Ja dat is zeker wel waar, had het jaar abonnement even niet in gedachte. Zal eens een beetje research doen waar ik beter aan doe. Ook de Apple TV apps vergelijken. Doorspoelen met de GCN app was altijd helemaal crap, dan was 4 uur doorspoelen echt een opdracht. De voormalige Eurosport TV app was niet zo prettig dus zal de nieuwe eens testen.Ypuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:53:
[...]
Eurosport Player is ook een prima deal voor €39.99 per jaar (€3.33 per maand). Weet niet wat er verder in Discovery+ zit, maar dan praat je toch alweer over bijna het dubbele per maand.
Hun podcast 'Kop over kop' vind ik ook leuk om te volgen.
Ik krijg het mailtje net ook, balen, ik vond het een mooie dienst voor iemand die alleen geinteresseerd is in het fietsen uit het gamma van Eurosport. Maarja, vanaf 19 december dan maar weer terug naar Eurosport, jammer.
Erg wilde gedachte:Requiem19 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:40:
Van Aert voor een klassement in de Giro?
[...]
Wielerflits
Na veel net-nietjes in de eendagswedstrijden gaan ze van Wout proberen een ronderenner te maken, zoals na de Tour van 2021 volgens mij ook (voornamelijk door de Belgen) uitgebreid werd bediscussieerd toen hij in die Tour zijn magische klim-TT-sprint trilogie voltooide, en niet te vergeten zijn beulswerk op de Hautacam vorig jaar.
Paar kilootjes er af? Ik ben benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 15-11-2023 14:26 ]
Informaticus of vakkundig Googler?
Hij zou beter eens de ronde van Vlaanderen winnen of Parijs Roubaix. Met alle respect maar een top 10 klassering stelt weinig voor in de Giro met zijn kwaliteiten/palmares. Kan die beter ritten gaan kapen.
Snap de planning opzich wel als die ook nog is top wil zijn op de spelen (net na tour) en het WK. Dan is de tour een beetje teveel van het goede.
Snap de planning opzich wel als die ook nog is top wil zijn op de spelen (net na tour) en het WK. Dan is de tour een beetje teveel van het goede.
Ik zie bij Eurosport alleen de mogelijkheid van een maandabonnement van €6,99?Ypuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:53:
[...]
Eurosport Player is ook een prima deal voor €39.99 per jaar (€3.33 per maand). Weet niet wat er verder in Discovery+ zit, maar dan praat je toch alweer over bijna het dubbele per maand.
Hun podcast 'Kop over kop' vind ik ook leuk om te volgen.
Hij wil.
Oh, geen idee. Het moet er zijn zou je zeggen. Ik heb net weer betaald voor een jaar en ook geen indicatie dat dit veranderd is:klaaas schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:13:
[...]
Ik zie bij Eurosport alleen de mogelijkheid van een maandabonnement van €6,99?
/f/image/Zy0ldc7IKOPEtmPBmBeb6dXe.png?f=fotoalbum_large)
P.s. met opzeggen of ergens in februari voor het openingsweekend waren er afgelopen jaren ook steeds aanbiedingen van 50% korting. Dit jaar even vergeten naar te kijken/uit te zetten, ook geen bericht van gekregen en dus gewoon automatisch verlengd. Ook helemaal prima, ben inmiddels toch al 'fan'.
[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 15-11-2023 15:20 ]
Het alleen aanbieden van een maandabonnement lijkt een beetje te suggereren dat er ook daar veranderingen aan zitten te komen. Nou ja, ik houd het allemaal nog wel even in de gaten. Geen haast bij.Ypuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:19:
[...]
Oh, geen idee. Het moet er zijn zou je zeggen. Ik heb net weer betaald voor een jaar en ook geen indicatie dat dit veranderd is:
[Afbeelding]
P.s. met opzeggen of ergens in februari voor het openingsweekend waren er afgelopen jaren ook steeds aanbiedingen van 50% korting. Dit jaar even vergeten naar te kijken/uit te zetten, ook geen bericht van gekregen en dus gewoon automatisch verlengd. Ook helemaal prima, ben inmiddels toch al 'fan'.
Hij wil.
Ik heb GCN+ via Apple/Itunes login. Ben benieuwd of ik op een of andere manier op de hoogte gesteld ga worden. Aangezien ik voor GCN al Discovery had ga ik dan maar weer terug. Het is dat het aanbod redelijk veel is, de kwaliteit van de uitzendingen - ontbreken van 4k - vind ik anno '23 wel mager maar goed, niet dat Sporza dat wel heeft.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Mathieu van der Poel wordt triatleet (@ 22 min):
Dat was al een paar jaar bekend volgens mij?Morrar schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:31:
Mathieu van der Poel wordt triatleet (@ 22 min):
[YouTube: Becoming a Mountain Bike Champion ft. Mathieu van der Poel]
https://trikipedia.nl/202...eet-mathieu-van-der-poel/
Triatlons is toch meer iets voor mensen met teveel tijd(/geld) en/of geen leven? Valt weinig eer in te halen volgens mij. Ik kan letterlijk 0 triatleten opnoemen die iets gepresteerd hebben. Is het uberhaupt wel een officiele discipline op bijvoorbeeld de Olympische Spelen?
Voor de lol/ontspanning moet ie het lekker doen natuurlijk, maar daar heeft ie de cross, het mountainbiken en golfen ook al voor.
Voor de lol/ontspanning moet ie het lekker doen natuurlijk, maar daar heeft ie de cross, het mountainbiken en golfen ook al voor.
