[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 126 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Niet mijn gedroomde winnaar, maar leuk dat Phillipsen wint. Laat wel zien dat hij meer is dan alleen een sprinter.

Vond het wel een mooie finale. Goed teamwork van MvdP, maar gevoelsmatig had er voor hem meer in gezeten als hij met Pogi naar de streep was gegaan. Stuyven en Ganna ook erg goed, en vooral leuk om Matthews weer voorin te zien!

In de laatste 3 kilometer hebben alle favorieten zich wel even laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ypuh schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:27:
Niet mijn gedroomde winnaar, maar leuk dat Phillipsen wint. Laat wel zien dat hij meer is dan alleen een sprinter.

Vond het wel een mooie finale. Goed teamwork van MvdP, maar gevoelsmatig had er voor hem meer in gezeten als hij met Pogi naar de streep was gegaan. Stuyven en Ganna ook erg goed, en vooral leuk om Matthews weer voorin te zien!

In de laatste 3 kilometer hebben alle favorieten zich wel even laten zien.
In het interview zegt MvdP geen goede benen meer had voor een eindsprint en dat het dichtrijden veel energie had gekost.

Jammer dat hij weer voor het team reed en niet het team voor hem.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar hij rijdt dan later wederom een gat dicht. Het pakt nu goed uit maar de kans op een monument winnen in de regenboogtrui, hoe vaak ga je die kans nog krijgen?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:08
LoneRanger schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:13:
Maar hij rijdt dan later wederom een gat dicht. Het pakt nu goed uit maar de kans op een monument winnen in de regenboogtrui, hoe vaak ga je die kans nog krijgen?
31 maart en een week erna weer een grote kans, dus valt mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:01
Strider schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:56:
[...]

In het interview zegt MvdP geen goede benen meer had voor een eindsprint en dat het dichtrijden veel energie had gekost.

Jammer dat hij weer voor het team reed en niet het team voor hem.
Wat had het team dan meer kunnen doen? Zetten hem perfect af op de Poggio?
Hij heeft gewoon de pech dat hij niet met Pogi weg reed en Pogi dan de benen stil hield.

Vind het juist prachtig en slim dat Mvdp meteen doorschakelde voor Philipsen die de snelste sprinter is en een grotere winstkans had dan hijzelf op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:05
doomtech schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:28:
[...]

31 maart en een week erna weer een grote kans, dus valt mee :*)
En dit jaar ook LBL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
Even over Eurosport of Discovery+, ik heb nu een Discovery+ abbo genomen ook vanwegen het aanbod voor de rest thuis, dank voor het mee denken aan allen.
Bij Discovery+ (verbeter mij als het niet zo is) is het fietsen gefragmenteerder dan ik zelf zou willen of zoals het bij GCN+ was (is wat voor te zeggen). Je kunt bijvoorbeeld de Tour of Taiwan wel vinden via de zoekfunctie maar er wordt in de app niet naar gerefereerd zoals de ‘highlights’ of ‘de laatste actie van de weg’. Ik weet niet hoe dit in de Eurosport app is maar misschien interessant voor allen die een keuze willen maken.
MS (zonder spatie (MSR)) vond ik een leuke koers aan het eind met een altijd mooie omgeving. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
VdP was niet beter dan dit, in de afdaling had hij het ook zwaar en kon hij Pogi niet echt lekker volgen. Elke keer zo’n bocht uit acceleren gaat stuk lekkerder als je wat over hebt.

Vandaag kon hij niet winnen. Knap dat hij daarom de second best optie faciliteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09
Ik denk dat MvdP niet heel erg teleurgesteld is. Dit is zijn eerste wegkoers, doel ligt later, en om dan snel te kunnen schakelen van zelf kans maken naar Philipsen helpen was sterk. NOS interview was best goed, heeft nog wat prikkels nodig. Ik heb wel vertrouwen in de komende koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
De kenners hebben al vaker aangegeven dat Jasper deze koers (en bijv, Roubaix) zou kunnen winnen. Ik ben wel van mening dat je dan ene mvdp in je team moet hebben onder precies deze omstandigheden. En zo geschiedde.

Ik heb de laatste 20 minuten genoten, prachtige koers.

[ Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 16-03-2024 23:01 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Iemand ergens gelezen wat er met Laporte aan de hand was? Waa mooi geweest als hij er nog bij had gezeten (voor zichzelf of om wat werk voor kooij op te knappen)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:27:
Iemand ergens gelezen wat er met Laporte aan de hand was? Waa mooi geweest als hij er nog bij had gezeten (voor zichzelf of om wat werk voor kooij op te knappen)
Hij was ziek schreef Visma Lease a Bike. Ala had ook lek in de laatste km en Ganna mechanische pech.
cbr600f4i schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:00:
De kenners hebben al vaker aangegeven dat Jasper deze koers (en bijv, Roubaix) zou kunnen winnen. Ik ben wel van mening dat je dan ene mvdp in je team moet hebben onder precies deze omstandigheden. En zo geschiedde.
Phillipsen omschreef het als waarschijnlijk de enige kans dat hij ooit een monument (of grote klassieker) zou kunnen winnen, dus die is iets voorzichtiger. Hij lijkt dus te begrijpen dat MvdP hem deze kans 'gegeven' heeft en zal zich in de toekomst weer in dienst stellen.

Vraag me wel eens af; wie heeft er nou meer baat bij wie? Een wereldkampioen die sprints voor je aantrekt in de Tour, en nu zelfs MSR of Phillipsen als bliksemafleider. Er werd in het verleden al geklaagd dat van Aert zich teveel in dienst stelde. Zo voelt het nu nog niet. Het is niet alsof MvdP zijn kansen opoffert voor het algemeen klassement van een ploeggenoot.

