Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
de spanning mag er af zijn, maar ik vind deze dominantie wel fascinerender, geloofwaardiger, dan Armstrong-periode; en ja, het zou er zo maar es van kunnen komen dat ik iets vaker naar de Jumbo gaat, zo werkt dat nu 1maal, ook al zegt je geest neen, je hart zag wielergeschiedenis
[ Voor 42% gewijzigd door CynicRelief op 08-09-2023 17:55 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
[ Voor 46% gewijzigd door CynicRelief op 08-09-2023 17:37 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
terug in zn hok, welk hok? doel was WK, behaald, en resultaat in deze Vuelta was een beetje verwacht vooraf, voorbereiding was niet optimaal, want WK was het doel, en behaald; Remco hoeft zich niet te verontschuldigen, we, ik dan toch, hebben genoten van zijn wielrennen tot nog toetiswat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:58:
Wat een overmacht. En Remco mag eventjes terug in zijn hok.
[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 08-09-2023 18:08 ]
Niet dat ik wil insinueren dat de Jumbo ploeg aan een potje zit maar waarom is dit geloofwaardiger dan in de Armstrong-periode? Ik denk puur omdat het over een Nederlandse ploeg gaat want zelfs in hun topperiode was een 1-2-3 in een grote ronde echt niet aan de orde dus dit is toch echt nog wel even de overtreffende trap.CynicRelief schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:49:
de spanning mag er af zijn, maar ik vind deze dominantie wel fascinerender, geloofwaardiger, dan Armstrong-periode;
omdat de controles, en het systeem wat ermee gemoeid is, beter is/zijn (verbeterd in de laatste decenia); het spookt nog steeds wat dat betreft, gezien recentelijke overtredingen, maar, imho, niet-schuldig tenzij bewezen; periode Armstrong, dan hebben we het over een stap terug in regelgeving, signalering etc; ik meen dat je technisch-analytisch aan kan tonen dat, met in achtneming van ‘drugsgebruik’ in Armstrong tijdperk, het verschil in bijv. getrapte wattages over een bepaalde periode laten we zeggen ‘merkwaardig afweek van het gemiddelde’; dat soort afwijking zien we sinds Armstrong gelukkig niet meer, of minder dan toch …Horla schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:02:
[...]
Niet dat ik wil insinueren dat de Jumbo ploeg aan een potje zit maar waarom is dit geloofwaardiger dan in de Armstrong-periode? Ik denk puur omdat het over een Nederlandse ploeg gaat want zelfs in hun topperiode was een 1-2-3 in een grote ronde echt niet aan de orde dus dit is toch echt nog wel even de overtreffende trap.
Wat mij betreft: omdat ze ook off-dagen kennen.Horla schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:02:
[...]
Niet dat ik wil insinueren dat de Jumbo ploeg aan een potje zit maar waarom is dit geloofwaardiger dan in de Armstrong-periode? Ik denk puur omdat het over een Nederlandse ploeg gaat want zelfs in hun topperiode was een 1-2-3 in een grote ronde echt niet aan de orde dus dit is toch echt nog wel even de overtreffende trap.
Kelderman had na Gesink aan de bak gemoeten, maar was meteen weg. Onder Armstrong was dat niet gebeurd.
Misschien Remco zelf niet direct, maar ik denk dat je niet kan ontkennen dat er minimaal onder de fans / commentators wel een enorme 'air' zit rond Evenepoel, tot het irritante af soms en zelf komt hij ook niet altijd even sympathiek over, vaak vooral niet op de momenten dat 'het publiek' hem ziet. Op andere momenten weer wel, al zijn dat in mijn beleving meer de momenten waar vooral de meer wieler liefhebbers hem zien.CynicRelief schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:04:
[...]
terug in zn hok, welk hok? doel was WK, behaald, en resultaat in deze Vuelta was een beetje verwacht vooraf, voorbereiding was niet optimaal, want WK was het doel, en behaald; Remco hoeft zich niet te verontschuldigen, we, ik dan toch, hebben genoten van zijn wielrennen tot nog toe
Ik weet niet hoe ik het precies moet uitdrukken, maar bijvoorbeeld een Pogacar komt op mij vaak een stuk sympathieker over dan een Evenepoel.
Al moet ik ook zeggen dat ik me afvraag of er niet teveel druk gelegd wordt op Evenepoel en of de verwachtingen niet te hoog zijn voor de grote rondes. Het is een hele goede renner, vooral natuurlijk in tijdritten, eendaagskoersen in de heuvels en kortere rondjes. Maar volgens mij is iedere grote ronde 'missie' tot nu toe nog mislukt, afgezien van de Vuelta van vorig jaar, die echter met het uitvallen van Roglic wel aardig wat flair verloor en als Mas je grootste uitdager is uiteindelijk is dat toch van een ander niveau dan wanneer je een goede Vingegaard, Roglic, Pogacar e.d. erop legt in een ronde van 3 weken.
Enige bij wie ik nog een kanttekening zou maken is Hart, die ook in bloedvorm zat. Roglic/Thomas hadden hem echt niets in de weg kunnen leggen.