[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 19-11-2023 16:55 ]
Lol nog nooit van de Ironman gehoord? Is wel zeker een olympische sport alleen andere afstanden. Dacht dat die olympisch kampioen ook profwielrenner ging/wou worden.Ypuh schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:44:
Triatlons is toch meer iets voor mensen met teveel tijd(/geld) en/of geen leven? Valt weinig eer in te halen volgens mij. Ik kan letterlijk 0 triatleten opnoemen die iets gepresteerd hebben. Is het uberhaupt wel een officiele discipline op bijvoorbeeld de Olympische Spelen?
Is echt een tank
Wel van ironman gehoord; maar dat is toch meer iets om een toffe tattoo te kunnen laten zetten? Geen Ronde van Vlaanderen ofzo.
Ik associeer Ironman ook meer met amateurs die een ambitieus doel stellen dan met topsport. Nu ik er zo over nadenk; lijkt me ook nogal onhandig om te volgen op bijvoorbeeld TV, maar triatlon is dus Olympisch.
Ik associeer Ironman ook meer met amateurs die een ambitieus doel stellen dan met topsport. Nu ik er zo over nadenk; lijkt me ook nogal onhandig om te volgen op bijvoorbeeld TV, maar triatlon is dus Olympisch.
@Ypuh het klinkt alsof je je nog flink in 'triatlon' moet verdiepen
Inderdaad wel fascinerend hoe wij wielrenners in onze bubbel zitten.Pimorez schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:05:
De grote triathlon mannen zijn waanzinnige atleten met ook een flinke bekendheid.
Jan Frodeno bijvoorbeeld heeft 550k instagram volgers, dat is 2x zoveel als Valverde en 3x zoveel als pak hem beet Enric Mas. Zelfs 2x Tourwinnaar Vinegaard zit ‘maar’ op 680k volgers en absolute supersterren als VdP op 1mio.
Triathlon is alleen een ruk kijk-sport 😄. Maar fysiek is het insane wat die toppers kunnen.
Denk Mathieu ookPimorez schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:05:
Triatlon is niet voor mij. Ben te lui om te lopen en niet zo ambitieus als het op sport aankomt, het dient bij mij vooral als ontspanning.
Als kijksport lijkt het me niks. Het hele spel- of tactische element ontbreekt, maar kan het nog steeds wel waarderen als anderen het wel een leuke sport vinden. Het is super zwaar natuurlijk.
Dat mag natuurlijk, alleen om dan te stellen dat er weinig eer in te halen valt en het vooral voor amateurs is met teveel tijd/geld om een tattoo te kunnen laten zetten gaat een beetje ver.
Gigantische aerobe wielermotoren (Cancellara, Martin, Dumoulin, Ganna, Tarling, Evenepoel om maar wat te noemen) vind ik prachtig om te zien. Maar ik zie het ze niet doen na bijna een uur zwemmen, en daarna nog een marathon lopen.
Een gigantische aerobe motor met verfijnde techniek in drie menselijk semi-historisch (fiets uitgezonderd
) nuttige disciplines: ik kan maar weinig andere sporten bedenken waarin ik het zo machtig mooi vind om te zien waar het menselijk lichaam toe in staat kan worden gebracht.
Misschien nog de sprintafstanden van atletiek en krachtsport.
Maar triatlon is absoluut iets voor mensen met teveel tijd(/geld). Absoluut niet voor mensen zonder leven.
Desondanks volg ik het voor geen meter. Eens met dat het geen kijksport is, plus het duurt mij te lang.
Ik roep al een tijdje met gekke bek dat ik een keer een Ironman wil doen... fietsen lukt vast wel, zwemmen zal ook nog wel lukken met lang Hollands apenlichaam en te veel zwemdiploma's... maar eerst maar eens leren hardlopen. Heb al gemerkt dat je weinig tot niets aan zo'n aerobe fietsmotor hebt met een waardeloze looptechniek.
Een gigantische aerobe motor met verfijnde techniek in drie menselijk semi-historisch (fiets uitgezonderd
Maar triatlon is absoluut iets voor mensen met teveel tijd(/geld). Absoluut niet voor mensen zonder leven.
Desondanks volg ik het voor geen meter. Eens met dat het geen kijksport is, plus het duurt mij te lang.
Ik roep al een tijdje met gekke bek dat ik een keer een Ironman wil doen... fietsen lukt vast wel, zwemmen zal ook nog wel lukken met lang Hollands apenlichaam en te veel zwemdiploma's... maar eerst maar eens leren hardlopen. Heb al gemerkt dat je weinig tot niets aan zo'n aerobe fietsmotor hebt met een waardeloze looptechniek.
Triathon kijken zou al veel interessanter worden als ze virtueel de atleten tegen elkaar kunnen laten zien. Dus een ghost op tv projecteren van de concurrentie oid. Nu is een triathlon een tijdrit van 9 uur. Met wielrennen mogen ze niet in elkaars slipstream fietsen natuurlijk en met hardlopen maakt het (kennelijk)TheTinusNL schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:15:
Gigantische aerobe wielermotoren (Cancellara, Martin, Dumoulin, Ganna, Tarling, Evenepoel om maar wat te noemen) vind ik prachtig om te zien. Maar ik zie het ze niet doen na bijna een uur zwemmen, en daarna nog een marathon lopen.
Een gigantische aerobe motor met verfijnde techniek in drie menselijk semi-historisch (fiets uitgezonderd) nuttige disciplines: ik kan maar weinig andere sporten bedenken waarin ik het zo machtig mooi vind om te zien waar het menselijk lichaam toe in staat kan worden gebracht.
niet voldoende uit om uit de wind te lopen (al is dat maar de vraag).
