[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 127 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

Fuelke

Forza Ferrari

De start vanuit Antwerpen betekent niet dat de Ronde weer door mijn dorp rijdt. Als je niet langer betaalt om dorp van de ronde te zijn zoeken ze wel een andere weg :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:53

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Pedersen heeft er zin in O+ of is niet zo goed na zijn val en loopt te fucken...in beide gevallen ben ik fan :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:50
Heerlijk begin van de finale al. Volop koers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Valt nu toch weer ff in een plooi met die 2 sterke mannen voorop.
Pedersen oogt verassend sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vrees dat Pedersen zichzelf kapot aan het rijden is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:43:
Vrees dat Pedersen zichzelf kapot aan het rijden is zo.
Voor Milan?
Alpecin zegt bij deze ook al danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Megupe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Voor Milan?
Alpecin zegt bij deze ook al danku.
Pedersen zal toch wel voorzichzelf rijden lijkt me. Prima hersteld na die val anders kan je dit niet.

Rijd nu al een km of 20 met amper 15 seconden voor de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Als Pedersen dit volhoudt dan verdien je het. Maar kan het me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Fuelke schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:54:
De start vanuit Antwerpen betekent niet dat de Ronde weer door mijn dorp rijdt. Als je niet langer betaalt om dorp van de ronde te zijn zoeken ze wel een andere weg :P
Gokje, Berlare?

Isbinderdaad geen dorp van de ronde meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik denk dat MvdP wacht tot laatste Kwaremont/paterberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 16:49
Belachelijk dat zo de wedstrijd beslist wordt.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25
Is al dat veldrijden toch nog ergens goed voor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
ZorbaR schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:25:
Gebeurd al jaar en dag op de Koppenberg. Moet je maar goed zitten, het is een smalle steile strook met glibberige keien als het regent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Megupe
Dit hoort ook bij de koers. De sterksten bleven in het zadel en/of zaten voorin.

Bij droog weer heb ik het peloton ook wel eens met de fiets in de hand gezien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een nummertje is dat, kan je alleen maar respect voor opbrengen. Degradeert de rest tot gewone stervelingen.

Wat een imposante carrière, mede record houder in de ronde en winnen als wereldkampioen doen alleen de grote.

En oh ja shame on you aan mijn Belgische landgenoten die daar boe riepen en bier gooiden op de Kwaremont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Pff, begint zo wel de grootste Nederlandse renner ooit te worden. Wat een klasse. _O_

1x de Ronde winnen is al geweldig, maar dat dan 2 en vandaag voor de 3e keer te doen, ongekend.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 31-03-2024 16:29 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Fantastische koers van MvdP.
En bizar dat hij ook zo kapot is gegaan, dat zegt ook wel hoe zwaar het was met de regen en tegenwind. Alleen maar knapper.

Nu herstellen voor de hel.

Edit
Matthews nu denk ik onterecht gediskwalificeerd.
In Milaan San Remo onterecht niet gediskwalificeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Megupe op 31-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Ja vond die sprint inderdaad wel meevallen, had niet echt het idee dat ie die ander nu de hekken in duwde omdat die anders erover geraakt was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
ZorbaR schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:25:
Ik vind het belachelijk dat dit gebeurt en niet voor het eerst:

“Hoe onnozel, dwaas en marginaal ben je?”: Mathieu van der Poel op Oude Kwaremont toch weer slachtoffer van bierdouche.

[ Voor 20% gewijzigd door La1974 op 31-03-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij de dames wordt het iig een nieuwe winnaar.
[edit]
(t.o.v. vorig jaar ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door hjs op 31-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
hjs schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:57:
Bij de dames wordt het iig een nieuwe winnaar.
Vos heeft em al eens gewonnen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Zo voorspelbaar als de herenkoers, zo onvoorspelbaar is de dameskoers. Wat een heerlijke finale!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Ypuh schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:03:
Zo voorspelbaar als de herenkoers, zo onvoorspelbaar is de dameskoers. Wat een heerlijke finale!
Toch gek dat die Italiaanse met een sprinter in haar wiel naar haar ploeggenoot rijdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Megupe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Toch gek dat die Italiaanse met een sprinter in haar wiel naar haar ploeggenoot rijdt.
Niet helemaal. Longo Borghini nam de Poolse Niewiadoma mee (die juist niet kan sprinten), en won vervolgens zelf de koers.

Het leek een beetje vreemd, maar is goed uit gepakt. Van Anrooij had het denk ik ook niet solo gered tot de finish, dus uiteindelijk een goede move van de Italiaanse.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 31-03-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Kotsmisselijk van die move van Longo Borghini. Punt. Gadverdamme.

Ja, wellicht waren ze er onder leiding van Niewiadoma er alsnog bijgekomen maar wat een misselijke streek om je ploeggenoot zo te pakken.

[ Voor 53% gewijzigd door Outerspace op 05-04-2024 11:05 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:26:
Kotsmisselijk van die move van Lingo Lamborghini. Punt. Gadverdamme.
We weten niet wat het teamplan was. We weten niet hoe Van Anrooij er op dat moment bij zat, misschien zat ze wel straalkapot.

Er zijn genoeg scenario's denkbaar waar dit de logische oplossing was. Hou je diner maar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Laten we zeggen een goeie move, maar als ze die sprint had verloren was het wel een ander verhaal.