Punt blijft dat ik er een Valverde gevoel bij krijg. Gaat een groot palmares tegemoet, maar als hij die grote rondes uit zijn hoofd zou zetten acht ik de kans groot dat zijn erelijst een pak indrukwekkender zal uitvallen
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
ik kijk graag de koers op Sporza, gemoedelijk en terzakenkundig commentaar en goede tv ... maar vandaag bewust op Eurosport afgestemd, want iets neutraler; Evenepoel hoeft zich imho geen moment te schamen/verontschuldigen voor de doorzak vandaag, was enigzins voorspeld, zn doelen zijn behaald, dus mja ... je kan niet alle tijd even goed zijn; doel was WK, behaald, chapeau!Dennism schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:26:
[...]
Misschien Remco zelf niet direct, maar ik denk dat je niet kan ontkennen dat er minimaal onder de fans / commentators wel een enorme 'air' zit rond Evenepoel, tot het irritante af soms en zelf komt hij ook niet altijd even sympathiek over, vaak vooral niet op de momenten dat 'het publiek' hem ziet. Op andere momenten weer wel, al zijn dat in mijn beleving meer de momenten waar vooral de meer wieler liefhebbers hem zien.
Ik weet niet hoe ik het precies moet uitdrukken, maar bijvoorbeeld een Pogacar komt op mij vaak een stuk sympathieker over dan een Evenepoel.
Al moet ik ook zeggen dat ik me afvraag of er niet teveel druk gelegd wordt op Evenepoel en of de verwachtingen niet te hoog zijn voor de grote rondes. Het is een hele goede renner, vooral natuurlijk in tijdritten, eendaagskoersen in de heuvels en kortere rondjes. Maar volgens mij is iedere grote ronde 'missie' tot nu toe nog mislukt, afgezien van de Vuelta van vorig jaar, die echter met het uitvallen van Roglic wel aardig wat flair verloor en als Mas je grootste uitdager is uiteindelijk is dat toch van een ander niveau dan wanneer je een goede Vingegaard, Roglic, Pogacar e.d. erop legt in een ronde van 3 weken.
Only fools are enslaved by time and space.
Dat hij zich niet hoeft te schamen dat ben ik met je eens maar dat het 'verwacht was' niet direct, zeker niet vooraf. Het afdoen met 'WK was doel' vind ik wel wat makkelijk, voor de Vuelta was eindpodium nog duidelijk het doel in alle media momenten rond Remco, en de Giro dit jaar was bij de ploeg presentatie nog zijn grootste doel dit jaar, over het WK tijdrijden werd daar bijvoorbeeld nog met geen woord gerept, dat zal dus mogelijk pas later een hoofddoel geworden zijn na het mislukken van de Giro missie.CynicRelief schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:35:
[...]
ik kijk graag de koers op Sporza, gemoedelijk en terzakenkundig commentaar en goede tv ... maar vandaag bewust op Eurosport afgestemd, want iets neutraler; Evenepoel hoeft zich imho geen moment te schamen/verontschuldigen voor de doorzak vandaag, was enigzins voorspeld, zn doelen zijn behaald, dus mja ... je kan niet alle tijd even goed zijn; doel was WK, behaald, chapeau!
ik hoor doorgaans ook graag de Cauwer, maar de bias was de laatste dagen beetje teveel towards chauvinisme; is dat erg? nee natuurlijk niet, op de NLse tv doen we percies hetzelfde; daarom, ietsje neutraler, en ze doen het fantastisch moet ik zeggen: Jeroen en Karsten op Eurosport/GCNLoneRanger schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:43:
Karsten en Jeroen zijn prima te doen maar toch hoor ik liever de Cauwer en prik wel een beetje door het chauvinisme heen, stoor me er ook niet echt aan. Ik zie niet heel veel van de Vuelta en ook vandaag kwam ik er laat in maar hoorde aan de toonzetting meteen dat er iets mis was. Wel jammer, had toch wel graag wat duels gezien.
'in alle media' says it all; de verwachtingen waren te hoog gespannen in alle media me dunkt, maar ja, dat is alle media 4 yaDennism schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:48:
[...]
Dat hij zich niet hoeft te schamen dat ben ik met je eens maar dat het 'verwacht was' niet direct, zeker niet vooraf. Het afdoen met 'WK was doel' vind ik wel wat makkelijk, voor de Vuelta was eindpodium nog duidelijk het doel in alle media momenten rond Remco, en de Giro dit jaar was bij de ploeg presentatie nog zijn grootste doel dit jaar, over het WK tijdrijden werd daar bijvoorbeeld nog met geen woord gerept, dat zal dus mogelijk pas later een hoofddoel geworden zijn na het mislukken van de Giro missie.
Hij had 4 doelen dit jaar. Luik/Giro in het voorjaar en de 2WK's en Lombardije in het najaar. Vuelta is daar wat bijgekomen na zijn covid opgave in de Giro.Dennism schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:48:
[...]
