[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 120 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Pff, dat mountainbiken zit Van der Poel ook niet mee hè. Wat een lullige val ook weer. En dat met zijn stuurmanskunsten. Begrijp er niks van. Het zou haast beter zijn om het niet meer te doen, maar het is dat hij er zoveel plezier uit haalt. Maar dat zal hij nu ook niet echt doen lijkt mij... Als hij op de fiets blijft zitten had hij ook gewoon een heel goede kans om te winnen als je zag hoe ver van voren hij nu al zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer inderdaad, hopelijk valt de blessure mee en zijn het enkel schrammen. :/ Wellicht overschat en te weinig op de mtb gezeten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:25
Is het ergens gratis te bekijken?
Edit: laat maar, eurosport zie ik. Reclame duurde enorm lang waardoor ik dacht dat ze de beloften nog uitzonden

[ Voor 63% gewijzigd door Chelseamarre123 op 12-08-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
MvdP moet gewoon stoppen met mtb'en.
Eurosport?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58

Roozzz

Plus ultra

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:43:
Is het ergens gratis te bekijken?
Edit: laat maar, eurosport zie ik. Reclame duurde enorm lang waardoor ik dacht dat ze de beloften nog uitzonden
Nos.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Pidcock los, wat een talent toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Ypuh schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:45:
MvdP moet gewoon stoppen met mtb'en.
MvdP moet gewoon stoppen met wielrennen.

Goed, middenweg, focus eens op 1 ding, doelen op de weg afronden en dan weer terug naar het mountainbiken. Ik denk dat die minstens zolang meekan als Schurter en hopelijk zijn we dan van dit soort lulligheden a la Tokyo en vandaag af.

Verder van mening, als je dan toch deel wilt nemen aan zo'ne grote wedstrijd doe dan vooraf minimaal 2 world cups mee.

[ Voor 13% gewijzigd door cbr600f4i op 12-08-2023 20:38 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cbr600f4i schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:23:
[...]
MvdP moet gewoon stoppen met wielrennen.

Goed, middenweg, focus eens op 1 ding, doelen op de weg afronden en dan weer terug naar het mountainbiken. Ik denk dat die minstens zolang meekan als Schurter en hopelijk zijn we dan van dit soort lulligheden a la Tokyo en vandaag af.

Verder van mening, als je dan toch deel wilt nemen aan zo'ne grote wedstrijd doe dan vooraf minimaal 2 world cups mee.
Als je goed bent pak je em gewoon zo, net zoals pidcock.
Geen gezeik, gewoon in 1x meedoen en de rest in hun hemd zetten door te winnen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Bwa, Pidcock zijn voorbereiding was wel een tikkeltje anders dan bij MvdP. Na het voorjaar een pauze, in de voorbereiding van de Tour een wereldbeker (die hij won) en na de Tour rust en op MTB rijden en de wegrit laten liggen. MvdP wil en kan veel maar het lijkt er op dat dit op de MTB moeilijk is zonder op zijn minst een beetje voorbereiding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Moeilijk te zeggen dat het aan zijn gebrekkige MTB voorbereiding ligt. Die val dat hij maakt is gewoon beetje lullig onderuit schuiven in een bocht. Was niet een heel technische passage ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
En op de OS was het geen lullige val?

Vandaag voor de Belgen een schitterende koers gezien. Vooraf waren er veel vragen over de sterkte van de ploeg maar Ghekiere had een superdag. Spijtig voor Van Vleuten en dus de ploegen tactiek want anders ging ze zeker nog een paar keer gaan maar ik weet niet of het aan de uitslag iets veranderd zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Als hij niet gevallen was had hij nog een minuut voor Pidcock gefinisht. Daar ben ik van overtuigd. VDP staat een trede boven Pidcock. Het verschil tussen die twee is op de weg en in het veld wel heel duidelijk. Dat is op de mtb echt niet ineens anders. Maar goed, hij was niet goed genoeg want hij is gevallen en dan houdt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
cordonbleu schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:00:
Als hij niet gevallen was had hij nog een minuut voor Pidcock gefinisht. Daar ben ik van overtuigd. VDP staat een trede boven Pidcock. Het verschil tussen die twee is op de weg en in het veld wel heel duidelijk. Dat is op de mtb echt niet ineens anders. Maar goed, hij was niet goed genoeg want hij is gevallen en dan houdt het op.
Je kunt dat niet 1 op 1 vertalen he.

Op de MTB is het altijd close geweest tussen Pidcock en VdP. Op de weg zie je Pidcock aan het einde van een lange koers minder worden, gelukkig voor hem is de XC mtb race niet zo lang. In het veld zijn er minder hoogtemeters, waardoor Pidcock minder profiteert van z’n lage gewicht.

De MTB past het beste bij hem en niet perse bij VdP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Daarentegen, deze track was compleet op het lijf geschreven van vdP, helemaal in deze vorm. We zullen het helaas nooit weten, de winnaar heeft altijd gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 13-08-2023 21:19 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Toch wat kort door de bocht betreft Pidcock. Beste man is net 24 jaar geworden en heeft toch al heel mooie prestaties laten zien op de weg en in de mtb.
Op hem zit ook nog zoveel rek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:44
Pidcock blijft tenminste (2x al) op zijn fiets zitten. Is ook een integraal deel van een wedstrijd winnen...