Overigens wel verbaasd hoe "slecht" Kopecky was gisteren. Te weinig gegeten ofzo, overtraind? Op het einde kwam ze er nog een beetje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chelseamarre123 schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:20:
Overigens wel verbaasd hoe "slecht" Kopecky was gisteren. Te weinig gegeten ofzo, overtraind? Op het einde kwam ze er nog een beetje door.
Ik had van Vos ook wat meer verwacht, leek in het begin heel wat toen ze iedereen loste op een van die beklimmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
Denk dat het gewoon een enorme slijtageslag was. Heren hadden al zware omstandigheden en bij de dames goot het gewoon in de finale. Denk dat iedereen pieredood zat. Dan is het een kwestie van ergens nog een teen kunnen leegschrapen. Of een dijk van een teamgenoot bijhebben :)

Verbaasde me overigens over UAE bij de heren. 4 man in de achtervolgende groep en het alsnog niet aan het draaien krijgen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Uiteindelijk hebben we Pogi, WvA, Stuyven en een 100% fitte Pedersen gewoon gemist gister.

Ik gun het MvdP van harte en uiteindelijk hoop ik altijd dat hij wint, maar gister was wel zijn minst memorabele monument. Gaat me wat ver om het een cadeautje te noemen, maar na Pedersen zijn harakiri-move was de spanning weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:49
Chelseamarre123 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Pedersen zal toch wel voorzichzelf rijden lijkt me. Prima hersteld na die val anders kan je dit niet.

Rijd nu al een km of 20 met amper 15 seconden voor de groep.
Was nog niet prima hersteld, voelde zich niet goed en ondernam nog in een wanhoopspoging de vlucht naar voren:

YouTube: Steven de Jongh: "Voor Mads Pedersen was Ronde van Vlaanderen goede ...

Hopelijk komende zondag nog weer wat meer op zn top.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@GerbenBK Achteraf gewoon een domme move en zag hij achteraf ook wel in.
Instagram:
Another @rondevanvlaanderen is now done, not the one I hoped for. Not only wasn’t the body yet on 100%, and on top of that I didn’t race my smartest race ever…. Of course with my move, I hoped for a different outcome. Should I have gone back to the peloton, yes I should but that’s easy to say now. We are all humans, and sometimes we make mistakes.
Would I have changed the result of my race, don’t think so… But it bothers me I raced stupid..

So lesson of today, stay more calm!😅

Maybe I should follow more of the advices I get after a race like today, I do appreciate all of them…..🤪

Again I have to thank my whole team for the support, and give big credits to @tomashuuns for a nice result!💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

McMiGHtY

- burp -

Pidcock gevallen en niet gestart..iets met hersenschuddingprotocol..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:11
Ypuh schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:28:
Uiteindelijk hebben we Pogi, WvA, Stuyven en een 100% fitte Pedersen gewoon gemist gister.

Ik gun het MvdP van harte en uiteindelijk hoop ik altijd dat hij wint, maar gister was wel zijn minst memorabele monument. Gaat me wat ver om het een cadeautje te noemen, maar na Pedersen zijn harakiri-move was de spanning weg.
Koppenberg heeft ook als scherprechter gespeeld, als crosser/MTB'er weet je hoe je achterwiel op de grond moet houden en hij zat ook goed gepositioneerd bij het opdraaien naar de Koppenberg, mocht hij een paar plaatsen verder gezeten hebben, ging hij daar niet zo'n voorsprong genomen hebben. Dus MvdP heeft het niet gestolen. Denk ook dat WvA zal gevloekt hebben, want het was de kans om MvdP te kloppen in de sprint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 17:49
Chelseamarre123 schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:23:
@GerbenBK Achteraf gewoon een domme move en zag hij achteraf ook wel in.

[...]
Zeker niet slim inderdaad.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
RigolleM schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:42:
[...]

Koppenberg heeft ook als scherprechter gespeeld, als crosser/MTB'er weet je hoe je achterwiel op de grond moet houden en hij zat ook goed gepositioneerd bij het opdraaien naar de Koppenberg, mocht hij een paar plaatsen verder gezeten hebben, ging hij daar niet zo'n voorsprong genomen hebben. Dus MvdP heeft het niet gestolen. Denk ook dat WvA zal gevloekt hebben, want het was de kans om MvdP te kloppen in de sprint :+
Het is natuurlijk geen toeval dat hij goed gepositioneerd was. Daarnaast denk ik dat Pogacar bij dit soort koersen een vele zwaardere tegenstander is dan WvA. We hebben helaas al te lang niets bijzonders meer gezien van WvA.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Er was hier wat twijfel of WvA de Olympische spelen zou halen. Die twijfel kunnen we wel wegnemen want zelfs de Giro lijkt - onder voorbehoud - nog een serieuze mogelijkheid volgens de redelijk goed ingevoerde HLN.

https://www.wielerflits.n...optie-voor-wout-van-aert/
Het herstel van Wout van Aert verloopt voorspoedig. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de informatie van de Vlaamse krant is de Giro d’Italia nog steeds een ‘serieuze optie’ voor Van Aert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
Strider schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:40:
[...]

Het is natuurlijk geen toeval dat hij goed gepositioneerd was. Daarnaast denk ik dat Pogacar bij dit soort koersen een vele zwaardere tegenstander is dan WvA. We hebben helaas al te lang niets bijzonders meer gezien van WvA.
WvA zat vorig jaar in P-R toch nog in een ontzettend goede positie toen die lek reed? Had toen ook kunnen winnen.

