Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Overigens heb ik even gezocht wat Soudal inbrengt. Voor SQS is het niet zo snel te vinden, maar voor Lotto Soudal was het jaarlijks ongeveer 5 a 6 miljoen per jaar. Laat het nu wat meer zijn, maar dat komt niet in de buurt bij wat Jumbo de afgelopen jaren in de ploeg heeft gestopt. Het heeft er alle schijn van dat Plugge zijn mega sponsor van 20 miljoen niet kan vinden en het zo probeert te lijmen met Soudal. Hoe toepasselijk. Of het is een geniale zet om extra exposure om toch nog eens te kijken of er geen grotere partij komt.
Zelfs de beste wielerploeg van de wereld slaagt er kennelijk niet in om elders een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Pijnlijke conclusie weer voor het wielrennen.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
https://www.ad.nl/reizen/...ing-aangevraagd~ada2ef6e/
----------------------------------------
Cav gaat toch nog een jaartje door: https://www.ad.nl/wielren...door-bij-astana~a8279088/
[ Voor 32% gewijzigd door Willem30 op 26-09-2023 14:46 ]
Mja, dat was ook de rode draad door de podcast van In het Wiel. Thijs en Hidde refereerden hier ook continue naar. Erg schrijnend inderdaad. Toont aan hoe "klein" de sport dus eigenlijk mondiaal is?aerofreak schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:15:
De eerste reactie onder het artikel bij wielerflits vond ik wel pakkend, waarschijnlijk nog waar ook?
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 26-09-2023 14:49 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ja die heb ik zojuist ook geluisterd.Rivanov schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:49:
[...]
Mja, dat was ook de rode draad door de podcast van In het Wiel. Thijs en Hidde refereerden hier ook continue naar. Erg schrijnend inderdaad. Toont aan hoe "klein" de sport dus eigenlijk mondiaal is?
Misschien toch allemaal een storm in een glas water?
https://www.wielerflits.n...enners-en-staf-uitgelekt/
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
WF doet wel erg z'n best om het verhaal met follow-ups te levend te houden, maar eigenlijk zijn dat allemaal reacties op het WF artikel, niets wat het verhaal zelf geloofwaardiger maakt.
Ook van andere journalisten zie ik niet dat ze stukjes van de puzzel naar boven halen, heel opmerkelijk voor een 'scoop van het jaar'. Veel gepraat over wat er in het wereldje rondgaat, nul feiten. Niet eens 'bronnen dicht bij whatever' of zo, 'meerdere bronnen' volstaat.
Nou, voor mij doet het dat niet, in een wereldje waar zo veel geroddeld wordt als in het wielrennen. Kerckhoffs had al een kruisje achter z'n naam, ik vermoed dat daar tegen het eind van het jaar nog wel eens een paar bij zouden kunnen komen. Bij een pijnlijk aantal andere wielerjournalisten ook, vrees ik.
Ik moet het ook nog allemaal zien gebeuren, en helemaal 2024 klinkt als een lastig verhaal.
[ Voor 15% gewijzigd door Patrick4 op 26-09-2023 21:53 ]
Ik denk echt dat dit het verhaal van volgend jaar kan zijn!
Die solliciteert naar een functie bij Netflix heb ik uit betrouwbare bronnen begrepen.TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:20:
Kerckhoffs had al een kruisje achter z'n naam
Nul feiten?TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:20:
Ik heb het oorspronkelijke 'breaking' fusie verhaal er nog eens op teruggelezen, maar er ontbreekt ook maar een spoor van een bron.
WF doet wel erg z'n best om het verhaal met follow-ups te levend te houden, maar eigenlijk zijn dat allemaal reacties op het WF artikel, niets wat het verhaal zelf geloofwaardiger maakt.
Ook van andere journalisten zie ik niet dat ze stukjes van de puzzel naar boven halen, heel opmerkelijk voor een 'scoop van het jaar'. Veel gepraat over wat er in het wereldje rondgaat, nul feiten. Niet eens 'bronnen dicht bij whatever' of zo, 'meerdere bronnen' volstaat.
Nou, voor mij doet het dat niet, in een wereldje waar zo veel geroddeld wordt als in het wielrennen. Kerckhoffs had al een kruisje achter z'n naam, ik vermoed dat daar tegen het eind van het jaar nog wel eens een paar bij zouden kunnen komen. Bij een pijnlijk aantal andere wielerjournalisten ook, vrees ik.