Dat hij zich niet hoeft te schamen dat ben ik met je eens maar dat het 'verwacht was' niet direct, zeker niet vooraf. Het afdoen met 'WK was doel' vind ik wel wat makkelijk, voor de Vuelta was eindpodium nog duidelijk het doel in alle media momenten rond Remco, en de Giro dit jaar was bij de ploeg presentatie nog zijn grootste doel dit jaar, over het WK tijdrijden werd daar bijvoorbeeld nog met geen woord gerept, dat zal dus mogelijk pas later een hoofddoel geworden zijn na het mislukken van de Giro missie.
Slechte dag kan gebeuren en heeft het dan helemaal laten lopen lijkt het om nu vrijheid te krijgen in het klassement.
Het seizoen dat Remco heeft, daar tekent zowat 99,9% procent van de renners voor denk ik.
Dat laatste 100%, maar daar tegenover staat dat 99,9% niet in de top 0.1% renners zit, waar een Remco wel thuis hoort. En Remco heeft natuurlijk nog steeds een sterk seizoen, maar dat de grote rondes dit jaar onder verwachting zijn, ook voor hemzelf, is denk ik geen vreemde conclusie. Een LBL en WK titel maken dat echter zeker deels goed, maar of hij straks echt zal vinden dat zijn seizoen geslaagd is week ik niet (Al zal er vermoedelijk naar buiten uitgedragen worden van wel), al kan dat natuurlijk nog veranderen mocht hij inderdaad later deze Vuelta nog terug slaan met bijvoorbeeld een ritzege of bijvoorbeeld in het najaar nog een klassieker bijschrijven.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:13:
Het seizoen dat Remco heeft, daar tekent zowat 99,9% procent van de renners voor denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 08-09-2023 21:34 ]
Denk dat behalve misschien Pogacar en Vingegaard het volledige peleton op voorhand tekent voor zo'n jaar. Een monument, 3 ritten in grote rondes, een nationale titel en een wereldtitel... (aja, en San Sebastian en wat ritten in kleinere rondjes natuurlijk).Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:13:
[...]
Hij had 4 doelen dit jaar. Luik/Giro in het voorjaar en de 2WK's en Lombardije in het najaar. Vuelta is daar wat bijgekomen na zijn covid opgave in de Giro.
Slechte dag kan gebeuren en heeft het dan helemaal laten lopen lijkt het om nu vrijheid te krijgen in het klassement.
Verwachtingspatroon heeft gewoon absurde proporties aangenomen, elke koers die hij niet wint is het precies alsof hij gefaald heeft en beter iets anders kan gaan doen

De grote ronde dit jaar was de Giro waar hij op focuste en daar was hij gewoon top tot hij covid kreeg. Deze Vuelta was niet 100% voorbereid zoals hij zelf waarschijnlijk zou willen.Dennism schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:33:
[...]
Dat laatste 100%, maar daar tegenover staat dat 99,9% niet in de top 0.1% renners zit, waar een Remco wel thuis hoort. En Remco heeft natuurlijk nog steeds een sterk seizoen, maar dat de grote rondes dit jaar onder verwachting zijn, ook voor hemzelf, is denk ik geen vreemde conclusie. Een LBL en WK titel maken dat echter zeker deels goed, maar of hij straks echt zal vinden dat zijn seizoen geslaagd is week ik niet (Al zal er vermoedelijk naar buiten uitgedragen worden van wel), al kan dat natuurlijk nog veranderen mocht hij inderdaad later deze Vuelta nog terug slaan met bijvoorbeeld een ritzege of bijvoorbeeld in het najaar nog een klassieker bijschrijven.
Ik snap echt niet dat je niet vind dat zijn seizoen niet geslaagd is. Hij wint 1 topklassieker, 1 semi klassieker en 3 ritten in grote rondes. Nationaal kampioen en wereldkampioen tijdrijden

11 zeges als niet sprinter en zeker de kwaliteit van de wedstrijden is gewoon super.
je was me voor, ik dacht precies hetzelfde; ik snap de kritiek ook niet, tenzij men nog steeds denkt dat em god is, ofwel, in sprookjes gelooft ...Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:41:
[...]
De grote ronde dit jaar was de Giro waar hij op focuste en daar was hij gewoon top tot hij covid kreeg. Deze Vuelta was niet 100% voorbereid zoals hij zelf waarschijnlijk zou willen.
Ik snap echt niet dat je niet vind dat zijn seizoen niet geslaagd is. Hij wint 1 topklassieker, 1 semi klassieker en 3 ritten in grote rondes. Nationaal kampioen en wereldkampioen tijdrijden![]()
11 zeges als niet sprinter en zeker de kwaliteit van de wedstrijden is gewoon super.
[ Voor 7% gewijzigd door CynicRelief op 08-09-2023 21:45 ]
Dat zeg ik dan ook nergens, wat ik me afvraag is of hij wel zo goed is in grote rondes als dat gemeend wordt dat hij is in grote rondes, of dat ze het verwachtingspatroon rondom Remco en grote rondes niet goed managen. Hij draait immers zoals ik al aangeef gewoon een heel goed seizoen, echter krijg ik het gevoel dat hij zelf, zijn entourage en zijn team veel druk leggen op de grote rondes, waardoor dit uiteindelijk ook onder de fans en media gebeurt.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:41:
[...]
Ik snap echt niet dat je niet vind dat zijn seizoen niet geslaagd is.