Ja MvdP is beter in dit soort wedstrijden. Maar WvA is echt wel een bedreiging, mits goed in vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Als je Wout vorig jaar 10 meters extra had gegeven om naar eigen inzicht in te zetten, dan had hij zo 5 overwinningen meer bij kunnen schrijven in 2023. Ook het WK, EK, Gent-Wevelgem, Milaan San Remo en WK veldrijden zat hij er gewoon dicht bij. Het verschil lijkt nu eenmaal groter omdat de eerste die los komt vaak wint.

Het kwartje lijkt het laatste jaar wat vaker MvdP's kan op te vallen, zeker in de directe duels. Je kunt niet helemaal meer van geluk spreken, maar WvA laat zeker ieder kwartaal nog wel iets bijzonders zien. Misschien is dat ook wel zijn zwakte. Waar MvdP geleerd heeft om te pieken, probeerde Wout ook vooral goed te zijn tijdens de TdF en in het tijdrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23-09 11:38
Kist schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:09:
[...]

WvA zat vorig jaar in P-R toch nog in een ontzettend goede positie toen die lek reed? Had toen ook kunnen winnen.

Ja MvdP is beter in dit soort wedstrijden. Maar WvA is echt wel een bedreiging, mits goed in vorm.
WvA is een bedreiging maar hij is dit jaar en vorig jaar niet een renner geweest die de koers bepaalde, hij volgde de koers. Dat bedoelde ik met niets bijzonders laten zien.

BlaBlaBla

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
Hebben we het over dezelfde Wout?
  • De Wout die Mathieu terugbracht naar het wiel van Pogacar tijdens Milaan Sanremo?
  • De Wout die op het allerlaatst verrast werd door de lange sprint van Mathieu tijdens het WK veldrijden?
  • De Wout die weg was tijdens P-R en direct daarna lek reed
  • De Wout die tweede werd achter de andere Wout in een bergetappe naar Les Gets tijdens de TdF
  • De Wout waar ik semi-boos op was omdat hij Gent-Wevelgem weggaf aan zijn ploeggenoot
Oké, tijdens de RVV en het WK kon hij niet volgen en werd hij 2e en 4e. Ook kreeg hij in het wiel van de Lie het gat niet dicht naar ploeggenoot Laporte op de VAM-berg tijdens het EK, maar Laporte was toen ook in wereldvorm.

Ik ben niet eens Wout-fan ofzo, maar het is een beetje scoreboard praat dat hij zo'n dramatisch seizoen beleefd heeft. Tuurlijk begint het wel te knagen dat hij relatief weinig écht grote koersen wint, maar Mathieu vrijwel alles gepakt heeft waar hij zich op focuste (van gele trui tot WK tot mtb races). Wout heeft dan ook nog het probleem dat hij alles kan, maar nergens de beste in is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:33
Officieel: Merijn Zeeman gaat weg bij Visma en naar AZ toe

https://nos.nl/artikel/25...en-als-algemeen-directeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999

McMiGHtY

- burp -

En het is glad bij de Scheldeprijs

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heel vieze val in het baskenland in een bocht in een afdaling. Zowat de hele top onderuit.
Vingegaard ligt er echt vies bij atm, Evenepoel lijkt zijn sleutelbeen gebroken te hebben en ook Roglic lag er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een ellende

Tweet van Eurosport met beelden is niet meer beschikbaar

[ Voor 66% gewijzigd door Exocet op 04-04-2024 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een kutsport is het toch met momenten, koers lijkt geneutraliseerd te worden. Terecht want geen ambulances meer in koers.

Ik vrees voor Vingegaard zijn tour en zelfs seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ligt het aan mij of vallen ze nóg vaker dan normaal?

Of is het gewoon de high profile renners die nu vallen waardoor het meer opvalt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ben blij dat ik Vingegaard zag bewegen, maar zo'n beeld met hem op een draagbaar met zuurstof lijkt me niet nodig om dit op antenne te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zet de stream aan en zie idd vol Vingegaard op een brancard met een bebloed gezicht. Hoeft wat mij betreft zeker niet in beeld.

Wat een klote week zeg. Het is nooit leuk natuurlijk, maar als je ziet hoeveel botten er deze week gebroken zijn en welke namen er allemaal tegen de vlakte gaan, dan ben ik er ook wel even klaar mee. 2 grote klappers waarvan ik zo snel niet voor de geest kan halen zo erg gezien te hebben.

Denk uiteindelijk dat ze gewoon te hard op die bocht afvliegen, maar dat het wegdek en de stenen/greppel langs de kant ook niet meehielpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 04-04-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Chelseamarre123 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:44:
Ik vrees voor Vingegaard zijn tour en zelfs seizoen
Hij raakte nog die paal lijkt het. Denk dat je wellicht moet vrezen voor z'n carrière. Wat een drama dat dit hier zo gebeurd. Niet om meteen met vingers te wijzen, maar vraag mij af waar de 'schuld' wordt neergelegd? De organisatie met zo'n afdaling? De wielrenners omdat ze risico's nemen? Etc

De rest van het wielerseizoen wordt nu ook vreemd, er blijven zo steeds minder kopmannen over. Zo lijkt VDP de voorjaarsklassiekers op z'n naam te kunnen gaan schrijven. Ook wordt de Tour anders door al die blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Te groot peloton waarvan de voorsten de bocht verkeerd inschatten lijkt me. Ze kwamen pas net over de top. Paar bidonnetjes en laatste eten aannemen, en een kilometer verderop lagen ze. Het lijkt een makkelijke bocht, maar uiteindelijk toch vrij haaks en smal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Het leek mij ook niet dat ze supersnel aankwamen ofzo, of dat die bocht extreem gevaarlijk was. Maar hoorde net in de uitzending dat het wegdek er slecht bijlag met steentjes en grind.