Eh, in dit soort situaties zijn er nooit feiten. Als je onderdeel bent van zo'n M&A project moet je een NDA tekenen en is het op straffe van flinke sancties niet toegestaan om daar ook maar iets over los te laten. Er komen hier in principe geen (controleerbare) feiten naar buiten totdat de deal rond is, of de NDA gelift wordt.
Kennelijk heeft iemand binnen het project besloten om - uiteraard op voorwaarde van anonimiteit - de publiciteit op te zoeken. Waarschijnlijk om dat deze persoon / personen zelf niet tevreden was met het plan, of wellicht de impact op zijn eigen positie.
Wat opvalt is dat er geen persbericht naar buiten is gegaan van TJV / SQS en dat ook TJV niet de media heeft opgezocht om het verhaal te ontkrachten. Daarnaast bevestigen gerenommeerde journalisten als Zonneveld dat zijn bronnen bevestigen dat er zeker iets speelt.
Er zijn dus gesprekken.
Het enige dat wmb invulling kan zijn van WF / journalisten is hoever de gesprekken zijn en ook de invulling van de eventuele merger.
Only fools are enslaved by time and space.
Als je de Van der Valk lobby binnenwandelt, links houden naar het restaurant.TheekAzzaBreek schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:46:
Waar zie je dat?
(sorry, flauw, ik weet het, te weinig slaap)
Ontopic:
https://www.hln.be/wielre...erk-specialized~a423e6d9/
In de koers heb je toch een ontzettende zichtbaarheid en reclame zo. Je kan je bedrijf gewoon als teamnaam maken wat in geen enkele andere sport het geval is denk ik.
Zat veel merken/bedrijven die ik nooit had leren kennen zonder de koers.
En dat zit hem voor het grootste deel niet aan de sponsorkant, maar in hoe teams meedelen in de opbrengst van de tv-rechten en vooral in hoeverre de tv-rechten gemonitized worden door de rechthebbers (hint, dat doen ze echt nog niet goed genoeg).
Dat ploegen vooral leunen op hoofsponsors voor 95% van hun budget maakt iedere ploeg erg kwetsbaar. En kennelijk is de internationale exposure niet interessant genoeg voor de grote spelers.
Als je kijkt naar de budgetten van de grote teams zie je ook iets interessants:
- UAE => uiteindelijk veel overheidsgeld wat er in zit omdat deze regio zich meer met globale sporten wil associeren
- Bahrain: uiteindelijk veel overheidsgeld wat er in zit omdat deze regio zich meer met globale sporten wil associeren
Van de grote budgetten blijft dan alleen Ineos over. Jumbo had met name een focus op de NL/BE markt, dus de globaliteit van het team was voor hen ook minder interessant.
Als je dus goed kijkt zijn er eigenlijk alleen maar 'kleine' sponsoren in het wielrennen al een tijdje....
Het B&B- paris debacle van vorig jaar is er niets tegen!
Visma Amazon....
Ze hebben iig wel veel geld.

"What do you get if you multiply six by nine..."
Link: https://sporza.be/nl/2023...ft-bestaan~1696346100921/McMiGHtY schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:54:
Ivan Wilder doet ook een fijne uitspraak..
En de uitspraak van Fabio Jakobsen kan ik me ook in vinden. Wat een sh$tshow is het toch. Niemand lijkt er tevreden mee. Het hele ding hangt met haken en ogen aan mekaar en voelt vreselijk gehaast. En de mensen/werknemers weten van toeten of blazen. Buikpijn idd
Leuk dat sentiment, maar er is een reden dat deze gesprekken er zijn, dat is omdat het financieel lastig is voor Quick Step. Luister anders maar eens de podcast van In het wiel van deze week, daar wordt het behoorlijk goed uitgelegd.Myri schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Link: https://sporza.be/nl/2023...ft-bestaan~1696346100921/
En de uitspraak van Fabio Jakobsen kan ik me ook in vinden. Wat een sh$tshow is het toch. Niemand lijkt er tevreden mee. Het hele ding hangt met haken en ogen aan mekaar en voelt vreselijk gehaast. En de mensen/werknemers weten van toeten of blazen. Buikpijn idd
Het had alleen nog niet naar buiten moeten komen voor er duidelijkheid (en misschien wel een nette oplossing) was.Exocet schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Leuk dat sentiment, maar er is een reden dat deze gesprekken er zijn, dat is omdat het financieel lastig is voor Quick Step. Luister anders maar eens de podcast van In het wiel van deze week, daar wordt het behoorlijk goed uitgelegd.