Wat is Lotte fenomenaal zeg! Prachtige overwinning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tarkin schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:43:
[...]

Pidcock blijft tenminste (2x al) op zijn fiets zitten. Is ook een integraal deel van een wedstrijd winnen...

Wat is Lotte fenomenaal zeg! Prachtige overwinning!
Lees m'n laatste zin nog eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Horla
De zin maakt de tekst erboven niet opeens waar hoor. Pidcock heeft op de MTB gewoon al meer bewezen van MvdP. Pidcock is in de MTB Europees-, wereld en Olympisch kampioen (en is zelfs e-MTB kampioen >:)). MvdP kan daar een Europese titel en een aantal wereldbeker manches tegenover zetten (waarvan Pidcock er trouwens ook al een aantal heeft). Ze hebben nog niet vaak tegen elkaar MTB gereden dus zo stellig zeggen dat MvdP altijd zou gewonnen hebben met een minuut voorsprong is gewoon zever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:45
https://www.wielerflits.n...n-verwondingen-overleden/

Tijl De Decker is overleden. De 22-jarige Belg van Lotto Dstny was woensdagmiddag tijdens een training betrokken bij een ongeluk met een personenauto. De talentvolle renner verloor daarbij veel bloed en werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. Sindsdien lag hij in coma. Vrijdagmorgen is hij aan de gevolgen van het ongeluk overleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Zit de start van de Vuelta te kijken, ploegentijdrit. Kletsnat en ze gaan heeeel voorzichtig door de bochten. Vorig jaar in Utrecht reed de winnende ploeg (Jumbo-Visma) 58 km/u dat gaan we nu niet halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalentum op 26-08-2023 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Kalentum schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:13:
Zit de start van de Vuelta te kijken, ploegentijdrit. Kletsnat en ze gaan heeeel voorzichtig door de bochten. Vorig jaar in Utrecht reed de winnende ploeg (Jumbo-Visma) 58 km/u dat gaan we nu niet halen.
tja, de zomer uitluiden met 3 weken naar verwachting aardige Vuelta, maar het lijkt wel herfst in Barcelona; vermoedelijk wel dezelfde omstandigheden voor alle teams, maar goed, het is maar 15km

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Waarom zo laat starten, zo donker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:23:
Waarom zo laat starten, zo donker daar.
het weer zit niet mee, anders was het lichter geweest

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

het weer zit niet mee, anders was het lichter geweest
Wel amateuristisch dat je dit risico neemt als organisatie. Echt schandalig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Kist schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Wel amateuristisch dat je dit risico neemt als organisatie. Echt schandalig dit.
welnee, het is een gok, de kans op mooi weer in Barcelona is nogal wat groter dan slecht weer, een safe bet dus, en dan zit het tegen, het zij zo; morgen begint de Vuelta terug ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 26-08-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

welnee, het is een gok, de kans op mooi weer in Barcelona is nogal wat groter dan slecht weer
Ja maar de kans bestaat dat het regent, ook in Barcelona.
Zie nu dat het daar de komende 2 weken regenachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

welnee, het is een gok, de kans op mooi weer in Barcelona is nogal wat groter dan slecht weer
Weet niet of je serieus bent dus hap maar niet :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Nutterd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Weet niet of je serieus bent dus hap maar niet :+
moet idd zeggen dat ik Spaanse gemiddelden heb aangenomen, weet niet wat de afwijking in Barcelona is wat dat betreft, maar rond deze tijd zou ik nog steeds voltijds zomerig verwachten; maar goed, onvoorspelbare weergoden etc

[ Voor 17% gewijzigd door CynicRelief op 26-08-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:40:
[...]

moet idd zeggen dat ik Spaanse gemiddelden heb aangenomen, weet niet wat de afwijking in Barcelona is wat dat betreft, maar rond deze tijd zou ik nog steeds voltijds zomerig verwachten; maar goed, onvoorspelbare weergoden etc
Met het weer hebben ze dikke pech, maar hadden net zo goed 2 uur eerder starten. Zonsondergang was al bezig toen de laatste ploegen aan het rijden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Met het weer hebben ze dikke pech, maar hadden net zo goed 2 uur eerder starten. Zonsondergang was al bezig toen de laatste ploegen aan het rijden waren.
met dit tijdstip is, lange tijd geleden al, gegokt op zonovergoten, zonondegangkleuren me dunkt; maar: het weer; morgen beginnen we terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20

Kluus

Gang is alles

Willem30 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:16:
https://www.wielerflits.n...n-verwondingen-overleden/

Tijl De Decker is overleden. De 22-jarige Belg van Lotto Dstny was woensdagmiddag tijdens een training betrokken bij een ongeluk met een personenauto. De talentvolle renner verloor daarbij veel bloed en werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. Sindsdien lag hij in coma. Vrijdagmorgen is hij aan de gevolgen van het ongeluk overleden.
Heftig, triest nieuws. :(