Vond vooral die greppel en die rotsblokken angstaanjagend in combo met al die bomen langs de kant. Bizar dat er niets beveiligd was daar al is dat natuurlijk makkelijk achteraf.

EDIT:
Blijkbaar mogen de 6 vooraan nog strijden voor de overwinning. Vreemde onmenselijke beslissing lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Chelseamarre123 op 04-04-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Vandaag nog meerdere keren een betoog gehouden dat die chicane voor het bos van Waller niet de oplossing is en dat je sommige gevaren niet uit het wielrennen kunt halen...maar als ze dan zoeen greppel,die stenen en bomen niet afschermen in een afdaling waar schijnbaar ook nog grind ligt dan weet ik het ook niet meer

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
Requiem19 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:47:
Ligt het aan mij of vallen ze nóg vaker dan normaal?

Of is het gewoon de high profile renners die nu vallen waardoor het meer opvalt...?
Uran zei laatst dat de renners geen onderling respect meer hebben in het peloton. Ik denk dat je dat terugziet in idioot gedrag en steeds meer valpartijen. Neem bijvoorbeeld ook al die knechten die zich tijdens de sprint of sprint voorbereiding door het midden van het peloton uitzakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Vingegaard op weg naar het ziekenhuis en bij kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
Heb het nog even teruggekeken maar heftig zeg. Diegene in de betonnenbak lag er ook niet goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:19:
Het leek mij ook niet dat ze supersnel aankwamen ofzo, of dat die bocht extreem gevaarlijk was. Maar hoorde net in de uitzending dat het wegdek er slecht bijlag met steentjes en grind.

Vond vooral die greppel en die rotsblokken angstaanjagend in combo met al die bomen langs de kant. Bizar dat er niets beveiligd was daar al is dat natuurlijk makkelijk achteraf.

EDIT:
Blijkbaar mogen de 6 vooraan nog strijden voor de overwinning. Vreemde onmenselijke beslissing lijkt me.
Verschrikkelijk om die gasten er zo roerloos bij te zien liggen.

En toch verbaast het mij niet dat bij een valpartij weer Roglic en Evenepoel erbij liggen. Al lijkt de schade bij hen en met name Roglic "mee te vallen".
Hopelijk komen er beetje positieve berichten uit het ziekenhuis mbt degenen die via de ambulance zijn vervoerd.

Ik vond de beslissing van de jury, iom de renners, om te neutraliseren en de voorste 6 voor de dagzege te laten rijden wel een goede.
Veiligheid voorop, en vanaf morgen zal er vermoedelijk toch weer volle bak gekoerst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tijdens de uitzending melde ze dat een paar renners (die nu niet meerijden) melde dat daar de weg wordt omhoog geduwd door de wortelen van de bomen. Dan kun je remmen en sturen wat je wilt maar in de bocht ben je met tegen de 70 per uur kansloos.

Zag een brace om de nek van Vingegaard maar niet dat die de laatste paal nog raakte. Zo als ik het zag terwijl zijn lichaam doordat hij nog aan zijn fiets vast zit daar meer overheen gleed klapte hij vol met zijn hoofd tegen het talud waar ook rotsen in lagen.

En dat ze zo lang er over deden voordat de twee ambulances weg reden betekend voor mij wel grote implicaties voor de twee renners die daar in lagen.

Voor mij zelf weer een reden om rustig af te dalen, auw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 21:10
Het is denk een combinatie van alles. Grote strijden door wat ploegwisselingen, snelheid in peleton omhoog. Maar als organisatie rij je in ochtend/middag toch even scoutronde en kijk je hoe alles erbij ligt. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
Heftig.. Maar wel gelukkig alleenblessures die volledig genezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat voor hersteltijd staat hiervoor? Oftewel gaat ie de Tour halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Voor Natnael Tesfatsion em Primoz Roglic lijkt het ook mee te vallen:

[Twitter: https://twitter.com/lucasaganronald/status/1775951834898637230]

[ Voor 29% gewijzigd door jan390 op 04-04-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat een nare valpartij. Eurosport heeft alle beelden van de etappe niet meer online staan, dat zegt genoeg over de heftigheid. Spectaculaire actie van Evenepoel trouwens, die zichzelf bijna redt met die sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Ook slecht nieuws over Jay Vine:

Remco Evenepoel heeft een gebroken sleutelbeen en een gebroken schouderblad:

Over Stef Cras wordt gemeld dat hij 2 geperforeerde longen, 2 gebroken ribben en pijn in zijn wervels heeft

[ Voor 58% gewijzigd door jan390 op 04-04-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
jan390 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:37:
Ook slecht nieuws over Jay Vine:
[Twitter]
Moet je deel 2 ook ff delen:
Thankfully no neurological involvement, and there are no other major injuries or head trauma.
Jay will stay in hospital for neurological observation. We await spinal orthopaedic assessment and further management." 2 | 2
Oftewel veel zware blessures, maar uiteindelijk zal iedereen dit seizoen nog in wedstrijdverband kunnen koersen.
Dat valt me na het zien van de beelden toch nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Weer een stuk of 10-15 botbreuken erbij deze week, maar het lijkt nog enigszins mee te vallen dan (alsin; ribben en sleutelbenen herstellen doorgaans relatief makkelijk).