Zet dan gewoon het engelse commentaar aan..LoneRanger schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:43:
Karsten en Jeroen zijn prima te doen maar toch hoor ik liever de Cauwer en prik wel een beetje door het chauvinisme heen, stoor me er ook niet echt aan. Ik zie niet heel veel van de Vuelta en ook vandaag kwam ik er laat in maar hoorde aan de toonzetting meteen dat er iets mis was. Wel jammer, had toch wel graag wat duels gezien.
Karsten met z'n schaapjes..ga toch weg man.. En dan die sporza belgen die tot aan de ellenboog ergens inzitten..
Ow..en de eerste week heeft die zich echt wel laten zien.. Bij sommige mensen van heel dichtbij zelfs..Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:41:
[...]
De grote ronde dit jaar was de Giro waar hij op focuste en daar was hij gewoon top tot hij covid kreeg. Deze Vuelta was niet 100% voorbereid zoals hij zelf waarschijnlijk zou willen.
Ik snap echt niet dat je niet vind dat zijn seizoen niet geslaagd is. Hij wint 1 topklassieker, 1 semi klassieker en 3 ritten in grote rondes. Nationaal kampioen en wereldkampioen tijdrijden![]()
Qua commentaar, standbeeld voor Jeroen en Karsten. Ligt regelmatig in een deuk om die twee.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ha, was het niet in de Tour dat Vingegaard letterlijk buitenaardse wattages heeft getrapt tijdens een tijdrit waarbij hij letterlijk alles en iedereen vernederde?CynicRelief schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:18:
[...]
omdat de controles, en het systeem wat ermee gemoeid is, beter is/zijn (verbeterd in de laatste decenia); het spookt nog steeds wat dat betreft, gezien recentelijke overtredingen, maar, imho, niet-schuldig tenzij bewezen; periode Armstrong, dan hebben we het over een stap terug in regelgeving, signalering etc; ik meen dat je technisch-analytisch aan kan tonen dat, met in achtneming van ‘drugsgebruik’ in Armstrong tijdperk, het verschil in bijv. getrapte wattages over een bepaalde periode laten we zeggen ‘merkwaardig afweek van het gemiddelde’; dat soort afwijking zien we sinds Armstrong gelukkig niet meer, of minder dan toch …
Serieus, ik ben een sportliefhebber en Armstrong is naast alles wat hij verkeerd heeft gedaan nog altijd één van mijn helden. Ik heb zelf topsport gedaan en er zijn mij zaken aangeboden en een trainer heeft ooit gezegd dat als ik wat hulp wou, ik bij die dokter moest aankloppen. Ik maak mij echt geen illusies over wat er speelt in de sport maar ik vind het grappig dat zelfs liefhebbers denken dat het nu veel anders is.
Op Netflix staat er een leuke docu over de Balco affaire twintig jaar geleden. Het grappige is dat ze toen krak dezelfde uitleg gaven als nu waarom de atleten zoveel verbeteren 'betere voeding en training'...
Ik ben wel een klein beetje fan geworden dit jaar van Remco, mede omdat het een geweldenaar is. Volgens mij was hij alleszins van plan om zijn titel te verdedigen, maar nu tegen veel betere namen. Hij is er gister niet alleen doorgezakt maar gewoon geknakt met 27 minuten achterstand. Ben toch wel benieuwd hoe dat heeft kunnen gebeuren en relatief vroeg in de grote ronde.
Voor de rest hoeven wij geen excuses te verzinnen waarom wel/niet. Je gaat mij niet wijsmaken dat het aan zijn wereldtitel tijdrijden ligt. Een renner die volgend jaar de Tour wil/kan winnen, gaat nooit al zijn eieren in één mandje leggen. Hoe dan ook vind ik het mooi om zijn ontwikkeling 'live' mee te maken. De ups en downs zijn veel mooier om te volgen dan een steady rise to the top.
Edit: En uitspraken als 'terug in zijn hok' zijn natuurlijk kolder, maar het blijft een opmerkelijke vertoning. Het enige wat ik me afvraag; was deze inzinking ook gebeurd als Remco bij Jumbo of Ineos reed? Denk het antwoord al te weten.
[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 09-09-2023 07:58 ]
Zonder een nog komende (klim)tijdrit hebben Roglic en Vingegaard weinig recht van spreken om in aanmerking te komen voor "team orders" vind ik.Phydomir schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:13:
Ben wel benieuwd naar wat we de rest van de Vuelta gaan zien van Jumbo, vooral hoe ze het gaan spelen. Ik vrees van niet maar ik hoop zo, zeker nu er geen echte andere concurrenten meer zijn van buiten het team, dat ze het lekker onderling mogen uit vechten.
Qua commentaar, standbeeld voor Jeroen en Karsten. Ligt regelmatig in een deuk om die twee.
Alledrie een bergetappe gewonnen en klimmend lijken ze ook niet onder te doen voor elkaar als je een mix van hoge/lage, korte/lange en steile/relatief vlakke klimmen meeneemt.
Ik zou het te schofterig voor woorden vinden als Roglic en/of Vingegaard de eindoverwinning niet aan Kuss wilt schenken, na al het werk dat Kuss de afgelopen rondes heeft gedaan, als dat een mogelijkheid is.