Voor wat betreft vandaag, tsja het weer zat tegen, dan is zo'n ploegentijdrit al een stuk minder leuk en dan ook nog in het donker.... Op naar de volgende.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 26-08-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Kluus schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Heftig, triest nieuws. :(

Voor wat betreft vandaag, tsja het weer zat tegen, dan is zo'n ploegentijdrit al een stuk minder leuk en dan ook nog in het donker.... Op naar de volgende.
ik weet niks van de omstandigheden van dit ongeluk, maar in de Eurosport-uitzending werd geconstateerd dat dit soort verschrikkelijke incidenten de laatste tijd steeds meer voorkomen, en de vraag rees, waarom? drukker verkeer, korte lontjes … er is toenemende kritiek op wielrenners op de openbare weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

ik weet niks van de omstandigheden van dit ongeluk, maar in de Eurosport-uitzending werd geconstateerd dat dit soort verschrikkelijke incidenten de laatste tijd steeds meer voorkomen, en de vraag rees, waarom? drukker verkeer, korte lontjes … er is toenemende kritiek op wielrenners op de openbare weg
NPO 1 meldde dat hij achterop een auto was gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Belgisch verkeer/wegen is helaas levensgevaarlijk met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 12:20

Kluus

Gang is alles

CynicRelief schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Klopt, dat heb ik ook gehoord, maar er werd ergens ook de link gelegd met de ongevallen in koers van de afgelopen tijd. Dat vind ik dan weer wat los van elkaar staan, ongevallen in koers die onder verantwoordelijkheid van een organisatie vallen ten opzichte van tragische trainingsongevallen met verkeer op de openbare weg.

Hoe erg het beide ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:26:
Wel flink verbeterd zie ik.

Maar als dat verhaal klopt (achterop een auto geknald), dan wordt het aantal scenario's waarin de renner niets te verwijten valt relatief klein, vind je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Wel flink verbeterd zie ik.

Maar als dat verhaal klopt (achterop een auto geknald), dan wordt het aantal scenario's waarin de renner niets te verwijten valt relatief klein, vind je niet?
Ben zelf Belg en moet toch vaak opletten dat ik niet omvergereden word. Fietspaden zijn meestal echt slecht zeker als ik met de racefiets onderweg ben. Bij wegenwerken word er nu wel rekening gehouden met een afstand tussen de rijbaan voor auto's en fietsers dus dat is inderdaad een goede tendens.

Over zijn ongeval is het moeilijk "oordelen". Was hij verstrooid en reed hij op een auto. Of stopte een auto bruusk, reed die ineens zijn oprit op zonder naar fietsers te kijken,..

Moest van de week aan Bernal denken toen ik het las, die is op een stilstaande truck gereden tegen hoge snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:44
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:26:
Waar het dan in NL anders is. Fietspaden wel in orde. Maar als je maar 1 stap verkeerd zet, is de kans dat ze je moedwillig willen aanrijden veel groter dan in België. Meermaals let de club al meegemaakt dat er zo een idioot in zijn auto vindt dat je de groep kan afsnijden en zo een lesje kan leren. Kom je in België veel minder tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tarkin schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Waar het dan in NL anders is. Fietspaden wel in orde. Maar als je maar 1 stap verkeerd zet, is de kans dat ze je moedwillig willen aanrijden veel groter dan in België. Meermaals let de club al meegemaakt dat er zo een idioot in zijn auto vindt dat je de groep kan afsnijden en zo een lesje kan leren. Kom je in België veel minder tegen.
Verschillende soorten verkeer mixen op 1 rijstrook levert altijd gevaar op.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
En weer laat de Vuelta organisatie zich amateuristisch zien. Wel de klok stoppen op de top van de slotklim vanwege noodweer maar dan de Boni seconden aan de finish na de 4km afdaling lekker laten staan. Echt hoe bedenken die figuren dit soort dingen. Totale aanfluiting van een grote ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vandaag terug noodweer in Spanje. Zie halve overstromingen 4u voor waar de koers passeert.
Tijden zouden opgenomen worden 9km van de finish aangezien het vrij gevaarlijk en bochtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ook weer zo'n smalle wegen met veel bochten in de 2de rit van een grote ronde. Onbegrijpelijk dat ze nog steeds die risico's opzoeken.

Goede beslissing van alle klassementsmannen om niet mee te doen voor wat boni seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:29:
Ook weer zo'n smalle wegen met veel bochten in de 2de rit van een grote ronde. Onbegrijpelijk dat ze nog steeds die risico's opzoeken.