Deze valpartij lijkt me wel een beetje een uitzondering qua al het gedoe m.b.t. veiligheid en respect of bewijsdrang. Volgens mij was daar allemaal weinig sprake van. Vaak rijden er veegwagens voor een peloton uit om grind weg te halen, gaat een reclame karavaan vooraf, rijden renners/staf de route voor, wordt het parcour geanalyseerd met Veloviewer etc.

Ik denk dat het gewoon net een combinatie is van te grote groep, vluchters al vooruit, op 35km van de meet nog te vroeg voor de ultieme finale, renners die net een tasje aangepakt hebben en gelletje naar binnen aan het werken zijn en dat de voorsten (Evenepoel, Roglic, Vine etc.) gewoon de bocht verkeerd inschatten. Dan is een hobbel of beetje grind voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 04-04-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Phydomir

Dennis

zacht schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:24:
Wat een nare valpartij. Eurosport heeft alle beelden van de etappe niet meer online staan, dat zegt genoeg over de heftigheid. Spectaculaire actie van Evenepoel trouwens, die zichzelf bijna redt met die sprong.
Maar daardoor glijd hij met z'n hoofd wel rakelings langs een boom. Hij heeft echt heel veel geluk gehad.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:09:
Wat voor hersteltijd staat hiervoor? Oftewel gaat ie de Tour halen?
Niet onmogelijk, maar nooit in de piekvorm waar ze een half jaar naar toegewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wat doen toch die 2 hendels aan het stuur… Maar in de belangrijkste koersen van het jaar, Dwars door Vlaanderen en Baskenland willen we die onderdelen niet teveel slijten natuurlijk.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
cbr600f4i schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:41:
Wat doen toch die 2 hendels aan het stuur… Maar in de belangrijkste koersen van het jaar, Dwars door Vlaanderen en Baskenland willen we die onderdelen niet teveel slijten natuurlijk.
In elke andere sport accepteren we dat we van de atleten het maximale eisen en dat de randvoorwaarden en omkadering het veilig houden, maar in het fietsen moeten ze ineens perfecte human beings zijn die tegelijk kunnen inschatten dat een situatie gevaarlijk is en op datzelfde moment mentaal afscheid nemen van de competitie. En oh ja, als je er over zeurt dan krijg je de vroeger was alles beter mannetjes over je heen. Terwijl elk jaar de races sneller worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Makkelijk gezegd, maar welke topsporter gaat dit doen als de concurrent het niet doet? Of dit nu de Tour de France, Dwars door Vlaanderen of het criterium van Lutjebroek is, als niet iedereen het doet blijf je dit houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
doe normaal. zeg. de laatste 2 weken laten zien dat het anders moet, en niet alleen van 'rennertjes, opletten heh, wel remmen !'

het is toch de hoogste tijd voor dingen als meer veiligheidseisen aan fietsen (zwaarder/langzamer), andere banden, dragen van airbags (of in elk geval dat verkennen) etc etc. En zo'n hekje voor het bos van Waller.. :-// superbelangrijk en goed dat er iets gedaan wordt maar helaas kiezen ze voor een onmogelijke klote oplossing. Dit wordt met het hele peloton zo snel je kunt naar de chicane beuken want je moet bij de eerste 10 zitten op dat punt. Leg die chicane gewoon wat verder van t bos af zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
risico's nemen hoort bij topsport.. Alleen als je bij voetbal rondloopt is de kans toch een stuk kleiner dat je iets breekt dan bij wielrennen.
Je rijd ten slotte rond op 2 bandjes die makkelijk wegglijden, regen, gladheid en weinig bescherming.

Als zulke bochten nou echt zo gevaarlijk zijn, waarom dan geen neutralisatie in dat stukje?
Laat er een auto voorrijden die snelheid bepaald en ga daarna weer volop koers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Phydomir schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:18:
[...]

Makkelijk gezegd, maar welke topsporter gaat dit doen als de concurrent het niet doet? Of dit nu de Tour de France, Dwars door Vlaanderen of het criterium van Lutjebroek is, als niet iedereen het doet blijf je dit houden.
Dus moet je geforceerd dwingen..
Oplossingen moeten natuurlijk wel redelijk zijn.. Ik ben voor veiligheid maar bijv. wat ze nu bij roubaix hebben gedaan slaat natuurlijk weer nergens op. Als er op dat stuk nog hele peloton samen is, moet je bij de eerste 10/15 zitten. Ben je ergens nummer 40 kan je daarna volop koersen om terug te komen. Denk dat de kans groter is dat er ongelukken gebeuren nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
dfbt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:36:
risico's nemen hoort bij topsport.. Alleen als je bij voetbal rondloopt is de kans toch een stuk kleiner dat je iets breekt dan bij wielrennen.
Je rijd ten slotte rond op 2 bandjes die makkelijk wegglijden, regen, gladheid en weinig bescherming.