Vind het uiteindelijk wel lastig; Phillipsen is niet mijn gedroomde winnaar (dan toch eerder Pogi, MvdP, Pidcock, Ganna, Mohoric of desnoods Matthews), maar gelukkig is Jasper niet enkel een saaie sprinter en wint hij vaak als de koers ook echt hard gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Philipsen had vorig jaar al Roubaix kunnen winnen, die was echt sterk toen.
Als Van Aert niet was lek gereden waren ze waarschijnlijk samen naar de finish gereden. Dan had Philipsen veel kans gemaakt in de sprint.

Lees trouwens dat MVDP verlengd heeft bij Alpecin tot 2028. Philipsen daarentegen zou kunnen rekenen op interesse van UAE en Bora. Zou Alpecin nog budget hebben om die twee toppers samen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22
Als Philipsen wil blijven sprinten in de tour moet hij bij ADC blijven. Bora zal met PR klassement willen rijden en bij UAE rijden ze sowieso alleen maar voor het klassement. Gewoon lekker bijtekenen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Anton.net schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:58:
Philipsen had vorig jaar al Roubaix kunnen winnen, die was echt sterk toen.
Als Van Aert niet was lek gereden waren ze waarschijnlijk samen naar de finish gereden. Dan had Philipsen veel kans gemaakt in de sprint.

Lees trouwens dat MVDP verlengd heeft bij Alpecin tot 2028. Philipsen daarentegen zou kunnen rekenen op interesse van UAE en Bora. Zou Alpecin nog budget hebben om die twee toppers samen te houden?
Als ik me niet vergis; als van Aert niet lek had gereden, had Philipsen er niet meer bij gezeten. Die reed samen met Kung op gepaste afstand van MvdP. Uiteindelijk sloot WvA terug aan en probeerde het gat dicht te rijden met Philipsen in zijn wiel. Het was dus WvA of MvdP geworden zonder die lekke band, of Kung had gereden voor P3 met Philipsen in zijn wiel.

P-R is wel de enige koers/monument waar Mathieu iets had aan Philipsen, maar ik twijfel een beetje aan hoeveel waarde Mathieu nou echt heeft aan een bliksemafleider. Ik durf wel te stellen dat Philipssen al zijn grote overwinningen aan Mathieu te danken heeft.

Uiteindelijk gaat dit allemaal over de aanstaande contract verlenging van Philipsen, maar die gaat echt niet weg lijkt mij, hij wil alleen bij de grootverdieners horen nu, wat ergens wel terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
En MvdP heeft verlengt met Canyon* tot 2028. Niet per se met Alpecin, al zal dat in de praktijk op hetzelfde neerkomen. Alleen Movistar(?) rijdt ook op Canyon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Uiteindelijk zal het om geld draaien, als Philipsen het dubbel of 3 dubbel bij UAE kan krijgen is die zo weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ypuh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:02:
En MvdP heeft verlengt met Canyon* tot 2028. Niet per se met Alpecin, al zal dat in de praktijk op hetzelfde neerkomen. Alleen Movistar(?) rijdt ook op Canyon?
Hier staat iets anders hoor. Hij heeft zich aan beiden, langer verbonden.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240318_95948933

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:22:
Uiteindelijk zal het om geld draaien, als Philipsen het dubbel of 3 dubbel bij UAE kan krijgen is die zo weg.
Zou het denk je? Bij Alpecin krijgt ie waarschijnlijk 2-2.5 miljoen per jaar ofzo, bij de concurrent misschien 3 a 3.5m?

Ik zou zo snel niet weten welke ploeg zich geheel in dienst zou stellen voor hem én hem betalen kan? Denk dan toch snel aan sprintersploegen als Quick-Step, Jayco-Alula. Ploegen als DSM, Wanty, Arkea en Astana hebben dat geld niet lijkt me.

Naar UAE, Bora of Bahrein gaan lijkt me funest voor je kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:18
En er kan er weer eentje bij op zijn palmares.
Knap hoor, had verwacht dat toen Wout het gat van 30 sec naar 10 sec dichtreed, dat hij er wel bij zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
YLMOSE schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:12:
En er kan er weer eentje bij op zijn palmares.
Knap hoor, had verwacht dat toen Wout het gat van 30 sec naar 10 sec dichtreed, dat hij er wel bij zou komen.
Had ook niet verwacht dat Wout in de Chasse patate terecht zou komen. Maar je zag het wel snel toen ie net niet op 10 seconden naderde.

MvdP met overmacht de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22
Mooie koers.

MvdP by far de beste inderdaad. Met name Pedersen is hard door de mand gevallen. Had ook wel wat meer van Mahoric verwacht. Stuyven verassend sterk.

Verder ontluisterend, hoe knullig / amateuristisch VLAB vandaag koerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:49
Casual Ruud schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:13:

Verder ontluisterend, hoe knullig / amateuristisch VLAB vandaag koerste.
Heb alleen de laatste 80km gezien en begreep dat Benoot vlel en van Baerle pech had (en viel?). Wat deden ze verder verkeerd?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
WvA’s nieuwe strategie is nu trouwens wel duidelijk: VdP alleen maar volgen en hopen dat hij er een eindsprint van kan maken.

Voelt wel heel sterk alsof hij mentaal geaccepteerd heeft dat VdP conditioneel / explosiviteit simpelweg beter dan hem is (wat ook zo is, maar je zult ergens het geloof moeten hebben dat je hem 1 op 1 aankan).

En verder leek het mij ook wel alsof WvA net iets dunne/ieler is dan voorgaande jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
Requiem19 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:10:
WvA’s nieuwe strategie is nu trouwens wel duidelijk: VdP alleen maar volgen en hopen dat hij er een eindsprint van kan maken.

Voelt wel heel sterk alsof hij mentaal geaccepteerd heeft dat VdP conditioneel / explosiviteit simpelweg beter dan hem is (wat ook zo is, maar je zult ergens het geloof moeten hebben dat je hem 1 op 1 aankan).