En daarin wordt ook uitgelegd dat de gele brigade mogelijk op eigen voet zal doorgaan zonder sqs.Exocet schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Leuk dat sentiment, maar er is een reden dat deze gesprekken er zijn, dat is omdat het financieel lastig is voor Quick Step. Luister anders maar eens de podcast van In het wiel van deze week, daar wordt het behoorlijk goed uitgelegd.
Over 10 dagen moet alles volgens mij bekend zijn, maar de huidge situatie lijkt me (vooral voor de sqs renners) heel vervelend.
Hij mag nog even een jaartje door, om (alsnog) zijn record te zetten.
Si vis pacem, para bellum
THE MERGER gaat niet door, volgens Sporza

Goeie foto ook bij het artikel

[ Voor 8% gewijzigd door BreadFan op 06-10-2023 14:25 ]
Bron: https://www.nu.nl/wielren...che-ritzege-in-china.htmlIn de tweede etappe van de Ronde van Hainan is vrijdag een opvallende naam op het podium geëindigd. De inmiddels 47-jarige Óscar Sevilla kwam in China net tekort voor een historische overwinning en werd tweede.
Sevilla moest na 215,5 kilometer van Qionghai naar Baoting de Australiër Sebastian Berwick voor zich dulden. De renner van de kleine Colombiaanse ploeg Medellín-EPM kwam net tekort op een 2,7 kilometer lange slotklim met een gemiddelde stijging van 4,9 procent.
Wel verstevigde Sevilla zijn leidende positie in het bergklassement van de Ronde van Hainan. De Chinese wielerronde maakt deel uit van de ProSeries, het niveau onder de WorldTour. De Ronde van Hainan staat voor het eerst sinds 2018 op de kalender en duurt tot en met maandag.
Bij een overwinning was Sevilla de oudste winnaar van een profkoers geworden. Als de Spanjaard wel had gewonnen in Hainan, dan was dat zijn eerste zege sinds 2018 geweest. Toen greep hij de eindzege in de Ronde van San Juan. Dat gebeurde wel nadat de Argentijn Gonzalo Najar zijn eindzege was kwijtgeraakt vanwege een positieve dopingtest.
WTF? Rijdt Sevilla nog steeds rond? Dat is een naam die ik al zeker 12 jaar niet meer tegen gekomen ben in professioneel verband zeg.... damn. Lijkt wel een Davide Rebellin...
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 06-10-2023 14:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is deze poppenkast voor niks geweest...BreadFan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:25:
https://sporza.be/nl/2023...-2025-door~1696590146559/
Dat is inderdaad al een oudjewildhagen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:30:
[...]
Bron: https://www.nu.nl/wielren...che-ritzege-in-china.html
WTF? Rijdt Sevilla nog steeds rond? Dat is een naam die ik al zeker 12 jaar niet meer tegen gekomen ben in professioneel verband zeg.... damn. Lijkt wel een Davide Rebellin...
Een hele opluchting.BreadFan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:25:
https://sporza.be/nl/2023...-2025-door~1696590146559/
En de volgende tweaker die een bericht van Kerckhoffs als nieuws brengt krijgt strafpunten.
Waarom? Het is toch een serieuze optie geweest?TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Een hele opluchting.
En de volgende tweaker die een bericht van Kerckhoffs als nieuws brengt krijgt strafpunten.
Omdat hij geruchten als feiten brengt.La1974 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Waarom? Het is toch een serieuze optie geweest?
Een gerucht kan je best melden: als gerucht. Maar hij ging er vol in: Breaking! Aanstaande fusie!
Mwah. Ben ik niet met je eens. Het is veel meer dan een gerucht geweest. Terecht dat ze hier over geschreven hebben.TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:42:
[...]
Omdat hij geruchten als feiten brengt.
Een gerucht kan je best melden: als gerucht. Maar hij ging er vol in: Breaking! Aanstaande fusie!
Wat een onzin, hij heeft een flinke scoop gehad die gewoon klopte (jij geloofde niet eens dat ze aan het praten waren, weet je nog…).TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Een hele opluchting.
Maar dat er gesprekken gaande waren is écht iets anders dan een deal die vrijwel rond is. Als hij z'n hand niet zo overspeeld had was hij in mijn achting gestegen.