Als zulke bochten nou echt zo gevaarlijk zijn, waarom dan geen neutralisatie in dat stukje?
Laat er een auto voorrijden die snelheid bepaald en ga daarna weer volop koers.
Dat zou toch alleen kunnen als ze als een groot peloton daar aankomen? Als je weet dat er daar een neutralisatie is, gaat iedereen proberen daar alleen aan te komen. Succes met neutraliseren dan.

Misschien moeten ze iets met gps doen. Een soort van virtual safety car zoals bij de F1.

Het blijft zoeken naar mogelijkheden. Maar de renners blijven (al dan niet aangespoord door het team) de grenzen opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dfbt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:41:
[...]

Dus moet je geforceerd dwingen..
Oplossingen moeten natuurlijk wel redelijk zijn.. Ik ben voor veiligheid maar bijv. wat ze nu bij roubaix hebben gedaan slaat natuurlijk weer nergens op. Als er op dat stuk nog hele peloton samen is, moet je bij de eerste 10/15 zitten. Ben je ergens nummer 40 kan je daarna volop koersen om terug te komen. Denk dat de kans groter is dat er ongelukken gebeuren nu :)
Helemaal gelijk. Wat ze daar nu hebben gedaan is denk ik nog gevaarlijker dan met 70 die kasseien op knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
MrAngry schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:47:
[...]

In elke andere sport accepteren we dat we van de atleten het maximale eisen en dat de randvoorwaarden en omkadering het veilig houden, maar in het fietsen moeten ze ineens perfecte human beings zijn die tegelijk kunnen inschatten dat een situatie gevaarlijk is en op datzelfde moment mentaal afscheid nemen van de competitie. En oh ja, als je er over zeurt dan krijg je de vroeger was alles beter mannetjes over je heen. Terwijl elk jaar de races sneller worden.
Volgens Wielerflits wist Vingegaard al in januari dat het daar gevaarlijk was. En toch zet ie ondanks die wetenschap zijn jaar op het spel. Ik vind het knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:25:
[...]

Volgens Wielerflits wist Vingegaard al in januari dat het daar gevaarlijk was. En toch zet ie ondanks die wetenschap zijn jaar op het spel. Ik vind het knap.
Ik las het net ja, maarja als je een rit/klassement op t spel staan, nemen ze dus blijkbaar toch risico's. En als je daar in januari verkend heb, moet je toch zorgen dat je helemaal rechts zit i.p.v. links tegen zijkant aan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Fr33z schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:27:
[...]

doe normaal. zeg. de laatste 2 weken laten zien dat het anders moet, en niet alleen van 'rennertjes, opletten heh, wel remmen !'

het is toch de hoogste tijd voor dingen als meer veiligheidseisen aan fietsen (zwaarder/langzamer), andere banden, dragen van airbags (of in elk geval dat verkennen) etc etc.
Serieus? Dus de oplossing is heel simpel en dat is je hersens gebruiken maar jij ziet liever dat ze allemaal idiote maatregelen toepassen. Het is hier niet de Tour, het zijn wedstrijden die we morgen bij wijze van spreken alweer vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Fr33z schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:27:
[...]

het is toch de hoogste tijd voor dingen als meer veiligheidseisen aan fietsen (zwaarder/langzamer), andere banden, dragen van airbags (of in elk geval dat verkennen) etc etc.
Je hebt gelijk (denk ik) dat mede door de "sport" het ieder jaar gevaarlijker wordt. Bikes worden meer aero, lichter, sneller. Shirts en broeken zijn super strak en slick, helm is zoveel mogelijk aero. Nog betere remmen waardoor je nog sneller kunt dalen bijvoorbeeld. Probleem is dat de gemiddelde snelheid al jarenlang ieder jaar hoger wordt. En als het fout gaat, de impact op de rijder ook. in de F1, MotoGP/2/3 zie je dat ook. ieder jaar stijgt de gemiddelde snelheid en ieder jaar wordt het ronderecords bijna wel gebroken. Echter, waar in de F1 en MotoGP ieder jaar ook de veiligheid omhoog gaat (HANS/ airbags in motorpakken bijvoorbeeld) blijft dat bij wielrennen uit. Alleen de helm beschermt je iets maar als je met je borstkast tegen een lantaarnpaal of zoals gisteren in een betonbak klapt helpt die helm niets of minimaal. Het enig is gelukkig ernstig hoofdletsel waarvoor je beschermt bent tot op zekere hoogte.

Weet ook niet hoe je dit veiliger krijgt eerlijk gezegd. Neutralisatie of max snelheid bij afdalingen slaat ook nergens op natuurlijk. Wat nog tegen het fietsen spreekt is het parcours. In de MotoGP/F1 rijden ze op afgesloten circuits met enorme grindbakken en geen gevaarlijke objecten als wegversmallingen, betonblokken of bomen langs het parcours. In het fietsen is dit niet realistisch noch realiseerbaar.
En zo'n hekje voor het bos van Waller.. :-// superbelangrijk en goed dat er iets gedaan wordt maar helaas kiezen ze voor een onmogelijke klote oplossing. Dit wordt met het hele peloton zo snel je kunt naar de chicane beuken want je moet bij de eerste 10 zitten op dat punt. Leg die chicane gewoon wat verder van t bos af zeg.
Eens maarrrrr die chicane verder weg leggen heeft als nadeel dat op moment van uit de chicane wederom volle bak gaan rijden waardoor bij ingang bos wederom op 65 km/u zitten te koersen :+

Idealiter zou je voor het bos links willen, kleine lus en dan weer linker bocht het bos in. Die huidige oplossing is echt een gevaar als je daar met een vol pak aankomt. iedereen wil vooraan rijden, vanaf plek 20 ben je kansloos.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:29:
[...]