En verder leek het mij ook wel alsof WvA net iets dunne/ieler is dan voorgaande jaren?
Laatste zin: denk ik ook ja. Lijkt wat dunner door het vele klimmen wat je natuurlijk automatisch doet op de Teide. Benieuwd hoe zwaar hij staat momenteel en wat het doet in Vlaanderen. Voor Roubaix heb je er natuurlijk weinig aan om lict te staan. Maar zal richting de Giro wel het plan zijn (nog…) wat makkeijker te klimmen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stufferdt schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Laatste zin: denk ik ook ja. Lijkt wat dunner door het vele klimmen wat je natuurlijk automatisch doet op de Teide. Benieuwd hoe zwaar hij staat momenteel en wat het doet in Vlaanderen. Voor Roubaix heb je er natuurlijk weinig aan om lict te staan. Maar zal richting de Giro wel het plan zijn (nog…) wat makkeijker te klimmen.
Het doel lijkt me voor hem toch RVV en Roubaix? Daar aast die ook al jaren op.
Weet niet echt waarom die de giro rijd als ook Kooij van start gaat en Uitdebroeks de kopman is voor het klassement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Pedersen sterk, MvdP wellicht nog net niet hersteld van vrijdag?
Hele top 10 met mooie namen.

Trek zal volgende week denk ik wel eens de sleutel in handen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
Megupe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:31:
Pedersen sterk, MvdP wellicht nog net niet hersteld van vrijdag?
Hele top 10 met mooie namen.

Trek zal volgende week denk ik wel eens de sleutel in handen hebben.
Niet hersteld of het gat dicht gereden naar de kop van de koers? Waarbij Pedersen lekker in het wiel kon zitten. Verdomd slim gereden van Trek. Gewoon het bordje van Matje leeggegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
tiswat schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Niet hersteld of het gat dicht gereden naar de kop van de koers? Waarbij Pedersen lekker in het wiel kon zitten. Verdomd slim gereden van Trek. Gewoon het bordje van Matje leeggegeten.
heb je ook een punt, ze hebben het goed uitgespeeld met Milan erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
tiswat schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Snapte het ook niet waarom MVDP ging rijden achter Milan op 80km van de streep. Had zich beter laten inlopen met nog 2x kemmel voor de boeg en knechten achter de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Snapte het ook niet waarom MVDP ging rijden achter Milan op 80km van de streep. Had zich beter laten inlopen met nog 2x kemmel voor de boeg en knechten achter de hand.
Voor de "hardheid"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:59:
[...]

heb je ook een punt, ze hebben het goed uitgespeeld met Milan erbij.
Milan reed ook erg sterk vandaag. En dan nog derde in de peletonssprint. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Mathieu is een tweaker, heeft nu weer wat data verzameld om te analyseren. Die kennis gaan we terugzien in de komende wedstrijden waar vdp wil winnen. Volgens mij is Gent Wevelgem, niet winnen, geen wedstrijd waar die ook maar een seconde van wakker ligt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Chelseamarre123 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Ja dat begreep denk ik niemand, was echt onnodig. Ik vind dat normaal leuk om te zien bij +/- 50km voor de eindstreep, maar deze keer niet omdat ik er alvoor vreesde dat hij met deze inspanningen op het einde energie tekort zou komen...

Daarnaast heeft MvdP op dit soort dagen echt helemaal niets aan zijn teamgenoten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Strider schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Ja dat begreep denk ik niemand, was echt onnodig. Ik vind dat normaal leuk om te zien bij +/- 50km voor de eindstreep, maar deze keer niet omdat ik er alvoor vreesde dat hij met deze inspanningen op het einde energie tekort zou komen...

Daarnaast heeft MvdP op dit soort dagen echt helemaal niets aan zijn teamgenoten.
GCN opperde dat het mogelijk was dat hij bleef rijden als training voor de grotere doelen. Ook omdat hij voor hij achter milan aanging ook contact had met de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Buitenspel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:01:
[...]

GCN opperde dat het mogelijk was dat hij bleef rijden als training voor de grotere doelen. Ook omdat hij voor hij achter milan aanging ook contact had met de wagen.
Vind dit zo'n raar argument. Gent-Wevelgem laten schieten voor wat extra training? Kan die nog 50km NA de koers gaan bijtrainen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Vind dit zo'n raar argument. Gent-Wevelgem laten schieten voor wat extra training? Kan die nog 50km NA de koers gaan bijtrainen toch.
Ik heb hem zelf dat argument niet horen gebruiken. Enkel dat hij koershardheid goed kan gebruiken / nodig heeft in aanloop naar zijn grote doelen.

Persoonlijk denk ik dat ie Pedersen wel had kunnen verslaan als hij die inspanningen van de E3 niet nog in de benen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Voor sommige renners is het makkelijker om diep te gaan in een wedstrijd.

Ik denk niet dat MvDP in een training een inspanning zoals de E3 of GWG had kunnen simuleren. In zo'n training kun je het niet opbrengen om zo diep te gaan als hij deed bij 2e keer Kemmelberg bijv.

Ben wel benieuwd of deze inspanningen hem ook echt gaan helpen om beter te worden. Vaak word je beter van heel heftige maar wat kortere inspanningen. In zowel E3 als GWG moest hij juist heel lang diep blijven gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mooi toch dat Pedersen ook een koersje wint? Om een Max Verstappen-scenario te voorkomen, vind ik het juist leuk dat MVDP ook eens niet wint. Uiteindelijk heeft Mathieu best dom gereden en is gelijk afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Voor sommige renners is het makkelijker om diep te gaan in een wedstrijd.

Ik denk niet dat MvDP in een training een inspanning zoals de E3 of GWG had kunnen simuleren. In zo'n training kun je het niet opbrengen om zo diep te gaan als hij deed bij 2e keer Kemmelberg bijv.