Ik twijfelde, en wachtte op andere (liefst geduide) bronnen. Die zijn er gekomen.Requiem19 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:15:
[...]
Wat een onzin, hij heeft een flinke scoop gehad die gewoon klopte (jij geloofde niet eens dat ze aan het praten waren, weet je nog…).
https://www.wielerflits.n...ie-met-soudal-quick-step/
Titel:
Enige waar je achteraf iets van kunt vinden is de laatste alinea van dit stukje:Jumbo-Visma werkt aan fusie met Soudal Quick-Step
Het is het grootste geheim in de wielersport dat zich de afgelopen maanden afspeelde. Al vanaf medio juli zijn Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step met elkaar in gesprek om per 2024 een fusieploeg te vormen. Dat hebben meerdere bronnen aan WielerFlits bevestigd. Richard Plugge zal de CEO van de ploeg worden. Merijn Zeeman wordt hoofdcoach. Patrick Lefevere wordt lid van de Raad van Commissarissen van de ploeg. Volgens ingewijden is het een kwestie van tijd voordat deze spectaculaire en verrassende fusie wordt beklonken.
Kan ik ook:
Je mag me wat scherp in journalistieke mores vinden, soit. Ik ben erfelijk belast.De nieuwe ploeg, die bij de UCI geregistreerd gaat worden als Visma-Soudal of Soudal-Visma ...
(...)
Intern is bij de nieuwe fusieploeg ...
(...)
Binnen de nieuwe fusieploeg zullen de komende weken de nodige pijnpunten ...
Ik hoop dat ooit nog naar buiten komt waardoor het niet door is gegaan. Trok Bakala zich terug omdat hij het toch niet vond kunnen SQS in de steek te laten? Soudal wilde toch niet mee want geen naam sponsor? Evenepoel wilde niet mee want geen INEOS?
Hopelijk schuift Plugge of Zeeman een keer aan bij een podcast om het verhaal te vertellen. Dat zal dan nog wel even duren..
Edit; het verhaal van Lefevere horen we vandaag al, in zijn column.
[ Voor 6% gewijzigd door Patrick4 op 07-10-2023 06:44 ]
Was inderdaad zeer goede aflevering. Sowieso zijn alle podcasts waar Dumoulin inzit altijd erg fijn om te luisteren. Zowel bij In het Wiel als ook LSRF.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 00:05:
In other news: briljante special van in het Wiel over voeding met Dumoulin. Annrader.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Il Lombardia, dit kan best een leuke koers worden met een aantal mooie namen, echt wel zin in.
Ook altijd wel een moment in het jaar, de afsluiter. Al moet ik zeggen dat er sinds GCN / livestreams zoveel te kijken is dat het nooit meer echt stopt. De indoortraining sessies met cross erbij zijn alweer in beeld.
Zou wel eens een leuke editie kunnen worden met Roglic vs. Pogacar en nog wat namen als Evenepoel, Yates, Carapaz en Healy. Niet mijn favoriete monument, maar wel de mooiste plaatjes onderweg. Staat ook hoog op het verlanglijstje zelf nog eens te rijden; 238km en 4.400hm.
Anders een leuke verrassing a la Bauke Mollema, maar dat zie ik niet gebeuren. Iemand als Healy laten ze echt niet rijden en de renners die het in potentie kunnen (Yates, Carapaz, Rodriguez, Hirschi, Vlasov, van Wilder, Sivakov, Woods, Formolo, Gall, Bardet, Hindley etc.) zie ik het allemaal ook niet doen.
Wel een serieus mooi deelnemersveld dit jaar.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Edit: En kunnen we voor Carapaz nog een bijnaam a la “de rugzak” bedenken? Die heb ik echt geen vinger zien uitsteken.
[ Voor 28% gewijzigd door J-M-T op 07-10-2023 16:27 ]
Derde keer Lombardije pff
Staat er ook gewoon een heel seizoen. Kost hem waarschijnlijk 2 tour zeges door al dat klasieke werk maar des te mooier om te zien.tiswat schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:44:
Klasbak, echt een uitzonderlijk talent dat vooral ook weer lol wilt hebben op de fiets.
Van in Februari tot nu in Lombardije, ongezien in het huidige wielrennen.
Echt heerlijk om naar te kijken!Chelseamarre123 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Staat er ook gewoon een heel seizoen. Kost hem waarschijnlijk 2 tour zeges door al dat klasieke werk maar des te mooier om te zien.