En die mogelijkheid lijkt er, want wie gaat inderdaad TJV het nog moeilijk maken?
UAE kan Soler en Almeida nog opofferen voor Ayuso, maar Almeida gister al ziekjes en Soler gister ook al 2,5-3 minuten aan de broek gekregen.
Mas en Landa in hun bijna eentje verwacht ik ook niet veel van.
GC Kuss

Ook gelijk een geweldig verhaal als team en voor de sponsors ook leuk zo'n 1-2-3.
Informaticus of vakkundig Googler?
Yup, volgens ProCyclingStats heeft hij 49 Overwinningen behaald op zijn 23e! Dat is echt absurd veel. Nog niet zo heel lang geleden hadden we nog de illusie dat wielrennen pas echt goed beoefend geworden vanaf 26/27 jaar. De huidige generatie is echt keihard het tegendeel aan het bewijzen. Laten we dat alsjeblieft koesteren.Jebus4life schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:35:
[...]
Denk dat behalve misschien Pogacar en Vingegaard het volledige peleton op voorhand tekent voor zo'n jaar. Een monument, 3 ritten in grote rondes, een nationale titel en een wereldtitel... (aja, en San Sebastian en wat ritten in kleinere rondjes natuurlijk).
Verwachtingspatroon heeft gewoon absurde proporties aangenomen, elke koers die hij niet wint is het precies alsof hij gefaald heeft en beter iets anders kan gaan doen
Ik denk trouwens dat als Evenepoel de begeleiding van Jumbo, UAE of Ineos krijgt hij iedereen erop legt in elke grote ronde. QuickStep, en zowat alle fossiele belgische teams, is al jaren drama. Die laten renners niet excelleren. Des te knapper wat Evenepoel doet.
Hij zou met betere begeleiding absoluut nog een stap kunnen zetten. Maar om te zeggen dat die dan alles en iedereen er elke ronde op gaat leggen lijkt mij echt onzin. Dan ga je echt voorbij aan hoe bizar goed Pogacar en Vingegaard zijn. Toen pogi 23 was had die al 2x de tour gewonnen. Vingegaard heeft de nr2 in de laatste tour op 8minuten gereden.AequitasII schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:14:
[...]
Yup, volgens ProCyclingStats heeft hij 49 Overwinningen behaald op zijn 23e! Dat is echt absurd veel. Nog niet zo heel lang geleden hadden we nog de illusie dat wielrennen pas echt goed beoefend geworden vanaf 26/27 jaar. De huidige generatie is echt keihard het tegendeel aan het bewijzen. Laten we dat alsjeblieft koesteren.
Ik denk trouwens dat als Evenepoel de begeleiding van Jumbo, UAE of Ineos krijgt hij iedereen erop legt in elke grote ronde. QuickStep, en zowat alle fossiele belgische teams, is al jaren drama. Die laten renners niet excelleren. Des te knapper wat Evenepoel doet.
Voorlopig lijkt Evenepoel vooral een eendagsrenner die met de perfecte voorbereiding en een gunstig koersverloop een grote ronde kan winnen. Als de koers wat harder wordt heeft die momenteel niet het herstel vermogen om echt mee te doen om de knikkers. En dat is al in de Vuelta en de Giro. Hebben we het niet eens over het bizarre gebeuk op kop van Jumbo afgelopen tour. Of de lange dagen van koers met Pogi en vingegaard.
Ok, misschien wat overdreven, maar hij kan het Pogacar en Vingegaard zeker wel lastig maken. Herstelvermogen is volgens mij ook een stuk voeding en zodanig trainen dat je precies de dagen die nodig zijn top bent. Als ik dan Evenepoel zon tempotraining van 200km, het WK en San Sebastian volluit zie doen vraag ik mij af of hij juist kan pieken.Kist schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:33:
[...]
Hij zou met betere begeleiding absoluut nog een stap kunnen zetten. Maar om te zeggen dat die dan alles en iedereen er elke ronde op gaat leggen lijkt mij echt onzin. Dan ga je echt voorbij aan hoe bizar goed Pogacar en Vingegaard zijn. Toen pogi 23 was had die al 2x de tour gewonnen. Vingegaard heeft de nr2 in de laatste tour op 8minuten gereden.
Voorlopig lijkt Evenepoel vooral een eendagsrenner die met de perfecte voorbereiding en een gunstig koersverloop een grote ronde kan winnen. Als de koers wat harder wordt heeft die momenteel niet het herstel vermogen om echt mee te doen om de knikkers. En dat is al in de Vuelta en de Giro. Hebben we het niet eens over het bizarre gebeuk op kop van Jumbo afgelopen tour. Of de lange dagen van koers met Pogi en vingegaard.