Ben wel benieuwd of deze inspanningen hem ook echt gaan helpen om beter te worden. Vaak word je beter van heel heftige maar wat kortere inspanningen. In zowel E3 als GWG moest hij juist heel lang diep blijven gaan.
Normaal niet maar zonder koersritme lijkt VDP beter als ooit net als toen Pogacar terugkwam in de strade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Ypuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:03:
Mooi toch dat Pedersen ook een koersje wint? Om een Max Verstappen-scenario te voorkomen, vind ik het juist leuk dat MVDP ook eens niet wint. Uiteindelijk heeft Mathieu best dom gereden en is gelijk afgestraft.
Deed ook niemand anders van de G6 mee, dus gaan ze ervan uit dat MvdP gaat winnen... niet dus, zal ook de rest van het peloton deugd gedaan hebben dat Pedersen heeft gewonnen. Maar eerlijk.. denk niet dat MvdP hier wakker van ligt, vorig jaar heeft WvA het kado gedaan aan zijn ploegmaat, dus ik denk dat G-W winst minder hoog staat aangeschreven als één van de 5 Monumenten winnen.

Btw Max Verstappen-scenario was er geen sprake van dit weekend... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Normaal niet maar zonder koersritme lijkt VDP beter als ooit net als toen Pogacar terugkwam in de strade.
Ik denk dat VDP beter was in de E3 na Milaan-San Remo. Vraag is of hij nu nog beter wordt dan hij was in de E3 of juist een tandje minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:37

McMiGHtY

- burp -

Daarom hebben we vandaag koers zodat die van het weekend weer top is :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
McMiGHtY schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:18:
Daarom hebben we vandaag koers zodat die van het weekend weer top is :)
Hij doet vandaag niet mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee..die is aan het bijtrainen.. Zone 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

McMiGHtY schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:57:
Nee..die is aan het bijtrainen.. Zone 2..
denk sprinttraining...als je Pedersen er zelfs niet oplegt dan weet ik het ook niet meer :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
Nutterd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:12:
[...]

denk sprinttraining...als je Pedersen er zelfs niet oplegt dan weet ik het ook niet meer :+
De emoticon helpt natuurlijk wel om de toon aan te geven, maar laten we nou niet doen alsof Pedersen zijn winst een toevalstreffer is. Deze voormalig wereldkampioen is gewoon een prima sprinter die blijkbaar dus ook na een lange/zware koers nog een goede eindspurt heeft. :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
Pedersen heeft het veel slimmer gespeeld dan Van Aert in de Ronde een paar jaar geleden. Gewoonweg van ver genoeg vertrekken. Van Der Poel is net een tikkeltje explosiever maar houdt zo'n sprint net iets minder lang vol dan gasten als Pedersen en Van Aert.

Denk dat er in de briefing voor de wedstrijd wel gezegd is van "hoe de situatie ook is, in een sprint met Van Der Poel zeker vertrekken voor het 300m bord" of zoiets.

Ben benieuwd wat Van Aert vandaag gaat uitspoken. En hoe alles verloopt met Vollering

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
Wat een valpartij joh. Van Aert, Stuyven, Pedersen, Girmay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Godverdomme, allemaal exit voor zondag. Vrees voor alle 4 breuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:33
akelig om te horen; het auw roepen door Wout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
Vreselijk om die beelden te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Auch. Dat zijn alle concurrenten van MvdP.

Van Aert, Stuyven, Pedersen, Girmay

Edit: Ik lig 15 minuten achter met Eurosport, maar wat een drama zeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Ypuh op 27-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Aiaiaia. Pijnlijk om te zien en wat triest voor die mannen en de koers zondag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Down they go like Skittles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
RVV lijkt hiermee ook te zijn onthoofd van een aantal favorieten. Hopen dat de renners vlug kunnen herstellen en geen breuken hebben opgelopen, maar als je zo kijkt naar die klap. Pfoah.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
Waar zat Van Aert op het moment van de valpartij?
Heb het beeld al meermaals teruggespoeld maar kan het niet goed zien. 'Plots' ligt hij daar op de weg..
Ik denk dat hij 1 van de eerste was die viel, en de rest is over hem gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 09:35
Op het beeld van bovenaf is het nauwelijks te zien, maar op het beeld van voren zie je dat hij inderdaad een van de eerste is die valt, goed te zien aan de helm (1:21 op het filmpje hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
En Jorgensen die gaat winnen, wat een rollercoaster bij Visma.
Mooie finale wel ondanks die val.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 09:35
Ook lekkere communicatie deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Er zat een schuine stoeprand en ik vermoed een grote windvlaag waardoor ze die stoeprand op gedreven werden en de valpartij ontstond.

Deze afdaling hebben ze uit de RVV gehaald omdat het te vaak problemen opleverde las ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik hoop dat Vollering stopt met wielrennen, scheelt hoop gehuil.

Over om te huilen gesproken, die valpartij vandaag in DdV idd. Wat een drama voor eigenlijk iedereen.
Pedersen heeft met afsnijden de finish gehaald, maar geen idee hoe die er aan toe is (harde klap op hoofd), WvA kunnen we zelfs zonder breuken wel gedag zeggen voor zondag, Stuyven en Girmay idem dito.
Ik zag het "live" gebeuren en was er gelijk stil van.

Zondag zal nog steeds wel koers opleveren, maar is eigenlijk toch wel een beetje onthoofd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Shirin, Puck en Marianne in de kopgroep.. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Anton.net schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:13:
Waar zat Van Aert op het moment van de valpartij?
Heb het beeld al meermaals teruggespoeld maar kan het niet goed zien. 'Plots' ligt hij daar op de weg..
Ik denk dat hij 1 van de eerste was die viel, en de rest is over hem gevallen.
Jorgensen zei dat hij in het wiel van Van Aert zat toen het gebeurde en dat Wout en Kirsch (?) elkaar raakten.

Edit: https://sporza.be/nl/2024...ut-mijn-wi~1711554606659/

[ Voor 13% gewijzigd door GerbenBK op 27-03-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Helaas sleutelbeen Van Aert gebroken volgens ploegleider op HLN.