Goede beslissing van alle klassementsmannen om niet mee te doen voor wat boni seconden.
Wordt het niet eens tijd voor een klaag over het parcours topic? Elke grote ronde gaat het weer over rotondes en flauwe bochten in de laatste kilometer en dat terwijl het parcours al een jaar bekend is. Ook wel grappig dat er hier meer geklaagd wordt dan door de renners zelf om nog maar te zwijgen over het feit dat de meeste ongelukken veroorzaakt worden door menselijke fouten en minder door het parcours zelf. De rotondes zijn niet het probleem maar een rotonde willen gebruiken om op te schuiven is het probleem. Jumpen over vluchtheuvels/middenbermen/stoepjes/gras en andere Filip Maciejuk=achtige fratsen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Wordt het niet eens tijd voor een klaag over het parcours topic? Elke grote ronde gaat het weer over rotondes en flauwe bochten in de laatste kilometer en dat terwijl het parcours al een jaar bekend is. Ook wel grappig dat er hier meer geklaagd wordt dan door de renners zelf om nog maar te zwijgen over het feit dat de meeste ongelukken veroorzaakt worden door menselijke fouten en minder door het parcours zelf. De rotondes zijn niet het probleem maar een rotonde willen gebruiken om op te schuiven is het probleem. Jumpen over vluchtheuvels/middenbermen/stoepjes/gras en andere Filip Maciejuk=achtige fratsen.
Renners klagen wel degelijk? Gisteren had de organisatie beslist om de tijd te stoppen op 3km van de meet, uiteindelijk na geklaag van de renners zijn ze dan toch overstag gegaan om het op 9km te doen net voor het bochtenrijk stuk.

En ook toevallig gisteren staakte het peloton in de Renewi tour omdat ze ook de laatste kilometers veel te gevaarlijk en smal vonden. (De eerste rit was daar trouwens ook enorm gevaarlijk met die massasprint op een baantje breed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:51
Toch weer die dekselse Evenepoel. Had een gboede Roglic hier wel als 1e verwacht.
Maar ja die lag gisteren uiteraard weer op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een sprint maar hoezo valt die daar nog na de finish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Tegen iemand die na de finish stond gebotst (stond een grote groep, dus beetje bizar, geen idee hoe het komt, precies of hij niet kon remmen?)

Lijkt wel groggy hoor, wankelde toch maar op dat trapje

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mogen we hem inmiddels wel al "god" noemen zonder dat het semi sarcastisch is? :+

Onzin natuurlijk, maar hij mag wat mij betreft wel in het befaamde app groepje

[ Voor 33% gewijzigd door Nutterd op 28-08-2023 17:52 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:48:
Tegen iemand die na de finish stond gebotst (stond een grote groep, dus beetje bizar, geen idee hoe het komt, precies of hij niet kon remmen?)

Lijkt wel groggy hoor, wankelde toch maar op dat trapje
Raar aangelegde finish. Na de meet nog een meter of 30 a 40 tot het einde van de doodlopende weg, met heel weinig ruimte voor renners plus verzorgers plus fotografen. De winnaar is dan wegens juichen in het nadeel, de rest heeft de handen aan het stuur en kan eerder remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:00
Sterke etappe van Evenepoel, vervelende tik aan het eind. Vraag me af, als hij niet op die soigneur was gereden, of hij dan niet in de hekken was gevlogen. Vanaf de heli view zag je dat iedereen eigenlijk rechtsaf had gemoeten. Hopelijk verder geen gevolgen voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:24
Vlak na de finish lag dus een 180 graden bocht. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmKwQShSQmPJOa1vKGEZMqWWCo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GxnvSh725YPvNV5O81wXl8F1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Nutterd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:51:
Mogen we hem inmiddels wel al "god" noemen zonder dat het semi sarcastisch is? :+
Als Remco echt een almachtig opperwezen was, dan had ie wel voor wat meer licht en minder water gezorgd in etappe 1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Renners klagen wel degelijk? Gisteren had de organisatie beslist om de tijd te stoppen op 3km van de meet, uiteindelijk na geklaag van de renners zijn ze dan toch overstag gegaan om het op 9km te doen net voor het bochtenrijk stuk.

En ook toevallig gisteren staakte het peloton in de Renewi tour omdat ze ook de laatste kilometers veel te gevaarlijk en smal vonden. (De eerste rit was daar trouwens ook enorm gevaarlijk met die massasprint op een baantje breed.)
offtopic:
Ik denk dat je de strekking van mij post niet hebt begrepen en sowieso niet goed gelezen hebt want ik heb niet gezegd dat renners niet klagen.

• Requiem19
  • Nu online
Dat was weer genieten.

Bijzonder hoe Evenepoel er eerst volledig doorheen lijkt te zakken en vervolgens toch opstaat om het gat zelfs kleiner te maken naar de TJV's.

Knap.

• Chelseamarre123
Die youngsters doen het toch weer goed. Nieuwe generatie klimmers word interessant in de toekomst. Ayuso bevestigd, die Martinez is de jongste leider ooit in de Vuelta en heeft ook al op de Ventoux gewonnen en Cian Uijtdebroekx komt gewoon als 4de binnen en is ook nog maar 20.
En Evenepoel is ook nog maar 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
Requiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:17:
Dat was weer genieten.

Bijzonder hoe Evenepoel er eerst volledig doorheen lijkt te zakken en vervolgens toch opstaat om het gat zelfs kleiner te maken naar de TJV's.

Knap.
Ik had het gevoel dat ie zo lang mogelijk achter zijn ploeggenoot (Bagioli, denk ik) wilde blijven zitten, al ging die net iets te traag, omdat ie niet goed genoeg was om de Jumbo-Vismannen te volgen. Toen zijn ploeggenoot weg viel, is hij zijn eigen tempo beginnen rijden wat net iets sneller was.