En laten we eerlijk zijn - een tijdrit bij wielrennen van 1 uur is al een lange zit, laat staan dat je naar 9 uur tijdrit zou moeten kijken. Bij wielrennen zou het voor tv-kijkers ook veel interessanter zijn om bij tijdritten iets te doen met virtueel de tegenstanders in beeld te brengen. Daar wordt nu echt nog te weinig mee gedaan qua techniek
https://www.ad.nl/wielren...van-jumbo-visma~a1664c9b/
De nieuwe naam van wielerploeg Jumbo-Visma wordt definitief Visma-Lease a Bike. De tweede naamgever komt zoals eerder al bekend was uit de stal van het Nederlandse bedrijf PON dat al sponsor van het team is. Dat maakt de ploeg vrijdag wereldkundig. Lease a Bike stond afgelopen jaar al klein op het shirt van Jumbo-Visma.
De nieuwe naam van wielerploeg Jumbo-Visma wordt definitief Visma-Lease a Bike. De tweede naamgever komt zoals eerder al bekend was uit de stal van het Nederlandse bedrijf PON dat al sponsor van het team is. Dat maakt de ploeg vrijdag wereldkundig. Lease a Bike stond afgelopen jaar al klein op het shirt van Jumbo-Visma.
Cool, ik wist niet dat Visma ook fietsen verhuurde 
Wel leuk dat er nog steeds een Nederlands bedrijf als hoofdsponsor in de naam blijft.
Ik blijf nog wel benieuwd hoe ze de deels weggevallen "catering" van Jumbo gaan opvangen. Naast geldschieter leek het alsof die bezorgbusjes en gebruik van eigen eten/drinken een goede praktische toevoeging waren.
Wel leuk dat er nog steeds een Nederlands bedrijf als hoofdsponsor in de naam blijft.
Ik blijf nog wel benieuwd hoe ze de deels weggevallen "catering" van Jumbo gaan opvangen. Naast geldschieter leek het alsof die bezorgbusjes en gebruik van eigen eten/drinken een goede praktische toevoeging waren.
Cian Uijtdebroeks naar Visma.
Lekker beleid bij Bora.
Lekker beleid bij Bora.
Uhh... weten we dat zeker?
Visma say they've signed Uijtdebroeks but Bora-Hansgrohe deny transfer
Desalniettemin interessante ruilhandel, benieuwd wie hier uiteindelijk het best vanaf komt
Desalniettemin interessante ruilhandel, benieuwd wie hier uiteindelijk het best vanaf komt
Ongelooflijk dat dit kan. Oftewel heb je een overeenkomst of niet?TheTinusNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:07:
Uhh... weten we dat zeker?
Cian heeft de overstap naar Jumbo ook zelf aangekondigd
In tegenstelling tot bij de transfer van Roglic, lijkt het er hier op dat de ploegen onderling niet gecommuniceerd hebben, maar enkel en alleen met het management van Uijtebroeks.
Als die partij dan onterecht aangeeft dat alles geregeld is krijg je dit soort situaties.
Als die partij dan onterecht aangeeft dat alles geregeld is krijg je dit soort situaties.
Volgens mij is Cian al langer ontevreden bij Bora. Hij staat in de pikorde achter Vlasov en Hindley en daar zijn Felipe Martinez en Roglic nog bijgekomen. Ook qua vrije rol hebben de Duitsers Kamna en Schachmann nog een streepje voor gok ik.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:29:
Cian Uijtdebroeks naar Visma.
Lekker beleid bij Bora.
Persoonlijk vind ik het wel een te begrijpen volgorde van Bora. Vanuit Cian gezien denk ik dat hij bij Jumbo misschien wel meer kans maakt om kopman te worden en is ook een duidelijkere rol-verdeling tussen kopman en knecht. Bij Bora heb je ook nog mannen als Buchmann, Jungels en Higuita rondrijden die ook niet echt knecht zijn.
Uijtdebroeks zit bij een groot management bureau waar o.a. ook Pogacar, Girmay, Bilbao en nog een 10-tal World Tour renners onder vallen. Neem aan dat die snappen hoe een contract werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 10-12-2023 14:28 ]
Zoek mij suf... Iemand een idee of er nog een wielerjaaroverzicht (Sporza) op tv komt?
Whatever.
Er komt weel een fantastische periode aan (voor de liefhebbers): https://sporza.be/nl/2023...-met-de-g3~1703064788183/
Heb al genoten van het veldrijden tot nu toe maar met de G3 (zoals ze nu blijkbaar benoemd worden) erbij, is er weer net dat beetje extra
Heb al genoten van het veldrijden tot nu toe maar met de G3 (zoals ze nu blijkbaar benoemd worden) erbij, is er weer net dat beetje extra
Hmm, dat is balen. Vond die overzichten altijd erg gaaf.

Whatever.
https://www.wielerflits.n...ok-in-2024-geel-en-zwart/
Mooi tenue wel. Ben benieuwd waar ze dan mee rijden in de Tour :
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Amper iets te in dat artikel zien? Buiten een renner die voorovergebogen op zijn fiets zit.Willem30 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:01:
https://www.wielerflits.n...ok-in-2024-geel-en-zwart/
De belangrijkste sprokkels van de ploegvoorstelling:
Sepp Kuss verlengt zijn contract tot 2027. Na de Tour zal hij normaal gezien ook de Vuelta rijden.
Nieuwe shirts zijn kanariegeel/fluogeel, zwarte broeken voor de renners.