In het Nieuwsblad spreken ze van meerdere breuken + hechtingen.
Stuyven ook sleutelbeenbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
Dan zal ook de Giro te vroeg komen vrees ik. Naar de Tour dan maar..?

Mentaal gaat dit ook een gigantische klap zijn voor Van Aert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De nekslag voor de RvV :(. En natuurlijk een verschrikkelijk deama voor WvA en Stuyven. Hoe is het met Pedersen?

Grote kans dat het nu een stuk minder episch wordt zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Anton.net schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:16:
Gigantisch lijkt me wat veel, een slechte van Aert zal nog steeds wel meerdere ritten winnen in een jaar. Hij was vorig jaar ook niet slecht, maar wordt nu overvleugeld door met name MvdP. Dit voorjaar voelde daardoor als maken of breken.

Tegen de tijd dat hij hier weer bovenop is, wordt hij 30 jaar. Dan begint het aantal kansen om bij de grootsten aller tijden te horen langzaam op te drogen. Je gunt hem toch minimaal één PR of RVV overwinning en een WK titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006

aerofreak

Steve Jobs

Wout van Aert voor goud op de OS? Het is dan wel geen RVV, Roubaix of WK, maar wel uniek.

[ Voor 45% gewijzigd door aerofreak op 27-03-2024 19:25 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
aerofreak schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:24:
Wout van Aert voor goud op de OS? Het is dan wel geen RVV, Roubaix of WK, maar wel uniek.
Ik gun het hem. Heeft toch ook vaak pech. Bijvoorbeeld toen ie zo goed in vorm was en opeens niet kon meedoen door Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 09:14
Anton.net schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:16:
Dan zal ook de Giro te vroeg komen vrees ik. Naar de Tour dan maar..?

Ik denk dat het mentaal heel veel gaat schelen.
Nu heeft die excuses waarom weer die geen monument heeft gewonnen.
Nu is het 100% aan van der poel en wordt het zelfs lastiger voor van der poel om de ronde te winnen zondag.
Normaal gesproken zal die altijd met van aert zitten en van aert altijd kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:29:
[...]

Gigantisch lijkt me wat veel, een slechte van Aert zal nog steeds wel meerdere ritten winnen in een jaar. Hij was vorig jaar ook niet slecht, maar wordt nu overvleugeld door met name MvdP. Dit voorjaar voelde daardoor als maken of breken.

Tegen de tijd dat hij hier weer bovenop is, wordt hij 30 jaar. Dan begint het aantal kansen om bij de grootsten aller tijden te horen langzaam op te drogen. Je gunt hem toch minimaal één PR of RVV overwinning en een WK titel.
Dit is toch een gigantische klap voor hem? Na het WK in Glasgow is die al bezig met deze week en pats boem op 1 seconden ziet die een halfjaar wegflitsen qua voorbereiding. Vele male stages, zoveel opofferingen voor niks.
Hij heeft gewoon de pech om in dezelfde generatie als VDP te zitten die net dat tikkeltje explosievers is en meer talent heeft maar de erelijst mag er zeker zijn van WVA.
Beetje de Poulidor van zijn generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 18:38

Jebus4life

BE User

Het verdict is blijkbaar: Gebroken sleutelbeen, gebroken borstbeen en 7 gebroken ribben.

Ik weet dat ze veel kunnen tegenwoordig, maar klaar zijn tegen de Spelen... Het zou straf zijn...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Tegen de spelen zal geen enkel probleem zijn als enkel zijn sleutelbeen moet geopereerd worden. Ribben doen verdomd veel pijn maar genezen relatief gemakkelijk (als het mooie, niet verplaatste breuken zijn). Ook van het borstbeen denk ik in de richting van een barst, het zal niet zijn dat die in twee stukken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Een gebroken rib kost je 6-12 weken, waarin je dus niet of niet intensief kan trainen, want (diep) ademhalen doet flink pijn. Dan blijft er te weinig tijd over om naar een vormpiek tijdens de OS te werken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:
Een gebroken rib kost je 6-12 weken, waarin je dus niet of niet intensief kan trainen, want (diep) ademhalen doet flink pijn. Dan blijft er te weinig tijd over om naar een vormpiek tijdens de OS te werken, lijkt me.
Voor een normaal mens, of voor een van de beste atleten in de wereld met de allerbeste medische begeleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Beiden, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:
Ik ben ook vrij pessimistisch dat hij daar topfit zal staan. Misschien word die wel helemaal niet opgeroepen na dit voorval, er mogen maar 5 renners mee. Belgische selectie word sowieso al drummen om erbij te zijn.

Net even gegoogeld, blijkbaar had Arnaud De Lie vorig seizoen min of meer hetzelfde. Die brak 16 mei ook borstbeen, rib en sleutelbeen. Een maand later reed die wel al het BK

https://www.wielerflits.b...ekt-ook-rib-en-borstbeen/
https://www.wielerflits.b...t-zijn-rentree-op-het-bk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
Joostje123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat het mentaal heel veel gaat schelen.
Nu heeft die excuses waarom weer die geen monument heeft gewonnen.
Nu is het 100% aan van der poel en wordt het zelfs lastiger voor van der poel om de ronde te winnen zondag.
Normaal gesproken zal die altijd met van aert zitten en van aert altijd kloppen.
Goed ik ben beetje gekleurd in mijn mening want ik heb altijd voorkeur gehad voor WvA maar om te zeggen dat WvA geen kans heeft om VDP te kloppen is WvA wel heel erg tekort doen. Roubaix had ook anders kunnen aflopen als Wout niet lek gereden had vorig jaar.