Vind het wel beetje opmerkelijk dat er precies enkel maar gekeken wordt naar Evenepoel, Roglic en Vingegaard. Andere namen worden precies niet genoemd

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58

Roozzz

Plus ultra

* Roozzz hoopt stiekem op de eindzege voor Kuss

Mooie vent, uitstekend renner, beloning voor al het harde werken voor de anderen én alle drie de grote rondes in een jaar voor TJV met drie verschillende renners. Een mens mag dromen niet waar? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Laatst online: 27-08 10:15
Kenhas schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:58:
[...]

Ik had het gevoel dat ie zo lang mogelijk achter zijn ploeggenoot (Bagioli, denk ik) wilde blijven zitten, al ging die net iets te traag, omdat ie niet goed genoeg was om de Jumbo-Vismannen te volgen. Toen zijn ploeggenoot weg viel, is hij zijn eigen tempo beginnen rijden wat net iets sneller was.

Vind het wel beetje opmerkelijk dat er precies enkel maar gekeken wordt naar Evenepoel, Roglic en Vingegaard. Andere namen worden precies niet genoemd
Ja ben ook benieuwd of dit uiteindelijk de top 3 gaat zijn.

TJV heeft nu eigenlijk ook een derde troef, want ga maar eens ergens 2 minuten goedmaken op Kuss, zeker als ze hem niet veel meer voorop zetten.

Wel zonde dat G er al zo vroeg doorheen is gezakt, maar we hebben eigenlijk de volgende nog over:

- Martinez
- Kuss
- Soler
- Landa
- Evenepoel
- Mas
- Vingegaard
- Roglic
- Ayuso
- Uijtdebroeks
- Almeida
- Vlasov??

Nou denk ik zelf dat Martinez, Landa, Almeida en Vlasov het sowieso niet gaan redden.

Maar de rest zie ik echt nog wel in strijd voor de top 3 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
Buitenspel schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ja ben ook benieuwd of dit uiteindelijk de top 3 gaat zijn.

TJV heeft nu eigenlijk ook een derde troef, want ga maar eens ergens 2 minuten goedmaken op Kuss, zeker als ze hem niet veel meer voorop zetten.

Wel zonde dat G er al zo vroeg doorheen is gezakt, maar we hebben eigenlijk de volgende nog over:

- Martinez
- Kuss
- Soler
- Landa
- Evenepoel
- Mas
- Vingegaard
- Roglic
- Ayuso
- Uijtdebroeks
- Almeida
- Vlasov??

Nou denk ik zelf dat Martinez, Landa, Almeida en Vlasov het sowieso niet gaan redden.

Maar de rest zie ik echt nog wel in strijd voor de top 3 momenteel.
Als ik het goed heb, is er volgende week een tijdrit en Kuss blinkt niet echt uit in het tijdrijden (denk ik). Hoorde tijdens Giro ook dat Kuss eigenlijk te weinig stress bestendig is om als echte kanshebber aanzien te worden. Maar kan verkeerd zijn.

Vind het tot nu toe wel een aangename eerste week. Heb al saaiere rondes gezien

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat een aankomst vandaag ook weer. Rotonde op km 3. Tussen km 2 en 1 een smalle slinger door de stad, hoop dat daar dranghekken staan aangezien het vol paaltjes staat. Haakse bocht op 200m van de finish.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.touretappe.nl/images/vuelta/2023/etappe-7-finish.jpg

En ik ben benieuwd wat ze met deze rotonde op de finishlijn ongeveer doen.

Ik zet in op minstens 2 valpartijen. Hoop dat ik mis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:43
Weet je de 4e etappe in de Tour nog? Waar Jakobsen hard viel en nog een hand vol andere valpartijen waren…. Dat was op een super breed race circuit met een sprint op een recht stuk van 900m.

Er is niks over te zeggen. Smal en bochtig kan ook voor een lint zorgen en dan is er niks aan de hand. Ik vind dit sowieso nog mee vallen, mits voldoende breed is zo'n slinger geen probleem. edit: OK op streetview is dit inderdaad wel erg smal. Je vraagt je wel af, waarom daar de finish en niet voor de rotonde op 3km? Op streetview te zien lijkt dit geen aantrekkelijke of toeristische buurt...

[ Voor 80% gewijzigd door Patrick4 op 01-09-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een akelige val en beeld van Arensman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:45

Punkrocker

Mostly harmless

Go Shirin! *O* *O*

Knappe prestatie

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
een open en vrolijk lachende Roglic, mooi, mag ook wel met deze overwinning en totale hegemonie van TJV vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CynicRelief schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:37:
een open en vrolijk lachende Roglic, mooi, mag ook wel met deze overwinning en totale hegemonie van TJV vooralsnog
Wist niet dat Remco ineens voor Jumbo reed. Die rijd echt veel te graag op kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:44:
[...]