Cian Uijtdebroeks praat voor het eerst (typische glimlach incluis): "In deze ploeg gaat iedereen voor het maximum, nota bene met een glimlach. Daar was ik naar op zoek."
Belgische klimmer rijdt de Giro: "Ik ga voor een klassement, maar er is niet zoveel druk."
Wout van Aert bevestigt deelname aan de Giro en rijdt daarna de Vuelta. Hij past voor de Tour.
Van Aert en zijn sportief directeur sluiten klassementsambities uit. "Ik zal op ritten jagen", stelt Van Aert.
Jonas Vingegaard mikt uiteraard op een 3e eindzege in de Tour. Hij blijft tot 2028.
Was bij de cross in Mol vandaag. Wat een ongelooflijke overmacht van mvdp. Er finishte misschien 10 man, de rest eruit gehaald.
Hoop dat hij nu niet piekt, maar gewoon een nieuwe hoogte is in zijn vermogen. Dat zou wat beloven voor de klassiekers.
Hoop dat hij nu niet piekt, maar gewoon een nieuwe hoogte is in zijn vermogen. Dat zou wat beloven voor de klassiekers.
In de Live Slow Ride Fast podcast heeft MvdP eergisteren bevestigd dat hij tijdens tests betere resultaten laat zien dit jaar dan ooit tevoren, ik betwijfel of dat komt doordat hij nu al piekt.Buitenspel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:38:
Was bij de cross in Mol vandaag. Wat een ongelooflijke overmacht van mvdp. Er finishte misschien 10 man, de rest eruit gehaald.
Mja de korte rondjes helpen daarbij natuurlijk ook niet, dan wordt je sneller gedubbeld... Maar de week daarvoor was zijn overmacht ook al enorm. Grootste verrassing was denk ik toch wel verschil met van Aart die duidelijk nog niet in topvorm is (logisch ook).Buitenspel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:38:
Hoop wel dat het cross seizoen nog iets spannender gaat worden en niet alleen MvdP en Fem die iedereen eraf rijden
Ook al wel weer zin in de klassiekers!
Op zijn beurt declasseerde wva ook weer de rest. Dus die is ondanks druk programma ook dik in ordeMorrar schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:24:
[...]
Mja de korte rondjes helpen daarbij natuurlijk ook niet, dan wordt je sneller gedubbeld... Maar de week daarvoor was zijn overmacht ook al enorm. Grootste verrassing was denk ik toch wel verschil met van Aart die duidelijk nog niet in topvorm is (logisch ook).
Hoop wel dat het cross seizoen nog iets spannender gaat worden en niet alleen MvdP en Fem die iedereen eraf rijden
Ook al wel weer zin in de klassiekers!
Wat ook genoemd wordt is dat hij min of meer van zijn rugproblemen af is. Dat zal ook schelen.Pimorez schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:33:
[...]
In de Live Slow Ride Fast podcast heeft MvdP eergisteren bevestigd dat hij tijdens tests betere resultaten laat zien dit jaar dan ooit tevoren, ik betwijfel of dat komt doordat hij nu al piekt.
Beeld je eens in als hij dit jaar weer de RVV en Roubaix wint. Pogi doet niet mee, dus van Aert lijkt zijn enige uitdager, maar die draait een heel ander seizoen. De erelijst waarmee Mathieu van der Poel zijn carriere zou duizelingwekkend kunnen zijn voor zover dat nu al niet het geval is.
Ik heb stiekem de (valse) hoop dat hij Luik dit jaar toch probeer te pakken! Luik en Olympische spelen aub....dan gun ik van Aert de ronde en roubaixYpuh schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:06:
Beeld je eens in als hij dit jaar weer de RVV en Roubaix wint. Pogi doet niet mee, dus van Aert lijkt zijn enige uitdager, maar die draait een heel ander seizoen. De erelijst waarmee Mathieu van der Poel zijn carriere zou duizelingwekkend kunnen zijn voor zover dat nu al niet het geval is.
/edit: en wereldkampioen uiteraard! Want hoe tof zou de wereldkampioen trui met een gouden fiets/helm zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Nutterd op 23-12-2023 16:05 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Met de huidige cross resultaten heb ik het gevoel dat WvA van vorig jaar geleerd heeft niet te vroeg te pieken. Gezien hij een paar crossen mee pakt en nu goed is maar nog niet op zijn piek lijkt te zitten, hoop ik dat hij een paar procenten sterker is in de klassiekers. Ik gun hem ontzettend De Ronde te pakken.
Even nog een kort vraagje, nu GCN natuurlijk stopt met koersen uitzenden... wat is het beste alternatief? Ik vond die 40 euro op jaarbasis echt dikke prima. Alternatief zou zijn Eurosport player toch? Maar wat zenden die dan uit? Hetzelfde als GCN?
Zover ik weet precies hetzelfde, ik heb in ieder geval geen koers hoeven te missen het afgelopen jaar bij Eurosport online.tiswat schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:45:
Even nog een kort vraagje, nu GCN natuurlijk stopt met koersen uitzenden... wat is het beste alternatief? Ik vond die 40 euro op jaarbasis echt dikke prima. Alternatief zou zijn Eurosport player toch? Maar wat zenden die dan uit? Hetzelfde als GCN?
Fantastische cross bij de vrouwen vandaag in Hulst; spannend tot de laatste seconde.
Bij de mannen is het alleen spannend in welke ronde MvdP het gaspedaal in trapt... Soms is tweede plek nog wel een leuke strijd, maar vandaag was wel echt bende helaas.