Tuurlijk is VDP als ze samen naar de meet rijden favoriet maar dat was die tegen Asgreen en Pedersen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Na een maand?
Stoer hoor. Eindigde naamloos in het vijfde of zesde groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:29:
Na een maand?
Stoer hoor. Eindigde naamloos in het vijfde of zesde groepje.
Hij was knecht op hert BK en offerde zich volledig op. Best knap toch dat die al aan de start stond? 2 maand na zijn val won die terug en starte hij een mooi najaar zo. Dus het kan zeker al is het moeilijk vergelijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
Denk dat WvA zijn pijlen gaat moeten richten op de olympische spelen. Eerst genezen en dan de vorm weer terug opbouwen, ik vrees dat vroegere wedstrijden geen optie gaan zijn.

Moet mentaal een zeer zware klap zijn. Maanden en maanden weg van het gezin om dan dit mee te maken. Het is ook al niet de eerste keer dat hij moet recht krabbelen na een zware blessure.

Keek echt uit naar een duel Van Der Poel - Van Aert, aangevuld met een goede Pedersen maar de zin om te kijken zondag is nu even weg. Dat zal in de loop van het weekend wel terug komen en zondag zal ik iedere minuut van de uitzending zien maar toch...
Om dan nog te zwijgen van Stuyven. Het is al een tijdje geleden dat ik die zo goed heb weten rijden. Is altijd wel van een goed niveau maar hij heeft de laatste weken toch wel één en ander laten zien.

Wel jammer dat dit de 250ste overwinning van Vos beetje wegdrumt. Ze doet het toch maar weer. En dat na een zware herstelperiode. Is en blijft één van de grootste rensters ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ben 'the day after' nog steeds een beetje sip. Alleen maar verliezers in deze. O.a. Stuyven en WvA komen er het slechtste vanaf, en zoals Wielerflits omschrijft (je hoeft het artikel niet te lezen): Wout van Aert zal nu niet weten of nieuwe aanpak richting Ronde van Vlaanderen werkt. Als klap op de vuurpijl ook nog een ploegarts die na het behandelen van de renners vol aangereden is door een volgauto.

Vraag me wel af of/hoe dit voorkomen kan worden in de toekomst. Het profwielrennen begint toch minder leuk te worden met valpartijen in iedere koers. Ik kan het vaak wel een beetje weglachen; een blauwe plek of schaafplek hoort er bij en zijn ook niet erg, of een renner die een looping maakt zo de sloot in, maar dit zijn 14 botbreuken op een doordeweeksedag.

Moet de snelheid niet gewoon omlaag, al dat niet een beetje geforceerd (minder aero, meer gewicht, dikkere banden o.i.d)? In Milaan Sanremo reden ze 46.11 km/u gemiddeld over 310km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Dat sippe gevoel is herkenbaar, heb "ruzie" gemaakt met de schoonfamilie om de paasbijeenkomst te mogen missen en nu heb ik toch echt een stuk minder zin in de ronde en klinkt bier en lekker eten opeens aantrekkelijker.

Voor wat betreft de zware valpartijen denk ik dat hoe klote het ook is dit er gewoon bij hoort...tuurlijk moet je er zoveel mogelijk aan doen om het veiliger te maken maar fietsen van 20kg en tractorbanden zijn niet de oplossing in mijn ogen!

Meeste winst zit er nog altijd in denk ik om het parcours kritisch te bekijken (na gisteren is dit natuurlijk een open deur intrappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ypuh schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:04:
Moet de snelheid niet gewoon omlaag, al dat niet een beetje geforceerd (minder aero, meer gewicht, dikkere banden o.i.d)? In Milaan Sanremo reden ze 46.11 km/u gemiddeld over 310km.
Uiteindelijk blijft het de verantwoording van de renners. Maar zodra ze een rugnummer op gespeld krijgen, dan gaan ineens alle "risico's" de deur uit.
Gisteren nog een renner horen aangeven dat ze elkaar op dat stuk geen duimbreedte ruimte geven. Dan kun je het nog zo veilig mogelijk proberen te maken, maar als de renners elkaar geen ruimte willen geven....

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 14:15
https://www.msn.com/nl-nl...-stressmoment/ar-BB1kDEFF

Als je dit artikel leest, denk je echt waarom wordt er door van Aert op zulke momenten met zulke snelheden gezegd GO GO GO. Vanochtend ook een stuk podcast van Live Slow gevolgd over gister.
Ze hadden dus blijkbaar een gedachte om daar weg te sprinten van de groep, Tiesj Benoot heeft ook aangegeven dat wanneer hij op pedalen ging staan zijn wiel een klein stukje verplaats of naar achter schiet waar van Aert tegen aan rijd.
Als er bepaalde afdalingen in een koers zitten/niet om heen kunnen die wel echt heel gevaarlijk zijn, dan kan je toch ook kiezen om die lekker te neutraliseren?
Ze gingen blijkbaar in het stukje afdaling daarvoor 90km per uur, en bij de val zaten ze nog dik boven de 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je gaat staan en aanzet schiet je fiets altijd iets naar achteren, zeker als dit afgesproken werk is, en je nog "GO GO GO" roept is dit een inschattingsfout die heel erg veel pijn doet.

Om nu heel "makkelijk" te roepen dat ze dit stuk wel uit de Ronde hebben genomen en waarom niet uit Dwars door.. Het lijkt elk jaar weer gekker te worden met renners die als eerste een bocht in willen, aangemoedigd door DS'en in auto's die er maar op blijven hameren.

Elke keer word er over aankomsten (waar 2 rotondes en een drempel in de laatste km liggen) geroepen dat alles niet kan, maar elke keer is er geen peleton die zegt "We doen het niet meer!" De vakbonden zijn wat betreft een lachertje en ploegleiders leggen (te) veel druk op een renner om toch maar weer op te stappen.