Van in Februari tot nu in Lombardije, ongezien in het huidige wielrennen.
Misschien dat van Aert morgen nog kan winnen. Zijn seizoen is wel een beetje mislukt als je het mij vraagt. Geen WC veldrijden, geen WC tijdrijden en ook geen WC op de weg. Geen enkele ritzege in een grote ronde, geen monument en op de E3 na ook geen noemenswaardige dagkoers. ToB tegen de lamme en de blinde tja... leuk.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat staat er volgens mij ook niet. Wout van Aert heeft een goed seizoen, maar zal dit jaar niet meedoen met de verkiezing van 'Beste renner van het jaar'. Dat terwijl het wel een van de beste renners is, dat heeft hij ook dit jaar meermaals bewezen.cbr600f4i schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:37:
Ik vind dat WvA het seizoen best (mee)gekleurd heeft, zonder hem veel minder spektakel. Jammer voor hem dat er dan steeds iemand net iets beter was maar er kan er maar 1 winnen. Het is absoluut geen pelotonvulling.
Hij heeft niet alleen veel tweede plekken gepakt, vaak viel het kwartje ook gewoon net de verkeerde kant op. Hij had bij wijze van 5 of 10 grote koersen kunnen winnen door precies hetzelfde te doen. Je kunt dan niet echt van een teleurstelling spreken en zal ook geen medelijden met hem hebben, maar hoop dat ie ook een paar grote vissen mag vangen komend jaar.
Beste renner van het jaar zijn maar 2 opties vermoed ik; MvdP en Pogacar. Het is mij om het even wie er met die eer vandoor gaat. Ik neig toch wel iets naar Pogi vanwege de RvV. MvdP heeft vooral gewonnen waar hij goed in is en Pogi heeft laten zien overal goed in te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Horla op 07-10-2023 19:48 ]
Dan kijk je alleen naar de TdF.Horla schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:47:
Tja, dit jaar was het duidelijk dat WvA in de verkeerde ploeg zit om veel te winnen.
In alle andere situaties was hij of niet goed genoeg (MSR, RVV, WK) of had hij pech (PRB).
Kwam op mij over alsof hij 2-3% minder was dan in 2022.
Het is niet zo dat Pogacar en MvdP nu zoveel aan hun ploegen hebben gehad tijdens de klassiekers die wonnen en het WK. Ja misschien in PR een beetje omdat zowel Philipsen en Vermeersch in de kopgroep zaten.
Ik heb dat net andersom, MvdP heeft gewonnen wat hij wilde winnen. WK (2x), MSR, PR en dan nog tweede in RvV. Bij Pogi mis ik dan toch de grote ronde of het WK. Als het Pogacar wordt, dan vind ik het ook goed.Ypuh schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:09:
Beste renner van het jaar zijn maar 2 opties vermoed ik; MvdP en Pogacar. Het is mij om het even wie er met die eer vandoor gaat. Ik neig toch wel iets naar Pogi vanwege de RvV. MvdP heeft vooral gewonnen waar hij goed in is en Pogi heeft laten zien overal goed in te zijn.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Kennelijk leest Richard Plugge hier goed mee...Requiem19 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:08:
Tjah, het hele business model van wielrennen is al langer stuk, kaput, gebroken.
En dat zit hem voor het grootste deel niet aan de sponsorkant, maar in hoe teams meedelen in de opbrengst van de tv-rechten en vooral in hoeverre de tv-rechten gemonitized worden door de rechthebbers (hint, dat doen ze echt nog niet goed genoeg).
Dat ploegen vooral leunen op hoofsponsors voor 95% van hun budget maakt iedere ploeg erg kwetsbaar. En kennelijk is de internationale exposure niet interessant genoeg voor de grote spelers.
https://nos.nl/artikel/24...uper-league-in-wielrennen
Een aantal topteams, waaronder Jumbo-Visma en Ineos, is in gesprek met elkaar met als doel op termijn een nieuwe wielercompetitie op te richten. Deze 'Super League' zou ervoor moeten zorgen dat naast de organisatoren ook de ploegen gaan verdienen aan wielerwedstrijden.
De plannen moeten leiden tot een grotere bestaanszekerheid voor de wielerteams, die daarmee minder afhankelijk worden van externe sponsoren. "De wielersport is een slapende reus die een beter businessmodel verdient", laat Richard Plugge, algemeen directeur van Jumbo-Visma, weten aan Reuters.