Waar zaten Roglic, Ayuso en Vingegaard op het WK? Juist ja, niet... Vuelta stond niet in zijn planning, en heeft ook nergens in interviews gezegd dat hij die ging winnen, het is de media en volgers die er zo'n drama van maken, denk niet dat het voor Evenpoel plots een slecht jaar is... zijn doelen voor dit jaar zijn behoorlijk behaald, behalve pech in de Giro.Ypuh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 07:47:
Weet niet waar het vandaan komt dat Remco geen goede voorbereiding gehad heeft (ja, ik heb de LanternRougue podcast ook beluisterd). Hij was titelverdediger en de Tour is nooit een optie geweest, dus door zijn vroege uitval in de Giro durf ik wel te stellen dat Remco samen met Roglic en Ayuso de best mogelijke voorbereiding gehad heeft, beter dan vorig jaar toen hij won.
Als je op de eerste klim moet lossen, dan weet je al hoe laat het is... Het is gewoon 'a very bad day at the office', niks aan te doen... op naar Lombardije, en mss nog een ritje meepakken in de Vuelta.Ik ben wel een klein beetje fan geworden dit jaar van Remco, mede omdat het een geweldenaar is. Volgens mij was hij alleszins van plan om zijn titel te verdedigen, maar nu tegen veel betere namen. Hij is er gister niet alleen doorgezakt maar gewoon geknakt met 27 minuten achterstand. Ben toch wel benieuwd hoe dat heeft kunnen gebeuren en relatief vroeg in de grote ronde.
[ Voor 18% gewijzigd door Megupe op 09-09-2023 13:35 ]
Oftewel gewoon nog een dikke week lang voor wat mooie koers zorgen en de bergtrui (proberen) pakken. Misschien maar een troostprijs voor iemand van zijn kaliber, maar er zijn slechtere troostprijzen in het leven.
Heeft hem al te pakken..Jebus4life schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:58: gewoon nog een dikke week lang voor wat mooie koers zorgen en de bergtrui (proberen) pakken.
kopje niet laten hangen, maar eruit halen wat er nog inzit; het siert hem imhoChelseamarre123 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:52:
Gisteren zo slecht en nu al kans op ritwinst en bollen. Jammer van die slechte dag.
En ik ga er van uit dat op deze "vlakke" finish evenepoel hem wel eruit sprint.
ze hebben al gesproken; Bardet is nou ook niet het type matennaaier … maar … het is niet verboden; ok, ‘t is klaar, mooie overwinning voor EvenepoelMegupe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:18:
Waar is Bardet mee bezig? Die heeft geen kopwerk verricht.
[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 09-09-2023 17:22 ]
Neem me mee tot op 4km en dan los ik en kan je de rit winnenCynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:20:
[...]
ze hebben al gesproken; Bardet is nou ook niet het type matennaaier … maar … het is niet verboden
Hij heeft gisteren gewoon een stuk terug naar de start gereden, anders snap ik niet dat hij vandaag zo wint. Krijgt trouwens wel de ruimte van het peloton.
Lijkt me dat je kan kiezen tussen niet meekoersen en rustig in de bus binnenkomen? Of proberen volgen en hopen dat Evenepoel zich overschat en instort op het eind...
Hij liet ook echt lopen op die laatste klim om zo ruimte te krijgen voor ontsnappingen.Megupe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:24:
Floyd Landis was hier niks bij
Hij heeft gisteren gewoon een stuk terug naar de start gereden, anders snap ik niet dat hij vandaag zo wint. Krijgt trouwens wel de ruimte van het peloton.
Hij startte de laatste col gisteren met 7m achter dacht ik.
Evenepoel zei net dat de afspraak was dat hij het tempo zou zetten op de beklimmingen als Bardet mee deed op het vlakke.Megupe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:18:
Waar is Bardet mee bezig? Die heeft geen kopwerk verricht.
Net zo raadselachtig als het sleurwerk van UAE eerder. Alles voor die twee boertjes van Ayuso?Megupe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:34:
Waar is Wout nu mee bezig?
Ik probeer m'n zus een beetje bij te praten wat er gebeurt in zo'n koers, maar van deze rit kan ik ook geen chocola maken.
TJV consolideert, de rest probeert plaatsjes te stijgen, zoietsTheekAzzaBreek schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:48:
[...]
Net zo raadselachtig als het sleurwerk van UAE eerder. Alles voor die twee boertjes van Ayuso?
Ik probeer m'n zus een beetje bij te praten wat er gebeurt in zo'n koers, maar van deze rit kan ik ook geen chocola maken.
Ik heb dan over het hoofd gezien dat Bardet tempo maakte. Ik heb hem alleen in het zadel van evenepoel zien kijkenTheekAzzaBreek schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:44:
[...]
Evenepoel zei net dat de afspraak was dat hij het tempo zou zetten op de beklimmingen als Bardet mee deed op het vlakke.
Behalve dan dat Ayuso al vierde stond en dus enkel wat kon stijgen door een deftige aanval te plaatsen en over iemand van TJV te gaan. Die twee korte prikjes vond ik toch wat teleurstellend voor het werk dat zijn ploeg er ingestoken heeft.CynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:01:
[...]
TJV consolideert, de rest probeert plaatsjes te stijgen, zoiets
[ Voor 3% gewijzigd door Horla op 09-09-2023 18:54 ]
de verwachting is dat Kuss er tussenuit valt, de laatste week is geen Kuss-week (muv woensdag), zwaar, maar niet zo zwaar als in 't verleden laatste week; denk dat ze daarop spelen, podium plaatsHorla schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:53:
[...]