Wist niet dat Remco ineens voor Jumbo reed. Die rijd echt veel te graag op kop.
mja, je kan ook stellen dat Evenepoel z’n inzinking te boven is; en er lijkt een misverstand over waar de finish lag, blijkt nu … tja …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CynicRelief schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:47:
[...]

mja, je kan ook stellen dat Evenepoel z’n inzinking te boven is; en er lijkt een misverstand over waar de finish lag, blijkt nu … tja …
Ja dat is inderdaad wel positief. Die inzinking zou met die val te maken hebben gehad las ik.
Maar volg hem al enige tijd en zie hem continu de kop nemen als het stilvalt en blijft dan maar gas geven . Zo rij je ene Vingegaard en Roglic niet kapot denk ik

Typisch Vuelta weer met die finish lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wist dus blijkbaar niet dat de vlucht nog weg was en sprintte daarom niet voluit. Toch opmerkelijk.
Ook een hele dag zonder wattagemeter gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:33:
Wist dus blijkbaar niet dat de vlucht nog weg was en sprintte daarom niet voluit. Toch opmerkelijk.
Ook een hele dag zonder wattagemeter gereden.
Daar geloof ik niets van.
Flauwe smoes van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Punkrocker schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:48:
[...]

Daar geloof ik niets van.
Flauwe smoes van hem.
Onzin, kijk dit filmpje. Vlak na de finish, dit fake je niet.

https://www.hln.be/vuelta...ege-liet-liggen~af5bc169/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Vergeet niet: hij is voetballer geweest, die zijn heel goed in faken :+

Hij had graag ook die bonusseconden gehad dus hij deed echt zijn best, dagzege of niet. Ook met de kennis dat het om de dagzege ging had hij niet gewonnen. Dit was een ideale aankomst voor Roglic.

Maar vooruit. Aarzelend geef ik toe. Hij wist het niet.

(ik ben bevooroordeeld, hij is een erg goede renner maar ik mag hem niet... Dat zal mijn inzicht hierin gekleurd hebben.
Dat de comnentatoren van de Belgische tv bijkans bij elke trap die Evenepoel zet klaarkomen helpt ook niet mee om er nuchter naar te kijken. Je mag als commentator best chauvinistisch zijn over je landgenoot maar tering wat zijn die erg zeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Laatst online: 27-08 10:15
Punkrocker schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:07:
[...]

Vergeet niet: hij is voetballer geweest, die zijn heel goed in faken :+

Hij had graag ook die bonusseconden gehad dus hij deed echt zijn best, dagzege of niet. Ook met de kennis dat het om de dagzege ging had hij niet gewonnen. Dit was een ideale aankomst voor Roglic.

Maar vooruit. Aarzelend geef ik toe. Hij wist het niet.

(ik ben bevooroordeeld, hij is een erg goede renner maar ik mag hem niet... Dat zal mijn inzicht hierin gekleurd hebben.
Dat de comnentatoren van de Belgische tv bijkans bij elke trap die Evenepoel zet klaarkomen helpt ook niet mee om er nuchter naar te kijken. Je mag als commentator best chauvinistisch zijn over je landgenoot maar tering wat zijn die erg zeg.)
En dit doen de Nederlanders niet voor MvdP, of de Belgen voor WvA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Buitenspel schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:41:
[...]

Oh zeker wel. En dat is ook erg. Maar zo erg als Evenepoel wordt verheerlijkt is niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Buitenspel schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:41:
[...]

Heb je niet de kritiek op 't commentaar gezien toen Poels won en niet WvA op de NOS. Het zijn meer Jumbo fans dan Nederland fans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Terranova schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:49:
[...]

Heb je niet de kritiek op 't commentaar gezien toen Poels won en niet WvA op de NOS. Het zijn meer Jumbo fans dan Nederland fans
Ik vond het commentaar rond Poels ook verschrikkelijk. Maar dat komt vooral omdat die Joris van der Berg echt niet te pruimen is. Ik heb geen behoefte aan dat die vent alles pompeus opblaast en gaat vertellen in almaar groter wordende termen hoe belangrijk dit is voor renner X. Laat me de koers zien en de emotie van die jongen. Echt zout op met die overdreven grootspraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Eentje in het rijtje Herbert Dijkstra en Jeroen Grueter dus.