"De enige manier om dat te bewerkstelligen, is een betere samenwerking", aldus Plugge. Ingaan op de gesprekken die er zouden zijn, deed hij niet.
/f/image/ie1y3hJ9yJCZulueCByAet7X.png?f=fotoalbum_large)
Ga natuurlijk wel ff kijken. Het zal wel een voorbode zijn op de TdF in Rotterdam waar Aboutaleb zich al een paar jaar voor inzet.
Slaat nergens op dat parcours imo. Zeuren ze zo lang voor een TDF voor vrouwen is de helft niet in Frankrijk.Ypuh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:03:
Zit ik Arjen Lubach te kijken om uitleg te krijgen dat de Baloise Ladies Tour een flinke upgrade gekregen heeft en nu Tour de France Femmes heet. Ook nog met finish op de Nederlandse berg:
[Afbeelding]
Ga natuurlijk wel ff kijken. Het zal wel een voorbode zijn op de TdF in Rotterdam waar Aboutaleb zich al een paar jaar voor inzet.
En ook nog eens een tijdrit van de volle 6km
Precies.McMiGHtY schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:19:
Wat een gedoe over een paar gravelstrookjes in de TdF voor de mannen zeg..
Alle grote ploegen en renners proberen de koerssituatie zoveel mogelijk in controle te krijgen. Ze denken planmatig en willen alle onzekerheden uitschakelen.
Zo'n gravelstrook gaat tegen dat gevoel in, omdat het gaat zorgen voor verrassingen (ik gniffel nog steeds na van de gravel rit in de Giro in 2021 waar Evenepoel minuten verloor).
Het vraagt een andere mindset van de renners en de ploegen: klaar voor alles wat er op je afkomt. In plaats van vooraf met een vastomlijnd plan proberen te koers precies zo te laten verlopen zoals in een kantoortje ergens bedacht is...
Die tijdrit kan ik nog wel inkomen. 6km is wel heel kort, maar de korte tijdrit in Utrecht in 2015 was legendarisch.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:18:
[...]
Slaat nergens op dat parcours imo. Zeuren ze zo lang voor een TDF voor vrouwen is de helft niet in Frankrijk.
En ook nog eens een tijdrit van de volle 6km
Snap alleen niet waarom ze dameswielrennen internationaler willen maken, en dat de helft dan plaatsvindt in het land dat de rijkste ploeg en vrijwel alle podiums domineert. Dit voelt een beetje als goedkoop scoren omdat ze weten dat dameswielrennen in Nederland wel populair is, en dat er dan ook voldoende publiek op af komt.
Rit 4 pakt natuurlijk ook Belgie mee en ik ben ook niet tegen de start in Nederland, maar had dan de proloog in Rotterdam gedaan en was in de 3 dagen daarna naar Parijs of Roubaix gereden ofzo.
Over de Super Planche was ook gedoe, hoor je nu volgens mij niets meer over, maarja dat zit ook altijd aan het einde van de rit dus dat is al minder een issue voor de klassementsrijders natuurlijk.
Alle gekheid op een stokje, als je niet over een stukje gravel kan fietsen als een prof..dan doe je iets niet goed. Laten we dan vooral ook alle Vlaamse wegen grondig controleren, alle spleten, kasseien en betonplaten vervangen etc. Parijs- Roubaix, cancel die dan maar compeet, beetje rijden over zo'n aftandse wielerbaan, kan dat wel met eventueel betonrot.
Nee, we gaan alleen maar rijden in Abu Dabi enzo..ownee..dat kan ook niet, want daar waait het woestijnzand over het fijen asfalt.
Willen trouwens ook een keer naar veldrijden gaan kijken deze winter, nog leuke aanraders daarvoor? Denk dat het voor hem zowieso wel het leukst is als de grote drie mee doen, of in ieder geval MvdP.
De Vestingcross in Hulst wellicht?Kluus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:07:
Mijn zoontje kwam trouwens van de week thuis met het nieuws dat de tour in NL zou starten, had hij in het jeugdjournaal gezien, dus ik dacht al wth! Ging it het opzoeken was het dus inderdaad de Tour de France Femmes. Hij wil alsnog gaan kijken dus dikke prima.