Bij de mannen is het alleen spannend in welke ronde MvdP het gaspedaal in trapt... Soms is tweede plek nog wel een leuke strijd, maar vandaag was wel echt bende helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 30-12-2023 16:15 ]
Mooie cross zowel bij de dames superspannend als bij de heren.
En die rotte appels in het publiek mogen wat mij betreft thuisblijven. het zelfreinigend vermogen onder het talrijk opgekomen publiek was blijkbaar wat minder. Spreek mekaar eens aan op zulk gedrag zou ik zeggen. Als ik daar als toeschouwer had gestaan was mijn bloed gaan koken, ik snap vdP wel.
En die rotte appels in het publiek mogen wat mij betreft thuisblijven. het zelfreinigend vermogen onder het talrijk opgekomen publiek was blijkbaar wat minder. Spreek mekaar eens aan op zulk gedrag zou ik zeggen. Als ik daar als toeschouwer had gestaan was mijn bloed gaan koken, ik snap vdP wel.
[ Voor 25% gewijzigd door cbr600f4i op 30-12-2023 16:42 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Tja de bierkleuters moeten gewoon lekker naar het voetbalstadion gaan, naar hun makkers. Te kansloos.
Ook het gezeik over de reactie van MvdP op Eurosport van de Belgische commentator. Hoop slechte verliezers over de grens hoor.
P.S. Kennelijk werd er met pis naar MvdP gegooid vanaf de kant. Dan mag de organisatie je toch wel van het veld sleuren hoor, liefst met grof geweld...
Ook het gezeik over de reactie van MvdP op Eurosport van de Belgische commentator. Hoop slechte verliezers over de grens hoor.
P.S. Kennelijk werd er met pis naar MvdP gegooid vanaf de kant. Dan mag de organisatie je toch wel van het veld sleuren hoor, liefst met grof geweld...
[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 30-12-2023 20:09 ]
Bizar verhaal van Rohan Dennis, zou zijn vrouw hebben doodgereden.
Ja we weten nog niks over de situatie, of het bewust is of niet. Maar ongeacht bizar verhaal.Chelseamarre123 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:45:
Bizar verhaal van Rohan Dennis, zou zijn vrouw hebben doodgereden.
Red Bull koopt 51% van BORA-HansGrohe. Dat moet wel voor wat opschudding gaan zorgen de komende tijd.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Eerste waar ik dan aan denk: Van Aert naar BORA-HansGrohe.FirePuma142 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:52:
Red Bull koopt 51% van BORA-HansGrohe. Dat moet wel voor wat opschudding gaan zorgen de komende tijd.
Maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Red Bull kiest meestal de weg der geleidelijkheid in sport, dus ik denk dat ze vooral focus gaan leggen op jonge talenten, opleidingen en bewezen coaches/managers poachen.Myri schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Eerste waar ik dan aan denk: Van Aert naar BORA-HansGrohe.
Maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
wel goed voor de sport lijkt me!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Eeeh. Het is waar dat ze teams in lagere divisies opgekocht hebben, maar de route naar de top voor al die sportploegen zou ik eerder een opstijgende raket dan geleidelijkheid noemen. Het is maar hoe je er naar kijkt, een recht opgaande lijn kan nog steeds gelijdelijk zijn.FirePuma142 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:22:
[...]
Red Bull kiest meestal de weg der geleidelijkheid in sport, dus ik denk dat ze vooral focus gaan leggen op jonge talenten, opleidingen en bewezen coaches/managers poachen.
Ik ben skeptisch. Red Bull heeft niet elke sport die ze 'overgenomen' hebben beter gemaakt. Het is 100% een marketingapparaat en alles moet net iets mooier/sexier/aantrekkelijker lijken. Geef het wel het voordeel van de twijfel want wat ze o.a. met RB F1, RB Leipzig, het mountainbiken, de individueel gekozen athleten en hun YouTube kanaal gedaan hebben draagt wel bij aan het vermaak.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. Vind Bora wel een mooi ploegje dat tegen UAE, VLAB(?) en Ineos aanschurkt en een bredere top/verdeling van renners dient het belang van de neutrale toeschouwer. Zo lang het maar geen koop-club wordt die de salarissen en transfermarkt op z'n kant gooit zoals Sky destijds.
Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat ze normaliter geen Chelsea'tje doen en de markt overspoelen met geld om de grootste namen in sneltreinvaart binnen te slepen. A la Sky dus.Ypuh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:31:
[...]
Eeeh. Het is waar dat ze teams in lagere divisies opgekocht hebben, maar de route naar de top voor al die sportploegen zou ik eerder een opstijgende raket dan geleidelijkheid noemen. Het is maar hoe je er naar kijkt, een recht opgaande lijn kan nog steeds gelijdelijk zijn.
Nee, in die zin is het vreemd dat ze Bora gekocht hebben. Dat is op dit moment toch wel de #4 of #5 voor de algemene klassementen (Biko Jayco schaal ik inmiddels ook in die groep).FirePuma142 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:37:
[...]
Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat ze normaliter geen Chelsea'tje doen en de markt overspoelen met geld om de grootste namen in sneltreinvaart binnen te slepen. A la Sky dus.
De gelijdelijke weg was die van Alpecin of Beat/TdT, maar Bora heeft met Roglic al een verse topper binnengehaald, mocht je daar nog een van Aert en Evenepoel aan toevoegen, dan ben je al zo goed als #1. Dat moet voor Red Bull toch te doen zijn in 2025.
Dan noem je er ook wel tweeYpuh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:45:
[...]
De gelijdelijke weg was die van Alpecin of Beat/TdT, maar Bora heeft met Roglic al een verse topper binnengehaald, mocht je daar nog een van Aert en Evenepoel aan toevoegen, dan ben je al zo goed als #1. Dat moet voor Red Bull toch te doen zijn in 2025.