Ik vraag me wel eens af wat dat toch met Evenepoel is dat hij steeds van dat soort rare dingetjes heeft. De uitspraken, de maniertjes, de domme valpartij tegen z'n verzorgster aan en nu weer niet weten dat het voor de overwinning is. Toen de koplopers werden ingerekend zat hij notabene in een zetel om dat te zien en niet in een flits maar minuten lang. Beetje ADHD allemaal terwijl dat helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het leuke aan Evenepoel is dat hij buiten de fiets best slim en doordacht overkomt, maar op de fiets lijkt z’n IQ redelijk te dalen. Alsof hij met oogkleppen oprijdt en in de inspanning de buitenwereld niet goed kan opnemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wat betreft Evenepoel en Sporza, als 't te gek wordt schakel ik over naar GCN met Engels commentaar, redelijk neutraal daar. Ik ben Evenepoel het laatste jaar wel meer gaan waarderen, lijkt me iets rustiger geworden en hij zorgt voor een spannende koers a la vdP en WvA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Waaiers in een bergrit 8)7
Overgens slecht weer op de slotklim. Laatste meters momenteel vol modder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een bizarre ontknoping en beslissing. Leek toch weinig aan de hand waarom de laatste 2km geneutraliseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:10:
Wat een bizarre ontknoping en beslissing. Leek toch weinig aan de hand waarom de laatste 2km geneutraliseerd is?
Was wat zand op de weg toen ze erover reden, maar op tv leek het totaal niet glad.
Ach, beter dat ze op tijd een duidelijke beslissing maken dan is het voor iedereen duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 13:00
Op GCN zeiden ze dat er behoorlijk succesvol schoongemaakt zou moeten zijn. Overigens gaf Roglic post-race aan dat ie blij was met de neutralisatie omdat de bochten nog steeds sketchy zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Heerlijk ventje toch dit. Ik zal nooit fan worden, maar word steeds blijer dat hij er bij zit. Het is toch iemand die er vol voor gaat, mega sterk is en er gebeurt altijd wat zelfs als die verliest. Dat zijn m.i. ook de grootste kwaliteiten van Mathieu van der Poel.

Dat blazen, vuur in de ogen, gebaartjes, schuld vaak bij anderen neerleggen is ook waarom ik een semi-hekel aan Demi Vollering heb, maar des te liever kijk ik er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 22-09 17:02

Peetman

Tjah....

Evenepoel zit ook al jaren in m'n irritatiezone (mede door het mega-chauvinistische gedrag van de belgische commentatoren), maar het is wel een renner die voor reuring en vermakelijke koersen zorgt.

Ben nu "Fabio & Julius" aan het lezen (https://www.bol.com/nl/nl/f/fabio-julius/9300000123687384/) en daar zit een passage in die me toch wel mijn mening over Evenepoel heeft laten bijstellen.
Na het ongeluk van Fabio in Polen is zijn familie naar Polen afgereisd. In de ochtend na de crash gaan de renners van Quickstep naar de familie om te vragen of ze willen dat ze doorfietsen of uit koers gaan. Degene die het woord voert: Evenepoel. Als je als 20 jarige op zo'n moment en in die setting het woord voert, dan verdien je wel respect.

Het noodweer in Spanje houdt nog wel even aan. Blijkbaar is 1 van de vliegtuigen voor de verplaatsing in Madrid gelandt ipv Valladollid en moesten de ploegen in dat vliegtuig per bus verder. Kwamen uiteindelijk om 3 uur vannacht in het hotel aan.
Verwacht dat er de komende dagen nog wel meer etappes worden ingekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:20:
Het leuke aan Evenepoel is dat hij buiten de fiets best slim en doordacht overkomt, maar op de fiets lijkt z’n IQ redelijk te dalen. Alsof hij met oogkleppen oprijdt en in de inspanning de buitenwereld niet goed kan opnemen.
Ik vond Evenepoel op basis van de TV-verslagen (koers, interviews) ook vaak een vervelend "jochie".
Idem dito voor Vollering zoals @Ypuh al noemde. Altijd maar zeuren zeuren zeuren, maar wel geweldig koersen.

Maar daarbuiten (in mijn geval: vooral YouTube) vind ik Evenepoel echt een leuke en sport-intelligente jongen om naar te luisteren/kijken.
Ook Matej Mohoric vind ik heerlijk om naar te luisteren.

Met plezier heb ik bijna 2 uur naar Evenepoel geluisterd in de Lanterne Rouge podcast
YouTube: The Full Story of Remco Evenepoel | Junior Years, Setbacks, Victorie...
waarin hij ook zegt niet bang te zijn om direct na een koers zijn ongefilterde (en daarom meestal minder gewaardeerde) mening te geven.

Maar bijvoorbeeld ook in een wat meer amusement-setting zoals
YouTube: Becoming a Road Cycling Champion ft. Remco Evenepoel
en sinds kort heeft hij ook zijn eigen YouTube kanaal.

Zo'n nieuwe generatie opgegroeid met sociale media vind ik een leuke toevoeging voor de wielerwereld.
Evenzo, minder bekend maar erg leuk om te volgen: Harry Sweeny van Lotto.
Of natuurlijk de heren van Tour de Tietema.

Het maakt het allemaal wat luchteriger en dan komen vanzelf ook leuke kanten van renners/rensters naar boven die we in de officiele race-verslaglegging vaak niet zien. Kijk bijvoorbeeld naar hoe veel renners in de Tour enthousiast meedoen met de challenges van Tour de Tietema :)

Het moge aan mijn gebruikersnaam en afbeelding duidelijk zijn dat ik niet kan oordelen over het door velen vervelend chauvinistische Belgische commentaar

[ Voor 7% gewijzigd door TheTinusNL op 04-09-2023 10:41 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheTinusNL schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:34:
[...]

Ik vond Evenepoel op basis van de TV-verslagen (koers, interviews) ook vaak een vervelend "jochie".
Idem dito voor Vollering zoals @Ypuh al noemde. Altijd maar zeuren zeuren zeuren, maar wel geweldig koersen.