Willen trouwens ook een keer naar veldrijden gaan kijken deze winter, nog leuke aanraders daarvoor? Denk dat het voor hem zowieso wel het leukst is als de grote drie mee doen, of in ieder geval MvdP.
Het gaat de teams ook over potentiële lekke banden etc, niet alleen over het wel/niet techniek hebben op gravel.McMiGHtY schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:05:
Elke fiets is een gravelfiets toch?
Alle gekheid op een stokje, als je niet over een stukje gravel kan fietsen als een prof..dan doe je iets niet goed. Laten we dan vooral ook alle Vlaamse wegen grondig controleren, alle spleten, kasseien en betonplaten vervangen etc. Parijs- Roubaix, cancel die dan maar compeet, beetje rijden over zo'n aftandse wielerbaan, kan dat wel met eventueel betonrot.
Nee, we gaan alleen maar rijden in Abu Dabi enzo..ownee..dat kan ook niet, want daar waait het woestijnzand over het fijen asfalt.
Niet dat dat uitmaakt overigens
Ja die las ik ook, maar goed, zolang je als sponsor eigenlijk alleen maar geld naar een ploeg mag storten.. etc..Kluus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:10:
@McMiGHtY Ja ik ben het met je eens voor ons als kijker is dit alleen maar winst! Maar ik las ergens op Wielerflits dat het met de populariteit van het gravelbiken van doen had enzo, daar krijg ik gewoon een beetje jeuk van.
Lekke banden op de Vlaamse wegen..of het fijne asfalt in de UK..Requiem19 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:25:
[...]
Het gaat de teams ook over potentiële lekke banden etc, niet alleen over het wel/niet techniek hebben op gravel.
Niet dat dat uitmaakt overigens
Maar goed..zolang "het peleton" nog opstapt en alleen maar klaagt en geen stappen onderneemd.. ( lees: Onveilige aankomsten, 14 rotondes in de laatste 3 kilometer, auto's op het parcours, motards die in de weg rijden etc..) zal er nooit wat veranderen..
Zolder is ook top! 3de kerstdag...weet alleen niet wie er aan de start staatKluus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:07:
Mijn zoontje kwam trouwens van de week thuis met het nieuws dat de tour in NL zou starten, had hij in het jeugdjournaal gezien, dus ik dacht al wth! Ging it het opzoeken was het dus inderdaad de Tour de France Femmes. Hij wil alsnog gaan kijken dus dikke prima.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Dat je zo'n eendagswedstrijd verliest in de lekkebandenloterij, prima, vind ik bij de charmes horen van eendaagse koersen.
Maar een grote ronde verliezen omdat je net een verkeerd lot uit de loterij trekt: meh.

Informaticus of vakkundig Googler?
https://nos.nl/artikel/24...aam-pervis-niet-meer-zien
Live op Ad.nl te volgen trouwens:
https://www.ad.nl/wielren...f-via-onze-site~acfaf934/
Leuk podcast ook van In het Wiel met hem waarin ie vertelde te starten met een piek van ongeveer 2700watt en dan zo langzaam mogelijk laat afvlakken naar een watt of 1000 a 900......Exocet schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:29:
Vanavond wereldrecord poging van Jeffrey Hoogland op de kilometer:
https://nos.nl/artikel/24...aam-pervis-niet-meer-zien
Live op Ad.nl te volgen trouwens:
https://www.ad.nl/wielren...f-via-onze-site~acfaf934/

https://www.ad.nl/wielren...je-benen-steken~acb563c2/
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Meh, pech/geluk is toch altijd een factor in elke sport? We klagen als het te saai is [sprintetappe], we klagen als er een flauwe bocht voor de finish ligt, we klagen als de afdaling te technisch is. Persoonlijk vind ik dat er er gewoon bij hoort in het hedendaagse wielrennen waarin gravel steeds populairder wordt b.v. Het zijn praktisch allemaal wegrenners die daar aan het WK deelnemen en dus net even wat anders dan veldrijden en Mountainbike wat veel meer een specialisme is. Het enige wat me zo te binnen schiet wat echt niet kon in de Tour [wbt parcours] was die passage bij Mont st Michel. Dat weggetje ligt bij vloed onderwater en dus spekglad. Als er ergens, vooral in Italie en Spanje, weer een geitenpaadje met een percentage boven de 25% wordt gevonden vind ik persoonlijk prachtig en daar ga ik echt wel voor zitten. Een aantal jaar geleden had de Giro een etappe over het witte grind en dat was nog voor de Strade Bianchi een belangrijke plek op de kalender innam. Kasseien en grint/gravel moet gewoon kunnen binnen een grote ronde.TheTinusNL schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:41:
Laat die gravel- en kasseistroken lekker in de eendagswedstrijden
Dat je zo'n eendagswedstrijd verliest in de lekkebandenloterij, prima, vind ik bij de charmes horen van eendaagse koersen.