Knaken. Ze stappen in de lage divisies van het voetbal omdat het vaak niet mag van de nationale regelgeving en omdat deze clubs goedkoop zijn. Wil je 51% van Manchester United dan betaal je miljarden.Ypuh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:45:
[...]
Nee, in die zin is het vreemd dat ze Bora gekocht hebben. Dat is op dit moment toch wel de #4 of #5 voor de algemene klassementen (Biko Jayco schaal ik inmiddels ook in die groep).
Wielersport is relatief goedkoop, Bora koop je voor een miljoen of 20, een schijntje als je de marktwaarde op gebied van marketing ziet. Als die sport zich eens gaat professionaliseren kan het veel opleveren
BORA-hansgrohe gaat met aanwinst Roglic en ijzersterk team vol voor Tour-zege
Evenepoel tempert verwachtingen richting Tour: 'Ritwinst is het logische doel'
TVL, BOH en UAE op volle oorlogssterkte voor het klassement en SOQ met Evenepoel voor ritwinsten.
Benieuwd wat er verder nog volgt, maar dit belooft nu al een vermakelijke Tour te worden
TVL, BOH en UAE op volle oorlogssterkte voor het klassement en SOQ met Evenepoel voor ritwinsten.
Benieuwd wat er verder nog volgt, maar dit belooft nu al een vermakelijke Tour te worden
Zeker zin in! Maar eerst nog ff het voorjaar hoor!TheTinusNL schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:24:
BORA-hansgrohe gaat met aanwinst Roglic en ijzersterk team vol voor Tour-zege
Overigens denk ik dat ritzeges ook het beste is voor Evenepoel zolang hij voor Lefevre rijd...van Baarle gaat vanaf kilometer 1 op kop rijden en voordat hij afgeeft ligt iedereen behalve Evenepoel en misschien Mas als hij een goeie dag heeft eraf en beginnen andere mannen te knallen!
Ben benieuwd of Roglic het waar gaat maken deze tour. Persoonlijk denk ik dat ie net een treetje lager staat dan Vingegaard en Pogacar, maar wie weet. Ook die kunnen natuurlijk een keer een mindere tour rijden. Zal vooral helpen al Roglic een keer niet onderuit gaat of pech heeft. Op zich gun ik het Roglic van harte; sympathieke kerel en harde werker.
Wow wat is Lavreysen bizar goed. Nog nooit gezien zo'n verschil in een keirinfinale.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Benidorm toch nog onverwacht spannend. Droge, losse gravel is toch weer wat heel anders dan koude, natte drekt blijkt maar weer.
Hopelijk hebben alle pace makers van de pensionado's langs de lijn het gehouden
Hopelijk hebben alle pace makers van de pensionado's langs de lijn het gehouden
Was dat nog ergens te kijken eigenlijk? Eurosport had het op de planning staan, maar ik zag een moddercross (ik meen het NK)
Play Sports... leuke cross, jammer dat Matje weg viel... maar wel goed voor de moraal van WvA.BreadFan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:07:
Was dat nog ergens te kijken eigenlijk? Eurosport had het op de planning staan, maar ik zag een moddercross (ik meen het NK)
Gewoon NOS livestream, staat in de NOS app. Alle wereldbekers worden daar op uitgezonden.BreadFan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:07:
Eurosport was het gewoon te zien vanmiddag, zowel vrouwen als mannen ;-)BreadFan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:07:
Samenvatting van gisteren. Minuut 2:40 is misschien wel de versnelling van het cyclocross seizoen.
Afgezien van de NOS.nl livestream was Benidorm ook gewoon op NPO1, live! Althans - de mannen, de vrouwen heb ik op Eurosport gekeken.BreadFan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:07:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dank allen, ik kon niet live kijken en probeerde het via de Ziggo Go app terug te kijken. Hoewel de programmering Veldrijden - Benidorm mannen aangaf, zag ik beelden van het NK.
Uiteindelijk een commentaarloze registratie op YouTube gekeken.
Ook prima
Uiteindelijk een commentaarloze registratie op YouTube gekeken.
Echt prachtig om te zien wat voor versnelling hij in huis heeft. Deed me denken aan zn demarrages toen in de Strade Bianche, zowel op die onverharde strook waarmee hij de slag maakte als die in het laatste klimmetje in Siena waarop hij de toenmalige wereldkampioen liet staan. Echt ongekend.Chelseamarre123 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:39:
Samenvatting van gisteren. Minuut 2:40 is misschien wel de versnelling van het cyclocross seizoen.
[YouTube: Wout van Aert is baas in Benidorm - Samenvatting: Wereldbeker Benidorm - mannen]
ps. of die op de Poggio
En de strade word langer!
Ik ben er blij mee, hopelijk ook de hele koers volledig uitgezonden ..
Ik ben er blij mee, hopelijk ook de hele koers volledig uitgezonden ..
Bizarre finish weer in Valencia..
Nederlanders in de kopgroep..en een mooie overwinning nadat je zo ongeveer het parkoers afrijd..
Nederlanders in de kopgroep..en een mooie overwinning nadat je zo ongeveer het parkoers afrijd..
Ik krijg nu een mail dat Eurosport Player stopt met jaarabonnementen. Als ik niks doe veranderd mijn jaarabonnement (€40/jaar) in een maandabonnement (€7/maand).tiswat schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:45:
Dat is meer dan een verdubbeling.