Ze maken mijns inziens zelf de sport ook een beetje stuk

(Blijft buiten kijf dat het ontzettend zuur is voor de renners die gevallen zijn en nu met brokken zitten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:02
McMiGHtY schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:54:
Als je gaat staan en aanzet schiet je fiets altijd iets naar achteren, zeker als dit afgesproken werk is, en je nog "GO GO GO" roept is dit een inschattingsfout die heel erg veel pijn doet.
Een goed gebruik bij gaan staan is vooraf je schouders oplichten zodat je achterligger kan verwachten dat hij op moet passen voor het achterwiel. Al wordt dat op de limiet wss wel lastiger bij zo'n afdaling. Afijn iedereen kent de situatie daar. Je ziet Tiesj in tweede positie idd 'go-go-go' roepen. Dat zou voor Wout ook een signaal moeten zijn om op zijn minst attent te zijn. Uiteindelijk maak het 'team' in deze dan gewoon een fout / koersincident.

Wel opmerkelijk hoor dat Wout vaak net de procentjes mist voor de absolute prijzen/top. Vorige week lag hij ook al in die goot. Je zou met zijn stuurmanskunsten toch verwachten dat zoiets je niet overkomt. Wellicht toch de mentale druk, op de limiet zitten of een combi daarvan?

edit:
Ik zie dat er ook nog een stoeprandje als variabele is, manmanman 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 28-03-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
dfbt schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:46:
https://www.msn.com/nl-nl...-stressmoment/ar-BB1kDEFF

Als je dit artikel leest, denk je echt waarom wordt er door van Aert op zulke momenten met zulke snelheden gezegd GO GO GO. Vanochtend ook een stuk podcast van Live Slow gevolgd over gister.
Ze hadden dus blijkbaar een gedachte om daar weg te sprinten van de groep, Tiesj Benoot heeft ook aangegeven dat wanneer hij op pedalen ging staan zijn wiel een klein stukje verplaats of naar achter schiet waar van Aert tegen aan rijd.
Als er bepaalde afdalingen in een koers zitten/niet om heen kunnen die wel echt heel gevaarlijk zijn, dan kan je toch ook kiezen om die lekker te neutraliseren?
Ze gingen blijkbaar in het stukje afdaling daarvoor 90km per uur, en bij de val zaten ze nog dik boven de 60.
Het was niet Van Aert die Go Go Go riep maar Tiesj.
En het was ook niet de bedoeling om weg te sprinten want dat kan gewoonweg niet. Het was de bedoeling om vooraan te zitten voor het opdraaien van een smallere weg een stukje verder, die net het begin is van de beklimming van de Kanarieberg.

Toen Tiesj doorgaf, schoof hij naar links op om recht achter zijn ploeggenoot te zitten. Aan het op de pedalen staan, kan het (volgens mij) ook al niet liggen want denk dat Tiesj al een seconde of twee op de pedalen stond voor de crash gebeurde en zat er redelijk wat afstand tussen hem en Van Aert

Ik zou eerder denken dat Van Aert Tiesj wou volgen en opschoof naar links en daardoor tegen het wiel van de Lidl-Trek renner achter hem reed.

Volgens mij is de enigste manier om zoiets te voorkomen het invoeren van een "virtual safety car" zoals in F1. Een maximum snelheid/delta om op het volgende punt te geraken.

Maar punt blijft dat iedere renner vooraan wil zitten bij het opdraaien van een helling/smalle straat. Het grootste probleem van dat soort weg is dat ze veel te breed is. Constant renners die naar voor willen. Sep Vanmarcke omschreef het als "de wasmachine". Dus ja, proberen die grote, brede banen te vermijden maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Samengevat: weinig mogeljkheden om zoiets te voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Benoot zei zelf in het interview dat WvA ‘go’ zei.

Wmb wordt de situatie echt iets over geanalyseerd. Dit soort situaties gebeurt tientallen keren per koers op kritische punten. Het is botte pech dat het nu zo fout gaat op zo’n mega snel punt.

En dan kunnen we klagen over het parcours, maar hoe denk je dat het zondag gaat op weg naar de Oude Kwaremont etc? Of zondag erop naar het Bos in PR?

Lijkt mij eerder een probleem van de toegenomen focus van álle teams om meer belang te hechten aan als eerste opdraaien op de klimmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:50:

En dan kunnen we klagen over het parcours, maar hoe denk je dat het zondag gaat op weg naar de Oude Kwaremont etc? Of zondag erop naar het Bos in PR?

Lijkt mij eerder een probleem van de toegenomen focus van álle teams om meer belang te hechten aan als eerste opdraaien op de klimmetjes.
Het is in elke race een wasmachine zodra er een "belangrijke" bocht aankomt.. En daar zijn teams..zoals ik al eerder melde zelf debet aan.

Het word nu heel erg groot gemaakt, omdat er een aantal grote namen op de grond lagen met veel auw..maar als het er 10 van Tartelotto, Bardiani, Polti-Kometa en andere "kleine" ploegjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:40:
[...]
Dus ja, proberen die grote, brede banen te vermijden maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Samengevat: weinig mogeljkheden om zoiets te voorkomen
De Kanarieberg via de grote weg is perfect te vermijden, ik reed daar regelmatig tochtjes voor wielertoeristen en meestal kwamen we van Ellezelles en staken we de grote baan (waar ze nu zijn gevallen) gewoon over, maar dan moeten ze een kleine omtoer maken door na Berg ten Houte de daaropvolgende weg terug de grote baan over te rijden, ipv rechts de grote weg op, en dan een kleine lus te maken richting Kanarieberg.

Heb hier al gelezen dat ze in de Ronde van Vlaanderen de Kanarieberg niet meer zo aansnijden, maar volgens mij zit de Kanarieberg zelfs niet meer in de de Ronde, na Berg ten Houte rijden ze richting Nieuwe Kruisberg.