Serieus? Dus de oplossing is heel simpel en dat is je hersens gebruiken maar jij ziet liever dat ze allemaal idiote maatregelen toepassen. Het is hier niet de Tour, het zijn wedstrijden die we morgen bij wijze van spreken alweer vergeten zijn.
Als het zo simpel was hadden ze dat al gedaan. Hoe commercieler wielrennen wordt, hoe groter de belangen. De mens gaat dan grotere risico’s nemen.

Renners moeten tegen zichzelf worden beschermd.

Je gaat ook niet tegen F1 coureurs zeggen dat ze voorzichtiger moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 09:08
Veilheid is wel een dingetje ja, maar het blijft ook topsport..

Bij het terugzien vind ik die bocht wel meevallen, het zijn vooral de obstakels in de berm die het zeer gevaarlijk maken..

Sommige renners verkennen het parcour wel een beetje, maar in het heetst van de strijd kun jij je echt niet elk bochtje precies herinneren en juist inschatten.

Als organisatie kun je daar natuurlijk wel veel tegen doen, Laten ze daar iets van een tijdelijke vangrail maken van die kunstof blokken ofzo.
Het doet nog steeds veel pijn als je daarin klapt en het peleton valt over je heen, maar het gevaar is wel veel duidelijker zichtbaar en zeker in een peleton zouden ze dan iets rustiger erdoor heen kunnen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.metec.nl/wp-content/uploads/2022/04/Kunststof-Barriers-2.jpg

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:29:
[...]

Ah we zijn weer bij "ja gewoon normaal doen en dan komt t wel goed jongens". Je kan toch met je eigen ogen zien dat dat dus niet werkt :? ik begrijp niet hoe je hier naar kijkt en denkt dat er niks aan de hand is en dat die renners gewoon ff op moeten passen..... Het bord voor je kop moet dan wel astronomisch groot zijn. Idiote maatregelen? Dingen die mensen behoeden voor mogelijk levensbedreigend letsel noem je meestal niet idioot, zegt wel wat over je visie dit. Toevallig samen met de ASO in de jaren 50 blijven hangen wellicht?

Het is evident dat het de spuigaten uit loopt en dat de sport op deze manier een snelle dood gaat sterven. Het is voor niemand houdbaar dat er in een paar weken de helft van de toppers wegvallen met serieuze kwetsuren en misschien wel levenslange klachten. In elke andere sport wordt de snelheid ook aan banden gelegd of kan het alleen als er ook meer veiligheid bij komt. Bij wielrennen niet want er zijn allemaal mensen zoals ook sommigen in dit topic die gewoon roepen "ja ze passen maar een beetje op en doe maar normaal dan is t wel prima" |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Fr33z op 05-04-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 09:08
Fr33z schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:16:
[...]

Ah we zijn weer bij "ja gewoon normaal doen en dan komt t wel goed jongens". Je kan toch met je eigen ogen zien dat dat dus niet werkt :? ik begrijp niet hoe je hier naar kijkt en denkt dat er niks aan de hand is en dat die renners gewoon ff op moeten passen..... Het bord voor je kop moet dan wel astronomisch groot zijn. Idiote maatregelen? Dingen die mensen behoeden voor mogelijk levensbedreigend letsel noem je meestal niet idioot, zegt wel wat over je visie dit. Toevallig samen met de ASO in de jaren 50 blijven hangen wellicht?

Het is evident dat het de spuigaten uit loopt en dat de sport op deze manier een snelle dood gaat sterven. Het is voor niemand houdbaar dat er in een paar weken de helft van de toppers wegvallen met serieuze kwetsuren en misschien wel levenslange klachten. In elke andere sport wordt de snelheid ook aan banden gelegd of kan het alleen als er ook meer veiligheid bij komt. Bij wielrennen niet want er zijn allemaal mensen zoals ook sommigen in dit topic die gewoon roepen "ja ze passen maar een beetje op en doe maar normaal dan is t wel prima" |:(
Je bent gewoon super kwetsbaar op een fietsje, ik zie het ook om mij heen op de fietsclub of vrienden die veel kilometers maken, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar toch heb ik om mij heen ook al enkele flinke valpartijen met sleutelbeen breuken etc gezien.

Geen enkele rijder stapt op de fiets met de gedachte om als een kamikaze piloot door de wedstrijd te gaan..
Het zijn zeer ervaren rijders en ze kennen ook de gevaren, op die hoge snelheden hoeft er maar een klein dingetje te gebeuren en kan het grote gevolgen hebben.

In de bocht hoeft maar een beetje zand/grind te liggen en je kunt al weg glijden, schrik reactie van de rest zorgt voor een domino effect.

De snelheid zal echt niet naar beneden gaan, en ik denk ook niet dat rijders banger zullen worden, zo ja dan zullen ze gewoon afstappen en hun fiets aan de wilgen gaan hangen..