Ik gebruik het vooral voor de wieler en veldkoersen die niet op de belg of npo te zien waren en was behoorlijk te spreken over het aanbod,het kijken zonder reclames en zelf je taal kiezen.
Ook gebruikte ik het voor tennis.
Ik twijfel nu of ik er mee doorga.
Vind het ook zo'n gedoe om om de zoveel maanden weer voor 1 maand een abo af te sluiten, en dat zal vermoedelijk ook nog meer kosten...
Ik kreeg die mail ook....Ik ga het wel doen denk ik, naast wielrennen kijk ik ook snooker. Overigens kun je dan beter voor Discovery + kiezen? Is ietsje goedkoper zo te zien en een groter aanbod.Megupe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Ik krijg nu een mail dat Eurosport Player stopt met jaarabonnementen. Als ik niks doe veranderd mijn jaarabonnement (€40/jaar) in een maandabonnement (€7/maand).
Ik gebruik het vooral voor de wieler en veldkoersen die niet op de belg of npo te zien waren en was behoorlijk te spreken over het aanbod,het kijken zonder reclames en zelf je taal kiezen.
Vind het ook zo'n gedoe om om de zoveel maanden weer voor 1 maand een abo af te sluiten, en dat zal vermoedelijk ook nog meer kosten...
Ik heb die mail niet gehad en mijn jaarabonnement is eergisteren verlengd met een jaar. Beetje random lijkt het. Of zou het te maken hebben met de einddatum van je lopende abonnement?Megupe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Ik krijg nu een mail dat Eurosport Player stopt met jaarabonnementen. Als ik niks doe veranderd mijn jaarabonnement (€40/jaar) in een maandabonnement (€7/maand).
"Lotte Kopecky blijft SD Worx-Protime trouw: wereldkampioene verlengt met vier jaar"
Dit zal wel weer de nodige tranen opleveren. Lijkt me een verstandig besluit van de ploeg om vroeg een keuze te maken. Hoe dan ook zal komend seizoen wel een vreemde worden met twee kopvrouwen die hetzelfde programma nastreven, maar het is duidelijk wie de ploeg naar voren schuift.
Dit zal wel weer de nodige tranen opleveren. Lijkt me een verstandig besluit van de ploeg om vroeg een keuze te maken. Hoe dan ook zal komend seizoen wel een vreemde worden met twee kopvrouwen die hetzelfde programma nastreven, maar het is duidelijk wie de ploeg naar voren schuift.
De popcorn staat klaarYpuh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:23:
"Lotte Kopecky blijft SD Worx-Protime trouw: wereldkampioene verlengt met vier jaar"
https://www.wielerflits.n...-dat-zal-moeilijk-worden/Ypuh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:23:
Demi gaat gewoon naar UAE en die miljoen verdienen
Overigens veel zin in het nieuwe wielerseizoen met komend weekend al het openingsweekend.
Ik ben blij dat bij de mannen de toppers verdeeld zitten over de ploegen.
Nu heb je bij de vrouwen sdworks en Marianne Vos, die laatste gaat het daar best lastig door krijgen.
Zin in het voorjaar, nog 2 dagen
Nu heb je bij de vrouwen sdworks en Marianne Vos, die laatste gaat het daar best lastig door krijgen.
Er zijn ook gewoon weinig toppers in het Vrouwenwielrennen, dat in combinatie met weinig geld bij de teams en dan krijg je dit.Megupe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:26:
Ik ben blij dat bij de mannen de toppers verdeeld zitten over de ploegen.
En Vos is allang geen top meer imo.
Echt veel toppers zijn er nog niet nee, en van de 10 toppers zitten er 4 bij SD Worx. Voor de rest zijn ze ook redelijk verdeeld over de disciplines, wat het redelijk voorspelbaar maakt.
Sprinters: Wiebes, Kool, Vos
Klassiekers: Kopecky, Longo Borghini, Lippert
GC: v. Vleuten, Vollering (Niewiadoma, Ludwig)
Tijdrijden: Reusser, van Dijk, Dygert
We mogen al blij zijn dat Moolman vertrokken is en eerder van der Breggen gestopt, dat maakt SD Worx iets zwakker, maar daar tegenover staat nu ook het stoppen van van Vleuten. Komend jaar ben ik wel benieuwd naar wat Riejanne Markus, Puck Pieterse en Fem van Empel kunnen. 3 Nederlanders, maar ik verwacht dat ze allen een stap kunnen zetten en een koers kunnen winnen en ze rijden voor verschillende ploegen.
Zat van de week naar de Zwift Academy te kijken (aanrader). Daar zie je nu 3 dames, waarvan de beste nog maar relatief kort fietst en eigenlijk alleen maar Zwift naast haar werk als trader in London (waar hebben we dat eerder gehoord). De trainers gaven aan dat de vermogens goed genoeg waren om mee te kunnen in het damespeloton (ca. 5.5wkg/6min en 5.1 wkg/12 minuten). Dat laat zien dat het niveau nog niet extreem hoog is.
Sprinters: Wiebes, Kool, Vos
Klassiekers: Kopecky, Longo Borghini, Lippert
GC: v. Vleuten, Vollering (Niewiadoma, Ludwig)
Tijdrijden: Reusser, van Dijk, Dygert
We mogen al blij zijn dat Moolman vertrokken is en eerder van der Breggen gestopt, dat maakt SD Worx iets zwakker, maar daar tegenover staat nu ook het stoppen van van Vleuten. Komend jaar ben ik wel benieuwd naar wat Riejanne Markus, Puck Pieterse en Fem van Empel kunnen. 3 Nederlanders, maar ik verwacht dat ze allen een stap kunnen zetten en een koers kunnen winnen en ze rijden voor verschillende ploegen.