Ik denk dat ik zondag RvV ga skippen... of het zou moeten watergieten buiten, heb na de val gisteren ook de stream afgesloten, was er echt niet goed van. Hoe gaan ze MvdP van de overwinning houden, als de 2 sterkste ploegen + kopman onthoofd zijn, keek er echt naar uit dit jaar om WvA toch minstens één van de 2 monumenten te zien winnen, maar het zal allemaal naar MvdP gaan dit jaar...een Max Verstappen scenario... saaie boel dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
Requiem19 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:50:
Benoot zei zelf in het interview dat WvA ‘go’ zei.

Wmb wordt de situatie echt iets over geanalyseerd. Dit soort situaties gebeurt tientallen keren per koers op kritische punten. Het is botte pech dat het nu zo fout gaat op zo’n mega snel punt.

Het was inderdaad Van Aert die "gaan" riep waarop Benoot Go Go Go riep.

Het is niet omdat het in andere wedstrijden voorkomt dat het opeens allemaal ok is. Maar in de basis kan er niets aan veranderd worden behalve misschien andere wegen kiezen.
RigolleM schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:28:
[...]

De Kanarieberg via de grote weg is perfect te vermijden, ik reed daar regelmatig tochtjes voor wielertoeristen en meestal kwamen we van Ellezelles en staken we de grote baan (waar ze nu zijn gevallen) gewoon over, maar dan moeten ze een kleine omtoer maken door na Berg ten Houte de daaropvolgende weg terug de grote baan over te rijden, ipv rechts de grote weg op, en dan een kleine lus te maken richting Kanarieberg.

Heb hier al gelezen dat ze in de Ronde van Vlaanderen de Kanarieberg niet meer zo aansnijden, maar volgens mij zit de Kanarieberg zelfs niet meer in de de Ronde, na Berg ten Houte rijden ze richting Nieuwe Kruisberg.

Ik denk dat ik zondag RvV ga skippen... of het zou moeten watergieten buiten, heb na de val gisteren ook de stream afgesloten, was er echt niet goed van. Hoe gaan ze MvdP van de overwinning houden, als de 2 sterkste ploegen + kopman onthoofd zijn, keek er echt naar uit dit jaar om WvA toch minstens één van de 2 monumenten te zien winnen, maar het zal allemaal naar MvdP gaan dit jaar...een Max Verstappen scenario... saaie boel dus.
Ik bedoelde het meer in het algemeen. De kanarieberg kan perfect op een andere manier benaderd wordt, zoals je zelf zegt. Maar er zullen genoeg andere plaatsen zijn waar het niet kan.

De kanarieberg is inderdaad geschrapt in de Ronde. Beetje drastisch maar ja, zal nog wel lastig genoeg zijn.

Tja, de wedstrijd moet nog altijd gereden worden. De kansen voor Van Der Poel stijgen natuurlijk enorm maar dat hij gegarandeerd gaat winnen, is zeker niet waar. Ik ga zeker kijken anders moet ik gaan wandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 14:15
Of het nou kopmannen, knechten, onbekende zijn.. Grote valpartijen zijn er sinds wielrennen er is.
Ze gaan vandaag de dag wel harder als ''vroeger'' record na record van bepaalde koersen worden steeds gebroken en het peloton gaat ook altijd harder rijden. Waaiers door wind of gewoonweg brede stukken weg die versmallen net voor een klim/bocht maken dat je op een bepaalde positie wilt zitten indien er mensen vertrekken. Je kan allemaal zeggen wat je wil, maar wat hierboven wordt gesuggereerd vind ik zo gek nog niet, gewoon op de 1-2-3 plekken die '' echt gevaarlijk'' kunnen zijn een auto/motor voor laten rijden die een afgesproken snelheid rijd. Of je daar nou rijd met groep van 10 renners of een heel peloton. En iedereen moet zich gewoon voor de bepaalde stukken aan een snelheid houden en een inhaalverbod.
Met 70-80-90 onderuit gaan kan ook gewoon iemand zijn dood betekenen. Vooral met de hoeveelheid bescherming een wielrenner rondrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:48:
Tja, de wedstrijd moet nog altijd gereden worden. De kansen voor Van Der Poel stijgen natuurlijk enorm maar dat hij gegarandeerd gaat winnen, is zeker niet waar. Ik ga zeker kijken anders moet ik gaan wandelen :+
Ga ook wel gewoon kijken. Het kan een editie worden waarbij het hele peloton in het wiel van MvdP gaat zitten, want er zijn geen WvA, Pedersen, Stuyven en Pogi om samen mee te vluchten. Ik weet niet hoe de vlag er bij hangt bij een Mohoric, Bettiol, Wellens, maar die zijn wel te kloppen in een sprintje natuurlijk.

Een aanval van 80km lijkt me ongunstig voor de TV kijker, maar misschien wel het makkelijkste scenario voor MvdP. Een massasprint zal het hopelijk niet worden, want dan heb je Philipsen en Matthews in je wiel. Samen met MvdP wegrijden is rijden voor plek 2 lijkt mij. Ben dus wel benieuwd hoe teams als Ineos, QS en EF het tactisch aan gaan pakken of zich naar de slachtbank laten leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zou zomaar eens een outsider kunnen winnen. Alpecin zal de koers moeten dragen met alle afwezigen dus gaat er sowieso geanticipeerd worden door andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Een solo van 80km is vrij nadelig om een week later PR te winnen. Ik denk dat VdP het zuinig gaat spelen en vooral gaat proberen om in één haar de 2 grootste klassiekers te winnen.

Zo eerzuchtig is hij wel 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

Hij is (nog steeds?) de topfavoriet, maar het is er niet perse makkelijker op geworden. Wordt zeker in het begin heel chaotisch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Chelseamarre123 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:25:
Zou zomaar eens een outsider kunnen winnen. Alpecin zal de koers moeten dragen met alle afwezigen dus gaat er sowieso geanticipeerd worden door andere teams.
Je zou inderdaad denken aan een grote vroege vlucht, waar je waarschijnlijk als nummer twee van een team graag in zou willen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Morgen toch de wekker om om 915u klaar te zitten voor de vrt
Pagina: 1 ... 126 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21