Behalve dan dat Ayuso al vierde stond en dus enkel wat kon stijgen door een deftige aanval te plaatsen en over iemand van TJV te gaan. Die twee korte prikjes vond ik toch wat teleurstellend voor het werk dat zijn ploeg er ingestoken heeft.
[ Voor 98% gewijzigd door Kluus op 10-09-2023 14:02 ]
Gewoon de rest van de Vuelta oorlog maken?
Niet dat Jumbo de Vuelta nog kan verliezen, maar denk dat ze dit toch liever niet zouden zien. Een potentiële aanvaller heeft een stevige bondgenoot aan Evenepoel. Doet me wat denken aan VdB in de Vuelta 99
[ Voor 24% gewijzigd door Jebus4life op 10-09-2023 15:03 ]
Ik snap het ook niet. Angst om het groen toch aan Evenepoel te verliezen?Chelseamarre123 schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:07:
Waarom rijd Alpecin nu? Groves gaat dit toch niet overleven?
En dan nog zie ik niet in hoe de mannen van Alpecin het gat ooit gaan dichten, integendeel, als je vreest voor het groen is het beter om niet rijden en hopen dat Evenepoel opnieuw 10 minuten pakt en geen ruimte meer krijgt vanaf dinsdag...
https://www.nu.nl/wielren...a-zwaar-auto-ongeluk.htmlVan Hooydonck zou een hartaanval gekregen hebben achter het stuur en daardoor de controle over de auto zijn kwijtgeraakt. Hij werd naar verluidt ter plaatse gereanimeerd en is bij bewustzijn overgebracht naar een ziekenhuis.
Nathan Van Hooydonck is awake and doesn’t suffer injuries because of the traffic accident earlier today. His health situation is not critical. Further medical examinations have to determine why Nathan became unwell, while driving his car. We want to thank everyone for the…
— Team Visma | Lease a Bike (@vismaleaseabike) 12 september 2023
Hoop ik ook, maar het allerbelangrijkste is dat ie nog leeft, geen blijvende schade er aan zal overhouden, en qua ongeval, het vooral bij blikschade blijft (waar ie anders misschien de rest van zijn leven met een schuldgevoel blijft zitten).Chelseamarre123 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:24:
Ik hoop voor hem dat hij zijn carrière nog kan verder zetten maar vrees ervoor.
Dat hij nu maar goed geneest en ten volle ook geniet van zijn/hun aankomende ouderschap.
De rest is even bijzaak.
Als zoiets gebeurd terwijl die ergens met 90 km per uur afdaalt is t ook gedaan.
Maar nu ze weten dat er iets is gaan ze verder onderzoeken.dfbt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:54:
volgens mij ben je bij random hartproblemen direct afgeschreven voor profwielrennen.
Als zoiets gebeurd terwijl die ergens met 90 km per uur afdaalt is t ook gedaan.
Je wilt dat random er uit halen. Genoeg problemen aan het hart die gewoon te verhelpen zijn waardoor je als prof weer door kan.
Als je weet wat je hebt ben je al een heel end
Overigens zijn er ook genoeg hartproblemen waarmee het wel einde prof carrière zou kunnen zijn.
Gesink had ook hartproblemen, hebben ze toen behandeld en we zien nu allemaal hoe die man huishoudt in deze Vuelta. Het kan wel. Veel te vroeg nog om mensen af te schrijven inderdaad. En anders, gelukkig hebben we niet weer een Mäder, Rebellin of Pieterse scenario. Als die dan niet meer professioneel mag fietsen, dan is dat even flink balen voor hem, maar daar komt die uiteindelijk vast wel weer overheen.ElPaco schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:57:
[...]
Maar nu ze weten dat er iets is gaan ze verder onderzoeken.
Je wilt dat random er uit halen. Genoeg problemen aan het hart die gewoon te verhelpen zijn waardoor je als prof weer door kan.
Als je weet wat je hebt ben je al een heel end
Overigens zijn er ook genoeg hartproblemen waarmee het wel einde prof carrière zou kunnen zijn.
Stel je voor dat je denkt dat je man en de vader van je aanstaande kind naast je (bijna) dood gaat en vervolgens knal je zelf met een baby in je buik op een andere auto.
Wielrennen staat voor hem en zijn gezin op dit moment even helemaal onderaan de prioriteitenlijst. Het gaat er vooral om dat hij weer beter wordt en bij zijn gezin kan zijn.
Of hij ooit nog goed kan fietsen is een vraag die pas veel veel later beantwoord hoeft te worden.
Anderzijds zijn recent Sep Vanmarcke, Colbrelli, Niels Albert en Vansummeren moeten stoppen met hartproblemen. (komen me zo te binnen)Kist schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:06:
[...]
Gesink had ook hartproblemen, hebben ze toen behandeld en we zien nu allemaal hoe die man huishoudt in deze Vuelta. Het kan wel. Veel te vroeg nog om mensen af te schrijven inderdaad. En anders, gelukkig hebben we niet weer een Mäder, Rebellin of Pieterse scenario. Als die dan niet meer professioneel mag fietsen, dan is dat even flink balen voor hem, maar daar komt die uiteindelijk vast wel weer overheen.