Zat van de week naar de Zwift Academy te kijken (aanrader). Daar zie je nu 3 dames, waarvan de beste nog maar relatief kort fietst en eigenlijk alleen maar Zwift naast haar werk als trader in London (waar hebben we dat eerder gehoord). De trainers gaven aan dat de vermogens goed genoeg waren om mee te kunnen in het damespeloton (ca. 5.5wkg/6min en 5.1 wkg/12 minuten). Dat laat zien dat het niveau nog niet extreem hoog is.
Heerlijk al die haat en nijd en strijd binnen de ploeg. Worden dit de nieuwe tijden van Astana met Lance en Alberto?
De ploeg kiest duidelijk voor Lotte en daarmee wordt het voor Demi wel lastig. Zeker omdat Demi al niet overloopt van de koersintelligentie.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ja he!? Kan Demi niet bij de vrouwenploeg van Patlev gaan rijden?Fisico schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:40:
[...]
Heerlijk al die haat en nijd en strijd binnen de ploeg. Worden dit de nieuwe tijden van Astana met Lance en Alberto?
De ploeg kiest duidelijk voor Lotte en daarmee wordt het voor Demi wel lastig. Zeker omdat Demi al niet overloopt van de koersintelligentie.
denk niet dat Patlev 1 miljoen per jaar gaat betalenGerbenBK schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Ja he!? Kan Demi niet bij de vrouwenploeg van Patlev gaan rijden?
Alleen met een clausule in het contract dat Patlef zich vrij mag uitlaten over het priveleven van contractant.Nutterd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:06:
[...]
denk niet dat Patlev 1 miljoen per jaar gaat betalen
Ook vandaag de podcast radio in het wiel geluisterd? Die ging toevallig over Astana.Fisico schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:40:
[...]
Mijn lievelingspodcast, al kende ik dit verhaal al. Moest er direct aan denken, maar het is ook Lemond vs Hinault of een willekeurige wedstrijd van de Nederlandse vrouwen de laatste jaren op een WK / OS.Megupe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:10:
Ook vandaag de podcast radio in het wiel geluisterd? Die ging toevallig over Astana.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Demi gaat denk ik naar UAE en dan huilen dat het zo warm is in de woestijn.. en zoveel waait..en zoveel zand op de weg..
en zo weinig fans.McMiGHtY schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:44:
Demi gaat denk ik naar UAE en dan huilen dat het zo warm is in de woestijn.. en zoveel waait..en zoveel zand op de weg..
Wat een aanfluiting zeg die UAE tour.
Nee we racen echt niet voor het geld hoor, the fans love it
TOtdat je met je kop op de grond stuiterd en een goeie hersenschudding hebt.. Hoop dat Yates daar minder last van heeft dan Taco
Wat een begin van het voorjaar. Heerlijke Omloop gezien vandaag en goed afgemaakt door Tratnik.
En heel knap dat een niet-topper als Vos wint van het blok sdworkx.Chelseamarre123 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:33:
[...]
En Vos is allang geen top meer imo.
Ik heb geen blok sdworx gezien anders
maar gelukkig wel een uiterst vermakelijke finale! Dat schort er nogal eens aan bij de dames.
De dames van Lidl trek hebben ongeveer alles geprobeerd, wetende dat ze in een sprint geen kans hebben tegen deze dames. En uiteindelijk ging een sluwe vos ermee aan de haal voor de neus van Kopecky. Goed om haar weer eens op niveau te zien
Zowel de heren als de dameswedstrijd waren een mooie start van het seizoen wat mij betreft.

De dames van Lidl trek hebben ongeveer alles geprobeerd, wetende dat ze in een sprint geen kans hebben tegen deze dames. En uiteindelijk ging een sluwe vos ermee aan de haal voor de neus van Kopecky. Goed om haar weer eens op niveau te zien
Zowel de heren als de dameswedstrijd waren een mooie start van het seizoen wat mij betreft.
If you can see, look. If you can look, observe
Top begin van het voorjaar! Zowel de mannen als dames, leuke wedstrijd.
Niet topper Vos? Straffe uitspraak 😉.Megupe schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:13:
Wat een begin van het voorjaar. Heerlijke Omloop gezien vandaag en goed afgemaakt door Tratnik.
[...]
En heel knap dat een niet-topper als Vos wint van het blok sdworkx.
Bij Politt had ik overigens sterk het idee dat in z’n mooie UAE contract een bonus per podium staat ipv per winst. Die reed vanaf moment 1 voor P2 toen hij bij Tratnik kwam. Veel te lange beurten en nauwelijks vragen Tratnik over te nemen. Jammer wel, had een gave koers nog spannender kunnen maken.
Haha deze voelde ik aankomen toen ik de koers zag. Verdiend gewonnen, wat was ze sterk vandaag.Megupe schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:13:
[...]
En heel knap dat een niet-topper als Vos wint van het blok sdworkx.
Had ik niet meer gedacht na vorig seizoen waar ze niet echt mee deed en in oktober nog een vrij zware operatie achter de rug.
De mening van @Chelseamarre123Requiem19 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:31:
[...]
Niet topper Vos? Straffe uitspraak 😉.
Bij Politt had ik overigens sterk het idee dat in z’n mooie UAE contract een bonus per podium staat ipv per winst. Die reed vanaf moment 1 voor P2 toen hij bij Tratnik kwam. Veel te lange beurten en nauwelijks vragen Tratnik over te nemen. Jammer wel, had een gave koers nog spannender kunnen maken.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21