Maar daarbuiten (in mijn geval: vooral YouTube) vind ik Evenepoel echt een leuke en sport-intelligente jongen om naar te luisteren/kijken.
Ook Matej Mohoric vind ik heerlijk om naar te luisteren.

Met plezier heb ik bijna 2 uur naar Evenepoel geluisterd in de Lanterne Rouge podcast
YouTube: The Full Story of Remco Evenepoel | Junior Years, Setbacks, Victorie...
maar bijvoorbeeld ook in een wat meer amusement-setting zoals
YouTube: Becoming a Road Cycling Champion ft. Remco Evenepoel
en sinds kort heeft hij ook zijn eigen YouTube kanaal.

Zo'n nieuwe generatie opgegroeid met sociale media vind ik een leuke toevoeging voor de wielerwereld.
Evenzo, minder bekend maar erg leuk om te volgen: Harry Sweeny van Lotto.
Of natuurlijk de heren van Tour de Tietema.

Het maakt het allemaal wat luchteriger en dan komen vanzelf ook leuke kanten van renners/rensters naar boven die we in de officiele race-verslaglegging vaak niet zien. Kijk bijvoorbeeld naar hoe veel renners in de Tour enthousiast meedoen met de challenges van Tour de Tietema :)

Het moge aan mijn gebruikersnaam en afbeelding duidelijk zijn dat ik niet kan oordelen over het door velen vervelend chauvinistische Belgische commentaar
Absoluut mee eens, ik vind Evenepoel ook erg leuk overkomen in z'n optredens buiten de races. In de Quickstep docu op Amazon Prime was ik ook wel impressed hoe hij zich opstelt in de teambus naar het team. Echt al enorm volwassen en charismatisch.

In dit soort filmpjes komt hij ook leuk over en lijkt het er echt op dat hij er gewoon plezier in heeft

.

Kortom, aanwinst voor het peloton. Vooral als hij in de koers zo nu en dan gekke dingen blijft doen (of roepen) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Olav Kooij pakt zijn 2de in Groot Britanië.
Vind persoonlijk best wel sneu dat Van Aert zelfs daar zijn kansen opoffert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:10:
Olav Kooij pakt zijn 2de in Groot Britanië.
Vind persoonlijk best wel sneu dat Van Aert zelfs daar zijn kansen opoffert.
Jij wordt altijd een beetje teleurgesteld als een Belg niet wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:24:
[...]

Jij wordt altijd een beetje teleurgesteld als een Belg niet wint :+
Haha ik vind het gewoon best raar dat 1 van de beste renners van de wereld niet meer zijn eigen kans mag/wil gaan. Hij heeft dit seizoen maar 2 wedstrijden gewonnen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Klopt, maar de knikkers zijn al verdeeld dit jaar. Wonden likken en kijken wat er volgend jaar beter kan. Het is niet alsof hij de kansen niet gehad heeft, maar een overwinning in de Tour of Britain gaat de status van Wout niet veranderen.

Had het er afgelopen weekend nog uitgebreid over met m'n fietsmatties; Mathieu van der Poel heeft dit jaar precies gedaan wat Wout van Aert wil (en verdiend). Toch denk ik dat het vooral aan Wout zelf ligt en niet zozeer dat hij door Jumbo gedwongen wordt; hij wil overal meedoen en staat mede daardoor nu met lege handen. Het enige dat Jumbo van hem vraagt is dat hij af en toe knecht in de Tour, iets wat MvdP ook gewoon gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Het knechten van MvdP was wel niet te vergelijken met die van WvA. MvdP reed een paar honderd meter aan kop, WvA moest dit meerdere kilometers doen (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd de taktiek begreep van die vaak meerdere aanvallen in het begin van een rit). Beide waren ze uiteraard goud waard maar de inspanning van MvdP was beter voor het vormpeil dan bij Wout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 09:00
Leuk stukje tactiek en mooi uitgevoerd door Jumbo in Tour of Britain. Aanrader om even terug te kijken.

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:36
Zeer goed afgesproken! Kooij en Affini die de benen stilhouden en na de bocht ziet de rest van het peleton pas wat er aan de hand is. Niemand die WvA dan nog terug kan halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Oeiii, Evenepoel al gelost :o

Regie lijkt het weer te missen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kuss die de Vuelta gaat pakken is wel mooi hoor! Had wel gehoopt op meer strijd...beter laat Jumbo hun renners vrij racen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Maar wat een prachtige beelden van de omgeving van de Aubisque

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Wat een slagveld. Martinez, Almeida en Evenepoel lijken al klaar vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Complete instorting, bizar inderdaad.

Dit wordt een inzinking a la Yates in 2018, straks is het toch een "rustig" tempo zoeken en op een halfuur binnenkomen en herbronnen om nog een ritje te winnen (tenzij hij ziek blijkt, dan is het einde seizoen)

[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 08-09-2023 15:28 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Gizza (Gesink voor de niet bankzitters) is ook echt een beukertje he!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
Nutterd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:57:
Gizza (Gesink voor de niet bankzitters) is ook echt een beukertje he!
en voor de bankzitters: de Condor van Varsseveld _/-\o_

Pagina: 1 ... 120 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21