Vroeger mochten de renners nog een oortje in, geen idee of dat nog steeds mag (volgens mij niet), dan zouden teams ook meer real-time info kunnen geven wat er komen gaat.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
Snelheidsregistratie met GPS vereist een technische investering. Sommige fietscomputers kunnen tijdens het fietsen hun GPS data streamen maar;

- Daar is geen standaard eco-systeem voor
- Dat is niet altijd even betrouwbaar, standaard is de update rate erg laag en wat als 2G/3G/4G weg valt?

Ik vraag me af of dit voor elkaar te krijgen is zonder een eigen systeem te maken, specifiek voor deze toepassing.

Voor afdalingen is het prima mogelijk om een maximale gemiddelde snelheid op te leggen en die ook te controleren zonder GPS.

- Meet de doorkomsttijd per renner boven en onderaan de afdaling en bereken de gemiddelde snelheid (simpele, goedkope transponder).
- Renners kunnen op hun computer hun actuele en gemiddelde snelheid aflezen sinds de top (lap functie).
- Bij overschrijding van de limiet een tijdstraf (in stappen).

Zou je als kijker echt iets missen als afdalingen standaard gelimiteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het is nogal dubbel. Een renner als pidcock zal flink balen van een maximale snelheid bergaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
In een afdaling op je fietscomputer moeten letten vind ik eigenlijk nog gevaarlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Ook klaplong en longkneuzing voor Vingegaard
https://nos.nl/artikel/25...ie-nog-in-ziekenhuis-ligt

Hij heeft nog een 2.5 maand. Als ie er al staat in de TdF kan het niet in topvorm zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Gaat Pogacar zijn programma aanpassen nu ze allemaal in de lappenmand liggen? Nou ja, eerst nog LBL overleven, en daarna beslissen :*) WvA kan nu ook TdF winnen zonder die kleppers... :+

Er zijn nog jaren geweest waar de tegenstand in de lappenmand lag of er net uit kwamen... biedt altijd oppertuniteiten voor anderen. Ik zet mijn geld op Bernal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
Megupe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:27:
In een afdaling op je fietscomputer moeten letten vind ik eigenlijk nog gevaarlijker.
Ligt er aan hoe snel je gaat. ;) Bovendien doen ze dit nu ook om te kijken wat voor bocht er aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 09:14
RigolleM schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:42:
Gaat Pogacar zijn programma aanpassen nu ze allemaal in de lappenmand liggen? Nou ja, eerst nog LBL overleven, en daarna beslissen :*) WvA kan nu ook TdF winnen zonder die kleppers... :+

Er zijn nog jaren geweest waar de tegenstand in de lappenmand lag of er net uit kwamen... biedt altijd oppertuniteiten voor anderen. Ik zet mijn geld op Bernal :9
Wat moet die aan zijn programma aanpassen?
Hij is topfavoriet in de giro en in de tour.
Beide winnen en dan in najaar ook nog even mee doen met vuelta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Joostje123 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:30:
[...]

Wat moet die aan zijn programma aanpassen?
Hij is topfavoriet in de giro en in de tour.
Beide winnen en dan in najaar ook nog even mee doen met vuelta...
Ach stond TdF al op zijn programma? Mja... dan ga ik mijn bookmaker bellen om het aan te passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Landa is de volgende, opgave en vermoedelijk sleutelbeen breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Njah, het lijkt wel alsof er tegenwoordig iedere WT-koersdag een botbreuk is. Ik denk dat als je het aantal botbreuken optelt en deelt door het aantal wedstrijddagen, je best op 2-3 gemiddeld komt. Dat zou gewoon een KPI waar Adam Hansen op moet sturen om te halveren.

Vallen hoort er bij en -vanaf de luie bank gezegd- een sleutelbeenbreuk of gebroken rib is het ergste niet, maar de trend gaat nu de verkeerde kant op en het lijkt ook op minder belangrijke dagen te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasissailing
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:31
*knip*

[ Voor 124% gewijzigd door ZieMaar! op 06-04-2024 20:25 . Reden: Niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Fr33z schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:16:
[...]

Ik zeg niet dat het goed komt, ik zeg dat die kleppers in dit soort koersen willens en wetens hun toekomst in de waag stellen. Wat mij betreft zitten we dan in de hoek van Darwin en IQ. Ik verwelkom die dingen van Boplan en soortgelijke maatregelen. Ik heb overigens de oplossing om alle ellende te voorkomen, vervang de racefiets voor de mountainbike. Dan kan mvdp zich mooi storten op de sport die echt belangrijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Als je helemaal open ligt met grote schaafwonden, waarom zou je dan in godsnaam doorrijden in Paris-Roubaix?? Al die modder en troep die in die wonden gaat zitten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
Begin maar eens met kleding die de huid bij een glijpartij op asfalt beschermt.

Ook kan de UCI voor bepaalde secties, zoals afdalingen, een minimale tijd bepalen. Als een renner er korter over doet krijgt hij een minuut straftijd. Dit principe is in het wielrennen al niet onbekend bij regelmatigheidsritten. De fietscomputer kan hierbij helpen. Mijn TomTom Go app voor in de auto doet dit ook al bij trajectcontroles.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Zat net tijdelijk ff bij de Belg te kijken, maar uiteindelijk toch maar naar eurosport. Constant die herrie van de velodrome wanneer het commentaar stoort me mateloos.

Alpecin heeft de koers aardig in de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 07-04-2024 14:25 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21