Waarschijnlijk gaat hij een defibrilator moeten krijgen aangezien hij al een hartstilstand heeft gehad. Zoals Colbrelli.
Dit lijkt mij ook een waarschijnlijk scenario.Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:24:
[...]
Anderzijds zijn recent Sep Vanmarcke, Colbrelli, Niels Albert en Vansummeren moeten stoppen met hartproblemen. (komen me zo te binnen)
Waarschijnlijk gaat hij een defibrilator moeten krijgen aangezien hij al een hartstilstand heeft gehad. Zoals Colbrelli.
Helaas voor hem, maar hij mag al blij zijn dat ie er zo van af is gekomen.
Dat apparaat praat wel erg langzaam waarbij waardevolle seconden verloren gaan. Dus het helpt zeker als je weet hoe het werkt.ElPaco schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:26:
Het hoe is niet zo moeilijk, dat apparaat praat gewoon tegen je en zegt precies wat je moet doen. Het durven (en dan vooral de borstcompressie geven), dat is andere koek. Als ik me niet vergis is het eerste wat zo'n apparaat ook zegt dat je 112 moet bellen, de mensen die je dan aan de lijn krijgt vertellen je ook precies wat je moet doen
Borstcompressie en mond-op-mond is anders nog best een dingetje.. Mensen gezien bij mijn training die er gegarandeerd voor zorgen dat de AED helemaal geen zin meer heeftElPaco schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:26:
Het hoe is niet zo moeilijk, dat apparaat praat gewoon tegen je en zegt precies wat je moet doen. Het durven (en dan vooral de borstcompressie geven), dat is andere koek. Als ik me niet vergis is het eerste wat zo'n apparaat ook zegt dat je 112 moet bellen, de mensen die je dan aan de lijn krijgt vertellen je ook precies wat je moet doen
En die hangen volgens mij ook nog achter een code slot die je pas krijgt als je 112 aan de lijn hebt..
[ Voor 7% gewijzigd door McMiGHtY op 13-09-2023 11:31 ]
Sommige hangen inderdaad achter een slot/code, maar er zijn er ook veel waarbij je de kast gewoon open kan trekken om hem er uit te halen.McMiGHtY schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:30:
[...]
En die hangen volgens mij ook nog achter een code slot die je pas krijgt als je 112 aan de lijn hebt..
Ik heb maar even informatie opgevraagd bij het Rode Kruis voor een groepscursus voor onze club..
Herkenbaar , bij mij in het ziekenhuis zijn er ook "zorgprofessionals" die de borstcompressies heel slecht toepassen. Dan heeft aed of een gewone defibrillator ook echt geen zin.McMiGHtY schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:30:
[...]
Borstcompressie en mond-op-mond is anders nog best een dingetje.. Mensen gezien bij mijn training die er gegarandeerd voor zorgen dat de AED helemaal geen zin meer heeft
Ben benieuwd of die het gaat houden. Zou wel mooi zijn.Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:15:
Schakel net in, Evenepoel aan een nummertje bezig?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
De tandjes.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Als het niet vanaf nu altijd zo gaat vind ik het wel mooiChelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:07:
Die dominantie van Jumbo is echt lelijk om te kijken.
Het is vooral lelijk dat de rest van het peloton nog niet op niveau is.Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:07:
Die dominantie van Jumbo is echt lelijk om te kijken.
Inderdaad vreemd. Leg hem gewoon 150m eerder.Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:15:
Gevaarlijke finish zeg op top van zo'n zware klim
Daar zal wel geen ruimte zijn voor de finish boog.
[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 13-09-2023 17:20 ]
Had die niet vorig jaar de Vuelta gewonnen?TheekAzzaBreek schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:48:
Moeten we niet langzaamaan gaan erkennen dat Evenepoel geen ronderenner is?
1 Vuelta maakt nog geen zomerChelseamarre123 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:04:
[...]
Had die niet vorig jaar de Vuelta gewonnen?
Zie hier wat ik in juli 2022 typte:
De renners die echt vanuit het rijdrijden komen, of in ieder geval goed zijn in een inspanning van 20-50 minuten, zoals bijvoorbeeld ook Yates, hebben vaak toch moeite om consistent te zijn dag in dag uit in een grote ronde.
Hetzelfde lijkt wel een beetje te gelden voor Evenepoel. Doorgaans goed, maar heeft toch wel vaak een grotere of kleinere offday.
De meer aerobe renners zijn wat stabieler in hun prestaties gedurende drie weken...
Ik wil nu dus al best voorspellen dat Evenepoel een goede Vuelta gaat rijden, maar zeker 1 of 2x een paar minuten gaat verliezen in een moeilijke rit.
Kan je ook over Pogacar zeggen gezien zijn laatste toursRequiem19 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:19:
Mijn analyse over Evenepoel de ronde renner vorig jaar juli ging al uit van 1 a 2 mindere dagen in een grote ronde. Dat past gewoon bij zijn fysiologisch profiel.
Zie hier wat ik in juli 2022 typte:
[...]
Gewoon afwachten met Evenepoel. Is nog steeds maar 23.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21