-see films van HBO Max, plus een niet te missen live Sport add-on waar je toegang kunt blijven krijgen tot Eurosport content. Als gebaar van onze waardering en welwillendheid in verband met enig ongemak, willen wij jou graag een korting op jouw abonnement op HBO Max aanbieden.
Wissel voucher xxxxxxxxxxxxx in op https://auth.max.com/redeem vóór 30 september 2024 voor een maandelijks Basic met reclame abonnement voor €2,99/maand - 50% korting op de normale maandelijkse prijs van het Basic met reclame abonnement - en als je toegang wilt blijven hebben tot Eurosport content, voeg dan Sport toe voor de normale prijs van €5/maand. Eenmaal ingewisseld, kun je tot het einde van het jaar van deze speciale aanbieding genieten. Op jouw verlengingsdatum januari 2025 wordt jouw abonnement automatisch elke maand verlengd tegen de dan geldende maandelijke prijs van het Basic met reclame abonnement (nu €5,99/maand), plus de prijs van de Sport add-on indien van toepassing, tenzij je vóór de verlenging opzegt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat account van HBO gebruik ik eigenlijk ook nooit, want de oude series van HBO heb ik allemaal op dvd / al gezien. Aan de andere kant kijk ik regelmatig ook weken geen tv dus misschien wordt het eens tijd om alle contracten eens tegen het licht te houden.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Je kon in de Eurosport altijd kiezen voor E1 of E2 zoals op TV of E (premium) en dan had je geen reclame. Dus dat E1 en E2 reclame bevat snap ik wel, alleen kan ik dan ook de Cross nog op E kijken zonder reclame? Als je van een uur cross 12 minuten mist door reclame is dat toch wel veel.Dagg schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:28:
Met reclame is HBO Max €6,99 en zonder €9,99, vraag ik mij toch af hoe dat dan bij het sportpakket is, krijg je daar al
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Wil eerst wel even afwachten hoe het eruit gaat zien. Er lijken nu allerlei hersenspinsels los te gaan om 1 disclaimer. De sponsoren op de shirts en langs het parcours is net zo goed reclame natuurlijk, dus daar zullen ze wel voor moeten waarschuwen. Dat reclame in NL toevallig ook het woord is voor die mega hinderlijke onderbrekingen is misschien wel een gevolg van enkel de vertaling.
Bij Discovery+ heb je de mogelijkheid om E1 en E2 te kijken en die zijn met reclame, de live uitzendingen hebben altijd een (extra) eigen stream zonder reclame. Zo was de 24h te kijken (incl onboards ed) op eigen streams maar de review was alleen maar te zien op E1 of E2 met reclames.Fisico schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:03:
[...]
Je kon in de Eurosport altijd kiezen voor E1 of E2 zoals op TV of E (premium) en dan had je geen reclame. Dus dat E1 en E2 reclame bevat snap ik wel, alleen kan ik dan ook de Cross nog op E kijken zonder reclame? Als je van een uur cross 12 minuten mist door reclame is dat toch wel veel.
Doen ze bij de NBA net wat handiger met hun condensed games van 10 of 40 minuten of de hele game ‘zonder’ reclame, die wel live weer te zien zijn waar je niet onderuit komt door hoe een game werkt. Kortom, het is nooit helemaal zoals ik zou willen als ik ergens voor betaal.
Nu hopenlijk een leuke Tour want de Giro kon mij (ook door drukte) weinig boeien.
Bora heeft nu RedBull erbij op het shirt: https://www.wielerflits.n...-red-bull-bora-hansgrohe/
Zowel het tenue als de fiets vind ik zeer geslaagd.
Jayco heeft het shirt veranderd naar oranje: https://www.wielerflits.n...-kiest-voor-oranje-shirt/
Dat Jayco-shirt is een van de weinige ontwerpen die ik kan waarderen momenteel, ziet er goed uitWillem30 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:51:
De Tour is altijd veel aandacht dus zijn er vaak nieuwe tenues,sponsoren,etc.
Bora heeft nu RedBull erbij op het shirt: https://www.wielerflits.n...-red-bull-bora-hansgrohe/
Jayco heeft het shirt veranderd naar oranje: https://www.wielerflits.n...-kiest-voor-oranje-shirt/
Ziet er goed uit, echter vind ik de helm minder. Net een blikje Red Bull. Wout rijd met dezelfde helm design, past er niet goed goed bij als je mij vraagt.Willem30 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:51:
De Tour is altijd veel aandacht dus zijn er vaak nieuwe tenues,sponsoren,etc.
Jayco, mooi tenue valt goed op!
Whatever.
Jayco wel vind ik! Red bull niet zo...de fiets wel pakkie nietMcMiGHtY schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:09:
Beide geslaagd in mijn optiek
Het shirt van Jayco is wel wat beter, maar ik vind het normale tenue mooier. Voor de shirts van ADC en VLab geldt wat mij betreft hetzelfde.
Hoe dan ook, ik heb ontzettend zin in de Tour. Toch wel mijn favoriete sportevenement.
https://sportnieuws.nl/wi...ding-2024062709083071581/
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Pogacar heeft nog een verrassing voor de ploegenpresentatie. 10 dagen geleden had hij nog corona. 'Ik heb een hele dag niet getraind, daarna wat op de rollen. Toen ik geen klachten had ben ik weer buiten gaan trainen. Ik heb het eerder gehad, m'n lichaam was gewend aan het virus'
— Daan Hakkenberg (@daanhakkenberg) 27 juni 2024
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21