Maar een grote ronde verliezen omdat je net een verkeerd lot uit de loterij trekt: meh.
Only fools are enslaved by time and space.
Maar hulde voor deze poging. Hij reed hem goed constant leek het
Wij gaan ook weer met een groepje. Is nu allemaal nog niet bekend, maar laat het t.z.t. wel even weten.Kluus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:07:
Mijn zoontje kwam trouwens van de week thuis met het nieuws dat de tour in NL zou starten, had hij in het jeugdjournaal gezien, dus ik dacht al wth! Ging ik het opzoeken was het dus inderdaad de Tour de France Femmes. Hij wil alsnog gaan kijken dus dikke prima.
Ben vorig jaar naar Zonhoven ('de kuil') geweest, dat was in ieder geval héél tof en voor herhaling vatbaar:
Ypuh in "[Wielrennen] Centraal discussietopic"
Voor het eerst zag ik eens goed in beeld gebracht hoe kapot een renner eigenlijk gaat na zoiets. Ik vond het fascinerend. Waar is het goed voor schoot ook even door mij heen. Hoogland zelf leek ook even te denken dat het waanzin was.Megupe schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:21:
Keurig gereden, bizar dat je zo kapot kan gaan in 1 minuut.
Maar hulde voor deze poging. Hij reed hem goed constant leek het
Bijzondere beelden inderdaad. Laat ook zien waarom het eigenlijk van de zotte is dat Hoogland dit ook doet op wk's. En dan op de teamsprint ook nog veruit de meeste meters maken. Denk dat Lavreysen het wel lekker vindt dat Hoogland zich met dit bij bijnummer bezig houdt.DeKever schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:51:
[...]
Voor het eerst zag ik eens goed in beeld gebracht hoe kapot een renner eigenlijk gaat na zoiets. Ik vond het fascinerend. Waar is het goed voor schoot ook even door mij heen. Hoogland zelf leek ook even te denken dat het waanzin was.
Volgens Hoogland zelf was die zijn motivatie kwijt na de vorige OS en was dit doel iets om hem weer goed aan het trainen te krijgen. Dus dat is het echte nut.
eeuh,..wtf?
https://www.youtube.com/watch?v=U9xBGH-ISFU
[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 15-11-2023 12:46 ]
Heb zelf de Eurosport player, die zend ook nagenoeg alles qua wielrennen uit.
Snapte het verschil tussen die 2 ook niet zo goed.
WielerflitsDe Belg flirtte de laatste weken al vaker met een deelname aan de Italiaanse grote ronde. Ook sportief directeur Merijn Zeeman ziet mogelijk een rol voor Van Aert weggelegd in de Giro. Volgens La Gazzetta dello Sport zou de sportieve leiding van Visma-Lease a Bike, zoals de ploeg vanaf 1 januari heet, geloven in een top 5-notering in het eindklassement. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Het blijft ook een beetje vreemd dat Eurosport hun grootste concurrent is met eigen podcasts, talkshows, verslaggeving etc.
[ Voor 40% gewijzigd door Ypuh op 15-11-2023 13:49 ]
ook een tijdje gehad inderdaad (in 2022 geloof ik) maar echt 0 gekeken van die extra content. Maar dan alsnog was het een goede deal.J-M-T schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:49:
Discovery+ is dan voorlopig wel de betere deal lijkt het. Ik denk, maar ben niet zeker, dat het dezelfde rechten heeft. Dan is 5,99 op zich prima, vooral met extra content.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Eurosport Player is ook een prima deal voor €39.99 per jaar (€3.33 per maand). Weet niet wat er verder in Discovery+ zit, maar dan praat je toch alweer over bijna het dubbele per maand.J-M-T schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:49:
Discovery+ is dan voorlopig wel de betere deal lijkt het. Ik denk, maar ben niet zeker, dat het dezelfde rechten heeft. Dan is 5,99 op zich prima, vooral met extra content.
Hun podcast 'Kop over kop' vind ik ook leuk om te volgen.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21